login |

The Witcher: vége az 1. évadnak

2020. 01. 10. 17:50 - Írta: Necridus

59 hozzászólás | kategória: kritika,

Nem tartott sokáig a Vaják első évadja nálam (a pilotkritikás kommentekből elnézve pedig másoknál se), még a karácsonyi időszakban is gyorsan lecsúszott. Ahogy akkor is említettem, számomra ez egy ismeretlen világ volt, és nem is tartom jó ötletnek csak a könyvek (és játékok) alapján megítélni. Önmagában is megállta a helyét a sorozat, néha okozott elég komoly fejtöréseket, de rögtön tudott kárpótolni.

Gondolom a novellás alapanyag miatt választották a készítők a struktúrát, miszerint nem kronológiai sorrendben halad a történet. Ez nem is feltétlen probléma, mert izgalmas volt látni, hogy az első részben bemutatott csata valójában mennyivel több, mint amit akkor láttunk, de néhol elég nagy fejtörést okozott megfejteni, most ki él, ki hol van, ki miért van ott, és miért nem máshol, ahol az előbb láttuk.

Mondjuk lehet, nem tudták volna eladni a sorozatot a pilottal a nézőknek, ha akkor nem szerepel rögtön a csatajelenet.

Nem mondom, hogy érthetetlen, de néha azoknak, akik csak a sorozatra tudnak támaszkodni, meg kellett állni egy-két résznél és agyalni, hogy most akkor mi van. Én személy szerint egy Witcher-rajongó barátommal néztem közösen, aki ha nem mondja, hogy ez a múlt vagy ez azután van, hogy …, elvesztem volna. A tovább mögött folytassuk spoileresen.

Így viszont rávett a sorozat az elhatározásra, hogy elölről kezdjem, hogy már minden részletet ismerjek és tudjam, mi miért történik, és így már teljes lehet az élmény.

De így igen sok minden kimarad, ami segített volna megérteni a karaktereket, amit főleg Yennefer esetében éreztem problémának. Két részen keresztül néztük az eredettörténetét (a harmadik epizód vége bitang erős volt, az nálam 10/10 jelenet, amikor az átalakulás és Geralt csatája párhuzamosan zajlik), majd hirtelen régóta hírhedt, nagyhatalmú varázsló volt, és ezalatt rengeteget változott a személyisége, amihez nehezen alkalmazkodhatott a (világban még nem jártas) néző. Talán két évad között ekkora rés az időben érthetőbb lenne.

Lehetett volna mondjuk sminkkel, szakállal vagy hosszabb hajjal jelezni az idő múlását? Vagy kiírt időpontokkal? Talán elvette volna a varázsát az idővel való játéknak, de nem jelentett volna akkora hátrányt, mint a kezdőknek az érthetetlenség.

Mondjuk az újranézés nem segít a karakterek szerepeltetésének aránytalanságán. Nincs sok szereplője a sorozatnak, de a háromból egy mindig a háttérbe szorult. És ez többször Ciri volt, akinek a története egy epizódba belefért volna, ha kap egy saját részt. Geralt pedig főszereplő lévén nem győzött harcolni a rivaldafényért Yenneferrel. Mindhárom színésszel egyébként elégedettek lehetünk, Cavill számomra abszolút pozitív csalódást jelentett. 

Ahogy az egész sorozat hangulata is. Kiemeltem már a pilotnál a brutalitást, ami illik a korszakhoz és az egész világhoz, ugyanakkor sokszor a humoros karakterek és a jó beszólások egyensúlyozták a kialakuló túldrámázottságot. Néha közel volt ahhoz, hogy átessen a ló túloldalára (1×06), de akkor mindig gyorsan kiengeszteltek egy súlyos akciójelenettel, mint a sziklafalon átjutás vagy a sárkánnyal való küzdelem.

Cserébe az egész világ konkrétabb bemutatását hiányoltam. A királyságokról elég keveset tudunk, ahogy arról is, hol is vagyunk valójában. A szörnyekből is láttunk nem egyet, de elfért volna még több világépítés és -ismertetés. Ezzel és az egész történettel kapcsolatban is úgy éreztem, hogy belecsöppentünk valami nagyon jóba, de ez még csak a kóstoló. Ciri karaktere például még mindig a felvezetés fázisban van. De ez egyáltalán nem negatívum, mert élveztem, a kóstoló is egy ízletes lakoma volt, így nem mondhatjuk, hogy kevés és nem tud szórakoztatni az első évad.

Kevés, mert a 8 részes évaddal nem tudunk betelni. Azon szezonnal, aminek megvannak a hibái, de egyáltalán nem rontják annyira az élményt, hogy élvezhetetlen legyen a sorozat. 8,5/10-es pontszámot érdemel tőlem az évad. Gondolom, a The Witcher-rajongóktól még többet? Vagy pont, hogy kevesebbet?

És igen, még egyszer megemlíteném, hogy a magyar szinkron mellé magyarokkal tömött stábot (a kamerák előtt és mögött) és ismerős helyszíneket kaptunk.

59 hozzászólás Ne habozz!

clegane - 2020. 01. 10. 18:13

az az eset, amikor a hibákat simán feledteti az összkép. van benne annyi szív + ötlet + belső logika hogy inkább csak bájosan múltidéző legyen némelyik Xenásabb jelenet, mint “gagyi”.
mert tényleg, általában az szokott lenni az ilyen popcorn cuccok legnagyobb baja, hogy logikailag nem illik össze egy-egy jelenet a többivel (pl. “miért nem mentek át korábban is x-szárnyúval a csillagrombolókon hiperugrással”), de ennek ilyen hibája nincs.

gyerecske - 2020. 01. 10. 18:27

Egyetértek a kritikával.Nagyon jó első évad volt.Ha marad ez a színvonal a továbbiakban én tökéletesen elégedett leszek.

Tatala - 2020. 01. 10. 18:29

Szerintem a sorozat 9/10, egyszerűen imádtam minden jelenetét, a mélabús Geralt pedig vitte a pálmát!
Az plusz öröm volt, mikor magyarországi helyszíneket ismertem fel!
Úgy jártam mint anno, a Trónok harca 1. évada után: muszáj volt megvennem a könyveket is :D

Itsuki - 2020. 01. 10. 18:38

Nekem az első 2-3 rész elég unalmas volt,volt hogy be is sikerült aludni de a 4-5.rész nagyon erős volt. Felemás de mindenképp jó felvezetésnek tűnt de a következő évadban ennél azért több fog kelleni. szerintem.

kw - 2020. 01. 10. 18:39

az elején nagyon gagyinak tünt aztán csak azt vettük észre h elfogytak az epizódok. szerintem jó lett.

John Doe - 2020. 01. 10. 18:45

Voltak kiváló részek, összesen 3, a maradék öt, viszont rémisztően gyönge vagy unalmas volt. Nálam ez 5/10-nél, biztosan nem ér többet.

serra - 2020. 01. 10. 18:51

A Netflix kiadott egy idővonalat a jobb megértéshez:
https://i.cdn29.hu/apix_collect/1907/the-witcher-netflix/the_witcher_netflix_screenshot_20200110111211_1_original.jpg

Még nem láttam, de ha ennyire zavaró ez a dolog sok ember számára, akkor nem hiszem, hogy jó döntés volt összekutyulni az idővonalakat. Bár a készítők szerint a második évad már lineáris lesz.

liberatore - 2020. 01. 10. 19:03

Én egyébként teljesen megértettem az idővonalat úgy, hogy csak pár órát játszottam a játékkal. Könyvet nem ismertem szintén. Igazából utánaolvastam a karaktereknek, szörnyeknek mielőtt belekezdtem volna és ez a lelkesedés vitt tovább és nem bántam meg. Voltak erősebb és gyengébb epizódok, de az érdeklődésemet mindig fenntartotta és nem stabil volt a színvonal.

Egyedül tényleg az zavart, ahogy a kritikában is olvastam, hogy kicsit gyorsan összecsapták Yen átalakulását. Nem csak a továbbnézés céljából, de tényleg legalább egy 10 részes évadnak kellett volna lennie, hogy jobban kibontsanak ezt-azt. Egyedül ennyi hiányérzetem van.

Btw.
SPOILER
A végén akkor Triss meghal vajon vagy nem? Van egy olyan érzésem, hogy nem- Nem megbántásképpen így ismeretlenként, de láttam már a sorozat előtt, hogy panaszkodtak páran a színésznőre és be kell valljam, hogy valóban nem üti meg azt a mércét, amit a többiek hoznak mellette. Kicsit szappanoperás kifejezései voltak párszor, ami néhol zavart.

liberatore - 2020. 01. 10. 19:05

*Stabil volt a színvonal. Sorry! :)

tszajko - 2020. 01. 10. 19:12

Sem a könyvekbe, sem a játékokba nem kóstoltam bele előztetesen, viszont vágytam egy jó fantasy témájú sorozatra, szóval nagyon-nagyon szeretni akartam a sorozatot, de 4 rész után valami eltört bennem, és a végére egy jóindulatú 5,5/10-et tudok adni.

Azt el kell ismernem, hogy a sorozatnak tényleg volt szíve, és a készítők tényleg nagyon akartak, de nekem ez a sorozatok aranykorában már bőven kevés. A sztori az egyes epizódok szintjén sem tudott összeállni (a dzsinnes vagy a sárkányos részben látványosan nem tudták lecsapni a magas labda csattanókat), az átvezető szálak meg pláne nem működtek (miért fontos a Geralt-Ciri találkozás a DESTINY-től eltekintve, kit érdekel a felvezetés nélküli NAGY CSATA), így aztán a nézőnek maximum a hangulat marad.

A hangulatból a zenére lehet a legkevesebb panasz, de sajnos a világépítés gyengécskére sikerült (és még infókat sem kapunk a világról), a helyszínek berendezése, a csaták dramaturgja (a Blavikeni piacot leszámítva) és sajnos a CGI is kifejezetten bénácska.

Ami viszont rendkívül érdekes, az az idővonalak miatti problémázás – kicsit azt érzem, hogy itt üt vissza az, hogy már mindenki úgy néz sorozatot, hogy közben telefonozik. A Geralt-Ciri viszonylatban az 1. rész közepén világosan kimondják a kb. 30 év eltérést, és mivel Ciri sztorija napokban mérhető, ezért igazából a Geralt-Jenn vonalon nézzük meg a 30 év bedolgozását. Persze ettől függetlenül ebben a témában is szuperbénácska a Geralt-Jenn páros időugrása, amikor az első találkozás után 1 epizóddal már a semmiből kell azt elfogadnunk, hogy ők micsoda lelki társak.

Na de sebaj, ha már ezt a 8 órát beleraktam, akkor a 2. évad elejére úgy is benézek, szóval végülis győzőtt a Netflix.

sem az átvezető szálakban nem tudott összeállni,

Zsu - 2020. 01. 10. 19:31

Nekem nagyon tetszett. Engem az időben való ugrálás nem zavart. Én Yennefert nem igazán kedveltem meg, és a színésznővel sem voltam igazán kibékülve, szerintem ő ide egy kicsit kevés volt. Cavillt még a Tudorokban zártam a szívembe, és most is nagyon jó volt. Na persze az eyecandy szavazáson sem szabad róla megfeledkezni.
Nagyon jó kis fantasy volt a karácsonyi időszakra, szépen le is daráltam pár nap alatt az egészet, és várom a folytatást.

ata - 2020. 01. 10. 19:44

2-3 nap alatt nekem is lecsúszott az évad. Én is azok közé tartozom,akik nem játszottak a játékkal és a könyveket sem olvasták. Fejtörést okozott nekem is az időbeli ugrás,de a végére kitisztult minden.El tudtam volna képzelni hosszabb évadot is, de így is tetszett. Ennek hatására meg is rendeltem az első könyvet, pedig nem igazán szeretek ovlasni, de hátha ez lesz a vízválasztó számomra.
Ui: Csesszék meg! A bárd dalát énekelem, dúdolom azóta is!:)

clegane - 2020. 01. 10. 20:23

tszajko: Geralt meg Yen találkozása és a sárkányos kaland közt konkrétan nem sok idő telt el.
alighanem akkor találkoznak összesen másodjára.

azért érzik akkora “lelki társnak” egymást, mert a dzsinn összekötötte a “Destiny”-jüket a harmadik kívánsággal, amiben Geralt biztonságban akarta látni Yent (a konkrét fogalmazás szándékosan van az olvasó fantáziájára hagyva a könyvben is).

szerintem ez egy jópofa románc hogy igazából “csak” emiatt a varázslat miatt vonzódnak egymáshoz, ami miatt ugye ki is akad a sárkányos részben Yen, de persze ettől még ez egy valósan érzett vonzalom, és hát az “igazi” vonzalom több-e ennél, stb.

idioty - 2020. 01. 10. 20:24

Én már tudtam az időugrálásokról, mikor megnéztem köszönhetően a Spoiler mentes hozzászólásoknak a pilot után. Persze egyébként lehet így jobb volt, mert nekem így egyből érthető volt minden, csak elmaradt egy nagy “Ahha” emiatt.
Szerintem (és kollégám szerint is) tipikusan ez az a sorozat, ahol a kevesebb több lett volna. Ez a 8 rész nagyon kevés volt, vagy kevesebbet kellett volna vállalni.
Viszont én örülök annak, hogy Cirit behozták és nem volt nagy sztorija, mert így legalább nem az van, hogy a második évadban megkapunk egy rettenetesen fontos személyt a semmiből. Szóval így tud majd igazán fejlődni a jányka. :)
Összességében nekem nagyon tetszett, bár én a játékok nagy részét ismerem és ismertem a szereplők kapcsolatait is.

Nordic - 2020. 01. 10. 20:24

“Persze ettől függetlenül ebben a témában is szuperbénácska a Geralt-Jenn páros időugrása, amikor az első találkozás után 1 epizóddal már a semmiből kell azt elfogadnunk, hogy ők micsoda lelki társak.”

SPOILER:Ez a sárkányos részben van megmagyarázva, csak nehezen érthető. A korábbi részben Gerald a dzsinntől azt kívánta utolsó kívánságként, hogy elválaszthatatlanok legyenek ők ketten. Ezért is volt olyan fura a hirtelen “románc”-szerű dolog kettőjük között.

sleepwalker77 - 2020. 01. 10. 20:50

Ezt az idővonalas összezavarodást nem teljesen értem még most sem, nekem teljesen egyértelmű volt az első 3 részben hogy bizonyos jelenetek más időben játszódnak, pedig a könyveket se olvastam és a játékok közül is csak a 3-al játszottam sokat. :)
Amúgy nekem a tavalyi év legjobb sorozata lett, pedig volt ott Boys, Mandalorian, Chernobyl, Umbrella Academy, Watchmen stb, stb is még mellette.

Alma - 2020. 01. 10. 21:26

Nordic: Szerintem azt kívánta,hogy fonódjon egybe a sorsuk,vagy valami ilyesmit sejtet a könyv.
Ugye a dzsinn nem bánthatja a gazdáját,aki Geralt. Ha Geralt és Yen sorsa egybe fonódnak,a dzsinnek békén kell hagynia a nőt. De ez persze az olvasóra van bízva.

Baker - 2020. 01. 10. 21:28

Nehéz volt számunkra követni az időbeli ugrabugrálasokat, nem hiszem el, hogy nem lehetett volna azt színnel vagy valamivel leválasztani.
Amúgy is vegyesek az érzéseim, de az lehet, hogy ennek fentebb említett dolog miatt érzem így.
Neki futok a második évadnak ettől függetlenül, mert így, hogy összeértek a szálak a végére, hátha számomra is élvezhetőbb lesz a dolog…

mSO - 2020. 01. 10. 22:13

A sorozat eseményei időrendben, illetve térképpel:
https://witchernetflix.com/en-gb

clegane - 2020. 01. 10. 22:27

mSO: ú ez tök jó ez a térkép :)

na legalább kiderül róla pontosan ami szerintem a legnagyobb fejtörést okozza az idősíkok követésében: hogy azt tényleg valahogy nem sikerült bemutatniuk, hogy azóta hogy először találkozott Jaskier Geralttal, a sárkányos kalandig, 22 év telt el. mert mégpediglen: oké hogy Geralt meg Yen nem egyszerű emberek, de Jaskier igen. rajta azért meg kellett volna látszódnia annak a 22 évnek.
szerintem főleg emiatt nehéz követni a dolgot, illetve ezzel tudtak volna egyet könnyíteni a dolgon, ha mittudomén, adnak legalább egy bajúszt Jaskiernek vagy valami.

Thingol - 2020. 01. 10. 23:18

Nekem Yennefer logott nagyon kifele, sajnos lefele a szineszi teljesitmennyel. My god, egy jobb szinesszel mennyivel jobb lehetett volna (Eva Green, ugye…).

Szerintem ha ugy allunk hozza, hogy egy jatek feldolgozas sorozatban akkor sokkal jobb fogadtatasa lett volna mint igy, hogy a fel vilag uj GoT-kent varta.

Meghozta a kedvem a jatekhoz, beleraktam kb 20 orat, igy plane rakattantam, de sokkal inkabb porgott a jatekban talalt sztorikon az agyam mint a sorozaton.

Mindenesetre egy 7/10et meger nalam is – bar ahogy nezem a hiresen negativ tszajko kivetelevel a tobbsegnek tetszett.

Ui: +1 arra, hogy az emberek azert nem ertik az idovonalat, mert telefonoznak sorozatnezes kozben (1000%ban igaz volt ram is egy darabig).

Tusika - 2020. 01. 10. 23:57

Akkor én leszek most az ellenpont, se a könyveket nem olvastam, se a játékkal nem játszottam. Viszont a fantasykat nagyon szeretem ugyh egyértelű volt h ki fogom próbálni. Nekem tetszett a sorozat, úgy éreztem h a vége felé jobbak lettek a részek.
Engem nem zavart a sokak által emlegetett idősíkok keverése, fel sem merült bennem az elején h nem egy időben játszódik a történet, csak amikor elkezdtek összeolvadni a nyomok, viszont szépen levezették szerintem.

2 dolog hiányzott nekem:
1. nem mutatták be teljesen a mágikus világ szabályait, van ilyen kaszt meg olyan, de nem meg ilyen lény meg amolyan, de h mik a jellemzőik, pl egy mádus hallhatatlan vagy csak sokáig él és társai kérdéskört már nem bontották ki. Pl az énekes szájába simán dhattak volna egy két ilyen témájú dalt magyarázatként. Oké h a witcher egy mutáns de árkiből lehet akik kiképeznek vagy van előfeltétele, szóval ezek érdekeltek volna.

2. térkép!!! utálom hha egy világhoz nincs térkép, attól h elhadarják pár királyság nevét az egyszeri néző nem fogja érteni h hol vannak a határok meg ki kit tud megtámadni stb. (bár lehet h ez csak engem érdekel és az átlag nézőt pont nem)

Mondjuk ezeket a hibákat betudhatjuk szokásos könyvadaptációs hibáknak is, (a GOTban legalább volt térkép) de összességében szerintem tisztességes sorozatot kaptuk.

UI: megyek és beszerzem a könyveket :)

Crow - 2020. 01. 11. 00:02

Van itt valaki aki fel tudja sorolni melyik spelleket és potionöket használta Geralt a játékból?
Amit én láttam az aard levegőtolás,(nem volt nehéz észrevenni) és talán a yrden amivel a strigát kizárta..

emese - 2020. 01. 11. 00:55

A világról semmit nem tudóként kezdtem neki.
Nem mondom, hogy helyenként nem döccent, sőt a kivitelezés itt-ott majdnem olcsó volt (parókák, kontaktlencsék, jelmezek) de ezzel együtt is nagyon szórakoztató volt, 2 nap alatt lecsúszott. És nehéz lesz kivárni a folytatást.

már az első könyv felét is elolvastam. :)

m. anna - 2020. 01. 11. 01:07

Számomra pont az időben való ugrálás volt az, ami végleg berántott és igazán érdekessé tette a sorozatot, pedig semmit nem tudtam a sztoriról.

Biohazard - 2020. 01. 11. 01:33

Játék nagy kedvenc, ez….nem lett az. Az eredeti story erősségeit(hogy volt mélysége és nem csak megy-levágja a szörnyet-next) elnyomták a látvány kedvéért, cserébe nekem mondjuk borzasztóan nem jött be a harci koreográfia, amit itt felvezettek. Csak sorozatot nézők alig tudhattak meg valamit a világ sajátosságaiból, a gazdag háttérből szinte semmi nem jött át.
Minden túl gyors, túl összecsapott, semmit nem bontottak ki igazán. A hangulat és a világ bájának javát a nézőnek kellett odaképzelni..amikor rákapott, akkor érdekes volt.
6/10 a vége nálam. Ennél sokkal inkább agytekervényeket stimulálóbb cuccra számítottam.

seven - 2020. 01. 11. 04:32

>évad. Gondolom, a The Witcher-rajongóktól még többet? Vagy pont, hogy kevesebbet?

Kevesebbet. Jóval.

A GoT adaptáció minőségéhez képest (legalábbis az első 4 évad..) ez egyelőre elég gyenge. Nagyon sok érdekes, mélyenszántó történetet leegyszerűsítettek hogy beleférjenek az epizódikus formátumba.

Arról nem is beszélve hogy néhány epizód (sárkányos..) egyenesen gagyi érzést keltett.

az idővonalas ugrálás már az első epizódtól kezdve nagyjából világos volt (van rá egy kis utalás Renfri által) de értelmetlen volt. Az utolsó előtti rész kb egy clip show volt, mutogatva a sok flashbacket, mintha nem is tudom, 5-6 évados sorozat lenne :D

6/10 max, szórakoztató volt, és van benne potenciál, de a forgatókönyvek minősége messze elmarad a könyvektől és a játékoktól egyelőre.

L92 - 2020. 01. 11. 07:59

Nem játszottam, nem olvastam soha.
Ez valami bődületesen kevés, ha nem Witcher lenne a címe és nem Cavill játszana benne már darabokra lenne tépve. Cavillt leszámítva Rosalinda szintű színészi játék, effekteket a bűbájos boszorkákból örökölték. Gagyi, erőltetett. Hozta a régi Xena, Herkules feelinget.
Az utolsó évadra szét kritizált trónok harca legszarabb epizódja is fényévekkel jobb, mint ennek a legjobbja.
No offense. Kaszáltam 5. rész után.

idioty - 2020. 01. 11. 08:00

Most, hogy így megnéztem @mSO által linkelt térképet, így egyértelművé vált számomra, hogy Ciri története volt az, ami “idő és rész” sorrendben történet. Ha úgy vesszük a többi az csak “visszaemlékezés”.

Füleki Sándor - 2020. 01. 11. 08:46

gagyi, olcsó, xena-színvonal – borzalom

winnie - 2020. 01. 11. 08:59

helyesbítés: drága. nagyon drága. (vagy olcsón kinéző.)

winnie - 2020. 01. 11. 09:14

l92: kicsit ellentmond a “ha nem witcher lenne a címe, darabokra lenne tépve” és, amit a trónok harca kapcsán írsz, ami egyenlő kvázi azzal, hogy “ha nem trónok harca lenne a címe, nem lenne széttépve”. ez a kettő nem megy így.

én csak a szokásos ökölszabályomat tudom erre használni, miszerint az sosem szerencsés, hogy ha valaki, miután leírja a saját, mindenképp valid véleményét, megpróbálja megmagyarázni mások véleményét, miszerint ő pontosan tudja, hogy X-nek vagy Y-nak miért nem egyezik a véleménye az övével.

a címekről két dolog: 1. szerintem te is zokon vennéd, ha valaki azt mondaná, hogy egy sorozatot csak azért szeretsz, mert a címe az, ami. 2. itt vannak a kommentek, egy másik posztnál még tízszer ennyi. elég sokan leírják, hogy azt sem tudják, hogy mi a witcher és tetszett nekik a sorozat. (mint ahogy azt is, hogy nem tudják, hogy mi a witcher, és nem tetszett. és még azt is, hogy tudják, mi a witcher, és nem tetszett.)

tanulság: nem érdemes megmagyarázni, hogy kinek miért az a véleménye.

vagyis, sokkoló, ez a sorozat is olyan, mint az összes többi kivétel nélkül (még nem sikerült kivételt találnom): van, akinek nagyon tetszik. van, akinek nagyon nem tetszik. van, akinek közömbös. stb. minden árnyalat. igen, kár ilyet leírnom, mert ez látszólag triviális, de úgy tűnik, hogy mégsem az.

bvr - 2020. 01. 11. 11:07

Bár a legkevésbé sem volt hibátlan sorozat, de nekem iszonyatosan bejött :) Rögtön a megjelenéskor  végignéztem (pedig sok dolgom volt/lett volna, de elkezdtem nézni és nem volt megállás) A játékkal nem játszottam és a könyveket sem olvastam, azt tudtam hogy ezek vannak, de semmi mélyebb infóm nem volt. Henry Cavillt szoktam szeretni a szerepeiben, erre pedig tökéletesnek tartottam (mármint nyilván nem konkrétan mint Geralt hiszen előzetesen ugye nem ismertem a karaktert :) Hanem hogy nagyon szívesen néznék egy olyan fantasyt aminek ilyen a főhőse)
Írnék azért a problémáimról is. Amúgy rögtön utána elkezdtem olvasni az első könyvet (amik novellák (a legtöbb feltűnik ebben a sorozatban is) felfűzve egy kerettörténetre) , és tök érdekes döntésnek tartom a Netflix részéről hogy nem egy _szerkezetében_ erre sokkal jobban hasonlító megvalósítás mellett döntött. Tehát kimondottan a szerkezetre gondolok. Az részemről egyáltalán nem gond, hogy belenyúltak a történetekbe (vitathatóan amúgy, de nekem a sorozatos módosításokkal így az olvasás után sincs bajom, de egyébként abszolut érthető akik régebben olvasták és gondjuk van az adaptálással), a hangulatba és a szerplők viszonyába is. Sőt, én kimondottan jobban szeretem hogy mivel a szoros adaptáció amúgy is el szokott vérezni sok ok miatt, akkor nyúljanak szabadon az alapanyaghoz.Ami viszont nekem a bajom volt hogy én sokkal több (sőt, szinte kizárólag az ő szemszögéből mesélt)  Geraltot szerettem volna – és a novelláskötet pont ilyen volt! Ráadásul tök jó alapozás/bevezetés lett volna a világba egy olyan laza átívelésre felfűzött kvázi epizodikus történések.
A többi sorozatos szereplő ennél sokkal kisebb terjedelemben érdekelt volna (még Yennefer szálát is tömörítettem volna, pedig nem volt gondol a castinggal) főleg hogy ez nálam pont két szék között a padd alá esete volt, mert tök sok idő ment el a “geopolitikával” de annyira meg mégsem kaptak kidolgozást nem hogy azok a szereplők (meg a nagy céljaik) különösebben érdekeltek volna. Az ezzel szorosan kapcsolodó Ciri kalandozása pedig különösen nem érdekelt ekkora terjedelemben (nekem bőven elég lett volna hogy csatavesztés, menekül (legyen mondjuk egy veszélyes helyzete), a flashback epizód Geralttal, és aztán találkoznak. Az úgymond főgonosz karaktert végképp nem sikerült annyira közel hoznia hozzám a sorozatnak hogy igazán érdekelni kezdjen. A végén meg az a varázslós ostrom, hát azt kimondottan untam, az ilyesmit még blockbuster szintem/költségvetéssel is ritkán szoktam élvezni (hiába, a Pelennor mezei csata nagyon magasra tette a lécet, pedig lassan már 20 éves a film…. ) Mekkora ellentétben van ezzel hogy a pilot epizód végén viszont mennyire élvezetesen volt megcsinálva Geralt harca!Még az időkavarásról. Végülis egy-két epizód után kiderült hogy ez a helyzet és nem zavart különösebben, de vizuálisan szerintem sem volt ez szerencsésen megvalósítva. Egyébként a végignézés után direkt visszakerestem hogy mondjuk le lett-e követve Geralt páncélján, de nekem úgy tűnik hogy nem. A 2. epizódban ütött-kopott foltozott páncélja van, miközben az elsőben pedig ugyanaz a cool ezüsttel pöttyözött mint utána. stb, stb. De ez az egész persze amúgy is csak azért volt hogy bele lehessen erőltetni hogy minden részben párhuzamosan lehessen futtatni a három kiemelt szereplő szálát. Nekem jobban tetszett volna ha nincs ez a kényszeresség (és attól még flashback részek/epizódok lehettek volna) de végülis mindegy.

Mom - 2020. 01. 11. 11:26

A hatodik rész feléig jutottam.

Úgy nézni ezt a sorozatot, hogy egyetlen név sem ismerős, semmit semmihez nem tudtam kötni, és még a készítők sem segítettek pár aprósággl, nem volt nagy élmény számomra. De teljesen meg tudom érteni, hogy akit amúgy a fantasy megjelölés már előnnyel indít, vagy szereti az oknyomozást, annak ez még inkább hozzá is adott.

Hogy tőlük elvett-e volna az, ha a laikusoknak kicsit többet súgnak, azt nem tudom, de úgy talán nálam is több esélye lett volna. Most az a helyzet, hogy rászántam egy csomó időt, ami alatt nem is fogott meg, de még csak az sem tiszta, hogy mit is láttam. Mintha különálló darabkákra esett volna szét az egész. Na így sok kedvem nincs se folytatni, se belenézni a második évadba.

Na de sebaj, nézték elegen nélkülem is :)

VanillaSky - 2020. 01. 11. 12:16

Örülök is meg nem is a leírtaknak.

Önön szempontomból – közvetve persze a sorozat jövőbeni sorsáért – kifejezetten érdekelt, hogy ítéli meg egy a könyveket és játékokat nem ismerő.

Ha félreteszem a technikai részt (bőven van fejlődési kötelezettségük) akkor csakis ezért ‘izgultam’ hogy szerintem egy háttérinfok nélküli néző nem fogja átlátni, hogy mi és miért történt, nem is értettem a készítőket, hogy hogyan hagyhatták ennyire mankó nélkül a teljesen új belépőket?

Cavill szerintem jó lesz, Yen szintén, Triss a könyvhöz inkább hű, de a játék után nagyon fura. Ciri eddig elég limitált.

Amin még a cgin kívül gyors változás kéne az a jelmezek, egyszerűen túl steril az egész, ennél Geralt jóval mocskosabb környezetben létezett és ez nemcsak a ruhaviseletére, hanem az egész miliőre jellemző.

DarkEagle - 2020. 01. 11. 17:06

@Tusika: Amit felvetettél kérdéseket arra a sorozat úgymond magyarázatot adott még ha nem is szájbarágósan.

A Mágikus lényeg vagy varázslók gyakorlatilag halhatatlanok amíg nem ölik meg őket Yen pl vagy 100-200 éves. És mint láthattuk az alakjukat is tudják változtatni. A játékokban asszem több mint 200 éves és folyamatosan fiatalítja magát.

Ami a Witcher mitológiát illeti azt is jól elmagyarázták mert Geralt mondja is a végén az anyjának hogy reméli, hogy ő nem tudta hogy nem mindenkiből lehet Witchere mert 10-ből kb 3 gyerek éli túl. És igazából Geralt ahogy fentebb is írtam de lehet még mindig nincs kiengedve a kommentem hogy ő teljesen más mint a többi mert az anyja boszorkány az apja meg Druida de ez utóbbi a sorozatból nem derül ki, sőt igazából a könyvben is csak utalnak rá ahogy olvastam neten. Ergo baromi erős sokkal erősebb mint egy átlagos Witcher.

A térkép meg igazából felesleges mert ez nem GOT itt (tudtommal legalábbis) nem azon van a hangsúly hogy melyik király vagy királynő uralkodik, ez nem politikai dráma csak van benne politika.

A sorozat legfőbb eleme egyébként pont a rasszizmus és azt nagyon jól adaptálták.

e-batta - 2020. 01. 11. 17:41

DarkEagle: bocsi, szerintem a térkép egyáltalán nem felesleges. A sorozat ledarálása után elővettem mind a hét kötetet és 2 hét alatt kivégeztem őket. Az első két kötet az alapja az első évadnak és tulajdonképpen novella-gyűjteménynek lehet ezt a két könyvet nevezni, mert nincs lineáris cselekményszála. A további 5 könyv viszont nagyon is lineáris és az utolsó két kötet annyira elmegy a politikai intrika irányába (elképesztően sok név, királyság, uralkodó, hadsereg, szabadcsapatok, ki-kivel van), hogy komolyan elgondolkodtam azon, előveszek egy jegyzetfüzetet, mert képtelen vagyok észben tartani ki kinek a szövetségese, merre folynak hadmozdulatok, melyik királyság kit akar meghódítani, melyiket hódították már meg, egyáltalán kik az uralkodók, szóval nagyon-nagyon kellett figyelnem és többször is visszaolvasnom. Ha akkor lett volna térképem (Sapkowski egyáltalán nem csinált térképet), akkor valószínűleg könnyebb dolgom lett volna.

yagami01 - 2020. 01. 11. 18:25

Remélhetőleg ha másban nem is, de CGI-ben fog fejlődni a második évad. Engem ez zavart leginkább. Máskülönben nekem is tetszett, szerencsére nem rontották el vagy nem olyan sok helyen. :)

DarkEagle - 2020. 01. 11. 18:30

e-batta: Ezért is írtam hogy “tudtommal” mert csak most kezdtem el olvasni én is. Egyébként az alapján amit írsz akkor az 1. évad teljesen jó mert a későbbiekben már a sorozat is lineáris lesz ergo lesz bőven lehetőség arra hogy ezeket rendesen kifejtsék. Az 1. évad egy karakter és világépítés volt se több se kevesebb.

Bluebell - 2020. 01. 11. 18:36

Két dolog, ami szerintem szuper jó, és ami miatt sokaknak nem tetszhet (aki előzetes tudás nélkül nézte, mint én.)

– idővonal: végre egy sorozat, ami nem hülyéknek készült. Vannak utalások végig a sorozatban, ami magyarázza az idővonalat. Ha valaki nem érti, az nem figyel vagy nem elég értelmes a sorozathoz. Nekem kifejezetten üdítő volt, hogy nincsen minden az ember szájába rágva.

– Trónok harca hasonlítgatás: nem tudom, ki hogy van vele, de nekem az agyamra megy az “ez az új Trónok harca” szöveg. Nem az, nem is akar az lenni. Miért is hasonlítgatnánk? Ha lesz még egy Trónok harca, az max egy koppintás lesz – ez ezerszer eredetibb annál. Mindkettőnek megvan a helye.

Összességében nekem iszonyúan bejött, az egyetlen gyengeség, amit talán tudnék mondani, az Yennefer. Néha kevésbé éreztem belőle azt az elsöprő magabiztosságot, ami elvileg van neki.
De másrészt 10/10, kínszenvedés lesz kivárni a köv évadot :D

Tusika - 2020. 01. 12. 00:21

@DarkEagle

1. Pont azért ezeket a példákat emeltem ki, mert ezek tűntek hiányosnak, én is észrevettem h a mágusok külső behatás nélkül valószínüleg hallhatatlanok, de engem érdekel a mögötte lévő hogyan és miért :) Írtad h visszafiatalaítják magukat, nekem ez a sorozat alapján nem esett le, lehetett volna más is. Meg engem az is érdekel h mire képesek, pl okés h alakváltóak is, de emellett mik lehetnek még? Mindegyik ugyanazt az eszköztárat birtokolja, vagy mindenkinek van saját speciális tudása? MErt uyge kb minden valamirevaló fanatasynak megvannak a mágiára vonatkozó szabályai, ugyh ezért lenne jó tudni itt is a kereteket. Geralt kiképzését meg értem h nem fejtették ki (kell flashback a kövi évadra is) de attól még kifejthették volna h egy átlaos witcher mit is tud, azon kívül h szörbnyekre vadásznak?
Érem én h a könyvben megvannak ezek az infók. de innen nekem hiányoztak.

2. Térkép meg kell :D kb minden részben más királyságban kóboroltak, és a bedobott nevek meg lógtak a levegőben, bármilyan könyvben a térképet tanulmányozom először :D

idioty - 2020. 01. 12. 08:09

@Tusika: Ha mindent meg akarnának magyarázni, akkor kellene kb 3 dokumentum filmszerű évad, ami csak a világgal foglalkozik. Már maguk a szörnyek annyira sokan vannak, és annyira különbözik az, hogy hogyan kell legyőzni őket, hogy max egy részben két szörny legyőzését lehetne bemutatni. Varázsló tudása szintén, ugyanis nem mindenki foglalkozik ugyanazzal a “területtel”. És a további “emberi” kasztok elemzésére is elmehetne akár egy egész évad.

miles - 2020. 01. 12. 12:48

Hiánypótló fantasy sorozat. Szépen elindult a történet, lassan a kusza időrend is értelmet nyert.

Az első részben egy baromi látványos kardpárbaj (ritkán látni ilyen életszerű, lendületes koreográfiát). Sajnos a továbbiakban ilyesminek nyoma sem volt; én hiányoltam.

Teljesen bele tudtam magam élni a történetbe – a végéig.

A mágusos csatajelenet katasztofális lett minden téren. Kesze-kusza volt az egész, a stratégia a támadáskor 3 mozdulatig tartott, onnantól nem a káosz szabadult el, hanem nem volt semmi értelme semminek.

Volt pár érdekes és látványos pillanat, de a javát egy discovery történelmi filmben 8 statisztával jobban összepakolják.

Nem igazán értem erre így ebben a formában miért volt szükség.

A lezárás meg olyan volt, mintha 1 hét mulva jönne a következő epizód.

1-6. részeket simán 8+/10-re pontoznám

a 7. története oké volt, de a kivitelezés gyenge 6/10

A nyolcadik részt nem is értékelném. Csónakáznak ott a portálképes mágusok, á, bele se megyek.

Rob867 - 2020. 01. 12. 14:08

Mostanában már mindenki kritikus, leginkább az jellemző, hogy egy film/ sorozat véleményei között nagy % ban azok vannak, akik amúgy nem is kedvelik az adott műfajt, de szükségét érzik annak , hogy a nem tetszésüket kifejezzék.
Ahogy a rottentomato oldalon is tették ezzel a sorozattal kapcsolatban is a top kritikusok, szégyen érzet nélkül kiemelve, hogy csak az 1 és az 5. részt látta, de a sorozat szar.
Talán nem feltétlenül készűlnek mindenkinek, ahogy a zenék sem.
Számomra 9/10 es, ha nem tetszett volna úgy inkább véleményt se írnék.

Zitamita - 2020. 01. 12. 17:02

Mär alig värom a következö eyecandy szavazäst. Geralt ra fogok szavazni 😁

Mazsola - 2020. 01. 13. 10:00

Egyetértek a kritikával, bár ez senkit nem érdekel. :) Könyveket és a játékokat nem ismerőként nekem komoly fejtörést okozott a sok személy- és helységnév, ezt jobb lett volna kicsit finomabban adagolni, nem szájbarágósan, de azért annyira igen, hogy a teljesen új közönség is megértse.
Több részen keresztül fogalmam sem volt róla, hogy épp kire utalnak, amikor elhangzott egy-egy név, személy vagy terület, és ez árnyalta az egyébként nekem tetsző világbemutatást.
Vizuális típusként az is zavart, hogy nem tudom épp hol járunk ebben a világban, erre pl. a Gyűrűk Urában volt néhány nagyon szépen beiktatott jelenet, amikor térkép felett ujjakkal mutogatták az aktuális eseményeket, csapatok mozgásirányát, stb.. Néhány ilyennel azonnal képbe rakhatták volna azokat, akik épp nem a telefonjukat nyomkodják sorozatnézés közben, hanem tényleg érdekli őket ki kivel van, és mi, mikor és hol zajlik éppen.

Egyet kell értenem azzal a véleménnyel is, hogy a záróepizódban zajló csata meglehetősen fura lett, érthetetlen módon kint kóválygott a ködben az összes varázsló, ahelyett hogy a várfal mögött védekeztek volna. Jennefer katartikus káoszkiengedését sem éreztem helyénvalónak, valahogy jobb lett volna ha ez is amolyan utolsó pontban történik, amikor már minden elesett, és majdnem éppen elfoglalják a várat (hiszen azt kellett volna védeniük, nem kint kóvályogni az erdőben össze-vissza).

Visszatérve a világépítésre: azt szokták mondani, hogy egy műnek önállóan is meg kell állnia a talpán, itt viszont erről sajnos nincs szó. Szerintem aki nem tud semmit a történet hátteréről, nem olvas utána, nem nézeget térképeket és idővonalakat, valamint nem játszott soha a játékokkal, akkor annak ez az első évad meglehetősen érthetetlenre sikerült, a helyszínek, a szereplők, a kasztok, a csoportok, stb. tekintetében. Legalábbis én a magam és a nejem nevében ezt állítom. :)

miles - 2020. 01. 13. 12:16

@rob867

Egyetértek veled, leszámítva a “mostanában”-t. Ez mindig így volt szerintem.

Mivel utánam írtad, kicsit úgy érzem, védekeznem kell.

Imádom a fantasy-t. 15 évesen csöppentem bele, annak már 30 éve.Az AD&D játék és a köré szőtt világ(ok) rántottak be.

Ma már nehezen találok könyvet, filmet amit ne láttam volna a témával kapcsolatban (a Witcher az egyik ilyen).
Talán az is igaz, hogy fantasy művekkel szemben igénytelenebb vagyok, mint általában: a gyengébbeket is végigrágom (itt most nem erre a sorozatra gondolok, inkább pár könyvre, filmre).

Hogy ne húzzam tovább – jó volt a sorozat, bizonyos villanások kiemelkedőek, de meg volt a mélypont is.
Ha ilyen lesz a 2. évad is, élvezettel végig fogom nézni, de javulást várok több téren is.

Neoprimtiv - 2020. 01. 13. 13:03

“ő teljesen más mint a többi mert az anyja boszorkány az apja meg Druida”

én legalább kétszer olvastam a teljes sorozatot, emlékeim szerint erről egy árva büdös hang sincs. Geralt és a driádok (és nem druidák) között lesz majd egy kapocs, de egy szó sincs sehol a szüleiről. Tartok tőle, hogy valami fanfiction teóriát tálalt valaki tényként.

Neoprimtiv - 2020. 01. 13. 13:08

Hopp, elnézést, rákerestem, az egyik novella említi és tényleg, a Végzet kardja végén fel is bukkan a mama. Így bízzon az ember az emlékeiben.

Ace - 2020. 01. 13. 14:39

Összességében jó a benyomásom a sorozatról. Cavil jó Geralt lett bármi ami vele történt az valahogy kerek és rendben volt. A hangulat is meg van és még a szinkron sem szörnyű. Az időben ugrálgatás engem is kicsit megkavart de túl tudtam lendülni rajta. A harcok nagyon jók a pilot végén lévő akciójelenethez hasonló még lehettett volna több is az évadban.

Ami kicsit negatívum számomra ,hogy már az elején túl epikus akar lenni jobb lett volna kicsiben kezdeni dobálóznak királyságokkal és uralkodokkal jobb lenne ha kicsit a főszereplőn keresztűl ismernénk meg őket elsösször és késöbb válthatnának epikusabb hangsúlyba velük kapcsolatban illetve Yennefer eredete olyan volt mintha súlyossan megvagdalták volna most akkor vagy bemutatták volna rendessen vagy inkább elmeséltetthették volna fokozatosan a karakterrel min ment keresztül de jobb lett volna az első változat.

Illetve még egy személyes tüske Triss szerepére valaki megnyerőbbet is kereshettek volna értem én ,hogy mindenképpen Yennefert akarták bombábbra na de ne már, jó lenne ha lecserélnék bár tuti nem fogják pedig késöbb nagyobb szerepet fog kapni Triss ezt nagyon sajnálom nekem a színész nagyon nem jön be.

Daermon - 2020. 01. 14. 12:08

Mint rajngó (mind könyv, mind játék):
Akiket kiemelnék a színészekből az Cavill (Geralt), F. Allan (Ciri), MyAnna (Tassaia), J. May (Calanthe), Appleton (Renfri), Batey (Dandelion), Levy (Erszényes) jó választások voltak.
Yent játszó Anya igazából nem nőt fel a szerephez semmilyen szinten, gyenge közepes.
Toruviel bár alig szerepelt, még is akkor ripacs színésszel el is cseszték a karaktert.
Voltak jó kard párbajok, néha a sztorit is jól egybe illesztették, és vannak jó momentumok is. Kellő felnöttség, vér, pucérság, brutalitás. De…
A fullba erőltetett diverzitás, buta vágások, sokszor gagyi CGI, néhol (főleg Nilfgaard) gagyi jelmezek, sokszor béna harc és csatajelenet, ultragagyi driádok és Brokilon….’
Folyamatosan hivatkoztak a könyvekre, de még is eltértek, nem jó felé.
A felesleges időben ugrálással meg a könyvet nem olvasokkal csesztek ki, nekik kusza lesz cseppett.
Összeségében 2019-ben egy Netflixtől többett vár az ember. Gondolom megint fejétől büzlik a dolog, de remélem tanulnak a kritikákból és nem kell elásni a sorozatot a 2. évaddal.
Ez most egy 6,5/10.

walaki - 2020. 01. 15. 00:10

Nem bírtam megállni, harmadjára is ledaráltam. Még mindig nagyon jó!

Vannak kissebb-nagyobb hibái, ezt nem tagadom. Ami engem leginkább zavart, hogy az első rész minőségének nyoma sincs a továbbiakban (CGI és koreográfia, ahogy többen is megemlítettétek), ezért kicsit becsapva érzem magam. A tény, hogy annyit költöttek rá, mint a GoT-ra, azért elgondolkodtató, hogy lehetett volna minőségibb, kellett volna, hogy végig fussa az első rész színvonalára az évad során. De bőven kárpótolt a történet és a hangulat. Ritka, hogy harmadjára is berántson valami.

Yent egész biztosan nem a színészi tehetségéért válogatták be, de én ezt egy cseppet se bánom :-) Egyébként szerintem is nagyon jól sikerült a válogatás, nagyon hitelesek a karakterek. Senki sem fekete-fehér, és ezt nagyon jól vissza is adják a színészek. Az is külön említést érdemel, ahogy a karakterek útjai szétválnak majd újra találkoznak, vagy kiderül, hogy többen is ismerik Geraltot stb. Olyan életszerű lesz tőle a karakterek közötti viszony, és kohéziós. Egy-két alakítás hagy kívánnivalót maga után (de nem vészes, pláne egy sorozathoz mérten), a legtöbb azonban nagyon ott van, abszolút hiteles!

Az, hogy a legvégén “szerencsétlenkednek” a csatában a mágusok, szerintem teljesen rendjén van. Az sokkal jobban zavart volna, ha összeszokott SWAT kommandósként léptek volna fel, merthát ők nem katonák, ugyebár. Meg is jegyzik egyébként a csata előtt, hogy a mágusok nem stratégák. Jó volt ez így. Nekem az évadzáró így sokkal jobban tetszett, mint más fantasyk fináléi.

Timie - 2020. 01. 15. 13:36

Nagy körülötte a felhajtás, de engem nem győztek meg. A 3-4 résznél már kaszálni akartam, de aztán adtam neki még esélyt. Nem kellett volna… :(
A történetvezetés, a szálak összefutása, nem zavart. Viszont a kosztümök, a technika, a színészi játék (hahhh!), a béna ‘batman” torokhang (szinkronnal néztem) szörnyü gagyi érzést keltett bennem.

Ivett - 2020. 01. 15. 22:53

Engem nagyon berántott. Szerintem az idővonalak is abszolút követhetőek voltak, pedig nem ismertem előtte sem a könyveket sem pedig a játékot.

Mate4182 - 2020. 01. 17. 15:42

na ennek is a vegere ertem es oszinten szolva nem vagyok rajongo…

ami nagyon nagy pozitivum:

Henry Cavill – szerintem tokeletesen hozta a szerepet, latszik rajta hogy tenyleg szivvel jatszik minden jelenetben. Superman mellett idovel majd ehhez a karakterhez fogjuk kapcsolni !

Jussat varja a vajak nota – elkepesztoen jo let a forditas, a Magyar enekes. imadtam. (angolul is jo nagyon)

ezt leszamitva a legtobb dolog nem tetszett.
mondhat barki barmit, nem mobiloztam, nem szmokiztam elotte sokat, de baszki olyan erthetetlen katyvasz volt minden epizod szinte …

a legtobb jelenet ugy nezett ki hogy :

hopp bedobnak a kozepebe
elso kerdeseim: kik ezek, hol vagyunk, mikor vagyunk, miert van jelentosege?
aztan par perc mulva felbukkan egy ismeros arc, ce nem lehet beloni hogy idosebb vagy fiatalabb mint legutobb cask erzed hogy ismeros vmi epizodobl.
mire osszeraknad mivan, ugrunk a kovi jelenetre es kezdodik elorol a dolog.

probaltam ket kolegammal nagyjabol egy tempoban nezni hogy hatha 3an osszerakjuk majd a dolgokat – egyikunk se olvasta ak onyveket se jatszott a jatekkal

nagyon nagyon akart a Witcher ezt latni rajta, de szerintem ennek kellett volna legalabb 13 epizod, sokkal de sokkal tobb vilagepites (nekem az nem vilagepites hogy egyik epizodban van egy felmondat vkikrol, 2 epizod mulva meg ezek a valakik csinalnak vmit de semi tobb info), es sokkal tobb karakterrel foglalkozni.

imadtam az enekes sracot de fingom nincs hova let es mi let vele, cask osszeraktam hogy miutan szetvalltak a Vajak 12 evre eltunt (hova? minek? miert? stb)

raadasul az tiszta sor hogy a Vajak nem oregszik (dehogy tiszta sor cask mar nem akarok mindenre panaszkodni) meg hogy a no Kvazimodo se (szinten nem vilagos mert votlak oreg meg voltak fiatal boszik) de a srac aki azt enekli hogy jussat varja a vajak o mi a tokomert nez ki ugyanugy mindig?

maximum egy 5/10 mert Cavill tenyleg odatette magat es mert azota is dudolom a toss your coin to the witchert.

mindenesetre hiba volt azert nem kiprobalni a jatekot 7 honapja mert a sorozatra vartam. ha tudom hogy ez less mar 5szor kijaszottam volna es akokr most legalabb ertenem is mi folyik :D

Gandalf - 2020. 01. 18. 11:11

A játékok elspoilereznek a könyvek történetéből rengeteg mindent, ezért nem ajánlom, hogy a könyv-szűzek most az első évad hatására nekiessenek a játékoknak. Szerintem jobb, ha megmarad a meglepetés ereje a későbbi évadokra.

Quantumleap - 2020. 01. 18. 12:03

Gandalf: Én nekiestem. Nekem nem számít, én nem annyira a sztori, hanem a feeling miatt nézem.

bazsi83 - 2020. 01. 18. 19:27

@Zsu Köszönöm! Bazsi feláll és tapsol! Yennefer szerepére egy sokkal komolyabb nőt kellett volna választani. Igazi eyecandy a lány, de szerintem vele nagyon mellé lőttek. 5 év mulva még csak csak, de most???

Triss te meg csinálj valamit a hajaddal, mert komolyan mondom felrobbanok!

Minden mást elfogadtam, és így, egy egész jót szórakoztam!

Nem pontozok ne kérjétek! :D

Skog - 2020. 01. 20. 10:43

Ízé.
6,5/10
Amolyan szegény ember Game of Thrones-a.
(Got utolsó évad nem játszik.)
Ez persze nem igaz, nagyon is saját világ, tökre szerethető, de.
-Ja, nem olvastam, nem játszottam. –
Fent már többen is említették a hibákat.
Sterilitás(kosz van b+!), CGI, a jelmezest max Leninrenddel tüntetném ki és színészi játék.
Jó,jó hogy csinos az indiai lány, de mintha egy nagyon pontens varázslót kéne többnyire hoznia. Visszasírjuk mi még a Weasley-ket… Hermionét, hogy a fejbekarmolt kiscsávóról szót se ejtsünk.
Szóval izé, nézni fogom mert érdekes világot teremtett és van benne bőven potenciál.
A kritika korrekt. Az a harmadik rész a 9/10-es volt nálam is.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz