login |

Star Trek: Discovery: vége a 2. évadnak – írta Ace

2019. 04. 25. 19:50 - Írta: vendegblogger

69 hozzászólás | kategória: kritika,

Lehet, hogy vannak hibái a sorozatnak, de ez a finálé azért ütött rendesen. Az előző írásomnál jól tippeltem, hogy az idén két részre bontott zárás második felére tartogatták a puskaport. Ráadásul micsoda tűzijátékot csináltak belőle!

A finálé második részét is a Discovery házi rendezője (azaz rendező executive producere), Olatunde Osunsanmi dirigálta, és olyan látványos, pörgős akciót varázsolt a képernyőre, ami bőven mozis szint.

Apropó képernyő. Nem tudom, ki milyen felbontásban és mekkora méretben nézi a sorozatokat, de én elég nagy tévén és tényleg lenyűgöző a látvány, érdemes így követni a Discovery minden epizódját. Azt hiszem, ha létezne a blockbuster kategória a sorozatok között, akkor az STD-t nyugodtan ide sorolhatnánk. A széria továbbra is a J.J. Abrams által megkezdett mozis megjelenésre hasonlít leginkább, és nincs is ezzel probléma, napjaikban egy látványos, akciódús scifi sorozatnak így kell kinéznie.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Az előző epizódban a búcsúzással és tervezéssel megalapozott csata elérkezett, és tényleg annyi akciót és látványt pumpáltak bele, hogy mellette nem sok mindenre maradt idő. De nem is kellett, szerencsére a karakterek mindent elmondtak már egymásnak, az ütközetet is megtervezték, így a néző tényleg hátradőlhetett és elmerülhetett a cselekményben.

Persze jutott drámára is idő, de ezt most egy alaposabban felépített és jobban megismert karakter köré írták. Nálam az önfeláldozás ezúttal működött és valósnak éreztem. A kiemelt figurák közül mindenki kapott szerepet a végső ütközetben, és tették a dolgukat mindkét hajó fedélzetén. Láthatóan az évad elején megkezdett karakterfejlődések íve itt teljesedett ki, elég csak Pike, Saru vagy Cornwell admirálisra gondolunk, de Stamets és Culber szála is megoldódni látszik.

Szintén az akció részéhez tartozik, hogy nem csak az űrben zajló csata, de a fedélzeten folyó küzdelem is jól sikerült, ráadásul a környezet sem volt statikus, a becsapódások miatt repültek is ide-oda a szereplők, hisz átmenetileg megszűnt gravitációval és minden mással színesítették az élet-halál harcot.

Vizuális megoldások terén is jeleskedett a 2×14. A rázkódó és pörgő kamerák mellett a féreglyuk művészi megjelenítése is hatásosra sikerült, és amennyire meg tudtam ítélni, próbáltak a realitások talaján mozogni. Közben a hajókon lévő legénységre szabályosan rádöntötték a díszleteket, és nem spóroltak a pirotechnikával sem, bár biztos lesz olyan, akinek már kicsit sok a konzolokból elő törő szikraeső, de fogjuk rá, hogy ezek visszatérő motívumok a Star Trek-sorozatokban és a veterán rajongók biztosan megszokták.

És most lássunk pár konkrétumot.

Leland 31-es flottája megérkezett, bezárult a kör Pike-ék körül, nem menekülnek tovább, a Discovery és az Enterprise együttes erővel veszi fel a harcot, és minden mozgósítható kompot, valamint kapszulát bevet ellenük.

A csata eléggé eltérő volt a többi Trek-sorozatban megszokotthoz képest ezzel a kompos, kishajós ütközettel, hiszen eddig inkább a tengeralattjárós harchoz hasonlított a hajók küzdelme, és nem volt jellemző ez a dogfight stílus. (Azért a nagyobb hajók összecsapására is kitérhettek volna.)

Az időutazó ruhához szerencsére minden alkotóelemet sikerült hőseinknek összeszedni, és gyorsan össze is szerelték csata közben. Burnham-nek és Spock-nak használat közben kellett rájönnie hogyan is tudják felhasználni, és végre tisztázódott mikor, miért és hogyan hozta létre Michael a Vörös jelzéseket.

Természetesen elérkezett a pont, mikor minden veszni látszik, majd váratlan segítség is érkezett, s megtudtuk hová is tűnt Tyler, aki L’rell Kancellár klingon haderejét és kelpián harcosokat is magával hozott, hogy fordítsanak a csata kimenetelén – a belépőjük igencsak hatásosra sikerült.

Közben Lelandkontroll személyesen indult el megszerezni a Gömb adatait és átszállt a Discovery fedélzetére, ahol Georgiou és Nhan próbálra feltartani közelharcban, aminek a végén a volt Császárnőnek ötletesen sikerül csapdába csalnia az erőfölényben lévő Leland-et.

Az Enterprise-on lévőknek is kijutott a problémából. Az előző epizódban felvillant jövő már megmutatta nekünk a fel nem robbant hajóba fúródó torpedót, és erre sor is került. A megoldás drámaian sikerült Cornwell admirális önfeláldozásával, akinek sikerül meggyőzni Pike kapitányt, hogy ez a helyes lépés és szinte kikacsintott a rajongok felé, hogy a kapitány története nem itt ér véget. Kettőjük búcsúja rövidre, de annál hatásosabbra sikerült.

A végére nem igazán tartogattak meglepetést a csata megfordításán kívül. A Kontroll veszített, a Discovery pedig követi Michaelt a féreglyukon keresztül az ismeretlenbe. Mondjuk én vártam volna valamilyen szintű cliffhangert az epizód végére, de ezúttal nem kapunk ilyesmit, teljes sötétségben hagytak minket a hajó további kalandjaival kapcsolatban.

Ehelyett megkaptuk idén már másodszor azt az érzést, mintha egy backdoor pilot-ot néznénk az Enterprise-szal, Pike kapitánnyal és Spock-kal. Alex Kurtzman, a jelenlegi showrunner tényleg nem viccelt a kánonrendezéses nyilatkozatával, és nagyon úgy néz ki, hogy a Discovery-t ügyesen sikerül kiradírozniuk ebből az idősávból.

Komolyan mondom, szerintem a készítők jól szórakoznak majd a rajongói konteókon, hogy most mi is lesz. Az biztos, hogy már én is azon az állásponton vagyok, hogy szívesen nézném a Pike irányította Enterprise kalandjait. Persze ennek megvalósulására parányi esély van és biztosra vehetjük, hogy a Discovery legénysége sorsát követhetjük a már berendelt harmadik szezonban is, de vajon mikor és hol játszódik majd a folytatás? Jöhet az újabb reboot?

Ha az évadot kell jellemeznem, akkor amondó vagyok, hogy az elejétől kezdve érezhető volt a showrunnerváltás. Az előző évad Game of Thrones-os komor képét felváltotta a kezdetben epizodikus, kalandosabb, ám mégis komoly témákat feszegető első fejezet, majd az évad felétől komolyan rátértek a szezon fő, átívelő témájára.

Nekem az első évaddal sem volt gondom, de ez a második valahogy összeszedettebbre sikerült, a karakterekkel sokkal behatóbban foglalkoztak. Ugyan nem mindig jutott idő mindenkire, de ha a továbbiakban sikerül eltalálni az arányokat, akár kiemelkedővé is válhat a sorozat. Az biztos, hogy valahol még mindig keresi az saját útját a Discovery – lehet, hogy erről a felfedezésről szól a cím is?

69 hozzászólás Ne habozz!

CrashBoostZoom - 2019. 04. 19. 11:19

Hát végül nem lett origin story :D

De aki képben van a korábbi sorozatokkal főleg TNG és Enterprise de legfőképp a Voyager (látta, nem csak bambán nézte) azt eleve tudta, hogy Control nem a Borg.

Viszont kurva nagy cliffhangert kaptunk. Meglátjuk, hogyan viszik innen tovább. Viszlát jövőre srácok.

rodosto13 - 2019. 04. 19. 13:09

Hihetetlen jó volt a finálé.
Igen, volt pár búcsúzkodás, de indokoltnak is éreztem.
A csata szerintem nagyon igényesen volt kivitelezve. Nagyon tetszett az elején a taktika átbeszélése (mondjuk az Ender’s Game-ben már láttuk ugyanezt :) )
Volt egy csomó gyönyörű jelenet is, egyik kedvencem volt mikor megjelent a Klingon hajó, vagy az a pár perc mikor a Discovery átlépett a féregjáraton.

Érdekes módon én nem éreztem cliffhangernek a végét, vagy inkább nem volt meg az az érzés (pedig szokott zavarni az ilyesmi), hogy mi fog történni, mert a hetedik jelből (és a Star Trek Shortsból) tudjuk, hogy rendben megérkeztek a jövőbe. Karakterek is (már aki nem hunyt el a fináléban) emlékeim szerint többé-kevésbé élnek és virulnak, nem volt senki életveszélyben. Szóval nekem tökéletes lezárása volt az évadnak, és kíváncsian várom a következőt.

A zenéket pedig remélem hamarosan közzéteszik az évadból, mert itt az utolsó epizódban többször is felfigyeltem, hogy milyen jó, pedig ilyen a sorozatok nézése közben ritkán esik meg velem (pedig szeretek zenét hallgatni).

Malachi - 2019. 04. 19. 14:48

uh, ezt odarakták szépen. a könnyes búcsút sem vitték túlzásba, mindenki remek volt és akár sorozatzárónak is beillett volna a rész. Pike nagyon hiányzik majd, és nyilván Spock is. remélem, a harmadik évadra is tudnak alakítani valamit, mert most kiesett pár nagyon fontos karakter, akik miatt érdemes volt követni a sorozatot.

Tyberius06 - 2019. 04. 19. 14:54

Az a kurva sok időhúzó búcsúzkodás ne lett volna. Ez a Spock nem tud menni, és akkor Burnham: de hát nem hagylak megint itt… WTF?
Szóval csak 7,5-8/10 a rész emiatt. Egyébként nagyon intenzív volt és kifejezetten szórakoztató.
Viszont a csata nagyon szépen lett kidolgozva. Mind a fények mind a mozgások és részletek. A klingon hajó érkezése odabaszott, ott néztem, hogy az mi ott… Az anti-grav karate se volt rossz, illetve azt kifejezetten ötletesnek találtam.
Kaptunk pár eléggé jó szöveget is, meg egykét vicces, de egyébként odaillő szemtelen visszaszólást. Ezeken jót röhögtem.
Saru: “Do your best”
Owo vagy valamelyik másik: “Yeah, because it is the appropriate time not to do anyway…”
Vagy valami ilyesmi volt.

Egyébként én a fenti youtube videoval kapcsolatban sem Borg eredet sztorira asszociáltam, hanem, hogy a Kontroll a Borg technológia segítségével fejlődött tovább/ki.
Egyébként ez nem volt igazi cliff, de szépen és közben kényszeresen erőltetetten helyére raktak mindent. Olcsó, de tiszta megoldás volt, persze lehet rajta fanyalogni (én nem fogok), de szerintem jó megoldás született ezáltal. A spore-drive technológia egyébként is veszélyes, és felvet morális kérdéseket, szóval adott, hogy a Föderáció nem akar vele nagyon foglalkozni. Egyébként egy adott ponton vagy a Discoverynek vagy legalábbis Georgiou-nak vissza kell térnie valahogy.
Viszont számomra adja magát, hogy a Discovery végre a jövőben játszódik majd.

Latza - 2019. 04. 19. 15:19

Azt hiszem az utóbbi évek egyik leghosszabb és leglátványosabb űrcsatáját láthattuk. És nem csak kint, de a hajóban játszódó jelenetek is odavernek. Közben több szál is futott, amik közül azért a lassúbbak (búcsúzkodás/gyengélkedő) egy picit megtörték a folyamatot, de nem volt vészes. A vége különösen jól sikerült, ahogy megmagyarázták, miért is nem hallottunk eddig a Discoveryről és Burnhamről a kánonban, valamint nyitva hagyták a végét is a folytatáshoz. De ha nem lett volna berendelve, akkor is egy kerek egészet kaptunk a sztoriból.
Érdekes lesz a folytatás, mert azért közel 1000 év múlva a jövőben nem hiszem, hogy a Discovery versenyképes hajó lenne bárkivel szemben. Szóval tuti visszajönnek előbb-utóbb. Vagy fejlesztenek valami überdurva future-techet a hajón a spórák helyett és akkor maradhatnak. Írni meg akkorra azt lehet, amit csak akarnak az írók. :)

Szőrszálhasogatás:
1. Ha már az visszatekintésbe is benyomják, csak kifejthetnék, hogy ha a 31-es szekciónak megvoltak a ruha tervei, miért nem építették meg az elmúlt években? Vagy mondták korábban és én nem jegyeztem meg?

2. Űrcsata ide vagy oda, a fő hajók egy helyben álltak és lődöztek egymásra, a meló nagyját a drónok-kompok végezték. Ennek fényében a harmincvalahány 31-es hajónak nem lehet túl nagy tűzereje, mert bár a Discoveryt nem akarják elpusztítani, de az Enterprise-ra nem kellett vigyázniuk.

3. Spock és Burnham folyton búcsúzkodnak.

4. Hogy állhatott bele a torpedó az Enterprise-ba?

5. Minden szikrázik mint a csillagszóró, de közben minden működik és fél órával később még mindig minden szikrázik.

6. Cukik javítórobotok az Enterprise-on.

7. Stametsék folyton szerelmet vallanak…

8. Tulajdonképpen mit tudott meg Burnham, a visszautazásokból? Csak annyit, hogy 930 év múlva tali a Terralíziumon? De ezt eddig is tudta…

9. Ne már, hogy az az egy ajtó meggátolta a torpedórobbanást, közben meg elvitte az Enterprise fél elejét…

10. Spock-Burnham búcsú Nr.2. Nem csoda, a hosszabb játékidő.

11. Az időkristály hogyhogy nem merült ki az ugrálással? (vagy a közelbe/múltba nem fogyaszt annyit?)

12. Ha egyszer legyőzik/megölik Leland-et minek a jövőbe menni?

13. Egy Pike spinoff odabaszna, csak a lépcsők/korlátok/élek LED csíkját kapcsolják le a hídon.

14. Az ending szuper volt a Discovery és a TOS téma kombinálásával.

Malachi - 2019. 04. 19. 16:38

12-re tipp: túl veszélyes lehet az a tudás bárki kezében, bár erre ha jól dereng nem tértek ki külön. Amúgy én sem értettem, hogy mi elől menekülnek, ha a Controlnak annyi.

zolij - 2019. 04. 19. 18:22

Én elvesztettem a fonalat. Michael elment a Terralysiumra, hogy oda menjen korábban a Discovery. De az embereket ki vitte oda a 3. világháború idején és miért?

Tyberius06 - 2019. 04. 19. 19:08

@zolij:
Burnham anyja, amikor kísérletezgetett az ugrásokkal.

@Latza:
1. Mert a prototípus és az időkristály is elszállt Burnham anyjával. Pluaz lehetett egy megállapodás a klingonokkal A doctari incidens után hogy hanyagolják a technológiát.

2.jogos. Ezen én is nagyot néztem.
3. Rész előtt bekészítettem egy nagy vödört készülve a nyáltengerre.
4. Úgy ahogy találnak napjainkban is fel nem robbant bombákat Budapesten.
5. Szintén jogos.
6. Valóban azok voltak. :)
7. A vödör még mindig ott volt mellettem
8. Valami a tavolságokkal koordinátakkal és fix pontokkal volt. Így kapta meg pontos időt, hogy hova kell ugraniuk a jövőbe.
9. Jah az fura volt. De gondolom vmi megerősített rekeszajtó lehetett. Hajókon is van ilyen.
10. A vödör megtelt
11. Én se vágom hogy küldte az utolsó jelet. Bár fizikailag csak 1000 fényevre kellett kerülniük az enterprisetól. Ugye fénysebesség. Ha nézed most a napot akkor 8 másodperccel a nap múltját nézed.
Ha elugrassz 250 fényévre és egy tavcsővel visszanézel a földre akkor 250 évvel a múltba nézel vissza. Vagy vmi ilyesmi.
12. Nem tudták hogy Leland átjön. Plusz mindenképp veszélyes lett volna a hajót ott hagyni a 23dik században.
13-14. Jah egy limitált Pike Enterprise story még úgy is jó lenne hogy tudjuk a következményeket.
Egyébként köszi hogy kitértél ezekre a kerdésekre.
A végére azért javítottak egy kicsit.

Latza - 2019. 04. 19. 21:18

>>Tyberius06

4. Nem arra gondoltam, hogy nem robban fel a torpedó, hanem, hogy hogyan ütötte át a pajzsot. Vagy az csak a sugárfegyverek ellen hatásos? Mert oké, hogy ha egy másik hajóval nekimennek, akkor azt nem bírja ki a pajzs, ill. a torpedórobbanások lökéshullámát sem nyeli el, de egy ekkora méretű ütköző tárgyat sem tart vissza?

9. Talán az Enterprise-ban volt ilyen (már nem emlékszem pontosan), hogy egy, a hajóra tapadt aknát úgy szedtek le, hogy leválasztották azt a burkolatdarabot. Gondoltam itt is ilyesmi megoldás lesz, esetleg körbeveszik erőtérrel vagy kivontatják vonósugárral, dehát az admirális hősködni akart és egy madzag sem volt a közelben, hogy távolról meghúzzák az ajtó zárókallantyúját.
Ja, és mellesleg Reno is látta ezt az eseményt, szóval még ő is készülhetett volna rá valami ötlettel. Bár akkor lehet, hogy 2 teljes perccel rövidebb idő jutott volna a doki meg Stamets nyögdécselésére, és a 23. Spock-Májk búcsúzkodásra… :)

11. A jeleket úgy küldte, hogy odaugrott, nem? Mondjuk a Kaminar-on mellesleg kényelmes megoldásként a népirtást megelőzendő kicsapta a biztosítékot is a ba’ulok oszlopainál, de az lehetett mellékhatás is.
Az időkristályra mondták az előző részben is, hogy mivel nem szupernóva tölti hanem Po újrakristályosító technológiája, ezért ki fog sülni az időugrással, és ezért nem jöhet vissza Burnham. Viszont először a múltba ugrott (és elvileg visszafelé megállt az 5 megadott helyen), aztán vissza a jelenbe, és csak a végén előre 930 évet. Ez már két ugrás volt.

+1 Az vicces volt, hogy fullba tolták a Vasember fílinget a ruhával; ahogy ráment Májkülre, meg a szárnyak is eléggé hasonlítottak korábbi és a Végtelen Háborús Stark páncél(ok)ra a sugárzó “csápokkal” a hátánál. :)

+2 Ha már Bosszúállók, Leland halálával, miért nem álltak le a drónok? Főleg, hogy elhangzott, hogy az ő hajójáról irányítják az egész flottát, tehát nem automatikusak. Tökre le kellett volna állni az egész támadásnak.

Tyberius06 - 2019. 04. 19. 22:50

@Latza:

+2
De hàt leàlltak. Amikor a végén az Enterprise elkezdi lőni őket addigra mind megállt. Még mondta is az egyik karakter az Enterprise hídján. Pike meg vmi olyat mondott hogy lőjjék ki mindet.

11. Mondjuk az első 7 jelet továbbra se értem. Azok egyszerre tűntek fel egy pillanatra és egy kivételével az összes eltűnt.

Latza - 2019. 04. 19. 23:52

>>Tyberius06

Ó, tényleg leálltak. Ez valahogy elkerülte a figyelmemet, csak arra koncentráltam, hogy még mindig lövik őket. Akkor ez pipa. :)

ace05 - 2019. 04. 20. 08:00

Érdekes interjú. Akkor ezek szerint a harmadik évadban követjük Burnam-et a jövőbe.

https://www.hollywoodreporter.com/live-feed/star-trek-discovery-season-2-finale-time-jump-explained-1203166

Brynden Rivers - 2019. 04. 20. 10:06

@Latza , @Tyberius06
11. Szerintem a plot armor meg mindent legyőző testvéri szeretet adta a plusz erőt a kristályoknak :-)

2. Akkora túlerőt adtak az írók a gonosznak, hogy a plot armor túl nyilvánvaló lett.

9. Reno karaktere kics el lett felejtve az utolsó részben.

Én élveztem a 2 évados utazást és várom a további évadokat, és a fentiek helyett igazából egy dolog zavar: az AI/nanorobotos vonalból nem hoztak ki annyit amennyit lehetett volna

– nem lett volna logikusabb csendben megfertőzni / beépülni a Controllnak egész Starfleetbe vagy akár az rgész kvadráns flottáiba és háborúkat robbantani ki? Nagyobb káoszban nehezen tudnak vele foglalkozni.

– értem hogy kell egy arc a gonosznak, de nem logikusabb design, hogy a Leland analóg interfész pusztulása esetén simán irányíthat Contor máshonnan?

– amikor Controll elmenekült átvenni az irányítást a Section31 hajók felett, elég béna volt a Starfleet hogy nem sikerült egy hajót sem megmenteni (oké Controll tudta mindegyik helyzetét, de akkor is)

A sorozatról/franchiseról:
A fentebb felsoroltak ellenére élvezem, viszont lehet ezek a hibák nem is akkora hibák. Láthatóan a sorozat műfaja valójában nem “normál”/hard sci-fi, hanem űr(szappan)opera, és ha ehhez igazítjuk az elvárásokat akkor nincs akkora gond.

Mondjuk a Star Trek névhez meg a posz-BSG korszakhoz komolyabban vehető sci-fi illene – lehet majd a Georgiou-spinoffban látunk ilyet?

punyapapa - 2019. 04. 24. 19:36

Hát a Borg teóriám nem jött be 😆😆😆
De nem is bánom, mert eszméletlen jó évadzárás volt ez.
Kíváncsi vagyok mi lesz a 3. évadban.
Egy Voyager után játszódó sorozatot én is adnék.
Az egész évadra visszanézve egy dolgot sajnálok. Reno karaktere szerintem több időt érdemelt volna.
Egy dolog még nem világos, hogy a szonda, ami Ariamot megfertőzte honnan jött akkor?

Gab - 2019. 04. 24. 23:04

Olvastam a hsz-eket. Lehet keresni a hibákat, de egy scifiben, ahol alapvetően a vákuumban hangokat hallunk szerintem nem kell, én már a sorozatnak is örültem, hisz kicsi volt az esélye, hogy a NuTrek filmek után bármi nyomát láthatjuk az eddigi filmeknek.

Ügyesen illesztették be a Discovery hajót a korábbi történésekbe is (Pike mostoha sorsa pl, a bolygó), hisz sok hely ugye nem volt már.

Látni, hogy nehéz a technika fejlődésével öregebbnél öregebb díszleteket, talán ebbe belenyugodhatunk – hisz fura lenne kristályokat nyomkodó embereket látni. Egy dolog viszont engem is zavar, érthető a modernebb megjelenés, de a híd egyszerűen egy nagy lens flare, kapitányként napszemcsit hordanék ilyen hídon. Attól még modern lenne, ha kellemesebb a fény. Lehet próbáltak középen evezni, ne legyen drasztikusan más, mint az új film díszlete.

A másik dolog ami inkább zavar a logikai bukfencek helyet, lehet csak engem – hogy régen néztük a régi sorozatokat hónapokon át, több részből állt egy-egy évad. Most ebben a formátumban, meg kezdesz hozzászokni, várod a következő részt, aztán megint és hopp – gyorsan vége, szevasztok nézők – cső 1 év múlva..Most mondjam azt, hogy ez kevés és jó lenne, ha hosszabb lenne egy évad? nyilván gazdaságossági okai vannak.

Hátha ezt az űrt kitölti a tervezet Picar os Star trek sorozat. De ugye itt adná magát akár egy Pike os Enterprise sorozat is, minden megvan hozzá.

A folytatásban érdekes lenne látni megint kapcsolatokat a régi sorozatokkal, sőt esetleg amolyan folytatásként tekinteni a jövőbe ugrás miatt a Discovery-re.

Csak ennyit szerettem volna hozzászólni.

ace05 - 2019. 04. 25. 10:33

Most jutott eszembe, vajon mennyire lenne pipás Janeway, miután hazajött, odamegy hozzá Paris admirális és mondja : – Amúgy most jutott eszembe, hogy van egy 100 éves sporedrive technológiánk amivel hamarabb haza juthattatok volna. Bocsi? :D

Vagy a valószínűbb verzió admirális lesz és valahogy megtudja a Section 31-től.

Melkon - 2019. 04. 25. 13:47

Látványos volt és sok szempontból nem rossz, de szokás szerint megerőszakolták magukat.

Ez a cikk tök jól leírja a legtöbb problémát:
https://fanfilmfactor.com/2019/04/20/why-the-finale-of-star-trek-discovery-left-me-feeling-angry-and-betrayed-editorial-review/

Leland kicsit sem viselkedett úgy, mint egy AI, inkább mint egy sértődött, dühös kisgyerek…
Egyébként a nagy tervre szükség sem volt Leland legyőzéséhez, ami elég wtf. Miért nem copyzta le magát? Miért csak 1 volt belőle? Miért ment személyesen át a hajóba, miért nem lőtte szét és ölt meg mindenkit benne? Legalább az energiaellátást tropára lőhette volna mielőtt átmegy.

Tényleg ennyire könnyű volt legyőzni? Ja, csak bemágnesezünk egy helyiséget és megkérjük hogy jöjjön oda… remek terv, esetleg a gömb körül az egész szobát be lehetett volna mágnesezni, majd odaengedni Lelandet. Problem solved. Tudom, ez kevésbé epic. Egyébként azt már bizonyította Leland, hogy fizikailag vagy 10-szer erősebb mindenkinél, szóval az, hogy közelharcban akár csak 5 másodpercet is kibír ellene valaki értelmetlen. Az is, hogy Leland pofázik ahelyett, hogy szétverné az ellenfeleit.

Ugye mindenki ráér fél órát búcsúzkodni meg értetlenkedni az elvileg legnagyobb káosz közepette, mert… csak.

Az is tök reális, hogy “hát jó, akkor nem beszélünk a spore driveról”. Végülis a Discovery több száz fős legénysége meg a fél csillagflotta nem tudott róla, a Klingonoknak sem tűnt fel, meg úgy általában senkinek. De persze, akkor ez mostantól titok. :)

Biztos nem lett volna logikusabb arra kilyukadni, hogy a technológia useless for whatever reason (látszólag majdnem ez lett belőle, csak aztán mégsem), innentől kezdve fölösleges lett volna a jövőben beszélni róla.

Remélem, hogy a következő évadban inkább maradnak az epizód részeknél, azokat jól meg tudták írni, az átívelő szálakban meg percenként történik valamilyen értelmetlen dolog.

Melkon - 2019. 04. 25. 14:10

Egyébként azt még mindig nem értem, hogy hogyan láthatták a 7 jelet, mielőtt megjelentek volna. Ezt a részt érti bárki?

Melkon - 2019. 04. 25. 20:53

“A megoldás drámaian sikerült Cornwell admirális önfeláldozásával, akinek sikerül meggyőzni Pike kapitányt, hogy ez a helyes lépés és szinte kikacsintott a rajongok felé, hogy a kapitány története nem itt ér véget. Kettőjük búcsúja rövidre, de annál hatásosabbra sikerült.”

Én a hajamat téptem… :)
Mi az, hogy csak belülről lehet becsukni az ajtót?
Mi az, hogy a torpedő felrobbantja a fél hajót, de az az ajtó kibírja? Meg persze körülötte a fal is, csak az összes többi irányban robbant fel mindent.
Miért nem sugározták ki? Miért nem zárták le kívülről? Az ajtók gondolom automatikusan zárhatók a vezérlőből is.

Melkon - 2019. 04. 25. 20:59

Még a torpedóval kapcsolatban.
Ránézésre gömb alakban felrobbantotta a hajó jelentős részét, miközben pontosan tudjuk a varázsajtó és fal miatt, hogy a robbanás nem lehetett a leszakadt rész középpontjában, hanem közvetlenül valamelyik megmaradt rész mellett kellett lennie.

Biztos van fizikus a nézők között, fizikailag lehetséges bármilyen módon ilyen robbanás? (valahogy kétlem)

Ace - 2019. 04. 25. 21:23

Melkon,

A belülről lehet csak becsukni vagy végre hajtani valamit amit valóban klisé de valljuk be majdnem minden Scifi sorozatban/filmben eljátsszák nem mondom ,hogy szemet kell hunyni de elfogadható. Mutathatták volna ,hogy a másik oldalon sérült a panel stb én elfogadtam.
Másik én úgy értelmeztem az ajtó becsukása után kiengedte a levegőt a teremből az erőtér kikapcsolásával és kivitte őket a vákuum hajón kívül robbant a torpedó és így kisebb darabot vitt a hajóból. (mintha mondott volna valamit az Admirális a levegőről…)
Transzportálás sikerülhetett volna szerintem is de mondjuk talán nem volt rá idejük gyorsan kellett cselekedni.

Más:
Spore Drive, Discovery-t csak a Csillagflotta elől kell eltitkolni. Klingonknak fogalmuk sem volt soha hogyan működik a föderációs “szuperfegyver” sőt lehet ,hogy sosem létezett csak háborús mende-monda. Ki tudna még kamuzni róla? Mudd? ugyan már…
Még Pike sem tudod semmit róla míg be nem avatták az elején.

Mkay - 2019. 04. 25. 21:34

Azt meg tudja mondani valaki, hogy ki a frász vezette a 200db csillagflottás űrhajót? És hol a rákban voltak eddig? :) De az is jó volt, hogy felhúzott pajzsokkal nem megy a transzport, de Spockot csak át tudták rajta azért préselni… :)
Talán még sosem volt ilyen látványos sci-fi sorozatrész a tévében, kár hogy a blődebbnél blődebb dolgokkal belepiszkitottak az amúgy kimondottan jól indult évadba… Jövőre remélem folytköv a Pike-os Enterprise-szal, Micheal-ék nekem tuti nem hiányoznának!

Zzzef - 2019. 04. 25. 21:59

Tehát az egész sztori egy predestination paradoxra épült? Kicsit mehh.

Jence4 - 2019. 04. 25. 22:45

Lehet a hozzáállásommal van a baj, de én csak a hibáit látom ennek az egésznek. Én egy időben térben következetlen írást látok egy teljesen működésképtelen sztorival, borzalmas alakításokkal , és realisztikusnak tűnő de valójában sose semmit sem mutató látvánnyal. Valójában egy tartalmatlan giccstenger volt az egész évad minden keret és mondanivaló nélkül. Nem akarom más sorozatokhoz hasonlítani , de van ám szórakoztató feszült izgalmas érdekes Trash is a világon (pl az Agents of SHIELD ami magasan ezen a szint felett teljesített írásban , történet vezetésben ) Minden információ amit kapunk mindig az adott jelenetnek van alá rendelve ami akkor történik , mintha menet közben találnák ki a sztorit, katasztrófális írás volt, pár borzalmas alakítással , csilli-villi de funkciótlan látvánnyal. Én szeretem a Star Trek univerzumát , sok mindent képes vagyok elnézni de amikor azt veszem észre hogy hogy minden részben leglább kétszer köpik pofán a józan észt, akkor már bizsergett a tenyerem ( arról nem is beszélve hogy egy ajtó mögött Pike simán túléli azt ami a hajó minimum 20%-át leradírozta , amikor megláttam elillant minden dráma és csak azon járt az agyam miért nézik hülyének a rajongókat , és hogy a Star Trek tényleg ennyi volna? Agyatlan baromságok katyvasza színes egyenruhában ? Időkristály amit a Klingonok bányásznak, és őriznek mert veszélyes, Sporaverzum amiből vissza lehet hozni a halottakat, spóradrive amit sosem talál fel még egyszer senki, egy szupernova robbanás energiája a műhelyben újrakristályosított dilithiummal , egy time travel suit amihez baromi bonyolult anyagok kellenek az egyik részben de seperc alatt meg varrják, és a nagy megoldás ,ami annyi hogy nyomkodd a gombot oda ahol eddig voltál hiszen azért voltál ott mert most oda fogsz menni, persze lehet cinikus vagyok , de ez egy butaság volt , ellentétben az első évaddal (ami a sok kacifánt ( miért megy be egy képzett tiszt karddal a maciállathoz amikor azt tudjuk hogy nem fogja a fegyver, miért hal éhen a klingon pár méterre a dilítiumtól mert az egy fedes hajón van amikor előtte fedes kapitányból eszik …stb. ) ellenére legalább mondanivalóval és kerettel rendelkezett. Szóval ha nem leszünk igényesebbek és bedőlünk a csomagolásnak akkor ilyen selejttel fogják kiszúrni a szemünket és a ST a Lost szintjére kerül, amit egyenlőre nagyon sajnálok. :(

strongbad - 2019. 04. 26. 00:22

Úgy látom több itt a pozitív vélemény mint a negatív, úgyhogy beszállok kiegyenlíteni az arányokat: szerintem borzalmas volt. Nagyjábál mindenben egyetértek az előttem hozzászólóval, leszámítva azt amit az első évadról írt. :) Ha az S1 4/10 volt akkor az S2-re sem tudok jobbat adni min 5/10.

dzsenvej - 2019. 04. 26. 02:59

ez tragikus volt :-(

napestig lehetne sorolni a rengeteg szánalmasságot, de inkább csak adnék egy teljesen magától értetődő ötletet, hogyan kellett volna gyorsan kinyírni a kontrollert:
elég lett volna megnézetni vele a dupla évadzárót, és sanyi, kisül egyből minden éjáj-reléje :-P

…remélem, ez után az extrementum után eccer még látok rendes Star Treket is :-/

Melkon - 2019. 04. 26. 05:53

Mkay

A 3. évad nem Pykeos lesz, megyünk 900 évvel a jövőbe. Legalábbis az évadzáró után ezt nyilatkozták.

Ace

“Mutathatták volna ,hogy a másik oldalon sérült a panel stb én elfogadtam.”

Akkor mutassák. :)
Meg azt is, hogy a vezérlőből sem lehet bezárni és a transzporter sem megy. Egyébként egy ilyen villanástól nem kellett volna Pykenak megvakulnia? Elég nyugodtan nézte.

“kivitte őket a vákuum hajón kívül robbant a torpedó és így kisebb darabot vitt a hajóból.”

Mármint 3 másodperc alatt ilyen messzire megy? Azt megnézném, de ebből nem mutattak semmit, úgyhogy kétlem.

Egyébként ha ennyire egyszerű, hogy vigye ki a vákuum a hajón, akkor miért nem ezt csinálták alapból és mi volt ez az egész szerencsétlenkedés? Nekem eléggé úgy tűnt, hogy beleékelődött a hajóba és azt semmilyen vákuum nem viszi ki.

Azért egy szobából a levegőt valószínűleg nem csak a szobán belülről lehet kiengedni, mert az úgy nem lenne túl hasznos. :)

Ace - 2019. 04. 26. 08:39

Srácok,

Azt azért tudjátok ,hogy az ST sosem volt Hard Scifi. pl TNG-ben simán kinyitottak egy raktérajtót és megkapaszkodtak a vákuum ellenében úgy hogy pl a lábuk el sem engedte a talajt de ez csak egy példa a százból. Ennél azért itt már sokkal jobban figyelnek de persze vannak apróságok amin vagy tól lendül az ember vagy elkezd rajta agyalni.

Mkay:
A két csillaghajón több százan dolgoznak minden csillagflotta tiszt tud kompot vezetni voltak drone-ok is dögivel. Ez a sok komp valóban kicsit túlzásnak tűnt én jobban örültem volna a klaszikusabb “tengeralatjáró” harcnak torpedókkal fézerekkel a nagyhajók között de most így döntöttek legalább láttunk ilyet is ST-ben.

pepe úr - 2019. 04. 26. 10:42

szervusztok!

rém gyenge volt az utolsó két rész, és igazából amennyire izgi volt az évadnyitó, részről részre nagyobb katyvasszá, szirupos, bátortalan, logikátlan ostobasággá degradálták a sorozatot. mindezt azért, hogy a végére legyen fél órányi villogás űrcsata néven. folyamatosan delta kitérőmanőverek, közben meg állnak egy helyben?
rengeteg apróságot felsoroltatok a kommentekben, nem is sorolnám fel ugyanezeket.

a the orvillet már sokkal nyugodtabb szívvel és várakozással ülök le nézni, stabil történetvezetés, nem ilyen erőltetett grandiózus témák, amelyeket nem lehet komolyan venni. véreskezű terrán császárnő egy párhuzamos dimenzióból fél óráig karatézik a borggá alakított szörnnyel, amely flottákat irányít fejből, valamint egy egyszemélyes tengerészgyalogos predator, aztán lemágnesezi, mindezt a greater good nevében. ásítok.

nulla alázat az alkotók részéről, csak legyen csillivilli, meg rázkódó kamera. a klingon maszkok meg részről részre viccesebbek lettek. l’rell a végére már nagyon röhejesen nézett ki, ahogy beszélt, a gumihomloka meg mozgott közben.

lehet ezt folytatni, de majd ti megteszitek.

Sledge - 2019. 04. 26. 12:27

Nos, elöször is 1-2 dolog amit kezdetnek, csak mert vannak olyanok akik nem igazán figyelnek:

“1. Ha már az visszatekintésbe is benyomják, csak kifejthetnék, hogy ha a 31-es szekciónak megvoltak a ruha tervei, miért nem építették meg az elmúlt években? Vagy mondták korábban és én nem jegyeztem meg?”

A ruhát Burnham anyja tervezte, többször elmondták, hogy a maga nemében egyedülálló alkotás aminek sok technikai megoldását még mindig nem igazán értik (mi miért és hogyan működik) és hogy az anyja a saját génstuktúrájához igazította a ruha elemeit ergó ha lemásolják akkor is csak ő tudja használni. Mivel elmondták (és ez real fact is) hogy az anya-lánya vonalon a génstruktúra hasonló minimálisan módosítani tudták annyira hogy Michael is használhassa!

“2. Űrcsata ide vagy oda, a fő hajók egy helyben álltak és lődöztek egymásra, a meló nagyját a drónok-kompok végezték. Ennek fényében a harmincvalahány 31-es hajónak nem lehet túl nagy tűzereje, mert bár a Discoveryt nem akarják elpusztítani, de az Enterprise-ra nem kellett vigyázniuk.”

A nagy hajók nem tüzelhettek ész nélkül, mivel akkor a saját fighter/drone/komp egységeiket is pusztították volna számolatlanul, ez igaz volt mindkét oldalra. A 31 nagy hajók feladata így előszőr csak a blokád fenntartása volt majd amikor tisztult a terep akkor azért már aktiválta őket Lelandkontrol persze közben megérkezett a felmentő sereg is. Ahogy írtad a Disco-ra is vigyázniuk kellett hiszen csak ártalmatlanná akarták tenni nem elpusztítani. Emellet azért a 31 hajók kissebbek voltak látszólag mint az Ent és hát azért azt se felejtsük el, hogy az Enterprise azért mégis csak a Föderáció zászlóshajója annak minden kiváltságával és technológiai előnyével

“3. Spock és Burnham folyton búcsúzkodnak.”

Ez jogos, ez engem is zavar némely pillanatokban.

“4. Hogy állhatott bele a torpedó az Enterprise-ba?”

A torpedó (ha jól vettem ki az eseményekből és a párbeszédekből) nem direkt becsapódásra lett beállítva, hanem másodlagos üzemmódban egyfajta késleltetett/időzített robbanásra. Ebből fakadóan ha nem tesznek vele valamit így beékelődve sokkal nagyobb kárt okozhatott volna.

“5. Minden szikrázik mint a csillagszóró, de közben minden működik és fél órával később még mindig minden szikrázik.”

Ez egyszerű klisé filmes effekt, de hogy ST fan maradjak itt egy tökéletes magyarázat: A csillagflotta mindig is híres volt, arról, hogy minden rendszert 2-3szorosan redundánsra építenek, tehát ha valamely rész kiesik akkor a 2. vagy a 3. tartalék átveszi a helyét, a sérült részeket pedig nem állnak neki a csata hevében javítani, hacsak nem égetően fontos.

“6. Cukik javítórobotok az Enterprise-on.”

Amik koránt sem biztos, hogy botok, mert lehetnek személyi javítókabinok is

“7. Stametsék folyton szerelmet vallanak”

Bleh. De mondjuk ez most helyénvaló és jó volt szvsz.

“8. Tulajdonképpen mit tudott meg Burnham, a visszautazásokból? Csak annyit, hogy 930 év múlva tali a Terralíziumon? De ezt eddig is tudta”

Azért ment vissza, hogy a saját/Disco tetteit irányítsa, muszáj volt megtennie, hiszen már megtette, imádom a temporális mechanikát!

“9. Ne már, hogy az az egy ajtó meggátolta a torpedórobbanást, közben meg elvitte az Enterprise fél elejét”

Ha jól emlékszem akkor Egyes elmondja, hogy a vészerőterekkel és a deflectorral variálnak valamit az ajtó körül hiszen az azon túli rész a becsapódáskor már megsérült, logikus tehát, hogy az ajtó zárásával válik teljessé az erőtér/deflector mező, csakhát ugye az ajtó manuálisan csak belűről zárható és akkor valaki ottmarad.

“11. Az időkristály hogyhogy nem merült ki az ugrálással? (vagy a közelbe/múltba nem fogyaszt annyit?)”

A közelmúltba(látszik az időkódokból) való ugrás nem annyira terheli meg mint egy 930 éves ugrás, ráadásul az 5 ugrásnál csak Michael-t vitte, az utolsónál pedig át kell rángatni az egész Disco-t is a féreglyukon (fenntartani addig amig átér) ami azért nagyobb feladat

“12. Ha egyszer legyőzik/megölik Leland-et minek a jövőbe menni?”

Ezt spec többször is elmondják, hogy maga a Disco létezése a probléma az “általa” birtokolt tudás és technológia okán, szóval ezért.

Látom sokan azért külön élvezetet lelnek csak a hibák kiemelésében, más sorikat jobbnak titulálva holott a hibák ott is megtalálhatóak dögivel. Azt sem kellene elfelejteni, hogy az ST világa igen sokrétű és azokat a vonalakat megtalálni amivel nem mész homlokegyenest egy másik történet cselekményével azért nem egyszerű.

Lelandkontrol tökölésére egyébként alap magyarázat, hogy a többszáz drone-t, a nagy hajókat, és még magát Leland-et is irányítania kellett és gondolom azért nem végtelen a számítási kapacitása! Valahogy el kellett osztani a “prociidőt”.

Spock transzportálása nem csak azután történik miután Lelandkontrol kifingik? Mintha úgy emlékeznék. Akkor pedig már le lehet engedni a pajzsokat (vagy egy részüket) a transzportálás idejére.

Ace - 2019. 04. 26. 13:15

“Spock transzportálása nem csak azután történik miután Lelandkontrol kifingik? Mintha úgy emlékeznék. Akkor pedig már le lehet engedni a pajzsokat (vagy egy részüket) a transzportálás idejére.”

De igen, szerintem is a csata után transzportálták.

Melkon - 2019. 04. 26. 13:16

Sledge

“Látom sokan azért külön élvezetet lelnek csak a hibák kiemelésében”

Nagyon nem kell keresni, mert az egész story linenak nincs semmi értelme.

Már többször feltettem azt a kérdést, hogy hogyan látták az eredeti 7 jelet, miközben csak később jelentek meg.
Senki nem tudott rá válaszolni, neten sem találtam választ (igaz, nem vittem túlzásba a keresést).

Erre a kérdésre épül az egész évad és látszólag senki nem érti.

Egyébként az utóbbi 5 évben volt ~2 sorozat, ami ki tudott akasztani, egyébként minden más amit láttam viszonylag konzisztens volt a saját szabályaihoz, az apróságoktól meg el tudok tekinteni.

winnie - 2019. 04. 26. 13:50

“Látom sokan azért külön élvezetet lelnek csak a hibák kiemelésében, más sorikat jobbnak titulálva holott a hibák ott is megtalálhatóak dögivel.”

ezt nem hiszem, hogy sokadjára érdemes leírni, de az ember ott kezd el olyasmiken rugózni, amiket nem ért (mert ugye, ha valaki valamit hibának vél, akkor attól még nem biztos, hogy hiba, lehet, hogy előtte nem tiszta valamiért a dolog), ahol nem kötik le a képernyőn zajló dolgok. nyilván, ha valami van annyira jó, hogy beletemetkezik, akkor nem fog szőrözni. ha viszont a sorozat szerintem nem jó, akkor ki fog szúrni mindenfélét. ennyi.

a lényeg, hogy a tyúk van előbb, nem a tojás. nem azért nem tetszik valami valakinek, mert “hibákat” talál benne, hanem azért talál benne “hibákat”, mert nem tetszik neki.

karit - 2019. 04. 26. 15:08

Nem tudom, tényleg a tyúk van-e előbb vagy a tojás, de Cornwell önfeláldozása sokkal jobban ütött volna, ha nem azon anyázok, hogy az a k. kallantyú az ajtótól fél méterre volt: Pike a lábánál fogva átránthatta volna az admirálist a csukódó ajtó alatt, vagy egy sima dróthurokkal “távvezérelhették” volna. Azt sem értettem, hogy egy üvegajtó miért akadályozta meg a “fél hajót lerobbantó” fotontorpedó rombolását. Ez elég slendrián rendezés.

Control elfogása és kinyírása is nagyon össze lett csapva, ez az AI ennyi előrelátással sakk komputernek is kevés lett volna, nemhogy a világ urának.

Tény, az űrcsata marha látványos volt, de egy cseppet sem tudták olyan személyessé, emberközelivé tenni, mint a SW-ban megszokott. Például a komppal meglógó pirszinges királynő megfigyeléséből is többet is kihozhattak volna képileg (ha már ez a J. J. éra…), akár még izgulhattunk is volna érte, de oké, a ST-nél talán stílusidegen a kis hajók csatájának részleteire időt pazarolni, a behemót űrcsatákhoz lettünk szoktatva meg a mindent-szét-stratégiázáshoz.

Mindent egybevéve tetszett az évad (8/10), és az külön megkönnyebbülés, hogy a klingon szál, de legalább Voq az innenső oldalon maradt. Oh wait, a fia időkristály-kereskedő. Fck, ezt is buktam.

“szerintem a készítők jól szórakoznak majd a rajongói konteókon, hogy most mi is lesz”
az biztos, szerintem a legjobbat fogják megírni. Lehet, jobban is járnánk.

Én is akarok kommentelni... - 2019. 04. 26. 15:09

Ezt tökéletesen megfogalmaztad.
Én a moziban megnézett filmeket “mérem” így. Lényegtelen, hogy egy film 3 óra 4 perc, ha a végén úgy állok fel, hogy bazki, elrepült a 3 óra!
És hiába 1,5 órás egy film, ha 10 perc után már lopva rálesek a telefonra, hogy mennyi van még a filmből.

Sledge - 2019. 04. 26. 19:48

Melkon az eredeti 7 jelről: A tachyonok visszafele haladnak az időben így lehetséges hogy az általuk létrehozott jelenségek egy elöbbi időpillanatban egyszerre látszanak.

Melkon - 2019. 04. 26. 20:03

Akkor miért látszódtak később még egyszer?

Ha elfogadjuk ezt a magyarázatot (ami a sorozatból nem derült ki és tudtommal nem is utaltak rá), akkor csak a múltban kellett volna egyszer észlelniük, de később feltűntek még egyszer. Miért? Az nem működik, hogy visszafelé is megy az időben, meg előre is.

Egyébként ha ez így van, akkor nem kellett volna azelőtt észlelniük Burnham anyját, hogy visszajött volna az időben? Tehát semmilyen kétségüknek nem kellett volna legyen arról, hogy megmenti-e anyuci Burnhamet, hiszen előre megkapták a jelet az érkezéséről.

Vagy a varázs jel független az időutazástól és a ruha újabb senki által nem ismert szuperképessége a másik 200 mellett? Anyuci csak időutazni szeretett volna, de közben véletlenül megcsinálta a vasember ruhát az időben visszautazó jeladóval, pár szuper fegyverrel stb, mindezt egy sima ruhában. :)

Próbáltam rágooglizni, de semmit nem találok arról, amit írtál, van erről bármilyen (akár csak fél)hivatalos infó?

Melkon - 2019. 04. 26. 20:12

Memory-alpha-n sincs magyarázat erről.

A tachyon sugárzás csak az időutazás mellékterméke, de semmi infó arról, hogy a jelhez ennek lenne bármi köze.

Ha van, akkor ez ellentmond a Burnham anyjával történteknek, mert akkor sokkal több signalnak kéne lennie.

Ha nincs, akkor meg kérdés, hogy a ruhának egyáltalán miért van ilyen szuperképessége. Milyen praktikus oka van annak, hogy az időben visszafelé tudj egy jelet küldeni? (Burnham anyja nem használta semmire)

Illetve ugye az a kérdés akármelyik verziónál nyitott, hogy miért jelentek meg a jelek 2-szer.

Zzzef - 2019. 04. 26. 22:00

Az pusztán megmagyarázatlan hiba és a történet szempontjából talán mindegy is, hogy a különböző távolságban, de nagyjából egyidőben lévő red burst-öket hogyan láthatták először. Az pedig, hogy miért lehet, hogy látták őket, ha később Michael felel érte, sima casual loop, egy jövőbeli esemény felel egy múltban történtért, ami kiváltja a jövőbeli eseményt. Kicsit olcsó ‘ultimate’ kifogás a történetben gyengén tálalva.Casual loop nélkül talán a sphere-t sem találják meg és az egész sztori meg sem történik.

Ace - 2019. 04. 27. 07:04

A hét jel feltűnése szerintem is lehet Tachyon anomália a vörös angyal ruhája tudjuk ,hogy eredményezhet ilyet hiszen a szondás kalandnál is ezt követték Pike-ék.

Melkon - 2019. 04. 27. 07:54

Ace

Kérlek akkor válaszolj a felvetésekre is. :D

Miért nem látunk sokkal több jelet, mikor Burnham anyja is végtelenszer használta?
Miért látjuk őket kétszer.

Amit írtál semmilyen szinten nem magyarázza meg ezt.

Még mindig az a benyomásom, hogy SENKI nem érti azt, amire az egész évad épül. Érthetetlen számomra hogy így hogy tudja bárki védeni az évadot.

Brynden Rivers - 2019. 04. 27. 11:26

Trónok Harca elemző videó de jól.elmondja mi a baj a STkel meg 4. évad óta a GoTtal

– saját maguk által állított szabályok felrugása

– payoffért (fanservice, sokkolás, váratlan fordulat, látványos akciójelenet stb.) feláldozzák a kauzalitás által támogatott komolyan vehető drámát

Brynden Rivers - 2019. 04. 27. 11:26
winnie - 2019. 04. 27. 11:36

az a baj ezekkel a videókkal, hogy csak magukban állják meg a helyüket, mert bizonyos dolgok felett simán elsiklanak és egy készítővel szemben nem sok esélyük lenne, főleg, hogy nem egy olyasmire alapoznak, amit a készítőjük gondol, hogy a sorozat készítői gondolnak – és, ha ez az alapfeltevés helytelen, akkor minden borul. arról nem is beszélve, hogy lehetne egy hasonló pro videót is hozni – ezt főleg a második pontodra mondom, mert teljesen másképp gondolkodik az építész (a sztori architektúrája kapcsán), és másképp a lakó, aki beköltözik az épületben. ugyanannak az elemnek a funkcióját és az eredetét is hajlamosak másképp, a saját hozzájuk való viszonyuk alapján megítélni. ergó nem arról van szó, hogy bármelyik is téved vagy következetlen, csak nézőpontok eltéréséről.

gumimaci - 2019. 04. 27. 13:56

Nagyon akartam szeretni ezt a sorozatot. Az első évad után még bizakodó voltam, de ez a második röviden és plasztikusan egy rakás szar volt. Zagyva és zavaros logikátlan baromságok követik egymást, aminek a tetején a hab Sonequa Martin-Green kritikán aluli Burnhamje cseszi szét a maradék élményt is.
Az Orville 1000x jobb Star Trek, mint ez valaha is lesz.

Ace - 2019. 04. 27. 16:58

Melkon:

Oké, Burnham anyja nem ezt a ruhát használta. Ez egy gyorsan összedobott verzió ezért ilyen anomáliát eredményez. De kezdem azt érezni úgyis mindegy mit írok te már eldöntötted hogy ez baromság úgyhogy úgysem tudja senki megmagyarázni.

Ez a téma ugyan az mint a Spore drive kontra térhajtómű vita az első évadnál. Vagy elfogadja valaki hogy ilyen is létezhet egy fiktív világban vagy nem ennyi.

Melkon - 2019. 04. 27. 17:03

Ace

Mi? És ez mégis hol derül ki a sorozatból? :D
Én meg kezdem azt érezni, hogy bármennyire hülyeség az egész sztori akkor is azt mondod, de az logikus, bár semmi nem utal rá.

Melkon - 2019. 04. 27. 17:05

Egyébként ha nem tűnt volna fel nagyon sokan ugyanúgy kiakadtak ezen, mint én.

Bocs, nekem nem elég, ha csilivilin néz ki egy sorozat, ha közben semmi értelme annak, ami történik benne.

Ace - 2019. 04. 27. 18:01

Mi hol derül ki ,hogy az egy másik ruha? Burnham anyja a sajátját használta. Michael is a sajátját amit gyorsan össze dobnak. Én csak egy választ adtam nem mindíg adnak mindent a szánkba az írók és nincs is rá szükség.

Most akkor én már elvagyok könyvelve ,hogy nekem azért tetszik mert csilivili? (Én csak könnyebben elfogadom a hibáit vagy belegondolok hogyan is történhetett mielőtt azt mondom ,hogy ez baromság)

De láttam ,hogy néhányan felháborodtak első felindulásból. Meg sokan azért nem szeretik mert nem olyan mint a többi Trek. Szerintem nehéz olyat csinálni ami mindenkinek megfelel.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 04. 28. 23:58

hijj, volt egy pár hét lemaradásom, így egyben pótoltam 3 részt…

elsőként, az elmaradhatatlan és közönségkedvenc kommentrészem, hogy michael még mindig borzalmas, teljesen alkalmatlan érzelmek bemutatására :)

hát, megnézve ezeket a részeket, annyit bírtam csak gondolni, hogy fúbameg… ez mekkora látványorgiába ágyazott blődség volt

a történetvezetésben felsejlett a titanicos jack szelleme, aki csak azért nem férhetett fel anno az ajtóra kate mellé, mert így írták meg a forgatókönyvet

tényleg, sokkban vagyok, teljesen letaglózott ez az egész amit láttam – 8-an jelentkeznek, hogy ők maradnak még, erre a fél legénység a hajón van még, az admirálist nem tudják kisugározni a szobából, mert biztos elromlott a transzponder – de aztán spock-ot mégis csak lehet – pike végignézi ahogy az orra előtt lerobban a fél űrhajó

de a legidegesítőbb, hogy leállnak csatázni lelandékkel, ahelyett, hogy elmennének messzire a sporedrive-val, és onnét ugranának a jövőbe – végülis, csak a galaxys sorsa múlik ezen… ha stemats agyvérzést kapott volna 2 résszel ezelőtt, még érthető lett volna, miért nincs spore drive, na de így?

botrány volt az egész, de legalább látványos botrány – ez a sorozat erről szól akkor ezek szerint

karit - 2019. 04. 29. 00:52

“ahelyett, hogy elmennének messzire a sporedrive-val, és onnét ugranának a jövőbe”

‘De miiéért?’ Miután a terrán császárnő székelyes furfanggal lépre csalta és kinyírta a jövőbeni AI-probléma forrását, egyáltalán mi értelme volt már a jövőbe küldeni az Alien Wikipédiát meg a főszereplők 90%-át? (Most hagyjuk a ST-kánont, Pike-ék ha voltak is énekkarosok, nem tudják, mi az.)

Latza - 2019. 04. 29. 09:24

>>karit

Szerintem azért ragaszkodtak ennyire a jövőbe küldéshez, mert nem bíztak benne, hogy a Csillagflotta parancsnoksága is osztja majd a nézetüket az adatok eltüntetéséről. A végén az az “arctalan” kikérdező egyértelműen ezt sugallta – legalábbis számomra – hogy nem lehet tökéletesen megbízni a szavukban.
Persze miután elmúlt a veszély, a többség elhagyhatta volna a Discoveryt, de ezt most hagyjuk. :)

A távolba ugrásra betehettek volna egy 5 másodperces jelenetet, ahogy Leland megzsarolja őket, hogy ha nem találkoznak, lemegy a Földre és gyilkolni kezd/megfertőz mindenkit. Más kérdés, hogy miért nem fertőzött meg minden 31-es ügynököt (vagy legalább egy párat, hogy ne maradjon backup nélkül).

tl;dr: minden, amibe bele lehetett kötni, azt meg lehetett volna magyarázni, csak nem tették meg.

Ami engem érdekelne, hogy gyakorlatilag nem lett tisztázva a Short Treks rész, amelyben az elhagyott Discovery szerepelt. Mármint nem rémlik, hogy a pontos kort említették volna, csak az 1000 éve elhagyást. Kérdés, hogy ez az alap idővonalhoz képest 1000 év, vagy már az előreugráshoz képest.

KiváncsiFáncsi2019job - 2019. 04. 29. 11:46

karit – leland-et a jövőbe ugrás előtt 3 másodperccel sikerült “hatástalanítani”

arra hivatkoztak, hogy azért nem használják a spore drive-ot, mert 12 órát kell tölteni az időkristályt – de a spore drive-val el tudtak volna ugrani olyan messzire, hogy leland-nek több, mint 12 óra kelljen

ha egy robbanás miatt átmenetileg megsérül a spóramű, vagy stamets kidől, akkor rendben is lenne a dolog, hogy nem tudják használni, na de így?

értem, így kellett alakulni, hogy elüntessék a discovery-t ebből a korból, de ritka blőd lett így

michael-nek meg aranymálnát

Platschu - 2019. 04. 29. 21:34

2×14

Csodálatos epizód volt. Igazi mozifilmes minőség, amiért remélem pár tévés díj le fog esni nekik, ha nem a GoT visz mindent el előlük.

Kifejezetten tetszett a gravitáció nélküli küzdelem a siklóban. Vajon ezt is úgy oldották meg, mint az Inception mozi híres folyosós harcát? Gondolom itt is forgatták a díszletet vagy az operatőr állati jó munkat végzett. Szerintem a forgatás volt, ahogy a törmelék körbeesik körülöttük, onnan lehet követni éppen melyik szögnél és nézőpontnál tartanak. Csodálatos és rendkívül nehéz jelenet.

Atyi - 2019. 04. 30. 07:37

Ez a történet nem állt össze. Zavaros, olykor érthetetlen és logikátlan is. Az időutazás mindig paradox, de azért nem kellene ennyire megbonyolítani,és már kibogozhatatlanná tenni.

Csatlakozom az előttem íróhoz. Mi az a hét jel amire az egész sorozat épült. Hogy látták azt már az első részben egyszerre? Spock miért látta azokat még hamarabb is? Burnham anyja Spocknak a bolygók elpusztítását mutatta meg, a jelekről szó sem volt, nem is tudott a jelentőségükről, amikor kérdezték róla a csapdába ejtésekor. Meg mi az, hogy a hét jel megjelent, de csak akkor tudták azonosítani a pontos helyet, amikor Michael kiküldte.
Mikor, ki küldte először egyszerre a hetet? Persze lehet úgy magyarázni az időparadoxon miatt,hogy először csak a jövőbeli időkapu nyílást érzékelték a föderációban, és a pontos hely csak a valós időben volt beazonosítható. De, ha így volt, miért nem magyarázzák el? Ha nem így, akkor hogy? De Spock látomására a jelekről ez még mindig nem válasz. Egy másik dolog. Ha Michel ment vissza Saru bolygójához, nem az anyja, akkor hogy használt olyan technológiát, amivel a népirtást megakadályozta és ami a Discovery elemzése szerint, csak a távoli jövőből származhat? Volt arról szó, hogy a ruha az időkristályon túl ilyen eszközzel is felszerelt?
Lalendot ki kötözte meg, és rögzítette a székhez, amikor a fővezér még csak hologram formájában jelent meg? Csak utána fecskendezte a nanorobotokat Lalend tarkójába. Az ezt megelőző jelenetben megsértette a szemét, amitől Lalend összeesett, a következőben már a székhez volt kötözve.
Még mindig nem tudom, mi volt a második jelzés jelentősége, a harmadig világháborúból kimentett emberek bolygójánál. Ők hogy járultak hozzá a fővezér elleni győzelemhez azt követően, hogy megmentették a bolygójukat? Elhangzik az utolsó részben Spocktól, hogy kellett egy biztonságos hely. Kinek, mikorra? Őket nem pusztította volna el a fővezér? Ha nem de mindenki mást, kinek a menedék?

Ezek a dolgok bosszantanak, mert ezzel együtt a sorozat tetszett, látványos volt érdekes karakterekkel, és a folytatást is várom. Hátha végre előbbre lépünk időben a Star Trek Univerzumban, nem visszafelé.

Ace - 2019. 04. 30. 08:57

Atyi:
A hét jelre csak teóriák vannak a sorozatban nem magyarázták meg.
Spock nem látta a hét jelet nála Burnham anyja jelent meg hátha a Vulkáninak sikerül változtatnia a történelmen. Michaelt is ő mentette meg gyerek korában.
A második jel jelentősége ,hogy legyen egy menedék a jövőben a 3. világháborúban Burnaham anyja mentette meg őket kísérlet képpen ,hogy képes-e változtatni a jövőn, majd késöbb Burnham hagyta ott a jelzést ,hogy a Discovery megmentse őket az aszteroidától ezáltal lett egy technológia mentes menedék a jövőben elvileg.

Más: Szerintetek sivár vagy virágzó jövőbe érkezett meg a Discovery?

Atyi - 2019. 04. 30. 11:59

Ace! Köszönöm. Azonban Spock számítógépén nem csak a vörös angyal ábráit találták meg, hanem a hét jel ábráját is. Összehasonlították a föderáció észlelésevel és rendkívüli hasonlóságot állapítottak meg. Van egy jelenet, amikor Spock ábráját, ami a jelekről készült, Michael megmutatja Spike-nak. Később is elhangzik a sorozatban, hogy Spock hamarabb tudott a jelekről, mint ahogy azok megjelentek. A menedékkel különös gondom nincs, csak azt következtette ki Spock, hogy az első öt jel olyan helyen jelent meg, ahol az ott megmentettek, vagy az ott lévő személyek, vagy tárgy (időkristály) kellettek az időkapu megnyitásához, vagy a fővezér legyőzésehez. A menedék nem ilyen volt. De az volt az egyik kedvenc részem. :-) Arról tud valaki, hogy a 13. rész elején az előző részek tartalmából jelenetsorban mutatják Po királynőt, de ilyen jelenetre nem emlékszem a korábbiakból.

Atyi - 2019. 04. 30. 12:25

Persze a menedéknél fontos lehet az a tapasztalat Michaelnek, hogy a múlt megváltoztatható, mert a jövőből ezt már valaki megtette. Ez a tudás, ez a hit pedig kellett, hogy eljussanok az ugrásig, ugyanúgy mint a többi dolog. Ez így nekem helyrekerült.

Ace - 2019. 04. 30. 12:56

Atyi:

“Van egy jelenet, amikor Spock ábráját, ami a jelekről készült, Michael megmutatja Pike-nak.”
Erre nem emlékeztem de lehet hogy igazad van. Elvileg Spock-nak csak Burnham anyjától voltak morzsái.

Po királynő 2×13 előző részes tartalma a Short Treks Runaway epizódjából vannak.

Kiváncsi Fáncsi - 2019. 04. 30. 14:30

Spock “hozzáért az időhöz”, ezért lehettek már korábban is látomásai szerintem…

Amúgy a 7jel korai észlelésén tudok a legkönnyebben túllendülni, hiába kardinális eleme a történet logikájának

Atyi - 2019. 04. 30. 17:57

Köszönöm a reagálásokat.

turosz - 2019. 05. 05. 12:58

Megvolt az évad darája, csatlakozom az előttem szóló kritikus hangokhoz.
A logikai bakik még különösebben nem is zavartak – el kell engedni őket a ST univerzumban -, de bár nagyon szeretem az űrcsatákat, ez inkább azt mutatta, hogyan ne. Látványorgia, blőd érzelmes jelenetekkel fűszerezve, olyan szinten untam…, hogy még az is feltűnt, hogy gyakorlatilag egy feminista kiáltványba kezd átmenni a sorozat :)
Bár Pike-ék sokat javítottak a színészi gárda minőségén, Sonequa Martin-Green a sorozatos Arany Málna/Citrom díj örökös díjazottja lehetne :)

Platschu - 2019. 05. 05. 23:03

Semmi baj nincs a játékával, még ugyancsak széles érzelmi spektrumot kapott a tavalyi évad visszafogott Vulkán stílusa után. Egyszerűen nem bírjátok elviselni a mögötte húzódó ideológiai hátteret. Ettől még a színésznő tehetséges.

KiváncsiFáncsi2019job - 2019. 05. 06. 12:53

@Platschu – szerintem meg katasztrófálisak voltak mindazon jelenetei, ahol érzelmeket, drámát kellett volna bemutatni – giccses és elnagyolt volt a játéka

de legyen, ez mégis csak csapatmunka, van aki instruálja is őt, meg aki ilyenre vágja a végeredményt –

Ace - 2019. 05. 07. 08:50

Én továbbra is azt érzem ,hogy a karaktere miatt ilyen megosztó Sonequa Martin-Green bár biztos ő is hozáad sokat a karakterhez eléggé patthelyzetben van miatta. És idővel fejlődni is fog mivel jó színészeket kap partnernek sokmindent el tud lesni ha jól csinálja.

Mate4182 - 2019. 05. 11. 12:35

nekem speciel baromira tetszett az egesz evad, a zaro resz is es bar ezzel szinte egyedul vagyok, de en Michaelel is teljesen ki vagyok bekulve (bar azt 2 evadon at nem tudtam megerteni miert kapott ferfi nevet…)

a logikatlansagoknak tuno reszletek tulnyomo resze mind olyan hogyha visszenezne valaki az egesz evadot, ott lennenek a valaszok elejtett felmondatok, jelentektelennek tuno jelenetsorok formajaban, amig az idovel el lettek felejtve

a kommentek egy reszenel nekem is az volt az erzesem hogy ez mar inkabb a : fuuh most nagyon szidom ne szoljatok bele … ja hogy jogos? akkor ezert szidom! ” stilusba amit mindig valahol a szorakoztato es az irritalo koze tennek magamban :D

baromira fog hianyozni Pike meg Spock de meg inkabb kivancsi vagyok mi less a Discovery sorsa a 3. evadban!

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 05. 23. 19:54
Ace - 2019. 05. 24. 09:38

Már nagyon várós.

terika - 2019. 10. 17. 00:14

Vége. Megnéztem. Pipa. Kb.ezt éreztem. Nagyon örülök, hogy latvanyilag jól teljesített a sorozat, szerette a szemem. Sajnos nekem az ömlengés es a folyamatos dramazas nagyon leviszi a sorozat értéket. Azonban örülök, hogy van. A tudományos része és a filozófiája sajnos kimerül az önismetelgetesben. Olyan ötig vérig Star Trek sorozat, se több, se kevesebb. Gyerekként annyira nem láttam a régi sorozatok dramazasat, és nem vetem észre sokszor, hogy nem szól nagyon semmiről akár egy egész évad, mert imádtam, mert űrhajós, mert a többek igénye, mert tele volt onfelaldozassal es világegyetem megmentéssel. Most is erről szól az egész. Furcsa érzés, hogy mennyire könnyen lehetne a mai ST világ valami ennél sokkal, de sokkal komolyabb is…. Dehat a többek igénye számít a rendezésnél is valoszinu.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz