login |

Pilot: Bodyguard

2018. 09. 02. 21:30 - Írta: human

83 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

Amikor megláttam, hogy 57 perces az első rész, egy kicsit húztam a számat, hogy minek. Aztán egy olyan 20 perc következett, hogy letettem a hajam. Csak felvezették a címbéli karaktert, megalapozták, de nagyon izgalmasan. Lehet, hogy ez a hasonlítás nem a legjobb, mert pár embernek lehúzza, de azt éreztem közben, hogy “itt az új 24”. Aztán kicsit változott a véleményem.

A történet középpontjában egy terrorhelyzetben helytálló volt katona van, akit így előléptetnek, ő lesz a nemzetbiztonsági miniszter új testőre. A gond, hogy a Irakban bizony eléggé megjárta, komoly PTSD-je van, és bizony nem annyira kedveli azokat, akik miatt a vérét hullajtotta a homokba. Na, a rá bízott nő volt az egyik ilyen.

Ez az ellentétet, a munkáját teljes profizmussal végző férfi és az elveivel homlokegyenes mást valló politikusét nagyjából csak a néző spannolására használják fel, de arra nagyon ügyesen. Minden kétséges vagy veszélyes helyzetet megingat, hogy mi pontosan tudjuk, mi a testőr véleménye, de a védence nem – így kicsit pluszban izgulhatunk.

A folyamatos feszültséget az első két rész alapján azzal tartják fenn, hogy az említett terrorhelyzet egy olyan sejt állította elő, aminek még vannak aktív tagjai, akik az angol nemzetbiztonságra továbbra is veszélyt jelentenek. És ezért ugrott be a 24 (nyilván korai évadjai), mert már több mindent elővettek a modern terroristák fegyvertárából.

Nem akarok lelőni semmit, de eléggé közel hoznak a látottak olyasmit, amiről eddig csak hallhattunk. És mindent viszonylag, realistán igyekeznek megoldani – már persze sorozatos szinten. Az akciójelenetek (van belőlük pár) is ilyenek: rövidek, hatásosak, és közben mindenki csak címszavakkal dobálózik. Ezt azért emelem ki, mert nem is igyekeznek lehülyíteni a párbeszédeket, hanem a profik a leghatékonyabban kommunikálnak. Valamiért megragadt.

Nem akarom, hogy teljes akciósorozatot várva üljetek neki a Bodyguardnak, mivel bőven akad benne politikai játszmázás is. A miniszter előre akar törni, miközben mások is sütögetik a pecsenyéjüket ebben a felfokozott helyzetben. Sőt, még felvetik a biztonságért esetleg önként feladott szabadság kérdését is.

Szóval a nem olyan sok, de ütős akció ellenére ez sokkal inkább egy cinikus politikai thrillernek tűnik. Mindenkinek van valami hátsó szándéka. Ami nagy pozitívum, hogy ezt milyen ügyesen rántották össze egy koherens egésszé a készítők. Amikor agyunkra menne az egyik szál, akkor beüt a másik, és persze viszont.

Komolyan mondom, a pilot első 20 perce csak bemutatja a karaktert egy nehéz helyzetben, és legalább annyit érdemes bepróbálni, hátha. Engem meggyőztek vele, és mint látjátok, meg is tartottak a folytatásra, hiszen eddig kettő ment le a 6-ból. Részemről sima 8/10, bár a végére egy kicsit homlokráncolós klisével jöttek, szóval még mozoghat lefelé a pontszám.

83 hozzászólás Ne habozz!

Ancsa - 2018. 09. 02. 22:00

Pont most néztem meg a pilotot, nagyon bejött. Az első 20 perc tényleg durva volt…
Kivételesen heti nézős lesz, nem várom össze a részeket, mert nagyon érdekel.

pocokpotyó - 2018. 09. 02. 22:42

Most fejeztem be az első két részt, eddig nagyon jó, rég ültem már végig úgy egy sorozatot, hogy teljes egészében lekötötte a figyelmemet. A 2. rész fejleményein kissé meglepődtem, de várom mi sül ki belőle.

Flanker - 2018. 09. 02. 23:41

Hohó, ez eddig totálisan lemaradt a radaromról, de ezek után fel is került gyorsan, köszi a tippet :)

Bence - 2018. 09. 03. 00:52

Ha nem írod hogy 57 perces volt az első rész, észre se vettem volna. Egyetértek, jó!

cherockee - 2018. 09. 03. 07:01

szintén ajánlom, jó volt, a második részben is volt hasonlóan feszült rész, mindenképpen kiemelésre érdemes a főszereplő, nagyon viszi a hangulatot, nézzétek.

FP Jones - 2018. 09. 03. 09:47

Na ezeket olvasva ma én is elkezdem.

Tóparti látomás - 2018. 09. 04. 11:42

Egyetértek, szerintem is nagyon jó a sorozat. Észre se vettem észre, hogy majdnem 1 órás volt az első rész.A második részt is végig izgultam.
Témája teljesen aktuális és sokakat érzékenyen érint. Keeley Hawes Spooks óta kedvencem, itt is profin hozza a feltörekvő politikusnőt. Nekem az is tetszik, ahogy a köztük lévő ellentétet Richard Madden tőszavas skót akcentusos mondataival még inkább kiemelik. Azt hiszem az se véletlen, hogy ennyire hallható a skót akcentusa. Kíváncsi vagyok hogyan alakul a kapcsolatuk. Szóval nálam is abszolút kedvenc lett és csak ajánlani tudom!

sziszko - 2018. 09. 04. 21:07

a 2. részben váratlan fordulatot vettek az események, erre nem is számítottam, kíváncsi vagyok mi lesz ebből

kizimur - 2018. 09. 04. 22:18

Odáig vagyok érte! :D

Nézőke - 2018. 09. 04. 22:59

hm,hm
Pilot van a posztban,de nem emlékszem az utolsó képre,hogy mikor volt, a távcsöves fickó.

Még csak az elsőn vagyok túl.
Jónak indult,aztán kicsit más irányt vett, mint gondoltam,ráadásul még BBChez mérten is olyan akcentus ül a főszereplőn,hogy kapkodtam a fülem.

Ez eleinte volt csak zavaró.

A másik meg az az emancipáció,ami a valóságban bizonyára nem így van, egy kicsit túltolták.
A műveleti parancsnok nő, ez még okés, a kapcsolattartó kalauz is, egyértelmű. A robbantó is,hát persze. Még az őrmester közvetlen irodai felettese is ,oké.
De hogy a mesterlövész is az legyen,és még a bombaszakértő egyébként munkához enyhén alulöltözött tűzszerész is…na ezt valahogy nem fogtam fel, szerencsére izgalmas volt a jelenet,és jól is játszottak,de már sok volt a megfelelési jelenet.

Azért megnézem a kövi részt :)

human - 2018. 09. 05. 03:22

“Pilot van a posztban,de nem emlékszem az utolsó képre,hogy mikor volt, a távcsöves fickó.”

duplarészes premier volt, bár tény, hogy 1×01 és 02-nek vannak kezelve.

winnie - 2018. 09. 05. 05:34

vasérnap és hétfőn volt az első két rész, szóval nem dupla volt.

Nézőke - 2018. 09. 05. 19:26

köszi skacok, most már megvagyok a második résszel, és csak a kötelező klisés románccal nem vagyok megelégedve, a többi rendben van.
Több terrorelhárítós akciót kérünk :)

hszilard76 - 2018. 09. 05. 20:15

Rövid, de kiváló akciójelenetek. Jó párbeszédek jellemzik. Kíváncsi vagyok, hogy mi fog kijönni az egészből így a második rész után.
Nyilván a női főszereplő folyamatos támadás alatt fog állni. Elképzelhető, hogy a magasabb körökben lesz egy szép kis összeesküvés, ami kihat majd a két főszereplőre. Valamivel csak ki kell tölteni a játékidőt…

gyalannn - 2018. 09. 07. 04:42

Részemről is nézős, a pilot nagyon megfogott. Kicsit, olyan Homeland érzésem van, de lehet ezzel csak én vagyok így.

Nézőke - 2018. 09. 07. 21:27

najó, nem tudom ki látta már a hármast,de most már semmit nem értek.
Csak sejtek.

azért ez überkemény lesz még itt.

n4nom4n - 2018. 09. 07. 23:00

Hiperrealisztikus, Homeland-es Több, mint Testőr 2 rész után…nagyon tettszik!

kulup - 2018. 09. 08. 12:21

3. rész után is tetszik, de azért a Line of duty jobb volt.

Sawyer - 2018. 09. 08. 15:01

Nem volt rossz az első rész, de olyan jó sem.
Nekem éppen az első 20 perc volt túlnyújtott, utána felüdülés volt az egyéb helyszín.
A főszereplő akcentusa és folyamatos “ma’am”-ozása kicsit idegesítő, monoton a karakter is, a családi szál unalmas, eddig a politikai szál adott egyfajta “izgalmat”. A képi világ frankó, de azt sem használják ki.
Nemtom’, eddig olyan semmi, nem is a lassúsággal van bajom, hanem egyelőre nem tudok azonosulni senkivel, és kötelező köröket-futás szagú.
Most olvastam, hogy a pilot két részes, nem tudom, mi fog kisülni az egészből, de a tévés jelenet alapján testőrünkből lesz majd a mumus? :D
A másodikat bepróbálom, de ha továbbra is ilyen natúr, aláfestőzenéket is mellőző lesz, akkor nem az én sorozatom.

A pilot 6/10 nálam.

Ancsa - 2018. 09. 09. 11:12

Azért kicsit fura lenne, ha az első évad felénél kinyírnák a női főszereplőt, ugyanakkor brit sorozatoknál nem lepődünk meg semmin :)
Eddig nagyon izgi, kíváncsian várom a folytatást.

gromit - 2018. 09. 09. 23:23

Tegnap végre megnéztem az első 2 részt, most meg a 3.-at.

a Home Secretary (akinek a testőre lesz) az tkp ott a belügyminiszter

Ancsa: hát, angoloknál már olyan is volt, hogy rögtön az 1. részben nyírtak ki főszereplőt, szóval ott nem életbiztosítás.

Azért a Line of Duty-feeling is előjött a 3. részben a kihallgatásnál. Le fog bukni, hogy ismerte a lövészt? (vagy inkább: mikor/hogyan?)

Nézőke - 2018. 09. 10. 22:07

gromit: az még hagyján,hogy lebukik majd,mert ismerte,de így akármi is volt abban a bizonyos táskában, már nem lehet kimagyarázni így,hogy nincs köze semmihez. A legjobb megoldás egy vádalku lett volna, még menthető a törvény előtt így. PErsze még a 3. rész előtt ugye…
De lehet hogy csak minket vezetnek meg,és ez egy másik tatyó volt egy másik emberkével…

speranza - 2018. 09. 10. 22:32

Sejtettem, hogy jó lesz, de azt nem, hogy ennyire. Végre volt egy kis időm, hogy elkezdjem. Ez a sorozat eddig minden várakozásomat felülmúlta, remélem, a jövőben is marad. :)

speranza - 2018. 09. 10. 22:37

* így marad. :)

Mala - 2018. 09. 11. 16:37

Én már a negyedik részen is túl vagyok, most rághatom a kefét jövő hétig :)
Nagyon izgi lett, kiváncsi vagyok hova futnak ki a szálak.
Valamiért nem hiszem, hogy a lebukás felé haladnánk, de már többször megleptek.

kiskiraly - 2018. 09. 11. 17:38

Aki bepróbálná:
Az első két részt kell nézni.
Első résznél még vaciláltam, hogy ‘okés,elmegy’, de a másodiknál húztak egy két érdekes dolgot. Kevés akció, de az viszont ott van a szerem, Na nem autós üldözésekre, és fegyveres párbajokra kell gondolni, hanem tényleg feszülségkeltő jelenetek vannak benne. Plusz az aláfestő instrumentális részek még rátesznek egy lapáttal.

Hosszú idő után újra brit sorozatot nézek. Skót akcentus alert! Kizárólag angol felirattal :)

Azt hittem, hogy sima kutya-macska ‘harc’ lesz a politikailag két teljesen eltérő személy (testőr és a miniszterasszony) között, + majd a 3.-4. évadra pedig a két főszereplő összejön.
Ó de mekkorát tévedtem!

Ahogy a kritikában van írva itt azért kemény politikai játszmák folynak.

Lehet be kellene próbálni a készitő másik sorozatát is ezek után (Line of Duty) BBC Two egyik legnézetebb sorozatává nőtte ki magát, ugye most pedig átkerül a BBC One-ra

kiskiraly - 2018. 09. 11. 17:39

Értékelés:
1×01 6/10
1×02 8/10

kulup - 2018. 09. 11. 19:09

@kiskiraly : a Line of duty még ennél is jobb, próbáld be, ha bejön ez a stílus

Pocokpotyó - 2018. 09. 12. 00:39

Fhuuu ez a 4. rész nagyon durva volt. (Kíváncsi vagyok lesz e esetleg egy szappanoperás feltámadás…) És már csak két rész van hátra. :/

Neoprimitiv - 2018. 09. 12. 16:33

Pocokpotyó: nem lesz, az író és a színésznő is megerősítette.

Pocokpotyó - 2018. 09. 13. 00:27

@neoprimitiv hála az égnek :)

Neoprimitiv - 2018. 09. 14. 08:08

Kétszer is megnéztem a harmadik részt, de most sem világos nekem, hogy miért kezdett el a szőke rendőrnő a pódium felé rohanni?

Mala - 2018. 09. 14. 15:53

Ezt tényleg átbeszélhetnénk, mert én is csak arra tudtam tippelni, hogy gyanús volt neki, amikor megjelent Tamir a színfalak mögött.
Ha azt tételezzük fel, hogy David benne volt, akkor azért kezdett el szaladni, mert féltette a kolléganője életét, viszont ez nem magyarázná meg a reakcióját Julia halála után… Szóval itt még van sok-sok kérdés.
De én arra is kiváncsi lennék, hogy kiről olvasott Julia a tableten titkos infókat? Akármennyire próbáltam ráközelíteni, nem láttam nevet. Nektek van elképzelésetek?

Sawyer - 2018. 09. 16. 15:49

Én a harmadik rész végén azt hittem, hogy a szőke rendőrcsaj azért rohant oda, mert ő robbantotta fel magát, de hát nem.
Egyelőre azon vacilálok, hogy a testőr gyerek tényleg benne van-e vagy sem. Mert ahogy a riportot nézte az első részben és azóta is folyton tök egyértelmű sejtelmes snittekkel sugallják, hogy stikkes és igenis “rossz arc”.
Egyébként 4 rész után sem tudok azonosulni a szereplőkkel, Robb Stark alakítását egy percre nem tudom elhinni. A miniszterasszony sokkal jobban játszott.
Nagyon nyögvenyelősen mennek le nekem a részek, ha hosszabb lenne az évad, szerintem nem is folytatnám, pedig alapvetően szeretem a lassú sorozatokat. A képi világ igen erős, de nem használják ki. Ezen kívül az iskolai robbantásnál és a pódiumnál is iszonyat bénán volt megoldva a bumm, ha nincs rá rendes keret, inkább írták volna meg máshogy. Az iskolánál kizökkentő volt, hogy hirtelen csak az ablakok kitörését mutatták, pedig jól keltették addig a feszültséget. A pódiumos robbantásnál meg Painttel hitelesebbet rajzolok. A biztonsági kamera felvételénél már jobban nézett ki távolról.
Ja és ahogy a negyedik részben csak úgy közölték, hogy a nő meghalt, hát direkt nem nézem meg, hány részre volt beírva IMDB-n, de perpill majdnem biztosra venném, hogy csak kamuhalált halt. Védelmi szempontból még logikus is lenne.

kulup - 2018. 09. 16. 19:35

@Sawyer : nincs kamuhalál, többször is lenyilatkozták. Az IMDB semmit nem jelent.

gromit - 2018. 09. 16. 19:53

Az nem mérvadó, hogy ott hány részre van beírva. Amúgy is simán felbukkanhatna flashbackben még akár új jelenetben is.

gromit - 2018. 09. 16. 20:43

Én pont fordítva, a 3. rész után a táskát találtam roppant gyanúsnak, a 4. rész láttán viszont bennem is felmerült, h nem is Tahir a táskával, hanem a szőke rendőrcsaj volt a hunyó.

Most úgy vagyok vele, h elhiszem David mégis csak igazat mond, h csak iratok voltak a táskában. Vagy csak nem volt elég alapos, hogy mi lapult az iratok alatt, esetleg bélésbe rejtve.

Neoprimitiv - 2018. 09. 16. 22:02

gromit: mivel mi olyasmit is látunk, amit a többi szereplő nem, én kizártnak tartom, hogy David benne lenne a dologban. Valaki vagy el akar tenni valakit láb alól – elvi alapon, nem azért, mert személyes ellenfele -, vagy öngyilkos akar lenni, mert meghalt az illető, de a kettő együtt nem megy.

A táskában szinte biztos, hogy csak papírok voltak (vagy preparált cucc volt, dupla fenékkel, azért izgult annyira Julia asszisztense). Egy ideig arra gondoltam, hogy Davidből akarnak ideális gyanúsítottat csinálni, pl. a titkosszolgálat, de a lőszer kicserélése ennek ellentmond. Ez a jelenlegi ismereteink szerint nekik állt módjukban, márpedig ha rá akarták volna kenni a dolgot, akkor nincs ideálisabb egy magát főbe lövő merénylőnél.

Volt egy jelenet az első részben, amikor a személyi asszisztens csajt felveszi egy fekete Range Rover – majd annak a sofőrje ott ül azon a veterán gyűlésen, ahol a későbbi merénylő, David katonatársa beszél. A csaj szála, az, hogy ki küldte érte a kocsit (“tartsák meg a kib*tt taxijukat”) azóta nem került elő pedig aligha véletlen, hogy az a pasi pont ott volt.

Neoprimitiv - 2018. 09. 16. 22:13

Sawyer: feljebb már írtam, a színésznő is elbúcsúzott, a rendező pedig kerek-perec elmondta, hogy direkt így tervezte, mert egy sorozatnál nem számítanak a nézők arra, hogy a frissen összehozott főszereplő pár egyik tagja bumm, meghal. Nem fog az utolsó részben kijönni a zuhanyozóból.

Nem értem a robbantási problémádat sem. Ha nincs keret rá, akkor pont, hogy így kell megcsinálni – látjuk a hatást, a robbanás látványát meg mindenki el tudja képzelni, azért van vizuális memóriánk. (ha nem megy, nézzen meg egy Michael Bay filmet, egy életre elég lesz.) Mutattak volna CGI lángokat? Hála az égnek, végre egy krimi, ami nem azzal akar operálni, hogy milyen élethűen szétloccsant fejeket és leszakított végtagokat tudnak a sminkesek csinálni.

winnie - 2018. 09. 16. 22:38

emberek, még mindig van olyan, aki nem tudja, hogy az imdb-re bárki azt ír be, amit akar?:o sorozatoknál főleg nem szoktak kiadnak stáblistákat. van, hogy előre felviszik az állandó szereplőket, és később esetleg kozmetikázzák.

gromit - 2018. 09. 16. 23:09

“Volt egy jelenet az első részben, amikor a személyi asszisztens csajt felveszi egy fekete Range Rover” – tényleg, erről meg is feledkeztem, úgyhogy direkt be is rakták az 5. rész elején a recapbe is :)

Neoprimitiv - 2018. 09. 16. 23:15

gromit: ugye, hogy ugye! Pedig az új részt nem is láttam még.

Kissur - 2018. 09. 18. 07:39

1×01: Na én is bepróbáltam, és tutira maradok, mert számomra ez inkább Homeland, mint 24. Az első 20 percet annyira felhypeoltátok, hogy számomra csalódás lett. Mármint jó volt, de ami utána jött, az jobban fojtogatott. Az ellentét, a kamerabeállítások, az egész atmoszféra, ami a két főszereplő ellentétét mutatja, sokkal baljóslatúbb volt. Kíváncsi vagyok, hogy mit hoznak ki belőle, mert sok potenciált látok benne. 7/10

Laja - 2018. 09. 22. 00:02

1×05 után – zseniális :) A Brit Homeland, minden perce feszült, érdekes. Pár kérdésre választ kapunk, de csak jönnek újak mindig, mindenki gyanús. Remélem nem nyúl el rétestésztára, és nem az lesz az évad vége, hogy nincsenek igazi válaszok, de majd pár évad alatt kiderül, mi van a háttérben, és az összes terrorcselekmény mögött egy ember áll-e.

speranza - 2018. 09. 23. 00:50

Néha olyan érzésem van, mintha Richard Madden kétféle személyiséget/karaktert alakítana párhuzamosan. Egyik pillanatban úgy tűnik, mintha egy flashbacket látnánk, de aztán elbizonytalanítanak a következő percek történései és ettől valahogy tudathasadásosnak tűnik a figurája.
Sokrétű ez a sorozat, nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a vége, mert valahányszor azt hiszem, értem, mire megy ki a játék, csavarnak egyet rajta. Eleinte azt sugallták, hogy leginkább a politikai hatalomról/befolyásról és annak különböző vetületeiről szól, illetve a kontrollról, mindennek és mindenkinek az ellenőrzés alatt tartásáról, (amikhez a szex is csak egy eszköz), de már nem vagyok biztos benne, hogy csak erről. Nem szoktam rágni a körmömet, de most közel állok hozzá, hogy rászokjak. :)

Nézőke - 2018. 09. 23. 14:38

nnna jó. Most már tényleg nem értem.
Próbáltam a lámpafénynél esőben figyelni,hogy most a sérült David próbál-e fegyvert szerezni, vagy ez még korábban volt-e,és nem jövök rá hogy mi is volt ez.
Hacsak nem akar most szerezni még egyet,és kicserélni a fegyvertárban? Ez azért elég kockázatos. Valaki valami magyarázat erre? Elsiklottam valami felett?

Ezt a szálat leszámítva (ismeri a lövészt,és próbál nyomokat eltüntetni),elég izgalmasan alakul, várom az utolsó részt

nargli - 2018. 09. 23. 21:19

Most néztem meg az 5. részt, zseniális, feszültséggel teli, mindenki gyanús! Richard Madden akcentusa nekem plusz pont, imádom. David és a miniszter viszonya itt abszolút nem volt klisé, kellett és nagyon jól föl volt építve a kapcsolatuk. Lélegzet visszafojtva várom a 6. részt.

Neoprimitiv - 2018. 09. 24. 08:37

Na, ezt nem vártam, ügyesen megcsavarták a végére. Ráadásul a klasszikus Agatha Christie szabályok szerint a tettesek végig előttünk voltak.

Nem volt hibátlan, de ami nem tetszett benne, az inkább technikai volt (az ország egyik vezető politikusának a testőrét nem küldik előzetes pszicho ellenőrzésre, a kihallgatásokon többször is a kihallgató mond neveket a gyanúsítottnak, ilyesmik), de a felépítése és a feszültsége nagyon bejött.

A végén pedig nagyon értékeltem, hogy lezárták az ügyet, nem húzták meg a matrjoska-gonosz formulát, ahol azonnal jön egy még nagyobb, még sötétebb összeesküvés.

kiskiraly - 2018. 09. 24. 14:15

Jó kis sztori lett belőle, úgy látszik anz angoloknak is bejött: 10,4 millióan nézték az évadfinálét (és ebbe még nincsenek benne akik még csúsztatva nézik meg az adást).

Tényleg epic zárása lett az évadnak.

“A Brit Homeland, minden perce feszült, érdekes.”

Ezzel tényleg lehet reklámozni ezt a sorozatot :)

fefe - 2018. 09. 24. 23:27

Lesz 2. evad?

bvr - 2018. 09. 25. 02:09

Most fejeztem be, összességében tetszett!
Viszont nálam ez dinamikában elég érdekesen alakult, a pilot nagyon bejött, aztán a közepe felé elkezdett egyre jobban nem tetszeni amerre haladt és már kezdtem egészen csalódott lenni hogy megint egy teljesen középszerű (és nálam béna kategóriás) titkosszolgálati összeesküvés lesz, de ahogy a fináléban ezt megcsavarták azzal hogy két független ügy volt, így viszont megint tetszett, és szépen le is zárult minden részében a történet.
Nyilván voltak benne szemöldökfelvonós dolgok, de összességében szerintem ez egy jó kis sorozat volt.

winnie - 2018. 09. 25. 05:02

“Lesz 2. evad?”

olyan brutális nézettséget hozott, hogy szinte kizárt, hogy ne legyen.

kiskiraly - 2018. 09. 25. 13:14

A vezető iróval való interjú (épp forgatja az újabb Line of Duty-évadot) még a finálé előtt
https://www.youtube.com/watch?v=g1L6YJc4ZQc

kiskiraly - 2018. 09. 25. 13:19

Disclaimer:
A videóban van benne egy Line of Duty spoiler (beszélnek hogy korábban is ölt már meg [egy megnevezett] karaktert abban a sorozatban)

Kobun - 2018. 09. 25. 17:19

Spoileres lehet!!!

Nekem isbnagyon tetszett, igazsag szerint 3 delutan neztem vegig, nondjuk nem volt hosszu :)
Mondja mar nekem valaki, hogy csak nekem volt furcsa, hogy tulkombinaltak az iskolai robbantast?? Ott is beletoroltek a felvetelekbe raadasul tavolrol, pedig az a vegere kiderult, hogy ahhoz semmi koze nem volt a titkosszolgalatnak, hanem a nagybunozo csinalta megrendelesre, kis rendori segitseggel, azonban annak a szemelynek nem volt olyan szintu hozzaferese…

Kobun - 2018. 09. 25. 17:35

Nekem is nagyon tetszett, igazsag szerint 3 delutan neztem vegig, nondjuk nem volt hosszu :)
Mondja mar nekem valaki, hogy csak nekem volt furcsa, hogy tulkombinaltak az iskolai robbantast?? Ott is beletoroltek a felvetelekbe raadasul tavolrol, pedig az a vegere kiderult, hogy ahhoz semmi koze nem volt a titkosszolgalatnak, hanem a nagybunozo csinalta megrendelesre, kis rendori segitseggel, azonban annak a szemelynek nem volt olyan szintu hozzaferese…

Llew - 2018. 09. 25. 20:42

Na erre a csavarra nem számítottam. Jó volt, simán átvertek. Ott volt a feszültség is, hogy vajon a másik főszereplőt is kinyírják-e.
Ezek után bepróbálom a Line of Dutyt is.

atalanta - 2018. 09. 27. 13:11

Nagyon bejött! Csupán 6 rész, de mindegyik végén egy-egy igazi csavar a történetben! Manapság szerintem ez ritka! Igazi profi munka volt! Több ilyet!

Nézőke - 2018. 09. 28. 22:36

valóban jó volt. SPOILER!!!!

Amikor már azt hittem tudom ki van benne a rendőrségtől,aztán mégse.

Jól keverték a lapokat..de nekem túl hamar jöttek a gonoszok vallomásai, teljesen megalapozatlan volt,hogy most hirtelen mindent elmeséljenek.

De itt is felteszem a kérdést.
Hogy került a tablet a kazánból a földbe? :D

fefe - 2018. 09. 29. 00:58

Vinnie koszi, remelem lesz.:)

Spoiler:
Travis miert nincs sitten?

Wyrr - 2018. 09. 29. 01:18

Ugyanúgy, ahogy a pisztoly a fal borítása mögül a lámpa mögé. A néző félrevezetése.

A pisztolynál se mutatták – legalábbis nem rémlik -, hogy David változtatott a rejtekhelyen. (Így lehetett izgulni, hogy a házkutatásnál vajon előkerül-e.)

Ez ugyanaz. Megmutatnak egy bizonyos rejtekhelyet (hogy az ember azt higgye, rendelkezik egy fontos, bennfentes információval), aztán offscreen megváltoztatják (hogy legyen min meglepődni).

Energiavampir - 2018. 09. 30. 16:39

Várható szinkronos verzió?
leadják itthon?

gromit - 2018. 09. 30. 23:12

Nézőke: miután D rájött, hogy illetéktelenek szoktak járkálni a lakásában és hozzányúlni a dolgaihoz, lehet hogy érdemesebb mégis inkább házon kívül elrejteni a legfontosabbat.
és persze a készítők nem nyomnak mindent az orrunk elé

Snoopyzit30 - 2018. 10. 02. 09:54

Én nagy Line of Duty rajongó vagyok és ott is daráltam az évadokat, szóval itt is bevártam, hogy darálhassam a készítőnek ezt a sorozatát is. Tényleg magán viseli a sorozat a készítő minden védjegyét, akcióból itt kicsit több van talán, bár ez sem mondanám biztosra és kihallgatásból egy kicsit kevesebb. Kapásból a belügyminisztert játszó Keeley Hawes a Line of Dutyban az egyik fő karakter volt sokáig.

Sok meglepetést nem tartogatott ez a sorozat, hozta azt a (magas) szintet, amit a Line of Duty, annak némelyik évadánál erősebb, de van amelyiknél azért gyengébb volt. Ebbe most vittek egy kis miniromantikát is, a másik sorozatban ilyen azért nincsen.

8/10

Wryvery - 2018. 10. 02. 11:57

Na ez egy kiváló sorozat volt. A történet vezetés, a karakterek mind klasszisok voltak. Az, hogy a politikai játszámakat ilyen finom hangolással mutatták be, ki mikor, kit miert akar kicsinálni teljesen reálisnak tűnt. Az, hogy a főszereplő nem az a ” ideális hős” szerepet követi plusz pontokat érdemlet. A végén pedig a csavar a muszlim nővel – aki viselte a bombamellényt az 1. részben – kiszámíthatalan volt. Tetszett a politikai szál, az intrika, ahogy sejtetik, hogy talán ők a felelősek, de aztán még se. A sorozat 9/10-t érdemel. Ez a sorozat is bizonyította az angolok jó sorozatokat tudnka készíteni.

gromit - 2018. 10. 02. 22:20

Tetszett, ahogy elhitették velünk az egész politikai vonalat (ami tényleg önmagában is érdekes volt), és bele se gondoltam, hogy az a törvénytervezet ki mindenkinek lehet még ellenére. Pedig amúgy nagyon is adná magát, csak ugye teljesen lekötött a politikai rész is :)

Neoprimitiv fent jól ráérzett, hogy valaminek kell még lennie, nem lehet, h egy mellékszál csak úgy elfelejtődjön. Nem, persze, ez Jed Mercurio, itt mindenkinek és mindennek megvan a helye a kirakósban :)

gromit - 2018. 10. 02. 22:21

Tavaly kissé odavágott, hogy a Line of Duty folytatására olyan sokat kell majd várni, de végülis a Bodyguard egész jól betöltötte az űrt. Jed Mercurio nagyon elemében van :)

(azt is meg kell még jegyeznem, hogy a BBC a finálé után rögtön benyomott egy röpke Line of Duty-teasert, és ez még egyet dobott rajta nálam)

Roxi - 2018. 10. 07. 20:59

Most néztem végig,hát kicsit olyan volt mintha két sorozatot néztem volna. Spoiler jön!
Először a címnek megfelelő Bodyguard sorozat. Két erős karakter. Egy testőr és egy védett személy. Két külön világ,ellentétes gondolkodás. A védett személyt valakik meg akarják ölni,ők meg egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Innen azt gondoltam,hogy szépen elhúzzák a köztük lévő feszültséget a végéig.Erre ripsz-ropsz összehozták őket. Na sebaj, ettől csak még izgalmasabb lett,hogy a nő sokak szemében céltábla. Erre ripsz-ropsz meg is ölték. Innentől a testőr nem testőr,hanem nyomozó. A film pedig egy politikai thiller. Ami nem mondom,hogy nem tetszett,de én hibás döntésnek tartom a belügyminiszter megölését. Ha mondjuk nem hal meg a robbantásban,attól még ez a nyomozós szál,ugyanúgy mehetett volna,de legalább nyomokban testőrt is tartalmazott volna :) Plusz a végére már mindenki benne volt többé-kevésbé és amit nem értek,hogy az új belügyminiszter ,hogy úszhatta meg?

Stiel - 2018. 10. 09. 10:38

Roxi: mintha arról lett volna szó, hogy az új belügyminiszter is lemond rövidesen offscreen (a rendőrfőnök mondta). Meg ő a gyilkosságban nem volt benne, csak a Julia elleni lejáratási kísérletben, azért meg ez elégnek tűnik.

Shannen - 2018. 10. 14. 19:35

A hétvégén daráltam le az évadot és wow! Csak egyetérteni tudok az előttem szólókkal, akik a brit Homelandként emlegették. Nagyon hiányzott a sorozatos palettámról egy ilyen alkotás. Végig izgalmas volt, a fordulatok egyáltalán nem voltak erőltetettek, sőt. Viszont annál jobban ütöttek.

A brit sorozatok többsége mindig tökösebb volt az amerikai átlagnál, amit mindig tudtam értékelni, akkor, ha olyan karaktertől búcsúzunk, akit azért érdemes lett volna megtartani.

Le a kalappal a végkifejlett előtt, egyrészt, hogy nem egysíkú volt a megoldás, másrészt tényleg meg tudtak lepni a gyerekes csavarral.

Mondjuk a végére már túlizgultam mindent, és azt vártam, hogy miután az egész család behuppant a kocsiba, az felrobban vagy ilyesmi és úgy lesz vége. De (szerencsére) azért ennyire nem túlozták el a dolgot.

Nálam is erős 9/10-es az évad, az évvégi toplistámon biztos kiemelt helye lesz az újoncok között.

Wyrr - 2018. 10. 14. 23:16

@ Stiel

A miniszterelnök és az elhárítás vezetőjének a lemondásáról beszéltek. A tévések is és aztán Sampson is.
Az új belügyminiszter ezáltal csak még előnyösebb helyzetbe kerül majd, mert végül is Julia terve, ami a miniszterelnökség megszerzését célozta volna, a kompromittáló anyagok kiszivárgásával is működőképes.

Kissur - 2018. 10. 18. 13:59

Az első 2 rész brutál jó volt. A 3.rész már langyosabb lett (mert az első 2 rész annyira magasra tette a lécet), és bár tudtam, hogy meg fog halni a belügyminiszter (elspoilereztem magamnak), mégis megdöbbentett a hirtelensége. Aztán utána 2 nyomozós rész jött, ami miatt nem lesz tökéletes az évad, de a finálé durván odavágott. Mondjuk én arra tippeltem, hogy elrabolják a családját, és velük fenyegetik, hogy vegye fel a mellényt, és robbantsa fel magát, de nem így lett. Az számomra nevetséges lett kicsit, hogy mind a 6 részből kb mindenki már benne volt az összeesküvésben és minden összefüggött mindennel. Jobb lett volna, ha a pilotos túsztárgyalás különállóként hagyják.
Amúgy azt hittem, hogy oda fogják kifuttatni a pilotban bemutatott vívódást, hogy a döntő pillanatban hezitálni fog David, mert ugye más politikai nézeteket képvisel a miniszter, de nem így lett. Meg azt is vártam, hogy minden, ami az első 3 részben volt, azt fel fogják használni ellene. Azt hiszem, kicsit túlgondoltam, de tényleg minden Budd ellen szólt, és jó lett volna, ha nem csak a mellényt és a mesterlövésszel való kapcsolatára hivatkoznának.
Ettől függetlenül a finálé 9/10, az évad pedig 8,5/10. Utálok félpontozni, de itt tényleg azt érzem, hogy jobb, mint egy 8-as, de nem éri el a 9-est a közepén lévő belassulás miatt.
Mostantól pedig izgulhatok, hogy a 2.évad is hozza ezt a színvonalat, de nagyon nehéz lesz ezt megugrani.

Tyberius06 - 2018. 10. 19. 02:18

Baszki, lement az első rész és nem állítottam meg közben, nem böngésztem közben az interneten, meg se nagyon mozdultam a fotelban közben… És ez olyan WTF érzés volt, amit évek óta nem éltem át sorozat nézése közben. De kurva sok a “közben”….
Első 20 perc zseniális volt, hangulat, zene… wow. És utána se nagyon engedett fel. Barmi könnyű azonosulni a karakterrel és a véleményével, legalábbis én így voltam vele. Kérdés, hogy napi egyrésszel egy picit elhúzom a sorozatot, vagy holnap bedarálom a maradék részeket.

Viszont ezzel együtt le is törtem egy picit. Mert felvetődik bennem a kérdés, ha vannak ilyen lebilincselő sorozatok, amik még képesek így rám hatást gyakorolni, akkor minek vesződök olyan sorozatokkal, amik valamilyen szinten érdekelnek, de nem kötnek le stabilan 45 percre. Simán megállítom őket, böngészgetek, ha olyan jelenet jön, akkor beletekerek, hogy aztán ne értsem mi a fene folyik és mégis megnézzem azt a jelenetet, ami miatt tekertem…
Szóval olyan fura ez… Dobnom kéne minden olyan sorozatot, amit nem tudok nyugodtan végig nézni?

Kissur - 2018. 10. 19. 08:55

Tyberius06: Ezen én is gondolkodok. Ez a sorozat előhozta belőlem azt, ami miatt imádom a sorozatokat. És azt hittem már, hogy velem van a gond, amiért nem érzek egyik manapság futó szériánál sem olyat, mint régen. Erre jött a Bodyguard, és rájöttem, hogy az összes többi a gyenge. Számomra. De ahhoz, hogy ilyenekre ráleljük, nézni kell a közepes minőségűeket is. Én egyébként azoknál mindig abban reménykedek, hogy na majd a végére összeáll, és akkor azt mondom, hogy ‘ez igen!’, de ritka az ilyen.

egy igazi szakember - 2018. 10. 23. 17:19

Nos Hölgyeim és Uraim!

Meg vagyok lepődve, hogy mennyire áradoztok erről a sorozatról, ennek ellenére sokan nem láttátok még, a Line of Duty-t. Jó szívvel tudom ajánlani mindenkinek, ha minőségi sorozatra vágytok.

Nem volt rossz a Bodyguard sem, nekem főleg a zárása tetszett, de a közepe felé kissé unalmasnak tűnt számomra.

Azt meg eddig is tudtam, hogy a szigetországi és az északi sorozatok ezerszer reálisabbak, az amerikai meséknél. ( Lásd a halhatatlan Jack Bauer-t. )

m.m. - 2018. 11. 02. 07:55

Sziasztok! Azt tudnám kiemelni, hogy számomra a főszereplő karakter összetettségét nagyon jól tudták ábrázolni. Nem sablonosak voltak a jellemek…és persze nagyon izgalmas volt.
Itt szeretném megköszönni többeknek, hogy felhívtátok a figyelmemet a ” Line of dutyra”…aminek már a 4. évadját nézem…rég láttam ilyen jót…köszönöm…

Geza Kovacs - 2018. 11. 03. 00:03

A belügyminiszter meggyilkolásáig nagyon tetszett, utána totál összekutyulták az egészet, és ezért nagyon kár szerintem. Nagyon jó kis sorozat lehetett volna.

Csilla0422 - 2018. 11. 03. 16:29

Ha a belügyminiszter halála megrendezett lett volna, akkor lehet, hogy az év sorozatáról beszélnénk. Az igazi csavar a fináléban való megjelenése lett volna. A gyilkosság után a testőr már nem testőrként funkcionált, így elvesztette a cím is a jelentőségét. Kár érte.

Mindez semmit sem von le a két főszereplő érdeméből, hiszen ők nagyon jók voltak – külön és együtt is.

A finálé magas nézettségének az oka lehet az is, hogy sokan visszavárták a belügyminisztert.

Kissur - 2018. 11. 05. 10:34

A belügyminiszteres dologra: Lehet, hogy úgy tervezik megtartani a nézettséget, hogy bejelentették, a színésznő visszatér(het) a 2.évadra.

Roxi - 2018. 11. 08. 11:32

Kissur ezt hol olvastad? Én pont ezt láttam,hogy kizárt a visszatérése,mivel meghalt:
The following characters, meanwhile, can be definitively ruled out from appearing in a second series. Mostly because they’re all dead.

– Keeley Hawes as Julia Montague (Sorry, conspiracy theorists!)

Neoprimitiv - 2018. 11. 09. 13:18

igen, ezen én is fennakadtam, jó lenne egy forrás ehhez a bejelentéshez. A színésznő egyébként technikailag minden további nélkül visszatérhet, a flashback-et már régen feltalálták. Őszintén szólva azt is erőltetettnek érezném.

Mennyi ideig volt mellette, két-három hétig? Miközben azt láttuk, hogy a szíve mélyén még mindig szeretné a volt feleségével folytatni. Ha ebből egy halott halhatatlan szerelmet fognak kreálni, az nagyon kiábrándító lesz. (A PTSD más kategória, de abban meg éppen a halála a lényeg, így inkább csak stáblistás vendégszerep lenne, nem a történet része.)

Jack Bauer - 2018. 11. 10. 15:38

@Geza Kovacs: Hasonlóan érzek, bár a záró részek sem voltak rosszak, sőt de a halál után egy másik sorozat jött, sok összevisszasággal. Madden viszont végig jól játszott.

gromit - 2018. 11. 14. 22:33

A belügyminiszteres dologra: a készítőt ismerve nem hinném, hogy ilyet bejelentene egy következő évadról, még akkor se, ha amúgy pedig tervezné.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz