login |

Hírpéntek – Orange Is The New Black-kasza! Nathan For You-kasza!

2018. 10. 19. 09:12 - Írta: winnie

38 hozzászólás | kategória: hírek, , ,

  • Az NBC berendelte a Manifest teljes évadját – ez +3 epizódot jelent, így összesen 16 részes lesz a szezon.
  • Mai magyar premier: Skorpió – Agymenők akcióban 4. évad
  • Premier: Deutschland 83 S2, Ambulance S4, How to Get a Good Nights Sleep S1, Stand Up Central S4, Without Limits Australia S2, Salvage Hunters S13, Autumnwatch New England S1 + Finálé: To Catch a Killer S1
  • Teljes évados premier: Daredevil S3 (Netflix), Lore S2 (Amazon), Distrito Salvaje S1 (Netflix – itthon nincs), Making a Murderer S2 (Netflix), Best.Worst.Weekend.Ever S1 (Netflix), Haunted S1 (Netflix), Larva Island S1 (Netflix), Hip Hop Evolution S2 (Netflix), Ask The Doctor S1 (Netflix),
  • Magyar premier – AXN: 11.14 Eltűntek nyomában (Gone) 1. évad
  • Magyar premier – Cartoon Network: 11.26 Ninjago: A Spinjitzu mesterei (Ninjago: Masters of Spinjitzu) 9. évad
  • A Sony Pictures Television szerezte meg az Into The Dark nemzetközi jogait, így jó eséllyel hozzánk az AXN/VIASAT csatornákra jön a sorozat.
  • Az HBO GO-n gigasiker az Aranyélet 3. évad. A sorozatra többen voltak kíváncsiak, mint az idei rekordtartó Star Wars – Az utolsó Jedikre, és nézettségben máris maga mögé utasította A szolgálólány meséjét, a Westworldöt, vagy az olyan nyári sorozatokat, mint a Castle Rock vagy az Éles tárgyak. Az HBO GO-t ráadásul már vasárnap hajnalban többen nézték, mint máskor egy erős premier napon összesen, és el lehet képzelni, hogy nap közben mi volt.
  • Második hetén a Survivor (744e (18,1% SHR), 18-49: 251e (18,5% SHR)) ismét verte a Ninja Warrior Hungary-t (543e (13,7% SHR), 18-49: 195e (13,8% SHR)), de utóbbinál a BK és az ÉNB is jobb volt, a Dr. Csont ismétlése pedig legyőzte az Elrabolva második részét.
  • Toby Haynes fogja rendezni az Amazon Prime-ra készül Utopia epizódjait.
  • A Disney után a WarnerMedia is bejelentette, hogy szeretne saját streaming szolgáltatást indítani. Meglátjuk, hogy sor kerül-e rá 2019-ben, de addig is, még van pár hónap, hogy mindenki utoljára ledarálja a Netflix-en a Friends-et.
  • A CBS a The World’s Best című globális tehetségkutató reality (írtunk róla párszor már) premierjét fogja a Super Bowl mögött adni. Végülis anno bejött a reality az Undercover Boss-szal, de ez most őszintén meglepett. Persze elnézve a sok hasztalan próbálkozást, még lehet, hogy így nyernek.
  • 10.28-án kerül adásba az Inside No. 9. élő, Halloween epizódja, aminek Dead Line lesz a címe.
  • A Legends of Tomorrow új showrunnert kapott a 4. évadra, ő Keto Shimizu.
  • Borid Kodjoe (Robert Sullivan) állandó szereplőnek lett kiemelve a Station 19-ben.
  • Az ABC berendelte egy komédia pilotszkripjét Danny Trejo főszereplésével.
  • Már a második showrunner-váltás az FBI-nál: Greg Plageman-t Rick Eid és Derek Haas váltja. Elvileg nincs semmi zűr, Plageman csak beindította a sorozatot, és munkáját jól végezve saját projektjeire koncentrál, tőle pedig a Chicago-sorozatokat vivő duó veszi át az istápolást.
  • Kicsit lemaradva jelzem, de Jaboukie Young White csatlakozott a The Daily Show tudósítói közé – itt az első anyaga.
  • Amerikában a Hulu szerezte meg a Das Boot jogait.
  • Múlt héten az American Horror Story: Apocalypse a 35 éven aluliak között az Empire kivételével mindegyik országos csatornás sorozatot legyőzte nézettség tekintetében, de L+3-ban jó eséllyel azt is. Ergó látni, hogy kiknek a nyelvén értenek a készítők.
  • Új a magyar Netflix-en: Wanderlust S1
  • A Netflix elkaszálta az Orange Is The New Black-et. A már berendelt 7. évad lesz az utolsó.
  • A Comedy Central elkaszálta a Nathan For You-t.
  • Sera Gamble, a You készítője beszél a mostani epizódról.
  • A This Is Us eheti részéről beszélnek: Michael Angarano (Nicky), Milo Ventimiglia (Jack) – itt mindketten, Dan Fogelman (a készítő), és itt is
  • Vendégszerep: Gina Gershon, Trinity Likins – Riverdale (visszatérők, mint Jughead anyja, illetve tesója), Caitlin Mehner, Tembi Locke – Proven Innocent (visszatérők), Kelly Rowland – American Soul (több rész), Eddie Cahill – Hawaii Five-0, Sasha Roiz – Suits (visszatérő), Sanaa Lathan – The Twilight Zone,
  • Állandó szerep: Seth MacFarlane, Sienna Miller, Simon McBurney, Annabelle Wallis – The Loudest Voice in the Room (Showtime), Sophie Cookson – The Trial of Christine Keeler (BBC),
  • Interjú: Martin Gero (a Blindpot készítője), Jennifer Garner és David Tennant (Kathryn és Walt – Camping), Shay Mitchell (Peach – You), Andrew Dabbs (a Supernatural showrunnerje), Angela Kang (a The Walking Dead showrunnerje),
  • A TV2 újabb fizikai reality formátumot vásárolt, ezúttal törököt. Az Exatlon-t Dominikán forgatják celebekkel és átlagemberekkel, akik egymás ellen fognak versenyezni. A műsort az IKO Műsorgyártó és Acunmedya közösen készíti. Jelentkezni ezen a linken lehet. (Valamiért a sajtóközleménybe beleírták, hogy Amerikában is siker a formátum, de ott még hír sem volt szerintem, hogy megvette volna bárki is.)
  • Új sorozat: Jan 22 I May Destroy You – BBC2, angol, készítő és főszereplő: Michaela Coel. A dráma a szexuális beleegyezés témakörét vizsgálja modern korunk randizó és párkapcsolati területén, a felszabadulás és a kihasználás közötti eltérést keresve. A történet Londonban játszódik, és a középpontjában a főhős nyers és személyes élményei állnak a beleegyezés témájában.
  • Új sorozat: Street Legal – CBC, 6 rész, kanadai, készítő: Bruce Smith. A csatorna 1987 és 1994 között futott sorozatának a folytatása. A történet 25 évvel később veszi fel a fonalat. Mostanra a főhős egy nagyobb ügyvédi iroda teljes körű tagja, a történet pedig Kanada joggyakorlatára, modern problémáira fog fókuszálni. Főszereplő: Cynthia Dale.
  • Új sorozat: Northern Rescue – CBC / Netflix, 10 rész, kanadai, készítő: Mark Bacci, David Cormican és Dwayne Hill, főszerepben: William Baldwin és Kathleen Robertson. Szívmelengető családi dráma egy kutatóról és mentőtisztről, aki a felesége halál után fogja a 3 gyerekét, és a nagyvárosból egy kicsi északi városkába költözik. Mindannyiuknak nehézsége támad a környezettel, az új barátokkal, és a családanya elvesztésének feldolgozásával.
  • Az Amazon Prime szerezte meg a Mark Burnett és Bear Grylls-féle Eco-Challenge rebootját. A címe Eco-Challenge 2019 lesz, a műsorvezető pedig Bear Grylls. És globális lesz, tehát nem csak amerikaiak fognak versenyezni.
  • A History berendelte a The Curse of Oak Island 6. évadját és a The Curse of Civil War Gold 2. évadját.

38 hozzászólás Ne habozz!

Kissur - 2018. 10. 19. 09:21

Elképesztően örülök az Aranyélet sikerének. Meg is érdemli a sorozat, mert ez a minőség (mind képileg, mind forgatókönyvileg) tudna versenyezni a legtöbb nagy külföldi sorozattal. Kár, hogy véget ért. Remélem tudnak majd hasonló kvalitású szériát összehozni.

Deny - 2018. 10. 19. 09:25

Én is regisztráltam a GO-ra az Aranyélet miatt. Örülök a sikernek.

zso17 - 2018. 10. 19. 09:25

“A Disney után a WarnerMedia is bejelentette, hogy szeretne saját streaming szolgáltatást indítani. Meglátjuk, hogy sor kerül-e rá 2019-ben, de addig is, még van pár hónap, hogy mindenki utoljára ledarálja a Netflix-en a Friends-et.”

Úgy tűnik az idő végül tényleg a Netflixet igazolja, nem sokára nem lesz rajta szinte semmi csak a saját gyártású dolgaik. Nem csoda hogy így nyomatják a contentet.

dochollywood - 2018. 10. 19. 09:26

Az év második fele “sorozatos-könyves” fronton egész jól teljesít.

Patrick Melrose
Jessica Jones képregény (okt. vége)
Hill House szelleme (okt. vége)

Novemberben pedig egy újabb sikervárományos sorozat könyves változatának lehet örülni.
Ez nem más, mint Florence Plugh, Alexander Skarsgård és Michael Shannon fémjelezte ‘The Little Drummer Girl’.

Itthon: Kettős szerepben
(a borítóval sem vacakoltak sokat)

https://www.agavekonyvek.hu/konyvek/kettos-szerepben

winnie - 2018. 10. 19. 09:42

zso17: ez elvileg nem csak a netflixet érinti, de ha vesszük ezt a két stúdiót, és még a saját cuccoktól is eltekintünk, akkor is nagyon széles a választék. érdemes például arra gondolni, hogy a disney tavaly 6 vagy 7 mozifilmet mutatott be. a warner majdnem a tripláját, de még ez is elhanyagolható. rajtuk kívül még nagyon sok stúdió van, és sorozatok kapcsán is hasonló a helyzet, de ott főleg nincs sok disney eleve, mert szerintem tévés téren inkább a hulut részesítették előnyben az ottani tulaj csatornák. persze ki tudja, de szerintem a saját kontent még így is kisebbségben lesz, de az biztos, hogy hosszú távon sokat jelent.

ami az érdekes kérdés, hogy hogy fog beválni a disney-nek és a warnernek, hogy a többi stúdió rájuk vár-e, hogy mit teljesítenek. és a beválás kapcsán, hogy mi a céljuk, mert nyilván nem kerülhetnek egy szintre a netflix-szel, attól nagyon messze lesznek. és ennek kapcsán azt is érdekes lesz látni, hogy a fogyasztók mit csinálnak, mert azt látom, hogy egy réteg dc universe-özik, azt is, hogy disney-zik (a franchise-ok és a brand miatt), de ha abból indulok ki, hogy 2-3-4-nél több szolgáltatásra senki sem fizet elő, akkor komolyan nem látom már egy warnernél sem, hogy mire akarna bárki is előfizetni ott a konzerven kívül, mert azért a warner brand (hát még a paramount vagy a sony) közel sem annyira belőhető. márpedig, ha a fogyasztót hidegem hagyja akár a warner is, akkor a többik sem fogják erőltetni, és akkor az ő cuccaik maradnak, ahol eddig is voltak.

akárhogy is, érdekes lesz majd nézni.

Tomi - 2018. 10. 19. 09:49

A TV2 akármennyi formátumot vehet, ha két dolgon nem változtat. Az egyik az agyonhasznált és amúgy is ellenszenves TV2-s celebek, a másik pedig a músort készítő stáb. Belathatnák, hogy a mostani embereik nem képesek ilyet jól csinálni. Csak a vasárnapi showműsorok nézettek, az összes többi hatalmas bukás volt. Szar formátumok, (Kasza kitalálós műsorai, Ördög gyerekes műsorai) nagyon ötlettelen megvalósítás, rohadt hosszan.

winnie - 2018. 10. 19. 10:02

tomi: elég sok helyen nem értek egyet.

kezdve a celebekkel, mert nem hiszem, hogy vannak tv2-esek. ha műsorvezetőkre gondolsz, ők azért elég népszerűek (még ha ellenszenvesek is, de ez szubjektív), ha a szereplőkre, akkor pedig egyrészt folyamatosan jönnek át az rtl-től (hogy ne legyenek tv2-esként címkézve), másrészt idén is van jó pár új arc.

a műsort készítő stábok: megint csak több produkciós céggel dolgoznak, többek között olyanokkal, akik más csatornára is dolgoznak. olyanokkal, akik csinálnak sikert és buktát is. szóval szerintem a produkciós cégeken ez nem múlik.

“Kasza kitalálós műsorai, Ördög gyerekes műsorai”

az egyik most bukta, a másik so-so, de az előző kitalálós siker volt, és a gyerekek is. ezzel nincs gond, mármint a próbálkozással.

a műsorok nekem is hosszúak, de látod, hogy a ninja warrior még így is siker (persze lehet, hogy rövidebbként még nagyobb siker lenne), egy másik 3 órás is jól kezdett.

arról nem is beszélve, hogy általános véleményként is akadtak igényesebb, jól elkészített próbálkozásai most is a csatornának, amik totál besültek, szóval nem arról van szó, hogy minden gagyi. hanem, hogy mi kell a nézőnek.

dochollywood - 2018. 10. 19. 10:21

Claire Foy a Porter-Editben taglalja karrierjének fontosabb állomásait (The Crown, The First Man, The Girl in the…)

https://www.net-a-porter.com/us/en/porter/article-5b2e836f51f23081/cover-stories/cover-stories/claire-foy

Flanker - 2018. 10. 19. 10:36

Én is nagyon örülök az Aranyélet sikerének. Egyrész jó látni a kemény és minőségi munka megérdemelt eredményét, másrészt ez még több minőségi sorozat előtt nyitja meg az utat, s nem csak az HBO-t. Zsinórmérték lez évekig.

NPeete - 2018. 10. 19. 10:39

Az HBO GO-s ingyen hónapom én is az Aranyéletre tartogattam. Nem tervezem meghosszabbítani magamnak (sokat szenvedtem, hogy tévémen tudjam nézni, nekem vannak kényelmesebb megoldásaim), de másnak amúgy simán ajánlanám.

winnie - 2018. 10. 19. 11:06

“(sokat szenvedtem, hogy tévémen tudjam nézni, nekem vannak kényelmesebb megoldásaim),”

nekem, ami streaming platform, az elég gépre, tabletre, telefonra:) esélyem sem lenne tévére, ahhoz túl egybites vagyok, és igazából ez a vonzó szerintem sokaknak a digitális megoldásokban, hogy egy mozdulat és ömlik az anyag.

clegane - 2018. 10. 19. 11:26

Nathan For You-ért kár!!
bár alighanem mostmár nehéz lenne olyan embereket találnia, akik nem ismerik fel.
de azért valami műsort remélem kapni fog még a Nathan mert nagyon vicces ember.

az lesz az érdekes ezekben a mindenféle streamelős szolgáltatásokban, amikor az EU megszavazza azt a törvénytervezetet, hogy a kontent minimum 30%ának helyi gyártású valaminek kell lennie.
hát ezt a stúdiók saját streamjei (kezdve a Disneyvel) baromira nem fogják tudni megugrani.

winnie - 2018. 10. 19. 12:00

” hát ezt a stúdiók saját streamjei (kezdve a Disneyvel) baromira nem fogják tudni megugrani.”

ehh, még mindig nem írtam erről posztot, hogy kibeszéljük, de így van, és ezt az aspektust mindig el is felejtem. _szerintem_ ezekre a streaming szolgáltatásokra úgy kell gondolnunk, hogy amerikaiak lesznek. a netflixnek és amazonnak is sok idő volt a globalitás, a youtube és a hulu terjeszkedik, de csak pár országban van jelen, a cbs all access egy év alatt kapott egy második országot.

szerintem annyira bonyolult és költséges egy globális lefedettség, és annyira nem érné meg nekik, hogy egyelőre ezzel nem fognak törődni, akkor pedig adja magát, hogy vajon a kontentjeiket, legalábbis amerikán kívül, nem éri-e meg a globális szolgáltatóknál hagyni. és hirtelen lenne jellemző, amiben a magyar netflix jobb lenne, mint az amerikai.

Malachi - 2018. 10. 19. 12:26

Na de tényleg mi lesz ennek a vége, lassan nem elég a Netflix, nem elég az HBO GO, nem elég az Amazon, hanem fizessek majd minden filmért külön 500-1000 forintot, vagy hogy képzelik vagy regisztráljak minden filmstúdiónál havi 3-4 ezerért? Mert azt azért nyilván nem. A fenti hármas így is havi 10k körül van és akkor még a UPC… Én próbálom kerülni már a kalózkodást régóta, de nem tudom mi lesz így.

Flanker - 2018. 10. 19. 12:46

““(sokat szenvedtem, hogy tévémen tudjam nézni, nekem vannak kényelmesebb megoldásaim),”

nekem, ami streaming platform, az elég gépre, tabletre, telefonra:) ”

Másnál meg pont fordítva :) Én csakis azért fogok Netflixre előfizetni egyszer hogy a minimmum 55″-s leendő (most csak FHD) 4K tévémen nézzem 4K-ban. Telefonon sose néznék sorozatot, tabletem nincs, laptopon volt hogy néztem de nem jellemző.

zolij - 2018. 10. 19. 13:13

ha a kedves filmstúdiók azt szeretnék, hogy visszaszokjak a warezra a fizetés helyett, akkor jó úton haladnak..

winnie - 2018. 10. 19. 13:17

flanker: nyilván nem is vitatom, hogy az miért jó másnak (és azt sem, hogy miért sokkal jobb nekem), de ha csak az lenne a megoldás, máshol nem működne, eszembe sem jutna előfizetni, még ingyen sem tudnám használni, eleve a tévét sincs időm bekapcsolni, még akkor sem, ha érdekelne, mert időbe telik. ez az, ami tragédia. szerencsére a gépet vagy bármi mobilcuccot munka vagy más tevékenység közben fél kézzel bekapcsolok (nem vesztek időt), és izzítom. az pedig, hogy bárhol, autóban, vonaton, buszon, sorbaállás, a gyerekek tízóraijának készítése közben használható, valami döbbenet pozitív.

ez főleg akkor jó, ha az ember nem csak mély beleélést kívánó drámákat akar nézni, hanem olyasmit, ami bőven ugyanazt az élményt adja kissé ingergazdagabb környezetben, ld. amerikai foci, beszélő fejek (pl. last week tonight), langyos komédiák, és persze újranézett, kívülről ismert klasszikusok.

winnie - 2018. 10. 19. 13:22

malachi: igen, erről volt szó anno, amikor elkezdtek elterjedni, hogy kvázi feltalálták a fizetős csatornákat. a tévék alternatívája lett a streaming, amíg volt 2-3 platform, és most lesznek megint fizetős csatornák. a lényeg, hogy sokkal többe fog kerülni, ha valaki mindent akar.

DE

“Na de tényleg mi lesz ennek a vége, lassan nem elég a Netflix, nem elég az HBO GO, nem elég az Amazon, hanem fizessek majd minden filmért külön 500-1000 forintot,”

az benne a jó, hogy nem kell mindenre előfizetni. a többségnek elég lesz egy nagy és egy speciális, mert már azzal is végtelen kínálatot ér el. szívni az szív, aki mindent akar, de nekik már anno is azt mondtam, amit zolij ír, hogy arra ott a warez.

nekem például a netflix, hbo go, amazon, nfl gamepass bőven megteszi. nyilván, ha lenne hulu, simán behúznám, de a többire eszembe nem jutna előfizetni. amikor most indulnak, azok konzervben lesznek erősek, amik sosem érdekeltek, de az, hogy a dc vagy disney 5 új sorozatévadot kiad egy évben (filmeseknek meg 5 videófilmet), azzal a világon semmire nem mennék.

(az apple mondjuk 15 sorozatot fejleszt, az valahol vonzó lehet, de egy warner sosem tudna ennyit csinálni.)

h3x0r - 2018. 10. 19. 14:41

Malachi: Ha mindent azonnal akarsz, az valoban egy vagyonba kerul. Engem mondjuk nem zavar, ha egy filmet vagy sorozatot fel evvel kesobb latok, szoval en siman valtogatnam havonta vagy ket havonta a platformokat. (Majd egy ido utan lehet megunnam es maradnek a szamomra legmegfelelobb platform mellett)

Anonymus - 2018. 10. 19. 14:43

Én is mindíg csak egyre vagyok előfizetve, nem értem az embereket, miért akarják a világ összes tartalmát? Bőven elég csak havonta 1-re előfizetni, megnézem ami érdekel majd váltok, semmi ördöngősség nincs ebben.

winnie - 2018. 10. 19. 14:59

igen, a rugalmas előfizetés a másik, azon végképp nem lehet semmit veszteni. sőt. némi macera, de mindegyik szolgáltató rugalmas, nincs hűségidő, stb.

Malachi - 2018. 10. 19. 16:40

persze minden megoldható, de értitek: öt éve előfizettél a tévére, esetleg még az HBO csomagra és ennyi volt, amihez hozzá lehetett jutni, ahhoz hozzájutottál. nem tudom mondjuk havi 5-6 ezerért 130 csatorna, meg digitális rádiók, kész.

most ennyiért mit kapsz, és mit kapsz majd később, ha szépen széttöredezik a piac – másrészt meg oké, havonta is váltogathatom éppen és ez nem is butaság, DE MACERA. mondjuk elég jó lenne, ha valaki megtalálná a piaci rést és megoldaná, hogy a beltéribe, vagy az okostévébe beépítene egy menüt, ahol sorban szerepelne az összes elérhető streaming szolgáltató és az ember csak kipipálná, melyiket akarja, melyiket nem – a többi menne magától. na ettől nem törne le az ujjam a távirányítón, de hogy minden hónapban a neten töröljem meg újítsam az előfizetéseket… MACERA.

de valóban tény, hogy a havi ki-be kapcs. lehetősége az kb. megoldja a problémát.

heidfeld - 2018. 10. 19. 18:50

Teljesen egyértelmű, hogy kb. 10 előfizetése nem lesz a legtöbb embernek. Viszont egyre nagyobb lesz a verseny az előfizetőkért. Minőséget, érdekességeket kell nyújtani, ez pedig igen sokban lesz.
Sokszor hallom, hogy az emberek leülnek a Nelflix, vagy tv elé, hogy nézzenek valamit…
Őszintén hiszek benne, hogy egyre többen bizonyos tartalmakat, sorozatokat keresünk, nem csak a feles időt üssük el, namíbiai sorozatok bepróbálásával..
Senkit nem akarok elkeseríteni, de az előfizetői díjak emelkedni fognak, pont az élesedő verseny miatt.
Ugye, ismerjük a mondást: ” A háborúhoz 3 dolog kell. Pénz. Pénz. Pénz…”

winnie - 2018. 10. 19. 19:08

“Minőséget, érdekességeket kell nyújtani, ez pedig igen sokban lesz.”

miért lenne sokba? max azért van sokba, mert egy sorozat sokba van. de minden csatorna nyújt minőséget és érdekességet, minden digitális platform nyújt minőséget és érdekességet. eddig is, ezentúl is ugyanannyiba lesz. a világon semmit nem jelent a minőségre nézve, hogy ryan murphy csinálja a 10. sorozatát 10M per epizódért, vagy két fiatal srác egy vadi új cuccot 2M per epizódért, ami a következő stranger things lesz. a csatornák nem a minőségre adnak pénzt, hanem a produkciós értékre és a nevekre.

“Senkit nem akarok elkeseríteni, de az előfizetői díjak emelkedni fognak, pont az élesedő verseny miatt”

nem hiszem, hogy bárki elkeserednem, mert az nem tűnik túl logikusnak, hogy ha valaki versenyezni akar, akkor növeli az árait. épp hogy csökkenteni fogja. ld. a most induló szolgáltatások mind olcsóbbak, mint a netflix és az amazon.

“Őszintén hiszek benne, hogy egyre többen bizonyos tartalmakat, sorozatokat keresünk, ”

ez meg egyenesen abszurdum. azért akar az ember nézni valamit, hogy aztán ami megtetszik neki, azt keresse. egy átlagembernek gőze nincs arról, hogy milyen sorozatok vannak. egész egyszerűen megnézi a kínálatot vagy a friss cuccokat, és ami tetszik neki, azt fogja nézni egy ideig, amíg ki nem pörgeti.

igen, vannak a tudatosabb userek, akik valamit fognak keresni, akik előfizetések között ugrálnak, de ők csak egy bizonyos, alacsonyabb hányadot tesznek ki. a legtöbben este betolják azt, amit nézni szoktak.

a lényeg, hogy a többség általában a többség nem követi, hogy mi az új. ezért sincs olyan menüpont a netflixben, hogy “ezek a mai újdonságok”.

winnie - 2018. 10. 19. 19:12

Malachi: jaja. itt jön be, hogy kinek mennyit ér a macera megúszása. valaki simán szöszöl vele órákat havonta, én inkább kifizetem az árát, hogy sose kelljen szöszölni.

és igen, beindult ez a széttöredezés, vége szakadHAT a jó időknek.

Enzo - 2018. 10. 19. 20:31

csatlakozom az “Aranyélet miatt regeltem HBO GO-ra” csoporthoz :)

heidfeld - 2018. 10. 19. 20:42

Winnie: Előfizetési díjak már emelkedtek is, bizonyos szolgáltatóknál.. Egyenlőre a nagyobb emelést még mérsékelni, lassítani tudja az előfizetői szám folyamatos emelkedése.
Oké. Minőség lehet kiváló újoncoktól is. De akik már letettek valamit az asztalra, kérhetnek több pénzt a többiért – és nem keveset. Több évados sorozatoknál emelkednek a fizetések, egyéb költségek. Stranger Things jó példa – Ott is. / Ebből nekem egy évad pont elég volt./
A gyártók, jogokkal rendelkezők többet kérhetnek el az Amazon, Netflix-féle szolgáltatóktól, mert nagyobb a verseny. Pl A Gyürük Ura…
És egy igen fontos dologról még nem is beszéltünk. Az idő hiánya. Hiába lenne 14 előfizetésem, csak napi 4-5 részre lenne időm, legjobb esetben.

kiskiraly - 2018. 10. 19. 22:40

Örök tél a Prix Europa díjátadón nyert Legjobb TV film vagy minisorozat kategórában.
https://static1.squarespace.com/static/5a5f53c9e5dd5bbc01b296f1/t/5bc9c38571c10be3da14c41b/1539949457553/Siegerliste+2018.pdf

Korábban pedig a Montreali filmfesztiválon (A- kategóriás filmfesztivál, mint Berlin vagy Cannes)
nyerte meg a Legjobb rendezés díját.
Ugyanott a Curtiz tévéfilm vitte el a fődíjat.

http://www.ffm-montreal.org/en/press-releases/225-42nd-montreal-world-film-festival-awards.html

winnie - 2018. 10. 20. 04:56

“Winnie: Előfizetési díjak már emelkedtek is, bizonyos szolgáltatóknál.”

ami mit bizonyít? az, hogy amíg nincs igazán verseny, addig vannak, akik emelnek. mert korábban alig volt emelés, és most sor került rá. máshol pedig csökkentek, amiből ugyancsak nem érdemes semmilyen következtetést levonni. abból viszont már lehet, hogy minden induló szolgáltató alacsonyan kezdett.

“lassítani tudja az előfizetői szám folyamatos emelkedése.”

á, szóval itt van a félreértés. ez nem úgy működik, hogy az emeléssel kompenzálni akarják a csökkenő mértékű előfizetőszám-növekedést. pontosan tudják, hogy mik az előrejelzések most és mit várnak akkor, amikor elindulnak más szolgáltatók. és kétféleképp lehet a bevételek csökkenését elérni. komolyan nem fér a fejembe, hogy szerinted az a logikusabb, hogy elkezdik növelni a díjaikat, amivel épp azt érhetik el, hogy csökken az előfizetőszám egy olyan piacon, ahol erre a számra szokás felvágni. nem. épp azzal fognak korrigálni, hogy némiképp csökkentik a kiadásaikat. nem 8 milliárdot fordítanak (új) tartalmakra, hanem hetet.

” De akik már letettek valamit az asztalra, kérhetnek több pénzt a többiért – és nem keveset.”

nem. nem kérnek. ez megint nem így működik. eleve ajánlanak nekik. mint 300 millió dollárt ryan murphy-nek. egy készítő nem fog magának több pénzt kérni, örül, ha a netflixnél dolgozhat. majd a netflix ajánl.

” Több évados sorozatoknál emelkednek a fizetések, egyéb költségek. Stranger Things jó példa”

egy jelző kimaradt. a több évados GIGASIKERsorozatoknál. amik előfizetőket hoznak. évente egy vagy két ilyen van, és ezeknél bőven van annyi plusz bevétel, hogy annak egy részét rájuk költsék. ezek azok a sorozatok, amiknél nagyon szívesen emelnek.

“A gyártók, jogokkal rendelkezők többet kérhetnek el az Amazon, Netflix-féle szolgáltatóktól, mert nagyobb a verseny. Pl A Gyürük Ura…”

vagy pl. a syfy esetében a the expanse, amit aprópénzért megkapott egy random kábelcsatorna. megint egyetlen, extrém példából következtetsz. a gyűrűk ura esetében nem a gyártó, hanem a jogtulaj kért, de megint arról van szó, hogy az amazonnak kellett és megfizette. egy könyvjog-birtokos nem fog egyébként nemet mondani, ha a netflixre van lehetősége eladnia.

heidfeld - 2018. 10. 20. 06:19

Winnie: Ha van egy torta, felszeletelheted 80 darabra is, attól még nem lesz nagyobb..
Mindenki annyit kér a munkájáért, ötleteiért, amennyit akar. Természetesen a megrendelő vagy megadja, vagy nem. De Ryan Mzrphy a Netflx hiányában sem lenne munka nélkül.
Nem egy példából következtetek, mert a jogokért egyre többször, egyre nagyobb összegeket kérnek el. Oké. Gyürűk Ura tényleg kivételes eset.
Lehet, van még pár év, az előfizetők számának növekedésében. Ám ha nem lesz további növekedés – erősödő konkurencia miatti csökkenés -, akkor bizony vagy emeled az előfizetői díjat, vagy csökkented a költségeket.
És nagyon nem szabad a mostanában induló szolgáltatókat elfelejteni. Pár év alatt rengeteg tartalmat kínálhatnak, illetve pl. pont a Netflix-től vehetnek el sugárzási jogokat.

winnie - 2018. 10. 20. 06:44

ismétlem: elit, kiemelt könyvek jogai kerülnek a legkisebb kábeles csatornákhoz, amik nagyon jól jelzik, hogy szó sincs nagy összegekről.

” Nem egy példából következtetek, mert a jogokért egyre többször, egyre nagyobb összegeket kérnek el. ”

csak egy összeget mondj, amit kifizettek egy könyvjogért. egyet. én minden nap olvasok és fordítok ilyen híreket, és a világon senki nem írja meg a könyvjogokért fizetendő összegeket. fogalmad sincs. nekem sincs, természetesen, de ami a fontos, hogy a pénzt nem a csatornák vagy a platformok fizetik ki, hanem a produkciós végek, akik szerződnek a csatornákkal, tehát ezek totál irreleváns a fent vitatott kérdéssel kapcsolatban. az pedig, hogy ha visszanézed, szinte minden nap írunk könyvjogok eladásáról (direkt úgy csinálom a napi híreket, hogy legyen benne egy sorozatberendelés, egy pilotszkiprt berendelés és egy könyvjog vétek), ami jelzi, hogy osztogatják őket, mint a cukrot.

és azért teszik, mert a pénz nem a könyvjogok eladásában van. hanem abban, ha a jogokat megvásárló produkciós cég vagy stúdió el tudja adni a sorozat ötletét egy platfornak. egy jogtulajnak akkor térülhet meg a jogok eladása. nem előbb, de ettől még nincs köze a szolgáltatások díjaihoz.

winnie - 2018. 10. 20. 06:50

“Ha van egy torta, felszeletelheted 80 darabra is, attól még nem lesz nagyobb..”

ezt nem értem. mi itt a torta. ha a sorozatok, akkor az egyre nagyobb és nagyobb lesz, hiszen egyre több készül. ha a nézők, akkor ugyancsak nem jó a példa, hiszen egy néző több szolgáltatást is választhat. más, amikor a tévészolgáltatók harcolnak a fogyasztóért (és azok sem az árak emelésével teszik), mert az mindenkinek csak egy van. és más, amikor digitális platformok.

“Mindenki annyit kér a munkájáért, ötleteiért, amennyit akar. Természetesen a megrendelő vagy megadja, vagy nem. De Ryan Mzrphy a Netflx hiányában sem lenne munka nélkül.”

jézusom…, ne viccelj, ez megint csak nem így működik. örülnek, ha valamit el tudnak adni ebben a nagy versenyben. ha valakinek van egy projektje, akkor inkább lenyomja az árát, hogy eladhassa, és később a siker révén profitálhasson. nem kérni szoktak, hanem inkább licitálnak rájuk. a platformok licitálnak sorozatos projektekre, hogy megszerezzék őket. ha azonban nincs licit, nem annyira kiemelt a termék, akkor örülnek annak, ha 10 pitch-ből egy platform azt mondja, hogy kell nekik a projekt.

“Lehet, van még pár év, az előfizetők számának növekedésében.”

az előfizetői számok folyamatosan növekedni fognak globalize, max egyes szolgáltatók növekedése lassulhat vagy megállhat. amire ismétlem, hogy nem az a megoldás, hogy árakat növelnek, mert akkor csak tovább csökkenne az előfizetőik száma, hiszen lenne 2-3% árérzékeny, aki átpártolna valami olcsóbbhoz. a költségcsökkentés a megoldás.

winnie - 2018. 10. 20. 06:56

és végül:

“És nagyon nem szabad a mostanában induló szolgáltatókat elfelejteni. Pár év alatt rengeteg tartalmat kínálhatnak, illetve pl. pont a Netflix-től vehetnek el sugárzási jogokat”

EL KELL FELEJTENI ŐKET. egyelőre. totál elhanyagolhatóak lesznek.

már ami az originál produkciókat illeti, és szerintem abban egyetérthetünk, hogy a szolgáltatókat nem a kozerv tartalmaik, a “könyvtáruk” viszi előre.

majd tíz év múlva megérhetnek egy pillantást, de egy disney 5 sorozatot fog gyártani egy évben. egy netflix annyit mutat be egy héten.

arról nem is beszélve, hogy a disney eleve egy bizonyos, szűkített célcsoportra hajt, ahogy például az apple is – utóbbinál sem lesz korhatáros tartalom.

egyszerűen nem egy univerzum a kettő. az egyik egy országban lesz jelen, a másik 200-ban. az egyik első éves lesz, a másik mögött majd évtizedes múlt van. az egyik egyetlen egy stúdió termékeit szállítja, a másik több tucatét, ráadásul rengeteg ország stúdióival van kapcsolatban.

gondolom tíz év alatt az a cél, hogy akár 10-15 millió előfizetője legyen a disney-nek. a netflix a legutóbbi negyedévben 7M előfizetőt szerzett.

abban igazad van, hogy nagyon kemény verseny lesz, de a kis, frissen indult szolgáltatók között. azért, hogy az emberek default szolgáltatója mellett (netflix, hulu, amazon) melyik legyen a második vagy a harmadik opció.

winnie - 2018. 10. 20. 07:10

a lényeg, hogy nagyon fontos a perspektíva. látni kell azt, hogy ki kivel versenyezhet, ki szál be a versenyben, s ki kivel van egy szinten. illetve azt, hogy mikor lehet versenyképes egy szolgáltató. hogy kik a nagyfiúk és kik az újonc kicsik.

csak egy példa, vagyis kettő. a cbs all access, ami egy ideig nagyobb lesz, mint a disney, eladta a star trek discovery globális jogait a netflixnek. a dc universe eladta a titans globális jogait a netflixnek. előbbitől a the good fight is (a másik nagy durranásuk) nálunk az hbo go-n ÉS az amazonon is fent van.

ebből látszik egyrészt az, hogy a kicsik és a nagyok világát elég nagy árok választja el. illetve az is, hogy talán jobb pénzt lehet abból látni, ha egy szolgáltató nem törődik a globális lefedettséggel, és inkább közvetlenül monetizálja a termékét, ahelyett, hogy hatalmas költséggel kiépítene egy hálózatot olyan területeken, ahol a brandje semmit nem jelent, és utána közvetve, előfizetési díjak révén próbál monetizálni. mert így pl. a cbs all access tudja, mennyi pénzt kap a star trekért, egyébként meg gőze nem lenne. hosszú távon nyilván megéri a terjeszkedés, de éppen a kiéleződő verseny miatt nincs biztosíték arra, hogy lesz is hosszútáv.

winnie - 2018. 10. 20. 07:11

egyébként akkor lehet és lesz majd komolyabb díjemelkedés szerintem, amikor a netflix és az amazon elkezdi a kis szolgáltatókat felfalni, magába olvasztani. amikor pedig csak pár nagy lesz.

kiskiraly - 2018. 10. 20. 16:46
gromit - 2018. 10. 20. 17:00

Örök tél: Filmfesztiválon láttam (külföldön). Mondjuk ott is van tévésorozatos szekció (díjazás nélkül), de ez rendesen mozifilmként ment. A végén volt egy beszélgetés a rendezővel, és persze ez is szóba került. Gyakorlatilag Mo. az egyetlen hely, ahol szigorúan tévéfilmnek számít (viták miatt), filmfesztiválok mellett pár országban rendes moziforgalmazása is lesz…

gromit - 2018. 10. 20. 17:25

Sorozat kategóriában pedig a Prix Europa díjnyertese a flamand Sense of Tumour / Gevoel voor Tumor (magyarul “tumorérzék”) lett.

Na, hátha ezzel jobban felfigyelnek rá, és bekerül nemzetközi forgalmazásba is (addig hiába a díj, nem nagyon érdemes ajánlót írni róla)

A tavalyi nyertes, szintén flamand Team Chocolate / Tytgat Chocolat is rendelkezik már nemzetközi karrierrel, Indiában streamingen és úgy nézem Netflixen is van, bár csak néhány országban, hm. Plusz készül egy angol remake.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz