login |

Milyen legyen A gyűrűk ura-tévésorozat?

2017. 11. 06. 21:30 - Írta: winnie

29 hozzászólás | kategória: a hét kérdése,

Ld. a címben feltett kérdést. Itt írtam arról, hogy licitre bocsátották a J.R.R. Tolkien-féle The Lord of The Rings tévés adaptációs jogait, amikre az Amazon vagy a Netflix csaphat le. Aki ismeri az író fantasy regényeinek a világát, az nyilván válaszolni is tud arra a kérdésre, ami adja magát:

Milyen The Lord of The Rings-tévésorozatot érdemes készíteni? Melyik könyv, mely történetek adaptációját kéne megvalósítani?

29 hozzászólás Ne habozz!

Möjci - 2017. 11. 06. 21:48

Szilmarilok vagy Elveszett mesék

Gábor - 2017. 11. 06. 21:50

A Szilmarilok adja magát. Nagyon régen olvastam már, de emlékeim szerint nem egybefüggő történet (javítson ki valaki, ha tévedek), így esetleg egy antológiasorozatot tudnék elképzelni megfelelőnek, ha ezt a könyvet veszik alapul.

Balumedve - 2017. 11. 06. 22:15

Bár az előző posztban azt írtam, hogy ilyen feltételekkel felesleges egy Gyűrűk ura sorozat, de, ha a jogtulajdonosok ésszerűbb feltételeket szabnának, akkor simán megnéznék egy nem középföldén játszódó történetet (lehetőleg minél kevesebb emberrel).

Alexejevic - 2017. 11. 06. 22:20

Hihetetlen, hogy egyáltalán ez felmerülhet. Na nem azért, mert annyira elvetemült ötlet lenne… Hiszen a filmtörténelem egyik (ha nem a legnagyobb) nagy alkotása volt a trilógia. És manapság fantasyk terén bizony van hiányérzete az embernek (a Shannarát hagyjuk…). Meg ugye Tolkien nagyon sok (több ezer) Középföldéhez kapcsolódó mesét/történetet hagyott hátra. De szerintem ezeket nem lehetne hitelesen visszaadni…

Akkor már tényleg inkább egy SW sorozat, vagy sok SW sorozat…Antalógia, más idősek, teljesen mindegy… Tényleg egy korlátlan univerzum, temérdek bolygó, lény, karakter… Akármerre elindulhatnának…

De nem… Menjünk a sablonra, Gyűrűk ura sorozat… Gondolom egy fiatal Aragornnal:D:D Hihetetlen…

Adam Knight - 2017. 11. 06. 22:51

Númenor története és bukása.
Szép kis fantasy lenne erős drámával. Sok jó kis utalás lehetne a korban később játszódó filmekre is (Szauron, Középfölde, Earendil, stb.).

thingol - 2017. 11. 06. 22:56

van egy csomó olyan történet a szilmarilokból, amit működhetne. Én azt se bánnám, ha lenne néhány változtatás, mint a got-ban volt

pl
beren és lúthien (bár ebből filmet kéne tho).
húrin és gyerekei. túrin turambar és tuor pl
feanor elkészíti a szilmarilokat aztán a noldák vándorlása
gondolom tündöklése és bukása

Mark Bolt - 2017. 11. 06. 23:02

Ugyanazt a sztorit nem biztos, hogy akarnám, de mondjuk egy gondori nemesi család viszontagságait a közelgő vész árnyékában, és egyéb hasonló párhuzamos történeteket szerintem tök jó lenne megcsinálni.

ELZO - 2017. 11. 06. 23:07

Én mondjuk megnéznék egy olyan sorozatot, amiben vannak sasvadász foglalkozású karakterek, akik lekötik annyira a sasokat, hogy végre kiderüljön, mire mennek ebben a világban anélkül, hogy a random megjelenő madarak feloldják a legkilátástalanabb szituációkat.

Enzo - 2017. 11. 06. 23:16

Amit thingol írt^^

Amúgy szerintem literally bármit megnéznék az univerzumból – a Szilmarilokat főleg, bár tudom hogy hiú ábránd, sose fogják megcsinálni. Túrin Turambar történetéből mondjuk egy jó kis darkos event series simán lehetne.

valee - 2017. 11. 06. 23:38

Én a Szilmarilokat antalógia jelleggel simán el tudnám képzelni. Vannak benne olyan történetek/korok, amelyek egy-egy évadban simán működnének. Az elveszett mesékről nem tudok nyilatkozni még, de már előrendelve az új kiadás :) A trilógiához viszont nagyon remélem, hogy nem nyúlnak hozzá.

Kitana - 2017. 11. 06. 23:59

Bármilyen “új” sztorinak örülnék Tolkien világából, csak ne a trilógiát forgassák újra. Imádom a LOTR filmeket, meghatározó részei voltak a gyerekkoromnak és mai szemmel nézve is nagyszerűnek tartom őket, úgy, ahogy voltak. Azt nem bánnám, ha a sorozatban feltűnne néha egy-egy szereplő a trilógiából, vagy legalább utalnának rájuk, de maga a fő sztori legyen valami más, a filmeket hagyják békén.

Geza Kovacs - 2017. 11. 07. 00:08

Semmilyen, a Gyűrűk urát csak meggyalázni lehet az után, amilyen jóra megcsinálták a filmeket. Mellesleg kifejezetten hosszú a három, annyi mint ma egy évad sorozat, cserébe mozgalmas, nem ül le, igazi hősi eposz. Már a Hobbitot se kellett volna megcsinálni. Van másik Tolkien könyv, próbálkozzanak azzal.

eowyn - 2017. 11. 07. 00:15

Én egy antológia formájú minisorozatot tudnék elképzelni, ami a két trilógia között játszódna. Néhány epizód tartalma: Balin expedíciója Móriába, ifjú Aragorn kalandozásai Rohanban és Gondorban (ez lehetne akár 2 rész is), a második csata Ereborban, Aragorn és Gollum Vadonföldén, stb… Én csak a Jackson filmek világában tudnám elképzelni a jól bejáratott karakterekkel és megszokott hangulattal, de nem látok arra esélyt, hogy 1 minisorozatnál többet megéljen a dolog. A büdzsé meg fent lenne a csillagos égben. Jeff Bezos erre a rövid időre megkapná a vágyott “übersikeres” sorozatát, az Amazont meg végre mindeki komolyan venné.

juhaszvik - 2017. 11. 07. 00:40

Hát nem is tudom. Nincs sok tapasztalatom a fantasyk világával, de mindenképp meghatározó élményként gondolok a lotr könyvekre és filmekre is.
Viszont a mai történetmeséléshez képest, és most nem csak a gotra gondolok, a gyűrűk ura világa nekem olyan üresnek hat. Kihalt tájak és orkokkal folytatott hősi csaták váltogatták egymást, a karakterizálás annyiból állt, hogy a hősből még nagyobb hős lett, a humor pedig ott végződött, hogy a törp vagy a tünde vágott le több ellent.
Persze ezek csupa olyan elemek, amiket le lehet cserélni, de akkor meg kérdezem, minek a tolkienes körítés.
Zárszóul pedig: komoly humorérzékről tesz tanubizonyságot, aki a sziémarilokat hozza szóba :)

majsz - 2017. 11. 07. 00:54

Nagyon jó kérdés. Kétség kívül lehetne jó sorozat Tolkien világának akármelyik kis fragmentjéről, de ha már leraknak negyed milliárd dolcsit csak jogokért és akkor még ehhez jön a költség, lehet nem olyan karakter felé kéne nézni, amit csak a hardcore fanok ismernek, akármilyen jó dolog is sülhet ki belőle.
A Szilmarilok nagyon “epizodikus” kötet nem beszélve, hogy iszonyat fantasy, két lapáttal simán rátesz a LOTR-re, imo hatalmas látvány költség kellene, hogy működjön.

Igazából sok történettel az a baj, hogy időben és térben annyira szét van húzva a tolkieni világban, hogy sorozatnak nehezen tudom elképzelni. Az meg, hogy valószínű főbb karakterekhez nem nyúlhatnak hozzá megint csak kilő egy jó pár lehetőséget, pl Aragorn a Hobbit ideje alatt vagy esetleg utána Legolassal közös kalandjai. Ezek mondjuk lehet elsőre jól hangzanak, de inkább úgy érzem valami gagyibb dolog sülne ki belőle.
Én mindenképp valami prequelre szavaznék, amit be tudnak csatolni a filmekbe, egy utalással, hogy milyen fontos szerepet töltöttek be anno (esetleg a filmekben említették is valahogyan), hogy a laikus is érezze a törődést.
Egyébként Númenor bukása egy jó kis darkos téma, de ez is igen szét van húzva időben és olyan nagy volumenű dolgok történnek benne, hogy kétségeim vannak erősen. Viszont az biztos, hogy nagyon epic lenne képernyőn látni Szauron bukását.

Murder3 - 2017. 11. 07. 02:33

Elméletben nagyon jó lenne, de inkább az isten mentsen minket tőle.

Úgy érzem nagyon egy GOT fajta valamit kapnánk látvány terén ami eléggé arcon köpése lenne a LOTR-nak.

Bombur - 2017. 11. 07. 03:25

Egyértelműen Túrin Turambar.

mSO - 2017. 11. 07. 03:35

Shadow of Mordor

Margo - 2017. 11. 07. 08:16

Valami, ami a gyűrűháború idején játszódik, de nem a “fő” helyszíneken (azt Peter Jackson megcsinálta, köszönjük), pl. Mirkwoodban vagy a megyében, esetleg északon kószákkal, Gondorban jó kis kémtörténetet lehetne kreálni, amikor Szauron még csak belülről bomlasztott, nem nyíltan támadt.
Nem kell Tolkien által írt történet (pocsék író volt az öreg szvsz…)

Nok3dli - 2017. 11. 07. 09:49

Szinte kizártnak tartom, hogy ne csesszék el…
Tuti legagyiznák.
Túl jó volt a trilógia, és egyetértek az előttem szólóval, már a Hobbit se adta vissza azt az élményt amint a LoTR.

Ettől függetlenül ha készül valami, nagyon várni fogom, biztosan el is kezdem, és valószínűleg végig is fogom nézni :)

Ha már választani kell én is Aragorn gyerekkorát követném végig. Neki Gandalffal is van közös történelme. Viszont Viggo Mortensent “újracastingolni” nagy feladat lesz :)

Thorongil - 2017. 11. 07. 10:22

A Gyűrűk Urához semmiképp se kéne hozzányúlni még jópár évig. A Hobbithoz meg kár is volt hozzányúlni.

Rövid 1-2 évados sorozatokért nem nagyon érné meg kifizetni a 200-250 millió dollárt a jogokért.

A Szilmarilok antológia szerűen talán működhetne. Kevés olyan szereplő lenne aki évadokon át szerepel, tehát a fizukon nem mennének az egekig az évadok alatt. A könyv nagyjából adja, hogy hogyan lehetne feldarabolni, bár a könyv néha elég röviden tárgyal dolgokat, szóval lehet szükség lesz a The History of Middle-earth (bár azt nem ismerem) vagy némi írói kreativitásra.

A GoT-hoz nincs sok értelme hasonlítani, egy Tolkien sorozatban nem nagyon lenne hely a meztelenkedésnek, kurvázásnak, Tyrion-féle részeg-vicces beszólásoknak

Ayrons - 2017. 11. 07. 10:37

Kezdjük ott ,hogy a Lotr trilógián és a Hobbiton kívül semmilyen más könyvet nem vihetnek vászonra.
Tolkien fia ezt kikötötte amíg él és +halála után 40 évvel lehet csak tárgyal a Szilmarilokról és más Tolkien könyvek vászonra viteléről. Oka hogy szerinte az eddigi filmek meggyalázták az apja munkásságát.

Csak olyan dolgokat vihettek eddig vászonra amelyek a könyvekbe le voltak írva. Dol Guldur bevétele a Gyűrű keresésében van részletesen kifejtve de szerencse a Gyűrű szövetsége könyvbe van róla leírás így bekerülhetet a Hobbitba. De az Utolsó Szövetség is így lehetett benne.
Ha megfigyeljük se a Hobbit se Lotr filmekbe nem tesznek utalást Melkorra vagy az Elsőkor eseményeire. Ennek fő oka az volt nem volt rá joguk. És nem is lesz.
Jó lenne tudni kikre nem lesz joguk

Amúgy ha lesz: Inkább a Függelékekből szemezgessenek alapanyagot. Arnor bukása, Gondor polgárháborúi. Gyűrű háború északon. Ezek úgy ahogy le vannak írva a Függelékekbe.
De ha trilógiát akarják akkor az egy öngyilkos küldetés.

eleni - 2017. 11. 07. 11:05

A Szilmarilok jó alapanyag, mert nagyon sötét, egy jó forgatókönyvíró csodát tehetne vele. De arról nincs szó, hogy ez is a licit tárgya lenne (Christopher nagyon vigyáz még rá). Ha csak a regények, akkor én a függelékkel próbálkoznék. Pl. a Másodkor résszel. Vagy a Negyedkorral – ami, ugye, a regényt követő évek…

juhaszvik - 2017. 11. 07. 11:48

Ayrons: nem értek a nemzetközi jogvédelemhez, de nincs egy olyan általános szabály, hogy 70 év múlva lejár a szellemi tulajdonra vonatkozó tulajdonlás? vagy csak ilyen a magyarban van?

eleni - 2017. 11. 07. 12:36

juhaszvik: én úgy tudom, hogy a 70 év nemzetközileg is él: vagyis az író halála után 70 évvel “szabad préda” egy irodalmi mű (Tolkien 1973-ban halt meg). A Szilmarilok esetében azonban bekavarhat, hogy azt tk. a fia adta ki – ő szerkesztette és állítólag közben rendesen át is írta. Lehet, hogy ezért bonyolultabb az ügy, máshogy kell számolni az éveket. Úgyhogy szerintem Ayronsnak kb. igaza van.

Ayrons - 2017. 11. 07. 12:56

Tényleg 70 nem 40 ezt benéztem.
Szilmarilok, Befejezetlen mesék, Húrin gyermekei,Gyűrű keresése könyvek vázalat formájába voltak csak meg. Tolkien már nem tudta őket befejezni és kiadni mert meghalt. Mindent a fiára hagyott és ő volt az aki befejezte őket , megszerkesztette és kiadta így őt illetve a szellemi tulajdon joga. A Gyűrű keresése könyvben le is írja a fia ,hogy rengeteg vázlata volt az apjának egy egy szálhoz és azokból válogatott. (Szarumán átveri a Nazgulokat, Nazgulokat nem sikerül átverni, Grímát elfogják a Nazgulok stb)de ugyan ez a helyzet a Szilmarilokkal. Annak a végét kb ő írta meg.

Fia most jelenleg 93 éves. Kb 2090 körül lehet tárgyalni a Szilmarilok vászonra viteléről.

eleni - 2017. 11. 07. 13:52

Ayrons: Na, pontosan ettől tartottam… mert ez már biztosan nem fog beleférni az én életembe! Így szállt el ma az egyik legnagyobb sorozatos álmom: amely megmutatja, hogy az epikus-mítikus máz mögött milyen kegyetlen is a Szilmarilok világa. Mert Thorongil: lehet, hogy nincs benne kurvázás meg Tyrion, de ha figyelmesen olvassuk, van benne testvérgyilkosság és rokonháború, nőrablás és erőszak, tündenyomorítás és tényleg félelmetes Melkor és Sauron. (Sóhaj.)

Geza Kovacs - 2017. 11. 07. 17:24

Esetleg Legion-szerüen összehozhatnának egy sorozatot Bombadil Tomáról :-) Úgyse érti szerintem kb. senki, mi lett volna annak az egész drogos-látomásos fura résznek a jelentösége, és elörelátóan kihagyták a filmböl. Mellesleg a tengeren áthajózók után ö maradt ott a legnagyobb hatalmú mágikus figura, tehát lenne benne X-men potenciál…

Sanya - 2017. 11. 08. 17:35

Szilmarilok +1

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz