login |

The Vampire Diaries – 8×11: Meglepetések – írta -T

2017. 02. 06. 14:50 - Írta: vendegblogger

29 hozzászólás | kategória: kritika,

Még emlékszem, hogy amikor kábé 8 évvel ezelőtt elkezdtem nézni a sorozatot, eszembe sem jutott volna, hogy ekkora utat fog bejárni. 8 év azért nem kevés idő, főleg akkor nem, ha azt nézzük, hogy mennyi minden változott a történetben, az eleje óta.

Szereplők jöttek, mentek, voltak itt nagy szerelmek, árulások, meglepő fordulatok, kavarások, halálok, halálból való visszatérések (ebből talán túl sok is akadt), de azt nem sejtettem volna, hogy még mindig tudnak majd olyat húzni az írók, amivel meg tudnak lepni.

Hiszen az évad elején mondhatni csak vegetáltak. Úgy értem, volt nagy adag sztori mindenki számára, de valahogy azt éreztem, hogy minden jobb epizódot egy-kettő kevésbé jó követett. És sajnos sok esetben önismétlésbe léptünk át: Damont megint meg kellett menteni, Stefan megint kikapcsolta az emberségét, Bonnie-nak megint nem volt varázsereje szálra, stb.

Persze megértem én, hogy könnyebb a „jól bevált” dolgokkal játszadozni, csak más körítést szőni hozzájuk, de egy idő után ez már nemcsak unalmas, hanem idegesítő is lehet. Engem személy szerint ezzel az emberség kikapcsolásával tudnak az őrületbe kergetni. Viszont, ami a legutóbbi részben történt, arra bevallom, még én sem számítottam.

A továbbiakban spoileresen folytatom.

Cade (az ördögök ördöge) megjelent a földön, és az előző rész végén gyorsan le is gyilkolta a szirénjeit, majd mivel látta, hogy újdonsült gyilkoló gépei, Stefan és Damon nem végzik jól a megbízásukat, ki azért, mert épp a Salvatore-pincében hűsöl leláncolva, ki pedig azért, mert újra van embersége, őrült feladatot adott Stefan-nak. Egész pontosan azt, hogy ölje meg Elenát.

Damon-nek pedig, hogy vagy gyilkoljon le 100 gonosz egyént, vagy ölje meg Caroline-t, különben a pokolra küldi.

Szerelmi fronton is haladt a történet, Bonnie és Enzo ugyanis el akarták vinni a harangot, amit a szirének úgy szerettek volna megkaparintani, hogy biztonságos helyre rejtsék, közben pedig Enzo „bakancslistájáról húzták le” a kívánságait, mielőtt a vámpír bevenné a gyógyírt.

El kell mondanom, hogy bármennyire is nyálasnak és csöpögősnek tűnik ez a szál, nagyon jó párost alkotnak együtt, és nagyon örülök annak, hogy Bonnie végre boldog, és nem csak a mások megsegítésére használják. Legalább is örültem neki, viszont, ahogy Bon-Bon is mondta:

We’re so close to everything we wanted. It’s right here …and we can’t have it.

Mert ami ezután következett, azt nem igazán lehetett előre látni.

Stefan átíratta Bonnie New York-i házát a saját nevére, ahol Elena koporsója is van, hogy ő be tudjon menni mindenféle behívás nélkül, és el tudja intézni a lányt, végérvényesen is. De mivel Bonnie és Enzo is ott voltak, és Stefan, aki ugyebár embersége híján van, megölte Enzót. Bonnie pedig beadta Stefan-nak a gyógyírt, amit Elena véréből nyert ki, így Stefan ember lett (na erre kíváncsi leszek).

Valamint Bonnie, ha jól vettem ki az utolsó jelenetből, visszanyerte a varázserejét.

Bármennyire is rossz volt Enzót elveszíteni, mert ebben az évadban igazán szimpatikussá vált, a történet érdekében nem örülnék neki kifejezetten, ha fel akarnák/tudnák támasztani. Hiszen, míg a sorozat elején a halál nagyjából végérvényes volt, ahogy haladtunk előre, egyre inkább értelmét vesztette, mondván egy-két részen belül úgyis visszahozzák az illetőt, amit sok esetben meg is tettek.

Az epizód, ha pontozni szeretném, egy erős 7/10 volt, nálam az évad legjobbja. Kíváncsian várom a folytatást.

Remélem, hogy az utolsó 5 rész is legalább ennyire ütős lesz, mert ebből is látszik, hogy tudnak az írók ha akarnak. És mivel Nina Dobrev is visszatér a sorozatzáróra, így bízhatunk abban, hogy mindenki megkapja a számára legjobban tetsző lezárást.

29 hozzászólás Ne habozz!

Stefan - 2017. 02. 06. 15:12

Egyet értek a kritikával :) Én is nagyon meglepődtem most mivel azt hittem ebben a sorozatban ilyen húzások már nem lesznek.

Szegény Bonnie mennyit szenvedett már de szerintem ő így vagy úgy meghal a végén hiszen Elena visszajön.. Stefan emberré válására meg nagyon kíváncsi vagyok illetve, hogy akkor ez végleges marad e, de ő mindig is ezt akarta.(Katherine nem belehalt kb a cure-ba?) Lehet akkor Caroline is beveszi a cure-t és boldogan élnek míg meg nem..

Az utolsó 5 részre elég sok lehetőség maradt a zárásra ami tök jó :)

szyszaa - 2017. 02. 06. 15:32

Hát elég szívettépő rész volt, szó szerint… azért lehetett sejteni, hogy a szerelmi idill, ami Bonnie és Enzo között volt, nem tart sokáig, hirtelen túl boldogok lettek, na, de erre én sem számítottam, meg is utáltam Stephant rendesen.
Baromi uncsi tényleg, hogy állandóan ki-bekapcsolják az emberséget, meg a többi hasonló önismétlés, de mégis, nem lehet azt mondani a sorozatra, hogy lefutotta az összes kört, egy-két jó húzás mindig van, nem nagyon lehet unatkozni rajta.

LaCRossE - 2017. 02. 06. 15:46

“Katherine nem belehalt kb a cure-ba?”

Kat abba halt bele, ha jól emlékszem (de rég volt már), hogy Silas (?) a vérét vette, eltávolítva a gyógyírt, és és Kat szépen haldokolni kezdett (korának súlya gyorsan ránehezedett). Szóval elvileg, amíg Stefan vérében van a gyógyír, addig nem történik vele ugyanaz, mint Kat-tel.

Szaby59 - 2017. 02. 06. 16:20

Tetszett ez a rész, de továbbra is azt mondom, hogy ez a “Humanity switch” a sorozatok történetének egyik legrosszabb plot toolja amit előszeretettel vettek elő többször is a 8 év alatt, hogy legyen valami…
Most is ezt láthattuk/láthatjuk.

Freckles - 2017. 02. 06. 18:28

Én már a 8×09 utolsó jelenete közben éreztem, hogy van esély egy izgalmas befejezésre.
Akkor éreztem, hogy a sorozat minősége újra eléri a korábbi evadoket.
Úgyhogy én izgatottan várom a folytatást. És kíváncsi vagyok, hogy még hány wtf moment lesz a sorozatban.

Stefan - 2017. 02. 06. 20:44

LaCRossE : Hát ez valóban olyan rég lehetett (vagy akkor untam legjobban talán az 5. évad) hogy ebből alig rémlett valami :DD de köszi így már tudom.

majsz - 2017. 02. 06. 21:08

Az Enzos eset kicsit wtf volt, de végül is olyan szépen haladt a bakancslistáján, hogy számítani is lehetett volna rá. Abban kételkedem, hogy végleges lesz, de legalább az övé jól lett kivitelezve, nem úgy mint a Tyleré. Na de lehet még ő is visszaköszön a végén. Nem rossz forulat a Stefan humanizálása, de valahogy nem látom, hogy ez lenne a sorsa. Azt inkább, hogy tovább adja Damonnak, hisz csak ő miatta lett vérszívó. Ha már az első évad közepe óta nézem, csak befejezem, igaz az Originals óta inkább kínszenvedés, hátha itt a végére még összekapják magukat.

karli - 2017. 02. 06. 22:26

és az emberré vált Stefan boldogan él a feléledt ember Elenával :D

bandido - 2017. 02. 07. 08:44

“Bármennyire is rossz volt Enzót elveszíteni, mert ebben az évadban igazán szimpatikussá vált, a történet érdekében nem örülnék neki kifejezetten, ha fel akarnák/tudnák támasztani.”

Pedig szerintem pontosan ez lesz.

Majd előbukkan Kád mert, hogy oda lett a kedvenc gyilkológépe –>ember lett ismét. És majd Bonnie alkut köt vele, hogy ha feléleszti,visszahozza Enzót akkor ismét vámpírt csinálnak Stefánóból.

Dean - 2017. 02. 07. 08:57

Stefánóból már nem lehet vámpírt csinálni, ő ember marad.

Érdekes amúgy, én meg pont abban reménykedek, hogy Enzo-t felélesztik. Egy az, hogy nagyon jó karakter, másodjára pedig az, hogy annyiszor visszatértek már a halottak, akkor most ne legyen másképp, főleg a végjátékban.
Amúgy sanszos, hogy mindenki ember lesz a végén. Hisz már csak Damon, Enzo, és Caroline erősíti a vámpírokat. Damon biztos ember lesz Elena miatt, Enzo Bonnie miatt akar az lenni, így meg, hogy Stefan ember lett, Caroline se marad ki. Mindenkinek meglesz a saját gyereke, és úgy ér véget az évad, hogy Bonnie lánya/fia varázsolgat a többiek gyerekének, kb úgy, mint amikor Elena és Caroline előtt lebegtette a tollakat.

Kb így tudom elképzelni a lezárást. :D

VeroRosyth - 2017. 02. 07. 09:39

Én már nem emlékszem, hogy van ez a cure dolog, de angolul próbáltam utána olvasni. Szerintem nem lehet mindenki ember egyszerre, sőt, ha kiveszik Stefanból a cure-t ő meghal, mert ugyanúgy elkezd öregedni mint anno Kathrine.

Pont ezért volt az a terv, hogy odaadják Kad-nak, ő belőle is kiveszik és mivel több ezer éves, ezért meghal. Enzo beveszi, Bonnieval eléldegélnek és mikor már öregek akkor Damon veszi ki Enzoból, meghalnak és erre Elena is feltámad és Damonnal élnek emberként. Elena meg ugye nem hal meg h kivették belőle, mert ő csak rövid ideig volt vámpír eddig.

És most ugye pont ez a szivatás, hogy Stefanban benne van, így Damon és Elena nem tud együtt lenni emberként, csak ha Stefan meghalna.

Page - 2017. 02. 07. 11:28

Igen, szerintem is így van ez a gyógyíres dolog, vagyis Stefan gondolom beáldozza magát Damonért.Csodálkoznék, ha az írok nem a Damon-Elena happy endet választanák. Úgysem mernek eltérni a vártnál.

LaCRossE - 2017. 02. 07. 11:34

Szerintem Enzo nem fog feltámadni, egészen más dologra fog kifutni a dolog.

Észrevettétek, mi történt, amikor Bonnie Enzo halála után sikított/ordított egyet? Pont ugyanúgy nézett ki, mint amikor Cade ordított, ezzel megalkotva a poklát.

Én el tudom képzelni, hogy Bonnie is megalkotta a saját túlvilágát, és ott majd boldogan fognak élni Enzoval, amíg… öhm… örökké.

Adamzget2 - 2017. 02. 07. 12:08

Enzot baromira sajnálom, mióta együtt vannak Bonnieval azóta eléggé megkedveltem, ezért abban reménykedem hogy sikerül visszahozniuk valahogy és ennyi szörnyűség után Bonnie végre megkaphatja a Happy end-jét.

Betti - 2017. 02. 07. 12:08

LaCRossE : “Én el tudom képzelni, hogy Bonnie is megalkotta a saját túlvilágát, és ott majd boldogan fognak élni Enzoval, amíg… öhm… örökké.”

—–

Igeeeen, végre valakivel hasonlóan gondolom.

Ugye a saját túlvilágot említesz, szerintem Bonnie nem túlvilágot alkot a fájdalmával, hanem egy másik poklot, vagy esetleg azt is el tudom képzelni, hogy valahogy hozzáférést kapott Kad poklához, mert a fájdalmai elérték, vagy meghaladták Kad fájdalmának szibtjét (Enzo halálával), vagy valami ilyesmi.

Minden esetre a Stefan-Caroline vonal is nagyon érdekes a cure miatt is, és a Damon-Elena kérdés is megmozgatta a fantáziám!

Úgy vélem, Stephan valahogy belekerülhet Bonnie poklába, vagy ugye az újonan visszanyert varázserejével Bonnie Stephan életerejét Carolinehoz köti, biztosítva az életben maradását.
Így ugye Stephanból ki lehet venni a cure-t, beadni Kadnak, vagy csak Bonnie visszasikítja a pokolba valami különleges -phase mados..-szal (valami ilyesmi), és nem tud onnan kijönni. Aztán Damon kap gyógyírt, és Elena felébred, hiszen Bonnie nagyon önfeláldozó, és halálba hókuszpókuszolja magát, így Enzoval boldogan kísértik a többieket, esetleg szadizzák Kadot.

karli - 2017. 02. 07. 23:59

Jesszus! :D Nem semmi végeket jósolgattok, most már kezdek aggódni, hogy gagyi lesz a vége.

Mazsola - 2017. 02. 09. 12:38

Nagyon érdekesek a fenti teóriák és elég sok mindennel egyet is értek.
Amit visziont fent senki nem említett, így lehet, hogy tényleg csak engem zavar, de Mattet legszívesebben pofán vágnám konkrétan minden 2. mondata után. Értem én, hogy szegény szerencsétlen egyedüli ember kb az egész városban de ez a hisztéria amit levág már olyan mint egy 5 éves aki nem kapja meg anyucitól a 20. csokiját aznap… Pl: Pont Caroline tehet arról, hogy Cade legyilkolja az embereket?
Vagy ez tényleg csak engem zavar ennyire?

Dean - 2017. 02. 09. 16:12

Nem, Elena véréből csak egy kevés gyógyírt vettek ki. Ne gondold, hogy az a kis vacak az egészet tartalmazza… :D Asszem Bonnie kérdezte is, hogy elég lesz-e ennyi, mert, hogy baromi kevés. Szóval Elena véréből valószínűleg elég egy kevés is, és mindenki ember lesz.

karli - 2017. 02. 10. 23:00

Engem is nagyon zavar Matt, már pár évad óta tök felesleges karakter. A másik még Alaric volt, ezért érdemes volt annak idején őt is visszahozni.

szyszaa - 2017. 02. 12. 16:02

Matt valóban rendkívül idegesítő és egyben felesleges személy a Vámpírnaplókban, mindig is az volt, hiába kapott külön szálat ebben az évadban, akkor is csak töltelékjelenetknek tudom az ő jeleneteit elfogadni.

karli - 2017. 02. 18. 23:01

A mostani rész után nekem nincsenek illúzióim, nagyon meglepne, ha jól zárnák le. Mindig is zavart az utóbbi évadokban, hogy akárki meghalt nem volt gond, mert vissza jött, hiába szűnt meg a természetfeletti túlvilág, simán megoldják most is, megjegyzem elég gagyin. Nagyon sajnálom, de ez egyre borzalmasabb, az se tetszik, hogy nem történik semmi érdemleges, már csak 3 rész van hátra, utálom amikor húzzák az időt, aztán a végét gyorsan összebarmolják!

Anni - 2017. 02. 19. 17:05

3 résszel a vége előtt ez a teóriám látom írták mások is:

Stefan meghal és Damon a testéből kiveszi a gyógyírt. Így Elenával lehet, aki felébred mert Bonnie is meghal de Enzoval lehet a saját kis világukban. Caroline pedig Alariccel lesz jobban mondva a gyerekekkel vagy esetleg majd Klaus oldalán köt ki. Mattel is lesz tuti valami Damon vére miatt, amit megivott.
Ennek az évadnak a promo képe (ahol állnak feketében esőben) amúgy is gyanús volt, hogy Stefan teljesen lefele néz..kicsit Bonnie is.
Ha valóban ez lesz remélem annyi boldog befejezést kap Stefan, hogy nem a pokolra kerül hanem mondjuk a mennyekbe Lexihez.

Alex - 2017. 02. 27. 00:31

***SPOILER***

Azért az tök jó, hogy mindenki úgy beszélt a rész végén arról a totális blődségről, hogy Katherine a pokol új vezetője, mintha teljesen egyértelmű lenne! :D Damon és Bonnie együtt mondták, ki hogy “hát persze, hogy Katherine!” :D
Cade híján a pokolban lévőknek vagy vissza kéne jönniük az életbe (csak ezt ugye elnyomták már párszor, gondolom nem volt képük még egyszer), vagy meg kéne halniuk “rendesen”. De az hogy Cade halálakor Katherine 2 óra alatt kínzottból a pokol főnöke lesz nekem legalább akkora agyfasz, mint mikor Caroline terhes lett! :D
Megint sikerült arcon köpni az eddig felépített világot (bár ezt már a Bonnie-Elena összekötéssel is megcsinálták egyszer, mikor Kai halála után se szűnt meg a varázslata…)

Egyre kevésbé sajnálom, hogy 2 rész van hátra…

Page - 2017. 02. 27. 13:19

Nekem ami igazán “tetszett”, az Damon feltámadása. ( a robbanás visszarepítette a lelkét a testébe) Na ne már, ismét egy gagyi megoldás. Ahelyett, hogy maradt volna ott a pokolban, ha már úgysem szűnt meg, vagy került volna Bonnie túlvilágába, de ez vicc.Kai-t viszont imádom, és igazából logikusabb lett volna, ha ő lesz a pokol új ura.

karli - 2017. 02. 27. 13:58

Sajnos elbaltázzák a végét, most már egyértelmű. Ami eddig zavart a sorozatban, az most az utóbbi részben hatványozódott. A legfantasztikusabb Damon feltámadása, én is azt hittem Bonnie túlvilágába kerül. Tényleg nevetséges mennyire nem hal meg itt senki, és hát az meg, hogy Katherina az új pokol főnök… különben meg nem arról volt szó, hogy Cade halálával megszűnik a pokol, ami logikus lenne.

-T - 2017. 02. 28. 12:05

karli: Sajnos egyet kell értenem.
Amúgy azt sem értem, hogy miért pont Katherine lett a főnök…csak mert bosszút akar állni?!
Így az évad végi, az egy szereplő beharangozott halála sem hiszem, hogy valós lesz…ha már mindenki visszatér.

karli - 2017. 03. 04. 23:16

A mostani részben se történt semmi, már csak 1 van hátra, nem tudom mit tudnak ebből kihozni, hogy jó is legyen.

page - 2017. 03. 05. 07:13

Unalmas rész volt, nulla cselekménnyel. Egy kérdés, bár végülis annyira nem érdekel, de mégis, Vicky a pokolban?? Én úgy emlékszem, hogy ő végül békére lelt, mint Lexi.

Valaki halála a fináléban most már biztos, hogy Bonnie lesz, így végül ő is happy endet kaphat Enzoval a túlvilágában.

winnie - 2017. 03. 13. 15:10

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz