login |

Stranger Things: vége a 3. évadnak

2019. 07. 04. 21:52 - Írta: winnie

108 hozzászólás | kategória: kritika,

Anything is possible.

Azzal akartam kezdeni, hogy a Netflix a Stranger Things 3. évadjával ellőtte a nyári blockbusterjét, de ez nem igaz, hiszen két hete már bemutatták a Dark 2. évadját, két hét múlva pedig jön a másik közönségkedvenc, a szinte mindenki által istenített La Casa De Papel új szezonja, szóval csak tartják a sormintát.

Délelőtt már írtam az évadnyitóról, most pedig itt vagyok egy újabb szezonnal magam mögött, és a spoileres folytatás előtt csak annyit mondanék, hogy kifejezetten tetszett a szezon, bár persze nem maradéktalanul, de ezt majd kifejtem. (Az viszont nem biztos, hogy így fog vélekedni, aki nincs annyira oda a komikus aspektusért, mert idén igencsak rágyúrtak a 16+-os horror mellett a poénokra is.)

Azt mondanom sem kell, hogy a hangulat (főleg a szezon első felében, mert később már inkább akcióztak) hiperjó volt, a gyerekek nagyon jól működtek, az újak is jól sültek el, és az érzelmi csúcspontok (és apróságok) is nagyon a helyükön voltak. Cserébe én simán meglettem volna a felnőtt kontra felnőtt akciózás nélkül, az túlságosan tipikus, ha akarom, béfilmes volt.

A sztori mindössze pár nap alatt játszódott le, stílszerűen július negyedik környékén. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Túlságosan is friss még az élmény, mivel volt esélyem ma megírni a kritikát, ezért nem nagyon tudtam összegezni és logikusan rendszerezni a gondolataimat, inkább csak borítok egy nagyot, és reménykedek abban, hogy lesz értelme a leírtaknak.

Kezdem azzal, hogy nem is kívánhattam volna jobbat a gonosz oroszos vonalnál. Ami mögötte volt, az olyan lett, amilyen, de az egész koncepció megdobogtatta a szívemet, a 80-as évek Amerikájában ez a menő, a gyerekeknek is megvolt az elképzelésük róla, jól el tudták őket helyezni maguknak. (És, ha már gyerekek, akkor nem lehetett nem észrevenni, hogy nőnek a srácok, és kezdenek is eszerint viselkedni, megváltoznak a prioritásaik, nehezebb velük, kár, hogy a szezon második felére ilyesmi bemutatására kevesebb idő volt.)

Volt viszont idő a humorra. Nem ma néztem meg a második évadot, és nem is daráltam le újra, hogy emlékezzek rá, de valahogy nem az rémlik, hogy legutóbb ennyire humorosra vették volna a figurát: ez így konkrétan scifi-horror komédia volt. Értelemszerűen a gyerekek működnek egymás között és szórakoztatóak, de most Erica is ezt poénos vonalat erősítette, az eleinte szétcsúszott és morcos Hopper pedig végképp Hülye Mode ON-ra lett állítva. (Ráadásul kvázi comic relief-ként idővel kapott maga mellé két másik comic relief-et.)

Ettől még David Harbour zseniális volt, és Winona Ryder-rel remek párost alkottak.

A nagy mázlim, hogy az ő vonaluk és még Steve-ék vonala is (a bedrogozással együtt) simán bejött, nem volt vele gondom, de rögtön az jutott az eszembe, hogy aki nem idióta viccelődést és komolyabb megközelítést remél, az nagyon fogja utálni ezt a hangnem-váltást.

Sokszor, amikor egy sorozat úgy dönt, hogy több külön szálon kezd el történeteket mesélni, hogy idővel összehozza a szereplőket (ez manapság a legmenőbb az efféle átívelős műfajban), a szétszedett sztorik egyike-másika nem nagyon áll meg a lábán, ezúttal viszont számomra mindegyik érdekes volt, semelyik kis csoport sem untatott vagy idegesített, jók voltak a “párosítások”.

Mint írtam, az új gyerekszereplők kifejezetten jól sültek el nálam, bár Erica valójában nem volt teljesen új, őt csak kiemelték a 2. évados mellékszerepléséből, viszont Robin pont annyira jól lett megírva, mint tavaly Max – mármint nem feltétlenül cizelláltság vagy karaktermélység szempontjából, hanem azért, mert rögtön megkedveltették őt velem.

Cserébe az új felnőttek már sántítottak kezdve az marginális újságos brigáddal (utálni lehetett őket, persze), a felejthető polgármesteren át egészen az oroszokig, legyen szó akár a katonafőnökről, akár a terminátorról, akár a tudósról. Nyilván utóbbit belevonták Hopper-ék ökörködésébe, de igazából egyikük sem volt túlságosan maradandó, de talán még épp elfogadható mértékben szerepeltek, nem vitték túlzásba őket. (Cserébe a szülők partvonalra szorultak, bár szerencsére a végére csak előkapták Wheeler Aput, hogy ne csak egy fotelben alvós jelenete legyen.)

A régiekkel probléma egy szál sem volt, bár szokás szerint megint Lucas volt a legjelentéktelenebb, én jobban rágyúrtam volna a Max-szel való dinamikájára, mert az első két részben még éreztem a jelenlétét. Eleven-t érdekes volt először totál emberinek, tinédzsernek látni, szinte el is felejtettem, hogy ki, de utána fura mód megint inkább a régi, félszegebb énjét hozta, bár a szezon második felében pár csendesebb momentumtól eltekintve inkább csak kalimpált és ordibált, ami nem annyira megkapó, cserébe cool.

Ha már coolság, akkor a Stranger Things megint hozott jó pár menő momentumot, amikbe sikeresen beleborzongtam, ehhez nagyon ért a sorozat, ráadásul nem egyszer meg is leptek velük, például amikor Eleven megreptette a plázában az autót, vagy amikor Hopper eltaposta a lábtrutyit. (A menőség mellett persze a szívvel teli momentumokért is nagyon tudtam lelkesedni, afféle apró gesztusokért, csendesebb jelenetekért.)

Számomra a szezon legnagyobb negatívuma (a Hopper kontra oroszok rém unalmas akciózáson kívül – ha felnőtt megy felnőtt ellen, az olyan, mint bármelyik más tucatsorozat), és ez elég szubjektív, Eleven bekötött szemezése volt, egyszerűen nem kötött le a feketében való mászkálása, a mélypont pedig a Billy-féle emlékek előszedése volt. Értem és megértem a célt mindezzel, de az efféle elmés utazgatás máskor sem nagyon köt le. (Billy-t gonosznak választani amúgy tökéletes döntés volt.)

Az idei évadban amellett, hogy a hangulati elemek (zene, fényképezés, jelmezek, kellékek) nagyon rendben voltak, az ambiciózus helyszínek, díszletek is nagyon sokat adtak hozzá az összképhez, és itt most a plázára és a vidámparkra gondolok. Nem semmi aprólékossággal lettek ezek megtervezve, le a kalappal.

Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy továbbra is szeretem a Stranger Things-et, ez a szezon is igencsak bejött, jobban, mint a második, bár azt azért látom magamon, hogy most, hogy jól ismerem a szereplőket, sokkal, de sokkal jobban élvezem azt, amikor élik az életüket és felvezetik a rejtélyeket, különféle baljós előjelekkel szembesülnek és nyomozgatnak, mint amikor full eksön módba váltanak – a trutyis, mutánsos, lényakció itt meglepően működőképes nálam, de azért jobban preferálom a kisebb, intimebb “darálást”.

Ja, a finálé természetesen nagyon epic volt, és ott is nagyon jól működtek az érzelmes csúcspontok, pedig sok mindenen el lehetett volna csúszni. Kíváncsi vagyok, hogy a status quo-ban bekövetkező változásokat miképp fogják lereagálni a folytatásban. Ha lesz.

Remember the hurt.

Amondó vagyok, hogy számomra még egyszer belefért, hogy sok tekintetben ugyanazt kaptuk, mint az első és a második évadban, ezt szerettük meg a sorozatban – majd a negyedik évadban válthatnak.

108 hozzászólás Ne habozz!

Rambo - 2019. 07. 04. 19:25

SPOILER!SPOILER!

Végeztem is…
Fentebb írtam hogy nagyon erős a kezdés.Nis,ez a 4.részig tart. Ezért tartom hasonlónak az 1.évadal,ami szintén erősen kezd,és gyengén zár.Annyi a különbség hogy az előd zseniális kezdés után kicsit visszaesik,míg az új egy elég jó kezdés után borzalmasan visszaesik.

Szerintem a sorozatnak simán vége is lehetne,nem látom értelmét a folytatásnak. Nem azért mert romlik a minőség,annyira azért még nem gáz.
De Hopper és Will családja nélkül nincs értelme. Hop konkrétan a gyerekek mellett adta a sorozat nagyját.(bár a credit jelenetben emlótenek egy amerikait is,ha folytatni akarnák,már pedig fogják,akkor fel fogják éleszteni valahogy a sherifet)
Eddig:
1.évad:10/10
2.évad:10/9
3.évad:Elég sokat gondolkodtam rajta.De végül úgy döntöttem,hogy még friss a sorozat másik fele ami ugye pocsék lett,az eleje meg nagyon frankó lett. Úgyhogy mindenképp jobb mint a 2. 10/9.5 egyenlőre.

Zoli - 2019. 07. 04. 21:56

A 2. nak tavaly már ahahaha

mrc - 2019. 07. 04. 22:31

Azt már az előző évadnál is akartam kérdezni, hogy milyen érzés másfél évet várni a folytatásra, és egy nap alatt véget is vetni a mókának?

winnie - 2019. 07. 04. 22:35

szerintem a többségnek egy tömény gyönyör, ha jó a sorozat (és utána lehet, hogy üresség), de erről a témáról talán darálós heti kérdéseknél volt már szó, ott lehet, hogy van idevágó válasz, bár én ott a kérdést nem a mókára, hanem a sorozattal való hetekig, hónapokig történő együttélésre hegyeztem ki, ami rám nem vonatkozik, lévén nem beszélek ki sorozatokat, nem követem őket IRL más formában, stb. szóval a konkrét kérdésre én nem is tudok felelni. arról nem is beszélve, hogy egyrészt nem vártam-vártam a sorozatot (mert ugye sosem nézek előzeteseket, nem hype-olom fel magam, stb., szóval pont annyira várós, mint más – arról nem is beszélve, hogy annyi nézős sorozatom van most és az elmúlt évekből, hogy nincs is kapacitásom várni:), hanem csak jött és megnéztem. móka persze természetesen volt, de annak nincs vége, hiszen holnap egy másik, vagy (ha sorozatnézős napom lesz) talán hat-hét másik sorozattal folytatódik.

mic88 - 2019. 07. 04. 22:36

Szerintem is jobb lett mint a 2. evad. Tovabba melysegesen egyetertek winnie szavaival, szamomra is akkor a legcoolabb a sori feelingje amikor felvezetik a rejtelyeket es elik a kis eletuket :)

SPOILER ALERT

A nyakamat tennem ra, hogy az “amerikai” a tomlocben, az Hopper.. nagyon kivancsi vagyok mennyi ido fog eltelni a mostani es a 4. evad kozott.. sanszos ,h Owens doki is vissza fog terni

mrmackey - 2019. 07. 05. 00:22

Ez a premise teljesen értelmetlen, hogy egy amerikai kisváros alá egy hatalmas földalatti komplexumot építenek az oroszok, több száz méter mélységben. Szerintem nem tartja magát a saját univerzuma szabályaihoz a sorozat. Az belefér, hogy szörnyek átjönnek egy másik dimenzióból, de ez a titkos orosz tábor valami káprázatos ökörség, ez semmilyen fizika szerint nem lehetséges. Se real life, se a sorozat fizikája szerint, mert a mind flayertől eltekintve egy hétköznapi kisvárosról van szó. Szóval engem már itt elvesztettek.
De ettől függetlenül is kellene valamit újítani évadonként, mert kezd önismétlésbe átmenni az egész. Illetve ha ez volt az újítás, akkor ultragagyira sikerült. A 80-as évek slágerlista se viszi el a hátán. Nekem 5/10, és ez is nagyvonalú.

walaki - 2019. 07. 05. 01:35

Nos, az alapfelvetés tényleg gagyi volt, mert hogy is lehetne kiépíteni észrevétlenül egy ekkora létesítményt és megtölteni csak oroszul beszélő emberkékkel Amerika kellős közepén. De ezt a részét könnyedén megbocsátottam a sorozatnak, valahogy úgy, ahogy az Iron Sky-nak is elnézi az ember a dinoszauruszon lovagló Hitlert.
A sztori a szokásos volt, ua. mint az előző két évad, teljesen kiszámítható, viszont a kis részletek nagyon ültek. Engem meg is vettek az apróságokkal. Jók voltak a színészek, jók voltak a párosítások, jók voltak az epizódsztorik. Nekem is eszembe jutott, hogy minden mellékszál önmagában is megállná a helyét. Ami pedig a hangulatot illeti, az űberkirály :-) Tényleg sokkal jobb lett, mint a második évad! A tömérdek utalás pedig egyszerűen zseniális! Terminátor, Rémálom az Elm utcában, A testrablók támadása stb. csupa korabeli horrorjelenet, de mégsem érzi az ember plágiumnak egy pillanatig se. Egyszerűen öröm nézni!

bendrag - 2019. 07. 05. 02:05

Winnie, van nektek életetek, hogy ilyen gyorsan ledaráltátok? :D
Na holnap én is nekilátok.

winnie - 2019. 07. 05. 06:57

bendrag: én csak akkor aggódnék, ha minden netflix-sorozattal ez lenne a helyzet, ez még belefér:)

motch - 2019. 07. 05. 08:39

Én is tegnap ledaráltam és most hogy aludtam rá egyet már jobban látom a hibáit az évadnak. Kezdve azzal hogy a katonai létesítmény tényleg nagy ökörség, és ha már oroszok, szerintem nem létezik olyan hidegháború alatt játszódó amerikai film amiben nem az oroszok lennének a rosszfiúk akik úgy vannak beállítva mint érzéketlen gyilkológépek akik még gyerekeket is megölnek csakhogy megszerezzék amit akarnak, szerintem ez az egyik legunalmasabb klisé az évadban. És ha már klisé, amikor Hopper és Joyce megbeszélték a randiukat a fináléban, akkor már tudtam hogy egyikőjük meg fog halni, és aztán a közhelyes szerelmi félreértések és az abból adódó szakítás, lényegében bármelyik romantikus film. Ja és a stáblista utáni jelenetben az orosz mondja hogy ne az amerikait, szerintem a sorozat képtelen kihagyni azt a lkisét hogy hopper életben van egy orosz bázison és majd a következő évadban visszatér el meg joyce és mindenki és majd jól kiszabadítják amikor az elmezúzó ismét visszatér. Nem volt agy tökéletes évad, de attól függetlenül, egy délután erejéig el tud szórakoztatni, szerintem ha hetiben adnák már nem lenne ilyen.

vighmarag - 2019. 07. 05. 09:45

Összessegében szuper volt az évad, de közel sem hibátlan.Az orosz szál valóban eleg klisés volt, maga azakció engem nem kötött le igazán, az e
évad második felében hißnyoztak a gyerekek pillanatai.Tetszettek az új dinamikák, Max-El szal kofejezetten jo volt, a párkapcsolati tanacsadás is, mondjuk volt, ahol kilógott a lóláb.( komolyan, a fiúk a chips és a cola utan kienedik a testgázokat, azért énnel tóbbet tudnak az írok). A humor szuper volt, Dustin és Murray vitték a prímet, a Neverending story a maga abszurditásával zseniális volt.
Az uj karakterek jok voltak, viszont az alapcsapatból Willel es Lucassal nem igazán tudtak mit kezdeni.

SPOILER:

remélem, a keszítők nem visszakoznak, Hopper halála tökéletes volt, és egy sorozatnak hosszú távon nem tesz jót, ha senki kezét nem tudjuk elengedni.
A megvaltozott status quo érdekes lehet.Nincs kétség, az Ellel kiegészült Byers családot látjuk még, de ez megint új helyzetet teremt majd.A búcsú egyebként szuper lett, egy pillanatig se éreztem, hogy eröltetteten próbalnak megsiratni, mégis hatásos volt,főleg a levél.

Ha jól tudom,negyedik évad még biztosan lesz, bár a hivatalos berendelésre még várni kell, az ötödik azonban már kérdéses, arról elég ambivalens nyilatkozatok jelentek meg.

mrmackey - 2019. 07. 05. 11:02

Meg az is hülyén vette ki magát, hogy amíg Szmirnov rendes oroszt beszélt, a Bald Eagle csak halandzsázott, néhány orosz szót belekeverve. Mondjuk az amerikai közönségnek csak kis része beszélhet oroszul, úgyhogy ez akár mindegy is lehet. Azt becsülöm a készítőkben, hogy nem beszéltették őket orosz akcentussal angolul.

Viszont már gyerekként se értettem soha azt az írói megoldást, hogy a végső összecsapás végén megérkezik a felmentő sereg, amikor már semmi szükség rájuk. Az amerikai filmgyártásnak rengeteg ostoba kliséje van, de ennél butábbat nem tudok elképzelni, rosszabb a csipogó-ciripelő számítógépnél is. Hol volt a hadsereg egész idő alatt?

winnie - 2019. 07. 05. 11:14

mrmackey: bald eagle teljesen jól beszélt oroszul – nyelvtanilag (eltekintve attól a komikus fordítási bakitól, amit említett az évadnyitós írás kommentjeinél, a naked/exposed kapcsán), tehát jó sorrendben mondta a megfelelő szavakat.

a kiejtése viszont abszolút szörnyű volt, olyan, ahogy egy amerikai megtanul könyvből oroszul (ld. például a ‘vé’-nek ejtendő írott ‘gé’ betűket ‘gé’-nek ejtette – ez olyanra vall, aki a leírtak és nem a fonetika alapján tanul, tehát a karakter autodidakta lehetett), és tippre ez szándékos volt, mert ha akarták volna, akkor megtanítják a helyes akcentusra.

mindez természetesen azonnali lebukással járt volna a bázison, mert nem tudta volna eladni magát oroszként, egy pillanat alatt kiderül, hogy nem ez az első nyelve, de fura módon vagy nem lehetett annyira kihallani a kevés katonákkal folytatott dialógjából az akcentust – lehet, hogy erre is figyeltek, hogy olyat írjanak? nem hiszem, de valamiért félig elhittem, hogy az oroszok/szovjetek elhiszik.

de igen, az jó volt, hogy anyanyelvi orosz színészek voltak az oroszok, az angol nyelv pedig gondolom, nem is merült fel, hiszen a sztoriba is többszörösen beleírták az idegennyelvűséget. (én igazából ezért is örültem az oroszoknak, mert részben én is orosz származású vagyok.)

winnie - 2019. 07. 05. 11:18

” Hol volt a hadsereg egész idő alatt?”

úton?:) de igazából itt a felvetést sem értem, mert vagy megérkeznek időben – vagy nem. nem? ha megérkeznek, akkor is mondhatjuk, hogy klisé, mert deus ex machina, ld. game of thrones. ergó szerintem jobb megoldás, ha későn érkeznek meg. és így befedték azt a lyukat velük, amit gondolom az egyik író felvetett, hogy “de miért nem hívják fel a sereget?” – utólag könnyen fel tudták vezetni a dolgot, és beleírtak 3 plusz jelenetet a szkriptbe. nem is avatkozik bele a sereg, a lényeg nem változik, de gondolnak rájuk.

Dániel2622 - 2019. 07. 05. 11:38

Mivel alpavetően nem a mindenné jobb történet miatt szeretem a sorozatot, hanem sokkal inkább a szereplők a közöttük lévő kémia és a jól megírt párbeszédek miatt de engem már kicsit zavar, hogy újra hasznosították a második évadot.
SPOILER:
Gondolok itt a megszáll valakit a gonosz, a tudósok valami rosszat tesznek csak most oroszok nem amcsik meg kell akadályozni, megint be kell zárni a másik oldalra vezető portált húúúh sokat gondolkozhattak a forgató könyv írok. De leginkább az a jelenet volt számomra a leglerágotabb mikor megint elbarikádozzák magukat a házba puskával baltával meg csúzlizval várva, hogy támadják meg őket a szörnyek. Tényleg? Megint?
Alapvetően ahogy a karaktereket kezelik tetszik de a történetből valamit kihozhatnának már mert megint nem lőhetik el ezt a rengeteg sablon történést.

Zoli - 2019. 07. 05. 11:53

6. résznék tartok.
10/10 az évad elcsezsni már nem lehet nagyon.

Viszont ez ennyi kész nem kell tovább.Puskapor teljesen bevizesedett és elpárolgott.

walaki - 2019. 07. 05. 13:20

Zoli: én a második évadnál éreztem pont ezt, ezért abszolút kellemes csalódás volt számomra a hardmadik évad.

Sokkal jobb, mint amire számítottam. A negyedikre hagytak elég muníciót, de nem vagyok benne biztos, hogy ki is tudják majd jól aknázni ezeket a lehetőségeket. Itt a harmadikban teljesen elment a romkomosítás, tekintettel arra, hogy tinédzserek lettek a szereplők, de ha a negyedik évadban is ezt viszik tovább, akkor bizony dögunalmas lesz. A horror teljesen kiveszett már belőle, de ezt kárpótolták eddig a poénokkal, a fergeteges dratamturggal és no persze a hangulattal, a 80-as évek szellemének hihetetlenül jól sikerült megidézésével. Ez valóban kezd kifújni, a negyedikre (ha lesz) már kétlem, hogy elég lesz csak a hangulat.

Azt egyébként észrevettétek, hogy mennyire náciknak ábrázolják a ruszkikat? Mármint pontosan ugyanazokat a kliséket és snitteket használják, mint bármelyik tipikus 2. világháborús filmben, csak az uniformis szovjet. A vodka klisén kívül egyáltalán semmi oroszos sincs bennünk.

winnie - 2019. 07. 05. 13:36

” A horror teljesen kiveszett már belőle,”

ezzel nem értek egyet – csak bejött mellé más is.. nekem ugyan nem hiányzott, de én pont azt éreztem, hogy ezt a szezont még kevésbé mutogatnám gyerekeknek, a lényhorror trutyikkal, testnedvekkel abszolút jelen volt. nem annyira ijesztő, mximum feszült, és ugye nem nagyon jártunk az upside downban, de ettől még domináltak a zsánerjellemzők, nem véletlen, hogy az 1. évad 13-as korhatára után ez is 16+-os lett, mint a második.

szaboT - 2019. 07. 05. 15:42

Most értünk a végére leányommal közösen :) Persze van jó pár kérdés a folytatással kapcsolatban, de elelmélkedtem az eddig történtekről …

SPOILER ALERT

Mi is zajlott le a szemünk előtt ? Hogy az Elmenyúzó mit is épített Tizi számára az nem teljesen derült ki … számomra. De. A sori alapvető kiindulási pontja, hogy Tizi egyik képessége hogy sikerült megnyitnia a dimenziók közötti kaput, ezzel indul az egész történet, és amit ügye a 2. évad végén jól bezár??! Közben idenyomakodik az Elmenyúzó és tudomást szerezz Tiziről és a képességéről. Az oroszok által újranyitott kapun visszatér és rágörcsöl, hogy elkaphassa Tizit és nyilván, hogy megszerezze (kimondatlanul is) ezt a képességet, mert egy kapunak általában két oldala van és az Upsidedownból is nyithatóvá tehető ???!!! .. Ha jól láttuk, ezt a missziót az Elmenyúzó alaposan teljesítette. Tizi képességeit elvette valahogy és amint az utolsó Kamcsatkai sceneben látható volt , a mi dimenziónkban egy demogorgon teljesen vidáman éldegél, tehát valahol nyitva van egy kapu ahonnan valami energiát kap vagymi ? Ebből fakadóan hiába síratta meg a leányom Jim Hoppert, valószínűleg ő az amerikai fogoly Kamcsatkán. Tehát, ha jól gondolom egy csapda épült Tizinek amibe bele is sétált vagymi … Oké, sok a “ha”, de egy fajta logika mentén végig gondolva még igaz is lehet, hiszen a sori csodálatos emberi kapcsolatokra épített hátterében azért ott van a történetet mozgató alapvető felütés : Egy szupererővel megáldott kisgyerek kaput nyit véletlenül valami másvilágra aminek következtében a két világ kapcsolatba kerül és jöhet a rengeteg konfliktus.

Ami még nem teljesen tiszta, hogy minek is akarják megnyitni az oroszok vagy bárki erről az oldalról azt a fránya kaput ???

Röviden : remélem jó kis 4. évad jön és talán nem tévedtem sokat a furcsa dolgok értelmezésével, de ha igen az se baj, legalább újabb sok meglepetés vár :)

Ayrons - 2019. 07. 05. 16:40

Alapvetően a késztők a komfortzónában mozognak és ez nem fog változni.
A sorozatot két dolog menti meg és emeli fel:
A, a karakterek
B, a retro hangulat.
Az összes retro 70,80,90 es évekbeli klisét ellövik és kvázi a recept mindig ugyan az : hülye tudósok, jön a szörny, valakit megszáll a sötétség, a gyerekek nyomoznak, Eleven varázsól, a felnőttek aszisztálnak. Csak ezeker okosan keverik a készítők ám néha azért üres járat kerül a képbe. Am külön érdekes, hogy ennyi plot armourt utoljára Deresnél láttam. Ha összefogna az itteni csapat meg a deresi csapat gonosz nem maradna a világon.

Ám mégis az egész működik és szórakoztat és darálom. Ebbe a fent említett két dolog játszik közre meg az hogy egyszerre jön ki és 8 rész csak.

Hopper meg biztos visszatér. Remélem az következő lesz az utolsó évad. Nem lehet ezt már tovább húzni nagyon.

Azzal én se értek egyett hogy a horror kiveszett. Nem egy horror rész volt idén.

Ayrons - 2019. 07. 05. 16:40

Komment bent matsdt.

NitRo - 2019. 07. 05. 17:21

SPOILER:
Szerintetek a stáblista utáni jelenetben ki az amerikai akiről beszélnek a ruszkik a cellában? Mikor mennek, hogy előszedjenek valakit a Demagorginnak ebédre, akkor az egyik őr mondja, hogy “ne az amerikait” és akkor a másik cellából szednek elő egy alakot. Csak nem Hopper teleportálódott át Kamcsatkára?

ADMG - 2019. 07. 05. 17:54

Nitro :

SPOILER :
sok mindenki lehet.neten már megy a találgatás.lehet Billy, Hopper, sőt még az első évadból előkerült Dr. Martin Brenner neve is aki eleven apja volt.

Meglátjuk de nagyon kiváncsiak vagyunk most már.

Nekem az évad összeségében 9/10 volt.

walaki - 2019. 07. 06. 00:25

@winnie: értem én, hogy 16+, és ebben igazad is van, tuti nem mutatom meg a gyerekemnek én sem még jópár évig :-) Úgy értettem, hogy kiveszett a horror belőle, hogy az első évaddal ellentétben én egy pillanatig sem borzongtam ezen az évadon (Upside-down meg a demagorgon elsőre, na az besz*rás volt).

SPOLERALERT
Oké, rusnya meg gusztustalan volt a szörny itt is, de cseppet sem ijesztő. A patkányoktól sem borsódzott a hátam, jóformán alig mutatták őket, amikor meg igen, akkor is ketrecben. Azon sem paráztam egy percig sem, hogy akkor most kit is változtatott át, meg kit nem.

Szvsz sokkal inkább fantasy-romkom volt ez, mint horror. De félreértés ne essék, egyáltalán nem panaszkodom, nekem bejött ez a stílus, remekül passzolt a tinédzserré cseperedett főszereplőkhöz :-)

walaki - 2019. 07. 06. 00:45

Á, azt hiszem megvan: a horror alapvetően arra épít, hogy az ember fél az ismeretlentől. Az első évad tele volt ismeretlennel, erre az évadra azonban már kiismerük a gonoszt, akárcsak El képességeit, és az újításokat meg hamar lelőtték, nem játszották ki teljesen. Na így.

Borderline - 2019. 07. 06. 10:10

Reménykedtem, hogy végre kiaknázzák az upside down-t, mert abban még bőven lenne hátborzongatás-potenciál.
Helyette jött egy coming of age-szerű sztori, sok párbeszéddel, sok humorral (néha talán erőltetetten is sokkal), ami mögött szinte elsikkadt a horror. Ami érdekes, hogy ez egyáltalán nem ártott neki. Én legalábbis azon vettem észre magam, hogy a akciójelenetek közé beszúrt kis párbeszédes közjátékok egy kicsit sem zavartak, sőt sokszor érdekesebbek voltak a horror vonalnál. Alapjában nekem bejött ez az évad, dacára annak, hogy nagyon nem azt kaptam, amit vártam.

Az orosz vonal nekem is érthetetlen és zavaró volt. Ilyen nincs, elképzelhetetlen, hogy amerika kellős közepén észrevétlenül megépüljön egy ekkora titkos orosz bázis. 80-as évek, oroszok, hidegháború… értem én, hogy ez passzol, de ki lehetett volna találni valami értelmesebbet, hihetőbbet is.

hopper - 2019. 07. 06. 10:12

Jobb volt, mint a második szezon.
A Erica kicsit idegesítő volt, de ez szándékos volt.
Az oroszokkal gondolom 86-ot készítik elő, és Csernobil is belekerül pláne az HBO sikere után.
Érdekes nézni, hogy hogy lett subkulturális élményből mára már teljesen main stream Furcsább dolgok nézése.
Az első szezon még eléggé meglepetés volt, a bemutatott világ sem volt ilyen nagy és részletes.

Arnold63 - 2019. 07. 06. 11:55

Nekem nagyon tetszett az évad, csak így egy délután alatt ledarálva, valahogy azt érzem, hogy túl rövid lett. Mármint ha így most jó formán visszaemlékszek, alig lettünk előrébb. Hisz ha nem történnek a 8.rész beli dolgok, akkor a helyzet pont gyanolyan mint a 2.évadban. Nem kaptunk Dr.Brenner-t, aki állítólag életben volt, vagy 8 sem szerepelt. Lehet hogy ezek mind az utolsó evadokra térnek vissza, esetleg Hopperrel együtt. A vége nagyon durva és szomorú volt, az évad után csak erre tudtam gondolni.

dozen - 2019. 07. 06. 13:19

Az első epizódot úgy néztem végig, hogy ok, rendben, tudjuk le ezt a részét, már nem egészen gyerekek, oké, de azután csapjunk bele. A második epizódnál kezdett fájni, hogy nem kezdődik el, a harmadikból néztem kb. 15 percet. Nekem ez ennyi volt. Számomra ebből az izéből elveszett minden, amiért imádtam az első két évadot, eltűnt a hangulat, a sztori, a karakterek. Ez egy romantikus tinikomédia. Ha lesz 4. évad, és ott is minden az életkoruk körül forog majd, akkor az meg pornó lesz?

Én utáltam az X-akták poénos epizódjait is. Eddig ebben az évben minden sorozatot és filmet lemészároltak, amit szerettem korábban. A Stranger Things első két évadában voltak tétek, volt feszültség, miért gondolták azt a Netflixnél, hogy ez felesleges? Milyen felmérés alapján jutottak arra a következtetésre, hogy ezek az elemek rosszak voltak, és helyette kell a poén?

winnie - 2019. 07. 06. 13:33

dozen: az utolsó mondatodból le is jön, hogy őket nem a felmérések érdeklik, hanem ilyet akarnak csinálni. ami végülis pozitívum. (ugyebár, mivel nem nézettséges a modellje a netflixnek, így irreleváns a nézőnek való megfelelés.)

viszont szerintem hangulat pont a szezon elején volt inkább, később meg már minden az akció, horror és a tét körül forgott. én specielaz első részeket sokkal jobban szerettem, de egy biztos, a poénok végig kitartanak, csak épp másfélék lesznek, hiszen hopperék hülyülnek nonstop. (viszont függetlenül attól, hogy nekem bejön vagy sem, az, hogy foglalkoznak a gyerekek “párkapcsolataival”, az nagyon helyes, egy coming of age sztorinál, a világ legtermêszetesebb dolga, hogy ilyen képbe kerül (és még arra is odafigyeltek, hogy will képviselje a nemromantikus oldalt (SENKI NEM AKART VELE D&D-ZNI!!!:), szóval végképp nem érheti szó, a ház elejét) és ahogy írom fent, valahol sajnáltam is, hogy a szezon második felében nem volt előtérben (csak a joyce-hopper szál), de persze érthető, hiszen egyrêszt külön lettek választva, másrészt folyton a halál torkából menekültek.

winnie - 2019. 07. 06. 13:36

walaki: igen, itt szimpla lényhorror, meg “gusztustalanságok” voltak. ez is egy válfaj, nekem sem a szívem csücske.

Puffin - 2019. 07. 06. 14:42

Dozennel értek egyet, elég színvonaltalan lett. Erőltetett az egész, az első rezs meg csak símán szar. Kár érte, bár a második évad után nem vártam mást. Rip.

xenx - 2019. 07. 06. 15:13

SPOILER!
Hopperől néhány gondolat:
Hopper már járt tótágasban. A robbanás előtt van egy jelenet amikor rápillant a kapura. Kameraváltás után még a robbanás előtt Hopper eltűnt a rámpáról. Kamcsatkán egy amcsi van az egyik cellában.

J.Lemon - 2019. 07. 06. 17:25

SPOILER!
xenx: én is ilyesmire gondoltam, hogy átment a kapun és úgy juthatott ki Kamcsatkán. Viszont elvileg azok a kapuk amik megnyílnak/nyíltak a vársoban, azok tótágasban is ugyanott voltak (már ha jól emlékszem, nem néztem újra az előző évadokat). Elvileg akkor az egyik kapun bement a földalatti bázison, elgyalogolt Kamcsatkáig 3 hónap alatt, és kiment az ottani orosz bázis kapuján?

Gevin - 2019. 07. 06. 17:38

Kezdem a kevés pozitívummal. A zeneválasztás továbbra is szinte tökéletes, gyakorlatilag csak az tartotta nálam a hangulatot.

A helyszínek, a filterek, színek és az elmejáték Eleven részéről továbbra is működött. Valamint a finaléban Hop beszéde ütött. Ennyit a pozitívumokról.

SPOILER SPOILER SPOILER

Eddigi leggyengébb évad evör. Harmadszor tök ugyanazt lenyomni a torkunkon elég nagy pofátlanság volt. Az orosz vonal oltári nagy klisé, dögunalom volt az egész, karöltve a nagyobb, undorítóbb szörnnyel, aki hatalmasat sikít Eleven pedig küzd vele, mert, hát, ez az akció rész a ST-nek.

Érdekes, hogy minél idősebbek lettek a karakterek, annál gyerekesebben viselkedtek, ami kifejezetten irritáló volt számomra. Amikor még csak gyerekek voltak, akkor sokkal érettebben viselkedtek a korukhoz képest, mint most.

Én sokkal, de sokkal többet vártam a Mike-Eleven románc kivirágzásától, mint ahogy attól is, hogy Will ráeszmél, hogy a barátai már nem gyerekek többé, és hogy el kell engednie az együtt lógást, mert mindenki változik körülötte és más lesz a prioritás.

Új karakterek: Robin jó volt, de Ericát szívlapáttal vertem volna arcon minden egyes jelenetben, amiben feltűnt. Erőltetett, tipikus sidekick volt oltárian idegesítő poénokkal, amik 99%-ban nem működtek. Orosz terminátor szintén dögunalom.

Egyszerűen az egész szezon unalmas volt és érdektelen. Hopperből képregényfigurát csináltak és szerintem a feláldozása is hót felesleges és súlytalan volt.

Én már a második szezonban sem szerettem, hogy milyen sokáig tartják egymástól külön utakon a karaktereket, mert együtt működnek a legjobban. Ez az évad ezt újra hangsúlyozta, hogy külön szálakon egyszerűen sokkal kevesebb a dinamika és az érdekességi faktor, mint amikor együtt néznek szembe a világ megmentésének a súlyáva.

Az utolsó jelenet az orosz bázissal és a demodoggal még inkább csak elkedvetlenített, jó lenne, ha már végre sikerülne valami újdonsággal előrukkolniuk, mert ez így nálam kasza lesz, max a 4. évad után. Kellene valami új rejtély, ami független.

Apropó hihetetlen, hogy mennyi karakter vált totálisan feleslegesség, hogy be lehessen áldozni őket a generikus sztori oltárán, az élen Billyvel. Mennyivel szórakoztatóbb volt már Billy, amikor csak mellékesen tűnt fel, szolgáltatva a Bad guy humort a második évadban.

Összegzésként:

1. évad: Ütős, friss koncepció, ami érzelmileg és dramaturgiailag is szórakoztató és szívhez szóló. 8/10

2. évad: Szórakoztató, néhány remek pillanattal és jó poénokkal. 7/10

3. évad: DÖGUNALOM jó zenékkel és jó helyszínekkel. 6/10

Silverhand - 2019. 07. 06. 18:11

Ha az operatőri munka és helyenként a “horror-jelenetek” nem lettek volna minőségiek, akkor ez a harmadik évad számomra eléggé gagyi lett volna.
A történet komolyanvehetetlen, a szereplők életszerűtlenek, a vicces beszólások garmadája már rendesen frusztrált…

A kliséözön nekem nem retro volt, hanem égő. Az orosz mumus nyilván magas és erős, és 250 töltény fér el a kalasnyikovjába etc etc. Elfáradtam a nézése közben.

Cardas - 2019. 07. 06. 23:36

nem szeretem ha háromszor egymás után ugyanazt a sztorit lenyomják a torkomon. volt pár mosolyogtató és eltalált jelenet, de ez egy ilyen vegetatív nulla volt, ami nem adott semmit a ST eddigi világához és karaktereihez. persze történtek velük események, becsajoztak és hasonlók, de semmi jellembeli kihívás vagy érdekes ötlet nem volt benne. Stagnálás az egész, biztos nem folytatom. Kár érte de vannak sorozatok amik többet produkálnak a puszta létezésnél, inkább azokkal töltöm az időt:/

winnie - 2019. 07. 07. 00:19

cardas: itt az a dilemma, hogy a gyerekek minden évben keveredjenek valami új, random természetfölötti dologba, ami vicces lenne, vagy inkább van egy természetfölötti, és azt mesélik el rêszletekben.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 07. 01:23

Nekem tetszett, volt benne finom feszültség és para, a csapat továbbra is nagyon jó és klisék minden mennyiségben

igen, a stranger things a klisék újrahasznosításából él

Ayrons - 2019. 07. 07. 09:18

Hopper biztos él és majd jön a ki szabadulása, meglepődnékbha ezt a klisét nem lőnek el. Amúgy az összes évad klisés volt csak az elsőnél az újdonság varázsa miatt nem vettük észre, a másodiknál már rezgett a léc. Az önismétlődés meg már a védjegye a sorozatnak, majd a következő évadban Hopper szállja meg valami.
És arra is mernék fogadnék, hogy a 4.evadban az oroszok tenyésztik és meg idomítani fogják a lényeket azok meg egy Alien 4es szökést hajtanak végre miközben a főszereplők is ott vannak.

winnie - 2019. 07. 07. 10:09

ha pedig megölik, akkor azt a klisét lövik el, hogy főhős feláldozza magát és meghal. ha van sapka, ha nincs sapka, mindent és az ellenkezőjét is lehet klisének nevezni. egy krimiben az is tipikus, ha a legkevêsbé gyanús a gyilkos, és az is, ha a leggyanúsabb.

megjegyzem, simán lehet, hogy kinyírják, ez amolyan kapu nyitva hagyás, hogy ha akarnák, akkor visszahozhatják, mert egy, amikor készült, nem lehetett tudni, hogy david harbournek lesz-e mozis karrierje, kettő, így bővan van mit kombinálni, mintha nem lett volna ez a vége, és sima ügy lenne, hog meghalt.

winnie - 2019. 07. 07. 10:10

jézusom, ayrons, ilyet ne írj, hogy nem vettük észre. a különbség, hogy aki dicsérni akarja a sorozatot, az akkor és most is azt írta, hogy klasszikusokokat idéz meg, azok előtt tiszteleg, aki meg szidni, az klisézik – mert olyan elemeket használ, amiket azok a klasszikusok tettek filmtörténeti jelentőségűvé és/vagy örökké emlékezetessé.

a stranger things mindig is bevallottam régebbi művek ismertségét használta ki, ezért szeretik olyan sokan, az alapfelállása is némely 80-as éves coming of age sztoritt idézi meg.

a kérdés csak az, hogy ez kinél csapódik le pozitívan, kinél negatívan.

Pipacs - 2019. 07. 07. 11:21

Spoiler:
Arról nem írtok (nem olvastam végig mindenkit) hogy El elvesztette a képességeit? Fontos kérdés pedig, főleg hogy visszajön-e majd még…

skiz0 - 2019. 07. 07. 11:53

Én nagyon-nagyon vártam, számomra ilyen Breaking Bad magaslatokban járt az első két évad – viszont ez az évad engem annyira nagyon nem vett le a lábamról..
Valszeg az is hozzájárult, hogy ez a nyári setting ez nem tudott annyira darkos lenni, mint egy őszi/halloween-i volt, amit az első két évadban tapasztaltunk..

A ruszki vonal szerintem kifejezetten ratyi volt, a ruszki “terminátorral” együtt, a végén akciózás – ahogy írtátok is – iszonyat ratyi és cringe volt, szinte majdnem hogy pörgetni kellett… :( :D

Szvsz zenék is elmaradtak bőven az első két évadhoz képest 1-2 kivétellel, valamint uncsi volt, hogy minden részben akár többször is Eleven bekötött szemmel ül a tévé előtt, krvára elcsépelt lett már a végére – úgyhogy lehet, hogy nem is baj, hogyha

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

esetleg tényleg elveszíti a képességét a kövi évad(ok)ra…

/SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

Btw, én úgy tudtam fixen 4 évadra terveznek, de aztán láttam, hogy jóeséllyel lesz 5. is majd?!

“The truth is we’re definitely going four seasons and there’s very much the possibility of a fifth. Beyond that, it becomes I think very unlikely.”

bvr - 2019. 07. 07. 13:47

Hm, hát nálam ez az évad nagyon kipukkadt sajnos… Azért annál sokkal-sokkal többet vártam hogy csak azért mert az első évad során megkedveltem karaktereket most majd bármilyen béna történetet végignézzek… Sőt, sajnos a történet szót szinte idézőjelbe kellene tenni annyira vékony és semmilyen volt ebből a szempontból. Ha ez egy random tinédzser felnövéstörténet/romkom/kaland/akármi lett volna simán elkaszálom egy-két rész után. Sokszor a kínos kategória volt (pl. Hopper karaktere mind Eleven mind Joyce (Winona Ryder) felé. Karikatúraszerű szkeccsek egymásra dobálása, amin David Harbour játéka menteni tudott legalább valamennyit de Winona Ryder és Millie Bobby Brown végképp kevés… (különösen utóbbinál, az első évados szerepre tökéletes casting volt, a 2. évad már határeset, most meg nálam egyértelműen a sok gyenge pont között van. Főleg mondjuk szembeállítva Max-et játszó Sadie Sink-kel.
Nagy pozitívum volt hogy legalább 8 részes volt csak az évad (ennek előre örültem), a baj csak az hogy még ezt a 8 részt sem sikerült élvezetesen kitölteni, nemhogy tartalommal, de jó karakterekkel, interakciókkal sem. Persze, biztos nehéz az első évad castingjánál eldönteni hogy később kiben mekkora potenciál lesz, de hát (megintcsak) ezért kell egy jó forgatókönyv, hogy ne kelljen kb csak színészi jelenléttel eladni a játékidő 80 százalékát. Mert rövidebb felsorolni hogy kikre lehet számítani: Dustin még mindig szuper, nekem Steve is továbbra is nagyon okés (és együtt is jól működtek a karaktereik, szuperül kiegészülve Robin-nal) , itt a karakterek is jók és a színészek is (a történetük meg so-so, de legalább nem is rémes) Hoppernál és Maxnál legalább elviszi a hátán a casting (valamint a főbb mellékkarakterek közül Bauman, és ott is leginkább a casting) , de a többiek közül talán még Lucas és Karen az aki legalább nem szemétrevalóak. A többiek ilyen sztorival simán kuka sajnos.
A következő évadot azért még elkezdem hogy legfőképpen sztori szinten lesz-e érdemi fejlődés, ha nem akkor részemről ez kasza, azért a pár karakterért meg pár jó pillanatért nem akarok végignézni még egyszer még 8 résznyi közepeset meg uncsit na meg főleg kínosan feszengőset.

bvr - 2019. 07. 07. 13:55

Hú, a Dustin-Steve-Robin triónál mivel ők az üdítő pozitív kivétel voltak azt viszont lefelejtettem hogy viszont aztán amikor Erica is képbe került az valami rettenet volt. Se a casting se hogy az a karakter az ilyen szövegekkel legyen comic relief, nem egyszerűen fejcsóválós volt hanem ki tudtam volna nyírni kb. az első perctől kezdve.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 07. 14:38

nem tudom melyik a kibeszélő topic, de tegyetek már egy linket az oldalsó sávba – ami felül van, az az első részhez van és oda nem ír senki

Benjy - 2019. 07. 07. 16:01

Ha akarom mondhatom, hogy ugyanazt a sztorit kaptuk meg pepitában harmadjára, de ez a sorozat DNS-e, szóval én semmi formbontóra nem számítottam. Mondhatni valóban azt kaptam amire befizettem, egy ambíciózus blockbuster sorozatot, amely megidézi a 80-as éveket és tiszteleg néhány ikonikus film előtt. Persze megvoltak bőven a hibái, nagyjából azok zavartak engem is, amiket winnie kiemelt, de összességében úgy álltam fel, hogy roppant mód élveztem ezt a cirka 8 órát. Részemről jöhet a folytatás.

Cardas - 2019. 07. 07. 16:17

cardas: “vagy inkább van egy természetfölötti, és azt mesélik el rêszletekben”

Attól szerintem nem lesz részletesebb hogy minden évben ugyanazt elmesélik. Ha kijön egy újabb terminátor, ami arról szól hogy megint visszajön egy robi ami meg akarja ölni a connor családot de nem jön össze, attól nem kapunk újat a franchise-ban. Ugyanez a ST esetében is.

FP Jones - 2019. 07. 07. 16:23

leggyengébb évad. unalmas volt.

winnie - 2019. 07. 07. 17:28

“Btw, én úgy tudtam fixen 4 évadra terveznek, de aztán láttam, hogy jóeséllyel lesz 5. is majd?!”

az ilyen “terv” dolgok, csak újságcikkeket segít eladni. mivel egy adott ponton a készítő nem tudja, hogy hol lesz a sorozat a következő évad végén, ezért csak homályosan tud utalgatni, amit felülírhat új szerződés, megkeresés máshonnan, színészek ráérése, stb. szóval általában +/- párral kell kezelni, illetve úgy, hogy nem végteleníteni akarják. a 4 évad azért logikus, mert a gyerekek felnőnek.

dukyka - 2019. 07. 07. 18:18

A sorozat mindegyik évadban tök ugyanazt a kört futja. Ettől függetlenül még meg lehetett volna úgy írni a 3.-at, hogy legyen benne legalább egy hangyányi meglepetés. Túl sok volt a karakter, hiányoztak a jó párbeszédek, erős jelenetek, ellenben jó pár kínosra futotta. Szóval gyenge lett.

Kya - 2019. 07. 08. 08:02

Szerintetek miért költöznek el? Tulajdonképpen senki nem akarja, mindenki szomorú, akkor miért?

Malachi - 2019. 07. 08. 09:13

A második évad után azt hittem, kipukkadt, de nagy örömömre simán magára talált a sorozat a harmadikra. Minden szempontból jobb a másodiknál és az elsőnél csak azért nem, mert az tök váratlanul gurított egy nagyon komolyat. Karakterek továbbra is hibátlanok, a sztori továbbra is pont annyira érdekes, amennyire kell – néha talán túl klisés, de kit lep meg végül is – a környezet hibátlannak tűnik, hangulat csillagos ötös, ráadásul tényleg remek kis humoros szövegeket írtak, ami egészen üdítő volt.

Szerettem, hogy (amennyire emlékszem) szinte egy az egyben vettek át beállításokat pl. a Terminatorból, meg hát nyilván a The Thinget is nagyon nyomatták, tucatnyi képnél éreztem azt, hogy “hú ezt már láttam, csak nem így, de jó” a BTTF meg az egyik kedvenc filmem, micsoda mázli, hogy pont 85. július 3.-án mutatták be, lehetett belőle háttérzaj.

Talán azt sem bánnám, ha itt lenne vége, de látszik, hogy számítanak a folytatásra – Hopper az orosz sitten, meg emlegették még a hálaadást és a karácsonyt, mivel eddig minden új évad valami amcsi ünnep köré íródott ez pont két lehetőség hazalátogatni és kalandozni. Összefoglalva remek élmény volt, üdítően jó sorozat.

kolgab - 2019. 07. 08. 12:11

ha valami az elég jó kezdés után borzalmasan visszaesik az, hogy lehet mégis 9.5? :D

Mate4182 - 2019. 07. 08. 13:44

Na, tegnap verge en is befejeztem az evadot.

nekem egy rossz szavam sincs (oke en se birtam Erica karakteret de ennyi belefert) cserebe viszont annyi mindent imadtam hogy osszeszedni is nehez

– tetszett hogy szetszedtek a csapatot, jo volt hogy tobb szalon fut a sztori de megis mindegyik izgi es erdekes

– tetszett az uj karakterek mint Robin vagy az orult csavo aki oroszul tolmacsolt, sot meg Smirnoffot is birtam :D

– tok jo volt hogy haladtak a korral es a sracok elkezdtek lanyokkal foglalkozni es tok atereztem mennyire ki voltak akadva a sracok hogy El meg a srac akinek most ha meghalok se jut eszembe a neve folyton cask smarolnak es lelepnek ido elott hogy kettesben legyenek

– a zene, a hangulat, a nosztalgiafaktor, a latvany mint az eddig 2 evadnak is mindig, most is hibatlan volt

– hiaba volt hasonlo a masodik evadhoz azert boven voltak kulonbsegek, aki ezeket nem latja az nem is nezte rendesen a sorozatot

– en ostoba barom nem neztem meg a stablista utani jelenetet szoval nekem a kommentekbol tok uj hogy a vegen van vmi amcsi aki fogsagban van meg hogy van egy demagorgon is valahol :D

Ha lesz negyedik evad nagyon remelem hogy Dustin es Steve az elso ket harmadaban az evadnak cask ketten fognak logni mert ok a legjobb kombinacio a sorozatban!

nalam ez 10/10 volt (az elso evad is, a masodik meg 9/10)

jelenleg az egyetlen sorozat aminel annyira jonak tartom az osszes evadot hogy ezek alapjan engem az se zavar ha 15 evadot terveznek

melvin - 2019. 07. 08. 14:14

Az első évad nagyon tetszett. Ha csak ezt a mostanit láttam volna, egyáltalán nem is érteném a hájp mizériát, így némileg igen. Ez az évad egy öncélú kliséhalmaz volt, ezért unalmas és erőltetett, talán önmaga paródiájának szánták (az ilyet eleve utálom, de oké, valaki szereti), de annak sem működött. Már az első epizód után megtorpantam, mert abban annyira nem történt semmi, hogy szerintem senkinek sem tűnne fel, ha hiányozna a sorozatból. De aztán kezdett kiderülni, hogy a karakterek nagyja is totál felesleges, történetről pedig kár beszélni. Szóval ez egy klasszikus agyatlan zs-kategóriás horror 1,5 óra helyett 7-8 órában, az tisztelgésnek azért elég masszív. Nos nem is értem a végére, nálam egyértelmű 1/10, főleg az előzmények miatt.

Bela43nj - 2019. 07. 08. 14:37

Parádés lett.

currahee - 2019. 07. 08. 18:03

en egyszeruen nem ertem, hogy az emberek miert rajonganak.
a szineszek elfelejtettek szineszkedni, bena ijesztgetessel operaltak az egesz evad alatt, semelyik szal nem tartott sehova.
amelyik jelenetben winona es a rendor voltak, legszivesebben attekertem volna. a legidegesitobb azonban a kis erica volt, uramisten.
siman 3/10, azt is csak a joindulat miatt.

walaki - 2019. 07. 08. 18:42

Azt hiszem megállapíthatjuk:
1. évad: egyedi, újdonság, érdekesség, ez mindenkinek bejött (már aki szereti ezt a műfajt és imád nosztalgiázni)
2. évad: annyira nem sikerült jól, de azért kicsit több volt, mint mégegy lehúzott bőr. Ez a széria leggyengébb évada a többség szerint.
3. évad: érezték a készítők, hogy harmadjára már muszáj domborítani valamit, ezért megpróbáltak újjítani. Hogy ez mennyire sikerült, arról alaposan megoszlanak a vélemények. De ettől függetlenül leszögezhetjük, hogy összeségében egy teljesen jó, kifejezetten élvezhető évadot kaptunk, aminek a pozitívumai kompenzálják a negatívumokat.

A klisékről: szerintem amikor bevallottan, szándékosan utánoznak valamit, azt nem igazán lehet klisének nevezni. Pl a Terminátor snittek egyértelműen nem lopottak voltak, hanem utalások és kikacsintások. Az, hogy terminátorszerű volt egy-egy beállítás, semmit nem adott a sztorihoz vagy a jelenethez, csupán megidézte a korszellemet, és szerintem pontosan ez is volt a cél. (Nekem mondjuk bejött a ruszki Terminátor, rettenesen szórakoztatott Swarci klasszikus póza a kalasnyikovval).
Ezzel szemben a szovjeteket ugyanúgy ábrázolni, mint a második világháborús filmekben szokás a nácikat, nem volt szándékos, nem is utalt konkrétan egy filmre vagy jelenetre sem, szóval az egyértelműen klisé volt. Szvsz. Egyébként az érezhető, hogy a készítők sem gondolták komolyan, inkább abszurditásával akartak sokkolni. Az pedig sikerült :-)

inajajani - 2019. 07. 08. 19:49

Tavaly ilyenkor nagyon utáltam a második évadot, mivel tulajdonképpen újraforgatták az elsőt, és semmi újat nem adott hozzá a rejtély megoldásához. Féltem, hogy a harmadik évad még kevésbé tér vissza a gyökerekhez, és így is lett.
Tulajdonképpen műfajt váltott a sorozat, és az első évad sötét itt-ott horrorba átcsapó hangulatából a harmadik évadra eljutottunk egy kalandfilm-vígjáték sorozatig. Csak hogy konkrétumot is említsek: A harmadik évad kiinduló konfliktusa abból adódik, hogy megnyílt egy új pláza a kisváros közepén, ami alatt egy szovjet katonai kutatóbázis van, és a pláza tulajdonképpen csak fedőcég. Hát ilyesmit eddig csak a South Parkban láttam. Olyan egész részes ScoobyDoo üldözések vannak ezen a bázison, hogy a könnyem is kicsordult. Amikor az utolsó rész közepén a szörnyes-autós üldözés közepette felcsendült a „Never-ending story” az volt számomra az idei év legmaradandóbb sorozatélménye. Merthogy igen, én kegyetlenül élveztem a 3. évad hangulatát. Mostanra ért be annyira a sorozat, hogy ha teljesen elhagynák az egészből a természetfelettit, a szereplők közötti dinamika simán elvinné a hátán a műsort.
Tehát, ha a 80-as évek hangulata és a szereplők miatt szeretnéd megnézni, akkor biztosan nem fogsz csalódni. Viszont ha a rejtély és a „tótágas” titkai érdekelnek, akkor sajnos rossz híreim vannak.

Ui.: Most jobban belegondolva a „tótágas” is igazából csak hallucinációk/visszaemlékezések formájában van jelen az egész évadban.

Rambo - 2019. 07. 08. 21:05

Kya: Szerencsétlen család 2 évadon keresztül szenvedett a várostól,ezek után én is rohannék az anyuka helyében.

Kopasz - 2019. 07. 09. 09:10

A hetedik résznél tartok. Ami egy kicsit vicces nekem hogy ez a Mind Flayer szabadon mászkál a városban, és Hawkins lakóinak egyáltalán nem tűnik fel? :D

Kopasz - 2019. 07. 09. 09:53

A másik, ami nekem nem derült ki, vagy elkerülte a figyelmem. Az oroszok, miért is akarták megnyitni a kaput? Mi volt a terv?

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 09. 10:48

Az engem is érdekelt volna, mi a cél a kapunyitással, gondolom ki fog derülni 4. évadban.

Egy darabig engem is idegesített, hogy tudtak észrevétlenül bázist építeni a ruszkik, aztán kapcsoltam, hogy a ruszkik építették a plázát, azzal el lehet fedni a bunker építést is

twnwbd - 2019. 07. 09. 10:55

Sokan leírtak már hasonlót ahhoz, amit én gondolok a 3. évadról. Hosszan lehet sorolni a hibákat: a sztori borzasztóan vékony, tele van következetlenségekkel, teljesen röhejes elemekkel (a fenti, scoobydoos hasonlat nagyon ül) stb. És mégis, mindennek ellenére borzasztóan jól szórakoztam. A nosztalgia meg karakterek tényleg viszik a hátukon az egészet. Az új szereplők is: Erica szerintem vicces (bár kicsit fölösleges), Robin (különösen Steve-vel együtt) zseniális. (A felnőttek sokkal unalmasabbak voltak. És valóban, azt hiszem, kezd túl sok lenni a szereplő. Ezek miatt, ha rajtam múlna, Hopper nem támadna fel, de fogadok, hogy nem rajtam fog múlni.) Szinte minden részben van néhány “katartikus” pillanat. Külön kiemelném Robin coming-outját, és persze a mindent-vivő neverending storys jelenetet. (Ezeket majd a hét jelenetéhez is beírom.) Jó volt, na.
Ebben az évben kevés időm ellenére már láttam négy kiváló sorozatot (Csernobil, Cobra Kai, Sex Education, Stranger Things, kb. tetszési sorrendben), úgyhogy elégedett vagyok.

Ayrons - 2019. 07. 09. 13:03

Visszaszívom ne legyeb vége a 4.evaddal ott zárják le a ruszki történetet az 5 evad pedig 20 évvel később játszódjon amikor már felnőttek. Jó kis Stephen King AZ koncepció

ThomassLord - 2019. 07. 10. 07:35

SPOILER

Nekem olyan érdekes, hogy kérdés, hogy Hopper meghalt-e. Pedig annyira egyértelmű, hogy átugrott a kapun Upsidedown-ba. Direkt befutott a végére pár biodíszlet a terembe, csak hogy lássuk őket elporladni, de Hoppert pont nem látjuk emiatt? Na, pont akkor ugrott a kapuba. A kamcsatkai jelenet pedig vastagon aláhúzta a feltételezésemet. Az oroszoknak sikerült kaput nyitniuk, innen van Demogorgonjuk, és Hop is azon át szökött vissza.

Emiatt a búcsú nálam csak részben működött, de lányos apukaként azért erős volt. A szezon nagyon tetszett, bár kellett két rész megszokni a viccesebb hangnemet, főleg az új Hopot. De a búcsúlevele azt is megmagyarázza, miért ilyen. Mert El miatt feljött a “barlangból”

winnie - 2019. 07. 10. 09:06

Ayrons: ez nem ér! én már az első évados kritikámban is ezt javasoltam:))

winnie - 2019. 07. 10. 09:08

ThomassLord: szerintem épp az a lényege, hogy ha nem mutatnak semmit, akkor a néző számára bármi lehet. ha meg akarják őt ölni, akkor is lehet, hogy jobb megoldás így tálalni, hogy maradjon buzz, és simán lehet, hogy bár úgy tűnhet, hogy nem halt meg, valójában meghalt. például a búcsúlevél is ezt igazolhatja.

(persze valójában, mint írtam, arról lehet szó, hogy a készítők sem tudták, hogy lesz-e a színész a negyedik évadban vagy nem.)

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 10. 09:27

Nagy pacsi a készítőknek a Firestarter plakátért az egyik kirakatban! :)

Llew - 2019. 07. 10. 11:20

Szerintem bitang jó volt, én remekül szórakoztam rajta. A nosztalgiát sem éreztem soknak, nagyon jól megfogták a hangulatot. A karakterek továbbra is magukkal ragadóak. Nekem simán jöhet még így a folytatás.

denee - 2019. 07. 10. 13:24

Szerintem ez messze a leggyengébb évad, ettől még jól szórakoztam, egy nap alatt ledaráltam mert nézeti magát. Viszont nem jött be, hogy ennyire komikusra fogták a figurát, tetszettek a poénok, sokszor felnevettem, de ettől még túl sok volt, kinyírták ezzel azt a feszült hangulatot amit felépítettek az előző 2 évadban, főként az elsőben. Nyilván nem kasza, de csalódás.

SPOILER
Billyt sajnálom mert az ő karakterében még sok elvarratlan szál volt, kihagyták a ziccert, újabb ok amiért csalódás ez az évad.

denee - 2019. 07. 10. 13:27

Még annyit hozzáteszek, hogy ez kísértetiesen emlékeztet a Supnatra, hogy már csak a sorozat hangulata és a karakterez/színészek miatt jó, meg minden második mondat “fanservice”. Csak az a baj, hogy ez még csak a 3. évad és már itt tartunk.

Jack Bauer - 2019. 07. 10. 13:56

Szuper volt. Nem rontották el.

A második évadot simán verte.

Acheron - 2019. 07. 10. 23:39

Elkezdtem olvasni a kommenteket, és meglepődtem. Inkább abba is hagytam.
Én iszonyat jól szórakoztam. Két nap alatt ledaráltam. Az első-kettőt nem újráztam előtte, lehet ez is hozzáadott ahhoz, hogy így érezzek.
De nagyon működött nálam minden. A karakterek akiket megszerettünk, ugyanolyan jó a dinamika, a párbeszédek, a humor, hangosan szétröhögtem magam jó pár dumán, vagy jeleneten, a látvány, nagyon odatették magukat mindenben, a színek csak úgy pompáznak. Persze, hogy beletudnék kötni, de nem akarok. Gyermeki boldogsággal néztem minden egyes részt, és ez remek érzés volt.
Én lezártnak tekinteném, mert szép volt a vége. De azért volt még egy jelenet ami nyitva hagyja a biztonság kedvéért. Ha lesz negyedik, én azt is megnézem, de ha nem úgy is rendben, mert megkapta a méltó befejezést szerintem!

winnie - 2019. 07. 11. 05:20

Acheron: ezért is hasznos szerintem sok véleménnyel tisztában lenni, hogy az ember lássa, hogy nem mindenki ugyanúgy ítéli meg a dolgokat. ezek nélkül nem lenne árnyalt a kép.

Geza Kovacs - 2019. 07. 12. 00:36

Jó volt, tetszett, talán a legjobb évad eddig.

Shed - 2019. 07. 12. 17:25

Minden részét imádtam.

Mikor duetteznek Dustinék és közben mutatják a többiek arcát, az valami fenomenális, de lehetne még sorolni a jeleneteket.

Abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy némelyik karakter háttérbe szorult, és a teljes banda nagyon keveset volt együtt. Ezt én is sajnáltam, mert ők együtt nagyon jók. Reméltem hogy behozzák 8ast vagy valamelyik másik tesót is, de sajnos az is kimaradt.

Ezzel együtt 10/10.

Jöhet a következő évad.

Gerion - 2019. 07. 12. 18:20

Rossznak nem volt rossz, de valahogy többet vártam. Például, ha már a múlt évadban behozták a Nyolcaskát, azt a vonalat is ki lehetett volna bontani. Él -e még valaki a 001-től a 010 számú versenyzők közül, stb.

Shred - 2019. 07. 13. 12:57

Nálam ez nagyon felemás évad lett. A szokásos dolgok tetszettek (80-as évek megidézése, a szörnyeffektek), de iszonyú eltúlzott, túltolt dolgokkal pakolták meg, az előző két évad nem volt ennyire szájbarágós. Amikor Mike jó tanulóként felmondta a leckét, hogy El nem az ő tulajdona, hanem önálló, független személyiség, akkor a falat kapartam, a végén meg a Neverending Story duettnél meg már szabályosan szégyelltem magam az írók helyett is. Az a jelenet szerintem az összes évad mélypontja volt.

Tóth Zoltán - 2019. 07. 13. 17:05

Ugye a finálé után után szereplők listáját követően más is látta a “rejtett jelenetet” ? :-) mert mintha nem mindenki a hszek alapján…

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 13. 18:36

szerintem a Neverending Story duett volt az egész sorozat egyik leghatalmasabb jelenete, szakadtam rajta :D amikor a többiek oltják vele Dustint, az is hatalmas :D

Andaxin - 2019. 07. 13. 20:31

Walaki

Nekem egy felvetésem,hülyén fog hangzani,azzl kapcsolatban,hogy hogyan tölthették fel ennyi orosz emberrel a bázist. A végén az oroszországi börtönben elrángatták az oroszt a humanoid elé,de lőtte említették hogy ne a Jenkyt hozd.Namármost szerintem a Jenky az szerintem Jim Hooper. Szóval az oroszok feltalálták a teleportálást,így lehettek kapcsolatban az Amcsi bázissal,így tölthették fel emberekkel. Ha Hopper él,akkor csak így lehet megmagyarázni hogy hogyan…Végül is egy Stranger thingsben minden megtörténhet..

ruszki - 2019. 07. 13. 23:21

Számomra döbbenet, hogy Oroszokat említenek sokan, még a cikkíró is mikor a 80-as években Szovjetunió volt még, és Szovjetek. Ez nagyon pontatlan megfogalmazás.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 13. 23:26

netflix külön kirakta a neverending-es jelenetet :)

https://www.youtube.com/watch?v=O5HQ1sZseKg

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 14. 03:01

@ruszki:

Teljes mértékben egyetértek, hiszen mi magyarok is így neveztük őket mindig, jellegzetes mementó 1956-ból a “szovjetek haza!” szlogen úton-útfélen ábrázolása.

Remélem az oldal készítői a jövőben törekedni fognak a történelmi hűségre!

winnie - 2019. 07. 14. 08:25

ez részletkérdės, de az efféle mesterséges konstrukciók irrelevánsak. attól, hogy az ország neve szovjetunió volt, ők (a szereplők) még oroszok voltak, szerintem egyszerűen csak nem mindenki tudja, hogy milyen viszonyban voltak a bőséges nemzettudattal bíró tagállamok lakói oroszország anyácskával és a szovjet elnevezéssel. nyilván a származásom révén erre jobb rálátásom van, és abszolút nem véletlenül hivatkoztam rájuk így.

de, ami fontosabb, ha az itthoni, közbeszédbeli hivatkozásokat említjük, akkor szerintem sokkal többeknek ismerős a ruszkik haza kifejezés. ha már 56, akkor itt van két korabeli fénykép, amik random példát mutatnak, nem reprezentatívak, de jelzik, hogy nem példa nélküli a jelenség:

https://mult-kor.hu/image/gallery/1539/.1000×1000/9896.jpg

https://mult-kor.hu/image/gallery/1539/.1000×1000/9883.jpg

Isaac - 2019. 07. 14. 09:53

Tegyük a szívünkre a kezünk,az aki utálta és az is aki imádta a duettet a végén, pár éve múlva ha megkérdezik mi volt az a momentum ami beugrik elsőre a 3. évadból ,ez lesz az :D Pl nekem az első évadban,kb ET biciklis jelenet és El megröpteti a furgont lassítva a fejük felett ;)

twnwbd - 2019. 07. 14. 10:23

Nem volt olyan, hogy szovjet nép, mint ahogy pl. jugoszláv sem. Ukrán ismerősöm mondta, hogy utálta, ha orosznak hívják őket, de azt még jobban, ha szovjetnek.

Haksi - 2019. 07. 14. 11:08

Végignéztem.

Stranger Things S01: 9/10 – nagyon jó.
Stranger Things S02: 8/10 – jó.
Stranger Things S03: 7/10 – erős közepes

Nálam valahogy lejtmenet, akartam szeretni, de nem igazán tudtam, bár tény hogy rengetek zseniális és ahogy a kritika írja cool jelenet volt benne, de éppen ez a baj hogy ezek csak jelentek, mert a részek egytől egyyig közepesek (kivéve a finálé) Mert bár, az orosz alapszál bárennyire is baromság hatalmas ötlet volt, akárcsak a kémstory, a gyerek még mindig nagyon jók, de az évadot Dustin, Steve és Robin viszi! Nekem az orosz Terminátor jelentei is nagyon tetszettek.

De egy csomó minden nekem nagyon nem jött át:
– a vágás, a tempó – sokszor mint egy videóklipp
– a harsányság, nem tudok jobb szót, sokszor csak kiabálnak egymás szavába, mindenki mondja a magáét, ezek a jelenetek totál túl voltak tolva – értem én hogy pörgés van, de sokszor azt éreztem hogy fogják már be egy pillatra, vagy csak ne legyen vágás 2 percig könyörgöm!!!
– Jim Hopper karakteréből szerintem bolondot csináltak. A játéka jó, csak éppen olyan harsány megint ez a szó :) lett ami számomra karakteridegen volt.
– a szörny… nem azért mert undorító, hanem mert semmi szerepe nem volt annak hogy ilyen legyen, ja és kicsit se volt félelmetes.

viszont legalább az előző évad filler epizódját jó hogy nem folytatták, az totál kilógott. Maradtunk Hawkins-ban.
Kell ez a sorozat de én jobbat vártam. Bár ez az én bajom…

Shannen - 2019. 07. 14. 11:26

Hát én ezt nagyon imádtam. Kicsit tovább tartott végignézni az évadot, mint terveztem, de így legalább tovább tartott.

Simán jobban bejött, mint a 2.évad. Iszonyatosan jól szórakoztam, a díszlet, a ruhák, a zenék mind-mind kifogástalanok voltak.
Szerintem is sokkal viccesebb lett az idei szezon, ami baromi jót tett neki, tekintve, hogy a fő történés, a szörny elleni harc, stb. az kicsit önismétlés volt. És igen, az oroszok jelenléte Hawkings-ban totál hiteltelen volt és kicsit eleinte kizökkentő is, de miután elfogadta az ember, hogy 1 év alatt felhúztak a pláza alatt egy szupertitkos szuperbázist, onnantól kezdve már jót lehetett szórakozni az egészen.

Amúgy szerintem a horror részére is rá tettek egy lapátra, elég sok volt az undi véres, húsos, testrészes rész. De a poénok ezt is tompították.

Egy percre nem állt le az évad, ami azért ritka. A szereplők meg annyira zseniálisan vannak megírva, hogy bárki került is bárkivel párban, az remekül működött. A Steve-Dustin majd a bedrogozott Steve-Robin páros baromi szórakoztató volt. Hopper-ék négyese is fergeteges volt. Erica-t én nagyon bírtam, amikor levágta a monológját mielőtt bemászott a szellőzőbe, na hát azon fetrengtem. Meg amúgyis, többen is olyan monológokat kaptak idén, hogy szinte folyt a könnyem a nevetéstől (pl. Dustin, Murray vagy Hopper). Talán csak Nancy-éknél volt egy kis visszafogottság, bár ott meg elég izgalmasak voltak a történések.

A finálé végén még az érzelmi gyomros is meg volt, bár afelől egy szemernyi kétségem sincs, hogy Hopper-t fogjuk még látni a folytatásban, akár az oroszoknál van fogságba, akár máshol. Kizárt, hogy David Harbour nélkül folytassák, és igen, nincs még berendelés hivatalosan, de szerintem min. 1 évad még biztos van a sztoriban és ennél érzéseim szerint egy fokkal kerekebb lezárást terveznének a készítők a sorozat legvégén.

Ja és igen a Neverending Story-s jelenet abszolút priceless volt. Tuti ott lesz év végén az idei legemlékezetesebb jelenetek között.

Mortanius - 2019. 07. 14. 21:52

Csalódás lett végül sajna. Egy unalmas komédiát csináltak a sorozatból.
Csak a 80-as évek(amit imádok)feeling miatt néztem végig.

Hellhound - 2019. 07. 16. 15:47

Nagyon jó volt ez az évad is, szerint bármennyit megtudnék nézni belőle. Azonban úgy érzem, hogy kezd egy kicsit unalmassá válni a formula, mert ha jobban belegondolok mind a három évad ugyanarról szólt. Jön valami szörny a másik világból, aztán győzzük le. Elég tehetségesnek tűnnek a készítők, nem igaz, hogy más izgalmakat nem tudnak kitalálni. Emellett a sima filmes klisék is kicsit erősre sikerültek, pl a Terminátor pasas meg a James Bondos oroszok főhadiszállása, de ezt meg jóhiszeműen betudom annak, hogy abban a korban ezek voltak a menő dolgok filmes szinten meg politikában is, és ezt akarták éreztetni. Ugyanakkor lehetett volna egy kicsit finomabban is. Valahol olvastam, hogy a nosztgalgikus feeling miatt nézi az illető, nos kicsit úgy érzem én is, hogy a legnagyobb értéke ez lett a sorozatnak. De ez viszont tényleg akkora érték, hogy a több fölé szárnyal. Én simán megnéznék olyan részeket is, ahol semmi mást nem mutatnak, csak, hogy milyen volt akkor a gyerekek élete.
Ja illetve nekem még az is kicsit kiábrándító, hogy a színészek/karakterek kezdenek felnőni. Tudom, hogy ez az élet rendje és nem lehet visszafordítani, de sokkal érdekesebb volt amikor kicsik voltak, most meg olyan fura, hogy más sem csinálnak, csak csókolóznak a szobában.

twnwbd - 2019. 07. 16. 20:34

Hehe, nem csak az itteni kommentekben merült fel a Scooby-Doo. (Kb. 0:45-től)
https://www.youtube.com/watch?v=iLvwuRGzJIA

SpentRocket - 2019. 07. 17. 08:09

Én is befejeztem, ráadásul úgy, hogy előtte újranéztem az első két évadot. Azt nem gondolom, hogy ez a leggyengébb évad, de az biztos, hogy sok minden változott. A 2. évad tényleg eléggé hasonlított az elsőre, csak minden nagyobb szabású lett, a 3. évad viszont más. Talán ez amiatt is így van, hogy (ha jól tudom), akkor a második évad kicsit felkészületlenül érte az írókat, míg a harmadik évadra (és a folytatásra) tudatosan készültek (ld. végefőcím utáni jelenet). Ha jól tudom 4 (maximum 5) évadra terveznek, és ezzel a befejezéssel akár meg is ágyazhattak a sorozatzárásra (SPOILER: Hop vissztér, összejönnek Joyce-szal, aki visszaköltözik Hawkins-ba).
Az egészévad számomra, a sok poén ellenére sötétebb lett, erősebb a szörny is, mint korábban, El-re pedig még sokkal több hárul, mint korábban. Az viszont tetszett, hogy a vége nem a szokásos szupererős megoldás lett, hanem El-nek elmúlt a szuperereje. (Ez egyébként mitől? Még maradt benne a szörnyből? Mert a plázában a vére “mocorgott”. Vagy nincs ebben ennyi, csak én képzelem?) Úgy gondolom, hogy a változtatás összefügg azzal, hogy nőnek a gyerekek, akik a következő évadban már inkább fiatal felnőttek lesznek, és emiatt teret kell nekik adni, hogy lehessen személyes sztorijuk is, talán ezért voltak kevesebbet együtt. Amikor viszont együtt voltak, azt nagyon erősen megjelenítették képileg is. Az is tetszett, hogy már a korábbi évadokra is visszautaltak, sok kamerabeállítással pl. (Hop házában mikor várják a szörnyet, az kb egy az egyben a második évadnak az a jelenete, mikor El visszatér.)
A végén vártam a happy endet, ami számomra nem jött. Az egyik ugye Hop sorsa (nyilván visszajön, de akkor is), a másik meg a költözés, és hogy mindenki sír. (Itt is a visszautalás: a második évad végére megkapjuk El és Mike csókját, most meg szerelmet vallanak egymásnak, vagyis inkább El Mike-nak.) Számora a 2. évad befejezése kerekebb volt, itt nagyon éreztem a cliffhangert, amit nem vártam és nem is számítottam rá, ezért annyira nem tetszett.
Az igaz, hogy sok lett a szereplő (ráadásul szerintem a polgimester és a főszerkesztő nagyon hasonlít egymásra, sokszor kellett egy-két másodperc, mire beazonosítottam, hogy kit látok), és igen, sok a harsány jelenet, Joyce és Hop túl sok volt néha. Oké, ezzel még jobban megágyaztak Hop eltűnésének, de mégis túl sok volt.
Összességében: vártam nagyon az új évadot és szerettem. Szerintem a sztori is jó volt, még a következetlenségekkel is, mert igazából egy mesét látunk, így engem nem zavart. Jöhet a következő, sőt: legyen 5 évad, de a legvégén nekem mindenki boldog és elégedett legyen, tótágas pedig legyen végleg zárva! :)

itchap - 2019. 07. 18. 09:38

Jó volt ez, kicsit talán kapkodós a végén, de belefért. Említette itt valaki feljebb, hogy mi az, hogy a végén jön a felmentő sereg? … Nos, kérem ez egy vérbeli 80’as évek filmjeit, és kultjegyeit felsorkoztató sorozat, és pont ezért történnek úgy benne a dolgok, mint anno azokban a filmekben is. Nagyon sok utalás van minden epizódban, és tök jó ezeket észrevenni. (Nyilván nem a Terminator utalásra gondolok, mert az szájba volt rágva)
Egyébként nekem most ez az évad egyáltaláb nem sikeredett félelmetesre. Igazából a gyerekek szörnyes szála nem volt rendesen összerakva. Ha belegondolok, mire voltak képesek a demodogok és mennyire volt kétballábas és esetlen ez a pókszerű nyálka lény… nos, ez inkább vicces volt. Hiányoltam az upside down világát, abba mindig beleborzongtam korábban.
Legjobb karakter: Bald Eagle
Továbbra is legidegesítőbb karakter: Mrs. Byers
Komolyan, már-már azon voltam mindig, hogy áttekerem azokat a részeket, ahol Winona sivalkodik. (Kb. csak erre volt képes mindig, uncsi)
Nos, egy szó mint száz, bejött az évad, bár a két egymás mellett menő szál sokat elvett egymástól.
7/10

itchap - 2019. 07. 18. 09:41

@ruszki: Én gyerek voltam a szocializmus idején és soha nem mondtuk azt, hogy szovjetek… “ruszkik, vagy oroszok”, de nem szovjetek.
Nyilván az újságban azok voltak, de a köznyelvben nem.

Dark Archon - 2019. 07. 18. 21:12

SpentRocket: El kiszedte a lábából a miniszörnyet, amire Hopper rálépett. Ez később beolvadt a nagy pókba, miután odalépett. Tadaaa… így vette el az erejét.

Billy-t sajnáltam egyedül, jó rosszfiú volt. Egyébként a fentebb már taglaltakhoz hasonlóan nekem is erősen vegyes a megítélésem erről a 3. évadról.

romanista - 2019. 07. 18. 22:10

Nem sok sorozatra tudnám mondani, hogy különleges hangulata van. A Stranger Things ezen kevesek egyike.
Egyszerűen nem is érdemes elemezgetni, hibákat keresni, mert semmi sem tökéletes.
De ez a sorozat egy olyan korba repít vissza, ami felejthetetlen volt és nekem abszolút pozitív.
Bármeddig el tudnám nézni, bár közben ez egy nehéz érzés is egyben, de Hopper szívhez szóló szavai beszéljenek helyettem:

So, I think that maybe that’s why I cam in here, to try to maybe…stop that change. To turn back the clock. To make things go back to how they were. But i know that’s naive. That’s just…not how life works. It’s moving. Always moving, whether you like it or not. And, yeah, sometimes it’s painful. Sometimes it’s sad. And sometimes…it’s surprising.

Köszi Duffer brothers.

tommy - 2019. 07. 19. 01:52

minden sorozatban amit nézek plot armor van a szereplőkön, de hogy még a tökéletesen lezárt karaktert se lehet elengedni? tegyük súlytalanná a drámát egy gagyi főcím utáni jelenettel, grat grat. pont felnőnek a gyerekek, itt lenne az ideje, hogy Hopper nélkül is helyt álljanak.

SpentRocket - 2019. 07. 19. 10:25

Csak mondom. A rajongóknak: :D[L:https://store.steampowered.com/app/1097800/Stranger_Things_3_The_Game/%5DStranger Things 3 – The Game[/L]

Illetve a 2. évad után kiadott mobil app is szórakoztató: [L:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bonusxp.legend%5DStranger Things: The Game[/L]

Dark Archon - 2019. 07. 19. 11:35

SpentRocker: LOL. Hát persze, hogy kellett egy gagyi, vállalhatatlan játék is, ahogy a 80-as évek sikerfilmjeinél voltak.

SpentRocket - 2019. 07. 19. 13:12

@Dark Archon: én azért rápróbálok… ;) Még akkor is, ha gagyi. Úgysem játszok igazán semmivel, már kinőttem belőle. Lehet, hogy pont én és a hozzám hasonlóak vagyunk a célcsoport. :D

CrashBoostZoom - 2019. 07. 19. 17:28

Ez elég gyenge eresztés volt. Én több “stranger things”-et és sokkal kevesebb tini drámázást szerettem volna látni. Kár érte.

Na mindegy. A következő évadra minden adott, hogy tiszta lappal és elölről kezdjenek mindent. Sőt az lenne a legjobb ha kukáznák az összes szereplőt és egy más helyszínen, más karakterekkel lenne az évad.

MrKrabs - 2019. 07. 20. 07:24

Azon gondolkodtam, hogy ha Hopper meghalt, akkor az Suzy hibája, mert a Neverending Story miatt nem tudták még az orosz megérkezése előtt elfordítani a kulcsokat…
Ha meg nem halt meg, akkor Elnek azért ‘kellett’ elvesztenie a képességeit, hogy telepatikusan ne tudjon kapcsolatba lépni vele és meglepődhessen, hogy él.
(Plusz az első évad végén Ellel is lebegtették, hogy túlélte-e a demogorgon támadását.)

Az viszont tényleg minden logikát felrúgott ebben az évadban, hogy nemcsak, hogy az oroszok egy ekkor bunkert tudtak építeni, de az elmúlt évad eseményei után senkinek nem jutott eszébe egy kis helyőrséget hátrahagyni, hogy ha ‘talán’ újra gond lenne, akkor azonnal tudjanak reagálni. Az első évadban még rendben volt, hogy senki nem számít a szörnyekre, itt már nem annyira.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 20. 13:10

MrKrabs: a plázával együtt építették a bunkert, bár azért így is erős kicsit a dolog :)

Ayrons - 2019. 07. 20. 18:42

Javában dúl a Csillag háború projekt versenyeznek az amcsik és a szovjetek de csak úgy pikk pakk felhúznak egy bunkert meg egy plázát és egy komplett helyőrség bemegy oda mert lefizetik a polgármestert. Aha hát persze.
Arról nem beszélve ,hogy senkinek se esik le egyből mikor kiderül ,hogy a ruszkik vannak a háttérbe miért vannak a városba. Joyce és Hopper is hamar megnyugszanak mikor megtudják nem a kormány vásárolja a földeket mert akkor nincs gond a Upside down körül. Dustin is csak Robin által közölt nyilvánvaló tény után kapcsol. Minimum Hoppernek azonnal kapcsolni kellett volna mikor kiderült hogy a ruszkik milyen földeket vesznek és miér,t vajon miért pont az istenháta mögötti városba teszik ezt. Némelyik karakterből olyan hülye lett hogy fáj és Hoppernél ez nagyon kijön. Főképp nála, aki egymaga rájött Will kamu holtestére.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz