login |

Pilot: MintaApák

2019. 11. 12. 18:00 - Írta: human

5 hozzászólás | kategória: hazai termék, kritika, pilot-mustra,

Rögtön azzal kezdeném, hogy ez igazából csak egy kibeszélő alapja lesz, mert a napi sorozatos, telenovellás zsáner nekem egyszerűen nem fekszik, viszont winnie nem ér rá írni róla. A TV2 új, magyar sorozata nem győzött meg arról, hogy most hirtelen ilyesmibe invesztáljam az időmet. Naponta.

A sorozat 4 apáról szól, és már az első részben felvezetik, hogy a cím nyilván szarkasztikus: mindnek van hibája, vagy csak múltbeli csomagja, ami hátráltatja az életben. A pilot amúgy ennyi, lefekteti, hogy kik az apák, és milyen élethelyzetben vannak. Azt fogalmam sincs, hogy ki vetődne rá ilyesmi miatt, de van itt ügyvéd akinek a nyakára szakad az 5 éves fia akiről eddig nem tudott, egy volt focista, egy új feleséggel épp gyereket vállaló, akit passzív agresszív zaklat a rész legrosszabb karaktere, na meg egy állatorvos, aki elvesztette a feleségét.

Szóval Tom Selleck-film (vagy épp Adam Sandler?), plusz a The Unicorn most őszről. Nyilván nem az számít, hogy mi honnan merít, főleg, hogy az egész sorozat egy feldolgozás (ami azért gondolom, pár problémát hazaivá tesz majd), hanem a kidolgozás, és ott ki is jött, hogy miért nem is jut eszembe nézni az ilyesmi. Egyszerűen nem érezni, hogy miről is akarna mesélni. Mármint előkerülnek témák, ezt nem vitatom, de nem szórakoztat és nem gondolkodtat el, és a zsánerrel sem nyer meg.

A konkrét megvalósítás pedig…, nem is tudom hogy lehetne jól érzékeltetni. Ha nem lennék lusta, akkor kivágnám azt a jelenetet, amikor a bepisilt kisfiúval beszélget a kanapénál az ügyvéd (35:09). Egyrészt felmerül, hogy a gyerekszínészek ennyire nem tudtak együtt dolgozni a felnőttekkel? Mármint nem tudom mi volt a forgatáson, lehetett remek hangulat és mindenki profi, csak olyan sokszor érződik erővel összevágottnak a jelenet, random fejek lebegnek a semmiben a shot-reverse shotnál.

Amit a zene csak betetőz (ismét az előbb említett kanapés jelenetet hoznám), hiszen ilyen vicces puttyantással kommentálja, hogy a gyerek viccesen felhúzza a vállát. És folyamatosan ez megy, egyszer valahol ez feltűnt és onnantól végem is volt. Nem folytak össze a jelenetek, hanem “itt van ez, ott van az”, ide-oda vágnak, nem egymás után történnek a dolgok, mindhez másfajta zene társul, nincs flow, nincs ritmus. Ez nem szkeccs-show, bedobált ötletes sorozat, mert minden összeér a végére és ki van találva, csak nem érződik homogén egésznek mégsem.

Mondom, nyugodtan jöhetnek a pozitívumok olyanoktól, akik több járatosak a műfajban. Plusz simán lehet, hogy javul, ha komédiaként nézzük ezt a premiert (48 perc…), akkor azok mindig szoktak fejlődni amint mindenki beletalál a karakterébe, és az írók is jobban ráéreznek a színészekre és a poénokra az alapozáson túlesve.

5 hozzászólás Ne habozz!

Kati néni - 2019. 11. 12. 19:21

Az RTL helyében megvettem volna az eredeti sorozatot vagy a még híresebb mexikói verzióját (Papá a toda madre, tele van itthon is ismerős arccal) és adásba küldtem volna délután, legalább egy hónappal azelőtt, hogy a magyar verzió elkezdődött volna.

Szerintem amúgy eléggé érdekes befektetés, mert hiteles gyerekszereplőket Magyarországon (kicsi az ország) nem nagyon lehet egykönnyen találni, főleg nem egy napi sorozatra, ahol iszonyat nagy tempóban nyomják a felvételeket, nincs idő sokszor ismételni, a gyerekszínészeket meg nem lehet lestrapálni.

Kati néni - 2019. 11. 12. 19:24

Egyébként ez a második sorozat a 200 első randi mellett, amelyből már készült egy mexikói verzió, mindkettőnek argentin az alapja, nem tudom, hogy mit csinálnak az argentinok, de a Perla Negra és a Vad angyal után valami beindult náluk, mert a különböző anyagaik remake-jogait elég nagy sikerrel el tudják adni (Florecienta).

kisanna - 2019. 11. 13. 11:35

nem nagyon tudok pozitívumot mondani, biztos megvan ennek a műfajnak is a közönsége, bár nem tudom, kik azok (esetleg a megfáradt Barátok közt rajongók?). ugyanaz a bajom vele, mint a Drága örökösök-el, hogy az a napi 40-50 perc nagyon sok, vontatott lesz tőle a sztori, sok hülyeséggel kitöltve, és ettől nézhetetlen lesz.amúgy meg lehet, hogy jó lenne a sorozat, és még nézném is mondjuk hetiben.

Kati néni - 2019. 11. 14. 08:16

kisanna, a telenovellának pont az a célja, hogy a hét minden egyes napján a képernyő elé szegezze a nézőt (= reklám), és ez a dramaturgia kárára megy a sok töltelékjelenettel. Én pontosan ezért szeretem jobban ezt a műfajt, mint a sima szappanoperát:
1. van eleje, közepe és vége a sorozatnak, nem kell éveken át követni, tényleg olyan, mint egy regény
2. változatos témákhoz lehet nyúlni, a napi szappan viszonylag korlátolt ebben a büdzsé és az elvárások miatt
3. ha véget ért, akkor jöhet helyére egy új valami
4. sokkal jobban ismételhetőek, mint a napi szappan, mert könnyebb fölvenni a fonalat

Mate4182 - 2019. 11. 18. 19:46

torolnem, betiltanam a kopiakat pedig elegetnem.

abba bele se megyek mit kapnanak a magukat alkotonak titulalo kontarok.

ami kiverte a biztositekot:

– van egy ugyved vegzettsegu srac aki eli a sajat ,,meno” kis eletet
– egyik nap becsonget hozza egy tini egy kisgyerekkel, egy no adott neki egy kis penzt hogy kiserje fel majd otthagyja a gyereket
– a laza ugyved sracnak kell gondoskodnia a gyerekrol
– a gyerek azzal kelti hogy bepisil

eddig birtam

hogy ennek van e koze a poszthoz? NEM KENE HOGY LEGYEN mert ez az Apafej scriptje.
megis itt a helye ugyanis ez a musornak csufolt urulekkupac konkretan egy az egyben lenyulja ezt az egeszet.

persze eloadva emberekkel akiknek a puszta lete is szekunder szegyenerzetet okoz a kepernyon

ez most baromi nagy ervagas volt az elmult evekben kialakult velemenyemnek a Magyar sorozatokrol

0/10 es bar lehetne minuszban pontozni

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz