login |

Star Trek: Discovery – 2×09: Project Deadalus – írta Ace

2019. 03. 18. 17:50 - Írta: vendegblogger

42 hozzászólás | kategória: kritika,

Itt az új Discovery-epizód és ha múltkor azt írtam, hogy magasabb fokozatra kapcsoltak az évad fő rejtélyével kapcsolatban, akkor itt bizony már teret váltottak. Ugyanis legutóbb csak rávilágítottak néhány részletre és láthattuk, mi is forog kockán a jövővel kapcsolatban. Itt viszont már konkrét válaszokat kapunk kimondva, illetve következtetéseket, amiken azért ügyes írók még csavarhatnak, ha valóban elég ügyesek.

És ha már írók. Nem értem, miért mindig ahhoz az eszközhöz nyúlnak a sorozatokban, hogy ha egy karakter köré drámát, feszültséget szeretnének teremteni, akkor azonnal elkezdenek vele karakterizálni. De komolyan, mennyivel jobban működött volna az epizód vége, ha a rész elején látott karakterpillanatokat, villanásokat elszórják az évad korábbi részeiben. Ilyenkor az jut eszembe, hogy vagy írói lustaság, vagy a showrunner-csere, vagy hirtelen jött ötlet lehet a ludas.

Hogy miért is gondolom így? Mert mostanra szinte nyoma sincs az évad elején lévő epizodikusságnak, azt kőkemény átívelés váltotta fel, szóval tetten érhető a váltás. A rendezői székbe ismét a Trek-veterán Jonathan Frakes huppant bele, és azt kell mondjam, mindenből kihozta a maximumot, ami csak rendelkezésére állt. Volt itt meglepetés, feszültség és látványos hajós manőverezés is.
A tovább mögött spoilerekkel folytatom.

A Discovery rejtőzködni kényszerül a 31-es szekció elől, miután a két szökevényt, Spock-ot és Burnham-et felvette Pike a fedélzetre. Segítségül pedig Cornwell admirális érkezik, aki úgy tűnik, szeretné helyre állítani erkölcsi iránytűjét. Felületesen érintjük azt a kérdést is, miért is maradhatott ki az Enterprise és legénysége a Klingon háborúból, továbbá, hogy az Admirálisok között nincs egyetértés a 31-es szekció működése és az azt ellenőrző Mesterséges Intelligencia munkáját illetően.

Burnham nem csak Spock-ot, hanem Tylert is szeretné tisztázni, mert szerinte mindketten ártatlanok. Aki még mindig nem képes megbarátkozni azzal, hogy miért Michael-nek kell mindig megmentenie mindenkit, annak továbbra sincs jó hírem, hisz utóbbi megint csak ott kotnyeleskedik mindenhol, ahol történik valami. Én szerencsére már régen elfogadtam, hogy a készítők mindenképpen az ő szemén keresztül akarják bemutatni a történéseket, ez a Discovery alapkoncepciója.

Spock-ból most többet kaptunk. Nincs különösebb bajom Ethan Peck játékával, de a karaktere valahogy nem az igazi, illetve egyszer felfedeztem benne a jól ismert Spock karaktert, amikor Stamets-szel összedolgoznak, és ott valahogy nagyon elkapta, szóval még nem írnám le Peck-et.

Persze a Vörös Angyallal való agyegyesítés magyarázat arra, hogy szinte nyoma sincs a fegyelmezett logikus elmének, és persze Michael is próbálja visszaterelni – egyelőre sikertelenül. Az biztos, hogy ilyen dühkitöréseket ritkán láttunk régebben a vulkánitól. A végkövetkeztetés is roppant érzelemdús volt, hogy mostohatestvére érzelmi ellökésére semmi szükség nem volt, hiszen miatta vették célba családját a Logika-fanatikusok.

Aztán itt van a másik főszál, Ariam parancsnok, akit az írók jobban is felépíthettek volna, ahogy a többi legénységi tagot is, és akkor a velük, valamint köztük kialakult drámákat is jobban átélhetnénk. Habár mindent megtettek, hogy megismerjük a kibernetikus alkatrészekkel „fejlesztett” nőt, kevésnek éreztem ahhoz, hogy a rész végén katarzist érjenek el a nézőben.

Pedig lett volna lehetőség benne. Tilly-vel jól működtek együtt, és a többiekkel való kapcsolata is lehetett volna kicsit szorosabb, ha elszórnak a korábbi részekben ehhez morzsákat. Nekem bejöttek a cyberpunkos beültetések, és a hátértörténete is, de így egy részre lebontva papírvékony lett sajnos. Az viszont tetszett, hogy a végén nem erőből próbálták legyőzni, hanem a környezetet kihasználva, még ha kicsit klisés is volt, illetve azért is plusz pont, hogy nem Michael húzta meg a kart.

És végül itt van a fő rejtély, az MI. Ugyanis úgy tűnik, a 31-est ellenőrző program Ariam-on keresztül akarta megszerezni a 2×04-ben begyűjtött gömb tudását, és ezzel a tudással továbbfejlődve elindul azon az úton, hogy 500 évvel később kiirtsa az élőlényeket a galaxisban, és valószínűleg ezt akarja megakadályozni a rejtélyes Vörös Angyal.

Na de valóban ennyiről van szó? Szerintem még beleférhet pár csavar ebbe a történetbe, de az is előfordulhat, hogy mást akarnak kihozni ebből a szálból – csalódnék, ha nem így lenne. Mi is az a Daedalus projekt?

Egy biztos, én nem unatkoztam ezen a részen. Frakes szerencsére csuklóból kirázta a feszültséggel és akcióval teli képsorokat. A látványos aknás manőverezés már szinte alap a Discovery-nél, mégis valahogy jobb volt az összbenyomásom, mint múltkor, a kompos kalandnál, és a végén lévő test-test elleni elkeseredett küzdelem is energikusra sikerült. Ha az írók is meg tudják tekerni ezt az egyszerűnek tűnő és sokat látott, öntudatra ébredő gépes szálat, és nekik is sikerül „teret váltani”, talán nem kell csalódunk a végjátékban, mert eddig néhány bakitól eltekintve jól halad ez az évad.

42 hozzászólás Ne habozz!

zolij - 2019. 03. 15. 13:54

Elég gyorsan feloldották hogy ki is az ellenség. Sajnos túl hirtelen kezdtek el karakterizálni, így szinte kézenfekvő volt hogy mi fog történni.

Tyberius06 - 2019. 03. 15. 17:19

Nah bassz… AI. :D :D Egyébként bejött a rész. Ariam emlékei faszák voltak, olyanokból kéne több, csak nem emlék formában. Ahogy a különböző legénységi tagok lazulnak. Bár lényegesen több szerepük van, mint az első évadban, ami nekem nagyon szimpatikus. Spock és Burnham párbeszéde/vitája nekem bejött, viszont gondolom majd baromi sokan jönnek megint a kánonrombolással, Spock kitörése miatt. Izé, fura volt, de simán belefér szerintem tekintve, hogy kicsit meg van mostanság zavarodva a Red Angel miatt. Hát nemtom mi lesz ezzel az AI szállal, de ezt elhúzni még részekig, nemtom. Annyira nem tűnik erőteljesnek, ugyanakkor teljesen vállalható… Viszont Ariamot a jövőbeni szonda fertőzte meg, szóval…
Kiváncsi vagyok mit sütnek ki a maradék részekre.

Napsugár - 2019. 03. 15. 19:41

Szerintem pont, hogy nem kezdenek semmit a szereplőkkel. A fő karakterek még csak elvannak, mert hajtja őket a sztori, de a többiek totál 2D arc + név, semmi más.Miközben száguldunk az apokalipszisbe, amelyről 8 rész után is alig tudni valamit, sehol egy apró infó, egy beszélgetés, amelyet beszúrnak a hétköznapokba, és ahonnan lehet építkezni. A DS9 ezt szinte tökélyre vitte, itt sehol semmi. A robotnő háttértörténetét is elültethették volna a sok-sok részben, egy-egy apró infóként, odaszúrt mondatként, úgy még ne adj isten meg is lehetett volna ismerni a karaktert. Vagy hogy a hajón élnek, szolgálnak, hogy léteznek. Lásd Detmer, akiről annyit tudni, hogy minden részben 3x elhangzik a neve (Lt. Whathername), és annyi. És ő még ezzel szerepel is, a robotnő eddig még kevesebbet kapott.

Kár, úgy érzem, nagyon mű és lazy az egész. Feelingre jó, akárcsak az első évad, de ennek az újranézési faktora majdnem 0. Watch and forget XXI. századi sorozat.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 03. 15. 22:16

új hét, ugyanaz a fanyalgás

tetszik, de…

jó, tilly és androidna között volt végre kis kémia és érzelmi feszültség a végén, a tillyt alakító színészcsaj a hebrencs karakteren keresztül is képes volt összehozni – burnham lapos és üres, egy élettelen bábúként próbálja bemutatni, mennyire fáj is neki ez az egész – de mivel mű és üres az egész, így nem pendül meg belül az az érzelmi húr, amit gőzerővel szeretnének rezegtetni

asszem így nem fog gyünni oszkár bácsi michaelnek

amúgy a sztorivonal nekem bejön, a föderáció titkos AI programja agyonfejlődik és a jövőben elpusztítja a világot

hmm, mintha V’Ger is valami hasonló lett volna annak idején

Tyberius06 - 2019. 03. 16. 01:14

@KiváncsiFáncsi:
Jepp, illetve lesz majd 20 évvel a Discovery története után kb…
Egyébként nem is azt mondom, hogy agyon vannak használva a mellék karakterek, de fejlődés az első évadhoz képest, hogy most már van nevük meg néha beszélnek… Persze sokkal jobb lenne olyan interakciókat kapni, mint ami a DS9-ban vagy a TNG-ben, Voyagerben is volt, mert a játékidőből ilyen lájtos, lazulós dolgokra szánni 1-2 percet simán beleférne. Tilly kb mindenkivel működik, míg Burnhamet akkor működtetnék ha dráma van, de ott el is bukik a színésznő. Tényleg csak egy problémám van a sorozattal úgy általában, hogy csak egy dologra koncentrál (küldetés/főszál) és nem kapunk semmit a mindennapokból…

Melkon - 2019. 03. 18. 09:52

Szerintem is jó, hogy több idő jut a mindennapi dolgokra, viszont még így is nagyon kevés, és ami hiányzik, hogy 1-1 jelenet helyett teljes, részen átívelő minisztorikat kapjunk.

Pont most néztem az egyik Babylon 5 részt, amiben a fősztori mellett volt egy olyan szál, hogy drasztikusan megemelték a postaköltségeket (háborúra hivatkozva) és Garibaldi próbálta a csomagját eredeti áron megszerezni. Nem nagy szám az egész, összesen talán 4-5 perc képernyőidőt vitt el, de szerintem nagyon sokat hozzátesz és sokat javít az újranézhetőségen.

Illetve valóban nem lenne rossz, ha nem abban a részben mutatnának be egy karaktert, amelyikben meghal.

Szegény Detmernek kb annyi szerepe volt, hogy 3-szor mosolyogjon. :)

Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy AI hogy tudott mindenkit megölni a Section31 bázisán, ahol elvileg elit emberek tömege kéne hogy legyen, és ez mégis hogy nem tűnt fel senkinek. Valószínűleg jobb, ha nem próbálják meg megmagyarázni. :)

CrashBoostZoom - 2019. 03. 18. 10:30

Gondolom az világos, hogy mivel az AI működtette az állomást nem volt szükség “elit emberek tömegére”. Továbbá a Csillagflottában mindenki 27 doktorátussal rendelkező csúcsképzettségű egyén de mégis meghalnak ha nincs légkör amit lélegezzenek és hirtelen -100 celsius lesz a környezeti hőmérséklet.

Nem kelljen már mindent megmagyarázni. Elég ha kicsit gondolkozol.

Melkon - 2019. 03. 18. 10:33

CrashBoostZoom

Igen, mert ha a főszereplők lettek volna ott, akkor is nyilván ennyi történt volna.

Ha szerinted ennyire egyszerű, akkor a varázs AI miért nem ölte meg Burnhamet és mentette meg Airamot?

Már bocsi, de egy főhadiszállás

“Gondolom az világos, hogy mivel az AI működtette az állomást nem volt szükség “elit emberek tömegére”.”

Akkor miért nem egy 10 négyzetméteres szerverpark volt egy hatalmas állomás helyett? Ha nem volt ott szerinted senki, akkor hogy varázsolódott pont oda pár holttest, ahova betranszportáltak? Biztos az egész állomáson voltak 4-en, mind a 4 véletlenül pont ott. :)

Ace - 2019. 03. 18. 12:31

Melkon:

Egyetértek ,hogy Ariam-ot felépíthették volna már korábban ahogy a többieket is.

Ha az MI irányítja az állomást nem nagy kunszt neki mindenkivel végezni sajnos az űrben könnyű meghalni. És ,hogy miért pont most gondolom a hekkelt Ariam ide továbbított a múltkor üzenetett amivel elindította az eseményeket.

Miért nem tűnt fel senkinekre pedig a holografikus megtévesztés volt a magyarázat.

punyapapa - 2019. 03. 18. 13:19

Az AI szerintem mégcsak ébredezik, s nincs kifejlett öntudata. De nekem az jutott eszembe, hogy innen nem lenne nehéz dolog elvezetni az AI sztorit a Borg megszületéséhez.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 18. 13:40

A Borgnak nincs semmi köze semmilyen AI-hoz. Két külön dolog.

@Melkon

Az is megvan, hogy ez nem főhadiszállásnak épült hanem eredtileg csak egy börtön volt. Rengeteg benne az üres és ki nem használt tér. Illetve az sehol nem mondtam, hogy nem volt ott senki. Én azt általad hiányolt embertömeg szükségtelenségére mutattam rá. Szerintem kb. max. 15-20 működtette az egész állomást.

A főszereplők plot armorját meg ne keverjük ide.

Nézőke - 2019. 03. 18. 13:51

Angyal = nő, látszik a robotruhán a korábbi részekből
Angyal = Burnham, mert “miatta van az egész”

ennyi.

Ace - 2019. 03. 18. 14:13

Nézőke:

Szerintem ennyire nem egyértelmű. Akkor miért nem saját magát kereste fel? Miért Spock-al vette fel a kapcsolatot? Miért nem ismerte fel Spock mikor megpróbálta az agyegyesítést?
Ennél szerintem azért kreatívabbak lesznek a készítők.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 18. 14:49

@Ace

Spock elmondta, hogy a Red Angel sisakja valamilyen szinten blokkolta az agyegyesítést. Emiatt látta csak a felszíni dolgokat (a lehetséges jövőt és a Red Angel érzelmeit) de, hogy ki Ő azt nem.

Továbbá ha Burnham az akkor ez a jól ismert predesztináció. Azért fog visszamenni Spockhoz mert tudja, hogy a Red Angel Spock-hoz ment…stb.

Vagy valami időblablát magyarázva úgy dönt, hogy nem közvetlen a saját életébe avatkozik bele és ehhez hasonló dolgok.

A lehetőségek tárháza szinte végtelen.

punyapapa - 2019. 03. 18. 18:38

Spockot alakító színésszel nekem azért nincs bajom, mert ügyesen hozza a karakert. Még nem az, aki látható az eredeti sorozatban, de már vannak olyan momentumai, amik felismerhetőek, mint pl a járása.
Azzal egyetértek, hogy jobban ütött volna Ariam halála ha többször szerepel.
Az AI-ról van egy olyan tippem, hogy ebből születik meg a Borg. Az eredetükről amúgy sem tudunk semmit, s ugyebár félig gépek. Ariam kicsit olyan, mint a Borg. Feltérképezhette Ariam-ot, hogy milyen a felépítése, hogy építsen magának egy testet. Mondjuk tény, hogy nekik az asszimillálás, s nem pusztítás a fő cél. De ez változhat 500 év alatt. Persze lehet, hogy az egész baromság.
De majd kiderül.

Hegedda - 2019. 03. 18. 18:43

Olyan Walking Dead feeling kapott el Ariam története láttán, ott szokott ilyen lenni, hogy elkezdenék mélyíteni egy karaktert azt a rész végére meghal. Amúgy összességében jó az irány és végre az egyensúly is rendben volt a részben.

Ace - 2019. 03. 18. 19:19

punyapapa:

Ethan Peck-el nekem sincs gondom a karaktert is jól játsza amit írtak neki csak így van ő még nem az a Spock akit ismertünk.

a Borg eredetét ismerjük élőlények voltak akik továbbfejlesztették magukat és a tökéleteségre törekednek. Nem kiírtani akarják a föderációt hanem asszimilálni.

Crash:
lehet , hogy így van sőt lehet a Vörös Angyal irányítani tudja mit mutasson meg neki.

T1tus - 2019. 03. 18. 19:42

Szomorú, hogy ennyire “kapkodnak” :S Pont az olyan apróságokkal lehetne izgalmasabbá tenni a sorozatot, mint ami Nhan-nál is volt; azért van rajta az külső fémbasz, mert annak segítségével lélegzik. Tartott 14 mp-ig az egész erre vonatkozó jelenet, még is, relatíve sokat adott az élményhez – és azt kellett volna Airiamnál is meglépni, kicsit “mélyebben”, mint hogy kompbalesetet szenvedett. Ezek azok a nüansznyi dolgok, amik igazán nem kerülnének semmibe, de iszonyatosan sokat adnának a történethez. Talán így meg is érintett volna Airiam halála, de azzal, hogy nettó 10 percet szerepelt idáig, elveszett az egész lénye. Jó ellenpélda, hogy annó Saru “majdnem halála” ezerszer meghatóbb és izgalmasabb volt. Ha ezen változtatnának az írók, sokkal minőségibb lenne az egész, kompenzálná a faarcú Michaelt (más is észrevette, hogy a “we” szócskát mindig úgy elnyújtja, mint egy sziréna? :D).
Jók ez a Red Angel teóriák: alternatív univerzumból Michael, vagy a jövőbeni lánya vagy valami hasonló marhaság (végülis a szemébe mondták, h körülötte forog a világ, közvetlenül utána, hogy keresse meg a Daedalus projektet, tehát a kettő kapcsolódik (Red Angel = Daedalus).

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 03. 18. 19:52

az előző részben az űrszondát 500 évesnek diagnosztizálták – talán michael szerződése nem annyira combos, hogy még akkor is őt kell alkalmazniuk a készítőknek :D

vagy esetleg a galaxys kiirtása sokkal korábban megtörtént, de az AI a távoli jövőből létrehozza saját magát az 500 éves szonda által, mert akkor talált temporális lyukat, stb

ha tényleg michael az, akkor pedig talán azért spocknak jelent meg, mert egyrészt spocknak jelent meg, ezért michael számára természetes – mástrészt spock tud olvasni a gondolatokban, így szavak nélkül is át tudta adni a lényeget neki gyorsan

Dave - 2019. 03. 18. 20:38

Én is a borg szálat látom valahogy behozni.

Melkon - 2019. 03. 18. 20:51

A borggal 2365-ben találkoznak először és innen értesülnek az emberek létezéséről.

Persze mondhatják, hogy másik timeline és itt máshogy lesz, de amit eddig láttunk szerintem nem igazán Borgos.

punyapapa - 2019. 03. 18. 22:03

Igen, ennyit tudunk a Borgról, de azt, hogy pontosan miképp fejlesztették magukat tovább azt nem tudni.
Igen a Borggal 2365-ben találkoztak először, de már 2063-ban meglátogatták a Földet. Szóval ez elég relatív.
A Star Trek sorozatokra mindig is jellemző volt, hogy reflektáltak a mozifilmekre, vagy a többi sorozatra.
Szerintem nem elszállt ötlet, hogy a Borgot tulajdonképpen a Föderáció hozta létre. Illene a Star Trek hagyományaihoz.
Amúgy a Daidaloszról jut eszembe. Létezett a 70-és években egy projekt egy személyzet nélküli űrhajóról. Deadalus-project volt a neve. Vagy ott a görög mitológia. Biztos nem véletlenül kapta ezt a nevet ez az epizód.
Szóval én ezt a vonalat érzem erősnek, persze ez csak teória, s benne van a pakliban, hogy tévedek.

zirmi - 2019. 03. 18. 22:15

kezd kicsit unalmas lenni ez a sorozat, remélem a kövi már folytatja a voyager utáni sztorit és nem újra valami múltbéli szarra mennek rá.

Ryanboy - 2019. 03. 18. 22:20

Szerintem a borg szál kevésbé valószìnű, viszont nem lehetetlen, mivel a borg az enterprise-D előtt is asszimilált embereket, lásd 7/9e, akinek a megtalálása asszimilálása között etelt minimum 15 év.
Illetve az Archerék által felolvasztott borgok is elküldtek egy subtér jelet a borghoz.
Bár bele gondolva, hogy a voyager az jovobol szetrombolta az egész borg territóriumot a királynővel együtt, lehet, hogy inább elpusztítják a föderációt a túlélésük érdekében :D de az 500 év az viszont, így nem értem. Szóval vannak itt megválaszolatlan kérdések.

zirmi - 2019. 03. 19. 00:58

kétlem h ne lett volna a borg felkészülve ilyen esetekre, valszeg egy backup királynő van a talonban ilyen esetekre.
remélem behozzák a borgot, hiánypótló lenne.
illetve új sorozatot a voyager utánra!

Scat - 2019. 03. 19. 08:01

Nekem működött Ariam drámája. Valóban sokáig neve sem volt, de ez a baleset miatt lett félig gép dolog tetszett. Főleg, hogy nem is kiváló eszközökkel, még az emlékeit is szelektálni kellett, a végén pedig, ahogy mégis csak lett ideje egy kedves emléket nézni, megható volt.

A twd például ölni tudna még ennyi karakterizálásért is. Bár a kilencedik évadát nem nézem, ott már lehet ügyesebb az első nyolcnál.

eZee - 2019. 03. 19. 08:25

Nekem úgy tűnt hogy a jövőből érkező módosított Discovery szonda hekkelte meg Ariamot miközben az adatokat nézte át. Ezek után küldte el a titkosított üzenetet a Section31 bázisra Control-nak, ami ugye az is lehetett hogy öljön meg mindenkit és vegye át az irányítást. Magyarán meghekkelte az A.I-t.

Ace - 2019. 03. 19. 08:27

Én továbbra is úgy gondolom ,hogy nem Michael a Vörös Angyal hiszen akkor megmenthette volna Ariam-ot…

A Project Deadalus viszont lehet ,hogy az Angyalszárnyas ruhát jelenti?

Belphegor85 - 2019. 03. 19. 09:16

Sziasztok!
Ritkán szólok hozzá de most muszály, olvasni titeket sokkal szórakoztatóbb.
Szerintem, Michael nem lehet a vörös angyal mert a vörös angyal segítségével találta meg Spock gyerek korukban. Megmutatta a halálát. Ergo szerintem azzal, hogy mégis csak él egy új idősíkra kerültünk. Az eredeti idősíkon azért nincs róla szó mert meghalt gyerekkorában.
Kicsit off
Nekem nagyon bejön ez az évad, sok olyan momentum van benne ami a régi sorozatok hangulatához köthető. Ha J.J. Abrams nézi, remélem a sarokban vinnyog, hogy mit szúrt el az új mozi filmekkel. Ennek az évadának megvan a Star Trek feelingje nemúgy mint a mozi filmeknek.
Sokan felhozzátok, hogy nincsenek Kibontva a mellék karakterek. Mégcsak 1,5 évad telt el. Akár a DS9-t vagy a Voyagert újra nézve, kellett ott is 4-5 évad mire kerek képeket kaptunk a szereplőkről.
Hosszú és hasznos életét!

inferno88 - 2019. 03. 19. 10:51

Alapvetően tetszett a rész, de a következők nagyon zavartak/zavarnak:
-Tilly parancsnoki irányba készül, de mindig hebeg-habog, vigyorog, teljesen infantilis, még az admirális előtt is. Nagyon nem professzionális a viselkedése egy ilyen komoly tiszthez amit betölt, mint hídon szolgáló személy. Vissza kéne tekerni ebből a karakter jellemzőből, mert egyszerűen nem illik oda

-Amikor a bázison Ariam felett átveszi az irányítást az AI, akkor Tilly ilyen “szeretünk, a barátaid vagyunk” rajzfilmbe illő dumával próbál rá hatni. Ez nettó szánalmas volt.

-Burnham tökölése a légzsilip kinyitásakor: A Next Generation óta tudjuk, hogy a parancsnoki képzés része az is, hogy az ember megértse azt, hogy bizonyos vészhelyzetekben nem szabad szőrözni, meg kell hozni a kemény döntéseket a jó érdekében. Ehhez képest Michael, aki amúgy első tiszt, ott nyavalyog, miközben tisztában van azzal, hogy a teljes galaxis jövője múlik azon, hogy sikeresek legyenek. Ahelyett, hogy megtenné a rangjától elvárhatót, inkább csipog.

inferno88 - 2019. 03. 19. 10:52

Amúgy bírnám, ha Jonathan Frakes maradna a rendezői székben.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 19. 11:15

“Daedalus” az egyik Enterprise rész címe is ahol a transzportert akarták továbbfejleszteni és a köv. rész trailer-ében is transzporter alkatrészekkel alkotnak valamit.

Egy kis tisztázás a Borg és AI kapcsolathoz fentebbről: nincs ilyen kapcsolat mert a Borg nem AI alapú. Sosem volt. És igen, van tartalék királynőjük. Picard-ét szétcsapnak egyet a First Contact-ban de ez nem akadályozza meg Őt, hogy benne legyen az időrendben utána játszódó Voyager részekben.

Tyberius06 - 2019. 03. 20. 14:54

Jaaaj, emberek, ezt a Borg teóriát most felejtsétek el. A Voyagerben eléggé körbe járták ezt már. A Borg sokkal régebbi, már bőven a Föderáció előtt kialakult. Egyébként meg nem 2365-ben találkoztak először a Borggal. Itt van egy elég erős hole a kánonban, mivel sokáig úgy volt, hogy Q-nak köszönhetően Picardék találkoztak először a Borggal, így szerzett az tudomást róluk. Viszont aztán jött a Voyager, amiben a Hansen házaspár 20 évvel a Voyager sztorija előtt (szóval valahol a 2350-es években) elkezdte megfigyelni a Borgot és átmászkáltak a Borg hajókra tanulmányozni őket, amíg le nem lepleződtek és a Borg asszimilálta az egész családot – így kaptuk meg Hét-Kilencedet. És aztán jön a poén, mert az Enterprise c. sorozat 2-dik évadjában (ez meg ugye a 2150-es évek) is megjelenik a Borg, csak akkor még nem tudják beazonosítani őket, ismeretlen fajként kerülnek lejegyzésre. Namármost az Enterprise csak 100 évvel van a Discovery előtt, szóval nope, annak az AI-nek semmi köze a Borghoz.

@Belphegor85: részben igazad van. Ugye korábban egy-egy évad 26 részes volt, itt összesen tartunk két évad után annyinál. A probléma az arányokkal van. Túl sok idő megy el a főszállal meg a főszereplőkkel és az ezekkel kapcsolatos nyavalygásokkal, míg a háttérszereplőkről semmit nem kapunk. Pl. ha tudták, hogy Ariamot ki akarják írni, akkor mondjuk azokból az emlékképekből, amikor a legénység többi tagjával kikapcsolódik, együtt esznek, vagy Michaellel való kapcsolatáról sokkal hamarabb el kellett volna kezdeni felépíteni. Mint ahogy ezt az emléktörlős cuccot is. Ezek mind ilyen max 1 perces plusz jelenetek lettek volna, amik simán elférnek a másik 49-50 perc mellett… Vagy eleve ott volt az a rövid alig 40 perces rész… Ott lehetett volna lazítani az elején egy kicsit és többet mutatni a legénység életéből…

CrashBoostZoom - 2019. 03. 21. 08:32

@Tyberius06

Helyesek amiket írsz csak pontatlanok. Nincs “hole a kánonban” mert egyrész a Hansen házaspár sosem küldött vissza semmilyen adatot a Borg-ról így nincs értelme találkozásról beszélni. A Föderáció továbbra sem tudott semmit róluk.

Másrészt az Enterprise-ban látott Borgok azoknak a maradéka akik a First Contact-ban visszautaztak tehát ők nem 100 évvel a Discovery előttről származnak. Az viszont igaz, hogy nem tudták azonosítani őket. Bár a részben Archer megemlíti Cochrane feljegyzéseit a jövőből jött gépemberekről és a szintén jövőből jött emberekről akik megállították őket de T’Pol csak legyint egyet mondván, hogy Chochrane biztos ittas volt. Maradványok hiányában nem tudtak meg semmi többet róluk és a dolog feledésbe merült.

Szóval a Föderáció továbbra is 2365-ben találkozok először igazán a Borg-al.

Más:
A köv. részben kiderül, hogy ki a Red Angel szóval most tegyétek meg az utolsó téteket. :D

Ace - 2019. 03. 21. 10:52

Biztos ,hogy nem a Borg-ról van szó és az is igaz ezzel kapcsolatban valóban nincsen Hole a kánonban.

Igen úgy tűnik a következő részben megtudjuk ki is a Red Angel és tisztázódik pár dolog.

Ace - 2019. 03. 21. 10:54

Ja és láttátok? Sajnos Anson Mount nem tér vissza Pike-ként a harmadik évadban. :(

Melkon - 2019. 03. 21. 12:27

CrashBoostZoom

3 holofedélzet órát teszek rá, hogy nem a Discovery legénységének tagja (beleszámítva Spockot is)

CrashBoostZoom - 2019. 03. 21. 13:40

@Ace

Sajnos azt már az elejétől sejteni lehetett, hogy Pike karaktere maximum 1 évadig lesz a sorozatban. Szomorú de én örülök, hogy Anson Mount ilyen remekül játsza a szerepet. Pontosan ez kellett a sorozatnak.

Ace - 2019. 03. 21. 14:59

CrashBoostZoom:
Én sajnálom nagyon ,hogy nem tér vissza sem ő sem Number One és nem értem ezt a magyarázatot ,hogy szinkronba kell hozni a TOS-el mivel egyikük sem szerepel a TOS-ben. Csak Pike kapott egy epizódszerepet a pilotot meg be sem mutaták (csak késöbb) mivel forgattak egy másikat Kirk-el.
Most végre simán megmagyarázhatták volna miért lett Kirk az Enterprise kapitánya azzal ,hogy Pike-nak inkább a Discovery kellett.
Na mindegy csak ez a magyarázat nekem értelmezhetettlen.

CrashBoostZoom - 2019. 03. 21. 16:49

@Ace

Ez azért egy kicsit bonyolultabb ennél. A Cage (azaz az első pilot amiből később részeket vágtak ki a Menagerie-hez) már megtörtént. Pike még jó 5 évig lesz az Enterprise kapitánya amikor előléptetést fog kapni és így Kirk lehet az új kapitány. Number One valószínűleg szintén előléptetést kapott és máshol szolgál mire Kirk-öt látjuk először a kapitányi székben.

Ace - 2019. 03. 22. 08:28

Nem vagyok biztos benne ,hogy a Menagerie-ben elhangzott meddig volt az Enterprise kapitánya de lehet ,hogy elhangzott a csillagidő (amit ugye akkoriban nem következetessen használtak). Szerintem könnyen lehetett volna magyarázni hogy az “előléptetés” a Discovery parancsnoksága ahol a bizonyos baleset is nyugodtan elérhetné. De persze a készítők tudják mit akarnak…

Melkon - 2019. 03. 22. 08:54

Ace

Az az előléptetés évek múlva lesz, nem maradhat még 8 évig a Discoveryn, hogy utána előléptessék a Discovery kapitányának. :)

Ami szerintem nehezen értelmezhető előléptetésnek, mert a zászlóshajó az Enterprise.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz