login |

Mayans M.C.: vége az 1. évadnak – írta Zsanna

2018. 12. 14. 21:40 - Írta: vendegblogger

18 hozzászólás | kategória: kritika,

A Sons of Anarchy a maga nemében elég jelentős sorozat volt, és a döcögős két utolsó évad ellenére is sikerült beszippantania nagyon sok junkie-t. A történet kerek egésszé vált a befejezéssel, úgy éreztem, minden szálat elvarrtak.

Így azt hiszem, nem baj, hogy felmerült bennem a kérdés: van-e létjogosultsága egy spinoffnak a SOA világában? Mit lehet még ehhez hozzátenni, amit már nem láttunk? Milyen oldalt tudnak még megmutatni, amiért epedve fogom várni hetente a részeket?

Alapvetően nem rossz az elképzelés, az évad sem volt különösebben élvezhetetlen, de mégis úgy érzem, az egész egy kihagyott ziccer. Kicsit spoileres leszek a tovább mögött. A Mayans MC ugyanis egy gyenge másolata a SOA kezdésének, úgy, hogy közben pedig sokkal keményebb akar lenni. Egyetértek az előttem szólókkal, a két pilotkritikával), hogy itt már az elejétől kezdve bűnözés van, nem boncolgatunk morális kérdéseket, hogy mi a jó és mi a rossz, hogyan élhetnének nyugodt életet legalább félig legális üzelmekkel.

A szereplők egész egyszerűen bűncselekményekkel szereznek pénzt, és bárkit megölnek, aki veszélyezteti a bizniszt. Emiatt nem kimondottan volt izgalmas a történet, mert bármilyen meglepő, a vége minden ellentétnek gyilkosság lett. Persze lehet vitatkozni azon, hogy minek hasonlítgatni az elődjéhez, de azt mindenkinek be kell látnia, hogy eléggé adja magát a viszonyítás.

Az alap felütés ráadásul eléggé hajaz az eredetire, miszerint a főhősünk élete szerelmét elveszíti bűnös dolgai miatt, aki egy másik befolyásos faszinál talál vigaszt. Hogy aztán ez a múltbeli sztori mindenbe bekeverjen a jelenben, amikor épp nincs dráma.

Nem tudok elmenni amellett, hogy az egész történet a SOA-évadok kiragadott szálaiból lett egybegyúrva. Lásd: gyerekrablás; menekülés a kartell elől; üzletelés a kartellel; drogcsempészés; informátorkodás; különféle egyezségek a rendőrséggel/ügyészséggel; lefizetett, korrupt rendőrök; a klub egyik fele titokban összefog a másik fele ellen; rokongyilkosság; anyagyilkosság; sötét titkok a múltból (leginkább “ki kinek a gyereke”-témakörben).

És akkor ezzel meg is válaszoltam a kérdésemet. Ugyanis azt hiszem, nem sikerült újat mutatni, semmilyen egyedi sztori nem volt benne. Talán a lázadókat említhetném meg, de sajnos ők is csak asszisztáltak ugyanahhoz a bullshithez. Nagyjából ugyanazok a történetszálak vannak, csak most összekeverve, rapid módon kibontva és lerendezve, de persze más szereplőkkel új-mexikói környezetbe ültetve. Semmi, de semmi újdonság.

E.Z. karaktere van a legjobban kidolgozva, és valahogy a többi szereplőnek is az ő jelenlétében van meg a dinamikája. Különösen jók voltak ketten az apjával (az öreg hentes csak igazi badass karakter lett), és a testvérével, de tőle vált érdekessé a volt szerelme, Emily is.

E.Z. egyébként nagy reménysége volt a családnak, amíg el nem követte élete legnagyobb bakiját. Jó iskolai eredményei voltak, baseball ösztöndíja lehetett volna kiváló egyetemekre, míg be nem ütött a krach, és börtönbe nem került gyilkosságért.

Természetesen egy egyezség keretében kerülhetett szabadlábra, amit a zsaru unokatesója, Jimenez intézett neki. Nagyjából kisebb-nagyobb kitérőkkel, de az ő szemszögéből az ő viszontagságairól szól az évad, hogyan lavírozik a kétfelől érkező elvárások között.

A tesót, Angelt nem igazán értem. Nem tudom, mi a motivációja, mert ez nem igazán derült ki, azonban őt nevezném a másik főszereplőnek. Valahogy nem volt hiteles a kartellbűnözés felszámolásába vetett hitében

Plusz nem egyszer lett megvezetve, olyan volt végig, mintha csak sodródna az árral, pedig ő szervezte az összeesküvést, és ő volt az áruló a klubban a két haverral, Cocóval és a dagadt csávóval, akinek a nevére sem emlékszem már, annyira megfogott.

Összességében a Mayans motoros klub nem lopta be magát a szívembe. Angelen, E.Z.-n, és Cocón kívül szinte senkit nem ismertünk meg, mindenki csak biodíszlet volt. Még a klubfőnök, Bishop is papírmasé figura volt mellettük. Felbukkant El Padrino szerepében a jól ismert Alvarez, de ő sem került közelebb a szívünkhöz, és valahogy nem rágtam a körmömet, vajon hogyan alakul a sorsa.

A kartell kábé egy vicc. Vagy csak én nem tudok komolyan venni néptáncos fonattal a hajukban szaladgáló fegyveres fazonokat? Nagyjából bárki megszívatta őket, legyenek azok a lázadók vagy az ügyészség. Nem vagyok nagy szakértő, de azt hiszem, a kartellek a mai napig azért működnek olyan hatásosan, mert mindenhova beférkőznek (igazságszolgáltatásba, városvezetésbe, befolyásos legális üzletekbe), így minden szükséges információ a birtokukban van jó előre, és mert az elvadult latin-amerikai körülmények között ők tartják fenn a rendet, munkát és pénzt adnak az embereknek, így valahol a hatóságok is szemet hunynak.

Na, hát Galindo itt csak kapkodta a fejét, hogy mi is folyik körülötte, nem mondanám, hogy ő alakította a dolgokat, és jó párszor volt WTF-pillanata. Szóval nekem a gyilkosságok meg a kínzások ellenére úgy tűnt, hogy igenis sokan mernek packázni a kartellel.

Igazi erős női karakter nincsen, és azt kell mondjam, hogy ugyan E.Z. nagyjából jó Jax-koppintás, de mellette nem igazán találom az ellenpólust, az igazi rosszfiút, aki már elvesztette önmagát, és pont azért veszélyes, mert még mindig azt hiszi, hogy a többség érdekében cselekszik.

Persze nem lenne ez spinoff, ha nem bukkantak volna fel időről-időre ismerős arcok. Így itt volt nekünk Gemma, Chucky, egy egész SOA chapter, Lincoln Potter ügyész úr, Marcus Alvarez és persze a végén egy-két ismerős arc a Redwood Originalból. Azonban azt kell, hogy mondjam, hogy a színvonalon nem sikerült emelniük.

Bár próbáltam a történetet nem leleplezni részleteiben, azért meg kell emlékezzek a cliffhangerről, ami annyira elcsépelt volt, hogy nem találok rá igazán szavakat. De. Talán mégis. Csalódás. A végén úgy álltam fel a fotelból, hogy most ez komoly? Ezt bírtátok kitalálni? Nekem nem tetszett, nem is következett az addigi történésekből.

Nem lövöm le a poént, de a lényeg az lenne, hogy annak idején E.Z. azért került börtönbe, mert az édesanyját valaki megölte az üzletükben, és ő bosszút esküdött, de véletlenül rossz embert lőtt le, ugyanakkor látni vélte az igazi elkövetőt, aki a fináléban felbukkant, de sajnos egy olyan személy, akivel nem végezhet szabadon. Persze kíváncsivá tettek, hogyan oldják fel ezt a helyzetet, de valamiért az a megérzésem, hogy ahogy ez a felütés, úgy a megoldása sem fog tetszeni.

Azt mindenképpen meg kell említenem, hogy a széria most is remekül használja a soundtrackeket. A nyitány szerintem fantasztikus lett, az intró pedig azóta is rajta van a lejátszási listámon, belinkelem, érdemes meghallgatni-

A látványvilág rendkívül hasonlatos az eredeti sorozathoz, ugyanolyan fakó és a hangulat ugyanolyan baljóslatú. Nem volt ez szörnyen rossz szezon, elment szódával, de inkább olyan rajongóknak ajánlom, akiket nem zavar, hogy nem fog újdonságot kapni, viszont akit érdekelt a SOA, de soha nem kezdett bele mert elrettentette a 7 évad, akkor esetleg ebbe pillanthat, bár minőségében nem éri el az anyasorozatot

Legyen 6/10, de kicsit előleg is, hátha a második etapban magukra találnak.

18 hozzászólás Ne habozz!

NPeete - 2018. 11. 01. 12:23

SOA utolsó évadainál jött be, hogy volt 1-1 hosszabb rész, itt viszont mindegyik legalább 60 perc, vagy több, de szerintem a kevesebb néha többet érne… Amúgy nem rossz, az alapfelállás tetszett, az évad közepe kicsit leült, viszont most a vége fele újból jól felpörögtek a dolgok.

Lilith Dark - 2018. 11. 02. 12:18

Én nézem, és szeretem. ;) Bár tény, hogy a SoA-t semmi és senki sem fogja tudni utolérni, túlszárnyalni pedig végképp nem; de ez egy igen jó sori lett, határozottan hiányozna, ha nem lenne. Nagyon jól hozza a hangulatot, nem SoA másolat, hanem egyedi, személyre szabott hangvétellel adja – számomra – ugyanazt az élményt. Valószínűleg J. D. Pardo is teszi, már korábban is felfigyeltem rá pár mellékszerepe miatt. :)

Jack - 2018. 11. 08. 09:13

Nekem tetszett az évad, de azért a SOA közelébe nem ér. Végre belengették, hogy jön a SAMCRO, erre megjelenik 2 és fél tag, amiből egyet ismertem fel, kicsit csalódás volt. Az unokatesójukat is meglepően simán kinyírták, itt vártam volna valami csavart, hogy mégsem ölik meg, de most ennyire futotta. Kíváncsi vagyok, hogy rendezik le Happyt. Valakinek kiderült egyértelműen, hogy mégis mi a fene történt a kartel főnök testvérével?

f.fredericks - 2018. 11. 09. 13:25

===SPOILER ON===

Miért kellett csóró Happyt megtenni Reyes mama gyilkosaként?! Találhattak volna mást is. Tökre nincs értelme, és időben se jön ki a matek. Szóval szerintem ezt csúnyán elbaszták a készítők.

===SPOILER OFF===

Nem tudom mi lesz a második évadba, az irány érdekes lesz, mindenképp meg fogom nézni, de sajnos az uccsó rész sokat rontott az összképen.

Snoopyzit30 - 2018. 11. 10. 16:58

Habár az elején még jobbnak éreztem a SoA első évadánál, de valóban nem jobb, viszont közepesnél azért erősebb. Túl könnyen elvarrtak olyan szálakat, aminek én sokkal hosszabb kifutást hagytam volna. Viszont van annyira lendületes és érdekes az egész, hogy nézzem tovább. Én a karakterekre sem panaszkodom, lehet hogy nincsenek benne annyira domináns karakterek, mint a SoA-ban voltak, viszont cserébe nem is szerepel annyi idegesítő ember benne és nem futnak rá hatalmas túlzásokra sem, mint a SoA-ban.

Az elején már volt egy olyan jelenet, ahol megérkezik az egész samcro, de szinte csak a vezetőjüket mutatják, aki egy öreg fazon. Ő lett volna Jex apja? Mivel az első részben mutatják a börtönben Gemmát, így az egyértelmű, hogy jóval a SoA eseményei előtt járunk. Ami kicsit megzavart még az a Chucky karaktere volt, akkor ezek szerint ő előtte a mayáknál volt és úgy került át tőlük a samcrohoz.

@Jack: “Az unokatesójukat is meglepően simán kinyírták, itt vártam volna valami csavart, hogy mégsem ölik meg, de most ennyire futotta.”
Ez a rész nekem is csalódás volt, hogy ilyen simán kinyírták. Bár olyan nagy érzelmi kötelék nem lehetett köztük, de hát mégiscsak rokon volt. Az viszont jó pillanat volt, hogy a papi nem tudta megtenni, ő nem tudta megölni.

“Valakinek kiderült egyértelműen, hogy mégis mi a fene történt a kartel főnök testvérével?”
Ja, ezen én is agyaltam már az utolsó 2 részben. Már korábban is volt róla szó, de nem figyeltem annyira, így a végén én is fogtam a fejem, hogy akkor most ezzel mi van?Vissza kell majd nézni, talán okosabbak leszünk.

Várom a 2. évadot, lesz ez még jobb is.
Most olyan 7/10 az évad.

Jack - 2018. 11. 10. 22:32

A Gemmás jelenet az a sorozat múltjában játszódott, miután lelőtte a rendőrt a srác, és börtönbe került. (Akkor vetette el a szöszi a gyereket) A sorozat jelene, az a mostani jelen szerintem, vagyis a SoA vége után járunk időben. Potter is mondta, hogy majdnem lekapcsolta őket, de végül a CIA nem engedte, az már eléggé a SoA vége fele volt.

JaniRazor - 2018. 11. 11. 02:53

Gallindo testvére betegségben halt meg. Csak Devante akarta elhitetni vele, hogy az apja adta oda cserébe a hatalomért kb. Tehát hogy tegyen ő is így a saját gyerekével, mert ő azt látta egyedül jónak, hogy ne várjon semmire, inkább haljon meg a gyerek, de maradjon meg a hatalma, meg az irányítás. Ezért is nyíratta ki végül Devantét mikor rájött, hogy át akarta verni, hogy áldozza fel a saját gyerekét. Erre jött rá, mikor megtalálta az orvosi papírokat.

A Mayans meg pár évvel a SoA után játszódik. Pl az utolsó részben Alvarez említi is Jaxet múlt időben.

Snoopyzit30 - 2018. 11. 14. 15:46

@Jack

Ja, tényleg igazad van, pedig így gondoltam én is, nem értem miért keveredtem bele. Ez zavart meg valószínűleg. Na mindegy a samcro vezetője most akkor is egy öreg fószer, mert volt ilyen jelenet a jelenben.

@JaniRazor: ” Ezért is nyíratta ki végül Devantét mikor rájött, hogy át akarta verni, hogy áldozza fel a saját gyerekét.”

Ennél a jelenetnél viszont nekem nem ez jött le. Akkor nem az ellenállókkal köttetett alku kellett meghalnia Devanténak? Ezért fejezte le személyesen a csaj. És természetesen a püspöknek is, ezért kellett meghalnia, mert elárulta a csaj apját és emiatt irtották ki az egész családját a csajnak.

Jack - 2018. 11. 15. 09:53

@Snoopyzit30

Az nem a SAMCRO vezetője volt, hanem valami helyi charteré. A SAMCRO az konkrétan a Charmingi banda. A Mayans MC elején, amire te gondolsz, az a SAMDINO charter volt.

Snoopyzit30 - 2018. 11. 15. 18:10

@Jack

Aha, oké, szerintem újra fogom nézni az elejét. Köszi.

Annatar - 2018. 12. 14. 22:45

Snoopyzit30:

Ha Devante árulása nem érinti Galindot ilyen mélyen, nem adta volna ki Adelitának. Így viszont bosszút is állt, és jópontot is szerzett. Meg mintha még valami más haszna is lett volna a dologból, de arra már nem emlékszem :P

Ami viszont tetszett a sorozat vizualitásában, hogy egy-egy állatra fűzték fel az epizódokat :)

Sigismundus - 2018. 12. 15. 09:01

Eleve bizalmatlan voltam ezzel a sorozattal, nem néztem, és ahogy végigolvastam az évadismertetőt, jól tettem.

” Így azt hiszem, nem baj, hogy felmerült bennem a kérdés: van-e létjogosultsága egy spinoffnak a SOA világában? Mit lehet még ehhez hozzátenni, amit már nem láttunk? Milyen oldalt tudnak még megmutatni, amiért epedve fogom várni hetente a részeket? “”

Nos, igen, lehetne. Hetvenes évek Kaliforniája, ifjú Gemmával, Teller-el, Clay-el, Piney-el, Usherrel.
Post- hippi, Vietnám, Masoncsalád hangulat.

Etele - 2018. 12. 15. 09:33

Nagyon sajnálom, de nem tudtam szeretni a sorozatot.
4 rész után kaszáltam, pedig a SoA örök kedvencem.

Vontatott, lapos sztori, érdektelen karakterek, a válasz a feldobott kérdésre: nem, ebben a formában és minőségben nincsen létjogosultsága egy SoA spinoffnak.

perelli - 2018. 12. 15. 11:47

Szerintem sem lehet egy lapon sem említeni a SOA-val. Nem nézhetetlen, csak semmilyen.
Előzménysorozatnak valóban több létjogosultsága lett volna. Sőt, némileg”autentikusabb” is lehetett volna, mint a SOA.

morty - 2018. 12. 15. 11:49

Sajnos gyenge a SoA-hoz képest, becsületből befejeztem az évadot de nem tudom visszatérek e a folytatásra. Ez a kartelles szappanopera szál betette a kaput.

BennieBoy - 2018. 12. 19. 10:57

Máig a SoA a námbörván sorozat nálam, minden hibájával és túlzásba vitt wtf allűrjével együtt is, a True Detective mellett ebből tanultam meg angolul rendesen.
Tényleg nem tudott újat mutatni a Mayans, a karakterek sem olyan erősek, a lázadókat egy viccnek tartom, a kartell meg sokszor egy dél-amerikai szappanoperára emlékeztet.
Valamiért azonban mégis le tudott kötni szinte végig. Szerintem az alapsztori amúgy a legnagyobb ziccer, teljesen más irányt kellett volna venni és a SoA-hoz hasonlóan egy karakterfejlődést bemutatni. A Sons-ban a főszereplő(k) menekült(ek) a sorsuk elől, itt mondjuk a rosszabb környezet miatt el lehetett volna lőni, hogy a szereplők a saját vesztükbe szaladnak bele a kapzsiságuk miatt (pl. a ’95-ös Casino mintájára).

Gevin - 2018. 12. 27. 14:39

“ebből tanultam meg angolul rendesen.”

Azert eroteljes itt a white-trash hatas ahhoz, hogy rendesen megtanuld a nyelvet :D De ad egy sajatos aspektust, elonyt az ilyen jellegu/tarsadalmi retegu sorozatoknal/filmeknel.

Meg mindig nem folytattam a pilot utan es nincs is kedvem. Nekem is csak ugyanaz a kerdes porog a fejemben, mint itt tobbeknek: Miert nem kaptunk egy elozmenysorozatot az alapito tagokkal? Annak letjogosultsaga is lett volna.

thingol - 2019. 03. 30. 18:28

Nekiálltam most, mert a SOA nagy szerelmem volt. Lement pár rész, de egyre kevésbé tudott lekötni, ezért az 5. után inkább hagyom.

Sutter ha jól emlékszem azt mondta, négy történetet képzeld el a világban, a SOA volt az első, Mayans a második, talán a first 9 lenne a harmadik (de fixen 1 évad, 9 rész, Viatnamtól a Clay csatlakozásáig) és talán Jax gyerekeivel zárva.

Ha így lesz, akkor a következő chapterre benevezek megint. De a Mayansból elég ennyi.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz