login |

Gotham: kezdett az 5. évad

2019. 01. 17. 21:30 - Írta: superpityu

106 hozzászólás | kategória: kritika,

Look around Jim, we are all slowly dying, just some of us get to choose how.

Utolsó útjára indult a Gotham az 5. szezonjával, ami az animációs sorozat óta a kedvenc alkotásom lett a Batman mitológián belül. Rengeteg eredetsztorit kaptunk már a sorozattól és az előzetes bejelentések szerint még idén is vár ránk pár nagy gonosztevő bemutatása, miközben a régi szereplők is tovább fejlődnek.

A történet a 4. évados finálé után veszi fel a fonalat, de rögtön egy flashfowarddal indít, amiben Jim, Bullock, Pingvin és Ed indul meg valaki ellen. Tippelni lehet, hogy talán Bane ellen születik meg ez a nem túl szokványos összefogás, de két rész után is kár ennyire messzemenő találgatásokba bocsátkozni.

A jelenben Gotham különböző részekre lett osztva. Minden területet más és más felügyel, mi egyelőre jobban csak A Jim, Barbara és Pingvin fennhatósága alatt álló területeket ismerjük meg jobban. Igaz közben az is kiderül, hogy például Scarecrow, Firefly és Jeremiah (és Ecco) is felépítették bázisukat, vagy valami hasonlót.

Bár az évek során sokszor kiderült már, de még mindig meglepődöm azon, hogy Pingvin mennyire inkompetens vezető, cserébe Jim és Barbara is elég jól bánik a kialakult helyzettel, egészen addig, amíg… a tovább után folytatom spoileresen.

Mindenki tartalékok híján, alig van élelem és víz, Bruce pedig kihasználva státuszát sikeresen kér ellátmányt a külvilágból. Ez persze felkelti a többiek figyelmét is, ezzel pedig meg is érkeztünk az első fontosabb csavarhoz a sztoriban.

A finálé eseményei után Tabitha bosszúvágytól fűtve le akar számolni Pingvinnel, ami egyáltalán nem úgy sikerül, ahogy szerette volna. Mondhatni kissé komikus jelentben az enyhén szólva is szerencsétlen Oswald megöli Tabitha-t. Annyira nem meglepő ez a dolog, mert a promóciós anyagokon sem szerepelt a Jessica Lucas, de mégis annyira bénán volt kivitelezve. Ráadásul ahogy Jim-ék csak végignézték az egészet, az egyszerűen fájt.

Miután Selina kórházban, Tabitha pedig halott, így adja magát kérdés, hogy merre is akarják vinni Barbara karakterét? Jöhet a bosszú Pingvin ellen? Vagy éppen ezzel akarják valahogy visszahozni Jim mellé, hogy beteljesítse a képregényes sorsát? A második rész alapján lehet a történetében pár csavar, de eléggé valószínűnek tartom, hogy valahogy egymás mellett fognak kikötni ők ketten, még ha csak egy estére is.

Bruce minden figyelmét Selinára összpontosítja, olyannyira, hogy miatta még Ivy-val is képes volt kompromisszumot kötni a lány megmentése érdekében. Egyébként Peyton List nem egy nagy színész, de amikor be volt zárva abba a szobába, én is elhittem neki, hogy nem direkt gyilkolta meg azt a sok embert.

Ed sztorija viszont egyelőre kérdőjel számomra. Nem tudom, mit akarnak kihozni belőle, vagy mi hajtja őt, de nagyon kíváncsi vagyok, hova fog kilyukadni a története. Valamint Lee még nem bukkant fel egyelőre, szóval ez azért elég érdekes húzás, hogy valószínűleg eddig nem is nagyon látta senki a fontosabb szereplők közül.

Bevallom, sajnos kissé vérszegénynek éreztem ezt a két részt, látom a sorozatban továbbra is a fantáziát, de egyelőre nem igazán sikerült hozni a korábbi hangulatot, nem annyira egyértelmű a káosz, mint korábban. Ettől függetlenül tetszik, csak több őrület kellene ide, ami valószínűleg Jeremiah és Ecco megérkezésével be is fog következni.

106 hozzászólás Ne habozz!

heidfeld - 2019. 01. 17. 22:45

Ja-ja. Peyton List tényleg nem nagy színésznő, de itt, bezárva, egész hihető volt.
Őt behozni, Maggie Geha helyett… Eyecandy szempontból ez kb. olyan, mint amikor az indiánok aranyat, smaragdot, ezüstöt adtak – pokrócokért, üveggyöngyért..
Igen. Ez a Tabitha-dolog ritka béna volt. Csak Barbara, rövid haja tudta alulmúlni.
De a többi nagyon tetszett. Barb erős motivációt kapott, Jim is próbál rendet csinálni.
Sajnos, második nagyon nem volt jó. Érdektelen, unalmas. Rá sem ismertem, egyik kedvenc sorozatomra.
Pedig lehetőség, izgalmas karakterek bőven akadnak. Különösen Ecco érkezését várom!

Enzo - 2019. 01. 18. 01:51

5×01 (pótlás múlt hét keddről)

Gotham is back, királyság! Tetszett a nyitórész, még úgy is, hogy sokmindent csak belengettek (Riddlerrel mi történik/Dr.Strange mit tett vele, JeremiahJoker, álarcos csaj, kisgyerek a végén). Elég badass volt a flashforward-os intro, kíváncsi vagyok, mi lesz a kiváltó oka ennek a nagy társulásnak és ostromnak.

Darabkák:
1. Na, csak kérnem kellett az évadzárós kommentben, és lett térkép! Megnéztem volna rendesen is, de legalább Gordon lenarrálta valamennyire. Van itt mindenféle terület: GCPD, Pingvin, Street Demons(who?), Zsasz, Sirens, Low Boyz, Scarecrow, Firefly, Freeze…
2. Barbz, mi ez az ázott csuriz kinézet? :DD
3. Jók voltak az éjjelátós jelenetek, amikor Bruce megvédte a raktárat Scarecrow embereitől.
4. Selinát elég lehangoló így depressziósan látni, de persze nyilván majd bejön ez a Witch-szál rendesen, aztán valami csodaszerrel fog tudni járni.
4b. Apropó járás, Pingvin micsoda kis lábformáló izét kapott, így ennyi idő után érdekes, hogy foglalkoznak ezzel a “problémával” is.
5. Kreatívan oldották fel a Tabby-Pingvin standoff-ot a hibás golyóval, ami ugye ráadásul előtte már fel volt vezetve, és milyen ironikus is egyben. Tabbytől akkor elköszönünk (vagy hát ez Gotham, franc tudja), szép kilépő jelenetet kapott.

#hétidézete:
“-The people won’t be happy.
-I haven’t been happy in ten years.” :D /Harvey/

5×02

Most jut eszembe, hogy akkora világvégének van kikiáltva a hidaknak a lerombolása, meg helikopter így, helikopter úgy… nem találták még fel a hajót? (ha valami egészen nyilvánvaló válasz van erre, szóljatok :D)
A részben amúgy egy-két dolog szemet szúrt: Harvey-ék azon töprengenek, hogy a folyó mellett tevékenykedő rosszarcok alagutat ásnak, és mire kellhet – na vajon mégis mire? ; illetve a Prófétáknak a gyerekek kimenekítésénél annyi eszük nem volt, hogy a teherautók kerekét/tankját lőjék…
Pozitívumnak felírnám a fényekkel való játékot a részből, egyrészt a Jim-Barbz beszélgetésben a klub reflektorai játszottak az arcukon, másrészt a fura stroboszkópos szoba, mondjuk az már inkább a zavaró, de hatásos kategóriába esett.

A hotel amúgy tényleg marha creepy, gondolom szerepelni fog még a maszkos nő és a “kisfia”. Riddler szála vicces volt, ahogy próbálta visszaszerezni az emlékeit, és a Street Demons-os csávót kérdezgette a saját tetteiről. Ivy-ból meg alakul a Cicanő, én mondjuk arra számítottam, hogy majd a depissége miatt nem akarja bevenni a gyógyító magot, de így végülis passzolt a karakterhez, hogy a mag kétes eredete (Ivy) miatt úgy állt hozzá, hogy “hát, max meghalok”.

#hétidézete a két utcai banda viaskodásából:
“-I won’t say it again, freak. Gordon comes with me.
-I’ll tell you what! I’ll take his head, and you can have the rest of him!” :D

mSO - 2019. 01. 18. 06:10

Mondjuk ez a Peyton List százszor tehetségesebb és szebb, mint a diznihercegnő névrokona.

heidfeld - 2019. 01. 18. 06:56

@MSO: Jó 50-szer, valószínűleg. De a Colony-ban gyenge volt.

mSO - 2019. 01. 18. 07:54

Enzo: hajóval menekítették ki a lakosság nagy részét, de gondolom a várost nem akarják a gazfickókra hagyni, illetve többen nem tudnak/akarnak elmenni a városból. Hajóval jóval lassabban lehet közlekedni, plusz a dokkokat is védhetik gyilkos bandák. Helikopterrel még fel lehet szállni védett helyről.

Mate815 - 2019. 01. 18. 08:04

Vajon Harvey Dent feltűnik újra vagy róla teljesen elfeledkeztek az írók?

DarkEagle - 2019. 01. 18. 11:11

Dentnek nincs túl sok létjogosultsága jelenleg elvégre ő egy ügyvéd. Majd ha “helyreáll” a rend visszajön.

Egyébként nem volt rossz ez az első 2 rész de az nyilvánvaló hogy most tényleg egy komplett filmként van elkészítve az évad. Tabithát nem sajnáltam egyáltalán. Már évekkel ezelőtt ki kellett volna nyírni. Sok haszna nem volt.

Ami most nagyon érdekel az Bruce és Selina, no meg persze hogy mit kezdenek majd Bane-el és Jokerrel és Harley-val. Igen velük mert én nem fogom őket Jeremiah-nak és Ecco-nak hívni mikor nyilvánvaló hogy kik is ők. :D

Ja és Lee sem hiányzik igazából szerintem. Nekem pl fel se tűnt hogy ő nincs. Őt is akkor kellett volna kiírni mikor elvetélt és lelépett Jimtől. Voltak jó dolgok vele kapcsolatban de elég hamar kifulladt. Az Eddel való kapcsolata is kész vicc volt igazából.

Marcello - 2019. 01. 18. 12:29

Érdekes volt olvasni a kritikát, mert én pont, hogy ennyire összeszedettnek még nem is láttam a Gothamet, mint ebben az évadnyitóban (a folytatásról picit más a véleményem). A rendezés végig nagyon ott volt, a kerületekre osztott város is tartalmaz bőven potenciált, ráadásul a látvány, mintha sokkal szebb lenne, mint eddig, talán új lehet az operatőr, vagy nem is tudom, mivel magyaráznám (pl. döntött kameraállást nem sűrűn láttam ebben a soriban, itt viszont többször is feltűnt), egyedül a Rébuszos történetszállal nem tudok én se mit kezdeni + két kínos forgatókönyvírói húzáson is erősen forgattam a szemem. Az egyik a már korábban említett Pingvin-Tabitha jelenet, meg majdnem az egész raktáros rész… Egy tökösebb alakulat rég szétlőtt volna ott mindenkit, nem értem, Gordonék miért haboztak. Ezen kívül, már amikor a helikopter bement a felhőkarcolók közé sétarepülni, akkor lehetett tudni, hogy ez bizony RPG áldozata lesz, ennél azért szerintem még Bruce-nak is lehetett volna több esze, vagy, ha nem, akkor a pilótának.

A második epizód már tényleg picit rosszabb volt, főleg a Poison Ivys rész. Két másodperc alatt elintézte kinn mindhárom palit, amihez Bruce tényleg annyiban járult hozzá, hogy kinyitotta az ajtót. Nehogy már egyedül, meg a növényei segítségével ne tudta volna ezt elintézni. :D

Amúgy én nem igazán néztem előzeteseket, szóval csak annyit tudok, hogy benne lesz Bane, az viszont meglepett, hogy egyelőre se híre, se hamva, pedig 8 részük van már csak felépíteni a karaktert, meg minden történetszálat lezárni, nagyon kíváncsi vagyok, hogyan oldják meg, btw. én még nézném a sorit évekig szerintem, bámulatos az egyes karakterek jellemfejlődése, összevetve a pilottal akár.

superpityu - 2019. 01. 18. 12:34

Darkeagle: Tabitha évek óta csak katalizátor volt Barbara számára. Tavaly miatta adta fel a képességét és tett szert a követőire, idén miatta kapott motivációt a karaktere. De lényegesen nem befolyásolta a történetet. De gyanítom ha nem 10 részes lett volna a szezon akkor más irányba vitték volna őket. De ez a halál annyira béna volt számára, amikor fél kézzel intézett el eddig mindenkit, most egy szerencsétlen Pingvin leszúrja wtf.

Dlee - 2019. 01. 18. 18:09

5×01 nagyon vártam a folytatást de annyira nem nyűgözött le.
Selina vivódása tetszett.
Felosztott területek-tetszett, várok vissza mindenkit.
A kutya nagyon cuki.
contra:
Nem hiszem el hogy Ednek a 2.évad óta nem sikerült normális történetszálat adni. “Ki vagyok én? Gyere elő másik Ed!” A kedvenc karakterem volt egykor, ma már nem sajnálnám ha megválnánk tőle.
Lee se hiányzik nekem se, nem akarom hogy vissza jöjjönsikerült normális történetszálat adni. “Ki vagyok én? Gyere elő másik Ed!” A kedvenc karakterem volt egykor, ma már nem sajnálnám ha megválnánk tőle.
Lee se hiányzik nekem se, nem akarom hogy vissza jöjjön. Unalmas.

Ami viszont a kedvenc részem volt az Tabby halála. Én nagyon szerettem a karakterét, de Pingin karakterének jót tett a kiírása. És az tetszett a l Unalmas.

Ami viszont a kedvenc részem volt az Tabby halála. Én nagyon szerettem a karakterét, de Pingin karakterének jót tett a kiírása. És az tetszett a legjobban hogy Gordon nem tett semmit. Olyan volt mintha ez egy fizetseg lett volna Pingvinnek az anyja haláláért. A kedvencem volt a 2.évadban amikor Jim nem hagyta neki megölni Gallavant és börtönbe került a gyilkosságért.Mintha most kb kárpótolta volna emiatt. Az kettejük kapcsolata a kedvencem a sorozatban

5×02
Nagyon nem tetszett. Untam. Nem is néztem végig.
Viszont az Ivys jelenetek jók voltak.

5×03
A kedvenc részem az egész sorozatbol. Ecco őrültebb mint az előzetesekből tűnt. Nagyon nagyon jó volt a játéka. Amikor magafelé forditotta a pisztolyt, a nevetés…. Tökéletes szinészválasztas.
Selinával nagyon jól sikerült a párbajuk.
Gordon és Pingvin tökéletesek voltak a rész vége pesig meglepő volt. Nagyon várom a folytatást.(örülök hogy Ed nem szerepelt) Pennt sajnáltam Olga viszont jó hogy visszajött.
Ez nekem 10/10 volt, bár minden maradék rész iLyen lenne

Hét idezete:”I am not moving”

Edrick - 2019. 01. 18. 19:04

@Marcello: “pedig 8 részük van már csak felépíteni a karaktert”

10-ről 12-re lett bővítve a részek száma; bár nem tudom, +2 rész megléte mennyire befolyásolta vagy változtatta meg azt, ami előtte már feltehetőleg valamennyire megvolt. Ezt majd meglátjuk :)

Ez az első két rész abszolút építkezés volt, és én is úgy érzem, kevesebb volt ez annál, mint amit fel szoktak mutatni. Építkezés, eléggé a lassabb fajtából, de az eddigi évadok alapján abszolút bizakodó vagyok, hogy tudják, mit csinálnak (aztán ha ne adj isten még a 6-7. részben is csak ez megy, akkor eléggé szomorú leszek, de remélem, erre nem kerül sor:)

heidfeld - 2019. 01. 20. 20:06

5×03

Selina változása jó. Jim- Pingvin párosa elment.
Igazán Ecco vitte a részt.
Előző évados megjelenése is jól sikerült, de itt…
Nehéz szavakat találni. Francesca Root-Dodson ő, ha minden igaz. Hét alakításánál meg is említem.

Edrick - 2019. 01. 20. 22:26

Csatlakozom: Eccoba egészen beleszerelmesedtem. Nem érdekel, sőt, talán még örülnék is, ha sosem hívnák Harley-nak; hasonlóan őrült, de valahogy mégis higgadt, egyáltalán nem sipákol, és elképesztően magabiztos. Legyen ő egy picit más megközelítése Harley-nak a készítők részéről, aztán vagy névleg is ő lesz, vagy nem, nekem már mindegy, mert az Ecco mint név baromira tetszik; szerintem ő így teljesen készen van.
Tényleg csak azt sajnálom egy kicsit, hogy eléggé fű alatt hozták be a 4. évad végén, Francesca Root-Dodson jól játszik, remélem, hasonlókat izgalmas pillanatokat kaphatunk tőle a továbbiakban is!

a_princess_of_crime - 2019. 01. 20. 23:42

5×03

Nálam Selina vitte a részt Ecco-val kézenfogva. Az ifjú macskanő bosszúszomjúsága, vadsága és humora együtt nekem nagyon bejött, nálam ő volt a rész királynője és persze Ecco ki kiválló Harley lesz! Imádtam a közös jelenetüket Selina-val, igazán csodálatos volt! Alig várom hogy a következőben Jeremiah is felbukkanjon, mert ha minden igaz már benne lesz! ❤ Jim és Oswald közelharc tetszett, habár unalmas állandóan az ellenségeskedés, hogy utána úgy is összefogjanak. Viszont a rész végén összetört a szívem….a Menedéknek annyi…

Ui. Jeremiah adja bölcseleteit a temlomában, [ megyek gyertyát meg ablakot lopni ] Gotham meg a halál szélén…. xd

Enzo - 2019. 01. 23. 20:48

5×03 (pótlás tegnapról)

1. Hiába esküdött vérbosszút Barbz, meg mártotta be egy csomó bandánál Riddler, tudtuk, hogy Pingvin nem fog meghalni, már csak a flashforwardban mutatott jelenléte miatt sem.
2. A noname bandákat azért jól megtépázták: Street Demons, Low Boyz, Élőhalottak, lassan szűkül, hogy kinek van területe Gothamben.
3. Ecco telitalálat, kísértetiesen jól nyomta Francesca Root-Dodson, csak ismételni tudom a többieket, le a kalappal, ígéretes Harley.
4. Mr.Penn kiírása elég időszerű volt, eddig is elég jól megúszta, mint Pingvin csicskása és titkainak tudója.
5. De most komolyan, miért nem létezhet csak egy rövid ideig valami jó és pozitív ebben a városban? (Mármint Gothamben :D) Ki bombázta le a Menedéket, ez a nagy kérdés…

#hétidézete:
“-You don’t look like one of Jeremiah’s worshipers.
-I have witnessed his work firsthand. I will never forget it.” :D /Selina végül is nem hazudott/

Chiplecsap - 2019. 01. 24. 03:18

Ha már Ecco, és Francesca Root-Dodson, akkor ha érdekel titeket, van ez a srác, Bobatalks. jutyubos gyerek Gotham és egyéb videket csinál, elemzés kibeszélő ilyesmik, nos Ő volt szerencés és készített egy egy Skype interjut Francesca-val :)

INTERVIEW with Gotham’s ECCO, Francesca Root-Dodson! – Gotham Season 5
https://www.youtube.com/watch?v=xFy1Umq7zhY

heidfeld - 2019. 01. 24. 18:50

Pár éve, volt szerencsém élőben elcsípni, egy élő, Facebook-interjút. Jessica Lucas, és Erin Richards, ült – heverészett, ágyon-székben, nem túl sok ruhában, igen vidáman válaszolgatva, kérdésekre…
Linkelni nem tudom, sajnos.
Egyébként Epic-en indul, egy Gotham-világával kapcsolatos sorozat, ha minden igaz.

Dlee - 2019. 01. 25. 09:23

5×04
Én előzőhéten/egész rész alatt:
Kérlek ne Ed legyen aki felrobbantotta Havent. Kérlek ne.
Lehet szüneteltetnem kellene a sorozatot., és lehet velem van a baj mert ez gáz hogy egy karakter ennyire el tudja rontani az élményt…
Tényleg még sose utáltam ennyire senkit, még amikor Flasht néztem Irist se.
Nem is az a baj hogy a csavar kiszámítható volt de

5×05 PROMO SPOILER

reménykedtem hogy végre túl vagyunk a Nygmobblepoton. Én amugy nem shippek miatt nézek sorozatot, de mégis imadom shippelni a karaktereket. Főleg akik érdekesek együtt. És hát na, őket pont nem..

Spoiler és negatívumok vége.

Mindenki es minden más tetszett.
Zsasz hihetetlen volt és már nagyon hianyzott, a Pingvin courtön sokat nevettem. Azok után hogy Sofiáért elárulta nem csoda hogy ennyire megakarta őt ölni.

Eccco nem szerepelt sokat de most is jó volt
Hét idézete tőle: Lets do what my daddy did before my 6th birthday, move out.- Vagy valahogy igy volt XDD Szegény.

Jeremiah is jó volt, kivancsi vagyok hogy játszották el a halálát vagy mégis mi történt vele.Bár nem tudom amúgy, Cameron halt meg a legtőbbet eddig a sorozatban,elég jól csinalja mindigXD

Azért már nincs olyan sok rész, és sok mindenkit kellene még visszahozniuk, remélemem látunk mindenkit

Barbara Jim jó volt, de valószínűleg Barbara meghal az évad végen hogy Jim majd felnevelje Batgirlt.

És hát ennyi, még nem tudom hogy nézzem-e jövőhéten vagy csak az évad végen egyben mindnet:/

Edrick - 2019. 01. 25. 15:07

Én egy kicsit ingadozom, hogy mit érzek a heti résszel kapcsolatban.. vagy inkább csak bizonyos pillanatai miatt. A csavar Ed szálán tényleg várható volt, de valahogy reménykedtem, hogy nem lépik meg. Viszont még se Lee, se Strange, szóval velük még simán lehet fordítani valahogy a dolgon.

@Superpityu tökéletesen megírta az első két rész kapcsán, hogy lehet valami Barbara és Jim között, ez így kerek perec be is jött. De talán tényleg nem is lett volna értelme tovább húzni, és tudjuk, hogy a Gotham ilyen szempontból nem tököl, és szeret viszonylag váratlan pillanatokon pontot tenni bizonyos dolgok végére. Szóval Jeremiah..?

Erős pillanat volt, de nem mernék befizetni rá, hogy sokáig így is marad. Simán lehet még Basil Karlo is a képben (légyszi!), és akkor meg is érteném, hogy Monaghan picit furán játszott – bár az is lehet, hogy csak rég láttam tőle Jeremiaht. Azt viszont nem tudom elvenni, hogy Eccoval eszméletlenül tetszettek, az a kivonulási egysoros meg legalább annyira volt szívfájdító, mint amennyire vicces.

Zasznak amúgy én is nagyon örültem, a körülötte kialakult tárgyalás, és az egész Jim-Pingvin-vonal volt az, ahol éreztem, hogy ez tényleg egy senki földje, ahol mindenki képes a másik torkának ugrani.

Szóval a rész bizonyos döntéseivel nem értek egyet, vannak csavarok, amiket még várnék ezekért “cserébe” (nem mondok le Clayface-ről), de bízom bennük, hogy tudják, mit csinálnak + még tényleg elegen vannak, akiket nem láttunk, és remélem azt is, hogy a belengetett flashforward ellenére nem lesz se Pingvin, se Nygma (se más) egy földre szállt angyal a végére.

U.i.: most képileg is voltak izgalmas beállítások, Ben McKenzie eléggé igyekezett

Edrick - 2019. 01. 25. 15:10

* bocs, benéztem, ez még nem az ő rendezése volt

a_princess_of_crime - 2019. 01. 28. 00:47

5×04

Észre sem vettem hogy Zsasz mennyire hiányzott már nekem! ♡ Annyira felrázta a hangulatot a robbantás után ezzel oldva a feszültséget hogy az hihetetlen! ♡

Drága Jeremiah….meghaltál? Nem hiszem hogy ennyi szúrást túlélne bárki is, így kíváncsi vagyok jövő héten miként tér vissza köreinkbe. ( Egyébként az összes jelenetét imádtam, főleg Ecco-val. ♡ )

Edward rendesen megleptél. Habár sejtettem hogy ez lesz a vége.

Az egész Ozzie és Jim párosítás, ja és a tárgyalás valami fenomenállis volt!

Jim és Barb….hatalmas piros pont. ♡

Ayrons - 2019. 01. 28. 12:29

Joker életbe van mivel az évad előzetesben volt egy Bruce VS Joker rész amit még nem láttunk.

Enzo - 2019. 01. 29. 15:12

5×04 (pótlás tegnapról)

Micsoda példátlan összefogást hozott a bombázás…egy darabig, mert hát ugye mégiscsak Gothamben vagyunk. Nemes dolog volt Jimtől, hogy megmentette Zsasz-t, de aztán mi volt a párbajos terve? Ha fegyvert ad neki, akkor vagy Victor lelövi őt (ami nem jó), vagy ő lövi le a kopaszt (akkor meg ennyi erővel hagyhatta volna Pingvinék martalékául is). Nem teljesen világos.
Ed szála tetszett, ügyesen kötötték be (nyomozásban segítés az aktáért cserébe) és a tenyerén levő írás elsőre félreértelmezése is ötletes. Az meg sejthető volt, hogy ő (vagy hát Riddler) állt az RPG mögött, de amikor megláttam a néni ajtaján a 1215-ös számot, akkor már teljesen egyértelmű lett. Mondjuk így még furább, hogy a flashforward szerint vállvetve fognak harcolni Jimmel meg Pingvinnel…
Ecco megint remek volt a kevés kis jelenetében, Jerome leszúrása meglepett, de már nem igazán tudom komolyan venni, és csodálkoztam egyet a Jim&Barbz csókcsatán is a végén.

#hétidézetei:
“-He heard people talking about a shady guy lurking around Haven before it blew.
-This is Gotham. You’re gonna have to do better than ‘shady guy’.” :DD /Barbz&Jim/

“-We’re sitting ducks out here.
-And one Penguin.” :DD /Harvey/

“-Hey, do you guys have any canned peaches? Man, I’d trade an arm and a leg for that right now. Not mine, somebody else’s.” :DD /Zsasz/

Edrick - 2019. 02. 01. 14:21

5×05

Nekem egy kicsit olyan érzésem van, mint a második évad legvégén, amikor túlpörgött, és lerombolt mindent, amit abban az évadban épített.. jó, rombolásról még szó sincs, de egy részen belül majdnem robotot csinálni Edből, és még behozni Eduardot úgy, hogy máris gonoszt csinálnak belőle.. ez a rész nekem volt valahogy nem. BD Wong persze, jó volt, őt mindig öröm látni.. úgy érzem, a Gotham most vékony jégen táncol, hogy nagyon jó-e éppen, vagy nagyon nem. A végén is Jeremiah és Ecco ahogy még a néző szájába rágták, hogy “jah, nem halt meg, háh, eleve így terveztük!”, az majdnem kiverte nálam a biztosítékot. A Wayne-szülőkkel viszont lehet alkotni valami nagyon erőset, úgyhogy nagy reményeket fűzök a folytatáshoz ilyen tekintetben.
De ez picit most megfeküdte a gyomromat, talán jobb is, hogy kihagynak egy hetet..

wondorog - 2019. 02. 01. 18:00

A Wayne-szülős cucc nagyon beteg lesz, újranézve az évadpromót, egyértelmű mire készül Jeremiah.

zoleeeee - 2019. 02. 03. 17:42

Eddig minden rész hozta a jól megszokott Gotham formát. Sajnálni fogom hogy nem lesz folytatás.Nem emlékszek hogy olvastam volna látni fogjuk Bruce Batmanné alakulását esetleg a végén?

Edrick - 2019. 02. 03. 19:24

@zoleeeee: talán konkrétan nem lett kimondva vagy leírva, hogy lesz Batman, viszont elvileg az utolsó rész 10 évet fog ugrani az időben, szóval látok rá esélyt

zoleeeee - 2019. 02. 04. 13:09

@Edrick: Uuuu az király lenne!!!! :D

heidfeld - 2019. 02. 04. 18:56

Jim rengeteg időt vesz el, érdekes-őrült karakterektől. Értem én, hogy ő köti össze a szálakat, de akkor is.
Nincs súlya, ha valaki meghal. Lassan, nekem tovább tart bemennem a városba, lángost venni, mielőtt valaki ismét feltűnik, poraiból.
Ennek ellenére nagyon sajnálom, hogy ez az utolsó szezon! Bár, halványan reménykedem, egy Ecco-szériában. A tökéletes főszereplőt már megtalálták.

kobriszvaldez - 2019. 02. 04. 21:16

@Edrick Nézd meg Jeremiah arckifejezését,mikor Ekko mondja hogy Brucenak és Selinának azt kellett hinnie hogy meghalt, Ő is olyan fejet vág hogy ez egyértelmű nem kell túlragozni.

a_princess_of_crime - 2019. 02. 04. 23:17

5×05

A sorozat most nagyon jó irányt vett, le a kalappal a színészek, a forgatókönyvírók és a rendezők előtt. Csodálatos, sőt kész remekmű amit a képernyőn látunk.

Ebben a részben két kedvenc – számomra erős – jelenet volt, mi értékes lett számomra az egész évad során.

Az egyik az Edward és Oswald jelenete. A másik Harvey és Bruce párbeszéde. Zseniális. Egyszerűen le a kalappal imádtam. Habár nem hagynám ki a felsorolásból a Batcat párbeszédet sem, az felettébb durva volt.

És most jöjjön a rész atyfasz része….
Jeremiah megrendezett halála. Valaki elmagyarázná nekem mégis hogy sikerült egy szúrásnak betalálnia a kilencből? Ecco elmondása szerint Jeremiah nem fogadta el a mellényt, így mi védte meg? A kabátja? Vagy a gyermekem páncélból és vasból van vagy mi? Azt gondolom hogy ezt nagyon elcseszték a teóriák jobbak voltak mint maga a megvalósítás….

Másrészt a Wayne szülőkkel még összehozhatnak egy igen ütős kis jelenetet. Gonosz vagy Jeremiah. Nagyon gonosz. De ezért szeretlek. ♡

Enzo - 2019. 02. 06. 00:43

5×05

1. Ez az Eduardo nevű arc volt már? Vagy csak Gordon ismeri korábbról? Meglepett a fordulat a szál végén, hogy Walker meg ő vannak a robbantás mögött. Túl szép lett volna, hogy a város csak úgy kap képzett segítséget…
2. Figyeltétek, hogy az elején az RPG-árus fickó amit néz filmben is Mr.Gordon-t emlegetnek?
3. Nygma huszárlépéses-aknás-rejtélyes szobája király, tetszett!
4. Bruce most talán meglátta Selinán, hogy milyen volt ő is korábban, amikor ilyen bulizós úri ficsúrként viselkedett.
5. Pingvin és Nygma jelenete (kicsit “se veled, se nélküled” kapcsolat) kiválóra sikerült, mondjuk két ilyen színésszel nem csoda.
6. De ha már színészi teljesítmények, Ecco megint parádézott a rövid jelenetében is. Azt mondjuk én se értem, hogy Jeremiah hogy nem halt meg, ha egyszer mondja hogy nem vette fel a mellényt.
7. Fura, hogy senki se említi Lee-t azzal kapcsolatban, hogy Nygmával együtt került Strange-hez, pedig 2 jelenetben is lett volna rá alkalom.
8. A végén a kitalálható slusszpoén, hogy Jeremiah “rekreálja” Bruce szüleit, az mi már?? Te jó ég…

#hétidézetei (két kutyás, mindkettő Nygmától):
“You anthropomorphizing nincompoop. Dogs can’t smile.” :D

“Hello, Oswald. We have a great deal to talk about. But first…did you name your dog after me?” :D (ezt ellőtte a trailer asszem, de így is adta)

Chiplecsap - 2019. 02. 15. 13:24

Gotham – “Happy Valentine From Mr. J and Ecco”
https://www.youtube.com/watch?v=ymMwzhtFG3E

a_princess_of_crime - 2019. 02. 16. 00:31

Jeremiah trailer-je…..azt a rohadt…..♡ ♡ ♡

Mate815 - 2019. 02. 18. 10:57

A kiszivárgott képek Jokerről remélem kamuk mert ha tényleg úgy fog kinézni ahogy akkor az Leto szintű förmedvény lesz.

Chiplecsap - 2019. 02. 18. 13:51

Mate815
Szerintem jolnéz ki és realisztikus is valamien szinten, ugy értem egy vegyszerekkel teli üstbe esik bele, vagy sav vagy mi a fene az, elég nagy baromság eleve hogy jaj csak zöl haja lett töle meg fehér böre XD. Az hogy totál eltorzitja elég ilyesztövé teszi.

cameron monaghan, pedig valszeg nagyon jol hozza majd, ugy hogy egy kép alapján nem fogom itélkezni, majd a teljes vásznon az elő adásával. Ugyan ez a netes rinyálás volt volt a 4 évadban is amikor jeremiah első képei kikerültek, és aztán mégis mien baromi jol hozta és élvezetes volt. Kicsit vátlozhatna már a nép, baromi unalmas ezeket a rinyákat urja meg urja át élni XD

Mate815 - 2019. 02. 18. 14:35

Lehet, hogy realisztikus csak épp nem Joker. Ez a valami kb az Alien 4 newborn-jára hajaz. Köze nincs a karakterhez ergo fos.

Chiplecsap - 2019. 02. 18. 16:30

Mate815
Ennek az univerzumnak ez a Jokere és késsz, törödj bele. KB az össze Gotham karakterröl el lehetne mondani ugyan ezt hogy semmi köze a “karakterhez” szal cut the bullshit
Amugy WB ugy sem engedi hogy Jokernek nevezék szal, nem tök mindegy? :P.

Mate815 - 2019. 02. 18. 17:24

Ebben igazad van de Jerome/Jeremiah nagyon jól sikerült karakterek, kár lenne elrontani egy ilyen szörnyszülöttel szerintem. Bízom azért a készítőkben, hogy nem vadulnak meg nagyon.

a_princess_of_crime - 2019. 02. 19. 21:19

Én ebben Chiplecsap-pal értek egyet. Cameron lenyűgözött minket évadról évadra a két ikerpárral. Miért most csalódnánk benne? Mert elrettentő a karakter kinézete? Nem a tehetséget nem a kinézetéből fogom megítélni.És amúgy is – Joker nem éppen a szépségéről híres és valljuk be, Jeremiah igen csak vonzó, agogy Jerome is az volt annak ellenére hogy lenyúzták az arcát. Én pont ilyesmi karakternek képzeltem el a végleges Joker-t, ( azt muszáj megjegyeznem hogy többb hajjal XD ) kíváncsi vagyok már hogy milyet alkot Monaghan.

Ayrons - 2019. 02. 20. 07:48

Szerintem hasonlít az Arkhamos Jokerre

Enzo - 2019. 02. 20. 14:57

5×06 (pótlás tegnapról)

(Péntek óta kinn van a rész, és még senki nem írt róla egy szót se, hanem Jokerről vitatkoztok? Fura.)
Elég király epizód volt, kicsit lezárt egy-két eddigi szálat, és felvezetett egy csomó újat, főleg a végén, amikor hirtelen rengeteg cliffhanger és egyéb minden történt: Walker megjelent személyesen, Eduardo lélegeztetőt kapott (tehát ő lesz Bane), Lee-ről is kiderült, hogy chippelt ügynök, Jeremiah elkapta Alfredet, Barb meg állítólag terhes…wow&wtf.

Darabkák:
– Nygma alakítása tetszett az elején, mikor Eduardoék még nem tudták, hogy ki van szedve belőle a chip, és eljátszotta, hogy meg akarja ölni Gordont.
– Na pont hiányoltam Lee-t, most lehetett jól előrángatni. Fura volt így látni, a “Narrows királynője” szerep után ilyen zavart és esendő karakterként.
– Ha már Lee: izgalmasabb lett volna titokban tartani pár részig, hogy ki a második chippelt ügynök, és találgatni, ugyanakkor a jelen helyzetben elég egyértelmű lett volna, hogy Nygmával ketten egyszerre kapták meg a “kezelést”.
– Furcsaság, hogy a “Pena Duro/Dura” nevű helyről most esett szó, de közben meg az volt az előző rész címe…
– Ez a Magpie nevű csajszi is cukin zseniális karakter volt, mérges voltam, hogy Pingvin lelőtte :( Szerepelhetett volna még – csekkoltam, Sarah Schenkkan játszotta (honnan szednek ilyen jó alakításokat a készítők, mint Root-Dodson meg ő…)

#hétidézetei:

“-Well, if you would be more careful, I wouldn’t potato all the long legs from the hidden spoon.
-What just happened?
-I believe the chip is installed against his speech center.
*Barbz arcra felderül:*
-Do it again.” :DDD (annyira számítottam rá, de így is tetszett)

Barbz: -I’m pregnant. Good to see you, Lee. Long time.
*kínos csend*
Harvey: -Congratulations? :DDD

Ayrons - 2019. 02. 20. 16:21

Azt Walkerre eddig, hogy ő az Árgus főnöke de akkor nem.

Pretty-chan - 2019. 02. 22. 07:48

5×08

Oké, Lehet ezt a sorozatot nem imádni. A világa egyszerűen magával ragad ahogy a színészek eljátsszák a karakterüket. Nem is tudnék választani, még ha a karakter negatív szereplő akkor is képvisel valamit ami miatt szimpatizálunk vele.

Azt viszont sajnálom amiért Cameron eddig ebben az évadban ilyen keveset szerepelt, de akkor bizony Ő lett a sztár a showban! Hihetetlen, hogy mennyire tehetséges a srác. Azért reméltem, hogy nem lesz megint az a csini pofi ennyire elmaszkírozva, de attól még biztos vagyok benne, hogy megint mindenkit megvesz majd Cameron az alakításával kilóra!

A részben egyértelműen Jeremiah és Bruce jelenetei voltak a legcsodálatosabbak!

De könyörgöm lelehetne már zárni ezt a Jim és Lee szálat? Ami egyedül kiakasztott az évadokban, hogy mindig ki kellett emelni Jim aktuális románcait. A Barbarával valót persze imádtam.

Ayrons - 2019. 02. 22. 11:03

Lee-t már én is unom de nagyon, Barbara sokkal jobb.
Joker meg mindent viszm

Enzo - 2019. 02. 22. 17:45

@Pretty-chan: 5×07 lesz az ;)

DarkEagle - 2019. 02. 22. 22:42

Ayrons: Akire gondolsz az Waller nem Walker. Persze a neve lehet kamu szóval ki tudja.

Amúgy én se értem minek vitatkoztok Jeremiah karakterén. Mindenki tudja hogy ő Joker de a sorozatot már 5 éve nézzük. Ennyi év alatt nem esett le hogy az egy teljesen új sztori? Egyébként láttad te ott fentebbi illető asszem Mate az Öngyilkos Osztag filmet csak mert ahhoz a Jokerhez ennek semmi köze. Bírom egyébként hogy egyesek látnák 1-2 animációs filmet vagy láttak pár Batman élőszereplőst esetleg a játékot és azt hiszik ismerik Joker papát holott a képregényben is nagyjából 50 féle verziója van.

BTW: Barbara Gordon hell yeah. :D Nem gondoltam igazából hogy meglépik de örülök neki nagyon.

Egyébként durva de elvileg már csak 3 rész van vissza nem?

Ayrons - 2019. 02. 23. 07:51

Azt tudtam, hogy más a neve csak azt hittem nem engedik a nevét neki se.
Azért gondoltam rá, mert az egész sztori amit építettek köré tiszta Argus volt, plusz ilyen elő Öngyilkos Osztag féleség.

Ezt a Joker vitát én se értem plusz a vegyi gyáros dolgot több füzetből vették

Chiplecsap - 2019. 02. 23. 10:04

DarkEagle
5 rész van hátra. :) Eredetielg ugye 10 részes évad lett volna, de végül a forgatás közben kaptak még 2 bonusz részt, igy 12 rész lessz az utolso évadban.

Chiplecsap - 2019. 02. 23. 11:15

És hát akkor magárol a Részröl is pár szó :)

Gotham 5×07- Ace Chemicals:

Igen ritka hogy egy viszonylag be Hypolt, epizod, fel ér az elvárásokkal, de azt hiszem jelen esetünkben a Gotham igen is felért az elvársokhoz.

J, elképesztöen beteges, terve hogy minden áron valami kötödést alakitson ki Bruce-szal valami zseniális volt.
” Ez volt életed legmeghatározobb napja és én nem voltam részese, ezt korrigálnom kell ” – zseniális.

De persze ne szaldjunk elöre, maga a felvezetés, ahogy Bruce, keresi Alfredet, besétál egy sikátorba, ahol elöször a földön lát egy ujság cikket, a szülei halálárol, majd egy egész fal van kitapétázva vele, hogy aztán, mint egy káprázatot, meglásson két alakot, akik hasonlitanak, a szüleire, és elkezdje követni öket, végig fentertva a feszültséget, mig végül elérkezünk a házába ahol szemtöl szemben szembesül a szülei tökéletes hasonmásaival, igen igen, erös mellbevágás lehetett szegény Bruce-nak. David, végig fantasztikusan játszot, és végig azt vártam hogy valahol egy köny kicsordul vagy ép elenkezöleg esetleg elhánnya magát, mert ez valami elképesztöen beteges lelki hullámvasutas kinzás volt az tény. Mr. J a végletekig tökéletes rekonstrukcioja annak a bizonyos napnak, igen csak hátborzongato volt, az, az napi reggeli, Bruce kedvenc étele, a nyaklánc, majd aztán felrobantja a Házat. nem semmi.
Külön tetszet Bruce gyors, gondolkodása hogyan vegye rá Alfredet arra hogy kivigye a házbol, majd az alagutas jelent, az ölelkezés Bruce és Alfred közöt, az évek során mindig megcsodáltam, és élveztem a párosukat. és hát ki kell emelnem az alá festöi zenét, is ami végig jo volt, de különösen az a pár dallam, miután Bruce megölelte Alfredet, és J után eredet, ott már már szinte Batman-es dalalmok szoltak, nagyon tetszett.

Mind eközben Jim és Lee is bele keveredett valahogy a cselekménybe, elöbbi fontos volt, utobbi meg hát kolonc, de a végsö csavarhoz azért kellet. Eme höseink persze elöbb belefutottak, a Kalapos-ba, és az imádot Harley – ba, akinek minden rezdülése, fantasztikus volt, mint mindig. Ahogy azt a hoszu antenát huzza ki az adovevöböl, apro zseniális kis részletek XD.

ott van még persze Oswald, és Selina kettöse is akik, szintén jol megirva a történetbe kapcsolodnak, hogy aztán Selina szembesüljön azzal hogy J bizony életben van, majd mindent félre dobva végül is elinduljon és segitsen Bruce.nak, és mien jol tette, :)

igy aztán elérkezünk a sikátorba, ahol Jeremiah terve végsö alakot ölt egy igen finom kis csavarral, tudván hogy valodi gyülöletet két random ember halála nem igen gerjesztene Bruce-bol, de ha az álta megötl emberek valoban közel állnak hozzá Jim és Lee. itt persze megálhatunk egy percre, mert hát Lee fontossága igen erösen tul volt tolva, de a hatás kedvé-ért ezt elnézük. Szoval az ő haláluk valoban érzékenynen érintené Brucet- és persze J még itt is képesvolt, szadista játékának, egy utolso kics csavarására, miszerint amint a nyaklánc gyöngyei a földre érnek, Jim és Lee felébred a hypnozis alol és tudatában leszenk sorsuknak, valoban, az elmebeteg szadizmusnak a csucsa.

DE a történelem nem mindig ismétli önmagát, és ezutal, a dolgok máshogy alakultak, hogy aztán eljussunk a végsö katarzishoz, amibe tényleg mindössze 1 negativumot lehet elmondani, lévén az összes elözetesben gyakorlatilag az egész jelenetet elpromozták XD
Persze nem vesz el az érdemböl, de talán lehettek volan kicsit ovatosabbak, mert a zuhanásán kivül valoban az össze jelenet benen volt minden de minden promoban.

maga a jelenet kezdete, azért remek volt mikor Bruce mondaj hogy msot véget ér, és J pedig, nem, csak most kezdödik, szinte egy elöre utalása anak hogy igen valojában ketöjük története csak msot kezdödik. :)

Jo volt hogy a végén ki emelték hogy nincs agyi aktivitása, igy valszeg egy uj ember ébred majd fel, talán okosan is oldoták meg hogy ezáltal Joker lehet hogy nem fog emlékezni Bruce-ra, de Batman megszálotja lessz, Mig Bruce-ban ott lessz a tudat hogy ö tudja, hogy k i a Joker, és részben ő teremtette.
Nyilván öt már csak a fináléra tartogatják, de ez a rész igen csak rendben volt.

“Without me, you’re just a joke without a punchline!”

Bocsánat, gyakorlatilag az egész részt elmeséltem, de nah ez igen csak remek volt :)

Ayrons - 2019. 02. 23. 14:44

Amúgy szépen átemelték a Zéró Year Joker születést, és szépek voltak a párhuzamok

Enzo - 2019. 02. 26. 00:46

5×07
Jó kis rész volt, egyedül a CGI-n lehetett húzni a szánkat. A Bruce-Jeremiah szembenállás remekül sikerült, megleptek a vége felé, hogy Jim és Lee “helyettesítette” Bruce szüleit, kaptunk egy sokadik Joker-halállal felérő eseményt, amiből úgyse lesz semmi maradandó, és szép feloldozás jutott Selinának is, hogy ha már a Wayne-ék halálánál nem is, de most segített Bruce-nak. Ja és a Wayne-kúria elpusztult, wow!

Darabkák:
– Végre megválaszolták, amit kérdeztem korábban, hogy miért nem próbálnak meg egyéb módon kijutni a városból: alá van aknázva a folyó és lelövik a repülőket, ezt is jó tudni.
– Micsoda kikacsintás volt Bruce és Alfred közös jelenetében az “-I thought I lost you.” “-Me? Never, Master Bruce.” párbeszéd (mintha egy ugyanilyen vagy nagyon hasonló lett volna a Nolan-es Batman-trilógiában, legalábbis Michael Caine-től nagyon rémlik egy “nevah” :D)
– Ecco görkorin bazzeg, imádom :D
– Tegye fel a kezét, aki izgult Pingvinért a végén, hogy Barbz lelövi-e…senki? Oké, szerintem se.

#hétidézetei:
“-So, where’s this submarine?
-*sigh* We have to build it.
-Yeah, I’m gonna shoot you.” :DD /Barbz/

Jeremiah-tól a “we can be connected in other ways” meg csak szerintem értelmezhető félre elég csúnyán? :D

sledge - 2019. 03. 06. 20:01

Ez most komolyan mi volt? Olyan, mintha rebootolták volna az évadot. Kérdés, mi lesz belőle, visznek-e tovább innen bármilyen szálat komolyabban. Kicsit fura volt ez a rész itt.

Tyberius06 - 2019. 03. 10. 15:37

5×09

Geeez, de utálom ezeket a halálközeli élményes halluzós részeket úgy általában… Nah meg az a házasság a végén… Bakker ha ebből megölik Lee-t (márpedig szinte biztos, hogy megölik) akkor a kurva anyjukat a készítőknek :D :D
Egyébként a rész nagyja nem jött be, Ivy nem lenne rossz, de kicsit sok a képessége… Viki meg hozza a kötelezőt… Még olyan 3 rész van hátra azt akkor helló is a sorozatnak… A probléma, hogy simán nem látok benne egy akkora fő konfliktust. Mármint hozzák Bane-t, de ugyan minek? Hogy az utolsó 3 részre legyen egy főgonosz?
Hát eléggé szkeptikus vagyok…

DarkEagle - 2019. 03. 11. 01:00

Te miről beszélsz? Ivy-nak sok a képessége? Van neki konkrétan egy darab. Irányítja a növényeket és kész. :D

Egyébként én kétlem hogy Lee meghalna. Az esküvő meg úgy az egész rész poén volt kellett egy ilyen levezetés hogy az utolsó három részre rákapcsoljanak.

Bane meg tökéletes lesz majd arra amire kell, a végjátékra és Batman felvezetésére. Nyilván kell egy igazán jó ellenség a végére hogy elő tudják venni a Denevér barátunkat. És ki lehetne nála alkalmasabb a szerepre ha nem Bane. Bár tippre ő cask a kezdet mert a végére úgyis előveszik Jokert. Ebben az évadban amúgy sincs igazi ellenség csak túlélőjáték van és pont ettől jó az egész.

Amúgy Erin Richards nem semmi részt rendezett. Ráadásul az utolsó előtti rész is az övé lesz amit Ben írt ugye.

Mate815 - 2019. 03. 11. 09:36

Miért halna meg Lee? Én inkább azt tudom elképzelni, hogy Barbara valami hősi halált hal, Jim meg Lee róla nevezik el a lányt és nevelik fel együtt. Csak ahhoz meg kéne születnie előbb. :D

Edrick - 2019. 03. 11. 14:07

Én azt is kinézem, hogy a szülésbe hal bele, de ja, adja magát, hogy róla legyen elnevezve a gyermek.

@DarkEagle: “Amúgy Erin Richards nem semmi részt rendezett. Ráadásul az utolsó előtti rész is az övé lesz amit Ben írt ugye.”

Ezt a részt írta Ben, és elvileg Erin Richard csak ezt az egyet rendezte, többet nem; az utolsó előttit pedig Carol Banker rendezte, és Tze Chun írta. (Ha csak a következő, 10. részről nem derül ki valahogy, hogy azt is Richards rendezte – ami ugye nem lehet, mert a 9. részt forgatták utoljára és századikként, és ez volt az ő rendezői debütálása, tehát a korábban elkészített, 10-11-12. részeket nem rendezhette.)

Ela1010 - 2019. 03. 11. 21:45

En nagyon drukkoltam, hogy Jim ne Barbara mellett kosson ki vegleg, hanem hozzak vissza Lee-t.Az eskuvo alatt szerintem szineszkedniuk se kellett, hiszen ok a valo eletben hazasok.En is azt a verziot tudom elkepzelni, hogy Barbara gyereke az apjahoz fog kerulni.Talan lemond rola.Remelem a maradek reszek utosek lesznek!!
Tenyleg nem tudom, hogy a Gotham vagy a Daredevil elvesztese szomorubb e.

a_princess_of_crime - 2019. 03. 12. 23:58

És ebből a csodából csak 3 rész van hátra és vége….3 rész. :(

DarkEagle - 2019. 03. 14. 12:41

Állítólag kikerült a Batman ruháról egy kép, szerintem beta verziónak jó lesz főleg mivel tippre csak a sötétben fogjuk látni. De én még nem vagyok benne biztos hogy az valóban a soriból való. Manapság már nem tudni. Emlékszem a Titansnél is kiszivárgott mindenki hőzöngött hogy de szar aztán a soriban meg tök epic volt a ruha. Ráadásul a többség szerintem nem is nézi a Gothamet azt se tudják hogy Bruce 18 éves és nem 30 éves tapasztalt Batman, nyilván nem fognak neki adni egy fullos rucit.

Enzo - 2019. 03. 22. 17:16

5×08 (pótlás múlt hét szerdáról)
Ez egy triplán creepy rész volt (maszkos csaj, alagútban mászkálás, Penn játékbábuja), ami egyrészt kicsit rövidnek érződött, másrészt az előzőek után furcsán mellékszálas/epizodikusnak, szinte egy tipikus heti nyomozós sorozat epizódjának tűnt. Ja és alakváltókat nézni benne úgy, hogy közvetlenül előtte a Captain Marvelt néztem moziban… :D

1. A previously-s jelenet az exzsarukkal annyira régi, hogy abszolút nem emlékeztem rá, hogy ilyen történt.
2. Visszatért a sorozat egyik átka: soha. senki. fontosabb. nem. hal meg. de hogy b*meg tényleg mindenki visszatér, most éppen Penn. Ez még úgy is zavart, hogy ellensúlyozta Penn remek hasbeszélő képessége.
3. Másik tipikus visszatérő jelenség: a szereplő, aki csak azért van ott, hogy meghaljon. Ez most 2 szálon is jelen volt: a Nygmás-Pingvines szálon a Dale nevű nagydarab fazon, Jiméknél meg a random rendőr, aki elkísérte őket a babaházba.
4. Apropó maszkos babaházas csajszi, remek és ijesztő alakítás volt egy újabb mellékkaraktertől!

sledge - 2019. 03. 23. 20:46

Most komolyan képesek voltak egy hetet kihagyni, leadni egy részt és most megint kihagyni három hetet? LOL.

Mate4182 - 2019. 03. 24. 11:33

azta… na ez nem semmi epizod volt !

gondolom a kovetkezo reszben fogjuk megkapni az evad elejen latott lovoldozest a falakrol amikor Pingvinek meg Jimek is egy oldalon alltak, aztan az utolso epizodban egy kis flashforwardot

kivancsi vok mas fogja e alakitani Brucet

Edrick - 2019. 03. 24. 17:10

“kivancsi vok mas fogja e alakitani Brucet”

Az arca az övé lesz, mármint Mazouzé, és összerakják egy kb. 180 centis dublőr által viselt jelmezzel, hogy meglegyen az alkata

Mate4182 - 2019. 03. 24. 18:42

Edrick – ez nem is hangzik rosszul

DarkEagle - 2019. 03. 25. 17:18

Micsoda rész volt te jó isten. Bane hangját nagyon eltalálták. Azt sejtettem hogy a nő Ra’s egyik lánya de azt hittem hogy Talia és nem Nyssa. Bár logikus ha azt nézzük milyen kapcsolata van Taliának Bruce-szal ugye. :D

Barabara rendesen odatette magát és hát sajnos a sorsa eléggé meg van pecsételve, legalábbis szerintem tuti meghal a lányát védve. Ha ez így lesz akkor egy tökéletes ívet zárnak a karakterével. Alfred nyilván túléli de valószínű tolószékes lesz mert itt reccsent egy pöppet a gerince. Bár ennél a sorinál sose tudni.

És még mindig nincs Joker de a város már romokban. El se hiszem hogy 2 rész van vissza és arra is 3 hetet kell várni. Pofám leszakad néha az országos tévék szüneteitől. Nem is értem hogy gondolják hogy az emberek hetiben nézik a sorikat ha 2 hetente több hetes szünetre mennek.

winnie - 2019. 03. 26. 09:18

“Pofám leszakad néha az országos tévék szüneteitől. Nem is értem hogy gondolják hogy az emberek hetiben nézik a sorikat ha 2 hetente több hetes szünetre mennek.”

túlreagálás, much?:)) á, nem csak a szokásos fake news hiszti.

úgy gondolják, hogy mindig is így működtek és mindig is nézték őket, ha nem nézik, akkor sosem a kis szünetek okozták a gondot, ráadásul a gotham idén még nem is ment több hetes szünetre. most lesz az első és az egyetlen.

eleve ilyesmit írni egy rövid szezonnál fura, hiszen a 22 részes sorozatok a 40 hetes évadban sokkal több szünetet tartanak, mint egy 12-13 részes egy 16-18 hetes félévadban.

a lényeg, hogy a kis és nagy szünetek utáni visszatérések általában magasabb nézettséget hoznak (mert végre visszatér a sorozat), a csökkenés a heti sugárzás közben van, illetve a visszatérések (akár nyári, akár téli, akár évadközbeni) utáni részeket követően.

DarkEagle - 2019. 03. 26. 14:13

Nyilván túlreagáltam de csak azért mert baromira zavaró hogy 3 rész van vissza de benyomnak közben egy 1 hónapos szünetet. A nézettség szempontjából már tök8 az egész de azért elég frusztráló azoknak akik kitartanak mellettük hetiben.

Amúgy nem érnek meglepetésként a szünetek hisz már több mint egy évtizede nézek rendszeresen sorikat de attól még zavarhat, nem? :D

winnie - 2019. 03. 26. 14:30

zavarni zavarhat, mindenkit zavar (mondjuk én régen, amikor néztem országosat hetiben, fellélegeztem), de nincs hatással másra, csak a néző lelkiállapotára.

Mate4182 - 2019. 03. 26. 15:43

en is inkabb a halasan felsohajtos tipus vagyok ha jon egy szunet, legalabb utolerhetem magamat minden massal

(most pl hogy szunet van a Gothamben bedaralom gyors a maradek Last man on earthot meg COunterpartot ) es ha aztan megegy vmi holidayre megy akkor befejezem a Better call sault szoval minden rosszban van vmi jo :D

heidfeld - 2019. 03. 26. 21:03

5×08 kicsit töltelék volt. Maszkos-csaj tényleg remekelt. Castingosok remek munkát végeznek.

DarkEagle - 2019. 03. 27. 17:54

Jó ez valóban igaz, én is most pl 2 sorival is beértem magam de abban a pillanatban nagyon zavar mikor megtudom hogy na most szünet de ez elillan általában pár perc alatt. :D

Enzo - 2019. 03. 28. 17:54

5×09 (pótlás hétvégéről)

– A címből már sejtettem, hogy valami haluzott tárgyalás lesz a dolog mögött. Mondjuk nem igazán volt tétje, tudtuk hogy Jim úgyis túléli. Az esküvőn meg legalább nem kellett sokat színlelni, Ben McKenzie és Morena Baccarin amúgy is házasok :D
– Barbara patent módon megoldotta a lázongó bandák kérdését a mérgezett itallal :D
– Tetszett a kis “easter egg”, amikor Jim a halotti torát haluzta: ott volt a Court of Owls-os nőci, meg Professor Pyg is többek közt.
– Ivy-től csak szerintem volt durván ellentmondásos, hogy a város szennyezettsége miatt rinyál (mármint ha Gothamet visszacsatolnák), miközben azzal akarja elérni az izoláltan maradást, hogy szanaszét mérgezi a folyót??
– Másik negatívum: több jelenet is volt, amikor már képtelen mértékben bénázott pár tucat rendőr azzal, hogy Zsaszt lelőjék. Gyakorlatilag olyan szabadon sétálhatott előttük, mintha Luke Cage lenne…biztos máskor is előfordult hasonló, de most feltűnően zavaró volt.

#hétidézete:
“By the power vested in me by absolutely no one…I now pronounce you husband and wife.” :DD /Harvey/

DarkEalge - 2019. 04. 01. 22:05

Íme egy Jokeres előzetes az új külsővel. Szerintem kibeba-tt EPIC! És baromira realisztikus a külseje. Na meg tényleg eléggé félelmetes is. :D És a végén a Batarang. OMG. Hiányozni fog ez a sorozat Cameron pedig megérdemelne egy Golden Globe-ot!

https://www.youtube.com/watch?v=0F7_CVC_Icg

Mate4182 - 2019. 04. 03. 12:32

na ezert gondolom ugy hogy a phoenix fele joker film teljesen felesleges …

igy nez ki joker!
ez a joker !
ez kell a nepnek nem a muveszfilm szagu kiskoltsegvetesu kamuhipszter baromsag …

winnie - 2019. 04. 03. 12:40

a nép majd eldönti, szerintem nem kell semmit ráerőltetni. akinek ez kell, az ezt választja, akinek másik kell, az mást választ. ennél jobb megoldás nincs is.

DarkEagle - 2019. 04. 03. 19:53

Mindkettő zseniális és kész. Képregényben, filmben és animációban is van ezer féle Joker de valamiért mindig az élőszereplősöknél akadnak ki az emberek. :D

Egyébként az eredeti Joker a mostani filmeshez áll legközelebb csak mondom. :D

Mate815 - 2019. 04. 03. 20:01

Egyik design sem tetszik, ez kifejezetten ocsmány. Értem én, hogy így reális de ez a kopasz Joker még a Leto féle kutyánál is szokatlanabb :D Viszont mindkét szinész nagyon jó és az fontosabb. Ha karaktereket eltalálják egyebassza a szar designt. Leto sem azon csúszott el…

Enzo - 2019. 04. 04. 01:10

5×10

Tyű, még keményebb üzemmódba kapcsolt a sorozat így a vége felé, nőnek a tétek és már majdnem hullanak az emberek!
A legérdekesebb persze Barbara szüléses szála volt, ahogy Ed+Nygma jöttek érte, aztán segítettek neki, ahogy Barb tolószékből lövöldözött (epic :D), meg az “if you think you can torture me into telling you where, there is literally nothing more painful than what I am going through right now!” mondat (mennyire jogos!), már szinte arra is számítottam, hogy valaki befut konkrétan a szülés közben, de végül az azért nem történt meg.

Ra’s szála persze nem tud véget érni sose, elkíséri Bruce Wayne-t egész életén át, most épp a lánya képében. Eduardo Bane-hangja egész jó, meg a kinézet is fenyegető lett, hát még a könyörtelenség, szegényt Alfred-et pl. elintézte rendesen :O
Az epizód amúgy olyan volt, mint a Gyűrűk Ura 3, mármint hogy legalább 5 vége volt – az ájultan fekvő Alfredtől a bombázás megkezdésén át a halomra gyilkolt Szirénekig… hát egyik se kecsegtet túl sok jóval. Már csak 2 rész ebből a remek sorozatból…

#hétidézete:
“-Some try to hide, some try to cheat. But time will let us always meet. What am I?
-Pregnant lady with a gun?
-Death. But close enough.” :DDD

GothamReturn - 2019. 04. 08. 08:01
winnie - 2019. 04. 08. 08:09
DarkEagle - 2019. 04. 19. 15:29

Azt a mindenit. Micsoda finálé előtti rész. Nem semmi érzelmi hullámvasút volt. És az utolsó rész előzetese te jó isten. A hideg futkos a hátamon tőle. Ha valaki folytatná a sorozatot mondjuk egy Batman spinoffként az életem legjobb híre lenen kb.

Szerintem senki se nézze meg az előzetest mert bár nyilván nem spoielres de azért mégis csak jobb először látni azokat az epic momentumokat.

Mate4182 - 2019. 04. 24. 17:25

mar keso en megneztem a trailert tegnap vagy tegnapelott … de tenyleg elkepesztoen epic volt

na ma este megnezem az uj epizodot!!

Mate4182 - 2019. 04. 25. 11:25

uuuuuuristen de jo epizod volt ez a 11…

verge megkaptuk a jelenetet amit promoztak az elso epizodban. azt leszamitva hogy volt par nagyon bugyuta megoldas (senki se bujik fedezekbe, lonek rajuk huszan de senkinek nem esik Baja :D ) hangulatos volt az ostrom.

tetszett a Bane vs Bruce es Selina harc is, megha rovidre is sikeredett

tok jol elvartak a vegere a szalakat szoval en akar azzal is ki lennek bekulve ha most veget ert volna, de figyelembe veve hogy lattam az utso resz traileret, inkabb azt mondom: sirva fakadnek ha ez let volna az utolso :D :D

es a legjobb jelenet az epizodban: Ed es Oswald olelkezos, kes a hat mogott jeleete. zsenialis!

DarkEagle - 2019. 04. 26. 04:14

Micsoda finálévolt te jó isten. Részletesen majd ha felocsúdtam. Ráadásul Twitteren a készítők szinte mindenkinek kreáltak egy 30 másodperces köszönő videót. Ez mekkora jófejség már.

SASI - 2019. 04. 26. 21:07

A kommenteket olvasva én komolyan nem értem mit vagytok úgy oda ezért az utolsó évadért, a sorozat már csak önmaga árnyékának árnyéka egy jó ideje, az első 3 évad után fokozatosan szép lassan kiveszett szinte minden kreativitás az alkotókból. Nem tudtak megújulni. A az utolsó másfél évadban a legtöbb rész teljesen lapos volt. A színészek között is bőven vannak akiken eléggé átjött hogy belefásultak már a karaktereikbe, ennél az is jobb lett volna ha a 3. vagy 4. évad után lezárják a dolgokat, amikor még kevésbé fulladtak totál unalomba a dolgok. Apropó unalom, ez volt az egyik fő probléma a fináléval is, semminek nem volt semmi tétje mivel előre tudni lehetett hogy x vagy y karakter nem halhat meg.

SASI - 2019. 04. 26. 21:09

Arról nem is beszélve hogy 42 percbe akartak belesűríteni egy tucat történést, sokkal jobban működhetett volna a dolog ha dupla részt áldoznak a zárásra, ez így eléggé összecsapott lett, szinte semmire nem jutott normálisan idő.

Edrick - 2019. 04. 27. 01:30

Akkor az utóbbi két vélemény közül én leszek a középutas: nem gondolnám, hogy a sorozat régóta csak önmaga árnyéka, sőt, ha a negyedik évad végén kaszát kap a sorozat, simán a csúcson hagyja abba, de ez az utolsó 12 rész nekem fájdalmasan felemás lett.

Az előre belengetett napoknak, hogy mikor mi történt, nem volt semmi jelentősége, de még az olyan karaktereket is, mint Scarecrow is csak az évad elején még a közepén láttuk. Ami annyiban nem újdonság, hogy korábban is szerettek “tartalékolni” a mellékszereplőkkel, de itt különösen mellőzve voltak.

Furán bántak az idővel, az első két-három rész szép építkezés, a közepe felé többször is olyan érzésem volt, mintha több epizódnyi történést szerettek volna beleerőszakolni egy-egy részbe. Majd behoztak egymás után két fillert (amelyek közül a Jane Doe részemről simán az évad egyik legjobbja volt), az utolsó rész pedig, hát.. összességében olyan, mintha nem lett volna ritmusa az évadnak, és minden áron 20 részt nyomtak volna belenyomni feleannyiba.

A flashforward kapcsán arról már beszélni sem merek, hogy az évad elején a barikádnál éjszakai háttér van, a 11. részben pedig nappali. Nem tudom, hogy ez direkt volt-e, vagy csak véletlen, de engem kizökkentett, másrészt pedig nem éreztem hogy lett volna súlya a dolognak. Az évad elején megmutatták, hogy Pingvin és Nygma élni fognak, és Jim mellett harcolnak, de nem tűnt úgy, hogy ennek a két pont között lett volna bármi jelentősége – akkor meg miért mutatták meg? Maga ez a barikádos szál valahogy súlytalan lett. És ahhoz képest, hogy a korábbi évadokban csak úgy hullottak és támadtak fel a szereplők, itt semmi ilyen nem volt (kivéve Jeremiah egyszer). Nem tudom, hogy nagyon el akarták-e hessegetni ezt a jelenséget, vagy nem, egy ponton túl már engem is zavart kicsit, hogy x vagy y nem halhat meg. Ha valamikor, itt lett volna rá mód, például Barbarának egy dicső halál simán kijárt volna.

Nem igazán jött át, hogy itt most tényleg egy senki földjén vagyunk. Ritkán volt meg az extrém zűrzavar érzése, sokszor inkább csak a sima, gothamet jellemző őrültség volt meg, és nem igazán ütött el attól, aminek a senki földjének kellett volna lennie. Eduardo bevezetése nem lett volna rossz, de a távirányítható Nygma nem nyerte el a tetszésemet, és hogy utána egy az egyben ugyanazt lőtték el Leevel is, akit nem mellesleg először láttunk akkor az évadban, az nálam kiverte a biztosítékot. Mármint két részen belül ugyanazt meglépni, elkeserített, ennél azért többet vártam.

Mivel a senki földje is valahogy hellyel-közzel volt csak, így nem volt meg az sem, hogy lenne az évadnak egy fő szála vagy egy gerince, tényleg már csak arra mentek rá, hogy mindenki eljusson a “végpontig”, és legyenek a helyükön. Nyssa volt az évad egyetlen kellemes meglepetése, valahogy azt éreztette velem, hogy mégis van tétje a dolgoknak, múltra és jövőre nézve egyaránt. Mondjuk így Bane lezsugorodott egy katona szerepére, de talán ez nem is volt baj, igazából kellemesen csalódtam, hogy sikerült egy vállalható történetbe belehelyezni, még ha nem is ő volt benne a központi elem. (Mondjuk hogy Nyssa hova lett, miután leszúrták, nem tudom, ahogy jött, el is tűnt?)

Szóval összességében nem vagyok megelégedve az évaddal, egy maroknyi jó pillanatra és pár jó részre sokkal több erőtlenség jutott. Nem akarom rossznak nevezni, mert igazából az nem volt, de mégis többször volt erőtlen, mint azt vártam.
És tényleg nem tudok leszakadni az idő és a tartalom kettőséről, valahol ebben látom a hibát leginkább.
Az utolsó részben gyakorlatilag mindenkire jutott egy kikacsintás, de igazán nem volt középen senki. Ha mondjuk 60 perces a zárás, és nem csak kvázi vitrin az egész, vagy inkább egy dupla résszel sokkal jobban működött volna. Talán ki kellett volna venni egy fillert az évad közepéből – mondom ezt úgy, hogy ott volt az egyik legjobb rész – vagy nem is tudom. Hiába volt szép, és kerek, sokkal több lett volna ebben, mind szereplők, mind pedig a történet szintjén, mint amit itt most gyorsan megmutattak.

Nem fogok haragudni, mert a sorozat szép emlék lesz a fejemben, és simán szolgálhat alapként a jövőre nézve, de ez az utolsó 12 rész picit keserű szájízt hagyott maga után.

Fakocka - 2019. 04. 27. 09:10

Nekem tetszik a sorozat (utolsó részt még nem láttam), de rengeteg blődség volt benne.
Kedvenceim azok a helyzetek, amikor valakire fegyvert fognak és nagyon meg akarják ölni a másikat…na akkor tuti, hogy történik valami. Vagy kibeszéli magát az illető, vagy felrobban valami, vagy betoppan még valaki, aki miatt meghiúsul minden. Ezt kábé részenként eljátszották. :D

polovcev - 2019. 04. 27. 10:45

Ez a záró epizód nevetségesen semmilyen volt.
Alapjáraton nem zavar a fanservice, de külön ezért egy egész epizódot szentelni az nekem kissé túlzásnak tűnik.

Mate4182 - 2019. 04. 27. 17:33

na a zaras …

egyfelol baromira bejott, tetszett hogy verge a legfontosabb ellensegek megkaptak a vegleges kulsejuket (Joker, Pingvin, Rebusz)

tetszett hogy Brucet a ruhajaban tenyleg cask a legvegen mutatjak meg, es egesz epizod alatt megvolt ez a ,,sejtetes”

tetszett hogy Jim verge kapott bajuszt megha cask par percre is :D

ami viszont baromira nem tetszett sot szabalyosan felbaszott :

10 TETVES EV ELTELT ES SENKIN, DE SENKIN NEM LATNI SEMMI VALTOZAST…

tenyleg olyan nagy melo let volna szorni egy kis lisztet a pasik hajara? …
az egyetlen karakter akin latszik a tiz ev az Selina, ot kapasbol valaki mas alakitja (megjegyzem sokkal inkabb Catwoman mint Selina valaha volt az elso evad ota)
akkor mar szerezhettek volna masik gyerekszineszt is mert Jim Gordon kislanya 10ev utan is cask 6 evesnek tunt kb

ezt az egy (amugy marha nagy) problemat leszamitva, birtam a zaroreszt, bar egyetertek azokkal akik dupla epizodot neztek volna szivesebben

winnie - 2019. 04. 27. 20:03

Mate4182: ha megnézed, akkor volt változás. mert azért az a minimum, hogy ennyit feltételezz a sminkesekről és fodrászokról, hogy ha a fináléra dolgoznak, akkor nem sz-rják telibe a munkájukat, amit így koronázhatnak meg:) attól, hogy nem vetted észre, még változott, ki minimálisat, ki többet, de nyilván annyira látványosan egy középkorú esetében nem kellett.

Mate4182 - 2019. 04. 27. 20:24

winnie megneztem es meg mindig kitartok. senkin. semmi.

Bullock aki alapbol benne van mar a korban, konkretan ugyanazok a tincsei oszek mint a 10edik epizodban.

Jim Gordontol kezdve Luciuson at, meg Alfreden is cask annyi van hogy santit …

a finale jo volt a sorozat a szivemhez nott, de a 10 evvel kesobb dolog az csufos kudarcot vallott es kesz

DarkEagle - 2019. 04. 27. 22:42

Hát pedig Gordonon volt nem kevés ősz hajszál és ránccal, csak nézd meg újra a nyitójelenetet. Egyébként ne vicceljünk már 10 év nem akkora ugrás egy középkorúnál ahogy azt Winnie is írta. Főleg a nőknél. Az amcsi nők amúgy is az utolsó pillanatig próbálják rejteni a korukat, hajfestés stb. A pasik meg sokkal jobban öregednek általában mint a nők.

Aki Gordonék lányát alakította pedig 11 éves a valóságban szóval. :D Én értem hogy van aki simán kinéz 13 évesen is 20-nak meg van aki 10 évesen 5-nek néz ki de azért én nem éreztem nála ilyen durva különbséget amit te is írtál, sőt.

@Winnie: gondolom lesz cikk a fináléról, csak mert ha nem akkor elküldhetem ide is azt ami Vdrome-ra kerül fel.

Ayrons - 2019. 04. 27. 23:46

Csalódás a zárás de nagy. Méltatlan lezárás, összecsapott vacak rész lett.

DarkEagle - 2019. 04. 27. 23:46

Egyébként így sokadjára megnézve most esik le hogy a mini Barbara ruhája lila volt ami ugye aranyos kis easter egg Batgirl ruhájára. :D

winnie - 2019. 04. 28. 05:19

darkeagle: igen, lesz

torjack - 2019. 04. 28. 09:33

Nekem a 10 év alatt ki mennyit változott dologgal nem volt gondom, nem olyan nagy idő az felnőtt embereknél, hogy drasztikus változás legyen. Volt, amennyi kellett. Itt ugye egyedül Bruce és Selina volt problémás. Utóbbit színészcserével megoldották, előbbit meg…hát izé.

Cosplay “Batman” viszont fájdalmas volt. Bár a cosplay se stimmel, a fanatikusok jobban kitesznek magukért.
Mint egy farsangi jelmez. Nem vártam TDK, vagy BvS jelmezt, de azért na. A kopasz “Joker” (Jack?, Joseph?) is kizökkentett egy picit.

Kellett volna még egy rész a rendes lezáráshoz, ez így nagyon összecsapott volt nekem.

A karakterek viszont-bár én vártam Barbara halálát-nagyjából a helyükre kerültek, úgyhogy rossznak azért semmiképpen sem mondanám a zárást.

Cameron Monaghan meg egészen zseniális Joker-féleség volt, remélem a hálás szerep tovább dob a karrierjén.

DarkEagle - 2019. 04. 28. 13:54

Na, ez a másik ami sok embert kiborított de megint ott vagyunk hogy nem értették meg a sorozatot. Egyrészt ez egy Gotham sorozat és nem Batman. Másrészt akit a rész végén láttunk nem Batman csak egy kezdő igazságosztó aki pár napja jött vissza a városba. Igazából az egész Batman dolog a fináléban nagyon hasonló a Nolan féle Batman Kezdődik filmhez. Ott is ugye Kínába vagy hova ment majd mikor hazajött először kezdő szerkóban nyomta. Szóval ja, nyilván nem fog egyből valami végleges jelmezben rohangálni. Na meg ne vicceljünk kérem. Egyetlen jelenet miatt csináltak volna egy filmes szintű jelmezt? Ugyan ez igaz Macskanőre is, sokan kiakadtak hogy nem volt füle. Egyrészt annál a jelenetnél a fülek baromi zavaróak lettek volna de nyilván az ő ruhája is csak prototípus. Engem jobban lekötött hogy Selina és Bruce kapcsolatát milyen jól ábrázolták. De nyilván ez csak azoknak jelentett többet akik ismerik őket a képregényekben is.

Ami Jokert illeti, mert ő Joker nyilván még ha a Warner vagy a DC nem is engedi kimondatni a nevét, teljesen realista volt. Mégis hogy nézne ki egy ember ha beleesik egy vegyi tartályba? Oké a haja engem is zavart mert hülyeségnek éreztem hogy az a pár szál nem égett le de szerintem rohadt jól nézett ki egyébként. És Cameron tényleg zseniális színész.

Ja és az a pár név amit Gordonnak említett annyira jó kis easter egg volt megint csak. Mind az összes név amit mondott Joker neve volt, amiket valamilyen fázisban használt vagy kapott a képregényekben vagy máshol.

Jack – Jack Napier
Joseph- képregényben ezt a nevet kapta
John – John Doe a Batman telltale játékban
Jay – Harley szokta ugye Mr. J-nek nevezni

Egyébként azzal egyetértek hogy túl tömör volt de ezzel nem lehet mit kezdeni. Ennyi részt kaptak így tudták befejezni. Állítólag az egyik fő producer azt nyilatkozta a TVLine-nak hogy örülnének ha csinálhatnának egy Macskanő spinoff sorit. Én is de jó lenne ha most már Batman sorozat érkezne valahová csak ne a CW-re. :D Bár amíg ez a casting marad nekem tök8 hova jön.

winnie - 2019. 04. 28. 14:19

joker kapcsán továbbra is az az állaspont, hogy ő afféle előfutár, aki lehet, hogy joker lesz.

Well, I wouldn’t say that he’s the Joker, I still wouldn’t go on record saying that, even though he sure looks like the Joker, I have to admit (laughs again)

I think when we first started talking about it, and we wanted to do what we were calling the Proto-Jokers, the idea was if we can’t do the Joker, maybe there’s a character who existed before him. A character that seeded those ideas, like in the subconscious of Gotham.

So what we started to do was to parse out all of the qualities of the Joker, and just dole them out, one by one, through various iterations of Cameron’s character.

Well, yes, because you want to give him the anarchy that the Joker sometimes had. Once he played that out, you want to give him the funhouse-like ringleader that he would sometimes be. Then you would want to make the character simply terrifying, the way the Joker is sometimes terrifying. So it was singling out various qualities, and then when he’s reborn, we take all those characteristics together. Cameron brings them forward. Also with his performance, which is really just transcendent — he took it and went to an entirely different level.

You know, with Valeska and with all of our characters, we were playing with the idea that a character can exist on a spectrum. That people can move along that spectrum to be good or bad, to be dark or light.

Enzo - 2019. 04. 28. 23:51

5×11 (pótlás péntekről)

Fú, nem is tudom, melyik volt a rész legmenőbb jelenete: Pingvin monológján el lehetett érzékenyülni, tudván, hogy mindjárt vége a sorozatnak (lásd lentebb), a denevérek ráküldése Bane-re elég királyra sikerült, a katonaság Bane ellen fordulása is nagyon szép önfeláldozás volt, de talán Ed és Pingvin dupla hátbaszúrós ölelkezése vitte a prímet.

Darabkák:
-Csak nekem volt tiszta Helm-szurdoki csata feelingem az ostromnál?
-Na végre megkaptuk az évad elején látott flashforwardos jelenetet a jelenben is – nagyjából stimmelt, csak itt Pingvin már félszeművé vált, meg most azonos helyről jöttek mind a négyen (Jim, Harvey, Pingvin, Ed), míg a nyitóban 4 különböző helyen készültek.
-Szép lezárás, Nissát majdnem ugyanúgy szúrták le, mint az apját, Bruce meg elrepült, hogy majd visszatérjen.
-Háromszor tekertem vissza, és még ki is kockáztam, de ötletem sincs…ki volt, akit Jim látott a partin? Mintha valakit észrevett volna, a zene is megváltozott, de nem láttam ott senkit.

#hétidézetei:
“-Still have those eyes in the back of your head, Jim.
-No. You just have a remarkably recognizable odor.” :DD

“When you spared my life on the pier that day, banished me from Gotham, that was the most lost I’ve ever been. Because I was away from the city, you see. It’s part of me. You know what I’m talking about, because it’s part of you, too. Sure, I could escape with money, I might add, but then what? Stand on the shores of the mainland and watch the army burn it to the ground? Then watch tasteless industrialists and vapid politicians rebuild it? No. My life is etched on the walls of every alley and dirty warehouse here. My blood lives in its broken concrete. I’m staying to fight. For my legacy.” /Pingvin/ :'(

Dlee - 2019. 04. 30. 17:19

Majdnem az egész évad egy karasztrófa. Martin, Sofia, Mr.Freeze, Firefly stb.. hát nagyon sok szerepük volt idén. A készítők ahelyett hogy adtak volna szerepet a már meglévő karaktereknek, újakat hoztak be és 1rész után meg is haltak kb. Pedig tényleg rengeteg mindenkit ismertünk meg az évak alatt, aztán sehol senki.
Jerome történetét 4évadon keresztül követtük, Jeremiah meg alig szerepelt hozza képest és így akarták felépíteni az egesz Joker-Batman kapcsolatot… A közös epizódjuk tetszett de nem volt elég az sem.
És ha már Joker.. Lehet velem van a baj, de én az utolsó pillanatig azt vártam hogy megkapjuk a 3Jokeres történetszálat. Jerome Jeremiah meg a klón a 2.évadbol/vagy valaki más. Ezzel az iker dolognak is több értelmet adtak volna… ezt sajnálom a legjobban. Jeremiah olyan öregnek tűnik… kinéz simán vagy 80nakXD
Meg igazából sok dolog van ami még nem tetszett. Szerintem a Batman ruha is nevetséges volt. Értem hogy nem kell hogy a legjobb legyen, meg kezdő meg stb.. De ahh. Pedig a 4.évad a kedvencem volt.

nzoli17 - 2019. 05. 01. 11:22

Hat igy osszesegebe nekem se tetszett az utolso evad. Minden resznel vartam,hogy majd jovoheten jon a nagy sztori,a katarzis stb,de nem jott soha. Vegig ugy ereztem,hogy egy kozepes evad filler reszeit nezem. Mindig is azok voltak a jo idoszakok,mikor egy foellenseg(pl jeremiah,galavan,raas) kapott egymas utan tobb reszt,szepen kibontva,rendesen megirva a tortenet. Itt azt lattam,hogy folyamatosan dobalnak be mindenkit,mindenki szerepeljen kicsit(igy is sok karakter nem is volt benne) aztan nem lett semmi az egeszbol. Utolso reszben is, Cameron szerepelt kb 2 percet. Nygma odiota chip beultetos (nagyom gagyinak hatott nekem) szala meg tobb reszen at huzodott. Es ezt a mas iranyit valakit dolgpt ellottek 2 reszenkent. Nekem hatalmas csalodas volt igy az egesz. Vegen mar osszevartam a reszeket,hogy egybe nezzem meg,mert mar nem ereztem azt,hogy nekem ezt rogtkn latnom kell. Ilyen nem volt meg a sorozatnal,erre utolso evadnal meg igen. Ez mindent elmond szerintem…

Enzo - 2019. 05. 01. 19:56

5×12 (pótlás tegnapról)

Felemás érzéseim vannak a sorozatzáróval kapcsolatban: szépen eljutottunk arra a pontra, ahol a Batman-sztori kezdődik, szinte minden karakter a megfelelő helyre futott ki, visszautalásokat és keretbe foglalásokat is kaptunk, ugyanakkor kicsit mégis olyan összecsapottnak és bénácskának éreztem a záróepizódot.
A 10 év ugrás mérsékelten volt csak hihető: Harvey arcának egyetlen pixele se öregedett egy percet se, Jim a fura bajszának leborotválása után az ősz haját is elvesztette (WTF), Bruce-t ugye nem igazán láttuk a visszatérése után, még talán Pingvin pocakja meg Barbz vörös haja volt a legnagyobb változás, illetve Selina karakterének csinos Camren Bicondovából szexi Lili Simmonssá váltása egészen hihető lett.

A fő konfliktus nem volt nagy szám, egy klasszik bombás jelenet volt az egyik “tetőpont” (de még az unalomig ismételt “elvágom a drótot, azt hiszem hogy megúsztam, erre felgyorsul a számláló” klisé is előjött), és az Ace Chemicals-os harc a nézőknek nem meglepően visszatérő Jokerrel a másik, amit szintén elég kiszámíthatóan BatBruce oldott fel. Ja meg kerülgették a ki nem mondható Joker nevet, Cameron Monaghan még mindig nagy király, Ecco kapott egy utolsó jelenetet (RIP), Batman meg háztetőn álldogálós badass snitteket.

Még két teljesen mellékinfó nevekkel kapcsolatban:
– Négy és fél éve nézem a sorozatot, és most, az utolsó részben tűnt fel, hogyha Dr.Thompkins, Bullock és Pingvin nevét egymás mellé rakjuk, az Lee Harvey Oswald. Wow :D
– Alfred teljes nevének egyik tagja Crane, mint Jonathan Crane-nek (Scarecrow) :O

Szóval jó kis sorozat volt, elsősorban a remek színészi teljesítményekre (Pingvin, Ed, Jerome, Ecco, Zsasz, Barbara, Prof.Pyg, stb., de még maga Bruce is) fogok emlékezni belőle, másodsorban meg az eyecandy faktorra (Jessica Lucas, Morena Baccarin, Crystal Reed, Peyton List, esetleg Camren Bicondova), harmadsorban meg arra, hogy soha senki nem halt meg kb… :D de igazából remek freak-felhozatal volt, kaptunk itt mindent, néha kiugróan jó, de alapvetően hullámzó minőséget, vicces idézeteket… így, hogy 5 évadot megért, szerintem megfelelő lezárást és megfelelő mennyiségű időt kapott, úgyhogy annyira nem fáj a szívem érte. Köszi a kibeszélőket – long live Gotham!

utolsó #hétidézete innen:
“-How long have you been pretending to be brain-dead?
-How long have you been pretending? That’s a joke. I know you’re not pretending.” :D /Jim&Jeremiah/

Mindigkomor - 2019. 05. 06. 08:57

Kegyetlen lejtmenetet vett ez a sorozat az utolsó évadra.
Mondom ezt úgy, hogy nagyon kedveltem ezt a sorozatot.
Az utolsó részt KÍNOS volt nézni.

Animefan - 2019. 05. 13. 01:20

Hát végignéztem ezt a 5.évadot nagyon gyenge lett. Alapból hülyeségnek tartom a storyt, hogy pár híd felrobbantás után nem segítenek Gothamnek. Nem sugárfertözés, és nem is vírus támadás érte, hogy ne lehessen segíteni rajta. Akkor továbbá unalmas részek voltak. Elején ellőtték már, hogy kiknek semmi bajuk nem lesz,akkor minek utána felesleges jeleneteket írni hozzá. Zsaszt nagy bérgyilkosnak van beállítva, ahhoz képest sose talál el senkit, csak kellékembereket. De ugyanez igaz, Barbarara, Pingvinre sose tudnak célozni, amikor valakit leakarnak lőni. Meg mindenki mindent túlél. Eduardot is átszúrja egy vas és nem hal bele. Még este megmentik aha. Meg utána a nagx Bane nem tudja a kórházból elkapni Barbarat. Sorolhatnám még mennyi sok logikai hiba van benne, ami egyszerűen idegesít. Értem bizonyos karaktereket nem lehet megölni, de könyörgőm okosan írják már meg hozzá a storyt illetve a megoldást. Utolsó rész meg egyenes katasztrófa volt. Összecsapott fanmade verzió kb. Bőven elég lett volna belőle 10 rész majd a vége lehetett volna egy Smallville féle zárás, csak itt Batman felbukkanásával. Őrülök neki, hogy elkasszálták a Gothamet mert csak Pingvin, Rébusz, meg Joker színészek miatt néztem megszokásból.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz