login |

The Walking Dead – 9×15: The Calm Before

2019. 03. 25. 14:50 - Írta: winnie

113 hozzászólás | kategória: kritika,

Ebugatta!

Spoilerek a tovább mögött.

Megint egy emlékezetes részt kaptunk – és, ha valamit mindenképp fel lehet hozni a 9. évad mellett, akkor ezt. Majdnem féltucat emlékezetes epizóddal szolgált. És a jelzőt szeretném kétszer is aláhúzni, valamint vitára bocsátani, hogy “csak” emlékezetes volt-e a rész vagy mellette még nagyon jó is?

Tényleg érdekelnének a vélemények, mert nekem meg nem fordulna a fejemben, hogy azt mondjam, hogy jó meg 10/10 csak azért, mert tök jól kezdődött (nekem nagyon bejött a két random arc, Hilde és Miles röpke lávsztorija – az pedig, hogy funkciójuk is volt később, külön piros pont) és a vége hatásos (és kőkemény) lett.

Persze nem matematikai szempontok alapján akarom értékelni,, miszerint ha 20 perc elkapott a 60-ból, akkor az 33%-os epizód, de nem tudok elmenni amellett, hogy azért elég unalmasan csordogált a vásáros középszegmens. Igen, a baljós hangulat azért segített, ott lebegett valami a levegőben, de csak minimálisan volt érdekes, amit mutattak az közbülső kábé 25 percben.

Szóval a szuperlatívuszokat nálam ezért bukja az epizód, egyetlen VÁÁ!-pillanat miatt nem fogok szélsőségesen pozitívan értékelni, bár nyilván én sem tudom, hogy mivel lehetett volna erősebbé tenni magát az epizódot. A gond csak az, hogy a sorozat korábbi szezonjai és a készítői baklövések miatt még az sem biztos, hogy aminek most ütnie kellett volna, az akkorát ütött, mint, ahogy azt szerették volna elérni.

Kaptunk pár halált, (a korábbiakhoz képest) kőkeményen megritkították a népet, és arra is nagyon kíváncsi lennék, hogy ki hogy reagálta le a karóba húzott fejeket. Engem igazi érzelemkoktél járt át, mert először ugye csak random arcokat láthattunk, és utána kaptuk az ismertebb szereplőket, hogy a végére kiemelt karakterektől is búcsúzzunk.

És itt akkor álljunk meg. Mennyire működött a mészárszék? Nekem ennek kapcsán két dolog jut eszembe:

  • annak ellenére, hogy jó pár itteni kommentelő is inkább negatívan áll hozzá a sorozathoz, vagy csak óvatos duhaj, és magamról sem mondhatom el, hogy ezekkel a szereplőkkel feküdnék és kelnék, azzal tisztában vagyok, hogy rengeteg fanatikus van, aki imádja ezeket a karaktereket. Rögtön csekkoltam is a Twitteres reakciókat, és azért nem volt semmi látni azt a durva érzelmi hurrikánt és valódi sokkot látni, amit keltett a TWD – 9×15. (Még szerencse, hogy nem nézek reakcióvideókat, de azt hiszem, hogy ezen a héten rekordot fognak dönteni azok klikkjei.) Szóval sokaknál biztos, hogy működött ez a Game of Thrones-ra hajazó darálás.
  • Nálam viszont…, nem annyira. Sokszor leírtam én is, hogy a sorozat mennyire jól csinálja az egykor jól induló karakterek elbarmolását. Meghalt Enid, Tara és Henry – szerintem mindhármukról írtam az idei kritikákban, hogy előbbi kettő mennyire jelentéktelenné vált (főleg Enid, aki barátnővé silányult, de vezető szerepe ellenére Tara sem kavarta fel az állóvizet), illetve, hogy a srác sokakat csak idegesített. Szóval épp ezért, miközben persze ütős pillanat volt szembesülni a sorsukkal, egyrészt nem volt nagy érzelmi sokk, ami történt, másrészt nem tudtam nem arra gondolni, hogy jó pár néző, csúnyán beintve az alkotói szándéknak, üdvrivalgással kísérte a snitteket: Enid! JEEEEEEE! Tara! JEEEEEEE! Henry! VÁÁÁÁÁÁÁVÁÁÁÁÁÁÁVÁÁÁÁÁÁ!VÉÉÉÉGRE!

Lehet, hogy csak gonosz vagyok, de tényleg totál ez volt bennem. És ez azért elég nagy kritika, és leginkább a korábbi showrunner, a felfele buktatott Scott Gimple sara.

(Elismerem, hogy csak technikai dolog, de ennek köszönhető, hogy utólag kicsit kilóg az epizód mechanikája, ahogy a többi halottat belepréselték a részbe, hogy a nézők legalább tudják, hogy kikről van szó – nyilván nem Tammy-re gondolok, akinek volt jelenléte, hanem mondjuk Frankie-re, akire emlékeztetniük kellett az íróknak, hogy létezik, vagy éppen Rodney-ra és Gage-re. De mivel a vásár okés apropó volt, ezért annyira nem tűnt fel, szóval ezt elengedem. De ez remek példa arra, hogy a korábban a sorozat szövetén ejtett foltokat most kellett, utólag befoltozni.)

Megjegyzem a haláloknál számomra sokkal jobban bejött az a jelenet, amikor Siddiq szavai alatt láthattuk, ahogy a foglyok megpróbálnak kitörni. Na, azt többször is megnéztem, mert mind a képek, mind pedig Bear McCreary zenéje nagyon betalált nálam. A csúcspont nálam ez volt, nem pedig amikor megláttam HenryZombit.

Szóval a látványos altatást követően mészárszéket kaptunk, és abban továbbra is biztosak lehetünk, hogy a következmény nem nyílt színi harc lesz (a közösség szempontjából semmi értelme nem lenne tucatnyi embert lemészároltatniuk), mint ahogy az is biztos, hogy lesznek, akik megpróbálnak bosszulni, és itt jöhet be a képbe Negan, ez egy olyan szál, amiben tényleg szerepet kaphat.

A résznek az a tanulsága, hogy bármennyire is könnyen lenyomhatók lehetnek a Suttogók, az efféle lopakodó hadviselés ellen nem sokat lehetett tenni, Ezékielnek esélye sem volt, hogy gyanakodjon az álruhás Alfára. (Arra az Alfára, aki a jelek szerint most már tényleg lemondott Lydia-ról.) Így, ha kisebb közösségbe nem is, de nagyobba könnyen be lehet szivárogni, hiszen az emberek nem feltétlenül ismerik egymást. (Hmm, lehet hogy akkor a Suttogók közé is be lehetne szivárogni? Hiszen ők pláne nem ismerik egymás arcát annyira.)

A kérdés már csak az, hogy miért nem ez volt a finálé? Óhatatlan ugyanis, hogy a következő epizód inkább csak lecsengessen, illetve felvezesse a 10. szezont, nem nagyon tudom elképzelni, hogy számottevő dolog legyen benne, és akkor esélytelen lesz érzelmi csúcsponton zárni. De persze én örülnék annak legjobban, ha meglepnének.

Ja. ESIK A HÓ!

113 hozzászólás Ne habozz!

Mate - 2019. 03. 25. 15:43

Az en velemenyem hogy az utolso 2-3 perc mar nem kellett volna a reszbe. A beszed es a havazas kivalo cold open lett volna a kovetkezo reszben. Igy megmaradt volna a sokk ha a fejekkel ert veget volna az epizod. A beszeddel es az utana levo jelenetekkel inkabb csak azt az erzest keltettek mintha a szereplok mar maris tul lennenek a tortenteken.

zero - 2019. 03. 25. 15:47

Én a hurrá táborba tartoztam, muhaha:-))

“(Hmm, lehet hogy akkor a Suttogók közé is be lehetne szivárogni?”
Nem pont ezt csinálta meg már Daryl 1 vagy 2 résszel ezelőtt?

Csilla0422 - 2019. 03. 25. 15:57

Annak ellenére, hogy tegnap késő délután már Twitteren kint voltak az áldozatok. Tudtam, hogy kik lesznek azok… és mégis iszonyú nagyot ütött. A sorozat legjobb része.

A történet eleje is nagyon megfogott, jól indítottak Hilde és Miles sztorijával, ami ugye folytatódott is…

Régi sérelmeket kibeszélték, a szövetséget újra megerősítették. A vásári forgatagban szinte hasított a béke mielőtt beütött a ménkű.

Wow, amellett, hogy Alpha iszonyú nagy zombi sereggel rendelkezik, elképesztően okos és intelligens is lehet. Sorra “vadászta” le az embereket. Remek ötlet volt nem Hilltopot támadni, amire számítottak, hanem ilyen módon beszivárogni a Kingdomba.

Hátborzongató volt, ahogyan a horda felett Lydia “gyámságát” átadta Darylnek, majd magányában sajátos módon “meggyászolta.” Samantha Morton most is zseniális volt.

Ahogyan keresték a hiányzókat majd mutatták a zombi arcukat… nagyon kemény volt. Szeretném azt hinni, hogy amit Siddiq mondott az igaz. Az áldozatok utolsó leheletükig harcoltak egymásért. (Abban a jelenetben szinte érezni lehetett a fájdalmukat, a félelmüket, a dacot.) De valami miatt van olyan érzésem, hogy Siddiq hazudik és ő volt az, aki feldobta Tarat. Alpha abban a tudatban volt, hogy Daryl a vezető, hiszen vele tárgyalt anno.

Tara, Enid és Henry helyett mást választottam volna. Bár az én problémám, hogy nem szeretem Ezekielt és Gabrielt.

Carl is egy idegesítő kis izé volt, amikor ostoba módon meghalt ment a picsogás…. Henry is idióta volt gyerekként, de részemről ő előnyére változott. Sokan esélyt sem adtak neki, mert csak Carl pótléknak tekintették, pedig több volt annál.

Necridus - 2019. 03. 25. 16:47

Én következő Karácsonyra szerintem rövidebb TWD részeket kérek, mert már a 40 percet is rengeteg unalmas jelenettel töltik meg. Szinte nem is létezik ilyen horrordráma, de kíváncsi lennék, hogy 20 percesként hogy működne. Nem lenne ez a “sétálgatunk és beszélgetünk a vásárban”, hanem harc, leleplezés, sokk, halál, dráma stb. Mennyivel izgalmasabb lenne?

A haláloknál meg az elsőknél csak néztem és nevettem, hogy “ők se gondolták komolyan, hogy a kendős néni miatt fogok itt sírni”, aztán jött Enid, oké, ő is felejtős már, aztán Tara, aki viszont lesújtott. Azt hittem, végre igazi vezetőként lesz szerepe az amúgy is elég fun karakternek (az az overwatchos jelenet az évad elejéről még most is tökéletesen megvan, imádtam az ő egyedi, komolytalan stílusát ebben a rideg világban), erre paff, ott a feje. Aztán jött Henry, aki meg csak azért volt hatásos számomra, mert Carolnak már megint a körmeit tépkedik, megint szét akarják zúzni a lelkét.

Alpha hihetetlenül bejön, nekem már most sokkal hátborzongatóbb, mint Negan valaha.

Jéé, végre esik a hó 9 (vagy mennnyi) év után… :)

winnie - 2019. 03. 25. 16:54

“Carolnak már megint a körmeit tépkedik, megint szét akarják zúzni a lelkét.”

jogos, ez az aspektusa valóban sokkal keményebb.

Niitoou - 2019. 03. 25. 18:01

Basszus! Én nagyon szeretem ezt az évadot, ez a rész pedig abszolút a sorozat kezdeti színvonalát idézte fel bennem. Hatásos pillanatok (már csak a kezdő képsorok, az epizód végéről meg mindjárt részletesebben), és kb. a rész felétől nagyon feszült jelenetek sora (Alfa a Királyságban, atyaég…) – talán Negan színre lépése óta nem aggódtam ennyire a szereplőkért.

Alapvetően én elvoltam a vásáros középszegmenssel is. Ilyen jellegű eseményre tényleg nem nagyon volt példa a TWD történetében, na meg tök jó volt látni néhány idilli pillanatot a közelgő mészárszék előtt (még ha egy idő után azért már én is azt mondtam, hogy na jó, lassan térjünk a lényegre). A Carol-Daryl-Michonne triót nem féltettem, mert követem a sorozattal kapcsolatos híreket, és tudom, hogy őket most védi gyakorlatilag egy láthatatlan írói pajzs, de szerencsére rajtuk kívül is akadt most bőven olyan figura, akiknek sajnáltam volna vagy sajnálnám az elvesztését. Szépen utalgattak a készítők egy-két olyan karakter halálára, akik a képregényekben azokon a bizonyos karókon végezték, épp emiatt engem kifejezetten meg is leptek. Elképesztő volt, ahogy a “nobody cares” szereplőkről szép lassan átváltottunk a “na jó, menjetek a…” kategóriába, miközben a kamera haladt szép sorjában a fejekkel (az ezzel párhuzamos bevágások is nagyon tetszettek, ahogy a Királyságban elkezdenek kapcsolni az eltűntek miatt). Igazából én már Tammy-t is sajnáltam, de az igazi sokkot tényleg az Enid-Tara-Henry trió, főleg utóbbi jelentette.

Bevallom őszintén, én az utóbbi epizódokban megkedveltem Henry karakterét, aranyos volt a tiniszerelem is, és mivel megkapta Carl egyik sztoriszálát a füzetekből, azt hittem, sokkal nagyobb jövő áll előtte. Carol karaktere szempontjából amúgy megértem a döntést (megértem? mi a cél vele, padlóra küldeni lelkileg, vagy újfent terminátorrá változtatni?), meg tényleg közrejátszhatott az is, hogy sokan nem látták jönni ezt a csavart. Amikor Daryl azonnal félrehúzta Carolt, és mondta neki, hogy rá nézzen, na az baromi szívbemarkoló volt.

Egyetértek az egyik korábbi hozzászólóval, Siddiq beszéde valóban lehetett volna a finálé első jelenete, meg én is nehezen tudom elképzelni, hogy a következő évadra való alapozáson túl mi jöhet ezek után a záróepizódban, ami kiemelkedővé tenné. Kíváncsi leszek Lydiára a továbbiakban, valamint Negannel is illene kezdeni valami érdemit most már, de talán tényleg csak erre a történésre vártak, hogy aztán nagyobb szerephez jusson a folytatásban.

Samantha Mortontól amúgy a hideg kiráz, de nagyon jó értelemben. A Suttogók bizonyították a korábbiakkal ellentétben, hogy méltó ellenfelek, viszont nehezen tudom elképzelni, meddig lehetne elhúzni az ellenük folytatott állóháborút(?) úgy, hogy az érdekes legyen. Ha lopakodó hadviselésről van szó, abban kiválóak, ezt láthattuk, de másodjára vagy harmadjára ez már nem lenne valami izgi. Nem tudom, mások mennyi potenciált látnak bennük a jövőre nézve?

Más: Maggie távozásával, Jézus, Tara és Enid halálával eléggé megkopasztották a hilltopi vezetést. Vajon ki kerül majd ott az élre? Magnáék? Netán visszajön Lauren Cohan? (Nem tudom, mennyire lenne nyitott ilyesmire.)

Hirtelen ennyi, ami eszembe jutott az epizód nézése közben. Köszi, ha valaki elolvassa, esetleg reagál is egy-két felvetésre, kíváncsi vagyok a véleményekre. Összességében csak azt tudom mondani, hogy remek az irány, most úgy érzem, jó kezekben van a széria. Maradjon is így.

Necridus - 2019. 03. 25. 18:25

Niitoou:
Egyáltalán nem illene a szerepbe, de én Darylt gondolom legnagyobb esélyesnek Hilltop vezetésére, elvégre ő ott a legnagyobb figura, akit ismerünk.
Cohan még nem valószínű, hogy visszatér, max a 10. évad második felére szerintem. De ha visszajönne, se lenne egyből hilltop vezetője.

Magnáék még túl újoncok ahhoz, hogy rögtön egy közösséget vezessenek. Még nem is ismerik őket az emberek igazán.

Aki még kiemelt Hilltopban Darylen és Magnáékon kívül, az Alden, de nem hiszem, hogy a kovács lesz az új vezető.

… lehet alexandriából megy át valaki, elvégre ott nagyon sok “nagy” karakter van.

cato - 2019. 03. 25. 18:31

Negan-t Hilltop vezetőjének! :D

Bertollnok - 2019. 03. 25. 19:06

Jóféle rész volt ez összességében, bár én nem tartozom az állandó fanyalgók közé, zombi apokalipszis témakörben nem nehéz a kedvemre tenni.

Egyedül az a tipikus, drámai hatásfokozó(nak szánt?) jelenet baszott fel, amikor is rabul ejtenek négy “vezetőt” a suttogók, és ahelyett hogy általuk vették volna fejét (no pun intended) az AHKO közösségeknek, inkább csak befenyítik, majd szabadon engedik őket.

És persze, megszokott módon, helyettük lemészároltak inkább random senkiket és háttérbe szorított karaktereket vegyesen. Sejtem, hogy ezáltal vissza kívántak nyúlni készítőink az ókori irodalom eszköztárához (~helyettesítő áldozat), ám “a gyakorlatban” ez nem csupán teljesen elkoptatott, de minden logikát nélkülöző lépésként jött le számomra.

Ettől függetlenül újabb fasza epizódot szállítottak. A sokkhatás ugyan elmaradt, mert a 10 fejvesztettből talán csak Enidet sajnálom, de ez valahol érthető is, hiszen ilyen monumentális és viszonylag gyorsan forgó szereplőgárdánál nehéz igazi katarzist halálesettel kiváltani.

Dregnarr1 - 2019. 03. 25. 19:06

A 6. képen ki az a színésznő? Nem nézem a sorozatot, nem tudom, hogy miként keressek rá.

Necridus - 2019. 03. 25. 19:14

Dregnarr1:
Katelyn Nacon

Mate - 2019. 03. 25. 19:15

Dregnarr1 : Katelyn Nacon

Mate815 - 2019. 03. 25. 19:22

Aztkurva! Na ez ütött! Én azt hittem Ezekiel feje is ott lesz egy karón. Henryt nem igazán tudom sajnálni mert csak egy b kategóriás Carl volt. Leginkább a Highwayman banda főnökét sajnáltam, azt hiszem ez mindent elmond az én érzelmi kötődésemről a karakterekhez. :D Cool arc volt a csávó, kár, hogy nem húzta tovább. Na jó Enid és Tara kicsit hiányozni fognak, mondjuk két részig ha lenne még annyi…:D

Rammsch - 2019. 03. 25. 19:26

Nekem kicsit fura volt, mikor mutatták a levágott fejeket… valahogy nem tudtam átélni a momentumot… főleg, mikor még látjuk, hogy Michonne a random embereknél, már a fejét fogja… de mi még nem látjuk, hogy inkább mások miatt…

Viszont… tényleg ennek kellett volna lennie a végének, aztán meg kövi évadban elkezdeni a stratégiázást a suttogók ellen…

Lydia szerintem ezekután tuti marad ezen az oldalt, és az anyja ellen fog fellépni… Mert ezt konfliktusok nélkül nem lehet megúszni.
Azt is adom, hogy kiírtak egy rakat fontosabb szereplőt, de a random arcokkal nem épp a legjobb hatást érik el nálam.

Kíváncsian várom a hónak milyen szerepet szánnak majd, remélem fontosat. :D

Ez az évad meg legalább tényleg idézi a sorozat fénykorát… kár, hogy volt vagy 3 évadnyi sallang…

Kissur - 2019. 03. 25. 20:00

Menjetek a fenébe, hogy mióta kiszálltam a Walking Deadből, egy csomó pozitív kritikát olvasok a sorozatról… Nem akarok visszaszállni, de ha ilyeneket olvasok… :D

Quantumleap - 2019. 03. 25. 20:59

Nem azt lehetett hallani, hogy az Ezekielt alakító színésznek lejárt a szerződése, és nem hosszabbították meg? Persze várjuk ki a végét, jön még a következő rész.
Henrynél a készítők vajon kezdettől fogva ezt tervezték, vagy menetközben döntöttek így? Hiszen úgy nézett ki, rá építik majd Carl képregényes dolgait. Egy részüket persze még lehet Judithra.
Nekem jobban bejött volna, ha valami klasszikus filmet néznek. :)

winnie - 2019. 03. 25. 21:08

nem hallottam ilyet, ami nem jelent semmit, de ha lejãr, akkor minden évben lejár, mert 3 éveset, főleg a twd-vel nem hiszem, hogy kötött volna.

stewieo - 2019. 03. 25. 21:29

Gondoltam a rész után meló előtt alszom vagy másfél órát. Hát ez az utolsó pár perc rendesen kiverte az álmot a szememből. :’D

Sheen - 2019. 03. 25. 21:31

Niitoou: “A Suttogók bizonyították a korábbiakkal ellentétben, hogy méltó ellenfelek”.

Számomra nem. Ha Kingdom, Hilltop, Oceanside és Alexandria megindulna az alfa által megtiltott területre, kevesebb mint 24 óra alatt elpusztítana minden ami megmozdul, különösebb veszteség nélkül.

Ez a viszály nagyjából azon a szinten mozog mintha néhány hajléktalan próbálna terrorizálni egy metropolist.

Máté - 2019. 03. 25. 21:44

Sheen: Igen de ne feledd, ott a hatalmas zombihorda, amit Alpha mutatott Darylnek. Az ő fenyegetés abban rejlik hogy közöttük elvegyulve iranyithatjak őket. Gondolj bele ha azt a hordat rakuldik valamelyik közösségre.

Geza Kovacs - 2019. 03. 25. 21:49

Érdekes a középkorivá visszasüllyedő világ, egész jó rész lehetett volna azzal együtt is, a vásárt is mutogathatták volna akár vagy valami vadászatot vagy ki tudja, milyen életmóddal kapcsolatos érdekességet (mondjuk nem a 15. részben).

De a végével kiderült, hogy itt valami sokkal nagyobbat akartak markolni, és ezt teljesen elrontották. Pláne, hogy még a beszéd alatt az idióták be is lebbentettek egy hősies harcot, amit nem tudni, miféle elmebetegségből kifolyólag nem képezte a fő történetszál részét. Hát dramaturgiából valószínűleg egyessel mentek át(?!) az iskolában. Ha erről szólt volna akár csak az utolsó 20 perc, már tökéletes lett volna.

Így meg csak néztem egykedvűen, hogy ja, ott van 10 karó, vajon Nadia Hilker is köztük van-e meg ki merik-e nyírni Tarát. Ja egy nem, egy igen, oké, plusz egy Henry, na, nem semmi, puff neki. Pedig ebben komoly potenciál lett volna, de elpuskázták sajnos.

Sheen - 2019. 03. 25. 21:54

Máté, amit írtál, jogos lenne… de amióta Daryl felzabáltatta a suttogókat a saját “őrzőikkel”, egyes egyedül, pusztán azzal hogy maszkot húzott, nos… ezt az egy embert szorozd be a négy közösség harcképes tagjaival, ha ugyanezt teszik.

Sheen - 2019. 03. 25. 22:11

A vége számomra egy gyenge hatásvadász jelenet volt. Tara, Henry, Enid, stb. cseppet sem érdekel. Lett volna ott Daryl, Michonne, Carol, Rosita, Ezekiel, Judith, Gabriel. Random szereplőkből pedig mondjuk Connie, Magna, stb. Ez így ebben a formában nulla volt.

Enzo - 2019. 03. 25. 22:21

@Sheen: aha, hihető, hogy a sorozat maradék összes központi karakterét egyszerre kinyírják, persze…jó hogy nem már az összes vásár-résztvevő fejét láttad volna a karókon…

Isaac - 2019. 03. 25. 22:31

Szóval Alpha megadta Carolator-nak az indokot a régen elásott csatabárdja kiásására . Igaz ,hogy itt is közeleg a tél,mint a másik nagy kedvencben, de szerintem a tavaszt csak azért éri meg Suttogó vezető néni,mivel meg néznie a virágokat 😉

Sheen - 2019. 03. 25. 22:32

Enzo, természetesen a sorozat ezzel kivégezte volna saját magát, nem is vártam ilyet csak példának írtam hogy mi lett volna az, ami üt

De akkor írok egy olyat ami szintén hatalmasat ütött volna, ráadásul megvalósítható módon:

Andrew Lincoln távozását megoldhatták volna úgy is a sorozatból hogy az ő feje van ott. Ütött volna hogy amiért egész idő alatt küzdött, amit vérrel verítékkel összehozott, annak a határát pont az ő fejével jelölik ki.

Persze akkor nem lehetne walking dead spinoff filmeket forgatnia.

Oké, az ésszerű megoldás valóban a sok jelentéktelen senki volt. De attól hogy ésszerű volt, meg hatásvadász, nem tudott szíven ütni.

winnie - 2019. 03. 25. 22:33

“Számomra nem. Ha Kingdom, Hilltop, Oceanside és Alexandria megindulna az alfa által megtiltott területre, kevesebb mint 24 óra alatt elpusztítana minden ami megmozdul, különösebb veszteség nélkül”

haha, ott a kulcstagmondat: a különösebb veszteség. ezért írtam azt, amit a posztban – a fotelrambó csak arra nem gond, hogy már egyetlen ember veszteség is elképzelhetetlen veszteség – azért volt annyira durva ez a tíz ember. nem fognak konkrét közösségek megindulni. eleve a lakóik nem fognak bosszúra szomjazni, nekik sokkal, de sokkal fontosabb lesz saját és családtagjaik élete. adott pár jámbor, gazdálkodó közösség, akik esetleg szép lassan gyarapodnak, de nekik nem céljuk az, hogy embereket veszítsenek. ha van lehetőség a békés egymás mellett élésre, akkor nyelnek és élnek tovább.

a másik, hogy egyrészt ezek a közösségek nem annyira nagyok, másrészt annak ellenére, hogy vannak eszközeik és gyakorolnak, 5-6 éve nincsenek rászorulva rendszeresen komolyabb túlélésre. a másik oldal amellett, hogy lehet, hogy létszámban is felveszi velük a versenyt, túlélési rátermettségben simán fölöttük járhat. és daryl éjszakai támadása ide vagy oda, meglepetésszerűen nem nagyon lehetne rájuk törni, ki tudja, hol vannak embereik.

lehetne nyerni. sőt, jó eséllyel lehetne nyerni. de a világon semmit nem nyernének azzal, ha veszteséggel nyernének.

Enzo - 2019. 03. 25. 23:10

9×15
Húbazzeg. Winter is coming. Újra csak ki tudom jelenteni, hogy megint ütős a sorozat. És messze nem csak a karakterritkítás miatt, persze a sokkfaktort az adja. Nagyon erős rész volt ez ismét, próbálok valamennyire koherensen fogalmazni.

Az elején úgy voltam a párocskával, hogy “hurrá, még több random ember, nyilván csak azért, hogy mindjárt meghaljanak”, de így utólag visszatekintve látom a jelenet célját, legalábbis a húzás, hogy Alpha beöltözött a szőke hajú csajnak és úgy belopózott a vásárra (miközben egy sereg elment a Hilltopot védeni), egészen ijesztően zseniális. Az csak külön plusz, hogy “Debbie”-nek álcázva is mennyire creepy tudott lenni, de asszem Sam Morton képességeit hétről hétre méltóan megénekeljük itt.

Nekem tetszett a nyugis rész a közepén a vásár bemutatásával, egyrészt mert kell érzékeltetni, hogy azért itt az emberiség jövőjének alapjául szolgáló közösségek alakulnak a sok viszontagság közepette, másrészt meg basszus, “The Calm Before” a rész címe, milyen legyen a közepe? Jó volt így, ahogy a mókázásos jelenetekből a feszültség fokozatos emelésével eljutottunk a drámai tetőpontra.
Na de előtte még pár részlet a vásárról, ami bejött: a rég megérdemelt vezetői meeting, Eugene vízbeejtős játéka, Luke-ék zenélésre előkészülős beszélgetése, Connie&Kelly szívhez szóló közös jelenete, a Jerry-Judith mókázás…igazából mindenkiből kaptunk egy kicsit – jól mondta az egyik YouTuber a reakcióvideójában, pont emiatt nem lehetett sejteni, hogy kire sújt le a kaszás. A sok “visszatérek” jellegű ígérgetés is gyanús volt, remekül építették fel a dolgokat (én pl. azt hittem, hogy Magnát elveszítjük…apropó a csókjukról jut eszembe: utaltak már rá egyáltalán, hogy ők együtt vannak?)

A “kőfejtős horda 2.felvonás” zombisereg ott marad a fináléra fenyegetésnek, annak a megmutatása is elég kemény volt, de ami utána jött…a határvonal említésénél már tudtam, hogy megcsinálták a képregény egyik legikonikusabb jelenetét, csak nem tudtam, hogy kikkel. Henry-t nem hittem volna (szegény Carol megint, istenem), Tarán lepődtem meg a legjobban (ki vezeti így a Hilltopot?), Enidet is nagyon sajnálom (egy eyecandy mínusz), de persze a többiek között is voltak szimpatikus mellékszereplők (Tammy néni, a Haramia fickó, Addy). A flashbackek mutatása mellé nagyon ütött, ja és hogy beszívatták a nézőket, hogy Rosita is köztük van, amikor Gabriel és Eugene keresett valakit! A pluszjelenettel kapcsolatban (Siddiq beszéde) ambivalens érzéseim vannak: egyfelől tényleg szerencsésebb lett volna lezárni a részt előtte, másfelől a pajtában folyó harcot nem igazán lehetett volna máshova betenni, az a jelenet pedig szerintem is fantasztikusan sikerült.

Még a poszthoz 2 dolog:
– Most kellett volna a halállottó, így nem tudom, hogy a finálé előtt lesz-e értelme…
– A hóesés nekem fel se tűnt, annyira a H betűs nyakláncra fókuszáltam, de ez egy újabb pluszpont a sorozatnak: VÉGRE banyeg 9 évad után eljutottunk oda, hogy egy rész hóban játszódik, el se hiszem!

És most megyek reakcióvideókat nézni YouTube-ra :P

#hétidézetei:
“-Let the First Annual Inter-Community Reunification Fair begin!
-Jerry. We changed that.
-For reals? F.A.I.R. Fair? It’s too many…Never mind. Let The Fair of New Beginning begin!” :D

“-Our son is taking a girl on a date to the movies tonight.
-Everything you’ve just said sounds completely impossible.” :D /Ezekiel&Carol/ (ez szerintem nagyon találó volt)

“-Couple of fine gentlemen, including myself, are hosting an inter-community RPG campaign later – if you’re interested…
-Don’t push it.” :DD /Eugene&Rosita/

Laci - 2019. 03. 25. 23:28

Egész jó rész volt. Sajnos az előző részekben nem volt olyan karakterépítés hogy nagyon sajnáljam az áldozatokat. inkább úgy is mondhatnám jónéhány karaktert leépítettek.
Ez a vásár a beszivárgás miatt kapott jelentőséget. Ha az nem lett volna már arra gondoltam hogy a “Farm ahol élünket” nézem.
Most először tűnt úgy hogy igazi ellenfélre akadtak.
Alfa kit szúr fejbe a végén?

És az örök kérdésem Daryl honnan szerez mindig nyílvesszőt?

Mate - 2019. 03. 25. 23:36

Amúgy csak én érzem úgy mintha Alpha szexuálisan vonzódna a saját lanyahoz?

Gabireal - 2019. 03. 25. 23:41

“Winter is coming”! :)

Jó pár évad óta nem sokkolt epizód engem se ennyire, de azért még nem ért fel GoT magaslatokba, bár ezt ugye nem is lehet elvárni a sorozattól! Reméljük az évadzáróra is tartogatnak pár meglepetést!

Mikilós - 2019. 03. 25. 23:58

Korrekt rész volt, és az évad is remek. Visszahozta a régi Walking Dead élményeket, és újra várom részeket. Jah és Samantha Morton, istenem ez a nő, zseniális. Kedvemcem lett. A vége sajna nem tudom azt mondani, hogy meglepet, mert sajna reggel belefutottam a karokba, de szeremcsémre nem nagyon láttam, hogy kik haltak meg. Tarat sajnáltam,nem volt egy nagy karakter, de szórakoztató volt, meg azért is kedveltem, mert Pikali Gerda volt a hangja. :) Henryn meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy Carl után, őt is kinyírják. Nekem nem volt igazán bajom, vele. Mikor még kiskrapek volt, akkor felakasztottam volna, de ez a tini Henry elfogadható volt számomra. Enid, hát sajnáltam, de nem egy akkora karakter volt nekem, mint mondjuk Tara. És a többiek, hát, azért a készítők lehettek, volna bevállalósak, és mondjuk kinyírhatták volna, – nem, azért mert utálnám őket – Eugenét, Saritát (ha már terhes, az még sokkolóbb lett volna), azt a magas csávót, aki a Királlyal van. Nem mondom, hogy ezekkel is akkor nagy hatást gyakoroltak volna, de jobb lett volna, mint mindjuk a két csaj, akik közül, az egyiket csak most láttam előszőr, a másikat meg alig ismerem. Akkor a két fószer, lövésem.sincs kik a rákok voltak, az öreg hölgy, az még belefért. De eléggé Trónok harca kikacsintásos rész volt. Nem elég, hogy karóztak benne, de még a “Közeleg a tél” is elhangzott. Jah és igen, ez így egy fasza évadzáró lett volna, de azért kiváncsí leszek a HÓ fötte tájra, ami az évadzáróban lesz, bár az előzetes alapján, nem vágott a földhöz, habár ennek a résznek az előzetese sem volt nagy durranás, aztán tessék.

Jacques - 2019. 03. 26. 01:06

Tényleg van olyan, aki elhiszi ezt a Ezikiel+Carol+Henry féle családi idillt? Mert én mindig mosolyogva tekintettem rá. A második évadban elvesztett Sophia, az megrázó volt. De Henryért egy cseppet sem izgultam.

Egy valaki viszont iszonyat durva: Samantha Morton. Az a színésznő zseni. Ahogy játszik… fenomenális. Elkapta a figura lényegét. Nagyon sajnálom, hogy Neganból egy ficsúrt csináltak két évadon keresztül. Hozni kellett volna végig a sorozatbelépő karakterét. De a nagy közfelháborodás miatt egy ficsúrt csináltak belőle. Csak remélni tudom, hogy Alpha nem fog ilyen sorsra jutni. Jól áll a nőnek a szerep.

PálcásJóember - 2019. 03. 26. 01:38

NAGYON REMÉLEM hogy végre, következő évad, télen, hóban fog játszódni, mindig is hiányoltam walking deadből.

Egyébként egyetértek pár embörkével itten, tetszett nagyon a rész, izgalmas volt ez a ‘Calm before’ felvezetés, Enidet 10ből kb csak 6-al sajnálom, érdekes karakternek indult, aztán eltűnt. Tarát rohadt módon szerettem, aztán eltűnt, furcsa is volt, hogy ebben a részben túl sokat szerepel, sokat beszél. Aztán ottvan Henry, akit igazábol sz*rok is lefele, csakhát ugye Carol szegény, és Carol miatt Daryl is ki lesz, szóval ja….jó kis rész volt ez, 8/10 legalább.

Lui - 2019. 03. 26. 01:40

nekem ez most nagyon trónok harca utánérzés volt.

Durván hatott rám ez a rész. Az évad nagyrésze JÓ, nagyon jó. De ez az pizód, vagy 5 éve a legjobb TWD rész volt. Nem feltétlen azért mert _számomra_ fontos szereplőket írtak ki, hanem mert a sorozat, annak főszereplői számára jelentős karakterek távoztak.. Volt itt hangos kurvaanyázás, hidegrázás, minden. Zseniális epizód volt, még sok ilyet kérek.
Enid-ért de kár, imádtam azt a csajt..

Ebben az évadban végre azt érzem, hogy nézem, mert érdekel, mert fenntartja az érdeklődésem, és nem rutinból töltöm le..

WINTER IS COMING!

Enerienne - 2019. 03. 26. 02:08

Nekem csak pár kérdésem lenne, ami nem tiszta számomra (lehet bealudtam ezeknél a jeleneteknél :D):

– Maggie most a történet szerint hol van és megvan-e még a babája?

– Henry az tényleg Carol fia, vagy csak ilyen fogadott gyerek? De régebben neki volt sajátja is, nem? Vagy azt csak álmodtam?

– Akit a végén Alfa megölt, neki volt valami korábbi jelenete, vagy csak úgy random?

– Kik ezek az oceansideiak és hogy kerültek most a vásárra?

Köszike előre is! :D

Ui: Azzal, ha Eugene összehozza azt a szerkezetet, a városok között lehet majd kommunikálni, illetve gondolom útközben is. Ez pedig szerintem nagy fegyver lehet a suttogók ellen. Éééés én is bízom egy Negan+mindenki+HÓ vs. Suttogók “csatában”🤞🏻

michonnekatana - 2019. 03. 26. 04:04

Nem azt mondom, hogy tökéletes volt, de az elmúlt pár évad alatt nem sűrűn volt olyan, hogy gyakorlatilag egymás után jöttek volna a jó, vagy a jó pillanatokkal teli részek. Ez az évad ebből a szempontból veri az előzőeket.

Én pl. sokszor ekéztem Henryt (nem azért, mert Carl-pótlék volt, hanem mert súlytalannak éreztem az őt alakító színészt), de ahogy a Lydiával való kapcsolata egyre haladt előre, kezdtem megszokni (hogy most saját maga miatt, vagy Cassady McClincy volt jó hatással rá, nem tudnám megmondani, de a közös jeleneteik tényleg működtek nálam). Az ő halála ütött. És nemcsak Carol miatt.

Enid halála taglózott – róla írtam már, hogy iszonyatosan leredukálták a karakterét, pedig benne lett volna potenciál.

Tara – nekem baromira kedvenc karakterem volt (amíg ki nem herélték az írók), imádtam a beszólásait, a fintorait, a reakcióit. Már éppen örültem, hogy ennyit látom, mert őt is partvonalra helyezték. Éppen az epizód felénél futott át az agyamon, hogy Jezust is pont visszahozták, hogy utána kinyírják, de gondoltam, ennyire nem cseszhetnek ki velem. De.

“Tényleg van olyan, aki elhiszi ezt a Ezikiel+Carol+Henry féle családi idillt?” – igen.

winnie: csatlakozom. A kitörési kísérlet és Bear McCreary (az a pali egy zseni – iszonyatosan ért az érzelmek közvetítéséhez, sokszor a legegyszerűbb zenei eszközökkel élve) zenéje nagyon eltalált volt. Bár nálam működött az egész mészárszék, és az, ahogy bemutatták a Királyságbeli jelenetekkel párhuzamosan.

Ezek után kíváncsi vagyok, mi lesz a 16-ban. Mivel fejezik be? Mert ha ez lett volna az évadzáró, egy szavam nem lenne.

Pietro - 2019. 03. 26. 04:05

Szerintem logikusan megmagyarázható, hogy miért ezek a karakterek veszítették el a fejüket. A fiatalokra gondolok. Alpha látta, hogy a közösségek lakói a jövőjüket építik, és ezt egy viccnek, a természet zajlásával ellentétesnek hitte. Ezért elvette a jövőt, a jövő nemzedékéből négyet is kiiktatott. Henryt abból a szempontból is meg lehet érteni, hogy ő csábította át a lányát, ne legyen már olyan jó Lídiának – amolyan búcsú ajándék anyucitól. Szóval én teljesen elfogadhatónak tartom, hogy miért nem a képregényes karaktereket választották, bár Tara helyett talán Rosita jobban ütött volna. Amivel gondom van, az az, hogy bár Enid és Tara karón való látványától összeszorult a gyomrom, Henry-étől semmi de abszolút semmi érzelem nem fogott el. És őt akarták a legnagyobb durranásként eladni. Oké, Carolra persze hogy hatni fog, csak az a problémám, hogy – bármennyire is szeretem a karakterét és a színésznőt – vele már mindent megmutattak. Amin ő átmehetett, azon át is ment. Most akkor újra ráteszik az egyik már megjárt útra? Az lett volna az igazán álleesős, ha ő van a sor végén. Henry-ben akkor még lett volna legalább egy évadnyi potenciál, lévén, tulajdnképpen ő a hibás a történtekért, ami a következő cselekménysort megalapozta. Ezékiel és Daryl szintén eddig nem látott mélységekbe zuhant volna. Bíztam benne, hogy az új csapatot, Magnáékat is belevonják (mondjuk elvileg már közéjük tartoznak, szal…), erre tökéletesen megfelelt volna a fekete fiú-lány, aki tök érdektelen a számomra, viszont a jóval érdekesebb társaira merőben hatással lett volna. Persze, ha ennyire eltérnek a kigondolttól, akkor nincs meg az a plusz töltet, amit az elején említettem, és kicsit öncélúnak is hatott volna a jelenet.
Na nem sopánkodom, összességében egy nagyon jó évadunk van, nem gondoltam volna, hogy olyan mélységek után, amiket megjárt a sorozat az utóbbi években, idáig vissza lehet kapaszkodni.

winnie - 2019. 03. 26. 04:35

pietro: így van, bár igazából bárkit logikusan meg lehet magyarázni, főleg, hogy az írók, ha tudják, hogy kik a célpontok, felvezetésképp írnak nekik valami szálat, hogy később logikus választások lehessenek.

Mötley Crüe - 2019. 03. 26. 05:12

Az évadzáróban Michonne valószínűleg szabadon engedi és ráuszítja Negant a kopasz öregasszonyra.
Majd jön egy évadnyi adok-kapok, végül az évadzáróban megjelenik Rick Grimes az újdonsült haverjai, két AH–64 Apache helikopter, tonnányi 20mm-es és pár levegő/föld rakéta társaságában és lelakja a zombi sereget.

winnie - 2019. 03. 26. 05:24

katelyn nacon-interjúrészlet:

I thought I was going to die in, like, Season 6,” she said. “I didn’t think my character was going to last as long as it did. So I’m glad I made it as far as I did. But I mean, I don’t know. I think around Season 8, things started to slow down a lot for [Enid]. She was kind of in the background a lot, and her story wasn’t really progressing. Even with Season 9, she became a doctor, but the show didn’t really progress more with her character other than her becoming a doctor and getting a boyfriend. So I think, honestly, it was just running out of content for her, or something? I’m not really sure.”

michonnekatana - 2019. 03. 26. 05:32

Hát, Enid az egyik legjobb példa, hogyan lehet látványosan leépíteni egy érdekes karaktert (és már beszéltünk arról, mennyi ilyen volt a sorozatban).

A halála így is ütött, de hatásosabb lett volna, ha nem satnyul el a karaktere. Akár Jesusé. Vagy Taraé.

Már rég meg kellett volna lépni a showrunner-váltást.

Quantumleap - 2019. 03. 26. 07:21

Való igaz, ezek után Michonne-ban jó eséllyel felötlik, hogy talán őrültek ellen egy őrült a legjobb.
Azt majdnem biztosra veszem, hogy valakitől még búcsúzunk majd a következő részben.

dexike3 - 2019. 03. 26. 07:49

jogos észrevétel a GoT utánérzés, remélhetőleg nem koppintás akart lenni, csak tisztelgés a záróévad és a Mások (zombik) elleni küzdelemnek. az is meta volt, mikor Carol-nak mondták, hogy ne nézzen oda (“Just look at the flowers, Carol” mondhatnánk).
amióta lelépett Rick, azóta picsogtak erről a “fene nagy” vásárról kb. mint Joffrey lagzija, így lehetett számítani valamire (ez is áthallás az idoltól).
pár dologra nem kaptunk még választ, miért bukkantak fel a suttogók itt és most (5 éve még nem voltak ott)? mi indokolja, hogy az ő területük legyen (a sok zombi)? illetve hogy tartják fenn a társadalmukat? láttuk, hogy gyűjtögetnek vadásznak, de szerintem ez édes kevés. viszont a horda overrun-t sem használják ellátmány beszerzésére, úgyhogy nekem kicsit döcög ez a rész.
az sem tiszta, hogy Eugene egy remek lőszergyárat hozott létre és mégis a suttogóknak vannak lőfegyverei vész esetére? értem én, hogy hangtalannak kell lenniük, de azért ember-ember ellen mindig is lőfegyver volt a sorozatban az aduász.
már tudjuk, hogy mindig belesodródnak a főbb szereplők a balhéba, így remélem látunk majd egy durvább verziót az Alexandriai horda betörésből, vagy akár minden helyszínen. én biztos ezzel zárnám az évadot…

winnie - 2019. 03. 26. 07:53

dexike3: szerintem eszükbe nem jutott a game of thrones, a tisztelgés meg pláne nem, és nem csak azért, mert ez mégiscsak egy kábé 5 éves sztori a képregényből, és a game of thrones előtt is voltak könyvek meg sorozatok hasonló tematikával. más kérdés, hogy mi természetesen erre asszociálunk, mint ahogy a havas zombik kapcsán is a got ugorhat be, de igazából pont ez, hogy be merik vállalni, jelzi, hogy nem a got jár a fejükbe, mert egyébként tartanának attól, hogy koppintással vádolnák meg őket.

Nheil - 2019. 03. 26. 08:10

Hát ez agyelszívás rész volt.
Most már kijelenthető, hogy a legjobb évad már nem is tudom mióta. Atmoszférában 10/10. Fantasztikusan ötvözik a békés, szinte idilli közösségi életet a csontig ható, letaglózó Suttogó csapással.
Tényleg érezhető egy kis GoT utánérzés, de ez nem gond. Azt is alig várom már persze.

Sajnos akkora retard voltam,hogy elkezdtem a rész előtt pár reviewt olvasni az imdb-n, így tudtam, kik fognak meghalni, de így is nagyon ütött a jelenet, ilyen mesterien hátborzongató zenével és ilyen ügyes visszapillantásokkal iszonyú volt.

Henryért kár, szinte már főszereplő volt, hülyeségeket csinált, de pont ilyen egy szerelmes tini. Tényleg sajnáltam őt.

A Yumiko banda nekem eléggé indokolatlanul érinthetetlen (fináléban esetleg megritkulnak?), adta volna magát, hogy a halhatatlan Daryl, Carlo, Michonne csapat mellett Yumikot legalább kivégezték volna, az se gyenge üzenet.

Most teljesen ideális a pillanat egy Negan szövetségre, igen, nagyon várom ezt a szálat.

Remélem, hogy a kötelező sírós ölelkezős fogadkozós körök után az utolsó részben történik még valami érdemleges is.

Nheil - 2019. 03. 26. 08:11

Javítás: agyeldobós nem agyelszívás :-)

Mulholland2 - 2019. 03. 26. 08:12

Na jókat mosolygok a hozzászólásokon. Ez a suttogó csapat egy csürhe. Egy jól irányzott összehangolt támadással pillanatok alatt le lehetne őket redukálni minimális szintre. A vezető alpha meg egy pszichopata ribanc. Folyton csak azon gondolkodom, hogy ennek a hülyének egyáltalán, hogy lehet csapata? mert annyira utálja a saját közösségét is, hogy a valóságban senki nem maradna a közelében . De hát ez egy mese 😁

winnie - 2019. 03. 26. 08:24

Mulholland2: a tiéden is lehet, ha gazdálkodó, javarészt nem harcos emberek összehangolt támadásáról beszélsz (egy totál ismeretlen közösség ellen, amiről kábé semmit sem tudnak, sem a helyzetüket, sem a számukat, gőzük sincs, hol lehetnek szétszóródva, hol vannak hordákba embereik), illetve azon, hogy lehet csapata valakinek, akit pár percig, ha láttál, a saját közösségében meg még annyit sem, miközben a saját közössége éveken át ismeri, tiszteli és együtt él vele. nyilván az írók több időt is szánhattak volna rá, de ettől még olyan csacskaságot írni, hogy “a valóságban senki nem maradna a közelében” nem érdemes, mert ismétlem: még csak nem is ismered a karaktert, semmit sem tudsz a közösségéről sem.

(a megoldás egyébként az, hogy fordítva kell gondolkozol, ez típushiba. azt látjuk, hogy a valóságban ennyien a közelében maradnak, tehát ebből kell megpróbálni arra következtetni, hogy milyen lehet egyébként, mi az, amit mégnem tudsz róla, stb.)

azt persze aláírom, hogy valahol az írók sara, hogy sokan tényleg abba a hitben ringatják magukat, hogy hilltopban vagy a királyságban vagy alexandriában harcosok vannak (igen, van pár), de szimpla józan ésszel ki lehet találni, hogy gyerekek és öregek mellett javarészt jámboremberek élnek itt, akik kapcsán “összehangolt támadást” és “különösebb veszteséget” olvasni kifejezetten vicces. egy maroknyi embert össze lehet szedni ilyesmihez (kockáztatva azt, hogy meghalnak és akkor végképp senki nem tudná megvédeni a többieket…), de egyelőre túl sok az ismeretlen a suttogókkal kapcsolatban. ha fognak is kezdeni velük valamit, akkor ahhoz idő kell.

winnie - 2019. 03. 26. 08:39

a kulcs tényleg az, hogy az egyik oldal filozófiája nem agresszív, az egyik oldal nincs “edzésben”, az egyik oldal békében és szeretetben, családi körben élte az elmúlt 5 évet (viszont ért a cirok termesztéséhez!), kvázi demokráciában, a másik oldal pedig hosszú évek óta odakint van, túlél, edződik, falkaszellemben éli mindennapjait, “diktatórikus” körülmények között – előbbi totál szem előtt, kiismerhetően, utóbbi eldugottan, ismeretlenül. nem tudom, hogy a felszereltség vagy a puszta mennyiség kinek a javára billentené a mérleget, de itt sokkal többet nyom a latban az egyének természetese és gondolkodásmódja. aki évek óta békében gazdálkodik, azt nehezen lehetne agresszív viselkedésre rávenni, főleg, hogy semmi érdeke nincs rá, maximum a bosszú. ami persze erős is lehet, de az sosem mozgósít egy nagyobb közösséget, csak pár embert. ahhoz, hogy a közösség mozduljon, közös cél kellene, és a túlélés érdekében kéne, hogy történjen. itt nincs erről szó.

ergó vagy partizán akciók jönnek, vagy valami közösségi trauma és a fenyegetés veszélye, ami jelenleg nincs meg.

michonnekatana - 2019. 03. 26. 08:44

“a valóságban senki nem maradna a közelében” – a valóságban elég sok pszichopata diktátor uralt már országokat éveken, évtizedeken át. Akkor ez egy széthullott társadalomban miért nem lehetséges?

Egyébként tényleg nincs sok hadra fogható ember egyik településen sem. Ha meg az Alpha által Darylnek bemutatott zombihordát is beletesszük a képbe, amit az emberei terelnek (a “hogyan” jó kérdés), akkor máris nem olyan egyszerű “Egy jól irányzott összehangolt támadás”-t levezényelni. Plusz ott van a Suttogók gerillamódszere (lásd Alpha beszivárgása a Királyságba), ami jelentősen megkülönbözteti őket az eddigi ellenfelektől.

dexike3 - 2019. 03. 26. 09:13

@winnie:
remélem lesz egy igazságtevő nyilatkozat a készítőktől majd, hogy volt e áthallás/kikacsintás. engem nem zavar, ha jobbaktól belecsempésznek dolgokat. sokaknak biztos új (akik nem követik a GoT-ot). nincs ezzel gond.

azért én sem kezelném úgy ezt a horda kérdést, hogy letarolja őket pikk-pakk a szövetség. a Negan-os évad például egy nagy horda elterelésével indult.
emiatt is lehet az, hogy ha Alpha rájött ennek a kihasználására, akkor miért követik őt. az már más kérdés, hogy milyen szituációban jön elő az asszimiláció a falkába. most sem mondta, hogy lehet hozzájuk csatlakozni és Henrynek sem ajánlották fel, ha jól emlékszem. ellenben Negan-nél meg volt a lehetőség a csatlakozásra. ez része a történetnek így kicsit sántít. plusz a lőfegyverek “hiányát” sem tudom értelmezni még (oké Judithnak is van egy mordálya).

Zoleeeee - 2019. 03. 26. 09:19

Ez a rész, hát hogy is mondjam még a hideg is kirázott a karós jelenetnél. Jó volt hogy nem lőtték le egyből kikkel végzett Alpha. A legvégén én Ezekiel-re számítottam. Végre egy hullámokkal teli nem egysíkú részt kaptunk, bár én sem értem miért nem ezzel zárták az évadot. Bízom benne hogy azért mert az évadzáróban meglépik azt amit szerintem sokan várunk: Negan átáll a jó oldalra vissza kapja Lucille-t, majd a következő szezonban megy a suttogók irtása Saviors módra :D
Ezt azért is hiszem mert egy ilyen kaliberű színész megtartása nem mehet sokáig több évadon keresztüli csupán egyszerű cellás-beszélgetős jelenetekkel tovább. Bízom benne ahogy eddig is voltak rossz karakterből jó karakterré változó szereplők Negan is az lesz és végre lesz egy normális vezető szereplő, mert szerintem Ezekiel egyáltalán nem az…

dbew - 2019. 03. 26. 09:27

Nagyon jó ez az új évad, nekem Alfa jobban bejön mint a Negan féle hátradőlve beszélek idegesítően a kezemben az ütővel…

Nheil - 2019. 03. 26. 09:29

Az RTL Spike on néztem este, furcsa módon most felirattal adták, pedig eddig szinkronos volt. Ami nem volt probléma, mert szinkronosan láttam eddig minden részt, legalább megismertem a karakterek eredeti hangjait.
Csak nem értem az okát, miért nem volt most hirtelen szinkron.

dexike3 - 2019. 03. 26. 09:36

@Nheil:
biztos megint a hajnali felvételt indították el, ami feliratos. utána az ismétlés is feliratos volt ugye?
majd leadják szinkronosan a hétközi ismétlésekkor.

Nheil - 2019. 03. 26. 09:41

Negan : Nagyon remélem, hogy nem megy át a karakter egy éles jellemváltáson (ilyen Morgan szintű teátralitásra gondolok) . A szükség és a körülmények úgy hozzák, hogy szövetségre lehet vele lépni, de ettől még maradjon meg egy alapvetően az erőre és hatalomra alapozó zsarnoknak, aki elnyomja a többieket és szolgálatot vár el, viszont ad is cserébe és lefekteti a szabályokat. Egy igazi lawful evil karakter mondhatná Eugene. Abszolút így indult és ezért volt hülyeség pojácát csinálni belőle. Nyilván elfogadható a hosszú börtönével után egy természetes konszolidálódás, szembenézett a tetteivel persze, de most a többieknek se egy ellágyult, kiherélt Neganre van szüksége.
Ami nagy jelenet lehet még, egy visszatérő Maggie és egy addigra a közösségek által rehabilitált Negan…

Ja és óriási Eugene ezekkel a szerepjátákos dumáival. Így nagyon működik a karakter, ha csak néha szerepel, mint a közösség trollja, mérnö-je, csodabogara.

Csilla0422 - 2019. 03. 26. 09:45

Enzo, a nézők számára most erősítették meg, hogy milyen kapcsolatban van Magna és Yumiko.

Az feltűnt valakinek, hogy a moziban milyen mese ment? Elég jól passzolt a történethez… álruhába öltözött róka a baromfiudvarban.

Milyen érdekes, hogy Tara és Enid életében is fontos szerepet játszott Glenn.

Érdekes volt Alpha választása is. Enid fiatalként orvosi feladatokat látott el. Siddiq a másik orvos is a kiválasztottak között volt. Érdekelne, hogy miért menekült meg. Tartom, hogy ő dobta fel Tarat, mert nekem ő sehogyan sem illett a képbe.

Daryl látta a hordát, ami ránézésre is több ezer zombit jelent. Nem tartom valószínűnek, hogy felkészületlenül maroknyi önkéntessel megtámadnák.

Ami érdekelnek, hogy Lydia története miként folytatódik. Mit kezdenek a többiekkel, akikre közvetlenül hatással volt a határ felállítása. Kíváncsian várom Carolt, mert Ezekiel mellett borzasztó lett a karaktere.

Sheriff Hood - 2019. 03. 26. 09:47

Sajnos én is úgy érzem, hogy sutára sikerült a “sokk”. Eleve osztom azt az álláspontot, hogy a “fejeknek” a finálé utolsó jelenetének kellett volna lenni, hogy igazán üssön, de ha már nem, és az utolsó rész lecsengetés/felvezetés lesz, akkor Siddiq beszédének végképp jövő héten kellett volna következnie. Az, hogy a Király és Carol szipogva hallgatja, ami történt, teljesen karakteridegen volt tőlük, Ezekiel eddig mindent magára vett, Carol pedig a lánya után a “fiát” veszítette el, mégis úgy álltak ott, mint akik személyes érintettség nélkül gyászolják a “random” arcokat.

Ami pedig az áldozatokat illeti: újabb végtelenül gyáva húzások a TWD “kreatívjaitól”: behozták a “biztonsági őröket”, de látszott, hogy hosszútávon nem lehet velük mit kezdeni, tehát mentek a levesbe. Enidet úgy hozták be, hogy valami titokzatos múltbeli tragédia van mögötte, terelgették Carl felé, aztán háttérbe szorult, orvossegéd lett, végül mindenféle emlékezetes pillanat nélkül, egy románc belengetése után ki(ny)írták.

Carl halála után azt mondták az írók, hogy az ő képregényes szálait más karakterek viszik majd tovább, úgy tűnt, Judith és Henry lesznek azok. Erre valamelyik zseni kitalálta, hogy “hú, mekkora sokk lenne, ha most, hogy mindenki azt hiszi, Henry lesz az új Carl, megölnénk őt is”. Ez a húzás mindent elárul arról, mennyire “tehetséges” emberek kezében van a sorozat. Építgettek egy karaktert kábé 1-1,5 szezonon keresztül, ami a vetésforgó miatt kábé félszezonnyi epizódot jelent, és talán most jutottunk el oda, hogy kezdett kialakulni némi érzelmi kötődése a nézőkkel, és a “szülei” mellett volt kapcsolata egy másik karakterrel – de ez még mindig borzasztóan KEVÉS. Az írók mégis úgy gondolták, hogy alapoztunk egy “új Carlt”, de nyírjuk ki a “sokk” kedvéért és majd behozunk egy “még újabb Carlt” – aki aztán szintén nem főszereplő lesz, csak potenciális ágyútöltelék.

És akkor ott van ugye Tara, akivel szintén semmit nem tudtak kezdeni. Összehozták Óceánparttal, olyan bántóan filler jellegű, időhúzós részekben, amiket a nagy többség nem szeretett, ráadásul Hilltop lassan paródia tárgya lesz, mert hullanak a vezetők (Maggie-t kiírták, Jézus és Tara meghalt), mint a legyek.

És továbbra is maradt biodíszletnek Gabriel, Rosita és Siddiq (gondolom, egy orvos kell, mert nem találni minden bokorban), pedig itt lehetett volna némi dráma. Ezekielt sem írják jól, és az anya-fiú dinamika egy bosszúsztoriban sokkal érdekesebb lett volna. Michonne is távozni fog, de őt megtartották egy Rick-reunion miatt, ezt leszámítva teljesen súlytalan lett idénre.

És ez igazából a bajom a TWD-vel. Nincsenek főszereplők, jó karakterek. Daryl ugyanaz a szűk szavú kívülálló, aki magába fojtja a fájdalmát és teszi, ami helyes, de nem fejlődik semmit, a többiek meg mind feláldozhatók. Most éppen Carol és Daryl lennének a húzónevek, de szerintem Reeduson kívül bárkit feláldoznának az írók, ha éppen úgy jön ki. Ez lehetne pozitívum is, mert kiszámíthatatlan a sorozat, de újabban egyre többen lépnek le és íratják ki magukat, mert lényegtelennek érzik a szerepüket, és sajnos igazuk van.

Tippre Michonne most szabadon engedi Negant, hogy mentse meg a közösségeket egy még rosszabbtól, de JDM hosszútávú maradására sem tennék nagyobb összeget, ha minden második történetszálban lesz szerepe, miközben félévadokat vegetál a karaktere.

winnie - 2019. 03. 26. 09:55

“maradjon meg egy alapvetően az erőre és hatalomra alapozó zsarnoknak, ”

szerintem negan már rég nem zsarnok, csak egy megtört ember, aki erőt nyerhet ugyan, de azt már nem az elnyomásból fog, hanem a közösségből. viszont a közösségre igencsak támaszkodhat, az motivációt adhat neki, főleg, ha viszonzást is kap tőlük, nem csak judith fog barátkozni vele. más kérdés, hogy ha túlzottan közel engedik, akkor meg is részegülhet, és akkor átbillenhet. de ha addigra kialakulnak kapcsolatai, akkor azok meg fogják tartani – vagy azokat is viszi magával.

Nheil - 2019. 03. 26. 09:57

@dexike : igen, utána megint feleírhatós volt

Gab666 - 2019. 03. 26. 10:04

Hát izé… szóval tényleg jobb egy fokkal a kilencedik évad, mint az ezt megelőzőek, de csak nekem van olyan érzésem, hogy valamiért nem merik eldurrantani a még megmaradt, kevéske kis puskaporukat? Pedig a Suttogókban aztán lenne potenciál, nem is kevés. Nagyon vártam, hogy kiket látok majd a karón, de nem hogy megrendített volna, hanem egyenesen felb@szott… tényleg olyan fiatalokat nyírnak ki, akiket ebbe a részbe hoztak be? Meg a cowboyokat, akik két résszel ezelőtt jöttek? Nanemár!!! Az ismertebb karakterekről ne is beszéljünk, annyira voltak súlytalanok, mint a lepkefing. Pedig az irány jó, csak egész egyszerűen nem mernek badass-ek lenni az alkotók. Kár, nagy kár…
A teleportáló zombi most már tényleg egy létező valami, hogy Daryl-éket így be tudták keríteni, az nem semmi. Na és ennyi embert hogy raboltak el a Suttogók a vásárról feltűnés nélkül? Na szóval, az hagyján, hogy töketlen az egész, de még logikátlansággal is tele van szokás szerint.

Nheil - 2019. 03. 26. 10:23

@Sheriff Hood : Egyetértek, hogy vannak biztonsági húzások, de Henry kiirtása szerintem működött. Nálam legalábbis elérték, hogy sajnáljam. Már tényleg kezdett egy elfogadható karakter lenni. Egy 9. évadban lévő sorozat már nem tud olyan szintű wtf húzásokat hozni, mint régen , elsősorban az érinthetetlen színészek miatt. Ez a vesszöparipám amit állandóan elmondok, hogy egy ilyen kései szakaszban lévő sorozat esetén már kisebb a léc. A kezdeti évadokra emlékeztető sötét atmoszféra, a néha tényleg rémisztő jelenetek,a hellyel közzel feljavuló párbeszédek szerintem kiegyensúlyozzák az úgymond gyáva karakterhalálokat. Meg aztán annyi a sok random szereplő, hogy muszáj is redukálni őket, de inkább egy ilyennel, mit valami ezredik teleportáló zombiharapással.

winnie - 2019. 03. 26. 10:33

nem hiszem, hogy olyan nehéz bekeríteni pár embert, ha szervezett egy csapat.

” tényleg olyan fiatalokat nyírnak ki, akiket ebbe a részbe hoztak be?”

ők azért már több részben is szerepeltek.

” Na és ennyi embert hogy raboltak el a Suttogók a vásárról feltűnés nélkül?”

hányan voltak, vajon? hány ember kellett? de csak azért, mert valamit nem egyszerű megvalósítani, még nem lehetetlen, vagy (tetszik ez a szó, mert mintha negatív tartalma lenne, holott az ember sokszor viselkedik így – itt pedig a végeredmény utólag igazolja, hogy nem volt az elképzeléssel gond) logikátlan.

Snipers - 2019. 03. 26. 10:36

Lydia likvidálja az anyját (Alfát) vagy Carol újra átmegy Terminátor üzemmódba…

Negan biztos nem rosálná össze magát a suttogóktól, vissza kellene hozni…

Nheil - 2019. 03. 26. 11:53

Hogy én is belekössek valamibe, miért is nem próbál x éve senki töltényeket gyártani? Nem akarom elhinni, hogy erre ne lenne szükség és Eugene ben ott van a tudás hozzá.

Tejberizs - 2019. 03. 26. 11:54

Laci:

Egy ideig én is gondolkodtam rajta,hogy honnan van Darylnek még mindig nyílvesszője (mert elég sokat,talán az összeset ellőtte akkor,amikor a híd mellett állva Ricket védte a járkálóktól),de aztán rájöttem,hogy ahogy a többi íjásznak tudnak nyilat készíteni a Királyságban(?),Hilltopban(?),akkor neki is.Sokkal érdekesebb,hogy mitől megy még mindig a motor?Lehet,hogy hibrid,ezt nem tudjuk. :-)

Azon filozofáltam még,amikor Alfa megmutatta Darylnek a hordát a szakadéknál,hogy mekkora meló lehet ott lébecolni egész nap a Suttogóknak,viszonylag egyben tartva a “csapatot”.El tudok képzelni egy ilyen ebédszünetet:
Suttogó 1 (halkan):- Figyelj Charles,tennél valakit a helyemre?Elmegyek,bedobok egy almát.
Suttogó 2 (suttogva): – Persze,de várj húsz percet,amíg Johnsont idehívom,ő legelől van.

Tetszett amúgy a rész,remekül meg volt komponálva,nem is nagyon kötnék bele semmibe,egyedül Siddiq beszéde volt számomra is felesleges.Biztos tudtam volna őt hallgatni,amikor fél órával ezelőtt látom egy családtagom fejét karóra tűzve…nem volt életszerű,sem jól időzített.
És igen,Negannek most már jönnie kell!Alfa feje Lucille-ért kiált!

mulholland2 - 2019. 03. 26. 12:08

Na ne nagyítsuk már fel, hogy milyen Badass figurák ezek a Suttogók. Mikor sorozatban látottak alapján baromira nem az. Emlékezzük Daryl kis esti zombi bulijára köztük. :). A másik, hogy lehet hogy voltak diktátorok. De ott nem élt olyan szervesen együtt a “népével” mint a suttogók és alpha Szóval ez is el van sz***va. Mert úgy gyilkolgatni 2 cm-rel odébb ahogy ezt a mi kis pszichopatánk teszi és ezt a többiek részéről szó nélkül hagyni. A valóságban lehetetlen lenne.) Szóval ezért szar ez a alpha figura. Negan-nál legalább elhiszed, hogy bár negetív figura, de a területén aránylag normális viszonyokat tartott fent, ezért az emberei aránylag lojálisabbak voltak hozzá. De ez így teljesen hiteltelen. Szóval szerintem inkább nevetséges ez az egész suttogó ügy.

Sasfioka - 2019. 03. 26. 12:38

Én azt nem értem, hogy miért ölte meg azt a suttogót alfa? Ötlet? Az volt az egyik suttogó aki szólt bekik a vásárról.

dexike3 - 2019. 03. 26. 12:51

@Nheil:
ugyanezt vetettem fel Eugene-nal kapcsolatban. lehet kifogyott a lőporuk vagy valami. és a suttogók meg nem fegyverrel “operálnak”, ezért volt még nekik töltényük. furcsa az egyszer biztos.

@Tejberizs:
érdekes lehet az ő belső világuk. pl. abban a kitekert pózban vánszorogni se lehet túl jó a gerincüknek. viszont a sminkeseknek könnyebb dolguk van, így a félzombikkal.

winnie - 2019. 03. 26. 13:19

Sasfioka: én arra gondoltam, hogy meglátta a könnyeit.

Quantumleap - 2019. 03. 26. 13:35

Sasfioka: Mert megláthatta rajta, hogy valamennyire mégis megviselte Lydia elvesztése, és ha ez kitudódik, akár puccs vagy likvidálás is történhet, mert ugye a fő elv szerint közöttük nincs helye a gyengeségnek.

Amúgy senki nem írja, de most először hallottuk, ahogy Suttogóknak nevezik magukat, Alfa mondta így Darylnek.
Ha jól értettem, akkor a karóra fejtűzés egyfajta bosszúval egybekötött figyelmeztetés volt a közösségek felé, és jelenleg semmi további fenyegetettség nem néz ki nekik, ha nem merészkednek a kijelölt területre. Vajon miből kifolyólag fognak mégis újra összetűzésbe kerülni? A puszta bosszúvágy vezérli majd hőseinket? Vagy valami szükség folytán muszáj lesz a területükre tévedniük?

_Peter - 2019. 03. 26. 13:55

Megnéztem ezt, TWD-n belül ütős epizód volt. Ahogy a nőci ott mászkált a vásárban a frissen szerzett parókájában és ment mozizni hát elég hátborzongató volt! :D

Ha kákán keresnék csomót, nekem is furcsa volt korábbi évadokban mindig lövöldöztek ezerrel, Sheldon lőszert is gyártott most meg Daryléknek egy pisztolya se, de az erdei Suttogók előkapnak puskát?

Ha a finálé az lesz összeáll az Avengers csapat és Neganből Hulk lesz az oldalukon akkor visszacsábítanak következő évadra!

A halálok módja durva volt, hogyan rabolták el őket misztérium is jó volt a suttogók mindenhol ott vannak, viszont az áldozatok felépítésük nem tetszett.

Alig behozott új szereplők cowboy kalaposék
régóta parkolópályára tett Tara és Enid
szinte névtelen háttéremberek hilltopi öreg néni és volt savior csávó és Negan vörös “felesége”
és a két percet szerepelt tinik

A nagy durranásnak szánt jelenethez Google kell megtudjam a fele áldozat tulajdonképpen kicsoda?

A Game of Thrones-ban igazán ütős, itt inkább szokásos lomtalanításnak éreztem. Mint amikor Woodbury-t nullázták vagy Alexandria első lakosaitól rövid úton megszabadultak, mert nem akartak értelmes szálat írni Jessie-nek.

Tara vívódik a szerepéről, mondogatja nagyon sietni akar vissza, a két új nő smárol az erdőben ez már jelezte akkor Tara felesleges, új szereplőkkel folytatják és a leszbi képviselet is folytatva.

Enid és Aiden hivatalossá teszik a kapcsolatot, a néző azt hinné végre valamit kezdenek vele, hát nem. Az AMC fétise kiszúrni a fiatal színészekkel? Eddig tartott a JSS. Miért nem jönnek rá, ha normálisan felépítenének egy-egy karaktert akkor nagyobbat szólna a kiírásuk? Évekkel ezelőtt csatlakozott embereket használnak statisztának még mindig pl. a Kingdomból az íjász Diana.

Henry: mégse új Carl, lehet majd Lydiából nevel Carol terminátort. Carol miatt csinálták, visszajöjjön rövidhajú Rambo Carol, de még hány gyereket írnak Carol lelkiismeretére traumaként? Sophia, look at the flowers kislányok, Jessie fia, most Henry.

Hiányoltam a Suttogók életének bemutatását. Állandóan a szabad ég alatt vannak? Kik csatlakoznak hozzájuk útközben így élni? A filozófiájukat már láttuk pár éve amikor a Farkasok lerohanták Alexandriát, mert a zombi apokalipszis természettel ellentmondásosnak tartották a civilizált helyeket. Mégis a vezérük a végén megmentette Denise-t. A suttogókban ennyi moralitás sincs elnézik a főnök kinyírja társukat mert rosszul nézett rá. Nagy biztonság mondhatom. A másik leteszi a síró kisbabát a zombiknak, mert a főnök azt mondta az a természet rendje? A megfigyelők sok év koszban, bűzben vándorlás után látják a civilizált helyeket és nem vágynak jobb életre. Amikor Henry-t kiszabadította Daryl álarcban, honnan tudja Alfa ugyanígy nem szivárog be valaki közéjük ismét? Azért elég hamar semlegesíteni lehetne őket, ahogy a Farkasokat elintézték gyorsan a kezdeti sokk után. Nem tudom hogyan fogják még egy évadig húzni a suttogókat, csak Negannel lehetne érdekesre csinálni szerintem.

Enzo - 2019. 03. 26. 14:04

@Enerienne: akkor te nem jeleneteket aludtál át, hanem konkrétan félévadokat :DD

– Maggie elment a Georgie nevű néniék…-hez/-kel, ha jól emlékszem.
– Henry nem Carol vér szerinti fia, de most meg nem mondom, hogy ismertük-e a szüleit (volt egy bátyja, aki egy saviorös deal során halt meg, ha jól emlékszem)
– Alpha egy random suttogót ölt meg, én úgy értelmeztem azt a jelenetet, hogy vagy egyfajta büntetés (amiért megzavarta egy érzelmes pillanatában), vagy így “tért vissza” úgymond a kegyetlen énjéhez (mint a cicás videóknál a kommentek, hogy “I had to punch a wall to feel manly again”, na ennek az asszociációján gondolkodva)
– Oceanside: hát ezt az egészet most nem fogom leírni, itt akkor neked rengeteg dolog kimaradt :D

@Csilla0422: jaj tényleg, a rajzfilm, azt én is akartam írni, hogy micsoda easter egg volt.

@Gab666:
“tényleg olyan fiatalokat nyírnak ki, akiket ebbe a részbe hoztak be”
ööö, Rodney és Addy is szerepelt már, Frankie meg (na jó, ezt én is utólag olvastam) az egyik Negan-exfeleség (akikkel Eugene-nak volt közös jelenete még a Savior HQ-ban)

@Tejberizs: jó ez a Suttogós párbeszéd, felröhögtem :D

Jacques - 2019. 03. 26. 14:13

mulholland2: Miért hiszed ennyire, hogy a Suttogók gyengék? Ott volt az a nagy horda a szurdokba, több százan kellenek egy olyan horda irányítására. Irányítani könnyű őket, csak meg kell indulni az egyik irányba. Minél nagyobb a horda annál több ember kell hozzá, hogy a járkálók kövessék őket. És azért nem árt, ha legalább mindkét végén van egy nagyobb csapat, ha esetleg visszafelé kellene őket terelni. Ha Daryl kinyírja Alphát, a hierarchikus rendszer miatt majd Beta veszi át az irányítást. Ha őt is kinyírják, akkor a rákövetkező. Nameg mi van akkor, ha a nagy horda mellett két erdőterülettel távolabb van egy kisebb horda is, akit szintén terelgetnek? Vagy egy harmadikat. Nem láttuk, nem mutatták. De ha nekem eszembe jutott egy ilyen stratégia, hogy jobb szétszeparálódva lenni, akkor nekik is eszükbe juthat.

A Daryl féle rajtaütés is tervezést igényel pont az ilyen esetek miatt. Neganéknak is rengeteg előörsük volt.

dexike3 - 2019. 03. 26. 14:19

kicsit elsiklottunk felette, de már egy ideje téma ez a rádiózgatás a területek között. kíváncsi vagyok, hogy ha kialakítják akkor tudnak e kommunikálni az Anne féle “A vagy B” csoporttal. jó kis évadfinálé lenne, ha beleszólna Rick (bár nincs rá esély), vagy Anne.

Emanci Pál - 2019. 03. 26. 14:58

Ez a rész számomra is nagyon ütött. Nyilván voltak benne sablonos pillanatok, viszont a rész végkifejlete egyáltalán nem mondható sablonosnak. Henry feje közömbös volt a számomra, de azt becsülöm alkotói részről, hogy például Tara-t a halottak közé voltak hajlandóak írni, az előző évadokban ez egy egyedül maradt városi vezetővel nem történhetett volna meg (Rick és Maggie ilyen szempontból más eset voltak).
Nálam működött a karós jelenet, ahogy az azt követő beszéd is, a suttogók (most már magukat hívták így) gerilla jellegű hadviselése pedig szintén működött (mint ahogy nem véletlenül voltak nehezen felszámolhatóak a gerilla csoportosulások a történelemben). Persze ezzel a meglepetéssel másodjára már kifejezetten nehéz lenne bármelyik település ajtaján kopogtatni, de egyszeri eseménynek teljesen rendben volt. Ha a városiak tudtak meglepetést okozni a teleportáló zombikkal, akkor a suttogók legalább annyira be képesek szivárogni a városiak arctalan tömegébe.
Alfa végre lemondott a lányáról, furcsa mód könnyeket potyogtatva (ami inkább szociopata, mint pszichopata momentum), viszont az ellenséges oldalak ugyanúgy megmaradtak, sőt, ki is éleződtek.
Negan szerepére ebben a szituációban kíváncsi leszek, remélem, hogy az alkotók alapesetben tartják magukat a fokozatosság elvéhez és nem csinálnak belőle rögtön közhelyes hadvezért mondjuk a következő évad elején.

Chris - 2019. 03. 26. 15:02

Egy Negan-Alpha első találkozást nagyon várok ha lesz ilyen egyáltalán. Mennyire fogja Negan leoltani a nőt, hogy hogy nézel má’ ki te szerencsétlen. :D

Kovácsnétől a babát most akkor vajon visszavették Suttogóék? Mert gondolom nála volt.

Csilla0422 - 2019. 03. 26. 15:06

Próbáljunk meg egy kicsit nem nézőként gondolkodni. Mit érezhettek az emberek? Azt, hogy az elmúlt években végre normalizálódott a helyzet, újra nyugodt lehet mindenki a körülményekhez képest. Erre beszivárog közéjük egy csoport, aki elveszi tőlük a jövőt (a fiatalokat), a védelmezőket és az egyik vezetőt. Ők nem azt érezték, amit az emberek zöme gondol. Tara és Enid évek óta nulla, Henryt utáljuk, mert betolták az imádott Carl helyett és a többi meg jelentéktelen no name karakter, akiket egy részben láttunk. Jaj hol van Rick, mert ő biztos rendet tenne. Amikor Negan megjelent, akkor azért picsogtak, hogy jaj mit tett. Szinte követelték a távozását, most hiányolják. Alphaval szintén ez a helyzet.

Quantumleap - 2019. 03. 26. 15:10

Chris: A férje a kezében tartotta a babát, amikor kérdezte, hol van. Meg miért is akarnák visszavenni azt, amit egyszer odadobtak a zombiknak?

Tejberizs - 2019. 03. 26. 17:51

A farkasfalkákban az alfa,ha egy kis gyengeséget vagy sebezhetőséget mutat,avagy sikerül a társai jelenlétében megsérülnie, a falkatagok azonnal rátámadnak és megölik.
A sorozatban Alfa szerintem rögeszmésen próbálja ezt fejben tartani,ezért nyírta ki a madaras csávót,aki meglátta a könnyeit.

Amúgy,ami Ricket illeti,nekem is nagyon bűzlik körülötte valami,pozitív értelemben,szóval,valahogy…számítok rá,hogy az évadzáróban valamilyen formában megjelenik.
Meg nem tudom,kinek tűnt fel,de az összes cikkben azt írták,hogy Andrew Lincoln 6 részre írt alá szerződést..de csak 5-ben játszott.Elírás lenne?

winnie - 2019. 03. 26. 18:22

“Meg nem tudom,kinek tűnt fel,de az összes cikkben azt írták,hogy Andrew Lincoln 6 részre írt alá szerződést..de csak 5-ben játszott.Elírás lenne?”

sosem volt róla hivatalos infó, és nem részre szóló szerződés volt, csak annyi, hogy 6 rész, de ez csak rétesülés, és lehetett ez is a terv, és aztán valamelyik jelenetét hozzácsapták az 5. részhez, ilyesmi.

_Peter - 2019. 03. 26. 18:58

fun fact: régen a Clear epizódban amikor Morgan egyedül élt bekattanva, halandzsázott Ricknek: “people wearing dead people’s faces”
Kérdés Morgan csak haluzott szokása szerint, vagy tényleg találkozott suttogókkal és ők is délről vándoroltak északabbra.

Szépen bemutatták elkényelmesedtek a közösségek, azt hitték a Negan elleni háború után csak béke lesz már. Rick még kiképzést is tartott régen.

“érdekes lehet az ő belső világuk. pl. abban a kitekert pózban vánszorogni se lehet túl jó a gerincüknek.”

Egész nap elgémberedetten mászkálsz lassan és akkor hirtelen nindzsa Jézus elől elugrasz, ez a torna. A táborukban a statiszta suttogók kaparták a földet, gyökereket esznek? Ha kiürül a sztyeppe továbbállnak? Vajon a megahorda terelés közben a műszakváltás hogyan történik? Egy óra mire kitipeg a tömegből, zombisrácok most ne kövessetek? WC-re úgyse járnak becsinálnak még segíti is az álcát a bűz. Esik az eső lemossa róluk a zombiszagot nem buknak le? Jön a tél és valaki tüsszent, rájön a köhögés nem buknak le?
Hogyan szereznek új tagokat, amit eddig láttunk már 20-30 suttogó meghalt napok alatt. Hármat a főnök ölt meg. Amit Carl próbált Negan megölésével itt is működne: belopakodna Daryl és Carol megölik Alfát és Bétát és összeomlik a rendszer.

wizard1986 - 2019. 03. 26. 19:00

Egy ideje már én is gondolkodtam a kaszán. De kitartottam… és megérte. Ez az évad hozza a szintet. Aki feladta, de gondolkodik a visszatérésen, most van itt az ideje.

_Peter - 2019. 03. 26. 19:40

Tejberizs – 2019. 03. 26. 17:51

Azokkal a színészekkel az a baj ki akartak lépni. Miért jönnének vissza? Egy részre pedig minek: Rick, Maggie (és az elfelejtett Heath): “mi jól vagyunk, és tőletek ki halt meg? ilyen sokan?!”

Inkább abból lehetne valami Morgan TWD-be hozza a FTWD bandát, mesélte már Alyciának és Strandnek milyen jó hely Alexandria, tervezték az utazást aztán meggondolta magát Morgan.

Evelyn - 2019. 03. 26. 20:40

Sziasztok.

Most végeztem a résszel. Hát elég erős és ütős volt. Egyedül Enidet nem sajnáltam, nem tudtam megkedvelni. :S
Azok a karóba húzott fejek. Elég durva volt. Ja és végre elfogadom Connie és Daryl románcát. Azért nyavalyogtam az elején, mert Bethyl románcot támogattam volna.

Alfa azt mondja találkozni szeretne a Királynéval. Hát legközelebb tuti nem teszi zsebre, amit Caroltól fog kapni.

Remélem Negant végre kiengedik a cellából.

Alfa nagyon jó főgonosz. Már a zene is nagyon találó, ami akkor szól, ha ő van a képernyőn. Hátborzongató.

Enzo - 2019. 03. 26. 20:42

@Tejberizs 2019. 03. 26. 17:51
na, szerintem ez a pontos magyarázat Alpha tettére, jól megfogalmaztad.

@winnie: a “rétesülés” milyen vicces typo, csak megéhezik tőle az ember :D

@_Peter: de durva, volt ilyen dumája Morgannek? :O az kemény, szerintem az simán easter egg volt, akkor már tartott itt a képregény :O
Amúgy kéne egy Whisperers-centrikus rész, ami bemutatja az életüket.

ayren - 2019. 03. 26. 20:49

A The Grove gyomrosához nem ért fel, de nekem nagyon hosszú ideje ez volt az első igazán élvezhető TWD epizód. Valamennyire visszatalált a fénykoros részekhez, bár feledtetni azért ennyi még nem képes az évekig tartó mélyrepülést.

Sheen - 2019. 03. 26. 20:56

winnie!
“gyerekek és öregek mellett javarészt jámboremberek élnek itt, akik kapcsán “összehangolt támadást” és “különösebb veszteséget” olvasni kifejezetten vicces.”

Szándékosan vagy készakarva, de figyelmen kívül hagyod a tényt hogy a jámborembereknek tűzben edzett vezetőik vannak, akik nem fotelharcosok, hanem habozás nélkül öltek, harcoltak, elvieltek és túléltek veszteségeket és háborúba vittek magukkal már ez előtt is “jámborembereket”.

Ez a walking dead eddigi sztorija, a történelemben mindig is egykét erős vezető által felbuzdított “jámboremberek” csináltak vérzivatarokat, a te nézőpontod az hogy a paprikatermesztő földműves beszari és nem vállal kockázatot vagy veszteséget inkább struccot játszik. Oké, lehet hogy neked van igazad, értem, megértem amiről beszélsz csak szerintem az emberek nem úgy működnek ahogy te gondolod. Ismétlem, lehet hogy te látod jól.

ayren - 2019. 03. 26. 21:02

Hát én nem ismerem a képregényeket, de az eddigi narratíva alapján megint háború lesz, szóval a békés ciroktermesztőknek mégiscsak fegyvert kell majd ragadniuk…

Tejberizs - 2019. 03. 26. 21:48

Peter:

Jaj,ne,csak Morgantől mentsen meg az Isten!És főleg ne hozza magával a balfék haverjait.Nem néztem ugyan végig FTWD-t,csak az első évadot,de már azon betegre nevettem magam,amikor az utcán kezdtek megjelenni a járkálók,Nick-ék meg nekiálltak Monopoly-t játszani…(Azta)
Azért gondoltam,hogy Rick visszatérne az utolsó részre,mert..mert…akarom. :-)

Enzo:

Szerintem is jó lenne a Suttogókról valami külön rész,és persze Alfával a középpontban,hogy végre többet lehessen tudni/látni belőle.

Evelyn:

Igen,az a baj Carollal most,hogy beáll egy hosszú sorba,azoknak a sorába,akik most majd el akarják tenni láb alól Alfát,és nekem épp ez volt zavaró anno Negannél is,hogy a vérét akarta Rick,Maggie,Rosita,Carl,Sasha..stb,és mindenki saját kezüleg akart vele végezni.Nagy gabalyodás lett belőle,sok mellékvágány…
Jelen esetben,most legalább 3 ember full pipa Alfára Henry miatt (ugye Carol,Ezekiel,és Lydia),de elképzelhető,hogy Alden is fel fog kerekedni,Darylről nem is beszélve.Persze,minél többen haragszanak,annál jobb,csak ne 20 ember tekintse ezt megint egy személyes bosszúhadjáratnak.Attól félnék,hogy megint egy-egy emberre fókuszálna egy teljes epizód,nem szerettem ezeket.

Tejberizs - 2019. 03. 26. 22:02

Dexike3:

A sminkesek ott “spórolnak”,ahol lehet.No nem az alapanyaggal,hanem a munkával.Olvastam egy magyar tudósító cikkjét,aki ott volt a TWD egyik epizódjának a forgatásán,és ő írta,hogy a sminkes stábnál van egy olyan kifejezés,hogy “hero”.Ha ilyen zombit kell készíteni,az legalább 2-3-4 óra,mert sokszor az arcukon kívül a testük többi részét is el kell maszkírozni.Ezek a hero zombik vannak legelől,a kamerához és a nézőkhöz legközelebb,ezért kidolgozottabbnak kell lenniük.A többi,akik a hero-k mögött jönnek,mondjuk 3 sorral,azokon sokszor már csak fekete szemfesték van jóformán.
Szóval a Suttogók maszkjáról is el tudom képzelni,hogy valami egyszer elkészített,de többször használatos valamit tesznek rájuk,mert tuti nem sminkelik őket annyit,mint a járkálókat.

Shred - 2019. 03. 26. 22:50

Végig azon izgultam, hogy a suttogók ne rontsák el a jól megérdemelt mozis programot egy támadással, és végül is rendesek voltak, hagyták szórakozni a népet:)

Amikor Alpha megmutatta Darylnek a völgyben terelgetett zombisereget, az jutott eszembe, hogy lehet, hogy ezek az arcok már évadokkal ezelőtt is ott voltak a háttérben, amikor még Rickék tervezgették, melyik nagy hordával milyen irányból, merre, stb. kell számolni? Vagy az egy teljesen más térség volt?

Shred - 2019. 03. 26. 23:01

Azért ha belegondolok, hogy Carol két gyerekét is látta zombiként… kemény.

Nézőke - 2019. 03. 27. 08:35

..jó kis rész volt,de ahogy írtátok, nem volt annyira letaglózó, lévén hogy oké, három nagy nevet kiírtak,de előtte a 7 noname két résszel ezelőtt belengetett karakter nem ütött.

Azért most megnézném,hogy Lydiát ki szereti s ki nem, azért ez elég életképtelen szitu,hogy együtt élsz 6 éve valakikkel,majd jön egy csaj,aki miatt második nap már hullanak a barátaid,de befogadjuk,hurrá. Carol helyében Lydiaskalppal vonulnék be a suttogók közé, aztán elő a gépfegyvert.

Apropó…
Negannak lesz sztem egy tartalékraktára fegyverekkel…
de tényleg, miért nincsenek lőfegyverek?
A zombikat le lehet gyakni anélkül is, kvázi már “csak” emberekre kell pazarolni a lőszert,ami így bőven elég lenne.

Tarán meglepődtem azért.
:O

Shred - 2019. 03. 27. 09:17

Figyeljétek meg, a sorozat végén mindenhova lóval mennek majd, de Daryl motorjában még akkor is tartani fog a cheates örök benzin :D

Pietro - 2019. 03. 28. 07:07

Egy kis érdekeség… bocs, ha esetleg valaki már írta.
Nem lehet tudni, hogy szándékos volt-e a készítőktől, de a karóra húzott karakterek neveinek kezdőbetűiből értelmes szöveget lehet összerakni.
Alec
Rodney
Tara

Ozzy
Frankie

DJ
Enid
Addy
Tammy-Rose
Henry

Kommentelők közül többen ehhez kapcsolják Morgannek a mentorától kapott könyvét, melynek címe: Art of Peace
Nem tudom más hogy van vele, de – nem feltétlenül emiatt, sokkal inkább a színvonal-emelkedés az oka- én kedvet kaptam egy kis teóriázgatáshoz. Ebben az esetben persze valószínűleg nem kell bele gondolni semmi komolyat, és csak egy kis mögöttes extráról lehet szó, az viszont például érdekelne, hogy a következő évadról mit gondoltok, milyen irányt vesz? Nem fogalmazok egyértelműbben, mert nehéz elkerülni a képregényes spoilereket. Mondjuk lehet, hogy az lenne inkább a megfelelő topic – ha vannak még ötletelgetők

csaknézem - 2019. 03. 28. 10:20

Biztos volt már, de ki kell írnom magamból, mert már a Suttogós részek óta mardos a gondolat…
Szóval a Suttogóknak miért elég camouflage egy lefejtett zombimaszk, amikor anno Rick és Glen egy komplett zombitrancsírt kent magára az elvegyüléshez?

Shred - 2019. 03. 28. 10:50

csaknézem: lehet, hogy pont Rickék voltak túl óvatosak és már akkor is elég lett volna egy minimális álca. Alpháéknak meg több idejük volt finomítani a módszeren.

Isaac - 2019. 03. 28. 14:21

Lehet a Suttogók azért kerültek most elő,mert jön a tél és délebbre vonulnak, mert ház nincs és tüzet sem rakhatnak… vacogó fogakkal meg nem lehet hordát terelni. Alfa meg tényleg azért szúrta le a random arcot,mert mondjuk így belátott a színfalak mögé ( a nagy magányos farkasban ,valahol még ott él az “anyatigris” ) ,amit egyesek a gyengeség jelének vennének.

Quantumleap - 2019. 03. 28. 16:47

Isaac: Nem fognak elvonulni, az biztos.

Enzo - 2019. 03. 28. 18:07

@Pietro: wow, de komoly ez a mozaikszavas! ez tuti direkt volt.

(hm, a képregényre meg kb pont idáig emlékszem [#144], úgyhogy most már nem merészkednék abba a topicba)

a Suttogók szerintem is tökéletesítették az álcát… vagy csak simán büdösek pluszban, az is sanszos :D

zero - 2019. 03. 28. 20:24

Alpha színésznője, Samantha Morton elég kemény gyerekkoráról mesél….súlyos: https://www.theguardian.com/society/video/2014/sep/12/samantha-morton-sexually-abused-child-care-homes-video-interview

winnie - 2019. 03. 29. 06:57

ha már morton, ugye most indult el a hanna, aminek a főszereplője morton lánye, Esme Creed-Miles.

Petra - 2019. 03. 29. 11:31

A szinkronos verziót néztem, és ami megütötte a fülemet, ahogy Tara azt mondta….közeleg a tél :)

akyyy - 2019. 03. 29. 20:34

Petra. Azon énis megmosolyogtam. De kb. az egész rész olyan volt, mintha a Trónok harcát vezetné fel, hisz nemsokára az is itt van :D

zero - 2019. 03. 30. 22:01

Kösz winnie a fülest! Nem semmi, ahogy hasonlít még a hangfekvése is. A végén még nézni is fogom.

szekeres zoltán - 2019. 03. 31. 19:51

az egész szériákban/évadokban/ az idö járás sose változót észre vettétek.

winnie - 2019. 03. 31. 20:28

igen, mert mindig ugyanakkor forgatnak, és volt, hogy két évad között egy perc vagy egy nap sem telt el, és az egész szezon csak pár nap alatt játszódott le, máskor pedig pont egy év telt el, így ugrották a telet.

krszto - 2019. 04. 01. 15:24

Nem értem ezt a sok “remélem szövetségre lépnek Negan-el” hozzászólást.
Mit lehet vele szövetkezni? Nincsenek emberei, nem ismeri a szituációt, egy zárkában él több éve fizikailag és szellemileg is leépült állapotban kell hogy legyen..
Mi szüksége lehet egy ilyen emberre bárkinek is a 4 közösségből?
Miben tudna Ő többet hozzátenni akár egy háborúhoz, mint bárki más?
Oké, mielőtt bezárták erős volt, de nem egy képzett stratégiai tiszt, hanem egy agresszív testnevelés tanár…

Amúgy sokkal jobb a sorozat, mint az előző évadok.
Eltekintve attól, hogy elképzelni nem tudom, hogy nem halt éhen a suttogó banda, vagy hogy miért nem falták fel őket a zombik egy hangosabbra sikerült fing miatt.

Meg arra a jelenetre is kíváncsi volnék amikor megszavazták, hogy az utolsó lőszereket és lőfegyvert adják oda a cuki barátságos kislánynak, mert nála van a legjobb helyen.

winnie - 2019. 04. 01. 15:29

arra céloznak, hogy kiengedik, hogy segítsen nekik. egy olyan közösségről van szó, ahol elég kevés tapasztalt harcos van, a többség azért nem sokat ér harcban. zombik ellen még csak-csak, de agresszorok ellen full kudarcra vannak ítélve. szóval _szerintem_ ezen a téren már egy ember is sokat számít, ha az illető azért nem fogalmatlan.

karli - 2019. 04. 02. 13:21

Akkor aki azt mondja, hogy jön a tél, az mind a GOT-ra utal? Ez csak egy mondat, és hát ugye a tél az szokott jönni. :D

vakmacska - 2019. 04. 02. 23:19

Nekem egy dolog nem tiszta. A zombik miért követik a Suttogókat? Valaki megindul és a horda meg megy utána. Mégis miért? Egy csomó részben volt már olyan, hogy belsőségekkel bekenve álcázta zombinak magát valamelyik karakter és el is vegyült a hordában, de egy darab zombinak nem jutott eszébe követni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz