login |

Élőszereplős Cowboy Bebop-sorozat érkezik

2018. 11. 28. 19:15 - Írta: human

16 hozzászólás | kategória: anime, az év híre, Ázsia sorozatozik, hírek, video,

Megvan még, hogy tavaly nyáron írtuk, hogy készül egy új változat? Na, a Netflix 10 részes berendelést adott a Cowboy Bebop című klasszikus anime élőszereplős feldolgozásának.

A készítő Chris Yost lesz, de az írók között ott lesz még Javier Grillo-Marxuach is, showrunnerként pedig a Midnight Radio produkciós céget képviselve Josh Appelbaum, Andre Nemec, Jeff Pinkner és Scott Rosenberg lesz jelen. A Netflix és a Tomorrow Studios gyártásában készülő sorozatnak japán executive producerei is lesznek, és tanácsadóként Shinichiro Watanabe, az eredeti széria rendezője is a stáb tagja.

A Cowboy Bebop talán a legismertebb anime, az amit nyugati nézők is simán be tudnak fogadni, hiszen a film noir és a western alapjait keveri a sci-fivel. A főszereplők fejvadászok, akik jó pénzért bárkit elkapnak az univerzumban. Valójában vagy keresik a múltjukat, vagy épp menekülnek előle, de hiába.

A sorozatról nagyon rég írtunk bővebben, de tényleg mindenkinek ajánlom, még a Netflix verzió előtt. A tovább mögött egy rövid bejelentő videó.

16 hozzászólás Ne habozz!

human - 2018. 11. 28. 17:04

ha félretesszük, hogy igazán jó anime feldolgozásból kb. annyi van, mint jó videójáték feldolgozásból, akkor is esélytelen, hogy ez jó legyen. Már csak az akció technikai megvalósítása is lehetetlennek tűnik, legalábbis olyan minőségben, ami megidézi a rajzoltakat.

Konkrétan előbb hinném el, hogy egy új Ghost in the Shell próbálkozás jól sikerül, mint hogy ezt minőségire összehozzák. Arról nem is beszélve, hogy ha széthúzzák a részeket esetleg 45 percesre, akkor főleg esélytelen, de a játékidőről nem találtam semmit a kinti hírekben.

winnie - 2018. 11. 28. 18:43

én ezt válaszoltam human kétkedő tweetjére:)

de igazából a logikát nem értem. azt, hogy ha eddig x próbálkozás nem volt jó, akkor miért ne lehetne jó a következő? nem fordítva van? hogy most már egyszer jónak kell lennie? mindig benne van, hogy a megfelelő emberek, die hard rajongók kezébe kerül a projekt, akik neadjisten hozzáértők, és leraknak az asztalra egy igazi szerelmes levelet, ami minden szinten működik. mert az írók részéről rajongásban és szeretetben nem lesz hiba (olvasva az eddigieket tőlük), és abban sem, hogy valami nagyon jót akarnak csinálni. kérdés, hogy mennyire lesznek/vannak korlátaik, amik ebben megakadályozzák őket. mert hiába a szándék, ha elszúrják a castingot vagy a rendezést.

Anonymus - 2018. 11. 28. 19:38

“mert az írók részéről rajongásban és szeretetben nem lesz hiba (olvasva az eddigieket tőlük)”

Imádom a naivitásodat winnie, hogy képes vagy benyelni mindenféle reklámszarságot :D
Persze, teljesen véletlen, hogy bármilyen adaptáció előtt hirtelen mind az írók, mind a rendező imádja az alapművet, majd leraknak egy rakás fost az asztalra.

Valószínűleg ez is az lesz.

winnie - 2018. 11. 28. 19:58

én azt jobban imádom, amikor valaki nulla infóval fitogtatja a cinizmusát és fel sem merül benne, hogy másféle gondolkodás is létezik:) de ennyire hihetetlen, hogy van ember, aki imádja ezt az animét?:O annyira azért csak nem rossz.

“hirtelen mind az írók, mind a rendező imádja az alapművet, ”

kérdés, hogy akkor yost miért dolgozott egyetlen pilotszkripten másfél évig, és, hogy grillo-marxuach-nak mennyivel előtte kell ilyesmit állítania, hogy meglegyen a long con:)

ha te is több, mint 6 éve hallgatod például grillo-marxuachot (aki többek között a mindenhol referenciának tekinthető middlemant jegyzi) a writers panel podcastekben vagy éppen a sajátjában, a children of tenduben (amit ugye azzal az ugyancsak übergeek jose molinával csinál, aki anno a firefly-t írta), akkor tudod, hogy milyen a viszonya a cowboy bebophoz, meg az efféle geek dolgokhoz.

winnie - 2018. 11. 28. 20:10

egyébként aláírom, ilyesmit, mármint egyes írók múltját meg gondolatait senkinek nem kell ismernie, az tök véletlen, hogy 4 író podcastját hallgatom, és ő az egyik, de azt azért illik tudni, hogy miképp működik maga a folyamat, ami során kiválasztásra kerül a készítő. eleve adja magát, hogy ha megvan egy IP, akkor olyanoktól kérnek be pitch-et rá, akik értenek a témához. amellett, hogy egy befutott író elég jól válogathat a projektek közül, és nem fog olyasmibe kezdeni, amit nem tud szenvedélyesen csinálni (hacsak nem ostoba, és hosszú évekre be akarja betonozni magát egy örömtelen munkába), ha készítő, akkor pláne csak olyanba vágja a fejszéjét, amin dolgozni is akar. de itt ugye IP-ről van szó, szóval pitch-eket hallgattak meg, amik során valószínűleg nem annak a változatát választották ki, aki csak hirtelen kezdte el imádni az alapművet.

én például hiszem egyébként, hogy a cowboy bebop nem rossz sorozat, szóval nem meglepő, hogy vannak rajongói a forgatókönyvírók között is.

ettől még a végeredmény lehet pocsék, de ez ellen azt lehet leginkább tenni, hogy miután kiválasztásra kerül a készítő, olyan stábot választ maga köré, akik ugyancsak úgy viszonyulnak a sorozathoz, ahogy ő.

egy ilyen végeredménynél a sorozathoz való hozzáállás sosem a készítő vagy az írók részéről kérdőjelezhető meg. az egyetlen bizonytalansági tényező a produkciós iroda, vagy itt a nagy négyes, a nemec-applebaum meg a többi – ők azok, akik monetizálják a dolgot, nekik nem muszáj rajonganiuk az alapért (ők nem is nyilatkoztak most ilyet), tehát a nem író executive producerek. és mivel nekik nagyon erős kreatív beleszólásuk lesz, ezért nagyon sok minden múlhat rajtuk, és értük én sem kezeskednék. nem mintha másért megtenném.

human - 2018. 11. 28. 20:10

én elhiszem, hogy rajongó

Viszont gondolkodtam a twittjeiden is, és sokkal inkább kérdés, hogy egyáltalán adaptálható-e az anime mint stílus élőszereplősbe, hiszen eddig minden bizonyíték ellene van. Pont ahogy a videójátéknál, pedig mindkettőnél dolgoztak már rajongók a dolgon, avagy lehet egyszerűen történet-kultúra-technológiai oka miatt esélytelen, és lehetünk kétkedők már előre.

winnie - 2018. 11. 28. 20:14

human: ez az, ami kapcsán a szkepticizmust meg sem próbálnám vitatni. gőzöm sincs eleve a sorozatról, sem arról, hogy miképp lehet adaptálni. a tweetet is próbáltam arra kihegyezni, hogy az biztos, hogy nagyon nagy geekdom fog összegyűlni az írószobában. lehet, hogy jó eséllyel beletörik a bicskájuk, de az biztos, hogy tisztelettel fognak közelíteni és valami kurva jót akarnak majd csinálni, nem egy ikszedik random melóként fogják kezelni a dolgot.

(nem mintha bárki is így tudna kezelni egy tévés állást, ami sokszor 7 évre szól. az az író bele is halna, ha valami számára érdektelent írna évekig. egy évig még talán, szükségből, de egyébként sosem. akkor inkább fejleszteni kezd, hátha lecsapnak egy pilotjára.)

winnie - 2018. 11. 28. 23:55

egyébként nyilván ott a kulcs, hogy én még egyik élőszereplős anime adaptációt sem láttam (nem mintha animét néztem volna valaha, szóval amúgy sem lenne összehasonlítási alapom), viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy pont azok emelik fel a szavukat ellene, akik meg látták az anime adaptációkat, ergó közvetve nekik köszönhetően jönnek az újabbak és újabbak:)

DarkEagle - 2018. 11. 28. 23:57

Ritkaságok egyiket de egyet kell értenem Winnie-vel. :D

Nagyon rég láttam utoljára az animét de messze nem olyan komplex anime hogy ne lehessen adaptálni jól. Azért nem a 20. hanem a 21. században élünk ahol semmi sem akadály kb. James Cameron bandája elég jól bebizonyította már így előzetes alapján is hogy ha valaki akar akkor igen is lehet jó anime/manga adaptációt csinálni, lásd Battle Angle film jövőre.

Ezenkívül ahogy Twitteren is írtam van azért “bőven” jó adaptáció nem csak a Dragon Ball létezik Amerikában. Ott a ‘Holnap Határa’ amiről szerintem a többség nem is tudja hogy Manga adaptáció ill. jobban mondva Light Novel. Ott van a ‘Ghost in the Shell’ is ami szerintem igen is jó volt hiszen hű maradt az eredetihez de volt saját stílusa is és igen akárki akármit mond és gondolja hogy ez Isten káromlás de nekem a ‘Death Note’ sori is bejött még ha csak közepesnek is ítéltem meg akkor is. Mert valóban sokban eltér az animétől de ez nem von le az értékéből. Voltak hülyeségei is bőven de egyáltalán nem szar.

És akkor ez csak az amcsi piac hiszen Japán részről legalább 20-30 olyan adaptációt tudnék mondani amit igen is érdemes nézni. Kezdve a ‘Gantz’-tól egészen a ‘Rurouni Kenshin’ filmekig de mondhatnék egyszerű dráma adaptációkat, mint pl a ‘Your Lie in April’ ‘Usagi Drop’ vagy a ‘Kimi ni Todoke’ etc amikben japán elég jól áll.

Szóval messze sokkal több jó anime/manga adaptáció van mint játék.

juhaszvik - 2018. 11. 29. 05:23

Én úgy gondolom, hogy a CB erősségei (hangulat, milliő) átvihetőek élőszereplős sorozatba, de maga a scifi műfaj, illetve az, hogy adaptáció annyira sok buktatót rejt magában, hogy sok esélyt nem adnék neki a sikerre. Sajnos a kreatív iparban nem elég, ha valaki elszánt fan (persze azon túl is, hogy tehetséges), annyi mindennek kell klappolnia. De a bátorság is fontos, szóval drukkolok.

winnie - 2018. 11. 29. 06:16

igen…, elég sok “a szándék megvolt…”-adaptációt láthattunk, és a peter jackson/lotr-együttállások igen ritkán valósulnak meg.

pytta - 2018. 11. 29. 10:01

“egyáltalán adaptálható-e az anime mint stílus élőszereplősbe” – nagyon egyetértek ezzel, human. Ez a történet nem véletlenül animációként látott napvilágot, és nem csak azért, mert így olcsóbb. Maga az animék nézőpontja, beállításai, effektjei, az eltúlzott arckifejezések, akciójelenetek – amitől az animne anime, azt egyszerűen élőszereplővel nem lehet kivitelezni.
Szóval csinálhatnak egy jó CB-élőszereplős feldolgozást, de az biztos, hogy az nem azért lesz jó, amiért az anime jó volt, saját jogán kell megállnia (főleg, hogy a nézők jó része nem is lesz tisztában az animével).
És ebben én pont nem látom, hogy akkora szerepe lenne a készítők “rajongásának”. Attól, hogy valaki rajong a CB-ért, még egyáltalán nem biztos, hogy bármit is tud kezdeni ezzel az alapanyaggal.
De kár ezen vekengeni, ez lesz, és kész. Meg kell nézni a pilot-ot, aztán majd kiderül.

winnie - 2018. 11. 29. 10:46

pytta: tény, ez nem véletlen. de alapvetően a cél, hogy egy jó vagy nagyon jó sorozat szülessen, amire lehet akkor is esély, ha nem állja meg az összehasonlítást az animével, nem? mert itt tényleg nem tudnék azzal érvelni, mint egy élőszereplős remake-jénél, hogy senki sem mondhatja, hogy az első változatnál ne lehetne jobbat csinálni, mert az első kizárt, hogy pont a lehető legjobb lett, hiszen itt más a műfaj. és abban is biztos vagyok, hogy a készítők nem arrogánsak és képzelik azt, hogy egy alapvetésnél jobbat tudnak csinálni, hogy abból, amit csodálnak, még jobb lesz, hiszen az már kóros önimádat lenne. szóval nekik a céljuk egy az eredetihez hű verzió lehet. ami tisztelettel adózik az anime előtt.

és persze adja magát ekkor a teljesen jogos kérdés, hogy ha nem lehet felülmúlni, akkor meg minek, azon kívül, hogy a netflixnek haszon? hááát…, nem lehet valami létezésének célja akkor, ha nem jobb, mint egy etalon? ha csak szimplán jó vagy nagyon jó? ha új nézőket szerez (mert fog, ez biztos, ld. az animenemnézők) nyilván nem akarom elhessinteni a rajongókat, hogy “ez nem nektek készül” – de abban is hiszek, hogy a rajongónak nem kell annyira óvnia rajongásának tárgyát, hogy ne akarja megosztani azokkal, akik mondjuk nem néznek animét.

persze ezek mind csak előzetesen felmerülő dilemmák. lehet, hogy a pilot azonnal el fog dönteni minden kérdést, mert olyan lesz:)

Annatar - 2018. 11. 29. 11:45

De miért kellene egy élőszereplős sorozatnak pont olyannak lennie, mint amilyen az anime volt? Ez egy más műfaj. Az alapsztori jó, a vizualitással lehet játszani, ha a castingot eltalálják és az írás is jó, akkor működni fog.

juhaszvik - 2018. 11. 29. 12:08

pytta: egyetértek, úgy általában az egész mondanivalóval. A jó sorozatkészítés esetében semmi más nem számít, csak a végtermék. Az hogy mi volt az alapgondolat, az előzmény, vagy bármi, ami a kiindulópontot adta szinte teljesen lényegtelen. ellenben ha a készítők nem csak arra koncentrálnak, hogy az a valami, amit a kezük közül kikerül minél jobb, szórakoztatóbb legyen, hanem vagy megfelelni akarnak, vagy már megtapasztalt érzést/karaktert/jelenetet/stb akarnak visszaadni, akkor ott már félremehet valami (pontosabban ott is).
“saját jogán kell megállnia”

winnie: “nem lehet valami létezésének célja akkor, ha nem jobb, mint egy etalon?”

de, pláne, hogy a világ fejlődik, és az etalonok megkopnak. más kérdés, hogy a nosztalgia, mint pszichológiai probléma mindig az útjában lesz az új (vagy esetünkben felújított) dolgoknak.

evelin.underwater - 2019. 04. 06. 21:50

John Cho lesz Spike <3

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz