login |

Kövesd élőben: Game of Thrones 8. évad premier + szavazás

2019. 04. 14. 21:40 - Írta: winnie

104 hozzászólás | kategória: ajánló,

Na, fogja nézni valaki élőben? És aki nézi, az fennmarad vagy korán kel? Én eleve 4-kor szoktam mindig, szóval… Aki pedig később nézi, annak sikeres spoilerkerülést, mi óvatosak leszünk

Ma. 3:00. HBO. Game of Thrones – 8×01 (3:00 vagy 4:00 HBO GO is) (kritika leghamarabb hétfőn este – de addig is itt nyugodtan kibeszélhető a rész sugárzás után is, a kommenteket majd átvisszük)

Emlékeztek még arra, hogy nagyon, nagyon régen voltak ilyen posztjaink? Mármint amikor külföldi sugárzást követtünk élőben, és reagáltuk le a látottakat kommentben.

(Hirtelen kettő ugrik be (meg a Capaldi-s Doctor-bejelentés), de hátha valakinek több is rémlik. Az egyik a Lost-finálé online streaminges (reklámos!) nézése volt (basszus, elkezdtem olvasni a kommenteket, hidegrázás!), a másik meg a Supernatural 5. évados zárása. UPDATE: Én hülye, a címre kell csak rákeresni. Még követtük élőben a House-sorozatzárót és a How I Met Your Mother-sorozatzárót is.)

Most szerencsére nem kell illegális netes streamekre hagyatkoznunk, hiszen egyrészt az HBO Amerikában egy időben adni fogja az évadnyitót, másrészt az HBO GO-ra is felkerül, bár utóbbinál olvastam, hogy 3:00-kor, de nekem az szokott rémleni, mintha csak 4:00 után élesedne, de lehet, hogy csak a logikám diktálja ezt, mert különben 3:01-kor el lehetne spoilerezni a 8×01 végét.

És, amíg várjuk a premiert, addig két szavazás. Az egyik arról, hogy ki mikor kapcsolódott be a sorozat nézésébe, a másik pedig a lemorzsolódási rátáról.

Mikor kezdted el nézni a Game of Thrones-t?

View Results

Loading ... Loading ...

Hogy állsz a Game of Thrones-szal?

View Results

Loading ... Loading ...

104 hozzászólás Ne habozz!

Anzu - 2019. 04. 14. 22:08

Egyetemista létemre megengedhetem magamnak, hogy fentmaradjak és élőben nézzem. Remélem tényleg 3-kor kezdődik HBO Go-n, mert így is elég késő.

cherockee - 2019. 04. 14. 22:10

Dolgozom, várom a 3 órát, de rohadjanak meg ha alapozós rész lesz, utolsó évad, itt már legyen az első is eszméletlen. HBO GO remélem inkább 3 óra.

DennyKeh - 2019. 04. 14. 22:19

Én pont ebben a pillanatban vesztem el a Game of Thrones szüzességem, ugyanis most nézem az 1×01-et, hogy mire vége az utolsó évadnak felzárkózzak.

Meg hát Emilia Clarke.

Aszusz - 2019. 04. 14. 22:23

Én felkelek, utána meg visszafekszem (aztán 6kor újra kelek…).

FoxyLady - 2019. 04. 14. 22:25

Sziasztok!

HBO-GO-ra úgy tudom 4:00-kor kerül fel.
Vagy fentmaradok vagy felkelek hajnaléi 4-kor ,ha sehogy se jön össze akkor viszont délutánig semmi netezés

Gabireal - 2019. 04. 14. 22:25

Én is fenn tudok maradni, mivel éjjeles hét következik, de remélem 3-kor fenn lesz már a GO-n, és bírni fogja a szerver is!

Fruzsi - 2019. 04. 14. 22:28

Sziasztok!
Annyi szeretnek kerdezni hogy szerintetek HBO GO-n lesz rajta mar felirat hajnal 4kor?

zolij - 2019. 04. 14. 22:48

megpróbálok 6 körül felkelni, hogy még meló előtt meg tudjam nézni. Ha nem sikerül, akkor este és próbálom kerülni a spoilereket napközben.

Flowey - 2019. 04. 14. 22:52

Nem, nem maradok fent. Bár lehet mégis, de akkor se nézem meg éjjel, ennek kettő oka van.

1.Nincs “hábéó” go-m.
2.Gondolom felirat nem lesz hozzá, és hiába értem az angol nyelvet amúgy, ha a szereplők rémes tájszólása (Theon és Sansa karakterét alakító színészeknél főleg) annyira nem teszi ezt könnyűvé.

Úgyhogy inkább holnap, meló után, remélem addigra lesz felirat. Ha nem, akkor kedden. Ha akkor sem, akkor majd akkor, ha lesz felirat. Akár angol is lehet, mert írva könnyebben értem.

Edrick - 2019. 04. 14. 23:29

“Gondolom felirat nem lesz hozzá”

De-de :) Legalábbis az utóbbi két évadnál volt a premierkor, szóval meglepődnék, ha most nem lenne

Danca - 2019. 04. 14. 23:33

Megyek dolgozni reggel, szóval nekem felejtős. Majd a héten beiktatom valamikor. Addig meg kerülöm a közösségi hálókat. Meg úgy az egész internetet. Meg az embereket.

Red Tornado - 2019. 04. 15. 00:07

Éjjeles vagyok, reggel haza érek és nézem.

Python - 2019. 04. 15. 00:23

Flowey és Edrick: Volt egy kis kavar, mert Bruzsy & darkspell a 8. évadot nem feliratozza már. (Jobb a feliratuk, mint a HBO gyári felirata. Ők nem finomkodtak a trágár kifejezéseknél. ;) )
https://www.facebook.com/395244587240727/posts/2045641342201035?sfns=mo

Viszont jött jó hír is, lesz felirat. ;)
https://twitter.com/feliratokinfo/status/1117393180629110791

felkelek, és 3 -kor a HBO HD -n megnézem, majd visszafekszem. ;) :P :) Aztán este 8 -kor megnézem újra, de lehet már du. HBO GO -n megismétlem, ha ütős lesz a GOT S08E01. ;)
Ébresztőórák beélesítve…!

Wellsie - 2019. 04. 15. 02:54

Red Tornado pacsi. Én is éjszakás vagyok😂😂

MrMatt - 2019. 04. 15. 03:02

HBOGO: TypeError: Cannot read property ‘play’ of undefined

eddig nem nagyon akar elindulni

HappyG - 2019. 04. 15. 03:04

Eddig nálam is hibát ír…

Lynx - 2019. 04. 15. 03:05

Nálam is ugyanezt írja ki.

Borsesz - 2019. 04. 15. 03:08

Ennyit birtak az HBO szerverek 😁

Steelwolf88 - 2019. 04. 15. 03:08

Nálam most már jó! De még mindig ,hamarosan’ állásba van!

Tibi - 2019. 04. 15. 03:08

Ugyanez a hibajelzés van nálam is :/

Ktk - 2019. 04. 15. 03:11

Ugyan ez a helyzet : Type error….

gombus - 2019. 04. 15. 03:11

Nálam a tv adás is fekete… hbo és hbohd-n is :(

SWgeek - 2019. 04. 15. 03:14

Másnak sem működik az HBO go? Kb 3 körül még belépett, azóta sztem megölték a türelmetlen Got fanok 😁

MrMatt - 2019. 04. 15. 03:16

Az mondjuk vicces lesz, ha torrentről előbb meg tudom majd nézni, mint az HBO GO előfizetésemről, amit nyilván a GoT 8. évad miatt újítottam meg…

Zoli - 2019. 04. 15. 03:16

4-től nézhető HBO GO-n, 3-tól csak a kábeles HBO adja!

Lynx - 2019. 04. 15. 03:17

2 kor még néztem rajta adást. Most konkrétan semmit nem lehet elindítani

MrMatt - 2019. 04. 15. 03:20

Ha csak 4-től lesz GO-n akkor nem értem miért váltják át elérhetőre 3-kor.

MrMatt - 2019. 04. 15. 03:23

Egyébként biztos, hogy HBO GO-n is elérhető (valószínűleg külföldi oldalon), mert egyes helyen már fent van 720p és 1080p-ben az első rész :/

Lynx - 2019. 04. 15. 03:33

Elindult a go Jee. De szaggat… van magyar felirat

pracsa - 2019. 04. 15. 03:35

Qrva jó az új főcím

yagami - 2019. 04. 15. 03:48

Majd csak délután nézem szerintem 1080p-ben, magyar felirattal ( talán feliratokon lesz valami ). Go-m nincs és nem nagyon szeretnék előfizetni. De azért nem bírom ki, hogy ne nézzek be ide. :D Az új intró pl. meglepett, nagyon kíváncsi leszek… I_m_db-n eddig 9.9 de szerintem csak azért mert végre elkezdődik… durva lenne, ha valóban ilyen erős kezdés lenne. Persze örülnék neki, de szerintem nem lesz ilyen jó. Na de majd megmondjátok:)

pracsa - 2019. 04. 15. 03:53

Az Hbo go 1 hónapig ingyenes.

yagami - 2019. 04. 15. 03:58

Ja, vágom, de inkább letöltöm. Úgy döntöttem. Egyrészt azért, mert nem tudom hogy fordítják, lehet valami eltérne a megszokottól és picit zavarna. Másrészt meg fingom nincs, de inkább így. :D

yagami - 2019. 04. 15. 04:04

YT-n fenn van – ha minden igaz – az új intró és a kövi rész promoja a hivatalos csatornán, akit érdekel.

Steelwolf88 - 2019. 04. 15. 04:10

Elég alapozós rész!

Edrick - 2019. 04. 15. 04:24

@Python
Úgy értettem, @Flowey a gyári feliratra kérdezett rá, arra mondtam, hogy az az elmúlt évadoknál volt, és hogy szerintem a HBO nem hagyja felirat nélkül a nézőket most sem :) (és szerencsére volt is felirat!)

MrMatt - 2019. 04. 15. 04:30

Alapozásnak nem volt rossz. 7.5/10

pracsa - 2019. 04. 15. 04:32

A rész persze alapozás, de egy perce sem volt felesleges. Sokat haladtunk. A rész leginkább az újratalálkozásokról és erőviszonyokról szólt

MrMatt - 2019. 04. 15. 04:42

Hamar elment a rész, gondolom a következő is felvezetés lesz a Winterfell csatájára és még 2 hét a hosszú epizódokig :(

episode 1 (April 14): 54 minutes
episode 2 (April 21): 58 minutes
episode 3 (April 28): 1 hour, 22 minutes
episode 4 (May 5): 1 hour, 18 minutes
episode 5 (May 12): 1 hour, 20 minutes
episode 6 (May 19): 1 hour, 20 minutes

NightKingJunkie - 2019. 04. 15. 05:21

Az új opening 10/10, a látványvilág lehengerlő (látszik az a részenként 15 millió dolláros költségvetés). Jó kis felvezető rész volt. Letudtuk a kötelező találkozásokat, John megtudta az igazságot, Jamie is megérkezett, Theon is elindult északra (valószínűleg meghalni). Gondolom a következő rész is hasonló stílusú lesz a végén egy jó kis cliffhangerrel, aztán indulhat a Battle of Winterfell :O

8.5/10 Eddigi legjobb évadnyitó.

Most pedig várhatunk egy hetet :((

ikelemen5 - 2019. 04. 15. 05:58

Szerintem is teljesen jó rész volt. Találkoztak, akiknek találkozniuk kellett, mindenkinek jutott néhány jelenet, érdekes párbeszéd, és jópár utalás.
Az arcom amikor meglátom a sárkányokat még mindig ilyen: :D :D
#teamsansa

SASI - 2019. 04. 15. 06:20

Mikor lesz már jövő hét hétfő?!

LordPicard - 2019. 04. 15. 06:38

Huhh de jó volt :) Egy órával kellett csak korábban kelnem a meló előtt, és megérte :)

Az új főcím király, az epizód vége meg hűha…

ftamas89 - 2019. 04. 15. 06:43

Tv-n nézem, az előző évaddal is így tettem!
Délután dolgozok, de majd délelőttös heteken is meg tudom nézni 🙂 Mindegyik kb. 03:00 – 04:20-ig tart, én 04:25-kor szoktam indulni dolgozni, úgyhogy teljesen tökeletes. 1 órával kelek előbb, az semmi 🙂 Az viszont rossz hogy senkivel nem tudok róla beszélni 😀 Mert minden ismerősnél előbb látom XD
Nagyon jó volt ma az első rész. Sokadt haladtak, nem volt uncsi töltelék benn 🙂 Volt 1-2 vicces is aahh tényleg marhára tetszett 🙂

katyvaszlipp - 2019. 04. 15. 06:55

Sam ovis viselkedése nekem karakteridegen volt, az apja gyűlölte, kétszer kitagadta, megvetette. Ha lett volna egy két elejtett utalás a korábbi évadban hogy azért kedveli az öreget meg fontos neki akkor azt mondanám okés.
Illetve annyira nem mérik fel a karakterek, hogy mi a tét.
Kicsinyes önös érdekek, Jon Dany ellen hangolása stb.

Egyébként rendben volt a rész, zseniális párbeszédek, összenézések, jól elhelyezték a szereplőket.
Meglátjuk hogy megyünk tovább.

spedway - 2019. 04. 15. 07:23

Picit nem értem, miért számított az, hogy premier időpontban kell látni, amikor most reggel 6-kor felkelve is ugyanúgy meg lehetett nézni a nyitót. Felirat van, és a nagy roham után akadásmentes volt (bár én GO-n még sose tapasztaltam szaggatást, mind1).

A részről: iszonyatosan tetszett, ennek a sorozatnak minden pillanata kincs. Az új főcím wow, kicsit csavartak az eddig megszokotton és a fal leomlásával indul wow :) Az utolsó öt perc két jelenete – a kifeszített Umber-gyerek és Jaime találkozása Brannal óriási volt. Este újranézős. :)

katyvaszlipp - 2019. 04. 15. 07:33

Nekem egyrészt a spoilerek elkerülése miatt. (Facebook, messenger, instagram, ismerősök)
Másrészt 7re megyek munkába, este 7re esek ma haza program miatt.
2 év ínség után muszáj volt:D

v - 2019. 04. 15. 07:37

@katyvaszlipp
Sam nem is az apja miatt rendült meg igazán, hanem a testvére miatt, akit tényleg szeretett, és aki nem bántotta.
de azt egyébként is nehéz megjósolni, kire hogyan hat egy családtag elvesztése, még ha látszólag nincs is köztük szoros kapcsolat.

csaba14@freemail.hu - 2019. 04. 15. 07:45

Ezt értem de akkor se érzem jogosnak hogy emiatt elkezdjen áskálódni Dany ellen.
Főleg Jonnál, aki sose akart vezető lenni, se király.
Csak le akarja nyomni a másokat, eddig nem foglalkoztatta ez a gondolat.
Azért is “térdelt le” Danynek mert rájött hogy ez baromira nem fontos.

Ennek nem most van itt az ideje.

Branre számítok, aki önt egy kis józanságot a fejekbe, mert jelenleg kb Jon és ő az, akik átérzik a helyzet súlyát.

dexike3 - 2019. 04. 15. 07:46

remek évadnyitó volt pont azt hozta, amit vártam.
látszik, hogy már nem Martin írja, amiatt lehetnek benne suta dolgok pl. ahogy írtátok Sam, vagy pl. a sárkányon lovaglás. nála jobban meg voltak alapozva ezek a dolgok.(Sam a testvére miatt akadt ki szerintem.)
az Umber ház milyen “szép” véget kapott.
szintem meg volt az összes nagy találkozás, főleg az utolsó Jamie-vel volt nagyon ütős.
a mások elleni küzdelem után érdekes lesz 6. Aegon és Daenerys vívódása. plusz ha kitudódik, hogyan fog a többség reagálni, köztük Cersei.

OFF:egy hónapja keringet az első rész leirata. 90%-ban bejött.

dexike3 - 2019. 04. 15. 07:55
Blobov - 2019. 04. 15. 08:28

Évadnyitónak tökéletesen elment, a Sansa-Tyrion beszélgetés a régi szép időket idézte (amikor még volt tartalma és szép csipkelődése a beszélgetéseknek), a golyszis duma ellenben kiábrándító volt.

A sárkánymászás meg wtf – Danny nem is lepődött meg, nem is gondolkodott semmin, kicsit túl egyszerűen ment ez…

noodles - 2019. 04. 15. 08:28

Sam nem hiszem, hogy áskálódnak, egyszerűen csak elmondta Johnnak az igazat, amire ráadásul Bran kérte meg.
Jamie nem tudom mire számít, de biztos nem fogják tárt karokkal fogadni.
Jó kezdés volt.

cherockee - 2019. 04. 15. 09:12

Hadd mondjak ellenvéleményt, tetszett, de a sárkányos jelenetnél azt vártam volna, hogy azért ennek nagyobb dolognak kéne lennie, Tyrion-hoz a hülye vicc nem illett nagyon, konkrétan céltalan gonosz volt, mindenki találkozott mindenkivel, Tormund vicce is besült nekem, Jon végre tud valamit, Sansa még mindig idegesítő, Arya szintén, értem, ennyi. Bran brankedett, valahogy nem mozdult meg számomra. De nem volt rossz, csak többet vártam.

Babesz - 2019. 04. 15. 09:14

Jó volt, rövid volt :)
Csalódottan ültem neki, minimum azt vártam, hogy minden egyes rész legalább 1,5 órás lesz, úgyhogy eleve elvette a kedvemet mikor megláttam, hogy nem lesz annyi.
Remélem nem cseszik el ezt az utolsó évadot nagyon. Nincsenek olyan oltári nagy elvárásaim miután Martinnak nem sikerült megírnia a könyveket, de azért ne legyen nagyon béna befejezése. Nem tudom csak én utálom-e Daeneryst olyan nagyon, de mondjuk ha őt kinyírnák akkor annak nagyon tudnék örülni és minél hamarabb annál jobb lenne :)
Sam számomra egyáltalán nem volt fura. Egy gyerek akármennyire is utálja a szüleit, de azért csak megrendül ha kiderül, hogy meghaltak. Lehet hogy az apja utálta őt azért amilyen, de ettől még nekem fura lett volna ha Sam rezzenéstelen arccal veszi tudomásul, hogy kiiktatták az élők közül a családtagjait.
Voltak nagy találkozások bár olyan nagy katarzist nem éreztem mint korábban vártam amikor ezek megtörténtek, de a vége az jó volt nagyon. Nem esett le, hogy Bran milyen régi barátját várja annyira, de még akkor sem amikor megjelent, jó jelenet volt. Alapozós rész volt, de jó, várós nagyon a következő rész :)

Mate - 2019. 04. 15. 09:15

@Dexike, minek kell kovetkezo reszbol spoilerezni?

Carl - 2019. 04. 15. 09:34

Nagyon vártam és nem kellett csalódnom, viszont nagyon rövid volt nekem ez az 50 perc, és már csak 5 rész maradt pedig még annyi dolognak kell történnie… Csak attól félek hogy elkapkodják mint a 7. évadban és megint láthatjuk a teleportálásokat, de remélem nem így lesz. Kezdetnek bíztató volt ez, nagyon tartalmas volt, ha így folytatják akkor egy jó befejező évadot kapunk.

Rendex - 2019. 04. 15. 09:48

Tökéletes alapozó rész volt 2-3 hidegrázós jelenettel (sárkányok, Sam – Jon, Jamie – Bran)

Várom a folytatást, kíváncsi vagyok, hogy a holtaknak pontosan mi is a célja, mire akartak utalni az üzenetükkel.

Egy rész után viszont úgy érzem, hogy nem lesz elég a játékidő egy olyan befejezésre, amire a legtöbben kíváncsiak lennénk. (Ne legyen igazam! :D)

jessm - 2019. 04. 15. 10:30

Elég jó volt az első rész. Mindenki találkozott mindenkivel, kb. mindenki megtudta amit kellett.
Persze innen könnyű elszúrni, azzal hogy egy nagyon furmányosat húznak és az rosszul sül el. Ezért is inkább meg várom az 5. részt minimum mert ha nagy hülyeségeket húznak kevésbé leszek ideges.

Platschu - 2019. 04. 15. 10:35

Az új főcím mesés. Iszonyat látványos lett.

A párbeszédek többsége viszont csapnivaló : dugásközpontú dumák vagy hogy kinek hiányzik a férfiassága… Ez olyan lealacsonyító stilisztikai színvonal, amire már az előző két évadban is volt példa. Többen írták, hogy mióta nincsenek könyvek, azóta vannak ilyen suta jelenetek, holott régen még hatalomról, politikáról, ármánykodásról is beszéltek.

Szépen felvezették a karakterek közti konfliktusokat. A Samet játszó pali hihetetlen jól játszott. Nem bánnám, ha ő nyuvasztaná meg Daeneryst a végén, mert a szelíd férfitól ez lenne a legváratlanabb lépés.

seven - 2019. 04. 15. 10:48

“tökéletes alapozó” az utolsó évadban amiben csak 6 epizód van szerintem már kevés. Ráadásul a dialógus ugyanolyan gyenge mint a 6. évadban. Én unatkoztam.

Binky - 2019. 04. 15. 11:04

Én is csalódtam a rész hosszúsága miatt, azt hittem az összes rész 1,5 órás lesz.

Alapozásnak jó volt, tényleg mindenkit behoztak, meg voltak a találkozások, de azért Bran-nak és Jon-nak el kellene jobban beszélgetni. Neki kellett volna elmondani a származását sztem, nem Sam-nek. Kíváncsi leszek, hogy mikor mondja el Danynak, illetve a többieknek Jon.

Danyt én szerettem az elején, de ahogy múlt az idő, nagyon arrogáns lett. Még mindig a címe érdekli, és nem az emberek megmentése és a beköszöntött tél, ahogy ezt Jon látja. Bár ő kétszer már megharcolt velük. De tényleg nem a címeken kellene marakodni, hanem tenni a dolgukat.

Cersei meg ül az üres trónusán, de nem tudom ki felett akar uralkodni… Közben kb. egy hatalom nélküli, kurva lett egy stricivel meg pár hajóval.

A sárkányrepülés nem lett volna rossz, de miért kellett Jonnak bénázni?! Csalódás volt az a felszállás. Dany anno csak felült és kész. Neki is a vérében van, a sárkányok érzik, neki is kellene.

nemis - 2019. 04. 15. 11:22

Nem volt rossz, bar tobb akcio is lehetett volna. Anno arrol is voltak hirek, hogy hoszabbak lesznek a reszek azert lesz csak hat resz, de ez nem igazan volt hoszabb.

A masodik resz elozetesebel nekem ugy tunik, hoagy a masodik resz is olyasmi lesz mint ez, arra tippelek, hogy a masodik resz legvegen jelennek meg a holtak es a harmadik reszben lesz a nagy harc – ez csak tipp persze.

Zs.Gábor - 2019. 04. 15. 11:42

Kicsit úgy éreztem, hogy ez a rész inkább azoknak szólt, akik az 5. évadban otthagyták a sorozatot. Szerintem senki másnak nem volt igénye ennyi Jon&Dany jelenlétre.

Már csak a 7. évad vége miatt is szívesebben követtem volna inkább Tormundék történetszálát. Na meg egyelőre azt sem értem, hogy Varys-t miért vitték magukkal, hanem tudnak vele mit kezdeni.

JcGross - 2019. 04. 15. 12:06

Olyan lehetőség miért nincs, hogy “Nézem, de már nem annyira érdekel, csak kíváncsi vagyok ennyi idő után már a végére”?

- 2019. 04. 15. 12:28

Nagyon kevés az ekkora volumenű mestermunka (ezen a szinten pl.: BB, Lost, Leftovers, TD S01 meg még egy pár). 2011 óta imádom, nem győzök elég köszönetet mondani a készítőknek, íróknak, színészeknek a létrejöttéért. Még a gyengébbnek titulált 5. és 7. évadot is imádtam. Többször kirázott a hideg a 8×01 alatt. Nagyon-nagyon fog hiányozni ez a sorozat. Nem tudom lesz-e még valaha ekkora szintű magnum opus, ami képes betölteni a GoT után tátongó űrt.

ikelemen5 - 2019. 04. 15. 12:44

Amikor Jon bemutatta Sansát és Danyt egymásnak, Bran közbeszólt, hogy senkit nem érdekel, hogy kié Deres, mert nagyobb bajok közelegnek, de válaszra sem méltatták. Ott kellett volna egy párbeszéd, ahol Dany rájön, hogy “igazad van, tényleg nem érdekes”. Ehelyett ott puffogott Jonnak, hogy nem szereti Sansa. Nem alkalmas uralkodásra.
#teamSansa.

winnie - 2019. 04. 15. 12:54

JcGross: :)) van olyan is. az, hogy “Nézem” – vagy, ha csak az utolsó 10 percet csekkolod, ahogy én szoktam a kaszált sorozataimmal, akkor a “néztem, de kaszáltam”

nemis - 2019. 04. 15. 13:31

Attol tartok, hogy a varva vart harcot is gyorsan lezarjak, anno a fal attorese is nehany perces jelent volt csak, siman aldozhattak volna ra egy egesz reszt, hosszadalmas ostrom, nagy harc, kapu attores meg ilyenek es vegen jott volna az amivel vegzodott.

A hoszabb reszek meg nehogy csak csupa duma lesz a harc meg nehany perces lesz csak (ne legyen igazam).

nemis - 2019. 04. 15. 13:33

Es az elozo evadokhoz kepest tul sok a romantikus szal, a vegen mindenki osszeborul es egyutt fognak tancolni es enekelni mint az indiai filmekben. :D

nemis - 2019. 04. 15. 13:35

Az utolso evadot Rosamunde Pilcher irta? :D

VvD - 2019. 04. 15. 14:01

Hát nekem nagyon tetszett ez a rész. Bár igaz, hogy kicsit talán lassúra sikerült, ennek ellenére nagyon élveztem. Az apró kis nüanszok a találkozásokkor, és a jövőbe mutató baljós előjelek, uh. Igazi fanboy lettem. Remélem azért Bronn nem fogja kinyírni a Lannister tesókat, akármennyire is vágyik arra a kastélyra…

Mikor lesz jövő hét hétfő? Basszus, ezt jobb lenne darálni, és nem mindig egy hetet várni a következő részre.

takingsider - 2019. 04. 15. 14:40

Azt nagyon nem értettem, miért kellett új főcím, amikor 7 évadig elég volt (főleg, hogy ez a 7. évad második fele valójában).
Azt sem értettem, hogy miért nem húztak egy másfélórás részt az elején, de a vége oké lett így.
Nagyon érdekes, hogy az egyik legostobább szereplőből az egyik legokosabb lett (Sansa), és az egyik legokosabb me visszaesett (Tyrion) – ok, én a könyveket nem olvastam, de nem is kell ehhez a dilemmához, működnie kellen amúgy is.
Sam nem érthető, hogy bemószerolta Dannyt, miközben látszott, előtte is, hogy nem tudta, hogy a Sam a Tarly-házból van.
A vége elég érdekes, hogy “üzengetnek” a mások, és hogy egy akkora sereget csak úgy el lehet kerülni és fordítva.
A Bronn-Cersei megbízás több, mint problémás, meg a good-válasz is arra, hogy áttörtek a holtak.
Na de: Gendry/Arya, Danny/Jon, Sansa/Tyrion :)

Bikuci - 2019. 04. 15. 14:43

Biztosra veszem, hogy Martin megírta a könyveket, csak a sorozat más irányt vett, és nem akarják a könyvvel bezavarni. Ha vége lesz a sorozatnak, akkor jönnek a könyvek, az újabb dollárok begyűjtésére.

Zoli - 2019. 04. 15. 14:49

ha Martin megírta volna a könyveket már kiadta volna őket. Üzletileg most érné meg kiadni egy időben a sorozattal. Pl tavaly az utolsó előttit holt időben. Idén pedig a sorozat után az utolsót.

Évekkel később jóval kisebb a hype, de szerintem sosem adja már ki. Túlnőtt rajta a story.

dexike3 - 2019. 04. 15. 14:54

@takingsider:
az üzengetés már tart egy ideje. Mance Rayder is mondta Jonnak, hogy látott már pár ilyen “jelet”.
van egy oldal, ahol fent van minden ilyen spirál a testrészekből, plusz az is ami más alakzat volt az első részben (1×01) és persze néhány teória is.

princejesus - 2019. 04. 15. 14:54

@takingsider

Sansa és Tyrion között semmi sincs, és nem is lesz szerintem. Nem fognak még egy szerelmi szálat hozzácsapni a sorozathoz mert már így is túl sok játékidőt vesz el, és abból híján vannak.

George R. R. Martin azt nyilatkozta hogy semmi képp se egy happy end lesz, egy keser édes finálét fog létrehozni. Szóval szerintem vagy Danny vagy Jon tuti meghal a végén, remélem Danny lesz és akkor bejött az Azor Ahai jóslat.

princejesus - 2019. 04. 15. 14:58

Egysébként amit a másik hagytak jelet az nagyon hasonlít a targaryenek címerére.

atibacsi - 2019. 04. 15. 15:14

Arya azért finoman megfenyegeti a bratyót, hogy ne felejtse el, ki is a családja, aztán elnéz sandán a válla felett.

kerikak - 2019. 04. 15. 15:15

Nem birtam kivenni pedig meg a kepet is kimerevitettem milyen fegyert ker Arya Gendrytol? Darda vagy parittya
Nagyon rovid volt ez a resz ket ev utan :-(

Bikuci - 2019. 04. 15. 15:18

A jel, amit a Mások hagytak az a Fára utal. Van egy rész, ahol ugyanilyen formában vannak a Fa körül kövek elhelyezve. A Fa gyermekei a Mások is. A Fa ég.:)

A könyvet üzletileg a sorozat vége után érdemes kiadni. A két hype üzletileg üti egymást.

princejesus - 2019. 04. 15. 15:18

Az egy két oldalú fegyver lesz , egyik fele egy sárkányüveg dárda a másikba nem vagyok biztos de gondolom egy kard , vagy azt is eltudom képzelni hogy a valyriai acél tőrt olvasszák be a másik felének.

Bikuci - 2019. 04. 15. 15:20

+ Ne felejtsd el, hogy itt még több sorozat is jönni fog. Előzmény, stb… Azok előtt szuper kis felvezetés lesz a könyv.

winnie - 2019. 04. 15. 15:42

hol az az a több. egyelőre még az az egy is csak terv, de persze fura lenne, ha nem jönne, más kérdés, hogy mégis mindössze egy pilotberendelést kapott a projekt.

Bagosz - 2019. 04. 15. 15:44

Másfél év után egy romantikus rész,sehol a Mások.
Meg ez a Végtelen történet-es sárkányon repkedés…

Dave - 2019. 04. 15. 15:44

nemis
Elvileg a 3. részben csak a csata lesz végig.

atibacsi - 2019. 04. 15. 15:46

A sárkányrepülésnek, ahogy a völgybe leereszkedtek, volt egy kis star wars-os beütése. Talán még be is döntöttek a kanyarokban.

kla - 2019. 04. 15. 15:47

Az írás minőségével kapcsolatban (ami a korábbi évadokhoz képest tagadhatatlanul visszaesett, bár szerintem nem annyira durván, mint amennyire páran panaszkodnak), azt érdemes szem előtt tartani, hogy az epizódot a random stábíróból kiemelkedett Dave Hill jegyezte. Ugye majdnem az összeset D&D írja, plusz évadonként 1-2 részt a majdnem mindig átlag feletti, árnyaltabb szkripteket hozó Bryan Cogman. Hill eddigi creditjei ezzel szemben GoT-szinten kimondottan gyengék, a tavalyi 7×05 (Eastwatch), az évad (ami általánosságban szerintem egyáltalán nem volt rossz) szerintem leggyengébb, leginkább összecsapott részét írta ő, meg Jon feltámadását a 6. évadból, ami megint csak elég semmilyen és underwhelming lett. Ez nyilván a sorozatot vagy a showrunneröket általánosságban nem menti fel, de az egész évad forgatókönyére nézve ne ez alapján a rész alapján vonjunk le következtetéseket. A következő részt amúgy pont Cogman írta, remélem, jól ki tudja majd bontani a titok kiderüléséből és Jaime érkezéséből fakadó bonyodalmakat.

Maga a rész olyan kellemes volt, kicsit tényleg underwhelming, pár béna megoldással (sárkánylovaglás, Greyjoy-mentőakció lezavarása, vagy hogy Jon legalább napokon át nem is találkozott Sammel Deresben), de valahol bejött ez a visszafogottság, mielőtt igazán beindulnának a dolgok. Azért a Sam-Jon beszélgetés mindenképp több teret érdemet volna, de ezt nyilván sokat fogják még ragozni. Összességében jó volt mindenkit látni, meg a sok interakciót a karakterek között, az új főcímet, a pilotos visszautalásokat az elején meg a végén – olyan jó értelemben szürreális az egész, hogy tényleg mindenki összegyűlt itt a végére.

princejesus - 2019. 04. 15. 15:50

@atibacsi

Nekem az a jelenet jutott eszembe róla mikor harry potter meglovagolja a hippogriffet :D

winnie - 2019. 04. 15. 16:38

kla: írod, hogy nem menti fel a készítőket, de azért idevetem dave hill (és a többiek) védelmében, pont a rész után néztem utána – és a mostani két új stábíró után (akiket írtak a stáblistában), akik, konstatáltam elégedetten, nem külsősök voltak, hanem mindegyikük D&D asszisztenseiből lépett elő íróvá évek megbízható munkája után. itt ugye eleve kicsi az íróstáb, de az nagyon ritka, hogy kívülről szinte senkit nem hoznak be. (másik érdekesség david nutter és a másik rendező executive produceri rangja volt)

de a mondandómnak nem is ez a lényege, hanem az, hogy a forgatókönyvírói kreditet nem szabad túlgondolni. ez csak és kizárólag annyit jelent, hogy a D&Đ vezetésével x hét melóval megalkotott résztérkép alapján ő írta meg a párbeszédeket és dinamizálta a jeleneteket, majd leadta a szkriptet D&Đ-nek, akik totál átírták, hogy az ő hangjukat képviselje. tehát a végeredmény az ő munkájuk (nyilván van, hogy 1%-ot, van, hogy 99%-ot kell átírni), de a kredit az eredeti íróé, hacsak nem balf* a showrunner, mert akkor odabiggyeszti a nevét minden szkriptre, mert megteheti. ők nem teszik meg és írókat nevelnek ki, nyilván bíznak bennük, az írók meg jól ismerik ezt a világot.

a másik dolog: a showrunner van ott a helyszínen (az író is ott lehet, de itt nem nagyon engedik át ezt), minden változtatást ő okéz le, helyszínen is bőven módosíthatnak, és ugyanez a helyzet az utómunkánál, ami kvázi a harmadik újraírása a szkriptnek, a vágási folyamattal, az is a showrunnerök felügyelete alatt zajlik.

a lényeg, hogy nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonsítani a kreditnek, ha bármiféle kilengés van, akkor általában a pozitív irányba történőhöz van köze a szkriptet jegyzőnek.

(a másik ok, hogy sokszor egyébként is a szoba együtt beszéli át a szkriptet és csoportosan írják újra, tehát mindenkinek ugyanannyi munkája van a saját szkriptjében, mint másokéban, de ez, a GOT egyedisége miatt mondjuk nem nagyon áll.)

.LnB - 2019. 04. 15. 17:11

Nem volt egy kicsit luxus elpazarolni egy teljes részt nagyjából annyira, hogy mindenki megérkezik? Alig történt valami. És már csak hét rész…

princejesus - 2019. 04. 15. 17:18

@LnB :

Hát pedig valami hasonló lesz a második rész is véleményem szerint. Megérkezik valószínűleg még Theon, esetleg Bronn is . Meg láthatjuk majd Jaime tárgyalását.

Az izgalmak majd a 3. résztől kezdődnek szerintem.

cherockee - 2019. 04. 15. 17:26

.LnB:

5 rész, még 5 rész van. Ha játékidőt számolod, akkor több részre való, de gondolom nem véletlen hagyták egyben 1,5 órásra az utolsó két részt, nem mondanám, hogy 3 rész valójában csak ketté vágva.

winnie - 2019. 04. 15. 17:26

meg aztán nem elpazaroltak részt, hanem azért hat részes az évad, mert ezt a részt meg akarták csinálni. egyébként öt részes lenne. megvannak azok a mérföldkövek, amiket meg akarnak lépni, és itt ugye, más sorozatokkal ellentétben, ezeket látni is lehet., hiszen az 50-60 perces játékidő ellenére a got-ban sokszor kevesebb jelenet van, mint egy országos drámában, csak a jelenetek sokkal hosszabbak.

és általában fordítva érdemes szerintem gondolkodni. ha megmutatnak egy jelenetet, akkor fel kell tenni a kérdést, hogy annak mi volt a funkciója, mit akarnak megmutatni, mondani vele, mit akarnak előkészíteni, felvezetni, mi irányába jelent egy lépcsőfokot. lehet azt mondani, hogy nem történt semmi, és mindenki megérkezett, de a készítők számára szerintem a rész sokkal többről szólt. az mindig nagyon fontos, hogy minden későbbi történésnek legyen alapja.

(mondom ezt úgy, hogy nekem vállvonós volt, semmi extra epizód)

megyek, elolvasom az interjúkat, ha vannak, hogy betoljam majd a reggeli hírekbe.

.LnB - 2019. 04. 15. 17:47

cherockee: igen, hamar leesett, hogy elírtam, de gondoltam nem írok ez miatt egy új kommentet.

Winnie:
Én már nem agyalom túl ezt a GoT témát. Mert szerintem direkt csavarnak majd egy nagyot a dolgokon, hogy csak azért se az történjen amit mi gondolunk.

Tippem a végére, vagy Havas jani, vagy kapunk egy lost szintű lezárást. :)

Nekem egy a lényeg, Daenerys hamar haljon meg. Más nem érdekel.

kla - 2019. 04. 15. 18:04

winnie: persze, tisztában vagyok nagyjából azzal, hogy ez így működik, és bizonyára igazad van abban, hogy h “bármiféle kilengés van, akkor általában a pozitív irányba történőhöz van köze a szkriptet jegyzőnek”, mert Cogman vagy annó Martin szkriptjein tényleg lehet érezni egy kis egyedi ízt. És igen, még Martin szkriptjeiről is tudjuk, hogy egyáltalán nem kezelték őket szent tehénként, hanem alaposan benyúlt D&D, szóval ez az általános jelenség a GoT-ra is egész biztosan igaz. Jogos az is, hogy pont ott várható drasztikusabb belenyúlás, ahol esetleg gyengébb íróról van szó, és azt inkább “egységesítik” a showrunnerök a saját hangjukra.

Ennek ellenére továbbra is tartom, hogy történetesen a Dave Hill által írt epizódoknak van egy olyan sajátossága, hogy nagy fordulópontot vagy érzelmi tetőpontot jelentő jelenetek, amelyek megérdemelnék a bővebb kifejtést, kimondottan összecsapottak, vázlatszerűek lesznek. A Jaime-Tyrion reunion az előző évadból, a Davos-Melisandre beszélgetés az az előttiből, most a Sam-Jon jelenet… nem koncepciózusan idézem most elő ezeket, ezek akkor is nagyon kiugrottak nekem. Nem mondom, hogy ez feltétlenül írói gyengeségből fakad. Lehet, hogy tudatos showrunneri koncepció, hogy ezeket a jeleneteket visszafogottabbra veszik, hogy teret adjanak más szálaknak, vagy hogy játszanak a nézői elvárásokkal, vagy mert csak. Lehet, hogy Dave Hill pont kimondottan jó a tömörítésben, hogy a showrunneri koncepciónak megfelelően pár mondatban lerendezze ezeket a jeleneteket, és ezért kerülnek hozzá ezek a részek. Lehet, hogy neki van egy ilyen visszafogottabb stílusa, és – ahogy írod, írókat akarnak kinevelni – D&D engedni akarja, hogy érvényesüljön ezekben a jelenetekben. És nyilván nem is botrányosan rosszak ezek vagy ilyesmi, a rész nagyja abszolút rendben van. Csak annyi, hogy történetesen gyanúsan a Dave Hill-epizódokban koncentrálódnak olyan jelenetek, amik nekem nem a GoT többi részéhez képest nem annyira jönnek be. :) Ezért remélem, nem alaptalanul bízom abban, hogy a többi részben kevesebb ilyennel találkozom.

Neoprimitiv - 2019. 04. 15. 18:26

Bikuci: Martinnak a könyvekből X dollár bevétele lenne, a kiadónak, amelyik évek óta várja és évekig betervezte a bevételébe kb. 10X. Ha azt hiszed, hogy nem hoznák ki amint kiadható, akkor te egy mesevilágban élsz.

“A két hype üzletileg üti egymást.”
Az elmúlt másfél évben mégis milyen hype ütötte volna a könyveket? Tavaly augusztus óta bármikor belefért volna, hogy megjelenjen, de ha már nem, akkor bejelenthették volna, hogy tarará, az évadzáró után boltokban az új kötet, lehet előrendelni és megnézni, mennyivel jobbat írt a Nagy Zseni.

PuMa - 2019. 04. 15. 19:20

Felemás érzéseim vannak az epizóddal kapcsolatban.

Egyfelől érdekes volt nézni a nagy találkozásokat, Tyrion-Sansa, Arya – Véreb+Gendry, stb. Szóval jól éreztem magam a nézés közben.
Viszont nem amiatt, mert ezek a jelenetek annyira jók lettek volna. Hanem azért, mert olyan eseményeket juttattak eszembe, amelyek nagyon jók voltak a sorozat fénykorában. Tehát ezt inkább a nosztalgiafaktor hozza pozitívra.

Azért ha most visszagondolok egy tróntermi Varys-Kisujj beszélgetésre, a Kistanács jelenetekre Tywinnal, Cerseivel, Tyrionnal, Varysékkal, Ned Stark és Jamie egymásra pillantásaira, Cersei és Tyrion veszekedéseire, a fogoly Jamie és Catelyn vagy Robb beszélgetéseire, stb. hát azokhoz képest ebben a részben ezek a találkozások sótlanok, lelketlenek, érzelemmentesek lettek. (És most direkt nem a Vörös Nász féle plot jeleneteket, hanem kifejezetten karakter pillanatokat emeltem ki). Nem tudom mi lehet az oka – talán a szkript, talán a zene, talán a gyengébb színészi játék, talán az, hogy túl sokat akarnak beleerőszakolni egy részbe, és az egész sorozatnak a 6. évadtól van egy ilyen erőltetett, elsietett érzete, talán mindezek egyben.
De ez szomorú, mert pont ezek a jelenetek még inkább megvannak alapozva emocionálisan, így, hogy tudjuk mi történt a karakterekkel korábban.

Egyszerűen mintha Martin nélkül a sorozat tényleg a lelkét vesztette volna el, és már élvezem, ez inkább a nosztalgiafaktor miatt van, amúgy meg imádkozom, hogy Martin fejezze be a könyveket még az életében (oh, hogy mit nem adnék, ha megkapná Dorne, Essos, meg az Arany Kompánia is a méltó befejezését a saját történetének, nem ezt a valamit, amit a sorozatban kaptak – most komolyan, könyvesek, ez az itt látott Harry Strickland mégis kicsoda? Ilyen pipogya alakot… mintha csak a neve lenne ugyanaz)

princejesus - 2019. 04. 15. 19:34

@PuMa

Szerintem kifog teljesedni ez a Harry Strickland figura, elvileg benne lesz mind a 6 részben szóval valószínűleg nagyobb szerepet kap mint az a 10 másodperc amit eddig láttunk tőle.

Martin nem hiszem hogy befejezi már a könyveket, de van annyi jegyzete belőle szerintem hogy ha meghal összetudnak majd foltozni egy könyvnek valót.

Geza Kovacs - 2019. 04. 15. 20:16

Gyenge. 6 részből 2 rövid igazán kínos végeredmény, pláne, hogy már egy elment felvezető semminek, ami utoljára kb. a 2. évadban volt elfogadható 10 részes évadoknál is. Csalódás volt. A szereplők látványosan öregedtek.

Bikuci - 2019. 04. 15. 21:13

Neoprimitiv: A bevételek elosztását a szerződések ismerete nélkül nem tudjuk, de nem is fontos a bejelentés szempontjából. Éppen hogy a film vége után lesz érdekes, hogy Martin a zseni, hogyan fejezné be. De nem is a sorozat végén fogják bejelenteni a könyvet, hanem az új sorozat, vagy sorozatok előtt, így a könyvekkel megágyaznak majd nekik. Ha azok előzmények lesznek, akkor nem is fogja ütni a más fajta befejezês.

PuMa - 2019. 04. 16. 00:48

@princejesus

Legyen igazad, de hogy is mondjam… Nem várok többet tőle mint a Tarly apa-fiú párostól. Ott lesz mint hadvezér, akit a végén megölnek a seregei előtt. Kár volt az egész Arany Kompánia dolgot felhozni, találtak volna ki egy másik zsoldoscsapatot, mondjuk Szélfúttákat vagy Viharvarjakat, több értelme lett volna. Azok legalább a könyvben tényleg csak sima zsoldoscsapatok. De akár mondhattak volna csak zsoldosokat is, név nélkül. Az eddig sem volt érdekes, mi a zsoldoscsapatok neve (lásd a Vargo Hoat féle csapatnak sem mondták el a nevét az első évadokban)

Vödör - 2019. 04. 16. 00:54

Bikuci, hagyd már ezt a lükeséget, vagy legalább írd oda az elejére, hogy: “szerintem, bár teljesen valószerűtlen, de úgy szeretném ha Martin már megírta volna a befejezést”

A részhez: a Samet játszó színész nagyon jó volt abban a jelenetben, amikor megtudta, hogy a “kegyes királynő” Dany is csak egy újabb despota, aki kinyírta a családját. Minden érzelem látszott az arcán. A másik remek színészi játék meglepő módon Havas Joné volt számomra, akinek minden rezdüléséből látható volt, hogy milyen gondolatok kavarognak a fejében, amikor megtudja az igazat a származásáról. Szerintem jó rész volt, én ezeket jobban szeretem, mint a hentelős jeleneteket (a harmadik résztől előre félek).

dori - 2019. 04. 17. 22:09

Van egy elég vad ötletem, pár évaddal ezelőtt kezdtem agyalni rajta, de elvetettm. Viszont most – picit erőltetetten- egy helyre rendezték a 3 szóban forgó szereplőt, szóval ki tudja..
Annyiszor elmondták, hogy ami halott, nem halhat meg újra. De Jon meghalt (szíven szúrták).Dany – szerintem meghalt, amikor besétált a tűzbe a tojásokkal, és “sárkányként” támadt fel. Jamie pedig mi van, ha megfulladt a csatában, amikor először találkozott a sárkányokkal? És a vízbe fúlt isten hozta vissza. Szerintem ha valaki legyőzheti az Éjkirályt, akkor hármuk közül lesz valaki.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz