login |

Te hogy állsz a tömbösített premierekkel?

2019. 12. 01. 15:50 - Írta: human

33 hozzászólás | kategória: elmélkedés

Az eszméletlenül jó Undone kapcsán merengtem el azon, hogy mennyivel jobban járt volna a sorozat akkor, ha hetente jönnek az epizódjai. Erős volt benne az érzelmi töltet, a rejtély szál pedig szinte Lost-szerű találgatásra is adott volna lehetőséget, ezzel talán hétről-hétre növelve a sorozat hírét is esetleg. Ahelyett az Amazon egyben kidobta az évadot, és még nekem is pihent egy darabig a “meg kéne nézni” listán, pedig tudtam, hogy jó. Aztán meg szíven ütött, amikor tényleg leültem elé végre.

Nyilván mindfuck sorozatos ellenpéldának ott a Legion, hiszen az 7 naponta érkezett, de annak is több esélye volt arra, hogy felfedezzék a heti részekkel. Egész korrekt is lett a hype-ja ahhoz képest, hogy mennyi sorozat van. Arról nem is beszélve, hogy például itthon (Amerikában is azért) az idei év legnagyobb újonca a Chernobyl volt, és az is lassan nőtt, kúszott be egyre több háztartásba, laptopra, tabletre.

Ezzel a felvezetéssel oda akartam eljutni, hogy amikor a Netflix elkezdte kiadni a sorozatévadokat, akkor még nem ezekkel volt tele a hét, így némelyik húzásuknak igenis volt utána ideje kinőni. De felmerül a kérdés, hogy most is annyira rákattannának az emberek például a House of Cards-ra? Pedig amikor annak a premierje volt, akkor még örültünk, hogy lenyeli a hétvégénket. Berántó volt az élmény.

Viszont, bár még mindig nem ez a jellemző, de mostanra már túl sokan (az Amazon és olykor a Hulu is) dobnak ki teljes évadokat, továbbra is az a véleményem, hogy nyilván nem a mi érdekünkben, hanem a streaming war megnyerése miatt, az úgynevezett “mi nyertük a hétvégét”-effektért. Na viszont így már nem is részek, meg pilotok amik ott állnak, hanem rögtön 8-10-13 részes évadok, amikre még nehezebb beszállni, hiszen két-sok másik szezont is nézünk közben, ahol rengeteg rész áll még sorban, mivel egyben adták ki.

Arról nem is beszélve, hogy ha esetleg a 2. évad premierjénél az ember belenézne, akkor nem csak az elsőt kell pótolnia, hanem egyben ott állnak az új részek is. Erre szokta winnie azt mondani, hogy mindenki úgy osztja be magának, ahogy akarja, és ez igaz is sorozatszeretőként, viszont a köztudatba kerülésre, a watercooler beszélgetésre keresztet is vethet a széria egyben. Nincs egymással való megosztás, közösségi élmény, ha mindenki saját tempóban nézi.

Az előbbihez hozzájön, hogy az egyben kiadott sorozatoknál nem csak az a gond, hogy nem nő hétről-hétre, de ténylegesen beszélgetni is nehéz róluk. Mondjuk három sorozatkedvelő leül kávézni, és szóba kerül valami, akkor simán elhangozhat a “még csak a 3. résznél vagyok, ne is folytasd!”, miközben az addig egyáltalán nem belenézőt próbálja az ember meggyőzni, hogy érdemes. És ez meg is öli a társalgást, inkább csönd van, senki sem spoilerez.

Viszont ebbe a frissen érkezett streaming szolgáltatók nem állnak bele. Az Apple Tv+ és a Disney+ (jövőre pedig az HBO Max) is hetente szállítja a részeket, bőven hagyva időt a sorozataik hírének kibontakozására. Nyilván azért is, mert nem akarják, hogy a Star Warsosok csak egy ingyen hónapra maradjanak. Szóval sosem tudjuk meg, hogy a The Mandalorian hova nőtt volna egyben kiadva, mégiscsak filmszerű Star Wars-sorozat, de az biztos, hogy így volt esélye a meme világba is beszállni a kis lénnyel, lassan feléleszteni az Erő… reményt a cliffhangernek köszönhetően.

Nem hiszem, hogy a Netflix bármin is változtatna, viszont a kisebb streamingeknél, vagy épp kevesebb sorozatot szállítóknál (ide betenném az Amazont is) mindenképp a heti részekre kell visszaállniuk. Nyilván van aki csinálja a nagyokon kívül, ugye az amerikai HBO sem állt egyelőre bele a tömbösítésbe (bár az HBO Europe egyre inkább ezzel kísérletezik, ld. az Aranyélet után a legtöbb európai sorozatot). Egyszerűen a minőséget szállítani kell, iszonyat péntekért gyártja mindenki a presztízs sorozatait, nagy hülyeség egyben ellőni a puskaport, minden fent említett dolgot aláásva.

33 hozzászólás Ne habozz!

abba - 2019. 12. 01. 16:15

Sosem szerettem igazán. Nem vagyok valami jó binge-watcher egyébként sem, 3 rész után fizikai fájdalmat kezdek érezni és abbahagyom, de külön nem szeretem a furcsa nyomást, hogy ha egy sorozat egybe jön ki, akkor egybe is kell megnézni.
Lehet, hogy csak magamat ostorozom ezzel, de a teljes évados premiereknél olyan érzésem van, hogy ezt le kell tudni, amilyen gyorsan csak lehet, és aztán ha nem megy egybe, bűntudatom is lesz, béna vagyok nagyon.

Azt sem szívelem, hogy nem ugyanott tartunk másokkal – ha megjelenik egy évad, valaki már 1 óra múlva az egészet látta, posztol róla, meme-eket gyárt, én meg még el sem kezdtem, így a véletlen spoilernek is nagyobb az esélye.
A heti nézés még mindig a barátom, több időt töltök a sorozattal, jobban megjegyzem magamnak a világot, a szereplőket, és ilyenkor az “epidód” mint olyan létezhet a maga teljességében, nem szorítja háttérbe, hogy egyszerre 6 részt lenyom az ember anélkül, hogy tudná, melyikben mi volt.

Anonymus - 2019. 12. 01. 17:23

Vannak sorozatok, ahol nagyon jó ez az egész évadot egybe kidobom dolog, de az esetek többségében én sem preferálom ezt a megoldást.
Sajnos nekem nincs időm egyhuzamba lenyomni egy egész évadot, de ha lenne is darálni se tudok, szeretem szépen beosztani a napi adagjaimat.
Volt már, hogy spoilerbe futottam youtube-n, pedig én “csak” 1 héttel később fejeztem be a kidobott évadon, ez rendesen rontott az élményemen.
Plusz a heti részes sorozatoknál, nekem valahogy sokkal jobban átjön a tagoltság. Kifejtem. Pl anno a Westworld 1. évadját, mondjuk rá, hogy daráltam (napi 1-2 rész, tehát 1 hét alatt lement), folyamatbab emlékszem a cselekményre (közvetlenül a 2. évad előtt néztem végig), de így részekre lebonta, már nem, pl nem tudnám megmondani, hogy az első és az utolsó rész kivételével a többi ikonikus jelenet melyik részben volt.
Na a 2. évadnál már ilyen gond nincs, ott részekre pontosan be tudom határolni még, hogy melyik részben volt az az esemény, amire emlékszem, így tovább velemmarad az élmény.

Sawyer - 2019. 12. 01. 17:28

Jobban preferálom és jobban élvezem a heti részes sorozatokat. Ezért is hiányoznak azok az idők, mikor még általánosban heteket vártam egy Lostra vagy Prison Breakre, lehetett rajt agyalni, fejben újrajátszani a részt, volt egy “biztos pont” az akkor még teljesen másabb világban.

Én már annak sem örültem, hogy egyre jobban kezdett divatba jönni a 10-12 rész/évad, ráadásul azok is sok esetben úgy, mintha 1-2 epizódra elegendő tartalom lenne szétnyújtva ötször annyiba.

Épp most nézem/pótlom a Haunt of Hill House-t, ami annyira a hatása alá kerített, hogy a részek közt direkt hagyok pár napos szünetet. Egyébként a mai egyben kiadott sorozatok dinamikája is totál más, teljesen más keretet adnak a részeknek, vagy azt a hatást keltik, mint egy szétvagdalt film. Ergo az írók is másként gondolkodnak, mint 10-15 éve.

Sokat agyaltam mostanában, hogy én változtam-e meg, azért nem élvezem annyira a mai sorozatokat vagy nem fognak meg… De most, hogy a Hill House miatt olyan katarzisban égtem néha, mint a Lostnál, hát bizony igenis a sorozatok változtak meg. Persze, aki nem látta a Maffiózókat, Breaking Badet, vagy a már sokadjára írt Lostot, az nem tudja, hogy egy karaktercentrikus sorozatot mennyire bitang jól meg lehet csinálni, és míg pont ezek miatt nem csíptem a Netflixet, ma már úgy gondolom, hogy lassan az lesz az egyetlen mentsvár, mind filmek, mind sorozatok tekintetében. A filmezést teljesen megbénult, de a Netflix még tud és hajlandó is “kockázatos” projektekre, ahol az egyedi művészek még próbálkozhatnak. És hát ha többek közt az az ára egy minőségi sorozatnak, hogy 10 részes pakkban dobják ki, hát legyen, azt meg már elfogadtam, hogy olyan sorozatozás, mint a 2000-es években volt, soha nem lesz.

Jelenleg a Silicon Valley új részeit nézem, és örülök neki, hogy hetente adják ki az epizódokat.

mark - 2019. 12. 01. 17:31

Én már régóta darapárti vagyok, így örülök neki, amikor valamiből az egész évad kijön, könnyebben rá tudok hangolódni, intenzívebb élményt nyújt. (Az Undone-nal is így voltam.) Ha a heti/egyben összevetést nézzük, egyébként még mindig az “egyben” kínál választási lehetőséget a nézőnek, mert le lehet darálni gyorsan, de simán be lehet osztani is, akár heti szinten. Nyilván ez sokszor elsülhet rosszul is, pl. spoilerek terén, de olyan megoldás úgysincs, ami mindenkinek jó.

Hellhound - 2019. 12. 01. 17:53

Heti epizódok all the way. Még csak 28 vagyok de már sírom vissza a ‘régi időket’ amikor a sorozatok ősztől tavaszig mentek, aztán nyáron lehetett egy kicsit pihenni és nem kaszálták őket 1 évad után vagy nem tervezték őket eleve minisorozatoknak. Véleményem szerint sokkal élhetőbb és egészségesebb így sorozatot nézni mint egyben ledarálni. Türelemre, kiegyensúlyozottságra tanít ha várni kell és az idő segít feldolgozni az információt. Az életed, napirended része x napon megnézni egy részt, nem pedig több napos bezombulás. Az is hiányzik, hogy a régebbi sorozatokban szinte mindig tettek említést azokról az eseményekről amik a kiadás időpontjában a való világban mentek. Itt gondolok főként az ünnepekre. Nekem valahogy jól esett, valóságosabbnak tűnt nézni, hogy ünneplik a karácsonyt, halloweent, miközben én is pont azt teszem. A mostani 10 részes darálósoknál ez szinte teljesen eltűnt. A sok egyben kiadott sorozat érzem, hogy egyre lustábbá, türelmetlenebbé tesz, gyilkolja a karaktert, kitartást. Persze aki csak néhány sorozatot néz, annak jól eshet néha egy-két napra elmerülni benne, de akit sok minden érdekel, az sosem ér a végére a sok darálás miatt. Arról nem is beszélve, hogy ha nem nézed meg azonnal, akkor nem tudsz beszélgetni róla, kommentelni és folyton azt kell nézned nehogy lespoilerezzék. Mire odajutsz hogy láttad, a többiek már rég el is felejtették síri csend és hullaszag….

Key - 2019. 12. 01. 18:18

Jobban szeretem az egyben megjelenő évadokat, ha nem is nézem meg rögtön, de jó érzés, hogy megvan teljesen, csak rajtam múlik, mikor nézem meg.
+ nem emiatt, csak úgy mellékesen, de a 8-10 rész/évad felállást is szívesebben preferálom, mint a 20-22-ket.

johndoe4 - 2019. 12. 01. 18:21

Én is jobban szeretem ha egyben jelenik meg az egész évad, mert az a jó benne, hogy úgy osztom be ahogy én szeretném, ha leköt, akkor ledarálom egyszerre, ha nem annyira, akkor megnézek egy-két részt és ha úgy gondolom visszatérek hozzá.

Adam9456 - 2019. 12. 01. 18:34

Én is egyértelműen a heti részeket preferálom, egyszerűen túl sok nekem amikor egyszerre kijön egy sorozatból 10-13 rész. Én is érzem ezt a fura nyomást hogy befejezzem minél előbb. De tudom magamról hogy naponta max. 3 részt tudok megnézni főleg ilyen 45-60 perces részes sorozatoknál.
A heti nézéssel nekem jobban is megmaradnak az epizódok míg a darálásnál összefolynak a részek és a történések.
Ettől függetlenül nézek jó pár teljes évados sorozatot, most legutóbb a The Crownt.
De mindig szeretem legalább olyan 1,5-2 hétre elosztani a részeket. Egyrészt mert tudom hogy a következő évadig úgy is kell minimum egy évet várni így jobb szeretem elnyújtani. Másrészt ahogy már írtam én nem tudok egyszerre egymás után ilyen 3-nál több részt nézni fizikai képtelenség nekem :D

Enzo - 2019. 12. 01. 18:41

Gyűlölöm a binge-trendet. Ellehetetleníti a kibeszélést egészen addig, amíg nem nézte végig mindenki. Bárcsak több heti lenne :/

ibenny - 2019. 12. 01. 19:00

Nem is kerdes, hogy az egeszevados premiert preferalom. Nem feltetlenul nezem meg egyben (sot, sosem bing watch-olok), de igy kenyelmesen, a sajat tempomban tudok vele haladni, altalaban, ha elkap valami, egy-ket het alatt igy is megvagyok, es nem kell honapokat varnom a studiora meg a csatornara. Igy ez a heti gyakorlat a Mandalorian-nel pl. rettenetesen irrital. Az elmult evekben nagyon megszoktam az egesz evadokat, nem is allnek vissza a korabbi modellre, ha tehetnem, mindent “egyben” neznek.

Shannen - 2019. 12. 01. 19:01

Emlékszem még azokra az időkre, és ide a Lost jó példa, amikor annyira izgultunk a folytatásokon, hogy én minden pénzt megadtam volna, hogy ne kelljen egy hetet vagy heteket várni a következő epizódig.
Aztán most, hogy adott a lehetőség az 1-2 napos darára, mert sok olyan sorozatot nézek, ami így jön ki, és frusztrál a tudat, hogy valójában nincs annyi időm, hogy valamit egyben ledaráljak, főleg az 50-60 perces részekkel operáló sorozatok esetén. Így mindig halogatom, mert egyszerűbb a heti nézősökkel szinten maradni. És ezért van az, hogy pl a Mrs Maisel és a The Crown 2. évadait is csak idén nyáron néztem meg. Imádtam mindkettőt, de évközben darára egyszerűen túl hosszúak.

Nem vagyok egyébként ellene a teljes évados sorozatoknak, mert ha úgy jön ki a lépés, főleg a 20-30 perces sorozatoknál, akkor időnként nálam is egyben lecsúsznak, de azzal egyetértek, hogy a kibeszélést abszolút megöli. Mert vagy te értél már a végére de a többiek nem, vagy mire a végére érsz már mindenki túl van rajta és elmarad a beszélgetés.

tüske - 2019. 12. 01. 19:15

Sorozatfüggő :). A Mandalorian-t jó hetiben nézni, a Marvel-sorozatokat meg darálni volt jó (simán otthagytam volna őket, ha hetente csak egyet látok, mert annyira nem voltak jók). Lehet, hogy a minőség a kulcs?

A hetiben nézés tényleg közösségi élmény, csak ha egyszerre 3-4 sorozatot is követek (amivel itt amatőrnek számítok), akkor egy hét múlva már nehéz felidézni, hogy mi is volt legutóbb. Amikor még csak a 24-et vagy a Lost-ot vártuk, akkor ez jól működött, de most már túl sok a minőségi néznivaló.

Ki lehetne próbálni a középutat: adjanak ki egyszerre hetente 2-3 részt. Ez még követhető, beosztható, könnyebb up-to-date-nek maradni és kibeszélni.

rary - 2019. 12. 01. 20:37

Nekem az a bajom, hogy túl sokat szeretnék egyszerre nézni és nincs időm. Napi 1-2 órát tudok ráfordítani és nem mindig. Hétvégén szoktam felhozni, de túl sokat nézek egyszerre és szerintem sosem fogok up-to-date lenni azokkal a sorozatokkal, amik már régóta futnak (Chicago-sorozatok). Ha kijön egy teljesen új egyben, akkor sem tudom megnézni egyben, ha 45-50 percesek a részek. Maximum ha húszpercesek. Tehát akinek több az ideje, mindig előrébb fog járni. Jobban preferálnám én is a heti 2-3 részt.

heidfeld - 2019. 12. 01. 20:40

Egyértelműen heti.
Ha látunk egy zseniális epizódot – mondjuk Goliath 3×01, Pestis 1×06 -, idő kell, hogy feldolgozzuk az élményt.Jobban meg is maradnak a részletek.
Természetesen mohók vagyunk, már néznénk is a következő részt pláne, ha még időnk is van. De pont ez a csapba. Ez, és 6-8-10-13 részes évadok, csak még több fogyasztásra csábítanak.
Megértem, hogy évadok rövidebbek. De általában túl rövidek. 16 lehet az ideális.
Évad egyben kiadása azt az illúziót kelti, hogy mi, nézők maximálisan el vagyunk kényeztetve. Darálhatjuk egyben, beoszthatjuk, ahogy nekünk tetszik. Viszont hamarabb végzünk az évaddal, jöhet más, amit már nem igazán akarok nézni, de 6 rész elillant, jó év, következő 6 érkezéséig…
Pótlásokra nagyon jó a dara, de új sorozatoknál, heti egynek megvan a nosztalgiája, hogy vártam, iskolásként, mondjuk “Miért Éppen Alaszka?” epizódjait.

Slan - 2019. 12. 01. 20:45

Én is az egyben kiadott sorozatokat preferálom, s úgy osztom be utána a részeket, ahogy akarom. Ma már annyi sorozat van, hogy még ami hetiben jön ki sem mindig nézem meg csak hetekkel később darálok le 2-3 részt egyben. Ezért kibeszélni is nehéz lenne őket, mert én pl egész más sorozatokat nézek, mint az ismerőseim, barátaim, csak néha van egy-egy közös pont :)

karit - 2019. 12. 01. 20:55

A darálható évadok a nyerők, hiszen a célközönség döntő többsége megnézi,kipipálja (elfelejti) a részeket és tovább lép, tetszése szerint beosztva az idejét. Win-win, neki is jó, meg a streaming szolgáltatóknak is. (Meg az év közbeni kaszáktól sem kell félni.)

Elenyésző kisebbség a sorozatjunkie-k, azok meg pláne, akik képesek még tovább nyújtani egy-egy rész élvezetét azzal, hogy hosszú kibeszélőket olvasnak végig, vagy írnak is bele. Pedig azalatt egy újabb részt is nézhetnének…

Van, aki a karácsonyi ajándékról egy rántással leszaggatja a csomagolást, más meg lassan, élvezettel bontogatja, találgatva, mi lehet az.

Belegondolva, ég és föld a hatás, hogy egy olyan cliff után, mint:
– Ahhoz, hogy megmentsük, el kell mozdítani a Szigetet! – a másik kettő meg irtó kukán néz a beszélőre (a nézővel együtt)
A) izgatottan máris elindítom a folytatást vagy
B) egy hétig rágom ezt a nyomorult mondatot, teóriákat gyártok, végig olvasom mások véleményét, vitázok, majd egy hét múlva leülök elé és – aljas módon egy másik szál megy tovább… :)) (de hátha nem).

“MLMCS”, ugye, aki még emlékszik. Felejthetetlen élmény volt, a Netflixek pedig megölték ezt a fajta érzést. Igaz, kontent se igen van ma hasonló, ami megérné ezt a fajta várakozást.

Ha választanom kéne az
A) mai píktévé + teljes évados streamek, vagy
B) újra 2004 hetiben között, gyorsabban választanék, mint ez a tag itt:
https://youtu.be/p0UFQRFlApQ

Enzo - 2019. 12. 02. 00:02

Na, akartam írni hosszabban is a fenti elhamarkodott kommentem után, de olyan szépen leírtátok, hogy csak kiemelném a kedvenc mondataimat, amikkel nagyon egyetértek:
“Nincs egymással való megosztás, közösségi élmény, ha mindenki saját tempóban nézi.”
“ha megjelenik egy évad, valaki már 1 óra múlva az egészet látta, posztol róla, meme-eket gyárt, én meg még el sem kezdtem, így a véletlen spoilernek is nagyobb az esélye”
” Az életed, napirended része x napon megnézni egy részt, nem pedig több napos bezombulás.” – ígyígy, nekem is most abszolút hozzátartozik évek óta a hétfőkhöz a Walking Dead, a csütörtökökhöz meg a Survivor :)
“ha nem nézed meg azonnal, akkor nem tudsz beszélgetni róla, kommentelni és folyton azt kell nézned nehogy lespoilerezzék. Mire odajutsz hogy láttad, a többiek már rég el is felejtették síri csend és hullaszag” – na ja, kb az összes haverom, akikkel kibeszélném, darál mint az őrült, szóval esélytelen…
“adjanak ki egyszerre hetente 2-3 részt” – na ez nem rossz középút, a Nightflyers csinált hasonlót, hogy naponta jöttek ki részek.

Külön pluszpont a Lost-os nosztalgiáért (@Sawyer, @karit és a többiek)! MLMCS?

vdaniel - 2019. 12. 02. 00:05

Nagyon megleptek az eddigi kommentek. Nem számítottam arra, hogy ilyen sokan lesznek a heti mellett.

Én azt szeretem ha egyben adják ki az évadot. Ha úgy van időm akkor megnézek több részt, ha nincs akkor nem. Megadja a lehetőséget a választásra. Egyszerűen nem tudok úgy élvezni egy sorozatot ha hetente jönnek a részei.

Ezt egyébként úgy szoktam megoldani, hogy megvárom míg kijön az összes rész, és akkor úgy kezelem mintha egyben adták volna ki. Ennek az a hátránya, hogy később jutok hozzá mint mások.

Szerintem a jövőben egyre inkább el fog terjedni az egész évad egyben kiadása. Mindig örülök, amikor egy sorozat így jön. Emiatt a kibeszélők is át fognak kerülni a részek kibeszéléséről az évadok kibeszélésére. Nem hiszem, hogy ez gond lenne.

human - 2019. 12. 02. 03:43

pont a kibeszélőkön is látszik, hogy jobban elhal a diskurzus. Nézzük meg a Lost mit hozott hetente, és egy hypeos Daredevil 2. évad mit hozott összesen. Tudom, közben a kommentelés is változott, de akkor is.

random Lost rész
https://www.sorozatjunkie.hu/2008/02/22/youre-more-lost-4×04-than-you-ever-were/

Daredevil s2 kritika:
https://www.sorozatjunkie.hu/2016/03/25/daredevil-vege-a-2-evadnak/
De a premier napi kibeszélője sem erős:
https://www.sorozatjunkie.hu/2016/03/18/daredevil-kezdett-a-2-evad/

Kissur - 2019. 12. 02. 07:45

Régen, amíg iskolába jártam, majd egyetemre, szerettem a teljes évados premiereket, akkor csak az volt a bajom, hogy a magyar felirat nagyon lassan jött mindenhez (lásd: House of Cards). Mióta dolgozok, azóta meg a teljes évadokkal van bajom, mert naponta 1, maximum 2 sorozatrészt tudok és bírok megnézni. Így nagyon sok mindennel le vagyok maradva.
A dara abból a szempontból jobb számomra, hogy egy közepes, vagy gyenge rész után sem adom fel a sorozatot, hanem megyek tovább. Most viszont a limitált időm miatt jobban, és szívtelenebbül szelektálok. Nyilván az én nézettségem nem számít, úgyhogy ezért könnyebb elengednem bizonyos szériákat.

irgum76 - 2019. 12. 02. 10:07

heti
kibeszélés, spoiler veszély stb amit az előttem szólók és a cikk is kifejtett már

de a The Mandaloriannál megörültem neki, hogy heti két rész jön szerintem ez működne ilyen rövid sorozatoknál
darával én is úgy vagyok, hogy 2-3 résznél nem nézek többet mert túltöltődik a zagyam

és tök jó egyszerre az egész világgal haladni, agyalni egy-egy epizódon

a Lostnál milyen keverések mentek anno teória gyártás, kikockázás stb :)

Mom - 2019. 12. 02. 11:28

Én jobb szeretem magamnak beosztani az adagot.

De a heti epizódokkal sincs semmi bajom, addig, amíg jönnek minden héten. Amikor foci van, vagy nemzeti ünnep, vagy elnöki beszéd és emiatt váratlanul kimarad egy-két hét, azt gyűlöltem mindig is. Mikor rákészültem, hogy hú, egy hetet kell kibírnom és feloldják a cliffet, aztán kiderült, hogy lepihent a sorozat, és ez volt a félévadzáró, le tudtam volna kaparni a falat mérgemben.

Az időhiány egyébként ezeket nagyrészt megoldotta, mert mostanság még örülök is egy-egy hét szünetnek, úgyis csomó mindennel le vagyok maradva.

De összességében továbbra is azon a szubjektív véleményen vagyok, hogy önuralommal a teljes évadok sokkal nagyobb élményt tudnak nyújtani :)

Gevin - 2019. 12. 02. 12:32

Tartalomfuggo a dolog. Pl. tegnap este megneztem a Servant elso reszet, es ugy berantott, hogy azonnal neztem a kovetkezo kettot es csalodottan konstataltam, hogy innentol hetiben jon majd.

Azzal egyetertek, hogy a tarsalgast totalisan megoli a binge-watching, ha valaki le van maradva, ugyanakkor en is egyetertek azzal, hogy olyan sorozatozas mar soha nem lesz, mint a 2000-res evek elejen volt. Ugyanakkor az a generacio aki akkor kapott ra, mostanra sokkal kevesebb idovel rendelkezik (vagy mar mashogy osztja be maganak a heti adagot), szoval alapbol neha mar egy sima sorozest is nehez osszehozni, nem ugy, mint gimiben, amikor minden nap ment a diskurzus a Lost-rol, Heroes-rol, Breaking Bad-rol es a nagy klasszikusokrol, mint a Sopranos vagy a Wire (vagy akar a Rescue me, igaz ez sokkal szukebb reteg volt.)

Plusz manapsag mar mindenki neten gyujti a velemenyeket es infokat.

En preferalom a teljes evadok kikeruleset, mert oriasi junkie vagyok (ami neha mar karos), de ugyanugy megvannak a heti nezoseim, mint a Shameless, Ray Donovan es tarsai. Showtime, Hbo, stb, meg hisznek a regi modellben, szoval mindenki megtalalja a kedvere valot.

Plusz orszagos teveken ugye valtozatlan a helyzet.

Netflix ne valtozzon mar, de pl Amazon es Hulu neha meglep az egyben kiadott evadokkal.

csicseri - 2019. 12. 02. 21:34

Heti lenne jó, be kell vallanom mióta beléptem a munka világába, és egyre több a munkám, képtelen vagyok magam utolérni.
Örülök ha hétvégente 2-3 részt megtudok nézni, darálni 2-3 nap alatt lehet szerintem egy miniszériát, számomra a 20-22 részes évadok hosszúak.
Nem azt mondom nincs olyan amit nem tudnék nézni, de a brit-skandináv rendszer tetszik 6-8-10 rész egy évad.
És valóban a társalgást megöli binge-watching, ezért a baráti társaságom már csak arra hívja fel a figyelmet mit kellene megnéznem, hogy végre hozzá tudjak szólni én is a társalgáshoz:-)

delMaar - 2019. 12. 03. 00:11

természetesen heti. főleg, ha jobb széria esetén, adott napokat rendelek adott sorozatokhoz – na ez a totális addiktivitás kiváltója, Pavlovi reflex szerűen (röhög).

de ha már tömbösítés: anno, tízen x éve, még lehetett hajnalig nyomni, akkor előjönnek a véget nem érő maratoni egybe 24-ezések, és Lost-ozások, na annak is meg volt a feelingje.

Kissur - 2019. 12. 03. 07:54

csicseri-nél a pont! Jöhetnek egyben az évadok, de legyenek 6-8-10 részesek. És akkor le is tudunk egy évadot, pörgős és velős is, valamint adott esetben elég 6-8 órát rászánni, hogy végignézze az ember.

CrashBoostZoom - 2019. 12. 04. 13:32

Nekem kimaradt az életemből a Lost, Breaking Bad és a Walking Dead, tehát azok a sorozatok amik minden egyes része után az emberek megvadulva kezdtek el írni róla és kitárgyalni.

Viszont engem egyáltalán nem hozott lázba egyik sem és nem érzek késztetést arra, hogy bármelyiket is bepótoljam. Hogy miért írtam ezt le? Nos azért mert ez végül azt eredményezte, hogy a saját tempómban haladjak minden sorozattal amit nézek legyen az olyan aminek a részeit hetente nézem vagy egyben ledarálom. A környezetemben senki sem néz sorozatokat (csak kapcsolgatnak a csatornák között és amit éppen dob a gép azt nézik) így nincsenek “watercooler beszélgetések”. Nekem a sorozatokból beszélés kimerül abban, hogy néha feljövök ide és kommentelek párat.

Ugyanakkor én jobban a preferálom a rövidebb évadokat és azt, hogy egyben jöjjenek ki mert akkor jobban bele tudom illeszteni őket az időrendembe. Azaz megnézek annyi részt amennyit jónak látok/van rá idő és az egészről a véleményemet megtartom magamnak többnyire. :D Illetve így nincs olyan, hogy egy 20+ részes évadnál a sok filler rész miatt hetekig úgy érzem, hogy ez bizony megint elpocsékolt idő volt.

Mate4182 - 2019. 12. 04. 14:25

szerintem is sorozatfuggo.

pl.: az orokkedvenc Suits-ot sose birtam daralni, max 5-6 resz csuszott le egyben. imadtam hetiben nezni.

de pl a See, az elso 4 reszt daraltam, azota hetiben nezem es teljesen kiestem a ritmusbol. ott pl sokkal jobban mukodne a dara nalam

vigjatekokbol meg rajzfilmekbol mehet a dara, de pl olyannal ami heti bunugyes (legyen az egy csi vagy egy flash) jobban mukodik heti leosztasban

Mate4182 - 2019. 12. 04. 14:26

winnie – ja amugy szerintem a lost nem jo pelda, mert a junkiearanykorbol a Lost nem ok nelkul a legnepszerubb sorozat ever. az osszes hulye hibaja ellenere is szinte mindenkiben egy pozitiv elmenykent maradt meg, sot megkockaztatom hogy rajtam kivul nagyon sok olyan junkie van meg aki emiatt let junkie.

az elmult par evbol sztem max a tronok harca kibeszelok hoztak annyi kommentet mint anno barmelyik lost kibeszelo

winnie - 2019. 12. 04. 14:51

nem winnie, én meg sem szólaltam:)

winnie - 2019. 12. 04. 14:58

egyébként nem jók a példák, mert a gothoz volt epizódkritika, de egy sorrend:

1. the x factor uk s9 – 2569
2. castle s3 – 2555
3. the x factor uk s8 – 2230
4. the x factor uk s8 (finálé) – 2071
5. how i met your mother – 1845
6. lost s3 (finálé) – 1671
7. terminator: the sarah connor chronicles – 1587
8. lost s5 (finálé) – 1463
9. lost s6 – 1410
10. castle s4 – 1347
11. the vampire diaries s2 – 1295
12. prison break s4 – 1253
13. once upon a time s2 – 1236
14. game of thrones s5 (könyves) – 1135
15. the 100 s3 – 1077

utána meg game of thrones s3 (könyves) és harper’s island is 1000 fölött van!

Mate4182 - 2019. 12. 04. 14:58

winnie- jaj neharagudj a sotetitett hatter megkavart :D

szoval human-nak szolt az elozo !

Mate4182 - 2019. 12. 04. 15:27

bocs a duplazasert de lecsekkoltam a sorozatokat aimket irtal.

az x factor s9 uk helyett talaltam egy felevadnal az s 8 posztot 2 ezer folotti comment szammal.
az tenyleg komoly :D

de elotte es utana szinte minden poszthoz 10-15 comment jot atlagban.

durva mennyire mashogy alltunk a comment szekciohoz regen :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz