login |

Pilot-mustra: What/If – 1×01

2019. 05. 24. 18:30 - Írta: winnie

19 hozzászólás | kategória: antológia, kritika, pilot-mustra,

(A Netflix, magyar felirattal érkező mai premierje szokás szerint teljes évados, és ezúttal kőkeményen spoilerérzékeny, szóval az esetleges évadkritikáig kommentben a piloton túli részekről csak általánosabb véleményt mondjatok, vagy jelezzétek, ha későbbi epizódok történéseiről írtok.)

A What/If annak tovagyűrűző hatásait vizsgálja, hogy mi történik akkor, ha elfogadható emberek elfogadhatatlan dolgokat tesznek. Minden évad egy tanmesét hozna arról, hogy milyen erős lehet egyetlen döntés, amely egy egész életpályát eltéríthet.

A Revenge készítője, Mike Kelley egy újabb guilty pleasure, szappanos, rejtélyes sorozattal rukkolt elő, ezúttal egy évados antológiával (tehát teljesen lezárt sztorival), ami a cím alapján a “Mi lenne, ha…?”-kérdéskört csócsálja meg. Az első évadban például az Indecent Proposal (itthon: Tisztességtelen ajánlat) című Robert Redford/Demi Moore-film alapsztorija kap egy csavart. Egy pszichológiai thrillereset.

WHAT/IF – 1×01 – 6/10

A történet egy házaspárról szól, ahol a feleség egy egészségügyi startupot visz, amely befektető híján az utolsókat rúgja, amikor a véletlen(??) elé sodorja az egyik legismertebb kockázati tőkebefektetőt, neves írót, aki közli vele, hogy szívesen megsegítené 80 millió dollárral a gyerekkori álmát. Azonban ehhez elkötelezettnek kell lennie, amit úgy bizonyíthat, hogy a férjét átengedi neki egy éjszakára.

Természetesen felháborítónak tűnik az ajánlat, ilyesmibe tisztességes ember nem menne bele, azonban a kisördög mégiscsak jelen van, hiszen ha két ember kapcsolata elég erős, akkor annak révén minden akadály leküzdhető, a pénz pedig nagy úr, nem? Az egész ajánlatban azonban van még egy bibi: az estéről a férj egy szót sem mondhat a feleségnek, mert akkor ugrik az üzlet.

A What/If elég komolyan plotvezérelt sorozatnak tűnik, és a legelején nem sok mindent fed fel abból, amiről szól, sőt, pont az a rejtély benne, hogy vajon mi történt, így én sem tudok sok mindent elárulni róla a fentieken kívül, és nyilván a főhőst is ez fogja enni elég komolyan, hogy mi a frász van az egész mögött (nem mondják ki, hogy szex, sőt!), hogy aztán kiderüljön, hogy egyrészt el tudják-e engedni a dolgot, másrészt, hogy valóban elég erős-e a kapcsolatuk.

Azonban már a kezdésből kiderül, hogy a What/If nem csak az ajánlatról és a házaspárról szól. Az, hogy ennél komplexebb a sztori, azt az első blikkre közel sem annyira érdekes mellékszereplők (tesó és a pasija, munkatárs és barátnője, illetve annak viszonya a főnökével) felvezetése jelzi, akik nyilván később vagy érdekesebb saját történetet kapnak, vagy őket is be fogják illeszteni a főszálba – a gond csak az, hogy náluk 1-2 rész alapozást biztos, hogy túl kell vészelnünk.

Nagyon szubjektív dolog, de egy valami iszonyatosan bejött a What/If-ben, a 90-es évek mozis thrillerjeinek esztétikája, legyen szó akár zenéről, akár beállításokról. Ezek piszok nagyot löktek az első két részen számomra hangulat szempontjából. (Bár abban is biztos vagyok, hogy más meg pont a némiképp eltúlzott momentumok miatt fog besokallni.)

És, ha már eltúlzás, akkor ott van természetesen az elefánt a szobában, Renée Zellweger és az ő karaktere. Nyilván szélsőséges lesz a megítélése a figurának (ezt az íjas képet az 1×02-ből nem hagyhattam ki, az a bizonyos jelenet sok mindent el fog dönteni), de szerintem a stílusa és a már-már misztikussága sokakat megtarthat a sorozat mellett. Sok mindent lehet mondani rá, de azt nem, hogy csak haknizni jött volna a sorozatba, pedig az alapvetően nem is róla szól.

Mint írtam, a pilotból nem sok minden derül ki, bőven lesz mit felfedezni, de szerintem az esztétika, a stílus, a megvalósítás olyan, hogy ennyiből is meg tudja ítélni az ember, hogy hanyatt-homlok menekül, vagy gülüszemekkel indítja a második részt, mert valami megfogta az 1×01-ben, és kíváncsi a folytatásra, hogy mire megy ki a játék.

Azt tudom mondani a What/If kezdéséről, hogy bár a Netflix pénteki premierjei közül a High Seas-t (arról majd holnap!) sokkal jobban vártam, és szerintem jobban is sikerült a kezdése (legalábbis mindenképp igényesebb volt), mégis, ha csak az egyiket folytathattam volna, az biztos, hogy ez a sorozat lett volna. Ez 100%. Ez a guilty pleasure ereje. Meg azé, hogy ehhez a műfajhoz elfogultabban viszonyulok.

Aztán persze, ha a végére kiderült, hogy az a bizonyos pleasure, azaz élvezet nem is annyira bűnös, az csak a hab lenne a tortán. Egyelőre megvan az esély arra, hogy eljutok odáig.

19 hozzászólás Ne habozz!

Zitus - 2019. 05. 24. 21:02

Én konkretan Zellweger miatt ott is hagytam az elso reszt. Borsózott tőle a hátam. A megjatszottsagtol, a botoxos mimikatol:(

Melkon - 2019. 05. 24. 21:06

Kicsit sajnálom hogy thriller, pedig az alap koncepció érdekesnek tűnik. Egy pilot erejéig azért belenézek.

ansife - 2019. 05. 25. 15:32

Nekem nagyon ambivalens, kicsit érdekel, de zavar a sok modorosság, és nagyon zavar Rene Zellweger. Sajnos kicsit sem hiszem el amit játszik, és nem tudom levenni a szemem a mozdulatlan, kicsit ferdére botoxolt szájáról. Még visszanézek majd, de nagyon messze van ( nekem), az eredeti, jó sorozatoktól.

winnie - 2019. 05. 25. 16:02

Melkon: kérdés, hogy mi a thriller? gondolkoztam, hogy használjam-e ezt a szót, mert nem történik benne bűncselekmény (legalábbis az első részekben), nem kerül veszélybe senki, azonban mégis van valami háttérjáték, manipuláció, és leginkább sejtelmesség, ami azért beszédes.

winnie - 2019. 05. 25. 16:04

ansife: igen, a modorosság szót kerestem fent, de ez nálam, egy ilyen karakternél dobott az összképen, adott a fun faktorhoz (ha ilyen a karakter, akkor így kell játszani).

a kinézet más kérdés, mondjuk ilyen szempontból szerencsére az nem szokott befolyásolni, hiszen egyrészt az is a karakteré, másrészt sok esetben túl tudok lépni azon, hogy korábbi énjéhez hasonlítsam a színészt. de közel sem mindig sajnos. zellwegernél szerencsére ment, lehet, hogy azért, mert nem láttam olyan sok mindenben.

ansife - 2019. 05. 26. 00:28

winnie, mondjuk a 2. rész már kicsit meggyőzőbb, de nem nagyon értem, hogy mi szükség a többi szálra

winnie - 2019. 05. 26. 04:40

ansife: szerintem ilyenkor ökölszabályként kezelhető, hogy be fogják azokat is vonni a főszálba valamiképpen, szóval elvileg komolyan hatásuk lesz még, csak ki kell várni, mert egyelőre lógnak a levegőben.

PositiveRush97 - 2019. 05. 26. 13:12

Ma kezdtem, 3 részen túl vagyok, szerintem indítom is a negyediket, engem nagyon megfogott, nagyon jól épít, van benne egyfajta feszültség ami csak fokozódik, és nagyon érdekel hova tart az évad, főleg Jane Levy miatt kezdtem, de mindenki remekül hozza a szerepét, Rene Zellweger-el nem értem mi baja mindenkinek, én se szeretem de itt nem is kell, pont az ellenkezője a cél, nem neki fog szurkolni az ember ha elkezdi nézni, annak meg különösen örülök, hogy antológia, örülök, hogy a végére befejezett sztorit kapok.

winnie - 2019. 05. 26. 14:59

hehe, ez nagyon találó. egy B-s kritika, a címe: What/If is terrible and I can’t wait to see more

szóval: “What/If does not jump the shark — it begins with the shark in its rearview mirror and it never looks back.”

Melkon - 2019. 05. 28. 20:03

winnie

Ezért fogok mindenképp belenézni. :)
Tág műfaj a thriller is, nem is vagyok jó műfajok definiálásában, mindenesetre vannak olyan thrillerek, amiket nagyon szeretek (pl Butterfly effect), de azért általában csak moderált mennyiségben nézek ilyeneket. :)

Az alapsztori érdekel, a gondolom elég depis hangulata meg meglátom mennyire fog hosszú távon bejönni.

e - 2019. 05. 28. 20:52

Vegigneztem es tetszett, pedig csak kerestem valami emeszthetot. Nem volt eletem legjobbja, nem varok kovetkezo evadot, de egyszer, guilty pleasurenek nezheto. (Tul azon, hogy Renee Zellwegertol a hideg kiraz. Volt valaha jo barmiben?)

winnie - 2019. 05. 28. 21:27

e: van oscar-dija es jelolese is:) a jerry maguire-ben en nagyon szerettem, a chicago pedig nagy kevdencem, de nagyon reg lattam.

Tii - 2019. 05. 29. 20:53

Hú, két nap alatt végignéztem – de csak mert dolgozni is kell, különben fel sem álltam volna.

A kisebbség táborát erősítem, mert Renée Zellweger és a cím miatt nekem már az első hírnél felkerült a listámra, és aztán sorban a casting hírekkel egyre jobban tudtam, hogy képtelen leszek ellenállni, mert Jane Levy-t, Blake Jennert, Dave Annable-t, Gabriel Mannt és Keith Powers-t is szerettem már más sorozatban, az meg már csak a hab volt a tortán, hogy a hangulata, a látványvilága is a gyengém, a Revenge-ben is ez fogott meg anno, és Mike Kelley megint megcsinálta.

Attól ugyan tartottam kicsit, hogy thriller, mert nem szeretek pattanásig feszülni, de itt nekem abszolút bejött, a mellékszálak egy-két jelenetétől eltekintve végig a képernyő elé szegezett. Nyilván távol áll a tökéletestől, de nekem az már elég, ha pleasure, akár guilty, akár nem.

És Renée Zellweger szétbotoxozott arcáról még annyit, hogy igazatok van, de szerintem itt pont, hogy jól jön ki, mert csak hátborzongatóbb tőle a karakter, meg a kifejezéstelen arca.

(Spoileres) évadkritika várható?

winnie - 2019. 05. 29. 21:51

“(Spoileres) évadkritika várható?”

ha a végére érek, akkor igen. és akkor is, ha valaki beelőz, amit nem bánnék:)

aoaao - 2019. 06. 02. 21:39

Végignéztem de magam sem értem minek, nekem nem tetszett. Elkezdtem már a premier napján nézni de első nekifutásra 10 percig jutottam. Viszont a sztori érdekesnek tűnt és kíváncsi voltam hogy mi lesz a vége de a megvalósítás számomra borzalmas volt. Mellékszálak érdektelenek és nekem nem csak Zellweger volt zavaró hanem szinte mindenki.

kriol - 2019. 06. 04. 17:02

Én sem vagyok oda Zellwegerért, de a sorozat leírása megfogott és bepróbáltam. Bevált. Szerintem igazán jól hozta a karakterét Renée. Nagyon tetszett az egész sztori, felépítés, zene, hangulat, minden. Vagyis majdnem minden. Végig arra vártam, hogy hol fog a fő szálhoz kapcsolódni Marcos és Angela története.
Az utolsó két rész tetszett a legjobban. A 9. rész címe telitalálat volt: WTF!?! Én ajánlom, szerintem abszolút megér egy próbát!

kisanna - 2019. 06. 07. 14:29

a “borzalmas, de alig várom, hogy lássam a következő részt” kategóriába sorolom én is. sok hibája van, főleg hogy rendkívül giccses valahogy az egész, mégis érdekelt, hogy mit hoznak ki belőle.
abszolút guilty pleasure.

Hellhound - 2019. 06. 13. 14:33

Nem olyan rossz, de a főszereplő tudós nő rettentően idegesítő. Folyton csak érzelmeskedik meg hisztizik mint egy kislány, nem tanul a hibáiból és nem képes türtőztetni magát. Nem viselkedik tudósként inkább mint egy önálló életre képtelen született feleség. Eleve kicsit furának tartom hogy felvette a férje nevét zes hogy nem hallottam Dr.- nak hívni. Ha ilyen szintű a tudása, akkor biztos doktorált is. Az idősebb nő sokkal jobban bejön. Bár az igazat megvallva nekem fogalmam sem volt hogy ki játssza vagy hogy valami nagy névről beszélünk. Jól néz ki és nem nyafog folyton.

Csilla0422 - 2019. 06. 19. 13:13

A szolid kezdés után beindult a sorozat. A 8. résztől a végéig meg tátott száj. Volt benne csavar, árulás, titok, hazugság – minden ami kell. Az összes szereplő megkapta a maga 15 perc hírnevét. A különböző szálak kerek formában a végükre értek. Most kifejezetten tetszett, hogy úgymond a fő történettől függetlenek voltak és maradtak is.

Renee Zellweger… azt a leborult. Nem lepődnék meg ha az Oscar mellé Emmyt is kapna. A mimika hiányát pótolta hangjátékkal.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz