login |

American Horror Story: kezdett a 8. évad (American Horror Story: Apocalypse)

2018. 09. 13. 21:20 - Írta: winnie

85 hozzászólás | kategória: antológia, kritika,

Fuck this bullshit.

Egy valamit nem lehet elvitatni az American Horror Story-tól, hogy kreatív. Meg hogy változatos. És ambiciózus. Ez már 3 három dolog. Mindegy, elég csak megnézni, hogy az első öt évad válogatott horrortoposz-feldolgozásai után milyen eredeti ötlettel volt képes megújulni a sorozat a Roanoke-szezonban, majd tavaly, a Cult-tal a horror egy olyan szintjére merészkedtek el, ami iszonyatosan megosztotta a nézőket, de a kitartók között az S7 hozta az elmúlt szezonok legjobb véleményeit.

Oké, az sem hiszem, hogy vita tárgya, hogy iszonyat hullámzó az évadok minősége. Mondjuk lehet, hogy sokan ezt azzal cáfolnák, hogy mindegyik konstansan alacsony, de a sokrétűség és a különböző stílusok miatt szerintem eléggé lutri, hogy kire mennyire fog hatni egy szezon. Itt van például az Apocalypse, ami vérfagyasztóan (és jól) kezdett, a III. világháborúval, majd elment egy olyan irányba, ami iszonyatosan hidegen hagy. Akkor most mi van?

There are no more governments. Only rotting mounds of corpses, too many to bury.

De inkább nem kiabálnám el, és nem akarok irányokat sem emlegetni, mert ez az évadkezdés legalább 4 irányba indult el, hogy aztán hirtelen teljesen másfele forduljon. Mint írtam, a III. világháborúval indítottak és tömegpánikkal, majd kaptunk egy flashbacket egy Kiválasztottról, meg valami kormányzati machinációról, utána egy klausztrofób, retrós túlélő disztópiának ágyaztak meg.

Ekkor felkészültem arra, hogy ez lesz a fő sztori (és ez nem érdekelt egy cseppet sem a rejtélyek ellenére), de még ezt követően is képesek voltak a végén megint ugrani egyet teljesen váratlanul, így szerintem a folytatásra már csak azért is maradok, hogy lássam, mi a francot akarnak Ryan Murphy-ék. Például hogy fogják ebbe a sztoriba belekeverni az 1. vagy 3. évados karaktereket? Érdekelnek ők ebben a történetben engem?

Welcome to Outpost 3.

Mivel évados antológia a sorozat, így alapvetően nem kell előtudás ehhez a szezonhoz, bárki újonc megnézheti, hogy mennyire durván elvetemült a sorozat, de azt azért jelezném, hogy a végén csak feltűnik egy olyan személy, akinek a neve az AHS-rajongóknak ismerős lehet (nekem mondjuk csak azért volt, mert írtam róla hírben, egyébként nem emlékeztem volna rá, az biztos.), szóval nekik minden többletjelentéssel fog bírni.

A tovább mögött folytatom spoileresebben.

Oh, this stew is Stu!

Szóval a kezdés maga volt az ultimate horror, de azért már itt is elcsepegtették a humorra utaló apróságokat, mert ismét csak nem fogják véresen komolyan venni az AHS-t, és többek között ez a komikus, metsző él, valamint a színészek esetenkénti túljátszása az, aminek nem vagyok igazán a rajongója. És persze ez a kvázi osztálytársadalmas bunkerlét sem tűnt olyannak nekem, ami beindítana.

Mint írtam, elvetemült volt a kezdés, az apokalipszis mellett szenvtelen gyilkosságok, kivégzések és még kannibalizmus is bejátszott – miközben gondolkoztam erősen azon, hogy miképp akarnak meglepni a föld alatt, Sarah Paulson és Kathy Bates trükközése a Geiger-mérővel elég váratlan volt, és utána a 18 hónapos ugrás pedig végképp WTF. Ha valamit, akkor ezt nagyon lehet élvezni az AHS-ben, bármikor képes olyat húzni, ami után az ember minden elvárását átértékeli.

Az biztos, hogy ha tényleg nem ebben a bunkerben fog zajlani a sztori, akkor mégiscsak látok potenciált a szezonban, én rejtélyes kódneves, könyökömön kijövő szervezet ide vagy oda, jobban érdeklődöm egy szélesebbre nyitott világ iránt, mint egy falakkal körülvettért. De ehhez kelleni fognak értelmes karakterek, mert a mostaniak vagy semmilyenek, vagy az ordibálásuk miatt rém idegesítőek, egyikük miatt sem maradnék egyelőre, még a Paulson/Bates duó bajuszpödörgetése is totálisan lejárt lemez.

We are the only ones who matter.

Persze tudom, hogy Ryan Murphy-ék útközben számtalan meglepetéssel és sokkolással készülnek, de az előző évadok zömében sem voltam képes eljutni a fináléig, szóval mi már csak ilyenek vagyunk az AHS-sel, muszáj folyamatosan hoznia magát a sorozatnak, mert, ha valamennyire is unom magam, akkor minden ígéretessége ellenére küldöm a nyaktiló alá a szezont.

Az Apocalypse szokás szerint agyon volt stilizálva, és ezúttal nem csak a vizuál volt erős, hanem az audio komponens is, iszonyat kemények voltak a zörejek. Más kérdés, hogy zenék terén az évadkezdés második felében megint elővették azt a stílust, amitől a falra mászok. (Más meg imádni fogja, tudom.)

Nagyon ért az AHS ahhoz, hogy csalit lógasson a néző elé, szóval most még én is ráharapok. A kezdés is berántott, most pedig a csökkenő lelkesedésem ellenére is érdekel, hogy merre megy a második rész. De mivel még a természetfölötti magját is elhintették a részben a 666-tal, ezért nem vagyok túl bizakodó. Nem mintha másra számítottam volna, de hát az ember remél.

Aki egyébként olvassa a stáblistát, az pontosan tudja, hogy képes mindig megújulni az AHS. Nyilván Ryan Murphy fogja össze a sorozatot és már jó ideje Tim Minear a showrunner, de az írógárda folyamatosan cserélődik, és az idei évre is sikerült olyan veteránokat hozni, akiknek nagyon jól cseng a nevük, és akik lehet, hogy csak erre az évadra ugrottak be erősíteni a sorokat.

Ja, aki hozzám hasonlóan semmire sem emlékszik a régi szezonokból: a végén a Cooperative-es fickó Michael Langdon volt, az első évad, a Murder House kisbabája, Tate és Vivien démoni sarja.

85 hozzászólás Ne habozz!

Gellcsi - 2018. 09. 13. 21:46

“This stew is Stu.” Ezen kiégtem. Egyszerre volt vicces és sokkoló. Legyen ez a hét idézete!

Jesustomer - 2018. 09. 13. 22:21

Aha szóval akkor így fog kapcsolódni.
Huh, pont azért volt megrázó mert megtörténhet ugye..
(Az elejére gondolok nyílván).
Pontosan ezért érdekel de ha megint hátborzongató lesz akkor biztos nem fogom nézni

Dalmayr - 2018. 09. 13. 22:29

Nem, nem, nem. Nagyon nem ezt vártam, és nagyon nem tetszett. Sarah Paulson uncsi, sőt a többiek is uncsik. A ki szerelmespárocska rém gagyi, egyik sem túl acélos színész. Evan Peters mint Elton John light… a Roanoke-nál elkezdrem reménykedni, hogy lesz ebből még valami, mert azt szerettem, a 7. évad 2 részt kapott. Ez sem fog többet, ha nem javul. Irtó szomorú vagyok mert az első évad a kedvencem, annak ellenére, hogy a második volt a legjobb. Az AHS óta kevés dolog tudott ennyire berántani, 1 nap alatt ledaráltam az első évadot.

Anni - 2018. 09. 13. 22:30

Jaj de jó, hogy leírtad ki is a Michael Langdon mert pont azon agyaltam, hogyan fog ehhez kötődni az 1. meg a 3. évad. Így már durva. :D

Egyet értek a kritikával én is ezeket éreztem a kezdéssel kapcsolatban de biztos, hogy maradok mert eddig mindegyik évad bejött.

Cápi - 2018. 09. 13. 22:51

Typo
Tae és Vivien démoni sarja -> Tate
Vivien meg amúgy Violet anyja, hátha más sem emlékezett erre.
Michael amúgy meg úgy néz ki, mint az Interjú a vámpírból Lestat :D

yuuki - 2018. 09. 14. 02:01

@Cápi – nekem is élből Lestat-asszociációm volt tőle :D

Egyébként nekem idáig bejön nagyon a dolog. Ez a típusú történetmesélés, ami a bunkerben zajlott, Coco hajának az állapota 18 hónap után, meg ezek az apró gagek, valahogy áthatotta az egészet valami cinikus humor és tényleg marhajó szó ide a stilizálás. Szóval én vagyok akkor a közönség, aki ezt simán bekajálta. :D

A lovak behúzása az erdőbe témától egyébként élből walking dead flessem volt, azért azt remélem, hogy lesz azért ott is némi kreativitás. :) Negatívumnak annyi még talán, hogy egyelőre nem nagyon tudok több karaktert hova tenni, de annak még hagyok időt.

Ja, és hosszú évek óta végre egy évad, ahol Paulson még nem visított, nem cirkuszolt, nem állt az idegösszeroppanás szélén sem, hurrá!

FP Jones - 2018. 09. 14. 05:33

az eddigi legunalmasabb kezdés.

adamlyon - 2018. 09. 14. 09:15

az első fele tetszett, aztán elkezdődött a történet és ehh…

Szaby59 - 2018. 09. 14. 10:27

Nekem jobban bejött mint az előző két kezdés, de az is igaz, hogy az első fele az epizódnak sokkal jobb hatást keltett mint az utána lévő.
Mindenesetre kíváncsi vagyok, a tavalyi után szerintem biztos jobb lesz.

Sawyer - 2018. 09. 14. 17:37

Egyelőre erősen gondolkozok, hogy elkezdjem-e. Gyakran eszembe jut, hogy megélte volna-e a sorozat, ha nem antológia, hanem folytatólagos évadok lettek volna, szerintem sokkal élvezhetőbb lenne.
Már a here kivan, hogy minden évadban ugyanazok a színészek erőlködnek nem működő szinopszisokban, sőt, még a ripacskodásukkal rá is játszanak. Az Irigy Hónaljmirigyben működött, itt nem.
Az első évad zseniális volt, akkora mestermű nekem, mint a True Detective első évada, brilliáns.
A másodiknak jó volt az atmoszférája, de már kezdtek beletömni mindenféle butaságot (azért írok ilyen szépen, mert tudom, hogy a legkisebb “trágárságra” fennakad a kommentem). Náci doktor, ufók, sorozatgyilkos, szellemek, mutánsok, a halál angyala, ne mááá :D
A boszis harmadik jól indult, de Evan Petersből kezdett sok lenni, a romantikázás a zenésszel és a tény, hogy hiába hal meg valaki, simán visszajön (mint az Odaátban), tét nélkül nálam betette a kaput.
A negyedik annyira nem emlékszem, de az nem tetszett, hogy Jessica Lange a cirkuszfőnököt is alakítja, meg a végén az apácát. Persze, leesett, hogy két külön karakter, és kapcsolódik a második évadhoz, de ez tényleg Hónaljmirigy-szindróma.
A hoteles ötödik a sorozat mélypontja volt…
Amíg meg nem néztem a hatodikat. Nálam ez már paródia szinten mozgott. Minden megtalálható volt benn, ami egy zs kategóriás horrorba kell, fájdalom volt nézni.
Az előző meg nem tudott újat mutatni, a téma ötletes volt, de végig nem tudták elhitetni velem, hogy ez nem megrendezett és nem színészek játsszák, ergo a sok ripacskodás és megvalósítás abszolúte hiteltelenné tette.
A mostaninál a képi világ elég meggyőzőnek tűnik, és csak mert az első szezon tényleg hatalmas, csak amiatt így a komment végére úgy döntöttem, rászánom magam :D

Hamon - 2018. 09. 14. 21:40

Sawyer egy észrevétel. A negyedik évadban Jessica Lange csak egy karaktert játszott, ha jól emlékszem. Lily Rabe alakította benne a második évadbeli karakterét, az apácát.

Mikilós - 2018. 09. 14. 23:02

Na megint azt éreztem, mint amit a Roanokenál. Várom a követekezőt. :) A tavalyiban hiányzott számomra valami, nem tudom, de valami, és ez az egész évadra jellemző volt. De ez, most nagyon ütött. Főleg az eleje, mintha nem is az AHS-t néztem volna, remek lett. És igen FINALLY Sarah Paulson egy gonosz karakterben. Ideje volt már. A végén azt hittem, hogy a boszik jönnek, de még nem. Tényleg érdekes lesz ezt látni, hogy jönnek össze. Bár én Langdon helyett valami komolyabb külselyű színészt választottam volna. Nem ezt. Vagy legalább ne lenne ilyen hosszú haja. De mind1.

Várom a folytatást. Várom a Gyilkos Házat, a Covent. És természetesen a kedvencemet Lily Rabe. :)

Lali - 2018. 09. 15. 01:43

Nem volt olyan jó premier és a főcím se klán jó, pedig a téma és a crossover miatt jót vártam, de utólag kiderül. Az lepett meg, hogy (a karakterek megnéztem, nem nagyon fogtak meg) Timothy és Emily milyen nagy felvezetést kapott pedig csak mellékszereplők, Cheyenne Jackson és Emma Roberts pedig főszereplőként nem is szerepeltek. Ja és a másik, hogy Emma Roberts Madisonnal lesz főszereplő, mikor a többi boszorkány nem is szerepel. Hát érdekes ez. A végén a lovakat valami elvitte, tippre zombik, de a második évadban ilyen már volt…meg ami szerintem hatalmas kopi (lehet Adina Potter miatt), hogy bezárva lent, míg fent tart az apokalipszis, mi meg esszük az embereket zselé formában, csak itt nem Octavia Blake erőlteti, hanem Sarah Paulson. Mindenesetre valamiért még nem kaszalom, pedig eddig nagy csalódás. Lehet az én hibám, a második évad a kedvenc, de név alapján a Hotelt és ezt vártam a legjobban, a hotel meg annyira nem jött át. Na talán majd ez.

Syl - 2018. 09. 15. 20:35

Én unalmasnak találtam a nyitó epizódot. Igazából az zavart, hogy oké, hogy III. VH meg lebombázták a világot, de kik? És miért? És ami a lényeg, hogy – hisz az előző kérdéseimre még kaphatok választ az évadban – a szereplők nem tették fel ezeket a kérdéseket! Simán tudomásul vették, ez van, a *khm* rosszabbik felén vagyunk, a világnak annyi, jaj de uncsi idelent. Így csak lebegett a levegőben az egész, nem volt számomra súlya a világ végének (na ez a gáz :D) A nagy világégés vizualizálását is hiányoltam. Egy gombafelhő kicsit soványka szimbolizálás (bár a Coco szemèből kigördülő könnycsepp és a vörös visszatükröződés király volt). A szerelmespár nem nagyon hatott meg, talán majd szimpatikusabbak lesznek ha kicsit küzdeniük kell majd egymásért (és valószínüleg az életükért). Az emberevés nagyon kiszámítható volt, tekintve az előző snitteket. És a csődbe ment vacsora után is csak egy ember lázadt, a többiek ezt is csak úgy tudomásul vették.
Sarah Paulsont jó végre igazi negatív szerepben látni, de most (még remélem) ő is sótlan volt. A rész egyetlen ijesztő mozzanata számomra Kathy Bates falfehér arca, fekete haja és kezével takart vigyora volt a tükörképét nézve (nem túlzok). Amúgy azt vártam akkor, hogy lesmárolja Sarah-t, jó lenne egy ilyen fordulat, tekintve, hogy tilos a kufirc (másoknak). Vivian és Tate “szerelemgyereke” ígéretesnek tűnik, bár úgy néz ki, mintha az Interjú a vámpírból lépett volna elő (ezt már írta más is). Mindenesetre remélem, hogy felfelé ível majd az évad.

Shyllard - 2018. 09. 15. 22:04

A Cult-ot kaszáltam, de múlt héten fellelkesülve végig néztem azt és a végére találtam elég erős elemeket benne is. Egyelőre itt is fele-fele az arány. Nagyon izgalmas koncepció, az más kérdés mit fognak kezdeni benne. Egyedüli égbekiáltó probléma nekem igaziból Sarah Paulson lett, aki nekem mostanra olyanná vált, mint pár évada Jessica Lange. Már láttuk minden oldalát, itt sem fog újat mutatni, ideje lenne teret adnia másoknak is. Angela Bassett erőltetését szintén nem értem, Roanoke-ban és itt sem éreztem szükségességét. Kettejüknél kifejezetten az a gondolatom, hogy nem azért kerültek bele, mert ők kellettek a szerepeikre, hanem, azért kerültek bele a karaktereik, mert őket akarták a soriba. Ami amúgy már egy ideje a legnagyobb problémája az AHS-nek szerintem. NAgyon jó kis banda, de jobban kihasználhatnák az antológia jellegét, mint a Fargo-nál és többször adhatnának esélyt másoknak is. Evan Peters meglepő módon nem vált még laposság, bár neki mintha változatosabb szerepeket írnának, és mint láttuk egy-két évadban, nem is félnek őt háttérbe szorítani néha, ami jót is tesz ennek.

Ha már vissza hoznak régieket, örülök, hogy Kathy Bates és Emma Roberts is visszatér, Billie LOurd-dal egyetemben, de a Dennis O’Hare és a Finn Wittrock-félék is megérdemelnének pár misét. Dylan McDermott-oban, Zachary Quintoban már reménykedni sem merek nagyon.

Gellcsi - 2018. 09. 15. 22:33

@Shyllard Nem tudom te mit néztél, de Angela Bassett nem is szerepelt a részben. Nem Adina Porterrel kevered véletlenül?

Shyllard - 2018. 09. 15. 22:51

@Gellcsi De-de, nem tudom miért írtam Bassettet. Porter nekem az előző évadban is indokolatlam volt, hiába volt egy arc-ja. Bár mondjuk nála bejatszik nekem az is, hogy első megjelenése óta iszonyat unszimpi, míg Sarah Paulson az egyik kedvenc eleme volt a sorinak egészen az utóbbi évadig.

winnie - 2018. 09. 16. 07:44

syl: “az zavart, hogy oké, hogy III. VH meg lebombázták a világot, de kik? És miért? És ami a lényeg, hogy – hisz az előző kérdéseimre még kaphatok választ az évadban – a szereplők nem tették fel ezeket a kérdéseket!”

egyrészt nem lényeges, mert nem erről szól a dolog, másrészt lehet, hogy kiderül később, ha a készítők úgy gondolják, hogy a történet része. a szereplők pedig kérdezték és agyaltak rajta (például a repülő fele az autóban), csak mi nem voltunk tanúi a beszélgetéseknek – megint csak azért, mert lényegtelen a történet szempontjából.

hiába érdekelne minket, ha nem lényeges, akkor “mert csak”-kategória. nem kell ismernünk ezt a világot, nem kell tudnunk, hogy mondjuk milyen politikai feszültségek voltak jelen.

Bia - 2018. 09. 16. 12:16

Micheal Langdon karaktere elég félelmetes lett. Habár tényleg kapott egy kicsi vámpíros beütést.
Egyébként jópofa utalás volt hogy, amikor bevonult a bunkerba, ugyanaz a zene szólt mikor az első évad végén megölte a dadusát!

xy - 2018. 09. 16. 12:41

Nem ugyanaz a zene szólt :)

Mikilós - 2018. 09. 16. 13:37

A Kill Bill zenéje ment. De ez a zene is jó volt, a lényeg, az utalás.

Shannen - 2018. 09. 16. 20:10

Tipikus AHS-kezdés volt, legalábbis abban az értelemben, hogy felkeltette az érdeklődésemet, és alapvetően tetszett. Mondjuk főleg az első fele, amin aztán sajnáltam is, hogy olyan hamar túlléptek.

Sajna a bunkeres szenvedések, és a túljátszott hisztik adnak némi aggodalomra okot, de már csak Kathy Bates miatt is megéri még kicsit kitartani.

Arról nem is beszélve, hogy az azért elég nagy plusz pont, hogy korábbi évadokhoz csatolják majd valahogy a történetet, ez talán van annyira érdekes, hogy kitartsak a végéig, vagy legalább addig amíg Jessica Lang fel nem bukkan.

De hát ez az AHS, szóval ebből tényleg bármi lehet, az eddigi 7 évadból csak 4-et néztem végig (bár lehet a tavalyit még bepótolom majd), lehet ez lesz az ötödik.

Syl - 2018. 09. 16. 20:59

Winnie: Azt, hogy még kiderülhet az apokalipszis oka az évadban én is írtam zárójelben :)

Nem a politika miatt volt hiányérzetem, hanem egyszerűen azért mert nézőként nekem a “csak mert” nem elég. Sorry. Tisztában vagyok vele, hogy nem egy History-s dokut nézek, de azért az eléggé súlytalanította számomra a világ lerombolását, hogy a karakterek még annyit sem kérdeznek, hogy: “Miért?”. Esélyt sem éreztem arra az érzésre, hogy “aztaku… de szívás, hogy ez vagy az történt, ebből mi lesz?”

Mondjuk a fenti dolog még bőven bepótolható forgatókönyvileg, karakterbővítéssel a későbbiekben, sőt ki is váltható mással, de mivel itt az első rész a téma, így sajnos marad a valami hiányzott érzésem.

Sawyer - 2018. 09. 19. 14:15

Na sikerült rászánnom magam, bár öléggé’ halogattam :D

Az eleje AHS-hez mérten elég jól sikerült, bár még mindig szembetűnőek a “tipikus” AHS beállítások, amik egyáltalán nem tetszenek. Legalább egy ilyen témánál megpróbálhatták volna, hogy az operatőr másképp vegye a jeleneteket, nekem túl mesterkélt. Lehet, hogy ha változna a szereplőgárda, akkor nem lenne ilyen feltűnő, de így évadok óta mintha ugyanazt nézném más “skinekbe” bujtatva.

Szóval a riadós rész bejött, csak a reptéri lődözés volt elkapkodva. A világvége-kiválasztott szál tart egyelőre még a második részre, mert hogy megint ezeket a szerencsétleneket tuszkolták be egy bunkerbe, nekem már sok :D Evan Peters a visszafogottsága miatt ebben az évadban szimpatikus karakternek hat, és még az idős hölgy és Coco voltak érdekesek és odavalók. A többi a szokásos túljátszás, gonoszkodás, főleg Kathy Bates és Sarah Paulson. És mily’ meglepőd, hogy a nóném srác húzta a részben a rövidebbet. Kell a hely a klasszikus színészeknek ripacskodni…

Egyébként ahogy emlékszem, a végén szimplán Mr. Langdonként mutatkozik csak be az úriember, úgyhogy még aki látta az az első részt, nem egyértelmű, hogy ki ő, de így, hogy winnie kiírta… spoiler a spoilerben, köszi.

Kíváncsi leszek, hogyan bukkannak fel a régi arcok, annak meg örülök, hogy rendesen kapcsolódik az első évadhoz.

1. rész: 6/10

winnie - 2018. 09. 19. 14:23

sawyer: rajta volt az igazolványán, azt hiszem, de ezt nem én tudom, hanem nem titkolták, ahogy a többi várható cameót, szóval nem csavarnak szánják, sőt, szeretnék, ha a nézők tudnák, hogy ő ki, gondolom. szóval mindenképp jelezni akartam azoknak, akik esetleg filóznak azon, hogy belevágjanak-e a szezonba.

süsü - 2018. 09. 20. 10:57

Hát ez a második rész nem nyűgözött le. Kavarják a lecsót rendesen, de valószínűleg ismét a túlmisztifikálás lesz ennek az eredménye. A fiatal pár hihetetlenül érdektelen, de a mostani részben pl. a Fleetwood Mac egyértelműen a Covenre utalás, lassan érkezhetnének a csajok is, hogy történjen valami izgalom. Cody Fernnek remek kisugárzása van, jó Langdon, de egyelőre egyik karakter sem kiemelkedő. Mondjuk Evannek kijárt ez a limonádézás a tavalyi briliáns teljesítmény után. :)

Candy - 2018. 09. 20. 11:11

Bár nem lényeges.A repülőt nem vezette senki? Oké,hogy robot pilóta létezik,no de simán fel és leszáll?

Dave - 2018. 09. 20. 16:39

Candy: Igen ott is valami furcsaság van.
Viszont a 2. rész utsó 10 másodperce eléggé mindfuck.

Gellcsi - 2018. 09. 20. 19:44

A második részhez: teljesen új értelmet nyert a “go f#ck yourself” kifejezés. Mármint, elméletileg a Rubber Man is Evan Peters karaktere az első évadból. Vagy ezúttal valaki más volt a ruhában? Ti mit gondoltok?

süsü - 2018. 09. 20. 20:01

Gellcsi:
Én is gondolkodtam ezen. Először így alkatilag látva azt hittem, rohadtul Michael az, de a végén mégis arra gondol az ember, hogy az első évados Tate volt. :D Nagyon katyvasz ez egyelőre, lehet, hogy Michaelnek vannak különleges ,,képességei”, amiknek közük lehet ehhez az esethez is.

Dalmayr - 2018. 09. 22. 11:17

Az első rész csalódása után a 2. egész jó volt. A szerelmespár továbbra is gyenge, igazából csak Langdon és Evan Peters karaktere üti meg a mércét nálam. Gyanítottam, hogy másodszorra nem Langdon lesz a gumicuccban, de szerintem elsőre ő volt :D az utolsó másodperceket meg egyelőre nem tudom hova tenni. Jó az irány, remélem marad.

Nif - 2018. 09. 22. 16:01

Csak en nevettem az X-men-es kikacsintason? Evan Peters + a zene az X-men: Az eljovendo mult napjaibol a szam ami a jelenete alatt ment?

Mysterion - 2018. 09. 23. 22:49

Az első rész egyik leghidegrázósabb pillanatánál ( könnyezve gombafelhő bámulás) csak nekem volt egy kisebb Deja vu-m ?! A The Divide c. film trailerének első 5 másodpercét szinte mintha átvágták volna ide! :)

Dave - 2018. 09. 24. 11:27

Nif. Igen az a zeneválasztás megmosolyogtatott.

Zolecs - 2018. 09. 24. 21:57

A 2. rész után az az érzésem hogy ez lesz a legrosszabb évad. Legalábbis számomra. Rettenetesen vontatott, és érdektelen az egész. Kíváncsi vagyok majd a kereszteződésekre, de most inkább a jövőbeli dara felé hajlok.

margarita - 2018. 09. 24. 22:11

2 rész után: csucsra járatták Oli úrat. ( szomszédok, ha valaki nem annyira öreg mint én, akkor egy régi magyar sori sztereotip karaktere volt, by megboldogult Bajor Imre interpretálásában).
Teljes érdektelenségbe fulladt ez a sorozat. A Mester dönt arról,hogy ki a biztos túlélő. És a szöszi Mestert a melegség megjelenési formája érdekli legjobban. Tényleg??? Önmaga parodiájának is gyenge.
Nem érte meg a rááldozott fél órámat.

Petivagyok - 2018. 09. 25. 00:21

Most, hogy leírtad ki is ez a Langdon össze is állt simán a kép. Ő az ördögfióka aki a házból magával hozta ezt a démont, és vele egyutt, így tartják a kihallgatást/szelektálást.. Majd aki túléli mehet velük. Legalábbis én ezt gondolom :D. Egyébként a háború, hogy miért is tört ki, szerintem teljesen felesleges is. Nincs szukség politikai helyzetre/indíttatásra. Ha ez a valóságba is meg történne, te se tudnád ki és miért csinálja mert hasonlóan gyorsan leforogna, es vagy nem élnéd túl, de ha mégis akkor se maradna senki aki információkkal szolgálhatna neked pontosan. Legalábbis én így gondolom.

Col-Lector - 2018. 09. 25. 09:20

Eddig a Roanoke-évadot tartottam a mélypontnak, de ez erős versenyben van vele a megtisztelő címért.
Amennyire jó volt a Cult, annyira semmilyen és idegesítő lett ez..

MM - 2018. 09. 25. 16:34

Sziasztok!
Linkelnétek nekem a második részt?

stark - 2018. 09. 27. 11:03

Komment szabályok, utolsó sor.

süsü - 2018. 09. 27. 22:59

3. rész:
Not impressed… De Tate Jr. menő.

Dave - 2018. 09. 28. 09:53

MM Te viccelsz?????

chrisba - 2018. 09. 30. 19:56

Üdv! Valaki megtudná mondani nekem a 8×3 végén elhangzó zenét?
Ez indul el a radióból…

Medon - 2018. 09. 30. 20:29

chrisba:
The Rolling Stones – She’s a Rainbow :)

mama - 2018. 09. 30. 20:31

She’s a rainbow – TRS :)

Sanyi - 2018. 09. 30. 20:34

chrisba She’s a rainbow a Rolling Stones-tól

Törpilla - 2018. 10. 03. 16:46

Ha a holnapi részben nem villantanak valamit a kedves készítők, akkor részemről kasza, eddig csak katyvasz volt ez szezon (is). :(

Candy - 2018. 10. 03. 20:04

Nekem egyelőre csak az introja tetszik,de az nagyon.Az eddigi 3 rész(lehet a karakterek miatt)de olyan gyengécske. Persze maradok,ha már elkezdtem,de nem ülök tűkön a soron következő részekért..

Levi - 2018. 10. 03. 21:37

A legnagyobb probléma szerintem, hogy ezt a sorozatot a legjobban az határozza meg, hogy milyen karaktert kap Evan Peters és Sarah Paulson (Jessica Lang már csak vágyakozás, bár nagyon örülök, hogy végre visszatér, még ha csak egy részre is). Paulson az 1. Évados Billiet már nem tudom idén hanyadszor fogja játszani (talán 4?), de a többi karaktere VISZONYLAG rendben volt. Szegény Peters meg a 3. évados zombi és a 6. évados “szegényrooooooooryyyyyyyy” után kapott egy újabb szennyt…Tate és Kit nagyon jók voltak, March és Kai pedig zseniálisak, nem értem miért kell ezt…lehet kő papír ollóznak vele minden évad előtt, hogy jó karaktere legyen vagy valami borzasztó nagy kula, mint amit idén is hoz. Már harmadszor pontosabban. Na mindegy. Billie Lourdnak nagyon örülök, az előző évadban nagyon nagy favorit lett, Emma Roberts szintén nagyon jót tesz a szezonnak. Langdon karaktere nagyon tetszik, Kathy Batesben is van fantazia, Cheyenne Jackson meg tippre a társaság vezetője lesz.:D Az a baj tényleg évről évre oda lyukadunk ki, hogy ebből az anyagból akár a legjobb évad is lehetne de valami mindig kicsúszik…a Cult is később indult be és nálam most is jó helyen van az évadok között, hátha ez is elkezdődik már úgy rendesen.

rol001 - 2018. 10. 04. 23:11

Egyre jobban tetszik az évad. Már a harmadik rész is bejött, ahogy elkezdték összekötni Coven-nel, most már Hotel-lel is szépen összefűzték a negyedikben. És szerintem elég okosan. Ha ilyen átgondoltam halad a sztori előre, jó lesz ez!

Shannen - 2018. 10. 06. 17:19

Most így a 4.rész után úgy érzem, mintha lenne rá esély, hogy egy átgondolt évadot kapunk, ami nem esik szét a végére. Persze az AHS-nál sosem lehet tudni.

Mindenesetre régen élveztem ennyire AHS részt az biztos. Langdon karakterét nagyon eltalálták, igazán frissnek érződik a többiek között.

Anni - 2018. 10. 06. 22:37

A 4. rész nagyon jó volt a boszikkal, tiszta nosztalgia. :)

A. - 2018. 10. 07. 20:46

De jó volt Evan Peterst Marchként látni!

Syl - 2018. 10. 08. 10:50

Végre a negyedik részre azt tudtam mondani, hogy nagyon jó volt! Kövezzetek meg (légyszi ne!), de az első három rész se az érdeklődésemet nem tudta felkelteni, se nem hozott izgalmat, a karakterek unalmasak voltak, a történet meg a levegőben lebegett, mint egy elszabadult léggömb. A negyedik rész egymaga jobb volt, mint az előző három egyben. Mondhatnánk, hogy nosztalgia—persze, az is szerepet játszott, de végre, VÉGRE (!) elkezdtek haladni a történettel, a karakterekre több hangsúlyt fektettek, elkezdték Langdon múltjának bemutatását (külön élvezet volt nézni Kathy Bates és Cody Fern közös jeleneteit) és kibővítették a crossover storyline-ját. Az új karakterek, a warlockok tökéletesen illeszkednek az atmoszférába (bár nem vagyok benne biztos, hogy Langon nem nyírta-e ki az összeset), remélem kapnak még szerepet. Annyi potenciál van ebben a sztoriban, hogy csak imádkozom (milyen ironikus hehe), hogy használják ki a lehetőségeket és a “semmilyen” kezdés után lendüljön be az évad.

Dave - 2018. 10. 08. 13:35

Szerintem is megint kezdik eltalálni a jó hangulatot és egyensúlyt. Bár a Roanoke nál is csak pár részig tartott.

süsü - 2018. 10. 11. 12:56

5. rész:
Jó a tempó, jó a sztori, de ki tudja, hogy meddig. Egyedül egy évadot kaszáltam eddig, a Roanoke-ot, és ezért volt megváltás a tavalyi évad, a Cult siralmas kezdés után az egyik kedvencemmé vált, különleges volt. Még mindig úgy érzem, hogy a 8. évadnál túl sokat akartak és ebből ismét súlytalanság lesz a végén. A warlockok világa nagyon izgalmas, a boszikat jó újra látni, de ez még nem lesz elég további x részen keresztül. Esküszöm, hogy Michaelnek szurkolok egyébként, ő nagyon király, akár a faterja.

SPOILER
Jövő héten végre megyünk a Murder House-ba! Juhú!

Dave - 2018. 10. 11. 17:14

Ez a rész is nagyon adta. Tetszik 😁👍

-T - 2018. 10. 12. 07:20

Az eddigi részekkel nem volt bajom, sőt még élvezhetőnek is mondanám őket, DE én vagyok az egyetlen, aki úgy érzi, hogy csak lóg a levegőben az egész.
Mintha nem lenne megalapozva semmi.
Tudom, hogy egy Ryan Murphy sorozatnál ez nem újdonság, de az eddigi AHS évadoknál, amiket láttam, nem éreztem ezt a “Minden oké, de csapongunk ide-oda, nincs semmi alapozás.”
Vagy ez lenne az alapozási szakasz?

Mikilós - 2018. 10. 12. 11:56

Na ilyet se látni ebben a sorozatban, Sarah Paulsont így kinyírni. :)

len90 - 2018. 10. 12. 18:01

Én is élvezem (eddig) az évadot, ami jó hír, mivel a harmadik évad óta ez az első, amit TÉNYLEG élvezek és nem csak elvagyok vele. Én két évadot kaszáltam eddig, a Hotel-t és a Cult-ot (a Roanoke csak azért csúszott le, mert rövid volt, a Freak Show meg mert az első három után jött és azokat imádtam, ezért végig hittem benne, hogy csak jobb lesz, de nem lett az).

VISZONT! Annak ellenére, hogy a legnagyobb Coven fan vagyok (November végén a Buckner mentiont is felkeresem New Orleans-ban, ez az exteriorja a Miss Robixau’s Academy-nek), kicsit csalódást keltő, amit most csinálnak. Nekem a warlockok nem illenek a képbe, zavar, hogy túl Harry Potteresre vették a figurát a sok kántálással meg latin kifejezéssel (főleg hogy a tesztekből 2, amiket a Level 1-4 besoroláshoz használtak ergó megegyeztek a 7 Wonders-ből a Divination-nel és a Transmutation-nel, de már csak azért is adtak nekik más latin nevet…). Értem én, hogy karaktert akarnak nekik adni és nem akarják, hogy csak egy “kiherélt” (pun intended) változata legyenek a lányok Coven-ének, de engem akkor is zavar, főleg, hogy annak ellenére, hogy elméletileg gyengébbek, mint a lányok sokkal durvább dolgokat csinálnak már most, ami szerintem csak az irók azon vágya, hogy tetézzék az eddigieket…valamint az is fura így, hogy a Coven-ben említésre se méltatták őket, valamint a nagy nemek szerinti szeparáció, holott a harmadik évad végén Cordelia a nagy “mindenkit befogadunk” mentalitást hirdette, erre itt több száz férfit teljesen semmibe néznek…

Valamint az egész supreme témakörnek a harmadik évadban annyira nem ágyaztak meg, mert nem gondolták szerintem akkor még, hogy ezt majd kiterjesztik a jövőben. Értem itt, hogy tök logikátlan ahogy most az utódlást kezelik azzal szemben amit a harmadik évadban mutattak. Ott folyton hangsúlyozzák, hogy supreme-nek születni kell, valaki vagy az, vagy nem. Itt meg feszt azt hajtogatja Cordelia, hogy nem szabad ideje korán alávetni valakit a Seven Wonders-nek, lásd ami Misty Day-el történt…na már most Fiona akkor már rég túl volt a prime-ján és elég erőteljesen fadelt/haldoklott, tehát akkor mi volt premature Misty próbatételében? Vagy sikerül neki vagy nem, vagy ő az új supreme, vagy nem…szerintem ezt azért hangsúlyozzák most annyira mert a végén őt akarják kihozni Cordelia utódjának, Mallory-t több helyen lehet olvasni, hogy valami más supernatural entity-nek (angyal?) szánják.

Valamint korábban az is elhangzott, hogy a supreme-nek jut vagy 30 év vitality és kirobbanó egészség, mielőtt lecserélésre kerülne erre Cordelia a 3 évvel ezelőtti flash back-ben már haldoklik? 1 évig tartott volna a supremesége? Fiona azért gyilkolászta azokat akikről azt hitte ő lesz az utódja, mert akkor megint lesz 30 év kicsattanó egészsége, mielőtt az új supreme felbukkan, erre most meg jobbra-ballra sorakoznak a jelöltek, ergó mint a Buffy-ban ahol A-ról B-re szállt a vadászság az előző vadász halála esetén. Szóval csak annyit akartam ezzel, hogy eldönthetnék, hogy generációnként 1 kiválasztott születik, vagy tényleg egyikről-másikra száll a supreme-ség. Valamint én ezt felesleges adaléknak érzem, hogy amint jön az új supreme a régi automatikusan meghal, fordítva lenne értelme, ha a régi supreme élete végéhez érkezve az új automatikusan elkezdene erejére jutni…

Egyébként most call-olom, hogy tuti less megint Sacred Taking, ahol Cordelia feláldozza magát, hogy az új supreme kiteljesedhessen (gondolom ez less a spoilers máglyás kép), valamint erősen az az érzésem, hogy Billy Porter fekete warlock figurájából less valahogy kihozva Adina Porter fekete boszorkány figurája, ezért üdvözölte Michael Langdon, mint rég nem látott ismerőt, és ezért mondta neki Dinah, hogy “tudod, hogy nem vagyok elég erős ahhoz, hogy megállítsam, amire készülsz”…

rol001 - 2018. 10. 12. 23:48

Ez az évad most úgy érzem kedvencek közé kerülhet nagyon könnyen nálam.

A harmadik rész végétől érezhetően stílust váltott, akinek bejött a Coven az szerintem könnyen szeretni fogja ezt az évadot az eddigiek alapján. Az előző két részben szerintem jól kapcsolták össze a Covennel, Hotellal a szálakat, nem tűnik erőltetettnek részemről egyáltalán és csapongónak sem érzem.

És hogy mennyire elrepül egy rész, alátámasztja hogy a végén amikor megláttam 8×05-ben hogy irány a Murder House és vége lett a résznek csak annyit tudtam mondani, neee, mééég!

blady - 2018. 10. 15. 21:17

lehet körberöhögni, de 5. rész után írom azt, hogy nekem tetszik :D engem teljesen be tudnak rántani, és ahogy fölöttem is írták, ahogy vége, kitört belőlem is, hogy nemááááár.
Lehet más falnak megy az egésztől, de sztem zseniális, ahogy játszanak a szálakkal és ahogy meg tudják lepni az embert.
Hiába voltak gyengébb évadai, Murphy-ék ebben kimagaslóan jók.

Dave - 2018. 10. 18. 12:45

Most a 6.részben elvetették nálam ezt a “ugyanaz a színész játssza a korábbi évados szerepeit és senki se veszi észre” sulykot.

Niki - 2018. 10. 18. 15:40

Én tényleg nem értem hol van velem a baj, de engem végre ez az évad újra leköt… az előzőbe bele se kezdtem pedig a szekta téma érdekelne, de valahogy nem tűnik túl izgalmasnak… a Roanoktól színeseket ásítozok annyira borzalmasan semmit mondó számomra… Nálam a Hotel után egyenes ívbe mentek lefelé pedig a kedvenc sorozatom volt… DE most végre visszatértek és végre újra minden egyes rész ugyan úgy leköt és izgat… És érdekes módon engem az eleje nem hatott meg.. Rám a ‘világvége’ ‘III. vh” és társai semmilyen formában nincsenek hatással, nem csak ebben a sorozatban, hanem az élet semmilyen terén… sokkal jobban izgat, és megrémít bármi, ami természetfeletti, ami misztikus, ami az erre nem fogékony emberek számára érthetetlen. És kövezzetek meg nekem, akkor is a 4. és 2. évad az all time fav az 1. 3. 5. pedig csak hajszállal van lemaradva tőlük nálam és most vetekszik ez az évad is a kedvenc címért… Bár még mindig hiányolom, hogy egy évad a jelenben egy pedig a múltban játszódik, mert imádok és egyben rettegek is mindentől, ami a múltban történt… De ez csak az én személyes véleményem továbbra is.

esskeetit - 2018. 10. 18. 22:53

Az év legjobb sorozatepizódja volt a 8X06.

rol001 - 2018. 10. 18. 23:06

Ezt hogy érted Dave hogy “… és senki nem veszi észre”? Attól hogy ugyanaz a színész játssza a két teljesen más karaktert az évadokból, azok még más személyiségek, más emberek, sorozat szintjén teljesen el kell szerintem vonatkoztatni attól, hogy ugyanaz a színész játssza őket.

A 6. rész amúgy nagyon jó volt, jó volt látni a sok régi karaktert. Továbbra is tartom a véleményem, hogy nagyon jól kötik össze a sztorit a korábbi évadokkal.

Shannen - 2018. 10. 18. 23:43

8×06

Meg vagyok lepődve én is magamon, de a 2.évad óta újra élvezek, most már sorban 6.rész óta egy AHS évadot. Persze még csak a felénél járunk szóval bármi lehet belőle a végére.
De egyelőre nagyra értékelem, hogy (legalábbis úgy tűnik) átgondolt évadot kapunk, valamerre halad a sztori (jó, valójában most már kb. 3.rész óta a múltban mászkálunk, de ez az évadszerkesztés teljesen bejött) és az új főbb szereplő, Micahel Langdon nagyon eltalált karakter.

A 6.rész mondjuk nekem picit csalódás volt, de lehet csak azért mert túlságosan vártam. Az 5.rész sokkal jobban lekötött. Persze jó volt látni Jessica Lang-et meg a többieket, meg hát néhány választ is kaptunk (meg undorító dolgokat is bőven), de számomra nem volt igazán szórakoztató.

“Attól hogy ugyanaz a színész játssza a két teljesen más karaktert az évadokból, azok még más személyiségek, más emberek, sorozat szintjén teljesen el kell szerintem vonatkoztatni attól, hogy ugyanaz a színész játssza őket.”

Oké, ez igaz, de mivel egyik karakter bőrében sincsenek a színészek totál elmaszkírozva, így nyilván elvárható lenne, hogy felismerje őket a többi karakter (pl Sarah Paulson arca totál felismerhető mindhárom karakterében). Ettől függetlenül mondjuk túl tettem ezen magam elég hamar, elfogadtam, hogy ezek különböző karakterek az AHS univerzumban és ennyi, de azért érdekes döntés, hogy ez nem lett megemlítve a sorozatban.

Dave - 2018. 10. 19. 09:15

rol001
úgy értem hogy… fura. Ettől függetlenül élvezetes visszalátogatni a korábbi évadokba.

Dave - 2018. 10. 25. 12:10

Ez a 40 perc is hamar eltelt. :)
Misztikus Oceans 11 -re hasonlít már.

gebe2001 - 2018. 10. 25. 13:02

Végre egy erős szezon! A legjobban várt heti sorozatom lett idén az AHS.

Len90 - 2018. 11. 01. 18:07

@gebe2001

Ugye az előző kijelentését ez után a rész után átgondolod?

Ez egy nagy nesze semmi fogd meg jól epizód volt, de igazából a 4. Rész óta folyamatosan ez megy. Lehet hogy valaki élvezi azt nézni, hogy a szereplők számára hogy derülnek ki azok az információk, amik számunka nézők számára egyértelműek, de sajnos én nem ilyen vagyok.

Meg a Murder House karakterek visszatérésének sem tudtam örülni a 6. Részben, mert semmit nem adtak hozza a történethez, legalább sugalltak volna valamit, hogy lehet megállítani Michaelt, de abszolút semmi nem történt abban a részben sem…

Szerintem évadvégi cliffhanger az lesz, hogy a 10. Rész végén érünk el csak a 3. Rész végének idővonalába, és az igazi action a következő évadban fog kibontakozni…

gebe2001 - 2018. 11. 01. 22:11

@Len90

Nem hiszem, hogy bármit is át kellene gondolnom. Igen, ez a 8.rész most elég gyenge lett, de ettől még nagyon tetszik az évad.

És most azért, mert másoknak nem tetszik, ami idén történik a sorozatban, miért ne mondhatnám én azt, hogy erős a szezon és bejön, ha így van?

Elfogadom a nemtetszést, de nem változtatja meg a véleményem.

Col-Lector - 2018. 11. 08. 09:24

Hm, a bejövős hatodik rész után erős lejtmenet kezdődött, az utóbbi 3 epizód teljes alibizés, időhúzás. Gyenge kezdés után kicsit feljött az évad, de most elég mélypont. Nem tudom, hogy innen vissza tudják-e rántani valami elfogadható szintre, mert az összképet tekintve ez egyelőre viszonylag car.

len90 - 2018. 11. 08. 18:44

@Col-Lector

Egyetértek! Szinte hihetetlen, hogy az egyik legjobb alapötletet, plusz még ráadásban a sokak által várt cross-over season-t sikerült ennyire istenesen elpuskázni. Igazából én még azt is hozzátenném, hogy nekem igazán csak a 2-3-4. rész tetszett, a premier gyenge volt, a második részben kihozták, amit ki lehetett az Outpost-os settingből, a harmadik rész, bár csak a végén jöttek meg a boszik remekü megágyazott a cross-overnek, és a negyedik rész is jó volt, kis előzmény történet, ráadásul sikerült a Hotel season-t is behozniuk a történetbe, ami mindenképp plusz. Viszont itt kellett volna megállni a flashback-ekkel, ettől a ponttól kezdve nem adtak hozzá semmit a történethez…

Ezen felül 3 óriási negatívum van, ami az én csőrömet veszettül böki:
1, a Coven-ben felvázolt mitológia felülírása (3 év alatt leköszönő supreme, olyan halottak feltámasztása, akik elvileg már nem kellene, hogy feltámaszthatóak legyenek (a pokolban ragadt Misty Days, valamint a teljesen hamuvá égetett warlock…)
2, Az egész warlock mitológia….nagyon izzadtság szaga volt az egésznek, a különböző level-ektől kezdve a Roxfort szerű iskolájukig
3, TIME-TRAVEL…na ez az az olcsó trükk, amit akkor vetnek be, ha már végképp nem tudnak mit kitalálni. Innen már csak úgy jöhetnek vissza, ha
a, nem sikerül megakadályozni az apokalipszist és végül Langdon nyer
b, ha Mallory belehal a time-travelbe, egyébként kb. mindenható supreme lenne és jogosan merülne fel a kérdés, hogy akkor miért nem megy vissza és akadályoz meg minden embertelenséget a történlem során (keresztesháborúk, rabszolgatartás, holocaust, világháborúk, BOSZORKÁNYÜLDÖZÉSEK!!!), ilyen magas labdát sosem szabad feldobni…

Shannen - 2018. 11. 11. 09:18

Én továbbra is nagyon elégedett vagyok a szezonnal, így egy résszel a vége előtt. Nem éreztem semmi belassulást, sőt kifejezetten tetszik az évad felépítése, hogy 3 rész után visszaugrottunk a sztori elejére és szépen bontogatják ki a szálakat. Az egyetlen félelmem, hogy ugye még a 9.rész végére sem értünk el az évad kezdetéhez, így nem nagyon tudom, hogy az utolsó egy részben, hogy fogják tudni összeérinteni a szálakat és még lezárni is valahogy.

Cody Fern pedig simán az AHS-csapat egyik legértékesebb tagja lett azonnal, remélem látjuk majd még később is.

A. - 2018. 11. 12. 12:15

“Cody Fern pedig simán az AHS-csapat egyik legértékesebb tagja lett azonnal, remélem látjuk majd még később is.”
Abszolút egyetértek.
Lehet sok negatívumot találni az AHS-ben, de az biztos, hogy színészekben, alakításokban nagyon erős.

len90 - 2018. 11. 15. 03:08

Na jó, az utolsó résszel kicsit javtottak a ronoméjukat, most tényleg sikerült odatenniük magukat, egy két over-the-top momenten kívül (a három boszorkány előmászik a mocsárból, Angela Bassett nagyon túljátszott Marie Lavue-ja és a túl hosszú Jessica Lange-Cody Fern jelenet) nagyon korrekt epizódot hoztak össze és sikerült szinte minden kérdést megválaszolniuk!

Így az epizód 9/10, az évad 6/10 lenne, de csak mivel 2 részben sikerül megeleveníteni a régi Coven feelinget, ami számomra az utolsó élvezhető AHS évad volt, plusz mert a vége tényleg jól sikerült, végül felkerekítem 7/10-re.

Dave - 2018. 11. 15. 10:02

Szép utazás volt ez az évad pár döccenővel, de összességében tetszett: 7/10

Col-Lector - 2018. 11. 15. 10:05

Tényleg elég jó lett a finálé, bár az időutazás picit megúszós megoldásnak bizonyult, és hát csak pár évvel odázta el Gonosz eljövetelét, mint láttuk.

iampanka - 2018. 11. 15. 20:58

Én az utóbbi 2 évadot nem is néztem és már a 4-5. is döcögött nekem de úgy voltam vele hogy egy Murder House-Coven crossovert nem hagyok ki.
Kicsit inkább a Coven kapott nagyobb hangsúlyt, de egyáltalán nem baj, mert nekem az volt a kedvenc évadom.
Ha Cody Fern-t megtartják, mindenképpen nézem a következő évadot is, mert tényleg nagyon nagyon jól alakított szóval már csak miatt is megéri. Amit kicsit sajnálok, hogy Evan Peters kicsit keveset szerepelt szerintem (hiába játszott vagy 4 különböző karaktert), mert azért Sarah Paulson mellett ő még az, aki tényleg minden évadban nagyon jó volt.
Nekem a kezdés erős volt, de utána kicsit leült (1-2 rész kivételével), viszont a fináléban nem csalódtam. Szépen összefutottak a szálak, és a vége is tetszett. Mondjuk valahogy éreztem, hogy az Antikrisztust nehéz lesz kinyírni, amiben végül is igazam lett.
Úgyhogy összességében nekem is 7/10 az évad.

rol001 - 2018. 11. 15. 23:02

Ez jó évad volt, mondhatom, hogy a top 3-amban van.

A finálétól féltem, hogy nem fognak rendesen összeérni szálak, vagy nagyon elnagyolják, azonban az összes évad közül kijelenthetem hogy ezt a finálét szerettem a legjobban. Izgalmas volt, kerek, jó pillanatokkal.

Az évadnak kifejezetten jót tett, hogy elkezdték érezhetően összevarrni a különböző évadok szálait, szerintem a jövőben is maradhatnának ezen az úton. Az első évadoknál még ez volt az egész varázsa, azonban sok más sorozat is kihasználva ezt az új évad-új tematika megoldást, szerintem már nem jelent nagy pluszt. Innen az a szép, ha okosan -mint a mostani évadban is – össze tudják jól kötni ezt a sok külön sztorit.

Cody Fern-t én is kiemelném, nagyon jó alakítást nyújtott.

Várom az új évadot! :)

Pipacs00 - 2018. 11. 16. 00:54

Én csak idén kapcsolódtam be az AHS nézésében(nagyjából ledaráltam a korábbi évadokat is), és az évad összességben inkább pozitív benyomást hagyott.
Viszont belőlem ez a finálé elég vegyes érzéseket váltott ki a
SPOILER
időutazós csavarral. Lényegében az egész Murder House epizód így meg nem történté vált (Moira szabadulásával együtt :(), arról nem is beszélve, hogy más már lezárt évadok végkimenetelébe is bekavar. (lásd. Hotel)

stewieo - 2018. 11. 17. 19:46

Tetszett ez az évad. Én össze-vissza néztem az évadokat. Volt, amit láttam, volt, amit nem. De itt a boszik már annyira szimpik voltak az elején, hogy amíg vártam a következő részeket megnéztem az első és a harmadik évadot is. Tényleg egész jól összefűzték őket. :) A kaszting az valami fenomenális. Nem tudok olyan boszorkányt/karaktert mondani, aki irritált volna.

Jöhetne egyszer valami ennyire, vagy még jobban elborult boszorkányos sorozat hasonló jó casting-al. :D

Levi - 2018. 11. 18. 22:48

Kicsit furcsa érzéseim voltak az évad alatt, mert úgy éreztem heti nézés közben, hogy szeretem, de így a finálé után újragondolva rájöttem, hogy annyira nem is… Vártam a crossovert én is, de most éreztem azt, hogy egyébként a címnek semmi köze nem volt az évadhoz… apokalipszis cím alatt kaptunk 3,5 rész bunkert, meg egy csomó flashbacket. Pedig amikor Billy Eichner valamelyik részben feltűnt és kereste az előőrsöt akkor nagyon megörültem. Valami ilyesmi kellett volna, hogy legyen. Most nem feltétlenül a zombikról van szó, vagy arról, hogy nincs étel és víz, de egy apokalipszisból sok mindent ki lehet(ett volna) hozni. Meg a masik amit nem értek az az, hogy már nem először csak azért írnak egyes színészeknek karaktereket, épp szerepeljenek – gondolok itt Evan Petersre és Sarah Paulsonra főként. Peterssel a 6. évadban sem tudtak mit kezdeni, Rorynak se volt semmi értelme, itt pedig kapott 2 felesleges karaktert, a kötelező meleg fodrászt és sátánista tudóst (Tate jó volt, ő nem ide tartozik). Azok az írók, akik megalkották Kit Walkert, James Marcht és Kai Andersont most ilyennel rukkolnak elő?Ezt nem értem. Sarah Paulsonnál meg egyenesen idegesítő, hogy ennyire tolják…Cordelia az egyik legjobb karaktere, bőven szerepelt eleget, itt volt Miss Venable aki semmit nem tett hozzá a cselekményhez és még a Murder Houseos részbe is beleerőszakolták nehogy nélküle maradjunk :D nem értem komolyan…
A másik Timothy és Emily karakterei voltak, a 3. részig szerintem az ő párosuk és Michael volt az, akik miatt simán tovább néztem volna, komolyan erre kellettek? Valami olyasmire számítottam, hogyha le is győzik a gonoszt ők maradnak meg a földön természetfeletti képesség nélküli emberek, amolyan modern Ádám és Éva. Most kiírtam magamból sok rosszat, viszont nem volt ez annyira gyenge, Michael karaktere meg szerintem simán benne van a Top3 antagonistában a 8 évad alatt.

Más, ami nem az évadhoz tartozik: mi alapján írják ki a főcímhez a színészek neveit?
Mert Frances Conroy,Taissa Farmiga es Billy Eichner is rengeteg részben szerepelt és nem főszereplőként tüntették fel őket, míg Cheyenne Jacksont igen, aki egyáltalán nem volt több részben egyiküknél sem, sőt…
Komolyan kérdezem, ha ezt tudja valaki és segítene azt megköszönném :D

winnie - 2018. 11. 19. 15:03

Más, ami nem az évadhoz tartozik: mi alapján írják ki a főcímhez a színészek neveit?”

általában szerződés dolog. állandó szereplő és vendégszereplő, a díjazás is eltérő. ettől még lehet, hogy utóbbi többet szerepel. (persze nem tudom, hogy itt mi van a háttérben.)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz