login |

Jön a Quibi streaming szolgáltató is

2019. 06. 24. 16:40 - Írta: human

10 hozzászólás | kategória: hírek,

Többek között Jeffrey Katzenberg neve fémjelzi ezt az új, (a sajtóban legalábbis) elég hype-os streaming platformot, amihez A-listás színészeket és készítőket sikerült elcsábítani, ld. alul a projektjeiket.

A Quibi azt látta meg a piacon, hogy az emberek egyre inkább a mobiltelefonjukat használják mindenre, így sorozatnézésre is. Viszont oda nem mindig illik egy-egy hosszabb széria, ezért direkt rövid, 7-10 perces részekre fognak koncentrálni. (Kérdés, hogy csak Amerikában, vagy globálisan is?)

A Quibi jövőre indul, az év első felében. Az alap előfizetési díj 5 dollár lesz, a reklámmentes pedig 8. Előbbihez már 100 millió dollárnyi reklámhelyet már el is adtak, arra biztatva a brandeket, hogy maguk is rövid történeteket meséljenek a 10 és 15 másodperces spotjaikban. (1 óra alatt egyébként 2,5 perc reklám lesz, és azt jelzik előre, hogy 75%-ban ezt a csomagot választják majd az előfizetők.)

A csali tehát az, hogy rengeteg ismertebb név, franchise lesz megtalálható a kínálatban. Beszélgettünk a szolgáltatásról winnie-vel, és igen, minőségi tartalmat gyártva, de szerintem oda céloznak, akik 5 perc várakozás, buszozás, vécézés közben eddig megnéztek egy őket érdeklő YouTube videót, görgettek Instagramon, mert komolyabb dologba nem akarnak belekezdeni. Ezeket a perceket célozza a szolgáltatás a “film- és sorozatfalatokkal”. (Utóbbiakat neves showrunnerök készítik normál írószobákkal.)

Van itt rövid történetet Spielberg tollából, vagy Idris Elba kocsis kaszkadőrmutatványait is csodálhatják, esetleg Don Cheadle sci-fijét. Vagy Anna Kendrick komédiáját. És még egy rakat dolog van eddig bejelentve, amiket most össze is szedtünk.

  • Spielberg’s After Dark: az ismert filmrendező egy 10-12 fejezetes kísértet történetet ír, amit csak naplemente után lehet majd nézni (ha ezt szó szerint értik, akkor érdekes korlátozás az appjukban)
  • Dummy: komédia Anna Kendrick és Donal Logue főszereplésével. Egy feltörekvő írónőről, a pasijáról és egy szexbáburól. Készítő: Cody Keller, rendező: Tricia Block.
  • Don’t Look Deeper: sci-fi sorozat Helena Howard, Emily Mortimer és Don Cheadle főszereplésével, ami “15 perccel a jövőben” játszódik. Benne középiskolás főhős rájön, hogy ő nem ember és a felfedezése olyan eseményeket indít be, hogy az élete veszélybe került. Készítő: Jeffrey Lieber és Charlie McDonnell.
  • Wolves and Villagers:  amolyan Végzetes vonzerő 2-ként eladott thriller Naomi Watts főszereplésével. Készítő: Stuart Blumberg, executive producer: Jason Blum.
  • 50 States of Fright: Sam Raimi horror antológiája, ami az amerikai államok folklórjaiból merít ötleteket. (Például Kalifornia legismertebbje, Nevada legismertebbje.) Készítő: Tony DiSanto .
  • + Paul Feig és Veena Sud is dolgozik egy-egy projekten.
  • Frat Boy Genius: a Snapchat nem túl fényes megszületését mutatja be a Social Network (itthon A közösségi háló) című filmhez hasonlóan az alapító Evan Spiegel karakterén keresztül.
  • Cím nélküli: A Dog Day Afternoon (itthon: Kánikulai délután) modern újramesélése Antoine Fuqua által.
  • Cím nélküli: modern zombi történet Guillermo del Toro által fejlesztve.
  • El Señor de Los Cielos-előzmény: a Telemundóval közösen készített előzménysorozat az Amado Carrillo Fuentes drogbáró felemelkedése előtti történetet mutatja be.
  • You Ain’t Got These:  Lena Waithe realityje, ami a társadalmi problémákra is fényt vet az edzőcipő kultúrán (sneaker culture) keresztül.
  • Elba vs. Block: Idris Elba Ken Block rally pilótával csap össze autós kaszkadőrmutatványokban.
  • Punk’d és Singled Out: az MTV régi kandikamerás sztárátverős műsorának, valamint párkereső vetélkedőjének felélesztése rövid formában.
  • Thanks a Million: Jennifer Lopez és még kilencen adnak 100 ezer dollárt egy az életükben meghatározó szerepet betöltött embernek, aki a felét ugyanilyen módon továbbadja, és így tovább.
  • BEAUTY: dokusorozat ami bővíteni és újradefiniálni akarja a szépség jelenleg definícióját. Executive producer és házigazda: Tyra Banks.
  • Cím nélküli zenei vetélkedő: Justin Bieber manedzsere, Scooter Braun készíti, és ő zsűrizni is fog ebben a vetélkedőben, ami el fog térni a The Voice és American Idol szériáktól.
  • Benedict Men: dokusorozat többek között Stephen Curry executive producerkedése mellett, ami az USA egyik legkülönlegesebb középiskolás kosárlabda csapatát fogja bemutatni, a newark-i St. Benedict’s Prep-ét.
  • Chrissy’s Court: bírósági műsor, amiben Chrissy Teigen fog Judge Judy-s stílusban való életbeli apró ügyekben ítélkezni. És az anyja lesz a törvényszolga!
  • Freerayshawn (még csak pilotszkript!): Seith Mann rendezésében egy fiatal, fekete iraki veteránról, akit felültet a New Orleans-i rendőrség egy drogügyletben, és az életéért kell futnia, minek eredményeképp a lakásában húzza meg magát barátnőjével és gyerekével. Odakint a rendőrség és a kommandósok, a szomszédok és a sajtó, izzik a közösségi média, nő a káosz, és a brutális napon csak egy szimpatikus rendőr segíthet a túsztárgyalói szerepben, akinek célja, hogy megakadályozza, hogy az egész erőszakba torkolljon. Szereplők: Stephan James, Laurence Fishburne, Jasmine Cephas Jones, Skeet Ulrich és Annabeth Gish.
  • Public Figures (még csak pilotszkript!): komédia, készítő: Ian Edelman, főszereplő: Lil Yachty, utóbbi valós életbeli, még a zenei hírnév előtti tapasztalatai alapján, amikor Atlanta-ból Harlem-be költözött 5 dollárral. A középpontban egy csapat kései tini, fiatal huszonéves lesz, akik New York City-ben próbálják megvalósítani álmaikat.

10 hozzászólás Ne habozz!

juhaszvik - 2019. 06. 24. 17:12

ez így nagyon bátornak hangzik. teljesen új koncepció egy telítődő piacon, ráadásul úgy, hogy a párhuzamba vont youtube elégé felsült a maga előfizetésével.

most elnyomom a fejemben a negatív hangokat, és csak a tartalomra koncentrálva: a kritikusi munkára nézve ez most inkább jó vagy rossz dolog? (mármint a formátum) gondolok arra, hogy a rövidebb tartalom az inkább segítség vagy pont nehezítés lenne?

Benjy - 2019. 06. 24. 17:53

Engem ezzel kapcsolatban az érdekelne, hogy tényleg van erre igény? Tényleg emberek a fölös 10 percben sorozatozni akarnak? Lehet mondjuk 12×10 perc alatt érdemleges történetet elmesélni, vagy inkább igényesen elmesélni? A kíváncsiságomat azért felkeltette.

cherockee - 2019. 06. 24. 18:10

Érdekes, mindenképp érdekes, nekem is az merült fel, hogy oké, 10 perc, az azért nem sok, de most is a sitcom 20 percét megfelezve is néha kijön egy egyszerű történet, vagy, pl. ez a kaszkadőrös dolog kb. youtube, csak van egy “celeb” is.

winnie - 2019. 06. 24. 18:27

benjy: minden jel arra mutat, hogy szerkezetben is ki fogják szolgálni a formátumot, vagyis nem filmek lesznek feldarabolva, és a 10-es formátumban ez nem egyszerű a műfajt kiszolgálni, meg aztán, akinek 20 perc kell, megné 2 részt.

egy biztos, hogy a 12-15 perces új netflix cuccokat, mint a special, bonding, i think you should leave, bruno lopott pillanatokban leszalad nálam mondjuk egy epizodikus krimi negyedepizódja helyett.

Taz - 2019. 06. 24. 18:36

Érdekesen hangzik a koncepció. Néha jól jönne nekem is, Pl mikor sietek és csak egy gyors ebédre van idő akkor jó lenne nézni valami rövidet. Általában ilyenkor egy fél sitcom epizódot nézek meg, a másik felét meg következő alkalommal.

Arra meg, hogy lehet e 12×10 (vagy akárhányszor 10) percben történetet igényesen elmesélni? Szerintem persze, hogy lehet. Ott van Pl a Netflixen a Love, death + robots. Ott is szépen elmesélnek egy történetet 10 – 15 percben. Ugyanúgy, ahogy lehet Pl több ezer oldalas könyvsorozatban, de akár 300 oldalas könyvben vagy 50 oldalas novellában is történetet mesélni.

Enzo - 2019. 06. 25. 00:01

A Spielberg’s After Dark érdekesnek hangzik, pláne ezzel a korlátozással (mekkora ötlet!), a Don’t Look Deeper is, és a Thanks a Million alapötlete is tetszik.
Amúgy ja, el lehet mesélni sztorit 10 percben, és a mai rohanó világban szerintem lesz erre a Quibire piaci igény.

goodjohnwin - 2019. 06. 27. 16:50

Ez csúnya bukta lesz.
Csak a legnagyobb márkákért fognak fizetni az emberek, már most az látszik, hogy az újabb platformok már ingyenes-reklámos megoldáson gondolkodnak (pl.: Universal).
Ott van a Pluto TV, ami streamel sorozatokat és lineáris csatornákat, az is ingyenes és ezáltal tudott megmaradni a piacon és még terjeszkedni is kicsit (Németo., Anglia)
Ha pedig valaki rövid tartalomban gondolkodik, akkor a Youtube lesz az elsődleges tartalomforrása, mert ott van a legnagyobb választék.

winnie - 2019. 06. 27. 17:07

ők a rövidtaralom mellé beveszik az A-kategóriãt, amiről a youtube lemondott. ez piaci rés, ami mindig lehet siker, főleg, ha a cél a piaci rés betömése, és nem a world domination. szerintem tudják, mit akarnak, de ha belegondolsz, az emberek fizetnek a cbs all access-ért, meg a sony crackle-ért is.

ezzel nem azt mondom, hogy siker lesz, de inkább ez, mint a warnermedia.

goodjohnwin - 2019. 06. 28. 12:54

Spielberg neve sem mindenható, lásd a Dreamworks élőszereplős filmes részlegének a bedőlése.
A rövidfilmes A-kategória egy erősen niche dolog, kb. mint a független filmes csatorna vagy az európai művészfilmek helyzete Amerikában – elismert, jó kritikákat kapó de üzletileg nem reális dolgok.

Be lehet tömni egy picike piaci rést, de valahogy úgy érzem, önmagában ez kevés ahhoz, hogy folyamatosan használd a platformot, miközben más nincs mellette – a YT folyamatosan visszahívja és eteti a nézőit.

Én a Warnerért örömmel fogok fizetni, szeretem a stúdiót és a termékeit is, főleg, ha ott lesznek a Turner (Cartoon Network) és HBO tartalmak is, meg a régi Looney Tunes rajzfilmek.

A CBS AA-n azért van sok mainstream nézőmágnes, és a csatorna neve maga is garancia.

winnie - 2019. 06. 28. 13:04

niche, de niche-re lehet építeni.

(mondjuk annyira nem érzem annak, mert csak a saját példámból indulok ki, ahogy írtam, én a netflix 12-15 perces epizódos sorozatait egytől egyig kivégeztem, és nem azért, mert azoknál ne lett volna sok jobb. és én a nép gyermeke vagyok, aki úgy véli, hogy a youtube időpazarlás, ezért nekem nem opció, hogy van pár szabad percem és oda megyek. mindig a netflix kerül elő. persze nem akarok magamból kiindulni, mert tudom, hogy sokan youtube-onak. inkább niche-ish-nek nevezném, de az embereket lehet errefele nevelni, mert lehet, hogy sokan jobb híján youtube-oznak, ők meg talán abban reménykednek, hogy ők lesznek a “jobb”.

ui: spielberg nem pénzember, nem rajta múlik, ha valami bedől, viszont a tévében nem tényező, tele van első évados kaszákkal (public morals, minority report, whispers, red band society)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz