login |

Pilot: Watchmen

2019. 10. 21. 21:47 - Írta: human

129 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Who watches the watchmen… TV show? Elnézést, de nem hagyhattam ki. Az HBO új, elég nagy költségvetésű sorozatáról van szó, ami (valamennyire) az Alan Moore-féle Watchmen-képregényre épül, ránézésre “folytatja” azt, viszont teljesen más problémaköröket vesz elő – és nyilván önmagában is abszolút élvezhető. Nehéz egyensúly ez, azért.

A történet mondhatni a képregényben történtek után játszódik — legalábbis ránézésre annak a befejezése a múlt, nem pedig a film változaté. Na jó, most utoljára vettem ezt elő, mert igazából az a lényeg, hogy egyáltalán nem a hidegháborúról meg a szuperhős mítosz rombolása lesz itt a középpontban, hanem a jelenkor erősebb feszültségei.

A sorozat Tulsa-ban kezd, méghozzá a 1921-es faji zavargásokat bemutatva, amikor a helyi fehér emberek lemészároltak sok fekete lakost. Innen egy karakter lesz jelentős, de rögtön a “jelenbe” kerülünk, ahol mintha a történelem ismételné önmagát, újra erősödik a rasszizmust, és erőszakba is torkollik gyorsan.

De valójában a világépítésre ment ki a pilot. Letette a sakkbábukat, felvezette a feszültséget, húzott egy merészet a végén (gyanús volt, hogy ez lesz, de valahogy nem akartam elhinni), és persze sugározta a hangulatot. A kérdés, hogy ennyi alapján be lehet-e szállni?

Mármint annyira nem tudnék belekötni, nem tipikus a világ, amit lefestettek, bár az akciójeleneten kicsit húztam a számat (komolyan ilyen nehéz még nagy költségvetés mellett is?), de mégsem akadtam igazán horogra. Érdekes, most direkt visszanéztem, hogy mit írtam Damon Lindelof előző sorozatának, a The Leftovers-nek a kezdéséről, és ott rögtön beszippantottak. Ez kevesebbnek érződött.

Az mindenképp érdekes, hogy az emberkínzó, drogozó zsaruk oldalán kezdtünk, akik eltakarják az arcukat, ezzel még messzebb kerülve a számonkéréstől, de el nem tudom képzelni, ezt hova vezetik majd. Kiderül az elkövetkező hetekben?

Nem is tudom, mennyi legyen, 7/10? Szívem szerint nem írnék pontot, annyira ködös, de winnie leharapná a fejem. A legnagyobb plusz hiányzott belőle valahogy. Nehezen öntöm szavakba. 59 perc volt a pilot, de így is kevés volt mindenhez, amit vállalnia kellett volna. Kell még pár rész.

Még egy picit elővenném a képregényt, de kicsit az ugrott be az onnan ismerős dolgok mutatásából, mint ott amikor a régi hősökre utalgatnak. Itt is ahogy használják a könnyen felismerhető járművet. Plusz rejtély szinten érdekes hova vezetik ezt az elem kérdést, mert bizony Jeremy Irons (aki tudjuk kicsoda) kezébe is egy kvarcórát adtak, hiába nézett ki régi zsebórának, ami nem véletlen.

129 hozzászólás Ne habozz!

irgum76 - 2019. 10. 21. 17:44

nem igazán tudom mit láttam de talán tetszett…
egyenlőre semmi nincs megmagyarázva
még az sem kik a jófiúk és kik a rosszak
de gyanítom ez nem is lesz egyértelmű

Vic - 2019. 10. 21. 19:35

Kell még pár rész, hogy beinduljon, de én bizalmat szavazok neki. 7/10

dave - 2019. 10. 21. 20:05

Nekem nagyon bejött. Elengedtem, hogy olyan e mint a film vagy sem. Egyszerűen érdekes és izgalmas volt. Elkapott a feelinge, mint ahogy anno a filmnél is, még ha más érzés is.

s.cs. - 2019. 10. 21. 20:10

Sokaknak nem fog szerintem tetszeni, mert nem a film “folytatása”, hanem képregényé. Így én is tudattalanul vártam, hogy Snyder stílusú legyen.
De mindenkép van benne potenciál.

winnie - 2019. 10. 21. 20:11

ó, szerintem, ha egy adaptációról van szó, akkor más adaptációkat el kell felejteni, nem csak stílus, hanem bármi tekintetében,

Gabesz - 2019. 10. 21. 20:42

Épp most néztem meg az első részt, háááááát, én nem olvastam utána a sztorinak, de nagyon másra számítottam. Meg fogom még nézni a második részt és utána döntöm el a hogyan továbbot, de egyelőre nem volt annyira meggyőző… Kár, hogy nem tudnak elszakadni a kliséktől…

szabóa - 2019. 10. 21. 20:51

Az első rész alapján ez egy kurvajó sorozat lesz megint. 👍🏻

Ayrons - 2019. 10. 21. 21:14

Istenem ilyen csodás vágásokat már rég láttam. Zseniális volt pilot.

ender1112 - 2019. 10. 21. 21:35

Ez kezdésnek gyenge volt… de talán jobb lesz később, bár én egyaltalán nem bízom Lindelofban :D

punyapapa - 2019. 10. 21. 21:36

Azt kaptam, amit vártam.
Nagy kérdések nem merültek fel csak, megalapozta, hogy mire lehet számítani, hangulat, zene, látvány
10/10

Captain Phillips - 2019. 10. 21. 21:42

SPOILER

Ne maaaar, Don Johnson az elso reszben mar meghal? :(

Dr. Brookly - 2019. 10. 21. 21:50

Gyenge volt nagyon és zagyva is.

Tamás - 2019. 10. 21. 21:50

wow, nagyon rég voltam ennyire lelkes sorozattal kapcsolatban. Ha a zene jobb lenne (a Watchmen film ebben azért nagyon a mezőny fölé nőtt), nem tudnék belekötni. Az viszont GoT, Westworld szinten kicsit alulteljesít)

alex - 2019. 10. 21. 21:52

Pont erre gondoltam, hogy nem fog meglepni, ha valaki zagyvának találja majd, pedig abszolút átgondolt, sőt, talán túlságosan is tűpontosan volt megtervezve.

ender1112 - 2019. 10. 21. 21:55

Ez nem zagyva volt szvsz, csak olyan távolról/homályosan indul neki a történetnek, hogy ez egyszerűen kevés, még úgy is, hogy nagy Watchmen fan vagyok, és érteni vélem az utalásokat. A Boys már az első részével megvett, ezt meg untam.

Dr. Brookly - 2019. 10. 21. 21:56

Lindeloftól megszokott a zagyvaság.
Mit jelent a tűpontos?

motch - 2019. 10. 21. 21:57

Talán néhány rész múlva azt mondom hogy ez zseniális mindennek így kellett történnie de most még azt mondom hogy amennyire felhypeolták nekem nem volt akkora durranás, de majd meglátjuk mi lesz belőle.

winnie - 2019. 10. 21. 21:58

dr. brookly: látatlanban, minden sorozatra mondhatom, hogy nem zagyva.

attól, hogy én is nem egyet annak érzek, annak, aki írja, annak a 12-15 embernek, aki napi 10 órában kotlik fölötte világos a dolog. nem véletlen, hogy egy jelenetet órákon át terveznek még a legegyszerűbb sorozatok esetében is. és nem véletlen megy át az írt anyag a stúdión, az exec producereken, a csatornán. ők pont olyasmiket irtanak, ami zagyva lehet. és utána még ott a forgatást követő vágás, ami megint napokon át arról szól, hogy ne legyen zagyva. jó, ez alapvetês, és nem mindenki jó szakember, a lényeg, hogy ha valakinek zagyva, az még nem jelenti azt, hogy másnak is. és itt pilotról van szó, amin a készítő évekig dolgozott. és olyan lett, amilyen, kinek milyen.

a téma kapcsán én pl. azt veszem észre magamon, hogy ami nem köt le, arra kevésbe figyelek, és mãris kevésbe tudom követni. nyilvãn mindenki másképp fogad be dolgkat, másképp áll hozza, más tálalãst vár el, és ezzel nem a szájba rágãs elvárása pro és kontra mezsgyéjére akarom vezetni a dolgot, mielőtt valaki fêlreértené, hanem szimpla preferenciákra.

Dr. Brookly - 2019. 10. 21. 21:59

Ez mi akart lenni Winnie?
Pontosan mit akartál írni? Ha azt írom, hogy zagyva, akkor az nyilván szerintem az. Azt szokás jelezni, ha az ember ír vagy mond valamit és az mástól idézet, vagy mérésekre esetleg kutatásokra támaszkodik.
Lehet azzal jönni, hogy aki írta annak biztos tetszett, meg a rendezőnek is, de ennek nem sok köze ahhoz, hogy nekem nem tetszik.
Szóval nem értem a tudálékoskodásod.
Még ha azt írtam, volna hogy mennyire passzol az HBO elbaltázó sorozatába, hogy a Westworld mintájára itt sem spórolnak semmin a végeredmény mégis gyenge.
De még csak ez sem volt.

JKJ - 2019. 10. 21. 22:04

Engem regen nem szippantott be pilot ilyen szinten. Minden jelenet utott, foleg a kiemelkedoen eros zene miatt. Mindenkeppen ujranezem, ami meg vegkepp nem szokott elofordulni velem. Bravo!

totoro - 2019. 10. 21. 22:14

Panda, adjon engedélyt kaszálni.

bvr - 2019. 10. 21. 22:16

Hm. A képregényt (bár tudtam hogy kult státuszban van) nem olvastam. A film számomra a semmi különös kategória volt (amin akkor nagyon nem lepődtem meg, lévén a képregényt istenítő ismerőseim eléggé húzták miatta a szájukat) Ettől a Lindelof-adaptációtól (természetesen majd az egész évadtól) azt vártam hogy ez majd megmutatja.
Hát ez az egy rész ehhez még kevés volt. Amúgy kár hogy nem netflix, simán néztem volna tovább, de ez alapján még nincs állásfoglalásom, csak hogy továbbra is kíváncsi vagyok.

Benjy - 2019. 10. 21. 23:07

Én imádom Lindelofot, és a munkásságát, a Leftovers az egyik kedvenc sorozatom volt, de mégis a mai napig nem láttam a 3. évadot, érdekes… Ettől függetlenül nagyon hangsúlyosan érződött a stílusa, és az is bejött, hogy végig a sötétben tapogatóztam, elvégre semmi képregényes ismeretem nincs. Részemről mondjuk sima 9/10, zabáltam minden pillanatát, pont mint a Leftovers esetén is.

seven - 2019. 10. 21. 23:08

remek volt, engem megvett kilóra, de teljesen egyetértek: a nagy akciójelenet béna volt, és eléggé vakartam a fejem hogy hogy a francba sikerült ezt ilyen nagy költségvetés mellett összehozni? :D úgy, hogy minden más tök profi.

mindegy, ez gyakorlatilag csak egy nitpick, Lindelof módra azonnal megragadott a hangulat és kitartott a végéig.

clegane - 2019. 10. 21. 23:16

szerintem is sokkal jobban alapozott a Leftovers, ebben voltaképp csomó random jelenetet kaptunk, amik nem álltak össze. meg kell mutatni Jeremy Ironst mert fontos… de mi a fenét csinált a jelenetében?
sokat kell mutatni Johnsont ahogy énekel, mert aztán mindjárt meg is hal… oké, de nem volt ez így túl sok az unalmas vacsorából a hangsúly rovására?
ennyire “mindennek mindenhez mi köze” kezdést is csak a Leftovers későbbi seasonjeiben engedett meg magának.
ehhez a kezdéshez öt tonna bizalom kell, mert minden volt, csak magával ragadó nem.

Shannen - 2019. 10. 21. 23:30

Nem olvastam a képregényt, nem láttam a filmet és tulajdonképpen semmit se tudok az egész Watchmen sztoriról, szóval úgy ültem le a pilot elé, hogy fogalmam se volt mit fogok látni.

A pilotot megnézve sem tudom pontosan, hogy mit láttam. De a hangulata az elkapott (nyilván, hisz Lindelof), a színészek szuperek, a látvány pöpec, a zenék királyak, a sztori…hát az meg majd alakul, gondolom. Én nem nevezném zagyvaságnak, inkább csak annyi, hogy sokat akartak megmutatni a pilotban (meg muszáj is volt), és ez azért még nem állt össze. De érződik, hogy össze fog, pont azért, amit valaki fentebb is írt, hogy ez bizony tűpontos volt így is.

Nem tudom meddig maradok, mert nem igazán szeretem a képregény adaptációkat, de azért látok benne potenciált. Nálam is kb. 7/10-es lett a kezdés.

mikkamakka - 2019. 10. 21. 23:38

Engem már a Tulsa-s nyitással megvettek, pont annyi infót csepegtettek hogy lehessen a konteókat gyártani, megvillantottak jópár rejtélyt de nem magyaráztak meg mindent a nézők kedvéért, talán csak a rész végi cliffnél húztam a számat, az nagyon egyértelmű volt.

Silver-sama - 2019. 10. 21. 23:45

Csak azt árulja el valaki, hogy Rorschach él-e?

noodles - 2019. 10. 22. 00:02

de zagyva volt. attol mert a keszitok sokat dolgoznak rajta es ok latjak a fenyt az alagut vegen meg nem lesz automatikusan atgondolt minden. ahogy itt sem lett de en lindeloftol nem is varok semmit.
par reszt meg nezek de kozelben sincs a filmnek, a kepregenynek meg plane nem. es a zene is mi volt az akcio resz alatt? rendesen idegesitett ez a gepzenei pruntyoges. teljesen kizokkentett, total nem illett oda.

jenga - 2019. 10. 22. 00:20

lattam a filmet, es tetszett anno.
ettola sorozattol teljesen mast vartam, mint amit kaptam eddig.
nekem ez sokkal kozelebb allt a szolgalolany mesejehez, mint a watchmen filmhez

Thomas - 2019. 10. 22. 01:24

Nincs betéve a watchmen tag.

Ripazha - 2019. 10. 22. 02:55

(nyomokban spoiler?? )

Nem túl konkrét. Ami pozitív és negatív is egyben. Most perpillanat a premiert nézve, negatívumként csapódott le nálam, szerettem volna, hogy elkapjon, de ez csak utána tudatosult bennem. Technikai részével, annyira nem volt bajom, bár helyenként “gyors” volt. Mármint, értem, ez nem a krimis watchmen itt nem nyomozunk, de a csaj kap egy hívást, “beszalad” egy lakóparkba elkap valakit, majd beviszi, hirtelen lelassulunk, jön egy beszéd meg fegyver engedély, majd vallatunk egy kicsit, majd megyünk gyakni KKK-sokat… Mmmm jó miért is ne, közbe nem konkretizálunk semmit, nincs frankónk kimondva szinte semmi, hogy mi miért van így, talán később kiderül, talán nem (valószínűleg nem ez a lényeg, hanem a kontextus amibe beletették, bár így kábé felesleges a Watchmen, de meglátjuk, kicsit előre ítélkezem tudom, fenntartásaim lettek inkább az első résztől.)
Pozitívnak egyébként a kamerabeállításokat, mondanám, az pöpec.
Ebből még bármi lehet, az első rész nem adott túl sokat (kicsit olyan mint a netflix matériák. Nem részekben, hanem évadban gondolkodnak. Itt is ezt érzem, ami tetszik, hogy nagyobb képet nézünk, és a végével lesz kerek, de bizalmatlan is vagyok egy picit), de reméljük kiderül, és meglátjuk a következő részből.

human - 2019. 10. 22. 04:08

silver: egyelőre nem tudni

dexike3 - 2019. 10. 22. 06:15

Regina King újrahasznosítása nagyon jó ötlet volt. mennyivel másabb volt a Leftoversben.
maga a pilot bejött, de szerintem ritka az olyan első rész, ami csúcsszuper (talán a Mandalorian).
szerintem ennyi infó az elején elég. Don Johnson gyanús volt, hogy meghal (ugye csak ő nem hordott maszkot).
a folytatásban mad kiderül érdemes végig kitartani.

irgum76 - 2019. 10. 22. 08:19

Ripazha:

“majd megyünk gyakni KKK-sokat…”

koránt sem biztos, hogy ők rosszfiúk lennének azért mert a rendszer ellen vannak
lásd: a végén a feka kis srác húzta fel a fára a rendőrfőnököt
(legalábbis én így értettem)

Neduddgi - 2019. 10. 22. 10:15

Megnézek még egy részt hátha más irányba épül tovább a sorozat, de ez így nagyon 1/10.
Sajnálom, mert reméltem, hogy egy érdekes alternatív világot kapunk. Erre voltak is jelek a trailerben és vártam is az első részt.

Cserébe viszont érkezett egy olyan katyvasz ami a jelenkori amerikai politikai és társadalmi problémákat feszegeti. Ezzel még nem lenne gond, de elfogultan teszi ezt. Emiatt úgy látom, hogy a sorozat nem azért olyan amilyen, hogy szórakoztató, vagy magával ragadó legyen.

De ne legyen igazam! Legyen több ebben a sorozatban!

Brigante - 2019. 10. 22. 10:30

Valahogy, totál nem volt hagulatom tovább nézni 15 perc után. A filmet szerettem,a képregényt is… ma adok neki még egy esélyt. Túlságosan túltolja a sorozat a negatív világképet. Pl. Az elején a fekete 6 éves gyerek a mészárlás középén a kezében egy halott csecsemővel.
1. Nem életszerű
2. Értelmetlen, nincs azonkívül mondanivalója, hogy látjátok milyen gonoszak a gonoszak.

Olyan érzésem volt mintha a tv2 híradóját láttam volna…

Mordekai - 2019. 10. 22. 10:35

Ez nem Watchmen.

Lindelof nagyon túlértékelt. Ő sosem rajzolt új kártyalapokat, ő csak egy osztó, akinek valamiért biztos helye van a kaszinóban, aki addig keverhet, amíg elhiszik a játékosai, hogy jó lapokat is kaphatnak. Most ugyan kapott egy szép új fényes paklit a kezébe, de még mindig csak ugyanazt a játékot ismeri.

Kissé összecsapott produkció. Történetről még ne is próbáljunk beszélni. Az alapkonfliktus a szokásos, megint nem sikerült újat alkotni: megint a rasszizmus. Ha naív lennék, azt mondanám, hogy ez a kreativitás hiánya…
Képi világ jó, látszik a nagyobb költségvetés, de semmi különleges és ez nagy hiba a Watchmen esetében. A rendezés közepes, az akció elmegy. Karakterek nincsenek, csak külsőségek és keménykedős pózolás van. Volt 3 borzasztóan kilógó zenei betét is, egy mumble-rap meg két olyan elektronikus, amit gondolom felpörgetésnek szántak az akcióhoz, de nagyon nem illett oda. Így aztán hangulatról sem nagyon beszélhetünk.

10/6 végig tudtam nézni, de ebből ennyi elég is volt.

Megyek, megnézem inkább a Snyder filmet még egyszer.

winnie - 2019. 10. 22. 10:45

mordekai: téma vagy motívumválasztásban, akármi is az, a legtöbb esetben nem fogsz kreativitást találni – mármint ld. “egy űrhajós sorozat. ez nem kreatív”, i mean, come on! azt a megvalósításban, a feldolgozásában kell keresni – ha ott nincs, na, akkor van gond, ezt aláírom.

de az nem hiszem, hogy meglepő vagy reveláció lenne, hogy a fikciók (könyv, zene, film, tévé) nagy része reflektál társadalmi jelenségekre, problémákra. úgy értem, hogy ez nem úgy működik, hogy valaki valamiről már írt, akkor az a téma pipa, valaki feldolgozta, lehet keresni másikat:) az persze érthető, ha valakit ez vagy az már fáraszt, de mivel sok az író, sokan akarnak sok mindenről beszélni, ezért sok témáról fog születni sok fikció. abban viszont biztos vagyok, hogy a legtöbb téma nagyon, nagyon gazdag, rengetegféleképp meg lehet közelíteni, fel lehet dolgozni problémaköröket. és ugye ennek az egyik módja a zsánerekbe csomagolás, ld. horrorban, vagy szuperhős sztoriban, illetve ugye a dzsóker, az alternatív történelmes prezentáció, és ugye küszöbön az új trend, elnézve a tervezett szériákat, a fantasy lesz.

oroszlanfoka - 2019. 10. 22. 11:09

Hol vannak a szuperhősök? vagy valamit félreértettem? Nem ismerem a képregényt, így Watchmen-virgin-ként néztem a pilotot. S elég zagyva, zavaros volt, nem tetszett. A rasszista motívum végképp untatott.

Python - 2019. 10. 22. 11:49

Emészteni kell, mert mai szemmel lassú a témavezetése a sorozatnak. De aki ismeri a képregényeket, annak egy remekmű! ;) :)

A 2. epizód trailere alapján majd itt kezdenek beindulni a szálak, és tűnnek fel az eredeti szereplők hosszabb időre a képernyőn. Pl. Laurel Jane Juspeczyk akartam mondani Laurie Blake azaz Selyem Kísértet mint FBI ügynök, stb.!
https://www.youtube.com/watch?v=_1flh7OfKOw

Nekem az első rész egy felütésnek tűnik, ami feldobja a lítium elemes összeesküvős szálat. Most vagy egy bombát akarnak csinálni, vagy lítium mérgezést véghezvinni, bár szerintem bomba lesz. És ugye a Jeremy Irons által életre keltett Adrian Veidt – Ozymandias -nál is láthattunk egy elemes órát, ami kísértetiesen hasonlít Jonathan Osterman azaz Doktor Manhattan mechanikus zsebórájára. Vagy valami ilyesmi, szóval én várom nagyon a folytatást! :) Tippre minden részben kapunk majd egy újabb morzsadarabot a történetből, ami a 9. rész végére áll össze egy egésszé. ;)

Ja, akinek bejött az endcredit alatti zene:
https://www.youtube.com/watch?v=iXDjhf_BSps

irgum76 - 2019. 10. 22. 12:05

Oroszlanfoka:

igen félreértetted, itt nincsenek szuperhősök
álruhás jótevők és gonosztevők vannak
bár a filmben a jótevők sem kifejezetten jók

noinipo - 2019. 10. 22. 12:09

nem ismerem a képregényt, filmet se láttam, nem vártam semmit a sorozattól, és kb. azt is kaptam,
még azt se mondom, hogy rossz volt, mert sokkal inkább semmilyen (és kicsit unalmas), de engem, mint új nézőt biztosan nem fogott meg

Python - 2019. 10. 22. 12:11

Fanyalgóknak: Ez a sorozat nem a Zack Snyder féle film folytatása! Jó, ha ismerjük a filmet, de sajnos nem elégséges.

Ez bizony a képregény továbbgondolása, nem spoilerezem el, hogy mi a markáns különbség a Snyder féle film és a képregény végjátékához vezető út között, de a lényeg az, hogy Doktor Manhattan nem egészen úgy és amiatt megy el a Marsra mint a filmben, és Ozymandias nem olyan módon békíti ki a Hidegháborús nagyhatalmakat a képregényben, mint ahogyan az a filmben történik. Erre erőteljes utalás az epizódban a viharriasztásos jelenet, amikor megáll a hídon autóval Angela Abar azaz Sister Night az örökbefogadott lányával, és tintahal v. polip eső hullik az égből. ;)

Python - 2019. 10. 22. 12:46

Ezzel fel lehet turbózni a szükséges alapismeretek egy részét:

Watchmen Episode 1 HBO – TOP 10 WTF and Easter Eggs
https://www.youtube.com/watch?v=iJOUk4iaHTg

Jack Bauer - 2019. 10. 22. 12:56

Volt ebben minden de mégsem állt össze. Felénél kissé untam is. Kár érte. A nagy akciójelenetet a színészek is ‘kinevették’, olyan is volt. A hangulat, a zenék Lindelof-os de a Leftoverst távolból szemléli. Ettől még lehet jó később, nézni fogom. King továbbra is nagyon jó, bármit csinál.

JKJ - 2019. 10. 22. 13:06

Python: Köszi a videó linket. Kifejezetten érdekes volt!

Réka - 2019. 10. 22. 14:23

Én nagyon vártam a sorozatot, de be kell valljam, a filmnek óriási rajongója vagyok, a kedvenc “szuperhősös” filmem. Ezt a sorozatot meg egyszerűen untam :(

Pedig a Leftoverst pl nagyon szerettem. Szóval nem tudom, érdektelen volt kicsit, pedig tetszettek ezek a sárga pöttyözések, látvány, de olyan meh volt összességében.

Mordekai - 2019. 10. 22. 15:57

@winnie.

Akkor lenne igaz, amit írtál, ha nem az említett dolog ömlene ránk minden irányból és most még csak nem is arról beszélek, hogy nem értek egyet ilyen vagy olyan nézetekkel. Erre az “üzenetre” már rég immunis vagyok, most tényleg a kreativitás feláldozása fáj. A Watchmen jobbat érdemelt volna.

A szuperhősös műfaj is fantasy amúgy, elméletben végtelenek a határok, bármi belefér, de ha már a mai viágra kell reflektálni, pl. a Mr. Robotnak elég jól sikerült és olyan témát pendített meg, amit előtte még semelyik sorozat.

Az alternatív történelem téma is kiaknázatlan, valahogy mindig megreked a Hitler/nácik vonalon. (De ha már…, akkor meg lehetne csinálni a tökéletes ellentétét is, ami NEM a nácik győzelme lenne, valami más, egy jóval messzebbre nyúlás az időben, hatalmas hiánypótlás lenne)

Persze, minden író reflektál valahogy a világra, amiben él, de annyi, meg annyi téma lenne még… és még csak nem is kellene tabukhoz nyúlni. Persze, egy témát minden műfajban ki lehet fejteni, de ha minden univerzumban, minden franchise-ban ezt a témát kell sulykolni, akkor az már az alapmű megerőszakolása.

winnie - 2019. 10. 22. 16:10

Mordekai: Ha valóban úgy lenne, amit mondasz, akkor még probléma is lehetne (bár ismétlem, csak azért, mert valamiről szó van, én még beszélhetek róla íróként), de ez azért magas labda, mert ilyenkor mindig valamiért túlzásba esnek az emberek. Ha hiszed, ha nem, szimpla matek, bármilyen üzenet totális kisebbségben van. Csak, ha valakit érzékenyebben érint a dolog, akkor felnagyítódhat ezek jelenléte. (ld. még “minden sorozatban kell ilyen vagy olyan karakter”, ami dettó abszurd). Ha megnézed, hogy mondjuk tegnap vagy tegnap előtt milyen sorozatok mentek amerikai csatornákon, akkor rögtön lejön, hogy itt nincs semmilyen túltengés. Másrészt pedig ez csak a kezdet, hiszen látszik, hogy a világ merre megy, és bizonyos témakörök még sokáig nem fognak lekerülni a napirendről köszönhetően egyesek negatív beállítottságának. Szóval nincs “minden”, tényleg konkrét utánaszámolással bizonyítható a dolog, rengeteg téma van, amit megcsócsálnak a sorozatok, csak vagy nem nézzük őket, vagy elmegy a fejünk fölött, hogy mondjuk mivel foglalkozik az eheti ncis vagy mom, vagy hogy miről szól az ausztrál total control című sorozat, amiről nem tudunk, az is létezik. nyilván, ha az ember választ magának olyan sorozatokat, amik kimerítik az érveit, akkor az nem a sorozatok “hibája”. (meg ugye nem is hiba.)

A Mr. Robotban teljesen igazad van, de a lényeg, hogy csak azért, mert ismert témát kap fel valaki, mert számára az a fontos, még nem gáz. (Az Alt. történelem viszont nem igaz, hiszen ott a Beforeigners, ott lesz nemsokára egy amerikai-orosz űrversenyes sorozat, vagy ott a Motherland: Fort Salem, ami középkori boszorkányos lesz

Python - 2019. 10. 22. 20:06

JKJ: Nincs mit! :)

Tudom, ez egy másik oldal videója, nem illik…, mert reklámnak minősülhet, de itt elég jól kibeszélik a képregényes alapokat; az első epizód történelmi, és karaktereket érintő hátterét is. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9Ed40I-R0l0

JKJ - 2019. 10. 23. 06:50

Python: Jaj! Magyar nyelvű videóktól feláll a szőr a hátamon. De azért köszönöm!

irgum76 - 2019. 10. 23. 08:33

“bizony Jeremy Irons (aki tudjuk kicsoda)”
ezt annyira nyilvánvalónak veszi mindenki, hogy csak megemlítik
de nekem fogalmam nincs ki lehet ez a pucér pasi
(jó, az óragyáros fia de ez sem visz közelebb engem)

JKJ - 2019. 10. 23. 09:41

irgum76. Mielőbb olvasd el a képregényt, de minimum a filmet nézd meg. Sokkal kerekebb lesz az élmény, mert minden jel szerint azoknak készült, akik ismerik az előzményeket.

irgum76 - 2019. 10. 23. 10:16

JKJ:

a filmet anno láttam
újra is akartam nézni a 4 órás verziót de valahogy 3 próbálkozásból mindig sikerült bealudnom rajta

Acheron - 2019. 10. 23. 13:05

Első rész pipa. Hát, nem tudom. Az HBO erre kiadhatott egy valag pénzt. Érződik is rajta, meg elnézve a második rész bemutatóját a végén, és visszagondolva a trailerre, hogy még mi várható…tuti.
Nagyon merész, szerintem. Vagyis nem tudom mennyire népszerű a képregény, de az első rész után, olyan érzésem volt, hogy aki nincs tisztában a képregénnyel, és a szereplőkkel annak nem sok kapaszkodót adnak. Mármint, gondolok itt magamra, aki csak a filmet látta. Mondjuk az tetszett! És azt hittem, hogy valamit számítani fog. Tévedtem. :D
Jó volt, nem azt mondom, folytatni fogom, mert kíváncsi vagyok, hogy hova fog kifutni, de ezen az elsőn túl sokszor pislogtam értetlenkedve.

SPOILER?

Aki ismeri a képregényt. Most így elöljáróban, ez a faji témakör fog dominálni az egész évadban? Mármint az első felvezető jelenet után, nagyon úgy tűnik. A vége meg, ne már! A bocis rész meg. :(((

Fragohol1C - 2019. 10. 23. 13:32

Én megfogadtam, hogy nem nézek mégegy olyan sorozatot, aminek minimális köze is van Lindelofhoz. Viszont az első rész alapján meg nem is rossz ez, szóval a folytatást még megnézem szerintem :-)

JKJ - 2019. 10. 23. 14:14

Lehet, hogy én értettem félre valamit, de a pilot végén a bemutató az egyész évadról adott ízelítőt, nem?

ender1112 - 2019. 10. 23. 15:56

Acheron
A spoilerre: a képregényben erről egy szó nem volt, szóval ki tudja.

Ripazha - 2019. 10. 24. 04:08

irgum76
Sarkítottam, a szélsőséges ábrázolásukra értettem, hogy nagyon erős párhuzam vonható aa csoport(már nem tudom milyen ezred), és a KKK-sok között.
Még ha szélsőséges rossznak is akarják ábrázolni az adott frakciót, akkor is lehet mondani, hogy lehet hogy nem is volt olyan rossz oldal az a rossz oldal… Relativizálhatunk, de csak a tárgytól térünk el, egy kontextusból kiragadott szövegrészlet miatt
A tempóját becsméreltem.
Végigrohantunk az epizódon, de nem emésztgettünk semmit azonnal kiköpették velünk, és jött a következő falat, de közbe elvárja, hogy az érdeklődés megmaradjon az íze iránt. Mintha nekem ettől kellene “flowt” kapnom.
Ez egy elkapkodott felütés volt, de már számítok a visszacsapásra, így nem fog betalálni…

(uhh ennyi analógiát ki tud már követni… na ezért ne írj részegen…
Oh wait… Lindelof, you naughty little boy…)

winnie - 2019. 10. 24. 05:49

Lehet, hogy én értettem félre valamit, de a pilot végén a bemutató az egyész évadról adott ízelítőt, nem?

de

Running - 2019. 10. 25. 09:37

A filmet láttam, de fogalmam sincs a képregények miről szólnak.
Kíváncsian vártam a sorozat milyen lesz, okosabb nem lettem, szerintem szar lett, hát talán majd később változik, ha nem akkor kasza.

JKJ - 2019. 10. 26. 14:07

Most sikerült újranéznem az első részt. Most még jobban várom mit hoz az évad. Tudom, hogy nem mindenkinek tetszik a sorozat, de engem nagyon szórakoztat és ezért nézzük a sorozatokat, nem? :-)

MrZed - 2019. 10. 26. 19:21

Ekkorát rég csalódtam.
Láttam eredeti Watchmen filmet, sőt a mozgó “megfilmesített” képregényt is (na ilyet se látni másikat).
És imádtam mindkettőt.
Ennek 0 … nulla … NULLA köze van hozzá.

És ez még nem lenne baj.
De az, hogy már megint a rasszista kártyát játsszák, ráadásul olyan bután mint egy 5 éves … hát ez már azért kihozott belőlem egy benyögés szintű SZÁNALMAS-t.

Nem ezt a színvonalat vártam.

És félek tőle, hogy a végén lévő trailer kb le is lőtte az egész évad hátralévő érdekességeit.

Élménybe, hangulatba, ez még távcsővel se látja a Watchmen alsó fertályát.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 10. 27. 01:11

Hát, izé… ez elég felemásra sikerült. Ez a fekete téma engem annyira nem kapott el, bár elég nyomasztó lett a világ, azt meg kell hagyni.

Érdekes volt Jeremy Irons karaktere, azon gondolkodom, hogy időrendben vajon hogy illeszkedett az ő jelenete a történet többi részéhez – esetleg korábban történt mindez a darab megírásával együtt és most csak azt látjuk, hogy ez a darab hogy valósul meg? Volt egy jelenet, ahol egy újság címlapján az látszik, hogy hivatalosan halottnak nyilvánították őt. Mondjuk a kastélya egyáltalán nem tűnt se Oklahoma részének, de még csak USA se volt szerintem, így akár egy angol kastély is lehetett.

De maga az epizód nem kapott el, nem tudtam ráhangolódni, vontatottnak éreztem kicsit, 10 perc után azt néztem, hogy mennyi van még ebből hátra és vártam, hogy peregjenek már a percek.

Cave - 2019. 10. 27. 07:14

Hát ez mi ??????

JKJ - 2019. 10. 27. 10:23

Itt is egy jó elemzés az első részról, az angolul tudóknak.

https://www.youtube.com/watch?v=QFYsYBmn-Pc

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 10. 27. 15:49

@JKJ: igen, ez a newrockstar-os videó sokat segített, hogy meg akarjam nézni a következő részt a watchmenből, mert a rész önmagában nem hozta ki ezeket a dolgokat ennyire erősen nekem

JKJ - 2019. 10. 27. 18:05

Fancsi. En is informativnak talaltam, mert hiaba latok sok mindent benne, egyszeruen nem elunk abban a kulturaban napi szinten. Orulok, hogy hasznos volt. Folytassuk a masodik resz utan! :)

JKJ - 2019. 10. 28. 10:19

Így a második rész után is rettentően élvezem ezt a sorozatot! :-)

Python - 2019. 10. 28. 10:47

A 2. epizód után azt mondom, hogy ennek a lépésről, lépésre építkező sorozatnak a Netflixes egyben kiadom az egész évadot terjesztési modell jobban állna, mert nézném tovább, de egyből az évad végéig! ;) :)

Mik nem fognak még itt kiderülni a további részeken keresztül?! ;)

JKJ - 2019. 10. 28. 10:59

Python. Én úgy vagyok vele, hogy a hetiben nézés a második legjobb fogyasztási mód :-).

Visszatárve a második részre, illetve a sorozatra, tényleg jó ha egy sorozat fix rész számmal és emiatt, jól kidolgozott részekkel operál. Egyelőre jól adagolják az információkat. Engem érdekel mindegyik múltbéli idősík. A jelen is kifejezetten érdekes. Veidt sztorija önmagában is érdekes, illetve kellően furcsa is.

winnie - 2019. 10. 28. 11:15

a heti nézést pártolom.

az viszont már az én bajom, hogy a felére nem fogok jövő héten emlékezni az epizódnak, és nem tudom, hogy mire utalnak vissza, vagy milyen összefüggést fednek fel. mert basszus, itt csak az van, összefüggés. minden szépen lassan összekapcsolódik, értelmet nyer. ami az első részben kérdőjel volt, azok közüül pár dolog tök organikusan feltárult.

JKJ - 2019. 10. 28. 11:41

winnie. Én szombaton újranéztem az első részt. Ilyet nem szoktam, de féltem, hogy elkerülik a figyelmem az apró részletek.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 10. 28. 23:07

mivel csak később láttam az első részt, így friss volt az emlék, meg a new rockstaros fiúk szépen összeszedték a lényeget, így ami kicsit szétfolyt az epizódban, az koncentrált fókuszt kapott, ezért vártam ezt a részt

maradok nézni a sorozatot, de vontatottnak érzem a részeket, túl lassan építkezik nekem – a fekete téma túl domináns nekem, így marad, hogy próbáljak az apró részletekre figyelni, amikből összeáll a sztori

SPOILER

a kissrác által épített légvár mágnes kastély veidt kastélya volt, akárcsak az első részben dr manhattan marsbéli kastélya – és immár a második évfordulót ünnepelték a klónok/robotok(?), így szerintem veidt vonala a fő vonal előtt játszódik jóval – a múltkori patkós dolog is elég fura volt, de a mostani paradicsom fásnál már nagyon érződik, hogy rohadtul nem stimmel ez a kastély :)

a fehér ruci meg szerintem a főparancsnok papájáé volt, csak eltette emlékbe

és csak most esett le, miért volt glass annyira ismerős, a kajálós jelenetében hozta rendesen rorschach figuráját, ahogy anno ette a babkonzervet

Golyo - 2019. 11. 05. 01:02

Nem a filmre, hanem a képregényre építkezik tovább a sorozat. Pár dolog eltér a két történetben, ilyen a film végi tömegpusztítás módja is. A képregény nélkül nehéz megérteni, hogy miért esik tintahal az égből.
Ozümandiás (Veidt) a képregényben egy óriás polipszerű valamit teleportál New Yorkba milliók halálát okozva, ez az ami összefogásra készteti az atomháború peremén táncoló atomhatalmakat.

Mate4182 - 2019. 11. 05. 18:43

na, ket resz utan bennem is kialakultak erzesek, de eddig azt kell mondjam csupa pozitiv.

egy par kommentben lattam hogy meg lett emlitve hogy a Leftovers pilot sokkal berantosabb volt. amellett hogy a 3. evadot mar nagyon nehezen gyurtem le, imadtam a leftoverst es a pilot engem is ugy rantott be mint a huzat.

de legyunk oszintek es idezzuk fel mi a leftovers pilot alap koncepcioja: egyik pillanatrol a masikra eltunik az emberek fele (most nem tudom pontosan mennyi reszuk) es a sorozat azokra koncentral akik itt maradtak.
ez annyira erdeti, uj megkozelites hogy keves sorozatot tudnek mondani az eletembol aminek a pilotja jobban berantott volna. ezt megugrani…

de ha mar pilot:
engem nagyon berantott ez a pilot is. a kepregenyt nem ismertem soha de a filmet szerettem anno (bar azota se lattam ujra szoval az emlekek igencsak homalyosak) szoval kulonsebb elvarasaim nem voltak. baromi sok kerdest felvet a pilot de mindre erzem hogy valaszt fogunk kapni, en egyaltalan nem ereztem zagyvanak.

vagy legalabbis ugy zagyvanak hogy zavaro legyen, inkabb ugy zagyva mint amit a Lostnal ereztem regen, amikor tudtam hogy ezerrel merulnek fel a kerdesek, de cask ngyugi! mindenre meglesz a valasz (Lostnal ez nem feltetlenul jot be :D)

az egbol potyogo tintahal szerusegek nem remlenek a filmbol, nem tudom mik lehetnek de ez az ami kb legjobban foglalkoztat most :D

a masodik reszben pedig szinten porogtek a dolgok, jopar dolog a helyere kerult, felmerultek ujabb kerdesek. jo less.

nalam eddig siman 9/10
bocs ez kicsit hosszu lett..

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 05. 19:29

@Mate4182:

a tintahal egy fő különbség a film és a képregény között – a filmben dr. manhattanre kenik a balhét, hogy az ő energiája pusztítja az emberiséget és egy egyesíti az ellenfeleket – a képregény visszafogottabb volt, ott egy óriás polipszörnyet szabadítanak a világra és ez okozza a globális összefogást

Mate4182 - 2019. 11. 05. 20:01

KiváncsiFáncsi2019: koszi!

gondolom akkor itt valami atmenet less a ket megoldas kozott :D

aporpo Manhattan, durva volt a kis ,,cameo”ja a TVbol a Marson.

az cask nekem tunt tok ugyanannak az epuletnek amit a hosszu haju arva srac epitett a magnesgolyokbol?

mikkamakka - 2019. 11. 05. 20:01

3. rész: 10/10 brilliáns, Laurie az új komédiás, teljesen felvette apuci hozzáállását, a kék dildónál behaltam, a végén meg a “tégla” az égből
Veidt űrprogramja töretlenül halad előre, persze némi elkerülhetetlen veszteségek árán
A készítők viszont hazudtak amikor azt nyilatkozták hogy majd a képregény ismerete nélkül is élvezhető lesz, ez a rész is tömve volt utalásokkal

Yamagato - 2019. 11. 05. 21:46

Úgy ültem neki, hogy az 1×03 lesz a vízválasztó, az utolsó esély, amit adok a sorinak, Watchmen név ide vagy oda. Meg kell mondjam ez viszont adta. Az első két rész se hangulatában, sem minőségben nem emlékeztetett a képregényre/filmre, itt a sok utalgatás miatt azért már elfogott a nosztalgia. Remélem maradunk ezen a vonalon, a kisvárosi nyomozgatás a 2D-s noname karakterekkel, random wtf-ekkel kevés. Plusz a Veidt szál is túl van nekem húzva, nehéz elviselni, főleg úgy, hogy a fősodor ennyire gyenge. A temetős jeleneten fogtam a fejem rendesen, az akció jelenteket inkább hanyagolják…. De Laurie-nak hála most volt egy téma, egy kerek történet, kapcsolat a képregényhez, érdekes és vicces interakciók (tükörmaszkos rendőrökkel, Night Sister-rel), most először éreztem azt, hogy megéri ráfordítani az időt.

soliduss - 2019. 11. 06. 10:16

Egyre jobban bejön ez a Watchmen sorozat… viszont tényleg elengedhetetlen a képregény vagy a mozi megnézése. Ez a 3. rész… meg ,hogy végre kiderült ,hogy Ozymandrisz és Silk S. is jelen vannak tette fel nekem az í-re a pontot.

Bevallom picit féltem ,hogy egy s.h.i.l.d. ügynökei féle story-t kapunk fő karakter mentesen ( Nick Fury 1 részes cameót leszámítva persze) de így ez egy ízig vérig folytatás lett.

Így 3.rész után számomra egyre inkább kezd visszaköszönni a klasszik Watchmen feeling… amikor még csak kérdések vannak…. és csak kapkodod a fejed. De a 2 és a 3. rész okosan adagolja a válaszokat…. egy rakat kérdés…. de csak 1.ra kapsz választ.

Ha hihetünk a trailernek lesz még itt Dr. M. cameo is…… és lehet nem véletlenül nem került még elő Éjbagoly karaktere…

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 11. 23:19

S01E04

egyre jobban tetszik, bár egyre inkább érzem azt, hogy a watchmen csak díszlet, mintha egy korábbi sorozatötletet csak watchmen köntösbe öltöztetve tudtak volna eladni

jönnek az újabb és újabb kérdések, csavarodik a sztory rendesen, de ez nekem inkább lenne most már darálós, elszoktam a hetiben az ilyenektől :)

mooo - 2019. 11. 12. 02:20

“viszont tényleg elengedhetetlen a képregény vagy a mozi megnézése”
Tévedsz.

JKJ - 2019. 11. 14. 08:20

mooo: Köszönjük a részletes, alaposan átgondolt hozzászólást.

De most komolyan. A való életben is így kommunikálsz? Ugye, hogy nem.

Végre van egy sorozat, amin lehet agyalni. Ötletes és átgondolt. Legalább próbáljunk meg eszmecserét folytatni.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 14. 19:32

én nem tudom, hogy mennyire szükséges a korábbi történetek ismerete ehhez a sorozathoz – vannak ugyan visszautalások, de ahogy én nézem, a korábbi ismeretek birtokában se tisztább ez a sorozat :)

Jimmy Two Times - 2019. 11. 14. 22:13

ötletesnek ötletes de, hogy átgondolt e abban már nem vagyok annyira biztos. vagyis persze, biztos összeérnek majd a szálak de, hogy megkapjuk e a választ erre a sok furcsaságra már kétséges. én is úgy érzem, hogy a watchmen képregény és film csak egy díszlet, sajnos számomra ez nem a képregény folytatása.

JKJ - 2019. 11. 15. 12:23

Jimmy: Eddig átgondoltnak tűnik. Tudom, hogy korábban benéztük ezt párszor, de itt is csak a végén fog kiderülni mennyire átgondolt is valójában. Addig is én élvezem. Van mit!

Több youtube video is van ahol agyonelemzik a részeket és sok olyasmit is mondanak, ami bíztató, de már kezdenek túl spoileresek lenni, szóval csak óvatosan :-).

tomex - 2019. 11. 17. 17:09

Hatalmas óriási nagy kasza!! 4 rész után fingja nincs az embernek hogy mit is szeretnének. Nekem ne szorakozzanak a szabadidőmmel.

JKJ - 2019. 11. 17. 19:50

Tomex: 9 reszes, lezart sorozat. A negyedik utan meg ne is legyen egyertelmu, hogy mit akarnak !

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 17. 22:51

@tomex: szerintem a készítők nagyon is tudják, mit szeretnének, nézőként meg nézni kell a részeket, hogy összeálljon egésszé a végére – azért ez nem olyan ritka a lost óta a sorozatok világában

tomex - 2019. 11. 18. 07:19

Igen a Lost aztan nagyon összeallt a végére! :) minden heten reszketve vartam az uj reszt, hogy majd osszeall az egesz. Na azota vagyok szkeptikus az ilyen majd osszeall dolgokkal.. 😀

winnie - 2019. 11. 18. 08:01

ez úgy müködne, hogy ha a készítőnek volt valamikor egy sorozata, amire valami jellemző volt, akkor az jellemző lesz egy másikra is? ugyan már.

ez kábeles. az országos, azaz ezt előre meg lehet írni forgatás előtt, azt futtában kellett írni forgatás közben. itt egy egy évados sztorit akarnak elmesélni, amit meg tudtak szerkeszteni, ott sokáig nem lehetett tudni, hogy meddig lehet mesélni. itt cél a fix történet, ott sosem volt cél – eleve szerintem fel sem merült senkiben. itt olyasmit nyitnak meg, amit el is varrnak, ott pedig olyasmit zártak le, amit le akartak zárni.

JKJ - 2019. 11. 18. 10:58

tomex: A készítők is elmondták, hogy aLost csak a teljes sorozat berendelés után állt össze. Azt hiszem a harmadik évadtól. Ez itt szerencsére más

JKJ - 2019. 11. 18. 10:59

Az ötödik rész stáblistája közben azt gondoltam, itt a tökéletes sorozat. Bármi is lesz a vége. De elfeljtettem, hogy lesz a következő részből ízelítő. Most azonnal nézném a hatodikat.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 18. 19:56

@tomex: a lost volt talán az egyik olyan első agybajos sokszálas puzzle sorozat, ami ezt a formátumot hozta nagy népszerűség mellett – ott nem tudták összerakni, annyira emelték a tétet évadról évadra és menet közben változtatták meg a végcélt, szar is lett a végére

de ettől még beindította ezt a fajta sorozat típust rendesen, van amikor jól sül el, valamikor nem

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 18. 20:05

S01E05:

ez a rész már tetszett, és a történetben is szájba rágtak elég sok mindent

wade-t sajnáltam, bár azt nem tudom, hogy találtak rá

JKJ - 2019. 11. 18. 20:49

Fancsi: wade-re a szenatoron keresztul talaltak ra.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 11. 18. 21:03

@JKJ: és a szenátor honnét tudta? :)

JKJ - 2019. 11. 18. 21:18

A rendorfonoktol. Angelat is ismeri. Valazeg mindenkirol tud mindent. Gondolom van nyilvantartas a rendorokrol es hozzafer.

ender1112 - 2019. 11. 18. 21:48

Még a végén lesz története is a sorinak? Elképesztő xD

Anthonz - 2019. 11. 18. 22:37

Nekem eddig is tetszett, de az 5-ös rész igazán jó lett, kezdenek összeállni a puzzle darabok.

seven - 2019. 11. 19. 09:07

Na, az 5. rész zseniális volt. 10/10? Mr Robot után nézve magas volt a léc, de megütötte.

Tiszta olyan volt mint egy Leftovers epizód, a Matt epizódokra emlékeztetett leginkább. És tényleg kerekedik a történet.

Lindelof nem okozott csalódást.

dochollywood - 2019. 11. 19. 20:16

Ezt a Careless Whispers-t annyira, de annyira tökéletesen találták el, hogy… hogy arra nincsenek szavak :)

https://www.youtube.com/watch?v=UanZPy7fAu4

mooo - 2019. 11. 20. 13:17

“mooo: Köszönjük a részletes, alaposan átgondolt hozzászólást.”

Most ezen mit kell kifejteni?
Újoncként nézem a Watchment, de nem érzem “elengedhetetlennek” a képregény, vagy a mozis ismeret hiányát., ezért írtam azt hogy téved. Ennyi…

JKJ - 2019. 11. 25. 12:43

Minden rész után pozitívan rácsodálkozom, hogy milyen szépen van felépítve a világ.

ender1112 - 2019. 11. 25. 21:08

Muszáj volt átírni a képregényt Lindelofnak, csak nem bírta ki :(

lackó - 2019. 11. 25. 21:31

nem kell semmi átírnia, nem a képregényt írja, hanem a saját sorozatát. nem kell semmihez tartani magát.

ender1112 - 2019. 11. 25. 21:52

Ha nem kell semmihez tartania magát, minek hívják a sorozatot Watchmen-nek, miért nem mondjuk Lost 2-nek… akkor senki nem háborogna, hogy mit ír bele xD

ender1112 - 2019. 11. 25. 22:14

Amúgy pont ez a probléma a sorival: egyszerűen nem értem, hogy miért hívják Watchmen-nek. 6 rész eltelt a 8-ból, de a történet igazából semmilyen módon nem kapcsolódik az eredeti Watchmen-hez. Persze Lindelof beleszuszakol erővel dolgokat, mint most a Csuklyás Bírót; de ha az öreg néger csak egy random bosszúálló lett volna, a történet úgy sem lett volna kevesebb semmivel.

mikkamakka - 2019. 11. 26. 01:09

ender1112 : Hooded Justice eredet-történetén kívül mégis mit írt át? azt se nagyon mert kb semmit nem tudunk róla
ha nem tűnik fel a hasonlóság a 30 éve történtek és a mostani összeesküvés/nyomozás között akkor nem tudok rajtad segíteni. még új Veidt-et, Komédiást, Rorschachot és Night Owlt is kaptunk

ender1112 - 2019. 11. 26. 03:36

Nem kaptunk semmiféle ‘új Veidt-et, Komédiást, Rorschachot és Night Owlt’; egyedül a régi Veidt van itt, de ő lehetne egy random őrült tudós, mert semmi nem kapcsolja őt a korábbi személyiségéhez. Na jó, itt van még Selyem Kísértet, de eddig az ő története sem kapcsolódik a képregényhez, lehetne ő is egy random nyomozónő.
“Hooded Justice eredet-történetén kívül mégis mit írt át? azt se nagyon mert kb semmit nem tudunk róla”
Azt tudjuk róla, hogy nagy darab, brutálisan erős fehér férfi volt, és a Komédiás megölte.Ezt ugyan meg lehet változtatni 100 éves biszex, fiatalon normál sportos négerre, de minek, ha nincs hozzá alapos ok? (Nem, a fanservice nem alapos ok).

mikkamakka - 2019. 11. 26. 05:04

Lady Trieau, Laurie, Looking Glass, Sister Nightra utaltam, azt hogy HJ meleg és szadista általánosan elfogadott, viszont az h a Komédiás megölte max egy teória

ender1112 - 2019. 11. 26. 05:14

“Lady Trieau, Laurie, Looking Glass, Sister Nightra utaltam”
Ezek nem hősök, csupán maszkos rendőrök, az állam fizeti őket, nem a saját szakállukra kergetik a rosszfiúkat.

“HJ meleg és szadista általánosan elfogadott, viszont az h a Komédiás megölte max egy teória”
Vagy egyik sem teória, vagy mindkettő az; mert a képregényben ezekre csak utalnak, de nem látjuk a saját szemünkkel. Mint ahogy azt sem, hogy a Komédiás ölte meg Kennedyt…

JKJ - 2019. 11. 26. 06:19

ender: Ezzel a hangnemmel itt nem fogsz előre jutni. Ha nem tetszik a soroza, akkor ne nézd. Ha szerinted a sorozat megerőszakolja a képregényt, akkor ne nézd a sorozatot. Már az első rész sem tetszett neked, úgyhogy nem értem minek szenvedsz. Azt meg főleg nem, hogy miért panaszkodsz itt, amikor nincs igazad. Lehet véleményed, de ne keverd össze a tényekkel.

A sorozat nagyon jól nyúl az eredeti anyaghoz. Komoly témákat feszeget. Pontos és komoly munkát végeztek a készítők. Még semmit nem írtál ami ezen változtatott volna. Fejtsd ki, hogy szerinted mi a gond és arról lehet majd diskurzust folytatni.

Illetve enyhén fajgyűlölő vagy, nem gondolod?

winnie - 2019. 11. 26. 06:41

” minek hívják a sorozatot Watchmen-nek, miért nem mondjuk Lost 2-nek… akkor senki nem háborogna, hogy mit ír bele xD”

mert, ha nem annak hívnák, akkor a sok hasonlóság miatt, mindenki plágiumot kiáltana, és sokan felvetnék, hogy miért Lost2-nek nevezik (amihez semmi köze), és miért nem Watchmennek? (egyébként senki nem háborog, illetve “senki”, de ha valaki háborogna, akkor sem annak kellene utalnia arra, hogy valaki háborog, mert az redundáns:)

nyilván nem fog mindenkinek tetszeni a sorozat. sőt, a többségnek nem fog tetszeni, nyilván nem egy átlag sorozatnéző sorozata, ez egy rétegebb, ínyenc cucc. szóval inkább az a meglepőbb, ha valakinek bejön, mintsem az, hogy nem jön be. csak arra utalok, hogy ezen nincs csodálkoznivaló, ezen nem érdemes fennakadni, megütközni, illetve alapszabály a sorozatos világban, hogy tudni kell elengedni valamit, ha nem nyújt kellemes szórakozást vagy nagyszerű nézői élményt. ahány ember, annyiféleképp közelítenék meg a watchmen témát, itt láthatunk egy megközelítést, amiben nem a saját megközelítést kell elvárni.

ahogy nézem a trollkompatibilis IMDb-t, az előző rész kapcsán azért van némi konszenzus: 1×05 – 9.2/10, 1×06 – 9.3/10. De a 10 közeli érték is csak egyesekkel valósulhat meg, szóval senki sem egyéniség.

ender1112 - 2019. 11. 26. 08:22

“Ha nem tetszik a soroza, akkor ne nézd.”
Ezt inkább én döntöm el, nem te, rendben? :)

“Lehet véleményed,”
Köszönöm.

“de ne keverd össze a tényekkel.”
És mik a tények?

“Fejtsd ki, hogy szerinted mi a gond és arról lehet majd diskurzust folytatni.”
Már megtettem :)

“Illetve enyhén fajgyűlölő vagy, nem gondolod?”
Nem.

ender1112 - 2019. 11. 26. 08:24

winnnie

Két részt már csak kibírok valahogy ;)

Mate4182 - 2019. 11. 26. 09:23

nem mondom hogy rossz volt a 6. resz. kulon tetszett hogy cask a zongorazo nonel torik meg a fekete feher kepi vilagot!

viszont annyira filler epizod volt hogy hihetetlen. elveztem, meg tetszett. de azt a ritmust ami az 4. es 5. epizod diktalt most teljesen lerombolta es kizokkentett.

igy mar nem is fogom annyira elvezni a kovetkezo epizodot (persze azert megnezem!)

pytta - 2019. 11. 26. 09:58

Az első öt rész alatt én is folyamatosan azt éreztem, hogy úristen, ez egyre jobb, pedig eleve kb 8/10-ről indult, a 6. rész viszont engem is inkább kizökkentett, megtört az addigi feszes tempó. Nem mondanám fillernek, mert sok fontos dolog kiderült itt is, de valahogy mégsem volt ANNYIRA jó, mint a korábbiak.

KiváncsiFáncsiMob - 2019. 11. 27. 23:35

S01E06

Még hétfőn megnéztem, de hagytam kicsit ülepedni a dolgot.

A korábban némi értetlenséggel fogadott meleg sexjelenet valóban helyre került, sőt az külön tetszett, hogy hoovert is belekeverték, illetve nagyon tetszett ahogy a tv műsort kontrasztba állították az emlék históriában történtekkel, így hangsúlyozva ki a show valódi, a watchmen díszleten túlmutató mondanivalóját.

Engem az egész sorozat alapozó fekete vonal nem érint meg, de tisztában vagyok vele, hogy ott ez igen komoly téma és figyelemre méltó a megközelítése a készítőknek.

JKJ - 2019. 12. 02. 13:53

Fáncsi: A fekete vonal messze a legsúlyosabb. Ha átérzi az ember, az sokat tesz az élményhez. Gyakorlatilag a fajiság a sorozat központi témája.

Tiger27 - 2019. 12. 02. 20:09

Gyerekek a végét hogy értelmeztétek? Most akkor mi volt a férjjel? :D
Aki értette könyörgöm írja meg spoilerben, mert megőrülök :D

mac5562 - 2019. 12. 02. 20:19

SPOILER!!!

Tiger27:

A férj az Dr Manhattam emberi alakban.

mikkamakka - 2019. 12. 02. 20:19

Engem sikeresen megvezetett Lindelof, pedig utólag annyira egyértelmű, Hooded Justice rejtélye elterelte a figyelmemet
az 1 percre vetített WTFok számában simán Lostot idézte ez a rész, már csak egy kínzó kérdésem van: mi történt Lube Mannel?
ja és jövő heti rész címe: “a god walks into a bar”

Ayrons - 2019. 12. 02. 20:21

A férje valójában Manhattan aki nem a Marson él hanem a Földön embernek álcázva magát, mert mindig is a szerelem vágyott.

KiváncsiFáncsi2019 - 2019. 12. 02. 21:40

S01E07:

hát most fanyalogni fogok kicsit, de ez az óriási nagy csavar nem jött be nekem

oké, sorozattechnikailag ott van, de mégis, annyira erőltetettnek érzem – persze, ki fog derülni, hogy mégis miért és hogyan, de ezt most így soknak éreztem, hogy ennyire átértékeljék az egész eddigi sorozatot

JKJ - 2019. 12. 03. 10:55

Fáncsi: Azt hiszem ezt a sorozatot csak az utolsó rész után lesz érdemes értékelni. Így menet közben nem látszik mennyire volt a csavar helyénvaló. Egy film háromnegyedénél sem érdemes azon agyalni, hogy miért nem így vagy úgy vannak a dolgok.

ender1112 - 2019. 12. 03. 15:37

“mert mindig is a szerelem vágyott.”
Ezt honnan szeded?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz