login |

House of Cards: a 6. évad

2018. 11. 07. 21:20 - Írta: BotondB

39 hozzászólás | kategória: kritika,

Így múlik el a világ dicsősége! Kevés embert ismerek, aki nálam elfogultabb lenne a Netflix politikai drámájával kapcsolatban, de azt hiszem, a House of Cards utolsó évadjával sajnos a kritikus hangokat igazolta.

Kevin Spacey botrányos távozása után a mondanivalójával egy ideje amúgy is küszködő sorozat lezáró etapja az eddig sokak által mélypontként emlegetett harmadik évadot is messze alul múlta. Bár az ikonikus főhőst alakító színész távozása jó néhány hibára magyarázatot adhat, de a problémák többsége ennél jóval mélyebben gyökerezik. A tovább után spoileresen folytatom.

Frank megölése a készítők részéről kézenfekvő döntés volt, ugyanakkor már itt sikerült elkövetniük egy nagy hibát: azt hazudták nekünk, hogy Claire elnökké válásával Frank már nem számít és csupán egy újabb Underwood elnökség járulékos veszteségéről van szó személyében. Utólag azonban láthatjuk, hogy ez a karakter óriási népszerűségére való tekintettel bukott vállalkozás volt.
Nem tudom, hogy Spacey-nek akartak-e ezzel bemutatni vagy sem, de ez nem is fontos igazából. A legnagyobb gond az, hogy az izzadságszagú és félrement propagandaszerű feminista megközelítás ellenére még mindig a halott elnök maradt a hatodik évad valódi középpontjában, ezzel igazolva, hogy a látványos döntések mögül hiányoztak a problémákat áthidalni képes, valóban kreatív megoldások.

Hogy picit több legyen a konkrétum vegyük például a Shepherd testvéreket: nem vagyok szakértője a tévésorozatok írasának, de erre nincs is szükség, ahhoz, hogy tudjam, nem a legokosabb döntés egy a lezárására készülő, azzal jócskán megszenvedő sorozatnak bevezetni két teljesen új karaktert és rögtön az események sűrűjébe helyezni őket. Ráadásul semmit nem kaptunk tőlük, amit ne adott volna már meg a nézőkhöz sokkal közelebb álló Underwood házaspár az eddigi öt évad során valamikor.

Az is érdekes, hogy míg a háttérben meghúzódó hatalmasokról sokáig alig tett említést a sorozat Raymond Tusk kivételével, addig idén eléggé túl lett hangsúlyozva a téma, helyenként teljesen hiteltelen volt, ahogy Shepherdék irányítani tudták az elnököt, ami egyben sablonossá is tette őket. Talán ezzel is magyarázható, hogy képes voltam a szintén egydimenziósra redukált Claire-nek szorítani az általuk vívott harcban, a karakter egyértelmű kisiklása ellenére is.

Robin Wright ismét kisujjból kirázta a feladatot, amivel megkoronázta mindvégig kiváló alakítását a sorozatban. Claire egyre meredekebb, védhetetlen húzásai ellenére mégis az volt az érzésem mintha a sorozat készítői továbbra is a független, badass nőt, a követendő példát láttatnának benne, nem pedig a hatalom üldözése közben szép lassan pszichopatává avanzsáló antihőst.

Az elnök fiatalkorát bemutató flashbackek nem voltak ugyan rosszak, de a karakter fejlődésének erőltetett és elkésett alátámasztásának éreztem őket, így a céljukat csak mérsékelten tudták megvalósítani.

De a szereplők többségéről általánosságban elmondható, hogy hanyag felvázolást kaptak az évadban. A már említett Annette és Bill Shepherd mellett a tavaly ígéretesen bemutatott Jane Davis és Mark Usher is csalódást okoztak idén, utóbbiról pedig képtelen vagyok elhinni, hogy ezzel a töketlen személyiséggel idáig jutott a ranglétrán. Tom Hammerschmidt, a Washington Herald újságírójának nyomozása pedig zsinórban harmadjára is szükségtelenül elnyújtottnak bizonyult, amit már csak azért is fájlalok, mert ennyi idő után sem tudott semmilyen meglepetéssel szolgálni ez a szál.

Doug Stamper, a House of Cards harmadik legfontosabb karaktereként a rajt óta meghatározó szerepet töltött be a történetben, amiben elévülhetetlen szerepe van Michael Kelly rendkívül érzékeny és emberi alakításának is. Ha van valami, amit nagyon vártam az idei évadtól akkor az a Claire-Doug ellentét kibontakozása volt, és valóban ezen a szálon kaptuk a legtöbb erős jelenetet a történetben.

Kelly, Wright-hoz hasonlóan mindenféle erőfeszítés nélkül hozta pontosan azt, amit vártunk tőle, pláne a sorozat utolsó jelenetében, amit véleményem szerint el is vitt kollégája elől. Okos döntés volt, hogy Douggal ölették meg Franket, és szépen bontották ki az események mögött húzódó kettősséget is: Doug végtelen hűsége nem Frank Underwood személyének, hanem sokkal inkább örökségének szólt, amiért túl sokat áldozott már ahhoz, hogy hagyja hirtelen odaveszni.

Mindent egybevéve azonban csalódást keltő évadot kaptunk véleményem szerint. Tudom, hogy már nem az eredeti készítő vitte a House of Cards-ot, de végképp megkérdőjeleződött bennem a sorozat valódi mondanivalója, ugyanis mostanra tényleg eljutottunk arra a pontra, ahol mindenkiben akkora hataloméhség tombol, hogy bárkit képesek elpusztítani céljaik elérése érdekében, mégsem tudjuk róluk azt, hogy mit terveznek kezdeni azzal a bizonyos hatalommal miután megszerzik.

Frank Underwoodnak elhittük, hogy tényleg csak a tápláléklánc csúcsára akar jutni, és maradéktalanul kielégíti majd, hogy hidegvérrel eltiporhat mindenkit, aki az útjába áll, de még a politikusokkal kapcsolatban legpesszimistább nézők is el kell ismerjék, hogy irreális a gondolat miszerint az összes emberben ott van ez a gyilkos ösztön, amint odakerül a hatalom vonzáskörzetébe.

Emellett sajnos a House of Cards nem tanulta meg azt, hogy a váratlan csavarok addig váratlanok, amíg mértékkel vannak adagolva, illetve, hogy a nagyon jól megírt, ám mégis öncélú és hatásvadász egysorosok nem tudják helyettesíteni a valódi tartalmat. Az események mesterséges dramatizálása közben hiteltelenné vált, ahogy a sorozat újra és újra kétségbeesetten igyekezett túllicitálni saját magát, szintén a drámai hatás elérése érdekében pedig annyira túlhasználták a zenei betéteket, hogy az helyenként már súlyosan csorbította a befogadás élményét.

Azt hiszem, mindig is érezhető volt ezen a sorozaton, hogy nem kicsit szerelmes saját magába, de ez talán még imponált is nekünk valamennyire, amíg mi is sokan éreztük ugyanezt. Azonban idén a színvonal drámai csökkenésével egyre arcpirítóbbá vált az az önelégültség amivel igyekezett közvetíteni minden koncepciót nélkülöző üzenetét.

Mindezek alapján a House of Cards utolsó szezonját őszinte sajnálatomra csak 4/10-re tudom értékelni, de remélem nem én vagyok az egyetlen, aki az eddigi öt évadot (de leginkább az első kettőt) mindig a nagy kedvenceim között fogom számon tartani. Ha másért nem, már ezért megérte ez a hosszú utazás.

39 hozzászólás Ne habozz!

Tiger27 - 2018. 11. 07. 21:37

Hát igen, ezt előre sejteni lehetett, hogy ezt így ebben a formában felesleges volt megcsinálni…

Scat - 2018. 11. 07. 21:49

Szóval a negyedik, ötödik évad jó? Mert pont a harmadiknál akadtam el kb. egy éve, és nehezemre esne tovább folytatni. De akkor ezek szerint megérné?

Mindenesetre ugyebár eléggé lemaradtam, de azt így is állítom, hogy Spacey hiánya miatt nem nézném meg az utolsó évadot, főleg úgy, hogy Claire lett a főszereplő, akit még kis mértékben sem találtam soha szimpatikusnak.

Ha meg ezt tényleg egy dilettáns propagandának szánták, az meg csak egy újabb ok erre.

Szaby59 - 2018. 11. 07. 23:06

Nem voltam kibékülve az évaddal, de a zárás az valami borzalmas lett, mintha eredetileg 10 részesre tervezték volna, de csak 8-at forgattak le.

Saab - 2018. 11. 08. 03:04

Számomra a House of Cards egy 5 évados teljes sorozat aminek a befejezése ,hogy Frank börtönbe jut és ennyi. A 6. évadnak nem akartam nekiállni mert nem tartottam méltónak a többihez Frank karaktere nélkül. A pontozásra ránézve jól döntöttem úgy érzem.

seven - 2018. 11. 08. 06:28

A legnagyobb baja az évadnak az volt, hogy a jelenetek csak egymásra voltak pakolva, mindenféle expozíció és ritmus nélkül, eszeveszett tempóban.

Olyan sebességbe adagolták a karaktereket is, hogy nagyon nehéz volt számon tartani hogy ki-kicsoda. A motivációkról már nem is beszélve – a végére már nagyon nehéz volt követni hogy most akkor ki mit akar, és miért.

A Sheperd család helyett elég lett volna csak Bill Shepherd, teljesen felesleges volt a 2 másik karakter, szinte semmit sem adtak hozzá a történethez. Az hogy Claire gyerekkori barátja volt a csaj, abszolút nem változtatott semmin. A visszaemlékezések se mutattak semmi újat. Lehet eredetileg több epizódra tervezték az évadot, aztán le kellett faragni pár dolgot a történetből, nem tudom, de ez így abszolút nem kerek.

Mindamellett ez volt a tökéletes alkalom Raymond Tusk visszahozására. Egy Bill Sheperd/Rayomd Tusk duó SOKKAL érdekesebb lehetett volna mint az évad “gonosza” szerintem. Ráadásul Tusk már korábban bepróbálkozott, szóval nem csak hogy logikus lett volna, de legalább nem érezte volna úgy az ember hogy a Shepherdek a semmiből jöttek elő.

Mindamellett, a vége hatalmas kérdőjel, hisz van egy csomó lezáratlan szál…. az 1. évad vége óta építgetik a nyomozós szálat és nyitva hagyták. WTF. Nem hiszem el, you had one job, a kártyvárat le kellett volna dönteni. Ehelyett kaptunk egy “Dexter favágó” szintű gyáva befejező jelenetet.

Hazudnék ha azt mondanám hogy szar volt az egész, mert volt pár epizód amit kifejezetten élveztem, de a vége nagyon csúnya volt.

Malachi - 2018. 11. 08. 07:35

nagyon szerettem a sorozatot, a negyedik évad végén hagytam félbe. de akkor ez már így is marad és nem pótolom a lemaradásomat.

sajnálom, kár érte.

Kissur - 2018. 11. 08. 08:20

Most fejeztem be az 5.évadot, ami szerintem az útját kereső 3.évadot is messze alulmúlta. Bár az utolsó 3 rész azért némiképpen kárpótolt. Már azt sem akartam megnézni, mert nem akartam elbúcsúzni Franktől, de megtettem. A 6.évadot meg se Frank hiányában, se a rossz kritikák miatt nem akarom megnézni, de azt olvasva, hogy még a Dexter fináléját is alulmúlta, elkezdett érdekelni. :D
Azért valaki egy nagy halom spoiler felirat alá temetve leírhatná, hogy mi lett a vége, mert nem kívánok még egyszer eret vágni. Márpedig az 5.évad is borzasztóan nehezen csúszott le. A 6.évadnak neki se futnék.

sepulveda - 2018. 11. 08. 08:29

Nagyjából én is egyetértek az előttem szólókkal. Egy-két epizód talán még megidézett valamit a sorozat a régi valójából, de az évad nagyobb része baromira dühített, és baromira untam a folyamatos, vég nélküli kavarásokat. Talán Jane és Claire jeleneteit élveztem a legjobban, de ez sem az írók érdeme volt, hanem a két színésznő tehetségéé. Robin Wright azt nyilatkozta a nyáron, hogy a sorozat “nagyon nagyon közel” volt az elkaszáláshoz. Most már értem miért. Baromira kíváncsi lennék, hogy milyen lett volna az eredeti évad! Hogy mennyit kellett kidobniuk a forgatókönyvből? Hogy mennyit írtak át belőle? Hogy mennyi a teljesen új anyag? Hogy ami rossz benne, az a béna átírások miatt van-e? Hogy mennyi ideje volt az íróknak az átírásra ahhoz képest, ami normál esetben a rendelkezésükre áll? Hogy a Netflixes górék szívóztak-e a költségvetéssel, ami miatt végül kevesebb részbe kellett mindent belesűríteniük az íróknak? Vagy eleve csak ennyit tudtak megírni az írók a feszített tempó miatt? Milyen érdekes lenne egy Feud évad ennek az egész balhénak és évadnak a háttérsztorijáról! :)

RoyStampler - 2018. 11. 08. 11:14

Nos, ez így abszolút skip kategória. Eleve kétséges volt, hogy adjak esélyt az utolsó évadnak, de azért bennem volt, hogy legalább az első részt megnézzem. Ha viszont Franket valóban ennyivel elintézték (járulékos veszteséggé degradálták Claira hatalomra kerülésében? Doug ölte meg?!), azzal nem csak Spacey-t köpték szembe (már ha ez volt a cél), hanem elsősorban minket, a nézőket. Én is inkább úgy tekintek az első 5 évadra, mint egy nyitott végű, mégis kerek egészre.

Már csak arra lennék kíváncsi, hogy vajon a Spacey-vel leforgatott első 1-2 epizód forgatókönyve (vagy akár a többié is, mert talán már mind készen voltak) vagy esetleg egy sztorivázlat kiszivárog-e valaha, hogy milyen lett volna az évad Frankkel? Azt még elolvasnám.

wanderlust - 2018. 11. 08. 15:34

Nagyjából egyetértek a kritikával, és a kommentekkel is. Nagyon elgurult a gyógyszer az íróknál, teljesen fékevesztett őrjöngés volt Claire részéről az évad, kicsit disztopikus elemekkel (full női kabinet). Tényleg egy rohadt nagy száguldás volt, kapkodtak ide-oda, azt se tudtam, ki kicsoda. Doug hol őrült, hol nem, szerelmes Frankbe, Rachelt ássa ki, aztán a végén a NAGY leleplezés. (Szerintem ez az infó akkor ütött volna, ha hamarabb kiderül.) Közben semminek nem volt már súlya, mert teljesen irreális volt az egész történetsor. Pont azért tetszett az elején, mert a hihetőség talaján mozgott. A végső jelenetsorok meg olyan teátrálisak voltak, hogy inkább nevetséges volt számomra. De szerintem nem azon múlott a dolog, hogy Frank nem volt jelen, hanem az írókon. Én azt gyanítom, hogy Frankkel sem lett volna túl acélos az évad, mert kifulladt már a történet. Kaszálni kellett volna tényleg. Nagyon kár érte.

sepulveda - 2018. 11. 08. 17:47

RoyStampler: Én annyit olvastam, hogy Frank a magánszektorban dolgozott volna, és onnan támogatta volna meg Claire elnökségét. A Shepherdek az eredeti tervek szerint is szerepeltek volna. Duncannak elvileg sok jelenete lett volna Frankkel. De hogy akkor is ámokfutás lett volna-e az évad, Frank és Claire közös ámokfutása? Passz. Bár valószínű akkor is elkezdtek volna tisztogatni közösen, de hogy a végen melyikőjük végzett volna a másikkal, azt nem tudom. Jó lenne, ha kiszivárogna valami az eredeti tervekből…

Quaaludes - 2018. 11. 09. 12:44

sepulveda: Tudnál esetleg forrást adni, hogy ezt hol olvastad? Spacey kirúgása óta azon lamentálok, hogy vajon elérhetőek lesznek-e valaha az eredeti forgatókönyvek, vagy bármi információ a történetről, szvsz ennyivel tartoznak a rajongóknak.

A kritikával szinte szóról szóra egyetértek, súlytalan, erőltetett történetmenet, ahol a karakterek (leginkább Doug) motivációi teljesen érthetetlenek, a finálé pedig egyenesen vérlázító volt.

Snoopyzit30 - 2018. 11. 09. 17:46

Még csak 3 részt láttam az évadból (felirattal nézem), de eddig nagyon le van egyszerűsítve a történet, mintha valami kamaradrámát csináltak volna belőle, ahol az elnökasszony áll szemben ezzel a gazdag családdal és mintha az egész USA elnöksége, mint olyan csak valami mellékes dolog lenne, ami ehhez adja a hátteret. Szerintem ez megcsúfolása a sorozatnak úgy ahogy van, a korábbi évadokban láttuk, hogy minden mindennel összefügg, sok-sok szereplőt kellett mozgatni ide-oda, a képviselőház, a szenátus, a különböző hivatalok, a sajtó, a civilek, a lobbisták, a techesek, akik lehallgatnak, a bábok, akiket mozgattak Underwoodék stb stb., mind-mind helyet kaptak a nagy egészben.
Most meg azt próbálják lenyomni a torkunkon, hogy egy testvérpár fújja a Passzátszelet? Ugyan már!
A másik negatívum, hogy már semmi súlya nincs az emberek eltüntetésének (lásd Cathy), mintha csak sakkbábuk lennének, akiket egyszerűen levesznek a tábláról, azaz kiírnak a sorozatból.
Claire kiszólásai is hiteltelenek nekem. Azért amit elért az Frankkel együtt érte el. Oké, hogy elhidegültek, de szerintem ez már túlzás. Meg kellett valahogy oldani Kevin Spacey nélkül az évadot, de nem megy ez túl jól.
Douggal is mi történik? Az ő szála is nagyon erőltetett.

És mondom, én még csak 3 részt láttam az évadból.

sepulveda - 2018. 11. 09. 18:33

Quaaludes: rengeteg cikket olvastam a témában, persze most nem sikerül az összeset megtalálni, és az is igaz, hogy vannak ellentmondások a cikkek között. Eddig ezeket sikerült újra megtalálnom:

https://variety.com/2018/tv/features/robin-wright-house-of-cards-season-6-kevin-spacey-1203007492/

https://www.indiewire.com/2018/10/house-of-cards-season-6-if-kevin-spacey-hadnt-been-fired-1202015443/

Melkon - 2018. 11. 09. 23:15

Az első 2 rész alapján szerintem nem rosszabb mint az utóbbi 2-3 évad.

Jack Sheperd - 2018. 11. 11. 14:59

Borzasztó, logikátlan és értelmetlen évad volt, nulla lezárással. Kár érte.

Geza Kovacs - 2018. 11. 12. 00:22

Valami undorító lett, egyszerűen gyalázat. A legdurvábban végigszenvedett, unatkozott sorozatokon nem szenvedtem talán ennyit, plusz itt még fel is voltam háborodva, hogy így tönkretették a nagy kedvencemet. Egyszerűen semmi nem érdekelt belőle, egy percre nem tudtak megfogni.

Kiderült, Frank Underwoodon/Spacey-n nélkül ez a sorozat értékelhetetlen. És azért, mert nála egyszerre próbálták bemutatni, hogy hogyan bánik a környezetével, esetlegesen új emberekkel, hogy éli az életét, hogyan végzi a munkáját, mennyire kattant, stb. Az összes szereplő mellékszereplő volt, Underwoodhoz való viszonyukkal határozhatók meg a sorozatban.

Az ő kipottyanásával összeomlott a kártyavár (talán ezt akarták bemutatni?!), nézhetetlenné vált a történet számomra. Meg se próbáltak Caire-rel kapcsolatban a személyes konfliktusain kívül mást bemutatni, ezeket meg túltolták, elrontották. A 3 szereplő egyszerre való kinyírásánál majdnem felnevettem, ott kellett volna ráhagynom. De sajnos kivártam a Shakespeare-i melodramatikus utolsó jelenetet is. Nem baj, ez a sorozat önmagát dobta a filmipar szemetesébe a kiherélt utolsó évaddal, ilyen se sokszor történik.

Snoopyzit30 - 2018. 11. 12. 09:29

A 4. rész most jobban tetszett, bár ahol Petrov szerepel az mindig bejön nekem. És Cathy is meglepett a végén, ez most egy jó pont.
Bár olvasgatva a kritikákat és a hozzászólásokat sok jóra már nem számítok az évadban.

sepulveda - 2018. 11. 12. 19:05

Elképzelem, ahogy Kevin Spacey ül a tévé előtt, nézi az utolsó évadot, és megkönnyebülést érez, hogy ehhez a sz.rhoz nem kellett asszisztálnia… :)

De most komolyan, hogy engedhette ezt ki ilyen formában a gyártó cég és a Netflix a kezei közül?!

Valahol egy kicsit elégtételt is érzek. Én baromira ki voltam akadva Spacey eltávolítása miatt! Nem azt vonom kétségbe, hogy megcsinálta azokat a dolgokat, amiket mondanak (bár az általa elkövetett cselekedetek szerintem nem állíthatók párhuzamba a Weinstein által elkövetettekkel), engem igazából a gyártó és a Netflix álszentsége dühít! Kizártnak tartom ugyanis, hogy ne tudtak volna már korábban is Spacey backstage húzásairól. Csak addig sz.rtak rá, amíg ki nem derült a nyilvánosság előtt. Miután kiderült, akkor viszont már azonnal lecsaptak rá…

winnie - 2018. 11. 12. 19:48

ez OFF, de szerintem inkább hagyjuk – főleg, hogy csak feltételezni tudunk. viszont attól, hogy szakmai (színész, filmes) körökben volt, aki tudott vagy sejtett valamit (mondjuk akkor sem konkrét bűncselekményt, ami talán most sem bizonyított – ), még nem biztos, hogy feljebb vagy a korábban vele sosem dolgozó platform (ami ugye egyes embereket jelent, mert ha tudott is valaki, akkor ez nem beszédtéma volt) tudott, plusz itt ugye az volt a lényeg, hogy a munkájában nem volt kivetnivaló, viszont a folytatásban, amellett, hogy nyomás volt rajtuk, a munkakörnyezet megsínylette volna a dolgot, tuti, hogy lettek volna, akik azt mondják, hogy nem hajlandóak vele egy levegőt szívni. ez a pária-jelenség, ami kapcsán nyilván nem mindenki vélekedett volna ugyanúgy, kényszerhelyzetbe hozta a netflixet, és hozott másokkal kapcsolatban más platformokat is, ilyenkor nem nagyon van mit tenni, inkább megelőzik a nagyobb kárt.

inkább maradjunk a szezonnál:)

sepulveda - 2018. 11. 12. 20:28

OK, maradjunk tényleg a szezonnál, de ez már úgy kikívánkozott belőlem, szóval a hozzászólásnak számomra terápiás célzata volt. :)

Macskapék - 2018. 11. 12. 22:37

Nagy rajongója voltam a Kártyavárnak, de a 6. évad 4. része után abbahagyom, mert számomra hiteltelenné, unalmassá és érthetetlenné (pl a Doug szál) vált a sorozat.

MKID - 2018. 11. 13. 14:32

Túlzóan negatívnak érzem a kritikát, sok helyütt nem is tudok egyetérteni vele. Tagadhatatlan, hogy nem ez volt a sorozat legjobb évada, de ezt szerintem senki sem várta, de a legrosszabbnak semmiképpen nem nevezném. Ha összességében kell rá tekinteni, akkor az ötödiket és talán a harmadikat is képes verni, annak ellenére, hogy voltak gyengébb epizódok, vagy butácska megoldások (nem mintha, ez nem lett volna a sorozat sajátja az első részek óta).

Néhány dolgot viszont megemlítenék. Frank karakterének középpontba állítása szerintem nem a kreativitás hiánya, hanem tudatos döntés, amelyet az utolsó rész is megfelelően szimbolizál, hiszen az utolsó részben mégiscsak összedől az a bizonyos Kártyavár, amit ő épített. A színészi játék ismét nagyon erős, az új karakterek is mind-mind rendelkeznek olyan jelenettel, amire szívesen emlékszem vissza.

Robin Wright fantasztikusan vitte a showt, nekem a harmadik részre már egyáltalán nem hiányzott az amúgy egydimenziósabb és lehetőségekből jóval inkább kifogyott Frank Underwood. Amit talán sokan nem vesznek figyelembe, hogy Claire mindig is központi figurának készült, ezt akár a legelső részek is alátámasztják, akinek kedve tartja javaslok egy visszanézést (ahogy én is tettem), úgy hogy Claire karakterére figyelünk. Doug karaktere is tetszett és logikusan folytatódott a harmadik évadban megkezdett munka vele, ami aztán sajnos két évadra abbamaradt. Usher és Davis nekem tetszett, tavaly is vártam, hogy kiderüljön, hogy igazából valaki őket is rángatja. A mai politikai felhangok mellett nem meglepő a válasz, hogy kik. Úgy gondolom, hogy ez az évad jobb, mint amit Spaceyvel kaptunk volna, aminek egy sarkpontja a Frank-Duncan Shepherd kapcsolat lett volna, azt inkább nem, eddig is felfogtuk, hogy Frank meleg.

Szerintem összességében egy 10/6.5 jár az évadnak, de vannak részek, amire szívesen adok 8 pontot is.

Placitum67 - 2018. 11. 15. 00:21

Hát én az első négy évadot fogom jó emlékként megtartani. (A harmadik egyébként kifejezetten tetszett, főként Frank és Clair összecsapásai.)

Még a IV. évad befejezése is egész sorozatfinálé érzetét kelti. (Legalább is semmivel sem kevésbé mint a 6/8.)
A teljes lebukás szélén állnak és hogy ezt elkerüljék háborút hirdetnek, amivel egy újabb határt hágnak át.

Az első négy évadban egyébként még nem is érződik annyira öncélúnak a hatalom. Mintha még Frank is többet akarna mint a puszta hatalmat, folyton valami cél vezérli. Többször emlegeti pl. az örökséget, azt meg hát sikeres elnökséggel lehet elérni.

Tényleg érződik, hogy a showrunner itt hagyta el a sorozatot. Az ötödik évadban már annyira csak a hatalom érdekli, hogy az elnöki székről is lemond Cleire javára (megelégszik a gazdasági hatalommal).

Ez a mostani évad meg igazán fájdalmas.
Spoiler: Már maga a történet alapja is annyira bugyuta. Sosem derül ki, hogy Clair mit akar elérni azzal, hogy nem ad kegyelmet. Az volt a nagyszerű terve, hogy majd bezárkózik előle??
Na meg ez is. Frank leruccan a fehérházba, hogy megölje Clairt.
Az évad során mondják, hogy valaki meggyilkolta Franket. A biztonsági szolgálatnak nem kellett volna feljegyezni, hogy kik voltak akkor ott?? Ha minden igaz hárman. Nem egy nagy rejtvény, még sincs semmi fejlemény ezzel kapcsolatban…

MKID - 2018. 11. 16. 13:12

@Placitum67

Nem ad kegyelmet, mivel az amerikai népnek, azt állítja, hogy nem tud semmilyen bűncselekményről, amit a férje elkövetett volna, ezután kegyelmet adni elég nagy hülyeség volna. Arról azért ne feledkezzünk meg, hogy ezen felül (ahogy többször is elhangzik) magát lőné lábon egy kegyelemmel, a republikánus többség a Házban könnyen megkeserítheti az életét egy ilyen kegyelem után.

Második felvetés: Doug, Claire és Nathan tudja, hogy Frank gyilkosság áldozata lett. Mivel mindenki úgy tudja, hogy Claire ágyában halt meg, a halottkém jelentése szerint természetes körülmények között, ezért nincs szükség nyomozásra, ezért nincs is nyomozás. Olyan, meg nincs, hogy a Fehér Házban hárman vannak, sosem. :)

peeeety - 2018. 11. 17. 14:55

Számomra sem világos, hogy Frank halálával mi lett a helyzet.
Mi derült ki erről tulajdonképpen?
Azzal egyetértek, hogy túl lett tolva, bár igyekeztek elvarrni a szálakat és engem a lezárás sem feltétlenül zavar. Hiszen azt látjuk, hogy meg tudta magát védeni a támadásokkal szemben Claire. Lesz egy gyereke. A politikában is meg tudott erősödni a pozícióit illetően.
Kicsit jobban lemerülhettünk volna Claire világába, hogy jobban megértsük a döntéseinek okát. Éppen ezért tényleg lehetett volna kevesebb szálat futtatni.
Az biztos, hogy a nagyon lehúzós kritikák nem állják meg a helyüket, de az 1.-2. évad szintjére nyilván itt nem lehetett feljutni.

MKID - 2018. 11. 17. 15:59

Amit a HoC világa tud Frank haláláról. Meghalt természetes körülmények között a Fehér Házban a hitvesi ágyban a felesége mellett.

Amit mi: Doug megölte Franket, amiért az Claire meggyilkolására készült (ahogy ezt az 5. évad fináléjában ígérte), ami Doug szerint tönkretette volna azt, amit 20 éven keresztül építettek. Doug a májgyógyszereket használta, így azok túladagolása végzett a néhai elnökkel. És igazából ennyi.

Melkon - 2018. 11. 18. 13:46

Most végeztem, összességében nekem jobban tetszett mint az előző 2 évad, viszont a lezárásban csalódbam.
Igazából a lezárás nem lett volna feltétlenül rossz, ha még jött volna 1-2 rész. :)

Azt gondoltam, hogy a kártyavár összedőlése és a kétségbeesett harc az elkerülhetetlen bukás ellen lesz a sorozat csúcspontja, erre a kártyavár egyáltalán nem dőlt össze.
20-30 perccel a vége előtt már gyanús volt, hogy hiába várok. Azt vártam volna, hogy a kártyavár ledőlése 2-3 részt is el fog vinni, a végén pedig már semmire sem maradt idő. :(

Mi lett az atombombával amit ki akart lőni? Mi lett a nyomozással? A Shepherdökkel? A lázadozó kabinettel? A legfelsőbb bírósággal? A sajtófőnök kislánnyal?

Az FBI-os nyomozó is olyan töketlennek tűnt, pedig egy FBIostól nem ezt várnám.

Összességében szerintem közel sem annyira rossz, mint amennyire rageelnek miatta, az utóbbi 2 évadnál szerintem jobb volt.

Nyilván a rageelés annak szól, hogy sokan nem értik, hogy az hogy valaki jó színész nem mentesíti a bűnei alól. Azért vicces, hogy még ki se jött az uttolsó évad, de már több ezer szavazat alapján ált 4 körüli értékelésen az epizódok többsége IMDB-n.

BotondB - 2018. 11. 18. 17:04

Melkon: érdekes amit mondasz, nekem például egyáltalán nem volt köze Spacey kirúgásának ahhoz, hogy lehúztam az évadot. Sőt! Jóérzésű ember nem hiszem, hogy hányingeren kívül mást érez az iránt , aki ilyet tesz, de ez a sorozat szempontjából irreleváns. Ez az évad pedig nem attól lett gyenge szerintem, mert nem volt benne Spacey, hanem mert össze-vissza szerepeltek benne felesleges szálak, nem magyaráztak meg egy csmó dolgot, ahogy azt te is említetted. Nyilván sokan Spacey miatt előre lehúzták IMDB-n, de ezt hiba lenne komolyan venni, mert végtelenül gyerekes. Az indokolatlanul nagy rage ellenére viszont szerintem tényleg jobb lett volna ha nem készül el az az évad.

Melkon - 2018. 11. 18. 20:23

BotondB

Ne érts félre, nem azokra gondolok, akik megnézték az évadot és nem tetszik nekik. :)

Én örültem, hogy lezárják és bizakodó voltam, de most úgy érzem, hogy nem zárták le. :(

deku82 - 2018. 11. 19. 00:09

Őszintén ledöbbentem, hogy egy eleve sorozat finálénak megírt epizód, hogy lehet ennyire pocsék.
Döbbenet.
Ahogy olvasom, az amcsi kritikusoktól is kapott hideget…

_Peter - 2018. 11. 23. 12:29

A leírtak alapján bele sem kezdek. :) Nem Spacey hiánya miatt, mert szerintem még vele is az utóbbi évadok már nevetségesek voltak. El kell volna kaszálni a készítőknek. Spacey botránya közben azért néhány hollywoodi menő áldhatja a szerencséjét. (pl. Mark Wahlbergnek hogyan van karrierje azok után amit tett)
Spacey botrány mellett a House of Cards másik nagy balszerencséje az életben az igazi White House-ban Orange Clown in Chief hülyeségeivel milyen szürreális dolgok történnek a politikában.

Spurs - 2018. 11. 23. 20:01

Nem tudom, de nekem ez az évad is bőven a nézhető kategória. Nem hiszem, hogy a politika sötét oldaláról a közeljövőben, csak megközelítő minőségű is készül. Fanyaloghatunk, de hamarosan hiányozni fog, mert ez is egy ikonikus sorozat volt. A maga műfajában top termék. Egyes húzásai még a valós politikába is átkerültek. Szóval béke poraira, mart sajnos hasonló sem lesz egyhamar. Nyilván sok minden lehetett volna. Főleg Frank agóniája lett volna még érdekes, ami ismert okok miatt elmaradt. Robin Wright meg zseniális, akárhogy nézzük. Csak miatt ai smegéri megnézn az évadot. Az utolsó mrész tényleg gyenge, de ez már szinte szokásos a legendás sorozatoknál. Jó lezárás szinte nem létezik.

Placitum67 - 2018. 11. 27. 20:51

@MKID

Amikor azt írtam, hogy hárman voltak a fehér házban azt úgy értettem, hogy az elnöki lakosztályban, a gyilkosság közelében. Az ötödik évadban láttuk is a kamerát, ami ezt figyeli.

Volt szó a sorozatban a halottkém jelentésről? (már nem emlékszem) Miért mondaná, hogy a halál oka természetes, ha gyógyszertúladagolásban halt meg. Ezt ma már csak ki tudják mutatni. Ha egy elnök alvás közben hal meg az minimum gyanús. A szolgálatok biztos kivizsgálnák.

Amúgy én nagyon bíztam benne, hogy jó lesz az évad. Nagyon vártam is. Örültem, hogy befejezik. De sajnos hiába készült el az évad a történet nem lett befejezve. (a legrosszabb talán a hármas gyilkosság volt, ráadásul azt mondta Clair, hogy ő máshogy csinálja mint Frank) Nagy hiba volt elmenni a gazdasági vonal felé, amikor a valóság ilyen jó alapanyagot kínál. Onnan kellett volna meríteni.

Specey nélkül is kaphattunk volna egy remek lezáró évadot. A színészek megvoltak ehhez, az írók nem.

Tiger27 - 2018. 11. 27. 22:30

Borzasztó volt, hogy nem lett rendesen lezárva a sorozat, sőt egyáltalán sehogysem…ezt így minek kellett megcsinálni??!!
Ami a legbosszantóbb, hogy ez a féreg keresztülgázol mindenkin és még ő nyer és minden úgy alakult, ahogy szerette volna…

winnie - 2018. 11. 28. 04:59

lehet, hogy bosszantó, de egyrészt az előző évadokban is ez történt, mármint, hogy egy féreg keresztülgázolt, és ez valamennyire reflektál a valóságra, nem?:)

meg aztán, az élet megy tovább, amit kellett, elvarrtak, de mit lehetne még lezárni rajta?

Tiger27 - 2018. 11. 28. 08:39

Persze tudom, hogy az előző évadokban is ez volt, de legalább az utolsó részre vártam hogy a kártyavár összedől, de semmi…
Ez azért idegesít, mert tudom ez van a valóságban is sokszor, de mintha azt üzenné a sorozat, hogy nyugodtan legyél egy utolsó mocsok, megéri ,megteheted, nincsen semminek következménye…nem szeretem az ilyesfajta üzeneteket.

Tiger27 - 2018. 11. 28. 08:41

Ja és hozzáteszem meg az előző évadokban is baromira zavart hogy mindig mindenki megúszott mindent , mert teljesen súlytalanna tette az egészet…nem tudtam izgulni, hogy végre lebukjon valaki, mert mindenből jól jöttek ki a szereplők…

doki - 2018. 12. 04. 18:17

Az első rész megnézése után még mindig nem tudom ,hogy folytassam-e. Nálam minden idők kedvence a sorozat,de nagyon gyenge volt ez a rész.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz