login |

Strike Back: kezdett a 7. évad – írta Kissur

2019. 02. 04. 21:30 - Írta: vendegblogger

151 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Kicsit több, mint 1 évvel a nem túl erősre sikeredett 6. évadot követően visszatért a tesztoszteron-, és tavaly óta ösztrogénbomba akciósorozat. Bevallom, nem éreztem indokoltnak a folytatást, de a készítőknek most bőven volt idejük átgondolni a hibákat, illetve azt, hogy mi működött régen, min kéne javítani. És az a helyzet, hogy újra jó útra lépett a sorozat.

A történet a lehető legsablonosabb, és szinte ugyanezt láttuk is már a 3. évadban, de akkor fussunk neki Malajziában is. Ugyanis az egész évad ezen a távol-keleti helyszínen fog játszódni. A tovább mögött folytatom.

Lezuhant egy orosz katonai gép, a fedélzetén valamilyen rakománnyal, amit meg akar szerezni a helyi triád, hogy aztán eladják a rejtélyes “Kingfishernek”. Természetesen tömegpusztító fegyverről van szó, méghozzá egy nukleáris robbanófejről.

Eléggé gyorsan lefutottuk ezt a kötelező kört, úgyhogy kíváncsi leszek, hogy hogyan fogják elhúzni az időt a maradék 8 részben, hogy aztán a szezonfináléban majd 3 másodperccel (csak mert az 1 másodperc már olyan elcsépelt) a robbanás előtt hatástalanítsák a bombát. Na de elég a pesszimizmusból, lássuk a karaktereket!

Nekem a Roxanne McKee által megformált Reynolds százados sosem volt túl szimpatikus, vagy legalábbis hihető katona, ezt pedig a készítők is látták, így ki is vették őt a csapatból. Azzal indokolták, hogy a korábbi évad balhéját valakinek el kellett vinnie. Én nem bánom, hogy kiszállt, pláne annak függvényében, hogy helyére Yasemin Kay Allen érkezett.

Az új karakter szinte az első pillanattól kezdve belopta magát a szívembe. Eléggé eyacandy (óóó, azok a szemek!) és badass női karakter, akiről el is hiszem, hogy bármikor lever két terroristát egy kézzel, miközben éppen megnyer ellened egy ivós játékot. Ráadásul az orosz karaktere, Szarkov (hű ez a név magyarul elég furán hat) személyisége és a nemzetisége miatt számos csípős, beszólogatós pillanatot hozott már most az évadba, amik a hangulatnak kifejezetten jót tettek, és hiányzott korábban.

A másik új érkező Jamie Bamber Alexander Coltrane ezredes szerepében, akiről egyelőre sok mindent nem tudtunk meg, de ő is tipikusan az, aki a bevált formátumban volt, és megint működik! Legalábbis jobban, mint a korábbi főnök.

A csapat maradék tagjai kapcsán talán csak azt emelném ki, hogy idén sokkal jobb a kémia, élvezhetőbb az adok-kapok a szereplők között, ez is sokkal inkább a régi időkre emlékeztet. De ami igazán zavart, hogy Novinról “kiderült”, hogy leszbikus, holott számomra. alahogy  egyértelmű volt, hogy a felnyírt hajú, kissé férfias női karakter a nőket szereti. Prekoncepció? Lehet, de igaznak bizonyult, mintha meg sem próbálták volna megerőltetni magukat az írók, hogy esetleg valami érdekesebbel rukkoljanak elő. Bár, elég jó a kémia eddig Szarkov és Novin között, úgyhogy ha őket hoznák össze, akkor egy rossz szavam nem lesz.

A 6. évadban tehát kísérleteztek új csapatfelállással, új és több szereplővel, de akkor nem jött be. Viszont most azt az alapot továbbvitték, hozzákeverték a klasszikus Strike Back-feelinget és lám, máris működik a dolog.

Korrekt kezdés, nem láttunk semmi olyat, amit ne láttunk volna már korábban, de jó kis heti akciósorozatnak még mindig elmegy. 6,5/10 Csak egyet kérek: ne kapjátok el a kamerát, ha fröccsen a vér. És a vágás borzalmas néhol.

151 hozzászólás Ne habozz!

Flanker - 2019. 02. 04. 22:13

Yasemin Kay Allen nálam is kiütéssel győzött, imádom göndör/hullámos hosszú hajú gyönyörű arcú, nagymellű nőket.

Apróság: “méghozzá egy nukleáris fejről” Ezt így nem írjuk magyarul, nukleáris robbanófej lesz az ;)

Szóval ebben az évadban nem forgattak Magyarországon?

eanna - 2019. 02. 04. 22:41

Az előző évad nem volt szimpi, így hamar kiszálltam belőle. Élvezhető ez az évad az előző ismerete nélkül? Ha már azt írod, hogy jobb, lehet bepróbálnám újra :)

Geza Kovacs - 2019. 02. 04. 22:47

Jó ez tényleg. Sőt egyre jobb.

Energiavampir - 2019. 02. 04. 23:24

A sorozat kezdetektől kedvencem volt, Na nem igazán a történetek miatt, hanem a szereplők miatt. Ez az előző évadban nagyon nem, és itt se igazán működik, így reméltem hogy az akciók jobbak lesznek. Nem lettek, rém cikis ez a:
“kontakt balról, kontakt jobbról ”
kissé röhejes duma, és túl sokszor használják.
Igen, ezt használják sok helyen amcsiknál szimpla harci alakulatoknál, de nem egy ilyen “nedves osztag”-nál.
Akciók, hát elmennek, régieknél se voltak jobbak,(de) de ők eladták a dolgot, ezek itt egyelőre nem. Kicsit lélektelennek tartom a csapatot, sehol az a csipkelődő humor, ami nagyon ment régebben. Ma meg csak a macsós oltogatás megy
Új szereplők? orosz csaj elmegy, se több se kevesebb annál ami, az új főnök nekem, egyelőre hervatag, és gyenge..
Régiek? Két katona teszi a dolgát, de ha meghalna valamelyik, jönne más, fel se tűnne hirtelen.
Leszbi csaj? kicsit túl van tolva, de ő még a leghitelesebb.
Történet? nemá egy nuke? jobb ötlet nem volt?
és hogy indítják be?,
az nem egy kézigránát hogy kihúzom a gyújtót :)
Egy ilyet nem bevetésre kész állapotban szállítanak repülőn. Ahhoz külön gyújtórendszer van, és nem sokan értenek hozzá még oroszoknál sem. Na mindegy, kellően fenyegető :) erre jó :)
Remélem a régiek megint beugranak feldobni a hangulatot :)
eddig nekem 5/10

Kissur - 2019. 02. 05. 07:48

eanna: Abszolút! Sőt, lehet, hogy jobban is teszed. Két mondat utalás van az előző évadra, de nem függnek szorosan össze. Kihagyható.

Energiavámpír: Az akciók valahogy tényleg lélektelenek, és tét nélküliek. Próbálják emelni a tétet ezzel a “kifogy a táram” dologgal, de úgyis az utolsó, vagy az utolsó utáni pillanatban megmenti őket valaki. Én viszont még mindig ezt választom a semmi helyett, mert ilyen kifejezett lövöldözős B-kategóriás akciósorozat nem nagyon van.

CrashBoostZoom - 2019. 02. 05. 09:17

Novin az előző évadban kavart egy kicsit Jensen-el szóval nem kizárólag a nőkre bukik.

@Energiavampir
Röhejes vagy sem ezt így kell csinálni. Harctereket és egyéb bevetéseket megjárt szakértők készítették/készítik fel a színészeket a sorozatban. Gondolom ők csak a hasraütés szerűen javasolták ezt. A kommunikáció a csapattagok között létfontosságú bármilyen tűzharcban. Olyan nincs, hogy szótlanul megy mindenki és azonnal tudja merre van mindenki vagy automatikusan fedezőtüzet nyújt amíg a társa tárat cserél. Ez nem “rém cikis” hanem a valóság és pont ezért hathat unalmasnak egyeseknek.

A nukeról pedig annyit, hogy még ha nem is tudják beindítani attól még piszkos bombának tökéletes. Azzal is elég pusztítás tud okozni bárki ha olyan helyen robbant. És a régió ahol vannak bővelkedik ilyen célpontokban.

Ezektől függetlenül és is úgy vagyok ezzel mint @Kissur. Kikapcsolódni tökéletes ez a sorozat, kell egy ilyen is. Nézeg elég olyat ahol vannak drámai elhalálozások és merengések az élet értelmén.

Kissur - 2019. 02. 05. 09:28

CrashBoostZoom: A kontaktos dolog engem sem zavar, inkább a szinkronban az, hogy az “I’ve got a visualt” arra fordították, hogy “Van vizuálisom”. Az nem csak szimplán “Van rálátásom a célpontra”?
A kavarást meg már el is felejtettem. Ennek fényében pláne meglep, hogy behozták ezt a nőkre bukik dolgot. Akkor lehet, hogy bi? Nem mintha számítana, csak ha mondjuk az egyik férfiból csináltak volna meleget, na az merészebb és váratlanabb lett volna! :D

Flanker: Nem. Az egész évadot Malajziában, illetve a környékén forgatták. Bár van pár magyar stábtag a stáblistában, ők kaszkadőrök, akik felépítésben és fizimiskában hasonlítanak a színészekre. Aztán gondolom annyira beváltak, hogy vitték magukkal őket oda is.

Neoprimitiv - 2019. 02. 05. 09:47

a tavalyi instant kasza után a kritika hatására bepróbáltam újra és valóban határozottan javult.

A lövöldözős akciójeleneteknél tényleg sántikál a dolog (x az n-ediken számú automatafegyveres ellenfél, nulla sebesülés a saját oldalon, megmenekülés az utolsó tárnál, stb.), de ezért ebben az előd is elszállt a végére. A taktikai kivitelezés szerintem is nagyjából rendben van, ettől persze egy sorozatban “unalmas” lesz, ha állandóan azt mondogatják, amit a katonák állandóan mondogatnak.

McKee helyett az új csaj egyértelműen minőségi csere játékban, a nem teljesen egyértelmű karaktere is jó húzás, az execandy faktor is rendben van. Nolin eddig is badass volt, most még rátettek egy lapáttal, de jól áll neki. A két pasi továbbra is csereszabatos, jellegtelen, de hát ez van. Most legalább az egyik szakállas, a másik nem, meg tudom őket különböztetni.

Viszont ha minden igaz, akkor Philip Winchester ebbe az évadba is beugrik majd, legalább is a cannesi fesztivál híranyaga szerint.

Kissur - 2019. 02. 05. 09:51

Neoprimitiv: Kösz a spoilert! :D Mondjuk tavaly 3 résszel korábban ellőtte már a Cinemax a promóanyagokban, hogy visszatérnek a “pajtik”. Én mondjuk azt hittem, hogy McKee ugrik be idén a végén, bár ő egész forgatás alatt LA-ban volt (figyelem az instáját :D). Bár ilyenkor mindig félek, hogy azért jön vissza, hogy legyen egy súlyos halál az évadban. Tavaly is ettől féltem.

Neoprimitiv - 2019. 02. 05. 10:29

Kissur: mivel semmi egyéb nem volt, csak annyi, hogy lesz, nem tartom igazán spoilernek – se a mikorról, se a mennyi időről nincs info. Ilyen alapon az összes vendégszereplős hír a hírblokkban is spoiler.

A halál – hát lehet, de ahhoz legalább egy, inkább két részre be kellene hozni. Szerintem borzasztóan rossz forgatókönyvi ötlet lenne, de láttunk már hülye írókat…

eanna - 2019. 02. 05. 10:56

Kissur: Köszi! Akkor adok neki egy esélyt mindenképp!

Energiavampir - 2019. 02. 05. 13:43

CrashBoostZoom:

Hát pont nem. Akkor elmesélem, hogy ezt a jelzést, a hagyományos harcászati alakulatok, úgymond normál ütközeteknél alkalmazzák..tehát pl egy Amcsi osztag Irakban egy városban..ott tényleg jeleznie kell hogy bárhol felbukkan valaki gyanús.
De egy épületben ahol ilyen spec. alakulat harcol, mindenféle regurális erőkre vonatkozó szabályok nélkül, értelmetlen, és feleslegesen kivéve akkor ha olyan támadás érkezik, amihez segítség kell, az hogy 1 alak felbukkan, lelövi, közbe benyögi ezt a mondatot, hülyeség már bocs, és csak időt vesz el, és megzavarja a társat. Ilyenkor max a tárcserét jelzi, mert akkor lőképtelen, és kiesik az általa fedezett tér.
Mielőtt vitatnád, tapasztalatból írok.
Bár tény filmsorozatban marha menő duma :)))

_Peter - 2019. 02. 08. 14:11

Meggyőzött az írás, megnéztem. Roxanne se volt rossz, az új babushka valóban még jobb! :)

Nekem is furcsa csendben lopakodnak épületekben egymástól három lépésre és kiabálják a “moving” közleményeket úgy az ellenség is hallja.
A helikoptert miért nem lőtték? Nem tudják elvinni a bombát, probléma megoldva.

Energiavampir - 2019. 02. 08. 17:44

Az egy jó kérdés, hogy mért nem lőtték szét pl a rotort, vagy a hátsó légcsavart?
de ez még csak az eleje az évadnak :)

hamupipacs - 2019. 02. 08. 22:45

Helikopter kérdés:tudom, hogy csak a robbanófejet vitte, de nem lhet, hogy ezzel azt kockáztatják, hogy leesve robban. Ettől még a helikoptert kiiktathatták volna, mielőtt felszáll. Bár akkor meg rázuhanhatott volna a robbanófejre. Csak találgatok.

Neoprimitiv - 2019. 02. 09. 09:59

A helikoptert azért nem lőtték, mert akkor nem vitték volna el a ládát és nem lehetett volna még X részen keresztül kergetni a robbanófejet. Fantáziátlan forgatókönyv írás. (Amikor a ládákat “felszerszámozták” a heli a földön volt, minden további nélkül működésképtelenné lehetett volna tenni.)

Egyébként nosztalgiából a héten visszanéztem a kiindulást, az első Scott-Stonebridge évad pár részét és valahol nagyon szomorú, mennyire headcount shooter akciózás lett belőle. Az első két (bombayi szálloda) részben konkrétan tizenhat ellenfél volt, plusz a megbújt terrorista. Két egész részre és mégsem volt unalmas. Itt részenként a dupláját vagy még többet lövöldöznek le, nagyjából CoD stílusban. Nem az új felállással jött ez a változás, már az eredeti is elment efelé a későbbi évadokkal, csak ez azért nem az a minőség.

Kissur - 2019. 02. 09. 12:43

7×03
A felvonulásos jelenet a színeivel és a mozgalmasságával nagyon jó volt, de a részt az utolsó akció vitte el, ahol a központot támadták meg. Ötletes megoldások, feszült csend, és a végén fel is kiáltottam, hogy “NE”!

Az előző évad hibái után végre újra élvezem a Strike Backet!

_Peter - 2019. 02. 09. 16:09

hamupipacs – 2019. 02. 08. 22:45

A nukleáris robbanófej nem olyan beindul csak úgy. A való életben is több lezuhant bombázó, elveszett tengeralattjáróval mégse lett baj, mert a bomba része nem kapcsol be csak úgy. Vannak fokozatok ne legyen bumm!

Wikipedia: List of military nuclear accidents (ami nyilvános)

Neoprimitiv – 2019. 02. 09. 09:59

“nosztalgiából a héten visszanéztem a kiindulást, az első Scott-Stonebridge évad pár részét”

Nézd meg az igazi kiindulást: Richard Armitage és Andrew Lincoln mielőtt elment zombikat ölni.

Neoprimitiv - 2019. 02. 09. 16:23

ismerem az eredetit is, de mivel ott egy szóló főszereplő volt, a szerkezet és a hangulat is más volt, direkt nem ahhoz hasonlítottam.

Kissur - 2019. 02. 09. 17:35

Neoprimitiv: Ráadásul azt még teljesen brit stáb csinálta, utána szállt be a Cinemax és amerikaiasította a sorozatot. Utána coprodukció lett, ezért a változás.

Energiavampir - 2019. 02. 09. 19:37

Hát nem tudom, alakul, de még mindig nagyon gyengék az akciók, ez a céllövöldés stílus elég gáz.
1 nuke-ból, 2 piszkos bomba? hát nem akkora ötlet..
A karneválos bulit jól elszúrták, és a végén, komolyan lekapcsolták a villanyt hogy tudják, jönnek??? :)))
és honnan tudták a helyet? persze biztos lesz rá magyarázat. De nekem elég ad hoc a történet szövés, és gyenge ötletelésnek tűnik, és még mindig nincs meg a régi hangulat, bár Gracie Novin kezd egész jó lenni.
Hiánypótló, de azért lehetne jobb.

Kissur - 2019. 02. 09. 21:00

Energiavampir: A villanyt valószínűleg azért kapcsolták le, hogy a biztonsági rendszert lenyomják.
Novin eddig is jó volt. Őnála érzek egyedül valamilyen két-dimenziósnál több karaktert. Most Wyattet próbálják építeni ezzel a feleséges szállal, de nem győz meg. Főleg, hogy Scottal is eljátszották ezt.
A karnevállal mi volt a bajod?
Ebben az évadban egyetlen pár cicit mutatták, az is Szarkovaé volt. Most itt lett volna a lehetőség, erre vágás. Oké, hogy nincsenek indokolatlan szexjelenetek, de megvonni se kéne őket. :D

Energiavampir - 2019. 02. 09. 23:39

Kissur:

én a utsó akciónál értettem

1: oda a meglepetés ereje, szinte jelzik előre, készüljetek, támadunk..
2: dedós szinten is tudják hogy a bizt. rendszerek saját belső akkuról mennek..és akkor is riasztanak, ha áramkimaradás van.
Karnevál?
Hogy közhelyes egyrészt, másrészt, ha ilyen utcába megyek be autóval, azonnal kihátrálás, nem akarok átgázolni a tömegen, esélytelen,
ha kiszállok, akkor oldalt házak voltak, be valamelyikbe, és kijutni a hátoldalán csak van ablak, kert, akármi, és tiszta terepre jutottak volna, és jobban lehet fedezni is.
előre a zavaros tömegbe? Túl könnyű célpontok.
Tényleg, a szex erősen hiányzik :)) Scott merre vagy? :)

Kissur - 2019. 02. 11. 09:55

Energiavámpír: Igazat adok neked, de próbálok a másik fél szempontjából is gondolkodni. Amikor bementek autóval a tömegbe, nem tudhatták, hogy mekkora. Simán hihették, hogy pár méter után véget ér. (Nem emlékszem, hogy volt-e róla szó, hogy tudják, hogy hosszú sor van.) Ja és mögöttük volt az üldöző autó, tehát visszatolatni nem lehet, a tömegbe belemenve eltűnhettek.
Ha pedig a házon át menekülnek, akkor nem lett volna ez a mozgalmas és színes jelenet. Nekem a látvány elvitte azt a részt. Már rég nem akadok fenn azon, hogy ez így valós vagy logikus-e. Ez a sorozat már nem az, mint az elején.
A villanyoltásnak akkor lett volna értelme, ha a lekapcsolás után azonnal(!) támadnak. Nem várnak még pár percet. Vagy esetleg ki akarták őket csalni a biztosítékdobozhoz?

Nekem amúgy gyanús, hogy az új számítógépes csaj kapni fog egy golyót. Ha nem a következő részben, akkor valamikor az évadban.
A Novint játszó színésznő elkezdte visszanöveszteni a haját. Ezek szerint könyvelhetjük a kaszát, vagy azt, hogy meghal az évadban.

A hét idézete:
“-Have you ever tried meditation?
-Namaste.”
:D

Energiavampir - 2019. 02. 11. 12:48

Kissur:

első szabály: ne feltételezz :)
mert meghalsz, nem tudták mekkora a karnevál, így nem szabad feltételezni hogy csak 20 ember..Az üldöző autó vagy 2 perc múlva ért az utcába..addig totyogtak, meg tanakodtak. A ház evidens, de igazad van, a látvány, és apucit meg kellett ölni :)
Nem a villanyoltásnak akkor sincs értelme, ez olyan helyen jön be, ahol nagyon sötét van, és rajtad éjjellátó van, de még akkor is cikis, mert ha eldob valaki egy villanót, megvakulsz. kicsalni? ugyan ilyen alapvető hibát senki nem követ el :)
és mint írtam oda a meglepetés ereje.
Hát a számteches emberkék a beáldozhatók, Novint nem hiszem, de ki tudja? remélem nem :) még kéne kicsit vetkőznie..

Kissur - 2019. 02. 12. 10:38

Energiavámpír: Nem tudom, hogy akarom-e látni, mert a pontos életkoráról csak egy infót találtam, ami nem biztos, hogy megbízható(idén lesz 39). Amióta elkezdte növeszteni a haját, sokat idősített rajta, úgyhogy megijedtem, hogy máshol is idősnek tűnhet, főleg 1 gyerek után. (Lehet, hogy a gyereke miatt nem vállal ruha nélküli jelenetet.) Mondjuk a Wyattet játszó színészről se mondanám meg, hogy majdnem 40.

Energiavampir - 2019. 02. 12. 11:45

7. évadban pucérkodott :)

http://scandalplanet.com/wp-content/uploads/2018/03/02-Alin-Sumarwata-Nude-Sex-Strike-Back.jpg

és nagyon is csinos sok 40-es irigyelné..

bocs a kis offért :)

Energiavampir - 2019. 02. 12. 11:46

ehh..6. évad..na :)

Kissur - 2019. 02. 16. 11:39

7×04
Amikor azt mondta Pavel, hogy a Kingfisher “Jégmadarat” jelent, ott tudtam, hogy a szálakat oroszok mozgatják. Egyre jobb ez az évad, ez a rész pedig az évad legjobbja volt eddig.
Szarkova sniperes jelenete tarthatott volna tovább. Nem bírok betelni ezzel a nővel. A látványával, az akcióval, a badass-ségével. Imádom!
Trakton csak 7/10-eket adtam, de az évad olyan 6 és 7 körül hullámzik. Hibái vannak, persze, de legalább élvezem a részeket, és ez nagyon sokat számít, mert a 6.évadnál ez sem volt.

Flanker - 2019. 02. 16. 22:44

A tavalyi (és az azelőtti) évad után ez egész fogyasztható így 4 rész után. Láthatóan megtartották a 2 része minisztorik szerkezetet, ez se baj.
Az indiai számítógépes csaj bármikor feláldozható, nem kérdés.
Nekem nem hiányzik az indokolatlan csöcs (a 3., 4. évad egész nevetsége volt már e szempontból), akiét látni akartam már megmutatták :D

“A Novint játszó színésznő elkezdte visszanöveszteni a haját.” Ez semmit se jelent, se a kaszáról (bár az USA nézettsége konkrétan Duna TV mélységekben jár), se arról mi lesz vele az évadban.

Neoprimitiv - 2019. 02. 17. 00:29

“Hibái vannak, persze, de legalább élvezem a részeket” +1

Yasemin Allen egyértelműen minőségi csere lett, színészileg is bőven veri Roxanne McKee-t és Sarkova is egy sokkal jobb karakter. (btw, mennyit változott a világ öt év alatt, amikor Nina az FSZB háttér dacára egyértelműen velük volt…)

Kétlem, hogy Chetri-t kiírnák – egyrészt akkor kell helyette valaki más a géphez, másrészt jelenleg ő az egyetlen nem fehér tagja a csoportnak. Ha valakit, akkor sajnos inkább Sarkovát fogják lecserélni, vagy megint a parancsnokot.

A haj visszanövesztése semmit nem jelent. Miért mászkálna félig kopaszra nyírt fejjel, amikor nincs forgatás? Ha lesz folytatás, akkor egy nullásgéppel két perc alatt “formába hozható”.

Kissur - 2019. 02. 17. 10:44

Azért gondolom ezt rossz előjelnek, mert a 6.évad után sem volt biztos, hogy jön új évad, és akkor megtartotta ezt a hajat. Most viszont egyértelműen növeszti vissza.
Szerintem Szarkova nem fog meghalni. Wyatt vagy Novin az esélyes, ha már mindenképpen ki kell valakit húzni. Wyatt a feleséges szál miatt, Novin meg nem tudom miért, így érzem. Mac karakterén semmit nem építettek, szóval ő még tuti marad, meg az ő főnök is, mert neki is van még sztorija, amiről nem tudunk.

Kíváncsi vagyok, hogy ha kiderül, hogy mi lesz akkor ha egy magas posztban lévő orosz politikus áll a háttérben. Van joga a briteknek akciózni az oroszoknál?
Az előző évadokból kiindulva Pavel lesz a Kingfisher, mivel ő az egyetlen, akit bemutattak nekünk, és még nem tudjuk eldönteni, hogy melyik oldalon áll. Gondoljatok bele. A 2. és a 4.évadban is végig ott volt a főgonosz a képernyőn. A különbség az, hogy a 2.évadban már az elején, míg a 4.évadban csak a legvégén fedték fel, hogy ő az. Szóval szerintem Pavel lesz a hunyó.

Neoprimitiv - 2019. 02. 17. 11:31

Haj: én azért abból, hogy egy nő két év után, forgatási szünetben megváltoztatja a frizuráját, nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Előfordult már ilyen a világtörténelemben.

Pável annyira gyanúsan sündörög, hogy ha tényleg ő lesz a főgonosz, akkor elég csapnivaló az írás, pillanatnyilag egyértelműen ő a leggyanúsabb. Ráadásul ezt elég keményen sulykolják is. Pl. az első részben a szexelés után ahogy Sarkova jelentőségteljesen belebámult a kamerába, hogy ez most itt csak műsor volt, vagy az állandó “én csak érted aggódom mucikám, rám mindenben számíthatsz” szövegeivel.

Wyatt mostani lelkizős története valóban eléggé a meghasonlott hősi halott felé mutat, de ha reménykedtek egy következő évadban a forgatás végén, akkor kétlem, hogy a buddy páros egyik felét kikukáznák. Scottnál és Stonebridge-nél is volt ilyen időszak.

Igazság szerint a mostani hatosból elég vacak írói munka lenne bárkit kiírni, kivéve Sarkovát, akinél benne van a pakliban hogy a csapatot védve végül az oroszoktól kapjon egy golyót (bár ez is baromi sablonos lenne). A sorozat egy buddy akciófilm, a két pasi nagyjából God mode-ban van ha a kasza nem volt biztos a forgatás alatt. A parancsnokot az előző évadban kinyírták, kétlem, hogy megint megismételnék. Chetri az egyetlen nem európai a stábban, szintén védett, a feladatköre nélkülözhetetlen – minek írjanak ki egy éppen csak behozott, olcsó színészt, aki helyett úgy is kell másik? Novin pedig (azon kívül, hogy a legjobb figura) kell ellensúlynak a két, illetve most már három pasi mellé. Chetriből nem lesz egyhamar egy Richmond II.

Így maradna Sarkova, akinek addig még alighanem lesz némi lepedőakrobatikája Novinnal (ha már négy rész óta megy köztük az évődés és Novint gyorsan átírták biszexnek). A hősi halála után a következő évadban jöhet helyette egy fekete vagy ázsiai csaj a PC arányok kiegyensúlyozására. Hülyeség lenne meglépni, de sajnos túl vonzó fordulat az íróknak.

CrashBoostZoom - 2019. 02. 17. 15:55

Az előző csapat is elfogyasztott három parancsnokot négy évad alatt és egyik sem ment nyugdíjba. Szóval azért nem akkora plot armor az a szerepkör.

Neoprimitiv - 2019. 02. 17. 16:22

Nem plot armorról van szó, hanem minimális írói színvonalról. Grant egy évadot húzott ki, de ő sáros volt – kis módosítással ezt megkaptuk újra az előző évadban. Ha megint előszednék, akkor ezzel az erővel én is írhatnám a storyboardot, a copy-pastehez én is értek.

A másik két parancsnoknak megadatott két-két évad és mindkét esetben volt módunk egy kicsit megismerni őket. A mostanit (még a nevét sem tudom, jellegtelen eddig) nem. Lehet persze fogyóeszközként használni állandó szereplőket, de minek? Annyira azért nem zseniális a sorozat, hogy a nézők úgy is nézzék, ha még a karakterekhez sem tudnak kötődni. Ezen kívül ha kvázi kötelező műsorszámmá válik legalább egy szereplő kinyírása, akkor pont a wtf hatása vész el.

Az előző kommentben sem azt írtam, hogy kizárt lenne valami, csak azt, hogy ha megtörténik, akkor az a szar írói munka jele.

Kissur - 2019. 02. 17. 19:21

Akkor viszont azért fogják visszahozni Stonebridge-et, hogy ő kapja a lelkizésért felelős halálos lövést. De remélem nem, mert én nem akarom látni az ő eltávozását. Még akkor se, ha nem mutatják. Ez olyan, mintha Jack Bauert, vagy James Bondot megölnék képernyőn, vagy off-screenen.

Neoprimitiv - 2019. 02. 17. 19:55

Hát lehet, ennek én sem örülnék.

most így a tippelgetés kapcsán felvetődött bennem, hogy lehetne akár ő a következő parancsnok (akkor elfogadhatóbb lenne a mostani kidobása parasztáldozatként), Az indító szöveg szerint a mostani főnök csak átmenetileg van itt, hogy gatyába rázza őket. Papíron belefér, hogy az évad végén egy őrségváltással lecseréljék Stonebridge-re, már persze Philip Winchester hajlandó leszerződni egy feltételes újabb évadra.

Nem biztos, hogy jó ötlet egyébként, csak még jobban felerősítené a “régen sokkal jobb volt” hangokat. Ráadásul parancsnokként vagy korlátozott képernyőidőt kap, akkor azért fognak panaszkodni a nézők, vagy főszereplő lesz, akkor meg háttérbe szorítja az amúgy sem túl acélos új fiúkat. Winchester miatt azért örülnék neki, eszméletlenül szimpatikus, minden allűrtől mentes, nagyon szerethető pasi, azóta nem nagyon jött össze neki újabb siker.

Energiavampir - 2019. 02. 17. 20:28

Egyébként mindketten szabadok, nem?
egy ütős jó kis évadra összeránthatnák őket..

Neoprimitiv - 2019. 02. 17. 20:40

Stapleton tudtommal nem szabad, a Blindspot-ot nem kaszálták el. Országos sorozat mellé legfeljebb egy cameózás fér bele, amilyen tavaly is volt.

Energiavampir - 2019. 02. 17. 22:04

4. rész után:

tényleg elég korrekt kezd lenni, az akciók is nagyjából rendben vannak, bár még mindig van egy kis céllövölde érzésem :) De ügyesen van bonyolítva a történet, de erős déja vu érzésem van mindig, mintha mindent már láttam volna korábban..nem?

Neo: Nem tudom, nekem az rémlett, hogy vége a sorozatnak

Neoprimitiv - 2019. 02. 17. 23:26

nem tudom, én a hírek között kerestem rá. Ott nem szerepelt, hogy kaszát kapott volna, pedig azt ilyenkor mindig kiadja, mert napi csokor címébe bekerül.

Igen, persze egy csomó deja vu elem van benne, de igazából ez nem zavar. Pontosítok: amikor zavar valami, akkor nem ez szokott lenni. Az “X ember lövöldöz Y ellenségre” szcenáriót nem lehet végtelen módon variálni. Ezért is gondolom, hogy nem szabadna csak a “valaki haljon meg” kedvéért kikukázniuk használható állandó szereplőket. Igazából ők tudják elvinni a hátukon a repetitív akciózást, meg a “két részen át nyomon vagyunk, a végén leverjük a level bosst, de persze megint meglóg a főgonosz, irány a következő pálya” struktúrát.

Az eddigi négy rész alapján én úgy látom, hogy a két pasi és a két csaj jól működik, igazából miattuk nézem, nem a körömlerágó izgalomért. Az indiai lány egyelőre kevés, de amíg ki nem szedték a monitor elől, addig Michelle Lukes is kb. ennyit tudott produkálni, ebben a szerepkörben ennyi van.

Wimi - 2019. 02. 18. 00:24

Sziasztok!
A kezdetektől nézem a sorozatot, és szerintem ahogy előttem már megírták élvezni kell. Nem logikát keresni, vagy összehasonlítani az előző évadokkal. Szerintem is Winchester & Stampleton évadjai a legjobbak, Porteres a legeredetibb, de a mostaniak is jó próbálkozások (kétségtelen a mostani hetedik klasszisokkal jobb az előzőnél). Kiváncsian várom a folytatást.
Az infomókus karakterhez csak annyit tennék hozzá, ha jól emlékszem volt (talán többször is) olyan, hogy a parancsnok ült a monitor elé.
Mostanáig kellett várni a legjobb szövegre az évadból (szerintem):
-A drón árát levonom a fieztéséből
– Sajnálom iram de nem tudom eldönteni viccel-e
– Üdv a 20-asban őrvezető!

Kissur - 2019. 02. 18. 08:49

Igen, a dumák, a csipkelődések és a verbális adok-kapok valahogy jobb ebben az évadban. De amúgy is úgy érzem, hogy a színészek beleértek a szerepbe.
Stapleton szerintem nem tér vissza, a Blindspot pedig szerintem se lett még kaszálva.
A deja vu-ról meg csak annyit, hogy ez eddig tiszta 3.évad, és Sarkova tiszta Nina Pirogova. Tudjátok a másik szőke orosz. :D
Érdekes egyébként, hogy a két táskabomba közül az egyiket már meg is szerezték. Ha ilyen ütemben haladunk, akkor még a finálé előtt megszerzik a másikat, és valami máshova lesz kifuttatva az évad. Kíváncsian várom.

Neoprimitiv - 2019. 02. 18. 09:45

Nina csak a 4. és 5. évadban volt, de persze, megvan a hasonlóság.

Azért is írtam korábban, hogy mennyire megváltozott azóta a világ: akkor még “természetes” volt, hogy egy FSZB őrnagy feltétel nélkül beszáll segíteni egy angol kommandóhoz, az oroszoknál pedig csak egyéni gazemberek vannak. Most meg nyílt ellenségek, akik legfeljebb muszájból lesznek szövetségesek. Apróság, de jól mutatja, mennyire más a helyzet, hogy miközben Nina Karpova már az első epizódja végére “Nina” volt és Scott ágyában kötött ki, addig most meg kellett néznem, mi Sarkova keresztneve, mert alig hangzott el eddig.

A “céltárgyból” már máskor is volt, hogy a vége előtt megszereztek valamennyit, de azért a maradékkal kihúzták a végéig.

Energiavampir - 2019. 02. 18. 12:11

Szerintem se várható hogy valaki feltétlen elhalálozzon s szereplők közül, mert minek?
Ha csak nem a visszahozásnak így ágyaznának meg, de az azért olcsó fogás lenne..
Nekem kicsit erőltetett megint egy orosz szál, ráadásul piszkos bombával? az oroszok tele vannak hatásos tiszta fegyverekkel, akár Nuke-al is, minek ez a zavaros akció így? Könnyebben szereznének otthon fegyvert, mint így.
Kevesebb az oltás, és nem is olyan jó mint a két “idióta” közt régebben :) szex is jóval kevesebb lett, és ami volt, az elég ad hoc jellegű és hiteltelen volt.
Mindenesetre, nem tudni mi lesz a fő célpont, a fő ellenség, és a világ vége most hogy akar megvalósulni, és hogy akadályozzák meg. Ha (tudtommal maradnak a helyszínen) és ott zajlik minden..akkor nagy buli és végjáték azért nem várható, max egy nagy szuper irodaházi csata, vagy erdei bázison rajtaütés és céllövöldézés, ilyet is láttunk már. Tény hogy az előző évadhoz képeste rengeteget javult, de még nem az igazi.

Neoprimitiv - 2019. 02. 18. 13:40

nem gondolnám, hogy itt az oroszok mint ország lenne a buli mögött, inkább csak szokás szerint valami korrupt, önjáró politikus/katona. Mondjuk az ukránok megölték a fiát/lányát és most ki akarja irtani Kijevet, ilyesmi. Ehhez persze fölösleges lenne világ körüli útra vinni a tölteteket, de valamivel ki kell tölteni a műsoridőt. Valószínűbb, hogy csak jó pénzért eladta valamilyen terrorcsoportnak a lehetőséget.

Sokkal jobb viszont nem hiszem, hogy lesz. Sajnos a két srác együttvéve sincs fele olyan karizmatikus sem, mint a két előd bármelyike egyedül, ezt nehezen lehet pótolni. Cserébe a Novin-Sarkova páros sokkal jobb, mint a Richmond mellé rendelt aktuális negyedik kerekek voltak. Ha meg mindkettőjükről kiderül, hogy nem akarnak helyből lemondani az emberiség feléről, ha szexről van szó, akkor pláne.

Energiavampir - 2019. 02. 18. 14:00

A régi csapat+ Novin..na az lenne a nyerő kis team :) Sarkova is beférne..

Kissur - 2019. 02. 19. 08:08

Egyetértek, hogy Novin+Sarkova jobb, mint a két srác. Pedig ezt sosem hittem volna, hogy leírom. Emlékezzetek csak, hogy Novin hogy beoltotta Scottot a 6.évadban rögtön az első jelenetben. Az írók is élvezik írni, a színésznő is élvezi a szerepet, szerencsés együttállás.
Az, hogy mi lesz az évad vége, és milyen világmegmentést húznak, szerintem ebben a témában már bőven kifújt minden, és láttunk már mindent. Lokális, személyesebb tétre menő végkimenetel kell ide. Mondjuk Wyatt felesége, ami által újra egymásra találnak, és Mac is gondolkodik a visszavonuláson. (Tőlem mindketten mehetnek.)

Amúgy örülök, hogy ennyire pörög a kibeszélő. A 6.évadnál kb csak én írogattam ide. :)

Neoprimitiv - 2019. 02. 19. 08:41

Kissur: valóban végigmentünk már többször a teljes ABC világvégén, de hát sajnos az alapfelállás ezt követeli meg. Egy szuperspéci black ops csapatot nem lehet a sarki vegyesbolt rablója ellen bevetni. A személyes szállal meg próbálkoztak kétszer is (Stonebridge felesége, illetve Scott fia), nekem egyik sem volt a kedvencem, pedig papíron jól nézhettek ki.

A két mostani srácnál az a baj, hogy vagy a castingot szúrták el, vagy rendezői oldalról nem tudják őket instruálni, de baromi merevek. Scott és Stonebridge mindketten csibészek voltak. Stapleton a való életben is olyan, mint a karaktere (a csajozós részt nem tudom), Stonebridge pedig pont azért működött, mert a merev katona alól rendszeresen előbukkant Winchester humora. A mostaniak a poénokat is úgy adják elő, mintha taktikai utasítások lennének.

_Peter - 2019. 02. 22. 20:42

Én sem tudom a mostaniakkal elképzelni a régi emlékezetes akciókat, például a csecsenföldi lakótelepen a lövöldözést! Scott az utcalánynak: fákoff-fákoffvskij :D
A tervezett Sullivan és Winchester mozifilmből lesz valami?

Kissur - 2019. 02. 23. 11:46

7×05
Hát ez valami elképesztően nagy filler rész volt. Tipikusan időhúzó rész. De valahogy megvolt a végén bennem a feszültség. A rendezés most jó volt, de a történet egy nagy semmi.
Kingfisher kilétét pedig múlt héten kitaláltam. :D

Neoprimitiv - 2019. 02. 23. 12:08

Kissur: ha tényleg ő marad a végére is, akkor elég gagyi megoldás, már leírtam korábban, hogy miért. meg akkor innen kezdve a többi is időhúzás lesz, hiszen megvan a főgonosz. (A táskát tényleg ott hagyták a végén?) Viszont ezzel együtt is voltak benne olyan pillanatok, ami miatt hajlandó vagyok elnézőbb lenni, pl. amikor Nolin és a rádiós csaj közti jelenet, hogy már nem emlékszik az elődje hangjára. Én ugyan másra futtattam volna ki (ki fog ránk emlékezni pár hónappal később?) de így is jó volt.

Kissur - 2019. 02. 23. 12:39

Neoprimitiv: Én azt nem értem, hogy hogyan van KÉT töltet, amikor a 4.rész végén Wyatt elkapta a nőcit, aki a testére szerelte az egyiket. Plusz a kocsiban is csak egy táskát találtak.
Igen, az a párbeszéd jó volt, meg az új Christy Bryant is szépen megkavarta Wyattet.
Plusz pont azért, hogy nem szex-szel oldottak meg dolgokat. Korábban is így kellett volna Scottal. :D

Energiavampir - 2019. 02. 25. 18:03

De rossz rész volt ez, beleerőltetett unalmas konfliktusok, és problémák, mindent túlélő emberkék, valakit 3-5m-ről mellbe lőnek egy 9mm-el, az nem rohangál utána, de komolyan pont középen találta el, és átlőtte..
és ez a bénázás a zsarolással, meg az egymás közti, “ha akarsz beszélgethetünk” ehh
Ha random rámutatnék az első 5 évad bármelyik részére, messze jobb lenne, mint ez volt.
Önmagukba kést döfködő nő, ott már szánalmas volt.
Igen gyenge rész igen gyenge sztorival, és kivitelezéssel, hiteltelen harcok, lövöldözések..pedig úgy tűnt legalább közelíti kicsit a régiek szintjét, de ez most a mélybe zuhant, rendesen. Rakétás jelenetet, már nem is hozom fel, az a legalja volt.
Régiek se voltak doku filmek szó se róla, de a szereplők elvitték, könnyedén szórakoztatóan, izgalmasan. Ez?
Könyörgöm, vagy fejezzék be, vagy hozzák vissza a régieket. Talán Novin maradhatna :)

_Peter - 2019. 02. 25. 20:20

Engem Novin is idegesít. Túltolja a kemény figurát a focista járásával és hangsúlyozásával ahogy beszél. A többi nő keménykedését a sorozatban nem éreztem mesterségesnek. (régen Rhona Mitra karaktere, Richmond, Nina, az új orosz szöszi is jó)

Energiavampir - 2019. 02. 25. 21:44

Hát Dalton örnagynál nem volt keményebb csaj mostanában sorozatban..sehol..:)

Kissur - 2019. 02. 26. 08:28

Uhh Dalton. De hiányzik Rhona Mitra. Kár, hogy nem volt neki is ágyjelenete. :)

Energiavampir - 2019. 02. 26. 12:23

Kissur:

Simán el lehet képzelni Daltont és Novint egy jelenetben :))

Kissur - 2019. 02. 27. 08:21

Energiavámpír: Sikerült. Isznak, falhoz vágják az üvegeket, és nagyon durvák egymással. Nagyjából ennyire tudnám körbeírni úgy, hogy megmaradjon a komment. A többit a fantáziára bízom. :)
Bár amilyen lightos idén a sorozat, az is csoda lesz, ha egy jelenetet látunk.

Neoprimitiv - 2019. 02. 27. 20:48

Berendelték a 8. (a starz számozása szerint 7.) évadot és egyben be is jelentették a kaszát.

https://www.facebook.com/strikebackmax/videos/2130364763713194/

Neoprimitiv - 2019. 02. 27. 20:49

bocs, nem starz, cinemax

Energiavampir - 2019. 02. 27. 22:34

Ez a kasza dolog, már egyszer megtették, aztán csak visszahozták..

Kissur - 2019. 02. 28. 09:03

Bármennyire is vesztett már a fényéből, én sajnálom. Megint világmegmentős high concept akciósorozat nélkül maradok majd. Ráadásul a Homeland is véget ér. Áhh, megint nézhetem az unalmas heti nyomozósokat, meg a sokat beszélgetős “akció” sorozatokat. :/

Energiavampir - 2019. 03. 01. 13:09

Na mivel elvileg és úgy néz ki gyakorlatilag jön az utsó évad (megint) talán vissza kéne hozni a régieket és egy nagyon durva utsó menetet tolni, szuper világvége..és megakadályozása..monumentális akciók, gyilkolászás…és valami Butch/Cassidy vég esetleg?
Vagy happyend?..ki mit várna?

DOOMGUYx - 2019. 03. 01. 18:43

Energiavampir: Én az Észak-Koreás évadhoz hasonló lezárást elfogadnék az utolsó hajrára.

Kissur - 2019. 03. 02. 10:50

7×06
A duplarész összességében időhúzó rész volt, de a 6.rész első 25-30 perce egy ‘best of Strike Back’ érzést keltett. Mindet láttuk már, csak most az újakkal. Faluban akciózás, ahonnét kocsival menekülnek, börtönből szökés (amúgy az a pálfordulás a raboktól eléggé a semmiből jött nekem).
Viszont az utolsó 15 perc Wyatt telefonálásával erős lett. Az egész évadban nagyon kilóg neki a szekere, azt hittem, hogy most tényleg kinyírják. (Mondjuk ezt is láttuk már Scottnál az 5.évad végén.) De elég szépen építgetik a karaktert. Megkedveltem.
Másnak is kicsit Tarantino érzése volt a rész közben ezekkel a feliratokkal?
Az utolsó percek pedig teljes wtf. Fogalmam sincs, hogy mi van a háttérben. Valószínűleg mégsem Pavel lesz Kingfisher, hanem valami baromi magasrangú orosz politikus. Márpedig ha így van, akkor nem tudom, hogy ebből hogy lehet jól kijönni. 6/10

Yasemin Kay Allenbe meg már annyira szerelmes vagyok, hogy ááá kész. Remélem a 8.évadban megint jönnek Magyarországra forgatni, és akkor valahogy elcsípem. Gyönyörű szőke, nagy barna szemekkel, badass, de laza, vicces. Legjobb dolog, ami történt ezzel a reboottal. :)

Neoprimitiv - 2019. 03. 02. 11:26

Allen valóban telitalálat, a két csaj teljesen rendben van (bocs, három, Chetri-t elég hamar behozták akciósnak, Richmondnak ehhez egy egész évad kellett), a két pasi meg – hát majd meglátjuk.

én nem örülnék, ha a scottékat visszahoznák az utolsó évadra. Ne azzal akarják eladni, hogy nesztek, itt vannak a kedvencek, nézzétek meg még utoljára. Tessék jó forgatókönyvet írni, jól rendezni és jól irányítani a színészeket, ne pedig abban bízni, hogy majd a nosztalgia úgy is elviszi a hátán. Fanservice egy-egy camora belefér, egy évadra nem.

Ezek szerint mégsem Pável a főgonosz. Ez részben jó (elég piti főgonosznak ígérkezett és akkor most négy részen keresztül húznák vele az időt), másrészt meg tényleg wtf. Az FSZB műveleti parancsnokának a kinyírása a “cél” érdekében elég meredek. Nem sokan vannak, akik ilyesmire felhatalmazást adhatnának és kérdés a cél is, amiért bevállalnák.

Ezek után főleg érdekes lesz Katrina pozíciója. Most kezdek egy kicsit aggódni miatta, ne ő legyen a végén a két malom között őrlődő hősi halott megmentő.

Kissur - 2019. 03. 02. 14:27

Neoprimitiv: Szerintem Pavel lesz az, aki beáldozza magát, és kinyírja Kingfishert Katrinaért, hogy ne ő vigye el a balhét.

Energiavampir - 2019. 03. 02. 22:21

Szerintem meg igenis hozzák vissza őket, sokkal jobban működött velük a sorozat. Minek nézzem az utolsó évadot egy közepesnél gyengébb emberkékkel?? akiket nem is kedvelek..ha már utsó hadd jöjjenek Scotték, Ettől még lehet jó és ütős a story

_Peter - 2019. 03. 03. 09:43

“Másnak is kicsit Tarantino érzése volt a rész közben ezekkel a feliratokkal?”

Miért ennyi idő után jutott eszükbe kiírni a neveket? Eddig szinte azt se tudtam Wyatt az Wyatt. A főnök nevét se.

“Gyönyörű szőke, nagy barna szemekkel, badass, de laza, vicces. Legjobb dolog, ami történt ezzel a reboottal. :)”

Mindjárt elkezdek Szulejmánt nézni miatta. :)
Amikor oroszul beszél jaj hmmm ahh, amikor mondta a telefonba “kápitán Kátriná Zárková”: háromszor visszapörgettem :)
A honlapja szerint érdekes élete van, egy angol aki Törökországban és Ausztráliában nevelkedett.

NPeete - 2019. 03. 04. 08:53

Elég repetatív már (2 részenként új gonosz, tippre az indiai comms officer meghal az évadban mert valakinek majd csak meg kell, stb stb), de azért élvezhető a dolog. Gondolom a következő két részben Pavel lesz a gonosz, aztán az miután kinyírják (esetleg tényleg beáldozza magát), az utolsó két részre kiderül a tényleges főgonosz kiléte.

Kissur - 2019. 03. 04. 10:27

NPeete: Nem tudom, hogy ez miért zavar téged. Eddig is ez volt a sorozat formátuma. A 3.évadban volt egyedül az, hogy végig 1 gonosz volt, aki viszont csodás módon mindig el tudott menekülni (végül el sem kapták, hanem agyonverték az utcán random lakók). Na ott meg ez volt a gond.
Az viszont tényleg jó lenne, ha Pavel lenne a következő 2 részben, aztán az oroszok. Csak azt nem tudom, hogy ha az egész évadot Malajziában forgatták, akkor hogyan és miért hozták be az orosz szálat? Nem fognak ezek elugrani Oroszországba az utolsó részre.

scz - 2019. 03. 04. 11:36

@Kissur: Knox hasba lőtte magát az utcán, amikor el akarták venni a fegyverét.

Energiavampir - 2019. 03. 04. 12:32

Kissur:

Nem verték agyon, hasba lőtte saját magát..

Kissur - 2019. 03. 04. 13:18

Tényleg? Egyébként az volt az egyetlen évad, amit csak 2x láttam, a többit többször megnéztem. Valamiért úgy emlékeztem, hogy az utcán felismerték az emberek, és agyonverték. De a lényegen nem változtat, hogy nem kapták el.

scz - 2019. 03. 04. 14:26

Meglőtte Daltont, és menekülni kezdett, aztán az utcán meglökött egy kisgyereket, amikor rárontottak, hogy álljon meg. Na, akkor elővette a fegyvert, volt kis dulakodás, majd dörrenés, és eldőlt, mint a zsák, kezében a fegyverrel. Az egyik civil pedig bizonygatta Stoney-nak, hogy “I didn’t touch him, he shot himself”.
Elvileg megölte magát – hogy szándékosan, azt nem tudni.
A harmadik évad elég érdekesre sikeredett ettől függetlenül. Nem hozta a Project Dawn szintjét, viszont élvezhető volt.
Nekem a favorit a negyedik és ötödik – utolsó kettő az eredeti gárdával.
Nem rossz ez a mostani sem, de valahogy a csapattagok nem olyan jók együtt, akció valahogy kevesebb, illetve kevésbé tűnnek profinak. Ahogy Scott és Stonebridge ketten kommandóztak, egymást fedezve, folyamatosan státuszolva Zeronak, és egymásnak, amikor egy ellenőrzött helyiségből kilépés előtt “coming out”-ot kiabáltak; ahogy egy folyosón óvatosan haladva bemondják, hogy “switch”, és oldalt váltanak, hogy ki melyik irányt fedezi – valahogy valóságosabbnak tűnt. Bár nem vagyok se kommandós, se katona, tehát szakmailag megítélni nem tudom.
Nyílván irreális, hogy 86 fegyveres lő rájuk, és őket sose találják el, de a plot armor márcsak ilyen.

scz - 2019. 03. 05. 11:17

Megnéztem a legfrissebb részt, és az tűnt fel, hogy ez a gárda bizony nem kapott rendes fegyveres kiképzést, mert kurvára nem találnak el senkit, csak puffogtatnak a vakvilágba :D

Kissur - 2019. 03. 05. 12:11

scz: És fegyvert nem tartunk oldalasan, mert a kirepülő töltényhüvely elég nagyot tud csapni. Mindig is fogtam a fejem, amikor egy filmben, vagy sorozatban valaki oldalasan tartotta a fegyvert.

Energiavampir - 2019. 03. 05. 15:11

Kissur:

Nem beszélve arról, hogy úgy szinte képtelenség jól célozni,a legjobb lövészekkel is próbálgattuk, de nagyon gyatra eredmények voltak. Semmi nem indokolja a fegyver oldalra döntését, hacsak a menőség nem :))
Kirepülő töltényhüvely nem üt nagyot, hanem rohadt forró..

scz - 2019. 03. 06. 09:00

Ami nagyon furcsa volt ebben a részben, amikor Mac és Wyatt egymásra fogták a fegyvert.
Ilyet még sose láttam Strike backben, hogy egymásra céloztak volna.

Kissur - 2019. 03. 06. 09:53

Energiavampir: Már nagyon szeretnék egy kb 60 perces akciófilmet forgatni. Akkor majd tőled kérek tanácsot fegyverhasználattal kapcsolatban. :) (Nem irónia.)

Energiavampir - 2019. 03. 06. 11:24

Kissur: max ajánlok valakit, én nem lehetek publikus, bocs. De a magyar kaszkadőr szakma tele van szakértőkkel, némelyik elfogadható :) Én túl szakmai lennék..:)

scz: Ilyen soha nem történhetne meg, az ilyen csapatok eredményessége nagyon nagyban függ a tagok kapcsolatától, 100% bizalom, különben megette a fene, és mész a tepsibe. Ha gond van, szétszedik a csapatot, így is hónapok míg összecsiszolódnak.
Scotték az utolsó részben vitáztak egy kicsit, ennyi volt max.

Kissur - 2019. 03. 06. 12:40

Energiavampir: Hoppá, mekkora ember van itt köztünk. Oké, akkor majd ha egyszer úgy alakul (idén max az év második felében, de inkább jövőre), akkor majd valahol valahogyan kérek. :)

Energiavampir - 2019. 03. 06. 14:04

Kissur:

ugyan…csak olyan helyen szolgálok aktívan, ahol ..hm..vannak szabályok, amik kizárnak ilyesfélét,
de itt leszek :)

bocs, az offért.

Energiavampir - 2019. 03. 08. 13:38

Most tudtam csak a részt megnézni, na nagyon kíváncsi leszek, ebből mit hoznak ki, az a lövés a végén, minimum fél év kórház és felépülés, ha egyáltalán túléli…
A lövés baloldalt érte, közelről, az egy 9mm-es volt, így gyakorlatilag keresztbe lőtte, ott ahol a belei vannak, és a gerinc, és hátizmok felé ment a lövedék..
Ez több komoly műtét, és talán túléli, és fél vagy év gyógyulás minimum.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 08. 15:27

Valószínűleg a következő részben már bicegni fog két nap fekvés után.

És amúgy igen, ebben az évadban tényleg eszméletlen sok a jelenet oldalra döntött fegyverekkel. Az előzőben nem volt ilyen probléma. Ráadásul még váltakozik is. Hol rendesen tartják, hol nem.

Kissur - 2019. 03. 09. 09:25

7×07
Na ez megint jó lett. Olyan, mintha a következő rész már a finálé lenne, pedig van még 3 rész. Továbbra sem értem, hogy miért beszélnek többesszámban a táskabombákról, amikor a 4.rész végén az egyiket Wyatt hatástalanította.
Wyatt karakterét nagyon szépen felépítették ebben az évadban, eléggé megkedveltem. Ez mondjuk Novin rovására ment, de őt már az előző évadban bírtam, szóval nem gond. Viszont Mac kétdimenziós, jellemtelen karakter. Egy könnycseppet nem ejtenék érte. Még Chetri is érdekesebb, mint ő! Sőt, általánosságban elmondhatom, hogy ebben az évadban a női karakterek nagyon jók. Szarkovát imádom továbbra is, Novin hozza a kötelezőt (bár az oroszországi viselkedése nálam már túljátszott volt), és Chetri is elég szimpatikus lett. A főnök alakul, már jobban bírom, mint Macet.
Nem gondolok bele, hogy mi van hogyan, élveztem mindkét nagy akciót, meg a kisebbeket is. Lövöldözés, robbanás, ez kell nekem. :)
A Kingfisher dolgon meg csavartak még egyet, és már megint sikerült megvezetni. Amikor azt hittem, hogy már tudom, hogy mi van, akkor kiderült, hogy mégsem.
A rész 7/10.

Geza Kovacs - 2019. 03. 10. 00:16

Ezekkel az ázsiai helyszínekkel lassan már keményebbek a korábbi szereplős évadoknál. Meglepően sokszor megsérülnek. Szerintem teljesen jó, kár, hogy befejezik.

scz - 2019. 03. 12. 10:27

Mi az, hogy befejezik? Mármint kaszálták a sorozatot?

winnie - 2019. 03. 12. 10:36

a címkén elérhetők a legfrissebb hírek, a berendelés és a kasza is: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/strike-back/

scz - 2019. 03. 12. 12:37

Ja, kérem, nem nézek meg minden postot, csak lurker vagyok, a néhány kommentemet leszámítva.

Kissur - 2019. 03. 14. 19:12

Az oroszországi jelenet azért játszódott éjszaka és az épületen belül is sötétben, mert Malajziában vették fel, ahol volt vagy 40 fok, és elég nyilvánvaló lett volna, hogy nincs hideg. :D

CrashBoostZoom - 2019. 03. 14. 19:16

Végül igazam lett. Wyatt feküdt pár napig, összefoltozták és már a saját lábán járt utána. Jó ez a plot armor, a lövedék mindent elkerült belül. :D
Az pedig, hogy Kingfisher nem személy hanem egy művelet neve az szerintem a legnagyobb evidencia az évadban az elejétől fogva.

Mindegy is. Megint tilosban járnak szóval megint jöhet valami őrült művelet a végén mint az előző évadban.

Energiavampir - 2019. 03. 14. 21:01

Nagyon gáz, és nevetséges rész volt
1: A lövés a beleken ment keresztül..baloldalon lévő bordák alatti belépéssel, és átlósan jobb hátra felé, képtelenség hogy nem tépett szét és lukasztott ki jó pár belet, ezért azonnal feltáró műtét, és nagy vágás a hason baloldalt, teljesen ki kell pakolni, mert hátra is hozzá kell férni. Több hónap heverészés..és nem ugribugri..meg bunyó..lófaxot
2: Ha illegális a csapat az összes hozzáférést letiltják azonnal, hogy a fenébe mértek be akármi is?
3: tetszik ez a mobil bemérés, ehhez kell vagy a szolgáltató antenna pontjai vagy frekvenciás bemérő kocsik :) műhold hozzáférés, hogy ha le vannak állítva?
4: Áram kikapcs, azt egy elosztónál nagy főkapcs és lekapcsolják, manuálisan, azt nem lehet távolból szoftveresen felkapcsolni :) főleg nem oroszoknál egy koszvadt vidéki városban.
5: Az a tűzharc a sötét házban a legnevetségesebb dolog volt amit valaha akciósorozatban láttam.
6: Ha kivégezni viszek valakiket, akkor nem rakok be melléjük egy fegyverest 1-3 felállásban, hogy legyen kitől elvenni a fegyvert :)
7: A főnök honnan tudta hogy abban a kocsiban vannak? be nem láthatott, az csak egy furgon volt ami megy az úton, mért annak ment neki?
8: Mi a halál robbant fel a furgonokban? tök üres rabszállító volt.
A farkinca méregetős bunyóba bele se megyek, egy ütéstől belül el kellene véreznie, nevetséges ez az egész rész, de lassan a sorozat is.
könyörgöm rúgják ki ezeket a fenébe, és az utsóra vissza a régieket, búcsúzzunk szépen, jól..ez szánalmas.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 15. 13:05

Amiket felsoroltál az többségében a script vagy a többi akármilyen iróknak róható fel. A színészeknek azt kell eljátszaniuk amit kaptak. Hiába hoznák vissza a régieket ha a történet és az események gagyik maradnak. Az biztosan nem lenne “szép” búcsú.

Energiavampir - 2019. 03. 15. 13:24

CrashBoostZoom:

részben egyetértek veled részben nem
persze a színészek tehetnek a legkevésbé róla.
Ez a készítők igénytelensége, ezek könnyen kiküszöbölhetőek lennének, és se költséget, se a sorozatot nem változtatná..kis odafigyelés csak.
Szerintem meg a régiek igenis jobbak voltak, abban is volt persze blődliség sok, de a szereplők sármja, a kémia, haverság faktor elvitte a sorozatot. Ha érted mire célzok, itt random lecserélhetnék bármelyiket, alig tűnne fel.

Kissur - 2019. 03. 16. 13:39

7×08
Bármennyi logikátlanság (amit nem veszek észre, mert ilyenkor kikapcsolom az agyam), golyóálló katona (mert ugye a teljes testpáncélos katonákat 3 lövésből lelövik, de a mellény nélküli katonákon karcolás sincs), és extrém kaszkadőr-mutatvány van ebben a sorozatban, én nagyon élvezem. Sőt, ez a rész szerintem baromi jó volt, mintha egy szezonfinálét néztem volna. A végén pedig tudtak még egyet csavarni. Nagyon összerakták most ezt az évadot. Sokkal jobban bejön, mint az előző.
Amúgy kicsit reménykedtem, hogy Stonebridge kapta el Chetrit, de sajnos nem.
És ezen a héten is kifejezem szerelmem Yasemin Kay-Allen iránt. Imádom ezt a nőt! :)

Energiavampir - 2019. 03. 16. 22:17

Részben megint egyetértek az előttem íróval, tényleg tele logikátlansággal, csak ettől csak rosszabb lett, az eleve nem jó rész. Akciók még csak csak elmentek, bár a vaktöltényes csőféket jobban rejthetnék :)
De az egésznek lassan se füle se farka..olyan bugyutaságok meg kicsit már szánalmasak, hátulról valahol derékon lövi a csajt, és egyből meghal, de bezzeg főhős haver 2 nap múlva már MMA harcosként nyomja. Vajon a csaj orra mitől vérzett egy derékon lövéstől?
Csak én nem láttam ki hol kapta el a főnököt, és mikor hogy került moszkvába?

Geza Kovacs - 2019. 03. 17. 00:25

A mai résszel szintet ugrottak minőségben. Volt itt több idősík, dupla-tripla csavar, a legvége kifejezetten sci-fisre sikeredett a valamiért kissé posztapokaliptikus kinézetű Moszkvával. Nagyon tetszett.

Ja, és még egy szavazat Yasemin Allenre :-)

Kissur - 2019. 03. 17. 11:12

100.komment! :D
Energiavámpír: Azért mert te szakmai szemmel nézed, pedig nem szabad. Ez egy popcorn akciósorozat, ahol a látvány a fontos. Bár engem mindig is az érdekelt, hogy ha nem akarják bántani a főszereplőket az írók, akkor miért hozzák őket ilyen helyzetekbe?

Energiavampir - 2019. 03. 17. 15:14

Kissur:

Semmi bajom nem lenne a “popcornnal” ahogy hívod, ha a szereplők elvinnék a sorozatot, emlékezz a régiek sokkal szórakoztatóbban, hitelesebben adták el az egészet, pedig akkor is voltak bőven gondok.
Épp télen darálgattam le a régi évadokat, és Scott szövegei a tűzharcok közt messze hitelesebbé tették az egész attakot, mint ez a “kontakt balra” hülyeség.
Sajnos mivel a részeknek se a története se a szereplők nem kötnek le nagyon, így észreveszem ezeket. Én hibám tudom, de ez van :)
Nem a helyzetekkel van gond, a megoldásokkal. Pl a beépített csaj megölése, szex után, mért nem hátközépen lőtte? látványosan elől kihaladva? akkor hiteles lett volna, így nekem nevetséges volt csak.

Neoprimitiv - 2019. 03. 17. 18:24

Kissur: “Ez egy popcorn akciósorozat, ahol a látvány a fontos.”

Na de az nem látvány, amikor már egy óvodás kislány is a fejét rázza a hülye akcióktól. Ez nem egy Michael Bay kategóriájú vizuális orgia, vagy egy John Wick szintű akcióbalett, ahol a látvány valóban feledteti a nonszenszet. Itt sajnos percekig nézzük nagyon is jól láthatóan plot armoros akciózást – illetve nézi a fene, mostanában már áttekerem. A vízszintesen tartott pisztoly tényleg lassan a sorozat jelképévé válhat. Képileg is, a hitelességét tekintve is.

Ja igen, a főnök Moszkvába hoppanálása nekem is kimaradt.

Kissur - 2019. 03. 18. 08:06

Energiavámpír és Neoprimitiv, remélem nem ti fogjátok írni az évadkritikát, mert az tényleg kritika lesz és nem értékelő, vagy összefoglaló. :)
Én úgy nézem ezt az akciósorozatot, hogy a 24 óta nincs vérbeli akciósorozat. Kétség kívül nem tökéletes, de legalább van! És tudom, hogy van Seal Team, meg társai, de nekem nem kell heti nyomozós. Nekem arra van szükségem, hogy 10-12 vagy 22 részes high-concept sorozatban megpróbálják a jófiúk sok lövöldözéssel és nagy robbanásokkal megállítani a csúnya terroristákat. Azt pedig ez megadja nekem a Strike Back. Oké, a 6.évad annyira rossz volt történetileg és annyira nem működtek a karakterek, hogy az már fájt, de ez az évad egy fokkal jobb lett. És ez a szint nekem elég. :)

Energiavampir - 2019. 03. 18. 08:11

Kissur:

Félreértesz valamit, mi nem vitatkozunk veled, vagy kritizáljuk véleményed..ez csak a mi véleményünk. Én is mindettől függetlenül nézem és szeretem a sorozatot. Ha nem így lenne, nem kritizálnám :) és ne aggódj én biztos nem fogok évad kritikát írni..ki se kerülne :)
Egyébként mi a vélemény, régiek beugranak? Van róla infó?

Neoprimitiv - 2019. 03. 18. 08:46

Kissur: csatlakozom energiavampirhoz – nyilván ha nem nézném, nem is kritizálnám. Az viszont igaz, hogy nekem nincs zsáner elfogultságom, a számomra nem elég a “de legalább van” szint. Főleg, ha korábban láthattuk, hogy lehet ezt jobban is.

Az már az én személyes becsípődésem, hogy ütök-rúgok-harapok az olyan írástól, amikor az egyik jelenetben a hős minden kapáslövése tízes kör közepe (ld. most a fejlövés sorozatot), a következőben meg egy teljes tárral nem képes eltalálni valakit. Ettől nem csak itt kapok kiütést, olyan orbitális kedvencemnél is szóvá tettem korábban, mint a PoI volt. (Pedig az nem is a hiteles akcióival akart kitűnni.)

Energiavampir - 2019. 03. 18. 13:38

Neoprimitiv:

Annyiban meg kell védenem a dolgot, hogy van olyan mikor 20 méterről nem találsz el egy olajos hordót egy sorozattal sem :)) pedig ezerről leszedsz egy narancsot ha kell :)
De értem miről írtál..

_Peter - 2019. 03. 18. 13:59

Neoprimitiv – 2019. 03. 18. 08:46

Mindig úgy írják amire éppen szükség van. Az évad első részében a maláj gengszter bácsi péppé verte MacAllistert, a második részben az 50 kilós Novin közleány kétszer annyit verekedett vele és megölte.

A ferdén tartott fegyver nekem is halálom. Néha a mozgásuk, kommunikációjuk is. Szerintem ennél a garnitúránál kispórolták a gyorstalpaló kiképzést, amin korábban Winchester és Sullivan átestek.

Neoprimitiv - 2019. 03. 18. 15:23

_Peter: nem volt az annyira gyorstalpaló. Egyrészt mindenkit átzavartak rajta, nem csak a fiúkat. Milauna Jackson mesélte, hogy játszott ő már korábban is “fegyverest”, de itt a forgatás előtt korrekt combat shooting kiképzést csináltattak velük. Évad előtt mindenkinek volt frissítő kurzus.

Másrészt akkoriban egy SBS veterán volt az állandó akció tanácsadó (hülye vagyok, a nevére már nem emlékszem), és ő mondta, hogy a jeleneteket alapból a reális taktikai mozgásra dolgozzák ki, és utána ezt “higítják” a képernyő igényeihez, látványhoz.

Most meg úgy érzem, hogy előbb kitalálják, hogy “és akkor bang-bang-bang, háromfejlövés”, aztán próbálják nyakon önteni valami szakmai mázzal. A ferdén tartott fegyver tényleg azért rohadt gáz, mert ez hülye akciófilmekből szivárgott át a gangstarapper, kartel HMCS szintre, erre most – elvben – vérprofik menőznek vele. Kínos.

Kissur - 2019. 03. 18. 15:26

Energiavámpír: Azzal nincs baj, ha megkritizáljátok, csak ha ír róla valaki értékelőt, akkor legyen objektív. Nekem popcorn akciósorozatnak elmegy, Neoprimitvnek ez a szint kevés. :)
Tudtommal Winchester valamikor beugrik, de ez nem tudom mennyire megbízható infó, mert valaki fentebb írta kommentben, én viszont sehol nem olvastam még, pedig mindent és mindenkit követek twitteren és instagramon. :)

Neoprimitiv - 2019. 03. 18. 16:39

A Winchesterről szóló info a monte carloi TV fesztivál hivatalos hírei között jelent meg, ahol idén meghívott vendég lesz. Forrásnak megbízható, mert csak a színészek által megküldött anyagból dolgoznak, de az, hogy ez a jelenlét mit takar, mennyi szereplést, arról nem szólt.

Kissur - 2019. 03. 20. 19:10

Ma youtubeon néztem pár régi jelenetet, és valóban jobbak voltak régen. Akkor is volt “kontákt”, csak akkor nem left meg right volt, hanem 9 o’clock.
Régen olyan is volt, hogy kértek evakuálási pontot, elkezdték mondani a koordinátákat, erre Scott leordította a fejét, hogy “shut up, which way?” :D

scz - 2019. 03. 21. 09:49

@Kissur: második évad végefelé, imádtam azt a jelenetet, ahogy Sinclair okoskodva mondja, hogy észak, 25.2, mire Scott beüvölt, hogy “Shut up, Sinclair! Where’s the exfil?”
Mire Richmond válaszol: “go straight, then turn left”
Sokkal hihetőbbek voltak a srácok. És nem csak ők, hanem az egész egység, bárki is volt kint terepen.

Energiavampir - 2019. 03. 21. 10:11

scz:

Hát igen, akkoriban volt értelme és érzelmi tartalma egy halálnak is pl, mint Sinclair-é…ki ne tárazta volna ki a fegyvert úgy mint Richmond?

CrashBoostZoom - 2019. 03. 21. 13:35

Megfigyelés az én részemről is:
A régebbi évadokban az összecsapások valahogy jobban le lettek forgatva/koreografálva. Sokkal kaotikusabbnak (és ezáltal valósághűbbnek) tűnnek ellentétben a mostaniakkal ahol mindig szinte csak monoton hullámokban jön ész nélkül az ellen.

Energiavampir - 2019. 03. 21. 14:27

CrashBoostZoom:

Egy tűzharcot, összecsapást nem lehet előre teljesen lekottázni, sokszor improvizálsz, igen képlékeny egy ilyen harci érintkezés. Persze felkészült, meg tervek vannak, begyakorolt protokoll mozgások, reakciók, de sokszor megy az egész a kukába, és ott kell alkalmazkodni rögtönözni, és egy ilyen behatoló alakulatnak bezony ebben kéne a legjobbnak lenni. Ez volt az egyik legnagyobb erénye a régieknek, ezt nagyon jól adták elő.
Ha visszaemlékszik bárki, szinte csak ilyen ütközeteik voltak. Terv előkészület, aztán szétesett az egész..és jöhettek a skacok :) Scott káromkodásai :)

CrashBoostZoom - 2019. 03. 21. 14:38

Igen, ezt próbáltam én is elmondani, csak kevésbé szakmai nyelven. :D

Kissur - 2019. 03. 21. 15:28

scz: Pontosan erre a jelenetre gondoltam. :D

CrashBoostZoom: A 4.évad elején volt egy atomjó lövöldözés, mikor elkötötték a csónakot. És ott tényleg az volt, hogy cserélgették a pozícióikat, sőt, még az is benne maradt a részben, hogy véletlenül ellőtték Stonebridge scope-ját, és majdnem a szeme bánta, erre ő “fuck”. Az egy baki volt (pláne, hogy a következő jelenetben megint ott a scope), de nagyon jó volt.

Kissur - 2019. 03. 23. 12:08

7×09
Már sokadjára kezdik újra az évadot majdnem új fenyegetéssel. De nem baj. Nekem nagyon bejön. Számomra ez az évad visszarakta a sorozatot a kedvenc kategóriába. A műholdas dolog kicsit béna volt. Na jó nem kicsit. De utána az a kb 6-7 perces vágatlan (két rejtett vágással) jelenet kárpótolt. Nekem betalált. És megint Novinnal. A 6.évad közepén is volt egy folyosós vágatlan jelenet, amit szintén Novinnal csináltak. Sajnálom, hogy Szarkova alakuló erotikus jelenetét így elvágták.
Nekem az évad a régi csapat közepes évadaihoz felnőtt. A 2. és 4.évadot nem lehet überelni, de ez az évad kétségtelenül jobb, sőt bőven jobb, mint a 6.évad.
Sajnos jövő héten finálé. Elképzelésem sincs, hogy mi lesz benne. Gondolom kinyírják Pavelt, meg a főnök élete veszélyben lesz, de így ennyi.

_Peter - 2019. 03. 23. 17:55

Most annyira nem kottázták le a támadást, hogy csak pisztolyokkal indultak a műholdért. Korábbi részekben amikor kifogytak, a Boss a semmiből is rittyentett két terepjárót, teli fegyverekkel, mellényekkel, felszereléssel. Pedig most már Moszkva is támogatja a Section 20-t. Gránátokkal is mindig őket lepik meg az eléjük szaladó statiszta terroristák.

Kápitán Zárková rövidke “akciójelenetét” bírtam tipikus Strike Back recept: a “crib” tanácskozás a csapattal, közben ketten szobára mennek egy fallal odébb :D
A furgonban is először azt hittem a főnök és a szöszi elfelejtik Chetri ott kockul mögöttük és egymásnak esnek. Majd a fináléban! :)

Geza Kovacs - 2019. 03. 23. 22:11

Nem tudom hogy vagy mint, de az előző évad ellenszenves volta után (na jó, a végére már valamennyire tetszett), a Supernatural mellé ez lett a másik kedvencem. Mostanra ez a Strike Back már majdnem jobban tetszik a régi változatnál is, valószínűleg a több akció miatt. A mai végén a hosszú, nagyon részletesen, a 3 főszereplő szemszögéből bemutatott akció egészen elképesztő volt.

Amúgy meg ha már Zarkova vagy nem Zarkova: jó csaj nagyon, de az indiai csitriről vagy Csetriről se kellene elfeledkezniük, hát ha már beletették a soriba, legyen valami értelme, nem? :-) És tényleg nagyon betaláltak vele is.

Kissur - 2019. 03. 24. 13:44

Chetri érdekes, mert én végig követtem a forgatást, meg a casting híreket, és egy szót nem hallottam róla, pedig minden részben benne volt (talán az első kettőben nem). Nekem ő nem jön be sajnos, mint eyecandy. Mint karakter, érdekes utat jár be.
Az előző évad nem tudom hogyan futhatott ennyire félre, de az nekem sem jött be. Ott gyenge főgonosz volt, rossz karakterépítések, és hiteltelen alakítások. Most valamiért minden jobban összeállt. Csak azt sajnálom, hogy az akciójelenetek rovására ment ez az egész, mert azt viszont nem tudják olyan hitelesen előadni, mint az előző két “pajti”. Nem tudom, hogy ez a női karakterek növekedésének köszönhető, vagy mert nem kaptak rendes kiképzést (az előző csapat minden évad forgatása előtt elment egy időre katonai kiképzésre), de valóban nem olyan minőségű.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 24. 14:10

Szerintem ide most tökéletesen beillet volna az a felépülés amit Energiavampir kolléga szerett volna látni.

Pavel pedig már egy Bond főgonoszhoz mérhető ami az újabb titkos gizmók előszedését illeti. :D

Jövő héten finálé. Meglátjuk, hogy kik maradnak életben.

Energiavampir - 2019. 03. 24. 21:25

Most kötözködni fogok, mert nagyon zavart ez a rész, bár tetszett alapból, és szeretem a sorozatot.

Érdekes ez az időugrás, de meglépték, és így elfogadható a dolog, gyógyulgat :) bár ez a random csávó az elején? hipp-hopp meglett a bomba. Persze volt 4 hónapjuk a nyomozásra., ügyes húzás..
Majd az a jelenet a bárban, megint tele elképesztő butaságokkal, és látványos Novin lábakkal :)
az legalább tetszett, fura de ha nekem választani kéne, Novin lenne az, nem Sarkova.
Mindegy, ne menjünk bele mennyire volt teljesen abszurd ez a lövöldözés. Műhold téma szintén. De azt még értem, kellett valami látványos, ok..így oldották meg. NASA ott könyörögne ilyen tudásért, hogy így meghatározzák majdnem méterre a beesést :) 1 perc alatt :)
és imááádom ezt a secpec alatt megtalálok akárkit bárhol a földön,térfigyelőkkel, ezért is milliárdokat adna a CIA :) és a műhold jobb képet ad, mint egy helyi hd kamera :))) semmi légkör zavar vagy pára stb vagy ilyesmi :) ekkora zoomal :))nem semmi pozíció fogás :) bárhol szinte..vajon az amcsi sereg mért is drónokat használ ilyesmire vacak képpel? nem értem, mikor ilyen klassz műholdas közvetítést tudnak adni élőben :)
és mindenki secpec alatt odaért, fülöp-szigetekre, (7000km)épp most esett le az műhold, és hopsz oroszoktól már itt is vannak, mindenki, alig 1 napig tartana kb egyébként..országba lépés nehézségeit most ne is nézzük. Ismerem.
Tudom, kötözködök, de ezekre régebben figyeltek, mint arra is hogy a hacker kiscsaj mégis mivel van kapcsolatban a minibuszból? mert hogy ott nincs sávszélesség az tuti, műhold? és hol az antenna? mert anélkül nem megy. Az hogy mellény nélkül mennek, hát jó, legyen. Szétváltak, taktikai hiba. De nagyon menő ez a közelkamerás akciózás :) tetszett. Bár nekem nagyon találomra szaladgálásnak tűnt a sikátorok közt.
Volt útvonal terv? és hogy? előtte bejárták? és azért arra figyelhetnének ha közelit adnak az AK-val tüzelésről (Novin) legalább legyen már hüvelykivetés.
Ez is megvolt régieknél..oldalt tartás is megvolt :)))
Látványos tűzharc szó se róla, és a főnök megint jó helyet talált, neki bérlete van a páholyokra :)
és nem, nem megy le és menekül el, neki terve van :)
elfogatja magát, ahogy kell. De régi receptet játsszuk el, a főellen elfogja a főnököt, mert az jó cserealap.
Ezt is mintha láttuk volna régebben :)
jó rész volt, csak semmi értelme :))

Kissur - 2019. 03. 24. 21:38

Olyan szomorúvá tesznek Energiavámpír kommentjei. :( De ezek mind olyanok, mint hogy miért van a Star Warsban hangja mindennek az űrben. Nem kell belegondolni. Ez így néz ki jól a képernyőn. Ennyi. :D Legalábbis nekem ennyi.

Energiavampir - 2019. 03. 24. 22:11

Bocsánatot kérek, senki szórakozását nem akarom elrontani, és mint írtam, én élvezem ezektől függetlenül a részeket. Csak arra mutatok rá, ezek piti kis dolgok a készítésnél, nem költségesek, nem változtatnak a sztorin, csak hihetőbbé élvezhetőbbé teszik. persze ez magánvéleményem. Engem zavar ha egy sorozatfegyver nem dob ki hüvelyeket, és ha megnézitek, a főnök lövéseinél van, akkor? ez nem megoldható mindig? ugyan már.
Mondhatná bárki hogy ez nem fontos, de nem fontos hogy pl
oroszok oroszul beszélnek egymás közt? nem lenne az, de mégis hitelesebbé teszi.

Neoprimitiv - 2019. 03. 24. 23:17

“Nem kell belegondolni.”

Dehogynem. Azzal semmi bajom, ha valakinek minden hibája ellenére is tetszik egy sorozat, különbözőek vagyunk.

De a trehányságot ne mossuk már le azzal, hogy ne gondoljunk bele! Nem költséges CGI-ról van szó, nem világsztárok szerződtetéséről. Csak arról, hogy akit azért fizetnek, hogy összerakjon egy ilyen jelenetet, az ne trágyásvillával hajigálja össze. Tiszteljen meg azzal – engem, a nézőt, akitől az egész nyamvadt sorozata függ! – , hogy nem néz teljesen hülyének. Ez nem a Whiskey Cavalier vagy a Chuck, pedig lassanként azoknak az akciószintjén leszünk.

Neoprimitiv - 2019. 03. 24. 23:43

Csak hogy egyértelmű legyen, miért bosszankodok:

A Strike Back az évek alatt (kezdve még a legelső, Richard Armitage sorozattal) kialakított és hirdetett magáról egy képet, mely szerint ez egy “komoly” akciósorozat. Nem lövünk le pisztollyal űrrakétát, nincs kétszáz töltényes tár egy AK-ban, nem a Nagy Durranás rambó jelenete a viszonyítási pont. Büszkék voltak arra, hogy valódi spec force nézőktől jöttek pozitív visszajelzések az akció jeleneteikre.

Természetesen a plot armor azért működött, voltak eltúlzott megoldások, de azokon belül is igyekeztek ügyelni a részletekre. Ha úgy vesszük, akkor az akció sorozatok Michelin-csillagos darabja volt.

Most meg ezzel a renoméval időnként kihűlt levest szolgálnak fel és teszkós narancsitalt adnak friss juiceként. A számomra ilyen esetben nem mentség, hogy “de legalább van”. Akkor megnézem inkább újra valamelyik régi évadot.

Kissur - 2019. 03. 25. 08:29

Neoprimitiv: Tavaly minden részről írtam kritikát, és az egyik kritikának pont azt a címet adtam, hogy “zacskós leves”, mert ezt éreztem a rész alatt. :D

Energiavámpír: Mondta Pavel, hogy ne szólaljanak meg oroszul. Valószínűleg ez is azért, mert nem tudnak sokat megtanulni oroszul. De ebbe sem gondolok bele, csak tudom tudat alatt. :D

Neoprimitiv - 2019. 03. 25. 08:50

Kissur: nagy szellemek, ha találkoznak… :)

scz - 2019. 03. 25. 09:27

Valahogy kevesebbnek érzem az akciót.
És a legszomorúbb, hogy Novin a leghitelesebb “katona” közöttük, pedig nagyon nem kéne annak lennie a vadóc viselkedésével, meg a leggagyibb gettónigga fegyverkezelésével.

Kissur - 2019. 03. 30. 09:46

7×10
Kétségtelenül az évad legjobb része volt számomra, bár a közepén szerintem túl sok időt töltöttek üresjárattal, ennek az lett a következménye, hogy 15 percben kellett összecsapni a végét. Jó lett volna látni a következményeket is, mert sok szabályt áthágtak. Például lett-e következménye, hogy egy orosz katonai bázison fejbe lőttek egy orosz magasrangú tisztet. Coltrain és Szarkova összejöttek? Maddison kidobta Wyattet (oké, ez a következő évadból is kiderülhet), Mac-nek mi értelme volt az évadban? Szóval megannyi kérdés, válaszok nélkül. Végig azt vártam, hogy talán Stonebridge az, aki felkeresi Maddisont, és védi meg Pavel embereitől. Vagy a végén ő kerül Chetri mögé. De sajnos nem. Az utolsó, bunkeres akció meg egy az egyben a Call of Duty 4 fináléja volt. De nekem bejött ez a sok akció, csak sokszor ez logika és a minőség rovására ment. 8/10 a finálé, 7/10 az évad. Ez a minőség sokkal jobban bejött, mint a 6.évad. Ha ez lesz az utolsó évadban is, plusz több Scott és Stonebridget kapunk, akkor én mosolyogva fogok búcsúzni a szebb napokat látott akciósorozatomtól.

Ui: Szükségem van egy másik katonai akciósorozatra, ami minőségi. Nem ilyen Seal team, meg Swat, hanem tényleg világmegmentős, esetleg high-concept, de akció-orientált sorozat kell.

Neoprimitiv - 2019. 03. 30. 10:11

“tényleg világmegmentős, esetleg high-concept, de akció-orientált sorozat kell”

Bocs, de ez szerintem hatalmas tévedés. A Strike Back is ott ment szerintem leginkább félre, hogy állandóan a világot mentik meg. Mindig nagyobb tét kell, harmincnyolc fenekű összeesküvés, erre megy el az idő, ezt próbálják valahogy összehegeszteni az írószobában és éppen ezért ürül ki az egész. Ebből az évadból is már csak Miss Röfi és a Malacok az Űrből hiányzott és a végére már – legalább is a számomra – teljesen követhetetlenné vált az egész kergetőzés.

Az eredeti Strike Back-ben kizárólag egyes emberekért ment a küzdelem, mégse volt egy percig se unalmas vagy tét nélküli. Jobb lenne ehhez visszatérni. Arról nem is beszélve, hogy nekem egy idő múlva baromi idegesítő, hogy tudható, ha elfogják a Főgonoszt a Mindennél Fontosabb Kütyüvel, akkor jön egy akciójelenet, amiben kinyírnak N+1 embert, ellövik az MH éves kiképzési lőszermennyiségét de pont a Főgonosz meg fog lépni a Mindennél Fontosabb Kütyüvel. Sablonos.

Neoprimitiv - 2019. 03. 30. 10:19

Ja igen: elnézést a Winchesterre vonatkozó fals infóért, ezek szerint valamit félreérthetett a cannes-i sajtóosztály.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 30. 13:18

Igen, ez már AZ volt. Kár, hogy a évad legjobb része pont a finálé volt.

Viszlát a következő évad premierjénél srácok.

Zero out.

_Peter - 2019. 03. 30. 19:00

Végre nem keserédes győzelmet írtak nekik, túlélte az egész banda és még Wyatt felesége is. Az szuper lett volna úgy csinálják Wyatt telefonál másnak is aggódva és látjuk a háznál az a valaki Stonebridge a megmentő. (nem Scott mert ő rögtön megdönti az asszonykát :D)

Az egész világmegmentés James Bond akciókból szerintem is letekerhetnék kicsit a sztorit, mert ahhoz öt-hat ember kevés és elmélázik a néző a sablonokon és miért a rosszfiúknak van mindig gránátja és drónja, és azon is ha ekkora a tét miért nem küldenek be egy repülőt bunkerromboló bombával a közeli török NATO bázisról. (az a ruszki bázis is milyen fapados szedett-vedett volt: Szergej felhajtja a sorompót, Novin keményen megjegyzi simán bejutottak)

Az előző évadnál sokkal jobb volt és Kápitán Káteriná Zárková főnyeremény húzás!

Neoprimitiv - 2019. 03. 30. 19:59

Kapitán Katerina Zarkova egyértelműen a MKKP oszlopos tagja: az ingyen sörről még nincsenek híreim, de az örök élet nála már megvan. Most már csak azt tudnám, hogy akkor Novinéknak miért kellett kimenekülniük, ha ezt ilyen lazán meg lehetett úszni?

(Ettől függetlenül persze örülök, hogy Yasemintól nem kell búcsút vennünk, messze a legjobb fejlemény volt az évadban.)

Tényleg: eyecandy szavazás mikor lesz?

Kissur - 2019. 03. 31. 22:00

Srácok, lányok! Itt az eyecandy szavazás! Toljuk Yasemin kisasszonyt. (Mármint izé a szavazáson. :D)

Flanker - 2019. 03. 31. 22:02

Neoprimitiv: Ma van, és ha Zarkova nem lesz dobogós akkor bunda!

És noha nem egy kategória, én Chetri-t se rúgnám ki az ágyamból

Energiavampir - 2019. 03. 31. 23:08

Bocs, én Novin-t választanám :)

Kissur - 2019. 04. 01. 07:57

Energiavámpír vagy Neoprimitiv, szeretnétek írni az évadról? Bár úgy gondolom, hogy kibeszéltünk mindent itt, azért egy évadösszegzést mégiscsak kéne rittyenteni. Ha ti nem írtok, akkor írok én. Bár az én “kritikám” pozitívabb hangvételűbb lenne. :)

Neoprimitiv - 2019. 04. 01. 08:01

csak a saját nevemben: szerintem írjál te, az egyáltalán nem baj, ha pozitív. (nekem most amúgy is van két bevállalt anyagom, örülök, ha azokra időm lesz.)

Energiavampir - 2019. 04. 01. 08:43

Csak nyugodtan írj, én írásaim nem ütik meg az itteni elfogadható és elvárt szintet.

CrashBoostZoom - 2019. 04. 01. 17:48

@Kissur

Szerintem nyugodtan beidézheted mások véleményét vagy nézőpontját is az írásodba. Nem te lennél az első aki ezt teszi egy évadértékelőben.

Energiavampir - 2019. 04. 13. 21:44

Eddig húztam az utolsó rész megnézését, előre féltem, hogy nem lesz jó, de rosszabb volt.
Hát, iszonyat vacak lett, akciók nevetségesek, és komolytalanok, az egész szitu teljesen komolytalan lett a végére. De komolyan VX? az nem gáz baccus, hanem folyadék, és a bőrön át szívódik fel, sz*rt se ér ellene a gázmaszk..
Esetleg szarin, de az se gáz, csak gázszerű permetté alakítható, és az is felszívódik a bőrön át..
Ennyire tojni mindenre..ehh..ez borzalmas volt.
Plusz nagy fekete pont hogy a régiek nem voltak, mondjuk megértem, mert ez szégyen volt, lehet nem vállalták.
Könyörgöm az utsó évadra a régieket, és valami szakértőt oda..aki látott már katonát meg tűzharcot, legalább filmen.
Nem értékelném ezt a bohózatot.

Kissur - 2019. 04. 15. 12:44

Energiavampir: A 24-ben is Jack visszatartotta a lélegzetét, amikor a VX-szel teli folyosón ment végig, és nem lett semmi baja.

Phillip Winchester kiszállt a Law&Orderből, szóval jöhet vissza ide “pajtizni”.

Energiavampir - 2019. 04. 15. 13:11

Kissur

azt is hülyeségnek tartottam..

Ez jó hír..durva utsó szezont akarok, nem kell világmegmentés, csak valami egyedi..valami ,ás..de durranjon nagyot :)

kpeter - 2019. 04. 15. 21:13

Nem volt pucér jelent Zarkovával, úgyhogy számomra csalódás a finálé :)

Kissur - 2019. 04. 16. 07:21

Energiavampir: Nem tudom elképzelni, hogy pont az utolsó évadra ne legyen világmegmentés. De azt el tudom képzelni, hogy mondjuk az utolsó, vagy az utolsó 2 rész majd személyes vonalra fog rámenni, hogy mindenki kapjon egy szép lezárást. Igen, a két pajti is, bár ők már megkapták.

kpeter: Nézd újra az első (vagy a második részt), ott volt ;)

Energiavampir - 2019. 04. 16. 12:12

Kissur:

Mért ne?
Lehetne valami régi filmes recept, mondjuk kinyírják pl a főnököt, és egy jelentéktelen szereplőt, és kiderül valami szupertitkos főgonosz szervezet kiakarja iktatni őket. Mindenkit a húszasnál, + valami világellenes főrossz is készül szokás szerint, és mehet az összefogás (persze konfliktusok szex stb) meg a világ körüli fogócska, de most semmi támogatás, mert törlik őket, és csak magukra meg a tapasztalatukra támaszkodnának, semmi műhold meg végtelen fegyverarzenál..csak ők, meg a rutin :) Sok ellenséggel meg rejtéllyel :)
Nekem ez bejönne..

Kissur - 2019. 04. 17. 08:51

Energiavampir: Én is szeretnék ilyen történetet, csak az a bajom, hogy ennek nem lehet jó vége. Nincs ennek a fajta történetnek megoldása, csak az, hogy mindenki meghal. :/

Energiavampir - 2019. 04. 17. 11:21

Kissur:

Nem mindenki, de sokan..mért baj az? kell néha katarzisos lezárás…pajtiék a végén elhúznak megint csak nálam egy messzi lakatlan szigete mert ez marad nekik :) esetleg Damien Novint viszi, mert mért ne? :)
Ha lezárják, zárják le rendesen..

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz