login |

13 Reasons Why: vége a 3. évadnak

2019. 08. 28. 21:30 - Írta: Necridus

36 hozzászólás | kategória: kritika,

Én imádom a drámai sorozatokat, ahol nagyon komoly témákat és valós problémákat dolgoznak fel, ha kell, lesokkolnak, megríkatnak, elgondolkodtatnak, és nem súlytalan, felesleges percekkel tömik tele a részeket, hanem kőkemény, szívszorító drámával. Ezért is kezdtem bele anno a 13 Reasons Why-ba, amiről akkor még csak annyit lehetett tudni, hogy van egy lány, akinek volt 13 oka arra, hogy öngyilkos legyen.

…kár, hogy a sorozat harmadik szezonja semmi ilyesmit nem váltott ki belőlem.

Nagy kérdés volt, hogy mivel akarják folytatni a sorozatot a könyv adaptálása és a második évad után. Talán be akarták mutatni, miként dolgozzák fel a történteket a tinédzserek, s hogyan köti őket össze a sors, amivel semmi baj nem lett volna, ha nem 13 db közel 1 órás résszel próbálkoznak, amik egyszerűen… üresek voltak.

A tovább mögött spoileresen folytatom.

A harmadik évad sokkal jobban sikerülhetett volna nyolc, esetleg tíz részben, amik jobban koncentrálnak a fő eseményekre, és nem a súlytalan, csak levegőben lengő jeleneteket lessük. Értem, mit akartak a készítők bemutatni Jessica szexuális életével, ahogy egy megerőszakolt lány próbálja ismét felfedezni saját testét, de őszintén, ennek mi köze ahhoz, hogy ki ölte meg Bryce Walkert?

Ráadásul ezeket mind ugye Ani mesélte el a rendőrségi kihallgatáson, mint az új narrátor. Szóval Alex Stendall apja végighallgatta, hogy a fia egy osztálytársa végigmeséli, ahogy a fia párja hogyan csalta meg, és hogy élte ki magát szexuálisan a nap minden percében? De független a családi kapocstól sem hiszem, hogy mindeezeket egy rendőr végighallgatná. Ahogy Ani titokzatosan próbálja elnyújtani a történetet, az valami iszonyat idegesítő, nagyn untatott, és biztos, hogy nem egyszer az asztalra csapna egy valódi rendőr, hogy térjen a lényegre.

Ani egyébként amennyire új karakter, annyira lett elrontva. Megjelent rögtön az első percekben, ahogy vért mos le egy ruhaneműről, amiről ki sem derült, mi volt, majd pár nap alatt olyan szerves részét képezte a csapatnak, mint Tony vagy Jessica. Tulajdonképpen mindenki elmondta neki minden titkát, s egy percig sem kételkedtek abban, hogy a bűneiket nem kéne egy teljesen idegen emberre rábízni.

De ha csak a bűneiket bízták volna rájuk… A lány jött, és amikor kedve tartotta, összejött valakivel mindenféle előzmény és indok nélkül, így feküdt le többször is Bryce-szal, s Clay-t is megcsókolta párszor, mindenféle következmény nélkül. Mintha csak azért kellett volna a készítőknek, hogy több érzéki jelenetet tudjanak leforgatni, mintha csak az kellene a fiataloknak (ugye nem érjük be ennyivel?).

Többen indokolták Ani karakterének debütálását azzal, hogy így meg tudták mutatni Bryce egy másik oldalát is, ami valóban igaz, csakhogy volt egy másik karakter is, akivel ez jobban működött volna: Chloe. Ani az előbb említett okok miatt elég félresikerült, Chloe pedig már így is a történet részét képezte, és Bryce eleve más személyiségét mutatta meg neki, mint a külvilágnak, így teljesen adott volt az ő szerepe, és természetesebbnek hatott volna, mint a történetbe beleerőltetett Ani jelenléte.

És komolyan, milyen rendőrség az, ahol besétál egy lány, órákig mond egy történetet, mindenféle bizonyíték nélkül végigmesél 8 hónapot, majd elmondja, szerinte ki a gyilkos, és a rendőrök elhiszik és le is zárják az ügyet?

Visszatértek régi arcok az elmúlt évadokból, melyek közül Olivia Baker volt, aki miatt az évad legjobb része a tizedik epizód lett. A legtöbb karakter kapcsolatba lépett vele, s az ő karakterén keresztül mutatták be, hogy ennyi idő után is mennyire tud szenvedni egy édesanya a gyermeke elvesztésétől, amit még a színésznő is kiválóan adott át. Többször is elcsodálkoztam, hogy a nő puszta nézésével mennyire át tudja adni, hogy a karaktere lelkileg összetört, és valószínű soha nem épül fel. Már csak az arca kiváló tükre volt az anya keserves fájdalmának.

Felkereste őt egyébként Bryce, aki elindult a javulás útján – legalábbis megbánta tetteit, és elkezdte érezni, mekkora súlya van ezeknek. A fiú karakterének javulásával elkezdhettünk szimpatizálni a sorozat kvázi főellenségével, és az utolsó perceiben már sajnálhattuk is…, hogy aztán ezen szál mentén teljesen logikátlannak tűnően kegyetlenül rákenjenek mindent Montyra, mert ő már halott, így nem védekezhet.

A mellékszereplők pedig sokszor zavaróan buták voltak, mintsem hasznosak. Bex Taylor-Klaus karaktere például egyszerűen egy hisztigép volt, aki Jessica túlzottnak ható feminizmusát még magasabb szintekre emelte mindenféle mondvacsinált okkal, Tony barátjának legtöbb mondatánál pedig csak fogtam a fejem. Kitoloncolták a családját, mire a srác ki akart menni hozzájuk, de barátja meggyőzte, hogy maradjon, mert ők azt beszélték meg, hogy összeköltöznek. Tony pedig maradt, és egy percig sem küzdött tovább a családtagjaiért, akiket elragadtak tőle egyik perctől a másikra.

A második évadból itt maradt többek között a “ha nem meséltünk róla még, attól még simán megtörténhetett” mentalitás. Justin felfedte az évadzáróban Jessicának, hogy őt szexuálisan bántalmazta egy férfi kiskorában. Megvan, mikor Jessica leüvöltötte, hogy reméli, sosem tudja meg, milyen érzés, amikor megerőszakolják, mire Justin semmit nem reagált? Ez így elég fura, olyan, mint Hannah és Zach titkos kapcsolata, aminek semmi nyoma nem volt, de a második évadot kitöltötték vele, hogy meglegyen a 13×60 perc.

Az említett Zach egyébként az egyetlen, akire azt tudtam mondani, hogy valódi karakter. Miközben a kis társaság összegyűlt és a bűncselekményeket próbálták eltusolni (17-18 évesen ugye…), és csavarosabbnál csavarosabb tervekkel álltak elő, mindig Zach volt az, aki felállt, és azt mondta, ez őrültség, nem csinálja tovább. Nem árulta el senkinek, mire készülnek, de nem akart belefolyni, mert ez sok számára. Csak sajnos ő is átment valami szuperhősbe, amikor Bryce eltörte a lábát a meccsen, majd odasétált mankó nélkül a mólóhoz ellenségéhez, és elverte, rugdosta a törött térdével, többször megtaposta, majd elsétált.

De nyilván nem Zach és a szupertérde ölte meg Bryce-t, mert ennél nagyobb trükköt vetettek be a készítők – illetve pont annyira, hogy ne legyen egyértelmű, de attól még rettentően gyenge és ötlettelen legyen az ügy megoldása. Jessica és Alex jelentek meg Bryce előtt, mint két maffiózó, és elbúcsúztak tőle, mire Alex visszament, és dühében lelökte a vízbe, ahol megfulladt az erőszakoló. Csakhogy ezzel nem magyarázzák Bryce fején a lyukat, meg a tompa tárggyal való fejbe verést.

A rendőrség mégis Montyt hirdette ki Bryce gyilkosának… mert… mert Ani azt mondta? Tyler feljelentette a seprűs incidens miatt Montyt, aki időközben szintén megmutatta, hogy sérült, de próbálja felfedezni magát (Winston oldalán), börtönbe került, ahol képernyőn kívül megölték, és Anihoz ez eljutott vagy 5 emberen keresztül, (éppen aznap reggel engedtek ki valakit, aki elmesélte másnak!). Az új lány pedig kapva a lehetőségen bemártotta Monty-t, és így megvédte a többieket, akik hidegvérrel megölték Bryce-t.

Ennek következtében hepiendet kapott a csapat, akik együtt ünneplik Tyler fényképeinek kiállítását vigyorogva a kávézóban – azon fényképek bemutatójáról van szó, amin az összes karakter önfeledten, örömében mosolyog és nevet, mintha lett volna egyetlen ilyen pillanat is a sorozatban. Alex és Jess a gyilkosság után boldogan kibékülnek és barátok maradnak, és közösen tapsolnak, nevetnek a többiekkel, miután Alex családjánál töltötték a Hálaadást (amúgy Jess mit keresett az ex-barátja családi vacsoráján, és miért nem Justinnal vagy a saját családjával volt?). Csak szerintem groteszk ez az egész zárás?

Mégis végignéztem az S3-at. Talán azért, mert abban reménykedtem, hogy a végére felpörög, talán azért, mert Bryce halálának körülményeinek folyamatos kiderülése teljesen jól működött (mármint nem akkor, amikor az abszolút inkompetens rendőrök a tompa tárggyal való ütést lőtt sebnek nézték), vagy mert továbbra is egy elég komoly témát ragad meg és szinte sajátít ki magának a 13RW, aminek bemutatására igenis igény van.

Ezek után pedig hiába nem lett jobb 5/10-nél az évad, nem fogom kihagyni az utolsó, 4. évadot sem, még ha vontatott és üres is marad a történet, a téma feldolgozásáért akkor is érdemes megnézni, mert a téma működne, csak a kivitelezés nem jött össze idén. 

Szóval amolyan guilty pleasure lett.

36 hozzászólás Ne habozz!

tszajko - 2019. 08. 28. 22:03

A kritikaval teljesen egyetertek, egy apro kiegeszites: igazabol az kiderul, hogy Ani az elso jelenetben a focipalyan voros festekkel leontott ruhajat probalja kimosni.

De ha mar megvalaszolatlan kerdesek: mit is csinalt pontosan Clay a meccs utan?

ddd - 2019. 08. 28. 23:56

Mrs. Baker volt a legjobb egyetértek.

Viszont mit csinált Clay a meccs után?
Elfelejtették a majdnem mészárlást, hogy úszta ezt meg Tyler?

Totál érthetetlen volt az évad sok helyen.. A vége meg..

Ezt a sorozatot hagyni kellett volna egy évadosra. Katherine Langford (Hannah) színésznő pedig nagyon hiányzott, mivel egyik fiatal sem tudta elvinni a hátán a sztorit.

rie - 2019. 08. 29. 09:10

Egyetértek veled ddd! Ez a sorozat nagyon jó lett volna 1 évadosként.
Engem már az is kiakasztott a 2. évadban, hogy mindent az áldozatokra kentek. De azért maradtam, hátha kihoznak a történetből valamit. Hát nem sikerült.
A 3. évad 1 részét bírtam megnézni, hát borzalom. Az új csaj kritikán aluli. Se a karakter, se a színésznő nem tetszik. Kár az alapötletért…

Guilty pleasurenek Nekem megmarad a riverdale. Két ennyire gáz sorozatra már nincs agyi kapacitásom.
Esetleg tudnátok valami tényleg nézhető sorozatot ajánlani?

Köszi :)

winnie - 2019. 08. 29. 09:16

nézhető sorozatot tudunk, de inkább afölött húznánk meg a határt, hiszen manapság a nézhető az a kategória, amit az ember automatikusan kihagy, hiszen annyira a zseniális és kihagyhatatlan darab – de az egész blog (nézhető) sorozatok ajánlásáról szól, az olvasói ajánlásokra pedig ott vannak a kommentek, vagy a nyári darás posztok. szóval érdemes átfutni a kritikákat, azoknak is, akik szerint “régen minden jobb volt”, mert a 2006-os posztokban is vannak kihagyhatatlan klasszikusok, amik sokaknak nem voltak meg.

rie - 2019. 08. 29. 09:24

köszi winnie :)

Az az igazság, hogy amit igazán érdemes volt, szerintem már láttam. Ami kérdőjeles, azt a kritikáitok miatt megnéztem vagy belenéztem. HBO Go és netflix előfizetésem van, általában itt szemezgetek.

pr - 2019. 08. 29. 11:20

Igen Ani a festekes ruhajat mosta ki a tortenet elejen, illetve a rendorsegen alex apjanak kerte a vizet nem maganak, es alex apja pontosan tudta hogy a fia olte meg bryce-t de inkabb rakentek a halott montyra es a kovetkezo jelenetben alex apja elegette a fia ruhait amin bryce vere volt (mi masert egette volna el?)

pr - 2019. 08. 29. 11:43

plusz ezenfelul alex apja leallitotta a felvetelt, es kiderult hogy alex es jess alex anyjanak kocsijaval ment a molohoz, szoval alex apja biztosan tudta hogy alex volt ott, ani csak a felvetel alatt mondott monty-t

Gevin - 2019. 08. 29. 12:11

Mar a masodik evad is elkepesztoen borzalmasra sikerult, egyaltalan nem ertettem, hogy azok utan minek folytatjak egy ilyen total blodseg harmadik evaddal.

Plusz a szineszek ugye kivertek a balhet anno, hogy fizetesemelest kapjanak, amivel semmi baj nem lett volna, ha tenyleg annyira jok lennenek.

Csak hat az a baj, hogy igen keves a tehetseges kozottuk – ez az evad meg csak jobban lejaratja oket szvsz.

Mar alapbol ennek az evadnak az alapszituja eszmeletlen cringe.

Ha anno az elso evad utan megleptek volna a kinalkozo lehetoseget, hogy rogton egy iskolai meszarlassal kezdjek mondjuk a masodik evadot, akkor egy sokkal megosztobb es bevallalosabb sorozattal allnank szemben.

De nem baj, mert lett helyette Euphoriank.

motch - 2019. 08. 29. 12:30

Teljesen egyetértek a kritikával, Ani kezdetben nekem szimpatikus volt, volt benne lehetőség de egyre irritálóbb lett, amikor a harmincadik ember mondja hogy ne menjen Bryce közelébe de ő azért is lefekszik velem mert csak és valami pofátlanul kihallgat minden családi beszélgetést. Ami nagyon irritált még az a minden részben legalább kétszer előfordult hogy Clay és Ani kikérdez valakit aki természetesen hazudik ez tíz perc után kiderül majd megint kikérdezik és arra gondolsz hogy ezt először miért nem tudta elmondani.

Kol - 2019. 08. 29. 12:33

Btw azért Monty halálát ne vegyük biztosra még…

Rapguruz - 2019. 08. 29. 12:39

A végén ugye megtalaltak a fegyvereket a vízben, kíváncsi vagyok ebből lesz e valami és arra is hogy vajon az utolsó évad miről fog szólni

winnie - 2019. 08. 29. 17:42

gevin: “Plusz a szineszek ugye kivertek a balhet anno, hogy fizetesemelest kapjanak, amivel semmi baj nem lett volna, ha tenyleg annyira jok lennenek.”

nem a színészek védelmében, de ők ilyesmivel nem foglalkoznak, vannak ügynökeik, illetve menedzsereik, és ők pontosan tudják, hogy a sikersorozatoknál, főleg a bagóért foglalkoztatott szereplők esetében a 2. és 3. évad között emelni szokás a fizut, ld. stranger things vagy on my block – egyiknél sem hiszem, hogy a színészek sokan tudtak volna a szokásjogról:)

Deny - 2019. 08. 29. 19:19

Most népszerűtlen leszek, de nekem ez bejött. A második évaddal sem volt különösebb bajom, de az tuti, hogy az első nyomába sem ért. Így utólag viszont lejjebb kell pontozzam, mert ez jobban bejött az S2-nél.

Korántsem volt hibátlan (a kritika még olyanokra is rávilágított, amik nekem fel se tűntek), de végig lekötött és élveztem.

Az nagyon tetszett, ahogy foglalkoztak egymással, legalább ennyit tanultak Hannah esetéből. Bryce árnyalása is jól sikerült, voltak pillanatok, ahol tényleg sajnáltam kicsit. Viszont pont ebből a szempontból nem tetszett, hogy rákenték az egészet Montyra, még ha meg is ölték. Bár lehet, hogy Alex apja amúgy is megtette volna, hogy mentse a fiát. Tony szála is szomorú volt.

Ani engem rohadtul idegesített, bár nem is találkoztam még olyan kommenttel, aki mást mondott volna. Kedvenc elemem továbbra is Justin és Clay kapcsolata, illetve szuper volt újra látni Kate Walsh-ot is.

A finálé után viszont azt éreztem, hogy kár volt berendelni a negyedik évadot. Tök jó lezárása lehetett volna a sztorinak. Nem tudom, hogy a fegyverekre és esetleg Winstonra fel lehet-e építeni még egy évadot, emiatt igencsak szkeptikus vagyok a befejezést illetően.

Cole - 2019. 08. 29. 19:43

Deny véleményével abszolút egyetértek, a másik posztban én is leírtam , hogy akár sorozatzáró rész lehetett volna 3×13. A fegyveres kérdésre talán eddig sose jött válasz, hogy Tyler honnan szedte ezt a mennyiséget össze.

bandrew12 - 2019. 08. 30. 00:14

Én is egészen élveztem az évadod minden hibája ellenére.
Ami viszont nagyon idegesített, az a befejezése az évadnak, valamint hogy a homecoming eseményre 11-12 részt kellett várni, így elég idegesítő volt hogy beszélnek róla, de nem tudjuk mi az

Zsófi - 2019. 08. 30. 07:18

Már írtam az évadnyitó poszt alatt is, hogy nekem egy bajom van az egésszel, mégpedig ahogy ‘elintézték’ a központi sztorit.

A 13 reasons why pont arról szólt eddig, hogy az igazságnak ki kell derülnie, és ‘a rossznak el kell nyernie a büntetést’, most pedig elsikáltak egy gyilkosságot, ami azért nem annyi, hogy a sulibüféből nyalókát lopunk, és ezt a lezárással teljesen igazolttá teszik.
Nekem nagyon nem szimpatikus, és nagyon rossz üzenetet közvetít az egész, mert az a lényege, hogy ‘végülis megöltünk valakit, aki amúgy egy seggfej volt, de okosan kitaláltuk, hogyan kenjük rá másra, de faszagyerekek vagyunk’. Ja és ‘nincs is ezzel semmi gond, hát Bryce egy gyökér volt’. Aztán ünnepelgetünk, meg bulizgatunk és hálát adunk a pulyka mellett.

A szülők reakciói is olyan wtf volt végig. Clay anyja meg apja egészen rezignáltan kezeli, hogy a gyereküket gyilkossággal vádolják (még ha el is hiszik neki, hogy nem ő volt, azért bevinni valakit a börtönbe csak a vád miatt összeroppanthat egy egész családot simán), Justin bejelenti a hálaadási vacsora alatt, hogy hát ő végig cuccozott (és nem csak füvet szívott két óra között a futópálya mellett), és anyuka megsimogatja a karját, hogy ‘jól van hát semmi baj, majd megoldjuk’. Ezek annyira nem reális reakciók szerintem.

Meg amit már sokan fel is vetettek itt is, hogy jön egy új csaj, hirtelen mindenki mindent elmond neki, főleg annak kapcsán, hogy valaki meghalt és ki milyen szörnyűségekben van nyakig, közben pont a központi problémát, hogy Hannah miért halt meg, baromi sokáig húzzák…

Én az évad második felében abban bíztam, hogy a szemüveges rövid hajú csajszi Jessica csoportjából a gyilkos, mert bepörgeti magát az egész sztorin, és aztán elkapják és leültetik. Valahogy reálisabb lett volna, mint ahogyan elintézték.

Csalódás, nem tudom, mit akarnak kihozni a következő sztorikból, de lehet, hogy már guilty pleasure se lesz.

irgum76 - 2019. 08. 31. 13:24

az első évadot a hájp miatt kezdtem el és elkezdett érdekelni mi gondja volt a picsogínának a világgal
tűrhető volt bár engem Hannah nagyon idegesített
ellentétben a Anivel akivel semmi bajom nem volt azonkívül, hogy egy cafka

a 2. évad egy kalap szart sem ért

ezt a harmadikat elkezdtem nézegetni napiban de amikor Clay is a gyanúsítottak közé keveredett onnantól daráltam mindig volt a végén valami csavar ami miatt muszáj volt folytatnom
viszont a befejezés maga a halál elég kiábrándító volt
igen törött térdel rugdosni utána meg Bryce keze, lába el van törve de nem hívunk mentőt aszt sorsára hagyjuk hanem a vézna sánta gyerek nekiáll cipelni

a többi dolog meglett magyarázva amit a kritika hiányolt Pl.: Ani azért tudott mindenről mert összeültek és kitálaltak egymásnak csak ezt csak mutatták

Sunabubus - 2019. 08. 31. 16:34

Iszonyat vontatott, unalmas. Még csak a 10. résznél tartok, de olyan, mintha hetek óta nonstop nézném.
Meg azért itt már nem “csak” egy megerőszakolást göngyölít fel egy halott lány hangfelvételei után. Ez gyilkosság, és aki ezt 17-18 évesen elkovette, az vsz pszichopata. De nem baj, mert közben barik vagyunk?
Ari karaktere nekem iszonyat irritáló. Mindent mindenkinél jobban tud, legyen az szexkérdés, vagy bármi, közben elvileg ő anya kicsi féltett és túlkontrollált lánya.

kabuki - 2019. 08. 31. 19:26

Tegnap este fejeztem be a 3. évadot és mivel egymás után néztem a 2-t és a 3-at, így azt kell mondjam, hogy nekem is jobban tetszett az utóbbi, noha tele van valóságtól teljesen elrugaszkodott dolgokkal, de ez csak és kizárólag annak köszönhető, hogy egy átívelős, ki a gyilkos sztoriszál köré írták az évadot, amit imádok.
Amivel viszont kezdeném, hogy nekem igenis az a benyomásom, hogy meg akarták lépni a 2. évad végén a lövöldözést, de egyszerűen abban a közhangulatban ezt nem lehetett. Értem én, hogy a Netflix bevállalós, meg minden, de azért egy ilyen „minden hétre jut egy iskolai lövöldözés, vagy másmilyen” helyzetben még egy ekkora streaming-szolgáltató sem fogja leverni a darázsfészket a fáról, hogy utána még végig is rugdossa a kerten. De ez az én véleményem.
Ezt félretéve, nekem az jött le, hogy ilyen formán minden évad egy-egy koncepció köré épült. Az 1. Az áldozat, a 2. A rendszer és a 3. Az elkövető oldaláról közelítette meg a témát. Mivel a 3. évad Bryce oldalát (is) volt hivatott bemutatni, így nekem nem volt meglepő, hogy egy, a korábbiakhoz képest kívülálló szemszögére volt szükség, amit még inkább indokolttá tett, hogy ráadásul egy klasszik „whodunit” plotba ágyazták. De elég megúszós írói húzás volt behozni szerintem egy Ani-féle OP karaktert, aki a semmiből mindenkivel bennfentesként tárgyalt, mindenről tudott mindent, jobban, mint azok, akik eleve benne voltak a korábbi eseményekben. Ettől eltekintve a másik nagy baj Ani karakterével az, hogy nem volt kidolgozva. Ha belegondolunk, semmit az égvilágon nem tudtunk meg róla, nemhogy arról, hogy melyik karakter miért is bízik meg benne. Ani karaktere láthatóan kizárólag egyfajta katalizátorként lett bevezetve, ő az, aki ide-oda lökdösi a dramaturgiát, ami nagyon rosszul vette ki magát, mivel a motivációjáról viszont nem kaptunk semmi infót. Ennek a csúcsa tényleg az, amikor többszöri, sokak által elmondott nyomatékos figyelmeztetés ellenére is lefekszik Bryce-szal, annak ellenére, hogy kiderül, nem is szereti és közben folyton Clay-jel lóg.
Ha már Bryce: vele a legnagyobb hiba az az írói oldalon, hogy túl nagyot akartak markolni, aztán nem merték meglépni mégsem azt, hogy állást foglaljanak a karakterrel kapcsolatban akár pro, akár kontra. Arra gondolok, hogy az odáig rendben van és tényleg árnyalja a képet az, ahogyan bemutatják, hogy szembesül azzal, mit okoztak a tettei és megpróbál változni. Az még inkább rendben volt, ahogy egy-egy infóval utalnak arra az írók, hogy ez bizony nem ám egy két hetes terápián megoldható probléma (mikor bevallja Porternek, hogy még mindig arról fantáziál, hogy leszorítja és fojtogatja a partnerét pl.). Én itt kezdtem reménykedni, hogy igen, be fogják vállalni egy ilyen ember motivációinak, reakcióinak kibontását. Gondolok itt elsősorban arra, hogy kifejtik azt, hogy a nemi erőszak NEM a szexről szól, hanem a hatalomról, a körülmények, az emberek mindenek felett való irányítására irányuló kényszerről. És ebben a sztoriban ez simán benne lett volna, de egyszerűen elbagatellizálták, holott egyértelmű és sokkal életszerűbb lezárást kaphatott volna a történet. Nekem ugyanis teljesen adta magát a végkifejlet, amikor a meccs előtt Ani valamikor (ugyan nem mutatták megint csak miért és hogyan) szakít Bryce-szal, majd ezek után Chloe közli vele, hogy terhes volt és Zachhez fordult segítségért, majd a szakítás ellenére Ani mégis csak csókolózik vele. Egy Bryce-hoz hasonló ember egy ilyen stresszhelyzetben egyértelmű, hogy minden áron vissza akarja szerezni a hatalmat, az irányítást. És kezdődik a meccs, ahol Zach-et kicsinálja, teljesen karakterhű módon. Logikailag itt Ani után kellett volna mennie, aki mondjuk ismét nemet mond neki, mert csak, ami egyértelmű fizikai erőszakba torkollik. És mivel az évad elején már megmutatták, hogy a véres kazetta Jessicánál van, így én arra számítottam, hogy ő valahogy megjelent és ő csapta fejbe Bryce-ot, hogy mentse Anit, aztán ketten belökték a vízbe. Nekem ez lett volna életszerű. Sajnos a készítők érzésem szerint kényszeresen a szürke zónában akarták tartani a korábban egyértelműen fekete karaktert, hogy azért az legyen a mondanivaló, hogy „de azért mindenki meg tud változni, ha akar”, amivel nem akarok vitatkozni. Csak nem varázsütésre három terápiás beszélgetés után két hónap alatt.
Szóval a lezárás nekem csalódást okozott, nem csak az elkövető miatt, hanem ahogyan megoldották. Ez a rákentük Montyra, mert ő úgyis egy görény volt, elég meredek húzás. Az meg, hogy Zach besétált a zsarukhoz, elmondja, hogy ő verte rommá, mire közlik, hogy „jajj, hát az csak testi sértés, menjél szépen haza”, na ott egy pillanatra letettem a hajam. A végére nagyon elszállt az írók fantáziája és sajnos nem a jó irányba.

R - 2019. 09. 01. 01:34

Winnie:A kritikával egyet értek, de van 3(+1 talán) része az írásnak, amit megtudnék válaszolni(nem tudom írták e fentebb, csak átfutottam)
1.Ani nem beszél Jessica szexuális életéről a rendőrnek, nem a részletes igazságot mesélte el, sokszor volt, például itt is, hogy mást mondott és közben mutatták mi van valójában. Fejben megsaccolva Ani tanúvallomása lehetett úgy 1 óra.
2. Nem azért lett Monty a gyilkos, mert Ani azt mondta, hanem mert Alex apja összerakta, hogy a fia ölte meg Bryce-t, és arra is rájött, hogy Ani tudja, és feltehetően hajlandó lenne ezt felhasznalni Clayért, így egyből rabólintott Montyra, akit már úgysem lehetne számon kérni
3.Ani az elején nem vért mos, hanem piros festéket, amit mutatnak is, hogy a rendőrök pályára lépése miatti pániknak köszönhetően önt magára.
+1:sokan találgatjak, hogy mi van az elvarratlan szálakkal, pl hol volt Clay?
Szerintem ennek a folytatását jelezte Winston jelenete az utolsó 10 percben, aki tudja, hogy nem Monty gyilkolt. Ezzel a Bryce-üggyel biztosan foglalkoznak még a záróévadban.

irgum76 - 2019. 09. 01. 06:35

R:

igen ezek így vannak
viszont a kritikát Necridus írta, nem Winnie

Necridus - 2019. 09. 01. 10:15

R:

Montyt gyilkosnak nyilvánították, mert egy (hamis) tanú azt mondta, ő a gyilkos, és ennek helyességéről egyetlen egy rendőr döntött. A napokig/hetekig tartó nyomozást lezárták, mert besétált egy az események elég szerves részét képző, gyanús lány, és kijelentette, hogy ki a gyilkos. Oké, Alex apja elintézte, de ezután senkinek nem volt különös, hogy ennyi az egész? A seriff se gyanakodik? Mondhatjuk erre, hogy nem, és kész, de ez így olcsó megoldás volt, ennél kidolgozottabban is lehetett volna.
Ani pólómosását többen is jelezték, és tök jogos, ez engem elkerült. Bár így talán bugyutábbnak is tűnik az egész, mert azt reméltük, hogy valami gyilkosság, vagy egyéb komolyabb bűncselekmény, erre csak festéket mos. Mintha amúgy nem látta volna az egész iskola a focipálya közepén és így tudná titkolni, hogy mit csinált.

R - 2019. 09. 01. 12:26

Elnézést a névtévesztésért, a kommentek között Winniet olvastam és átkonvertálta egyből az agyam. :D Na de igen, ezért is értek egyet a kritikával, a dolgok megmagyarázhatóak benne, de tényleg sok volt a bugyuta felesleges jelenet. Én azért adnék egy 6-6,5-t az évadra, mindenkinek volt egy szamomra elgondolkodtató története, a végén már kicsit sajnáltam Bryce-t is.

irgum76 - 2019. 09. 01. 17:49

Necridus:

“Ani pólómosását többen is jelezték, és tök jogos, ez engem elkerült. Bár így talán bugyutábbnak is tűnik az egész, mert azt reméltük, hogy valami gyilkosság, vagy egyéb komolyabb bűncselekmény, erre csak festéket mos.”

szerintem ez így tökre rendben van behintettek valamit aztán pofára ejtettek

én végig abban a hiszemben voltam, hogy annyi a gyanúsított, indíték, lehetőség és egyértelműen kijelentették már az elején, hogy Brycet meggyilkolták, hogy kiderül, hogy végül a 6-os villamos ütötte el
szerintem jobb is lett volna egy instant karma zárás

Necridus - 2019. 09. 01. 18:38

R:
Nem probléma.:)

irgum76:
Addig oké, hogy pofára ejtettek, legyen, de az okát nem magyarázza. Látta az egész suli (a rendőrök meg konkrétan ott voltak mellette), és mégis úgy mossa a pólót, mintha az élete múlt volna rajta.
Haha, jó felvetés Bryce halálát kapcsán:) Talán hatásosabb is lett volna, ha épp tényleges változást mutat, mire egy-két lépést tesz, és elgázolja valami teljesen sokkolóan ábrázolva. Csak akkor nem tudják mire felhúzni az évadot, mert nincs jelentősége a kérdésnek, hogy ki ölte meg Bryce-t. Nem lenne titkolózás, meg semmi, Ani akkor is bemehetett volna, és mondhatta volna, hogy a buszsofőr.

Claire8310 - 2019. 09. 01. 22:29

Nekem is ilyen guilty pleasure sorozat lett inkább, amúgy gyorsan lepörgött, érdekelt mi lesz, annak ellenére, hogy olyan bajok vannak vele… Egyetértek a kritikával.
Pár dolog
– ne aggódj elintézzük a fegyvereket no para, we take care of them –> bedobják a folyóba :D
– Justin a legtisztábban kinéző heroinfüggő evör. És kb senki le se szarja, hogy folyamatosan nyomja, a wc-ben.
– Ahányszor elhangzik egy részben hogy “sajnálom” az már rekord mennyiségű.
Az meg hogy ráhúzzák másra a vizeslepedőt, az szerintem sem oké, Alex apját még megértem, de hogy mindenki belemegy faarccal…
És annyira tipikusan klisés szövegek voltak néha, hogy kb. előre lehetett mondani ki mit fog mondani.
Hát meg fogom nézni mi lesz a vége, de már nem nagyon reménykedem a jobb írásban.

Varda - 2019. 09. 02. 20:38

Ani az anyja előtt próbálja titkolni, hogy jelen volt a sulibotrányban…ezért mossa titokban a pólót.

Rb92 - 2019. 09. 02. 22:46

Összességében tetszett, de:
SPOILER
Tényleg marha jó, hogy Bryce lett a jófiú, megváltozott, megbánta a tetteit, csak éppen ez nem így működik. Megerőszakolt 10 lányt, vagy mennyit, pötsfej volt a barátaival és drogot árult. Ja, betört két házba is, ahol az egyikben ijesztegetett egy kisgyereket.
Könyörgöm. Ezt ki bocsájtja meg? Írhatnátok, hogy senki. Mégis, számomra abszurd jelenet volt, hogy Alex vígan elvan vele, holott megerőszakolta a barátnőjét!!! És vele lóg. Ez annyira nem életszagú…
Aztán Ani. Azt hagyjuk, hogy mennyire idegesített végig a kiscsaj. De lefekszik egy erőszaktevővel, mert ő tudja, hogy Bryce más?? WTF. Ilyet ki csinál?
Monty meg, uh… Őszintén? Sokatokkal ellentétben valahogy nem sajnálom, hogy rá lett kenve. Jó, ilyet nyilván nem szabad csinálni, blabla, de megérdemelte. Én értem, hogy shit gyermekkora volt, sajnálom, tényleg, de amit Tylerrel tett… Napokig rémálmom volt és ez nem dráma. Komolyan rosszul voltam, Hannah-nál meg Jessica-nál nem éreztem ekkora űrt, vagy nem is tudom mit… Szegény srác. Ha már Tyler, a színész a legjobb ebben a sorozatban. Komolyan, annyira jól játsza a szerepét, hogy elhiszem róla, hogy az életben is ilyen. Meg persze helyes is.
Clay… Oh, Clay. Az örök jófiú. Csak tudnám miért mindig a rossz lányba szeret bele… Mert Ani… Tényleg? Az a lány, aki szórakozik vele meg lefekszik azzal a pasival, aki megerőszakolta Clay barátnő-jelöltjét? Na mindegy.
Zach, Chloe nem érdekeltek különösebben. Kár Zach-ért, jó karakter volt, de most harmatgyenge szerepet adtak neki.
Alex, ő érte is kár, de értem az indítékot tényleg, csak… Ahogy írtam, Bryce-szal lógott basszus. A történtek után.
Jess pedig. Szerintem kifejezetten jól alakított a színésznő és tetszett, hogy kiállt a megerőszakolt lányokért. A beszéde is jó volt, csak miért pont Bryce-tól kellett vennie azt a részt?
És Justin. Bonyolult karakter. Szerethető, de ugyanakkor néha idegesítő is volt. Nem tudom miért, de néha képen vágtam volna. Pl. amikor visszament a volt nevelőapjához többször is. Miért??
Kihagytam valakit? Nyilván Bryce anyját, Hannah anyját, Portert, Dr. Singh-et, Tony-t, de őket most nem fejtem ki jobban.
Szóval jó ez az évad. Volt benne minden, ami az érdeklődésemet fent tudta tartani és mostanában ilyen sorozatoknak híján vagyok. Megnézem az utolsót is, bár fogalmam sincs, mit tudnának belőle kihozni. Nyilván Winston ki fog tálalni. Mert persze ő tudja, hogy Monty jó srác, csak megerőszakolt seprűvel egy másik srácot, őt pedig sz…rá verte, de azért jó arc. Meg a fegyverek, amiket olyan jól elerejtettek, hogy ennél jobb már csak az letr volna, ha a szemétbe dobják. De hát, na. Guilty pleasure.

irgum76 - 2019. 09. 03. 12:05

azt eddig senki sem említette a kritika sem
hogy milyen szuperszonik OST-je lett az évadnak

ha lenne hét jelenete akkor oda írnám mikor Bryce elkezdi hallgatni a kazikat szól a Head Over Heels és közben megszólal Hannah

na az libabőr volt

Anni - 2019. 09. 03. 22:42

Hu nagyon szerettem volna, hogy bejöjjön még ez az évad is de ez már nagyon gagyi volt nekem sajnos. Végig néztem mert érdekelt a végkifejlet hát.. lehetett volna fordulatosabb vagy legalábbis kevésbé wtf.

Már mindenki kifejtette, hogy Ani borzalmas, nagyon elszúrták ezt a Hannah pótlék feelinget, jobb lett volna ha nincs narrátor. Ami először kiverte nálam a biztosítékot, hogy Jess egy erőszakot túlélve dominává cseperedett.. ezt mégis hogy gondolták? Vagy ez csak az én szememet szúrta?
Tényleg csak Zach, akinek reális gondolkozása volt még most is. Tyler és Clay jelenete az egyedüli ami meghatott az szép volt. Bryce-ot nem sajnáltam meg bármennyire is szerették volna a készítők.

Nem is írom a többi dolgot mert leírták mások. Örülök ha van akiknek még tetszik de amúgy kár a sorozatért :/ az első évad kb. 10es de a folytatása.. Mivel utolsó évad jön majd belenézek.

Geza Kovacs - 2019. 09. 07. 00:17

Kb. 2 hét alatt néztem meg, 2 részeket egyszerre, így egész élvezetes volt. Persze gagyi a sztori meg minden, de így is elég nagyszabású. A 2. hulladék évadnál jobb volt sokkal, és amúgy az elsővel se voltam kibékülve, bár érdekes volt nulláról. Szerintem 8 részes évadok kellettek volna, ha nagyon erőltetik, 10, de semmiképp nem 13. És az idősíkok váltogatásától hülyét kaptam teljesen.

Ami már a 2. évadban is látható volt: a Bryce-ot alakító színész gyerek elég jó, ő még viheti akármire, eléggé vitte a hátán ezt az évadot is. Rajta kívül még Justin gyerekkel lehet valamit kezdeni meg esetleg Tylerrel, a többiek elég semmilyenek voltak.

Ez a néger lányka a narrátor szerepben cukinak indult, de igen életszerűtlennek, utána meg tönkretették a karakterét, úgyhogy ez a vonal elég nagy csőd.

A sorozatot meg valami modern erkölcsi dilemmákra és aktuális nyugati világbeli, fiatalokat érintő kérdésekre reflektáló valaminek szánták az elejétől, ehhez képest mostanra a korábbiaknál is elkeserítőbb szintre mentek. Nem tudom, ki a célközönség, hány éveseknek szánják, de igazi középsulisoknak nem hinném, az idősebbeknek meg (pl. nekem) unalmas erősen ilyen hosszúságban, mesterkélt a világuk, és akkor a sztrit nem is említettem, szóval ez is talány marad.

De most már azért kíváncsi leszek a 4. évadra (bár nem ragaszkodtam volna hozzá).

Beaa - 2019. 09. 07. 01:32

Én amikor megnéztem az első évadot ugy éreztem hogy a sorozat megérdemelte azt a hirnevet amit kapott. Végig néztem 2 nap alatt annyira magával ragadott. És szerintem a készítők ott rontották el hogy kiadták a 2.évadot. Több mit egy év múlva uja néztem a sorozatot de akkor már folytattam a 2.évaddal és meg kell mondjam számomra teljesen nézhetetlen volt. Az 5,részig néztem aztan nem voltam képes a folytatására mert untam de mikor meghalottam hogy jön a 3.évad végül rászántam magam. Nekem őszintén szólva a 2.évad hatalmas csalódas volt. Rengeteg hazugság és a kifejtetlen részek amiről én azt hittem hogy csak hazugságok és menteni akarják magukat a szereplők mert most őszintén ki gondolta volna hogy Zack meg Hanna…viszont befejező része elég durva lett…azt a részt amikor a biroságon Jess vallomás tesz és közben egy csomo szereplő meséli hogy kit hogyan ért erőszak nagyon megható volt szerintem a 2.évad legjobb jelenete volt. És aztan jött Tyler…nem számitottam rá hogy ekkora sokk fog érni vagy hogy valaha is képes lesz egy sorozat ilyet kiváltani belöllem…voltak részek amikor elsirtam magam korábban de EZ…amikor néztem ugy éreztem nem kapok levegőt és a szememből csak ugy ömlöttek a könnyek. És ebből kifolyolag ha ugrunk arra a részre a 3.évadban amikor Montyt állitják be gyilkosnak én egyálltaéán nem sajnáltam. És én őszintén reméltem hogy valóban ő a gyilkos. Lehet furcsa de ahogy haladt a történet és kiderült hogy Monty meleg azt gondoltam hogy ezért ragaszkodott ennyire Brycehoz mert mélyen belül többet érzett mint barátság és azt gondoltam hogy erre valahogyan rá jött Bryce és Monty elakarta hallgattatni ne hogy kiderüljön a titka. És ez szerintem ésserübb is lett volna mint Alex. Most komolyan??? Pont Alex??? Jó oké meg volt rá az oka ahogy mindenki másnak de hát könyörgöm pont egy olyan szereplő lesz a gyiékosa aki idő közben elég jól kijött Bryceal?? Sokkal többet vártam az évadzárótól. Vissza térve szerintem nem volt azért olyan borzalmas ez az évad mint a 2. Tyler megnyilássa Clay felé és Jess felé borzalmasan tetszett a szinészi játék teljesen magával ragadott. Hanna édesanyja is baromi jól játszott tényleg az arcára volt irva a fájdalom. DE ANI VALAMI BORZALMAS KARAKTER ÉS SZINÉSZ!! Rohadt idegesítő és unalmas volt. És értem hogy más szemszögből akarták bemutatni ami nem volt egy rossz ötlet de maga a karaktere nagyon elcseszett. És ahogy irták korábban, semmit nem tudunk rolla arrol meg főleg nem hogy hogy lett ennyire szoros barátság közte és a többiek között. És igy végezetül egy aproság…én hiányoltam Hanna képét az utólsó rész végéről mert eleinte ő is rendes volt Tylerrel és ő azért elég fontos karakter volt ha más nem megemlékezés képpen örültem volna neki ha ő is a képek szereplők között van. Az első évadot minenkinek csak ajánlani tudom a második és harmadik évad véleményem szerint egyszer nézhetős.

dexike3 - 2019. 09. 11. 08:58

mivel ez nem valami CSI sorozat volt, így a kisvárosi rendőrség nyomozása is megbocsájtható (lenne). de azért az csak alap, hogy a kazettán a vérnyomok mellett ujjlenyomatokat is keresnek, akkor meg csak kiderült, volna, hogy nem Monty volt hiszen ő nem nyúlt a kazettához.

Adam9456 - 2019. 09. 13. 12:37

Nemrég fejeztem be az évadot. Egyetértek eléggé a kritikával. Nekem is pont az jutott eszembe, hogy ezt az évadot simán le lehetett volna zavarni 8-10 részben, nem kellett volna elnyújtani mint a rétest.
Az első évad volt a legjobb eddig egyértelműen, a második-harmadik nálam nagyjából egy szinten van, (jóval az első alatt) talán most a harmadik egy picit jobban tetszett. A gyilkosság kérdése fenntartotta az érdeklődést és Bryce karakterét is árnyalták ez tetszett.
Ani karakterénél csatlakozom az előttem szólókhoz. Az írók egyfajta telepatikus szuper képességet adtak neki, aki bármikor bárkiről minden információt és titkot tud, és teleportálni is tud szerintem, bárhol bármikor megjelenik. Mindezt úgy hogy alig 8 hónapja került be egy eléggé zárt összeszokott társaságba, de hát a mi Anink egy brilliáns szuperhősnő.
Az évad egyik legjobb kis jelenete volt amikor Justin elküldte a fenébe :D
Tyler vallomása Clay-nek volt még az egyik legjobb legdrámaibb. Justin és Clay testvéri kapcsolata is jó volt.
Bryce-t elérték az írók hogy megsajnáltam és tényleg érdekelt hogy ki ölte meg, amire a válasz szerintem elég csalódás volt nekem, de mindegy. A nyomozás elég nevetséges volt, Alex apjának is csak az utolsó részben tűntek fel a lábnyomok meg hogy a felesége kocsija volt ott, komolyan?
Monty tényleg egy rohadék volt, de a bemártást akkor sem érdemelte meg szerintem, Alexnek és Jessnek vállalnia kellett volna felelősséget, az ilyet nem bírom.
És a lezárás a kávézóban ez a mindenki happy fotójával miután bemártottak meg elkentek egy gyilkosságot csodás volt.
A 4. évad történetének szerintem az lenne a legjobb ha szép lassan kiderülne az igazság és mindenki börtönbe kerülne (Alex gyilkosságért, Jessica bűnrészességért, a többiek Monty bemártásáért) és jó kis tini börtön-drámával érne véget ez a szebb napokat látott sorozat. Mindenesetre nézni fogom elég jó guilty pleasure számomra továbbra is.

Attila - 2019. 09. 13. 21:09

Én most fejeztem be a harmadik évadot. Szerintem nagyon elhúzott, nagyon pontatlan. Tyler csak simán megúszta azt, hogy iskolai lövöldözésbe akart kezdeni?! Simán,lényegében bizonyíték nélkül Montyra fogták a gyilkosságot(oké a kazetta,de akkor is)?!
Zachnek sem lett semmi következménye, hogy jól megverte Brycet?! Szerintem nagyon amatőr volt az egész. Nem a színészi munka, hanem főleg az írás. Nagyon tetszett Tyler karaktere, szerintem nagyon jól játszotta a színész, azért lassuk be nem volt könnyű dolga ilyen témával. Hülyeség volt lényegében az egész. Főleg az ahogyan Clay nyomozói munkába kezdett és mindenki úgy vallott neki mintha tényleg rendőr lenne ami lassuk be nagy hülyeség. Ani szerintem idegesítő (az akcentusa mondjuk nekem nagyon bejön). Az pedig már csak hab a tortán,hogy vannak olyan színészek a sorozatban akik már nemsokára délre lesznek a harminctól, de 17-18 éveseket játszanak a sorozatban. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a sorozattal próbáltak annak idején felhívni a figyelmet a tinik nehéz életére, de kb. mindenki modell a sorozatban a nők és férfiak egyaránt. Lényegében nincs egy atlagos kinézetű karakter se. A 17-18 éves emberek pedig alltalaban nem ilyen érettek érzelmileg mint ebben a sorozatban mindenki, ami már végképp unrealisztikussá(remélem van ilyen szó :D ) teszi a sorozatot.Nézni fogom én is a negyedik évadot, de csak megszokásból és mert az lesz az utolsó. Meghagyhatták volna minisorozatnak egy évaddal.

damien. - 2019. 09. 25. 20:06

Amugy Courtney es Ryan hova tuntek az evadbol? :o Mintha az elejen meg feltuntek volna neha-neha, aztan semmi. De lehet csak osszefolyt a 2. es 3. evad. De akkor is, hova lettek?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz