login |

Survivor: vége a 38. évadnak

2019. 05. 16. 18:30 - Írta: winnie

21 hozzászólás | kategória: 2018/19 finálék, kritika, reality,

(Aki be akar szállni a jelen még mindig egyik legjobb sorozatába, reality-jébe, stratégiai játékába, az itt talál tippeket, melyik évaddal érdemes kezdeni – a legjobbak tényleg zseniális élményt jelentenek.)

Na, ilyen sem fordult még elő, hogy a finálé nagyobb részét skippeljem… Az elmúlt pár évadban a reunion show már kimaradt nálam, nemrég az egyik szezonnál a jury végső faggatását néztem fél szemmel, most viszont 45 perc után először háttértévévé silányult a szezonzáró, majd konkrétan le is állítottam és megnéztem, hogy ki nyert, majd búcsúztam az évadtól. Ami nem biztos, hogy minden idők legrosszabbja volt, mert szezon közben akadtak remek dolgok, de nagyon közelébe jár.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Chris nyert. Azt hiszem, hogy 9-4-0-ra győzte le Gavint és Julie-t. Kit érdekel…?

Egyrészt ugye pont múlt héten írtam, hogy kik érdemelnék meg minimálisan a végső sikert, és pont Gavin-t és Julie-t emeltem ki, akik semmiképp sem, másrészt arról is folytattam egy kis hisztit, hogy csak nem fog visszatérő játékos nyerni. Erre…

A győztes személyén essünk túl gyorsan. Biztos, hogy más országokban (de talán itthon is) nyert már olyan, akit kiszavaztak, szóval a fanatikusoknak ez nem nagy dolog, de nekem, aki szinte csak amerikai évadot nézett végig, ez egy nagy gyomros. Még szerencse, hogy nem néztem végig, és még nagyobb szerencse, hogy nem “normális” játékosok ellen nyert Chris. Aki, láttam, hogy az utolsó napokban tett ezt-azt (Lauren-től idolt bulizott ki – ezt nem nagyon értettem), és bevállalta azt, hogy nem megy önként döntőbe, hanem kiejti a legnagyobb esélyest.

Azt a legnagyobb esélyest, aki hozzá hasonlóan már ki lett szavazva egyszer. Rick-et nehéz megítélnem. Csinált jó dolgokat, a szememben is talán ő érdemelte volna meg a sikert, de ahogy írtam, alapjába véve az nálam nem Survivor-érdem, hogy valaki idolokat talál, és mindig rossz oldalra áll, és őt akarják kiszavazni, csak így vagy úgy megússza.

Viszont Chris…, ő teljesen más tészta, mert a játék elején esett ki, javarészt nem is játszott, és mégis nyert. Lehet, hogy nem nyert volna, de miután megúszta az első kiszavazást (és hangsúlyozom, azt tényleg meg kell úszni), utána fixen kapott egy idolt, ami túl tápos volt. Persze a sikerhez meg kellett nyernie az utolsó játékot, azonban ettől még bullshit az egész győzelme számomra.

De nem az ő hibája, hogy nyert, hanem a jury-é. Még akkor is, ha csak jobb híján nyert, mert két kvázi senki mellett jutott döntőbe, így nem nagyon tudtak másra szavazni, de ettől még nem lesz szimpatikusabb a dolog (az, hogy velük élt egy csomót, szintén elég gáz).

A lényeg, hogy ez a csavar a lehető legnagyobb kreatív baki volt a reality majdnem 20 éves történetében. Eleve szinte alig zavart vizet az EoE, de így, hogy Chris nyert, végképp keserű lehet sokak szája íze. De legalább bebizonyosodott, hogy a készítők nem bundáznak. Gondolom, izzadtak rendesen, amikor látták, hogy ez lett a végeredmény. Elbaltázták, na.

De én nem Chris sikere miatt szálltam ki. Egész egyszerűen 45 perc után, amikor a top5 védettség játék indult, azt mondtam, hogy engem nem érdekel, ki nyer, és kicsit előre tekertem, hogy lássam, majd a kiszavazást még megnéztem, viszont a top4 kapcsán már totál elvesztettem az érdeklődésemet, és csekkoltam a végső szavazatok felolvasását. (Bár a tüzeskedést azért láttam futólag.) SZENTSÉGTÖRÉS, tudom. De nem érdekelt. (Írtam pár hete egy játéknál már, hogy az sem érdekelt, de ilyet eddig még sosem pipáltam!)

Hogy miért történt mindez? Mert ez a folytonos idoltalálás teljesen elvette a kedvemet mindentől. Pedig Rick-nek szurkoltam, és tényleg vicces volt, ahogy a kamu idolokkal trollkodott, és szegény lányok mögött örömködött. Leírtam sokszor, megint megteszem: abban nekem semmi élvezetes nincs, ha valaki azt csinálja, hogy idolt játszik ki, majd másnap hajnalban talál még egyet, majd megint, majd megint. Tudom, hogy bárki megtalálhatná előtte, de nekem ez valahogy kinyírja a Survivor-t. Ez van.

A szezon mélypontja számomra épp ezért nem is Chris győzelme volt, hanem az a paródiává silányuló tribal a kamu idolokkal. Sokaknak biztos jó tévé volt, de engem hidegen hagyott.

Azt hiszem, hogy az is elég beszédes, hogy bármennyire is Rick Devens mellett voltam, nem tartom őt visszatérő játékos alapanyagnak. Jó arc, szimpatikus, neki szurkoltam, szórakoztatóvá tette a műsort, de az, hogy álló vastapsot kapott, amikor a kiszavazások kapcsán alig csinált valamit, az nem kicsit megdöbbentett. Igen, más téren aktív volt, de egy új szezonban veteránként lehet, hogy totál elszürkülne. Itt a körülmények teremtették őt meg.

Sajnálom, de minden idők legrosszabb győztese, minden idők legrosszabb döntősei és minden idők legnézhetetlenebb fináléja volt a 38. évados. Kíváncsi vagyok, hogy a készítők is így látják-e, és hogy visszahoznak-e elemeket később az évadból. Mint szezon, összességében talán nem volt a legrosszabb, mert a 21-23. évadok környékén, amikor a totál kiszámítható részek voltak olykor egymás után, talán akadt gyengébb.

De a verseny nagyon szoros…

ui: elég sok minden kimaradt a részekből, de a “Korábban” és a “hat nappal korábban” snitt megint megdobogtatta a szívem.

ui2: minden rész kedvenc pillanata a lenti snitt. Ezt a fejet szerintem minden héten láttuk.

       

21 hozzászólás Ne habozz!

kdavid91 - 2019. 05. 16. 18:45

Ez valami katasztrófa volt. Chris 12 napot játszott a játékban, kapott egy ingyen idolt Final 5-nél. Remélem Jeffék rájöttek (ismét a Redemption Island után), hogy mekkora mellélövés volt ez a kiszavazott szigetezés.

Viszont Season 39 hype!

wondorog - 2019. 05. 16. 19:05

Én jól szórakoztam Devens idolozgatásán, valamiért én szeretem az ilyeneket, és nagyon sajnáltam, hogy a végén elbukott a tűzgyújtásban, idei legszórakoztatóbb játékos volt (Survivor news snittek).

SPOILER(es):

A következő évad koncepciója érdekes, viszont a visszatérők lelomboztak. Boston Robot még szerettem az első 2 évadában, de utána mintha csak azért hozták volna újra meg újra vissza, hogy egyszer nyerhessen (aztán a 2 zombi csajjal sikerült is neki). Sandrát meg sosem szerettem, mióta meg szerintem érdemtelenül Parvati elől megnyerte az s20-at, ki nem állhatom. Igen, ha valakit visszahoztam volna, az biztos Parvati lett volna, férfiként meg talán Cochran (Robot még elfogadom, de Sandra nekem előre lehúzza az évadot, legutóbb is amikor visszajött annyira öntelt volt).

Edete - 2019. 05. 16. 19:09

Ez mindenképpen a valaha volt egyik legrosszabb évaddá vált a végére. Pedig valóban voltak benne jó pillanatok, de engem már az idol-vonatok is rettentően zavarnak. Az meg hogy egy olyan játékos nyert akit korábban kiszavaztak… hát ez kb a műsor meggyalázása. Nagyon gyenge.

FrankLuck - 2019. 05. 16. 19:11

Nem hiperszuper a memóriám, de totál nem emlékeztem Chrisre, nagyjából semmit sem tudok felidézni a pre-merge játékából. Azt aláírom, hogy az utolsó pár napban többet letett az asztalra, mint a másik kettő 39 nap alatt együtt, de na, ez azért fura volt így.
Nem utáltam az évadot, de nem értékelem, hogy a post-merge játék mostanában csak annyiról szól, hogy eliminate the next biggest threat, a végén meg a vakok között megszavazzák a félszeműt. Meg a tűzgyújtás… komolyan. Meh.
Season 39 – nincs bajom se Robbal, se Sandrával, de nekem az volt az első gondolatom, hogy ‘na, ez biztosan sz*r lesz’. Meglátjuk.

wondorog - 2019. 05. 16. 19:20

Chris azt hiszem erős volt a challange-ekben kimagaslóan, ezért gyorsan (ami pre-merge előtt szokatlan) megszabadultak tőle.

winnie - 2019. 05. 16. 20:09

bele sem gondoltam eddig, de tényleg tragikomikus, hogy egy reem olyanokra szavzhatott, akikkel még csak nem is találkozott, nem is beszélt. és talán más is volt ilyen helyzetben. hogy szavazott volna rájuk chris helyett, mi alapján?

meg ugye chris az egyik utolsó napon bemutatkozott valakinek…

wondorog - 2019. 05. 16. 20:26

Igen, Julie-val nem találkozott még. Egyébként már nem tudom melyik évadban, de volt olyan, hogy elég későre került a merge, és volt egy pre-merge játékos is a jury-ben, a final3-ben pedig olyan is ült, akivel soha nem játszott együtt, kb. itt is ugyanaz a szituáció.

polovcev - 2019. 05. 16. 21:58

Nekem is csalódás volt ez a zárás.
Igazad van winnie, aki egyszer kisesett ne térhessen már vissza es nyerjen. Ráadásul szerintem határozottan szemét húzás volt, hogy egy hónapig rohadtak a szigeten, vártak és gyakorlatilag nem csináltak semmit, majd egyetlen verseny után mehettek a szállodába. Teljesen feleslegesen spanolták fel mind a résztvevőket, mind pedig a nézőket.

Löfli - 2019. 05. 17. 00:52

“minden idők legrosszabb győztese, minden idők legrosszabb döntősei és minden idők legnézhetetlenebb fináléja volt”

ezzel sajnos én is egyetértek, pedig az első pár rész milyen jól indult, kár érte. remélem dobják az egész EoE koncepciót a kukába.

én mondjuk bírtam Devenst és az idoljait, meg a tribalt, ahol mindenkinek jutott egy :) mondjuk Lauren amekkora eyecandy, annyira buta is sajnos játékosként :D

asdbsd - 2019. 05. 17. 08:16

Nekem kimondottan tetszett a finale. Elotte en sem tudtam elkepzelni, hogy olyan nyerjen, aki a vegen ter vissza. Nem azert mert mar kiszavaztak (nem vagyok hozza eleg nagy fan, hogy ez fajjon), hanem mert nem lenne ideje bizonyitani. De Chris tenyleg mindent megtett, bar a vedettseg atadasnal szerintem nem volt vesziteni valoja. Ettol meg orultem neki! (Melyik korabbi evadban is volt hasonlo belengetve?)

Apropo SZENTSEGTORES, en akkor tekereszek, amikor jon a lassu zene, a siras es a mese a sanyaru sorsrol.

quatro quatro - 2019. 05. 17. 11:33

Az a baj, hogy szerintem is gyenge lett final three pedig én igyekszem mindig a pozitívumokat keresni de most nem volt mit. Talán Julie érdemelhette volna meg legjobban a győzelmet, ha nem kezd el merge után hülyén viselkedni.

Ezenkívül sok minden nem alakult túl jól az évadban. A zöldek folyamatos vereség szériája miatt a többi törzset alig láttuk, kivéve ha Joe vagy Aubry ellen szervezkedtek. A merge utáni pár rész erősebb lett, főleg Wardognak köszönhetően, de az ő kiesés után visszaesett az évad.

Szerintem Rick nem volt rossz játékos, főleg annál a kiszavazásnál jött ki ez, amikor a saját szövetsége oldalára billentette a kiszavazást. Viszont nem volt kitűnő játékos szerintem sem, egyszerűen csak olyan régóta szerették volna már kitenni minden különösebb ok nélkül (azt hiszem az indító indok: visszajött EoE-ről), hogy a többi játékos tette őt naggyá. Így volt ez az előző szezonban Alisonnal is.

Itt jön be annak a kérdése, hogy valóban igazságot tesz-e az, hogy minden kihasznált idol után visszakerül a játékba egy újabb.
Ha azt nézzük, hogy egy olyan játékosnak ad esélyt, akit mindenáron ki akarnak tenni, akkor talán igen (bár ez szerintem is rengeteg idol, maximalizálni kellene az idolok számát, vagy visszahozni az idolkeresésre küldést egy külön szigeten, hogy legalább arról lehessen taktikázni kinél van idol).

És itt jön be az évad elrontott tematikája. Eleve második esélyt ad a kieső játékosoknak. Így a kiesés nem akkora csapás, fölösleges ennyi idolt betenni a játékba.

Enzo - 2019. 05. 22. 00:11

38×14(13)(izé,na,döntő)

Hú, pótolok, most sikerült csak befejeznem.
Szóval, azért én messze nem vagyok ennyire borúlátó a szezonnal kapcsolatban – az Edge of Extinction alapvetően egy jó ötlet volt, csak a merge után visszahozni nem, és hát ezt azért Ricknek kellett volna nyernie, de a döntős hármas közül Chris érdemelte meg a legjobban. Ha nagyon überpozitív akarnék lenni, akkor mondhatnám, hogy az EoE-n túlélés adja csak meg a szó eredeti jelentését és így egy visszatérő győzelme is valahol valid … na de ezt azért én se gondoltam komolyan.

Viszonylag kronológiai dolgok, ha már felírtam őket (hosszú, de olvasmányos lesz ;))

Top6:
– Így érdekesebb, hogy egy régebbi kieső jutott vissza, és nem mondjuk Aurora, főleg Chris infofaktora miatt.
– Szépek voltak az EoE-től búcsúzó zsűritagok nyilatkozatai :)
– Lauren randizós-RyanReynoldsos dumája nagy volt :D
– Chris ennyire segít a puzzle-ben Julie-nak, ilyet ritkán látni.
– Nem hittem volna, hogy Lauren tényleg megmenti Christ. Így egy idol elpazarolva, és Vic sajna kiesett :( (mondjuk ha Chris nem kap felezős idolt, akkor meg Rick nekiadja az övét kb.)

Top5:
– 6 napos flashback arról, hogy Rick 2 fake idolt is csinált, és most a jelenben meg talál egy igazit, a két kamut meg Julie és Lauren be*opja? Azt a mindenségit, hát ez hatalmas volt, kb tapsoltam a képernyő előtt.
– Király a víz felett átívelős immunity pálya, talán még frankóbb lett volna, ha nem csak azon az akadályfajtán mehetnek, amelyik az adott zsákhoz tartozott.
– Tribalra menve mind az 5 játékos azt hiszi, védett, zseniális :D a 4 idolkijátszás is epic, ezt is felírtam az emlékezetes tribalok közé, pedig Lauren kiesésének se örültem.

Top4:
– Kemény a challenge, Ricknek sansza nem volt. Tetszett az ellentét, ahogy Chris szuperlassan próbálkozott egyensúlyban tartani, a többiek meg épp kapkodtak körülötte.
– Hülye lett volna Ricket bevinni, így meg jó hogy nem már elődöntőt játszatott Gavin+Julie-val tűzgyújtás sportágban :D
– Gavin rájött, hogy kéne rezümét építeni, és kijelentette, hogy ő ki akarja érdemelni a döntőbe jutást, de Chris mindenkit meglepve ezt magára vállalta, odaadva Julie-nak az immunity idolt és a szavazóhelyiségben legyőzve Ricket. Wow. Sajnáltam Devens-t, de ez egy kbsztt tökös húzás volt. (Mondjuk az érdekes, hogy így nem Julie-nak kellett volna kimondania, hogy kit visz?)

Döntő, reunion, kövi évad:
– Eléggé szétszedték őket, persze ez történik, ha visszatérők meg nagy spílerek vannak a zsűriben, és “kevésbé megérdemeltek” a döntőben. Voltak elég komoly beszólások, és szerintem az se gyakori, hogy a kérdések egyharmada után még majdnem mindenki bizonytalan.
– Julie-tól ez a “using emotions as strategy” duma nagy mellélövés volt szerintem, nem is hitték el.
– Gavin az egyetlen, akinek egyszer sem írták le a nevét tribal során, nem semmi.
– 9:4, próbálták izgalmasra csinálni, de igazából a top4 kialakulásakor egyértelmű volt kb, hogy Rick/Chris közül aki bejut, az nyer.
– Vic nem szavazott Gavinre a végén, furcsa.
– Reunion: az EoE évad előnye, hogy így az első kiesőre is emlékszünk a végén, és még meg is szólalhat a reunion során. A show maga egyre rövidebb, de ezt már kezdem elengedni – most legalább Jeff megemlített legalább egy mondat erejéig majdnem mindenkit (Keith meg Eric maradt ki asszem). És kb ennyit tudok elmondani.
– S39: már kezdtem bosszankodni, hogy megint visszatér Boston Rob meg Sandra (bírom őket, de azért legyen már elég), viszont ez a mentorosdi újszerűnek hangzik eléggé, kíváncsi vagyok rá. Na de Island of Idols? Lehet inkább kéne egy retro évad.

Évadösszefoglalás:
Hogy egy Blink182-számot átköltsek: “I fell in love with the girl at the Rick show” (és akkor ez le is fedi Devens-t meg Victoriát :P)
Vegyes érzések…egyrészt valahol érzem, hogy ez így nem passzol, hogy kiszavazott játékos szezont nyer, de ugyanakkor Rick is kiesett ugye egyszer, és ha övé az egy milla, egy szót nem szólok, mert szerintem abszolút ellopta a show-t a vége felé. Ahogy fentebb is írtam, az EoE merge utánra meghagyása volt a rossz ötlet – így elveszett a meglepetés ereje, a kiesők tudták, hogy ott a második esély, ráadásul nem csináltak a szigeten semmit és a vége felé már azt sem érzékeltették, hogy ott mennyire nehéz és éheznek, stb. Az idolok kijátszását amennyire tudom imádni, kezdek afelé hajlani, hogy most meglepetésszerűen vissza kéne venni belőlük, akár teljesen (de azért hadd keressék :P). Ugyanakkor nagyon szerettem az emlékezetes tribal pillanatokat (Julia kiesése, illetve a végén a 4 idolkijátszás, meg Chris húzása), és szerintem sok emlékezetes játékost is adott a szezon, Wendy és Wardog is good TV volt az eddig nem említettek közül.
Nem láttam még olyan rossz évadot, hogy beletekergessek, isten ments. Ősszel #ittali és köszi a kibeszélőzést! :)

Enzo - 2019. 05. 22. 00:17

Még egy kis érdekesség külön kommentben:
van egy külföldi kis blog, ahol minden évad után megnézem a rövid értékelést (1-2 mondat + highlightok), egy Steven Aoki (nem az a Steve Aoki!) nevű srácé, na most nem találtam, aztán nagy nehezen archívból előkerestem a blogját, és kiderült, hogy mi történt a weboldallal (elég sokkoló sztori: https://blog.flup.org/saoki?entry=7272 ), de újra elérhető az évad-rangsora itt: http://www.saoki.org/survivor.html (nyilván spoileres)(neki se tetszett ez az évad)

Thomas - 2019. 05. 29. 19:26

Na jó, szerintem most jött el a pillanat, hogy egy totális resetet kell nyomni a Survivörön, mert ez így, ebben a formában nálam megérett a kaszára:( Miért nem lehet leszűkíteni az Idolok számát törzsenként egyre? Az elején beraknak kettőt, ha lesz harmadik törzs, akkor egy harmadikat, és ha valami csoda folytán mindet kijátsszák a merge-ig, vagy kiesnek vele, akkor a közös törzsbe még egyet. Ez már így is 4, rengeteg! Túl sok is! De ez, hogy mindig visszapakolgatják, és valaki úgy el tud evickélni a top 4-ig, hogy újra és újra megtalálja ugyanazt az Idolt, ez tényleg nevetséges:) Ha meg éppen nem, akkor nyer egy challenge-et, mert mellékesen még abban is jó. És ez már nem először fordul elő, az a szomorú:( És a top 5-re képesek voltak még 2 Idolt bedobni, visszaküldik a csávót a szigetről még egyel, hát ez kész, és eljutottunk oda, hogy mindenkinek volt már valódi vagy fake Idolja! Innen már nincsen hová fokozni ezt! Lassan keresgélős verseny lesz a Survivörből, tegyenek be minden héten egyel kevesebb Idolt, mint ahányan vannak, és essen ki az, aki nem talál, jó? Akkor legalább tiszta lenne, hogy mi a játék célja.

Mondom ezt mindezt egy olyan évad után, ahol végre 3 idolt is lányok találtak meg (!), ilyen még tutira nem volt! De persze aztán egyiküknek sem sikerült normálisan kijátszani, szóval korai volt az örömöm:(

A másik, ami egyáltalán nem tetszik, hogy teljesen randommá vált a játék, de ez már a játékosok hibája. Régen mennyit számítottak a törzsek, azon belül is egy korai szövetség, akik sokszor ügyesen taktikázva elmentek a végéig, de legalább egymáshoz hűek maradtak. Máskor meg egymás ellen fordultak, és úgy jött ki valakinek a lépés, vagy nyert a nevető kisebbség, mindegy, de azért legalább lehetett tudni, hányadán állnak egymással. Aztán az utóbbi évadokban eljutottunk oda, hogy max power duók vagy triók vannak, akik kedvük szerint csoportosulnak a nagyobb threatek ellen, ez az évad viszont már a “szövetség” szó teljes kihúzását jelentette a játékból. Itt már csak random emberek vannak, akik random mód csoportosulnak minden héten. Valaki kitalálja, ki a nagyobb threat, valaki nem ért vele egyet, akkor ezek elkezdenek kampányolni, és akinek több embert sikerül megnyernie, az nyert, kiszavazzák, akit akart. Aztán nyomnak egy resetet, és következő héten már megint teljesen másképp csoportosulnak, ez számomra kiöl mindent a játékból, ez nem igazán taktika, csak aktuális megérzések alapján ide-oda szavazgatás. Nekem a stabil szövetségek adták meg ennek az egésznek az alapját, mint Jenna és Heidi az S6-ból, akik még akkor sem szúrták volna egymást hátba, ha így a másikukhoz kerül az 1 milla. Nem véletlen vannak a kedvenc játékosaim között azóta is.

Ez az évad pedig marha jól indult, az első fele, vagy talán még háromnegyedét is mondhatnám, nekem nagyon közelített a 10/10-es Survivor élményhez. Eszméletlenül élveztem, hogy a Kelley-Lauren páros micsoda helyzeteket úszott be, szinte minden héten veszélyben volt valamelyikük, de valami csoda folytán elfogyott körülöttük a csapat, ők mégis megmaradtak:) Még a merge után is tartott valameddig, amíg pont a seggfej Wardog miatt ki nem esett Kelley:( Amikor pár napja még ötösben sírtak a tribalon, hogy ők már szinte egy család, nem akarnak senkit sem kiszavazni, erre a merge után David első dolga volt, hogy lepattant, 2 résszel később meg Wardog fordult az elvileg első számú szövetségese ellen:(

Na mindegy, utána Lauren még marha jól játszott egy darabig, és kb. álom volt nekem az a top 6, amiben Lauren, Aurora és Victoria is benne volt, erre a top 4-ben meg már egyikük sem:) Persze, tudtam én jól, hogy a Survivorben egy pillanat alatt romba dőlhet minden, de azért ez jól érzékelteti az újabb felesleges csavart, hogy visszajöhetett valaki egy idollal a zsebében, és meg is nyerte. Hogy Lauren miért játszotta ki rá az idolját, amit szinte az első napok óta tartogat, ez teljesen érthetetlen, de persze tudom, telebeszélte a fejét minden baromsággal, ő meg valamiért elhitte. De a legnagyobb hülyeség Kelley-től az volt, hogy beszámolt a szigeten az idoljáról, hát ő sem gondolkodik? Ha nem tud róla Chris, nincs ez az egész szitu, Lauren pedig besétál a top 4-be, a legrosszabb esetben is tüzet gyújthatott volna a döntős helyért! Ahol csak lett volna esélye legyőzni a visszatérőket, Gavint és Julie-t, de szerintem még Victoriát is:(

Na de kiesett, a második felét meg én is úgy néztem, hogy csak bambán bámultam a TV-t, hogy legyünk már túl rajta. De ez csak a saját kényszerbetegségem, mert el is tekerhettem volna, mint winnie, annyira nem érdekelt. Mondjuk Chris legalább alapból szimpatikus, ha nem Lauren átverésével nyert volna, még talán örültem volna neki, míg Gavin és Julie egy nulla volt, Rick meg alapból ellenszenves, a fent részletezett dolgok miatt meg a lehető legrosszabb győztes lett volna.

Enzo - 2019. 05. 30. 14:56

@Thomas:
“Lassan keresgélős verseny lesz a Survivörből, tegyenek be minden héten egyel kevesebb Idolt, mint ahányan vannak, és essen ki az, aki nem talál, jó?”
Hehe, székfoglalós mintájára :D érdekesen hangzik :D
(az EoE-ről visszatérőknek idol adása, ráadásul mindkétszer, az tényleg teljesen indokolatlan volt)

“Régen mennyit számítottak a törzsek, azon belül is egy korai szövetség, akik sokszor ügyesen taktikázva elmentek a végéig, de legalább egymáshoz hűek maradtak.”
A legrégebbieket nem néztem, úgyhogy nekem erről az s22 jut eszembe, és azóta kb az idővel arányosan fordult ez át abba a randomkodásba (~voting blocks), amit írsz, azaz kb. a “huszas” szezonok második fele, “harmincasok” első fele volt ilyen szempontból ideálisan középúton, nem?

Rick témában azért nem annyira értünk egyet, szerintem ha valaki ekkora ellenszélben idoltalálásokkal és immunity győzelmekkel behúzta volna, az megérdemli -> az meg, hogy idolok folyton visszakerülnek, ne az ő hibája legyen, ő csak élt a lehetőséggel.
Egyébként tényleg kéne egy reset, de úgy, hogy nincs kimondva, hanem csak pofára esnek a játékosok, hogy egy darab idol sincs. :D

Thomas - 2019. 05. 30. 19:00

“az EoE-ről visszatérőknek idol adása, ráadásul mindkétszer, az tényleg teljesen indokolatlan volt”

Ez az egész visszatérés is, látom, hogy mindenki ellene van, kár erőltetni:( És azért bosszant, mert ha nem jön vissza valaki ott, aki ráadásul tud Lauren idoljáról, egész másképp alakult volna a vége. Top 5 jön, megnyeri Rick az immunityt, tribalon Lauren kijátssza az idolt, ja ha nem beszéli tele a fejét Chris, szerintem Gavint ejtették volna ki. Top 4, ha nincs Chris, szerintem Julie nyerte volna az immunityt, többieknek nem nagyon ment, igen jó eséllyel Laurent viszi a döntőbe, Vic és Rick tüzet gyújt. Valszeg Rick megnyerte volna, aztán talán az egészet is, de sokkal könnyebben túltettem volna rajta magam. De aztán ki tudja, Lauren ügyesen játszott, talán lett volna esélye egy olyan ellen, aki egyszer már kiesett.

“A legrégebbieket nem néztem, úgyhogy nekem erről az s22 jut eszembe, és azóta kb az idővel arányosan fordult ez át abba a randomkodásba (~voting blocks), amit írsz, azaz kb. a “huszas” szezonok második fele, “harmincasok” első fele volt ilyen szempontból ideálisan középúton, nem?”

Így van, az S22, 24-nél még tisztán emlékszem, hogy szövetséggel vitték végig, azok remek évadok voltak. AZtán jöttek ilyen Cochran meg Tony stílusú játékosok, azóta kezdett bejönni egy a randomkodás egyre erőteljesebben, hogy már semmi lojalitás nincs, mindig a legnagyobb threatre kell menni, akkor is, ha az a legjobb haverja. De hogy ideális, az más kérdés, nekem a kedvencem az első 12 évad + az S16 volt, ahol ketten ülten a döntőben! Azóta minden változtatással tovább “romlik” a szememben a formátum. Bár amikor először megjelentek az idolok, és volt évadonként egy, majd kettő, három… még nem utáltam őket, de azt is túlzásba kellett vinni.

Épp azon gondolkoztam a napokban, hogy melyik nagy realitynek nem szúrták még el a formátumát. A Survivort szerintem elszúrták a sok csavarral, rengeteg idollal, előnnyel, a TAR-t teljesen leegyszerűsítették, az Idolt és a Voice-t és a So You Think You Can Dance-t a rövidítésekkel rontják el egyre jobban (még ha ez kényszerű is), a DWTS ott szenvedett nagy sebet, amikor kihúzták az eredményhirdetőt, és az előző heti szavaztok alapján esik ki valaki a következő rész végén. Még a BattleBotst is felhozhatnám, mert elszúrták ezzel a végtelenségig elnyújtott alapszakasszal, semmi izgalmas nincs ebben a rengeteg random meccsben, és idén még tovább fogják húzni:) Tehát mi marad azok közül, amit nézek? A Big Brother! Azt nem sikerült még elszúrni, pedig ott is minden évben vannak csavarok, meg minden őrültséget kitalálnak, de a játék alapján annyira jól kitalálták a 2. évadban (az első még más volt), és az a mai napig tökéletesen működik! Jó, az America’s Got Talentet nem soroltam sehova, azon nincs mit elrontani, eleve nem túl jó formátum:) Az American Ninja Warriort meg még nem régóta nézem, azóta nem változott a lebonyolítás.

“Egyébként tényleg kéne egy reset, de úgy, hogy nincs kimondva, hanem csak pofára esnek a játékosok, hogy egy darab idol sincs. :D”

Jaj, de megnézném ezt! De félek, hogy a nézettség megsínylené, mert az emberek már hozzászoktak ezekhez a tűzijátékokhoz (a mostani évadnak volt talán a legjobb nézőmegtartása, végig milyen stabil volt), várják is ezeket, talán ráunnának egy hagyományosabb tempójú évadra.

Thomas - 2019. 05. 30. 19:27

Néha tök meglepődök, amikor utólag megnézem az életkorokat, pl. nem gondoltam volna, hogy Lauren fiatalabb Victoriánál:) Azt sem gondoltam volna, hogy Kelley egyidős Aurorával, Aurorát olyan 30-nak gondoltam, Kelleyt meg 25-nek, erre 32 évesek. Reem is idősebbnek tűnt Julie-nál, erre mindketten 46 évesek. Amúgy kemény volt ez az évad abból a szempontból, hogy sosem kapott még az első kieső ennyi képernyőidőt:) Jé, Julia csak 25, őt többnek gondoltam, ő meg Wendyvel egyidős. Srácoknál max az a meglepetés, hogy Chris Gavinhez van közelebb, mint Rickhez, és hogy Ron csak 1 évvel idősebb Davidnél.

winnie - 2019. 05. 30. 20:38

“Az American Ninja Warriort meg még nem régóta nézem, azóta nem változott a lebonyolítás.”

ahogy olvasom, most vannak újítások.

Enzo - 2019. 05. 30. 22:01

@Thomas: tényleg furák ezek az életkorok :O én is hasból azt mondtam volna, hogy Aurora > Kelley, Reem > Julie, Julia > Wendy :O

winnie - 2019. 05. 31. 04:57

szerintem julia-n nagyon látszott, hogy elég fiatal.

Dregnarr1 - 2019. 07. 03. 06:44

Számomra nem volt rossz évad, sőt, még a döntő sem volt a legrosszabb, nyertek olyanok, akik még ennél is kevesebbet tettek a győzelemért, mint Chris. Oké, Chrisnek muszáj volt ezeket lépnie, ahogy mondta is, és én is abszolút ellene vagyok a halálból visszajövő játékos koncepcióknak, de mindettől függetlenül izgalmas volt nézni. Devenst én személy szerint az utóbbi idők legnagyobb közönségszórakoztató játékosának tartom.

Szerintem a taps igazából nem kifejezetten neki szólt, hanem a szituációnak, és inkább a többi bentmaradó ellen szólt. Ugyanaz a szitu volt, mint Boston Rob nyerésénél, hogy volt egy játékos, aki játszott ahogy tudott, a többi meg konkrétan nem csinált semmit, csak biztonsági farvizen evezve mindig elfogadta a következő szavazót.

És nem azért szurkolt a zsűri Devensnek, mert imádták, hanem mert a többiek nem érdemelték meg semmilyen mértékben a dolgot. Ha Lauren bennmaradt volna, akkor ő is csak azért kapott volna szavazatot, mert barátkozott.

Ezt az állandó idoltalálást én sem nagyon szeretem, de egy vagy két évaddal ezelőtt még durvábban idoloztak, nem ez volt ebből a szempontból sem a legrosszabb évad.

Sokkal rosszabb, unalmasabb évadokra is emlékszem, számos döntőt utáltam és abszolút érdektelennek tartottam, itt viszont én nem unatkoztam, függetlenül attól, hogy én sem gondolom, hogy a három közül bármelyikük is megérdemelte volna.

Várjuk a következő évadot, mindentől függetlenül. Oly szívesen látnék egy tematika mentes évadot, Classic Survivort.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz