login |

Szóval, az HBO Max

2019. 08. 19. 17:50 - Írta: human

25 hozzászólás | kategória: hírek

Ugye a WarnerMedia Entertainment anno bejelentette, hogy streaming szolgáltatást indít Amerikában – nemrég kiderült, hogy ennek a neve HBO Max lesz. Kvázi az ottani HBO Now helyét veheti át a platform, ami a Disney+, az Amazon Prime, a Hulu, a Netflix és a többi elől akar elvenni egy szeletet a streaming tortából.

Mindez a magyar HBO GO-t jelenlegi értesüléseink szerint (egyelőre) nem érinti, csak az amerikai piacról van szó. A béta változat 2019 őszére várható, és 2020 tavaszán indul el majd odakinn.

Tartalmakat az HBO Max a WarnerMedia-hoz tartozó csatornáktól kaphat, illetve vásárolni is fog. A könyvtár ahonnan felkerülhetnek tartalmak hatalmas, hiszen az HBO Max-os saját cuccokon kívül ide kerül majd fel az alábbiaktól is sok minden: HBO, TNT, TBS, truTV, Adult Swim, Boomerang, CNN, Cartoon Network, de ott van még a lehetséges helyként a CW, a Crunchyroll, a DC Universe, a Rooster Teeth, a Turner Classic Movies, a Warner Bros. és a New Line filmstúdiók termékei, stb.

Ennek megfelelően prémium árazás várható, az elemzők szerint 15-20 dollár között lehet – nyilván valamivel több, mint a 15 dolláros HBO Now, ami soknak tűnhet, főleg a Disney+ olcsó csomagjaihoz képest. (Még nem tudni, hogy esetleg csomagokra bontják-e kínálatot, hogy lesz HBO nélküli lépcsőfok, majd kiderül.)

Amellett, hogy saját gyártásokkal is jelentkezik majd a 10 ezer órányi programmal indító HBO Max, vásárolnak is. A sajtóközleményben húzócímként az Amerikában a Netflix elől 425 millió dollárért 5 évre elhappolt Friends-et említik, valamint a Pretty Little Liars-t és a The Fresh Prince of Bel Air-t (amik nálunk szintén Netflix-esek maradnak elvileg). Ezen kívülk a BBC-től vásároltak 700 órányi sorozatot Doctor Who-val, Luther-rel és Top Gear-rel, valamint olyan újdonságokkal, mint a Pure, a Trigonometry, a Stath Lets Flats, a Home vagy a Ghosts. Sőt, a CW új sorozatai közül a Netflix elől megszerezték a Batwoman-t és a Katy Keene-t, amik egy hónappal az új szezonjuk kezdése előtt válnak elérhetővé majd, szóval 2020. szeptemberében.

A várható új, saját tartalom már bejelentett része:

  • The Flight Attendant – készítő: Steve Yockey, főszereplő: Kaley Cuoco, executive producer: Greg Berlanti – Chris Bohjalian könyve alapján. Egy légiutas-kísérőről, aki egy dubai szállodaszobába egy halott ember mellett ébred, és fogalma sincs arról, hogy mi történt. Persze fokozatosan kiderül az emlékfoszlányok alapján, hogy milyen következményei lehetnek az alkohol kellemes hatásának, valamint a függőségnek.
  • Made For Love, 10 rész, komédia, készítő: Patrick Somerville, pilotrendező: SJ Clarkson – Alissa Nutting tragikomikus regénye alapján egy sötét, abszurd és cinikus módon maró történet a válásról és a bosszúról, melyből kiderül, hogy egyesek mit meg nem tesznek a szerelemért, mások pedig mit meg nem tesznek azért, hogy azt tönkretegyék. A főhős egy 30-as nő, aki 10 év fojtogató házasság után meglép instabil, rá csimpaszkodó, talán szociopata techmilliárdos férjétől, de felfedezi, hogy az az agyába ültetett egy forradalmi követő szerkezetet, ami révén nem csak meg tudja figyelni és látja, hol van, hanem a gondolatait és az érzéseit is megismeri. Delfinek is lesznek benne!
  • Gremlins: Secrets of The Mogwai, animációs, készítő: Tze Chun, executive producer: Steven Spielberg – a Gremlins (itthon: Szörnyecskék) című film alapján, annak előzménye, aminek a főhőse a fiatal Mr. Wing (ő a kínai nagypapa a filmben, akinek az ajándéka elindítja a sztorit), akinek a kalandjait láthatjuk a barátságos Mogwai-jal, akit Gizmo-nak hívnak. A helyszín az 1920-as évek Shanghaj-a, ahol egy 10 éves gyerek találkozik egy fura kis lénnyel, hogy egy hozzájuk csapódó tolvajlánnyal veszélyes útra induljanak a kínai vidékeken, miközben olykor összecsapnak a nemzeti folklór színes szörnyeivel és szellemeivel. A céljuk Gizmo-t visszajuttatni családjához, és megtalálni azt a legendás kincset, amire hataloméhes iparmágnások, valamint gonosz szörnyecskék egyre inkább gyarapodó seregei is áhítoznak.
  • Dune: The Sisterhood – az azonnali sorozatberendelést kapott szériaa Dűne-univerzumban feltűnő Bene Gesserit női rendről szól majd, mely tagjai tökéletesen urai a testüknek és az elméjüknek. Hozzáértők módjára boldogulnak a The Imperium hűbéri rendszerében, és a terveik Arrakis-ra viszik őket. (a mozifilmhez kapcsolódásáról írtunk korábban)
  • Love Life, 10 rész, romantikus komédia, évados antológia, készítő és pilotrendező: Sam Boyd, főszereplő: Anna Kendrick, executive prdoucer: Paul Feig, az első szerelemtől az utolsóig tartó utazásról, valamint arról, hogy azok, akikkel vagyunk eközben, miként alakítanak olyanná, amilyenné végül válunk, amikor örökre kikötünk valaki mellett.
  • Tokyo Vice, 10 rész, készítő: J.T. Rogers, rendező: Destin Daniel Cretton, főszereplő: Ansel Elgort – Jake Adelstein dokukönyve (itthon: Tokió Vice – Egy újságíró a japán maffia hálójában – itt a hivatalos, magyar nyelvű tartalma), egy amerikai újságíróról, aki beépül egy tokiói rendőri egységbe, hogy az ottani korrupciót leleplezze.
  • Station Eleven, készítő: Patrick Somerville, pilotrendező: Hiro Murai – Emily St. John Mandel könyve (itthon: Tizenegyes állomás – itt a hivatalos, magyar nyelvű tartalma) alapján, több idősíkon átívelő posztapokaliptikus történet egy halálos influenza-járvány túlélőiről, akik megpróbálják újjáépíteni és újragondolni a világot, miközben meg akarják tartani a legjobb dolgokat abból, amit elvesztettek.

Ezeken kívül a Comic Con során kiderült, hogy a Doom Patrol az HBO Max-on folytatódik, és egy Gossip Girl-rebootot/spinoffot is berendeltek. Ja, meg a hírek szerint az HBO Max is hajt a Seinfeld-re, aminek a szerződése 2021-ben jár le a Hulu-val, és ha a Friends 425 millió dollár volt, akkor ez még többe kerülhet. A további berendeléseikről a reggeli hírekben fogunk írni az elkövetkező napokban.

Tetejébe olyan címek felélesztésének gondolkodnak, mint a Step By Step, a Perfect Strangers, a Family Matters vagy a Hangin’s with Mr. Cooper.

25 hozzászólás Ne habozz!

heidfeld - 2019. 08. 19. 18:26

Ahogy kifutnak a szerződések, minden ott lesz, és előbb-utóbb, Magyarországon is.
Mindenkinek-mindenre nem lesz pénze, így kegyetlen harc lesz az előfizetőkért. El kell tiporni a konkurenciát, kétség ne legyen.
Netflix, Amazon, Apple, stb hátrányban van Max, CBC, stb-ellen. Óriási videótár áll utóbbiak rendelkezésre, illetve rengeteg szerződés lejár, előbbiek kárára.+ Rengetegen nosztalgiázunk, régebbi sorozatokat nézünk, újra-és újra..
Amazonom mellé, CBS, és ez, jelenleg. Mondjuk, barátnőmnek van HBO Go.

winnie - 2019. 08. 19. 18:43

mire gondolsz? ami az hbo maxon van, az itthon is itt van, és lesz, mindenféle más platformon, nincs olyan, ami nem lesz. az érdekes kérdés az lesz, hogy az hbo max saját sorozatait kinek fogja eladni nemzetközileg, illetve el fogja-e adni. a szerződések kapcsán: ami szerződés kifut, azt meghosszabbítják egyik vagy másik szolgáltatóval. ami egyszer a netflixen van, az átkerül az hbo max-ra mondjuk, utána lehet, hogy visszamegy a netflixre, stb. minden fent lesz valahol amerikában és itthon is, hol az egyik, hol a másik, sokszor meg állandóan ugyanazon a szolgáltatón.

“Netflix, Amazon, Apple, stb hátrányban van Max, CBC, stb-ellen. Óriási videótár áll utóbbiak rendelkezésre”

vagy fordítva, előbbieknek sokkal több eredeti sorozatok, új cuccuk van. kérdés, hogy miképp gondolkoznak a felhasználók: van, aki 5 vagy 15 dolláros havi átalánydíjat fizet azért, hogy a kedvenc szitkomja minden időpillanatban elérhető legyen, vagy inkább egyszer kiad rá 30-40 dollárt és megveszi magának valamilyen formátumban.

illetve a másik kérdés: miért fizet elő egy átlagember egy szolgáltatásra? hogy régi dolgokat nézzen újra meg újra, vagy hogy folyamatosan újdonságokat. ez az, amit mindenki el tud dönteni, és ezek alapján fog előfizetni. a netflixnek vagy amazaonnak vagy az hbo go-nak az a nagy előnye a disney+ vagy az hbo max szolgáltatásával szemben, hogy ezek könyvtárai, konzervanyagai fixek. mindig ugyanazok lesznek. olyan, mintha az ember megvenné a stúdió összes dvd-jét és ott lenne neki a polcon. szemben a netflix/amazon/hbo go-val, amik folyton hoznak újabb és újabb tartalmakat, legyen szó régi klasszikus filmekről vagy friss, mozis cuccokról. megint csak a kérdés az adott: az ember beéri egy fix, nagyon lassan bővülő kínálattal (értsd: azt akarja, hogy egy bizonyos gyűjtemény meglegyen neki?), vagy azt szeretné, hogy folyamatosan változzon azt, amit nézni akar.

és még egy bónusz kérdés: ha valaki azt mondja, hogy neki egy fix könyvtár kell, akkor vajon az év minden egyes hónapjára elő fog fizetni, vagy elég lesz neki az, ha mondjuk évi 9 hónapra van meg ez a kínálat? mert ezzel is lehet és érdemes spórolni.

Anonymus - 2019. 08. 19. 18:57

“hbo max saját sorozatait kinek fogja eladni nemzetközileg”

Gondolom logikusan a HBO Max is a HBO Europe-nak fogja eladni a nemzetközi jogokat, mint az HBO Now, ez lenne a logikus lépés legalábbis szerintem.
Jól is nézne ki, hogy egy HBO Max-os sorozat nálunk Netflixen lenne elérhető, mikor van HBO GO.
Ha már mindkettő HBO logikus lenne.

pepe - 2019. 08. 19. 19:01

Disney+ mikortól lesz Magyarországon? Magyar oldal már van, de egyenlőre csak hírlevélre lehet feliratkozni.

Anonymus - 2019. 08. 19. 19:10

heidfeld: Én inkább a TV-t félteném és az országos csatornákat. Eddig még valahogy megvoltak, míg vizsonylag kevés streaming szolgáltató volt, de mostmár közel 100%-ban le fogják fedni a piacot.
Szerintem durván be fognak esni az országos nézettségek jövőre.

winnie - 2019. 08. 19. 19:11

pepe: https://www.sorozatjunkie.hu/2019/04/12/megvolt-a-disney-nagy-bejelentese/

itt írtuk, hogy 2021-re vagyunk belőve, van egy grafikonjuk: https://static.sorozatjunkie.hu/wp-content/uploads/2019/04/Disneyplus-04.png

ami érdekes, hogy ma jelentették be, hogy a disney+ első körben, azaz 11.12-én elindul a következő országokban: usa, kanada, ausztrália, új-zéland és hollandia.

winnie - 2019. 08. 19. 19:14

Anonymus: alapból én is ezt mondanám, de… ha belegondolok, akkor ez nem azt fogja jelenteni, hogy több embernek lesz streaming platformja, hanem azt, hogy a több platform ugyanannyi ember között fog szétszóródni. akinek több platformja lesz, mint most, annak ugyan meg fog jobban osztódni a figyelmet, de ha per heidfeld arra gondolunk, hogy sokan régi cuccokat fognak nézni, akkor ők nem nagyon számítanak a tévés nézettségbe, mert eddig is régi cuccokat néztek, csak más platformon vagy dvd-ről.

szóval most emellett vagyok. nem szabad alábecsülni a live tv-t és a watercoller műsorokat. más kérdés, hogy ezek kis hányadát jelentik a kínálatnak.

winnie - 2019. 08. 19. 19:16

“Gondolom logikusan a HBO Max is a HBO Europe-nak fogja eladni a nemzetközi jogokat, mint az HBO Now, ez lenne a logikus lépés legalábbis szerintem.”

igen, de alapból nincs akkor közük hozzájuk, és ha valaki többet ajánl értük…? vagy mi lesz akkor, ha az hbo europe-nak nem kell? nyilván lehet, hogy lesz egy automatizmust kiváltó megállapodásuk és akkor nobrainer, de a netflix és az amazon is lenyúlta a cbs all access két star trekjét, pedig a viacomnak vannak csatornái a régióban.

heidfeld - 2019. 08. 19. 19:17

Amazon és társai, rá is vannak kényszerítve, új tartalmakra. Konkurensek ki fogják venni onnan a tartalmakat.
Egyszerű példa. Rómában, Julius Caezar minden ellenfelének megbocsájtott, – meg is ölték..Octavianus mindenkit megöletett, – 50 évig uralkodott…
Saját gyártás, jogok vásárlása, nagyon sokba kerül. Cbc, Disney,HBO, MGM stb. esetében, nem kell feltétlenül 100-150-250 millió dollárt fizetni, csak jogokért, mint Netfix, és társainak.
Netflix, Amazon előnyben van, előfizetők számának növekedésében, de a háborúhoz 3 dolog kell: “Pénz! Pénz! Pénz!” Hosszabb távon, emelkedni fognak, előfizetési díjak. Mi például szeretünk étterembe járni, de egyre többe kerül, mert a színvonalat tartani kell, kevesebbet nem adhatsz, de a költségek növekednek.
Magyarországon is van igény, “konzerv”-csatornákra. Gondolom, máshol is.
Mindegy, no. Jó négy év múlva meglátjuk, hol tartunk.

winnie - 2019. 08. 19. 19:38

“Konkurensek ki fogják venni onnan a tartalmakat.”

miért vennék ki? nem csak hogy minden tartalom helyére tudnak két másikat szerezni, hanem te azt feltételezed, hogy 1. ez valamiért gyorsan bekövetkezik (pedig a szerződések hossza változó, és már jó előre nagyon sok szerződést megkötöttek, amiket meghosszabbíthatnak.), 2. erre nem gondolnak, csak akkor fognak gondolni, amikor eltűnik valami.

ugyan már, attól, hogy a disney az évi 6-10 mozifilmje máshova kerül, és pár régi film egy idő után megint más szolgáltatókhoz hazatér, bőőőőven marad tartalom, ahogy eddig is. eddig is voltak streaming szolgáltatók, eddig is volt a sonynak, a cbs-paramountnak.

totális tévhit azt hinni, hogy hirtelen nem marad semmi. rengeteg minden van, és lesz is, hiszen például filmek esetében ott van amerikai vs nemzetközi (és a netflix számára a nemzetközi piac jóval nagyobb, mint az amerikai), illetve ott van, hogy sok konzerv film nem exkluzív szerződéssel bír, ergó egyszerre több szolgáltatón is fent lehet, ahogy manapság is fent van.

azt nem érdemes elfelejteni, hogy ha van egy szolgáltatónak egy 1986-ös vagy 2010-es filmje, akkor az vagy hoz pénzt, ha eladja máshova is, vagy pedig nem hoz pénzt, ha exkluzívan magának tartja meg. és ez a film nem fog nullánál több előfizetőt hajtani a saját stúdiója szolgáltatójának. és akkor ezt most szorozzuk meg 100-zal. az már szép summa, ha eladják máshova is, és a random filmekkel nem fognak továbbra sem senkit hozni, senki nem fog a harmadik típusú találkozások “birtoklásáért” havi 5-15 dollárt fizetni. ha 1.) megveheti magának a polcra, 2.) ha meg akarja nézni, akkor előfizet 5-15 dollárért egy hónapra, és ha ezt megteszi 2 havonta (amit nem fog), még akkor is feleannyit fizet.

felhajtó ereje csak a kiemelt címeknek van, ld, sw, marvel, blockbuster sorozatok.

winnie - 2019. 08. 19. 19:43

“Saját gyártás, jogok vásárlása, nagyon sokba kerül. Cbc, Disney,HBO, MGM stb. esetében, nem kell feltétlenül 100-150-250 millió dollárt fizetni, csak jogokért, mint Netfix, és társainak.”

az hbo max most fizetett 425 milliót a friendsért. az nbc universal meg 500 milliót az office-ért. sok mindenért kell sokat fizetni, és ha az ember erre legyint, hogy házban marad, akkor azt kell szem előtt tartani, hogy mennyi bevételtől esik el az adott stúdió azzal, hogy nem adja el a netflixnek a tartalmát, hogy azt kompenzálja-e pár millió előfizető.

“Hosszabb távon, emelkedni fognak, előfizetési díjak.”

mármint csökkenni, egyébként igaz. vicces lenne, ha valaki úgy akarná tartani a lépést, hogy árakat növel:) előttem a kép, hogy a disney+ villogtatja a havi 6 dollárját, miközben a netflix és az amazon egymást licitálja felül 15, 20, 25 meg 30 dolláros ãrral. ld. nem véletlen, hogy a netflix teszteli már a 3 dolláros mobilcsomagját az egyik legnagyobb piacán. az a jó ebben a máfajban, hogy tökéletesen be lehet lőni, mennyi lesz a következő havi bevétel. és ha akarja a netflix, akkor mondhatja, hogy “mindenki kap 6 ingyenhónapot”. most még bőven tudnak árat növelve plusz bevétel szedni, még az amerikai árnöveléssel is pluszba jöttek ki. ha majd jön a konkurencia, akkor majd elkezdhetnek csökkenteni.

winnie - 2019. 08. 19. 19:46

ja, ami fontos.

“Magyarországon is van igény, “konzerv”-csatornákra. Gondolom, máshol is.”

abban az országban, ahol nagyon sokan letöltenek, és antennáznak, hogy ne vagy minimális díjat fizessenek a tartalmakért, vajon fognak-e havi átalánydíjat fizetni azért, hogy meglegyen nekik (lehet, hogy angol nyelven) 100/200/500 film. fognak-e 10 év alatt ezért 200 forintot fizetni (ha évi 20 ezres díjjal számolunk.)

igen. de az igényt nem “van” és “nincs” kategóriákban mérjük. a szöcskeevésre is van igény, meg a köldökszöszgyűjtögetésre is. a kulcs a mennyiség. itt nem egyes felhasználókról beszélünk, hanem tízmilliós tömegekről. és arról, hogy mik a tömegek nézési szokásai. és jelenleg csak nagyon kevés szolgáltatónak van fogalma arról, hogy tízmilliók mit és hogy és mennyit és min szeretnek nézni.

a netflixnek például van egy elég nagy mintája, amit nap, mint nap elemeznek, és annak a mintának a szokásai alapján építik ki a stratégiájukat, hogy annak a mintának az igényeit lefedjék

winnie - 2019. 08. 19. 19:53

ami egyébként nagyon fontos, és ezért emelem ki a havi átalánydíjat, illetve ezért olcsóbb az éves előfizetés, mint a 12 havi, hogy egy konzervplatform esetében a felhasználó nincs rákényszerítve az éves előfizetésre. sokan tudni fogják, hogy ha sok a platfrom, akkor havonta ugrálni kell közöttük. megmarad nekik fixnek mondjuk a netflix, ami mindig hoz új dolgokat, és a konzerveseket (amik kevés újat hoznak), mert fogyasztják, egyik hónapban az egyiket, másikban a másikat. ha elfogadjuk ezt a logikát, akkor az új platformok inkább egymással fognak versenyezni, hiszen másodlagos opciók lesznek, még akkor is, ha nagyon sok ember első másodlagos opciója.

Zoli - 2019. 08. 19. 20:13

És kinek fizettek a Friendsért és az Officeert? Mert ha a Warnernek és a Universalnak, akkor ez egyik zsebből a másikba. Vagy másnak? Még HA egy része adó, akkor is házon belül marad. Vagy kötelező ezeket licitálásra bocsátani, és annak adni aki a legtöbbet kínálja? Én csak kérdezek. Nem tudom hogy megy ez. Viszont érdekel. :)

heidfeld - 2019. 08. 19. 21:15

Zolinál egy pont. Rengeteg a könyvelési trükk. “Tegyük egyik zsebből, a másikba…” És mivel ez egy új műfaj, sokaknak már nem kell perkálni, mint hagyományos, TV-s szerződések esetében.
“Konzervre igény van. Lásd, miért ismételnek annyit, magyar adók. Igény mindenre lehet, kérdés, hoz-e hasznot, pénzt, ha foglalkozunk vele?
Előfizetői díjak már emelkedtek is. Amerikában, Netflix-előfizetők száma, már csökkent is, lehet átmenetileg.
Hagyományos csatornáknak van egy nagy stratégiai előnye. Hosszabb távú szerződések. Netflix, Amazon, egy-két szezont rendel be, maximum. Hamarabb járnak le szerződések, többet kellene emelni, mondjuk a színészeknek, stb. Hagyományos csatornáknál, igazán nagy sikereknél is kell, de ritka, hogy annyit.
Napokban számoltam. 21 sorozat van a Netflix-en, ami érdekel, de kivéve nem saját tartalmat, még tíz sem marad…
Mindenki leteheti valami mellé a voksát. Nagyon sokan Netflix, én Amazon mellett. Amíg Jeff Bozos, – minden racionális ok nélkül – megajándékoz The Expanse 2 évadával, nyugodtan dőlök hátra a fotelben, konkurenciája miatt.

human - 2019. 08. 19. 21:49

“sokan tudni fogják, hogy ha sok a platfrom, akkor havonta ugrálni kell közöttük. ”

szerinted tényleg sokan fognak egyik hónapban ide másikban oda előfizetni? inkább választanak tartalmat onnan ahol már fenn vannak. Bár lehet csak magamból indulok ki, mert már volt olyan, hogy letölthettem volna valamit és inkább néztem kényelmesen cuccot a már előfizetetten. Tippem az, hogy mindenki erre törekszik, hogy ők legyenek a fix, a “nézzünk valamit”, és nem a “talán kipróbálom” halmaz.

Zoli: arra már válaszolt winnie, ha egyik zsebedből pakolsz a másikba az neked nem plusz pénz, ha eladod a netflixnek az neked plusz pénz, avagy kiesés is egyben, ha nem adod el “kifelé”. hoz annyi előfizetőt, hogy magadnál tartottad, vagy jobb lett volna simán eladni? Ez a kérdés, amit tuti elemezgettek minden gyártónál.

Zoli - 2019. 08. 19. 22:20

Human: Ez mind oké. Csak nem az jelenik meg, hogy nem adják oda másnak, mert úgy vélik ha kizárólag a saját streaming oldalukon jelenik meg a tartalom, az még több bevételt jelent. Hanem százmilliókkal dobálozik a média, amit viszont saját maguknak fizetnek ki. Azt lenne jó tudni mi lehet a háttérben. Persze hozzám hasonlóan ti sem az amerikai média és kereskedelem jogtudósai vagytok. Tehát valszeg ezt nem itt fogom/fogjuk megtudni. :)

Gosford - 2019. 08. 20. 00:17

Olyan, mintha lebutítanák az HBO márkanevet. Egyébként a Jóbarátokat inkább visszavásárolták, hiszen eredetileg is a Warner gyártotta. Ha pedig ezek a régi a sorozatok még mindig ekkora üzletnek számítanak, akkor kérném a klasszikus Dallas felújítását – szavamra, előfizetnék!:)

winnie - 2019. 08. 20. 04:08

gosford: ezek eléggé prémium sorozatok azért, és az hbo-nak is vannak olyan tartalmai, amik nem A+-osak. (a dallas megy ismétlésben itt-ott, streamingen meg nem nagyon érdekli a platformokat, ergó nem lehet húzóerő:)

winnie - 2019. 08. 20. 05:00

“szerinted tényleg sokan fognak egyik hónapban ide másikban oda előfizetni? i”

aki hülye, az nem teszi meg és vagy fizet 10-ért, vagy csorgatja a nyálát, hogy mi minden jó van máshol. ha négy klikkel le tudsz iratkozni és egy másikra fel iratkozhatsz, ha kevesebb, mint egy perc a folyamat, akkor nagy-nagy butaság kéne ahhoz, hogy ne tegye meg az ember, mint ahogy van, aki most is megteszi.

itt jön elő a korábbi kérdés, hogy mit akar az ember: folyamatosan birtokolni valamit (egy archívumot), letudni bizonyos sorozatokat (akkor ugrál), vagy csak fix néznivalót és nem újranézni, a lényeg, hogy mindig legyen valami új (mert akkor egyre előfizet EGYRE, kipörgeti, aztán meg másikra, hogy azt is végignézze)

winnie - 2019. 08. 20. 05:05

“Zolinál egy pont. Rengeteg a könyvelési trükk.”

Nem Zoli ellen, de ő csak kérdezett (egy teljesen jogosat), mert nem tudott valamit. az már pont?:)

ezért mondom, hogy sokan teljesen félreértik a rendszert és a félreértésekből vonnak le következtetéseket. azt nem kell részleteznem, hogy mennyi téved feltevés szokott lenni kommentben. ebben nincs semmi trükk, csak érteni kell a hierarchiát, hogy mik a stúdiók és mik a csatornák, platformok, hogy melyek bevételei min is is alapulnak.

“Előfizetői díjak már emelkedtek is. Amerikában, Netflix-előfizetők száma, már csökkent is, lehet átmenetileg.”

jézusom, de hát nem ezt írom???

csökkent az előfizetők száma, mert EMELTÉK a díjat. (nőtt a bevétel, mert alig csökkent a szám, szóval a netflix örülhet, de épp ez a lényeg. most lehet emelni, ha akarnak (emeltek korábban is többször), lehet kísérletezni minden további nélkül. ha majd lesz konkurencia, akkor nem emelni fognak, mert minden versenytárs röhögőgörcsöt kap.

“Hagyományos csatornáknak van egy nagy stratégiai előnye. Hosszabb távú szerződések.”

ha más sorozatokra gondolsz, akkor:

míg a netflix hosszabb távra köt szerződéseket és szinte mindig FIXen (ld. kasza után plusz 3 év, és nem ugrálnak ki szerződésből), addig itthoni tucatnyi példára lehet mutogatni, amikor a csatornák 2-3 évad után azt mondják a stúdiónak, hogy “mi inkább kiszállnánk ebből a dílből, nem kell a sorozatotok”.

ha saját sorozatokra, akkor:

ugyanúgy 6-7 évadra kötnek szerződéseket. az a különbség, hogy míg a normál csatornáknál a színészek tudják, hogy mikor tudnak fizetésemelést elérni, addig a netflixnél nagyon ritkán, hiszen nincs nézettség, ezért csak a hype alapján tudják, hogy mikor kell az asztalra csapni.

“Netflix, Amazon, egy-két szezont rendel be, maximum”

minden csatorna egy-két szezont rendel be.

“Hamarabb járnak le szerződések, többet kellene emelni, mondjuk a színészeknek, stb”

nincs ilyesmiről szó. a netflix esetében 5-7 év alatt nagyon, nagyon kevés 3. évados emelés volt (stranger things, on my block), ennél több a normál csatornáknál.

egyszerűen azért, mert senki nem tudja, hogy a siker mekkora siker. míg tévénél tudják.

“Napokban számoltam. 21 sorozat van a Netflix-en, ami érdekel, de kivéve nem saját tartalmat, még tíz sem marad…”

engem meg 267 érdekel, amit nem kezdtem még el, plusz ott van 89, amit elkezdtem, de még nem fejeztem be, de ez nem érv, nem írom le, mert semmit nem jelent a világon.

” Amíg Jeff Bozos, – minden racionális ok nélkül – megajándékoz The Expanse 2 évadával”

ó, basszus, legalább ezt ne itt, ha már a sorozat topikjában szó van erről… iszonyat cuki, ahogy szárnyra kelt ez a népmese, de 1. az amazon el fogja kaszálni az expanse-t – akkor most mi van?, 2. pont ő mondta, hogy ez ostobaság, hiszen őt is épp úgy meglepetésként és nagy örömként érte az, hogy a cége meg tudja menteni a sorozatot. majd a 4. évados premier után kiderül számára, hogy jó döntés volt-e. 3. racionális ok nélkül? tucatnyi racionális okot fel lehet sorolni, ezzel eddig sem volt gond.

winnie - 2019. 08. 20. 05:07

“És kinek fizettek a Friendsért és az Officeert? Mert ha a Warnernek és a Universalnak, akkor ez egyik zsebből a másikba.”

hehe, ez nem így megy. akkor nem lett volna nagy licit. egyrészt, ha nulla kiadásra egyszerűsíted le a dolgot, akkor viszont nulla bevételben is kell gondolkodnod. vagy úgy nézed, hogy az hbo max-nak 425 millióba volt a friends. vagy úgy nézed, hogy a warner 425 milliós bevételtől esett el azzal, hogy nem adta el másnak a sorozatot. úgy nem megy, hogy egyiket sem veszed figyelembe.

alapból mindkettő cég teljesen független gazdálkodással bír, egymástól független mérleggel. adott költségvetéssel. az erre elköltött pénz meg fog látszódni abban, hogy mi mindenre nem jut pénz később. mindkét cégnek vannak vezetőik, akiknek eredményeket kell produkálnia a meglévő forrásokból, stb.

és, ha valakinek ez nem elég, akkor ne feledje, hogy rengeteg sorozat van, ahol a stúdió nem az anyacégnek adja el a pilotot, hanem külsősnek. csak azért, mert az több pénzt ajánl. nem hiszem, hogy ezt nagyon ecsetelnem kéne, ld. a warner-sorozatok az nbcuniversalos syfy-nál, a warner-sorozatok a foxnál, a sony sorozatok a cbs-nél, stb.

“úgy vélik ha kizárólag a saját streaming oldalukon jelenik meg a tartalom, az még több bevételt jelent. Hanem százmilliókkal dobálozik a média,”

ők dobálóznak 100 milliókkal, nem a média. mert kénytelenek fizetni, a gyártó stúdió nem adhatja oda ingyen. egy ilyen tétel csődbe vinné őket. értem, hogy mit mondasz, de pár nagy médiakonglomerátum gyermekei nap, mint nap üzletelnek egymással. itt nem kell igazán semmit sem tudni. ez nem ajándék. az egyik ennyi bevételt szerzett, amennyi a vételár. a másik a fix büdzséjének ekkora részét bukta. nyilván előfizetőket nyerhet vele, de ki tudja, hogy mennyit, ki tudja, hogy hány hülye van, aki azért fizet 10 éven át 700 dollárt, hogy bármikor nézhessen friends-et, amikor elmehetne a boltba és meg is vehetné 10-es annyiért és örökre az övé lenne.

sokan azt hiszik, hogy valakik ezekért az örökzöldekért fizetnek előfizetést. holott nem. nem feltétlenül a friends hajt előfizetőket. a szolgáltató hajt előfizetőket, és ha valaki a szolgáltatónál van, akkor nem csak az újdonságaikat nézi, hanem az adott örökzöldet is nézi ezerrel. a feleségem ledarálta a friends-et, most how i met your mothert néz, én meg nézem az office-t, de nem ezért van netflixünk meg amazonunk. ezek nélkül is lenne. de ha már ott vannak, akkor nézzük ezeket IS.

winnie - 2019. 08. 20. 06:04

A saját házon belüli vásárlások kapcsán szerintem tökéletesen érthető, hogy valaki szkeptikus, de a tévés iparon kívül is vannak más összefonódások, melyek részei között elég kemény alkudozások folynak.

most egyébként még ehhez a témához hozzájön az is, hogy a WarnerMedia ráhajtott a Warner Bros. TV-hez tartozó The Big Bang Theory-ra és Two and a Half Men-re is, és az HBO Max már tárgyal is ezek akvirálásáról, és a hírek szerint a pakk értéke akár 1,5 milliárd dollár is lehet.

Nyilván nem kell ecsetelnem, hogy ha az egész csak egy tollvonással megoldható lenne, akkor nem lenne ilyesmi előjátékról szó, mert ki akarná erre fecsérelni az időt.

És erről egyébként egy másik fenti utalásom is eszembe jut, miszerint “exkluzív dílek”.

Itthon ugyanis a TBBT-t a Paramountos Comedy Central adja a tévében, valamint jelenleg a Warner-közeli HBO Europe és a Netflix is streameli. Nyilván a tévés és a digitális üzlet külön van, de a lényeg, hogy a streaming deal nem exkluzív, vagyis két irányból is van bevétele a Warner stúdiónak. Aminek nyilván kelleni fog valami kompenzáció, hogy ha megint eladja valahova a sorozatot. (Azt nyilván nem állítom, hogy ne lenne könnyebb a házon belüli eladást biztosítani, illetve a felüllicitálást megoldani. De ettől még pénzbe kerül a dolog.)

heidfeld - 2019. 08. 20. 06:47

Még mindig Julius Caesar példájánál maradva: Ő megtiltotta, hogy túl drága szobrok, festmények,rabszolgák ára, könyvelésében szerepeljenek, mert félt, bolondnak tartaná, Róma népe..
Bezos hobbija az világűr,/volt felesége mondja ezt, nem csak én/ most éppen, jó egy milliárdot pakolt be, saját zsebből, ezzel foglalkozó cégébe.
The Expanse nézettsége nem volt acélos, Netflixen sem, gondolom, mert ellenkező esetben megmentették volna.
“meglepetésként, nagy örömként érte”..
Aha. Ahogy az én volt főnökasszonyomat, amikor egy 36 milliós, Mercédest kapott, a megrendelt 35 Merci-kamion-mellé, “ajándékba”..
Egy, kicsit racionális oka lehet: Megmutatja konkurenciának, hogy van olyan erős pozíciója cégének, hogy ezt is megteheti.
Mindegy. Örülök, hogy nézhetjük.
Sorozatos reneszánsz van. És ez a lényeg.

human - 2019. 08. 24. 03:27

“aki hülye, az nem teszi meg és vagy fizet 10-ért, vagy csorgatja a nyálát, hogy mi minden jó van máshol. ”

ha egyáltalán tud róla. vagy annyira érdekli a “content” világában.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz