login |

A Game of Thrones operatőre válaszolt

2019. 05. 02. 16:30 - Írta: human

64 hozzászólás | kategória: insider,

Vagyis nem tudunk megegyezni a cinematographer pontos fordításában. Nem is ez a lényeg, hanem a hétfői Game of Thrones-részt, a 8×03-at sok kritika érte annak kapcsán, hogy alig lehetett látni valamit. Ezt reagálta le Fabian Wagner, aki amúgy a Battle of Bastards-on is dolgozott.

Többet között azt mondta, hogy a Game of Thrones mindig is sötét, mozis látványvilágú sorozat volt, amit nem telefon képernyőkre, vagy világos szobákban nézésre terveztek. A mostani résznél is azt a célt akarták elérni, hogy realista legyen, sötét és zavaros, mint egy igazi csata. A bevilágításban is ez volt a cél: semmiképp se tűnjön mesterségesnek, mintha tényleg csak a természet és más fényforrások lennének jelen a vérengzésnél.

Más kérdés, hogy nem ez az első sötétben forgatott tévés jelenet, és az mégiscsak beszédes, hogy bár tavaly is érték kritikák pár szériát, most volt ekkora kiakadás. És ebben biztos, hogy része volt annak, hogy sokan nem a tévés sugárzás során, de nem is a Wagner által említett mobilképernyőn nézték a részt, hanem az HBO NOW vagy HBO GO szolgáltatásokat igénybe véve, így lehet, hogy azok tömörítési eljárása a sok néző kiszolgálása közben nem volt annyira felhasználóbarát, és amiatt vesztek el a részletek, így nem sötét volt a kép, csak ez is nehezítette a nézést ott, ahol amúgy is kevés dolog látszott.

64 hozzászólás Ne habozz!

pete6 - 2019. 05. 02. 17:09

Tényleg sötét volt és pixeles is. Eddig xvidbe meg tudtam nézni a részeket,de ez annyira nézhetetlen volt (láttam már jobb kamerásat is), hogy le kellett szednem full HD-ba (nyilván nem haltam bele),de még igy is sötét volt a kép.

” Game of Thrones mindig is sötét, mozis látványvilágú sorozat volt, amit nem telefon képernyőkre, vagy világos szobákban nézésre tervezte”

Hát akkor miért TV-ben adják?!?! MEgnézni meg hadd nézze meg az ember amikor akarja. Amugy akkor vetitsék télen akkor korábban sötétedik XD

juhaszvik - 2019. 05. 02. 17:18

sötét szobában, nagy felbontású tévén néztem 1080p-ben, és sokszor annyit láttam, mint ami fent, a mellékelt képen is látható. szóval innentől kezdve fogalmam sincs, hogy mi lenne az ideális nézési módszer.

egyébként le a kalappal a sorozat operatőri munkája előtt, mert ezt leszámítva a got a legszebb, amit tévében látni, de ezt most elszúrták, és nagyon nem szimpatikus, hogy próbálják erőltetni: “az ön készülékében van a hiba”. eddig túltettem magam ezen (a sztori tetszett), de ezzel a nyilatkozattal most felhúztak… :(

Juhipardo - 2019. 05. 02. 17:19

Lehet ezt magyarázni, rendben van, ez volt az elképzelés, meg ilyen volt a világítás, meg ilyen olyan amolyan tévén kell nézni..
De akkor is krva sötét volt minden.

verdyn - 2019. 05. 02. 17:23

Leszeded rippelt, kalóz verzióban, majd panaszkodsz, hogy pixeles? Neked inkább Tom & Jerry-t kéne nézned egy katódcsöves TV-n, a színvonal ahhoz van meg.

A témához hozzátéve, a rész így volt tökéletes, ahogy volt. Egy lassan 8 éves 1080p monitoron látszott minden, aminek látszania kellett. Lassan kezd idegesítő lenni, hogy a sok féleszű képtelen betelni a témával…

zsivany20 - 2019. 05. 02. 17:29

Én nemtudom Ti hol és min néztérek, de én egy sima HBO Go-ról néztem egy középkategóriás okostévén és teljesen jól láttam mindent… Annyira volt sötét, amennyire az éjszaka indokolta…

Play - 2019. 05. 02. 17:37

Én egy 4K OLED tévén néztem, és HBO Go-n követhetetlen volt. Aztán újranéztem egy letöltött 1080p verziót, aminél egy fokkal jobb volt a helyzet, de még így is szörnyen nehézkesen bírtam nézni. Fura módon a Fal ostroma pár évvel ezelőtt szintén éjjel játszódott, és ott valamiért lehetett látni mindent. Szóval szerintem kár azzal takarózni, hogy a SOROZAT MINDIG IS SÖTÉT VOLT.

spiros - 2019. 05. 02. 17:39

Túl sok a j betű a címben.

clegane - 2019. 05. 02. 17:44

én nemtom ez min múlik, nálam teljesen jól látszott minden.

cherockee - 2019. 05. 02. 17:58

Ha nincs ott a képi információ, mert a képernyő rettenetes nagy része csak fekete pixel, akkor nincs mit sötétíteni a szobán. Nekem nem az volt a benyomásom, hogy kicsi a kontraszt, hanem hogy nincs ott a kép egy jelentős részén semmi, ezen nincs mit javítani beállításokkal.

Azt aláírom, hogy az éjszaka ilyen, elrontották a többi filmben, ahol mindig ezer lámpa erejével süt a tetves Hold beltéren is, ez van. De egyúttal, a katonák se láttak volna makkot se, ha éjjel ütik vágják a csontikat, van ez a megoldás, amit úgy hívnak fákja. Nem fakkje.

A tömörítésről annyit, hogy az HBOGO délután kettőkor is képes átváltani 144p-be, ahol tényleg nagyjából azt tudod csak, hogy ki van a képernyőn, de azt is csak a hang és az előző képek miatt. Ez velem megtörtént 2 helyen is az epizódban, visszatekertem, nem töltötte újra, nem a világosító hibája, de azt figyelembe kéne venni, hogy milyen platformokon szórják a képet, sajnos agyonvághatja a művészi ambíciókat.

(A természetességet meg az vágta agyon, ahogy beállították a “hősöket” 30-40 zombival szemben, és azok fegyelmezetten, egyesével léptek előre, közvetlen a kard jelenlegi lengésívébe jól. Hihetetlenül felmagasztalták magukat előre, hogy legnagyobb csatajelenet, és most a fattyak csatájára emlékszem, erre 2 nap után nem.)

cherockee - 2019. 05. 02. 18:00

Annak aki szerint túl van lihegve a dolog: nyilván, ez egy ilyen évtized, internet, meg hype, tudjátok, de: az a hülye, aki vett egy átlag TV-t, vagy az, aki nem vágja, hogy a nézők hogy nézik a filmjét, TV-n, nem moziban, nem hiperjó kontraszt képességű panelen, megcukrozva a streaming amúgyis rettenetes rontásaival?

AlyssaMorningway - 2019. 05. 02. 18:02

Fèlsötèt szobàban, MacBook kèpernyõn annyira azèrt nem volt borzasztó. A hangulat àtjött.

zolij - 2019. 05. 02. 18:03

Sötétített szobában, 55 colos tv-n és hbo go-n néztem, teljesen rendben volt. Azt aláírom hogy a tüzek gyújtása előtt kicsit sötét volt, de azt betudtam annak, hogy a szereplők se láttak semmit.

LordPicard - 2019. 05. 02. 18:06

Én is behúzott függönyös szobában, 55 colos tévén néztem, HBO Go-n reggel 5-kor és semmi problémát nem tapasztaltam. Csak a szívritmusomban, de azt a rendezés-történet-zene váltotta ki, és egyszerűen pazar volt.

Karcsi - 2019. 05. 02. 18:17

Nekem nagyon bejött ez a szó szoros értelmében sötét megvalósítás. Ha van valami, amiért nem érheti kritika ezt a részt az a látvány.

kulup - 2019. 05. 02. 18:23

Letöltött 4,5 gigás 1080p-s verzióban néztem egy viszonylag jó TVn, este. Az még hagyján, hogy sötét volt, de a feketeségben nagyon előjöttek a tömörítési hibák. Persze lehet, hogy ez csak a virágboltos verzióban volt észrevehető.

Mate4182 - 2019. 05. 02. 18:24

imadom amikor ilyenkor mindig megjelenik az a troll aki azt mondja: ti vagytok a barmok hogy meg tevezni se tudok … :D az ilyeneknek kivanom hogy ha mar ennyire tokeletes volt ez az epizod, legyen ilyen a maradek harom is aztan joszorakozast :D

atlathatatlan volt es szinte latom magma elott ahogy

csakis es kizarolag a rajtuk levo ruhaban bealltak egy greenscreenel kitapetazott szobaba es ott vettel fel mindent

sporolni akartak ami ertheto hiszen reszenkent 15 million az nem sok. bar gondolom az elso 2 resz forgatasa kb 3-3bol kijott szoval szerintem a fennmarado 39 milliobol kijott volna egy kicsit vilagosabb cgi is de legyen en megkovezve…

es persze hogy a hivatalos nyilatkozat is inkabb az hogy : ti 14 million vagytok hulyek nem mi basztuk el

seven - 2019. 05. 02. 18:31

>verdyn – 2019. 05. 02. 17:23
Leszeded rippelt, kalóz verzióban, majd panaszkodsz, hogy pixeles?

Van amazon prime-os rip is ami magasabb bitrátával megy mint akármelyik HBO stream…. csak ugye az itthoni prime-on nincs GoT, ezért csak a kalózkodás maradt.

Szóval igen, a jelenlegi legjobb elérhető GoT epizód minőség kizárólag kalóz verzióban érhető el itthon :)

De egyébként még azon is nagyon sok tömörítős artifact van, ami elég erősen rombolja a megvilágítás nélküli jeleneteket.

zolij - 2019. 05. 02. 18:47

Mate4182: én meg azt imádom, hogy képtelen vagy elfogadni, hogy valakinek bejöhetett a látványvilág. Szóval a saját kisebbségi komplexusod (“ti vagytok a barmok”) simogatása helyett fogadd el hogy az emberek különböznek és itt kommentelők nem tartanak baromnak azért mert neked nem jött be a sötét látvány.

liberatore - 2019. 05. 02. 18:54

Szintén 55 colos 4k tv-n néztem HBO GO-n és az internet vezetékesen van rákötve a tv-re, szóval nem wifi, hogy akadozzon egy kicsit, vagy leessen a minőség, de nekem így is rohadt sötét volt.

Az érvelés, hogy a csatában is követhetetlen mi történik én elfogadom, csak ez az egyik legfontosabb GoT epizód volt. Szerettem volna azért látni, hogy ki harcol éppen, mert egy jelenetnél pl. csak akkor tudtam meg, hogy Brienne harcolt, mikor meghallottam a kiáltását, pedig ő elég felismerhető lenne a magasságáról és a rikító szőke hajáról.

Mate4182 - 2019. 05. 02. 19:08

zolij – ha arrol lenne szo hogy van egy csapat panaszkodo torrent betyar meg onlinesorozatnezos account aki szidja a vilagot mert a mobillal felvett verzio nem elvezheto, azt mondanam tok oke

de jelenleg a vilagon zerintem legalabb annyi post es comment es tweet vesezi azt hogy milyen elvezhetetlen sotet szar volt, ahanyan dicserik ezt az epizodot

bar bevallom hogy leginkabb cask ez a comment cseszett fel:

Leszeded rippelt, kalóz verzióban, majd panaszkodsz, hogy pixeles? Neked inkább Tom & Jerry-t kéne nézned egy katódcsöves TV-n, a színvonal ahhoz van meg…Lassan kezd idegesítő lenni, hogy a sok féleszű képtelen betelni a témával…

szoval en most megyek es a kissebbsegi komplexusom mellett megnezek valamit amit nappal is meg lehet nezni :D

zolij - 2019. 05. 02. 19:37

Mate4182: jó mondjuk az a hozzászólás jogosan cseszett fel. Bár az tagadhatatlan, hogy a Tom & Jerry-t nappal is lehet nézni.

casi - 2019. 05. 02. 19:52

Én nem mondom, hogy a legjobb minőségben szedtem le, nem is értek hozzá. Viszont ugyanebben a verzióban más sorozatokat, filmeket simán látom. Viszont a rész akkor is baromi unalmas lett volna számomra, ha többet látok.

energy - 2019. 05. 02. 20:23

Én besötétítettem, monitor, jó fényerőjű monitor, de volt ott füst, felhők, talán hóvihar is! Ritkán lehetett látni, mi történik, nem tudtam az esetek 90%-ában, zombit vagy embert látok-e, mert csak az alakjuk látszott!
Ha realisztikus csatát akar, forgasson nappal! Tuti, hogy a középkorban sem tök sötétben lovagoltak a semmibe az ellenség felé! Legalább kiküldtek volna felderítőket, vagy bementek volna a várba, és lőttek volna nyíllal mindenre, ami a vár felé jön!!!

Bbandi90 - 2019. 05. 02. 20:30

Én egy 4K OLED tévén néztem 1080p felbontásban ami még 4K-ra skáláz is… megijedtem, no de nem a szépségtől hanem a felbontástól. Nem elég, hogy sok helyen tényleg szinte követhetetlen volt a sötét tónustól, de hajmeresztően pixeles is volt. Egy szóval katasztrófa volt a felvétel.

pracsa - 2019. 05. 02. 20:43

Én laptopon néztem ajnalban Hbo go-n. Nekem nem volt gond a látottakkal. Meg fogom nézni nagy tv-n, de az első dolgom az lesz, hogy a fényerőt feljebb tolom, és sötétben nézem. Úgy átjön a hangulat.

Egyébként ez a 3. ostrom, amit Deresben látunk. 1. Stanis ostromolt. 2. Fattyak csatája. és ez volt a 3.
Mindhárom alkalommal a védő sereg kint volt a váron kívül. Az íjászok, a lovasság, szinte mindenki.

Nem ismerem Derest, de valószínűleg Észak felől így érdemes védeni, ezért voltak kinn.

lynx - 2019. 05. 02. 20:44

Már másodszor nyeli el a kommentem. Nem tudom mi van…

schray - 2019. 05. 02. 21:19

Minden tartalom készítőnek figyelembe kell venni a formátumot és mediumot amin a célközönség fogyasztani fogja. Ennyi, ha valaki ezt nem tudja elfogadni muveszeti indokokra hivatkozva, az öncélú ripacskodas. Senki se moziban nézi ezt a sorozatot (max nagyon kevesen). Ennyi erovel mondhatnak, hogy ja hat miert nem VR szemuvegben neztetek…

schray - 2019. 05. 02. 21:23

Amúgy pont a rippelt verzio volt kristalytiszta es a hivatalos legalis hbo go meg vallalhatatlan, uzennem a krakogoknak. 4K HDR Tv-n is 10 perc allitgatas volt mire jo lett es hajnalban neztem vaksotetben. Raadasul a rohadt hbo go app blokkolja a tv menüt valamiert, ezert oda vissza ugraltam a home képernyőre allitgatni

perelli - 2019. 05. 02. 21:31

Teljesen vicces, mennyi tévénézési szakértő lett az elmúlt pár napban. Bizonyára akik szerint sötét volt, életükben nem láttak még éjszakai csatajelenet és/vagy képtelenek leengedni a redőnyt, netalántán egyszerűen vakok, és persze hülyék is, mert fizettek is érte. Mindezt gyakran olyan emberektől, akik láthatóan (sajnos netán közismerten…) kihívással küzdenek akár a magyar nyelvvel, akár az értelmező olvasással. Pedig lehetne adekvát vélemény, hogy a GoT lett a sorozatozás Apple-je, elhitetve, hogy nem is volt túl sötét, de ha mégis, az direkt jó, direkt ilyen, a fanboyok meg már bégetnek is hozzá. Viszont ilyen vélemény nincs, mert értelmes ember örül más boldogságának, örül, hogy élvezte a részt, és további hasonló élményekben legyen része, akinek tetszett.

Cornelius - 2019. 05. 02. 22:22

Aham, aham meg aham.
Nézem itt a harmadik rész így készült videóját és láss csodát, szinte mindent látni még a távolban is :D Persze megértem, hogy az túl steril meg nem filmes és kellett rá ez meg az, hogy élethűbb legyen.

Hát hajnalban kezdésnél ott vagyok mindig, HBO GO, de olyan pocsék minőségben jött hogy az valami hihetetlen. Virágbolti verzióban, nagyjából rendben van azért, de az eleje ott is háááát….

Remélem máskor azért nem az Elios segít nekik a világításban :D

DarkEagle - 2019. 05. 02. 22:38

Na jó most akkor leírok valamit amit szerintem sokan nem tudnak, legalábbis a komment szekció erről árulkodik és nem csak itt sajnos hanem világszerte. Vicces mert közben mindenki nagy filmszakértőnek állítja be magát.

Akik azt írják ők 4K OLED tévéken bámulták. Azok tudják hogy a sorozatot nem 4K-ban sugározzák? Még le is írjátok hogy a 1080-as videót nézitek rajta felskálázva. Nehogy már a készítőket hibáztassátok csessze meg ha még ennyit sem tudtok. Rakjatok be a PAINT-be egy 1080-as képet és méretezzétek át és akkor talán megértitek miért volt pixeles. Ugyan ez igaz minden készülékre ami nem FHD-ra van tervezve. Akik torrenteznek tényleg befoghatnák mert semmi joguk panaszkodni.

@Mate4182: Nem bántásból de Winniék kitették ide nem rég a 40 perces Werkfilmet. Ha már okosat akarsz írnielőtte legalább nézd meg mert gyakorlatilag a sárkányos részeken kívül semmit sem forgattak zöld szobában.

Szomorú hogy ennyi ember még csak bele se gondol mennyi munka van egy ilyen sorozatban, sőt egyetlen egy részében. Igazából bele sem kéne gondolni mivel a készítők kinyomják vele a szemünk hogy mennyi idő alatt és hogyan készülnek el.

Platschu - 2019. 05. 02. 22:49

Mekkora poén lenne, ha megint leadnák a 8×03-t vasárnap csak már kivilágosítva. Így Tesco gazdaságosan lehetne a hat epizódból máris hetet csinálni. :D

NatoLocator - 2019. 05. 02. 23:43

@DarkEagle: +1

karit - 2019. 05. 03. 01:29

Ezt az évadot muszáj lesz megvenni, talán azon nem lesznek ilyen rút tömörítési hibák. 150 collon néztem vásznon egy 4 gigás FHD verziót, és bár sok sötét jelenet gyönyörű volt, gyakran ugrásszerűen átváltott valamiféle “8 szürkeárnyalatos QVGA mpegbe”, majd vissza.

Amúgy hiszek nekik, és a szándéknak, a koromsötétben remegve forgolódó emberek kiszolgáltatottsága nagyon átjött, amikor épp olyan kedve volt az algoritmusnak.

karit - 2019. 05. 03. 01:40

“bár tavaly is érték kritikák pár szériát, most volt ekkora kiakadás”

Ebbe az is bejátszhatott, hogy sokan eleve frusztráltak voltak az első két, látszólag üres körökre elpazarolt rész miatt, és valami orbitális “kárpótlást” vártak, ehelyett megkapták a Négerek az alagútban hóviharos változatát, kamerasapkával az objektívon.

Én simán vennék egy mozijegyet, ha ezt a részt később Imaxban meg lehetne nézni.

zirmi - 2019. 05. 03. 05:29

@fekete madár

azt irták h hbo go-n nézhetetlen a minöség.
1080 felskálázva gyönyörü, de baszhatja az algoritmus ha 480 meg ilyen szarok jönnek a streamen.

Samott - 2019. 05. 03. 06:53

Conan-ek vagoi javitottak egy kicsit a fenyviszonyokon: https://www.youtube.com/watch?v=EUJdiZk6qig :)

SpentRocket - 2019. 05. 03. 07:46

Valahol azt olvastam, hogy az is a nyilatkozat része volt, hogy az is okozhatta a “rossz látási viszonyokat” :), hogy a tv nincs jól beállítva. És igen, azzal tökéletesen egyetértek, hogy egy olyan tv-n, amit alapbeállításon hagytak, ezt nem jó nézni. Magas fényerő, magas kontraszt, csiricsáré színek, képjavító funkciók bekapcsolva. Ez a plázában jól néz ki, de mikor megveszi az ember célszerű jól beállítani, otthonra. Oké, egy műszeres kalibrálás nem egyszerű, és nem is olcsó, de műszer nélkül is lehet azért kezdeni vele valamit.

Csigusz - 2019. 05. 03. 08:12

Értem én mit akartak elérni és megmutatni, hogy csak természetes fények, stb, de a tömörítési eljárás odavágott az egésznek. Nem, nem hiszti ami most van, valóban nem lehetett semmit látni, innentől kezdve minden más csak ilyen “magyarázom a bizonyítványom” körítés, pedig megvolt a sötét szoba, és a többi.
Ez meg talán a lehető legkellemetlenebb amit csak tehetnek, hogy elkezdenek a nézőkre mutogatni, hogy ‘ja hát kérem, be kell állítani rendesen a tévét’, mondja ezt épp az egyik legmainstreamebb széria :D

.LnB - 2019. 05. 03. 08:22

Igazság szerint, Arya teleportációja annyi energiát emésztett fel, hogy ideiglenesen teljes sötétségbe borította Westeros-t.

perelli - 2019. 05. 03. 08:51

DarkEagle
Az a szomorú, el is hiszed, amit írsz. A legtöbb ember képes belegondolni werkfilm nélkül is, csak éppen nem különösebben érdekli, legalábbis a véleményalkotásnál nem. Sóbiznisz, csak a végeredmény számít, amit kap a pénzéért. Szerelmes vagy a sorozatba, személyes sértésnek veszed, ha bántják. Nincs ezzel baj, csak irracionális dolgokat írsz. Értem az empátiádat is, hasonlóan sok befektetett energiával követtél el bűncselekményeket a magyar sorozatnézőkkel szemben. Hálátlan dolog ez.

Babesz - 2019. 05. 03. 09:06

Iphone 6s-en néztem Hbo Go-n este sötétben és mindent láttam. Másodjára. Mikor reggel néztem világosban akkor sokkal rosszabb volt, de éjszaka már nem volt gond. Nem értettem miért emelik ki sokan a sötetet, mert nappali fényviszonyok között sem volt olyan rossz a helyzet, de ha tényleg csak annyit láttak egyesek mint a fenti képen akkor már értem a panaszáradatot :)

karit - 2019. 05. 03. 09:07

Kár, hogy a HBO nem szór homokot a fejére, és nem védte meg az operatőrt, ezek szerint főleg nem a gyártással volt baj, hanem a közvetítéssel.

Palka - 2019. 05. 03. 09:27

Mondjuk már ki kedves operatőrúr, hogy el kellett fedni a béna CGI-t… Biztos teljesen normális, hogy 32 K tévét kell venni hozzá, meg fél napig hangolgatni…

schray - 2019. 05. 03. 09:28

DarkEagle: felskalazasrol hallottál már? Gyönyörűen néz ki minden 1080p, sőt 720p is egy jó 4K tévén. Nem erről van szó, nem pixeles volt. Arról van szó, hogy az HBO GO tömörítése a sötét részeket osszemosta. Meg arról, hogy hoztak egy kreativ döntést, ami szemmel láthatóan nagyon sokaknak nem jött be. Nem számoltam, de még az is lehet, hogy ez a többség. Azt meg total nem ertem, hogy miert kéne belegondolni, hogy ebben mennyi munka van, es az egesz hogy jon ahhoz, hogy egy profi csapat, ami mar többször megmutatta mire kepes, miert hozta ossze egy ilyen kritikus ponton azt, amit…

Hulp - 2019. 05. 03. 10:25

Egy 50″-es plazma tévén néztem a több mint 4 gigás full HD felbontású verziót töksötét szobában. Szerintem is baromi sötét volt, de engem sokkal jobban zavart a tömörítés miatti minőségromlás. Nagyon sok árnyalat elveszett és helyette idegesítő pacák voltak. Nagyon kíváncsi leszek a bluray verzióra. Ott remélhetőleg jóval kisebb mértékű tömörítést használnak. Olyan 80 perces volt az epizód, szóval 20 giga körülinek kéne lenni a blurayes verziónak. Ehhez képest most az ötöde volt. És ez a stream legnagyobb átka. A felbontással nem nagyon lehet trükközni, mert azt simán látja a többség, de a bitrate letekerésével sok sávszélességet lehet spórolni.
De ezt azért a készítőknek is tudniuk kellett volna. Nagyon kevés embernek van plazma vagy OLED tévéje. LCD tévén meg monitoron max sötétszürke van, fekete nincs. Ha meg még a fényerő is fel van húzva, hogy lásson is valamit a néző, az még rátesz egy lapáttal. És emellé jön még a tömörítésből adódó minőségvesztés, ami a jó tévével rendelkező maradék kisebbség élményét is hazavágja. Szóval ezt azért figyelembe kellett volna venni, hogy a nézőközönség min nézi a kész művet.

monti - 2019. 05. 03. 10:42

ez már csak szerecsen mosdatás, lett volna nappali csata oszt csokolom….tényleg azthiszik már hogy mindenki hülye és lenyelik az emberek az éjjeli lovasrohamot meg hogy 12 íjász feltart annyi zombit amennyi ledarált többezres halhatatlant csak azért mert sötét van?

Tomtaker - 2019. 05. 03. 10:50

Sötétben néztem a részt 1080p HD-ben 101″-es tv-n. Nem csak azzal volt baj, hogy irgalmatlanul sötét volt. Hanem azzal is, hogy helyenként elmosódott a kép és pixeles volt. Néhány csatajelenetnél csak fehéres köröket láttam a feketeségben (és nem velem van a baj). Nem értem, hogy nem látta ezt ez a szerencsétlen operatőr. Ne próbálja már ezt kimagyarázni. :) Nem elég, hogy életem legnagyobb sorozatrészes csalódása volt, de a minősége is irdatlan pocsék lett.

Mate4182 - 2019. 05. 03. 11:45

DarkEagle – en tenyleg cask azt nem ertem hogy gondolhatod egy masfel oras epizodrol amiben:

– szerepel kb 20 ezer ember
– kek szemu jeg zombik tizezrei
– ott is hofuvas es kod van ahol epp esik az eso…

mindez egy olyan vilagban ahol :

– meg egy utcai jelenetet is cgi-al epitenek fel
– ahol olcsobb mindent sotetben tartan mint rendesen kidolgozni
– a Game of Thrones a kezdetektol arrol hires hogy sosem volt eleg statiszta a jelenetekhez (ez el se varhato tobb ezres csataknal)
– ahol jelenleg a fel vilag fel van haborodva hogy semi se latszodott rendesen

Szoval ezek utan te tenyleg oszinten gondolod hogy, idezlek: gyakorlatilag a sárkányos részeken kívül semmit sem forgattak zöld szobában ??

Mert ahogy mar fennt is emlitettek, inkabb tunik ez olyannak amikor a 16odik kaszad utan is a flasht meg supergirlt veded a kommentszekcioban.
nalam is nyilik a bicska ha valaki szidja a Suitsot de azert na … :D

benXL - 2019. 05. 03. 11:46

Én viszont amikor néztem a részt, észre se vettem hogy túl sötét lett volna, először csak akkor találkoztam ezzel a gondolattal mikor olvasni kezdtem a kommenteket. Pedig telefonon néztem HBO Go-n.

elmo - 2019. 05. 03. 14:48

Mondjuk annak a “kreatívnak” aki a mai tömörítési algoritmusok mellett kitalálta, hogy hóviharban _és_ sötétben legyen az egész csata annak letörném a kezét, és nem engedném sorozat közelébe többet.
Jon Snow-ékat tök jól megkergették az előző szezonban nappal. Kutyát nem érdekelte volna ha nem sötétben, hóviharban van a csata.
Aki “stratégiára” hivatkozik a kérdésben az nem látta (valószínű a sötéttől) a csatát, mert abban nulla stratégia volt.

walaki - 2019. 05. 03. 15:15

Kár marakodni, gyerekek. Az igazság valahol a kettő sarkított álláspont között van.

Sötétség
Pro:
– sötétre és nehezen követketőre akarták eleve, ez végül is egy dark fantasy és a csata sem egy sétagalopp a valóságban
– hangulat nagyon ott volt, a beltéri jelenetek (pl. könyvtárbújócska vagy kripta) fényereje szerintem nagyon jól el lett találva, pont úgy, ahogy készítők szerették volna. Sötét, sejtelmes, árnyakkal teli, de mégis kivehető annyira, hogy tudjuk, mi történik.

Kontra:
– az oké, hogy sötétre akarták, de ez egyszerűen már túl sötét lett a szabadtéri jeleneteknél
– a szabadtéri jelenetek egyébként is élvezhetetlenek és totál követhetetlenek voltak, teljesen mindegy, min nézte az ember. Ez nemcsak a fényerő, hanem a túlzásba vitt hóvihar és a túl sok szereplő miatt is nagyon gáz volt
– így spóroltak a cgi költségen (ez teljesen bocsánatos bűn lenne, ha nem a többévadon át felvezetett mega-giga-brutál főgonosz elleni döntő csatáról beszélnénk, ráadásul az évtized legmeghatározóbb, forradalminak kikiáltott sorozatában)
– egyáltalán nem vették figyelembe, hogy milyen formában kerül teljesztésre, és hogy a nézők készülékei képesek-e visszaadni élvezhetően a látványt (nem, az nem opció, hogy adnak a rész mellé egy így-állítsd-be-a-tv-d-hogy-láss-is-valamit használati utasítást. Ezt nem lehet elvárni egy egységsugarú felhasználótól, aki csak bekapcsolja a készüléket és szórakozni akar). Akadnak köztetek olyan szerencsések, akiknek a készüléke alkalmas volt (vagy értetek hozzá annyira, hogy be tudtátok megfelelően állítani, mint ahogy én is), de tessék elfogadni, hogy a számotok marginális, a többség tényleg semmit sem látott.

A baj nem is azzal van, hogy túlzásba vitte az operatőr, hanem a reklamációkra adott hivatalos válasz. Egyszerűen botrányos és csak tovább szítja a haragot, emiatt szerintem még azok is felháborodtak, akiket nem zavart annyira a sötét eredetileg (jelen). Ez a öntökönszúrás iskolapéldája, ami felér egy PR-öngyilkossággal. Jobban jártak volna, ha csöndben maradnak, mert a vevőnek úgyis mindig igaza van…

DarkEagle - 2019. 05. 03. 15:22

@Mate4182: Megnézted már azt az átkozott 40 perces Werk filmet vagy bármelyiket? A Stark várat konkrétan saját kezüleg építették fel és bővítették ki majdnem 800 ember volt egyszerre egy jelenetben szóval elég sok statiszta volt ott. Az árkot végig benn és kinn is saját kezüleg építették fel. Többet nem is mondok csak nézd meg a videót és utána beszélj.

@perelli: Nem vagyok szerelmes a sorozatba, én is látom a logikai hibákat nem csak most hanem régen is láttam. A véleményem kizárólag a sötétségről szól most.

Mate4182 - 2019. 05. 03. 15:53

walaki: +1

DarkEagle:

nem es nem is fogom megnezni mert teljesen leszarom. ha rendes fenynel normalis korulmenyek kozott vettek fel akkor meginkabb a ku@$%a anyjukat amiert igy nez ki a vegere …
amugy meg
igen latom magma elott ahogz MAisie Williams pakolja a teglakat a suly alatt osszegornyedo Sophie Turnerre aki maga elott rugdossa szerencsetlen Peter Dinkaglet aki egy marek csempevel meg fugaval probal sietni az emeletekre… jaj istenem tenyleg feladom.

Oke mind hulyek vagyunk az egesz vilagon es cask a musor operatore es Te, Te DarkEagle tudjatok mi a dorges.

bocs hogy bezavartunk a Tronok Harca delutanodba itt par ezren a hulyesegeinkkel

winnie - 2019. 05. 03. 16:45

“ha rendes fenynel normalis korulmenyek kozott vettek fel ”

vagy éjszaka?:)

walaki - 2019. 05. 03. 18:50

Bár továbbra is fenntartom, hogy átlag nézőtől nem várható ez el, de úgy döntöttem mégis adok egy kis segítséget azoknak, akiknek túl sötét volt, és nem tudják, mit kezdjenek vele:

Minden értelmes videólejátszó tud videószűrőket használni. Ezek segítségével vegyétek jócskán feljebb a gammát, egy kicsit a kontrasztot is, és ha lehet, kapcsoljátok be a zajszűrőt. (A gamma növelés világosít (hasonló, de nem azonos a fényerőnöveléssel), ugyanakkor kiemeli a kódolási hibákat, a kicsit magasabb kontraszt és a zajszűrő pedig jobb esetben eltünteti azokat.) Az én monitoromon 1.6-os gamma és 1.1-es kontraszt mellett tökéletesen élezhető, de lehet, hogy nálatok más értékek lesznek a nyerők (a megfelelő értékek erősen kijelzőfüggőek).

OkosTV és mobilos lejátszók:
Ezekhez nehéz segítséget adni, mert annyiféle van belőlük, de keressetek gamma korrekciót a menüjükben. Ha nincs, akkor sajnos így jártatok.

VLC:
https://wiki.videolan.org/VLC_HowTo/Adjust_image_settings/
[Ctrl] + [E], Video Effects tab, majd alatta Essential tab. Itt pipáljátok be az Image adjust és Sharpen opciókat. A gamma és sigma csúszkát addig állítsátok, míg élvezhető nem lesz a kép (nagyon ne toljátok fel őket, mert az sem jó).

mplayer:
http://www.mplayerhq.hu/DOCS/man/hu/mplayer.1.html#VIDE%C3%93%20SZ%C5%B0R%C5%90K
én ezt parancssorból használom, és a következő szűrő opciókkal indítva az én képernyőmön tökéletes a kép:
mplayer -vf eq2=1.6:1.1,hqdn3d

Ha más lejátszót használnátok PC-n, akkor erősen javaslom a fenti kettő valamelyikére váltani. A VLC a legeslegnépszerűbb lejátszó (nem ok nélkül), az mplayer pedig személyes kedvencem, ráadásul magyar termék :-) Mindkettő nyílt forráskódú, szabad szoftver (legálisan, ingyen letölthető) és mindkettő elérhető mindenféle oprendszerre (Win, Mac, Linux stb.).

MacOSX-en továbbá érdemes átállítani egy élénkebb színprofilra, amit könnyedén megtehettek az Apple menu / Display / Color alatt:
http://osxdaily.com/2014/08/26/calibrate-display-mac/

Windows alatt ugyanez kicsit macerásabb, de korántsem lehetetlen:
https://pcmonitors.info/articles/using-icc-profiles-in-windows/

Sok sikert!

kabuki - 2019. 05. 03. 19:00

DarkeEagle: Én megnéztem a werkfilmet és az a helyzet, hogy engem kifejezetten felqrt, pont azért, amit Mate4182 és winnie írt. Éjszaka forgattak és tényleg elképesztő energiát, pénzt és kreatív munkát öltek a részbe, csak az a gond, hogy a végterméken te ezt baromira nem láttad. Vagyis én, meg a jelek szerint jó sokan nem látták. Mégpedig a jelek szerint egy olyan kreatív döntés miatt, ami mondjuk ki, átgondolatlan és “too much” volt.
A werkben pont látható, mennyire zseniális volt a feléledő múmiák maszkja, csak nem látszott, szintúgy a zombisárkány meganimálása sérülten, hogy miért pöfög kék lángot a nyaka is, csak azt se láttam, hogy letépték a fél fejét, meg azt se, hogy sérült, mert jujjsötét volt, meg köd, meg felhők, meg vihar, meg amit csak akarsz.

Mielőtt még: én először HBO Go-n néztem, de az olyan gyalázatos minőséget produkált, hogy attól még egy közepes kamos felvétel is jobb, így kénytelen voltam leszedni 1080p-ben, de annyival sokkal jobb nem lett. És nem a karácsonyi díszkivilágítás volt körülöttem, hanem sötét szoba.

És az meg tényleg PR-ból egyes, hogy a hivatalos nyilatkozat a sok kifogásra az, hogy ja, hát vettél volna csúcskategóriás tévét és még állítsd is be úgy, ahogy mi azt gondoltuk, hogy jó legyen.

Mondjuk, a résszel a legkisebb gondom a láthatóság hiánya volt, de ezt itt most hagyjuk.

darkEagle - 2019. 05. 03. 22:41

Mate: Én itt abba is hagytam. Látatlanban okoskodsz és utána még elvárod hogy értsenek veled egyet. Elfogadom hogy nem tetszett a rész meg hogy túl sötétnek találtad. Csak legalább ne állítanál olyan hülyeségeket mellette mint amiket állítasz.

Nyilván ironizálsz, legalábbis remélem, mert csak tudsz annyit magadtól is hogy külön emberek vannak arra hogy felépítsenek egy helyszínt pl az említett Starkok várát.

rol001 - 2019. 05. 03. 23:54

HBO GO-n 4K LG tv-n csodaszép volt a kép, sosem volt sötét, és rengeteg jelenetnél csak ámultam, épp közben eszembe is ötlött hogy milyen csodaszépek egyes snittek. Részemről teljesen rendben volt.

karit - 2019. 05. 04. 01:24

Akik az HBO GO-t anyázták: a magyarázat ha nem is vigasztal senkit, de legalább épp olyan fakocka egyszerűségű, mint a NK végzete: annyian nézték egyszerre a bemutató napján, hogy a szerverek és az elosztó hálózatok szó szerint izzottak, azért zuhant le sokaknál a bitráta – mondta egy ismerős ismerőse, aki az HBO-nál dolgozik; az ostrom óta már sokkal nézhetőbb a minőség (már ami a stream tömörítési hibáiból adódott, nyilván nem fényelték újra a részt két nap alatt).

Ma este újranéztem (nem ott), és lenyűgöző, teljesen átjön a koromsötétbe meredő harcosok rettegése. Ahogy a vaksötétből csupán pár méterre tőlük előbukkan a csont-áradat, az sokkal hatásosabb, átérezhetőbb látvány, mintha belátnánk az egész, félhomályos mezőt. Olyan úgyis soxor vótmá.

El Diablo - 2019. 05. 04. 09:55

Azért volt sötét, hogy az epizód végére halvány sejtésünk se legyen, hogy ki veszett oda a csatában. És működött.

schray - 2019. 05. 04. 14:44

De kérem, ha a fizetős szolgáltatás hibája volt, akkor ne az operatőr nyilatkozgasson már, hogy mi vagyunk a hülyék, hanem álljon ki valaki az HBO GO-tól és mondja, hogy “Bocs, erre nem számítottunk” -amit megint nehezemre esik elhinni. Nem azt mondom, hogy adjanak egy ingyen hónapot, csak gesztusértékű lenne nem a usert fikázni, akinek amúgy is volt egy rossz élménye, hanem elismerni, hogy hibáztak. Mert ennél az is jobb lett volna, ha kiírja az app, hogy “sorry, servers are burning” és nem tölti be a részt. Szépen leszedem valahonnan, vagy elmegyek dolgozni és megnézem utána és akkor látok is valamit és nincs ez az egész.

irgum76 - 2019. 05. 07. 06:56

“A mostani résznél is azt a célt akarták elérni, hogy sötét és zavaros legyen”

pipa!

irgum76 - 2019. 05. 07. 07:08

én próbáltam remasterelni :)
és ha fel van húzva kicsit a gamma + piros, kék gamma
akkor baromira látszik, hogy tényleg nem a költségvetés csökkentése volt a cél
nagyon szép részletek tűnnek elő
egy nagy baj van vele, hogy a sötét ég még rondább pixel tömbökből áll

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz