login |

Megvolt a Disney+ nagy bejelentése

2019. 04. 12. 16:50 - Írta: human

42 hozzászólás | kategória: hírek, video,

A konkrétumok: Amerikában 2019. november 12-én indul, és 6,99 dollár lesz a havidíja (majdnem fele a Netflix havi díjának) a Disney streaming szolgáltatásának, de ezen lehet spórolni, ha az ember éves előfizetést választ 69,99-ért – később a Hulu-val és az ESPN+-szal csomagba kérve a platformot még olcsóbb lehet. Számunkra az a legfontosabb, hogy a kelet-európai terjeszkedés kezdete 2020 végére várható, tehát hozzánk 2021-ben érkezhet megitt a menetrend.

Mindezt a befektetőknek tartott prezentációban fedte fel a Disney, ahol ezeknek az embereknek igyekeztek alátámasztani, hogy miért mondtak le a licencelt vetítési jogokról, amik miatt a Disney-filmek az elkövetkező években lekerülnek a Netflix vagy az HBO GO kínálatából, és vették meg a Fox-ot 71 milliárd dollárért.

A Netflix és az Amazon Prime kezelőfelületét összemixelő, saját avatáros userrel támadó Disney+ nagyjából évi 12 millió előfizetőre hajt, szóval a 2024-es év végére 60-90 millió előfizetővel számolnak (1/3 Amerika, 2/3 globál), és azzal, hogy addigra válik nyereségessé a szolgáltatás. (Az ESPN+ esetében 2024-re 8-12M, a Hulu-nál 40-60M előfizető a cél.)

A Disney az első évben 1 milliárd dollárt tervez eredeti tartalomra költeni, amit pár év alatt 2,5 milliárdra tornáznak majd fel. Itt van a tartalmak megoszlása az 1. és az 5. évben – a 25 új sorozat 2020-ban hét szkriptelt/fiktív sorozatot jelent (1 élőszereplős Marvel, 1 élőszereplős SW, 3 animáció és 2 ifjúsági), a többi doku és egyéb kategóriás.

A filmes dolgokról errefelé írtam pár szót (lesz Phineas and Ferb-film! és még 5 másikat jelentettek be), viszont essünk neki annak, hogy sorozat szinten mit jelentettek be immáron fixen – a legtöbb nem újdonság, már volt róluk szó hírekben, de az elsőről még nem:

  • Marvel-sorozatok (feltehetően kevés epizód számos minisorozatok)
    • The Falcon and The Winter Soldier (premier: 2020) — az MCU-filmekből ismert karakterek az eddigi színészeikkel élőszereplős sorozatban tűnnek fel.
    • Loki (premier: 2021) — az MCU filmekből ismert karakter az eddigi színészével élőszereplős sorozatban tűnik fel.
    • WandaVision (premier: 2021) – az MCU filmekből ismert karakterek, Scarlet Witch és Vision az eddigi színészeikkel élőszereplős sorozatban tűnnek fel.
    • egy cím nélküli sorozat Hawkeye és Kate Bishop – az MCU-filmekből ismert…, tudjátok.
    • What If…? (premier: 2020) — animációs formában mutatják be, hogy “Mi lett volna, ha…” a Marvel univerzumban pár dolog máshogy történik.
  • Star Wars-sorozatok
    • The Mandalorian (premier: 11.12) — az Jon Favreau által készített első élőszereplős sorozatról már sokat írtunk a címkéjén. A szereposztás is ismert, talán már le is forgatták
    • cím nélküli Cassian Andor-sorozat (premier: 2021) — a Rogue One-ból ismert karakter előzménysztorija. Erről is írtunk már.
    • Star Wars: The Clone Wars 7. évad (premier: 2020) — írtunk a berendeléséről bővebben. Visszatér Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Padmé Amidala, Ahsoka Tano és Captain Rex.
  • High School Musical: The Musical: The Series (premier: 11.12) — abból az igazi iskolából, ahol anno a High School Musicalt forgatták korábban. A tanulók éppen a High School Musical állítják színpadra – ez dokus, meta humort is jelent.
  • Diary of a Female President (premier: 2020) — egy később Amerika első elnökévé váló 12 éves kubai-amerikai lány középiskolás évei.
  • Monsters at Work (premier: 2020) — animációs sorozat a Monsters Inc. (itthon: Szörny Rt.) karaktereivel, 6 hónappal a film után felvéve a történet fonalát.

Ezeken kívül bejelentettek Pixaros rövid formátumú animációs sorozatokat (8-15 perces részekkel például: Forky Asks a Question (a Toy Story 4-ben feltűnő Forky 10 epizódban kap válaszokat a kérdéseire) SparkShorts (az új tehetségeket kutató rövidfilm-sorozat felkerül) és 14 nemszkriptelt, dokus sorozatot, például a Frozen 2 készítéséről, a Walt Disney stúdió történetéről, hős gyerekekről (Marvel’s Hero Project), a The World According To Jeff Goldblum-ban pedig a színész mutat be dolgokat saját szemüvegén keresztül.

Még pár apróság, hiszen a Disney+-ra, immáron a Fox-szal megspékelt hatalmas felhozatalából is felkerülnek majd dolgok. Például a teljes The Simpsons, de a Malcolm in the Middle is várható, valamint Disney Channel-ös, Disney XD-s és Animal Planet-es sorozatok. Előbbiekből nem mindegyik, mert elég soknak még másoknál vannak a jogai.

A hazai honlap az indítása óta nem változott, de fel lehet iratkozni az értesítésekre. A tovább mögött megnézhető a videó, amin Simpsonék köszöntik az új overlordot.

42 hozzászólás Ne habozz!

f1matt - 2019. 04. 12. 17:57

“Padmé, valamint Amidala”

olyan mintha két külön szereplőről beszélne a cikk írója

heidfeld - 2019. 04. 12. 17:59

2024-ben meglàtjuk, hol tart a verseny. Mert az lesz a javàból..
Mindenre előfizetői igen kevesen fognak. Idő sincs, még a mostani kìnàlatnak kb. a harmadàt nézni. Pl. heti 22 az én adagom…
Nagy cég lett a Netflix, de Amazon, Apple, Disney több tőkével rendelkezik. Kérdés, tulajdonosok mennyi pénzt hasznàlnak fel a harcban?
És a Disney, Fox tulajdonok kivezetése csak idő kérdése. Nagy lépés lesz ez a hàborúban.

cherockee - 2019. 04. 12. 18:11

@heidfeld:

Nemrég mintha lett volna netflix-ről valahol cikk, hogy már most is a legtöbben a saját tartalmaik miatt fizetnek elő rájuk, el tudom képzelni, hogy nem akkora érvágás az archívum kopása, nyilván nem jó, de lehet nem akkora probléma.

Thusor - 2019. 04. 12. 18:12

Jelenleg Netflix és HBO GO előfizető vagyok. HBO GO-n elég sok filmet vagy sorozatot már láttam, vagy ami jelenleg fut rajta azt hetente elég jól haladva tudom nézni folyamatában. A Netflix már más dolog, ott rengeteg film és sorozat van és kerül fel folyamatosan, annak megnézésére semmi esélyem sincs. Általában néhány sorozatot követek csak rajta, annyira van időm. Ez is rengeteg tartalom, szerintem a Disney+ számomra már nem fér be, csak egy plusz felesleg lenne amit nem néznék, főleg idő hiányában.

cherockee - 2019. 04. 12. 18:14

Engem a Falcon+WinterSoldier ötlettel már anno is megvettek, Civil War-os jeleneteik azóta is nagy kedvencek, azt azonnal nézném. De a Hawkeye is nagyon érdekel, Loki most kevésbé, de ez remélhetőleg egy első epizód végére megváltozik, a WandaVision meg szintén érdekes, csak épp most nem nézném azonnal.

Nem mintha a számok lennének érdekesek, de a Netflix sorozat/film számlálója hogy áll most? Lesz ami lekerül, de a mostani árához hasonlítva adna egy képet. Egyébként Netflix nem pont most emelte az árakat?

cherockee - 2019. 04. 12. 18:17

Mégegy gondolat: HBO GO-n vagyok most csak, elég nagy az esélye, hogy lemondom a Trónok harca végén, jó szolgáltatás, de keveset nézem, pont azok az új dolgok nincsenek fent amik érdekelnének. De, simán el tudom képzelni, hogy a Disney-nél kötök ki, vagy hogy oda is csak egy sorozat erejéig fizetek elő, mivel nem napiban nézem a legtöbb dolgot, binge watch-ra simán befizetek, majd lemondom egy hónap múlva, ha épp nincs más ami érdekel. Mondjuk ezt a mostani bevételeim mellett mondom, közeljövőben lehet nem fog érdekelni, hogy 6-7e Ft elmegy a három előfizetésre.

winnie - 2019. 04. 12. 18:24

“binge watch-ra simán befizetek, majd lemondom egy hónap múlva, ha épp nincs más ami érdekel.”

ha valaki sok szolgáltató után érdeklődik, ez lesz számára a modell, a havi beugrások hol ide, hol oda.

“Egyébként Netflix nem pont most emelte az árakat?”

de. kihasználják, hogy megtehetik, de nemsokára csökkentések jönnek majd.

“e a Netflix sorozat/film számlálója hogy áll most?”

1500/4000 – de ez ugye elég dinamikus, ki tudja, mi lesz jövőre.

winnie - 2019. 04. 12. 18:28

“de Amazon, Apple, Disney több tőkével rendelkezik. Kérdés, tulajdonosok mennyi pénzt hasznàlnak fel a harcban?”

mindegyik megtette a tétjeit, nagyjából már látjuk, hogy a netflix 10-en túlra fog lőni, az amazon közelít arra, az apple-ről is volt szó talán, a disney+ pedig fel fog kúszni 2,5 milliárd dollárra.

Alterego9 - 2019. 04. 12. 18:36

“egy később Amerika első elnökévé váló 12 éves kubai-amerikai lány”

Tanulunk valami újat George Washingtonról? :P

unrealnoise - 2019. 04. 12. 19:26

Ez szvsz kifejezetten gyenge volt. Mármint, hogy ilyen kevés saját tartalommal, meg befektetéssel indulnak neki. Mintha nem lenne tőkéjük… ehhez képest a Netflix szinte szórja a pénzt…

Hát mivel nem szeretem sem az SW-t, a Marvelt meg aztán nagyon nem, pont totál érdektelen ez az egész számomra.

Sokkal jobban örülnék egy Amazonas beinduló lokalizációnak…

winnie - 2019. 04. 12. 19:58

unrealnoise: igazából nem a sorozatokat jelentették be, hiszen tudtuk az 5 címet, itt inkább a részletek voltak az érdekesek. de egyszerűen nem tehetnek mást, még így is masszívan veszteségesek lesznek, és ha nem válik be a cucc, akkor végképp. lehet, hogy idővel fel lehet futtatni egy szintre, de ők egyetlen stúdió, míg az apple mindegyik stúdiótól tud bekérni sorozatokat (és ők nem nagyon fognak filmezni). és tippre a disney még így is több eredeti tartalmat fog kínálni, mint a legtöbb streaming szolgáltató. vagyis biztos, hogy többet, de még a kevés saját sorozat is több, mint a legtöbb már futó és indulás előtt álló szolgáltató.

én is írtam, hogy egy adott könyvtárral, ami évenként csak 8-10 filmmel bővülhet és pár új sorozattal nem a nagyok mellé fognak fellépni, de ha az embereknek vonzó lesz az a konzervkönyvtér, amit birtokolhatnak, akkor nem fogja zavarni őket. és a simpsonsszal van egy user felhajtó örökzöldjük is, mint a friends vagy az office a többieknek.

winnie - 2019. 04. 12. 20:00

akit a sorozatok, a JÓ sorozatok érdekelnek, annak például jobban megéri a svéd Viaplay szolgáltató, ahol most 15-20 új sorozat készül, nem csak hazai, hanem nemzetközi projektek is, mint a most bekért shadowplay micheal c. hall, taylor kitsch és tuppence middleton főszereplésével – de nyilván, ha megkérdeznénk az embereket, akkor a disney-re szavaznának az IP-k miatt.

Captain Phillips - 2019. 04. 12. 21:16

Netflix, Amazon Prime, Hulu, HBO GO, Rakuten, Disney+, Sling TV, Apple TV+, Hotstar Premium, YouTube…

Itt hamarosan verfurdo lesz.

winnie - 2019. 04. 12. 21:23

a youtube bedőlt, a hotstar idetartozik, a sling az nem élő tévé?

de így van, teljesen igazad van, ezek, meg a warnermedia, meg a britbox, a facebook watch, a sony crackle, a cbs all access, a dc universe, meg a többi kisebb, plusz a tévécsatornãk szolgáltatãsai, plusz, és ez kiemelendő, a nemzeti szolgáltatások, amik sokszor ütik a globálisakat az adott piacon. eljön a választás kora.

én tuti ellennék a netflix, amazon, hulu trióval, főleg, ha egy britboxom lenne melléjük. az apple persze vonzó, de a konzervekre alapozó stúdiós streamek felejtősek számomra.

Neoprimitiv - 2019. 04. 12. 22:56

Bár a bejelentésekben az új tartalmakat hangsúlyozták, a csatornát valószínűleg inkább a gyerek műsorok fogják fenntartani. Úgy értem, hogy pont a többek által is emlegetett idő- és költség limit keményen bele fog szólni a választásba. Akkor pedig az a csatorna, amelyiken a gyerek kedvenc rajzfilmjei mennek kötelező darab lesz és akkor is egy másikat fognak lemondani, ha felnőttek egyébként inkább azt néznék.

Andris - 2019. 04. 12. 23:48

Egyébként úgy az összképet nézve ez a rengeteg streaming szolgáltató jelenléte, nagyjából ugyanaz, mint anno a szolgáltatók tv csatorna csomagjai. Persze van sok különbség a kettő között, úgy értem, hogy lényegében a kettő dolog abban ugyanaz, hogy mindkettő szolgáltatás arról szólt/szól, hogy minél több mindent lenyomjanak a torkodon. Csak a szolgáltatók mások. De mint régen, most is arra fizetsz elő aki többet tud nyújtani, de ugyanúgy megveszed a sok más filmet/sorozatot, amit vagy sosem vagy csak kis valószínűséggel fogsz nézni. Pont mint “régen”. Megvettél egy adott csomagot, lenyomták neked, hogy nagy király vagy, hogy ezt vetted mert ebben 100 tv csatorna van meg azta de tök jó, aztán néztél 5 csatornát, jobb esetben többet.

Jó persze a streaming szolgáltatásnál nagyobb kontroll van nálad, meg talán kicsit globálisabb ez az egész, mint egy tv csatornánál, de mondom, kategóriáját nézve igazából ugyanaz megy mint eddig, csak egy picit átváltozott. Átváltozott a TV-zés. Most ez csak így nem tudom, leesett, megdöbbentett egy kicsit, összeállt a már régóta ott motoszkáló kép, vagy nevezzük, ahogy akarjuk, nyilván ez olyan dolog, hogy a vak is látja. Mindenesetre érdekes, hát változik a világ.

Mondjuk azt még érdekesebb lenne végiggondolni, hogy vajon ugyanazért a pénzért (számolva az inflációval meg minden), amennyit régen kifizettél 100 csatornára, vajon most mennyit kapsz. Említette már itt egy kommentelő, hogy havi 6-7 ezer forint három előfizetés. Már nem nagyon emlékszem, hogy milyen árban mozogtak ezek a tv csomagok (vagy mozognak, mert még létezik ez, csak már egyre kevesebben használják), de olyan érzésem van, hogy a streaming szolgáltatás drágábbra jön ki.

A kis anekdota után:
Nekem a Netflix marha drága, de csak mert csóró egyetemista vagyok, nyilván ha lesz majd fix keresetem lesz módom előfizetni rá. Bepróbáltam Amazont, de konkrétan olyan érzésem volt akárhányszor kerestem rajta valamit, hogy semmi nincs fenn rajta, leszámítva azt a pár saját sorozatot, meg azt a kevéske filmet. Tehát nagyon nem érte meg, ebből a szempontból legalábbis. Twitch Prime-os akció miatt már megérte, úgy már nem éreztem azt, hogy semmit nem kapok a pénzemért. HBO GO-t, Hulu-t annyira nem ismerem, de egyik szolgáltatónál sem kaptam fel a fejem, hogy na ez csak ott érhető el, szóval nagyon jó lenne rá befizetni. Jó persze van 1-2, mint pl GoT, de nem jellemző.
A többiből meg némelyikről most hallok először.

Én amiatt aggódom egy kicsit, hogy mennyire fog átmenni ez az egész abba az irányba (és jelenleg szerintem oda tart), hogy ugye minden szolgáltató a saját kontentjére tartja a jogait, hogy csak ott legyen elérhető. Ez természetes, hát az a célja, hogy minél többen előfizessenek. De előbb utóbb eljutunk oda, hogy ez a rengeteg szolgáltató ugye csak a saját platformján adja a sorozatait, filmjeit, te meg megnéznéd nagyon, de nincs pénzed mindre, még úgy sem, hogy csak 1-1 hónapok erejéig befizetsz, hogy megnézd az adott sorozatot, úgyhogy inkább kalózkodsz. Így el is jutunk oda, ahol eddig voltunk. Rengetegen ugyanúgy kalózkodnak, de persze sokan előfizetnek, akik megtehetik. De ezt a töménytelen streaming szolgáltatást nem lehet bírni pénzzel, már most sem.

Hallak65 - 2019. 04. 13. 01:16

Kérdés, hogy mennyire lehet majd itthonról elérni vpn nélkül, vagy avval. A HBO GO-t és a HULU-t pl nem lehet vpnnel, mert amcsi hitelkártya kell hozzá. RIP live GOT.

@Andris
HBO GO itthon megéri. Havi 1500 forint, és nagyon nincs limitje, hogy hányan nézik. Mi családban 3 városban használunk 1 accot
Amazon Prime szar itthon legalább is. Kevés kínálat és csak dombornyomott kártyát fogad el
Hulu-hoz amcsinak kell lenni. Legalább is a paypalom nem fogadja el.
Netflix csúcs. De drága. Ha összeálltok páran 1 accra, akkor annyira nem, de ajánlott hozzá egy vpn előfizetés, már csak a kínálat növekedés miatt.
Részemről marad a BTN torrent :) Aki ismeri. Minden sorozat fenn van, ami amcsi vagy angol. Annyi baj ugye, hogy stream nincs, így marad az otthoni hálózat.

Samott - 2019. 04. 13. 08:33

Nagyon nem jo a jelenlegi irany a videos streaming szolgaltatoknal. A zenei streaming mar megerkezett, konszolidalodott, vevobarat format vett: a szolgaltatok arban es minosegben versenyeznek, a kinalat bagyjabol azonos. Arra fizetsz elo amelyik szerinted a legjobb de mindenhol megkapsz kb. mindent.

Video stramingnel nagyon nem ez van ahogy a fenti pelda is mutatja, itt hatosagi kozbelepesre lesz szukseg hogy valami hasonlo jojjon itt is mint ami a zenenel van. Mondjuk elso lepeskent tartalomgyartonak nem lehet streaming szolgaltatasa (ahogy a filmstudioknak se lehet mozilanca). Ez most minden csak nem vevobarat.

winnie - 2019. 04. 13. 09:28

a gyártó stúdióknak elvileg nincs is szolgáltatása. de akiknek van szolgáltatása, annak lehet stúdiója, mert miért ne. de nekem nem tűnik járható útnak az, hogy ha akarok indítani egy szolgáltatást, akkor azt ne engedjék. előállítom a terméket, és eldöntöm, hogy eladom-e valakinek, mondjuk a netflixnek, vagy én kezdem árulni. szerintem ehhez mindenkinek joga van. aki akarja, megveszi a terméket vagy azt, ami a fogyasztáshoz szükséges, de nem hiszem, hogy erre érdemes lenne rátelepedni. egy sorozat nem olyasmi, ami elengedhetetlen a létezéshez, kvázi luxuscikk.

ráadásul, ha azt nézed, hogy egy sorozatepizód (talán) 2 dollár, ha megveszed itunes-on vagy amazonon, akkor egy hónapra befizetni bármelyik szolgáltatónak 6-12 dollárt nem akkora tétel. mert itt hibáznak sokan a gondolatmenetben szerintem. ahhoz, hogy valaki hozzáférjen a tartalmakhoz, nem kell tíz havi díjat kifizetni. elég egyet és minden hónapban lehet szolgáltatót váltani. nyilván nem nézhetsz meg mindent így premierkor, de az végképp nem olyan jog, amit követelni lehetne. és ugye szürke alternatíva mindig létezik.

Samott - 2019. 04. 13. 09:54

Emlegethetjuk a szurke zonat, de miota van zene streaming szolgaltatom, nem volt szuksegem ra. Es ez lenne a tartalomgyartok erdeke. De videoban nincs erre megoldas. Az nem vevobarat, hogy havonat _kell_ ugralnom koztuk. De majd rajonnek maguktol vagy a hatosag rendet tesz koztuk. Sokkal rovidebb exclusiv idoszakok kellenek es sokkal szelesebb altalanos kinalat. Versenyezzenek minosegben (technikara gondolok: codec, savszel, sebesseg, app minoseg) es arban, de ne a kinalattal. Mert azt a vevok szivjak meg.

winnie - 2019. 04. 13. 10:10

én továbbra sem értem, hogy bármilyen külső szabályozó szervnek ahhoz mi köze, hogy a miskolci boltomban árulom a hamburgeremet, és ha valaki enni akar belőle, akkor utaznia kell érte. nem követelhetik, hogy küldjek belőle mintát egy fővárosi lerakatba, ahol mindegyik hamburgert begyűjtik. milyen alapon?

a zene kapcsán (szinte sosem hallgatok zenét, így nem ismerem az iparágat, de nem hiszem, hogy az jó analógia lenne, annak mindig is más volt a fogyasztási/disztribúciós metódusa) csak annyi a helyzet, hogy kapnak egy ernyőt maguk fölé, nem? ha valakinek megéri a különböző termékeket összefogja, akkor itt is megteheti, a disney is kínálni fogja együtt a disney+-t és a hulu-t, lehet, hogy idővel jön egy mamut, ami mindent kínálni fog, mert leszerződik a felekkel. más kérdés, hogy ekkor bárkit kihagyhatnak, ha kedvük van. nem ez van mondjuk a kábeltévés szolgáltatóknál? befizetsz és kapsz egy csomó csatornát, de lehet, hogy ezt-azt nem. szóval, ha ez történne, akkor rengeteg egyéb problémát vonzana.

winnie - 2019. 04. 13. 10:17

de szerintem az a fő kérdés, hogy mi itt a “probléma” gyökere. hogy mit akarsz megoldani. és nekem ez az, ami abszurdnak tűnik. eddig nem nézhettél minden sorozatot, csak azt, amit behoztak itthonra (vagy elértél mondjuk más csatornán.) most viszont egyre több sorozat van, amit nézhetsz. elérheted. akkor a gond az, hogy fizetni kell érte? nyilván nem, mert fizetnél. az sem lehet gond, hogy sokat kell, mert nem kell sokat, csak ha mindenre előfizetsz. akkor valójában csak a macera a gond? N.E.M.Á.R. szó szerint 2 perc leállítani egy előfizetést és beindítani egy másikat. ennél kisebb macera a világon nincs. én legalábbis kizártnak tartom, hogy valaki emiatt csapkodja az asztalt.

tehát, és javíts ki, ha tévedek, a fentiek nem jelentenek problémát. akkor csakis az jelenthet gondot, hogy nem tudsz mindent azonnal nézni, mert 1-2-3 hetet várni kell rá (hogy leteljen a hónap a szolgáltatóváltásig). ez amellett, hogy eléggé first world problem, még azért sem akkora gond, mert addig ki tudod használni az éppen aktuális szolgáltatód kínálatát. rosszul látom?

azzal egyetértek, hogy a zene gördülékenyebb, de ott nem is arról van szó, hogy azért fizetsz a szolgáltatásért, hogy egy zeneszámot először és utoljára meghallgass. míg sorozatnál vagy filmnél az esetek 97%-ában ez van. mint a hamburgernél. megeszed. ennyi. másnap másmilyen hamburgert eszel.

Zs.Gábor - 2019. 04. 13. 10:19

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a Disney-nek sikerül-e a rendelkezésére álló címeket tönkre tennie az úton. J.J.A-t és a Russo fivéreket gondolom nem tudják örökre magukhoz láncolni. Arra is mernék fogadni, hogy Gunn és Waititi sem ragaszkodik majd a kiadóhoz.

winnie - 2019. 04. 13. 10:22

tönkretenni? mármint hogy értve? hogy lehet bármit is tönkretenni?

a készítőket nem nagyon tudják láncolni, maximum a produkciós cégeket, de abrams cége eddig a warnernél volt (és most fog nemsokára egy gigadealt kötni valakivel), russoék a foxszal szerződtek valamire és most az mgm-mel – a rendezői munkájuk az szimpla egyedi szerződés, bárkivel szerződhetnek random munkákra. gunn és waiti is ilyen minőségben volt – előbbi most a warnernek rendez, utóbbi sem fog szerződni a disney-vel.

vannak a disney-n keresztül az abc studiosnak és más gyártó entitásnak is odaláncolt filmesei, de ők többségében írók, akiknek a nevét nem nagyon ismeri más.

Zs.Gábor - 2019. 04. 13. 11:08

@winnie:

Úgy értem a tönkretételt, ahogy mondjuk R.J. tette a Star Wars filmek fő vonalával. Engem a 9. rész trailere ébresztett rá, hogy a 8. rész sokkal nagyobb kárt okozott a frachise-hoz fűződő kapcsolatomban, mint eddig gondoltam. Anno a 8. rész trailerénél úgy néztem a trailert, hogy érdekelt, hogy mi lesz Rey, Finn és Poe sorsa, illetve kíváncsi voltam, hogy az újraforgatásokkal letudják-e tisztességgel zárni Leia sztoriját. Most, a 9. rész esetében viszont (ha Fischer jelenlététől eltekintek) csak konstatáltam, hogy “izgalmasnak tűnő jelenetek vannak benne, lehet, hogy jó film lesz”. Ez utóbbi reakcióhoz nekem nem kell egy kult státuszba jutott franchise, hogy egy jó film kiváltsa nálam.

Magyarán számomra a SW varázsa megszűnt és az egyetlen érzelmi dolog, ami 9. részhez köt, az Fischer.

Ugyanilyen baklövésekkel meg tudnak ölni sok Marvel karaktert is.

Egyébként a Disney esetére inkább az volna jó hasonlat, ha hirtelen egy világszinten mindenki által ismert hamburgert kezdenél el árulni CSAK miskolcon. Ráadásul tennéd ezt úgy, hogy a recept kitalálásához semmi közöd nem volt, csak megvetted sok pénzért. A Game of Thrones és a Stranger Things olyan hamburgerek, amik eleve a miskolci boltodban lettek világsikerek, viszont a Marvel és Lucas Arts összes jóval több boltban volt elérhető az exkluzivitás előtt. Magyarán fene tudja, hogy azt a piaci penetrációt elérték-e volna valaha a miskolci boltodban.

Szerintem sem lenne rossz, ha az exkluzivitás kapcsán fel lenne húzva pár jogi korlát. Már csak úgy a szabad verseny szellemében.

Jence4 - 2019. 04. 13. 11:43

Simán előfizetnék rá amennyiben , itt a lányomra gondolok főleg , szinkronos tartalmak elérhetőek lesznek rá legalább abban a kategóriában amit a Disney csatorna képvisel kábelen, most (Phineas és Ferb, Milo …stb. ) És ha kapunk legalább feliratot a premier sorozatokra, ezekről van valami hír?

human - 2019. 04. 13. 12:06

amúgy érdekes felvetés szerintem, hogy a stúdióknak tényleg nem lehet mozilánca egy törvény miatt, ami egy terjesztési forma, de streaming szolgáltatása nyugodtan lehet. és most nem a disney ellen paffogok, csak ez olyasmi ami eddig nem került elő a vitákban.

Samott - 2019. 04. 13. 12:22

“hogy a miskolci boltomban árulom a hamburgeremet, és ha valaki enni akar belőle, akkor utaznia kell érte”

Az alapokat nem erted, a peldaban nem kis hamburgerezo van, hanem hatalmas studio, aki visszael a helyzetevel. Ez egy versenyre epulo piacgazdasagban nem megengedett.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Paramount_Pictures,_Inc.

En most kb 5 eurot fizetek a zeneert, 10-et adnek a video streamingert is. De nem vagyok hajlando ugralni a szolgaltatasok kozt, mert azzal pont azt vesztem el amiert az ember penzert lemond a szurke zonarol: a kenyelmet. Ha egyik este Netfilxes sorozatra vagyok kivancsi a masik nap meg az uj Grand Tour-ra akkor cseszhetem, hogy van lehetosegem valtani koztuk.

winnie - 2019. 04. 13. 16:28

samott: te nem érted az alapokat. menjünk át oviba?:)

csak mondtam egy másik billegő analógiát, mint te – a zenés párhuzam teljesen abszurd, hiszen mind a gyártás, mind pedig a disztribúció teljes más modellt követ, a bevétel megosztás meg pláne. azt kell észrevenned, hogy ez egy olyan szegmens, ahol minden piac saját jellemzőkkel bír, nem lehet globalizálni. ez nem gond, de így te alapból egyetlen egy országra akarod megoldani a dolgot, amerikára (és a többi 300 streaming szolgáltatást a világon figyelmen kívül hagyod).

én erről beszéltem, mert ebből a mondatból kiderül, hogy elbeszélünk egymás mellett:

“hatalmas studio, aki visszael a helyzetevel. Ez egy versenyre epulo piacgazdasagban nem megengedett.”

te most komolyan a disney miatt írtad mindezt? kit érdekel a disney? ha rájuk gondolsz, akkor végképp érthetetlen, hogy mi a probléma? évi 5 sorozat, 8 mozifilm és direct to video filmen problémázunk? ott a netflix, aminek a filmjei nincsenek sehol máshol, míg ami diseny az tévében, moziban és videó/dvd-n is van. az visszaélés, hogy más streamingen nem lesznek? eddig is csak egy streamingen voltak. egy tévécsatornán.

vagy tényleg nem értem. miért él vissza a disney? mivel él vissza? ők globális szolgáltatást indítanak.

mi a helyzet a svéd viaplay-jel? sokkal több sorozata van, mint a disney-nek. amiket nézni akarok. de nem nézhetek. ők is visszaélnek? miben más a disney példája, mint az indiai vagy orosz szolgáltatóké?

“De nem vagyok hajlando ugralni a szolgaltatasok kozt”

nem vagyok hajlandó kettőt klikkelni, ezért szűnjön meg a szabad piacgazdaság, államileg kontrolláljunk mindent. legyen jegyrendszer és elidegeníthetetlen jog a streaming szolgáltatók összes termékéhez való hozzáférés EGY KLIKKEL!

bocs, de ez csak lustaság. ezekbe a rendszerekbe konkrétan bele van építve, hogy az előfizetőknek, ha nem csak egy szolgálatás érdekli őket, akkor UGRÁLNIUK KELL! (ld. a disney+ olcsóbb éves díja.)

ez olyan dolog, aminek örülni kéne, hogy nincs hűségidő meg minden. nagyon sokan így is tesznek. egyik hónapba ide fizetnek, élvezik a kínálatot és a premiereket, másik hónapba meg oda. tovább megyek: ez az ésszerű, mert semmi értelme több szolgáltatást tartani, ha valamit novemberben nem fogyasztasz, akkor LE KELL MONDANI. semmi értelme a semmiért 10 eurót fizetni.

winnie - 2019. 04. 13. 16:33

“”Ha egyik este Netfilxes sorozatra vagyok kivancsi a masik nap meg az uj Grand Tour-ra akkor cseszhetem, hogy van lehetosegem valtani koztuk.”

ez nagyon durva szerintem. muszáj a grand tourt a premier napján nézned? kivársz két hónapot a premier után, letöltöd a részeket, előfizetsz a netflixre, egy hőnapig ott vagy és az alatt az egy hónap alatt megnézed a 8 grand tour részt. közben letöltesz mindent a netflixről, ami érdekel, és az amazonos egy hónapod alatt megnézed azokat.

ha ennyi türelemd nincs, akkor persze nincs miről beszélni. nem tökéletes a rendszer, de majdnem tökéletes. oké, én hónapokat is képes vagyok várni epizódokra. itt egyedül az fog a falnak menni, akinek MUSZÁJ egy adott napon megnéznie egy sorozatepizódot. hány olyan sorozatod van, amivel nem lehet várni? ha minden szolgáltatón van, akkor valóban márlegelned kell: többet fizetsz vagy vársz az új részekre egy hónapot.

winnie - 2019. 04. 13. 16:34

“És ha kapunk legalább feliratot a premier sorozatokra, ezekről van valami hír?”

messze még szerintem, hogy a magyar specifikációkról infó legyen, de a honlap magyarított, szóval lehet bizakodni. itthon jól el tudnának indulni, ha lokalizáltak lennének a tartalmak, és mivel van hivatalos forgalmazója a disney-nek, talán van is rá esély.

winnie - 2019. 04. 13. 16:34

samott: de hogy ne legyen félreértés. az első kommenetedben ezt írtad: “mindenhol megkapsz kb. mindent”, illetve a stúdiós dolgot. utóbbira válaszoltam, ott nincs gond. előbbi kapcsán pedig válaszolni próbáltam és te utána a disney-ről beszéltél.

ha csak az a problémád, hogy a sorozatoknál nem kapunk meg mindenhol mindent (márpedig ezt írtad), akkor a válaszom amellett, hogy eddig sem kaptunk meg, hogy ez totálisan lehetetlen. 200 ország, 650 szolgáltató, amiből mondjuk 100 gyárt is tartalmat, több tízezer tévécsatorna rengeteg saját tartalommal.

nyilván minden tartalomelőállító eladhatja a termékeit bármelyik szolgáltatónak, de 1.) a netflixnek nem fog kelleni a drága örökösök, 2.) ha valaki megveszi, akkor exkluzív jogokat fog kérni. ez utóbbi ellen is volt érv, de akkor csak ez lenne a gond, hogy nem vehet meg mindenki mindent, illetve azt várjuk el, hogy az hbo a sorozatait adja el a netflixnek is?

csak mert az elég hamar kipusztítana sok szolgáltatót.

winnie - 2019. 04. 13. 16:37

“de streaming szolgáltatása nyugodtan lehet. és most nem a disney ellen paffogok, csak ez olyasmi ami eddig nem került elő a vitákban.”

írtam. nem a stúdióé a streaming. csak az anyacégnek van streamingje és stúdiója is. a sonynak is van streamingje. az hbo-nak is van streamingje. a netflixnek is van streamingje. a foxnak is, az nbc-nek is. és mindnek van gyártó stúdiója is.

winnie - 2019. 04. 13. 16:45

Zs.Gábor: értelek, de ez nem érv. az, hogy neked nem tetszett egy film, egy dolog. sok-sok millió embernek meg tetszett. egy ember nem számít. minden filmnek vannak “utálói”, nagy dolog. én is láttam olyan filmet, még franchise epizódot is, ami nem tetszett. na, bumm. nem tett semmit tönkre a stúdió, sem a rendező, a te szavad ennek kapcsán nem ér többet, mint a szomszéd srácé, aki szerint az egyik legjobb volt.

ha megölnek valamit, akkor utána “felélesztik”. ilyesmi sosem lesz téma, ez mind egyéni preferencia, totálisan szubjektív, és most olyasmiről van szó, ami ellen ugyan sokan felszólaltak, de még így is csak kisebbségről van szó.

“a Marvel és Lucas Arts összes jóval több boltban volt elérhető az exkluzivitás előtt. Magyarán fene tudja, hogy azt a piaci penetrációt elérték-e volna valaha a miskolci boltodban.”

itt nem történik semmi változás, csak annyi, hogy másik szolgáltatón lesznek streamingen láthatóak. a nagy filmek ott lesznek moziban, ott lesznek tévében, ott lesznek dvd-n – csak most nem a netflixen, hanem a disney+-on streamelheti őket az ember. ennyi. a hulun eddig sem voltak vagy az amazonon. vagy ha igen, akkor máshol nem. mindig egy tévé és egy szolgáltató szerzi meg a jogokat. itthon a thor: ragnarok akkor került fel a netflixre, amikor lekerült az hbo go-ról.

“Szerintem sem lenne rossz, ha az exkluzivitás kapcsán fel lenne húzva pár jogi korlát. Már csak úgy a szabad verseny szellemében.”

szabadon versenyeznek egymással a termékek, azaz a szolgáltatások. ami hbo-s, az szinte mindig csak hbo-n volt látható. ami rtl-es, az az rtl-en.

Anonymus - 2019. 04. 13. 17:54

Nem akarok gonoszkodni winnie, de még mindíg ugy gondolod, hogy a Disney nem lehet majd ellenfele a Netflixnek, mert más ligába vannak :)

csicseri - 2019. 04. 13. 18:27

Számomra nem az kérdés, hogy ki tudom-e fizetni az egyik-másik streaming szolgáltató díját, hanem az, hogy mikor nézzem meg azt a sokat amit készítenek. Szerintem iszonyatosan sok sorozat készül, ebből tippelve a baráti társaságomat-szülőket-gyerekeket beleszámítva egy átlag család 20-30 sorozatot néz heti szinten főzőműsorokkal, természet, gyereksorozatokkal együtt.Az össze többi ami megy, max belenéz, de ha nem látná akkor se esne kétségbe.
A legfőbb problémám, hogy az általam nézett sorozatok mindegyike lassan másik szolgáltatónál van.
Az, hogy össze vissza ugráljak előfizetésben nem megoldás. Én nem 1 hónap múlva szeretném őket -megnézni, hanem 1-3 napon belül, 7-8 adó által készített sorozatokat nézek, ja és van amelyiket Magyarországon nem is adják. Sok nem is streaming szolgáltató műsora mert éppen valamelyik európai közszolgálati vagy nagy országos csatorna finanszíroz,ami miatt hiába van HBO Go-m semmit nem ér.
Jó az irány, de az, hogy több ezreket fizessek ilyenekre kizárt. Pld Netflix műsor kínálata nekem olyan mint a magyar tv előfizetése, sok sorozat,10 olyannal ami érdekel.
Hogy mi lehet a megoldás, tartalom alapján való fizetés, tök mindegy hol élsz, legyen lehetőséged,ha érdekli valami megnézni pld.1$/nap díjszabással. Akár úgy mint egy bármit nézhetsz akár úgy csak bizonyos tartalmakat alapon. Ma a 21-században-totál mindegy hol vagy, ha van bankkártyád és interneted simán meg lehetne oldani.
Sorozatokhoz legyen kötve ha X-t szeretnéd megnézni, de nem akarsz előfizetést akkor is megtehesd. Röhej ha valaki szereti pld a francia sorozatokat szinte esélye sincs eldönteni mit nézzen, mert annyira keveset találni.
Az első 3 részt minden sorozatból kötelezően ingyenessé tenném, így a kevésbbé ismert sorozatoknak is lenne lehetőségük megszerezni rajongótáborúkat.
Ha valakinek tetszik egy sorozat, áldozni fog rá.
Országonként fizetéseket figyelembe véve állítanám be a fizetést, vagy egy normál megtérülési számítással.
Így majdnem minden sorozat nézettsége pontosabban megállapítható lenne, az is látszódna melyik ország-régió milyen típusú piac. És innen igen közel lenne az újabb marketingeszközök bevetése.

Samott - 2019. 04. 13. 18:51

winnie: ne gorcsolj ezen, ez pont egy disney hir, de nem csak roluk van szo: az HBO a netflix es kb az osszes “studio” a sajat termeket a sajat feluleten adja. A filmstudio mozilanc analogia tokeletes, ha megnezed a linkelt wikit pont az volt akkor is a gond mint most. Vertikalis integracio oligopol piacot teremtett. Hatranyba kerulnek a kisebb versenytarsak es maga a fogyaszto is. Es ilyen szempontbol tok mindegy hogy a studio nem kozvetlenul birtokolja a streaming szolgaltatot, pont eleg a kozos anyaceg is a piaci verseny elfojtasahoz.

Nem ugralhatsz naponta, vagy orankent ha eppen masik szolgaltato termekere vagy kivancsi. Es mindre se lehet elofizetni mert egyszeruen gazdasagtalan. Ezzel a rendszerrel a fogyaszto csak veszithet.

Andris - 2019. 04. 14. 00:26

@csicseri:

Ez nem is rossz ötlet, bár mondjuk szerintem az első 3 rész túlzás. Max pilot.
Mondjuk ehhez már eléggé hasonló az hogy Amazonon és iTunes-on megtudod venni részenként a sorozatokat, de persze az meg is marad, bár már így is részenként 1-3 dollár körül mozognak azt hiszem (de lehet, hogy sorozatfüggő, úgy rémlik van ami drágább), ami nem is rossz.
De azzal tökéletesen egyetértek, hogy a tartalomra lehetne fókuszálni inkább az előfizetéssel, és rövidebb intervallumra, mert olyan sosem lesz, hogy egy teljes hónapot kihasználj.

@Hallak65:
Sajnos a VPN nem megoldás. Netflix is, HBO is, meg gondolom a többiek is (de ezekről biztosan tudom), nagyjából 1 nap alatt észlelik és értesítenek, hogy nagyon gyorsan hagyd abba a VPN használatát.

zirmi - 2019. 04. 14. 05:04

nekünk netflix előfizetésünk van amit a szomszéd használ és cserébe mi megkaptuk a hbo go jelszavát. igy most teljesen vállalható.
netflix régebben nagyon tetszett amikor még sok volt rajta az újdonság viszont most hogy már kb mindent láttunk az új sorozatoktól nem vagyunk elájulva. 1-2x van valami ami tényleg jó de a többség csapnivaló.
néha látok 1-2 érdekes külföldit de nincs időm belenézni 2-3 részeket h eldöntsem tényleg jó-e. utoljára talán a 3% amire ráakadtam és tetszett.

ha a disney pl elérhetővé tenné a hulut is egy csomagban akkor tuti előfizetnék rá netflix helyett.

addig pedig a legkölcséghatékonyabb megoldás az ha 3-an három szolgáltatóra fizettek elő és megosztjátok egymással.

winnie - 2019. 04. 14. 08:20

zirmi: nem tudom, hogy csinálod, de én képtelen vagyok tartani a lépést még az újdonságokkal is, nem hogy a régiekkel, amik folyamatosan frissülnek és kerülnek fel. de, és ez nyilván szubjektív. még mindig nem tudtam elkezdeni olyan alapsorozatokat, mint a dirk gently vagy a happy, a mad mennek csak az elején tartok, de most hétvégén végre ledaráltam a dirty john-t, szóval eggyel kevesebb.

“1-2x van valami ami tényleg jó de a többség csapnivaló.”

1-2 van, ami csapnivaló, de a többség tényleg jó. csak az elmúlt hetekből:

04.12 Special, HUGE In France – mindkettő elég jó
04.11 Black Summer – a pilotja kifejezetten tetszett, de nem ítélnék elhamarkodottan
04.10 You vs Wild – remek családi móka
04.05 Our Planet, Chilling Adventures of Sabrina S2, Quicksand S1, Tijuana S1, Persona: Collection – a sabrinát utálom, de sokan szeretik, a quicksand és az our planet elég jó, a tijuana is jól sikerült, a personát nem láttam, de nem tudom elképzelni, hogy rossz lenne
03.29 Osmosis S1, Santa Clarita Diet S3, On My Block S2 – az osmosis nem jött be, a santa claritát mindenki dicséri, de nagyon nem szeretem, az on my block nagyon jó még mindig.

és folytathatnám a sort. akár saját újoncok (if i hadnt you, russian doll, umbrella academy, story of a crime, delhi crime, after life, love death and robots), akár vásároltak (traitors), akár folytatások (the oa), csupa jó cucc.

ismétlem, ez totál szubjektív és benne van, hogy csapnivalónak tartod, ami szerintem jó, de a többség szerintem nem küzd ilyen gondokkal.

“ha a disney pl elérhetővé tenné a hulut is egy csomagban akkor tuti előfizetnék rá netflix helyett.”

a kettő együtt nem lenne annyi újdonság, mint a netflixen, ha ott ez a gond.

Necridus - 2019. 04. 14. 12:59

A Love,Simon sorozat is Berlantié lesz, ahogy a film is?

winnie - 2019. 04. 14. 13:02

nem. de uyganazok az irok fogjak vinni, akik a this is us showrunnerjei is.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz