login |

Legion: kezdett a 3. évad

2019. 07. 05. 14:50 - Írta: winnie

70 hozzászólás | kategória: kritika,

Pretty sure you’re making that up.

Hahh, már megint az a fránya pszichedélia! A Legion nem okoz csalódást. Mármint, mint sorozat okozhat, és azok sem voltak oda a 2. évados elborultságért, akik egy Charles Xavier fiáról szóló mutánsos Marvel-sorozatot vártak, de olyan szempontból tuti nem fogunk csalódni az S3 kezdésében, hogy csak kapkodjuk a fejünket a képi megoldások láttán, a sztori prezentálásakor, illetve az ötletorgiát megtapasztalva.

A nagy kérdés persze mindig is az lesz, hogy vajon a Legion csak random ötletek halmaza, egymásra dobálása, vagy van is valami rendszer a látszólagos őrültség mögött? Abban biztos vagyok, hogy sokan még a kitartó nézők közül is az előbbiről vannak meggyőződve, s épp ezért lettem volna szívesen légy az írószoba falán, mert nem semmi élmény lehetett volna végighallgatni azt, hogy Noah Hawley és csapata miképp építi fel a mindfuck-ot.

De a néző legalább látja a végeredményt, nem? Azonban mi a helyzet szegény színészekkel? Lehet, hogy a szezonnyitóra nézve kritika, amit írok, de folyton az járt a fejemben, hogy míg egyes főszereplők lehet, hogy nagyjából képben vannak azzal, hogy melyik elborultságnak mi a funkciója, a mellékszereplők és epizodisták totál sötétben tapogatóznak: a rendező kér tőlük valamit, aminek szerintük se füle, se farka, totál fogalmatlanul megcsinálják, és most talán visszanézték, hogy mi is sült ki belőle, hogy aztán jó eséllyel ugyanúgy ne értsenek semmit.

A 3×01 egyébként tök jól kezdődött, az első 15-20 percben egy új karakter útját kísérhettük végig (képes időutazásra és a Switch nevet adták neki), és segítségével végre kívülállóként láthattuk David-et, akinek így végre nem kellett támaszkodni a megbízhatatlan szemszögére. Mert ugye az nemrég kiderült, hogy bizony a Legion ő nem csak a főhőse, hanem a rosszfiúja, Hawley ezzel játszotta ki a “főgonosz a saját történetének főhőse”-kártyáját.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Az S2 zárására elég sötét fordulatot követően került sor, mindenki eldönti, hogy a saját értékrendje szerint mennyire tekinti nem erőszaknak a történteket, a készítői szándék ennek az ábrázolása volt, más kérdés, hogy a megvalósítás során és a Legion-ös csavar révén nem biztos, hogy ez jött le. A lényeg a lényeg, hogy talán már nem is az a kérdés, hogy van-e megváltás David számára, hanem, hogy Syd sikerrel jár-e a rá való vadászatával.

Valójában sikerrel járt, mert ugyebár megölte a magát agymosott szektásokkal körbevevő David-et, aki áldozatnak tartja magát és élvezi a hatalmát, és közben az a kérdés is eldőlt, hogy vajon mentális problémái vagy szuperképességei vannak (mindkettő!). Azonban Switch révén a megölés nem ragadt meg, vissza lett csinálva.

Egyébként az a döbbenet ebben a sorozatban, hogy miközben az az érzése a nézőnek, hogy a stáb különböző feladatokért felelős egységei totális szabadkezet kapnak azzal, hogy éljék csak ki magukat nyugodtan, valahogy mégis minden piszkosul a helyén van megvalósítás tekintetében. Minden jelmez, minden díszlet és minden zenei betét. Egyszerre jellemzi az audiovizuális világot egyfajta disszonancia és homogenitás.

Nem hiszem, hogy a Legion az évadnyitóval ne maradt volna hű önmagához, de amennyire élveztem az első felét, úgy vált számomra fókuszavesztetté a folytatás. Nyilván mindennek megvolt a funkciója, de valahogy nem tudtam szimpatizálni egyes írói döntésekkel, és a kezdeti lelkesedésem is lelohadt némiképp. Mintha később megint belegabalyodott egy kicsit az önimádatba a sorozat – ha egy fokkal felszabadultabb lenne és nem ragaszkodna görcsösen az “eredetiséghez”, és ha képes lenne normálisan kihasználni Lenny karakterét, akkor biztosan többre értékelném. Azért egy heti tripnek nem rossz a rajongók számára.

Ja, és remélem, hogy azért az időutazást a folytatásban kreatívan fogják továbbra is használni.

70 hozzászólás Ne habozz!

Geza Kovacs - 2019. 06. 25. 21:19

Bekábultam az első 15 percen, utána majdnem elaludtam, a történet valahol fél óra után kezdődött, de már meg se próbálom megérteni. Az eddigi LSD trip jellegű műsorhoz most behozták az időutazást is (nem mintha eddig tiszták lettek volna a történeti síkok), és így aztán ember legyen a talpán, aki leszűr belőle valamit. Bár aki ezt megérti, annak lehet nem merek a közelébe menni ;-)

AlfStokes - 2019. 07. 03. 18:22

En is azon gondolkodtam az epizod kozben, hogy ezen meg David Lynch is csak vakarna a fejet :)

fv - 2019. 07. 03. 20:53

Most, hogy ezt írtátok (hogy nehéz értelmezni) – most gondolkodtam el azon, hogy lehet, hogy ennek az egésznek a végén lesz valami értelme is. Ha ez így lesz, akkor megelőlegezem neki a minden idők legjobb sorozata címet. De ha nem áll össze, akkor is benne lesz az első ötben.

JKJ - 2019. 07. 05. 15:08

“A nagy kérdés persze mindig is az lesz, hogy vajon a Legion csak random ötletek halmaza, egymásra dobálása, vagy van is valami rendszer a látszólagos őrültség mögött?”

Sajnos a válasz mindig az, hogy nincs rendszer.

FP Jones - 2019. 07. 05. 15:18

nincs hát. kész káosz az egész. és azt hiszi a készítő, mekkora zseni ettől.

NPeete - 2019. 07. 05. 15:30

A második évadért nagyon nem voltam oda, de ez a 3. évad nyitány elég jóra sikerült – lehet pont a kívülálló szemszög miatt (amúgy nekem úgy tűnt, mintha az egész rész maga egy cold open lett volna, pacsi). A második részben azért már jobban előjöttek a mindfuck dolgok, de egyelőre még követhetőbb a fő történetszál.

sleepwalker77 - 2019. 07. 05. 15:31

Elég nagy katyvasz eddig, de kiváncsi vagyok a végére ezért nézem. :P

Geza Kovacs - 2019. 07. 05. 15:56

Mi az hogy mindfuck??? Ez már azon is túl van. Biztos sokat lsd-ztek hozzá meg sok pénzt elvernek rá, de már a 2. évadban se volt történet, mostanra meg az időutazással szikrája sincs semmi logikának. Pont ezért volt jó a Dirk Gently, mert az egy szinten megállt a marhaságban, és pont nézhető maradt. Ez viszont sajnos nem.

winnie - 2019. 07. 05. 17:58

jkj: ez nem csak onvedelmi mechanizmus a nezo reszerol? szerintem egyszeruen csak kevesen mernek elismerni, hogy tul sok szamukra a sorozat, hogy nem ertenek meg belole mindent.

Gegory - 2019. 07. 05. 23:36

A második évad az elsőhöz képet egy emberiség ellen elkövetett bűncselekmény volt. Most a harmadik rész nyitása annyira élvezetes volt mint az első évad fele de a második rész…most komolyan ekkora vissza esést, hogy lehet produkálni?!?

MrZed - 2019. 07. 06. 00:06

Sokan nem értették a 2. évadot, pedig a fele nagyjából arra ment el, hogy a “téveszme” (a tojásból kikelő fekete szutyok) születését, megragadását és kiteljesedését bemutassa (néha elég szájbarágósan).
Hisz éppen hogy 1-1 “téveszme” (fertőzés) miatt cselekednek egyesek ugye Daviddel ellenségesen.
Mondjuk az évad végére már én is (meg az írók is) kezdték ezen a téren elveszteni a fonalat.

3. évad eddig érdekes. Semmi extra, semmi mély pszicho téma mint ami volt 1-2-ben.
Inkább akciófilm :D

Geerik - 2019. 07. 06. 06:10

Én nem keresek logikát, hagyom hogy vigyen amerre akar és amikor elérünk valahová, akkor értékelem a megnyugvást. Nekem a 2. évad jobban bejött mint az 1, talán pont a “jobban elszálltsága” miatt.

irgum76 - 2019. 07. 06. 06:59

na most látom, hogy van kritika is
szóval mint írtam a hét epizódjánál is

én örültem, hogy nem a dadaista érthetetlen katyvasz s2 stílusát vitték tovább
hanem visszatértek a s1 kissé elborult de érthető világához

kicsit sajnálom Syd és David kapcsolatát és Davidet pláne
remélem sikerrel jár és helyretudja állítani a dolgokat a szezon végére
és mindenki boldogan élhet a pszihón :)

kietlen - 2019. 07. 07. 19:49

Mit nem lehet ezen érteni? Én amúgy Davidnek szurkolok, nemtom miért kéne valakit megölni azért, mert “bedrogozta” az (első?) szerelmét. ( A Stranger Things 3. évadjában meg El kémkedett Mike után, mégse csináltak belőle nagy ügyet, hogy rosszra használta a szuperképességét. ) És látszik, hogy nem akar semmi rosszat, elvan a saját kommunájában. Faoruk elhitette a csapattal, hogy David a gonosz, mintha ez ilyen fekete-fehér lenne.

ferenc - 2019. 07. 08. 12:01

Ha téged erőszakolt volna meg egy férfi, akkor lehet, hogy tudnád, hogy miért akarja őt megölni. Ha van személyes élményed, akkor lehet, hogy másképp gondolkodnál, és nem tartanád okésnak azt, amit tett. Ami nem egyenértékű holmi kémkedéssel.

És gondolod, hogy nem akar semmi rosszat? Szerintem ahhoz azért már nem kell az empátia sem, hogy az ember érezze, hogy mi nem stimmel abban, hogy agymosol pár tucat embert (jelen esetben nőt), hogy téged bálványozzon. (És mondjuk “kényeztessen”). Nem? Még mindig nem?

Az biztos, hogy vannak, akik számára ez teljesen természetes, de még szerintem ők is megértenék, hogy más szerint miért kéne halállal lakolniuk ilyesmiért.

winnie - 2019. 07. 08. 12:50

a szurkolás nyilván egyéni döntés, van, aki filmekben is a rosszfiú pártján áll, de azt a készítő is elmondta, hogy erről szólt a 2. évad, hogy rávezesse a nézőket, hogy david nem jófiú, hanem kvázi villain (azért tett ilyet), még akkor is, ha nem szeret címkéket aggatni rá. a kérdés az, hogy a sorozattal mennyire tudta ezt megfelelően kommunikálni, vagy a sok flikflakk miatt nem jött át az üzenete. és onnantól kezdve sosem az számít, hogy mit akart elérni, hanem az, ami átjött.

(más kérdés, hogy szerintem valahol felesleges a “szurkolás” olyan szempontból, hogy tudjuk a készítői szándékból kiindulva, hogy ő fogja a rövidebbet húzni, legalábbis a történtek után nem nagyon kaphat megváltást.)

nade - 2019. 07. 08. 23:33

@kietlen +1
100%-ig egyetértek. Egyáltalán nem érthetetlen a történetvezetés, nagyon túloznak az ezt kritizáló hsz-ek.
David, mint mindenki, deserves love, Syd meg tényleg szőke, ha Farouk manipulálásást nem veszi észre.

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 09. 00:36

A 2. Részre picit belassult nekem, de élveztem.

Bár 2. Évad után fogadkoztam, hogy ezt biza csak darában.

De tetszett. Végre nem a beton pincében vagyunk 1 évadon át összezárva egy rakat bajszos csajjal :)

winnie - 2019. 07. 09. 04:56

nade: egyrészt aki érthetetlennek titulálja, nem hazudik. neked nyilván nem érthetetlen, nekem vagy X-nek vagy Y-nak meg az, ilyen egyszerű, lehet, hogy más sorozatoknál meg fordított a helyzet. egy valamit, elhihetsz, ha valaki azt írja, hogy nem érthető, az nem hazudik, fordítva előfordul, de senki nem fogja azt hazudni, hogy hülye hozzá, hanem az.

(de ha már megértés, mi a meglepő abban, hogy mások vagyunk, illetve, hogy pont ilyen sorozatok érthetetlenek sokaknak? ha értem, ha nem értem, szerintem már az első rész után egyértelmű volt, hogy sokan nem fogják érteni – legalábbis nekem az volt, ahogy le is írtam a kritikámban. lám, nekem ez például lejött, másnak meg lehet, hogy ez nem volt egyértelmű.)

másrészt, és ez a kulcs, attól, hogy valaki érteni vél valamit, attól még nem fogja megérteni, csak azt fogja hinni, hogy megérti. hogy leszűri a látottakból a “saját igazságát”. pont az ő kommentjéből jön le, hogy nem azt érti, amit el akarnak mesélni, hanem mást. ami teljesen rendben van, mindenki értelmez, ahogy értelmez, többféleképpen. de a megértés illúziója nem egyenlő a konkrét megértéssel, hiszen pont az ellenkezője is lehet.

irgum76 - 2019. 07. 09. 08:20

igazából nem arról van szó, hogy az ember megérti-e a sztorit mert az faék egyszerű és 30 percben összefoglalhatták volna

arról van szó, hogy a készítők előremegfontolt mind fuckot követtek el a s2-nél
egy csomó olyan dolgot írtak bele, hogy csak néztél ki a fejedből és feltetted a kérdést, hogy “mi a F…?”
ez szerintem teljesen fölösleges volt

az első évad sokkal kreatívabb, érdekesebb és bajszos nénik nélkül is pont elég elborult volt

Tomi - 2019. 07. 09. 08:35

Ha az ember bármit összefoglal egy mondatban és lefejti róla a sok karaktert meg a sallangot, az persze, hogy egyszerű lesz, de maga a téma bonyolult.

Mondjuk én azt nem tudtam, hogy Legion a képregényben is gonosz, szóval meglepett, hogy egy rosszfiú előtörténetét látjuk, és hogy Syd a valódi főhős.

Tomi - 2019. 07. 09. 08:36

Mondjuk abba elég fura belegondolni, hogy már az első résznél is tudta Hawley, hova fog kifutni a történet, pedig akkor még fogalmunk sem volt róla, hogy ilyesmivel fog foglalkozni.

When he first brought up the idea of Sydney’s sexual assault, Hawley remembers Keller asking him, “Are we really telling this story? And if we’re really telling this story, are we really going to deal with the consequences of this story?” He assured her they would, and the final episodes of Legion fulfill that promise.

“It’s our responsibility, if we’re talking to a younger audience about power and about relationships, that we talk about power and we talk about consent,” said Hawley. Throughout season three, Sydney—always at the center of the action as the object of David’s affection—slides effortlessly into the hero role as she hunts him and tries to stop the world-breaking damage he’s causing.

irgum76 - 2019. 07. 09. 09:23

én továbbra sem hiszem, hogy David gonosz (lesz, volt)
még mindig szereti Sydet ezt meg is mutatta neki
Syd az aki egy botlás miatt nem hogy megbocsájtani nem tud de konkrétan meg akarja ölni Davidet
azért használtam a botlás szót mert ez egy konkrét nemi erőszaktól fényévekre van
jó nem szép dolog bedrogozni a barátnődet, hogy szexelhess vele de ez nem egyenlő azzal ha valaki a bokorból előugrik és véres mócsinggá blokkolja szerencsétlen áldozatát
és Syd olyanokkal cimborázik ehhez mint Faruk aki a szemük láttára követett el gyilkosságokat mert az nem David volt hanem Faruk ezt látták a hőkamerás felvételen

winnie - 2019. 07. 09. 09:34

szerintem pont erről volt szó fent kommentben. hogy van, aki szerint “nem szép”, ha valakivel úgy szexelsz, hogy annak nincs ebbe beleszólása, egyszerűen csak úgy dönt, más szerint meg kimerít mindent, ami megvetendő (itt szerintem az irreleváns, hogy szereti-e az illető vagy sem). dettó – van, aki szerint ezért nem szép (túlzás) megölni valakit, de láttunk már bossszúfantáziás filmeket a 70-es években is, amiknek ez volt a konkrét története, hogy az áldozat levadássza azokat, akik beleegyezése nélkül szexeltek vele (miközben a nézők csápolnak) – nyilván mindenki a saját értékrendje, illetve értelmezése szerint interpretál.

emlékszem, hogy a neten tavaly is volt bőven pro és kontra csapkodás annak kapcsán, ami történt, az pont ma abszolút nem meglepő, hogy ennek a témának nem egyöntetű a megítélése, nem mindenki ért egyet azzal, hogy kinek mihez van joga, mihez kell a másik beleegyezése.

és szerintem a legion pont ezért pont a faék ellentéte, mert kis túlzással ahány ember, annyi értelmezés. és lesz olyan is, aki talán teljes joggal azt mondja, hogy a készítő rosszul értelmezi azt, ami a saját történetében történik.

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 09. 09:55

Ezt a nem-teljesen beleegyezést szexet használják indulnak, csak nálam ez tök bénán jött le.

Rávehette volna bármilyen gonoszságra syd-et, de hogy akkor rúgtak, amikor “fáj a fejem” szöveg lett volna, az béna.

De tudom, mítú, most ez fut nagyot

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 09. 10:54

Ráadásul mintha Syd lett volna korábban a testrablós titokszexelő, aki börtönbe is juttatott így ártatlan embert…

Szóval, nekem nagyon sántít ez a szex vonal.

Vagy pont így akarják kihangsúlyozni a “görög drámás” vonalat, hogy Dávid nem is olyan rossz, de bele viszik ebbe a szerepbe és a végén elpusztítja a világot

ferenc - 2019. 07. 09. 11:24

Igen, ez a gondolkodásmód változik meg, mert ez nem “most fut”, ez nem valami fad, ami elillan, ahogy az egyenlőségre való törekvések sem csak divathullámot jelentettek évtizedekkel ezelőtt, az internet sem egyszeri hóbort volt a 90-es években. Egyszerűen csak mostantól már nem lesz annyira menő a dolog, mint eddig, mert elért el oda a társadalom, hogy ne tekintse elfogadottnak.

Lehet legyinteni rá, hogy “ugyan már” (mert aki nem volt szenvedő fél, az lehet, hogy azt sem tudta, hogy létezik ilyesmi, aki meg inkább csinálta az effélét, annak sok baja nem származott belőle) de létezik olyan ember, aki szerint nem jó dolog, hogy csökkenni fog az esetek száma?

Szerintem az egészet empatikus alapon kell megközelíteni, mondjuk úgy, hogy belegondolsz, te mit csinálnál a szenvedő fél helyében. Mondjuk úgy, hogy valaki képes még arra is, hogy téged hibáztasson azért, ami történt, és azt, aki tette, felmentse, hogy ő nem is akart rosszat.

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 09. 12:57

ferenc@: de itt az adott viszonyok és szereplők között nem tudom mennyire értelmezhető az “erőszak” vagy az “áldozat” fogalma, főleg, hogy Syd szemszögéből is elfogadható a “visszaélés” más testével/tudtával – némileg álságosnak érzem a felháborodását

Vagy ez csak egy indok, egy kifogás a részére, hogy gyűlölhesse Davidet, aki amúgy elpusztítja a világot

irgum76 - 2019. 07. 09. 13:42

3×03

hú ez a rész baromira betalált!
az egész sorozat egyik legjobb epizódja

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 09. 19:49

S03E03:

érdekes megközelítés volt, tetszett, ahogy david és syd történetét megmintázták

irgum76 - 2019. 07. 11. 12:39

Ha valaki a feliratra várt volna azért nem nézi
az open sub-on fent van már mind a három rész

Mimi - 2019. 07. 11. 15:51

A bedrogozás alatt azt értitek mikor David a sivatagban megpiszkálta Syd agyát? Vagy lemaradtam valamiről?
Amúgy nem mondom hogy jó amint David tesz de még mindig ő az aki szerintem a legkevesebb rosszat művelte eddig. Faruk és Syd sokkal rosszabb. Ráadásul Syd még àlszent is. Nem tudok vele szimpatizàlni.
David lényegében a körülmények áldozata. Már nem tudja mi a jó és mi a rossz. És ez Faruk és Syd miatt van. Minketten manipuláltàk és átverték.

Amúgy nekem a 2. évaddal sem volt bajom. Úgy gondolom értem😊. Azrán lehet, hogy nem. Majd kiderül. De eddig a 3. is nagyon bejön. Kíváncsi vagyok mire megy ki az egész.

nade - 2019. 07. 16. 18:59

Azt az eget a 3×4 mekkora remek mű!

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 17. 21:35

egyetértek, nagyon bejött nekem is S03E04 !

vazz, ha ilyen csinálták volna inkább 2. évadot, nem kaszálják el :)

Geza Kovacs - 2019. 07. 17. 22:47

Ez a 4. rész egy nagyon jó ötlet volt a szokásos elmebeteg feldolgozásban. Volt története, de belefulladt a látványba. Lefárasztott rendesen, sokkal jobban a többi korábbi résznél, mert azokat 5-10 perc elmebetegeskedés után úntam, és pl. telefont nyomkodtam közben, legalábbis a 2. évad alatt kb. végig. Most legalább tudtam, ki kicsoda.

stargatelost - 2019. 07. 18. 12:18

3×04:

Tök durva, hogy egy napon a Legion és a Final Space is egy zseniális, idővel machináló epizódot hozott. 10/10. Ezek az idődémonok pedig simán mehetnének egy fosatós horrorfilmbe :D

nade - 2019. 07. 19. 19:47

a Faroukos idő síkokontúli sétás jelenet mást is emlékeztetett a Le Jeteé-re (francia időutazós kisfilm, a 12 majom c. film az alapján készült)?

fv - 2019. 07. 20. 17:32

nade: Nem. De most, hogy mondod – hát persze! Nekem ez nem esett le, csak hüledeztem, hogy már megint micsoda pazar ötlet. De az idődémonok is iszonyat faszák voltak. Ezzel a résszel már megint felülmúlta magát a sorozat, pedig már eleve nagyon magasan volt a léc.

SPOILER: Syd párbeszéde a múltbéli magával viszont olyan volt, hogy legszívesebben belementem volna a tévébe, és felpofozom mindkettőjüket. Nem tudom, mi az írói szándék, de az biztos, hogy nem tudok együttérezni ezzel mocskos …-val (egyébként, lehet, hogy az írói szándék pont a metoo kifordítása?), aki lecsukat egy fickót, mert ő csak szeretett volna érezni valamit, de a faszi rámászott. Nem azt mondom, hogy nem lehet megérteni, de ő egy ennél kisebb hibáért állt össze a világ leggonoszabb bűnözőével, hogy MEGÖLJE az elkövetőt. Hagyjuk már! Remélem, David kinyír mindenkit. :-)

nade - 2019. 07. 22. 14:51

Mintha kicsit enyhítettek volna a dolgon, már nem nemi erőszakként gondolt vissza rá Syd, csak érzelem mentes szexként. De aztán megtapasztalhatta, mi is az igazi erőszak, amikor az idő démon felfedte magát.

irgum76 - 2019. 07. 23. 13:16

3×05

Hű bazz ez odavágott rendesen
Lenny… kész
David Syd beszélgetése
vajon Syd mennyit gondolt komolyan belőle?
vagy csak a csapda miatt mondta ezeket?

és a végén a zenés betét, na ilyenekért imádtam meg ezt a sorozatot az első évadban

kellett egy kis nyugi utána, hogy lecsengjenek az érzéseim

10/10

nade - 2019. 07. 23. 15:01

3×5
Shit just hit the fan

nade - 2019. 07. 24. 17:01

Lenny múltkori esete, mostani beszéde milyen remek drog ellenes és családbarát reklám már.

Kedvem lenne a gyerekmentesek fb csoportjába belinkelni

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 07. 24. 18:31

S03E05:

Bírtam nagyon, de 1-2 dolog nem volt tiszta, Lenny-t miért nem mentette meg – akkora über-gád lett, hogy egy nyaki ütőér sérülést nem tud rendbehozni csettintéssel? Syd meghalt? Vagy csak kómába esett? Oké, hogy énekelt, de a fagyott botos csávó is énekelt…

És hát annyira nem vagyok otthon a képregénnyel, miért hívták magukat legion-nek davidék? Egyáltalán, ki ez a sok verzió? Vagy az időutazástól lettek ilyen sokan? Bár mintha már előtte is lett volna több david az évadban.

Gatts - 2019. 07. 24. 20:32

KiváncsiFáncsiMob: Nekem eddig az jött le, hogy amikor 16:9-es a képarány, olyankor nem a valóságban járunk, hanem valakinek a fejében. Többnyire David-ében.
Amikor Lenny nyakon szúrta magát, az nem a valóság volt, hanem csak fejben játszódott. A vége felé lehetett látni egy képsort, hogy valahol vergődik és valamilyen növény gyökerei növik be. Ezt nem egészen értettem.
A sok David-es jelenet szintén nem valóság volt. Azután történt, hogy Syd testet cserélt vele, tehát lényegében bekerült David fejébe. David viszont elég problémás, sok különböző személyisége van, akiket el tud zárni egy rejtett zugban. Így hiába cseréltek testet, ezek a plusz személyiségek ott maradtak és előjöttek, amikor látták, hogy egy idegen jelent meg.
Persze az is lehet, hogy teljesen félreértem az egészet. Nekem így áll össze. :)

nade - 2019. 07. 25. 01:18
Tommy - 2019. 07. 26. 07:01

Visszaolvasva a kommenteket, nekem az esett le, hogy sokan azt hiszik, hogy minden úgy történt az első két évadban, ahogy mutatták, holott épp az volt a lényeg, hogy Davidről kiderült, hogy megbízhatatlan narrátor, amit mesél, annak egy része kamu.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 07. 27. 15:42

@Tommy:

nekem inkább úgy tűnt, hogy nem kamuzik, csak éppen nem tudja sokszor, mi a valóság és mi nem az

irgum76 - 2019. 07. 29. 08:41

igazából nem lehet tudni ki mennyire megbízható
ott volt a Lanny-Banny szituáció
David folyamatosan Lennyt látta aztán nővére/barátnője elmesélte, hogy Benny sráccal lógott végig
de mégis a “jó öreg Lenny” tért vissza

szerintem inkább a készítők a megbízhatatlanok nem David

Bkitten - 2019. 08. 01. 11:09

3/6.
Legjobb a rap-battle!
https://youtu.be/SgA8alPUMqs

nade - 2019. 08. 02. 04:05

3×6
Jó volt, főleg a rap-párbaj, de így a vége előtt kicsit filler-nek hatott. Meg kicsit olcsó, hogy Syd kérdéses erkölcsét, lelkiismeretét így újraírhatták, immár patyolat tisztára…. elfeledtetve annak emlékét hogy (legalább) két férfi életét tönkre tette hamis vádakkal az első életében.

fv - 2019. 08. 02. 14:06

Erről a részről két Karinthy novella jutott eszembe. Az egyik a “Nem ismert meg a saját anyám”, amiben a költő elkezdi mesélni a sztoriját, és a barátja rászól, hogy: “Kezdd el már, térjünk a tárgyra, ennek még van értelme!” és egy másik, amiben egy fickó meghal, és egy hiba miatt visszafelé is le kell élnie az életét, aminek során rájön, hogy Kassák Lajos versei visszafelé olvasva is értelmetlenek.
Csak néztem a részt, és azon gondolkodtam, hogy vajon ez-e a legzseniálisabb dolog, amit életemben láttam, vagy az írók immár véglegesen elvesztették az eszüket, esetleg kihagytam az előző részt, vagy véletlenül nem a Legiont nézem.
Innentől kezdve nem lehet csodálkozni azon, hogy valakinek nem jön be a sorozat humora. “- Mi ez itt? – Egy strucc. Ja nem, egy város.” És a már említett rap-csata. What?
MAGYAR JELENLÉT!: A rap-battle-ben “farkas”-nak szólította magyarul (SPOILER) Oliver a Farkast.
Lényeg, hogy nekem nagyon bejött ez az epizód is, és hálás vagyok a cancel-nek, mert a maradék két részben már akármit is csinálhatnak, mindenképpen ez lesz számomra minden idők legjobb sorozata. Egy hömpölygő dadaista eposz, olyan félelmetes részekkel, hogy nem tudsz aludni tőlük, és olyan poénokkal, hogy megfulladsz a röhögéstől, miközben nézed.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 08. 03. 01:26

S03E06

Back To The AstralPlane…

izé, na… szóval… őőőőő… rendesen behúzták a kéziféket és az asztrál síkon lenni újra – hmm… nem is tudom – nem tudom azt mondani, hogy jó volt a rész, se azt, hogy zseniális – azt se, hogy rossz – de azt se, hogy átlagos…

végig az az érzésem volt, hogy ismét a legion univerzumban vagyunk és a legtermészetesebb dolog volt az egész évadban ez a rész számomra – mint levegőt venni és létezni

lassú volt, de mégse fillernek éreztem – igaz, mintha nem is vezetett volna sehova – de mégis, a helyén volt

a záró évadra azt érzem, hogy a 2. évad után helyre állt az egyensúly

a rap csata nekem nem jött be (hiába no, zoolander óta egészen más szint számomra egy csata) – de a magyar farkas szó a sok különböző nyelvű farkas szó között üde meglepetés volt :)

Gatts - 2019. 08. 06. 22:53

3×07

A nagy végjáték tehát múlt és jelen(?) Farouk Xavier és felnőtt David ellen, illetve időfalók a csecsemő Davidet védő többi karakter ellen.
Ebből csak valami egyszerű lezárás fog következni. :)

Atir - 2019. 08. 11. 09:37

3×7
Magyar jelenlét: Árnyjáték közben Bartók opera szól; A kékszakállú herceg vára.

mikroman - 2019. 08. 12. 22:18

Szerintem kicsit félremagyarázzátok a második évados eseményeket, vagy nem túl egyértelmű volt az amit eddig a rendezők összehoztak ha mégis igazatok lenne. David kitörölte Syd elméjéből azt az időszakot ahol Farouk mentálisan jól “megdolgozta” és egy agyatlan megszállott gyilkológépet faragott a csajból. Minden eleme megvolt a megszállottságnak ott már Sydnél: az észérvek és a logika teljes figyelmen kívül hagyása, erős késztetés, hogy megöljön valakit. Meg akarta ölni Davidet bármi áron és a mögöttes érvrendszer kb annyi volt hogy “megöllek most, mert gonoszan csillogtak egyszer a szemeid és később már nem lesz rá alkalmam”. A későbbiekben Farouk teljesen átvette a divízió irányítását a tárgyalásos résznél. Másként hogyan magyarázzátok a helyzetet: elfogtok valakit és a megölésével fenyegetitek főként olyan vallomásokra alapozva amik épp egy tömeggyilkos vagy az agymosott bábúja szájából jönnek. oh, igen. Davidnak tetszett a gyilkolás mikor a fejében voltam. Érdekes. Se előtte se utána nem gyilkolgatott. Amikor az öreg mutáns átvette az irányítást hirtelen elemében lett és gyilkolgatott. Meg persze Oliver is hasonlóként tett minden korábbi hasonló késztetés ellenére. De neeem, nem a megszálló lélek (Farouk) tehet róla. :) A tömeggyilkost szabadon engedik és ott kóricálhat a tárgyaláson ellenőrzés nélkül szabadon, míg az egyetlen ember aki versenyképes ellenfele lehetne épp a korábbi barátai hátbaszúrásának áldozataként tárgyalás nélküli agyhalálra ítélik a droidok, vagy simán kivégeznék.

Másrészt David épp a jővőbeli Syd miatt került pácba. Amiatt a Syd miatt aki az eredeti idősíkban nem tudta megölni Davidet mielőtt elintézte volna Farouk-ot a sivatagban. De a megszállottsága kezeletlen maradt és bármi áron ki akarta nyírni Davidet. Jó eéllyel később is próbálkozott, aztán amikor már nem volt esélye erre a múltbeli gyanútlan Davidet vette célba.

(Jut eszembe: ha David a Gonosz és olyan lazán bezsákolta a gömb miért nem ölték meg, vagy vitték olyan helyre a jövőbeliek ahonnan nem tudott volna már visszakeveredni. Az is picit logikai hibás elemnek tűnt)

Bárhogy is indokolják a tetteiket a többiek épp az ő tetteik és végső soron árulásaik faragtak/faragnak Davidből “gonoszt”. Ha egyáltalán az, vagy az lesz. Mert eddig kb csak egyoldalúan bármi áron hidegre akarják tenni annak ellenére, hogy ebben az idősíkban nem gyilkolt. Csak akkor amikor megtámadták és magát védte (majd meghalt).

mikroman - 2019. 08. 12. 22:50

A sok agyalás a második évados eseményeknél azon alapult, hogy jövő-Syd egy szeretetreméltó és segítőkész szöszi, aki meg akarja menteni a világot. Valójában abban az idősíkban David kinyírta farouk-ot, de “terminator Syd”-ben aktív maradt a “Kill John Connor” (Kill David!) parancs. Dolgozott a rendszerében Farouk “vírusa”. :)

Persze arra fele lehet a történetet kerekíteni amerre a rendező csak akarja innen (onnan) még.

fv - 2019. 08. 13. 12:30

Mikroman: Teljesen egyet értek.

Az utolsó részben minden kiderül! Persze, nem hiszem. Muhaha. :-)

nade - 2019. 08. 13. 17:13

3×8
Hátööö… Írjam inkább a csalódás rovathoz?
Spoilerek nélkül: Több akció jobban tetszett volna.

irgum76 - 2019. 08. 13. 19:46

3×08

imádtam minden percét
nem kellett nekem egy fikarcnyi akció sem
sajnálom, hogy vége de szép lezárást kapott
a második évadot meg el lehet felejteni vagyis nem is kell mert nem emlékszem szinte semmire sem belőle
nálam 10/10 ez a finálé

Geza Kovacs - 2019. 08. 13. 21:16

Huh, érdekes lett a vége. Az utolsó pár részt értettem is a sorozatból meglepő módon, ezért meg se próbálok következetességet keresni a korábbiakkal kapcsolatban. Díjazom, hogy volt eleje, közepe, vége, volt egy jó kis éneklés, harc, stb. Úgy is mondhatnám, hogy: szép volt, jó volt, és erősen elég volt :-)

nade - 2019. 08. 14. 16:35

Összességében imádtam a sorozatot, de azért van pár de.
A három évad nem tűnik teljesen koherensnek. Az első évadban még tényleg skizó volt David, Farouk démonként okozott neki rémálmokat, AngryBoy, Fatfuck és Lenny képében. Aztán második évadban Lenny hirtelen haver lett, Syd hirtelen ál-erőszakáldozat erőszaktevő, de mégis áldozatnak meg hősnek beállítva a végén.., Farouk meg apáskodó. Harmadik évadra meg tényleg jófiiút csináltak a megszálló démonból, aki 2000 év élete után pont 32 év alatt , ill. annak utolsó éveiben változott meg full szentté?
Meg a zenés betétek is, hiába sokszor kurva jók voltak, azért 2., 3. évadra megszaporodtak. Pláne sok volt néha amikor már több is volt egyetlen részben.
Lennyn is érezhető volt nekem hoyg nem tudtak nagyon mit kezdeni vele a 2. 3. évadban, de fan-kedvenc, ezért volt megtartva. Leszámítva persze 1-2 nagy szerepet/jelenetet (Amy “testrablása” (sokk Davidnek), sniperkedés (sokk Farouknak), gyereke életének átélése 1percbe sűrítve (sokk neki).
Most kérhetné fel végre a Disney Hawleyt, hogy az MCU-ban folytassa a Legiont, mozifilmben, amiben megmutatná hogy Farouk átverte Xaviert és mindenkit.

sancho pansa - 2019. 08. 14. 16:57

nade: De hiszen éppen az a lényeg, hogy koherens volt, megvolt az íve, csak az első évadban azt láttad, amit David akart, hogy láss, vagy amit ő látni vélt, kvázi hazudott neked, ő jó embernek látja magát és áldozatnak állítja be, mindent az ő szemüvegén keresztül mutattak, és csak később hullt le a lepel, hogy az egész egy nagy átverés, illúzió, hogy ki is valójában ez az önimádó illető. Faroukot is leginkább a Daviddel való kapcsolata definiálta.

nade - 2019. 08. 14. 18:09

Ez a David hazudott narratíva a hazugság, hisz más médiából tudjuk bizonyosan hogy Shadow King gonosz genya (Storm nevű X-ment is gyötörte), sőt ha azt más univerzumnak tekintjük, igazából itt is bizonyították az utolsó előtti részben, hogy a király tudatát meg az udvarát a majomba ültette. (és az az idővonal még úgy is maradt!)
És most minden tapasztalatát és tudását pl az időutazásról, meg a Daviddel történt harcokról átadta a fiatalabb önmagának. 2. évadban mondta hogy a Shadow King így is úgy is győz? hát az lett.

Úgy tűnik akkor ez a két tábor van a nézők közt? Akik szerint David hazudott, Syd meg Farouk pedig a hős, és a másik akik szerint ez az átb&szás.

irgum76 - 2019. 08. 14. 18:39

sancho pansa:

frászt
David jó ember volt megérdemelte a szeretetet

winnie - 2019. 08. 14. 19:47

“más médiából tudjuk”

nem beleszólásból, de 1. ebben a világban nem létezik más média, minden sorozatot a saját univerzumában kell vizsgálni, az, hogy volt ilyen vagy olyan megközelítése valaminek, az totálisan irreleváns. 2. attól, hogy shadow king gonosz genya, david is lehet gonosz genya, a kettő nem zárja ki egymást.

a táborok kapcsán, ahogy én olvastam, nincs nagy széthúzás, nagyjából megegyeznek a felek – nyilván, aki meg igazságot akar tenni, az a készítő fele fordul, neki csak nem mondhatják, hogy hazudik, max azt, hogy “akkor ezt én félreértettem” vagy eufemisztikusan “az én olvasatomban ez…” – márpedig mindenki úgy értelmezi a dolgokat, ahogy ő olvassa, so.

winnie - 2019. 08. 14. 19:55

nem láttam a részt, nyilván nem is fogom, még interjút sem olvastam, de most megnézem, hogy mit mond, hogy arra tudjatok mutogatni (amellett, hogy abban biztos vagyok, hogy nem hirtelen lett valaki haver, meg csak úgy lett valaki ilyen meg olyan, azok mögött megvoltak a katalizátorok).

ehh, nem nagyon találok sok értelmes mondatot, de ez mondjuk érdekes lehet, mert visszamegy odáig, hogy az S1-ben kérdés volt, hogy vajon mentális betegsége vagy szuperképessége van-e, és ugye az lett a megoldás, hogy mindkettő igaz:

“David tells Syd that the most dangerous thing about having a mental illness is that your mental illness convinces you that you don’t have it, and that if you relax, and you accept it, and you go, “I have these abilities, and this girl loves me, and everything’s great,” how do you know that that’s not just because you’ve gone off your meds, and you’re feeling great about things? It’s the insidious nature of the disease: it convinces you you don’t have it.

But again, he did accept that he didn’t have it, and then, of course, was confronted with the fact that in the end of season two, he both had these abilities and there was something profoundly disturbed about him, and yet he couldn’t really face that head on.

And so season three became this narcissistic battle against reality for David saying, “No, no, this is my time. These time eaters who are coming to destroy the universe, they can’t come because this is my time.” The level of “I’m the most important being in the universe” was … I mean his mother says “If you can go back in time, then stop the Holocaust.” And he was like, “No, I was talking about me.” It shows you the kind of self involvement that he was working under. The question [from there] becomes, A, how do you keep the audience from turning on him so much that they now are hate-watching the show, and they don’t want any kind of resolution for him that’s positive; and, B, how do you get any kind of resolution for him that is positive, but not just for him, for everybody?”

O'Bird - 2019. 08. 15. 23:55

Aki esetleg nem ér a végére de van véleménye az évad befejezésről amit szívesen megosztana, ne tartsa magában :)

Spoiler!

Nekem az utolsó rész végén az volt a benyomásom, hogy tulajdon képpen ennek a történetnek a fő szelete és gyümölcse, tulajdonképpen a timetraveller kivirágzása volt. Az ő kiteljesedése az egyetlen ami a lejátszott idősikból megmarad, míg minden mást elnyel az enyészet. Nekem amúgyelment a befejezés, kicsit nyersnek éreztem és elmaradt a katarzis, de okés volt. A karaktereket viszont imádtam, Davidet egyszerre szerettem és sajnáltam, Farouk fantasztikus kidolgozást kapott Hawley-tól kapott szerintem, David apja jópofa az anyja pedig flúgosan szerethető volt, a többiek pedig beszélnek magukért. Sidney-t viszont szerintem nem is lehet megérteni vagy inkább vele együtt érezni, én sokáig nagyon nagyon bírtam, viszont a főleg a harmadik évadra a csalódás és stb., meg a képessége által vele élő mély magányosság és emberi lelki közelség igényének teljes hiánya, nekem totál űrt hagyott az egyűtt érzés helyén(,még ha nem is utáltam meg ettől). Szóval nem jött be a bölcső fölött állunk bocsánatot kérünk a lánytól és érzéstelen csontba metsző hidegen várjuk mindketten két lépésre egymástól míg az éter lassan utolér Vége!. . . . De nem volt rossz!

nade - 2019. 08. 16. 20:12

O’Bird, a régi idősíkra Switch emlékszik majd, meg Xavier és Farouk (egyikük David, másikuk Farouk szemszögéből (torta, szemüveg) ), meg még talán Oliverék is… ha az asztrál-sík független az időtől és nem törlődött az is.

fv - 2019. 08. 17. 01:34

O’Bird: Lehet, hogy neked nem jött be, de olyan kvajól megfogalmaztad az utolsó jelenetet, hogy nekem ettől még jobban bejött! :-) Szóval, köszi!
Tőlem 10/10 a három évadra. Nagyon nagy élmény volt.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 08. 20. 17:35

csak utolértem magamat az utolsó két résszel :)

hát, inkább szép és érdekes volt, mint lehengerlő és jó – de lezárták, ennyi – vártam, hogy esetleg lesz újra egy időporladás előtti utolsó búcsú csók, de azt hiszem, kifogyott a szufla a sorozatból a végére – a látvány vitt mindent

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz