login |

Pilot-mustra: No Good Nick – 1×01

2019. 04. 18. 14:58 - Írta: winnie

9 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

A Netflix hétfőn elkezdett “ifjúsági” komédiája (a 3-6. részekhez már van magyar felirat!) nagyon ügyesen lett megszerkesztve. Egyrészt ott van a műfaja, a hithű junkie által gyakran szitokszónak tartott “ifjúsági”, mert van egy tévhit, ami szerint gyerekeknek is szóló sorozatot nem lehet felnőtt(ebb) fejjel élvezni. Másrészt viszont a célközönség ellenére olyan elemeket (műfaji sajátosságok, színészek) csöpögtettek a végeredménybe, amik simán megtarthatna másokat is.

NO GOOD NICK – 1×01 – 4,5/10

A készítők nem sokat tökölnek, rögtön az első percekben ismertetik velünk az alapfelállást. Ugyanis a sorozat, ami első pillantásra egy klasszikus, családi szitkomnak tűnik (tudjátok, a megszokott, élő közönség előtt, színpadon felvett fajtából), megkapja a csavarját, ami megkülönböztetheti a többitől: apu, anyu és a két gyerek (fiú és lány) egy új rokon érkezését tapasztalja meg. De van még egy csavar: a rokon, aki egy tinilány, valójában nem is rokon, hanem szélhámos.

Nick rosszban sántikál, bűntársai vannak, akikkel talán ki akarja rabolni a célpontokat, azonban ők a kezdeti húzódozás után elég hamar megkedvelik a lányt és lehet, hogy valóban be is fogadnák, ami értelemszerűen a címszereplőt is megingathatja eredeti elhatározásában. De nem kell attól félni, hogy meggondolja magát és minden ismét a tipikus szitkomi mederbe terelődik, mert további csavarokat is tartogat az első rész.

Mivel még csak az 1×02-t láttam (és jó eséllyel nem is fogom tovább nézni, max a szezonzáróba kukkantok bele), így nem tudom megalapozottan nyilatkozni róla, de nagyon úgy tűnik, hogy az átívelés elég hangsúlyos lesz a No Good Nick-ben. Ami így egy elspoilerezhető szitkommá vált, legalábbis a készítők szerint, ugyanis az évadnak mindössze egy részét vették fel élő közönség előtt, egy bizonyos ponttól kezdve, a spoilerszivárgástól való félelem miatt már üres nézőtér előtt folytatták a forgatást. Ami… akár biztató is lehet, nem?

Mert egyébként a sorozat elég tipikus olyan szempontból, hogy a családi jelenetek mellett kapunk iskolaiakat, illetve munkahelyieket (egyelőre anyu séfmelójából, hiszen Nick ott fog dolgozni), a konfliktusokat pedig a klasszikusok mellett az fogja okozni, hogy míg az apuka támogatja Nick-et (aki elég jól behízelgi magát nála – vicces látni, ahogy Sean Astin elégedettkedik), anyu egy kicsit óvatosabb, és míg az idealista és nagyon mai lánygyerek új barátot lát benne, addig a bátyja meglehetősen gyanakvó szándékait illetően.

Mint írtam, a No Good Nick-et tökéletesen elfogadható, de nem túl eredeti poénjai ellenére az átívelés (valamint a csipetnyivel talán sötétebb tónus, és a heti szélhámoskodás) mellett még a színészek tehetik vonzóvá. Melissa Joan Hart hozza a Melissa & Joey-beli öntudatos énjét, mondanom sem kell, hogy érti a műfajt, de számomra Sean Astin még jobban bejött, aki rém szórakoztatóvá teszi kissé mamlasz karakterének majd minden pillanatát. De a fókusz a gyerekeken van.

És persze az érzelmi komponensen, hiszen a család szeretettel fogadja az őket célpontnak tartó kis szálhámost, aki újra meg újra megtapasztalhatja, hogy miközben kvázi ért nekik, nem biztos, hogy jót tesz – az efféle “tanulságok” igazából automatikusak, a műfaj velejárói.

A pontszámtól annyiban nem kell megijedni, hogy eleve nálam 5/10-et nem sok többkamerás komédia érhet el, így ez mindenképp hízelgő, de muszáj volt azt is figyelembe vennem, hogy egy-két jól sikerült poénon kívül azért jobbára az engem kevésbé lekötő tinis Disney/Nickelodeon humor dominál. Amivel nincs semmi baj, nem ciki a végeredmény, csak általában tipikus és kiszámítható, és engem nem indít be

De mint írtam, a No Good Nick-nek biztosan lesznek rajongói, hiszen az átívelés lehet, hogy meg fogja tartani a nézőket, és szerencsére a két szülő szerepel annyit, hogy azok is kapaszkodhassanak beléjük, akiket a gyerekek kevésbé fognak meg. Ha más nem, a 10. rész végére pedig szerintem az utóbbiakat is meg lehet majd szokni.

9 hozzászólás Ne habozz!

Zitus - 2019. 04. 15. 14:32

Tudom, hogy adni kéne neki esélyt, de 7 azaz hét perc után feladtam, annyira idegesítő sajnos az egész. Pedig olyan jó lett volna valami vicces cuki…

lalakov - 2019. 04. 18. 15:20

4 részt megnéztem, de sajnos unalmas. :(

goodjohnwin - 2019. 04. 18. 15:29

Sean Astin durván elhobbitosodott (a 2 reggeli gondolom…), de amikor megláttam a promófotón, azonnal a helyére került a karaktere – alapvetően nem rossz színész, anno fiatalon, sportosan a terror iskolájában a oszzfiús karaktert is jól hozta.

MJH azonban Sabrinaként és Melissaként is egy sokadrangú, ripacskodó, egy idő után pedig idegesítő “színésznő” volt, akit a Disney-s családi háttere tart a showbizniszben.

Rainee - 2019. 04. 18. 15:35

Ugyanugy jartam, mint Zitus. 10 perc utan kikapcsoltam. :/ Rettenetes.

Lóri - 2019. 04. 18. 18:00

Nekem nagyon gyorsan lecsuszott, kis könnyed sorozat, személyem nagyon élvezte.

Alain Prosztó - 2019. 04. 20. 18:50

Én se bírtam végignézni a pilotot. A Shit my dad says volt talán legutóbb, ahol ennyire pislogtam, hogy ezt mégis hogy gondolták. Megcsináltak egy 80-as évekbeli szitkomot, ami még ráadásul nem is jó. Ez még egy országos csatornán is gáz lenne, nemhogy a Netflixen.

Külön említést érdemel a rémséges konzervnevetés. Mikor 2 perc alatt 8 olyan poén után tolják be, amin az ember el se tud mosolyodni, az már jelez valamit.

winnie - 2019. 04. 21. 08:00

Alain Prosztó: egyrészt nem tolnak be semmilyen nevetést. a közönség nevet. többek között azért, hogy ha valahol nem nevetnek a felvétel közben, akkor real time ki tudják cserélni a poénokat. ergó ezért is hasznos a néző, mert jelzi az íróknak a nem működő poénokat. (de, mint érdekességként leírtam, az évad második felében valóban nem volt közönség a spoilerveszély miatt, de addig nem jutottál el, ezért írtam.)

másrészt üdv a gyerekeknek szóló szitkomok világában – a 80-as évek másról szólt, ha megnézed egy nickes vagy disney channelös komédiát, a no good nick pont azok szellemében készült. próbáltam kiemelni, hogy ez a 7-14 éves korosztályt veszi célba.

goodjohnwin - 2019. 04. 23. 12:50

“Ez még egy országos csatornán is gáz lenne, nemhogy a Netflixen”

Most akkor tényleg a Netflix lett a minőség szinonímája 2019-re? Csak azért, mert mindent berendelnek, amit meglátnak, mindezt bármiféle kényszerítő metrika nélkül? (a platform nem az újdosnágokból él, hanem pl. a Jóbarátokhoz hasonló régi sorozatok futtatásából)
Network tévék is tudnának “minőségiek” lenni, ha nem kellene a nézettség után futniuk – ezt örömmel meg is teszik, ha kábelcsatornára gyártanak.

winnie - 2019. 04. 25. 20:42

goodjohnwin: azért ostobaságot ne.

berendelnek mindent? tudod, hogy mekkora mennyiséggel kilincselnek náluk? egy cbs-nál 500 sorozatterv landol évente, náluk kábé ennek a 10-szerese. nem elég, hogy amerikában mindenki oda akar írni és bombázza őket, de ők még több tucat globális piacról is fogadják a pitcheket.

durván megválogatják, hogy mit rendelnek be.

“(a platform nem az újdosnágokból él, hanem pl. a Jóbarátokhoz hasonló régi sorozatok futtatásából)”

ostobaság no. 2. sorry for my french, tényleg nem bántásból, de az előfizetéseből élnek, és az előfizetők nem a konzervre fizetnek elő. a komfortkaja csak ott van kéznél. a nézőknek az újdonságok kellenek, azok hajtják az előfizetéseket. nem azért jön havi x millió előfizető, mert hirtelen rájönnek, hogy van breaking bad. hanem azért, mert valami átlendítette őket a küszöbön. ha nem lennének netflixes sajátgyártások, csak konzerv, akkor közel sem lenne ennyi felhasználójuk. változatlan kínálattal nem lehetne gyarapodni. a friends és társai tipikus második választás a premiernézőknek. mivel ott vannak, ezért nézik őket, de csak miattuk nem lennének ott. és mivel mindenki ismeri őket, sokan is néznek beléjük, de nem végig nézik őket vagy darálják, hanem előveszik rendszeresen. egy-két epizód alkalmankénti megnézése nem hajt semmilyen előfizetést.

Ja, és a kérdésre: nyilván a minőség szinonímája, hiszen ennyi A+ sorozatot más platformon nem találsz. És a Netflix A+-os kínálata elég erős. Attól nem lesz kevesebb a csatorna, vagy nem veszti el a minőség szinonímáját, ha a gyerekcsatornájára hoz animációs sorozatokat és ifjúságiakat. a reality csatornájára meg realityket.

“ha nem kellene a nézettség után futniuk – ezt örömmel meg is teszik, ha kábelcsatornára gyártanak.”

ha gonosz lennék, akkor feltenném a kérdést, hogy akkor hirtelen a kábel lett a minőség szinonímája?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz