login |

The Walking Dead – 7×07: Ironing

2016. 12. 05. 19:15 - Írta: human

117 hozzászólás | kategória: kritika,

Egy ideig úgy tűnt, hogy az eheti rész is csalódás lesz, de a végére csak helyrerázták a dolgokat valamennyire, és jól felvezették a finálét. Bár ez utóbbi szerintem nem azt fogja hozni, amit sokan várnak tőle. Spoileresen a tovább mögött folytatom.

thewalking707-1

Ez a rész tökéletes példa volt arra, hogy inkább a Game of Thrones készítési formát — nyilván sok sorozat csinálta már így, de valamiért a GoT-hoz kötődik mostanában — kéne követniük a készítőknek, és részenként több szálat vezetni. Így hiába volt unalmas most egy-kettő (mindjárt kitérek rá), ha közben gördült előre a többi.

Ismét csak feleslegesen kaptunk hosszú részt, hiszen 20-30 percben olyasmire ment el az idő, ami mi tudtunk. Persze gondolom jöhet ellenérvnek, hogy meg kellett mutatni Negan alattvalói között is a szabályok betartását, de ezzel csak minimálisan értek egyet. Most ugyanaz történt, ami a premierben, és azóta több részben: a Savioroknél szabályok vannak, amik megszegése brutális következményekkel jár. És mivel Negan jó vezető, így jutalom is akad – ez is volt már.

thewalking707-2

Az egyedüli, ami ebben új volt, hogy megtudtuk Daryl fogadott tesója pontosan miképp égette meg az arcát. De itt is csak a durvulás volt a plusz, hiszen a “feleség” történetét már elmesélték a Daryles részben – és már annyi is sok volt belőle. Remélem tényleg valami komolyat kezdenek majd Dwighttal, de még akkor is sokat alapozták.

Ellenben a többi szál elment, és akadt amelyik még jó is volt. Bár a Rositás csak ismételgetett, Eugene karaktere vissza is kellett lépjen ehhez kicsit, de közben a pap és Spencer (asszem ez a neve) érdekeset beszélgetett a kocsiban. Plusz Rick-ék helyzete is korrekt felvezetést kapott.

thewalking707-3

Komolyan mondom, ha a Hilltopos, cliffhangeres rész után ez jött volna, akkor kevesebb morgás lenne erre az évadra, mert már felejtenénk a gyenge pillanatokat, miközben felpörgünk a fináléra. Ehelyett akkor teljes fékbehúzást kaptunk. Na mindegy.

Érdekes lesz a jövő hét, mivel Carl dumái hiába voltak baromságok innen a karosszékből, szerintem teljesen illettek a forrófejű karakteréhez. És meg is lesz a következményük is valószínűleg.

117 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2016. 12. 05. 18:44

worst. twd. epizód. ever. (eskü.) de tényleg, ennyire még nem utáltam részt.

eddig az évadot sem tartottam rettenetesnek, talán egy részt éreztem igazán gyengének (bár jónak egyet sem), igazából csak az évadnyitó után negan karaktere cseszte szét számomra az egészet.

szóval nem meglepő, hogy mivel ebben elég sokat volt jelen és sokat pofázott, abszolút halálra untatott a sok parttalan szövegével. just. shut. up. (de tényleg, szadista vagy perverz, felfogtam, de annyira repetitív volt nézni ezt ennyi időn át, hogy…, ehh.)

hozzáteszem, a papírforma alapján szerintem nem ez lesz az általános reakció (már láttam jó pár “eddigi legjobb”-kommentet máshol), hiszen ahogy olvasom, a képregény 105. füzetének a sztoriját dolgozza fel, amit imádtak az olvasók. oké, csak a többség, mert nyilván egy elég akciómentes, szokatlan szám. én is leszedtem, hogy mit esznek rajta, de lehet, hogy a képregényolvasást nem nekem találták ki, mert marhára nem éreztem át azt, hogy mennyire nagy dolog az éneklés, és az, hogy aközben ott idétlenkedik az a pojáca.

winnie - 2016. 12. 05. 19:19

” megtudtuk Daryl fogadott tesója miképp égette meg az arcát”

ja, tényleg, twd-módra, esetlenül. mert nem flashbackelnek, inkább eljátsszák nekünk ugyanazt a jelenetet másokkal és dwight szomorú nézésével.

de komolyan, ez még mindig a jobb pillanatok közé tartozott, mert vasalás közben sem pofázott ez a szerencsétlen.

human - 2016. 12. 05. 19:28

winnie: ezért írtam, h ezek a részek nem voltak jók :) csak tuti lesz valaki akinek ez fontos infó volt és örül h megmutatátk.

f.fredericks - 2016. 12. 05. 19:29

Az eleje nagyon tetszett. :D #MichonneComin

tylersuncity - 2016. 12. 05. 19:30

amikor Negan kiaszalta Oliviát az a fej,azért megérte!

többi pedig langyosvíz de ez még jobb rész volt mint az elözöek,vmi nagyot kene huzniuk…

szelesmalom - 2016. 12. 05. 19:39

7×07
“de a végére csak helyrerázták a dolgokat valamennyire, és jól felvezették a finálét.”

ezen mondaton felnevettem.
mit készítettek elő?!
helyre rázták a dolgokat?

mintha nem is egy műsort néznénk. :)

ez a rész is folytatta a semmit.

Negan kibirhatatlan ripacskodása félórán keresztül,
már az ereimet akartam felvágni.

Carl a kis idóta, legalább 1 perce lett volna fejbelőnie Negant, ha már annyiramegakarta ölni.

Csináltak töltényt!
SPOILER ALERT : Biztos hogy nem csak 1-et!

Rick meg nem tudom mit csinált, de pont megtalálta a környék fenegyerekének a raktárát tele fegyverrel és minden jóval!

“a pap beszélgetése a kocsiban”
vártam már, hogy mikor húzza elő a bajonettet és szúrja halántékon azt a nyivákoló faszt, rémgagyi az az ember.

Ja még valami, Carl szeme!
ütött volna, HA a rohadt nagy lósörénye nem borította volna be az egész krva képernyőt.
esküszöm felgyujtanám a haját annak a szerencsétlen gyereknek, legyen már emberi feje!
Daryl detto… néz ki a kis vágott rés szemével a borzdály hajkorona mögül afejéből. mégis mit lát??

1 óra híg fos volt ez a rész is.

winnie - 2016. 12. 05. 19:41

” SPOILER ALERT : Biztos hogy nem csak 1-et!”

csak egyet kért. (egyet talált, nem?)

Reea - 2016. 12. 05. 19:43

20 percet bírtam, a többi jobb volt akkor? áh…

szelesmalom - 2016. 12. 05. 19:44

de feltűnően, annyiszor a képébe mondta Eugennek, hogy csak 1 golyót, hogy már e miatt felpofoztam volna a nőt. Meg amúgy is, mert roppant idegesítő ez a keménykedés.
:)

Im99 - 2016. 12. 05. 19:59

Nekem az a furcsa, hogy ha már akkora étel hiányban voltak, még a Hilltoppal való egyezkedésük idején, miért nem kerestek akkor nagyobb erőbedobással ellátmányt?! Nyilván azért, mert ez vitte előre a sztorit, de akkor is ez villant be amikor Spencer egyedül talált szinte egy csettintésre használható dolgokat. Mi lett volna ha össze is fognak?!
A résszel szerintem nem volt gond, ez az évad tudatosan Negan köré van építve, szóval nem igazán lehet felróni ha sokat mutatják. Az természetesen érthető, ha valakinek nem tetszik, de egész évadban erre lehet számítani, ahogy a Kormányzó szála el lett húzva, úgy valószínűleg ez is, még ki tudja meddig.

ayren - 2016. 12. 05. 20:19

Mindig van lejjebb, egyszerűen hihetetlen, hogy meddig lehet még felvizezni az amúgy is soványka cselekményt.
Az a probléma, hogy ha már szinte nincs narratíva, akkor intelligens párbeszédekkel, jó színészi játékkal, valódi karakterépítéssel lehetne kitölteni a játékidőt, de ezekből itt az égvilágon semmi sem valósult meg.
És nem először, ez az évad eddig tényleg egy híg f*s, a vizuális brutalitásban szintet lépő évadnyitótól kezdve szinte semmi nem történik, és az a semmi is jobbára érdektelen szereplőkkel.
Van még itt egyáltalán központi karakter? Szétesik az egész narratíva millió mellékszálra és szereplőre, és ugye Martin is így b*szkurálta el a GoT-könyvsorozatot a 4. kötettől kezdve.
Öt percenként állítottam meg a képet, és álltam fel valamit elintézni, ez pedig annyira nem volt jellemző rám az előző évadokban…

Divexa - 2016. 12. 05. 20:27

Ez sokkal jobb rész volt mint az előző. Az Oliviás rész szerintem is vitte a pálmát.
Érdekes, engem Negan karaktere nem idegesít, ilyen és kész. Egyre inkább azt látom, a “ripacskodás” mögött egy zseniális manipulátor van, aki emellett egy elvetemült tömeggyilkos. Úgy gondolom Rick-éknek ügyesen kell majd “sakkozniuk” ha elakarják kapni. Tippre, ebben az évadban ezt még nem fogjuk látni.

winnie - 2016. 12. 05. 20:30

Im99: a saját nevemben tudok beszélni, miszerint a karakterrel nincs gondom, csak ezzel a stílussal, ebben a mennyiségben. ezt (számomra) vagy a színész, vagy az író szúrta el. rohadt hosszú monológok rém vontatottan előadva, folyton önmagát ismételgetve, és szeirntem eléggé túljátszva.

ilyenkor a szavaknak önmagukban is hatásosnak kéne lenniük, de ő még háromszor alá is húzza a “játékával”. nem mondom ripacsságnak, mint fent, de valami ahhoz közeli.

winnie - 2016. 12. 05. 20:32

Divexa: “a “ripacskodás” mögött egy zseniális manipulátor van,”

lehet, de nekem a reakciója a lövöldözésre, meg az, hogy a puszta megfélemlítésre alapoz, illetve térdelést meg talpnyalást vár el, nem erre utal. de bármi benne lehet.

és talán egyébként ez is az egyik baj, hogy nem nagyon látunk még mindig mögé. ennyiből lehet ostoba izomtibor pszichopata épp úgy, mint zseniális stratéga. és ezért sajnálom, hogy ahelyett, hogy új rétegeket kapna, folyton ugyanazokra a jellemzőire erősítenek rá újra meg újra.

Im99 - 2016. 12. 05. 20:38

Winnie: Igen ez teljesen érthető, majd remélhetőleg kifizetődik, hogy ezt kell nézni ilyen ömlesztett mennyiségben. Mintha már látszódna nekem, hogy Negan karaktere azért egyre jobban mélyül el, készítik elő valószínűleg nagyobb dolgokra aminek a szálát még talán nem is látni. Nálam amúgy hangulatfüggő, hogy mennyire vagyok vevő erre az úgymond ripacskodásra, ezért is ilyen megosztó a nézők között, mert nem lehet mindenki mindig vevő erre. A képregényolvasóknak szerintem egyébként értékesebbek ezek a részek, mint a csak sorozatot nézőknek. (Én sem olvastam a képregényt, csak részleteket.)

Silver-sama - 2016. 12. 05. 20:40

“hiszen 20-30 percben olyasmire ment el az idő, ami mi tudtunk.” *amit
Még a fogalmazásba itt-ott bele lehetne kötni, na de mind1, jó ez így. Eleve nem tudom, érdemes-e egy TWD-poszt alá javításokat írni. Olyan sok a komment, teljesen elvész :D

sledge - 2016. 12. 05. 20:41

Azért ez a rész konkrétan már a vicc kategóriát súrolta. Semmi nem történik konkrétan, néha egy-egy plusz infó 4x vagy 60 perc alatt és ennyi. Azért ez gáz. Inkább csinálnának egy time jumpot, aztán mondanák, hogy x hónappal később, de gyanítom, hogy most ezt a szart fogják velünk lenyeletni.

Negan: Oké, pszichopata, oké, főgonosz, de most már sok lesz. Értettük már az első x alkalommal, amikor megmutatták. Konkrétan kezdjük elérni a Farm, ahol élünk évad színvonalát mind dialógusokban, mind eseményekben. Olyan, mintha csak az lenne a cél, hogy a nézők is részesei legyenek a pszichoterrornak és szándékosan húznák az emberek idegeit.

Melkon - 2016. 12. 05. 20:44

Csak hogy ilyen is legyen: Eddigi kedvenc évadom, Negan zseniális karakter. :)

Anno a kormányzót untam. :(

Silver-sama - 2016. 12. 05. 20:52

“ezért sajnálom, hogy ahelyett, hogy új rétegeket kapna, folyton ugyanazokra a jellemzőire erősítenek rá újra meg újra.”
Azért ebbe bele kell szóljak. Igen is kap új rétegeket. Pl. amikor Carl-al beszélgettek, és a sírás környékére hozta, akkor bocsánatot kért tőle. Rögtön azt mondtam, “Ó, hogy van lelked is.” Aztán a kövér nőtől is bocsánatot kért. Meg ahogy játszott a kis Judittal. Szerintem ez új.

krisz - 2016. 12. 05. 21:06

Szerintem a kövi részben ismét előjön az a jelenet, mint az elsőben, ott fognak térdelni Negan előtt, mert a sok agyatlan barom egyszemélyes hadseregkén lázadozik, pedig nagyon jól tudják, hogy értelmetlen. Nekem ez már abszolút nem reális, de legalább valaki ismét fejbe lesz csapkodva. Amúgy nekem Jesus karaktere tetszik, nagyon ügyes a fickó, rá lehetne alapozni egy merényletet Negan ellen.

pearl - 2016. 12. 05. 21:08

Ez a rész nekem tetszett. Sajnálom, de én egyszerűen imádom Negant. Ripacskodik, szigorú, könyörtelen, de zseniális. Vannak jó tulajdonságai is. Szereti a gyerekeket. :) Carlt sem bántotta. Engem szórakoztat a dumája. Szimpatikus, elbűvölő a mosolya és közben rettegek tőle. Ezt még eddig csak Joker érte el (Heath L.) Szeretném tudni az előzményeket, mitől lett ilyen. Az várható volt, hogy esetleg szemet vet a házakra (majd megbánja, hogy elégette a matracokat). Én nagyon örültem, hogy marad a következő évadra is. Igazán színt visz a sorozatba.

Csilla0422 - 2016. 12. 05. 21:09

Negan karakterével még nincs nagy gondom, de az “ismétlések” kezdenek zavaróak lenni. Az új oldala viszont érdekes. Kiismerhetetlen még.

Spencernek igaza volt, hogy Rick nagy arca vezetett ehhez a helyzethez.

Ha most parancsra tudnak dolgokat találni, akkor nyilván ment volna saját célra is.

Rick emberei egyenként akarják Negant “levadászni”… tippre, nem túl jó vége lesz.

A rész összességében unalmas volt egy-két jelenettől eltekintve. De még mindig jobb, mint a Fear.

winnie - 2016. 12. 05. 21:11

silver-sama: szerinted oszinte volt a bocsanatkeres? nekem eppen raerositett az addigiakra. szivatja carlt, megalazza, es ugy tesz mintha nem is gondolt volna arra, hogy ez neki rosszul esik. benan es atlatszoan rajatszik. judith-tal meg ugyanazt csinalta carllal, mint rick-kel a fiaval a premierben. ugy tesz, mintha, pszichologiai hadviseles, szadizas.

gozom nincs rola, hogy oszinte vagy nem, de nekem a jatek jott le, az, hogy elvezi, hogy hatalmi pzoicioban van es azt tehet, amit akar, hogy lelki terrorban tartson masokat. ezert adja nekik folyton a furkosbotot, ezert kelti a feszultseget, rajatszva arra, hogy barmikor foldhoz vaghatja judithot csak ugy brahibol.

persze lehet, hogy en allok hozza cinikusan es mar egy szavat sem hiszem, de miert merulne fel bennem, hogy oszinte a rakcioja, es hogy nincs semmilyen hatso szandeka?

winnie - 2016. 12. 05. 21:16

pearl: ja, szereti megolni a gyerekeket, es megeroszakolni a noket. ez derult ki az elmult ket reszbol, ennel szimpatikusabb nem is lehetne. kerdes akkor, hogy viselkedne, ha kiszolgaltatott helyzetbe kerulne, vagy ha nem lenne a mogotte ekkora tamogatas. ilyen helyzetre van szukseg a valosi szemelyiseg elorantasahoz.

Lui - 2016. 12. 05. 21:25

Ez katasztrófa. Mi lett ezzel a sorozattal? Évek óta nem volt egy húdenagy szám, de azért 4-5 részenként csak kaptunk VALAMIT. évadonként 2 részben meg oylat, hogy utána anyázhattunk.
Most meg bealszunk minden részen.
Ez miez?

szégyen. tudnám mi a fsznak nézem. ehelyett találnák tuti értelmesebbet….

am most más ember készíti (írja/rendezi) mint mondjuk az előző évadban? vagy mondjuk a kannibálos részeket? (az ilyesmit nem követem, azért kérdem)

Őszintén remélem h brutálisan fog esni a nézettség továbbra is, így elveszik attól az állattól a sorozatot, aki az utóbbi 6-7 részért felel…

Silas - 2016. 12. 05. 21:28

ha Negan benne van, teljesen jó. nem unatkozunk. de ha semmilyen szereplőkre csesznek el 40-50 meg 60 percet.. az a borzasztó

_Peter - 2016. 12. 05. 21:51

Naptár nélkül is érezni jön a téli szünet, ilyenkor azért csak tudnak írni egy viszonylag tisztességes felvezető részt. Legalábbis az előző részekhez képest ez most nem volt annyira rossz. Sztoriban semmi érdekes, új információkat se kaptunk, de hangulatra már jobb rész volt!

Ezen a ponton kevéssel beérem, most nálam már az sikernek számít végre több szál egyszerre. Így hiába untam Rosita és Eugene ismételt nyafogását, két perc múlva más volt. Dwight és felesége sztorija is volt már, Carlnak megmutatni a vasalást mit számít a véres premier után? A pap végre nem rinyagép, hanem ő osztja másnak. Ez is érdekes formátumra, ha külön epizódként roadtrip nem bírtam volna ki, így két percben jó volt a beszélgetésük a kocsiban. Múltkor is Tara rész felét a tigrises helyre kellett volna szánni. Michonne szintén épp elég volt. Mutatták a rádióját, vajon szóltak neki a faluból Negan megjelent?

Jézus teleportálása vicces volt, a gyárkéményekről se vették észre. Raszta és Tara ne menjen cuccokat keresni hetekig furikázva, mert Rick és Spencer pikk-pakk találtak minden jót.

Negan és Carl párbeszéd és a vendégeskedés nem volt rossz, ez vitte el a részt. Ahogy előadja a janit sokadszorra már tényleg vontatott és túljátszott, de legalább párszor felröhögtem a poénjain. És a sok szadizás közben néha hihetőnek tűnik szívesen lazítana, Alexandriában levette a bőrdzsekit, gyár helyett házak közt, szőnyeg, aztán persze újra hihetően adja elő megölné a kicsit is bármikor. A végén kihagyott ziccer volt énekelhette volna a babának you are my sunshine :)
Vajon mi lesz a büntetés? Mégis levágatja Carl kezét? Csak lelki terror a módszere, nem lepődnék meg Carllal vágatná le valaki más kezét. És kérdés akkor mi van? Ez lesz a téli finálé újabb büntetés? Aztán megint egy büntetés, mert Daryl meg fog szökni? Ennyi van a Negan sztoriban? Majomkodik és büntet?

irgum76 - 2016. 12. 05. 21:56

áhhh akartam írni de kommentet nem érdemel
meg kb minden negatívot elmondtak már előttem

csak annyi ha már Carl annyira ki akarta nyírni Negant
mért nem tette meg?
géppisztollyal, sörösüveggel, luszillal?

áhhh tököm tele semmi nem történik az évadnyitó óta csak Negan vigyorog bele a képünkbe

winnie - 2016. 12. 05. 21:58

“Vajon mi lesz a büntetés? Mégis levágatja Carl kezét”

a haját!

seven - 2016. 12. 05. 22:51

Ez volt szerintem az eddigi legjobb epizód az évadban. Bírtam hogy folyamatosan váltogatott a hangulat, tényleg volt benne minden. Negan nagyon érdekes karakter, és JDM láthatóan kurvára élvezi a szerepét.

_Peter - 2016. 12. 05. 23:01

“a haját!”

:) És a cliffhanger az lesz, Darylnek eresztik a kád fürdővizet!

Majvaldo - 2016. 12. 05. 23:12

Nem értem a “rinyálós” :) hozzászólásokat.
A sorozatot most Negan karaktere tartja össze, nagyon kellett már ez.
Remélem még 2-3 évadon keresztül is szerepelni fog, megvan rá a sansz.

dekklas - 2016. 12. 05. 23:17

Negan majdnem seggre pacsit játszott a fiúval úgy felizgatta

Geza Kovacs - 2016. 12. 05. 23:31

Elmentek valami fura pszichológiás irányba az uralommal meg a terrorral és engedelmességgel kapcsolatban. Más körülmények között jó volna, de a megelőző neganes részek után kicsit sok ebbe a sorozatba.

JDM tényleg király, nagyon kemény, az biztos. Elképesztően megáll a levegő a jelenlétében.

judas - 2016. 12. 05. 23:32

Azért kíváncsi leszek rá, hogy Rickék hogyan is csobbanak majd be a többi Hévizes aszott testű dagonyázó majom mellé.Gondolom nem szinkron úszásban.

Akkor jöjjön a félévadzáró.

Quantumleap - 2016. 12. 05. 23:38

Mennyivel ütősebb lett volna, ha Negan Carllal vasaltatja ki Mark arcát. :O :)

Lilia - 2016. 12. 06. 00:05

Egy kamasz személyisége még alakítható, erre játszott. Pontosan tudta, mivel töri meg, a fiatalok a külsejüket ért kritikára nagyon érzékenyek. Igen, viccesen hangzik, de ne felejtsük el, Carl még gyerek. Aztán mikor már sebezhetővé vált, megadta neki a vígasztalást, a gyerekek még ilyen átlátszóan manipulálhatóak. Ráérez a gyenge pontokra. Másoknál is.

Viszont az elásott készlet címét nem lehetett volna egyszerűbben “eldugni”. Ezt nem értettem.

Lilia - 2016. 12. 06. 00:19

A ? lemaradt a végéről :)

Bennem megállt az ütő Judithnál. Nem tudom hány nő nézi a sorit, ezek biztos a hormonjaim, de nekem ez a jelenet volt ami már nem fér bele, szabályosan rosszul lettem.

Decay - 2016. 12. 06. 00:21

A szerkesztés igénye nélkül:

1) A Negan rezsim egy nagy f szság. Egytől egyig mindenki utálja, mindenki fél tőle. S közben naponta millió + 1 óvatlan pillanat, amikor kinyírhatnák. Ez nem így működik a valóságban. Több nyertes, több nyereség, motiváltság kéne, hogy valóban működjön. Minimum egy belső ”tiszti” kör, akik ugyanúgy isznak-b sznak, jól mulatnak. Ez így egész egyszerűen nem igaz, nem történik meg, nem elég ennyi a szisztéma fenntartására.

2) Eddig erre nem gondoltam, de akkor ezek szerint a vazallusok egymástól is rabolhatnak, esetleg kinyírhatják egymást, ha az a motiváció, hogy legyen meg az adó a földesúrnak időre.

3) Dwight hogy értette hogy tévét néz??? Mi van műsoron?

4) A legnagyobb betegsége a sorozatnak, hogy az átlag bumburnyákoknak akar megfelelni, most pl. felkorbálcsolja a kedélyeket, megutáltatja Negant, valószerűtlen hülyeségekkel, amit már-már a pedofíliáig fokoznak (viccel: el kéne ásni Korallt és Ricket, Judith-ot meg hazavinni, majd szájrapuszit ad Judith-nak. És ez a rész vége… :C ). Még talán azzal fokozhatták volna, ha egy kismacskát szőriránnyal ellentétesen simogat meg. Szóval most ez, aztán valmikor majd a leszámolás, hogy végül az átlagbumburnyák elélvezzen a gyönyörtől.

Sajnálatos, hogy a rendelkezésre álló pénzt, díszletet, emberi erőforrást csak egy ilyen gagyiság gyártására kívánják használni a bunkó producerek. :(

Tiger27 - 2016. 12. 06. 00:23

Nem hiszem el, hogy Negan emberei vannak tobb szazan es csak allnak ott mint a hulyek, ahelyett hogy neki mennenek es megolnek…

bestente - 2016. 12. 06. 01:54

spencer hogy talált rá arra a zombira, miért ment oda és hogy került oda az a zombi a levegőbe? nem igazán értem. azt se, hogy rickék hogyan találtak oda ahova. carl meg mit képzelt?

Decay - 2016. 12. 06. 03:16

bestente: nem fogok sokat segíteni: várakozott egy íjpuskával, aztán közben – nem tudjuk, hogyan – meghótt. De hogyan volt odarögzíve a fához? Vagy ha nem volt, miért nem hullott le mocorgás közben? Az csak most jutott eszembe: mi van, ha ő volt a keménytökű, aki a tó közepére rendezkedett be?
Korall: eléggé gáz, amit művelt, de hát ilyen butaságok nélkül nincsenek nagy fordulatak.(?)

Túró Rudi - 2016. 12. 06. 03:28

Legyen szíves valaki mutassa meg hol lehet a az íróknak levelet írni, kommentet dobni vagy valami… Hát mi az isten van itt???
Kb. 5 évig a legjobb soorozat volt, olyan cliffekkel, mindfuck-okkal, körömlerágós/vízkiverős részekkel, hogy legszebb nedves álmaimban sem tudtam nagyobbat élvezni…
Most tényleg új írók vannak? Valaki rájuk szabadíthatna egy horda zombit úgy őszintén…

Decay egyébként nagyon érdekes kérdéseket vet fel: Dwight tévézik…? tessék?! :)
vazallusok – bizony, erre már én is gondoltam, sőt azt hittem Michonne szála épp ide fog tartani, de aztán kiderült, hogy ő is Rambifálta magát – kár, hogy a Neganhez képest a Kormányzó gügyögő kiscserkész volt – lehet, hogy kedvenc badass (bár lately eléggé nyünyörgős) karakterünknek eljött a vég???

Negan és a tiszti kör – abszolút egyetértek

Viszont, ami mellett nem tudok elmenni – el sem akartam hinni, hogy ezek az idióták, tényleg eljátszották ezt a jelenetet így…
Carl szó nélkül beleereszt egy-egy sorozatot két emberbe, de amint megjelenik Negan, hirtelen torkon szarja magát és lehibernálódik. Sőt, még utána engedi is, hogy az prick felsegítse? És neki kéne elhinnünk, hogy ő most akkor milyen tökös???!!!

Elénézést, de ilyet nem lehet egy ilyen csodálatos sorozatba írni. Ezt a sorozatot most azonnal ki kell venni a mostani írók kezéből, mert ennek így nem lesz jó vége.

Kíváncsi vagyok hányan pártolnak el (megint) a sorozat mellől az idény végére.

Az elejétől fogva imádtam a sorozatot. soha meg sem fordult a fejemben a kasza. De a mai rész első 5 perce után majdnem elkaszáltam. Halkan megjegyezném: nem azt írtam, hogy ki akartam kapcsolni… hanem hogy elkaszálni…

winnie - 2016. 12. 06. 05:04

Decay: kinyírhatnák őt. ez igaz. de látható, hogy nem akarják. ők most a királyok, dőzsölhetnek, nem hiszem, hogy fel akarnák adni. és vannak kiskirályai, a helyőrségeit is vezetni kell. meg a random portyacsapatokat – ld. akiket daryl robbantott fel, akiket rickék nyírtak ki, aki hilltopot szadizta, stb. elég sok haszonélvező van szerintem.

más kérdés, hogy jó eséllyel nem tartható fenn ez a végtelenségig, de egyelőre még a felfele ívelő szakaszban vannak, gondolom.

(a daryles részben tévéztek, nem?)

winnie - 2016. 12. 06. 05:05

“Nem hiszem el, hogy Negan emberei vannak tobb szazan es csak allnak ott mint a hulyek, ahelyett hogy neki mennenek es megolnek…”

még egyszer: miért akarnák megölni őt? az embereinek rohadt jó. a szolgák meg még így is élnek, de tippre nekik lehetőségük sincs annyira.

Quantumleap - 2016. 12. 06. 07:03

Decay:

“Dwight hogy értette hogy tévét néz??? Mi van műsoron?”

Már láthattuk őt tévét nézni a Daryles epizódban, evvel indítottunk. Nyilván nem élő műsort kell alatta érteni, hanem dvd-t, esetleg felvett dolgokat. Talán vannak digiboxaik is többórányi járvány előtt rögzített adással. :)

Gabe85 - 2016. 12. 06. 07:30

winnie: “kinyírhatnák őt. ez igaz. de látható, hogy nem akarják. ők most a királyok, dőzsölhetnek”
Ez most komoly? :D Nemár. Az embereinek nagy része gyakorlatilag szolga, és úgy is él, épp ebből a részben derült ki… Már az is nagy dolog nekik, ha “friss kaja” kerül az asztalukra, amúgy meg be vannak fenyítve, térdelniük kell, ha felbukkan a “vezér”, aki mellesleg ott szívatja őket, ahogy tudja (lásd pl. Fat Joe esetét vagy hogy hívják), és ha elkövetnek valamit, ami akár apróság is lehet, “jön a vasaló”. Ez nem “királyélet”, ez nem dőzsölés… ez max. néhány kisfőnöknek jut, de talán még azoknak sem. Szóval igen, a kérdés továbbra is abszolút jogos: mi a retkes f***-rt nem lövi le senki ezt a bézbólos paprikajancsit?

Dwight és a tévézés: nyilván nem tévéműsort néz, hanem videót… a harmadik epizódban azt hiszem, lehetett is látni, ahogy benyom egy kazettát a tévé alatti vagy melletti készülékbe.

Gabe85 - 2016. 12. 06. 07:33

“Már láthattuk őt tévét nézni a Daryles epizódban, evvel indítottunk. Nyilván nem élő műsort kell alatta érteni, hanem dvd-t, esetleg felvett dolgokat. Talán vannak digiboxaik is többórányi járvány előtt rögzített adással. :)”
Épp ezt akartam írni, a harmadik epizódban talán látszott is, ahogy benyom egy kazettát a tévé melletti készülékbe.

A rendszeretek még mindig király amúgy kedves junkiek, ismét elnyelte (vagy blokkolta?) egy hozzászólásomat. :) Pedig persze megint nem írtam semmi sértőt stb.

yaksi - 2016. 12. 06. 07:46

Jól van, már a Fb hozzászólásokat olvasva azt hittem, nem is ugyanazt a részt láttuk! Most így már oké.
JDM egy kiváló színész, viszont maga a karakter annykra gyenge, hogy Negan nem más, mint egy paródia!! Szerintem egy percig sem lehet komolyan venni. Idegesítően ripacskodó seggfej…

Quantumleap - 2016. 12. 06. 07:51

Én egyébként azt vártam volna, hogy Carl megkérdezi Negant, hogy ki volt és mit csinált a járvány előtt? Amúgy jól vettem ki, hogy Negan most egyedül van ott Alexandriában?

ayren - 2016. 12. 06. 07:55

“Vajon mi lesz a büntetés? Mégis levágatja Carl kezét”

a haját!

:) Ja, én is átmennék már egy nullásgéppel a gyerek fején, ahogy Darylén is, és anno Rick embertelen szakállán.
Nem tudom, mi ez a haj és szőr fétis az alkotóknál.

winnie - 2016. 12. 06. 08:14

Gabe85: nem tudom, miért szedte ki, de visszatettem. (ma átálltunk egy másik rendszerre, ezért egy időre még a kommentek is eltűntek (ld. a westworld topik vonatkozó hozzászólásait erről), de a tied nem ezért került ki.

“Ez most komoly? :D Nemár. Az embereinek nagy része gyakorlatilag szolga, ”

nem tudom a számokat, de én úgy gondoltam, hogy a gyárban ott vannak a szolgák, viszont a többiek pedig habzsidőzsi.

eleve sok részre vannak felosztva, felügyelik a helyőrségeket, rabolnak és fosztogatnak, meg sarcot szednek. és ezek a felosztások biztos, hogy olyanok, hogy nem szolgákat vagy elnyomottakat visznek, hiszen fegyvereket adnak a kezükbe, akkor fel tudnának lázadni, főleg, hogy nem negant kell lenyomni.

“Szóval igen, a kérdés továbbra is abszolút jogos: mi a retkes f***-rt nem lövi le senki ezt a bézbólos paprikajancsit?”

már eleve azért nem jogos a kérdés, mert ha le akarták volna lőni őt, akkor lelőtték volna. régen. szóval a válasz továbbra is teljesen egyértelmű: nem akarják megölni. legalábbis az nem akarja, akinél fegyver van. sokan meg akarnák a szolgák között, de bőven vannak, akik felettük állnak. még fat joey is szabadon jár-kel.

tényleg nem tudom az arányokat, de nyilván akik alexandriában szemétkedtek eniddel vagy oliviával, azok kiemelt emberek. náluk a hatalom – ők nem fogják bántani negant. a szolgáknak, akiket magukkal vittek, nem nagyon van esélyük arra, hogy lázadjanak. esetleg meglépnek, mint ahogy páran meg is tették, de ennyi.

derelye vágó - 2016. 12. 06. 08:17

Decay

“Judith-ot meg hazavinni, majd szájrapuszit ad Judith-nak.”

Akor is így gondolnád ha nő csinálta volna a szájra puszit?

Bazsi - 2016. 12. 06. 09:17

Összességében ez a rész is csalódás csakúgy mint az elsőn kívül a többi, bár azért jobb volt mint amikor csak 1-2 szereplőre csesztek el 1 részt. de még mindig idegesítően lassú, nem történik semmi valóban érdekes, sőt ami érdekes lehetne azt mellőzik.
Sajnos úgy lett ahogy mondtam a második résznél, a fináléig lagymatag lessz, ott majd kapunk valami érdekeset hogy egy ideig legyen min agyalni h mit csesznek majd el a folytatásban.
Rossz irány még mindig.

Benzin - 2016. 12. 06. 09:36

10/8

Úgy gondolom Gimple sórunner és a többi tudományos munkatárs eleve egy kiválóan, zsigerből és nagyon utálható karaktert akart Neganból és nem véletlen, hogy “sokat” fecseg a karakter és billeg a “vásári ripacskodás” határán JMD alakítása, mert ezektől még több emberben és még jobban felmegy red alertbe az agyvíz.

Én bírom a dumáját és továbbra is tartom, hogy a legjobb dolog ami hosszú évadok óta történt a TWD-vel az JDM. A többi “színész” teljesítményéhez mérve pláne.

Az aktuális epizódhoz visszatérve: Spencer mi rákért rontott be az erdőbe?

noodles - 2016. 12. 06. 09:45

ti még nem láttatok hosszú hajú és/vagy szakállas embert? vannak páran a való életben is :)

winnie - 2016. 12. 06. 10:35

Benzin: szerintem más az utálható, és az elviselhetetlenül zavaró. nekik nem az a céljuk, hogy valaki a sorozat nézését utálja meg – napesti lehetne sorolni a zsigerből gyűlölhető rosszfiúkat, akiket az ember szeret nézni. egy írónak sosem az a célja, hogy a sorozatot utáltassa meg a nézővel.

(ezt persze általánosságban írom, főleg, hogy azért látszik, hogy a többségnek semmi baja negannel, sőt.)

Zsugabubus - 2016. 12. 06. 10:36

Ez a rész erősen súrolta a pedofília határát!

Neaira - 2016. 12. 06. 10:40

Carl áll, csak áll és nem lő… Pedig neki EZ volt a célja. Nem úgy mint a többi alatvalónak… Ami vicc. Ha a sok nőnek annak a D-nek, a kövérnek, a vasalósnak a sok térdeplőnek stb nem célja h elszökjön, vagy lenyomja akkor meg is érdemlik.
Ah már fönt is írták nem normális ez, h rettegésben tud tartani ennyi ideig ennyi embert. Ennyire nem lehet félni, de ha mégis, egy idő után néhányaknál elszakad a cérna.
Nem az a bajom h ez a helyzet, h Negan a főgonosz, hanem h ez így hülyeség. Totál pszichopata. Kretén, szadista. Egy szóval: bolond. Ennyi ideig nem követek egy bolondot.
Persze biztosan vannak jobb kezei. Egyet már láttunk is. De ez kevés. Ezt így még nem hiszem el. Ha legalább ebben a részben ezt a láncot mutatták volna be, lett volna vmi értelme. Hitelesebb lenne.
A sok uncsi beszélgetés helyett mutathatták volna inkább Rick akcióját.
De, az Oliviás jelenet király volt. A pap végre odatette magát.
És amikor Carl mondta h ugorjon ki az ablakon, előtte ugyan ezt gondoltam én is. Leesett az állam, amikor kimondta a gondolataimat. Mindent megbocsájtok neki ezért. De nem! Mégsem. Ilyen balf*szságot…! Nem tehet róla szegény, ezt a sz*r szerepet írták neki…
De ez is már milyen, hogy nem azt mondom, Carl eltontotta, hanem, hogy az írók elrontották… Ilyen elvileg nincs, amikor egy történetet nézünk. És itt mégis. Lesujtó.
Judzsín és Lara Croft jeleneteire mi szükség volt? Helyette megetett volna Rick szála.
Michonnét sosem szerettem, most oké volt. Legalább csinál vmit.
Spencer a végén még jobb felderítő lesz, mint bárki.
Összességében jobban tetszett a rész mint jó pár eddig, de Carl kezdése lehozott az életről is. :(
Legalább lőtt volna, csak mellé, vagy vmi…

Mordekai - 2016. 12. 06. 10:56

Csak ismételni tudom magam, ez az egyszemélyes Negan személyi kultusz nálam sem működik. JDM eléggé egydimenziósan alakít, ide valami nagyon-nagyon alfahímgorilla kellett volna, nem egy Elvis-imitátor vigyori bájgúnár.

budaa - 2016. 12. 06. 11:19

nem volt olyan rossz rész, de jó sem.

értem én, hogy Negan fontos karakter, de azért a józan észt is tartsuk már szem előtt. Carl elrejtőzik a kocsiban, hogy odavigyék, nyilván számol azzal, hogy nem sok esélye van élve kijönni onnan, ezek után Negan megteszi azt a szívességet, hogy odasétál carl géppuskája elé, de Carl nem lövi le. Miért? ez az egy célja volt. később lucilla-al még 2 lehetősége volt megölni Negan-t, úgy hogy Negan háttal állt és még az emberei sem voltak ott. Egyszer a vasalás előtt, az emberek lent voltak a kemencénél, Negan fentről szónokolt háttal Carl-nak. Értem, hogy érdekes kettőjük kapcsolata, de Carl motivációja az volt, hogy kinyírni minden áron Negan-t, amit már a gépfegyverrel lazán megtehett volna. Ha már mindenképp fel össze akarták őket hozni, tehették volna ésszerűen is.

Asszem - 2016. 12. 06. 11:21

Nekem a legfőbb bajom Negan-el, hogy túl sokszor van egyedül és túl sokan gyűlölik ahhoz, hogy ne próbálják meg megölni. Persze nem Carl-módra (mondjuk az a szeleburdiság pont illett az életkorának megfelelő stratégiai tervezéshez :D), de amikor pl. először kopogott be Alexandriába, simán lelőhették volna.

Értem, hogy sokan belátják, hogy jól működteti a dolgokat, és azt is, hogy vannak kompetens helyettesei (pl. a csávó aki a Hilltopba ment szüretelni), de pl a vasalós jelenetnél én azért hitelesebbnek tartottam volna, ha bent van pár abszolút megbízható testőr, mert hát Dwight és Daryl azért nem tökéletes kezesbárány még…

Valahogy ezen nem tudok túllépni. Na meg azon, hogy ezredszerre játssza el a rossz Negan – jó Negan párost az emberek manipulálására. Valahogy nem hiteles. Nem tudom a színész, vagy a filmes karakter hibája-e.

Asszem - 2016. 12. 06. 11:28

Ok, közben látom másoknak is hasonló gondja van Negannel, miért nem lövik le. Értem, hogy az lenne az üzenet, hogy akinek van lehetősége, az nem akarja, aki meg akarná, annak nincs lehetősége, csak ez így valahogy nem jön át hitelesen a bemutatott jeleneteknél.

Komolyan azt vártam, hogy Daryl a vasalózás után miért nem nindzsázza le azzal a partvissal Negan-t, Dwight pedig dugja fel neki a vasalót. Nem hinném, hogy a szolgák közül sokan tiltakoztak volna, testőröket pedig nem nagyon láttam.

És ha Dwight-ban már ennyire megbízik, akkor miért feszíti folyamatosan a húrt nála? Tesztelni azt kell, akinél még felmerülhet a lázadás gyanúja, mint pl. Daryl, de ha már be lett törve, akkor csak max néha kellene helyrerakni, de nem mindig. Persze lehet, hogy csak én vagyok béna pszichopata és nem értek hozzá, hogy kell ezt helyesen csinálni :D

Mephike - 2016. 12. 06. 11:35

Nekem tetszik (kivétel az előző rész, egyszerűen a színésznőt valamiért nem bírom) ez az évad. Tetszett képregényben is.
Negan karaktere számomra más a képregényben, és más a filmben. A képregényes változat számomra szimpatikusabb (félelmetesebb), de ugyanakkor jól szórakozok a filmbeli Negan alakításon is.

judas - 2016. 12. 06. 11:45

Negan legalább három kocsival ment Alexandriába ha jól láttam tehát nem egyedül.
Spencer futása az erdőbe nálam is rejtély talán meghallotta a fán dekkoló kóborlót.

Asszem - 2016. 12. 06. 11:50

Judas: igen, az, hogy ott volt Negan testőrsége rendben is van, és az is az lenne, ha nem mutatják be minden másodpercben, hogy ott vannak, ezzel is demonstrálva, hogy Negan annyira biztos és bízik a hatalmában, hogy meg meri csinálni, hogy a házba pl. testőr nélkül megy és sokszor hátat fordít azoknak, akik nincsenek betörve.

Csak valahogy nem jön át ez a hatalom és erő, amit sugározni szeretne.

noodles - 2016. 12. 06. 12:04

Szerintem Carl beszart attól, hogy ha lelövi Negant nem ússza meg élve. Persze rohadt nagy kockázatot vállalt mert Negan simán szétverhette volna a fejét ott helyben, meg az is benne volt, hogy pakolásnál Negan ott sincs és az emberei ölik meg. Egyszerűen nem gondolta át az egészet.

dzsoker76 - 2016. 12. 06. 12:54

Ha nem Jeffrey Dean Morgan játszani Negant,biztos nem nézném már ezt a haldokló vackot.
Nem igaz,hogy nem képesek kinyírni Negant,bár nagyon ki akarják nyírni. :(

winnie - 2016. 12. 06. 13:56

noodles: biztos vagyok benne, hogy carl számolt azzal, sőt, tudta, hogy meg fog halni, amikor elindult, és főleg akkor, amikor nem ugrott le jézussal. ezt bevállalta. hogy miért nem lőtt…, passz.

Decay - 2016. 12. 06. 14:33

Túró Rudi: Új írók nincsenek. Az utolsó három epit teljesen új rendezők kezébe adták. De ez semmit nem jelent. Ha van elég moncsicsi, akkor a legkiválóbb írókat, rendezőket bízzák meg. Ha valakikre gyanakodni lehet, azok a producerek, akik félnek, hogy nem jó helyen van a befektetésük. Kreativitásuk nincs, csak pénzeszsákjaik. Adott esetben úgy látják, hogy majd ők azt jobban tudják, hogy lesz még népszerűbb a sorozat, és új irányokban állapodnak meg, ezt kényszerítik rá az alkotókra.
Jelenleg a sorozat nézettsége rekord mélységben van.
Szerintem a 2.-3. rész után sokan úgy látták, hogy majd vagy megnézik áprilisban az egész sorozatot, vagy, ha (tőlünk) olyan híreket kapnak, hogy nem érdemes, akkor abbahagyják a nézést.
Ezekre a nesze-semmi-fogd-meg-jól részekre nem érdemes egy-egy hétig várni.

Decay - 2016. 12. 06. 14:38

“Akor is így gondolnád ha nő csinálta volna a szájra puszit?”

Ez valami gender-redbetétel akar lenni?
Amerikában tudomásom szerint megszokott dolog a szülői smár. Egyes családokban még Magyarországon is.
Csakhogy előtte Negan – az otthon kábé 10 szexrabszolgát kínzó Negan – azzal viccel, hogy kinyírja a férfiakat, és hazaviszi a kislányt, majd jön az ominózus csók.

Decay - 2016. 12. 06. 14:41

És ezzel az a gáz, hogy a főgonosz megutáltatása a nézővel steven seagali mélységekbe bukik alá.

clegane - 2016. 12. 06. 15:06

én sokmindent elnézek a sorinak, mert tetszik a hangulata.
nekem leginkább az fájt, hogy nem volt semmiféle payoff az epizód végén, hiába volt extra hosszú.

az is jobban tetszett volna, ha mittudomén beragad a gépfegyver vagy valami, ahelyett hogy simán csak “valamiért” nem képes lekaszabolni vele az előtte állókat Carl. de ezeket még jóindulattal hozzá tudom képzelni.

judas - 2016. 12. 06. 15:28

Asszem: Az tényleg durva lenne ha egyedül mászkálna ilyen helyzetekben.
Azért érdekes lesz, hogy most amikor majd mindenki meg akarja ölni Negant még ha egyesekel éppen el is kerülték most egymást vannak akik pont hozzá tartanak vagy más településen vannak de bosszút forralnak vagy netán foglyok nála, de ő alkalmi taxisként ismét azon a helyen ahol jó páran halva szeretnék már látni de nagyon, akkor mi is fog majd most ebből kisűlni?

Remélem sanszos, hogy a néhai szenátor asszony uccsó életben maradt lázító Spencer kölyke nem îrt alá több évadra nem bírom a fejét, de Olivia a teste miatt sokat szopatott volt kávéházi alkalmazott majd ebben a világban raktárossá előlépett karakter alatt is sajna rezeg a léc szerintem, pedig ő kéne azért ide egy-egy percre egy limonádé erejéig részenként.
Ott van Rosita tudjuk mi lett Abrahammal most egy tölténnyel meg egy faszkalap pasival csak teng leng a világban, Judzsinban nálam bőven van még potenciál. A priest is kezd magára találni most az autós párbeszéd után a többiekről már nem is beszélve.
Lesz itt rosta rendesen.

Kissur - 2016. 12. 06. 15:47

Decay: Én is abbahagytam a sorozatot a 4.rész után. A maradék 4 részt majd karácsony körül ledarálom, de ahogy olvasom, nem maradtam le semmiről.

Decay - 2016. 12. 06. 17:29

winnie, ez nagyon döcög. Tudnátok példát mondani, hogy konkrétan ahol Negan rendezkedett be, kinek van még jó dolga?
Senkinek, csak Negan-nek.
A kivasalt arcú Dwight elvileg egy kedvezményezett. Amikor Negan mondja, hogy menjen, dugjon meg egyet a másodosztályú szexrabszolgák közül (a felesége helyett), ugye, Dwight kínosan szabadkozik, hogy másféle dolga van.

Amikor Carl felemeli a puskát, rögtön maga elé rántja az egyik hozzá közel álló emberét. Így bánik velük.

A másik érdekes, és talán ez megválaszolja, hogy miért nem lövi le Carl Negant; A tár kimegy az pajzsként használt emberre, vagy inkább még hamarabb valaki leviszi a földre Carl-t…

Decay - 2016. 12. 06. 17:30

mármint úgy értettem h nem állja meg a helyét

irgum76 - 2016. 12. 06. 18:18

“A másik érdekes, és talán ez megválaszolja, hogy miért nem lövi le Carl Negant; A tár kimegy az pajzsként használt emberre”

egy gépfegyverrel egy autót is át lehet lőni nem hogy egy embert

de oké nem sikerült neki lefegyverezték
ha annyira megakarta volna ölni mért nem verte fejbe a sörösüveggel senki nem volt aki megállíthatta volna Negan háttal volt neki egy kólintás a fejre a törött üveggel meg torkot átmetszeni

de nem mert Negan több évados fő-fő gonosz nem szabad bántani…

Enzo - 2016. 12. 06. 18:41

7×07
Na, eddig egy szál volt részenként, most meg annyifelé szakadtak, hogy nehezebben lehetett követni, mint Eugene mondatait. De legalább volt értelme a nettó 60 percnek. Carl viszont nem igazán volt veszélyben, úgyhogy ha a feszültségkeltés volt a cél azon a szálon, az kevésbé sikerült.

Akadtak azért remek jelenetek, mondhatnám a Spencer-Gabriel autókázást, a Fat Joey-s ugratást, Negan és Olivia párbeszédét, vagy épp a vidámzenés “körbevezetéses” snittet. De néhány szálat elég furán vágtak el, például nem tudom, hogy Spencer mire gondolt az “I’m gonna do more than that” kijelentéssel, a Darylnek becsúsztatott cetlizés is félbemaradt (Jesus bejutott odáig észrevétlenül vagy Dwight tette?), és akkor még Michonne cseléről nem is beszéltünk.

Ha már Spencer, a rész legnagyobb baromsága messze az volt, amikor Gabriel elsétált, Spencer meg tökrandom berongyol az erdőbe, mintha lenne célja, aztán egész véletlenül rátalál a fickó zsebében a latin írásra, ami egy raklapnyi jósághoz vezet, ezt így hogy? Nem sikerült jobban megírni?

Darabkák:
– Michonne-nál azt a rádiót miért mutatták annyira marha jelentőségteljesen?
– Carl szeme brutál, egy kis CGI segítségével megcsinálhatták volna képregényhűbbre is, nagyobb lyukkal.
– Fura, hogy alig mutatták az arcvasalást, amikor sokkal brutálisabb dolgok simán lementek.
– Ez a szigetes-erődítményes-kiírogatós fazon mekkora arc már, nagy ötlet volt behozni, tuti hogy a valóságban is lennének ilyen arcok. Kíváncsi vagyok a szál folytatására.

#hétidézetei:
Gabriel nyert, abszolút:
“What you’re saying… it doesn’t make you a sinner. But it does make you a tremendous shit.” :DD

Habár Negannek is volt egy-két jó dumája megint:
“You’re gonna want to look at their titties.” :D

“I am about 50% more into you now.” :D

Kiss Béla - 2016. 12. 06. 20:00

Komolyan mondom nem értelek benneteket. Mindenki szidja Negant. Ilyen ripacs meg túl játsza a szerepét. Egy új főszereplője lett a sorozatnak, még ha nem is tetszik nektek,és zseniálisan adja a pszichopatát A full pszichopatát. JDM mindent visz, tutira kap egy Grammy díjat és meg is érdemli. Új szintre emelte a sorozatot ami nagyon kellett neki. A karaktere sátáni, A BB óta nem láttam hasonlót. Igazi élmény minden rész amiben feltűnik. Ekkora csavart, sohasem gondoltam volna, hogy Rick háttérbe szorul. Pedig most pontosan ez történt.

judas - 2016. 12. 06. 20:48

Kiss Béla: Nem hiszed el de most mutattam meg egy olyan valakinek a mostani Negan-Carl párbeszédet aki egyáltalán nem nézi a sorozatot nem ismeri JDM munkásságát és ugyanezt mondta rögtön, hogy “ez egy pszichopata, szemêt, energia vámpír stb” és nem is tudta már tovább nézni akkora hatással volt rá ez a szitu.(!)
És akkor az évadnyitós vagy a vasalós, gyereket ölbe vevős jelenet meg már be sem figyelt.

Tehát igenis nem kis hatással lehet/van még olyanokra is ez a karakter akik elsőre csak pillanatnyi jelzéseket kapnak tőle.

szelesmalom - 2016. 12. 06. 21:10

“Új szintre emelte a sorozatot ami nagyon kellett neki.”

ember…

Azért dönt negatív nézettségi csúcsot a sorozat, mert új szintre emelte.

Ne röhögtess már. :)

“Igazi élmény minden rész amiben feltűnik.”

Izlések és pofonok.
Sokak szerint meg nagyon nem jó élmény.:)

winnie - 2016. 12. 06. 21:17

“Komolyan mondom nem értelek benneteket. Mindenki szidja Negant. ”

én meg az ilyen kommentet nem értem. nem kell sok megnyilvánulást elolvasni ahhoz, hogy lásd, hogy nagyon sokaknak bejön a karakter és/vagy a színész. nagyon sokan szeretik. és akik szidják vajon hányan vannak? 10-en? 20-an? még, ha 50-en is lennének, olyan nagy szám lenne?

teljesen logikus, hogy nem mindenkinek jön be egy új karakter, de azért elég sokan leírták az okokat – van, aki szerint zseniális, más szerint elviselhetetlenül ripacs. egyikkel sem kell ezzel egyetérteni, éppen ez a lényeg.

de az teljesen igaz, amit szelesmalom ír, nem szabad vaknak lenni: döbbenetes mértékben megzuhant a sorozat nézettsége, ekkora arányban még sosem kaszálták a twd-t. és ennek oka van. lehet, hogy nem negan (kizárt, hogy ő, szerintem).

“A karaktere sátáni, A BB óta nem láttam hasonlót. ”

ez most elitistának fog hatni, de akkor tessék több sorozatot nézni. a most futókban vannak bőven negant porba alázó gonoszok. többek között azért, mert jeffrey dean morgan 4-5 részen át ugyanazt csinálja (meg ugyanazt kapja), semmi réteg, semmi mélység, folyamatosan az ismert manírok, amik elsőre és másodikre várfagyasztóan jók voltak, de tizedikre már rémisztően fárasztóak. igazából nem is neki, hanem az íróknak kéne leckét vennie más sorozatokból atekintetben, hogy hogyan kell igazán szemét állat gonoszt írni.

winnie - 2016. 12. 06. 21:20

megjegyzem, egy gonosz nem attól lesz jó gonosz, ha mindig szúrósan néz, folyton a bajszát pödörgeti és sátán kacajt hallat, ami visszhangzik. az egy rajzfilmfigura, hókuszpók a hupikék törpikékből. a jó gonosz sokszor ennél sokkal árnyaltabb, épp azért vérfagyasztó, mert nem egyértelmű az, amit csinál, nem egyértelmű a személyisége. most hirtelen hannibal lecter ugrik be, de nyilván vannak még jobb példák is.

(negant ettől még nem tartom rajzfilmfigurának, csak a párhuzam miatt írtam. ő jó lenne, csak vagy a színész, vagy az író valahol elcseszi, mert egy ilyen karaktert szeretni kell utálni, egy ilyen karakternek nem lenne szabad unalmassá válnia. szerintem. de másnak meg pont így jön be, szóval.)

AJ - 2016. 12. 06. 22:50

Negan talán a 6×16-ban és a 7×01-ben volt valamennyire ijesztő, de talán amiatt sem éreztem félelmetesnek, mert tudtam, kiket öl meg. JDM szerintem jól játszik itt is, de hogy ki akar lenni, azt nem tudom.

Negant nem tudom gyűlölni, megölte Abrahamat, Glennt, kivasalt pár arcot, de sokkal jobban utáltam a Kormányzót, pedig a falat kapartam tőle, annyira idegesített. Nyámnyila volt, de legalább gonosznak éreztem, főleg mikor a semmiből belőtt a börtönbe, és már nem emlékszem kit, de lelőtt, huu, akkor nagyon utáltam. De Negan? Olyan mint egy karikatúra, és a 6×16 és 7×01 óta még a zenével se erősítenek rá, semmi támaszt nem kap, ez a folytonos dülöngélés pedig, nem is tudom.

Nem zavar Negan, sőt, egész meg is kedveltem, de szerintem nem ez volt az írók célja. Hiába mutattak belőle sokat, fel sincs építve a karakter, és nem hogy gonosznak nem tűnik, még vezetőnek se. Örülök, hogy jött, mert Rickékre ráfért már egy-két pofon, de most megint sehol se vagyunk.

A hetedik évad hatodik részéig egy hónap alatt ledaráltuk az összes leadott részt, így a köztes, unalmasak nem tűntek ki, de ez nagyon nem tetszik, hogy X részekre eltűnnek szereplők. Carolék a 7×02 óta nem voltak a sorozatban. Hee? Daryl is csak háttérdísz.

mollyhooper - 2016. 12. 07. 00:02

Legjobb duma a végén, amikor Negan üldögél a verandán:

“Hello szomszéd!Beugorhatnál később! Grillezhetnénk!”
Én felröhögtem.

Jeffrey Dean Morgan az Univerzum legszexisebb palija és atomkirály jó arc.

Agigi - 2016. 12. 07. 07:30

A Deryles részben az orvosiba a 0 arckifejezésű fő Negan kancának negatív lett a terhességi tesztje… lehet Negan steril? Ezert nem nyírja ki (és/vagy) szereti a gyerekeket, mert neki nincs örököse és így tesz rájuk szert? Mondjuk ha jól emlékszek az előző részben meg azt mondták az amazonok, hogy náluk minden 10 évnél idősebb férfit kinyírtak…. na most jól magamra cáfolok :D csak remélni akarom, hogy Negan karaktere több rétegűbb, mint amilyennek látszik (konkrétan egy pojáca…)

Quantumleap - 2016. 12. 07. 09:24

Negan amúgy nyilván nem fogja csak úgy annyiban hagyni, hogy Carl megölte két emberét. Az is lehet, hogy majd Ricket választás elé állítja: Vagy meg kell halnia két valakinek közülük is vagy pedig Carl vele marad. (vagy Judith? :O )

noodles - 2016. 12. 07. 11:23

“igazából nem is neki, hanem az íróknak kéne leckét vennie más sorozatokból atekintetben, hogy hogyan kell igazán szemét állat gonoszt írni.”

ez így van. az íróknak kellene okosabban felépíteni a sztorit, mélységet adni a karakternek. az ember nem vált személyiséget és stílusjegyeket naponta, negan ilyen és kész, így viselkedik. nem lehet minden részben másmilyen csak, hogy ne legyen a nézőknek unalmas.

Erdő - 2016. 12. 07. 11:31

Lehet, hogy Carl valójában nem akarta megölni Negant. A hatalom és az erő vonzó, főleg egy ilyen világban, és főleg egy kamasz fiúnak, még ha tudatosan nem is ismeri el, hogy egy ilyen rohadék lenyűgözi. Ez megmagyarázná, hogy miért lőtt le gond nélkül két embert, akiért ment, azt meg nem. És Negan viselkedését is, akiről annyit már tudunk, hogy van némi pszichológiai érzéke. Talán ráérzett arra, hogy mi hajtja Carlt, és megpróbálja átállítani a sötét oldalra, és erre van is esély szerintem, mert amin Carl átment, azt nem nagyon lehet súlyos személyiségzavar nélkül megúszni.

derelye vágó - 2016. 12. 07. 11:55

Decay

“Ez valami gender-redbetétel akar lenni?”

Én meg a gender muhaha
értelmezd amit írtam…

G - 2016. 12. 07. 12:52

Nekem nagyon tetszett ez a rész. :) JDM tényleg lubickol ebben a szerepben, hiányozni fog ha egyszer bevégzi.
Nem tudom feltűnt a valakinek a dallam amit Michone fügyörészett, de nagyon jó kitekintés volt a Omar-ra a Drót (The Wire)-ból. :)))

winnie - 2016. 12. 07. 14:45

“nem lehet minden részben másmilyen csak, hogy ne legyen a nézőknek unalmas.”

annak nem is lenne értelme. a személyiséget nem váltogatnia kell, hanem elmélyíteni, rétegeket hozzáadni. mindig lehet plusz tulajdonságokkal több dimenzióssá tenni egy karaktert. ha viszont mindig csak ugyanazt a tulajdonságát hangsúlyozzák ki, akkor az már egy rész alatt is unalmassá válik, ld. a 7×01-ben is ugyanazokat a köröket futtatták vele. és a folytatásban is. semmi plusz, szinte minden kottázható volt tőle.

az efféle ócska karakterizálás kizárt, hogy sokáig kitartson, nyilván a folytatásban már több személyisége lesz, mint egy rajzfilmes gonosznak (még akkor is, ha képregényes a karakter). a kérdés csak az, hogy miért nem érezték, hogy erre korábban is szükség van?

G - 2016. 12. 07. 16:08

Néha átolvashatnám mit írok…tele hibával, fussunk neki mégegyszer:

Nem tudom feltűnt-e valakinek a dallam, amit Michonne fütyörészett, de nagyon jó kitekintés volt Omar-ra a Drót (The Wire)-ból.

Erre gondoltam. :)

vasutas - 2016. 12. 07. 16:12

már valamelyik résznél felvetettem, hogy nincs semmiféle logika Negan személyi kultuszában, egy olyan rablóharda környezetben, akik egymás torkát is átvágnák egy babkonzervért.
Eltelt 7 rész, és semmiféle bizonyíték nem jött arra vonatkozóan hogy lennének Neganen kívül alvezérek.
Látom egyre többeknek feltűnik ez.

Múltkor winnie azzal jöttél hogy nem értem mit akarnak szájbarágni az írók. De értem. Attól még logikátlan,és mindenféle realitást mellőz a dolog, lehet neked elfogadható az írók mondanivalója, sokaknak viszont nonszensz.

Kb Carlnak 3 lehetősége is lett volna megölni Negant-ez meg a no comment kategória.

winnie - 2016. 12. 07. 17:37

vasutas: én csak arra céloztam, hogy a készítők többször is tudomásunkra hozták, hogy nem akarják megölni. rick azért nem, mert ld. a 7×01 és a 7×04 vége, az emberei pedig azért nem, mert akiknek lehetősége lenne, azok a környék királyai. tudják, hogy nélküle szétesnének, vagy csak egyszerűen megszokták a jót.

a 7×04-ben, ha bárki meg akarta volna ölni alexandriából, akkor simán átlő a kapun és kész. vagy egy az egyben is lettek volna lehetőségek. alexandriából carl és rosita az, akit nem érdekel rick érvelése, meg talán michonne kérdőjeles. nyilván sasha és maggie negan ellen van ezerrel.

“Eltelt 7 rész, és semmiféle bizonyíték nem jött arra vonatkozóan hogy lennének Neganen kívül alvezérek.”

szemantika. vannak olyanok, akik a szolgasorban tengődők fölött vannak és irányíthatják a katonákat. a 6. évadban ott volt a darylen rajtaütő csapat, majd utána azok, akik kinyírták denise-t, mindkettő élén volt valaki (XY, akinek egyszer említik a nevét, amikor kiderül, hogy daryl végzett velük, és talán dwight). aki a 7×05-ben hilltopnál volt (simon). és ott vannak a helyőrségeik, amiket nyilván vezet valaki, és ahol nyilván bizalmi emberek vannak, hiszen egyébként lelépnének.

a 6. évadban volt a carol+maggie rész, amikor elkapták őket negan emberei (pár nő). ott ők nem voltak fenyegetve, de abszolút a negan-vallást gyakorolták, látszott, hogy hithűek (we are all negan), gondolom, ilyen lehet a csaj is, akit michonne elkapott. azok, akiket csak úgy kiküldenek, mindenképp kiemelt emberek. és gőzünk sincs arról, hogy hányan vannak, nem?

ha én értek félre valamit, ami benne van, elfogadom, de nekem ez jött le.

“Kb Carlnak 3 lehetősége is lett volna megölni Negant-ez meg a no comment kategória.”

hát, igen. ez van. meg kell próbálni kitalálni, hogy miért történt. az írók megírhatták volna úgyis a jelenetet, hogy ne legyen esélye, hogy elkapják, amikor még nincs ott negan. de így írták meg, szóval lehet, hogy ezzel mondani akarnak valamit. azt ugye az előző részben megmutatták dartsszal, hogy carl elég bénán céloz fél szemmel. a színész is azt mondta, hogy rájött, hogy vagy hibázni fog, vagy negan lebukik mások mögé. és az sem véletlen, hogy azt mondatták vele, hogy másnak nem kell meghalnia. ergó carl nem gyilkolni akart (megtette, ezért is torpant meg – talán, mert rájött, hogy akkor ő is lealacsonyodik a szintjére), hanem negant akarta megölni.)

más kérdés, hogy szerintem, ha ennyire elszánta magát és ennyire egyedül akarta megtenni, akkor mindent megpróbált volna, hogy lelője őt. hiszen tudta volna, hogy így is, úgy is meghal. ha nem teszi meg, az is halálos ítélet. talán őt lepte meg legjobban, hogy negan nem ölte meg.

karit - 2016. 12. 07. 17:41

“Nem tudom feltűnt-e valakinek a dallam, amit Michonne fütyörészett, de nagyon jó kitekintés volt Omar-ra a Drót (The Wire)-ból.”

Hű. Fogalmam sincs, hathatott-e rám ez tudat alatt (nyilván nem), de tegnap azt akartam ide írni, hogy szerintem Negannak banálisabb végzete lesz, mint az a ‘hősies tűzharc’, amiben ugye, elesett a fent nevezett O. Little”.
:S

karit - 2016. 12. 07. 18:05

“hát, igen. ez van. meg kell próbálni kitalálni, hogy miért történt.”

Más egy begőzölten vicsorgó kamasz, és megint más, amikor ott áll előtte a mumus, és meg kéne húzni a ravaszt. Leblokkolt. Pont ezért sokkal hitelesebb lett volna, ha másokat se lő le, ez így tényleg bicskanyitogató volt. ‘KAAAARL, LŐJ MÁR, BAZZZEG!44’

Egyébként a Negan féle kemény szabályokon alapuló rezsim simán működhet, sőt, minél nagyobb a létszám, annál inkább. Egy éberségre + feljelentésre ösztönző rendszerben (a fejadaghoz képest kiemelten nagy jutalmat/előmenetelt osztogatva) nehéz lehet bármilyen puccs megszervezése.

Persze a L. H. Oswaldok előtt nyitva az út, de mérlegre téve azt, hogy Negan a hűséget jól megfizeti, és ki tudja, miféle szabadrablós-gyilkolós káoszt hozna az utódlás, a szervilizmus a jelen körülmények között (túl)élhető kompromisszumnak tűnik.

judas - 2016. 12. 07. 21:01

“személyiséget nem váltogatnia kell, hanem elmélyíteni, rétegeket hozzáadni. mindig lehet plusz tulajdonságokkal több dimenzióssá tenni egy karaktert”

Winnienek itt viszont nettó igazsága van.
6×16,7×01-ben Negan és az író gárda kihozta amit lehetett a szituációból szerintem, de ezek után jött a folyamatos önismétlés max átcsomagolva a helyszíneket, a hátteret de a lényeg addigra már elveszítette a megdöbbentő, sokkszerű belépés újdonságát, hatásosságát.
Akár egy filler egy háttértörténet egy flashback az akkori énjéről, családjáról bármiről új színt hozna be vele kapcsolatban nem kicsit nagyon.Persze így is sokan rajonganak érte – én is inkább bírom a tagot mint nem – de elkel majd a borotválkozás mellett egy pár egyéb beavatkozás is a Negan storyline tekintetében.

Kicsi Timy és motoros brigádja lett kifüstölve akik meg lettek nevezve egyszer a fegyver begyűjtése során.

Benzin - 2016. 12. 07. 21:02

én két “alvezérre” emlékezem, akinek neve is van és meg is szólalt:

– az egyik a winnie által is említett Simon gyerek, aki már az előző szezonban is csapatokat mozgatott ide-oda, amikor csapdába csalták a mókus őrsöt, most meg egy szép “epizódot” kapott Hilltopban, nyilván nem egyszerű gyalogbaka a rendszerben
– a másik meg a motoros rosszarc, aki gránátot kapott Ábrahámtól, ő is valami területi illetékes volt, amíg el nem halálozott, a bandájával együtt.

Quantumleap - 2016. 12. 07. 22:58

Enzo: Nem hiszem, hogy Jézus lenne az. Ő nem lökdösne be cetlit üzenettel, hanem nyitná az ajtót, és szólítaná Darylt, hogy “Gyere, pucoljunk!”. Valószínű Dwight az, aztán majd lehet, meglepnek minket.

judas - 2016. 12. 08. 13:13

Benzin: Ha ugyanarra gondolunk akkor a gránátot Daryl kézbesítette nem Abraham ( ő volt viszont az anyag beszerző);) a rosszarcú területi góré meg kicsi Timy volt és a csapata ahogy feletted pont írtam. Simon meg a jobbkeze tényleg-mondja is valahol.

Quantumleap: Vagy Dwight volt nője is lehetett mivel ő is sokat kevert kavart a folyosón mikor Darylt behozták az elején. Mondjuk ha ő vokt akkor a tűsarkú cipőket lerughatta mert nem olyan volt a hangja számomra a lépteknek.

irgum76 - 2016. 12. 08. 14:34

Ha ugyanarra gondolunk akkor a gránátot Daryl kézbesítette nem Abraham

és nem gránátot hanem RPG-t
a többi stimt:)

judas - 2016. 12. 08. 19:45

Kösz az infót:) tudtam, hogy milyen fegyvert használt Daryl hivatalosan: egy páncélelháritó v kézi páncéltörő gránátvetőt melynek köznapi neve az RPG ami rakéta hajtású gránátot lő ki.

Hívjuk is bárhogy a szelíd motorosoknak már mindegy is,:)

Benzin - 2016. 12. 08. 19:56

judas: Igen, Ő lesz a mi emberünk, annyira tenyérbemászóan prosztó arc volt, maradhatott volna még kicsit :D

judas - 2016. 12. 08. 21:03

Benzin: így van, néhány görény játékos maradhatott volna még vagy feltűnhetne majd valamikor örömmel fejelném meg a TV-t ilyenkor és aprítanám fel ezeket annyira felvesznek azzal, hogy nekik aztán mindent lehet:D

Itt lenne ez a Simon csóka, ő nagyot ment Hilltopban meg ügye előtte is, vagy az a hosszú hajú büdös paraszt tahó maradt meg bennem aki a platósról leugorva a koca hús átadásánál arcoskodott és verekedett a semmire.Persze biztos lenne más is.

Quantumleap - 2016. 12. 08. 22:07

Amúgy Darylnek mennyire logikus lépés megszöknie? Negan nem fenyegette be olyasmivel, hogy ha meg mer lépni, akkor annak Rickék fogják kárát látni? Vagy Daryl úgy van vele, hogy mit számít, elvégre Glenn halála már úgyis az ő lelkén szárad? Esetleg Negan úgy lesz vele, hogy lesz*rja, mert Carl személyében olyasvalakit talált, akit sokkal érdekesebb megpróbálni átnevelni?

winnie - 2016. 12. 08. 22:32

daryl és a logika?:) ő ösztönlény, nem hiszem, hogy be lenne törve annyira, hogy logikus legyen. ő a 6. évad végén is bement az erdőbe, hogy elkapják.

de glennben is lehet valami, amit mondasz.

Barbi - 2016. 12. 09. 10:19

Sziasztok. Én mindig csak olvasom a kommenteket, legfőképpen azért, hogy más nézőpontokat is lássak, hátha valamit máshogy értelmezek. De most számomra nagyon érdekes, hogy pedofíliát láttatok Negan Judith-hoz való viszonyulásában. A negatív terhességi teszt az egyik előző részben utal rá, hogy vágyik gyermekre. Nem csak a nőknél jön el az a pillanat, hogy családot szeretne. Nem feltétlenül fontos neki hogy fiú vagy lány legyen, szerintem nem “trónörököst” akar aki viszi tovább a birodalmat, hanem egy családra vágyik.

winnie - 2016. 12. 09. 10:50

barbi: nem hiszem, hogy bárki ilyet látott volna, csak arra céloztak (egy vagy két ember), hogy eléggé komolyan közel került egy gyerekhez és utasítgatta őt erre-arra. de, ha bárki is ilyet látott, akkor nem judith, hanem a másik kisgyerek, carl kapcsán tette. viszont ha mégis ilyesmiről lenne szó (kizárt), akkor a terhesség révén ezirányú vágyait is kielégíthetné, hangozzák bármennyire is betegesen.

sakursakur - 2016. 12. 10. 11:07

Spencer mikor leküzdötte a fáról azt a zombit eléggé meglepődtem, hogy Verebes István egy ilyen sorozatban vállal egy ennyire jelentéktelen szerepet…

judas - 2016. 12. 10. 13:53

sakursakur: :) Igen igen tudtommal direkt ráírták mármint a bazitai Darth Vaderre ezt a kis cameot.Benne akart lenni kézzel lábbal a jelenetben:D

sakursakur - 2016. 12. 10. 22:57

:D

Többen panaszkodnak Carl frizurájára, de mi van ha ő is olyan mint Sámson, és a hajában van az ereje.

Ne feledjük amikor még normális haja volt, akkor mki számára egy idegesítő kis pukkancs volt még:

http://cdn.playbuzz.com/cdn/89bafc32-51cf-4fdf-854a-92ef67c98392/0bfe23eb-796c-43aa-8ee7-b0404ac7eca8.jpg

Neganből kinézem hogy leborotválja neki hogy ne tudja takargatni a szemét.

Feri - 2016. 12. 11. 22:09

Szerintem vaktöltényt gyártottak, és ezért fog, nem meghalni vki…

NoFearthewalkingdead - 2016. 12. 11. 23:37

Én szétröhögtem a részt :D Amikor mezítláb tapicskol a szőnyegen és közben az a zene .. Áh év jelenete :D
Szerintem a büntetéd az lesz, h elviszi Juditot. Emlékezzünk h a feleségének (az egyiknek, Dwight exének) nem lehet gyereke, legalábbis az jött le h többszöri próbálkozásra sem sikerült.

Lilia - 2016. 12. 23. 00:55

Van valami Negan-nal és a nőkkel! Fura, mintha nem bírna nőt bántani. Jó, nyilván ez lenne a normális egy embernél, de ő ugye nem normális.

winnie - 2016. 12. 23. 07:29

lilla: nőket erőszakol meg sorozatban. az elég bántás.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz