login |

Gomorrah: kezdett a 4. évad – írta Péterbencze Ákos

2019. 04. 08. 21:30 - Írta: vendegblogger

76 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, ,

Már négy rész lement az olasz bűndráma negyedik évadjából (itthon a tévés premier előtt az HBO GO adja ismét), és ugyan akadtak kételyeim ezzel a szezonnal kapcsolatban, de a Gomorra írói eddig meglepően ügyesen vették az új status quo-ból eredő akadályokat.

Nehéz lenne spoilerek nélkül folytatni, úgyhogy irány a tovább mögé, csak az kattintson, aki naprakész az új évaddal.

A harmadik évadban összeértek a szálak és szinte minden aspektust maximumra járattak, ami Ciro és Gennaro kapcsolatát illeti. A harmadik évad Ciro pokoljárása volt, a tékozló fiúé, aki pontosan tudta, hogy öreg cimborája, a halál már a közelből les rá, és hamarosan a jogosan kivívott Immortale címtől megfosztja a sorozat ikonikus karakterét.

Ciro volt a sorozat lelke, a machinátor, a nápolyi maffia által nevelt gyermek, aki végigjárta a bűn minden lépcsőfokát, hogy elfoglalhassa a trónt. De aztán ő is belátta, hogy ez az élet kizárólag magányos sivárságot és rengeteg vért tartogat, amely mindig a kezéhez fog tapadni. Gennaróval való rivalizáló, ugyanakkor már-már testvéri kapcsolata olyan mélyen gyökeredzett, hogy az ellenségből végül baráttá vált.

A negyedik évadban úgy tűnik, hogy a nápolyi trónörökös tanult barátja hibáiból és ennek megfelelően próbál a saját környezete által teremtett lehetőségek között „törvényes útra” térni. De vajon mit is jelent ez igazából?

Az írók egy kicsit felforgatták a sorozat eddigi szerkezetét. Ha nem tévedek, akkor egy nagyon merész lépésre szánták el magukat, miszerint minden epizód pusztán egy-egy karakter szálára fog koncentrálni, amely mindig nagyon rizikós választás. Azonban annyi előnyük van, hogy mind Genna, mind Patri karakterét a kezdetektől fogva remekül kidolgozták és felépítették, mi pedig pontosan tudjuk, hogy min mentek keresztül. Nem gondoltam volna, és továbbra is vannak kételyeim, de a Gennarót játszó Salvatore Esposito felnőtt a feladathoz, hogy a vállán cipelje a sorozatot, mert minden jelenete tele van feszültséggel, karizmával és zsigeri erővel.

A Patriziát játszó színésznőről ezt már nem tudom elmondani, ugyanakkor az ő karaktere is érdekes, ahogy a múltja, egykori és új „családja” között próbál valamiféle harmóniát találni, de mint azt tudjuk, ez eddig egyik vezetőnek sem sikerült.

Idén Londont tartogatták nekünk extra helyszínként, amely a negyedik részben kulcsfontosságú szerepet kapott. Azt mondhatom, hogy remekül adták át a város atmoszféráját miközben sikerült megtartaniuk saját kézjegyüket. A rendezés, a fényképezés továbbra is kiemelkedő minőségű.

Amit még külön kiemelnék az a zene. Nagyon kellett már egy kis vérfrissítés, mert a Mokadelic által szerzett soundtrack ugyan bombajó, de három évad alatt annyira túlhasználták, hogy jól esett végre új, autentikus olasz dalokat hallani. Természetesen a klasszikus Gomorra-témák ugyanúgy felcsendülnek, de gondolom, ennek elsősorban anyagi okai vannak.

Elég lassan építkezik az aktuális évad, de úgy érzem, hogy ennek jelentős oka van, ami a szezon végére bőségesen megtérül. Abszolút érződik, hogy tartunk valami felé, és minden epizód egy-egy megfontolt lépésként épít hidat a végkifejlethez.

Azt pedig csak remélni tudom, hogy a Gomorra készítői nem azzal akarnak minket a székhez szegezni, hogy idén vajon melyik fő karaktertől fogunk elbúcsúzni egy brutális gyilkossággal. 7/10.

76 hozzászólás Ne habozz!

speranza - 2019. 04. 08. 22:12

Nekem ez az évad minden eddiginél jobban tetszik, mert végre túlléptek az utcákon folyó területi és hatalmi harcokon, ami eddig a fő cselekményszál volt, és mertek más irányba is elindulni a történettel. Ezen kívül a Gennarot alakító színészről is kiderült, hogy több arckifejezése is van annál a kb. kettőnél, amit eddig használt (a szúrós tekintetű nézésre meg a bamba bámulásra gondolok), és végre ő is elkezdett igazán játszani.

jelenvalólét - 2019. 04. 08. 23:34

Szerintem Esposito már jóval korábban kinőtte magát, gondoljunk csak az első évadbeli apuka hülye elkényeztetett kisfia- és a 3. évadbeli személyisége közötti jellemfejlődés ábrázolására. Ciro (és a zseniális színész mögötte)egy darabig kicsit háttérbe szorította, de érezhető volt, hogy sok van a színészben. Nekem most a Patri-t alakító színésznővel volt egy picit bajom, hiteltelennek, illetve erőltetettnek éreztem azt a kegyetlenséget, amit a 3. rész végén mutatott, mármint személyesen !SPOILER!- végez ki embereket? (nem feltétlenül a színész hibája,lehet a forgatókönyvé is). Ezzel együtt szerintem szuper az évad, simán 10/9 eddig.

Süsü - 2019. 04. 09. 10:37

Kifejezetten tetszett a harmadik rész, tetszett, ahogy bemutatták Patri esendőségét. Abszolút értettem, miért személyesen végezte ki a srácokat: a végén az emberének az a bujkáló mosolya mindent elárult. Patri hibát követett el, amikor a fiúkat bevette a csapatba, mert akkor gyengének mutatta magát. Be kellett bizonyítania, hogy nem véletlenül tette meg Genny Secondigliano főnökévé. Persze Patri nem ilyen, nem ilyen akar lenni, ezt mutatta be a bolognai affér, amelyben próbál hétköznapi, gyenge nő lenni, de nem megy neki. Ez a két erő, ami húzza, kíváncsi leszek, mikor tépi szét.

Süsü - 2019. 04. 09. 10:41

Ja, és szerintem a negyedik rész lett a leggyengébb, szerintem. Az első elvarrta a harmadik évad nyitott kérdéseit, megmutatta, hogy ki milyen irányt vesz: Kékvérű, Patri és Genny hármasa köré fog szerveződni a sztori (reményeim szerint). A második részben kiderül, hogy mit tervez Genny, és az is, hogy bár törvényes útra akar lépni, azért simán levágatja bárki karját. A harmadik rész Patriról szól, ahogy már kifejtettem, de a negyedik rész nem tudom, miről szólt. Számomra ugyanarról, amiről a második. Nehézség sem merült fel benne. Céget akartak, átverték őket, bosszút álltak, megvan a cég. A-ból B-be jutottak, voltak egy döccenő, de ennyi. Talán csak annyi újat adott, hogy most már a Savastano család hivatalosan is túlnyúlik a határokon. Lehet, hogy később ennek nagyobb jelentősége lesz, nem tudom. Enzóval nem tudom, mit fognak kezdeni, várom, hogy neki is legyen saját epizódja.

Gevin - 2019. 04. 09. 11:41

Nekem pont a masodik es a negyedik resz jott be jobban. Ha a harmadik evad Ciro-e volt, akkor ez mindenkeppen Gennaroe, csak nehogy ez legyen neki az utolso.

Grande - 2019. 04. 09. 16:16

Hol lehet nézni a 4 ik évadot? Előre is Köszönöm Szépen! 👍✌️🤩

winnie - 2019. 04. 09. 17:50

Grande: a poszt első sorában van az infó.

Savastano - 2019. 04. 10. 02:03

Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy a minden részben felcsendülő instrumentál zenének a címét tudja esetleg vki??? Nagyon tetszik, de nem találom :) Köszi az infót

Néma Harcsa - 2019. 04. 10. 02:19

Szinte minden évad végén azt írtam, hogy lazán be is lehet fejezni, és most is örülök végül, hogy folytatják. A 2.ep tetszett nekem is legjobban, mivel a Saviano-féle tényregény és a belőle készült mozifilm a top még mindig, A 2-ben tágult végre megint az eddigi sorozatos univerzum drogterjesztős/főnökös szűkössége az alapművek hétköznapi súlyosságához felé.
London valsz Saviano miatt került az évadba, mint európai üzleti gennygóc, itt lehet megnézni az úriember aktuális véleményét 2017-ből: https://www.youtube.com/watch?v=MfvfKUoe2B0

Gevin - 2019. 04. 10. 11:25

Savastano:

Mokadelic – Doomed to live
Mokadelic – Tragic Vodka

Ez a ketto a legtobbet hasznalt tema, de amugy Gomorra – La serie (Colonna sonora originale) by Mokadelic az OST neve. Erdemes leszedni az egeszet.

kukac7 - 2019. 04. 10. 13:30
videoTOM - 2019. 04. 12. 12:25

Sziasztok!

A 4. evad 1. resz 4:20-nal tudja valaki a zene cimet…?

Néma Harcsa - 2019. 04. 13. 11:54

A hatodik epizód oda volt rakva rendesen, érdekesség, hogy “Ciro di Marzio” rendezte (az ötödiket is), és kiderült, hogy rendezőnek sem utolsó. Tök jól élt feszültségkeltés terén a sorozat egyik jellegzetességével, hogy bárki bármikor elhalálozhat (kivéve jelenleg Enzót és Genny-t szerintem, ő védettnek tűnnek még egy ideig.)

Rotten - 2019. 04. 13. 19:54

A negyedik évad is messze kilóg a sorból, a többi sorozat közül, a hangulat, az atmoszféra és számomra megunhatatlan Mokadelic mindig le fog ültetni. Hogy felér-e a számomra letaglózó màsodik évadhoz, azt nem tudom, még nem eldönthető. Genna elkèpesztően jó, az gondolom viszi a hátán, nekem épp a 4. rész volt a legjobb, a puzzle-borítás, a nápolyi dialektus és London egészen művészi volt. A gondom Patri-val van, (na és a bonyhorhajú bádzsusszal) egyszerűen az ő személyiségük kevés lesz, pedig egyre jobban erőltetik, erre építik. Nicolat sajnaltam, benne helyenkent felrémlett Ciro hiányzó karaktere. Még van 6 rész, meglatjuk.

Cucmey - 2019. 04. 13. 20:28

Talán eddig ez az évad tetszik a legjobban pedig imádtam mindet. És….. Lesz 5. Évad is. 😊

Asd - 2019. 04. 14. 17:06

Kettos erzeseim vannak a sorozattal. Egyreszrol nagyon tetszik, masreszrol hianyoznak a fordulatok, kiszamithatobb mint korabban. Persze a vegen biztos meg fogok lepodni.
Patrival nekem nincs bajom, de az a sejtesem, hogy neki ez a szezon lesz az utolso.
Furcsa, hogy lement 6 resz es Enzo eddig alig szerepelt.

doki - 2019. 04. 14. 17:36

Kicsit én is tartottam a folytatástól ,de remek részeket kapunk. Különösen a Secondigliano-i részek tetszenek.

Gevin - 2019. 04. 14. 21:29

Azért két rész majdhogynem teljes egészében Genna nélkül az sok.

Nico azért nem volt annyira erős karakter szerintem, hogy rá építsenek egy részt és ennyire előtérbe tolják, plusz a bongyorhajú pálfordulását se nagyon értettem, hogy most akkor pontosan mi a fene is a célja.

Eddig nagyon tetszett az évad, de a hatodik rész annyira nem jött be, mert hiába, most a “kisebb” karaktereket látjuk, akik azért annyira nem érdekesek.

Egyébként én is meglepődtem, hogy Enzo összesen 10 percet szerepelt eddig, azok után, hogy a 3. évad teljes egészében őt tolta előtérbe, hogy majd átveszi az irányítást és előlép főkarakterré, ehhez képest… Na, de a következő rész róla fog szólni.

Azt vettem észre én is, hogy hiányoznak a nagyobb fordulatok, illetve az erős karakterek, akik húzzák előre az egészet.

Nem tudom mi a tervük, de én azt mondanám, hogy Genna vissza fog térni Secondiglianoba, mert Patrit megvezetik és kicsúszik a kezéből a szövetség irányítása.

Amúgy a cselekmény kissé takarékra van állítva. Azért a korábbi évadokban nagyon sok szál zajlott egy időben, ehhez képest itt egy kicsit sok a nagy semmibe bámulás, miközben egy részen belül mindössze egyetlen cselekményszállal foglalkoznak.

Meglátjuk, bízom az írókban, de remélem, hogy Gennát azért nem hagyják sokáig a kispadon.

Savastano - 2019. 04. 15. 00:48

Sziasztok!!

Igen ezeket a régi évadokban hallottam, a Doomed to Live a csengőhangom is :)
De ebben az évadban van egy új zene ami minden részben szól (asszem a 6.-ban nem volt) pl a londoni résznél amikor felmennek a csávó házába aki elárulta őket és Genny szól, hogy kövesd ő pedig ott keresgél és hallja majd a lövést….
Az a zene nagyon tetszik de nem találom :(

Rotten - 2019. 04. 15. 19:05

Én is azt a zenet kerestem pont….én is hallom, nekem is kell….szinte tuti Mokadelic….de nincs sehol….

Humpi - 2019. 04. 19. 17:57

Hol tudom megnezni a 4 dik evadok aki tud segitsen koszonom

Rotten - 2019. 04. 20. 14:51

Újabb két résszel bentebb, én nagyjából meghoztam a döntést, talan az eddigi leggyengébb évaddal van dolgunk…ebben sokat segîtett, hogy a masodik évadot újraneztem héten. Fordulatok, drámai jelenetek, műveszi vágás. Feszûltség mindenhol, az öreg Savastano és a fia, Ciro es Gennaro, olyan mellekkarakterekkel, mint O’Track, Principe, a Törpe, Chantal, Malammore vagy Salvatore Conte, olyan helszíneken, mint Napoly, Róma, Köln és Triest. A negyedik évadra Gennaro egyedül maradt, ő tovabbra is kivételes, Ciro di Marziot nem tudtak pótolni, kísérletet sem tettek rá, tátongó hiány, Patrizia meg az a vörös hajú csalad jelentektelen, Enzo alig van, ha van, akkor valami szerencsétlent jatszik, a történet meglehetősen lapos: Nem jön a szallitmany – megjött a szallitmany, van repter – nincs repter. De nézzük a félig tele poharat: szépen van fénykepezve, az akcentus egy elmeny, Olaszorszagban lehet megfürdeni, és a vegen amikor bekúszik a Doomed to live, akkor mindenki elgyengül és tudja, hogy még így is minden idők legjobb sorozataval van dolga…

Asd - 2019. 04. 20. 23:14

Egyettertek. Onamgaban ez a 4. evad ertelmezhetetlen, lenyegeben csak azert nezem, mert az elso 3 annyira jo volt. Linearis sztori, hianyzo vagy sulytalan mellekszereplok.
Fenykepezes tenyleg remek, bar ebben az evadban kevesebb a jelenet Napoly utcairol. Viszont a 8. reszben volt jopar szep videki helyszin.

Néma Harcsa - 2019. 04. 22. 21:00

Igen, bicsaklás lett a 7-8. Amellett, hogy kihozható erős cuccra a továbbiakban, szerintem inkább az volt a csoda, hogy a 3. évadban hozták a szintet. Az 1. még folytatás után kiáltott, a 2. viszont simán sorozatzárás lehetett volna.
A Levante család ellenben legalább elég creepy (náluk is van valós minta), meg működött sok jelenet, csak valóban vergődésszerű lett picit a sztori. Nem néztem utána, hogy Sollima-e most a főkreatív, mint eleinte, valsz nem.

Gevin - 2019. 04. 22. 21:58

Most csak azt akarják elhitetni vajon velünk, hogy Gennaro véglég kiszáll az évad végéere (vagy meghal), vagy valóban ki fog szállni végleg?

Néma Harcsa: Sollima már rég nincs ott a főkreatívok között, én úgy tudom.

7-8

Enzo bohóckodik, Valerio a kutyának nem fog hiányozni. A Levantékban van puskapor, de őszintén szólva egyik karakter sem igazán érdekes közülök, az öreget leszámítva.

Én abban bízok, hogy az évad végére Genna-t visszahozzák Secondiglianoba valamilyen módon. Ha Patrit kinyírjáj mondjuk. De amúgy elképzelni nem tudom, ha lesz évad, az vajon miről fog szólni. Így is rettentően kevés az érdemleges történés. Ugyanakkor még mindig szívesen nézem, mert az atmoszféra, a tájak, a panelromantika még azért meg-megcsillan.

Valami flashbacket Ciroval igazán belerakhatnának, kis fanservice jelleggel.

De amúgy valahol az is a koncepció része lehet, hogy a Camorrában elég sűrű a rotáció, hullanak mint a legyek, szóval valahol ez benne lehet a pakliban, de egyre gyengébb és gyengébb karakterekről szól a sorozat, pár régi nagy kutyát leszámítva.

Pl. O-Trakot benne hagyhatták volna, az ő karaktere elegé beteg volt.

Néma Harcsa - 2019. 04. 22. 22:29

Kár, az s2-t tán még ő vezényelte, ha jól rémlik.
Hosszabb távon Saviano könyve messze nincs feldolgozva, az afrikaiak a moziváltozatból már feltűntek, de pl a kínaaiknak nyoma sincs a sorozatban, ahogy a camorra 467 más tevékenyésgi ágának sincs a drogon kívül.
A Levantéktól a rideg asszonyság félelmetesebb figura nekem.

Néma Harcsa - 2019. 04. 22. 22:36

Mármint mindig mellékszál az, ami nem drogterjesztés, most van a repülőlőteres vonal, ami kicsit központibb. Annál szociobgrafikusabbb, itt is érthető gyökérségeket is csinálnak, mint bejelentetlen építőmunkások elkaparása halálos munkahelyi balaest után, stb. Az ilyenkehez persze hétköznapi emberekre kellene hosszabban játékidőt szánni, ami a soroztahoz kevésbé stimmel.

Gevin - 2019. 04. 23. 11:33

Arra lennek meg kivancsi, hogy Savianonak vajon mennyire van meg koze a sorozathoz, konzultalnak-e vele vagy hasonlo, de ketlem.

Azert a 8. reszben, az utolso Albertoval valo beszelgetes az hatborzongatoan jo volt a vegen kocsival. Ugyesen jatszottak ki.

Savastano - 2019. 04. 23. 13:52

Sziasztok!!

A zene amit kerestünk : Mokadelic – No way out!! Külföldi oldalakon megtaláltam, és iTunes storeban már lehet hallgatni:))

A sorozatról:
Érdekes lett ez a 4. évad. Szerintem felesleges volt pl a 2. Évadban egyszerre megölni Contét (őt nagyon imádtam), Don Pietrot…ők ketten eléggé jó karakterek voltak, szóval 1 maradhatott volna. De abban a szériában kivégezték Trackot, Principét, Rasariot, Ciro feleségét, lányát… a 3. elején egyből Malamo-t, aztán a 3.-ban is Scianel, Giuseppe, Ciro :(

És most eljutottunk oda, hogy nincs karakter akit igazából ki lehetne végezni… Valerio valóban nem volt nagy szám, bár Ciro ő miatta halt meg…Patricia most házasodott be a Levante családba, így necces lenne őt megölni… Nicola gyenge volt egy epizodhoz…
Szerintem most a Capaccio tesók fognak meghalni (nem is bánom, Crazy nagyon idegesítő) és valszeg a Levante családból a vöröske és a másik gyilkos! Vagy pedig Michalangelot ölik meg, és Patri behülyül…
De tényleg az a tény, hogy ez a rész arról szól, hogy megjött a cucc-nem jött-újra megjött….. aztán lesz reptér, nem lesz, újra lesz…ez eléggé gyengus történet
Most ilyenkor lenne jó amivel felvezettem a soraimat: Conte, Don Pietro, Ciro, Scianel, Track….. szóval a mennyiség a minőség rovására ment :(
De azért Gomorra <3

doki - 2019. 04. 27. 22:11

7-8 tényleg gyengébb lett de a 9. engem kárpótolt. Bár az Őrűlt nekem hiányozni fog. Negatívabb karakter volt a sok negatív között ,de kellett a sorozatba.

Asd - 2019. 04. 27. 23:25

9. Atenyleg visszahozta a regi hangulatot es a 10. is jo volt. Kar, hogy eddig csak altatas volt es mar csak ket resz van. Gondolom a korabbi reszekkel mutattak a bekeidot es a hatterben forrongast, most pedig minden gyorsan langrakap.

Rotten - 2019. 04. 28. 00:47

Latom hardcore fanok vannak itt, mert a 9-10 tenyleg remek volt. Ez vezetett ahhoz, hogy jobban megvizsgaljam, hogy miert ilyen hullamzó a színvonal.
Arra jutottam, hogy – ki gondolta volna – a rendező egyaltalan nem mindegy. A gomorra alapjait es elkepesztő világat Stefano Sollima/ Claudio Cupellini páros teremthette meg. Ahgy atneztem, remek részeket rendeztek az első 3 évadban. A reszeket illetően egy hölgy mar nekem korabban is kilógott lefelé, FrancescA Comencini, es persze rögtön az ő 4 reszevel kedződik 4. Évad. Francesca nőként rögtön elővette a parkapcsolati temat, a terhes lett Patri, de az apósa bunkó es a szerelme nem lehet az övé romcomedyt…. gondolom azt gondolta, hogy az olyan suttyó beteg gomorra fanokat, mint en, majd ez leköt, akiben meg elevenen el, ahogy szegeny Ciro issza egy poharból Don Pietro vizeletet, vagy Genna és a Hondurasi barátai..esetleg Enzo első gyilkossaga, amikor egy mozgasserült gyerek apjat a gyerek mellől fejbelövi….
Aztan jön Ciro di Marzio, csak nem ott ahol kellene, es aki sokkal jobb volt amíg a kamera masik oldalan volt, maradjunk ennyiben. A 7-8 resznel beszall egy ujfiú, de remélem elkergetik majd. A 9-10 szinten uj fiús rendezes, le a kalappal, va bene grazie….A 11-12-re visszater majd egy kultarc, Claudio Capellini, ez eleg bíztató…en jó finalera szamítok….jövőheten zar az égbolt….

AlfStokes - 2019. 04. 28. 06:21

A forgatokonyv elobb keszul el, mint a rendezes. Es itt inkabb az iras minosege hullamzo szerintem.

winnie - 2019. 04. 28. 06:34

igen, itt és a sorozatoknál a rendezés, a filmekkel ellentétben nem akkora jelentőségű. a filmeknél a rendező az úr, a sorozatoknál az író. mármint a díszletben is az írók irányítják a rendezőt – európában az a jó, hogy sokszor író-rendező van, így ezzel nincs gond. de a lényeg, hogy a részeket megírják, és utána osztják le rendezőknek

és általában ahogy áll az is, hogy nem arról van szó, hogy egy rész azért lett nagyon jó, mert X vagy Y írta, hanem mert XY választotta ki konkrétan a jónak ígérkező részt, ugyanúgy a rendezők sem az adott részt teszik nagyon jóvá, hanem a nagyon jónak ígérkező részhez mennek a fontos rendezők. ergó, ha a részben terhes lesz valaki, ahhoz nincs köze a rendezőnek, cserébe mondjuk azért választják ki őt a rendezésre, mert bizonyos témákat talán jobban kezel.

mondjuk a gomorránál is elvileg már a szezon megírása előtt kijelölik a rendezőket (ld. dupla részek), így itt még ez sem volt téma. a lényeg, hogy ha jó valami, ha rossz valami, az írókra érdemes mutogatni. és nem a rész írójára, hanem a teljes stábra, mert a részeken a teljes stáb dolgozik, az, hogy épp ki írja meg a stáb által összerakott rész dialógjait, megint csak nem annyira lényeges.

Rotten - 2019. 04. 28. 06:50

Igazad van, a forgatókönyv elvileg kész palyara allíthatna a dolgot, es az döntő…..a hangsúlyokat illetően aznban szerintem szabad kezet kapnak….az szerintem nem túl realis, hogy mindig úgy jött ki, hogy pont a Sollimanal volt erőd a forgatókönyv….de alapvetően igazad van…

speranza - 2019. 04. 28. 20:31

Függetlenül attól, hogy kin, vagy kiken is múlik pontosan a dolog, tényleg nagyon érződik az ingadozás a 4. évad egyes epizódjai között.
A 10. rész viszont megint tetszett. Amikor Patrizia belekezdett a méhecskés monológba az elején, már sejtettem, hogy mi következik. :))

Néma Harcsa - 2019. 04. 29. 23:03

A méhecskés monológ pazar nyitány volt, és nekem is a 10. rész működött inkább. Viszont tényleg látszik, hogy a végponttól függetlenül összességében a leggyengébb évad lesz ez, ami persze még mindig erős cucc.
Ha morbid akarok lenni, akkor ideírom, hogy terhes nő még nem halt meg az évadom alatt emlékeim szerint, és mostanra ellőtték a lehetséges sokkoló áldozattípusok nagy részét. Valószínűleg persze olcsó ötletnek tartják. Vagy nem.
Azóta se néztem utána, de Saviano újabb könyveit biztosan elolvassák a showrunnerek, ha ő nem is ún. tanácsadó már, mint a sorozat elején (persze ki tudja, mennyire volt az, lehet, hogy csak egy ponton lemondott erről a titulusról).
Sollima meg amcsi karriert épít, ha jól értem. Esetében külön vicces, hogy a Suburra mozit rendezte, de a sorozatváltozatban egy részt sem rendezett, a Gomorra-filmhez viszont nem sok köze volt, a La Serie bedurrantásához meg nagyon sok.

Néma Harcsa - 2019. 04. 29. 23:18

Nagyon bejött volna amúgy egy Wire-szerű, évadonként más szegmensre koncentráló sorozat-felépítés, a potenciál benne is volt a könyvben, de az kánehéz feladat, meg jó is lett így, nem panaszképpen írom.

Timea - 2019. 04. 30. 10:25

Hány részes a 4.évad?5.évad van már?Szeretjük a sorozatot az egész család nézi a legkisebbtől a legnagyobbik.

gevin - 2019. 04. 30. 13:18

12 részes a 4. évad.

5. évad berendelésről még nem tudok, de Winnie lehet informaltabb, mint én.

“az egész család nézi a legkisebbtől a legnagyobbik.”

Azért remélem a legkisebb már úgy 16 felett van :D

Tetszett a 9-10, bár kicsit alibi évadnak érzem, hogy eltököltek 9 részt, hogy eljussunk oda, hogy Genna visszatér, illetve belebegtettek valami nagy gengsztert, aki rengeteget ült és megöregedett. Meh.

Enzo karakterét egyébként valami olyan szinten elbutították, hogy az hihetetlen. Mintha a harmadik évadbeli kiképzése Ciro által meg se történt volna.

gio - 2019. 05. 01. 14:09

nna, a 9-10. résszel végre visszatért a sorozat. az évad eleje kifejezetten gyenge volt Gomorrah-mércével nézve. elveszítette a mélységét a sorozat, rengeteg új szereplőt hoztak be, akikkel súlyos történeteket akartak elmesélni (pl. árulás), de annyira keveset voltak képernyőn, hogy nem érdekelt, mi történik velük.

behozták a teljesen új maffia családot, akikről rögtön az elején kiderül, hogy nem viccelnek, megölik a polgármestert, oké, de kb. ennyit tudunk róluk is.

a sorozat lelkét Ciro és Genna adták, na meg Nápoly, az utcák, a lepukkant telepek, az a hangulat, ami onnan árad. már a 3. évadban sem nagyon érdekeltek a belvárosi arcok, súlytalanok voltak, túl sok idő ment rájuk.

a 9-10. részben végre megint volt súlya az eseményeknek, Genna visszatért, alakul ez, remélem, jó irányba fut ki és lesz 5. évad.

mindig gond ez a sorozatokkal, hogy az írók “túlgondolják” magukat. a Gomorrah-nak Nápoly áll jól. kábé örökké elnézném, ahogy az a szubkultúra alakul, fejlődik, megreked, a hétköznapokat, stb. a The Wire-ben legalább megmaradtak a városnál, és azt körülvevő dolgokat térképezték fel, bár ott is volt, hogy félrementek a dolgok (pl. az utolsó évadban nagyon is).

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 14:38

Pár fura párbeszédtől a 11-ben elég erős lett ez a végére, megint hatékonyan figyelmeztett minket a sorozat, hogy miféle embereket is nézünk hétről-hétre. Meg ügyesen zárult be az eddigi teljes sztori egyik köre az utolsó jelenetben, végzetszerűre sikerült. Kicsit talán sok az elvarratlan szál, viszont nem vesztettem el a bizalmam a készítőkben, hogy szép ívet kaphat a sorozat a következő évad végére. (az 5. évad viszont nagyon remélem, hogy tényleg sorozatzáró lesz)

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 14:46

Hivatalosan nincs 5. évad, úgy tudom, de 99%-ra tippelem, hogy lesz.

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 14:50

És lesz egy mozifilm Ciro-ról, jut eszembe.

Rotten - 2019. 05. 04. 16:43

Pro/Kontrák na meg érzések a 4. évaddal kapcsolatban…
– Genna nem csak Scondiglianot mentette meg, hanem az egesz évadot is…amikor jatszott, az mindig elvezetes volt…grazie Salvatore ( a megmentő)..(de szerintem csak ő, a többi karakter teljesen felejthető és cserélhető)….hol van már O’Track vagy Malammore…
– Amit Sangue Blueval műveltek az írók, az szégyen….par szerencsètlen jelenet utan, picsogva elfut…a 3. Évad sztárja volt…
– Mokadelic és a lepukkant lakótelepek és kikötők vilaga olyan mérgező vegyület, amitől senki nem fog szabadulni, aki kepes itt a sorozatjunkie kommentrovatat itt olvasgatni…varjuk az ötödiket…nem
Kerdes
– a 4. Évadról Patricia bamba tekintete fog beugrani mindig, tévedés volt ráépíteni…
– az íràs gyenge volt, mondjuk ki…..Patri szöktetése a vicc ketegória volt, plusz funny hogy minden klan 3 tagú és minden csúcsgóré maga intézi a legpitibb melókat is, tehat Levante papa Levante mamával indul leszamolni, Patri színpadiasan bevonul 3 autóval amikor erkezik a szállítmany és szemelyesen vesz mintát, Eminens egyszal szemüvegben szinten..
– paran a Wire-hez hasonlítjak a gomorrat…ez igaz?en meg mindig lepattantam a dagadt fekakról meg a fülledt Usa hangulattól….érdemes egy gomorrafüggőnek foglalkozni vele?

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 17:19

A Levanték szerintem abból az étteremből távoztak hazafelé, ahol Michelangelo-val “ebédeltek”, csak a két fiuk hamarabb lelépett, de lehet, félreértettem valamit.
Enzo szerintem a köv évadra rendesen felbssza magát. :)
Drót-ügyben: abban hasonlít a két sorozat, hogy egy város köré épül (ott Baltimore a helyszín), a bűnözés a központi eleme, és realizmusra törekszik. Mindenképpen érdemes rápróbálni, életszerűségben nekem veri a Gomorrát (a Wie-ban is vannak igazi szocipata gék, de árnyaltabbak a figurák szerintem), és nagyon alaposan belemegy az évadonként felvetett külön témákba (eközben átívelő is a sztori), a társadalmi ranglétrát kitöltő karakterek pedig hús-vér alakok. A Wire-ban fontosak a törvény őrei is, és hasonlóan mélyen ábrázoltak az utcai gengszterekhez. Minőségi szociotanulmány erős karakterekkel, drámával, humorral (és nem csak feka bűnözők vannak benne). Szándékosan nélkülözi a cliffhangereket, nálam pár rész után mégis addikciót okozott. Ráérős a tempója, de megéri.

Thanos - 2019. 05. 04. 17:23

Eljutottunk oda, ahová általában a főnökök jutnak…

Én a folytatást a másik oldalról folytatnám, nyomozás és főügyész szemszögéből… új impulzust adva a sorozatnak…

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 17:24

Az lehet még hasonlóság, hogy mindkettőben szeretnek “autentikus” helyi figurákat castingolni, bár a Wire-ben fontosabb karaktereket kaptak ezek közül néhányan, a Gomorrában inkább töltelékek az ún. hiteles nápolyiak.

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 17:29

@Thanos: erre gondoltam a bezáruló körrel, hogy a kísérletei ellenére végül mégis az apja nyomdokaiba, illetve rejtekhelyének nyomdokaiba lépett. :)

Néma Harcsa - 2019. 05. 04. 17:33

Megint kommentet nyelt a rencer, túl sűrűn szólok hozzá, ígérem, kussolok.

speranza - 2019. 05. 04. 21:27

Na, ez érdekes volt! Én fenntartom azt a véleményemet, amivel kezdtem (és lehet, hogy egyedül maradok vele), de : ez az évad minden eddiginél jobban tetszett, mert más volt, mint az előzőek. Azt már egyébként se lehetett volna évadokon át fenntartani, hogy csak öldösik egymást, csak az utcai árusítás körül megy a harc, mert egyszer elfogynak a régi arcok, az újaknak meg nincs elég idejük arra, hogy kötődjünk hozzájuk egy kicsit is, mire majd őket is kinyírják. Amúgy is jobban szórakoztatnak az olyan játszmák, amiket ésszel vívnak, és ezen a téren jó húzás volt az ügyész által többször is bevetett pszichológiai hadviselés. Végre lett egy egyéniség az igazságszolgáltatás oldalán is! Remélem, ő marad a köv. évadra is, ha lesz. A bajszos amorózót nem sajnálom, ahogy a családját se, de Patrizia hiányozni fog. Nem azért, mert kedveltem, hanem, mert eddig minden évadban volt legalább egy nő is a főnökök között, ami mindig egy másik nézőpontot kéviselt, most nem maradt egy sem. Gennaro motivációit nem izgazán értettem, komolyan képes volt mindent otthagyni ezért? Hogy a családját is feladva újrakezdje azt, amitől egyszer már megszabadult és ugyanúgy egy lyukban végezze, mint az apja? Ehh… Az Immortale filmre viszont kíváncsi leszek.

Thanos - 2019. 05. 05. 09:54

“Újra kezdte” de nem önszántából, minden bizonnyal nyomozás indult utána, ezért kellet elbújnia.

speranza - 2019. 05. 05. 10:27

Gennaro döntése, hogy visszatér, már azelőtt megszületett, hogy az ügyész komolyabban elkezdett volna nyomozni utána. Patri nélkül nem sok minden van a rendőrség kezében. Ha csak a családját akarta volna megkímélni a nyomozók zaklatásától, azt is megtehette volna, hogy lelép, vannak kapcsolatai Dél-Amerikában, de nem ezt tette.

Thanos - 2019. 05. 05. 10:31

és elvarrni a rá veszélyes szálakat, embereket.

doki - 2019. 05. 05. 11:38

Remek befejezése lett az évadnak. Gennaro visszatért. Minden eddiginél több lehetőséget látok a sztori megujúlására.

Néma Harcsa - 2019. 05. 05. 15:24

Halvány válasz pár fenti kérdésre https://i.redd.it/j0sog5uxn2w21.jpg Saviano ötleteket ad, ha jól értem, csekkolható a facebook-ján is.
Ők pedig a Levante-klán mintájául szolgáló sggarcok, eléggé legyakták őket mára a hatóságok: https://www.origo.hu/nagyvilag/20090921-napolyi-maffia-casalesi-klan-akik-a-bortont-is-maguknak-epitettek.html
Gennaro kb. rájött, hogy nem tud megszabadulni az ügyésztől és a nevétől, Michael Corleone-effekt a Keresztapa 3-ból. A repteret ünneplő partira sem mehetett el, plusz a védett tanú kiszabadítása és eltüntetése ügyében is egyértelműen gyanúsított. Szerintem tiszta az ív, ahogy ügyes megoldás volt, hogy saját kezűleg ölte meg Patrit, ahogy ez utóbbi is saját kezűleg a két srácot az évad elején bizonyításképpen az emberei felé (kisebb foreshadowing).

Asd - 2019. 05. 06. 07:10

A zaroreszek nekem nem jottek be annyira. Kicsit tul sok volt, 1-2 reszbe kibontva jobb lett volna. Illetve sok furcsasag is volt. Egy kulonosen vedett tanut csak ket ember ved a szomszed szobaban. Patri par nap alatt megtorik, pedig az elso evadakobol kiderult, hogy egy fonok azert a racsok mogott is fonok. Levantekat sem erdekelte, hogy Patri roluk is beszel, hiszen csak az o szava all az ovekkel szemben. Azt azert latjuk, hogy nem ilyen egyszeru a valosagban. Enzo benasaga az egesz evedban nem tetszett, foleg a 3. evad utan. Azt sem ertem, hogy Gennaro miert egy kis lyukba ment, amikor az apja is normalis vedett lakasban volt a szokese alatt. Raadasul ot meg nem is koroztek. Gondolom igy dramaibb.
Otodik evad biztos a Gennaro elleni nyomozasrol szol. Elfogyott az osszes szereplo, ujakat nem sikerult felepiteni. Patri vallomasa mar megvan, ala lett irva (az hangzott el, hogy alairas utan johet a ferje).

gevin - 2019. 05. 06. 23:41

Az utolsó két rész az évad leggyengébbjei, ezt nyugodtan ki lehet jelenteni.

Bohóckódás szinte nulla motiváció nélkül. Patrit még úgy, ahogy lehetett érteni, de Genna itt most mit művelt ezt én se nagyon értettem. Én nem láttam reálisnak, hogy ilyen mondvacsinált okok miatt megy vissza Secondiglianoba. Ráadásul úgy, hogy él és virul a családja, a reptér összejött, tehát megvan a befolyó pénz…

De ami a legjobban idegesít, hogy belebegtették ezt a Mistralt, mint partnert, akivel szövetkezik, és komolyan nem bírták betenni az évad végére 6 másodpercre, hogy legalább lássuk a pofáját, legyen valami, amit várhatunk a következő évadra.

Amilyen jól indult az évad első fele, úgy lett egyre rosszabb a második, ahol már totálisan elfogyott a cselekmény, semmi tétje nem volt már az egésznek. Megszabadultunk egy rakat karaktertől, akik sem emlékezetesek nem voltak, sem nem álltak közel a nézőhöz. Most maradt egy db karakter, körülvéve érdektelen alakokkal. Igaz, a picsogó Enzo és a teljesen jelentéktelen, nulla dominanciával bíró Eminens. Nem tudom elképzelni, hogy a kövi évad izgalmas legyen, semmilyen nézőpontból sem. Már Ciro kiírása is elgondolkodtatott, de imádom a sorozat hangulatát és stílusát, ezért vártam a negyedik évadot, de ezek után tényleg nem tudom, hogy mit tudnak kitalálni.

Ha Genna halt volna, akkor 100%, hogy nem nézném tovább. Így majd elválik…

sajt - 2019. 05. 07. 06:42

Patri azt a stílust próbálta hozni, ami olyan “keresztapás”, csak nem igazán jött össze neki. Az meg, hogy olyan hamar “megtört” szerintem csupán csak annyi, hogy így tudták kifuttatni a maradék részeket addig, hogy eljussanak a végkifejletig.
Enzo szerintem is mélyrepült.
Gennának meg elég világosan előadta az ügyész, hogy mire számíthat, így nem nagyon maradt más út előtte (legalább is a forgatókönyv írója szerint). Az meg szvsz evidens, hogy neki maradnia kellett. Antonióninak van egy olyan filmje, ahol a főhős viszonylag a film elején eltűnik és fókuszt vált a sztori, de ezt csak a legnagyobbak tudják megcsinálni.
A londoni rész kicsit kiszámítható volt, de azért viszonylag jól összehozták.
Összességében szerintem ez volt az eddigi leggyengébb évad. De csak önmagához képest.

vtamas - 2019. 05. 08. 17:01

Nekem nagyon bejött ez a negyedik évad is , mégha valóban kicsit eseménytelenebb volt.
A vége kép szerintem zseniális és ami a legjobb, ami az egésznek a hangulatát megadja szerintem a zene. Nagyon várom az 5-ik évadot, addig is ismételek :)

Vox - 2019. 05. 08. 17:17

Érzésem szerint a Gomorra a harmadik évaddal véget ért: lezárult egy történet, elbukott egy karakter azért, hogy egy másik élhessen, miközben ezzel párhuzamosan egy új generáció is beköszönt. A harmadik évadra olyan karakterfejlődési ívet írt le a két főszereplő, hogy az valami elképesztő.
A negyedik évad ehhez képest már tényleg csak főleg kamillázgatás. Gennaro próbált elszakadni az alvilágtól és teljesen legálisan és tisztán élni, de se a munkája (lásd Alberto), se az új környezete nem engedi, hogy a háta mögött hagyja a múltat. Az egész repülőteres mizéria nem szól másról, minthogy megpróbálta hátrahagyni azt, aki volt, mígnem rá nem jött, hogy ezt nem akarja (lásd elállt a műtéttől). Onnantól már egyenes volt az út vissza Secondiliagno-ba, csak az volt a kérdés, hogy mikor és hogyan.
Patrizia sose volt egy főnök-típus és egyértelmű volt, hogy idővel be fogják darálni. Már akkor hibázott, amikor M. Levante-val kikezdett (lásd Gennaro “senkiben se bízz”). Az igazán jó karakterek is elfogytak, az a néhány új, aki belépett pedig nagyon sovány és igazán lehetőséget se kapott arra, hogy kibontakozhasson.
Amit a történet, ill. a folytatás szempontjából problémásnak érzek, hogy a végén az öreg Levantét takarította el Gennaro; szerintem a két fiát kellett volna félresöpörni, mert egyrészt ők csak két totál jellemtelen karaktert hoznak, másrészt kíváncsi lettem volna a bepöccent és elkeseredett öreg és a rejtőzködni kénytelen Gennaro küzdelmére. Most is van potenciál a folytatásban, de így szerintem ütősebb lehetett volna.

Összegezve: a Gomorra még mindig jó, de már csak jó és nem kiváló, mint volt. Szórakoztató, Salvatore Esposito minden jelenetében zseniális (főleg amikor előreugró állkapoccsal, összeszűkült szemmel és orrsövényferdüléses szuszogással szinte folyamatos robbanásközeli állapotban játszik), Mocadelic zenéje magával ragadó, Nápoly pedig még mindig az árnyékos oldalát mutatja.

mm - 2019. 05. 09. 22:44

sztem ez az évad jobb volt mint az előző, nekem összességében tetszet, volt néhány erősebb és filler rész de a fő szál az fasza volt

icelander - 2019. 05. 25. 05:52

Minőségi (volt) ez az évad is, bár az első kettőt {hármat} számomra nem verte oda.

… vicces volt ebben az évadban (kb. a közepe fele tűnt fel igazán) hogy egy rész átlag 40-45 perc, ebből minimum 20 perc azzal megy el, hogy valaki megy vagy érkezik, vagy gyalogosan vagy gépjárművel, aztán valaki érkezik, vagy megy valahova, aztán valaki megy vagy érkezik valahova…
Közben szól a Mokadelic minőségi aláfestőmuzsikája…
Nekem ez picikét sok volt,elvett a kraftból.
Már lassan azon vettem észre magam hogy elkezdtem skippelni, amit ezelőtt még soha nem tettem.

Szívesen néznék már újból mondjuk valami igazi “mocskos” karakterfejlődést mint pl. Gennáé volt az első 2 évadban…

Mindenesetre várom az ötödik évadot, mert továbbra sem nagyon tudok mondani ehhez hasonló élményeket nyújtó sorozatot

Trader - 2019. 05. 27. 10:27

Ez elég gyenge évad lett. Kár volt az elöző három évadban ész nélkül megölni minden karaktert. Föleg O’tracket meg cirot volt nagy hiba, szerintem.
Most már konkrétan nincs senki gennaron kívül aki érdekes.
De legalább ezt a Michaelangelot és Patríciát kinyirták! Frász kaptam attól a buzi-bajsztól.
Patrícia szex jelenetét kellemetlen volt nézni. Szegény lánynál még Pinokkió is több érzelemmel tudott volna játszani.
A következő évadban (ha lesz) akkor ügyészség- gennaro- konkurencia harc- “legális” üzlet- négyes vonalon kellene tovább vinni. Kicsit jobban kibontani az ügyész karakterét, bemutatni hogy ők hogyan próbálják felszámolni a maffiát. Csak azért akkor is ügyelni kellene arra, hogy ne vigyék túlzásba a nyomozosdit.
Bevonhatnák a nigeriai bandát és a cigányokat.

Pietro - 2019. 05. 28. 01:05

Ezek szerint nem mindenki nézte meg az utolsó utáni jelenetet… ajánlom figyelmetekbe.
Az évad szerintem is a leggyengébb volt, de hát ez van, nem lehet mindig 100%-on pörögni. Nekem bőven megteszi a 90 is, így maradok természetesen

AlfStokes - 2019. 05. 28. 20:46

@Pietro: en az HBOGo-n neztem, es a pinces jelenet utan stablista jott, aztan finito. Mire gondolsz?

Pietro - 2019. 05. 28. 22:16

A pinces utan kb 10 masodperccel :)
Sajnos nem talaltam megfelelo videot, csak ezt a silany minosegut. Tekerd a vegere. Bar ha mashonnan meg tudod szerezni, akkor inkabb ott, mert a lenyeget alig lehet kivenni
https://www.youtube.com/watch?v=XZ7o5mCWv-c

Pietro - 2019. 05. 28. 22:17

Azert nem kicsit durva, hogy ezt a HBO kihgagyta :O

AlfStokes - 2019. 05. 29. 08:01

Szerintem csak a Chiro-s elozmenyfilmet promozza.

Pietro - 2019. 05. 29. 08:23

Nyilván azt (is). Aztán majd kiderül, hogy az elozmenyfilm vége összeér-e a sorozat 5. évadával. Az a mozdulat a végén nem véletlenül került bele. Igen, van mozdulat, ami ebben a videóban kivehetetlen

Gevin - 2019. 06. 03. 12:23

Hoppa! Hat az a jelenet kimaradt az HBO-GO-n levo epizodbol.

Igen, nagyon ugy tunik, hogy a Ciro elozmenyfilmet promozza.

Valaki meg tudna mondani, hogy mi az a mozdulat, ami kivehetetlen, es esetleg, hogy Ciro mit mond?

Vagy egy normalisabb linkert is nagyon halas lennek.

winnie - 2019. 06. 03. 12:25

itt van: https://www.youtube.com/watch?v=AUvgnCGPZQQ – talán kommentben van fordítás, vagy felirat.

Gevin - 2019. 06. 03. 12:48

Koszi, winnie!

Hat, ha visszahozzak Cirot, az hatalmas capaugras es a sorozat elhiteltelenitese lesz, de igazabol akkor mindennel jobban varnam :D

De a lenyeg, hogy kapunk egy elozmenyfilmet.

Pietro - 2019. 06. 04. 01:31

Hát most kicsit elbizonytalanodtam, de csak egy kicsit. Már csak 99,9%-ig vagyok biztos benne, hogy Ciro él és benne lesz az ötödik évadban.
Gevin: A víz alatt folyamatosan merülő Ciro keze megmozdul az utolsó másodpercben, erre gondoltam

Gevin - 2019. 06. 05. 11:26

Egy cikkben azt irtak, hogy a Ciro elozmenyfilm szerves resze lesz a sorozatnak, es egyfajta hidat fog kepezni a negyedik es otodik evad kozott.

Ez jelentheti azt, hogy lehetseges Ciro visszaterese, de en inkabb arra gondolnek, hogy valami olyan tartalom fog kiderulni a Ciro filmbol, amit majd tovabb visznek az otodik evadban – Ciro nelkul.

En baromira orulnek, ha Ciro visszaterne amugy, mert a negyedik evad masodik fele eleg celtalan es lassu volt, felejtheto karakterekkel (Gennan kivul).

doki - 2019. 06. 12. 19:00

Az évad előtt és alatt elolvastam a könyvet ,majd másodszor is megnéztem az előző évadokat. Sok mindent máshogy láttam.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz