login |

Survivor – A túlélők viadala: vége a 4. évadnak – írta Scat

2018. 11. 10. 20:34 - Írta: vendegblogger

28 hozzászólás | kategória: hazai termék, kritika, reality,

Terveim szerint most csak az utolsó adást, a döntőt fogom összegezni, jövő héten pedig az egész évadot egy hosszabb posztban, amiben sokkal több mindenre kitérnék. Eredetileg ezt a két témát össze akartam fűzni, de a győztest látva úgy érzem, ez megérdemel egy külön bejegyzést. Lássuk hát.

Illetve még azt is megjegyezném elöljáróban, hogy tudom, a Survivor egyik legfőbb alapeleme a cselszövés, a manipuláció és az emberismeret. Ha csak ezeket vesszük alapul, akkor teljesen érthető, hogy miért az nyert, aki. Viszont a harmincöt rész alatt már részrehajló lettem, szóval emiatt e kettő meglátás között lavírozik az összefoglaló. Ezt érdemes figyelembe venni.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Nos, lezajlott a döntő, és az eredményt látva, én magam felháborodtam.

De csak sorjában. Tehát a szigeten kezdtünk, ahol az előző évadhoz hasonlóan megadták a lehetőséget a döntősöknek, hogy felgyújthatnak mindent a fenébe. Szállást, asztalt, hintát, zászlót, tényleg mindent. Szabadulásuk feltétele az volt, hogy alapos munkát végezzenek. Szép kis máglya lett belőle.

Ezután következett a lényeg, a végső törzsi tanács. Először a kiesettek érkeztek meg, szám szerint tízen, akiktől Bence kérdezgetett ezt-azt, és igazából a válaszok előre sejtették, amit előzőleg írtam, hogy ott már senki sem fog változtatni a korábban meghozott döntésén. Ezt onnan gondoltam, hogy már itt egymásnak estek a kiesettek, pedig Fanni és Dávid még sehol sem volt…

Egyébként erről egy egész részt is meg tudtam volna nézni, érdekes volt látni, hogy mennyire másképpen emlékeznek a különböző játékosok ugyanarra a dologra.

Szóval megérkezett a két döntős. Továbbiakban úgy zajlottak az események, hogy először tőlük kérdezett párat Bence, majd szabad volt a vásár, jöhettek a kiesettek. Érzékeltetve, hogy itt micsoda ellentétek, sértődések voltak, leírom, hogy Vera már szerencsétlen Fanni családját hozta fel a „játékstílusa ellen”. Gábor pedig miután kérdezett Fannitól, vagyis inkább a kérdésben elmondta, hogy szerinte Fanni mit is csinált, közölte vele, hogy igazából a válasza sem érdekli.

Végig arra gondoltam, hogy ez az egész nem is arról szól, hogy az “esküdtek” megváltoztassák a saját véleményüket, vagy, hogy megismerjék az érme két oldalát a döntősöknek feltett kérdésekből, hanem arról, hogy minél színpadiasabban meggyőzzék a többi kiesettet a saját igazukról. Mert igazából a finalisták nem sokat beszéltek, hanem a szavazók egymást győzködték vagy ekézték arról, hogy miért is hülye a másik. Bohózat volt az egész. És igen, értem én, hogy sokakban nincs semmi önbírálat, semmi megértés a másik iránt, de nem is döntenek 20 millió forintról.

Szóval, a cirkusz után, ami alatt nekünk nézőknek olykor-olykor bevágták, hogyan is történtek valójában az egyes esetek, jöhetett a szavazás. Miután ez megtörtént, Bence bejelentette, hogy párbaj következik, aminek a jutalma nem egy plusz szavazat, mint tavaly, hanem az, hogy a nyertes kiválaszthat egy bírát, akinek a szavazata nem érvényes.

Maga a feladat az volt, hogy mindenki kapott egy billegő asztalt, aminek a lengését egy kötéllel lehetett szabályozni, egyensúlyban tartani. Tehát, miközben egyenesen kellett tartani az asztalt, a játékosnak hasábokat is kellett rápakolniuk. Értelemszerűen, ha ezek közül egy is felborult, akkor elölről kellett kezdeni. Összesen nyolcat kellet feltenni rá, akinek először sikerül, az nyer. A feladat jó volt abból a szempontból, hogy ügyesség kellett hozzá, tehát nem lehetett abba belekötni, hogy ez kinek megy jobban.

A gond csak az, hogy mindezt úgy sikerült összevágni a műsorba, hogy az életemet is eluntam rajta. Állandóan felborult egy hasáb, és mivel fontos volt az egyensúly, ezért olyan lassan haladtak, amennyire csak lehetett. Komolyan mondom, egy idő után már a falat is izgalmasabb volt nézni. És nem, hiába nem láttuk az egész kb. egy órás kínlódást, az a tíz perc is sok volt, amit rászántak az adásban. Sokkal jobb lett volna, ha fele annyi idő alatt elintézik, a többit pedig kitöltik a zsűrivel, az legalább érdekes volt.

Mivel ezt menet közben is érzékelték, ezért a nyolc darabot lecsökkentették hatra. És igen, a netes kommentelők szerint ez azután történt, hogy Fanninak ledőlt a hetediknél, de én ebbe nem látom bele az összeesküvést.

Tehát, Dávid nyerte a játékot, ő pedig Robi szavazatát érvénytelenítette, akiről egyértelmű volt, hogy Fannira szavaz. Nyilván, fordított esetben Gáboré került volna eltávolításra.

Végül következett a számlálás, ami szokás szerint pofátlanul elnyújtott lett, de egy magyar reality már csak ilyen, nekünk ez jut – az RTL Klub szerint ezt érdemeljük? Szóval, még a párbaj előtt bevágta nekünk a stáb hat ember szavazatát, ami cseppet sem meglepő módon 3:3-as állást eredményezett. Tehát, miközben Bence olvasta a szavazatokat, ha olyanhoz ért, akit még nem mutattak a kamerába, akkor bejátszották az ő indoklását is a döntéséhez.

Ki nem találjátok, 4:4-ig ment a dolog, tehát az utolsó döntött, ami a bevágás alapján Veráé volt, és hiába próbálták érzékeltetni a készítők, hogy ez még most sem egyértelmű, róla tudhattuk, hogy Dávidra tesz. Ez csak annak fényében érdekes, hogy amíg nem került a Holtak szigetére, addig gyűlölte őt, majd a találkozást követően Dávid szépen maga mellé édesgette és Fannira kente az ő kiesését. És igen, többek közt emiatt is tartom sportszerűtlennek ezt a Holtak szigetés marhaságot, mivel Fanninak esélye sem volt ezt átbeszélnie Verával. Ez az, ami felháborít, és rohadt unfair szerintem.

Szóval Vera Dávidra szavazott, ezzel pedig a 2018-as Survivor győztese Dávid lett, 5:4 arányban. Ez név szerint így nézett ki:

  • Fanni: Nóri, Alexandra, Eszter, Emese, Robi (utóbbi szavazata a párbaj miatt nem számított)
  • Dávid: Jérémy, Tomi, Gábor, Beni, Vera

Ebbe bele lehetne kötni sok ponton, például, hogy Benire azt sem bíznám rá, hogy eldöntse, mi legyen a vacsora, annyira nihilista az ürge. Tomit olyan bámulatosan sikerült megvezetni, hogy a mai RTL-es reggeli műsorban is azt nyilatkozta, hogy az adás megnézése után sem tenne semmit másképpen.

Viszont, ennél jobban nem másznék bele itt (kommentben már előkerült és lehet, hogy még elő is kerül, ezért írtam le), majd az összegzőben kitérek a szociális szálra is. Én a jövő évit is tervezem nézni, mert igazából pár idiótaság ellenére is szórakoztató volt a műsor. Nyilván, van mit csiszolni, de a tavalyihoz képest egyértelműen jobb volt az évad – remélhetőleg ismét sikerült tanulni a hibákból, és az 5. szezon még jobb lesz.

Tehát végezetül: megint csak egy egyszer már kiesett játékos nyerte meg a Survivort, ráadásul még külsőleg is eléggé hasonlítanak egymásra, amibe nem akarok belekötni, csak mókásnak tartom.

Ti elégedettek vagytok az eredménnyel? Megnézitek jövőre is vagy már fel is út, le is út? Tényleg kíváncsi vagyok mások véleményére is.

28 hozzászólás Ne habozz!

survivor_fan - 2018. 11. 10. 21:39

Hát igen Tomi meg Beni meg Vera is simán Fannira kellett volna, hogy szavazzon. Nem is értem. De még Gábort se, mert a végén Verával, hogy oltogatták már? Elég könnyen elfelejtenek mindent úgy látszik, vagy csak abban reménykednek, hogy egy kis moneyt kapnak majd Dávidtól ezért cserébe? Már másra nem tudok gondolni, azon kívül, hogy vakok.

Amúgy jobb volt az évad, mint az előző, de jobb lett volna, ha Dávidon kívül bármelyik nyeri meg a TOP4-ből. Ha a következőbe is lesz egy hasonló karakter az már no komment lesz! :D

Alexforever - 2018. 11. 10. 22:13

Én bevallom, sok részt áttekerve néztem, mert mindig a moston néztem vissza.De ha nagyon őszinte akarok lenni az elején, amikor még sokan vannak azért érdekes ez a sok dráma meg feszült helyzet, utána egyre unalmasabb, ahogy kezdenek fogyni a játékosok.Jövőre is így fogom csak nézni, ha tele lesz felesleges részekkel.

Slushyberry - 2018. 11. 11. 02:14

Ezt csak így itt hagyom.. Szánalom volt az egész.. A végső szavazásos játékban pedig a játékszabály megváltoztatása játék közben azért, hgoy ne Fanni nyerjen.. Nagyot csalódtam az RTLben.

https://m.prohardver.hu/tema/re_vakegerke_survivor_4/hsz_402-402.html?fbclid=IwAR1hQUe5VZmeBK5ouDinFvNZbgz85-aP-mYWqJpPXWyCfkln4d-dA5ULvZs

winnie - 2018. 11. 11. 04:38

igen,a finálé előttes posztban volt róla szó, bár nyilván nem azért történt, hogy ne x vagy y nyerjen, ahhoz kéne valamilyen érdek is:) ha valami, akkor a készítők nem ördögiek – vagy, ha igen, akkor úgy teszik, hogy az embernek eszébe se jusson.

Pr13m - 2018. 11. 11. 07:17

Azért szeretem a Survivort, mert remek tükröt mutat az emberekre. Ki hogy reagál, hogy viselkedik bizonyos helyzetben. Míg az amerikaiaknál az számít plusz pontnak a végén, hogy ki vitt véghez több és nagyobb csavarokat, addig itt (magyaroknál) ezeket álságos módon felróják az embernek. Egyszerűen undorító volt nézni, ahogy sértettség miatt, mert egy zsűritag kiesett, nekiesnek annak, aki viszont így vagy úgy, de eljutott a végéig.

Mordekai - 2018. 11. 11. 09:10

Most mindenféle elméletek nélkül:

Azt a feladatot, ami a végső győzelemhez vezetett volna, Fanni gyorsabban teljesítette.

Ennyi. Kössetek bele. Fannitól elloptak 20 millát.

Utólag persze végig lehetne menni rajta, hogyan egyengette Dávid útját az RTL, de ennyit már nem ér az egész.

Soha többet RTL.

nfsu17 - 2018. 11. 11. 09:27

Csak egy kérdés.

Miért kell a végén szavazni?

Miért nem lehet ott is egy nagyszabású feladatot végrehajtani?

Ha az elődöntős feladat lett volna a vége, szerintem az ellen sem lenne senkinek sem kifogása.
Tudom, hogy nem ez az alapkoncepció, csak egyszerű emberként (ó, Vera ezt hányszor elmondta), nem értem, hogy miért mások döntenek.
Míg oda eljutottak a döntősök, sok taktikát végig kellett vinni, a végén ne ez számítson már.

Amúgy én elégedett vagyok a végével.
Értem, hogy Fanni szociális helyzetének jobban jött volna a pénz, de én már az elején sem láttam benne a nyertest, nem is értem hogy jutott el odáig.

winnie - 2018. 11. 11. 09:52

mordeka: en nem lattam, de az volt, hogy csinalt hatot, ledolt, folytattak, majd azt mondtak, hogy legyen hat? vagy eleve volt egy kikotes, hogy bizonyos ido utan eleg hat is? (mondjuk itt fontos, hogy a nezo nem ismeri a szabalyokat, amiket hallanak a jtekosok, mint ahogy a gyakorlast sem latjuk, szoval lehetett szo krabban arrol, hogy mikor lesz modositas.) a lenyeg, hogy ha elore nem jelzett volt, akkor aut nem mondhatjak, hogy hagyjatok abba, te nyertel, mert korabban meg sinaltad, hiszen epp akkor kialtaanak csalast.

nfsu17 - 2018. 11. 11. 10:02

winnie
8 volt az alap.

sokáig egyik sem tudta megközelíteni se.

aztán rájöttek, hogy ez akár órákba is telhet és levették 6-ra.
azt meg Dávid hozta előbb.

Ha 8 maradt volna, szerintem még most is ott lennének.

Mordekai - 2018. 11. 11. 10:12

Nem tudom már mennyi volt az eredeti mennyiség (8 vagy 10), de Fanninak 6 álló hasábja volt, amikor elborult neki, Dávid meg végig le volt maradva, ekkor gondolták úgy, hogy nagyon elhúzódik és levitték 6-ra… Na erre írtam, amit írtam. Fanni hamarabb csinálta meg ugyanazt, amit Dávid csak később tudott…

Igen, ha utólag azt mondják Fanni azért nyert mert neki több volt, az se lett volna teljesen korrekt. Ezt elelve valami időlimithez kellett volna kötni és akkor azon belül ki tud többet kirakni. Trash döntéshozók a trash-csatornán. Ez van.

ganxtave - 2018. 11. 11. 10:20

Winnie: Amennyire én emlékszem nem volt róla szó előre. Csak miután félórája szenvedtek érkezett a könnyités. Én ebbe nem látok bele csalást. Amit itt olvasok másik két opciót (Dávidnak 7-et kelljen felrakni, illetve Fanninak adják meg a wint) arra valóban hangosabb lenne a Csalás! felkiáltás. Amibe bele tudnék kötni az másik két játék. A fent belinkelt vasrúd tartás, az tényleg érdekes, a másik pedig az egyik döntős játék a gerenda tartás, az eléggé Dávidnak kedvező volt, de inkább készitői bénaságnak tudom be, mint tervezett dolognak. Amerikai évadokat nézem, remek lenne ha a készitő csapat is ezt tenné és bőven elég lenne fele ennyi adásidő, mert 60%-a massziv unalom, időhúzás.
Alapvetően Dávidot se kedveltem annyira, de jobban játszott mint Fanni, átvert akit lehetett, nem mondom, hogy sikeresen, mert rendesen megutálta mindenki, de szintén ügyesen kihozta, hogy megnyerte olyanok szavazatát is akik rühellték. Sajnos nem bizhatok benne, hogy kihagyják jövőre a holtak szigetét, mert az lecsökkentené az adásban az eseményt és rendesen gondolkodniuk kéne, hogy esetleg történetszálra vezetik fel a bemutatott dolgokat. Nem csak összevágva a napi történéseket. Igy, csak remélhetem, hogy jövőre nem ugy kell néznem a részeket, hogy bele-beletekerek, hanem leköt ami történik és jobb lesz a casting, nem olyanokat akik feladják, meg nem akarják és hazaküldött játékosokat pakolgatnak vissza illetve uj játékosokat szippantanak be, akik igy a végéröl nézve, semmit se tettek hozzá a történethez.

Mate4182 - 2018. 11. 11. 10:49

mielott komolyabban belemennek leszogeznek par dolgot aztan akit irrital, nem is kell elolvasnia az egeszet:

– megbundazott baromsagnak tartom

A baratnom az elso adasnal mondta eloszor hogy David az idei Iliasz es ha a VV standardot kovetjuk (fiuk elore) akkor iden ez a srac nyeri meg. akkor meg mondtam neki hogy sztem ez kicsit tulzas de majd meglatjuk

aztan amikor jottek az adasok utani beszelgetesek sixx -el mar ott feltunt hogy rubint kristof ahol lehet david promozza (mi a fa…?!)

az egesz adas ideje alatt volt bennem egy erzes hogy bekepzeltnek lenni egy dolog, de az elso naptol a szigeten ugy beszelni mindenkirol mitn akik csak biodiszletkent uzemelnek es csak azert jottek a fulop szigetekre hogy a gyozelemig tarto uton szorakozast nyujtsanak : az elegge arulkodo.

eleve nem ertettem miert erzi midnenki eros karakternek, amikor igazabol az musor utolso harmadaig nem nyert meg semmit, nem is igazan tunt ki sehonnan, es csak annyi velemeny akault ki rola hogy egesz nap csak fekszik. mostmar ugy gondolom hogy voltak akik sejtettek hogy ez egy elore lejatszott verseny (egyaltalan nem lepodnek meg ha kiderulne hogy pl Beni pont ezer szarta az egeszet telibe, vagy hogy Balazs is azert lepett le mert valahogy megtudta hogy ez mar le van fixalva)

valahol olvastam a kommentek kozott hogy David rokona valakinek az rtl-nel. alapvetoen nem hiszek el ilyeneket… de ezuttal mar nem lennek meglepodve

es akkor az fent mar belinkelt bizonyitekot mar fel se hozom mert sok helyen ki lett mar targyalva, es a kepek is magukert beszelnek…

Az mar csak hab a tortan hogy az utolso 4esbol barki jobban megerdemelte volna a susit (bar Tamast se tartom mostmar tobbre mint egy felredobott kokuszdiot)

bocs ha hosszu lett, de kikivankozott

winnie - 2018. 11. 11. 10:58

nfsu17: ertem, de akkor ugye, ha azt mondjak, hogy hat, akkor azt mondjak, hogy akkor fanni nyert, amier aztan kaptak volna, hogy belenyultak, pedig akkor sem lett volna mogottes szandek.

nfsu17 - 2018. 11. 11. 11:22

Lehet, hogy nem egyről beszélünk, de én nem láttam olyan momentumot, amikor az lett volna, hogy Fanni elérte a 6-ot és akkor Bence kimondja, hogy mostantól 6, ő elérte, nyert. Egyszerűen lejjebb vették a korlátot, mert az életben nem lett volna meg. Hogy most 6, vagy 5, az mindegy és szerintem az is mindegy, hogy Fanni már elérte egyszer, nem ez befolyásolta a számot. Ha 8-ból lett volna 7, azzal sem lettek volna közelebb, mert még a 4-et is negyed órába telt elérni, látták, hogy ez nem fog menni.
Ha 8-ból 5 lett volna, az meg nagy könnyebbség. Szerintem korrekt volt a 6.

Korábban is volt olyan, a kókuszdiós dobálásnál, hogy valami 9-et kellett volna bejuttatni egy csőbe, de már a fele kókuszdió sem volt meg és még 1-2 sem ment bele. Ott is órákat szórakoztak volna.
Akkor is mondta Bence, hogy akkor mostantól az nyer, akinek 6 lesz.

Dávid féle “csaláshoz”.
Nézem egy ideje a képeket, próbálom lejátszani a fejemben, de nem látom, hogy miért lett volna így könnyebb.

Mate4182 - 2018. 11. 11. 11:52

lenyegesen kevesebb energia tartani a ket foggantyut ugy, hogy azok egymasnak is nekifeszulnek (belulrol kifele, ugye ami felul volt az felfele, ami alul az lefele) igy a ket foggantyu lenyegeben egymasnak feszult a rudon es cask tartani kellett mig a masik harom embernek szet is kellett fesziteni folyamatosan hiszen latvanyosan egymashoz sem ertek a foggantyuk (eskuszom iden tobbszor nem akarom leirni ezt a szot tobbet)

megjegyzem nem is let volna senkinek se gyanus ha istenes bence nem karogja szunet nelkul hogy:

davidon latszik hogy meg se kottyan neki, akar estig is tudna tartani gond nelkul !!

persze lehet mondani hogy ez cask szorszalhasogatas … de nem az :D

elvenni mar nem lehet tole a gyozelmet, de en azert azt hozza tennem hogy a Magyar reality tortenelem legmegbundazottabb versenyen lett elso

Avera - 2018. 11. 11. 13:23

Én csak egyet kérdeznék meg a készítőktől: a súly (ki)tartós feladatok közül (volt sok) két fajta volt: amikor a testsúly 80%-ára lőtték be a személyenként megtartandó súlyt és amikor férfiak és nők is azonos X kiló súlyú rudat, gerendát, stb-t kellett tartaniuk.

A kérdésem az lenne (nyilván költői, nincsenek illúzióim), hogy akkor miért nem voltak következetesek végig a játékban és az összesnél ugyanazt a módszert használták? A 80%-os testtömeg mindenki részére számomra elég fairnek tűnik.

Dávid nem érdemtelenül lett győztes, nagyon jól irányította a szálakat a háttérből. Tudatosan nem nyert eleinte versenyeket (ne tűnjön ki), nem állt bele a vitákba és szervezett magának egy strómant, aki intézte a piszkos dolgokat (“harcicsivava” Gábort). Viszont a fontosabb versenyeknél mindig lejtett neki a pálya, egyébként nem folyna most ezt a csapból is az összes platfomon, ahol a Surivorról van szó.

Illetve a Halottak Szigetén neki volt esélye és lehetősége tovább kavarni a szálakat, ellentétben a játékban lévőkkel, akik azóta sem találkozhattak a Halottak szigetén lévőkkel. Nyílván, ez egy taktikai elem is lehet, még időben kiesni (amikor már többen vannak ott, mint itt) és ott folytatni a szavazatokért a “melót”. A küzdősportban ezt úgy hívják, “vigaszág”.

A különbség viszont az, az Olimpián például, hogy a vigaszágra került sportoló CSAK MAXIMUM bronzérmes lehet, hiszen egyszer más kiesett, ellentétben a még versenyben lévőkkel. Ez is olyan dolog a Survivorben, amelyet nem tartok így, ebben a formában fairnek. Legyen felajánlva egy 5 milliós díj a vigaszág győztesének, és akkor ott is küzdeni fognak az emberek, nem fog unalom fulladni az egész. Viszont így nincs olyan érzése az embernek, hogy a végig játékban lévő, és nem hibázó, mindent jól csináló ember mégsem tudja megnyerni, mert a hibázó, vesztő, már kiesettek bármikor visszatérhetnek és velük újra meg kell küzdeni.

Az pedig, hogy valaki verseny nélkül esik ki, mert valakinek KÖTELEZŐ fej vagy írást játszania (lásd Emese esetét Eszter és Fanni közötti döntéssel), na az netto baromság, a Survivor formátum lábbal tiprása. Mert ha itt is csinálnak egy olyat, amit Sixx mesélt a hajóról és a levélről, oké, magának “kereste” a bajt, de itt semmi ilyen nem volt.

Na mindegy, az RTL egy kereskedelmi tévé, a nézettségből és az érte kapott reklámokból él, így nagyon remélem, hogy a következő szezonra picit átláthatóbb lesz a rendszer, mert bár az emberek most fogadkoznak, hogy “soha többé rtl”, ott lesznek a tévé előtt jövőre is, de…

Presztízs szempontból elég sokat vesztettek most, mert ritkán egységes ennyire a tévét néző közeg, mint most, az pedig sosem jelent jót az álmoskönyvek szerint sem. =)

Mordekai - 2018. 11. 11. 14:20

@Avera:

Hidd el, be fogom tartani. De amúgy igazad van, ezzel sajnos nem fogok forradalmat csinálni. Most tervezek belenézni az amerikai verzióba, onnan nagy valószínűséggel nem fogok az RTL-család privát játszóterének kis lejtős homokozójába visszatérni.

Mate4182 - 2018. 11. 11. 14:53

Avera: tetszett az olimpias pelda! tenyleg lehetne valami ilyesmit bevezetniuk

viszont en kitartok amelett hogy David nem azert nem tunt ki a jatekokbol mert jo taktikanak tunt …

latszott a fejen az elso par versenyen hogy mennyire szetcseszi az ideg hogy nem tud nyerni. persze egy nappal kesobb mar konnyu ugy beallitani mintha ez cask a taktikad resze lenne… de az arca elarulta az aktualis pillanatban!

amugy nekem kifejezetten tetszik hogy ezuttal tenyleg a nezok tulnyomo tobbsege csalasnak latja a dolgot. szeretem mikor megegyezik a kozizles :)

winnie - 2018. 11. 11. 18:42

mordekai: hiszem, hogy a hazai keszitok vannak olyan ugyetlenek, hogy ez jojjon ki nekik es igy, de epp azert orultek volna annak, hogy ha lany nyer, mert annyira egykaptafa a hazai reality nyertesek sora. sot, nekik alekszandra meg jobb lett volna, illetve a jo mediaarcok – mindig az jut eszembe errol, hogy ette oket az ideg, amikor a csillag szuletiket a mesemondo gyerek nyerte. most is idegesek lehetnek, hogy ilyenek lettek a korulmenyek, es akkor a legidegesebbek, ha a vilagon semmi hatso szandek nem munkalt bennuk:)

de again, megnizom mindenki szavaban, az en okoskodasomnak nincs alapja, nem lattam szinte semmit belole.

viszont, ha jatekos lennek es van egy gyoztesi trend, akkor igencsak ki kene szorni az archetipust. nehogy mar a jatekosoknak ez ne essen le.

winnie - 2018. 11. 11. 18:46

mate4182: a bunda kapcsan en mindig azt szoktam mondani, hogy annyifelekepp lehet latatlanul manipulalni es meg befolyasolni, hogy felesleges feltunoen tenni (es, ha valamit, ezt 10+ ev alatt megtanultak) ezert gondolok johiszemusegre es benasagra, ha ennyire kilog a lolab.

Mordekai - 2018. 11. 11. 20:41

@wimmie:

Fanni kellemes eyecandy, de nem igazán média alapanyag. Rossz volt nézni, amikor az egyszemélyes jeleneteknél papírról olvasta a szöveget.

Megnéztem újra azt a bizonyos vas-izé tartós párbajt. Az a tény önmagáért beszél, hogy négyből egy volt másképp összerakva és az pont Dávidnak jutott. És egyszer sem látjuk, hogy egyáltalán tudna benne mozogni a rúd. A másik háromnál igen.
Vera, Gábor, Robi szenved, izzad, mocorog, remeg, lépked kínjában… Oké Vera mégiscsak egy nő, Gábornak sz*r a válla, Robi meg puhos. De Dávid még csak egy mély levegőt sem vesz?!?

Abban viszont nem vagyok biztos, hogy ha a szűkebb belső darab bele van feszítve a szélesebben nyitottba, akkor megkönnyíti a dolgot.
Viszont elég csak egy pici kiálló peremet hegeszteni a takart részre, ami engedi a két “fület” forogni, de a rudat megakasztja. Whatever. Ebbe mélyebben nem érdemes belemenni, technikailag sok versenyszámot el lehet csalni, volt egy elméletem pl. a tavalyi tűzgyújtós/madzagégetős döntőről. Ez a játékosok felelőssége, hogy leellenőrzik-e az egyenlő feltételeket.

Elkezdtem nézni az amerikai verziót, majd nyilatkozok arról is. Egyelőre annyi, hogy hatalmas felüdülés volt, amikor egymás után felolvasták a szavazatokat, nálunk meg megfőtt a tojás mire a végére értünk. A szakadó eső is nagyon hangulatos.

Pony - 2018. 11. 12. 12:30

Vera nagyon jo volt az ilyen kitartos feladatokban, es korabban azert David is megizzadt ilyeneken, kikapott Szandratol, es korabban a csapatversenyeken sem o volt a legjobb hasonlo jatekokban. Itt meg mozdulatlanul allt…Es Vera pont azert esett ki, mert kicsit elbambult, es kicsuszott a rudja. Davide meg meg sem mozdult egyszer sem…

Adam - 2018. 11. 13. 03:36

Nézni ugyan nem néztem, de hallgatni hallgattam a Survivort (a tavalyik is), lenne 3 észrevételem.
1. Az első v második rész végén mondtam, hogy Dávid fog nyerni, ugyanaz a személyiségtípus, ugyanaz a külső, nyilván a ,,forgatókönyv” is ugyanaz.
2. Alexandra bitang jó nő.
3. Nórinál irritálóbb, arrogánsabb, beképzeltebb, butább, kétszínűbb, önzőbb és álszent embert soha életemben nem láttam sehol. Sem a kiszavazásoknál sem a versenyeken nem drukkoltam senkinek, de Nóri kiesésénél tapsikoltam. (Nem mellesleg Fanni rohadt irritáló volt, nem bánom, hogy nem ő nyert)

nagyltamas - 2018. 11. 13. 17:37

Egyrészt értékelem, hogy tett az RTL némi erőfeszítést, hogy a játékosok kapiskálják azt, hogy ehhez a játékhoz a taktika és a szociális érzék elengedhetetlen, de a végén ők maguk tesznek ennek keresztbe. Már tavaly azt gondoltam, hogy a Holtak Szigete előre eldönti a dolgot. Ott vannak többen, ami egyfelől több beszélgetés a kiesettekkel, amit Scat is említ, van esély meggyőzni a többi kiesettet annak, aki onnan jön vissza. De az is sokat számít, hogy a Holtak-on, nagyon sajnálják magukat, és arról beszélnek, hogy az mennyire nagyon nehéz stb. (amit megértek, nyilván szörnyen ingerszegény), ezzel felértékelik azt aki azt kibírta, mintha végig játékban maradni könnyű lenne. Amíg a 3 eleve bent maradónak a játék nem nyújt egy olyan lehetőséget, hogy összefoghassanak a visszatérő ellen, (amit aztán vagy meglépnek, vagy sem, vagy összejön vagy sem) addig a Holtak Szigete nagy eséllyel eldönti kié a 20 milla. A másik probléma az elődöntő rendszer. Hangoztatják, hogy taktika és social skill a legfontosabb, de már csak a challenge dönt arról, hogy döntőzöl-e? Ennek így nem sok értelme van. Sokkal izgalmasabb, mikor az utolsó védettség felértékelődik arra, hogy aki megnyerte döntheti el, hogy kivel megy a döntőbe. Vagy ennél a hármas döntő is jobb. Az meg már a teljesen értelmetlen “ninjawarriorosodás” netovábbja, hogy a döntőben is challenge van, és ha összejön egy olyan döntő, ahol a legerősebb challenge játékos a legerősebb social játékossal csap össze, ott a szavazattörléssel ekkora előnyhöz juttatják az erősebbet. Nem csoda, hogy vannak Verák, akik egy szót nem fognak fel ennek a játéknak az értelméből, mikor a készítők sem következetesek abban, hogy milyen játéknak is szánják ezt. (Amin kár is agyalniuk 37 évada működik, nem kell ide spanyolviasz) Nem nehéz kimatekozni, hogy hogyan nem lesz szavazategyenlőség. Én nem hiszek abban, hogy az RTL ennyire megtolná Dávidot, mert minek? Mindegy nekik, kié a pénz. (Sőt, előbb hinném el, hogy ennyi Valóvilág-nyertes férfi után megtolnak egy női játékost.)Inkább csak a nagy igyekezetben, hogy izgalmasabb legyen a játék, elvesztik az értelmét, és nettó ostobaságokat halmoznak a végén. De kíváncsi vagyok mások véleményére is. És Scat, köszi az összefoglalókat!

Mate4182 - 2018. 11. 16. 18:08

,,a bunda kapcsan en mindig azt szoktam mondani, hogy annyifelekepp lehet latatlanul manipulalni es meg befolyasolni, hogy felesleges feltunoen tenni ”

ez jogos! de azt se felejtsuk el hogy amig soha senki nem tesz semmit, akarmilyen feltuno is a csalas, addig a csalok mindig azt csinalnak amit akarnak, midnenfele megtorlas nelkul (es bar felreertheto, ez meg mindig nem egy politikai velemeny metaforaja, hanem a helyzetrol beszelek!!!)

szinte mindne Magyar oldalon ahol tv-vel, sorozatokkal, realitykkel foglalkoztak, ki lett vesezve (a kozos megegyezesre jutas utan) hogy a legmegbundazottabb reality ever es igy meg sehol senkinek nem lejtett a palya

es megis semi reakcio sehonnan, lapit mindenki hogy aztan majd jovore Iliasz 3.0 megint elvigye a susit!

nincs ezzel baj, csak egy utolso proban kivul nalam pl tenyleg nem futja tobbre, es ha a kovetkezo is egy elcsalt baromsag lesz, akkor tobbe nem nezem, es persze en csak egy ember vagyok, elvan az RTL nelkulem is (plane hogy londoni helyzetembol kifolyolag csak online tudom utolag megnezni az adasokat) de szerintem ez most sok embernek szurja a csoret …

wittmanka - 2018. 11. 18. 19:21

1. A Holtak Szigetét jövőre ejteni kell, ezzel nem mehet tovább az RTL.

2/ Jeremy szavazatát nem értem. Mármint hogy miért is volt szavazati joga. Nem volt része az egyesített törzsnek, nem látta hogy mi történt, csak 2nd-hand infói voltak. Ha ő nincs benne a tanácsban, akkor 9 fő van, nincs esély a döntetlenre, tanács dönt és nem egy párbaj. Mert tképpen most az döntött. Nem láttam az összes US adást, kb. a felét, de egyre sem emlékszem, ahol a döntőben párbajoztak volna. És arra sem, hogy szavazhatott volna az, aki nem került be az egyesített törzsbe.

3/ Miért nem ülik végig a kiesettek a törzsi tanácsokat? Mi az hogy X vagy Y a Holtak szigetén azt kamuzik, amit akar, a többiek meg nem látnak semmit abból ami a tanácson folyik?

4/ Az utolsó verseny nagyon klassz volt, több skill-ben is jónak kellett lenni. Fanni nagyon ügyes volt. Ezzel sezmben Dávid egy erőnléti feladattal jutott tovább. Ez nem volt fair. A 2 dntősnek úgy kellett volna bejutnia, hogy mindkettőről külön-küln azt mondhassuk, hogy igazi survivor-ök. Dávid miért is az?

5/ Dávid említi a stratégiáját, amivel a játékba ment. Nos erről még senki semmit nem hallott tőle, de azért mi tudjuk: más farvizén bejutni a döntőbe és józsaruként nyerni és nem szégyellni a döntőben sem kamuzni. Ez az amire az US verzióban a final tribal council-on harapni szoktak. Ja, te X farvizén jutottál be? Akkor szevasz.

6/ Final tribal council: mi ez a sok marhaság? Miért nem megy strukturáltan mint a US verzióban? Mindenki kérdezhet egyet, a döntősök indokoljár miért gondolják azt hogy megérdemlik a címet stb.

Van tehát továbblépési lehetőség!
Mindenesetre az idei jobb volt mint a tavalyi, több volt a taktikázás, a social game, jobb arcok voltak az ideiek, kevesebb hiszti volt benne.
Fanninak gartulálok, egyértelmű, hogy ezt az évadot valójában ő nyerte!

Mate4182 - 2018. 11. 18. 20:20

wittmanka : tok jol osszefoglaltad, egyet ertek!

cask egy par gondolat :

– parbajra azert van szerintem szukseg a dontoben mert igy van indok 1 oraig huzni a musor idot, kulonben le lenne tudva 5 perc alatt

– az hogy mindenki egy kerdest feltegyen, ahoz az kell hogy a casting ne ugy mukodjon mint egy valo vilagnal (magyarul ne Vera fele eletkeptelenul hulye primitiv barmokat valogassanak be)

– a 4es ponttal kapcsolatban: en kb biztosra veszem hogy valahogy a gerenda tarto feladat is le volt vajazva elore

len90 - 2018. 11. 21. 15:40

Igazából valahol egyetértek, hogy mind tavaly, mind az idén a két elődöntős feladat között zongorázni lehetett a különbséget komplexitás és nehézség terén, tavaly az első elődöntő a folyamatosan dűlő plank-on való fennmaradás volt kapaszkodva, idén meg egy folyamtosan meredekebb ívben függő oszlop megtartása, szemben egy komplett erőlétet és ügyességet megcélzó hosszú akadálypályával a másodi kdöntőben…ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy egymás utáni napokon nem tudnának ugyanúgy teljesíteni két complex feladaton, ahogy Alexandrán látni lehetett a nagy feladat nagyon le tudja őket szívni. Viszont szerintem ez úgy lenne fair, hogy aki megnyeri az első könnyebb feladatot az nem automatikusan a döntőbe jut, hanem mondjuk egy feladattal beljebb indul másnap a kompley pályán, plusz szerintem fair-ebb, érdekesebb lenne, ha az első elődöntőn a négyből egy ki is hullana. Azért ha valaki seggutolsó egy feladatban annak igenis legyen következménye…

Egyébként a belinkelt képeket nézve és nem látom, hogy ez hogy lenne csalás, nem volt összefogatva a két fogantyú David esetében sem, cask ő úgy tartotta őket, hogy a kettő összeért, míg a többiek pár centivel elcsúsztatva, nem vagyok fizikus, de nem értem miért lenne egyik módszer egyszerűbb a másiknál. Plusz nem egyberakva kapták meg a kellékeket, hanem megkapták külön a két fogantyút meg a vasrudat és maguknak rakták össze, szóval ha könnyebb is úgy, ahogy David csinálta erre a többiek is rájöhettek volna, gondolom nem zárták volna őket ki, ha ők is úgy tartják, mint a mellettük álló…azért az már nagyon nyilvánvaló csalás lenne.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz