login |

Songland: vége az 1. évadnak

2019. 09. 20. 19:56 - Írta: Necridus

2 hozzászólás | kategória: kritika, reality,

Miért nincs nagyobb visszhangja az NBC újszerű dalszerző tehetségkutató reality-jénak? Itt tényleg csak tehetségek vannak, és szerencsére nem csak a kamerák előtt. Legalábbis én nagyon élveztem már a pilotot is, és szinte az összes részt a tizenegy közül, amennyiből az első évad áll.

Egy dolgot rögtön megtanított a sorozat: ha tudom előre, hogy ki lesz a vendégelőadó, ki kell követni minden közösségi médiáról, amíg nem látjuk a részt, mert az utolsó epizódokban rögtön elspoilerezték a nyertes szám kiadásával a műsort. Ha már öt hónapot várnak azzal, hogy adásba kerüljön az adott rész, igazán várhatnának következő hét elejéig. Tudom, Amerika meg az élőben való nézést kell nyomtni, de akkor is.

A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Rögtön javítanám is magam, ami a pilotról írtakat illeti: igenis van közönség a felvételen, a producerek mögött a magasban helyezkednek el, de abszolút semmi jelentőségük nincs. Nem is vettem észre őket a 10. részig, még az se hallatszik, ahogy tapsolnak vagy ujjonganak.

Nem nehéz megmondani, mi a kedvenc részem a Songlandben: minden előadás utáni értékelés a producerektől, amikor nekiállnak ötletelni, és egyik pillanatról a másikra jammelésbe fognak. Ilyenkor jön elő, ki mennyire profi. Ester Dean például egy dallam első hallása után rögtönzött egy nagyjából egy percnyi dalszöveget mindenféle ismétlés nélkül, ami után rögtön leesett az állam.

Mellette egyértelműen Ryan Tedder az aduásza a műsornak, ahogy minden részben megmutatja, mennyi egyedi ötlete van, mennyire jártas a zenében és mennyire fontos számára a dalszerzők sorsa és a műsor. Shane McAnally kicsit kilóg a sorból, ő nem annyira showman, mint Ryan vagy Ester, de a tehetségét illetően mindenképp méltó a harmadik trónra, ami a Songland színpada előtt áll.

És a negyedik szék különlegesebb ugye, oda minden héten más és más ül – kivéve, ha Ryan Tedder hozza a bandáját, a OneRepublic-ot, akkor ő ül át oda, és vendégproducerként Jason Evigan kapja meg Ryan ülését.

Az egyik gyengesége a sorozatnak a sztárvendégek szereplése, elvégre a néző simán kihagyhat több részt, mert nem szimpatikus neki az adott vendég, ami nézettségileg nyilván nem a legjobb. De én azt mondom, nem érdemes, elvégre olyan elsőre ellenszenves zenészek részeit is simán lehet élvezni, akinek eddig az összes számától menekültem.

Elismerem, volt egy-két gyengébb epizód, például a Leona Lewis-os, de az egész műsor alapja az, hogy kinek mi tetszik, mi a véleménye, miben lát lehetőséget, ez pedig ugye elég szubjektív, így nehéz vitatkozni egy-egy sztárvendég véleményével. El kell fogadni, úgysem drukkolunk és támogatjuk közvetetten az előadóknak, hiszen már hónapok óta megszületett a döntés, és nem élőben nézzük a műsort.

Zeneileg is igen változatos a Songland, igaz, néha igen sok hasonló számot hallhatunk, de ennek az az oka, hogy a versenyzők tudják, milyen előadónak írnak számot, és próbálják az ő stílusát is belerakni a zenéjükbe. Ettől függetlenül rengeteg elektronikus, country, pop, r&b, hip-hop, rap szám volt hallható a műsorban.

Kérdés az, hogy valóban slágerek lettek azok a dalok, amik nyertek? Aki nem ismeri a Songlandet, csak mondjuk rádiót hallgat vagy zenei listákat egyes streaming oldalakon, az szerintem nagyon nehezen fog belebotlani ezekbe a számokba, de azért az előadók megtesznek mindent, hogy ne így legyen. Macklemore például a győztes számát már a 2019-es Lollapalooza fesztiválon elő is adta.

Talán a részek szerkezetén lehetne változtatni a folytatásban, mert kissé repetitív, ahogy mindig megjelenik négy előadó, majd hármat kiválasztanak, nézünk pár perc brainstormingot, utána ismét előadják számaikat, immáron felturbózva, és egyet kiválaszt közülük a sztárvendég . Lehetne mondjuk közös fellépés, vagy a sztárvendéggel, esetleg a producerekkel közös előadás, ahogy Ryan többször is belecsempészte magát a dalokba?

De így is jó a Songland, kifejezetten szórakoztató, ha az ember egy kicsit is szereti a zenét és érdekli, hogyan jár a legsikeresebb producerek agya. Jövőre új évadot kapunk, egyelőre nem tudni, kikkel, de jó esély van rá, hogy maradnak a producereink, akiket eddig megszerethettünk. Én 8/10-et adtam a kezdésre, és ugyanennyit kap az egész évad is. Remélem, a következő évad is ilyen színvonallal érkezik.

2 hozzászólás Ne habozz!

Lina - 2019. 09. 21. 21:18

Szeretem ezt a műsort. :) Olyan mint Hajós András Dalfutárja,csak sokkal inkább show formában :)

hortamas - 2019. 09. 22. 14:01

Nagyon tetszik a műsor. Némelyik előadó rögtönzése lenyűgöző, vagy közvetlensége igen meglepő. És az egész hangulata bejön.
Valóban hasnolít a Dalfutárra, tehetségek itt is, ott is. :)
Songlandből a kedvenc párbeszédem will.i.am és Adam Friedman között hangzott el:
WIA: – Do you like house song?
AF: – Yeah.
WIA: – That’s a house song.
AF: – Really?
WIA: – Cause you can buy houses with it. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz