login |

Another Life: az 1. évad

2019. 07. 26. 21:30 - Írta: winnie

74 hozzászólás | kategória: kritika,

This is the most important mission in the history of humankind.

Huhh, kap a Netflix tegnapi premierje, az Another Life rendesen – legalábbis azoktól, akik voltak olyan fanatikusok, hogy azonnal nézni kezdjék. Lehet, hogy az átlagnéző és a mérsékeltebb scifi-rajongó nem kapja le a sorozatot a tíz körméről csak azért, mert szembemegy bizonyos elvárásokkal (ami dicséretes), hogy összességében sok, más scifikből túl jól ismert sztorikat meséljen el, szinte változtatás nélkül.

Én valahol középúton lennének a szériával, ami tényleg egy űrhajós/idegenes scifi, nagyjából a The Arrival és a Nightflyers mixtúráját kell elképzelni, csak épp a gyilkos űrhajós rész helyett a Dark Matter karakterdinamikáira erősítenek rá.

Nem tudom, hogy ez rossz jelnek számít-e, de látatlanban mondom, hogy aki egy újságírói kritikát olvas The Another Life-ről, az nagyjából az összeset elolvasta, annyira nem tudom elképzelni, hogy a “hivatalos” írások között sok eltérés legyen, a többség pont ugyanazokat a sarkalatos pontokat fogja kiemelni, zömében negatív színezettel – engem speciel igencsak meglep, mármint hogy a készítő (a Slasher-ös Aaron Martin) milyen döntéseket hozott.

Az alapsztori szerint a jövőben járunk (Washington DC már víz alatt!), amikor feltűnik egy földönkívüli NYOLCAS, hogy landolás után kristályszerű jeladószerűségként terpeszkedjen egy mezőn, mire a Föld egyrészt elkezdi vizsgálgatni az Ojjektumot (amit Artifact-nek neveznek), illetve kiküld egy űrhajót is, hogy lépjen kapcsolatba az esetleges élienekkel, ugyanis megfejtik, hogy a Nagy Kutya csillagképbe mennek a jelek.

A főhősünk egy űrhajós, aki megkapja a misszió vezetését (ld. Nightflyers) – sebtében indul, a Földön hagyva kislányát és férjét, aki pont az a tudós, aki közvetlenül kutatja az Ojjektumot, próbálja kitalálni, hogy mihez lehet kezdeni vele (ld. The Arrival).

A csavar az, hogy nincs csavar, mindössze annyi történik, hogy a 6 hónaposra tervezett űrkiruccanás egy hónap után megbicsaklik, mert valami sötét anyag kerül az űrhajó (nem sikerült megjegyeznek a nevét…) útjába, így kénytelenek felkelteni a mélyálomban lévő legénységet. (Illetve annak egy részét, mert mint kiderül később minden tisztségre előfagyasztottak még pár embert arra az esetre, hogy ha valakivel történne valami, akkor rögtön fel lehessen kelteni az utódját.)

A sötét anyag miatt kitérőt kényszerül tenni a hajó, és itt kezdődnek el a problémák, amiket látva a pilot közben (ami nálam kábé 4/10 volt, sok zavaró tényezővel, de potenciállal telve) rögtön azt mondtam, hogy akkor a finálé utolsó perceiben fogják elérni a küldetés végcélját, hogy egy cliffhanger majd a 2. évadban történjen meg a kapcsolatfelvétel. És erre elkezdtek az első részek is ráerősíteni, ugyanis olyan klasszikus (klisés?), epizodikus sztorikkal indított az Another Life, mint az űrhajós galiba, aminek megoldásához egy bolygóra kell leszállni, feszültség és farokméregetés a legénység tagjai között, valamint az időhurok mellett a legnépszerűbb epizodikus toposszal (ld. 1×04), amit nem lőnék el.

Szóval aki hard scifit vár, az csalódni fog, a producerként is közreműködő Katee Sackhoff is inkább a sorozat nyaktörő tempóját dicsérte (amit én piszkosul kétségbe vonnék, mert a 60 perces pilotban iszonyat sokat dumálnak), nagyjából egy filozófiai él nélküli Star Trek-et kell elképzelni ismerős történetekkel, amik egyáltalán nem zavarnák az embert, ha a résztvevő karakterek jók lennének.

Azonban ezek a karakterek (Sackhoff-énak a kivételével) sajnos semmilyenek. A többség azon fog kiakadni, hogy mindenki fiatal és menő/laza/szexi cuccokban nyomja a fedélzeten – ez az, ami teljesen tudatos döntés volt a készítők részéről, az 1×01-ben el is magyarázzák, hogy miért nincsenek lejárt lemeznek számító névtáblás egyencuccok és őskövület középkorúak. És ezzel nem is volt gondom, az már viszont problémásabb volt, hogy a karakterek közötti értelmetlen konfliktusok és hajtépések (meg karatézások!) nagyon az iskolai sorozatok idegesítő szintjén mozogtak. Fura mód erre is kitér a készítő a pilotban, frat house-nak nevező a társaságot, ami dettó dicséretes, de a túlreagálásaikhoz kelleni fog a nézői türelem.

Azonban míg azt el tudom képzelni, hogy lesz másoknak is türelme a szereplőkhöz, azt már nehezen, hogy bármilyen szempontból kötődjön hozzájuk, ne adj isten megszeresse őket. Márpedig érzelmi kapocs nélkül ezek a karakterdinamikák totál működésképtelen, helykitöltő dolgok, az pedig, hogy senki sincs biztonságban (hullanak a legénységi tagok, bizony!), red shirt-ös szinten sem fogja megérinteni a nézőt. (Oké, később érkeznek jobb arcok (mondom, szó szerint csereszabatosak a karakterek), de ahhoz képest, hogy milyen kevesen vannak ébren a fedélzeten, a pilotban volt, akiről az 50. perc körül esett le, hogy ő is ott van.)

Szóval míg egy részről az a gondom, hogy alapozni próbálják a semmilyen figurákat, addig másik oldalról ott az egész küldetés, amit minimális felvezetés nélkül indítanak el, és ennek köszönhetően rohadtul nem érezni a tétet a Föld bolygó részéről, miszerint az emberiség legfontosabb missziójáról van szó.

És, ha már Föld, akkor mondanom sem kell, hogy a legnagyobb banánhéj az, hogy az űrhajós eksön (HA-HA) mellett bizony az ottani kapcsolatfelvételt is követjük, és nem csak a férjen és a kislányon keresztül, ugyanis ebbe a szálba bekapcsolódik Selma Blair 250 millió követővel rendelkező influenszere is (kapaemelés, mert megint egy tudatos és bátor döntés, de…) A szándék, hogy ezen a szálon is jó sztorikat szállítanak, mindenképp nemes, de folyton az az ember érzése, hogy #minekvan, mert a jeladóval való kommunikáció csak megakasztja az űrhajós cselekményt.

Ja, és ha már scifi, akkor látvány. Az Another Life egy kanadai sorozat, a Syfy által megvásárol szériák (ld. Killjoys, Dark Matter, Van Helsing, Wynonna Earp) kanadai stílusával és természetesen kanadai költségvetéssel. Látunk szép tájakat benne, akadnak nem túl emlékezetes, olykor elég bicebóca CGI-megoldások (sajnos utóbbiból rögtön az első percekben), és persze rengeteg klausztrofób űrhajó-belső, amik folyosón rohangálásoknak, szikrázásoknak és leszakadó paneleknek adnak helyet.

Van egy olyan érzésem, hogy az Another Life is olyan zsáner sorozat lesz, aminek az első szezonját szájhúzásuk ellenére is sokan a kérdőjelek megválaszolása miatt fogják végignézni, így racionalizálva a Netflix számára egy második évadot (és újabb kelletlen szájhúzásokat, ha idővel nem kerülnek egy hullámhosszra vele), ami nem tűnik túl egészséges nézői magatartásnak, de a junkie ezért junkie, nem?

Részemről (kicsit sem vagyok fanatikusa a műfajnak, és megszoktam a kanadai stílust), ahogy írtam, középvonalas felejthető maradt a széria, de ezt inkább a hullámhegyek és -völgyek váltakozása okozta, nem pedig a seszínűség. Akadtak szuper részei és remek momentumai, merész húzásai, mint ahogy hajmeresztő írói vakságról tanúbizonyságot tevők is (én a karatétól a világból is kirohanok…). Sajnos utóbbiból volt több, és hiába voltak olykor apróságok, sok lúd ezúttal disznót győzött.

74 hozzászólás Ne habozz!

schray - 2019. 07. 26. 00:23

Hát ez szörnyű volt :(

Thunder - 2019. 07. 26. 08:20

vki végignézte? Érdemes belekezdeni? imdb-n 5,5 …. schray kollega szertin meg szornyu. Tényleg ennyire baromságra költ a Netflix?

winnie - 2019. 07. 26. 08:50

de…, én továbbra sem értem a logikát. lehet, hogy szerinted pocsék lesz. lehet, hogy én is utálni fogom, de meglesz a közönsége, sokan fogják imádni, egy 5.5 (vagy még alacsonyabb osztályzat) is úgy jön össze, hogy 10-20% szerint 10/10 a végeredmény. attól, hogy randomjózsi utál valamit (én vagy schrayn), te még imádhatod, nem? nyilván kisebb az esély rá, ezt aláírom, de ettől még benne van. ezzel persze nem a vélemények vagy a kritikát figyelmen hagyására buzdítok mindenkit, hanem arra, hogy egy sorozatnál a pilot tökéletes módszer arra, hogy ne mások véleményére hagyatkozzunk. nyilván nem kell minden pilotot megnézni, de ami érdekli az embert valamennyire, abba érdemes belekóstolni. ha nem jön be, akkor kasza, és megírod, hogy gáz, és még kevesebben futnak lyukra, de _szerintem_, aki veszi a fáradtságot ahhoz, hogy kommentben rákérdezzen, hogy milyen a sorozat, annak érdemes adnia egy esélyt a sorozat, mert valamilyen szinten érdekelheti, nem?

(az imdb szokás szerint sorozatoknál nem annyira pálya a pilotnehéz értékelés miatt, de ennek a torz interpretáció az oka, mert a frissen indult sorozatok számai még elég zsengék és inkább fedHETik a valós tömegértékelést, jelen esetben a 4-5/10-et. mármint arra célzok, hogy ez MÉG valós 4-5/10, nem 8/10 fölött jó, 7/10 alatt gagyi, 7-8/10-nél meg közepes interpretációból fakadó. természetesen nem arról van szó, hogy ez nagyon nőne később, mert akik feljavíthatnék az értékeléseikkel az érdemjegyet, azok adnak az imdb-re és az elsőnapos nézők véleménye miatt többségében nem fognak esélyt adni a sorozatnak, és így zárul az ördögi kör, amiről egyébként a reggeli hírposztban a széjmenésemnek köszönhetően sokkal bőbeszédűbben elbeszélgettünk: https://www.sorozatjunkie.hu/2019/07/26/hirpentek-designated-survivor-kasza-will-grace-kasza/)

schray - 2019. 07. 26. 15:22

Ahogy winnie is írja, próbáld be, lehet tetszeni fog. A rossz ertekelesek jelentos resze abbol jon, higy az erdekesnek igerkezo scifi-thrilles koncepcioba belekevertek egy tinidrama szintu szereplogardat. Utobbi mufajnak rengeteg rajongója van, így ha épp az a keresztmetszet vagy akinek ez is meg a scifi is bejon, akkor ez az istenkiraly sorozat. En nem ilyen vagyok, es a falat kapartam a pilottol itt-ott.

Az alaprejtely erdekes, a latvany korrekt. Beleporgetten minden reszbe a pilot utan es blikkre erdekes problemakkal foglalkoztak. A baj nem ez, hanem a szereplogarda, mert kb Kate viszi a hatan az egészet es még neki is ellenszenves karaktert irtak. Az egyetlen normálisan prezentalt szimpatikus szereplo talan az AI, de a legénység?! Azok a fajta huszoneves idiotak, akikrol a legbicskanyitogatobb cikkeket szoktak irni. Az egy dolog, hogy butak es irrealis dobteseket hoznak, de tobbseguk egyszeruen csak irritalo vagy semmilyen. Akik persze kavarni is kezdenek, mert az erdekes alapfelallas es kreativan osszerakott vilag nem ekeg, mindenkepp mondvacsinalt sekelyes szemelyzeti problemakra kell felhasznalni a jatekidot. Szoval ez nem az a sorozat, amit a trailer iger, valahol ott van benne mélyen, de rarakodott egy nagy adag -szamomra- felesleges es nezhetetlen sallang es az internet népe ugy latszik hasonloan elte meg.

Nem tudom mennyire SPOILER de mivel rejtélykozpontu sorozat, fontos lehet: cliffhangerrel er veget az evad, bar kiderul sokminden. Csak azert mondom el, mert lehet nem kap folytatast es aki nem szereti a fuggoben hagyott vegeket es foleg a rejtely miatt vallalja be, az csalodni fog.

cherockee - 2019. 07. 26. 18:00

Hadd tegyem le a szavazatom én is a “hagyd ki” mellett.

Helyette: Pandora, Origin (YouTube), Lost in Space, Arrival.

Hasonló csalódás, de ez annyira nem rossz mint: Nightflyers.

Nem sok dolog van benne, amit ne csináltak volna meg már máshol, sokszor is, a szereplők nem érdekesek, a történet fordulatai néha, finoman mondva valószínűtlenek, a tudományos háttér, hát az nincs. Többször veszik le totál ismeretlen környezetben a karakterek a sisakjukat, mindent amit megpróbálnak elbukik a rész elején, és sikeres a végén, nyilván mindenhol, de itt még unalmas is lett.

mmonitor - 2019. 07. 26. 22:10

Aki csak megnézne valamit, annak talán bejön. Akit meg érdekel és valami jót is vár, na az kerülje el messziről.

winnie - 2019. 07. 26. 22:23

mmonitor: iiiiigen…, ezzel egyet lehet érteni. gondolkoztam, hogy beleírom a kritikába, hogy ez olyan átlag, kocanézős sorozat, de végül nem tettem, mert kizárná a scifi-rajongókat, és meg vagyok győződve arról, hogy míg a fanok egy (kisebb? nagyobb?) része visítva fog menekülni, lesznek olyan műfajpártiak, akik a tudományos aspektus vagy az újítások hiánya ellenére a téma miatt maradni fog, mert szerintem messze nem vállalhatatlan, ha az ember túlteszi magát bizonyos aspektusain. de túl sok benne a red flag, hogy mindenki rugalmas legyen.

Geza Kovacs - 2019. 07. 26. 22:42

Köszi a gyors reakciót, majdnem belekezdtem tegnap, de így nem fogok :-D

JayJay - 2019. 07. 26. 22:52

Hááát…. sajnos ez a sorozat sci-fi/tinidráma kombó felnőtt emberekkel… sajnos nekem pont az a tudományos alap hiányzott, ami miatt szeretek ilyen kutakodós sorozatokat nézni, mert azt hittem ez lesz, de nagyot tévedtem.
Vannak érdekes fejtegetések, gondolatok, de nemhogy újat, de kellemes régit sem tudott mutatni, az utolsó 5 részt konkrétan csak tekertem, mert nem tudott érdekelni a túldrámázott részek nagyja.
Akinek azonban ez bejön, hajrá, aki igazira vágyik, az keressen másik sorozatot :)

Biohazard - 2019. 07. 26. 23:04

Fél évad után: scifi mentes scifi. Dráma mentes dráma. De random sex, az van, indokolatlanul sok. Az egyik részben a fele legénység kaját gyűjt egy random planétán ( aztán betépnek), miközben a fent maradtak fele passziánszozik, a másik fele meg csoportos sexel…WHAT?!
Az első gondolatom: hogy ezek, űrhajósok?! Nem értem, hogy miért van hagyománya ennek a ‘totálisan alkalmatlan legénység’ dolognak manapság? Mindenki rossz, abban amit csinál, ami az egyetlen szerepe a küldetésben. A történésekre, szinte 95%-ban totálisan rosszul reagálnak, BÁRMIRŐL is legyen szó. Folyamatosan fúrják egymást, mert….csak! Random emberek, random pillanatokban, totálisan random eseményekben halnak meg. De most már végignézem!

damien. - 2019. 07. 26. 23:19

Annyi rosszat irtok rola, hogy most mar kezd erdekelni. Holnap be is probalom!

winnie - 2019. 07. 26. 23:32

Biohazard: nem hiszem, hogy totálisan alkalmatlanok lennének, szakmai téren elég sok jó döntésük van. valami oka csak van annak, hogy őket választották ki. az, hogy fiatalok, és úgy viselkednek, mint a fiatalok, az más kérdés. az énjüket nem vetkőzik le, a fiatalok másképp állnak a világhoz.

cherockee - 2019. 07. 27. 00:05

Közel sem borzalmas, de egyrészt ahogy winnie is szokta mondani, ez már manapság nagyon kevés, van kínálat, másrészt egyszerűen a kevés jó rész ellenére is unalomba fullad.

Érdekes példa: Pandora, ponyva scifi, szintén tinidráma (bár nem “drámáznak”, csak tinik a szereplők), és mivel nem akarja magát írtó komolyan venni, ezért nagyon nézhető szerintem. Itt azt érzem, hogy hatalmas drámát akartak némelyik jelenet mögé, közben egyszerűen nincs meg az alapja az érzéseknek.

Biohazard - 2019. 07. 27. 00:05

winnie:
Végigszaladhatunk az egyes karaktereken, de én úgy érzem hogy a ‘kapitánytól’ kezdve minden egyes karakter fizikailag/mentálisan alkalmatlan az űrhajóskodásra. Van itt trannie doki, 140kilós biológus(?), anorexiás mérnök(?), masszívan PTSD-s kapitány.. és egytől egyig borzasztó szakmai döntéseket hoznak. Az ember azt gondolná, hogy a kiképzés alatt kiszűrik a testileg/mentálisan alkalmatlanokat..de nem itt! A legminimálisabb nyomásra mindegyik összeszakad.
Utoljára a The Expanse tudott érdemi karaktereket felvonultatni űrhajós témában. The Martian még esetleg.

cherockee - 2019. 07. 27. 00:11

Biohazard-al kell egyet értsek, kb. ébredés után 5 perccel mindenki már a másiknak ugrik, magára az űrrepülésre senki nincs készen. Azon kívül igazából a szakértelem abban mutatkozik meg, hogy pity puty nyomkodunk valamit, mondunk valamit mit kéne csinálni, bumm megmenekülünk.

winnie - 2019. 07. 27. 00:12

cherockee: és a kulcsszó a megmenekültünk?:) meg ilyen önjáró cuccon nem nagyon kellett készen lenniük semmire, nem kormányozni vannak ott a hajót.

ha azt nézed, a legtöbb necces szituációt lekezelték megfelelően. arra célzok, hogy amikor szívtak, akkor nem szakértelem hiánya miatt történt, ami történt. (gondolom, ez volt a koncepció a fiatalokkal, hogy manapság is bizonyos területeken az efféle csodagyerekek hihetetlen mennyiségű tudást képesek felszippantani – a gyakorlati tapasztalatot kompenzálva. az, hogy milyen személyiségek, mennyire profin viselkenek, van-e egójuk, már ofkoz más kérdés.)

sebien - 2019. 07. 27. 00:13

“This is the most important mission in the history of humankind.”
ezzel a legénységgel. cool story bro.

cherockee - 2019. 07. 27. 01:09

Ami említésre méltó még: zene. Prodigy 90-es években kiadott számaira erősen hajazó háttérzene az egyébként elég feszült jelenetek mögött. Ezt úgy ki a frász találta ki?

Thunder - 2019. 07. 27. 01:40

Winnie, nem gondolnám, hogy sok baj lenne azzal alapvetően, hogy a kijövetel után érdeklődöm benyomásokról azoktól, akik már átragták magukat legalább a fele sorozaton … sőt. Kevés szabad időm van, szeretném olyannal tölteni, ami színvonalas. Eddig mindig sokat segítettek a kedves kommnetelő társak benyomásai.

A korábban szólók megerősítették bennem, hogy csak vérnyomásom menne fel bennem, gyenge forgatókönyv írás okozta malőrökért, harmatgyenge és illogikus karatkerábrázolásért stb., szóval sztem ezt kihagyom.

JKJ - 2019. 07. 27. 09:20

Én csak a pilotot néztem meg, de legyünk őzsinték. Ez azokat célozza akiknek ez az első ilyen témájú sorozatélményük, illetve túl fiatalok, hogy értsék mennyire bután viselkednek a szereplők. Még azt is el tudom képzelni, hogy minden direkt ilyen bugyuta, hogy pontosan azt a célcsoportot érjék el akit akarnak.

Azt sem rtem miért emeli ki mindenki Katee Sackhoff játékát. Lehet , hogy itt Ő a legjobb, de összességében alig közepes színésznő.

winnie - 2019. 07. 27. 09:28

jkj: sackhoffot max a későbbiek miatt lehet kiemelni. az elején elég fura volt, nem találta a karaktert, de ebben a rendezés sem segítette.

Ayrons - 2019. 07. 27. 10:18

3 részt bírtam. Kvázi a legénység az Alien:Covenant szintjén van ami azért baj mert ott az Aliennek szurkoltam annyira hülyék voltak.

Captain Phillips - 2019. 07. 27. 11:50

Na megneztem a pilotot.

Folytatni fogom, de maris az elso epizodban akkora red flag-ek vannak, hogy csak a szamat tatottam:

“This is the most important mission in the history of humankind”:

LOL ehhez kepest a crew ugy lett osszevalogatva, mintha Instagram influencer lett volna korabban mind. Aztan kb. minden elozmeny nelkul – out of the blue – nekiallnak bunyozni??? WTF?!

Biohazard irta fentebb, hogy “scifi mentes scifi”. Na ez az ami sajnos igy az evad tovabbi reszeinek megnezese elott nagyon megremit :(

Es egy koltoi kerdes a vegere: mifele szedett-vedett focus group pilot feedback utan dontott ugy valaki, hogy igen, ezt berendeljuk?

Aratnok - 2019. 07. 27. 12:34

Captain Phillips: Én úgy tudom hogy a Netflix nem forgat pilotokat, azt meghagyják a “hanyatló” kereskedelmi csatornák ópiumának. Helyette egyből teljes évadokat kérnek.
Persze simán lehet hogy ez már náluk sincs így, akkor sorry, én tévedek.

jensen13 - 2019. 07. 27. 12:54

Először nagyon sajnáltam hogy a Netflix nem rakott alá magyar feliratot, de a hozászolások miatt már nem annyira bánom, pedig még magyar szinkront is csináltak az előzeteshez.

winnie - 2019. 07. 27. 14:03

“Aztan kb. minden elozmeny nelkul – out of the blue – nekiallnak bunyozni???”

KARATÉZNI!!!!

winnie - 2019. 07. 27. 14:06

“Es egy koltoi kerdes a vegere: mifele szedett-vedett focus group pilot feedback utan dontott ugy valaki, hogy igen, ezt berendeljuk?”

ahogy aratnok is írja, nincs pilot, hanem a hihetetlen sok szkriptből párat kiválasztanak általában úgy, hogy több évados pitchet hallgatnak meg, stb.

a kutya ott van elásva, hogy ők a szegmenseket tömködik be, azaz a netflix olyan, mintha több tévécsatorna lenne. az egyiken dokuk, a másikon realityk mennek, van egy hbo-szerű prémium csatornájuk, és van az, amire ez a sorozat készült, ahogy írom, kanadai-syfy cucc, hiszen a travelers nemrég futott ki. ez nem kreatív mínusz, nem minőségi besorolás, de most akartak egy olcsóbb űrhajós scifit, hogy ezt a szegmenst is lefedjék, és tippre még jön hasonló, ld. az away, bár az inkább dráma lesz.

stargatelost - 2019. 07. 27. 14:55

Huh, elég durván a negatív felére billen a mérleg a hozzászólások alapján… lényegében éltető vélemény nincs is… úgyhogy megkezdem a sort….

Nekem baromira bejött. És nem, nem ez volt az első sci-fim, kb. minden űrhajós cuccot láttam. Igen, hülye fiatalok a szereplők, igen, sokszor baromságokat csinálnak. Ezt le kell nyelni, hogy menjen a plot, ami pedig elég izgalmas és pörgős ahhoz, hogy ez sikerüljön is.

Ez a kijelentés meg, hogy scifi mentes scifi? WTF? Ez volt a legjobb benne, az ismeretlen felfedezése, új bolygók, új alienek, veszélyek. Ettől volt izgalmas, nem lehetett tudni, mit találnak, vagy akár amikor a hajón vannak, és megszólal a vészjelzés, mivel kell szembenézniük.

A földi száltól kicsit féltem, de nem volt annyira vészes, mondjuk Miss 250 millió követő (hol is követik? lol) elég idegesítő volt.

A vége pedig pazar volt, a Xeno című regényre emlékeztetett, hogy mennyire nem vagyunk egyedül a galaxisban, és hogy mennyire fejlettebb alienek is vannak nálunk.

(Egy dolog volt, amit már tényleg túltoltak hülyeségben, amikor William kézrátétellel “megcsinálta” az Achai agybogarat, aztán azzal a lendülettel be is rakták Javier fejébe :D)

De komolyan, aki szereti az űrhajós sci-fit, annak nem is kérdés, hogy be kell-e próbálnia…

Mondjuk nekem a Nightflyers is bejött, és továbbra is tartom a véleményem, hogy az SGU a legjobb űrhajós sci-fi sorozat.

*mic drops*

7.5/10

winnie - 2019. 07. 27. 15:10

stargatelost: na, ez az, öröm és boldogság!

“Nekem baromira bejött. És nem, nem ez volt az első sci-fim, ”

jaja, ezért is utaltam, hogyszerintem magaslovas marhaság ilyet írni, csak ugye a megmondás… (amitől én sem vagyok mentes sokszor:)

a scifiseket egyszerűen csak meg fogja osztani a sorozat, max nem fifti-fifti, de közel sem fog mindenki sarokba vonulva hányni. aki scifis, az úgyis esélyt fog adni neki szerintem, csak másfajta star treket kell várni. ami nem is baj, hogy nem ugyanolyan, hogy nincs meg benne minden ST-s komponens. az, hogy ki mondja azt, hogy a témák a könyökén jönnek ki, és ki fog örülni a klasszikus toposzok ezen világra vetített változatának, már teljesen szubjektív lesz.

azt mondjuk tartom, hogy a karaktereken csúszhat el a többségnél a sorozat, a földi szál történései számomra sem jelentettek nagy gondot, egyszerűen csak zavaró volt, ahogy megszakították vele a ritmusát a fenti sztorinak, amolyan “na, már megint kezdik”-alapon.

Mor Tuadh - 2019. 07. 27. 16:59

Már többször nekifutottam a pilotnak, de még nem bírtam végignézni, olyan unalmas.

stargatelost - 2019. 07. 27. 18:29

A pilot egyébként tényleg döcögős, főleg az első fél órában még nekem is fenődött a kasza, de aztán berántottak az ismeretlen felfedezésének lehetőségével. Amivel végül éltek is :)

Eléggé daráltatta magát a sorozat, már raktam is a következőt. A többi rész már barátságos 40 pár perces, szóval tényleg feszesre vették a tempót, a pilot lett csak nyújtva órásra.

Biohazard - 2019. 07. 27. 18:57

Jelentem, végignéztem. A fél évados véleményem 85%-ban tartom, kicsit tekertek az összetevőkön a vége fele. Még több lett a ‘fiatalos drámázás’ vonal, még több sex (épp csak idegen lényeket nem hágtak meg, de MINDEN MÁS megvolt), még több agyrém döntés a ‘specialistáktól’. “Scifi mentes scifi” továbbra is áll, a ‘science’ vonalat mintha betépve írta volna pár fiatal.
– Élelem kell és egy bolygón ad hoc megkóstolnak(!!) minden xart, mert miértne alapon és ugynattól az idegen salátától 2x beáll a teljes legénység?!
– ugyanitt az egyik ember lába majdnem lerohad, mert megsértette valami növény, találnak egy fura pókot, aminek előkerülnek a 3 méteres példányai, miközben a pilóták úgy betéptek, hogy majdnem egymást lőtték le.. majd lilán villog valami a zsilipben és egy kedves női hang bejelenti, hogy tiszták. WHAAAT?! Jaa és velük jött egy mini-pók ami űrhajó alkatrészeket eszik (?), ketten egy idegen szer hatása alatt vannak, van ugye a lerohadó lábú és a ‘doktor’, aki belenyalt a cuccba. Van egy nagy crystal, ami hangokat ad ki és ha balról nézed, akkor a hangspektrum olyan, mint a formája..agyam eldobtam ezen a felfedezésen :)
Az űrhajó majdnem minden elemét egy szerelmes AI vezérli, nélküle SEMMI nem működik, cserébe bánatos lesz, mert VR sexelt vele a kapitány és utána eldobta. (csendben zokog a sarokban)
Nah ilyen szintű az itteni ‘scifi’. Young adult kalandfilm, bizarr szerelmi történésekkel megspékelve. Lost in Space, csak itt nem idegesítő gyerekek vannak, hanem ‘az agyadra megy, nagyon kanos’ yound adult-ok, akiket 30-as szinészek alakítanak.
The Martian, The Expanse, Annihilation..nah ezek jó cuccok és akár gondolkozásra (is) ösztönözhetik a nézőt. Az Another Life nem ilyen.

VvD - 2019. 07. 27. 21:31

Na megnéztem az első részt. Blöehh… Most komolyan, ki volt olyan agyament, hogy erre hitte, hogy jó lesz? A színésznőnek meg tényleg nem volt jobb lehetősége? Az első részben sikerült egy nevetséges, logikátlan drámává varázsolniuk egy olyan scifit, ami egy tök érdekes rejtéllyel nyit és ebből ki lehetett volna hozni egy normális sorozatot.
Hogy mit hiányolok? Science, a sorozatban saját magához képest legyen logikus, értelmes emberi döntések és karakterek, fókusz a küldetésen és a rejtélyen, plusz normális, hihető emberi érzelmek. Azt pl rohadtul nem tudta megmagyarázni a sorozat, hogy miért kellett egy csapat infantilis 20on éves szappanopera szereplőt beválogatni a “most important mission in the history of humankind” -ra. De tényleg, erre lett válasz a későbbiekben?

@Biohazard
” Az űrhajó majdnem minden elemét egy szerelmes AI vezérli, nélküle SEMMI nem működik, cserébe bánatos lesz, mert VR sexelt vele a kapitány és utána eldobta. (csendben zokog a sarokban)”
Ez most komoly? :D Ezen hangosan felröhögtem. Ilyen f*szságok történnek a további részekben?

bandido - 2019. 07. 28. 17:29

2 és fél részt megnéztem. De számomra itt a vége.
Rettenetesen rossz ZS kategóriás valami. Nem is értem, hogy hogy adhatta a Netflix ehhez a nevét.

Jóindulattal: 1.5/10

Az 1.5 pontot Sachkoff kapja minden más nulla.

winnie - 2019. 07. 28. 19:08

bandido: úgy adhatták, hogy ők nagyon büszkék a sorozatra, és tudják, mi a céljuk vele.

mint írtam, a netflix nem csak A+, hanem nagyon sok minden. ha összeszámolod, akkor sokkal több olyan netflix cuccot talãlsz, ami nem elit anyag, sorozat, film, reality, akármi. attól, hogy magasan a netflixen van a legtöbb kiemelkedő színvonalú dolog, még nem valami szent tehén vagy ilyesmi.

értem persze mit mondasz, de ne ismerjük fêlre vagy êrtékeljük túl.

Batawanga - 2019. 07. 28. 22:00

Hűha, kemény diónak ígérkezik. Mostanában azért hiány van az ilyen űrhajós sagakból. Nekem a pilot nézése közben a Farscape, Firefly, ilyenek jutottak eszembe, és hogy ez az egész még jól is működhetne, ha lenne kémia a legénység tagjai között. Mindenesetre, még nézek pár részt és eldobom az agyam közben, mert arra nem lesz szükség. Hónapok alatt el tudunk jutni a Pi Canis Maiorisra, real timeban csetelünk az otthon maradottak hologramjával, miközben kifog rajtunk egy ilyen Mozart-rajongó Moebius-szalag, azért ezt emészteni kell. :D Guilty pleasurenek még jó lehet. Starbuck miatt adok neki még esélyt, egy Claudia Blacket viszont hiányolok a női csapatból, vagy Tricia Helfert.

Alfdam - 2019. 07. 29. 09:19

A világ _legviccesebb_ sc-if sorozata, amit eddig láttam, főleg, mert komolyan veszi magát. Tommy Wiseau-i, a “The Room” magasságaira tör. A felénél járok. A pupillám szinte folyton tág a döbbenettől. A világ legfontosabb küldetésére megy az űrhajó, beszélni az első idegen lényekkel. És az egész olyan, mintha valami tizenhét éves által írt fanfiction lenne.
– minden szereplő az első pillanattól fogva az inkompetencia 110%-án van, kivéve nyilván a főszereplő Starbuck-ot, akinek a puszta jelenléte van, hogy mágikusan megold problémákat
– senki nem engedelmeskedik semmilyen parancsnak, csak ha üvöltik neki, vagy ötször elmondják
– a hajót vezérlő mesterséges intelligencia egyszerűen ignorálja a parancsokat és ezt a humánok kiabálással oldják meg
– Az AI mindenhova tud vetíteni, de sehova nem lát, így bármikor fojtogathatják egymást a szereplők
– a technológia teljesen kiszámíthatatlan, az egyik részben nem vesznek észre egy hold méretű HOLDAT, a másikban négy fényévről a leveleket meg lehet számolni az élőképen(!) a bolygó felszínéről
– a csapat feléről nem tudni, de nem is érteni, hogy mihez ért vagy egyáltalán minek van a hajón
– az egyik részben teljesen el vannak ájulva tőle, hogy van egy idegen létforma valahol, a másikban szinte vállat vonnak tőle, hogy van egy totálisan earth-like bolygó, full flórával és faunával
– ahol kiröhögik azt, aki szkafanderben jön (!!!) a bolygóra. kiröhögik. Az orvossal az élen.
– ez a rész közvetlenül azután van, miután két embert kiirtott egy vírus egy másik bolygóról
– A világ legfontosabb küldetésén _senki_ nincs, aki értene az altatórendszerhez, amivel utaznak
– és a hajón nincs elég kaja, ha az altatórendszer elromlana
– Az űrhajón egyébként magassarkú csizmában járó transzgender orvost idézem a mélyűrbe tartó küldetésen, ahova egy idegen fajjal mennek beszélni: “nem tudom, nem vagyok asztrobiológus”.
– A virológus valamiért magának adja be gyakorlatilag elsőre a teszt-szérumot, mint az egyetlen ember a hajón, aki másokat meg tudna menteni…
– van AI, szuper hologram vetítővel, de semmilyen más automatájuk nincs, drónjaik, automata hajóik, robotjaik, akármi.
– a létező leggagyibb panelek melletti álldogálás és gomb-kapcsolgatás megy szerelés néven, meg sziszegő acélcsövek csövek olajos, izzadt kézzel húzogatása egy helyen, ami első ránézésre a szebeni vegyi kombinát romjainak díszlete a HIGH TECH ŰRHAJÓN :D :D
– Iszonyú párbeszédek, semminek semmilyen következménye nincs, vagy éppen mérföldekre előre látható, a csapat legalább harmadáról egy átlagember is megmondaná, hogy szociálisan alkalmatlan még egy árokásó csapat tagjának is lenni, nem hogy egy ilyen küldetésen részt venni.
– Elméletileg ez a crew már évek óta együtt dolgozik, mínusz Starbuck, de valamiért többször úgy viselkednek, mintha először találkoznának ezen a küldetésen.
– a Földön található alien artifacten összesen három tudós dolgozik egy mellé felhúzott kalyibában. Hat hónappal a tárgy érkezése után. Az USA-ban.
– mindig elejtik, hogy a Földön kurva szar az élet, meg mindent elöntött a víz, meg nincs tiszta víz, de amit látunk az állandóan idilli zöld környezet és bukolikus családi élet.

kihagyhatatlan sorozat! Nem viccelek.

captain - 2019. 07. 29. 09:27

Borzasztó volt. Igazából egy tinédzser reality sorozathoz tudnám hasonlítani sci-fi köntösben.

Érdemes megnézni az űrhajó belső kivitelezését: 32″-os LCD tv-ből elszórva pár darab, a falakon védőcsövezés, mint dekor! A gépházról nem is beszélve, sztem lementek a stúdió kazánházába az alagsorba :)

tseby - 2019. 07. 29. 09:41

Nagy lelkesedéssel kezdtem bele mint sci-fi rajongó, de én is a többséggel értek egyet, ez nagyon el lett cseszve.
Teljesen érdektelen bármikor lecserélhető legénység, akik csak egymást fúrják és közben egymásra licitálnak, hogy melyikük csinál nagyobb hülyeséget. Az alapötlet érdekesen indul de teljesen rossz irányba vitték.
Én a földön vizsgálandó objektumnál azért komolyabb hadizárlatot vártam volna, nem azt hogy random odasétál a főtudós kislánya pont akkor mikor a történet előreviteléhez kell.

@Biohazard nagyon jól kiemelte már a főbb hibákat, és sajna várhatjuk az Expanse-t, mert ennek a második évadját nem kell.

@Stargatelost ez nagyon messze van az SGU-tól, aminek nagyon sajnáltam a kaszáját. De az all time legjobb még mindig a Babylon5 a sci-fi sorozatok közt.

walaki - 2019. 07. 29. 13:40

Hát elég vegyesek az érzéseim. A kivitelezés tökéletes, a színészi játék már nem annyira (de nem is különösen rossz), a sztori viszont egy hatalmas nagy nulla. Semmi eredetiség nincs benne, minden fordulatot és klisét milliószor láthattunk már, de legalább tele van logikátlan baromságokkal. Ezektől eltekintve jó iparosmunka, egyszeri nézésre alkalmas, ha űrdíszlet között játszódó szofthorrornak fogjuk fel és nem sci-finek.

Bandi - 2019. 07. 30. 14:56

Ma reggel korán ébredtem, nekiálltam az első résznek és sajnos már az utolsón is túlvágyok :)

Eleje vontatott volt (4/10), a vége viszont nagyon jó lett (10/10), remélem hamar jön a második évad.

winnie - 2019. 07. 30. 16:08

wow, most néztem meg a pandorát. aki az another life-ot minimumra hozza ki, az azért csekkolja előbb azt is:)

Ádám - 2019. 07. 30. 21:20

Nálam az évad eleje 3/10, a vége meg 5/10.

Elég gáz, hogy lapos karakterekkel, egy elég sablon főszállal, meg teljesen lerágott csont epizódokkal el lehetett ezt adni, utána meg a trailer megetette velünk is.

Az SGU már szóba jött… szerintem max annyiban hasonlít, hogy gyengén kezdett. Ott ugye a BSG stílus majmolása volt az, ami elvitte a figyelmet a rossz fele. (Na jó, sablon rész ott is jutott rendesen) Amikor tényleg bejött a Destiny, nem csak mint a hajó neve, hanem mint a célja, akkor már nagyon jó sorozat volt az. Fájóbb a kasza mint az Atlantisnál.

A 100 1. évad jutott még eszembe emiatt a highschool drama feeling miatt, de ott pár rész után nem volt már annyira gáz. A 2. évad számomra még mindig a “most improved” cím birtokosa.

Itt 2 verziót tudok elképzelni: vagy mire jobb lesz addigra kaszálják, vagy soha nem is lesz jó.

Captain Phillips - 2019. 07. 31. 00:11

Na en is vegigneztem, es megmondom oszinten, majdnem minden reszt elveztem.

Lehetett volna egy kib*szottul jo sorozat, ha nem lenne Alfdam minden egyes pontja igaz 6 hozzaszolassal feljebb :)

Az IMDB-n most 4.5-on all, en joindulattal adtam neki 6-ot, mert az alapsztori tenyleg jo.

Mor Tuadh - 2019. 07. 31. 11:59

Írtam fentebb, hogy dögunalmas a pilot. Harmadik-negyedik nekifutásra végül letoltam, után viszont teljesen berántott a sorozat, be is daráltam azóta.

Összességében azt mondanám, hogy rengeteg hibája van, de szórakoztató, ha az ember felül tud emelkedni ezeken.

A szereplők tényleg teljesen idiótán viselkednek. Elméletileg az emberiség krémjét szedték össze az akcióra, na ha ez a krém, akkor pusztulásra ítéltetett a bolygó. Olyan nyilvánvaló hülyeségeket tudnak néha csinálni, hogy arra nincsenek szavak.

Az tetszett, hogy részről részre változik a stílus, több már jól ismert sci-fi toposzt is beleszőttek a sztoriba.

Az 1×08-nál azonban teljesen bekattantak az írók, nem akarok nagyon spoilerezni, de olyan érzésem volt, mintha Sense8-et néznék, amivel nincs semmi baj a Sense8-ben, csak ide rohadtul szükségtelen volt szerintem. Meg úgy általában is túltolták a szerelmi túltolták.

k0vasz - 2019. 08. 01. 07:38

kb. szórul szóra

se ez az epizódikusság nem tetszik, hogy minden részben van valami klisé sztori/katasztrófa, se a béna gimis karakterek picsogása
a 3. részben rendesen drukkoltam neki, hogy “fertőtlenítsék” az egész legénységet és jöjjön egy teljesen új gárda

kár érte :(

idioty - 2019. 08. 01. 22:46

Végignéztem. Teljesen egyetértek a fenti hibákkal, ugyanakkor számomra is tök nézhető sorozat volt. Remélem a következő évadra jobban felkészülnek. 6/10 összességében. Eleje gyenge, a vége nem rossz.

walaki - 2019. 08. 05. 20:43

Alapvetően nem lenne rossz, de mégis a negatív felé billen számomra a mérleg. Főleg azért, mert az egyégadta világon semmi, de semmi érdekes sincs benne, csak milliószor lerágott kliséket pakoltak egymás mellé. Azt mondjuk nem rosszul, ha valaki ma kezdi a sci-fi sorozatokat, akkor biztos tetszeni fog neki. Az én részemről unalomba fulladt, mert már minden fordulatot láttam máshol (zenével kommunikálni: Harmadik típusú találkozások, Megbolondult MI: Űrodusszeia, Alienes jelentek egyértelműen, jónak hitt, de gonosz földönkívüliek: V, meg még vagy millió másik, idegenek akarják leigázni a Földet mert csak: hagyjuk, annyi ilyen van már,stb. stb. stb.)

Azért nem temetném véletlenül sem a netflixet, annyi jó sorit szállítottak mostanában, hogy egy gyengébbnek már csak a nagy számok törvénye alapján is be kellett csúsznia.

monti - 2019. 08. 17. 16:45

40 percet elrabolt az életemből, delete

ayren - 2019. 08. 17. 19:27

Mor Tuadh
+1

Balee - 2019. 08. 20. 17:32

Nekem bejött. Igen, klisés, mont 100-ból 99 sorozat, de nem gagyi. Szép a látvány, univerzumot akar építeni, kicsit BSG utánérzés, bár nem arra hasonlít a leginkább. Tinidráma azért nem zavaró, mert itt bizony nem szarakodnak, hullanak a szereplők. Nekem az a félelmetes, hogy látható benne, hova fejlődik a mai társadalom és borzasztó. Spoiler: a Föld legnézettebb hírcsatornája, médiafelülete egy arrogáns streamer nő, akit annyira védenek a jogai, hogy zokszó nélkül küld el bárkit a vérbe és manipulálhat is bármivel. A férfiak nőiesek, a nők férfiasak, a 7. részig kellett várni, hogy fekbukkanjon egy meleg, a kunszt már az, ha egy AI szerelmes beléd.Az egyik részben egy fiatal mérnök srácot sexuálisan zaklat egy fiatal nő a hajón.Szóval bőven nézhető, helyenként odaszegez és a jövőbeni társadalom bemutatása nekem teljesen egyedi volt.

Balee - 2019. 08. 20. 17:50

Spoiler

@Alfdam: a doki csaj transzgender? Ezt mondják is valahol? Fel se tűnt.

Amúgy az ilyen filmekben egy dolog agyvérzés: a legénység nem hallgat a parancsokra. Mindent véleményez, meg nincs kedvem. A világ nem így működik, egyenruha okkal van, idősebb tapasztalt tisztek okkal vannak, alá-fölérendeltség okkal van, mert máshogy NEM működik a rendszer. Egy ilyen technikán soha, semmilyen társadalmi berendezésben sem lehet máshogy, mert NEM működik. Az überhumánus Star Trek világban is így működik a rendszer a hajókon.

winnie - 2019. 08. 20. 19:42

nem transzgender, csak simán nem bináris. amit nem kellett mondani, gondolom.

walaki - 2019. 08. 21. 17:21

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért van az, hogy a legtöbb filmben/sorozatban a földönkívüliek mindig idejönnek és általában ellenségesek? Szerintem ez baromság, mert:

1. nincs semmi a Földön, ami nekik kellhetne. Ha képesek a csillagközi utazásra, akkor könnyedén begyűjthetnek bármilyen alapanyagot sokkal egyszerűbben lakatlan égitestekről. Mi van a Földön, ami a világűrben máshol nincs? Semmi. (Jelenlegi tudásunk szerint az élet az egyetlen, de mi most földönkívüliekről beszélünk, ergo az sem egyedi)

2. ET-knek muszáj barátságosnak és kooperálónak lenniük, mert komoly összefogás nélkül képtelenség kvalifikálni a Kardasev-skálára, ami előfeltétele a csillagközi utazás energiaszüklégleteinek finanszírozására. Ebből kiindulva nem csoda a Fermi-paradoxon, az idegenek helyében én sem akarnám felvenni a kapcsolatot a beszűkült, önpusztító emberiséggel, akik még a saját élőhelyük megmentése érdekében sem képesek összefogni, mert fontosabb nekik a kapzsiság.

Szóval akkor miért is jönnének egyáltalán ide az idegenek??? 5let?

winnie - 2019. 08. 21. 17:43

mert itt van élet?:)

erre csak a szokott válaszokat tudom adni, miszerint a földönkívüliek mindenhova mennek, de a földi közönségnek a földi írók azokat a sztorikat mesélik el, amikor a földre jönnek. persze vannak nem földi történetek is, de a milliárd “idegenek elmennek egy bolygóra” történés 99%-a nem érint minket, azokról sosem tudunk. és ha jönnek, akkor azért a legtöbb film megmondja, hogy miért jönnek. ez nyilván macguffin, valami randomot kitalálnak, mert csak, hiszen nem az a lényeg, hanem az, hogy jönnek. az meg, hogy ellenségesek, eléggé bináris. vagy azok, vagy nem. (vagy semlegesek.) bőven van más sztori is, ami nem az ellenségességre koncentrál, de nyilván, ha valaki történetet akar mesélni idegenekkel, akkor olyat fog, amiben van konfliktus, mivel az az érdekes számára. a közönség számára.

ergó: azért jönnek, amivel az adott történetet meg tudják támogatni, hogy jó történet legyen.

walaki - 2019. 08. 22. 13:40

winnie: oké, oké, természetesen tökéletesen igazad van mindabban, amit írtál. De te az írók szemszögéből közelítetted meg a kérdést, engem jobban érdekelne a sztori szemszögéből.

“azért jönnek, amivel az adott történetet meg tudják támogatni, hogy jó történet legyen.”
Másként fogalmazva, engem zavar, ha az idegenek azért jönnek leigázni minket, “mert csak”. Nekem kellene a jó történethez, hogy nemcsak valami randomot kitalálnak az írók (itt még erre sem vették a fáradtságot, mint konkrétan elhangzik a soriban, az ok: csak mert gonoszak).

Halhozo - 2019. 08. 22. 16:16

walaki – Szerintem ilyen szempontból az Arrival teljesen jó.
Valamelyik rész egyik agymenésében valaki felveti, hogy ezek szondák, ami teljesen logikus (lenne). Minek élőlényt küldeni, kiküldesz egy elég intelligens gépet, ami egyrészt feltérképezi, hogy hol van élet, és felméri, hogy érdemes-e felvenni a kapcsolatot.
Ami engem zavar, hogy mindig rádiójelekkel kommunikál mindenki (az idegenek is), ami ügye nem lehet gyorsabb a fénysebességnél.
A sorozattal kapcsolatban engem nem az zavar, hogy fiatalok, praktikus, hisz az ő esetükben kisebb az esély, hogy bárkit hátrahagynak.
Alfdam listáját kiegészíteném.
– Az égadta világon semmilyen protokolt nem követnek.
Komolyan, az egyik beteg jelentkezik, hogy nem tud aludni (sic.) és az orvos szerint ez totál rendben van. Majd az elkészült ct (?) felvételt nem nézi meg az “orvos”, de a beteg gond nélkül hozzáfér és kitörölheti (sic.).(És még a hiánya se zavar senkit.)
– Soha senki nem tesz jelentést.
– Ad-hoc csinál mindenki mindent.
– Nem kerül(nek) karanténba azok az emberek akik egy idegen bolygón sérülést szenvednek / eltűnnek, és nem tudnak magyarázatot adni rá.
– Nem tűnik fel a főnöknek, hogy az egyik embere viselkedése megváltozik.
– Szabadon lélegeznek egy olyan bolygón, aminek nincsen napja. (Ha a vulkanikus tevékenység miatt van meleg, akkor meg oxigén nem lehetne.)
– Bemegy a hősünk az Artifactba, majd kijön, és utána szabadon sétálgathat emberek között.

Tényleg lehetett volna egy jó sorozat, de lépjünk már tovább a goa’uld / A Burok / Robin Cook – Invázió alapötleten. Jelenlegi ismereteink szerint nem lehetséges intelligens élet kis “agytérfogattal”. Meg egyébként is hogy az istenbe építenek űrhajókat?

msandor - 2019. 08. 23. 00:00

Ma ledaráltam az egészet, a hibái ellenére is berántott.

De egy dolog nem fér a fejembe: a megfigyelő csávó fejébe ugye bekerült az az idegen valami, amitől tudnia kellett, hogy az űrhajó nem tudja elpusztítani az anyabolygóját, mert nem ott van, ahol feltételezik. Akkor pedig mire fel volt ez a nagy erőlködése a csávónak?

Vagy, ha eleve pusztítani jöttek a földre, akkor minek szórakoznak hónapokig az emberekkel?

A elpusztított bolygóval (ami a hajó célpontja volt) se csináltak semmit, akkor mire jó az egész?

A végére hagyom a legérdekesebb kérdésem, az embereknek mi a fenéért kell a világűrbe kürtölni, hogy itt vagyunk? (mondjuk ez pont nem filmes kérdés)

Halhozo - 2019. 08. 23. 10:23

msandor Azért mert mi még nem vagyunk azon a szinten, hogy felfedezzük a világűrt, így a kapcsolatfelvételre az egyetlen esély, hogy ők keresnek meg minket. Egy bolygó lakosságának kiirtásában meg semmi logika nincs. Sem mi egy másik élő bolygón, sem egy idegen nem tudna a mi bolygónkon megtelepedni (baktériumok, vírusok, pollen, stb..). Vagy gyarmatosítod (aminek az ellenállás miatt nem sok értelme van) vagy kereskedelmi kapcsolatba lépsz vele. Vagy sterilizálod a bolygót. (Akkor meg már egyszerűbb egy eleve steril bolygót keresni.)

walaki - 2019. 08. 23. 13:26

Halhozo: pontosan így látom én is. Megnyugtató, hogy nemcsak nekem hiányzik a kellő alapmotíváció, meg nemcsak engem zavar a logikátlanság az egészben. És igen, egy Arrival szintű alapmotívációval itt is tökéletesen elégedett lennék, nem muszáj egy Gyermekkor vége szintű indoklás (ami egyébként a csattanóval egyszerűen zseniális, respect Clarke bácsi).
A többi meglátásoddal is tökéletesen egyet értek.

msandor: “A elpusztított bolygóval (ami a hajó célpontja volt) se csináltak semmit, akkor mire jó az egész?”
Na hát pont ez az! Ezen vagyunk többen is fennakadva.

Egyébként meg nagyon nagy kár, mert a kivitelezés színvonala nagyon ott van, a színészek se rosszak, egy kicsit összeszedettebb sztorival hatalamasat robbanhatott volna. Asszem nincs mit tenni, kénytelen vagyok ismételni magam, igazán “kár érte”!

futures - 2019. 08. 29. 09:28

Én számomra nézhető volt, de mondjuk elég türelmes vagyok a látványos hibákkal szemben is, mint például a csapnivaló CGI, meg a karatézás :) A főszereplő nekem kicsit túl heves érzelmeket mutat ahhoz képest, hogy egy kb öngyilkos missziót bíznak rá, ehhez – úgy gonsolom – kevésbé empatikus embert választana a hadsereg :)Az AI-ra is igaz ez.

A csoporton belüli szerelmi szálak viszont zavartak. Mindenki összevissza kufircol, teljesen mindegy, hogy azonos nembe, a másik nembe, vagy “mesterséges” nembe tartoznak a felek. és az összes most készülő sorozatban olyan arányú, mintha 40 évvel ezelőtti kommunista propagandát látnék. Ne értsétek félre, egész megkedveltem pl. a hajóorvos karakterét, nem vagyok zsigeri homofób, de életszerűtlen az ezzel való foglalkozás mértéke…

szelektív - 2019. 08. 29. 09:55

Az simán érthető, ha zavar, főleg, ha mindenki mindenkivel és ezen van a hangsúly, de két dolog: az egyik az, hogy neked ezt a sorozatot kell nézned. Nem azt, hogy máshol ki mit csinál. Annak semmi köze ehhez. Itt nem erőltet senki semmit, egyszerűen a készítők számára felszabadító, új történetmesélési lehetőséget és kapcsolati dinamikákat jelent az, hogy nem csak egyféle kapcsolatot ábrázolhatnak (és nem is csak kétfélét, hiszen az azonos nem mellé újabbak léptek be). Régen ezt konkréten nem engedték, nem javasolták, lesöpörték az asztalról, de ma már teljes szabadság van a stúdióknál, nincs cenzúra vagy tiltás, és ezt próbálják kihasználni a számukra újfajta történetek mesélésére éhesek. Ha láttad a Slasher 3-at, akkor tudod, hogy Aaron Martin egyébként is nagyon szeret erről írni, és semmi erőltetés nincs benne, hanem pont az ellenkezője. (Vagyis max, ha erőltetett valami, akkor az a sok szex, “romantika”, de az, hogy ez milyen féle, az teljesen szabad, legalább nem unalmas. Más kérdés, hogy ha valami nem erőltetett SZERINTEM, akkor az az összezárt fiatalok közötti rekreációs szex, az élvezetek halmozása – megnézhetsz bármilyen együttélős valóságshow-t, ahol az emberek simán összefekszenek meg isznak agybafőbe, csak azért, mert az jó. Ha valami, akkor ez tök reális. Abban viszont egyetértek, hogy hiába reális valami, azt még nem kell megírni vagy megmutatni, lehet azt is mutatni, ahogy csatakosan kilép valaki egy szobából. Egy történet nem akkor lesz jó, ha szuperrealisztikus. Én is tökéletesen meg lettem volna enélkül, szerintem annyit nem adott a sztorihoz.) Életszerűtlenségről beszélni viszont értelmezhetetlen, és nem csak azért, mert senki sem beszélt akkor sem életszerűtlenségről, amikor nem volt ilyesmi a képernyőn (szex vagy karakter). Most ilyet mondani csak kifogás. Ha csak egy nem hetero karakter van, akkor abszolút életszerű, hogy mondjuk minden nap szexel. És az is életszerű, ha egy hetero teszi ezt. Nem hiszem, hogy az életszerű a jó szó. Ha pedig patikamérlegezésre célzol, akkor az rég rossz lenne, ha ilyesmivel foglalkoznának:) Van, ahol 0% az arány, van, ahol 50%, közösség kérdése, minden életszerű lehet. (Az meg nem propaganda, ha valaki ilyet akar írni, vagy megmutatja, hogy ilyen is van.)

A másik dolog, aminek viszont azért én is örültem az, hogy ha valahol, akkor egy jövőben játszódó sztoriban tökéletesen adja magát, hogy van (akár több) gendersemleges karakter (abszolút helye van), mint ahogy az idő előre haladásával sokkal többen vállalják majd be, hogy a saját nemük sincs ellenükre, rugalmasabbak lesznek a szexualitásuk kapcsán. Régen is így voltak sokan, csak ugye muszáj volt rejtőködniük. Ma már nem kell ezt tenniük, de azért még bőven óvatosak. Pár évtized múlva már nyilván teljesen elfogadott lesz a dolog.

Acheron - 2019. 08. 30. 19:42

Én vártam ezt a sorozatot. Katee Sackhoff + scifi jöhet minden mennyiségben. De Atyaúristen, de felbaxtak ezek a karakterek. Vagyis hát milyen karakterek? Az első rész után egyre nem emlékszem. Valami borzadály. Szánalmas az összes, a párbeszédekkel, cselekményekkel egyetemben. Pedig megint látszik, hogy a Netflix annyira nem spórolt. A környezet, a dizájn, és a cgi-is ok. Az első rész megnézése után, eskü még a sablonos sztorival se lenne gondom, de az egészet tönkre vágja a fentebb említett dolog. Starbuck-ot elnézegetem, de egyedül kevés lesz.
Komolyan elgondolkodtam, hogy folytassam-e. Nagyon felbosszantott, hogy az arcomat kaparjam, azért nem éri meg.
Ha már Netflix, legutoljára a Lost in Space-t hagytam abba félúton. De arra azt lehet mondani, hogy túlzottan családbarát volt. Emiatt azt annyira nem tudom elítélni, mert rendben, más a célközönség. De ez…vááá, az összeset belerugdosni egy elektromos buborékba!

wagabond553 - 2019. 09. 01. 16:03

Vajon a real time kommunikáció, hogy működik a Földdel?

wagabond553 - 2019. 09. 01. 16:10

Nem tudom, de régóta akárhány sorozat női főszereplőjét nézem, azt hiszem , mindig ugyanazt a karaktert látom.Szikár 30-40-es egyeneshajú, lapos mellű, általában szőkés, okostojás.

gunslinger - 2019. 09. 01. 23:01

A fenti sok-sok észrevételen túl:
– Pi Canis Majoris = 96,5 fényév a Földtől, mindez eredetileg 6 hónapos útnak volt tervezve.
Ez rohadt gyors tempó FTL hajtómű ide vagy oda. Ráadásul a sztoriból kiderült, hogy ez egy új technológia, mert amikor még Cas banditabérenc volt, akkor még ez nem elképzelhetetlen volt. Vagyis pár éve van meg rá a cucc.
Nekem fura, hogy gyakorlatilag még talán a Naprendszert sem hagyták el, és rögtön egy majd 100 fényéves útra mennek. Ez így túl merész vállalkozás ráadásul tök tapasztalatlan csapattal, ld. a komplexusos, szégyellős, folyton rémület oroszt, Sokolovot.
Amúgy az is fura, hogy mindenki a múltbeli visszaemlékezéseknél is ugyanolyan korú kb…
– Azt meg végképp nem értem, hogy ha az artifact kilövése után pár perccel eljönnek a hóhérok Zakirra, mit cicóznak a Földdel annyit.
Meg egyáltalán minek az artifactes szenvedés. 5 hajóval szétlövik ripityára a bolygót. Vagyis nekik aztán nem kellett semmire. Ennyi erővel egy hajóval is simán legyalulhatnák az ökoszisztémát. Ami eleve jött, hogy artifactté alakuljon a Földön, az lőhetett volna is.
Bár lehet, egyszer majd kiderül a hátsó szándék.
– Amúgy ha olyan rohadt jó reaktorok vannak a kis agyi implantokban, hogy Sasha “agyával” hajtották meg a hajójukat, akkor én a Zakir bolygón összeszedtem volna párszáz koponyát, hazaviszem, és olyan fáintos űrhajóhadat összedobok, meg minden energiagondot megoldok vele, hogy csak na.

Nekem egyébként amolyan tölteléknek elment, mert az alapsztori érdekelt, csak azok a bosszantó butaságok…

Thomas - 2019. 09. 10. 22:54

Kezdeném ott, hogy amit Alfdam leírt, az mind igaz, én is csóváltam a fejemet nézés közben, most meg szakadtam a röhögéstől:) De ennek ellenére nekem mégsem volt ilyen vicces, hogy feszült volt, hol izgalmas, hol unalmas, de nem volt röhejes soha.

Esetleg a CGI, hát ott nagyon-nagyon látszott, hogy még a kevésnél is kevesebb pénz volt rá. Főleg, amikor leszálltak egy bolygón, én vagy tök sötétben szöszmötöltek, vagy egy az egyben földi környezetben, pl. erdőben mászkáltak. Az a kis úrkomp egy doboz volt, nem láttuk felszállni, leszállni, csak repült, de akkor is irtó hülyén nézett ki. Az utolsó részben egyszerűen kihagyták azt a részt, amikor szétporlasztotta az alient, már a fáradtságot sem vették, hogy valami béna effektet csináljanak rá.

A sztori maga nem lenne rossz egyáltalán, érdekelt végig, és érdekelne is, hogy hogyan tovább, de nem fogok köröm rágva várni a folytatást, az is tuti. Mert ilyen kivitelezéssel úgyis csak a bosszankodás marad, spórolás, esetleg egy alien félig megmutatva a félhomályban, meg sok úrhajóbelsőben kóválygás.

És ami nagyon sok volt, a hallucinálós, képzelgős, álmodozós jelenet, ezek engem mindig rohadtul untatnak, és hogy itt hány részben is előjött a téma, az hihetetlen. Ezeknek a többségét nettó időhúzásnak éreztem, és inkább azt a stílust néztem volna, amit az utolsó rész mutatott. A szerelmes, önérzetes, sértődött, tépelődő AI-t is hagyjuk már, rettentő sok idő elment rá. Amúgy nem volt rossz, csak nem épp egy kihagyhatatlan darab a mai dömpingben:)

Milka 78 - 2019. 09. 13. 21:17

Mor Tuadh + 1.
Csapnivalóan idióta a komplett legénység, ezer sebből vérzik és még is darálva lett, teljesen lekötött.
Én Magyar felirattal néztem, de amikor beenéztem a szinkronos verzióba és a “doki néni” megszólalt…besírtam a felismeréstől. Felirattal nekem nem esett le…

kakofónia - 2019. 09. 15. 20:37

nekem a black mirror uss callister epizódja jutott eszembe, amikor a nőci értelmetlenül veri a billentyűzetet, hogy komolynak tűnjön amit csinálnak, de ugye tudják, hogy az csak egy vr

na, itt ugyanez történik, csak itt tényleg komolyan gondolják magukat :D :D

nem bírtam a felénél tovább

Fulgrim - 2019. 09. 19. 12:17

Hmm…
Leszögezem, hogy még nem néztem végig, de talán nem is kell ahhoz, hogy véleményt mondjak.
Nem tudom mit lehetne még hozzátenni a sok leírt negatív, és azért pár pozitív dolog mellé a sorozatról. Alfdam amúgy valóban zseniálisan összefoglalta. Tehát ez csak apró kiegészítő.
Valójában én is egyetértek abban, hogy a legénység alkalmatlan. Tényleg nem lehet elképzelni azt a kormányt, aki egy ilyen emberekből verbuvált csapatra bízná az egész bolygó sorsát! Vagyis elképzelni el lehet. Csak nem lehet komolyan venni.
Ennyi erővel ovisokat is küldhetnének. És akkor az egész Katica csoport rohangálna a fedélzeten, lehet komolyabb sikerrel! Jobban odatennék magukat.
“Ha hazaértünk, megmondalak apukámnak!”
Ez akár el is fért volna a sorozat egyik ütős jelenetében. :)

miles - 2019. 10. 02. 15:14

Ez nem scifi, inkább mese. Nincs ebben semmi tudományos, átléptek a relativitáson, fizikán, kémián. És még magyarázni sem nagyon próbálják.
A fentiek nagyon zavaróak nekem.

A karakterek közötti kémiáról meg olyan érzésem van, mintha véletlen generátor készítette volna a beszélgetéseket és azt véletlenszerú időpontokban szúrták be az epizódokba.

A színészi játék – ha lenne – menthetné a helyzetet.

Számomra Starbuck csak akkor hiteles, amikor röhög.

Értelmezhetetlen, 17 év felett senkinek sem ajánlom.

Joco1114 - 2019. 10. 08. 13:14

Még csak a felénél tartok (amikor leáll a hajó az egzotikus részecskék miatt), de nem csodálom a sok-sok negatív kommentet. Nagy kedvencem, amikor az egyik csajszi kombinátfogóval javítja az egyik fontos részegységet, ami szikrázik egyet, a csaj meg beb*ssza a fogót az alkatrészek közé, a dobozba.

Imádtam Starbuck-ot a BSG-ben, de mostanában a mimikája nekem túlzás (kezdve a Flash-ben a karakterével). De még mindig mérföldekkel hitelesebb, mint a többi fiú, lány, trans fiatal… Egyébként azt pl. tudjátok, hogy kinek mi a feladata a hajón?

A földi rész nekem jobbnak tűnik, bár ott sem értek mindent – írjuk ezt az én számlámra.

Szóval Biohazard és Alfdam minden szavával egyetértek, bár ne adta volna a nevét KS egy ilyen sorozathoz. Végignézem, aztán majd kiderül, érdekel-e a következő évad.

winnie - 2019. 10. 08. 13:51

Érdemes elolvasni, illetve megnézni, hogy milyen lelkes KS a sorozat kapcsán, és mennyire nagyra tartja, főleg azért, hogy értse az ember, hogy miért (mondjuk ő nem látta, csak olvasta és dolgozott rajta), szóval ő nem bánja.

(A feladatok mãr a pilotban kiderültek, nem? És az utódok is feladatok szerint jönnek helyettesíteni. A nem bináris tag pl. orvosnak rémlik (talán rã mondtad, hogy trans, de az mást jelent:)

Joco1114 - 2019. 10. 09. 08:31

@winnie: úgy rémlik, a doki transgender (nem tranny), azért írtam.

Végignéztük. 1.5/10, de csak mert jókat röhögtünk rajtuk. Persze inkább kínunkban. Az elején még bírtam Williams-et, de a végére egy picsogó, hisztis emberré vált. Sok dolgot nem értettem: pl. (bocsi a spoilerekért) Sasha-t miért zárják be abba a terembe, ahonnan az egész hajót lehet irányítani? Eleve miért nem mennek be érte legalább ketten-hárman és ártalmatlanítják? Inkább hagyják, hogy belevezesse a hajót a fekete lyukba? Na mindegy. Jöhet a következő évad, azzal vigasztaltam az asszonyt, hogy ennél rosszabb sorozatot még nem néztünk, s valószínűleg nem is fogunk nézni – innen már csak felfelé vezet az út. :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz