login |

Pilot-mustra: Legacies – 1×01

2018. 10. 26. 18:30 - Írta: winnie

61 hozzászólás | kategória: 2018/19, kritika, pilot-mustra,

Érdekesen jött ki a lépés, hogy pár órán belül két varázslóiskolás természetfölötti tinisorozat debütált – a CW-n a The Originals spinoffja, a Netflix-en pedig a Riverdale spinoffja. El lehet képzelni, hogy milyenek lettek: az egyik teljesen ártalmatlan és kimért, a másik pedig edgy, szándékosan túljátszott és 60 perces részeivel terjengős, valahol sajnálom is, hogy pont utóbbit találtam nézhetetlennek, de szerencsére arról nem én írok – elvileg jön este a Sabrina kritikája is.

De most előbb a Legacies, ami tehát a The Originals természetfölötti lényes iskolás spinoffja van szó – elég a Harry Potter-re és a Roxfort-ra gondolni, vagy az az X-Men-es Xavier’s School for Gifted Youngsters-re. Remélem, majd lesz olyantól is írás a sorozatról, aki a JPU (Julie Plec-univerzum) rendszeres nézője, de szerintem az is hasznos, ha kiderül, hogy egy totálisan új szem (oké, a TVD pilotja megvolt, ha valakit érdekel egy 9 éves kritika, de több rész nem) mit lát a sorozatban.

LEGACIES – 1×01 – 5/10

Így elsőre nem sokat. Sok fiatalt egy olyan iskolában, ahol vámpírokat, vérfarkasokat, boszorkányokat és egyéb lényeket oktatnak gyerekkortól egészen késő tinédzser korig a világ elől rejtetten – ez utóbbit igen erősen aláhúzva. Mindez pedig remek lehetőséget ad a kósza lények vadászatára (a készítők úton-útfélen kihangsúlyozzák, hogy hetiszörnyes lesz a stílus, és nagyon élvezik kitalálni a lényeket, építeni a mitológiát), valamint megannyi kapcsolati drámára.

Ahogy ilyenkor lenni szokott, egy újonccal indítunk, aki szemén át megismerhetjük a fent említett intézményt (az újoncról cserébe semmit sem tudunk meg…), aminek vezetője, Alaric Saltzman és egy Hope nevű triplalény hibrid diák beszervez egy vérfarkas srácot, mielőtt azt kinyírnánk a benne démont sejtő szülei. A gond csak az, hogy vele együtt mugli haverja is részese lesz ennek a beavatásnak. De gond egy szál se, mindig kéznél van az emlékek törlése.

Az a gond, hogy ha ebből a pilotból kivesszük az olykor (sokszor) előrántott természetfölötti komponenst, akkor szinte minden eleme olyan, mint bármelyik elit bentlakásos iskolás sztori, a karakterek, a karakterek viszonyai, a viselkedésük. És persze mondanom sem kell, hogy popkult srácokról van szó, akik konstans frappánsan beszélnek (ez ellen nincs ellenvetésem), és utalgatnak orrba-szájba, a fekete vámpírfiú naná, hogy Blade-re.

Nyilván a fő DNS-től nincs is értelme megfosztani a Legacies-t, de épp ezért jó lett volna, ha a mitológiával nem csak némi “elmesélem, ki vagyok”-monológ és egy könyvtár-látogatás során foglalkoztak volna, mert így sok minden nem tiszta, például a sötét mágiától való ódzkodás. A pilot sztorija és a beindított főszál kapcsán pedig csak azt tudom mondani, hogy iszonyat átlátszó volt, és érthetetlen volt számomra, hogy Alaric fejében miért nem fordult meg az, ami az enyémben az emléktörlésnél.

Érdekességként fogható fel, hogy a Legacies-t pont úgy vezetik fel, mint bármelyik klasszikus középiskolás filmet, bár itt csak futólag utalnak a klikkekre, cserébe viszont láthatjuk, miképp képzelik el a legtipikusabb sulis tevékenységek varázstudók által űzött megfelelőit: kapunk amerikai foci helyett valami kviddics-szerűséget, láthatjuk, hogy milyen egy mágiával meghajtott, természetfölötti buli, és az is kiderül, hogy a klasszikus, érzelmi élettel kapcsolatos tinédzser praktikákat miképp képzelik el ezek a gyerekek.

Mondanom sem kell, hogy aki The Originals-néző, annak némelyik kiemelt szereplő már ismert volt, mint ahogy mosolyoghatott pár utaláson, vagy meglepetés szereplőn a TVD-ből (ha nem írják ki előre az illető nevét, még meglepőbb lehetett volna a jövevény), de ezek egyike sem fontos, szóval az újak is mindent megérthettek, bár a ‘to compel’ kifejezés jelentésével sokáig nem voltam tisztában.

Azonban a megértés nem minden. Bár törekedtek a régi és új szereplők bemutatására az frissen érkezők számára (egyelőre nem túl érdekesek, inkább tipikusak), szerintem a régieknek jobban be fog jönni ez a kezdés, legalábbis a Hope-hoz való viszonyuknak megfelelően. Ők érzelmileg sokkal jobban fognak kötődni hozzá és Alaric karakteréhez, illetve ehhez a világhoz is. Míg én egyelőre inkább csak keresem azt, hogy a Legacies miben kínál többet hasonló műfajú társainál. Egyelőre nem sokban.

61 hozzászólás Ne habozz!

Ninett - 2018. 10. 26. 18:32

nem volt rossz, de kiemelkedő sem, adok még neki pár esélyt, mert van benne lehetőség, igaz ami a nézőket a képernyők előtt tartaná a jó story mellett az még egy két nevesebb színész akiket már szeret a közönség, mert legyünk őszinték, hogy Matt Davis aranyos meg Daniella Rose Russel is hozza akötelezőt, de azért hiányzik számomra egy + színész aki kicsit hozzá adna a showhoz, igaz ez a későbbiekben még összejöhet.

FP Jones - 2018. 10. 26. 19:31

hát, nem volt egy erős kezdés. nekem inkább 6.5/10, a rész végi fordulat nem volt rossz.

Originals és TVD pilotja sokkal jobb volt anno

DarkEagle - 2018. 10. 26. 21:28

Ami a pontozást illeti én se adnék többet rá. Hope aranyos szerethető és rajta kívül talán a barna hajú csaj akit még bírni lehet talán az ikrek közül meg nyilván Alaricot de ennyi. Ha nem tudnám akkor is rájönnék hogy ez egy Plec sorozat. Kap még pár rész esélyt de semmi többet. Nem lepne meg ha JK Rowling plágiummal beperelné őket. :D Értem én hogy ez egy varázs suli de muszáj szó szerint átvenni a HP sztoriját? Legyen már egy határ. Ráadásul a TVD 1. részét is elég szépen megismételték az Alkonyat filmek említésével. Értjük Plec anyó, az Alkonyat tönkre vágta a vámpírok mítoszát de ebben neked is jó nagy részed van. Képmutatásból 5-ös.

Egyébként a sorozat Hope és Alaric jeleneteivel viszi el az egészet mert amint nincs a képernyőn ez a két karakter az egész egy nagy rakás szerencsétlenség. Rajtam kívül más is sírva röhögött mikor a szöszi iker csaj elkezdte szétbarmolni a konyhát mert nem ugrott rá a farkas csávó azonnal? Röhejes volt. :D

SASI - 2018. 10. 27. 02:50

Tényleg vicc az a jelenet, hirtelen én sem tudtam hova tenni annyira röhejes volt. De most látszik csak igazán hogy mennyire elcseszték az Originals utolsó évadát, mert még kb. ez a pilot is jóval “élvezhetőbbre” sikerült mint az anyasorozat befejező évadának 70%-a, amit talán csak a legmerészebb álmaimban gondoltam volna előzetesen.

Jesustomer - 2018. 10. 27. 10:20

Nem néztem de könyörgöm amit műveltek a TVD-vel az 5. évad után + az originalsal az röhej, + még ez a förtelem is.. nem lehet már az amúgy is megszégyenített fő sorozatot békénhagyni és tök más sztorit írni?
Szánalmas egy ember Julie Plec, rosszabb mint S. Meyer komolyan mondom..

Denis - 2018. 10. 27. 14:43

Lizzie Saltzman nem “Siphoner”? nem másokból tud csak mágiát elszívni? lemaradtam valamiről? hogy tudott varázsolni? amikor kiborult és a tányérokat törte össze

DarkEagle - 2018. 10. 27. 15:59

Ezen agyaltam amúgy én is. Hogy az ikrek elvileg csak mások erejét elszívva tudnak varázsolni. Persze nem fejeztem be a TVD-t de ameddig láttam addig ez volt a lényeg. Bár Plec-nél tök8 mert egy tollvonással át tudja írni az egészet. :D Nemez lenne az első alkalom.

Egyébként volt olyan aki komolyan vette hogy majd most Hope lenyomja a csávót? Hiszen már a promó képeken ott virít a csapattal mint főszereplő szóval előre lehet tudni hogy a csávó ugyan úgy a banda tagja lesz ergo nem ő a felelős a dolgokért, bár ezt a részből is le lehetett szűrni minden féle ismeret nélkül mert a tőrt nem úgy használta mint aki értette hogy mi van.

-T - 2018. 10. 27. 22:32

A TVD-t végignéztem, de az utolsó 2, 2 és fél évad már elég gáz volt abból is. A TO-ból 1 évadot láttam.
Ez a pilot meg szerintem baromi üres volt. Csak úgy kongott…
Olyan, mintha Julie Plec egy 3. bőrt is le akarna húzni a TVD-s sztoriról. Tudom én, hogy a feldolgozások, folytatások, reboot-ok korszakát éljük, de nem lehetett volna ezt a témát inkább békén hagyni? Mert számomra a pilot semmi olyat nem hozott, amit ne láttam volna már más sorozatban vagy filmben legalább 50x.

Egy részt még adok neki, mert nem szeretek pont a pilot alapján dönteni egy sorozat sorsáról, de ha nem lesz semmi, ami maradásra bírna, akkor érzékeny búcsút veszek a sorozattól.

Page - 2018. 10. 28. 12:57

Nem is értem ki gondolhatta, hogy egy spinoff spinoffja sikeres lehet, főleg hogy a két másik is teljesen kifulladt már. Már azokban elfogytak az ötletek.

DarkEagle - 2018. 10. 28. 13:08

Hát izéke gyakorlatilag a CW a spinoff sikerek tárháza. :D Lásd képregény sorozatok. Csak ugye ez nagyon más kategória.

SASI - 2018. 10. 28. 20:59

Azért az Originalsban simán benne lehetett volna 6 vagy akár 7 évad is ha Plec nem rondit bele a 4. után.

meliss - 2018. 10. 29. 17:30

Nekem bejött a pilot. Bár én a TVD-t és az Orinigalst is végignéztem és a szívemhez nőttek a szereplők,úgyhogy szerintem végig fogom nézni ezt is. Nekem ígéretesnek tűnik a sztori,de lehet hogy a nagy fan-ságom elvakít és nem tudok ésszerűen gondolkodni :D

whatever - 2018. 10. 29. 22:04

Az első, ami feltűnt, hogy borzalmas ez a színészi gárda, főleg a csajok, a Hope-ot játszó lányon kívül.

Az originalsnak csak 1 évadát láttam, az se kötött le, de ott legalább jól hozták a színészek a karaktereket.
Alaric ikrei mindketten szörnyen játszottak, a szőke iker konyhás hisztériája,amit fentebb írt valaki, baromi nevetségesen hatott, amikor meg nem épp sík ideg volt, akkor kb telemarketing hangon beszélt, semmi természetesség nem volt benne. A barna iker meg Kristen Stewart szindrómában szenvedhet, mert ő is ugyan úgy folyamatosan nyitva tartotta a száját, és bamba tekintettel meredt előre.
Ennyire kiürült Plec kasszája, hogy nem tudja megfizetni a normális színészi gárdát?
A TVD-hez meg az TO-hoz képest ez elég nagy szintzuhanás volt.

Maga a sztori se hozott lázba, az egész olyan volt mint bármelyik másik tinisorozat, csak hozzá lett adva egy kis mágia.

DarkEagle - 2018. 11. 02. 14:50

Oké, mi a jó isten van itt emberek? Mi a frász volt ez a 2. rész? Mi az ördögöt csinál Plec? Nem mondom hogy nem érdekes fordulat de basszus ne már, sárkányok, komolyan? Ez tényleg durván Harry Potter. Oké, aláírom máshogy nem is lehetne fenn tartani az érdeklődést hiszen mit csinálnának évekig mindig jön egy random ellenség? De azért ez kicsit durva mert ilyenekről soha nem volt szó egyik sorozatban sem.

Egyébként a 2. rész nem volt rossz inkább közepes szóval egyelőre maradok és az ikrek is kicsit kedvelhetőbbek lettek, mondjuk ezt inkább annak a hülyének köszönhetjük aki elveszi tőlük a teret. :D
De most már csak azért is kíváncsi vagyok mit akar Plec kihozni ebből. Minden részben jön majd egy eddig nem látott mitológiai lény vajon?

Annak egyébként tudnék örülni ha Hope átállna a sötét oldalra mert akkor legalább lenne értelme a dolognak hogy ne csak egy bajba jutott kislány legyen.

Szerintem leszögezhetjük hogy Julie Plec szépen összegyúrta az X-Ment a HP-vel és a Buffyval. :D

Dorka - 2018. 11. 02. 18:07

Én csak azt nem értem, hogy akkor az egész sárkányról most ennyi? Behoznak egy abszolút új lényt az univerzumba, és csak elintézik azzal, hogy ilyen is van. Nekem egy kicsit eleve abszurdnak tűnt, hogy sárkány a tvdben (bár ez már régóta nem is hasonlít a tvd első évadaira) de nekem a szirénes szál is tök bejött, mert jól volt felépítve, fokozatosan adagolták a mitológiát hozzá, a csavarokat, beépítettek egy létező lényt az univerzumba, és pont annyit változtattak rajta, hogy odaillő és izgalmas legyen. A sárkány is király lenne, vagy a píromancer dolog is, de ne úgy, hogy csak így harcolunk vele egyet, oszt annyi. Se a tvdben, se a toban nem az akciójelenet volt az érték, hanem az egyedi humor (kicsit sötét pl damon és klaus), és a manipulatív főgonoszok komlex motivációkkal (pl katherine, klaus, silas, stb.). Ezen a sorozaton eddig egyet sem sikerült mosolyognom, míg pl a tvdn és ton néha fetrengve röhögtem. A karakterek unalmasak, mind ugyanolyan, senkivel nem tudok együtt érezni, senkit nem kedveltem/utáltam meg. Összeségében valószínűleg nézni fogom még pár rész erejéig, de ha nem szedi össze magát a sorozat, akkor nálam ennek vége. Sajnálom pedig, mert a tvd és to is hatalmas kedvencem volt, habár a végére mindkettő ellaposodott egy kicsit. Szerintem az ötletben amúgy volt lehetőség, úgyhogy lehet, még lesz belőle valami.

Zol - 2018. 11. 04. 19:19

Én nem értem, hogy Caroline Forbes (TVD-ből) miért nincs benne? vagy legalább elárulhatnák, hogy az ikrek “anyja” miért nincs az ikrekkel, és miért csak apuci van a suliban?

Pribi Máté - 2018. 11. 04. 22:02

Nekem akármennyire tinis bejött, még én sem számítottam rá, hogy még ennyire tetszeni is fog és nem csak elmegy.
Pedig egyetértek azokkal is akik szerint ez már lehúzott bőr, meg hogy nem kéne ezt sok évadon át húzni, de lesz ami lesz, én szívesen elnézegetem.

winnie - 2018. 11. 06. 16:15

1×02: legyen 5/10?

Oké, szerintem teljesen vállalható a Legacies. Nem tudom, hogy a rajongók miképp reagálnak rá (vagyis, olvastam pár kommentet), de annak, aminek készült bőven jó, sőt. Pont pár perccel ezelőtt kommenteltem a Charmed-hoz az 1×03 kapcsán dettó valami effélét, és szerintem eléggé hasonlít is a két sorozat, csak az egyikben tizen-, a másikban pedig huszonévesek hajszolnak természetfölötti lényeket, miközben irányítja őket valaki, és zajlik az érzelmi életük.

A Legacies (egyelőre?) meg sem próbál más lenni egy vicces, könnyed olykor ironikus szörnyvadászatnál. Látszólag ugyan mind az epizodikus sztorikban, mind pedig az átívelés kapcsán ott van a tét, a veszély érzete, de nem viszik túlzásba a sötétséget, ha kell, vicceskedéssel vagy tipikus tinis rivalizálással oldják fel azt – ez igaz a varázsló iskolán belül is, de az 1×02-ben az amerikai foci meccses, rém tipikus, szélsőségbe hajló vetélkedéssel (ld. a karikatúraszerűen “gonosz” ellenfél, amely láttán már a fáradságot sem vettem, hogy belekössek a meccsbe) és beszólogatással tették ezt nyilvánvalóvá.

Mivel ez a fajta megközelítés nem eredeti, így elég kiszámítható a szappan, a karakterizálások terén a sorozat, viszont (megint ezt kell írnom) könnyen csúszik, simán nézhető, ha az embert senki sem irritálja. És egyelőre talán nem is fogja, bár a srácok számomra elég színtelenek (idő kell nekik, nyilván), a lányok nagyjából már működni látszanak. (Nálam valójában Hope lóg inkább ki, akinél feltételezik, hogy a néző jó eséllyel ismeri, ezért kevésbé törődnek vele, cserébe én sem érzek sok mindent iránta…)

Persze a többség számára biztosan inkább a fő sztori, az X-Menes, különleges képességű diákokat oktató és rejtegető intézet, valamint a szörnyes aspektus az izgalmasabb. Nos, a suli egyelőre még nem kapott sok teret (a többi diák pláne nem), de ezen a téren bőven van mit kiaknázni éveken át, miközben fenntartják a külső fenyegetettséget.

A természetfölötti aspektus terén pedig már a második részben mindent beleadtak, és egy elég “ezt most mégis hogy?”-lényt dobtak be, amit kizárt, hogy überelni tudjanak a folytatásban, bár nem is hiszem, hogy ez lenne a cél.

Mivel annyira nem ismerem a hátteret, illetve a mitológiát, már a pilotban is fura volt a nagy fekete mágia-ellenesség, túllihegettnek hatott (nyilván nem véletlenül kezelik így), most az okokból kaptunk egy kis morzsát (valamint egy jövendő szálat a sötét oldal csábításával), viszont annak örültem, hogy fontos az írók számára az érzelmesebb, családi vonal, legyen szó akár a testvérekről, akár pedig az apáról és a lányairól.

Nem az én sorozatom a Legacies, nem fogom nézni, de aki valami könnyedre vágyik és nem retten meg az olykor CW-szintű CGI-től, aki szereti az állandóan frappáns párbeszédeket (itt is, a Charmed-ban is nagyon törekednek a szövegek túlírására, de az eredmény élvezetes), annak simán beleférhet. Kérdés, hogy aki The Originals-rajongóként érkezik, annak mennyire van hasonlóra szüksége.

DarkEagle - 2018. 11. 07. 13:19

Vicces de bennem is ez merült fel hogy a sulit elvileg Caroline és Alaric vezeti nem beszélve arról hogy még egyetlen szó nem esett arról hogy mi van vele. A lányaik sem említették meg egyszer sem. Csak azzal voltak elfoglalva hogy apucit lenyűgözzék. Ebből is látszik hogy Plec mami nem tud több dologra koncentrálni vagy nem is akar.

Winnie kérdésére válaszolva aki a TO-t szerette igazán azoknak ez a sorozat bazi nagy csalódás főleg hogy gyakorlatilag SEMMI egyedi nincs benne. Elvégre 100%-ig lopott anyag csak más szereplőkkel. Egy ideig elnézegeti az ember, én is mert érdekel mégis hogy akarják majd megmagyarázni a szörnyeket akik eddig nem is léteztek de ezen kívül semmi. Ráadásul az új nézők ahogy Winnie is írta nem fogják megérteni Hope-ot mert nem ismerik és nem tudják hogy miért ilyen amilyen. Benne lenne potenciál bőven de Plec elfolytja mert Elenát akar csinálni belőle. Sőt igazából már azt is csinált a TO végén.

DarkEagle - 2018. 11. 09. 21:48

Oké, szerintem nem várom meg mi lesz itt, ez egyszerűen borzalom. Mi a jó büdös frász volt ez a gagyi 3. rész? Eddig se volt jó de atya világ ez a 3. rész valami Istenkáromláshoz hasonló szar volt. :D Egyszerűen semmi súlya nincs a történetnek de még csak a karaktereknek se. Annyira egysíkú mindenki hogy hihetetlen.

3 rész kellett ahhoz hogy a lányok anyját megemlítsék amit szokásos Plec módra lerendeztek annyival hogy embereket keres a suliba. WTF? :D Nincs nekem fölös időm erre a szarra. Majd megolvasok valami spoileres baromságot évad végén hogy mi volt a nagy big bad már ha lesz azt csókolom. Az a vicc hogy ez még a TVD-től is csúnyán alulmarad ami azért nagy szó. :D

e-batta - 2018. 11. 12. 13:08

Egyetlen értékelhető momentuma volt a 3. résznek: megjelent Jeremy, és úgy tűnik hosszabb ideig marad.

DarkEagle - 2018. 11. 16. 16:04

Oké, adtam még egy részt a sorinak mert mazo vagyok de most már tényleg ennyi. Ami sok az sok. Lizzie minden egyes megnyilvánulása szánalmas. Az írás borzalmas. Olyanok mondatok hagyják el a szereplő száját minthogy “Hero time.” Konkrétan copy paste módra beteszik Groddot a Flashből ide és már a 2. Doctor Who ellenséget nyúlják le. Múlthéten a mozgó szobor most meg a pókok. :D

És akkor ott vannak az olyan baromságok mint a suliban levő alfa. Mégis hogy lett ő az alfa mikor Hope gyakorlatilag minden faj felett áll és az anyja volt minden farkas alfája ergo Hopenak kéne az alfának lennie.

Ez a sorozat úgy borzalmas ahogy van és az az 1-2 szerethető karakter se menti meg. Hope egyedül nem tud lenyomni egy kicseszett pókot mert menőbb ha hárman csinálják és zenére lassított felvételben sétálnak ki egy halom trutyival a fejükön. :D Julie Plec tényleg kimaxolja a szarhalmazt rendesen és még csak nem is titkolja hogy lopott ötletekből dolgozik.

winnie - 2018. 11. 16. 16:19

ha lények, akkor újat nem nagyon fog kitalálni senki, épp az a lényeg, hogy klasszikusak a lények, a pók is megvolt már a gyűrűk urában, a vízköpőről meg a sárkányról nem is beszélve, de az a cél, hogy ezeknek a TVDU-s változatát mutassák be, adjanak egy kis csavart.

Carlos - 2018. 11. 16. 17:44

VD utolso evadait nem birtam mar nezni annyira semmilyen lett,az Originalsban talaltam menedeket,jobb szineszek,jobb karakterek,jobb jelentek,aztan a vegere sajnos az is szintet esett,de lett volna benne meg spiritusz. Ez annyira tini limonade ezek utan,h lehet inkabb befejezem a TVD utolso 2 evadat,de vszinubb,h szomoruan,de bucsut intek ennek a sarkanyos jelenet utan. Hopeban latok potencialt,de ketlem h a tini vonal miatt szamomra barmi megfoghato lesz ebbol. Ez a nagyon szeretnem nezni,de szenvedek kozben erzes. ;)

DarkEagle - 2018. 11. 16. 20:35

Épp ez a probléma Winnie, hogy nincs semmi csavar, nincs felvezetve semmiféle évados gonosz vagy hasonló szimplán csak be vannak dobálva a lények random amikre gyakorlatilag magyarázatot se kaptunk csak annyit hogy valami hülye kés miatt jönnek. Tipikus Plec magyarázat. “Miért?” a válasz: “Csak mert megtehetem.” És ez baromira felháborító. Azért ne vicceljünk már, amíg Narducci csinálta a TO-t sőt még a TVD-t is semmi gond nem volt, Hope a TO-ban több mint hasznos volt. Egyedül lenyomott egy komplett várost, itt meg hárman kellenek egy egyszerű pókhoz? Ugyan már. Bár ezeket még el is nézném de maga a forgatókönyvnek nevezett valami az vetekszik egy Cápatornádóval kb. És még azt se tudom mondani hogy a színészek elviszik a hátukon a dolgot mert 3 színész van aki tud valamit nyújtani de őket is lerontják a gagyi szövegekkel. Azt mondtam a Charmed a szánalmas de az legalább próbált valami újat alkotni. Ez viszont még csak nem is rejti véka alá hogy csak lopja az anyagot hisz szó szerint kimondják.

Tudod ha már ilyen fordulatot akart Plec anyó akkor legalább annyi a minimum hogy valami magyarázatot ad arra hogy az elmúlt lassan 10 évben mióta megy a TVD univerzum merre voltak ezek a lények hiszen Klaus és családja több mint ezer éve él de egyszer sem esett szó ilyen lényekről. Ami nyilván nem jelenti hogy nem is létezhettek de Plec meg sem próbál valami magyarázatot adni. Az egész sorozat olyan mint az a halászós játék amiben plüssöket lehet horgászni. Minden héten jön egy random ellenség minden féle következmény nélkül. És talán ez a legbosszantóbb az egészben.

winnie - 2018. 11. 17. 20:08

julie plec említette a flash-es és scream-es utalást (btw. én nem vonok semmit kétségbe, nem láttam, nem tudok semmit, de más sorozatokban sokan szeretik a kikacsintásokat)

“We wanted MG to have a nightmare about a monster from the comic books he was reading, so we asked [Greg Berlanti] and [the DC universe] if we could ‘borrow’ Grodd,” series creator Julie Plec explained Friday on Twitter. “They were VERY gracious. The first TVDU-DCU crossover!” Berlanti’s producing partner Sarah Schechter then told Plec, “I hope you’re doing a nightmare within a nightmare,” which is how the episode’s other surprise ghost — sorry, guest — came about.

Legacies Crossover The Flash“As many of you know, I was Wes Craven’s assistant on Scream,” Plec wrote. “I remember the day that his producer found the mask in the kid’s bedroom of a house they were scouting. The studio tried to have a different version of the mask designed so that they could own it for merchandising. Alas, every different version sucked. Wes stuck with the store-bought mask and Fun World held on to ownership. Making Scream was one of the highlights of my life. It was the very first movie I worked on and it’s where [Kevin Williamson] and I fell in love. And years later, [Brett Matthews] was hired to be the showrunner of Scream Season 3. We were both excited to give Ghostface a shout-out.””

DarkEagle - 2018. 11. 17. 22:43

Jó hát ez nem teszi jobbá a sorozatot meg ezt szerintem a többség kitalálta, pláne ha tudta hogy honnan jött Plec és kik a társai. Nem is az itt a gond hogy áthozták Sikolyt vagy Groddot. Ezek valóban nem voltak rossz kikacsintások. A nagy gond az amit fentebb írtam. Nincs semmi ellenvetésem az új dolgok ellen szóval jöhetnek ezek a mitikus lények ezerrel de könyörgöm, annyira fájna ha valami magyarázatot adna rájuk? Ez megint ugyan azt amit mindig csinál. Lásd TVD hasonmások esete vagy a TO vége amiben random előkerült egy újabb fehér tölgy karó csak hogy megölhesse a két testvért. Ezért se szeretem az ő munkáit mert hiába jók alapjáraton az ötletei, a kivitelezéssel nem törődik mert tudja hogy a rajongóinak a többsége beéri a tipikus szerelmi szállal meg némi tipikus tini maszlaggal. Az a vicc hogy Narducci ennél jóval többet ki tudott hozni mind a TVD-ből de főleg a TO-ból és benne legalább volt annyi vér hogy abbahagyja mikor látta hogy abba kell hagyni. Plec nem tud elszakadni a saját kis univerzumától mert tudja hogy egy komplett új sorozattal nem lenne már sikeres. Erre láttunk nem is egy példát.

És igazából a Legaciesben se a színészekkel van a legnagyobb gond. Meg lehetne a feelingje ezzel a HP, X-Men dologgal ha nem lenne ennyire “szarok bele milyen úgyis nézik mert TVDU” forgatókönyvre alapozva.

Sunabubus - 2018. 11. 19. 19:13

Hát ez nézhetetlen. Pedig kb. elvárások nélkül ültem le nézni – most vettem észre, hogy nagyon kevés sorim van, így berántottam egy párat a nehéz időkre -, semelyik rokonsorozatból egy részt sem láttam. És még így is csalódtam. :D

drusilla - 2018. 11. 20. 21:03

Egyben ledaráltam a négy részt, közben bennem is felmerültek kérdések, amikről korábban már írtatok
– Mért nem Hope az Alfa?
– Meg hogy van az, hogy az ikrek tudnak varázsolni. Bár a negyedik részben próbálták helyrehozni ezt a kis bakit, de akkor is.
– Azt is mondta Aleric, hogy a Sheriff verbénát szokott csempészni a városiak italába, biztos ezért nem tudták a srác emlékeit törölni. Ismerve a város előéletét nem is értem mért nem tesznek rögtön a vízhálózatba.
Remélem, ha megoldódik a kés körüli rejtély, szépen eltűnnek ezek az újonnan felfedezett lények.
Szeretnék több régi szereplőt újra látni a sorozatban. Jeremy-nek nagyon megörültem :D Caroline biztos még mindig Klaust gyászolja :(
Plusz irigylem azokat, akik nem ismerik a korábbi két sorozatot és ennek hatására ledarálják :)

e-batta - 2018. 11. 24. 19:30

– Szerintem Hope azért nem alfa, mert a falka annak idején az anyját is csak nehezen fogadta be, hiszen hibrid volt, leginkább azért tudott rajtuk uralkodni, mert átadta a képességét a szertartásos esküvővel. Úgy gondolom, hogy egy triglid lényt már egyszerűen nem vesz be a gyomruk. (nem mellesleg Hope a legnépszerűtlenebb diák a suliban, saját bevallása szerint, gondolom ez sem jó pont)
– Az ikrek hipp-hopp varázslásán én is csodálkoztam, jó későn jött rá a magyarázat. A Geminik tulajdonságait pedig elég részletesen elmagyarázták a TVD-ben.
– A verbénát valamelyik TVD-részben csaknem teljesen kiirtották, gondolom utána már nehezebb volt beszerezni, hogy a teljes vízhálózatot lefedjék.
A régi szereplőket én is hiányolom, főleg azért mert a TVD utolsó évadjait már csak végigszenvedtem, a TO-val nem volt annyi bajom, ott elképesztően jó karakterek voltak, akik megmentették a sorozatot.
Egyelőre nézem a sorozatot, de csak Hope és Alaric miatt, ők ketten meg lassan kevesek lesznek, hogy megmentsék.

Mate4182 - 2018. 11. 24. 19:39

nem akartam Dark Eagle sorsaban osztozni (olthatatlan remeny jo sorozatok ujra meg ujra lenyuzott borei utan :D) ezert vartam par hetet hogy mi legyen. az elolvasottak alapjan azt hiszem inkabb leszedem a TVD 2-3. evadjat, ha jol emlekszem azok voltak a legjobbak!

dani154 - 2018. 12. 01. 21:27

Most őszintén ez a Landon Kirby borzalom…Olyan beesett az egész ember mintha a kriptából szabadult volna…Borzalmasak lettek erre a sorozatra a castingok…Hop és alaric elviszi egy darabig a sorozatot,de borzalmasan bugyuta…Megse közelití a TVD vagy az originals színvonalát….

e-batta - 2018. 12. 02. 18:51

Nekem Landonnal nincs bajom, ellenben Lizzie (a szőke iker) rettenetesen irritál. Lehet, hogy így van megírva a karaktere, akkor azért, vagy a színésznő nem bír a szerepével, akkor meg azért, de a személy maga annyira üres, annyira művi, hogy felüdülés az ikertesóját nézni. Az MG-Kaleb összezördülés szerintem még ki fog futni valahova, illetve az kiderült, hogy Landon úgy természetfeletti, hogy kimutathatatlan. (Vonzza a kés, mint a többi lényt, ellenben semmilyen vizsgálatra nem reagált, Hope se tudott mit kezdeni vele.) Kicsit lassú a sorozat, fogalmam sincs hova fog kifutni a késsel kapcsolatos kutatás, lehet, hogy kitart az évad végéig.
Ja, és annak nagyon tudnék örülni, ha a következő részben New Orleans-t is mutatnák, ahogy Landon megérkezik stb. (töröm a fejem, hogy Hope kinek a címét adhatta meg, csak Freya ugrik be), jó lenne kicsit TO-nosztalgiázni.

Energiavampir - 2019. 01. 24. 22:03

Csak engem emlékeztet a Bűbájos boszorkák-ra?
Már a régire..valahogy a feeling

jessm - 2019. 02. 02. 11:00

Nekem furcsa ez a mindenki mindenkivel ennyi rész után. Nincs ellenvetésem ha több évad után felrázzák a status quo-t és a párok cserélődnek. Na, de 9 részben még egy kicsit korai.

Engem is a régi Charmedra emlékezetet , és jobb potléka mint a nézhetetlen reboot.

Amugy egész jó a rejtély és többnyire a szereplők is rendben vannak. Lizzie mondjuk tuti azért idegesítő, hogy kifejtsék a gemini szálat, ahhoz lehet köze. Engem Landon az idegesítő Elena , szokott a legtöbbször irritálni, de vannak pillanatai.

Mom - 2019. 02. 02. 19:07

Én is pont azon gondolkodtam, hogy “a legjobb barát átfordul szerelmi-vetélytársba” dolgot nem az első évadban szokták meglépni. Vagy eleve ez az alapfelállás, vagy várnak amíg kicsit leül a kapcsolat és akkor dobják be. Így most nem nagyon tudtam vele mit kezdeni. Arról nem is beszélve, hogy ez a srác már két szerelmi háromszögnek is a tagja lett 9 rész alatt.

Engem csak az ikrek idegesítenek igazán, különösen a szőke. Két részt kihagytak, máris sokkal jobban tetszik az egész sorozat.

Egyébként Landon kapcsán végig azon gondolkoztam, hogy szerencsétlen srác nulla természetfeletti erővel (egyelőre), elég sok lelki sérüléssel próbál társa lenni egy tirbridnek, akinek máris a fél világ súlya a vállát nyomja. Nem éppen kiegyensúlyozott párkapcsoalti alapfelállás. De nem várom, hogy nagyon elmélyüljünk ebben, mert mégiscsak CW, szóval valószínűleg Landon előbb-utóbb elunja, hogy mindenből ki akarják hagyni, hogy megvédjék, vagy azt, hogy Hope titkolózik előtte és egy alapos kifakadás után szakítanak a szezonzáróban. Hmm… lehet, hogy túl sok CW sorozatot láttam már? :)

DarkEagle - 2019. 02. 26. 16:50

Unatkoztam és láttam egy képet Poison Ivy-ről vagy legalábbis nagyon rá hasonlító nőt a sorozatban. Mondom belenézek már csak azért is. Az a rész egyébként nem is volt rossz aztán folytattam és beértem a sorit. Hát mit ne mondjak valóban hasonlít a Bűbájosokra, a régire ugye. De ezek a szerelmi szálak kikészítenek. Hope és Josie kedvelhetőek nagyon is. A kis farkas aki már 2 szerelmi háromszögben is benne van egész tűrhető sőt nekem kimondottan nagy bajom Hope szerelmével sincs csak hát annyira tipikus klisé az egész sorozat hogy fáj. Azt hittem a Dzsinnes résznél majd a szőke lányt Lizzy asszem a neve kicsit átírják hogy kedvelhetőbb legyen de gyakorlatilag semmit nem változtatott a rész. Lehetett volna egy jó kis drámát felépíteni azzal hogy megtudta az ikrekkel kapcsolatos dolgot de Plec szokás szerint a szerelmi drámákat preferálja mert családi drámát nem tud írni. És az a karkötő ami megrázza ha bunkó hát az egyszerre volt gázos és jó is. :D

Összességében fényévekkel jobb nyilván mint az új Charmed csak hát az nem túl nagy érv mellette hogy azt lekörözi.

Egyébként mikor az ikrek nem voltak azok a részek tényleg baromi jók voltak. Igazából Lizzy nem kéne ide és minden jó lenne de az a baj hogy ő gyakorlatilag Caroline 2.0 és ezt ugye ki is mondták és ha tippelnem kéne idővel belőle is szerethető karakter lesz hiszen Caroline is idővel kedvelhető lett. Sőt gyakorlatilag ő maradt az egyetlen értelmes szereplő anno a TVD-ben.

Ha ez a hülye szerelmi nyűglődés nem lenne szerintem hetiben nézném a sorozatot. Alaricnál is ugye ott a szerelmi háromszög már. Az is de kínos volt anyám. Elsőre azt hittem hogy na végre nem lépik meg erre a csaj lesmárolja basszus úgy hogy ő tudta hogy közben otthon várja a kollégájuk. Ez de szánalmas.

Egyébként nekem a személyes kedvencem Hope mellett ugye nyilván hiszen csak miatta nézem, az a leszboszi csaj aki Josie csaja mert ő egy nagy genyó de amit csinál azt ugye jó ügy érdekében teszi általában. És már csak azért is jár neki a pacsi mert szívatja Lizzy-t. :D

Szerintem ha lenne egy listám a hatalmas kihagyott ziccerekről akkor ez a sorozat ott lenne az élen. Egyébként a Triád izé az emberekkel előhúzva a semmiből nagyon gáz. Több okból is. Egyrészt bár nem tudja ki irányítja őket de ha mindenki ember akkor mégis hogy intéztek el annyi titokzatos lényt? Megint valami Plec féle baromság lesz ebből is. Hope csávója meg tuti hogy a legsötétebb gonosz fia lesz, gyakorlatilag egy Antikrisztus. Mármint ha vannak Nimfák Unikornisok meg ezer másik faj akkor ki fog meglepődni azon ha behozzák magát Sátánt is? :D

e-batta - 2019. 03. 02. 20:54

DarkEagle: amit írtál, azzal nagyrészt egyetértek, Lizzie nálam is a sötét ló kategória, jórészt csak irritál a személye, de egyelőre nem látom, hogy bármerre is fejlődne a karaktere.
A szerelmi háromszögekből már nekem is kezd elegem lenni, de mivel jelenleg alig nézek sorozatokat, belefér a heti nézősbe, bár jobbára csak unaloműzőnek használom.
Landon viszont még meglephet minket, ő pont az, akinél nem lehet tudni, hogy merre fog kiforrni a személyisége. Jelenleg a jófiúk táborát erősíti, ki tudja meddig. Viszont a Sátán gyermekének meg azért nem tudom elképzelni, mert Malivore pont azt teszi, amit a Sátán biztos nem tenne meg, úgy nyeli el a lényeket, szörnyeket, mindent, hogy emlékük se maradjon fenn. Nem hinném, hogy ez olyan nagyon jó bolt lenne Lucifernek.
Az is igaz, hogy Malivore számomra egyszerűen beskatulyázhatatlan valami. Egyelőre.
A csúnya, gonosz bácsik pedig nagyon random kerültek be, kerültek ki, fogalmam sincs, mit akar ezzel Plec. De az tuti, hogy a konspiráció nem erőssége.

krigin - 2019. 03. 08. 16:24

Ki várja már a Landon/Hope/Rafael love triangle-t? ugye hogy mindenki? na azért. Örüljünk együtt, erre inni kell valami jó töményet….
7 év után visszatértem a TVD univerzumba, nem rossz eddig a sori, persze nem egy TVD 1-2.évad, de még jó nézni. Kiderült micsoda Landon, a jelenet nem volt rossz. Még maradok addig amig nem lesz nagyon idegesitő a szerelmi sokszögezés, bár igazán lehetne csinálni már úgy egy fiataloknak szóló sorit (CW-ra értve), ahol nincsenek nyomorult szerelmi szögek, hanem MÁS ÉRTELMES dolgokkal dobnák fel a sorit.

DarkEagle - 2019. 03. 12. 01:16

Én azt hittem kiköpöm a tüdőmet mikor meghallottam hogy Josie szerelmes volt Hope-ba. :D Mondom basszus nincs elég szerelmi háromszög? De úgy fest talán túl van rajta. XD Viszont meglepően gyorsan lezárták elvileg legalábbis Alaric és Hope szerelmi hülyeségeit.

Ez a Főnixes dolog meg érdekes meg minden de ettől nem lett erősebb Landon csak annyi hogy nem ölhetik meg soha mert úgyis mindig feltámad. Legalábbis emlékeim szerint a mitológiában a Fónixnek nincs ereje nem tud tűzet okádni mint egy sárkány pl. :D De ez a sorozat nagyon durván kezd Harry Potter lenni.

Egyébként barmira idegesítő hogy csak úgy átadták az urnát miközben ott ült a kocsiban 2 boszi egy vámpír meg a tribid. Klaus lányával csak így megjátszanak egy ilyet? Ne vicceljünk már gyerekek ez több mint írói bénázás. Hope csettint egyet és nincs sehol az a pár halandó.

Amúgy annyira nem rossz a sorozat mikor nem a szerelmi baromságokra fókuszálnak és remélem most már az ikrek jobbak lesznek főleg a szösze hogy kiderült minden mert így már tényleg nincs oka utálni Hope-ot.

Ja egy kis poén a végére. Vajon milyen lény születne Hope és Landon úgymond finoman fogalmazva frigyéből? Az X-Men-es Jean Grey? :D

e-batta - 2019. 03. 12. 06:41

Én azt nem értem, hogy a két tanerőt hogyhogy ilyen könnyen lekapcsolták a Triádosok? Elvégre mindketten boszik. Oké, hogy nem tanítják a gyerekeknek a támadó varázslatokat (bár most valszeg igen, Harry Potter rulez!), de feltételezem, hogy ők ismernek pár trükköt.
Hope pedig a TO-hoz képest baromi gyenge. Ott sokkal inkább megmutatta az erejét, itt meg egy csomó alkalommal csak bénáskodik.

DarkEagle - 2019. 03. 17. 15:17

Komolyan, mondom fogadási versenyt kéne rendezni, hogy az utolsó két részben még hány szerelmi háromszög résztvevő jelenik meg. :D Mikor már azt hittem hogy nem lehet 10-nél több résztvevő megjelenik a TO legnyomorékabb szereplője is. Bár elnézve a netes kommenteket a nézők 99%-át nem is érdekli más csak a Hosie Posie meg a tököm tudja még mi. :D

Poénból és unalomból belenéztem az évadba de most már maradok az utolsó kettőre mert érdekel hogyan zárják le. De az már világos hogy Plec nem is akarja magát megerőltetni és igaza is van. Mi a francnak ha a nézőket így is bevonzza. Elég nekik a nyálas románc pedig annyi potenciál van ebben a sorozatban hogy hihetetlen. Ráadásul mikor jobb sztorit kapnak akkor nem is elviselhetetlenek a szereplők. Itt van pl Lizzie meg Hope új társulása ami jó is lehetne de ez is csak egy újabb ürügy arra hogy az ikreket egymásnak ugrasszák. Na meg egy újabb shipper baromságra. Igen őket is shippelik. :D

Penelope távozása meg gyakorlatilag ürügy arra hogy felhergelje a nézőket hiszen tuti hogy visszajön jövőre úgyis. Annyira tipikus Elena-Damon kapcsolat az egész egyébként.

Landon szála meg tök érdekes is lehetne főleg most de megint csak a megmenteni való barmot kell alakítania.

jessm - 2019. 03. 17. 21:53

Darkeagle: A Sátán már nem hozzák be hiszen azt már elvileg feldologzták a TVd-ben.

Még mindig nem tudok napi rendre térni a mindenki mindenkivel romantikus kapcsolatba keveredik.
Mondjuk jó öltet hogy nem szerepel mindenki minden részben , bár így Hope elég minden lében kanálnak tűnnik hogy mindenhol ott van.
A részek hullámzóak, minden részben van ami tetszik és van ami magyon bénán oldanak meg. A Landon &Hope páros pedig hullámzó kémiával rendelkezik, pl most majdnem kiugrottam tölük.
El sem hiszem hogy Landon képes volt féltékeny lenni arra sárcra akinek része volt abban hogy meghalt Hayley.
kicsit bénának éreztem azt megoldást , hogy Penelope azért tud mindent mert mindenki naplóját olvassa. Eléggé karakter idegen lenne Alarictól, hogy naplóba írogasson a merge -ról.
Na mindegy kiváncsi vagyok mit hoznak ki ebből az évadból , mondjuk valaki tuti fel fogja áldozni magát.

DarkEagle - 2019. 03. 17. 23:04

Nem láttam végig a TVD-t szóval ezt nem tudtam.

Ez a naplós dolog nekem is rendesen b.ssza a csőröm de nem akartam nagyon belemenni. A csajoknál még elhiszem de a csaj állítása szerint mindenkiről tud mindenkit mert ugye a tollakat elvarázsolta. Na de könyörgöm a 21. században amikor mindenki a FB-on lóg ki a franc hiszi azt el pláne ilyen hülye tinikről hogy majd pont vezetnek naplót. Hope-ról ugye elhisszük hiszen őt így nevelték az egész családja régimódi. Na de a többiek? Még talán az ikreket is lenyelném de Alaric az tényleg mindennek a teteje. De ugye ez egy Plec sorozat az a hülye aki értelmet keres benne hiszen maga Plec sem teszi. Nyilván megírják a részeket és rámondják az áment mindenféle lektorálás nélkül.

Legyen bennük 3 dolog. Szerelmi nyűglődés, akció és heti ügy. Minden más felesleges.

e-batta - 2019. 03. 21. 17:59

Toll-varázsolós trükk: nem úgy van, hogy az ikrek mágiaelnyelők? Ha hozzáérnek valamihez, akkor abból kivonják a mágiát? A tollaknál ez miért nem működött? Idáig kedveltem a Landon-Hope párost, de most kicsit sikíthatnékom volt tőlük. Pár résszel ezelőtt Landon vallomásában megígérte, hogy körömszakadtáig ragaszkodni fog Hope-hoz. És meghódítja újra és újra. Most meg szabályosan picsogott, mert feltűnt egy régi (és abszolút nem veszélyes) vetélytárs. A Hope hazugságával kapcsolatos reakcióját végül is meg tudtam érteni, annak már inkább volt súlya. Plec amúgy a múlt században él? Már senki sem vezet naplót, főleg nem tollal. Ha valaki le akarja írni a gondolatait, akkor nyit egy blogot és oda pötyögi be, vagy a tabletjén csinál egy jelszóval védett mappát, lassan már egyáltalán nem tud írni senki sem.

DarkEagle - 2019. 03. 25. 01:24

Landon tipikus tini pasi. Azt mondja amit a csaj hallani akar. Plec karakterei amúgy is mindig ilyen nyálas nyomik. Igazából ez még valósághű is mert ilyenek az emberek. Azt mondják sosem hagynak el nem vernek át stb de az első adandó alkalommal megteszik.
A naplós dologban egyetértek amúgy. Nyilván vannak emberek akik kézzel írnak naplót de nem ilyen rinyagép tinik. Hope ugye nyilván olyan aki naplót vezet de neki az egész családja régimódi ugye. De a többiek közül ezt nem lehet kinézni. Bár gyakorlatilag nem is ismerjük őket hiszen csak akkor szólalnak meg ha kavarnak valakivel. :D

Egyébként kész vicc az egész Hope szitu. Landon előtt titkolózott az anyjáról majd megsértődött mikor Landon kiakadt de mikor az ikrekről volt szó akkor rögtön ráförmedt Alaricra hogy azonnal mondja el. Komolyan mondom, ha tanítania kéne valakinek hogyan kell jó karaktereket elrontani akkor Plec lenne az első számú tanár a listán. Alapjáraton van itt pár igen érdekes és jó karakter még a színészek is elmennének sőt van aki tényleg kedvelhető de ezek a szövegek amiket a szájukba adnak meg ez a rengeteg szerelmi nyűglődés egyszerűen agyérgörcsöt kap tőle az ember.

Landon úgymond származását ki nem látta pl előre? Oké nyilván azt nem gondoltam hogy a mocsár az apja de most nem azért de egy gólem hogy csinál gyereket egy emberi lénnyel? És ha ő gólem akkor Landon mégis mitől lett Főnix? Nem gólemnek kéne lennie? :D Vagy a gyerekei ilyen random erőket kapnak?

Az a kristályos beszélgetés Hope és önmaga közt valami eszméletlen gáz volt. És még mindig nem tudom felfogni miért ilyen gyenge szar Hope. Az Originalsban konkrétan fél kézzel pusztította a vámpírokat meg bárkit aki elé állt. Most meg szimpla Triados emberek nyomják le az egész sulit meg néhány mitikus lény? És mikor akarják végre valódi tribriddé tenni hiszen a vámpír énjét még nem aktiválta ugye. Plec szokás szerint kihagy mindent ami fontosabb lenne a szokásos szerelmi szálaknál.

Mom - 2019. 03. 25. 09:08

“mégiscsak CW, szóval valószínűleg Landon előbb-utóbb elunja, hogy mindenből ki akarják hagyni, hogy megvédjék, vagy azt, hogy Hope titkolózik előtte és egy alapos kifakadás után szakítanak a szezonzáróban. Hmm… lehet, hogy túl sok CW sorozatot láttam már? :)”

Jójó, nem szakítottak (még), de azért elég közel jártam, nem? :D

“egy gólem hogy csinál gyereket egy emberi lénnyel? És ha ő gólem akkor Landon mégis mitől lett Főnix? Nem gólemnek kéne lennie? :D Vagy a gyerekei ilyen random erőket kapnak?”

Reggel óta ezen gondolkozom, de talán péntekre meglesz a válasz erre is. Talán pont olyan logkius lesz, mint hogy Alaric naplót vezet és úgy tépegeti ki a merge-ről szóló oldalakat a könyvekből, hogy egyértelműen látszódjon a nyoma…

Egyébként minden nyakatekert hülyesége, és plágiumgyanús utánnyomás érzése ellenére bejön a sorozat. Csak ezeket a szerelmi sokszögeket állíthatnák kicsit kisebb fokozatra.

e-batta - 2019. 03. 26. 16:18

Én nem hinném, hogy Malivore gólem lenne. Szerintem heteken át bújhatták a régi, már elfeledett legendákat, lényeket, hogy találjanak valamit/valakit, akire/amire senki sem gondol. Szerintem nem véletlenül nem tudunk szinte semmit Malivore-ról. Még az sem biztos, hogy lény. Lehet, hogy egy hely (mint volt a TWD-ben a “másik oldal”). Vagy valami spirituális baromság. Vagy egy elfeledett vallás. Mittudomén. De nekem eszembe sem jutott, hogy gólem lenne. A gólem egy agyagfigura, amely az emberek helyett dolgozik, de tulajdonképpen együgyű. Malivore pedig nemcsak eltünteti a szörnyeket, de még az emlékeiket is kitörli. A Plec-féle picsogás viszont kezd az agyamra menni. Jó lenne, ha nem a szerelmi sokszögekkel töltené ki a műsoridőt, hanem kicsit merítene a TO-ból. Az nagyon hiányzik.

DarkEagle - 2019. 03. 29. 17:21

“Plec: We are going to take a page out of Harry Potter and hope that Malivore can be an ongoing threat, much like Voldemort was able to be over the course of all the books. That is the goal and we will see how long we are able to do that.”

Amikor a sorozat készítője ilyeneket nyilatkozik a finálé után szerintem nincs is miről beszélni. Pofám leszakadna komolyan ha ilyeneket jelentenék ki. Nem is akarja tagadni hogy nincs kedve új sztorikat írni csak másolni akar.

Ez a finálé mocskosul szar volt. Megint az a tipikus Plec féle kamu drámázás. Hope-ot így beáldozni mintha nem tudná mindenki hogy a következő évad 1. részében úgyis feloldják a szitut. Szánalmas ez a nő, nem tudok rá mit mondani. Gyakorlatilag kitörölte az egész Mikaelson családot hiszen most a megmaradt testvérek és barátok nem tudják miért halott Elijah és Klaus mivel nem emlékeznek Hope-ra ugye ezáltal Hayley-re sem hiszen ő csak azért volt a család része mert Hope-al volt várandós. A pláne az egészben, hogy Hope Alaricot hívja fel basszus hogy elköszönjön és nem az igazi családját. Hát igen így szarik magasról Plec az egész TVD univerzumra és rajongóira is.

Az meg hagyján hogy Hope megjelenik menőzve hogy megállítja az utolsó pillanatban a kulcsot de másodjára már csak nézik mint ha megdermedtek volna. Komolyan mondom nem hiszem el hogy ez a nő állást kap HW-ban mikor ennyire telibeszarja az alapvető írás fogalmát is.

A másik nagy plot hole meg az hogy ugye Hope cuccait elégették de mi van a telefonokkal, Penelope naplójával stb? Nyilván ezek adják a kulcsot majd az emlékeihez mint pl a vére vagy Rafael aki ugye farkas maradt és nyilván a zavaros emlékei miatt fog majd emlékezni Hope-ra csak nem tudja elmondani majd.

Kibírtam valahogy ezt az évadot mert mikor nem a szerelmi szarságokról szólt akkor elment egynek de jövőre nem hiszem hogy esélyt adok neki mert elegem van már Plec szarságaiból hogy még egy apró energiát sem próbál belefektetni az írásba. Így is egyedül Hope és Alaric miatt maradtam mert bírom őket.

Ja egyébként az milyen fucked up már hogy Alaric hozta ide azt az izét ami elvette a kölykök erejét? Jesszus. Újabb fölöslegesen és szarul megírt “drámai” baromság.

Kíváncsian várom a finálé kritikát mástól mert ha én írnám az nagyon rage-be menne át. :D

winnie - 2019. 03. 29. 18:05

darkeagle: ha meg nem mondja el nyíltan és őszintén, hogy miből merít _ihletet_, akkor az lenne a baj, gondolom.

most komolyan azon stresszelsz, hogy lesz egy állandó főgonosz? és az szerinted HP-másolás? és, ha ez történik, akkor nem kell semmit kitalálni? egy ilyen sorozatnál, még tizeniksz résznél is hihetetlen mennyiségű plotot kell gyártani, többet, mint pár filmé

nyilván csak arra céloz, hogy miképp a sorozatot is a harry potter előtt tiszteleg, úgy nem csak az alapfelállást lehet átvenni és megcsavarni, ahogy ők akarják, hanem a HP-nek más aspektusait is. főgonosz van más sorozatban is. és minden sorozat másképp kezeli jó esetben. a legacies-nál is kitalálnak majd valamit.

persze igazából megint ott vagyunk, hogy te anyázol, holott a 3. vagy 4. olyan sorozatot csinálja, aminek fix nézője vagy, azaz valahol egybevág az ízlésetek, én meg védem, miközben a 3. vagy 4. sorozatát kaszálom 2-3 rész után.

e-batta - 2019. 03. 29. 18:31

Bocs az előző hozzászólásomért, én valamiért le vagyok maradva egy résszel. Szóval Malivore egy gólem. Illetve annál egy picivel több. Na, bumm. Valamivel jobb ötletet is találhattak volna.
Mom: valamennyire el lett magyarázva: azért tudott gyereket nemzeni, mert a TRIAD egyre több embert dobott bele Malivore-ba, és az emberi DNS miatt egyre több emberi tulajdonságot kapott Malivore. (Persze még így is szűznemzésként utaltak Landon megszületésére). És akkor most jöjjön a félévad-záró.

DarkEagle - 2019. 03. 29. 18:50

Nem maga a tény zavar hogy másol mert manapság igen nehéz újat csinálni. Ez nem is akkora probléma amíg a sztori jó de az sem áll másból csak szerelmi ezerszögekből amiket megszakít néha egy random ellenség. És akik látták Plec sorozatait azok tudják hogy 2 évadnál tovább nem bír fenntartani egy ellenséget mert mindig valami hatalmas ellenséget kreál akiket állítólag lehetetlenség legyőzni de mindig jön egy gyógymód vagy valami megoldás. Én jobb szeretem az okos de könnyen ölhető ellenségeket mert a TVD-ben gyakorlatilag majdnem minden évadban arról volt szó hogy na most Ő a világ legerősebb lénye, lásd Klaus, aztán kiderült hogy van rajta kívül ezer másik. Most meg kiderül hogy van ez a Gólem akármi. Nyilván mindig van erősebb de akkor ne állítsa be mindig úgy őket mintha ők lennének a világ legnagyobb fenyegetései. És akkor nem említettem a hasonmásokat a boszorkány-vámpírokat akiknek a nevére nem is emlékszek mert akkor kaszáltam a sorit. :D Mindig kimondja a sorijaiban hogy mi a lehetetlen de állandóan meghazudtolja saját magát mert nem tud újat kitalálni máshogy.

Plec sorozatai olyanok mint az Electronic Arts stúdió. Ugyan azt a szart adják el újra meg újra csak más külsővel. :D

Egyébként Plec egyetlen mázlija hogy a casting miatt mindig kitartok a sorozatai mellett. Viszont így meg csak szenvedek az esetek 90%-ban mert hiába van itt pár jó színész pl a főszereplő leányzó vagy Alaricot alakító színész vagy MG etc ha közben alig kapnak más szerepet a szerelmi bajlódáson kívül. Ha megnézed a netes kommenteket a nézői többségét nem is érdekli más csak a shipper baromság. Gyakorlatilag nem is állnak másból a kommentek akárhol nézed, Twitter, Facebook etc. Szerintem már csak azért sem akar újat csinálni mert tudja hogy ez is fenntartja az érdeklődést. A sztorit meg ugye már írtam fentebb hogy milyen gagyi. Vagyis nem gagyi mert alapból jó lenne ha kicsit átgondolná. Komolyan mondom nem tudom megérteni, miért nem adtam le egy scriptet még a CW-nek mert ilyet én is írok simán fél kézzel. És ez lehet nagyképűen hangzik de attól még igaz. Értem én hogy ez a CW és vannak megkötések de azok nem hinném hogy kiterjednének olyan alap hülyeségekre mint pl hogy Hope az egyik pillanatban megállítja a kulcsot a másikban meg csak nézi hogy később fel tudja magát áldozni.

És ugye Twitteren Plec ezt el is mondta hogy azért csinálta hogy Hope végre megkapja a fullos Tribrid erejét tehát végre vámpír, vérfarkas és boszi legyen egyszerre. De ezt miért nem lehetett volna megoldani annyival pl hogy Josie helyett Hope-ot lövik le, meghal a testében ugye a vámpír vérrel ami alapból van neki elvileg majd feltámad és megöli a Főnix tesójákát és kész. Egyből sokkal kevesebb a kamu dráma és kamu feszültség. Nagyon nem szeretem az ilyen írást mikor az egyértelmű dolgokat úgy írják meg mint az őrült nagy változást hozó dolgokat.

Egyébként nálam a Plec sorozatok a tipikus “love to hate” dolog esetei. Ha nem lennék ennyire mazochista akkor már rég kukáztam volna kb az összes CW sorit mert gyakorlatilag mind az agyamra megy már. De kell valami ami feldobja a vércukromat. :D Ráadásul fantasy sorozatokból nincs túl sok ami van az is a CW-n megy.

DarkEagle - 2019. 03. 29. 18:52

e-batta: Nem félévadzáró hanem évadzáró. Csak 16 részes az 1. évad és valszeg a kövi is annyi lesz mert Plec azt írta Twitteren hogy beszélt a CW-vel hogy nem szeretné 22 részre elhúzni mert túl nehéz úgy megírni neki.

DarkEagle - 2019. 03. 29. 19:43

Egyébként az mekkora plothole már hogy létezhet egy ilyen lény mint a Malivore? Mármint őt egy boszi, egy vérfarkas meg egy vámpír alkotott. De őt elvileg még a Mikaelsonok előtt hozták létre ami lehetetlen mert akkor még nem is voltak vámpírok. :D

e-batta - 2019. 03. 30. 14:28

Most elszomorodtam. Egy nem túl meggyőző cliffhangerrel lezárták az évadot, és az utolsó részben olyan ordas bakik voltak, hogy sírni tudnék. Párat DarkEagle már megemlített, de nekem leginkább az b*szta a csőrömet, hogy Malivore ugyebár nem árthatott semmi módon a boszorkány-vérfarkas-vámpír közösség egy tagjának sem, akkor hogy a redvába sebezhette meg Josie-t a Malivore-sárból készült golyó? És erre a sebesülésre fűzték fel a megoldást is, hogy Hope-nak nem ártott, tehát ő a kiskapu. Meg a nagy túrót! Plec igazán átadhatná az egészet Michael Narduccinak, mert ezerszer jobb ötletei vannak, és sokkal élvezetesebb alakításokat tud kihozni a színészeiből. (kár, hogy Tha Crossingot bütyköli).

winnie - 2019. 03. 30. 14:43

a the crossingot nem butykoli, az mar kasza lett, de valoban azon dolgozott. meg van egy ev talan az abc-s keszitoi szerzodesebol, szoval fejleszt valami sajat projektet, amit talan el tud majd adni.

DarkEagle - 2019. 03. 30. 15:09

Én úgy értelmeztem Malivore féle dolgot hogy csak azoknak nem tud ártani akikben megvan mind a három “képesség” lásd boszi, vérfarkas és vámpír. Egyenként elvileg le tudja őket gyűrni de ha összefognak akkor nem. De igazából már én se tudom annyira sok baromság volt a fináléban hogy erre még én se figyeltem.

Alapból az egész Hope szitu át lett írva mert anno ugye azt mondták ő hozza el New Orleans végét ami később ugye kiderült azt jelentené hogy uralni fogja mindhárom közösséget. Majd ugye jött a Hollow akiről azt mondták nincs nála erősebb, gyakorlatilag miatta halt ki a fél Mikaelson család de úgy fest egy sárból összeeszkábált valami erősebb mint maga a lény aki az egészet elkezdte. Tipikus fuck logic mert Plec nem szereti ha nem az ő általa kitalált lények az urak. Pedig simán folytathatta volna mondjuk az egészet azzal hogy a Hollow továbbra is él és virul hiába áldozta fel magát a két tesó és akkor legalább egy komoly motivációja is lehetett volna Hope-nak nem csak annyi hogy egy random csávóért feláldozza magát. Ráadásul a Hollow most nem azért a húsz fillért sokkal keményebb ellenfélnek tűnik mint ez a sárlény ha már annyira Voldemortot akar a sorozatnak hosszútávon akkor arra a tökéletes jelölt pont a Hollow lehetett volna. Elvégre könyörgöm, az eredendő gonoszról beszélünk.

Mom - 2019. 03. 30. 16:59

Két meglátás a finálé kapcsán:
1, miért akarta megsemmisíttetni a bizonyítékokat Hope a saját létezéséről? Ha meghal, úgysem emlékeznek rá, nem fognak nyomozgatni utána. Ha meg túléli nem akar majd visszamenni a szeretteihez? Emlékek és bizonyítékok nélkül hogy fogja megmagyarázni, hogy ki ő és mi közük egymáshoz? Ja, hogy egy érzelmes, hosszan győzködős jelent során magyarázza majd magát szemtől-szembe Alaric-kal. Az tényleg sokkal jobb lesz…

2, Végig azért drukoltam, hogy legalább Landon emlékezzen rá ahogy feltámad, mert simán rá lehetett volna fogni, hogy a két világ között lebegve nem hatott rá, vagy mit tudom én, mi. Annyira üdítő változatosság lehetett volna, de sajnos nem lett. Helyette most lesz egy epizód, ami alatt Hope győzködi a többieket, hogy ki is ő, meg még jó pár, amíg felépíti mindenkivel a korábbi bázist. Kivéve ha egy road trip keretében lesz némi időugrás, mert akkor egész más lesz a forgatókönyv, de nem ekvésbé kiszámítható és sablonos.

Egyébként kb a 30. percig az szerepelt volna a kommentemben, hogy a szerelmi sokszögektől eltekintve azt mondanám, szórakoztató volt, tuti ott leszek a folytatásnál és engem még a kopizás sem zavart igazán, mert volt benne pár kreatív megoldás. De hogy Plecnek miért kell a legostobább konfliktusokat kigyűjteni a klisé nagykönyvből és miért nem lehet csak egy kicsit is fantáziadúsabban csavarni a szálakat? Nincs bajom a színészekkel, a karakterek nagy részét kifejezetten kedvelem, a sztori bejött, az alapfelállás abszolút jó, stb. De minden drámai fordulat ezerszer látott, még akkor is, ha körülötte vannak eredeti megoldások, meg jópofa dialógusok, mégis elviszi az élményt a “kérlek, csak ne ezt!!” kezdetű mantra felé. Hogy szed össze a WB(CW) rendre olyan írókat, akik bele vannak szeretve az amnéziába, mint meglepetésamiresenkisemszámított csavarba?

DarkEagle - 2019. 03. 30. 21:54

Amúgy itt a legfurább az, hogy az egész sulit Hope családja finanszírozza. De most hogy senki nem emlékszik rá ki fogja majd fenntartani a sulit? :D

Annyi plot hole volt ebben a részben hogy fájna az ujjam ha mindet leírnám :D

e-batta - 2019. 03. 31. 14:42

Az iskolatanács meg eltűnődhet azon, hogy Raf ugyan már, hogy a fenében fog szavazni, ha kinn bolyong az erdőben farkasbőrbe zárva, ki a fene fogja kiszabadítani onnan?
Az ikrek meg hosszasan töprenghetnek azon, hogy került hozzájuk az összeolvadáshoz szükséges kütyü? Amúgy valaki emlékszik erre a szerkezetre? Nekem úgy rémlik, hogy a TVD-ben ez ripityára tört.
És igaza van DarkEagle-nek, az iskolát a Mikaelson család finanszírozta, éppenséggel Hope miatt. Most akkor ki fog pénzt adni nekik? Hiszen Hope nem létezik, Freya miért fizetne tovább?
Azt meg pláne nem értem, hogy Malivore fiára, Landonra miért hat az emléktörlés? Nem kellene neki kívül esnie ezen a körön?
Abban viszont biztos vagyok, hogy Landonnak szánnak még jó néhány extra képességet. A főnix-lét önmagában eléggé kevés egy ilyen felmenővel rendelkező srácnak. (A gazdatestet inkább hagyjuk, teljesen kiakadtam ezen az ötleten.)

DarkEagle - 2019. 03. 31. 16:38

Igaz a TVD-t kaszáltam de a Kai-os részeket még láttam és nekem az rémlik hogy az ikrek Bonnie segítéségével zárták be a csávókát abba a kütyübe ami a piros dobozban van ugye.

Amúgy ha az ember belegondol Hope kitörlése rengeteg baromságot szül már önmagában a Mikealson családban.

Amúgy most hogy írod Landon tényleg igen érdekes hogy nem emlékezett az anyjára sem így nyilván Hope-ra sem fog. Ami tényleg elég nagy bullshit hiszen gyakorlatilag az ő vére ugyan ami Malivoré. Meg az a Mortal Kombatos mozdulat tőle mi volt már? Az annyira random volt. :D Nyilván badass volt de totál a semmiből jött. Mert aki ilyet tud azt hogy a francba tudja elkalapálni pár suttyó?

Egyébként Plec-et ismerve nem lepne ha idővel Landonba bele tudna költözni az apja és akkor onnantól vége is a dalnak.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz