login |

Super Bowl-előzetes 4.: Our Planet

2019. 02. 04. 12:40 - Írta: human

4 hozzászólás | kategória: video,

Na, melyik új sorozat ért meg a Netflix-nek 5 millió dollárnyi reklámot? Esküszöm, ez meglepett, de mégis teljesen logikus, a Sir David Attenborough által narrált természetsorozat lett a nyerő. Itt írtunk róla, elég annyit tudni, hogy a Planet Earth készítőpárosa szállítja.

És igen, a drámai sorozataikról már sokan tudnak, sőt, lassan már a Netflix is a Joke kampánnyal összefoglalt komédiákat is az emberek fejébe verték, a standup mindig is sikeres volt, szóval ideje volt a természetsorozat niche-t is tolniuk kicsit, ezzel is a palettájuk szélességéről beszélni az eddig még nem előfizetőiknek. Plusz elnézve a filmes és sorozatos előzeteseket, ez a tovább mögötti trailer simán kilóg közülük.

4 hozzászólás Ne habozz!

goodjohnwin - 2019. 02. 04. 13:31

Nem tudom, ki hogy van vele, de a Netflix egyre inkább kínai módszerekkel dolgozik, vagyis gépiesen másolja azt, ami máshol sikeres.
Nekem ez valahogy furának tűnik, sok olyan műsortípus van, amit egy bizonyos médiacég csiszolt tökéletesre, ezekből a forrásokból tűnik hitelesnek.
Szóval meg lehet nézni a Szabadság-hidat Tongkuanban is, de van olyan hely is, ahol nem 2 hónapja áll már, hanem évtizedek óta.

winnie - 2019. 02. 04. 13:41

egy 2015-re datálható, akkor bejelentett projekt esetében (itt nyilván ugye évekig forgatnak) nem hiszen, hogy áll az “egyre inkább”, inkább a “mindig is” – a jelek szerint elég tudatos a stratégia, és érdekes lenne látni, hogy mik a 2022-es tervek.

de ettől függetlenül ők ezt úgy mondanák, gondolom, hogy mindent megcsinálnak még jobban. az nem másolás, ha bizonyos műfajokat csinálsz. itt meg csak arról van szó, hogy leszerződtek a készítőkkel, hogy nekik dolgozzanak. kreatív munkát végeznek, szóval minden a kreatív szürkeállomány, hogy ők az adott műfajt miképp valósítják meg.

nyilván mindenféle műfajt akarnak (hiszen papíron a netflix 30-50 tematikus csatornával egyenértékű), és ezekhez megtalálják a megfelelő embereket. a műfajválaszték adott. ha csinálnak egy vetélkedőt, akkor nem másolni fognak, hanem belépnek arra a piacra is, de itt nincs holmi zsánermonopólium. megpróbálták ők az epizodikus krimiket is, de az nem jött be. a talkshow-kban is keresik a hangot, a sima beszélgetés a jelek szerint annyira nem vált be, a videókommentálás sem, most a john oliver-szerű megközelítés elvileg siker lehet a’la patriot act.

goodjohnwin - 2019. 02. 04. 13:58

Nincs zsánermonopólium, de lehetne eredetiségre is törekedni, műfajok megújítására, tehetségek kinevelésére (felvásárlás helyett). Nem szeretem az erőből nyomulást, akár személyek, akár cégek csinálják.

winnie - 2019. 02. 04. 14:38

vitatkoznék, de nem azért, mert vitatkozni akarok, csak tényleg másképp látom. részben.

1. azt azért nem lehet mondani, hogy a netflix ne innoválna, de most csak arról van szó, hogy x éve bejött a tévés piacra. és a tévés műfajok adottak. csinálnak új dolgokat alműfajon belül, plusz másképp, például modell tekintetében reformálnak, de az nem az eredetiség ellentéte, hogy ők is bekérnek (értsd: találnak a piacon) egy természetdokut, vagy egy fizikai versenyreality-t a’la american ninja warrior.

2. ez nem felvásárlás. shonda rhimes, ryan murphy és még néhány kreatív lenyúlása felvásárlás. az tény. más kérdés, hogy ugye ezek az exkluzív készítői szerződések ugyanúgy léteztek korábban is, hiszen csatornák és stúdiók kötötték magukhoz a készítőket, csak néhányan most átmentek streamingre, mert annyival több a pénz és a szabadság. (a pénz relatív, mert egy összegben kapnak sokat, de egyébként nyilván nekik egy 8 részes évad kevesebbet fizet, mint országoson egy 22 részes)

de például itt nem készítői szerződés van, egyszerűen csak az a helyzet, hogy a készítők sok platformnak pitchelnek, és valamelyikkel megegyeznek. az biztos, hogy a netflix nagyon erős játékos és simán felüllicitál mindenkit, ha kell, ez izmozás, egyetértek, de ami nagyon fontos, hogy így csupán annyi történik, hogy platform1 helyett platform2-nl köt ki a készítő, ami a fogyasztó számára. általában nem arról van szó, hogy a netflix a készítőket megbíz valamire, csak arról, hogy egy ponttól kezdve elkezdték meghallgatni a természet dokus terveket is, mondhatni beültek abba a szobába, amiben az alkotók elmondták, mit akarnak. (nyilván úgy, hogy az ügynökök nekik is elküldték a terveket egy ponttól kezdve.)

szóval ilyen szempontból nincs semmi változás a netflix-szel, max több pénz és nagyobb szabadság. ez a projekt nélkülük ugyanúgy elkészült volna, csak nyilván a bbc-n.

azzal egyetértek, hogy aki túl erős, az nem mindenkinek lesz szimpatikus, de igazából nekünk mindegy, hogy mi hol látható, nem? mármint konkrétan nem látjuk, hogy egy hbo-s, nbc-s vagy netflixes executive mit alakít a sorozaton a készítési folyamat során. a készítő meg ugyanaz.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz