login |

The 100: kezdett a 6. évad

2019. 05. 02. 21:05 - Írta: Necridus

121 hozzászólás | kategória: kritika,

A CW egyik legkülönlegesebb sorozata, a posztapokaliptikus YA-“könyvadaptáció” (ezt erősen idézőjelben kell érteni) The 100 már megkapta múlt héten a 7. évados berendelését azelőtt, hogy a kiszivárgott 6. évados részek után megfigyelhessék, mennyire érdekli még a népet a sorozat. (Ugyanannyira, mint kiderült.)

A 6. évad kezdését felfoghatjuk rebootnak, de lényegében csak a stílus változott, a történet ugyanott folytatódik, s mindent tudni kell az előző évadokból, hogy maradéktalanul értsük az egész részt, és az hathasson. Gondolok itt az egy-egy félmondatos beszólásban fellelhető korábbi eseményekre való utalásokra, mert azokból volt bőven, cserébe az izgalmas, kiszámíthatatlan jelenetekből nemigen.

Őszintén? Nem tetszett a szezonnyitó. Túl kiszámítható és kényelmes volt. Kényelmes volt egyrészt a vizuális effekteken dolgozóknak, hiszen semmi újdonság nem volt a bolygón leszámítva egy-két színesebb, fát meg a messzi távolban keringő égitesteket. Szinte ugyanolyan növények és állatok voltak láthatóak, a víz, a föld, a fű, minden olyan volt, mint a kanadai erdő, ahol eddig is forgattak.

A tovább mögött már spoileresen folytatom.

Egyedül a virág formájú, mesterséges település tért el az átlagostól (amit amúgy nem értek, hogy nem vettek észre a leszállásnál), de ott sem kellett nagyon elereszteni a fantáziát: hétköznapi, ember keze által létrehozott helység, fából, fémből, műanyagból. Abban reménykedtem, hogy találnak valami számukra ismeretlen nyálkás, szilárd, folyékony, bármilyen anyagot, de semmi, egyszerűen egyelőre csalódást keltően hasonlít a bolygó a Földre, így rengeteg lehetőséget kukáztak.

Mi több, ahhoz is elég fejlett emberek élnek ott a bolygón, hogy nyomtassanak például egy könyvet, így már búcsúzhatunk a barbárságtól, a nomád stílustól, amit a földiek képviseltek eddig.

Másrészt az írók sem erőltették meg magukat: a felderítő csapat nyilván csak a főbb szereplőkből állt, a színészi játékot tekintve eddig korrekt Jordan, az első űrkölyök, aki társadalmon kívül nőtt fel, pont olyan, mintha végig velük lett volna. Clarke gyakorlatilag halhatatlansága miatt lazán besétált a Shaw-t szétégető csapdába, akit pedig előre láthatóan kivégeztek, nehogy Raven kapjon maga mellé valakit, s végre ne a magányos hisztigép legyen, aki folyamatosan el van szigetelve a csapattól.

A stílusváltás alatt pedig azt értem, amit Murphy hozott a részben. A poénkodás, a boldog, önfeledt szórakozás, úszkálás, és éneklés könnyedebbé tette a sorozatot, ami korábban minden egyes részével valami drasztikusat mutatott. A stílusváltás önmagában nem lenne probléma, de egy posztapokaliptius, embereket százasával mészárló dráma egy évadnyitó részben ennél durvábbakat hozzon.

Az utolsó percekben megpróbáltak kárpótolni a vörös Nap hatásával, ami miatt Emori vérszemet kapott és rátámadt Johnra, de ez egyelőre olyan érthetetlen és bugyuta fordulat, ami nem tudott lázba hozni. Miért csak ő? Mi van a levegőben, ami ilyen reakciót válthat ki egy emberben?

Talán az egyedüli jelenet, ami bejött, az Octavia és Kane szócsatája, ahol először éreztem, hogy tétje is van az akciónak, mert Kane gyenge volt, s a teste nem bírta tovább, aminek következtében meghalt – csak aztán Abby lefagyasztotta, és hirtelen kijelentették, hogy él…

Gyenge kezdés volt az egyébként erős részeket felsorakoztató The 100-stílushoz képest, nem is tudom ezt 4/10-nél többre értékelni. Remélem, hamar beindul az akció és a bolygó újdonságaival való (ha van egyáltalán) ismerkedés, mert a történet tálcán kínálja a rengeteg potenciált, amit magában rejt, csak az íróknak ki kéne használni azokat.

121 hozzászólás Ne habozz!

pumpika - 2019. 05. 02. 21:48

én is az akciót hiányoltam ,de ettől még bőven jó volt, lehet jobb lett volna a másodikkal együtt leadni egyben, ott sztem elszabadul majd a pokol, ha már emori bekattant

ravent sajnálom, sztem bele fog rokkanni, hogy az újdonsült barátja megsült, itt mellesleg egy terhességet simán kinézek, mivel akcióztak ugye leszállás előtt :)

Levi - 2019. 05. 02. 22:13

Nekem elég fura érzéseim vannak…
Az előzetes nagyon-nagyon tetszett, a képi világ nagyon szép és bejön, viszont ahogy a kritikában is áll, túlságosan behatárolják magukat ezzel, hogy körülbelül csináltak egy Föld 2-t… Hol vannak mar a radioaktiv őzek vagy a MW-i sarga füst? :) Nehéz bármit is írni az évadnyitóról, mert a Kane-Octavia és Abby-Raven párbeszédeken kívül nem is volt nagyon semmi. Ami annak függvényében is nagyon elkeseritő, hogy a szivárgás miatt már például én is láttam a második részt, ami ha jó lett volna talán még utólag lehetne is értékelni ezt a puhatolózós kezdést, de hát…viszont erről még úgysem beszélünk, talan majd jövőhéten, vagy ha lesz heti kibeszélő akkor ott…
A másik: szerintem úgy nagyjából Lincoln kiírása óta nagyon elcsúsztak a szereplők likvidálásával, akikben még lett volna potenciál (Luna, Monty, Roan, Ontari, Kara Cooper) simán kiírták, akiket már nagyon régen ki kellett volna azokat azert is túlhúzták (Jaha, Jasper), és rengeteg olyan van, aki van, de minek? (Niylah, Indra, Gaia, Abby, Kane, Emori – Clarke is mehetne mondjuk, de hát sajnos ő a főszereplő)…
Akik pedig érdekesek lehetnének (Madi, Diyoza) őket pedig nem igazán szerepeltetik, igaz, még csak két rész ment le az évadból.
Bár nekem Octavia volt a kedvenc a 4. évad végéig, az 5. évad alatt sikerült nagyon megutáltatniuk, viszont legalább viszik valamerre…
Kár érte, mert régen mennyi erős karakter volt es sikerül szépen lassan leépíteni mindenkit… Körülbelül Echo és Murphy miatt várom az új részeket. Nézni fogom, mert ha már 5 évad van mögöttem nem szeretném abbahagyni, de félek, hogy a 3. évad után ez lesz a legrosszabb ha ilyen ütemben folytatják. :(

Levi - 2019. 05. 02. 22:17

Uhh, a No. 1. “minek van” karaktert majdnem el is felejtettem: Jackson!
Óriási a srác, tényleg szoktam azon gondolkozni, hogy vajon ő miért szerepel már 6 éve…

zirmi - 2019. 05. 03. 01:53

lol ez a trash megy még? :D

kb 4. évadig néztem mert annyira klisé az egész hogy már szórakoztató volt.
nem gondoltam volna h 7 évadot rendelnek be ebből a szarból mig a jó sorozatokat meg folyamat elkaszálják 1-2 évad után.

Jack - 2019. 05. 03. 08:38

Biztos nem véletlenül jelentették be, hogy a tervek szerint 5 élhetőnek tűnő bolygót vizsgált meg az Elysius IV, és mindegyikre dobott le embereket. Kizárt, hogy hosszabb távon ezen a holdon maradjanak.

Halhozo - 2019. 05. 03. 11:06

Ha kaszáltam a 3 évad közepén, mert nekem nem jött be ez az isten MI + ateistából lett messiás. Akkor érdemes-e újrakezdeni, és ha igen akkor melyik évadnál?

Necridus - 2019. 05. 03. 11:28

Halhozo:

Ha csak ez zavart, akkor érdemes. A 4. évadban már nincs A.L.I.E., de még foglalkoznak a chippel, ami ugye a vezetőket különlegessé teszi.
Az 5. évad viszont már egyáltalán nem erről szól, minimálisan van benne ez az egész vezetősdi. A 6. évad valószínű nem fog ezzel foglalkozni, elvégre új társadalomban találják magukat a karakterek, nem lesz fontos a “nightblood”ság.

(jó rég volt, ha bárki jobban emlékszik, javítson ki)

walaki - 2019. 05. 03. 11:42

Nekem minden hibája ellenére is bejött. A Föld 2.0 kapcsán azért ne felejtsük el, hogy egy alacsony költségvetésű sorozatról van szó, szóval itt a budget eléggé megköti a készítők kezét. Ezért operálnak inkább a sztorival, miszerint a földszerű hold tényleg földszerű :-)

Az akció hiánya szerintem teljesen érthető, új szitu van, fel kell vezetni, plusz emlékeztetni kell a nézőket a korábbi évadban történtekre, ehhez pedig párbeszédek kellenek. Még így is jutott egy kis akcióra meg egy karakterhalálra idő. Ez szerintem teljesen rendben volt.

Jordan beilleszkedése engem nem zavart, szerintem jól felvezették, hogy azért fogadták be, mert azok a szülei, akik. Nem lehet mindent mutatni egy ilyen sorozatban, ehhez képest teljesen elfogadhatóra sikerült szvsz.

A Kane meghalt, de lefagyasztva újraéledt az tényleg totál gáz volt, és teljesen felesleges fordulat. De gondolom leszerződtették már a színészt, ezért muszáj lesz visszahozniuk az íróknak valahogy.

Összességében valóban soványnak hathat csak az első rész, én egyben láttam az első kettőt, az úgy teljesen kerek volt, és sok minden kiderült, amin most fennakadtatok.

walaki - 2019. 05. 03. 11:46

@Halhozo: hogy melyik évadnál érdemes bekapcsolódni, az főleg attól függ, milyen stílust szeretsz :-) Ha bejön az agymosott szekta elleni küzdelem vagy a Madmax fíling, akkor érdemes folytatni. Ez pont az a sorozat, ami folyton stílust vált, miközben a sztori képes mégis többé-kevésbé koherens maradni. Szvsz ez egy bazinagy piros pont neki.

Csilla0422 - 2019. 05. 03. 12:11

walakinek igaza van. Új helyre kerültek, ami üres volt. Mégis mit kellett volna tenniük?

Célszerűbb lett volna, ha az első két epizód egyben megy le. Akik hivatalosan megkapták a részeket, ők is úgy fogalmaztak, hogy az első kettő együtt kerek.

S5 végén Marcus nem halt meg, stabilizálták az állapotát és úgy hibernálták. Tavaly már közölték, hogy Henry Ian Cusick (Marcus Kane) S6-ban nem lesz állandó szereplő, mert másik sorozatban lesz az. A színész viszont itt is maradni szeretett volna, ezért hibernálták a karakterét. Jordan Bolger (Shaw) szintén máshol kapott szerepet ő viszont kérte a karaktere kiírását, ahogyan anno Alycia Debnam-Carey (Lexa) is kérte.

Halhozo - 2019. 05. 03. 13:40

Necridus, walaki
Köszi, akkor megpróbálom a 4. évadtól folytatni.

Sigismundus - 2019. 05. 03. 19:21

6×01

Necridus, szerintem Emori attól kapott dilit ami a szemébe villant. Amikor a késsel feszegetett valamit, előtte belenézett, majd összerándult.

Magáról az egész részről, Shaw kiírása az ami nagyon nem tetszett, szerinte ráfért volna egy vérfrissítés a sorozatra. És Kane-nek kellett volna mennie végleg.

Annyira még nem zavar a Kanadai pszihedelikus fenyves látványa, de remélem nem valami Weather hegy féle rejtőzködés lesz. Azok a párnázott bilincsek szerintem a dühöngőknek voltak.

Zzzz - 2019. 05. 04. 02:17

Nyugi, a 2. rész is elég lapos…

Bence - 2019. 05. 04. 07:07

“túlságosan behatárolják magukat ezzel, hogy körülbelül csináltak egy Föld 2-t… Hol vannak mar a radioaktiv őzek vagy a MW-i sarga füst? :) ”

Nincs erről szó, volt utalás arra, hogy grimbusz van az állatvilágban (pl. a rajzó bogarak; no meg lehet következtetni, hogy a “vörös nap” az állatokra milyen hatással van).

“Biztos nem véletlenül jelentették be, hogy a tervek szerint 5 élhetőnek tűnő bolygót vizsgált meg az Elysius IV, és mindegyikre dobott le embereket. Kizárt, hogy hosszabb távon ezen a holdon maradjanak.”

Kb. a fejemet fogtam amikor ezt a nem gyengén lényeges infót olyan spontán lőtték el, mintha semmi jelentősége nem lenne.

Gagyibb már csak Shaw jelenete volt, aki holtában még ledikálta a superuser kódot, ettől azért tudnának többet is. Kane halál-nemhalál jelenetén már nem akadok fent ebben a sorozatban, mivel mindig sikerült súlytalanra megcsinálni ezeket.

citrom - 2019. 05. 04. 14:44

Total elfelejtettem, hogy mar elkezdodott.

Ez mutatja az elozetesek utani lelkesedesemet :D

Par resz mulva azert jovok :D

Árpád - 2019. 05. 05. 09:36

Nagyon sajnálom Shaw-t, hogy meghalt.
Nekem az egyik legérdekesebb az Octavia-Kane vita, melynek végén úgy tűnt Kane meghalt, de aztán még se. Valahol volt igazsága Octavianak, de Kane-nek is. Én nem csodálkozom, hogy Kane “árulóvá” vált azok után, amit Octavia művelt vele az arénában, mikor már teljesen felesleges volt a harc, de Octavia nem tudott leállni. Igaza van Kane-nak, hogy Octavia őrült. Lehet, hogy Kane működése következtében halt meg sok ember, de vajon amikor már teljesen felesleges volt a harc Octavia miért akarta megödlni Kane-t, mikor már egyszer megküzdött az arénában és nem volt hajlandó tovább ölni. O akkor is fokozta a rémuralmat, amikor az már felesleges volt. Én valahogy Kane-t jobban megértem. Egyszer valaki már jól el agyabugyálhatná Octavia-t, hogy végre kijózanodjon!

Enzo - 2019. 05. 06. 01:43

6×01

Közepes évadkezdés, jó felütéssel egy izgalmasnak ígérkező évadhoz, de valóban sok a kihagyott ziccer és bosszantó történés. Meglepett, hogy az Alfa-bolygó valójában csak hold, tuti lesz ennek még szerepe, mint ahogy a másik 4 “lehetséges jelölt” bolygónak is. Kaptunk egy reboot-ot, ennek megfelelően jó sok visszautalással, főleg a leszállás környékén (Clarke-ék amúgy lazán kisétáltak űrruha nélkül, merész), de a vízben fürdőcskézés is kikacsintás az első évadra. Az új planéta hold egyébként szép lenne, de tényleg lehetne kevésbé Föld-hatású. Idegen állatokat akarok! Sokat!

Darabkák:
– Az előző évad történései miatt azért van feszkó a csapatban rendesen (Raven-Abby, Miller-Clarke, sőt kb.Clarke-bárki, és főleg Octavia-bárki)
– De most komolyan, miért nem lehet szerencsétlen Raven csak egy fél kbsztt évadig boldog? Miért kellett kinyírni Shaw-t ilyen gyorsan?… (jó, a színész akart lelépni, de akkor is, ezt már rossz nézni…)
– Amúgy csak szerintem kezd az összes csaj ugyanúgy kinézni? Emori külseje is megváltozott, már alig van eltérés az Emori-Raven-Echo-Niylah vonalon, főleg haj terén. Persze azért össze még nem keverném őket, csak feltűnt.
– Kane-nel mi is történt az előző évad végén? Ezt full elfelejtettem, és a kommentjeim visszaolvasásából + előző évad previously-jaiból se kaptam választ. Na mindegy, majdnem meghalt ő is, de Abby egy cseles húzással visszarakta krio-ba, eltesszük jobb napokra. Octavia ahogy állt ott és direkt nem segített, az elég erősre sikeredett.
– Az epizód vége azért eléggé para lett, ahogy a vidám Murphy-s éneklős-táncolós részbe bekúszott a kis gyerekkönyv lapjairól a vörös nap szörnyű titka…na legalább ebben különleges az égitest.

#hétidézetei:
“-Hey, you see Raven or Shaw?
-You know, the people you handed over to our enemy to be tortured.
-Now, for Clarke, we call that a Tuesday.” :D /Murphy/

-Anyone got anything better than “we’re back, bitches”? :D /Miller/

“-If I could, I’d go back and do things differently, but I can’t. None of us can. For some reason, Monty thought we deserved a second chance.
-Not for nothing, but this is, like, your fifth chance.” :DD /Murphy/

és egy dupla:
“-Destroy the world, 200 years later, they put you on a flag. See? Hope for us yet.
*knock knock*
-Hello? Invaders from Earth. Can we come in?” :DD /Bellamy, Murphy/

scz - 2019. 05. 07. 09:59

Clarke még mondta is, hogy “ha sugárzás, akkor nekem nem árt”, és ezért ugrott oda a pilóta sráchoz (ötletem nincs, mi lehet a neve…), vonszolta be, majd kapcsolta ki a tesla-coilnak tűnő, de igazából szemmel látható nyalábban sugárzást szóró oszlopokat.

citrom - 2019. 05. 07. 20:46

Vegul volt par unalmas oram, igy megneztem az elso ket reszt.

Haaat, nem tudom, biztos velem van a baj, de elegge untam.
Igyekszem nem biologuskent nezni, de nehany jelenet alatt azert sohajtoztam (gyilkosbogarak, mindenre(is) jo koma-alga…)

Nem tetszik, hogy a karakterfejlodes sok esetben, az eltelt 6, lassan 7 ev kozben megallt ( üssük agyon Murphyt vol.124568…X eve ossze vannak zarva es a leggyengebb provokaciojara meg mindig ugranak… )

kriol - 2019. 05. 08. 08:57

6×01 – Egy kicsit vakargattam a fejem, mert bár még egy év sem telt el az előző évad befejezése óta, mégis sokszor csak néztem, hogy miért olyan durva és beszólogató mindenki mindenkivel. Gondolom nem vagyok egyedül ha azt mondom, hogy jól jött volna egy kis segítség visszaemlékezni, mert a párbeszédek nagyrésze attól ütős, hogy tisztában vagyunk a karakterek egymáshoz való viszonyával.

Ravent sajnálom, tényleg megérdemelt volna egy kicsit több boldogságot. Murphy még mindig kedvencem, az meg röhej, hogy ennyi idő után sem tudják kezelni a többiek a beszólásait.
Miller mondata landoláskor, hogy “Anything better than ‘We’re back, bitches!'” nagyon vicces, főleg annak fényében, hogy ezt Octavia mondta, mikor először landoltak a Földön.

Persze, lehetett volna jobb, ötletesebb, kreatívabb, izgalmasabb ez a rész, de nekem tetszett és várom a folytatást!

gtoma - 2019. 05. 11. 12:21

Ehhez a sorozathoz rendszeresen visszatérek, mivel a scifi felhozatal elég gyenge.

Mindig bődületeset csalódok.

A sorozat a folyamatos tini viselkedésről (hiszti, sértődés, beszólás), értelmetlen erőszakról, és a semmiről szól. Nincs értelmes történés, amit esetleg más gördítene a “vászonra”, mint ezek elegye.

Sajnálatos.

ikelemen5 - 2019. 05. 11. 19:28

A második rész akkora kapkodás volt, hogy nem emlékszem ilyen gyenge részre a sorozatból. A kamerakezeles kritikán aluli volt, értem, hogy így akartak közelebb hozni a helyzetet a nézőknek, de borzasztó volt.

Mate4182 - 2019. 05. 12. 15:47

6×2

latom a tobbsegnek nem jott be , de nekem nagyon

tetszett ahogy elzartak magukat de megjobban tetszett ahogy kezdtek felszinre torni az indulatok (nice job Mr Morley)

Murphy reszrol reszre bebizonyitja miert o a kedvenc karakterem (Raven detto)

Sigismunus - 2019. 05. 12. 18:12

6×02

Huh, elég fura egy rész volt.. Most remélem a múltjukon való rágódás, és önmagukkal küzdelemnek azért vége és kezdődik végre valami történés is.

Enzo - 2019. 05. 12. 20:57

6×02

Hajós szál:
A kommunikációnak nem kellett volna visszaállnia, amint a transport ship kiért az ionoszféra fölé? Mert Abby-ék olyan lazán odasétáltak a dokkhoz és be*opták a trójai faló hadműveletet, mint a huzat. Raventől jó ötlet volt Diyoza felkeltése (el is felejtettem, hogy ő persze még terhes), a “túszcserés” jelenetet vissza kellett tekernem, olyan gyorsan történt…és épp kérdezni akartam, hogy Madival amúgy mi van, de előugrott a szellőzőből. (Ki keltette fel?)
Octavia kezd elviselhetetlenül idegesítő karakter lenni, tényleg kéne már neki egy reset/reboot. Most csak megverték, de nem látszik rajta semmi változás.

Lenti szál:
Változatos haluzásokat és redsun-hatásokat kaptunk, hasznosak azok a bilincsek tényleg, meg nekem kifejezetten tetszett a kameramunka is, ahogy ilyen kicsit halszem-optikával vették közelről a szereplők arcát, hozzáadott a hatáshoz abszolút.
A második landolást minden átvezetés nélkül megoldották, az egyik snittben még csak épphogy elintézték a támadó rosszlányokat rosszfiúkat fent, a következőben már az Alfa-égitest küszöbén álltak, most mindenféle hangzatos idézet nélkül.

Darabkák:
– Na, kaptunk Eligius III flashbacket! Gondolom folytatásos lesz, mert nemigazán zárták le, hogy mi történt a továbbiakban Mr.Lightbourne-nal.
– Szegény Raven :( mennyire szomorú volt megtudnia Shaw halálát, pláne így, hogy a túsz nőci látja meg a sírt, és megkérdezi, hogy “Who’s Shaw?” :(
– Epizód vége: értem hogy cuki a sok gyerek, meg meg vagyunk lepődve rajtuk, de Murphy amúgy haldoklik, ne hagyjuk már meghalni az egyik legjobb karaktert!

#hétidézete Diyozáé:
“The air ducts leading to the bridge are too small for either of us, so unless you can shrink yourself down to the size of a small child, put on the damn suit, and let’s go meet your new wife.” :D

Latza - 2019. 05. 14. 19:46

Fogadjunk, hogy ezek a gyerekek (meg a gázálarcosok) a baltásgyilkos leszármazottai, akiket száműztek mer’ tisztátlanok, és most, hogy Clarke-ék idepottyantak közéjük, lesz segítségük elmenekülni és elfoglalni a “jók” bolygóját.
Ami végül mégsem olyan idilli hely lesz, mint korábban hitték. Tudom, kicsit Mount Weather szagú az ötlet, de vállalom. :D

Sunabubus - 2019. 05. 15. 04:30

Szerintem nem véletlenül került ki a második rész is. Az évadkezdő elég gyengus lett. Másodikkal együtt is “okécska” nekem.

kriol - 2019. 05. 15. 09:50

Tetszik, hogy születnek az elméletek.

6×02 – Nekem is tetszett a második rész. Vagány volt, ahogy a kamerával is kifejezték a bedilizés állapotát.
A flashback érdekes. Nem tudom feltűnt-e, de a meséskönyvet a flashbackből a csaj, Josephine Ada Lightbourne írta. Kérdés, hogy mikor? 21 napja voltak a bolygón, amikor apuka elkezdett mészárolni. Ezek szerint nem halt meg.
A másik titokzatos dolog, amit a hajón mondtak a hullákról, vagyis utaltak rá, hogy valamit kell velük tenni.
Tetszik ez a rejtélyesség és az, hogy foglalkoznak a konfliktusokkal. A harmadik rész címe alapján pedig a gyerekek Gabriel gyermekei a flashback-ben említett embriókból. Lássuk hogyan bontják tovább a sztorit.

szyszaa - 2019. 05. 15. 13:15

Eddig nagyon tetszik az irány, oké, hogy sokak számára már fárasztó lehet a sok civakodás, beszólogatás, de inkább rendezzék le most az elején ezeket a személyes konfliktusokat, minthogy újabb háború legyen. Csak azt ne!

Diyozát nem sokan említik, de bitang jó a karakter és a színésznő is (Banshee-ből ismerem, ott is bad ass volt)!

Murphy kedvenc és Raven is! Nem érdekel, ha nincs benne nyáltenger, de azért jól esne, ha a végén együtt találnák meg végre a boldogságot. :)

Octavia sosem volt szimpi, ezután se lesz szerintem, főleg, hogy a való életben is elég vad természetű, kiszámíthatatlan, és a barátját megverős sztori után a karrierje is veszélyben van. De hagyjuk ezeket :) A lényeg, hogy most látok több szálat, érdekes sztorikat, amikből jó dolgok sülhetnek ki.

Vagány lenne, ha más bolygókat is felfedezhetnének, kicsit Sliders-es lehetne a hangulat, bár az párhuzamos univerzumos, de ha hasonlót lépnének meg itt is, az tetszene sokaknak. Új élőlények, ismeretelen felfedezése, hajrá, bízom benne, hogy ne sz.rják el!

Levi - 2019. 05. 15. 20:18

6×03

Na végre, ebben a részben minden benne volt amiért szeretem ezt a sorozatot, már-már a fénykort idézte. Remélem a folytatás is ilyen marad!

Sigismundus - 2019. 05. 17. 21:04

6×03

Hááát nem is tudom… tetszik még nézem természetesen.
De.

Mintha a mostani részben látottak jó részét már láttam volna, kissé más helyzetekben, megcsavarva, áthelyezve. De láttam már őket.

a búralakók kissé Weather hegyiek. Van itt is fura szekta, szertartás, az ősökre hivatkozás akik tovább élnek.

Mate4182 - 2019. 05. 19. 19:54

na vegre Bellamy Blake !!! :D

ideje volt mar otthagyni a dzsungel kozepen az oruletevel egyutt…

jo volt a harmadik resz. kicsit engem is visszarepitett a sorozat fenykoraba :)

durva amugy hogy a foldon tortent esemenyek mennyire befolyasoltak a frissen kialakitott oktatasi rendzert (Hitler, Bin Laden, Diyoza) !!!

Levi - 2019. 05. 20. 22:29

@Mate4182

Az ilyen kommenteket szeretem, amikor lehet vitatkozni más sorozatnézőkkel és megvitatni az észrevételeket:D

Én pont fordítva gondolom, Bellamy “jófiúvagyokéssenkitnemhagyokhátra” Blake már körülbelül a 3. Évad óta mehetne valami melegebb éghajlatra(vagy bolygóra?), borzasztóan idegesít (nem tudom más hogy van vele, viszont a színésznek hatalmas pacsi). Octavia kb Lincoln halála óta nem az, aki volt, és az előző évadban jött az, amikor már tényleg elviselhetetlen volt, nekem sem kedvencem már sajnos. De Bellamy? A legnagyobbat benne csalódtam mióta megy ez a sorozat, a.2. Évadra kedvenccé nőtte ki magát, de nagyobb kárt csinált az emberiségnek mint az általam végképp nem kedvelt Clarke. Már az első évadban is az ő lelkén száradt Charlotte halála, de az még valahol elnézhető volt, viszont a 300 katona lemészárlása óta kuka ez a csávó…”én vállalom a felelősséget” – igen, de még pár száz ember életét kockára teszed (4. évad, amikor a Jégnemzettől hozták vissza az embereket); 5. évad, amikor csak “egy embernek kellett meghalnia” és Coopert kínozták Clarkekal (Monty jól mondta: miért nem Octavia az az egy?:)) vagy éppen a mostani részben, amikor ő már nem hagy hátra senkit, csak a húgát… Ha más nem leüti és visszarakja krioalvásba, de nem hagyom kint egy idegen bolygón, ahol én is látom, hogy vadásznak ránk és hagyom hátra meghalni.
Oké, egyik kutya, másik eb, Octavia sem jobb ember egy fokkal se, viszont tényleg nem értem Bellamy miért tette olyan jól, amit tett :)

Levi - 2019. 05. 20. 22:37

Késő van, kicsit ellentmondásosan fogalmaztam.
Viszont ha tényleg ennyire zavarná Octavia megzavarodása, akkor az előző évadban eltehette volna láb alól (fájdalommentesen is), béke lenne Diyozaekkal, mindenki a Földön lenne és Montyék is életben lennének. De ha a karaktert úgy vezetik, hogy megbánta amit tett és tényleg jobb ember akar lenni, akkor miért ez történik? Mintha elfelejtenék, hogy ezelőtt 6-7 résszel miket súlykoltak bele és meglép egy ilyet. Az “én húgom már régen meghalt” mondat tényleg erős volt és egyébként ezzel én is egyet értek, ahogy mondtam is, de én ezt akkor is jobban megvetem, mint amiket Octavia tett.

Necridus - 2019. 05. 20. 23:16

Levi:

Egyetértek. Octavia rossz dolgokat tett, de legyen bármi, akkor se hagyok hátra egy embert se egy teljesen ismeretlen bolygón az éjszaka közepén. Főleg nem 1) a húgomat, aki tök mindegy, mit tett, a húgom 2) nagyjából 500-1000 ember létezik még a több milliárdból, ami valljuk be, elég kevés, és nem kéne ezt a számot még lejjebb vinni.

rodosto13 - 2019. 05. 22. 12:16

6×04

Új évad, új bolygó, új kedvesnek tűnő, de nem azok emberek, új chip. Nem mondom, az utolsó kettő helyett lehetett volna valami kicsit kreatívabb is.
Megoldás a rész végi “csavarra”:
A) annyit emlegetik a Madiben maradt commandereket (és ott van Calrke is), hogy onnan visszaállítják.
B) a tudatátültetés mégsem törli az eredeti tulajét, és visszafordítják/vagy valahol megőrizték a tulaj tudatát (így a srác is visszakapja a barátnőjét).
Ettől függetlenül érdekel, hogy merre viszik tovább a történetet.

elektro - 2019. 05. 22. 23:31

rodosto13:
Szerintem lesz valami kapcsolat a chipek között. Korábbi részben céloztak valami hasonlóra, hogy elvileg lehet valamilyen meditációs állapotban kommunikálni. Mivel ugyan az a technológia, ezért Calrke is szerintem elérhető lesz majd.

elektro - 2019. 05. 22. 23:37

Remélem nem egész évadra húzzák ki ezt a sztorit. Most már meg van mi lesz a konfliktus, mi mentén fognak az oldal váltások és csatározások zajlani az élhető területek elpusztulásával jöhet a következő bolygó. Talán egy kreatívabb történettel.

Csilla0422 - 2019. 05. 23. 09:10

Russel és Bellamy tálcán kínálták az ellenfélnek az egyik legjobb stratégájukat és harcosukat. Ha Diyoza és Octavia ténylegesen elkezd együtt dolgozni… jaj a bolygó népének. Veszélyes badass dou. Diyoza egyre szimpatikusabb, a humor is sokat dobott a karakterén.

Szerintem annak is lesz jelentősége, amit Clarke új kalandja mondott: Abby szabad kezet kapott az orvosi laborban és tanulmányozhatja a dolgokat. Nem ok nélkül “agytréningezik” Maddi és Gaia. Raven sem a semmiért kezdett el bütykölni.

Miért annyira fontos nekik a testek begyűjtése? Ha csak a AI kellene, azt a helyszínen is kivehetnék. Miért gyűjtik a csontvázakat? Klónozásra készülnek? Ez jobb lehet mint, a Fleim? Esetleg egy korábbi típus, amit Bekka még nem javított ki?

Azért Clarke ennyire nem lehetett rossz, hogy a pasi öngyilkos lett. Oké kb. 130 kihagyása volt. Nem értem, hogy erre mi szükség volt. Bizonyítani, hogy Clarke átka nem tört meg? Egyedül Niylahn nem fog. :) Miért nem egy olyan pasival hozzák össze, akit már régebbről ismer. Nem Bellamyra gondolok, ő nagyon jó Echoval.

Queen Nia nagyon kegyetlen uralkodó volt. Echo családja csak egy volt a sok áldozat közül.

Henry - 2019. 05. 23. 10:03

Milyen meglepő, hogy az új közösség nem az, akinek mutatja magát..vót má. De legalább Clarke csöcsei elvitték a részt…

B - 2019. 05. 23. 13:38

omg, a maszkosok lesznek igazából a jófiúk, és a falusiak a gonoszak, erre ki számított.

A prime csávó, ismerve a földiek, főleg CLarke múltját, hogyan szűrte le az a tanulságot, hogy érdemes átbaßni őket? évad végén: Oh boi, here she goes, genociding again.

a kipattintott űrgyereknek amúgy ki/hol/mikor melirozta be a haját?

Wanheda - 2019. 05. 24. 12:55

Diyoza és Octavia együtt! :-D Istenkirály kombo lesz! :-)

Enzo - 2019. 05. 24. 16:17

6×03 (pótlás múlt péntekről)

1. Na, legalább egy mutáns gyógykígyót kaptunk a helyi faunából + Murphy is él, már jól indult a rész.
2. Mi/ki lehet ez a “sheidheda”, akiről Gaia és Madi beszélgettek? Szerintem eddig egyszer se volt említve, pedig azért érintettük a parancsnokos témákat elég sokszor.
3. Awww jóóój, hát még kutyájuk is van ezeknek az új arcoknak :3
4. Kicsit “Under the Dome” utánérzésem volt ettől a védőpajzstól, viszont ez kiiktatható valami speckó pisztollyal? Érdekes kikapcsolási mód.
5. Jordan szerelmi szálán (a hercegnő kiscsajjal) nem szaroztak sokat, kemény 1 epizód alatt eljutottunk az ágyig…vagyis hát nagyjából.
6. Clarke “interjúzását” a főnökkel meg a feleségével kicsit ilyen “good cop-bad cop” szituációnak éreztem. Az meg elég csalódást keltő volt, hogy Jordan mindent elmondott nekik, a legdurvább dolgokat is, amiket meg kellett tenniük. Miután kiderült, hogy a főnök is natblida, szerintem ez a hasonlóság Clarke-kal is volt részben az oka, hogy mégis maradhatnak, a behatolók részleges visszaverése csak az ürügy.
7. Hoppá, a főnök úgy fogalmazott, hogy maradhatnak, de “no more of you”, és ezért különösen ciki Octavia kinnhagyása. Mondjuk egyelőre mindegy, mert úgyis elrabolták a csajt, plusz Diyoza ki lett utasítva, szóval az ő helyére beférne, ha fix a létszám. :D
8. A végén a “the forest is my weapon” beszólás azért valljuk be, elég badass volt Gábriel valamelyik gyermekétől. Az “old man”, akire utalnak, az meg szerintem Lightbourne lehet.

#hétidézetei:

Ez az egész beszélgetés…:D
“-She’s a child. You should let her be one.
-This child beat your entire army without losing a single follower.
-That wasn’t my army. You beat a bunch of criminals led by a sociopath in a battle for a valley that burned to the ground, anyway. I’d call that a total failure to reach mission objective.
-Watch your tongue.
-Calm down, sensei. I’m too pregnant to argue.
-Right, the child of two mass murderers. Can’t wait to meet her.” :DDD /Diyoza vs Gaia/

“Back in your murder gear already. That’s a good sign.” :D /Murphy Clarke-nak/

Ezekiel. - 2019. 05. 25. 12:00

6×04

A részből kiderült, hogy Lightburne a mostani ,,Legfőbb”, tehát szerintem az Old Man az a Gabriel lehet akit a második részből megismertünk, és elmenekült mikor lőtt rá Lightburne. A végén tuti a Gabriel gyermekei lesznek a jófiúk, bár lehet egyik fél sem valami jó. Nagyon jó volt ez a rész.

Mate4182 - 2019. 05. 26. 15:14

Bellamy jol mondta a 3. reszben. Ez mar nem az az Octavia.

Ez az Octavia Bellamyt is megolne ha arra lenne szuksege, effelol ketsegem sincs.

Oda kerult ahova valo …

cask karara van a tarsadalomnak evek ota

Sigismundus - 2019. 05. 26. 20:06

6×04

Hááát, nem tudom mit gondoljak. Örökíthető képességek, ellenállók, misztikus hivatkozások alapítókra, ősi szertartások amik alig párszáz év alatt alakultak ki ? Remélem én is hogy nem ilyen imstélődik majd kissé új köntösben.

A vége viszont tényleg WTF volt

kiro.O - 2019. 05. 26. 21:12

Az első 3 rész elég uncsi volt, illetve semmi újat nem mutatott, de most a 4. rész végére kiderült végre a helyiek sötét titka.

Ha jól értem, akkor miután apu a visszaemlékezésben legyakta a családját a nap miatt, miután észhez tért, rájött, hogy mivel mindannyiuknak van egy chip a fejében, valaki másba ültetve vissza tudja hozni őket. És ezért kell nekik a halottak feje, mert abban van a chip, és ezt tudják a Gabriel gyermekei is, azért égetik el a fejeket.
Azt jó lenne tudni hogyan alakították ki, hogy 200 évvel később ebből semmire se jönnek rá az emberek és istenként imádják őket.
Ja és gondolom azért naming day, mert onnantól kezdve azt a nevet “kapják” ami annak a neve, akit beleültetnek az illető testébe, okos :D

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz most Clarke-kal. Vajon megpróbálják majd eljátszani, hogy mi sem történt? Bár kb senkit se érdekel jelenleg, hogy Clarke él-e vagy hal, kivéve Madit meg talán Bellamyt.

Zsolt - 2019. 05. 27. 19:41

Ha ez a Gabriel (démon) megegyezik dr. Gabriel Santiagoval, Josefine fiújával, akkor ő már legalább 250 éves. Persze a 4. részben szóba került valami anomália…. Várom, hogy ezt miképp magyarázzák.
Gabriel láthatóan meglógott Lightburne ámokfutása elől az első REDSUN RISING-kor.

kiro.O - 2019. 05. 29. 15:52

6×5

Kiégtem, hogy az alien futóhomok gyakorlatilag az a vízben duzzadó gyöngy volt, amibe virágokat szoktak rakni :DDDD Viszont mi lett Octavia kezével, megöregedett?
Amúgy remélem nem megy majd át az évad egy amolyan Burok féle történetbe, mert most kezd végre érdekes lenni

Kicsidelfin - 2019. 05. 29. 19:07

6X04
Akkor most Clarke meghalt? Vagy ne reménykedjek, úgyis kiderül hogy visszafordítható a dolog :-)

Necridus - 2019. 05. 29. 19:32

Kicsidelfin:

Elméletileg meghalt, de én azt mondanám, hogy ott a Flame, amivel valahogy visszahozzák majd. Kétlem, hogy kiírják a főszereplőt (pedig lehet jobb lenne..:) )

Wanheda - 2019. 05. 30. 15:20

No végre alakul…

Nofri - 2019. 05. 31. 09:20

Szerintem Octavia keze lefagyott, nem megöregedett.

walaki - 2019. 06. 02. 16:40

Most sikerült pótolni az elmaradásom. Na, egy szóval: teccik :-) A sztori kellően csavaros, nehéz megjósolni, merre viszik tovább a szálakat (egy-két triviális dolgot kivéve), és ez nagyon jó!

Kicsit féltem tőle, hogy megismétlik az első évad sztoriját új helyszínen és kész (a’la Westworld), de szerencsére nem. Minden hasonlóság ellenére ez egy teljesen új sztori, meglepő fordulatokkal, teljesen új konfliktusokkal. Emiatt azt a pár apró hibáját, ami van neki, teljesen megbocsátom.

Csak javasolni tudom, nézős :-)

Sigismundus - 2019. 06. 03. 20:39

6×05

Nah ezzel jól megkavarták a sztorit az biztos. Tetszik ez a Clarke, hogy olyan más mint amit megszoktunk. Csak kissé korán bukott le, annak ellenére hogy mindjárt a felénél járunk, még egykét rész lehetett volna így rejtőzködve.

Más. Már az előző 6x04ben is feltűnt hogy a főbb karakterek közül többen nem szerepeltek, valami mondvacsinált indokkal. Abby már akkor is végig a könyvtárban volt, Murphy és Emori, a hajót őrizni voltak távol. Most meg, Raven Emori meg Echo nukleáris pajzsot tanulnak. Spórolnak a szereplők fizetésével a kevesebb részben szerepeltetéssel?

Levi - 2019. 06. 03. 21:42

Sigismundus

Vagy csak nem akarják őket teljesen felesleges párbeszédek miatt szerepeltetni. Például Ravennek ebben a részben kb semmi szerepe nem lett volna (mármint ha jelen van pl Gaia helyett), mert Clarkekal úgysem beszél, ezért Josephinenel sem beszélt volna. Emorinak sem lett volna túl sok értelme, Murphynek most más sztorit adtak. Echo szintúgy, Bellamy most mással foglalkozott és Echo amúgy sem kereste volna Jordant pl. De a következő részben már lesz Echo szerencsére, és én azt tippelném, hogy abból majd Bellamyt hagyják ki, hagy izguljunk mi történt vele:)
Egyébként Indrat senkinek sem jut eszébe felébreszteni? :D

qwerty - 2019. 06. 04. 16:48

Na beindult az évad, de azért kicsit a második évad újraforgatásának tűnik. Kifogytak a fantáziából az írók.
Josephine nagyon jó, hihetetlen hogy vág az esze. Egyből leesett neki hogy lebukott amikor Bellamy földi nyelven beszélt hozzá. Gondolom azért mert észrevette hogy egymás között is csak akkor használják ha nem akarják hogy más értse. Szerintem is kicsit hamar lebukott még pár részéig húzhatták volna.

Kíváncsi vagyok lesz-e jelentősége annak hogy josephine még nem aludt el mióta megkapta a testet. Ebben a sorozatban ritka a felesleges mondat, mégis ezt elmondta az anyjának. Ahogy Lexa és Madi is álmában beszél a régi parancsnokokkal, talán Clarkenak is akkor lesz lehetősége előjönni és pi**án rúgni josephine tudatát amiért hordja a ruháit. :)

Enzo - 2019. 06. 04. 17:17

6×04 (pótlás múlt szerdáról?)

Na azért csak nem minden fenékig tejfel, nyilván itt Sanctumban is nagyon gyorsan bejött a szekta feeling… Elég creepy, hogy így él tovább Priya és a többi szentként tisztelt Prime tudata, akkor valóban Delilah is elvesztette az emlékeit, azért nézett furán Jordanre…és így valóban érthető, hogy miért kellenek Gabrieléknek a natblidák. (Arról meg tökre elfeledkeztem, hogy az előző flashbackben a srácnak (mármint Josephine barátjának) Gabriel volt a neve…)
Ugye megmondtam, hogy Clarke vére az indok, ami miatt maradhattak :) Nem hittem volna, hogy tényleg végigviszik a “rebootot”, elég tökös lenne, ha Clarke így maradna, de úgy merik meglépni. Eliza Taylor amúgy nagyot játszott az epizód végén, szépen látszott a változás a viselkedésében.

Raven azonnal megtalálta a neki való helyet a garázsban, ahol lehet motort bütykölni, meg van új kiszemelt pasi. De bazzeg, 3 napja vannak ott, ebből kb 1 vagy 2 napja szembesült a csaj Shaw halálával, marha hihető, hogy máris összehozzák a motoros sráccal…Clarke is már összemelegedett rögtön a gyógyító fickóval (Cillian), de róla legalább kiderült, hogy gábrieles. Mondjuk a rész végén történtek fényében sanszosabb, hogy Gábriel gyermekei a “jó oldal”…

Darabkák:
– Ez a bűnvallás önmagában egyébként cuki egy tradíció, azt meg kell hagyni.
– Clarke megpróbál bocsánatot kérni mindenkitől, de már eléggé elásta magát legtöbbjük szemében, Raven jól megmondta neki.
– Aranyos, hogy a lámpáseregetés itt is dívik, asszem kínai hagyomány talán a Földön?
– Mintha valaki belerúgott volna a kamerába 20 perc körül, amikor Raven először meglátja a motort. Hm.
– Nem tudom, mennyire van valóságalapja egy ilyen rave party-nak, konkrétan egész Sanctum úgy néz ki, mint a Föld, _ennyire_ _mindent_ vittek magukkal az űrutazásra?
– Pluszpont, hogy a Gábrielék vs motorosok csatánál Diyoza mennyire figyelt a saját trükkjére (meggyőződött róla, hogy nem tetteti halottnak magát senki).
– Kisgyerekölés főműsoridőben! RIP Rose.

#hétidézetei:
“-You best keep this covered…unless you want people to worship you.
-Yeah. That would suck.” :DD

“-I’ll teach you how to ride this thing. We kill some terrorists. The devils from Earth become the heroes of Sanctum. Easy peasy. What do you say?” :DD (Diyoza és Octavia elég badass páros lesz)

Árpád - 2019. 06. 06. 18:45

Octavia hátrahagyása elég erős, de érthető bár Bellamy sem minden cselekedete tehető ki az ablakba.
Octavia látván, hogy most is, ha védeni kell csak erőszakban tud gondolkodni – már a bunkerbe sem tudott leállni és azután sem – és a jelenlegi évadban sem, nincs tisztában a következményekkel, megint megölt jó pár embert Diyoza szerint is feleslegesen, mert visszavonultak volna így még érthetőbb Bellamy döntése O személye rájuk is veszélyes. Fájdalmas, de helyes döntés.

Denila - 2019. 06. 08. 09:28

OFF(?) Eliza Taylor és Bob Morley összeházasodtak. ON

Csilla0422 - 2019. 06. 08. 21:23

Off- érdemes meghallgatni Arryn Zech podcastjét, aki márciusban még Bob élettársa volt. Elmondja, hogy akit a barátnőjének hitt (Eliza) a háta mögött hogyan csalta meg a párjával (Bob) úgy, hogy közben neki is volt barátja (William). – On

Enzo - 2019. 06. 08. 23:14

6×05 (pótlás keddről)

Már előre röhögtem, hogy biztos nem lesz gyanús Clarke beépülése, amikor alig tud valamit a csapatról… és ennek megfelelően elég gyorsan le is bukott, már a másik kézzel írásnál is rezgett a léc :D Ötletes húzás volt, hogy a grounder nyelv használatával buktatják le, Bellamy szerintem eddig összesen nem beszélt ennyit földiül :D A “nem alvás” kérdésére gondolom majd választ kapunk, azon viszont húztam a számat, hogy JosieClarke ilyen könnyen beszervezné Murphyt az örök élet ígéretével? Ne már…

Darabkák:
– Na jó, az Alors un danse-ra táncoló/éneklő/festegető JosieClarke-os jelenetet nem láttam jönni, elég szürreálisra sikerült :D
– Nem biztos, hogy akarom tudni, mi lehet az a sok mészárlást igénylő embrió-program, amiről B opcióként beszéltek Russel és JosieClarke…
– Hasznos volt a biztonsági felvételes flashback, Lightbourne apu és Gabriel kísérleteiről Josephine első “visszahozásával” kapcsolatban.
– Octavia&Diyoza futózselében(vagy mi az) ragadása is tetszett, a csaj nyilván nem tudott nyugton maradni eléggé, érdekes lesz, hogy mi történt a kezével.
– Amúgy a sanctumiaknak is van saját nyelvük, érdekes, JosieClarke meg hogy elkezdte kielemezni, hogy kreol nyelv meg ilyenek :D

#hétidézetei:
“Tell me something, did this Ferrari I’m wearing consent to giving up her body?” :D /JosieClarke/

“Operating room attached to a crypt… Really?” :D /Murphy/

Levi - 2019. 06. 12. 20:00

6×06

Rég volt már ennyire jó The 100 rész. Ahogy vége lett, nagyjából 10 percig gondolkoztam, hogy ez most akkor mi is volt, meg azon is, hogy hány szálat elindítottak most. Mintha évadzáró lett volna, vagy legalábbis a finálé előtti rész.

Clarkeról azt hiszem részenként elmondják nettó 4x, hogy meghalt, de minden egyes ilyen mondat után biztosabb vagyok benne, hogy vissza fogják hozni. Josephine pedig igazi szemétláda, Kaylee családját végérvényesen kinyírta, és Russell Papa gazdatestéhez se túlságosan ragaszkodik. Azt hittem Jade-t majd keresni fogja, de az apás jelenet után már nem lepődnék meg, ha nem így lenne.

Echo meg már megint elvitte a “6. rész legbadassabb karaktere” díjat :D a tavalyi pendrive-os jelenet is tetszett, de itt az erdőben is lazán csinálta a show-t. Jó látni, hogy ennyire okos és észszerűen gondolkozik.

Murphy döntését nem tudtam hová tenni, nem mintha karakteridegen lett volna, de szerintem fejlődött annyit a srác az évadok alatt, hogy más megoldást is találjon. Na nem arra gondolok, hogy meggyőzte a többieket, hogy bár Clarke meghalt, ők maradhatnának itt harc nélkül, hanem a láng miatt. Emorinak is lesz 1-2 szava gondolom, nem gondolnám, hogy ő örökké akarna élni, pláne amilyen módon Murphy ezt elintézte:)

A Madi-Gaia jelenetek is jók voltak, Clarke “halála” után várható volt, hogy ő is bekattan majd, Gaia száműzetésére viszont nem számítottam. A sötét parancsnok érdekes lehet.

Octavia-Diyoza-Xavier vonalon is tetszett a sztori, okos dolog apránként adagolni az infókat Gabriel gyermekeiről, biztos lesz valamilyen szerepük és nem csak a Sanctum lakói meg a régi Föld lakók között lesz háború (mert az gondolom nem marad el). Az Öreg ember és az “ismeretlen” szál is kifejezetten érdekes lehet, bár nem tudom Octaviat milyen módon tervezik visszavinni a többiekhez.

Nekem a Ryker-Raven és az Abby-bárki jelenetek voltak unalmasak (vagy talán fárasztóak) egyedül. Szegény Jordan meg eddig szenvedett folyamatosan, amikor meg tényleg van egy szenvedős rész akkor kimarad… :)

Nálam nagyon működött ez a rész, az idei legjobb volt.

Wanheda - 2019. 06. 13. 11:23

Ez a film egyre okosabb, már teljesen meglepően sokat kell gondolkodni rajta. Egészen hihetetlen fordulatot vett ezzel a 6. évaddal. Mondanám, jobb mint eddig. No de az mégsem lenne igaz. De teljesen más, számomra legalábbis. Lenyűgöz, komolyan le…

MÁS — Ez a házasság tényleg igaz? Egyszerűen nem tudom elhinni. —

Wanheda - 2019. 06. 13. 11:23

Ja és a lényeg. :-) De jó volt látni Lexát! :-)))

Csilla0422 - 2019. 06. 13. 13:09

Diyoza – Octavia páros kimondottan jó. Simán elveszik a részeket. Azért vicces, hogy Echo, aki alig ismeri Clarkeot simán megoldja az egyenletet, míg azok, akikkel együtt nőtt fel meg nem … :) Echo egy okos nő, nem is értem miért van Bellamyval.

Jossie 602-ben jó benyomást tett, a sok jegelés megártott neki, mert egy crazy p.csa lett. Mennyire tudja manipulálni az embereket.

Madi meg wow. Még egy bizonyosság, hogy parancsnoknak ezért sem volt egyszerű lenni.

Wanheda, Eliza áprilisban egy találkozón dicsekedte, hogy menyasszony. Akkor mindenki azt gondolta, hogy William a szerencsés. Május elején házasodtak össze Boboval. Nem hiszem, hogy hosszú házasság lesz.

B - 2019. 06. 13. 16:52

6X6: szerintem itt az anomália ami magukhoz szólítja Team Diózát elég nagy wtf volt. Ebből még valami ALIEN dolgot is ki lehet hozni, és szerintem fognak is, mert valahogy überelni kell az előző évadokat.

Wanheda - 2019. 06. 14. 09:20

Csilla
Én sem hiszem. Szerintem Eliza unatkozott. :-)))

Wanheda - 2019. 06. 14. 10:47

Ok. Bocs. Nem akarom szétoffolni a szálat, de akárhogy telnek a napok, nem hiszem el ezt a házasságot. :-) Szerintem a legnagyobb álhír a világon. :-) És egyben a legbosszantóbb.

Latza - 2019. 06. 14. 15:01

“Ebből még valami ALIEN dolgot is ki lehet hozni”

Mi is volt az utolsó sori, ahol a főhősök ábrákat rajzoltak/láttak mindenhol? Westworld?
Akkó’ robotok. XD

Az ilyen temporális jelenségekre egyébként nekem mindig az ugrik be, hogy a főhősök hogyan lehetnek érintettek benne. A végén még kiderül, hogy a Gábrieles öreg Octavia, aki valahogy visszament az időben, vagy valami hasonló nagyszabású reveláció (Kane?). :)

Csilla0422 - 2019. 06. 15. 18:24

Wanheda, két megcsaló kapcsolata amúgy sem szokott hosszú életű lenni. Tavaly ilyenkor még William volt Eliza legjobb barátja és lelki társa, ahogyan ezt a titulust minden pasija megkapta. :) A legnagyobb arcátlanság az volt mindazok után amit Arrynnal tettek, hogy tiszteletet és kedvességet kérnek. Kicsit sem képmutatóak. Annak ellenére, hogy Eliza egy sz.r alak, semmit sem von le a színészi képességeiből. Nagyon jól alakítja Jossiet.

Enzo - 2019. 06. 16. 01:05

@Wanheda:
“De jó volt látni Lexát!”

Mii?? Lexa szerepelt a részben? Te hol láttál ilyet?

Csilla0422 - 2019. 06. 16. 12:05

Enzo, a rész végén volt egy rajzon a falon és a hangját lehetett a hallani.

citrom - 2019. 06. 16. 19:06

Nekem kifejezetten tetszene, ha Clarke valoban meghalt volna (amit a 6*06ban meg is cafoltak..) es Josie maradna. Igazi irritalo p…., de emelle nagyon jot tesz a sorozatnak (es a szinesznonek), hogy nem a megfaradt Clarkeot kapjuk tole.

(gondolom, ha kiveszik a chipet, a regi szemelyiseg visszaall- eddig nem hiszem, hogy vettek volna ki elo hostbol chipet, igy nem is tudjak, hogy a host szemelyisege nem torlodik, csak elnyomva tartja a masik)

Raven mindig ilyen hihetetlenul idegesito volt?

Diyoza/Octavia az uj power couple :D Nagyon jot tesz a ket karakternek, hogy “kenyszeru” szovetseget kellett kotniuk.
Azt en pl nem sajnalom, h Octaviat kivontak a 100ak kemenymagjanak torteneseibol.
Elozo evadban annyira “kimaxoltak/meggyalaztak/felmagasztaltak..(amelyik tetszik)” a karakteret, hogy Octaviat teljesen re-bootolni kell, hogy tenyleg mukodokepes legyen a mostani tortenet szempontjabol.
Gyanus, hogy jon egy eros megcsomorles/ valtas a reszerol
(Rola amugy mindig a Xena cimu sorozat Livia/Eve karaktere jut eszembe- O Xena lanya, aki Liviakent Roma legkegyetlenebb,verszomjasabb hadvezere majd, amikor kiderul a szarmazasa, es tortenik par dolog, akkor total bekes, keresztenysegre attert emberre valik…mondjuk, azt hiszem utana meg is olik, mert nem akar harcolni tobbe :D)

Viszont, van egy olyan rosszerzesem, hogy O es a helyi “grounder” srac kozt lesz valami, csak ugy, az elcsepeltseg jegyeben.

Denila - 2019. 06. 16. 19:57

Off
Csilla, majd elszamolnak a lelkiismeretukkel, ha van miért. Nem ismerjük őket, szóval sem azt nem lehet kijelenteni, hogy bármelyikük sz.ralak lenne, sem azt, hogy mennyire csodálatosak. Eliza és William tavaly decemberben szakítottak, William szerint békében, és minden jót kívánt nekik.
Majd kiderul, meddig tart. (Egyébként anno Arrynt is piszkaltak, hogy túl hamar ugrott bele egy új kapcsolatba, miután szakított a RT-es barátjával.) Amit a rajongók bármelyik oldalon művelnek mostanság a színészek és Arryn felé, na, az valóban gusztustalan.
On

Kicsidelfin - 2019. 06. 16. 20:22

Egyre izgalmasabb.

Kicsit nagyon csalódott vagyok, hogy Clarke életben van. Eliza azonban kellemes csalódás.
Murphy nem sok mást tehetett volna: ha nemet mond, kb azonnal megölik, hiszen ő nem értékes.

Nekem úgy tűnt, Abby észrevette hogy valami nincs rendben. Lehet kitalálnak valamit a hajón.

Levi - 2019. 06. 16. 20:45

Az is érdekes lenne, ha most bepróbálkoznának 2 olyan epizóddal, ami csak néhány karakterre és egy konkrét szálra fókuszál, eddig az nem nagyon volt jellemző erre a sorozatra. Oké, tavaly a bunkert külön szedték, de olyan igazi egyhelyszínes, 2-3 szereplős rész nem igazán volt. A következő rész pedig valószínű ilyen lesz;

SPOILER LEHET:

Mintha Clarke tudatában játszódna az egész, az apját visszahozzák, de talán Lexa és Roan szereplésére is van esély.
A 8. rész címe pedig “The Old Man and the Anomaly”, ebben is simán benne van egy Diyoza-Octavia-Xavier és talán Gabriel rész.

VÉGE

Az előző rész végén nagyon sok szál elindult, az előző hozzászólásban írtam is, mennyire bejött. Adná magát, hogy most kicsit pihenjen a Sanctum (és a hajó továbrra is), és még ígyis maradna 5 rész a folytatásra. A két kezdeti langyos rész után még az is lehet, hogy Top3-as lesz ez az évad, bár a 2.-at biztos nem fogja überelni.

Enzo - 2019. 06. 16. 21:35

6×06 (pótlás tegnapról)

Fú, most minden szál érdekes! JosieClarke beépülése és végre elalvása (majd igazi Clarke “megjelenése”) mellett a Madi-Sheidheda-Gaia szál kezd elég sötétbe átmenni, és Octaviáék kalandozása is izgalmas, a temporal flare-től elkezdve a gyógyító fanedven át a spirálos misztikumig. Egyedül azzal kapcsolatban néztem furán, hogy biztosan mindenki ennyire keni-vágja az infókat, hogy mi történik Sanctumban, hogy egyből összerakták a sötétvér-halhatatlanság-emberáldozat sztorit? (Gondolok itt Echora például, amikor az erdőben rájött, hogy Jade csak Clarke utasítására követheti, aki nem is Clarke.) Meg a végén is kicsit gyors volt, ahogy elfogadták Clarke halálát és az alkut.

Darabkák:
– Murphy nemcsak hogy kitanítja JosieClarke-ot, hanem még vizsgáztatta is, ez utóbbi mondjuk elég szórakoztató szál volt.
– A gábrieles apránként kapott törióra is tetszik.
– Octavia valóban várható, hogy összejön a sráccal, annyira tipikus húzás lenne.

#hétidézete minden kétséget kizáróan Diyozáé, felsírtam:
“-Ah, so you’re looking for Gabriel. What did Russell promise you?
-40 vestal virgins and a side dish of none of your damn business.” :DD

@Csilla0422: ja, köszi, hát nem tűnt fel eléggé, már azt hittem hogy valami fura release-t szedtem le, és mégiscsak volt heda-összehívásos jelenet, ahol ott volt Lexa (mert ott számítottam volna rá)

@Levi: Emori reakciójára én is kíváncsi vagyok Murphy döntésével kapcsolatban, szerintem kicsit fel lesz háborodva :D

Denila - 2019. 06. 16. 21:59

@Enzo
Echoekat Jordan beavatta, hogy mit láttak a laborban. A videóban elhangzott, nem, hogy az emberaldozatok nightblood-ok? Vagy rosszul emlékszem? Echo kém, gyorsan kell, hogy vágjon az esze. 😊

Nagyon tetszett a rész végi jelenet. Hangulatos volt, és úgy van benne jó adag fanservice is a régi karakterek képeivel, hogy közben szerintem nem tűnik erőltetettnek a történet szempontjából sem.

SPOILER

Ha valaki néz előzeteseket, mit gondoltok arról, hogy a Josie-val való harcolas közben Raven képe eltunik a falról? Elveszti Clarke az emlékeit?

SPOILER VÉGE

Levi - 2019. 06. 16. 22:52

@Enzo: tuti :D amikor Becca laborjában voltak akkor lépett át egy határt az ismeretlen grounder feláldozásával, azelőtt és azóta – hiába űzi magasfokon ezt a túlélős szakmát – próbált nem nagyon ártani másoknak:D

@Denila: fuha, ezt nem is figyeltem, de nagyon érdekes lehet. Újranéztem most a promot és a kiadott jeleneteket, de sehol nem látom :(. Bár Finnt és Wellst csak most vettem észre, úgyhogy lehet legközelebb már megtalálom Ravent is:D

Más: most gondoltam bele, hogy eddig minden évadban írtak ki 1. évados főszereplőket.
2 – Finn
3 – Lincoln
4 – Jasper
5 – Jaha, Monty
Bár nem kötelező, de valószínűleg most is fognak. Lehet pont ezt akarták előrevetíteni. Ravent szerintem a nézők minimum 90%-a sajnálná, plusz olyan karakter menne, aki mindig kihúzta őket a bajból.
De lehet beintenek az egésznek, ebben az évadban már úgyis meghalt Murphy, Kane és Clarke is…:D

Denila - 2019. 06. 16. 23:15

@Levi

SPOILER
Nem a SP-ben van, hanem a 11 mp-es promoban. Raven a fekvő Lexa fölött található, az a jelenet, amikor az ágyhoz van kotozve,amikor megszallta ALIE. A promoban ott nagy az üresség, a 6×6 utolsó jelenetében pedig Raven.
SPOILER

Csilla0422 - 2019. 06. 17. 11:36

S7-ben szerintem több Abby és Marcus lesz, mivel a Passage nem kapott folytatás így nem indokolt, hogy Henry Ian Cusick távol legyen.

Raven meg kapjon végre egy normális pasit és legalább egy kis időre hadd legyen boldog. Már amennyire egy világban lehet.

Diyoza – Octavia páros nagyon jó. Diyoza jó példakép lehet Ocatavianak abban, hogy mit ne úgy tegyen, mint anno ő.

Denila, aki nőként ilyent tesz egy másik nővel, akit ráadásul még a barátnőjének is mond, az minden csak nem tisztességes.

Enzo - 2019. 06. 17. 15:33

Na, kezd visszatérni az igazi “The100kibeszélős” hangulat, ami szokott lenni az évadok közben :)

@Denila: ah, jogos, valóban.

@Csilla0422: “Raven meg kapjon végre egy normális pasit és legalább egy kis időre hadd legyen boldog.” +10000 THIS^^ szerencsétlent ne b@sztassák már folyton! :(

walaki - 2019. 06. 19. 20:13

Egész jól alakul! Bár egy kicsit vontatottnak éreztem a legutóbbi részt, szerintem Wanheda simán belépett volna hamarabb is azon a bizonyos ajtón. Kicsit olyan érzésem volt, hogy sprólotak a költségvetéssel, azért volt ennyire kevés szereplő meg helyszín, remélem az évad végére nagy durranást terveznek :-)
Hiányoltam több szálat is, Octavia+Abby pl legalább említés szintjén. Sanszos, hogy az az Old Man Gabriel lesz.
Ettől függetlenül szvsz jól sikerült a rész, jók voltak a visszaemlékezések, tetszett, ahogy Bellamy visszavette a gyeplőt (utóbbi időben eléggé hanyagolták a karakterét, amióta megkapta Echot). Az kifejezetten ötletes volt, hogy bal kézzel morzézott Clarke, és emiatt, hogy megtudták még él, újjab plusz csavart kaptunk a sztoriba.
@Csilla0422: egyetértek, és ajánlom magam :-D Egyáltalán nem néz ki rosszul, és a belső értékek tekintetében kifejezetten szimpatikus karakter! Mindig is közelebb állt a tudományos gondolkodásmódja és realitásérzéke az ideálomhoz, mint a többi női szereplő picsogása meg kavarása.

Wanheda - 2019. 06. 20. 10:29

Hát ez már-már zseniális! :-) Belegondoltatok, hogy mennyi mindent adott már ez a sorozat? Mennyi élményt? Mennyi igényt szolgált ki? Nekem tök mindegy, hogy mit fanyalogtok itt össze világnak folyton, akkor is ez a legjobb sorozat a világon! Oszt sírjatok tovább minden résznél, miközben évek óta nézitek! :-P

walaki - 2019. 06. 20. 17:57

@Wanheda: bezony! Ez már régesrég nem az a tinisorozat, aminek indult! Először unalmamban és guilty pleasure-nek kezdtem el nézni, aztán amikor véletlenül lerakétázták a grunderek faluját, éreztem, hogy jó lesz ez. Az első évad végére már teljesen berántott. Alig bírtam kivárni a másodikat, hogy kik is jönnek le arról a bizonyos hegyről, meg mi lesz a csipet-csapattal.

Mindig mikor már-már kezdtem volna ráunni, teljes hátraarcot vágott a sorozat és mindig kellemesen lepett meg! Ugyanakkor mégis sci-fi maradt (abban az értelemben, hogy felvet egy fikciót, majd tudományos alapossággal vizsgálja az emberekre vagy az egész társadalomra tett hatását), és ez sosem ment a karakterfeljődés rovására, vagy vica-versa, a karakterek bemutatása és apró-cseprő mindennapi dolgaik a sci-fi rovására. Ez annyira nagyon-nagyon nagy pozitívum, hogy simán feledteti a sorozat meglehetősen kevés (tényleg nem túl sok, és nem is túl kirívó, de legyünk őszinték, azért akad elszórva egy-kettő) hibáját, ami van. Persze voltak kissebb hullámvölgyek, de összeségében mindig remekül eltalálták a készítők az egyensúlyt, és mindvégig kellően izgalmas maradt a sztori is, megfelelő ütemben és összegében kellően megalapozva hozva be az új szálakat. Tényleg jó, na!

A kategóriájában abszolút aranyérmes! Ha valaki még nem kezdte volna el, itt az ideje! :-D

Schaffinati - 2019. 06. 20. 22:30

Csak nekem tetszik jobban Eliza Josie-kènt? :D Gonosz leszek, de végre nem a vilagfájdalmas fapofát (Clarke) kell nézni, hanem van èlet is a csaj mimikájában, játèkában.
Diyozat imádom, feldobja a sorozatot, remélem visszahúzza Octaviat ebből az elborult állapotból.
Őszintén szólva Abby szenvedése nem köt le, és jó lenne, ha végre Bellamy karakterèvel is kezdenének valami hasonlót, mint pl. a második évadban.
Murphy a kedvenc, fog még meglepetést okozni :D Madivel pedig lesznek még problémák… Várom nagyon a következő részt. Azt kell mondjam, ez az évad nagyon jól sikerült, bár nálam a 2. évad volt a kedvenc, remélem hasonlóan ütős lesz a ez is.
JR Bourne-ről (Russel) mindig a teen wolfra asszociálok, amikor megjelenik szinte várom, hogy jöjjenek a vèrfarkasok :D

Ezekiel. - 2019. 06. 21. 11:59

@Schaffinati nekem is sokkal jobban tetszik Clarke Josephineként, tök jó lenne ha végül inkább ő maradna Clarke testébe :D

Nagyon sok szálat elindítottak az elmúlt részek kapcsán, legjobban talán a Madi és a Gonosz Parancsnok kapcsolatát várom :D

kriol - 2019. 06. 22. 09:18

Nagyon nagyon tetszett ez a rész. Az egyik legjobbja a sorozatnak. Jó volt ez a néhány utalás az előző évadok eseményeire. Monty-nak pedig különösen is örültem.
Tényleg sok szálat elindítottak most, nincs okunk panaszra, hogy unalmas lenne a sztori.

Enzo - 2019. 06. 22. 16:06

6×07 (pótlás tegnapról)
Ez az ötletes című rész (Nevermind) valóban az évad eddigi egyik legjobbja volt, tetszett Clarke elmesétája, és az egésznek a magyarázata is meglepően érthetőre és koherensre sikerült. Jó volt látni sok visszatérőt (Monty, Maya, Becca/ALIE), és bejött az is, amit reméltem, hogy Josephine elmeterébe is betekintést nyerhetünk, az ő elrejtett emléke mondjuk elég durva volt :O
Josephine jól tolja, csinos a színésznő is (Sara Thompson), mutatták a múltkor emlegetett Kaylee-Josie ablakon kilökős esetet is, és a végén a morzézás is mekkora volt már! Soha rosszabb részt.

Csilla0422 - 2019. 06. 23. 12:32

A lényeget már leírtátok, az évad legjobb része volt. Nem is tudom, hogy kinek örültem a legjobban: Erica Cerra, Eve Harlow, Chris Browning vagy Chris Larkin.

A rajzokat nem tudom, hogy ki készítette, de jár neki a dicséret.

Josephine múltjából az a két újság mindent vitt: Diyoza és Becca címlapsztori. :)

Sara Thompson most domborított igazán és egyenrangú partnere volt Eliza Taylor.

Ez viszont nem kerek nekem. Amíg Lexa élt, Clarke csak kihasználta és manipulálta – nem úgy tűnt, hogy érez iránta bármit is. Lexa viszont tényleg szerette őt. Clarkenak Lexa csak a halála után lett a nagy szerelem…

A másik meg. Bellamynak mindenki mindent megbocsátott, míg ő nem képes a tesójának. Octavia átment egy kicsit crazybe, de ő akkor is a népe érdekét nézte. Amíg ez Bellamyról nem mondható el, mert ő mindig a saját érdekében áldozott fel embereket.

Levi - 2019. 06. 26. 17:09

6×08

Korrekt rész volt ez is, de annyira nem rántott be, mint a eddigiek.
Kane most már tényleg meghalt, legalábbis a teste. Arról volt szó, hogy ebben a szezonban Henry Ian Cusick nem lesz állandó szereplő, de a következőben visszatér. Most kapott egy gazdatestet, a karakter marad, de a színésszel mi lesz így? Egy halott testét nem fogják tuti újra működésbe hozni, bármilyen lángot is tesznek bele.

Diyoza mit/kit látott? A születendő lányát a jövőben? Odafigyelek általában minden apróságra, de nem rémlik, hogy mondták volna, hogy ezelőtt volt egy gyereke. Remélem sem ő, sem Octavia nem hal meg.

Xavier igazából Gabriel. Erre nem számítottam :D a 3. résztől kezdve biztos voltam benne, hogy Octaviat összehozzák a helyi földivel, mert miért is ne, de oké, ez jó volt :D

Ryker segített Gabrielnek kijutni a Sanctumból, biztos fontos lesz. Szerintem most ő fog segíteni a foglyoknak kijutni.

Josephine nagyon durván idegesítő. Bármit is írtam róla korábban, nagyon várom már Clarke visszatértét…

A Dark Madi vonal is nagyon rendben van, jó terv az isteneket támadni. Jordan remélem felépül.
Emoritól valami ilyen reakciót vártam, örülök, hogy a részben sokat szerepelt.

Jade hogy szabadult ki? Echo ott hagyta az erdőben, nem mondták, hogy elengedte volna.

Bellamy lelépett Josieval, kíváncsi vagyok mikor találkoznak Gabrielékkel.
Gaia hol lehet? Ő is az erdőben van valahol?

Kicsit kapkodós volt most ez a rész, a minősége is elmaradt az eddigiektől, bár az első kettőnél jobb volt. Nagyon várom mi lesz a maradék 5 részben :D

Gabriel azt mondta Octavianak, hogy őt is hívja az ismeretlen és mutatta a jelet. Oké. Amikor ott állnak a hosszú séta után előtte akkor azt mondja, hogy aki bement oda az többé nem jött ki. Diyoza eltűnt, Octavia utánament, és (visszatekertem párszor, de így sem világos) kiszaladt? Legalább a keze rendbe jött, de szerintem ez eléggé összecsapott volt. Nem is nagyon értettem mi ez. Gabriel többi gyereke hol van? Nem hiszem, hogy a 4. részben megöltek mindenkit és csak Gabriel maradt egyedül.

Wanheda - 2019. 06. 26. 17:09

Ok, én kezdem elveszíteni a fonalat. Nem túl sok az infó egy-egy részben? Vagy ezek a részek már közép-haladóknak valók, én meg nem vagyok az, hiába nézem évek óta? Nem tudom miért, de ez a rész nem tetszett. Diyozának annyi? Az meg milyen, hogy a helyi menő csávóba tették bele Kane-t? Ehh. Az egész olyan mű volt!

Csilla0422 - 2019. 06. 26. 21:37

Nekem nagyon tetszett a rész, a bakik ellenére is.

Levi, azután ami Octaviaval történt az anomáliában nem tartom azt sem kizártnak, hogy Kane a saját testében jön vissza. Teljesen ismeretlen a működése, még a helyeik számára is – ez nagy lehetőség az íróknak. Octavia fiatalon és tiszta elmével tért vissza úgy, hogy gyakorlatilag perceket volt bent.

Diyoza még Marcusnak mondta S5-ben, hogy kislánya lesz és Hopenak fogja hívni. A srác mondta is, hogy az anomália megjeleníti a félelmüket és a vágyukat is. A babát váró nőnek általában a születendő gyermekükkel kapcsolatban vannak félelmeik.

Jade megjelenése elég érdekes volt, erre nincs magyarázatom.

Wow, mert Raven pontosan azokat mondta, amit én is gondolok. Marcus soha nem fogadna el egy ilyen áldozatot az életéért. A másik ilyen karakter Lexa volt. Raven Abbyt is megmentette azért.

Ami viszont WFT az Murphy… Jossie elnyeste a combartériát, de ő simán élve visszajutott.

Bellamy nagyon ostoba, bár ezt tudtuk eddig is. Nincs semmi ötlete, de akinek van azt meg lehurrogja.

Madi meg megy a saját feje után… és eltereli a figyelmet Russell kis titkáról.

Szegény Harper meg Monthy forog a sírjában, mert a fiúk nem a fejével gondolkozik.

Ismét pacsi a Diyoza – Octavia duonak.

Wanheda - 2019. 06. 27. 10:07

Egyébként ez a sorozat zseniális! :-) Mindig mondom. :-) Merthogy fentebb írtam, hogy ez a rész nem tetszett. Ugyanakkor ennek ellenére képes volt hosszasan elgondolkodtatni azon, amit még szerintem egyetlen sorozat sem vetett fel bennem és ismét csak oda vezet, amihez évek óta, hogy “Istenem ezt a sorozatot az ég is nekem teremtette!”, mert “még a legjelentéktelenebb részek is adnak valamit”, szóval oda, hogy komolyan elgondolkodtatott, engem mi befolyásolna valamely döntésemben, a valamitől való félelem, avagy a valami iránti vágy (lsd. Diyoza esete). Ezen elgondolkodott más is? Vagy én valamiféle fanatikus rajongó vagyok? :-D

walaki - 2019. 06. 27. 20:22

@Levi: ezen én is meglepődtem, kötve hiszem, hogy a Kane-t alakító színész erre gondolt, mikor kérte, hogy ne írják ki… Dark Madi vonal tényleg nagyon ott van, pláne, hogy hiába ugyanaz a céljuk, mégis keresztbetesz a többiek tervének. Jó kis csavar!

@Csilla0422: igazad van, tényleg sok a hiba, de sebaj, bőven van annyi poztívum a sorozatban, hogy feledtesse ezeket :-) Raven kapcsán pedig pontosan ezért írtam, hogy messze a legszimpatikusabb karakter. Újfent bebizonyította! Bellamy karaktere szerintem nem ostoba, csak túlzottan óvatos. Ez egyébként még érthető is lenne, bár túlontúl mellőzik mostanában az írók szvsz, ezért is jut neki mindig a B csapat feladata.

@Wanheda: nem, nem vagy fanatikus :-) És igen, én is elgondolkodtam ezeken, sőt, meg is fordítanám a dolgot: pont azokat a sorozatokat tartom jónak, amik képesek elgondolkodtatni a nézőket (a jó értelemben, úgy, hogy én mit tennék ilyen helyzetben, és nem úgy, hogy “WTF volt ez???” :-) ).

Pont - 2019. 06. 27. 21:52

Ugyan azokat a problémákat látjuk mindannyian ebben a részben, csak szerintem ez nem fér bele, talán az összes évad legrosszabb epizódja volt. Semmi nem volt kidolgozva, egy össze-vissza futkosás, kapkodás, logikátlan zagyvaság….

walaki - 2019. 06. 28. 01:26

Hát igen, aligha hiszem, hogy a Kane-t alakító színész erre gondolt, mikor kérte, hogy ne írják ki a karakterét…

A Dark Madi vonal nagyon ott volt, tetszett, hogy ugyanazt akarják, de mégis betesz a többiek tervének. Jó kis csavar!

Nem véletlenül írtam korábban, hogy Raven az egyik legszimpatikusabb karakter. Újfent bebizonyította!

Diyozát én még nem írnám le, lesz itt még látványos visszatérés! Elvégre Octavia is visszatért, tehát lehetséges.

Wanheda: nem, nem vagy fanatikus rajongó :-) És igen, én is elgondolkodtam már, sőt, én kifejezetten akkor tartok egy sorozatot jónak, ha elgondolkodtat (olyan értelemben, ha azon gondolkodik el a néző, ő mit csinálna abban a szituban, nem úgy, hogy “WTF volt ez???”)

Tény, hogy az elmaradásokat kicsit rohamtempóban próbálták pótolni, meg ejtettek jópár bakit, de ettől még nem nevezném az évad legrosszabb részének. Kicsit minden szálon előremozdultak az események, ráadásul úgy, hogy nem egyértelmű, merre tovább. És ez jó! :-)

Schaffinati - 2019. 07. 01. 22:54

Amúgy csak én halucinaltam,vagy Octavia bement csimbòkos hajjal az “ismeretlenbe” és kijött mint valami jól fésült kislány a fodrásztól…? Vagy megfiatalodott?
Ha én néztem be valamit, bocsi a kérdésèrt :D

Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz ebből.
Kane… Abby-t legszívesebben kirepìtettem volna :-/

Csilla0422 - 2019. 07. 02. 08:34

Schaffinati, jól láttad. Ezt beszéltük, hogy az anomália rengetek lehetőséget ad az íróknak, mert ismeretlen a működése.

Abby esete érdekes. Vajon meddig menne el bárki is, ha hasonló helyzetbe kerülne? Raven levezette, hogy Marcus ilyent soha nem tett volna, de bizonyos szempontból megérti Abbyt is. Neki itt volt az esély, hogy valakit visszakapjon akár ilyen formában is. Abby arcán, látható volt minden gyötrődés, amikor a pasi felajánlotta a magát hostnak.

Érdekes lesz a továbbiakban, már csak azért is, mert nem biztos, hogy Henry visszajön a sorozatba. Az új Marcus jóval fiatalabb, mint Abby… Puma lesz vagy Kane új partnert kap? Én szerettem őket együtt, de az új színész hiába szemrevaló, ő nem Marcus (még).

Enzo - 2019. 07. 02. 11:27

6×08 (pótlás vasárnapról)

Volt pár dolog, amit nem láttam jönni a részben: az Octaviáékat kísérő srác maga Gabriel (hasznos volt, hogy tartott némi töriórát) ; Murphy lánykérését (gyűrű helyett minddrive, ötletes) ; továbbá Bellamy tud Sheidhedáról? (Madi elég kemény amúgy, most is micsoda ötletei vannak, “öljük meg az összes Nemest”, az igen.)
Emori lelkiismerete még épp jókor kerekedett felül, így kialakult egy jó kis standoff a pajzsnál…Bellamy végül balra el JosieClarke-kal, Murphy meg igyekszik nem elvérezni, nem tudom, ez így mennyire hihető. Apropó elvérzés #2, jó lenne, ha Jordant se írnák ki… és apropó elvérzés #3, Kane testcserés műtéte eléggé offscreen történt, az egyik pillanatban még Raven csak bevállalta az űrsétát, a következőben meg már Gavin ébred fel Kane tudatával, ergó csak az űrsétát, a nightblood előállítását, és a tudatátvitelt hagyták ki.

Ahhoz képest, hogy “The Old Man and the Anomaly” volt a rész címe, azon a szálan nem időztünk sokat. Viszont legalább bejött a képbe maga az anomália, Octaviát megfiatalította, Diyoza meg (még?) nem jött ki belőle. Az írók kezében elég hasznos egy ilyen magic tool, bármit meg lehet vele csinálni :D

#hétidézete:
“-First, the old man cures you.
-And then you put a bullet in his brain.
-Look at us finishing each other’s thoughts. Who’d have thunk we’d turn into an old, married couple?” :DD /Diyoza/

Levi - 2019. 07. 02. 15:26

De jó, most meg kimarad egy hét…
Kellemetlen ezzel szembesülni, múltkor az 5. és 6. rész között is volt egy hét szünet, de azt legalább tudtam és kalkuláltam be. Úgy látom a legutóbbi kommentek alapján nem voltam egyedül a véleményemmel a 8. részről.

SPOILER LEHET:

A 9. résztől kezdődően Kane-t eltávolították a főszereplők közül, lehet tényleg kiírják. A 10. rész címét pedig megerősítették: Matryoska (ami 99%, hogy Diyozara utal) és a rész leírása a következő:
“Russell seeks justice. Meanwhile, Gabriel must make a difficult choice. Lastly, the Blake siblings reunite.”
Ez a pár mondat eléggé felkeltette az érdeklődésemet, és még ígyis van utána 3. rész.

“SPOILER” VÉGE

Nem tudom más hogy van vele, nekem viszont tetszik az, hogy nem lehet tudni mire megy ki az évad.
Eddig mindig tudtuk mi lesz az utolsó részekben
1. – háború a földiekkel
2. – háború a hegyiekkel
3. – a fény városa lezárása
4. – praimfaya
5. – Octavia vs Diyoza

Most?
Nem tartom valószínűnek, hogy megtámadják a Sanctumot, ha már Bellamy megegyezett Russellel, túl könnyű lenne ez…már 8 rész, vagyis dehogy, inkább 6 rész után mehetett volna a háború ha annyira akarják, elég megúszós téma lenne írói szempontból. Az anomáliát se azért tartják ennyire homályban és adagolnak kevés infót részenként, hogy ne legyen vele semmi. Érdekes. Annyi információt belesűrítettek pár részbe, hogy máskor egy egész évadban volt ennyi, most meg még 5 rész van. Először érzem azt, hogy túl sok a karakter és nem jut idő már mindenkire egyforma mértékben, de nagyon védik a főszereplőket meg jó pár mellékszereplőt is, akikkel már nem tudnak újat mutatni. Esetleg lesz még egy red sun rising a végén? Egy olyan, ahol nem tudnak lejutni a barlangba és elszabadul a pokol? Kíváncsian várom.

B - 2019. 07. 04. 14:21

Utolsó rész jóslat:
Valami nagy mészárlás biztosan.
Sugárzás és két fél csatája volt már, szerintem most hallucináció alatt mindenki mindeki ellen lesz, az anomália vörös nap hatására (vagy valahogyan utánozzák)
Rész végi, utolsó jelenetes wtf egy alien lesz. (nem hinném hogy természetes az anomália)
Kövi évadba átmentett szereplő: Gabriel (elé sanszos) szerelő prime csávó Ravennek (kevésbé) Russel talán, bár inkább ő meghal. a többi prime tuti megy a levesbe.

Kicsidelfin - 2019. 07. 10. 21:18

Mekkora rész volt ez megint. Hú, nagyon-nagyon….
Kicsit tartottam tőle az évad elején hogy “tiszta lappal” indul mindnki, mint egy nagy boldog család. Örülök, hogy nem így lett, hogy a döntéseiknek súlya van most is.

Kane döntése meglepett, pedig teljesen logikus és tökéletesen illik a karaktehez. Azért jó lett volna megvárni, mg Abby számára kiderül, hogy pont azt tették a lányával amit ő a férfival – vajon akkor átgondolta volna a döntését?
Indrát már hiányoltam, de most olyan semmilyen volt.

Már most tudom, hogy túl rövid lesz ez az évad.

Levi - 2019. 07. 11. 00:11

6×09

Nem is tudom hogy kezdjek bele az egészbe, körülbelül 6 féleképpen tudnám. Emlékszem, egy hónappal ezelőtt mennyire tetszett a 6×06, az évad legjobbja volt addig, most lehet megdőlt. Friss még nagyon, de ez a rész talán túl is szárnyalta.

C szál:

Tényleg a Josephine/Clarke – Bellamy trió tűnt a legjobb választásnak és bár sokat nem haladtunk előre ezen a vonalon, de nem untatott így sem. Odaértek Gabrielékhez, majd szétváltak, más újdonság nem nagyon volt. Gabriel gyermekei még élnek, Josie pedig átadta az irányítást Clarkenak (valószínű ez is lesz a veszte).

B szál:

Gondoltam, hogy Kane nem igazán fogja tolerálni Gavin feláldozását az élete miatt, ez így volt jó. El tudott búcsúzni Abbytől, elég szép lezárást kapott és Indra is beugrott. Tetszett mindig is a Kanenal való “barátsága” (vagy talán a kölcsönös tisztelet miatti szövetség, nem tudom mi lehet ez), szerintem jó döntést hozott. Tetszett, hogy először az égi szokások alapján gyászolta meg Kane-t, utána pedig jött a szokásos “Yu gonplei ste odon.” :) Raven eddig csinált ilyet? Félreértés ne essék, egyáltalán nem ítélem el, de a saját értékrendje szerint most átlépett egy morális korlátot. Tippem sincs hová akarják vinni a karaktert. És a végére Niylah is megkapta a szokásos 2 mondatát… :)

Gabriel – Octavia:

El sem tudom mondani mennyire jó volt az egész. Több helyen leírtam már, hogy Octavia volt a legnagyobb kedvencem a Praimfaya-ig, viszont az 5. évaddal elvágták a karaktert és úgy tűnt nincs visszaút, illetve azt is, hogy Murphy és Echo lettek a személyes kedvencek. Na most sem Murphy, sem Echo nem volt, mégis régen élveztem ennyire a sorozatot mint ebben a 40 percben. Ahogy Octavia rájött milyen ember lett belőle és szembe került Blodreinával kegyetlen jól sikerült. Megbocsátást nem kaphat, megváltást viszont talán. Ezen a szálon csak azt sajnáltam, hogy Diyozára nem jutott idő.
Viszont ezt a részt akaratlanul is összehasonlítom a 7.-kel. Itt látszik, hogy mennyire meg van kötve a készítők keze, ha egy színész nem ér rá vagy nem akar visszajönni. Clarkekal nehezebb a helyzet, azért mégis csak ő a főszereplő; flashben Apu, Monty és Allie is rendben volt, viszont karakter szempontjából Wells és Lexa megkerülhetetlen lett volna. Itt viszont nagyon elkapták. Lincolnt jó volt újra látni, Pikeot egyáltalán nem, viszont mégis nagyon jó volt. És ez rendezésben is abszolút csillagos ötös: Pike szavai Octaviahoz, majd Blodreina szavai Pikehoz – párhuzamba állítva Lincoln utolsó szavaival valami zseniális volt. Octavia arca meg külön piros pont, szinte érezhető volt a fájdalom, ahogy külső szemlélőként látta magát. Lincoln halálával Octavia is meghalt, teljesen jól mutatták be ezekkel a képzelgésekkel, neki Pikekal kellett rendeznie a számlát. Kíváncsi vagyok más mit gondol erről.
Csak arra az egyre lennék kíváncsi, hogyha írni és rendezni is ennyire tudnak a sorozaton dolgozók, akkor a 2. részben miért kellett ez az amatőr vágás, kamerarángatás és történetvezetés? :) ha tudnak ígyis lehetne mindig ilyen…
10/10-et azért nem merek írni, de egy nagyon erős 9 pontra simán ott van nálam. Már csak 4 rész :(

Csilla0422 - 2019. 07. 11. 11:49

Nekem a részben Clarke – Bellamy jelenetei voltak a leggyengébbek és nem Eliza miatt. Érdekesebb lett volna, ha Murphy küszködik kint vele. Bob a leggyengébb láncszem a színész gárdában és mégis erőltetik.

Marie viszont bámulatos volt. Fantasztikus jelenetei voltak Gabirellel, “önmagával” és Mike Beachel is. Örültem, hogy újra láttam a tanár Pikeot, de az igazi meglepetés Lincoln volt. A pillangók (bár most vörös formában) és Octavia még S1-ből köszöntek vissza. Pikenak, de főként Lincolnak köszönhetően Octavia legyőzte Blodreinat. Octavia vezekelt a bűneiért. A testvére, aki Pike mellett szintén ebbe a mélységbe taszította őt – vígan el van. Bellamynak is lenne mi miatt bűnhődni.

Abby – Marcus végig jó volt, a végén meg zseniális. Kegyetlen dolog, hogy Abby már a második szeretett férfit veszítette el ilyen módon. Kane viszont megkapta a lényéhez illő halált és búcsút. Az a jelenet végig libabőr volt: Indra, Raven, Abby és Marcus. Valahogy úgy érzem, hogy Marcus megerősítése kellett Abbynek, hogy ő is megtette volna érte ezt és abban is biztos, hogy Abby sem maradt volna az idegen testben. Ami nagyon tetszett, hogy Marcus hiányolta a Szövetség és keresztre feszítés nyomát a kezéről.

Örülök, hogy sikerült úgy összehozni ezt a részt, hogy Adina és Ian is jelen volt, hiszen fontos volt Indra és Marcus barátsága.

Azt hittem, hogy Abby ismét függő lesz…, mert egy ilyen pasi, mint az új Kane könnyedén függőséget okozhat. Azért őt én még egy kicsit továbbnéztem volna.

A natblida cuccot nem tüntettem volna el, még hátha jó lesz valamire.

walaki - 2019. 07. 11. 14:28

Egyetértek a kollégákkal, tényleg jó rész volt.
Úgy látszik, tanultak a múltkori hibából, most nem ömlesztették az infót, helyette kevesebb történt (de pont elég), és így kellő mélységet tudtak adni minden szálnak. És szvsz jól sikerült mind. Én egyébként is hiányoltam már, hogy mi történik odafent, most megtudhattam. Octavia megváltása (aminek a saját lelkében kellett kezdődnie, hisz eddig maga sem hitte, hogy lehetséges), a régi karakterek felidézése, Marcus döntése, a karakterek közötti interakciók a hajón, Indra véleménye az istenségről, Clark felülkerekedése a testén életveszély esetén… mind nagyon ott volt na. Megint kaptunk egy újabb adag csavart, és egy csomó izgalmas folytatási lehetőséget. Soha rosszabb 100 részt!

Egy kicsit kezdek azonban aggódni, hogy vajon képesek lesznek minden szálat kellő gondossággal elvarrni az évad végére? Úgy értem a 9. részben újabb csavarokat meg karaktereket behozni (akármennyire is élveztem őket) kicsit felelőtlenségnek tűnik, nem?

Csilla0422: a natblidát muszáj volt megsemmisíteni, hogy fennmaradjon a status quo. Ha megtartották volna, azzal aránytalanul a Sanctum győzelme felé billent volna a mérleg (merthogy a prime tuti mindenkit kész lett volna halomraölni, csak hogy megszerezhesse, és ha megszerzi, akkor vége, Sanctum nyert).

Schaffinati - 2019. 07. 12. 00:01

Számomra két epic jelenet volt ebben a részben:
Kane búcsú jelenete és Octavia vs. Blodreina

Számomra Octavia karaktere Lincoln halála óta nem bejövős, viszont a mostani rész után változott a véleményem, kíváncsian várom mi lesz még ebből :)

Kane halálával olyan dejavu érzésem volt, mégis valahogy kereknek éreztem, és szépen lezártnak, főleg a búcsúszavai után. Megkönnyeztem azt a részt, amikor Indra elbúcsúzott tőle.

Jó látni, hogy egy-egy “eredeti” szereplő visszatér mégha csak kevés ideig is, de rengeteg jó utalás van az előző évadokra. Pike pedig szerintem zseniális húzás volt.

A szérummal kapcsolatban lehet, hogy az én emlékeim koptak meg, de Lunától nem csontvelőt vettek? Vagy keverem a 2. évaddal? Attól, hogy kikukázták a szérumot, még tudnak készíteni, a meglévő “sötétvérűekből”, nem? Nem igazán értettem ezt a részét a dolognak.

Sok még a nyitott szál, de remélem mindenre kapunk választ. :)

Valaki emlékszik esetleg, hogy mennyi űrhajó indult el az Eligius küldetésekre? Ha jól rémlik eddig a III-IV. hajókról volt szó, de érdekes lenne, ha valamilyen módon végül az esetleges még élő leszármazottak mind egy helyen kötnének ki. Vagy nincsenek többen?

Denila - 2019. 07. 15. 16:02

Nekem is nagyon tetszett a rész, egyik szálat sem éreztem túlzásnak, vagy olyannak, ami indokolatlanul ratelepszik az epizodra.
A Kane 2.0-t játszó színész is jól hozta HIC-ra jellemző manirokat (a jó értelemben). A ‘you taste different’ – nel azert a helyzet tragikussaga ellenére is felrohogtem. A Traveller’s Blessing-et Indra szájába adni szerintem nagyon jó ötlet volt, szépen kifejezte, hogy a különböző gyökerek ellen milyen fontos volt a baratsaguk.
Eliza paradezik Josephine-kent, szerintem ő nagyon sokat fejlődött szineszileg a kezdetek óta. A nyelvtudas elcsorasa, és az egész megmenekulos jelenet badass volt a javából. Ez persze szubjektív, de én egyáltalán nem éreztem úgy, hogy Bob alulmaradna a jeleneteikben. Nekem a 6×5-ben nem tetszett a gyászolós jeleneteknel, de ez egy elég unpopular opinion, szerintem tuljatszotta.
Murphynek hiányzik az érzelmi kapcsolata Clarke-kal ahhoz, hogy indokolt lenne, hogy kuszkodjon Josie-val, bár bármikor Richard Harmon képernyőn van, az csak jó lehet. A ‘fiatalok’ közül én őt tartom a legsokoldalubbnak szineszileg.

citrom - 2019. 07. 15. 22:12

09

Nekem is tetszett.
Kis osszefoglalo az elmult 9 reszbol:

Mar az elejen megmondtam, hogy roppant jot tesz a szinesznonek es a megfaradt karakternek a Josephine szal. :D
Sokkal lazabban es sokkal jobban jatszik a szineszno, sokkal jobb nezni- nem bannam, ha igy maradna a karakter, de nyilvan, sajna kiszedik valahogy a chipet..

A Kane-story nagyon szep keretet kapott (kegyetlen, szigoru clarkeaput megrepteto emberkent ismertuk meg, most pedig sajat dontesbol csinal martirt magabol ugyanazon a modon).
Azert az a Jezusos parhuzam kemeny volt :D

Indranak orulok, a palettan jelenleg nincs igazi, stabil “”felnott”” rajta kivul.

Nagyon szeretnem, ha Abby lenne az egyik evad vegi aldozat,
(meltanytalannak tartom a karakterutjat, kenyelmetlen neznem kb az osszes jelenetet.. Abby kicsit az irok ide-oda csapongasanak aldozata)
de erre keves eselyt latok.

A masik “aldozat” valszeg Octavia lesz.
Antiszoc kislanybol grounder harcos es Bear Grylls, majd kegyetlen Verkiralyno lett, de sikerult megbocsatania maganak – innen kb. hova tudnanak epitkezni?
(plusz a szineszno is balhes)

Osszessegeben az uj vilaggal sajnos nem vagyok elegedett.
Az alap belterjes kozosseg hatalmas ongol sztem a keszitok reszerol, nincs mit felderiteni, megismerni, tehat sokkal-sokkal tobb dramat kell generalni.

Denila - 2019. 07. 15. 23:03

@citrom
Mit értesz az alatt, hogy Marie ‘balhes’?
Nem követem a sorozatot, illetve a színészek életét a pilot óta, de összesen annyi negatívumot hallottam róla, hogy tavaly letartoztattak.
Én Ravenert aggódom, látványosan nem tudnak vele mit kezdeni.

walaki - 2019. 07. 17. 15:23

6×10

Összeségében tetszett, de végén alaposan kiakadtam. Nem akarok spoilerezni, ezért csak annyit írok, hogy olyan fordulattal szabadulnak ki a hőseink a kutyaszorítóból, amire mindenki azt fogja mondani, ne má, mi ez, hiszi a piszi, beszívott az író, vagy mi?
A többi rendben volt, tartották az előző rész ütemét, ami jó. Kaptunk remek találkozásokat és remek beszélgetéseket, ugyanakkor nem fukarkodtak az újabb csavarokkal és fordulatokkal sem :-) Josephine megint hozta a köcsög önző kis formáját, ami nagyon ült szerintem, és jól is játszották a szinésznők (mind a mindscape-beli, mind a Clarkeot megszállt esetben). Szóval attól a bizonyos egy totál abszurd dologtól eltekintve nekem tetszett.
Kiváncsi vagyok, hogy az elmúlt pár rész történései miként hatnak majd ki a karakterekre. Különösen Octavia és Clark esetén ígérkezik izgalmasnak a változás, remélem úgy is lesz!

Csilla0422 - 2019. 07. 17. 21:15

Walaki, nem tudom, hogy melyik jelenetre gondolsz, csak két tippem van.

Russell esetében szerintem teljesen érthető, hogy elfogadta az ajánlatot. Nagy szüksége van natblida cuccra.

Szerintem a végéért kár. Kár, hogy fan service lett belőle. Nekem jobban tetszett volna, ha az irányítás végig Gabriel kezében marad. Bellamyval ellentétben ő a tudomány embere.

Sajnos sokan erről beszélnek, pedig a rész leggyengébb jelenete volt. A vicc az, hogy Bellamy aratja le a babért miközben a megmentő Gabriel és Clarke volt.

Igazándiből Jossie minden jelenete ajándék, egyszerűen nem lehet nem szeretni őt.

Sancutumon belül is “dolgoztak”, nem is akárhogy. Abby, Echo, Raven és Murphy vitte a prímet. Paige Turco, Lindsay Morgan az utóbbi két részben fantasztikus volt. Azért Echoban van spiritus, nem is kevés.

Z - 2019. 07. 18. 01:31

Én már csak azért járok kommenteket olvasni ide, hogy lássam Csilla hogy szidja Bellamyt😂😂😂😂 még akkor is ha alig van benne vagy csinál valami jót akkor is hibás valamiért😂😂

Amúgy ez az évad eddig kiváló, talán eddigi legjobb, várom a kövi részeket😁✌

Wanheda - 2019. 07. 18. 07:21

Na már legalább tudom, mi vezethetett a házassághoz. :-D A mesterséges lélegeztetés vagy Clarke mellei. :-D
Amúgy nagyon jó rész volt szerintem, végigizgultam, még sírtam is. :-D

Pont - 2019. 07. 18. 08:38

Összességében tetszett az utolsó két rész, de így utólag belegondolva, azért itt sem volt minden kidolgozva. Hogy sötétvért csináljanak ahhoz nem kellett volna mindenkit elengedni, szinte csak Abbyt, de annak meg nem kellene egy kicsit felfognia, hogy meghalt a lánya? Miért ütötték le Echo-t, együtt szervezték a bulit, ha máshogy akarta miért nem mondta, és honnan tudta mikor lát tisztán Echo a távcsőben, Ő már százszor elengedhette volna a veszőt. Bellamy száműzi a húgát a biztos erdei halálba, utána megmenti, aztán meg nem áll szóba vele. (A következő jelenetükben meg valószínűleg minden előzmény nélkül puszi pajtások lesznek.) Szóval szerintem egy kicsit lassabb, kidolgozottabb történések, értékesebbek lettek volna.

Csilla0422 - 2019. 07. 18. 09:20

Z, soroljam Bellamy érdemeit? :)
Kb. 500 ártatlan égi halála, hogy mentse a bőrét a földön. 300 ártatlan grounder, akik őt is védelmezték. Lincoln halála igaz közvetve, de akkor is. Octavia megbocsátott neki. Kara Cooper megölése sem volt szükséges. Merénylet a húga ellen. Nem beszélve arról, hogy S1-ben még kiskorúakkal volt…
Nekem elég nehéz elviselni, hogy a vétkei miatt mindenki szenved… Abby, Octavia, Marcus míg Bellamy bármit is tesz, tett neki mindenki simán megbocsát.
Jó lenne ha a tesójával kapcsolatban meg leszállna a magas lóról. Octavia megbocsátotta neki Lincoln halálát. Bellamy miért nem képes erre? Octavia szenvedett eleget. Azok a jelenetek amikor Echoval van tetszenek – jól működnek együtt. A két karakter jó hatással van egymásra.

Pont, Ryder mondta, hogy a: “Családomért” amikor lecsapta Echot. Bármennyire is Russell és rendszer ellen volt, azért az utolsó pillanatban a családját helyezte előtérbe.

Denila - 2019. 07. 18. 11:17

Nekem ez a rész nem tetszett. Túl sok volt az utolsó pillanatos megmenekules a drámai hatás kedvéért. És nagyon unom a “head and the heart” ismétlést. Értjük, fontos a dinamikajuk szempontjából, de ennyire szájbarágósan túl sok.

Szerintem Abby azert nem volt kiborulva Clarke ‘halala’ miatt, mert a többiek elmagyaraztak neki a böriben, hogy a tudata meg megvan, és éppen folyamatban van a megmentése. Abby pofonja Murphynek meg érthető is lenne, ha nem éppen egy résszel ez előtt nem találta volna teljesen rendben lévőnek, hogy a saját szerette érdekében belemenjen a Prime-ok játékaba.
Mindegyikuket el kellett engedni, mert hiába lett volna Abby és Raven (talán még Jackson) bőven elég ahhoz, hogy technikailag megoldjak a natblida cuccot, szerintem Russel felmerte, hogy nem fognak neki segíteni, és nem is tudja mivel kényszeríteni őket, ha a többiek nem élnek.

Csilla, Bellamy nem ártatlan semmiképpen, és a fandom tényleg túl könnyedén tullep a tettein, de a karakterek nem. Önmagának sem, és Octavia sem bocsátott meg neki gyorsan, csak a 4. évad végére. És mi tudjuk, mi történt a bunkerben, de Bellamy (szerintem) meg mindig nincs tisztában azzal, hogy pontosan min ment keresztül a húga ahhoz, hogy Bloodreina legyen.

Az utolsó jelenet túl klises lett. Mindenki arról beszél, hogy Bellamy és Clarke, nekem jobban tetszett a Josie/Gabriel resz, és annak a BC kapcsolattal való ellentetelezese. Eliza megint fantasztikus volt, és szerintem a Gabriel játszó Chuku Modu is nagyon jó.

Az a CPR! Tudom, tudom, a szeretet meg az önmagába vetett hit mentette meg Clarke-t, de basszus, azért lehet, még többet segített volna, ha nem a gyomranal próbálkoztak volna a szivmasszazzsal. :D

Wanheda - 2019. 07. 18. 12:19

Pont
Teljesen egyetértek Veled, ami azt illeti, hogy Abbyt nem érintette meg Clarke halála, csak az a helyzet, hogy ez az anya-lánya viszony annyira rosszul volt mindig megírva, hogy már fel sem tűnt, de tényleg igazad van. :-) Én már az elejétől nem értettem, hogy mennyire nem érdekli őket a másik sorsa … Ez egy teljesen béna része a sorozatnak. Mintha az íróknak nem lenne anyja, gyereke …

walaki - 2019. 07. 18. 15:54

Na, akkor másnak is feltűnt :-) De sebaj, ennyi szerintem bőven belefér, csak kicsit bosszantó, hogy ha icipicit odafigyeltek volna az írók, akkor simán lehetett volna remek is. (Nem hiszem, hogy többe került volna a rész, ha normális indokokat és feloldást találtak volna ki)

Csilla: egyetértek, nekem is jobban tetszett, míg Gabrielnél volt a gyeplő. Nem mintha fújnék Bellamyra, szerintem semmivel sincs több “priusza” és nem nézik el kevésbé neki, mint bármelyik másik szereplőnek. Szvsz. Egyébként Bellamy tuti meg fog bocsátani Octavianak, csak még nem tudja, hogy miken ment keresztül az anomáliában meg a trippben, de majd megtudja, aztán jön a nagy összeborulás. Jossie tényleg nagyon el lett találva, eddig az egyik kedvenc legjobb rosszlány a sorozatban! A színésznő is jó, és Clarkenak is remekül áll a változás! Szerintem is telitalálat, úgy ahogy van!

Pont: pont így! :-) Következetlen volt, hogy miért is engedett el mindenkit, elég lett volna Abbyt. De mint mondtam, sebaj, elnézzük a sorozat kedvéért.

Wanheda: hát nemtom, valszeg nem rugdosnám ki egyből az ágyamból (legalábbis pár menet erejéig biztos nem), de tuti nem is kötném össze vele az életem, még ha fizetnének, akkor se. Hogyis mondjam, az arcára van írva, hogy nem az a hűséges feleségnek való típus… Abby-Clarke kapcsán totál igazad van, már megszoktuk, nekem sem tűnt fel. pedig Pontnak igaza van!

Denila: megértelek, de számomra ez még simán elment. Ha minden rész ilyen lenne, akkor nem, de sok jó rész mellé egynek belefért. Azt egyébként én sem értem, miért kell minden filmben és sorozatban rosszul csinálni a CPR-t. Kezdjük ott, hogy a lélegeztetés az első, mert előbb friss oxigént kell juttatni a tüdőbe, aztán jöhet csak a szívmasszással a keringetés újraindtása (és nem hasmasszással), mert különben csak döglött vért keringettetünk. De most tényleg, miért kell az újraélesztést _mindig_ rosszul bemutatni? Azt még megértem, amikor a filmben valaki felvágja az ereit, azt direkt rosszul mutatják, na de az újraélesztést vajon miért?

Csilla0422 - 2019. 07. 18. 16:16

Gyerekek Bellamyról beszélünk. Mégis mit vártok tőle? Raven is mondta neki, hogy Blake ős több diplomás ember volt, te meg… :)

Abby – Clarke kapcsán én mondjuk Abbytől nagyobb hisztit vártam, amíg nem tudta, hogy Clarke tudata megmaradt. Clarkenak az apjával mindig is szorosabb kapcsolata volt. Még nem igazán dolgozta fel az anyja szerepét Jake halálában. De ez nem magyarázza Abby viselkedését.

Russell meg csak időt spórolt. Az alkudozás vége úgy is az lett volna, hogy az összesnek meg kell menekülni különben nem lesz fekete vér.

Chuku Moduval Eliza Taylor sokkal jobban összhangban volt, még ilyen rövid idő alatt is, mint Bobbal bármikor. Bob jelenetei Tasyaval nagyon jók és még S3-ban Michael Beachel voltak azok.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz