login |

Crisis On Infinite Earths: ennyi volt az idei Arrowverse crossover

2020. 01. 15. 20:00 - Írta: Necridus

57 hozzászólás | kategória: kritika, , , , , ,

Azt gondoltam, az Arrowverse legelejéről, az Arrow 2012-es rajtjáról teszek említést a bevezetésben, de rájöttem, hogy máris a történtek közepében lennénk, ugyanis a Crisis on Infinite Earths nem csak az Arrowverse közös eseménye, hanem szinte az egész szuperhősös sorozatarzenálnak.

A múlt évezredben készült The Flash talán az egész megindítója, majd a Birds of Prey és a Smalville is beálltak a sorba, végül az Arrow, az újabb The Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow, Black Lightning, és Batwoman is megjelentek a CW által (az NBC pedig a Constantine sorozatot adta), s nem feledkezhetünk meg a Titans-ről és a Luciferről sem, amik ugyan nem mondhatók az univerzum részének, de valamilyen formában jelen vannak.

És még mindig nem értünk a történet végére, mert sorban jelentik be az újabb spinoffokat (és a bejegyzés végén kiderül, hogy az előbb felsoroltakkal sem az egész listát fedtem le). És még az animációs sorozatokról sem beszéltünk (az univerzum fejlődéséről én itt írtam pár mondatot, de tavaly februárig egy összefoglaló írásunk is van, érdemes átolvasni, mi minden történt itt az évek alatt).

Aki eddig nem akarta elkezdeni és még nincs igazán képben, mi mi után jön: Supergirl (5×09), Batwoman (1×09; erről másik írásunk is van), The Flash (6×09), majd Arrow (8×08; erről pedig heti kibeszélők vannak, így inkább a tagre érdemes kattintani) és Legends of Tomorrow (5×00)És ha van rá idő, akkor a Black Lightning – 3×09 is a Crisis-ról szól, de nem szerves része a történetnek (én mondjuk megnéztem, és nem bántam meg, mert ismét kedvet kaptam a szériához. Azóta utol is értem).

A hétvégén újra megnéztem az első három epizódot, és csak az volt a fejemben végig, hogy mennyire nem arra koncentrál, amire tényleg kéne. Sok fontos részlet kimarad, ahogy rengeteg lehetőséget is kihagynak, és inkább foglalkoznak olyan eseményekkel, amik feleslegeseknek is mondhatók (a Lena-balhé vagy Supermanék gyereke). Talán jobb lett volna, ha minden sorozat idén rövid évadot kap, a szezonjaik második felében pedig egy közös crossover-sorozatban jelenik meg az egész Crisis?

Akkor lehet, hogy kevésbé zavart volna az ilyen felesleges mellékszálak tömkelege, ha 8-10 részes lenne, mert elférne. De így csak az igazán fontos szálaktól vették el a szerepet. Az utolsó két rész előzeteséből egyébként pont az jön le, hogy a maradék epizódok kevesek ahhoz, hogy az egész történetet elmeséljék. Akkor ide tömörítették az igazán fontos dolgokat? Volt azért ott is időhúzás.

Mivel az első epizódról már írtam, itt elolvasható a kritikája. A többiről a tovább mögött olvashattok spoileresen. Van mit kibeszélni…

Ami a részleteket és bugyutaságokat illeti, több kérdés is felmerült bennem: a Smallville-es Clark például miért kellett, hogy feladja az erejét? Az erejével is lehetett volna ugyanúgy a családjával. Lyla miért is lett igazából Harbinger, és hogyan? Lena és Ray hogy tudnak minden egyes alkalommal összedobni egy órán belül valami forradalmit, amivel megváltoztatják a világot? Jobb, ha tovább nem is sorolom. Pedig lenne még mit.

A második epizód ugye Batwomané volt, aminél üdítően hatott, hogy nem a saját sorozatával foglalkoztak, ahogy a Supergirl esetében, hanem a főhős mellé felemelte a többi fontos karaktert az univerzumból a színpad közepére. Egyszerre fejlődött Kate karaktere, míg a crossover története is jóval előre haladt, és nem úgy, mint az első részben, ahol Supergirl drámája elnyomta a crossovert, és annak eseményei igazából csak rohanásnak tekinthetők.

Mármint jó volt, ahogy egy egész részt kapott Earth-38 elpusztulása, de valójában nem jutott annyi neki, mert végig a háttérben játszódott le a kimenekítés. Kimenekítettek végül 3 milliárd embert űrhajók segítségével (amúgy egyetlen egy portál volt National Cityben, nem? Hogy került hirtelen oda a Föld lakosságának majdnem fele?). De az emberek miért mentek egyből, főleg miután egy ideje háborúban állnak az űrlényekkel?

Arról nem is feltétlen kell beszélnünk, hogy hol fog hirtelen egy félföldnyi ember élni, melyik gazdaság áll készen ekkora másodpercek alatt bekövetkező népességrobbanásra, mert ennek a jelenetsornak nem ez volt a célja. Érdekes lenne nyilván a következményeket látni, de ez a zsáner nem erről szól, hanem arról, hogy a hősök rögtön a védtelenek megmentésére sietnek, és minden egyes ember élete számít nekik. Nem véletlen, hogy Oliver ott maradt feltartani az árnydémonok seregét tudván, hogy esélye sincs egymagában győzni.

Visszatérnék a Batwoman-epizódra, ami igazán elkezdte építeni a crossovert (csak az a baj, hogy ezt nem a crossover 2/5-nél kellene). Itt tudtuk meg, kik is a paragonok (az a 7 hős, akik legyőzhetik az Anti-Monitort), s közben Oliver halálának következményeivel is foglalkoztunk.Kate-et pedig ismét összerakták Karával, akivel továbbra is jó párost alkotnak. Egyelőre elég kezdetleges kettejük barátsága, de látszik, hogy nagyon jól működik együtt a két karakter és mindenképp szükség lenne több interakcióra kettejük közt.

Míg az elsőben a pár másodperces cameók csak úgy hullottak, addig itt hosszabb és jelentősebb szerepet kaptak a vendégek. Itt volt például Kevin Conroy, aki az univerzum első Batmanje és Kate fejlődésében kapott nagy szerepet, hiszen így derült ki: ő a bátorság paragonja. Nem is véletlen, hogy képes lenne Supergirlt (a remény paragonját) magára haragítani és megpróbálni megakadályozni úgy, hogy tudja, mennyivel hatalmasabb erővel rendelkezik az Acéllány, mint ő.

Az igazság paragonját pedig Lois, Clark és Iris kezdték el felkeresni, akiről tudtuk, hogy egy Superman. Szerencsére nem Hoechlin Acélembere kapta ezt a címet, mert még mindig nem érzem, hogy elég erős karakter lenne, és valóban itt a helye (a spinoff sorozatát, amit a minap be is rendelt a CW meg egyszerűen nem értem, miért akarják ennyien). Inkább Brandon Routh Supermanje lett a paragon, aki a 2006-os Superman Returns film folytatásaként van itt.

Nem szégyellhetem magam eléggé, mennyire sokszor kifejeztem Routh kapcsán az ellenszenvem, mert most egyszerűen fantasztikus volt. Amint nem a túl bugyuta Ray-t kellett alakítania, hanem azt, akinél használják a hősi erényeit és intelligenciáját, rögtön szimpatikusabb lett, és a Superman karaktere csak növelte ezt a szimpátiát. Nem szerepelt sokat, de lemosta Hoechlint a színről. Ahogy a harmadik epizódban megjelenő Lucifer is ilyen érzéseket váltott ki belőlem: a sorozatát pont a karakter miatt kaszáltam, de az a néhány másodperc, amit szerepelt, hibátlan jelenetet adott eredményül.

Ahogy Ray esetében is írtam, Sara (a sors paragonja) is jóval komolyabb énjét mutatta meg a crossoverben. És ez az, amiért igazán szeretem, ha a Legendák megjelennek az ilyen eseményekben, mert a sorozat vicceskedését csökkentik és igyekeznek ahhoz a drámai szinthez felemelkedni, amit a többi sorozat képvisel, és Sara esetében ez például kiváló, elvégre a karakter gyökerei is ilyen közegben nőttek ki. Nem probléma, ha humorosabbra veszik egyik sorozatukat, csak ne veszítsék el ezzel a karakterek valódi énjüket.

Mi több, kimondottan szeretem, amikor nem nyálas egy szuperhősös sorozat, hanem humoros is tud lenni (lásd a Flash elején elég erős hangulatát az adta, hogy egyszerre volt humoros, feelgood és közben feszült és drámai is), de néha túl tudnak lépni egy határt, mint itt is a direkt poénkodással a crossoverrel kapcsolatban. A Negyedik Fal ledöntése itt egyszerűen csak cringe volt. Minden alkalommal.

A The Flash epizód pedig követte a Batwoman felépítését: itt is fontos volt a főszereplő, de nem feledkeztek meg a crossoverről. Korábban is az volt az igazán szórakoztató a crossoverekben, hogy nem csak egy-egy részt látunk a saját sorozatukból összekapcsolva, hanem valóban egy történetről beszélhetünk, nem is igazán mondhatjuk meg, melyik széria epizódját nézzük éppen, a karakterek más sorozatok karaktereivel érintkeznek, új helyzeteket és dinamikát láthatunk.

Mégis azt mondom, hogy hamar elkezdett apadni a lelkesedésem, mert minden, ami történt, várható volt. Nincs igazán feszültség, és semmi tökösséget nem mutattak az írók. Megölték Olivert és a Routh Supermanjét. Előbbiről tudtuk, hogy meghal, utóbbit meg tudtuk, hogy nem marad az univerzumban. Az Earth-90 Flash pedig valljuk be, nem sokunkat lepett meg azzal, hogy ő tűnt el a Crisis-ban Earth-1 Barry helyett.

Itt van egy hatalmas karaktersereg a sorozatokban, akik igen, szerethetők és a stábbal jó kapcsolatot tudnak ápolni, de nem igaz, hogy senkit nem ért utol úgy igazán a Kaszás. Elhanyagolt mellékkarakterekből nyugodtan lehetett volna egy-kettőt elveszíteni, hogy valóban legyen tétje az egésznek. De azzal, hogy az Anti-Monitor elpusztított minden egyes Földet, rögtön tudtuk, hogy ez nem fog így maradni. Elvégre nem 7 hős fogja a 6 sorozatot tovább vinni egyetlen egy helységben.

A paragonok egyébként: a sorsot Sara Lance képviseli, míg Kara Zor-El a reményt, J’onn J’onzz a becsületet, Barry Allen a szeretetet, Kate Kane a bátorságot, Ryan Choi az emberséget, Routh Supermanje (később pedig Lex Luthor) pedig az igazságot.

Ami a mellékkarakterek kaszabolását illeti, szinte esélyünk se volt ilyet gondolni, mert meg sem jelentek. Supergirl karaterei itt voltak, ahogy néhány a Flash-ből is, de az Arrow szereplői közül egyedül Oliver, Mia és Diggle kapott úgy igazán játékidőt (Laurel és William például sehol, akik a Crisis-központú 8. évad főbb mozgatórugói voltak), ahogy a Legendákból is csak hárman jelentkeztek be, Batwomanből pedig egyedül Luke szerepelt valamilyen formában Kate mellett.

Black Lightning megjelenése dobott nálam nagyobbat az epizódon, mert nála nem tudhattuk, mi fog történni, hogy fog reagálni a történtekre, hogyan is fogadják a többiek. Igaz, kábé semennyire, mert csak Barry-vel találkozott, de a családjáért aggódásával és annak gyászolásával áthozta a saját sorozatának legjobb motívumát, a család összetartó erejét.

Na meg az egyetlen talán nem várt csavar még ütött, ami Routh Supermanjének meggyilkolása volt. Luthor jelenlétének szükségessége egyébként végig kérdéses volt a Crisis-ban, de az utolsó epizódban kiderült, miért fontos: a Supergirl évadjának hátralévő részére ismét ő tér vissza, mint főgonosz.

De ne rohanjunk előre, mert itt van még az Arrow és a Legends epizódja is, amik szintén hagytak maguk után némi kivetnivalót, de jóval szórakoztatóbbra sikeredtek, kevésbé szétesett és céltalan. A negyedik COIE-epizód az Anti-Monitor megszületésével kezd (a Monitor hozta létre egy tudományos kísérlet közben akaratlanul), majd rögtön áttér az életben maradt 7 paragonra, akik már hosszabb ideje a Vanishing pointban ragadtak.

Emiatt (Ryan Choi piszok jó narrálása adta át) igen nagy átalakuláson mentek keresztül: a remény paragonja például már nem reménykedik, a sors paragonja pedig nem hisz a jövőben többet.

Közben Spectre-Oliver felkereste őket, s elmondta, az egyetlen megoldás a kijutásra a Speedforce, így Barry el is kezdett rohanni, aminek következtében szórakoztató, nosztalgikus, mégis felesleges jelenetek töltötték ki az epizódot. Itt volt például a filmes Flash, Ezra Miller rövid jelenete, vagy megjelent a Föld-1-es Laurel, de valljuk be, egyszerű időhúzás volt (a képarány megváltoztatásának mi volt az értelme? És annak, hogy mindenkit csak szemből vettek?).

Oliver új énje pedig semmilyen felvezetést nem kapott, a COIE interpretálásában Oliver egy zöldszemű isten lett, és ennyi. Még csak egészében se mutatták meg egyszer se a karaktert. Csak néha itt állt köpenyében, néha ott.

Na meg borzalmasan eltorzult a hangja. Nem értem, minek kellett ezt a Monitor-féle eltorzítást ennyi mindennél és mindenkinél alkalmazni. Egyszerűen zavaró volt már. A Speedforce-ban is, Oliver és a Monitorok esetében is. És ehhez csatlakozott a borzalmas fénytechnika, amit Lex, Kara és Ryan a Monitor idejére tett útjuknál tapasztalhattunk.

A hét paragon Oliverrel együtt eljutott az idő kezdetére, ahol az Anti-Monitor árnydémonjaival kellett ismét megküzdeniük. Ezért Ryan Choi egy késsel rohangált és csapkodott, a Martian Manhunter meg emberként rugdosott? Most ez komoly? Itt Olivert végleg elérte végzete, az a halál, amit a Monitor is látott, miszerint Spectre-ként legyőzi az Anti-Monitort (ideiglenesen…) és megindítja az univerzum újjászületését.

Ami az ötödik epizód elejét is jelentette. Szóval, itt a reboot. Létrejött az Earth-Prime, ami Earth-1, 38 és Black Lightning univerzumából tevődik össze. Hogy milyen változásokkal jár ez, az egyelőre jó kérdés, eddig csak a Supergirl esetében észlelhető nagy átalakulás (Lex Luthor ünepelt, Nobel-díjas lett), de azért azt is fontos megjegyezni, hogy most már az űrlények is elérhetők a Flash és a Black Lightning világában, ahogy a meták Supergirlnél. Városaik ugyanis egymás mellé költöztek.

A többiek esetében talán a jövő heti epizódok majd megmutatják, mi minden változott. a Flash-nél nyilván a hangulat lesz más, elvégre már nem aggódhatnak amiatt, hogy Barry eltűnik a Crisis-ban. Az Arrow esetében pedig (azon kívül, hogy Laurel valószínű a jövőbe került Mia mellé) ismét létezik Baby Sara! Aminek igazából semmi jelentősége, de rengeteg meme készült a lány eltörléséről a Flashpoint miatt, így gondolom erre is reagálni akartak.

És ez a nézői megnyilvánulásokra való reagálás jellemzi igazából az egész crossovert. Marc Guggenheim és csapata nem véletlen, hogy ennyi cameót, easter egget és egyéb meglepetést tartogatott számunkra, a fanservice-szel nem volt gond. Csak sajnos nem annyira koncentráltak arra, hogy ez jól is legyen megvalósítva. Márpedig a rajongóknak az is fontos.

Az utolsó epizódon ismét érződött a crossover-feeling. Megint mindenkit mindenkivel vegyítettek, közösen harcoltak a hősök (még ha Beebo ellen is kellett, ami valójában egy egyszerű heti meta elleni küzdelem lett), és sokkal többet mutattak meg karakterek önmagukból, mint általában, és ez főként Sarára igaz, aki Barry-vel remek duót alkotott, és végig vezetőként volt jelen. Meg is van az univerzum új központi karaktere?

Az Anti-Monitor nem pusztult el véglegesen, mi több, visszatért hatalmasabb erővel, mint valaha, de (kettőt lehet tippelni a tovább olvasás előtt, hogyan sikerült megoldani) egy tíz perc alatt elkészíthető forradalmi találmány segítségével sikerült véglegesen legyőzni (remélem, mindenki erre gondolt). Készítettek egy olyan szerkezetet, ami a végtelenségig zsugorítja az Anti-Monitort, így ereje is csökken és nem jelent igazán veszélyt senkire sem.

Innentől pedig elkezdhetnek a főhősök az új világhoz alkalmazkodni. Ahhoz a világhoz, amiben Oliver Queen feláldozta magát és a világ szemében is egy hősként halt meg (az elnök valahogy rögtön elhitt mindent és kihirdette Oliver hősiességét). Hőseink el is búcsúztatták, majd Barry megalapította a… Justice League-et? Vagy ez most mi volt? Körbeültek egy asztalt designer székekkel, de senki nem mondta ki, hogy mi is a szövetség.

A multiverzum pedig tovább létezik, csak már más formában. A Föld-2 immáron a hamarosan debütáló Stargirl világa, a Green Lantern film kapta meg a Föld 12-t, a meglehetősen rövidéletű Swamp Thing-é a 19-es, míg a Titans a 9., a Doom Patrol pedig a 21. Földön létezik tovább. A 96-os univerzum pedig Brandon Routh Supermanjéé. De még sok más univerzum létezik, csak nem mutatták meg, ezzel lehetőséget hagytak maguknak a világok közti járkáláshoz és az ebből származó, általában jól sikerülő történetek elmeséléséhez.

A 2019/20-as szezon nagy DCTV crossovere tehát tényleg hatalmas és rengeteg sorozatot kapcsol össze és mozgat meg, de mégsem az igazi. A sok cameo szórakoztató, de az egész megvalósítása félresikerült és a történet sokszor bugyuta, erőltetett, kiszámítható vagy vontatott. Talán az utolsó két rész és az eszméletlen sok munka miatt, amit a vendégszereplők szerepeltetése jelentett, megérdemel 5/10-et. Többet nem.

Az Arrowverse jövőjét elkezdi új alapokra helyezni, de a sorozatok elkövetkező epizódjai döntik majd el igazán, mi minden változott. Amit tudunk, hogy minden jelenleg futó sorozat folytatódik az Arrow kivételével, és jön a Superman and Lois Lane is.

57 hozzászólás Ne habozz!

Mom - 2020. 01. 15. 20:22

Te jó ég! Hogy ez mennyire zavaros. Nem Necridus írására gondolok, hanem a crossoverre. Nem tudom elhinni, hogy aki nem ismeri a képregényeket, annak ez nem egy katyvasz. Mármint el tudom, persze, csak nehezen azonosulok vele, mert azt se tudom, merre van az előre.
Úgy terveztem, hogy újra megnézem az összes crosst, hogy kicsit tisztuljon a kép, de lehet, hogy inkább elkaszálom a fenébe a Flash-t is, és egyszerűen kihagyom a crossovereket a jövőben.
Nekem ezt a sok zagyvaságot most nem tudta bevenni a gyomrom.

jesustomer - 2020. 01. 15. 20:27

Tetszett a megvalósítás, de attól még ubergagyi volt :D

SPOILER!!!!:

At least: Ohm, a másik flash az hogy?

Ayrons - 2020. 01. 15. 20:28

Ekkora egy szart hogy tudtak gyártani? Cameok jók voltak annyi. Minden más szar

Adam - 2020. 01. 15. 20:29

Wtf, ez volt a legmenobb dolog amit TVben láttam.

Gagyi persze nem 200 millás büdzsé/sok szereplő / kevesebb idő..

De amit ebből kihoztak óriási.

Oliver gyakorlatilag…. Önmaga hozta létre az Arrowverset. Szó szerint. Óriási.

DarkEagle - 2020. 01. 15. 20:29

Most nincs időm hosszan kifejteni de annyit azért mondanék, hogy oké gagyi volt mármint könyörgöm ez nem az HBO hanem a CW de basszus. Az utolsó két rész az valami eszméletlen EPIC volt a maga módján. És azért ne feledjük el hogy a 4. részt maga Marv Wolfman írta, nyilván CW-s kereteken belül de akkor is. Kíváncsi vagyok hányan ismerték fel mikor megjelent.

Egyébként ilyenkor mikor nyálasak és gagyik a szövegek vagy kicsit kilóg a CGI egyszerűen nem tudom utálni mert tudom hogy kevés a pénz (ez mondjuk a scriptet nem mentesíti) de basszus ezeket magasról letojom mert ez az utolsó 2 rész mindenért kárpótolta a comic geek lelkemet.

Erre már én is ki merem jelenteni hogy Endgame szintű volt csak tévében.

És amit Adam írt az basszus mekkora királyság már! Ha másért nem ezért jár a hatalmas taps.

Ezra cameo-ra meg tuti ráment az első három rész költségvetése. :D

Clark azért adta fel az erejét, mert ha megvan valamid amit nem akarsz használni de ott van előtted akkor úgyis használni fogod. Nyilván nem akart kísértést mert ha van ereje akkor tuti nem maradt volna otthon hanem ment volna harcolni.

Lyla már a bevetés óta ismerte Mar Novut és a gépet amit Oliverék építettek attól kapta meg az erejét gyakorlatilag. Az ő feladata pont az amit a neve is sugall előre jelzi a rossz hírt és összetereli a hősöket.

Lena-Ray dolog tipikus sorozatos dolog hogy a hősök mindent fél perc alatt elintéznek ráadásul itt igazából már egy kompletten elkészített terméket alakítottak át szóval nem nulláról csináltak egy újat. Amúgy nem minden embert Kara városában küldtek át másik Földre mivel az idegenek elég sok helyre elmentek még nyilván hiszen az egész Földről volt szó nem csak Kara városáról.

Tyler Supermanjével az egyetlen probléma hogy a Supergirl “íróira” van bízva. Épp ezért reménykedek hogy a saját sorozatukban jól oldják meg őket. Tyler és Bitsie nagyon jók együtt és az a húzás hogy nem egy hanem két fiúk van nagyon érdekes mert ilyen nem történt még soha. Így kicsit máshogy lesz majd értelmezve a Super-Sons képregény is. :D Persze én is csak az előzetes bizalmat adom meg mert nem fogok várni már 2 évadnál tovább CW sorik esetében mert ha látom hogy megy le a színvonal akkor instant kasza. Most még kapnak egy esélyt a sorozatok a Reboot után FŐLEG a Supergirlre leszek kíváncsi mennyit változik mert nagyon azt reklámozzák hogy jaj nagyon sok változás lesz és ez látszólag igaz is. De ettől az írás még maradhat szar.

Oliver mint Spectre nem mondom hogy rossz volt bár inkább a külseje az ami nem jött be meg hogy az erejéből nem igazán láttunk kb semmit max akkor mikor harcolt az Anti-Monitorral. Egyébként a hangja tökéletes volt. Pont így kell hangzania egy Istennek főleg ha Isten haragjáról van szó. De valahogy kétlem hogy ő végleg halott lenne tekintve hogy még van 2 rész az Arrow-ból és 1-ben mindenképp benne kell lennie. Szóval valahogy tuti visszahozzák.

Az öreg Barry gyönyörű lezárást kapott és FÉNYÉVEKKEL JOBB megoldás volt mintha a mi Barrynk halt volna meg mert őt úgyis visszahozták volna. És így az öreg is szép kerek sztorit kapott.

Nem beszélve Oliverről aki szó szerint maga alkotta meg az Arrowverzmot ahogy egy “kolléga” írta az egyik kommentben.

Oliverhez még annyit hogy bár tuti visszahozzák de végre normális véget kapott. Most már nem lehet panasz arra hogy nem epic harc közben hal meg.

A csillag logó egyébként valószínű hogy a Super Friends-re utalás amit már többször is említettek és ugye a crossover végén hallhattuk is a Gleek majmócát aki ugye a Csodaikrek (Wonder Twins) pajtása. Őket láthattunk anno a Smallville-ben is amúgy.

Egy ilyen crossovernek egy TV szinten erről kell szólnia hogy kiszolgálják a nézőt mert pénz hiányában nem lehet ennél többet. Persze egyetértek hogy cringe meg cheesy volt elég sokszor de ahogy írtam már ennél több nem telik a CW-től meg igazából ez képregény sorozat egy tini csatornán és nem az HBO-n. Ez a velejárója.

Az egyetlen amit nem értek hogy miért tették a Doom Patrolt és a Titanst külön Földre mert azok elég szorosan kapcsolódnak egymáshoz.

Szóval összességében nem volt ez rossz, simán a legjobb crossover eddig, egy erős 7/10-et adok is rá mert az utolsó két rész felhúzta de nyilván aki úgy ül le elég hogy Blockbuster szintű dolgokat vár az csalódni fog. Plusz ez most nagyon jó kiszállópont is. Pl nekem ha a következő pár rész nem győz meg arról hogy itt most tényleg nagy változások lesznek.

Mate4182 - 2020. 01. 15. 20:30

az arrow epizoddal kuzdok mar egy oraja, sajnos parszor inkabb leallitottam netezni.

a cameo-ert jar a piros pont, azon eldobtam az agyam!

Necridus - 2020. 01. 15. 20:35

DarkEagle:

Azért azt tegyük hozzá, hogy Marv Wolfman is írta Marc Guggenheimmal együtt.
Aki egyébként ismeri, legalább névről, az egyből tudta, hogy ő az, mert a szánkba rágták, hogy ő MARV. De akinek nem mond semmit a neve, egy ártatlan rajongót látott bele a karakterbe.

Jesustomer - 2020. 01. 15. 21:02

Én itt be is fejeztem a cw dc sorozatait.
Botrányos volt, nem hiszem el, hogy egy ilyen jó történetet ennyire el lehet rontani.

motch - 2020. 01. 15. 21:28

Azt hiszem a cw túl nagy fába vágta a fejszéjét, a sztori tök egyszerű lehetett volna és érthető de úgy megbírták csavarni hogy senki ne értsen belőle semmit, néhány helyen meg legszívesebben ütöttem volna a fejem a falba akkora baromságokat hordtak össze. Teljesen súlytalan volt az egész arról nem is beszélve hogy a karaktereknek a fele tök fölösleges mondjuk batwoman, milyen kulcsfontosságú szerepe volt. A másik hogy Lex Luthornak a világmindenség pusztulásának kellős közepén is az jár a fejében hogy kiiktassa az ősellenségét komolyan?? Én amióta dolgozom megtanultam hogy szart nem adunk ki a kezünk közül de gyerekek én ilyen ocsmány CGI-t azt hiszem a kémkölykök 3 óta nem láttam, értem én hogy nincs rá pénz de könyörgöm cw ha nem tudjátok megcsinálni jóra ne csináljátok meg szarra. Számomra itt ért véget az arrowerse és biztosan nem kérek a jövőbelikből sem.

jessm - 2020. 01. 15. 23:13

Összeségében tetszett a crossover. Viszont tényleg kicsit bugyuta volt a megvalósítás. lehetett volna egy kicsit koherensebb a történet.
Gondolom Stephen Amell nem akart annyit serepelni és ezért volt minimalizálva a szereplése. Kár, érte el tudtam volna viselni egy kicsit több Spectre/ Olivert.

Sara/ Barry / Oliver jók voltak, Kara/ Kate is jól működtek, na és Lex/ Kara is jó volt, minden hiba ellenére.

Az utolsó részben fájó volt Oliver hiánya, és elég jól jelezte nekem , hogy nélküle nem igazán érdekel egyik show sem. Azért az elnök beszéde tetszett , hiába logikátlan.

Az easter egg egy kicsit sok volt, de leginkább Ezra Millert nem tudtam hova tenni. Plusz ez a Gleek végére minek kellett.

DarkEagle - 2020. 01. 15. 23:52

“Azért az elnök beszéde tetszett , hiába logikátlan.”

Egyáltalán nem volt az. Rebootolták az univerzumot és már mindenki tud a hősökről. Meg nyilván látták hogy mi történt. Egy óriás Anti-Monitort nem igazán lehet eltéveszteni. :D

Ezrával behozták ide a DCEU-t is ami eléggé epic mert ilyet még senki sem csinált. Gleek meg a Wonder Twins srácoké akik ugye a Super Friends csapat tagjai és gyakorlatilag az alakult meg a rész végén hisz a csillag az ő jelük.

Annatar - 2020. 01. 16. 00:02

J’onn J’onzz inkább a becsület (vagy tisztesség) paragonja szerintem :) A tisztelet mást jelent.

DarkEagle - 2020. 01. 16. 00:07

@Necridus: közben eszembe jutott miért változott meg a Speedforcban a képarány. Mert így mutatták meg hogy az filmes univerzum meg lehet hogy ez lesz az új külseje a SF-nak ami szerintem sokkal jobb amúgy mint a mi szokott lenni.

korum - 2020. 01. 16. 00:44

A titans és a Doom Patrol miért nem egy Föld?

mSO - 2020. 01. 16. 02:28

korum: mindkettőn van Doom Patrol, de más a Chief

DarkEagle - 2020. 01. 16. 02:31

@mSO ezt miből gondolod? Csak mert Chief-et nem láttuk. Érdekes elmélet lenne egyébként csak semmi értelme nem lenne. Valamit tuti terveznek az új évadokban mert más különben miért tették volna őket külön Földre?!

winnie - 2020. 01. 16. 05:17

“Ezrával behozták ide a DCEU-t is ami eléggé epic”

Egyrészt igen, másrészt az efféle apróságokat szerintem nem szabad túlértékelni.

jesustomer - 2020. 01. 16. 06:04

Darkeagle: miért kell megmagyarázni, hogy miért nem volt szar?
És miért épít ha be hozzák a dcu-t? Unalmas, csinálta már ezt a már fel is, felesleges lépés volt és teljes mértékben idiótán megoldva.

Mate4182 - 2020. 01. 16. 10:11

nem volt egyszerru de letuszkoltam az utso reszt is a torkomon … maradjunk annyiban hogyha a szemben ulo almos arcokat bamulom a metron, kb ugyanebben az elmenyben reszesulhettem volna… nem is tudom hol kezdjem

kezdem a pozitivumokkal mert azt konnyebb oszeszedni:

– Lucifer camoe
– Ezra cameo
– volt par jo poen (kulon tetszett a mikroverzummal kapcsolatos aggodalom a szerzoi jogdijjakkal :D)

ami negativum:

– miert kellett 5. resz? a 4. vegen megtortent aminek kellett, az 5. fele egy halal felesleges beeboo baromsagra ment el ami egyszer tok jol mukodott a legendsben de most baromi eroltetettnek ereztem. idohuzasnak hogy 5 reszesre huzhassak ezt a fost

– miota adjak at a Nobel dijjatt plafonba 20 ember elott (50% riport 50% ismerosok/kollegak) NATIONAL CITYBEN?????? pofam leszakad. azt megertem hogy ha a varos lazad akkor max 25 statiszta rohangal ugyanabban a parkoloban, de amikor oriasi crossover van meg Nobel dij akkor igenis cgi-ozzanak oda 200 embert ha mar fizetni nem tudnak ennyi statisztat (megjegyzem 1 million ott lennenek ingyen is ha lenne ilyen felhivas a social mediaban)

– hogy kell megolni ezeket a B kategorias dementorokoat? mert pl Sara volt hogy ketszer megutotte, a 3.tol robbant. a kisficko aki tok folosleges volt esa neve se erdekel, komolyan egy bicskaval rohangalt koztuk? szokas szerint koreografia egy 10 eves szipus remalmait idezik

– minek megmutatni karaktereket 5 mp-re ha aztan nem kapnak screen timet (Nate pl)

– minek szolt arrol az egesz evad meg az egesz crossover hogy elpusztul minden univerzum, de sebaj hisz Oliver mindenkit egyre rak ossze… ha aztan kiderul hogy cask van meg mindig tobb univerzum is. teljesen sulytalanna valt ez is

– szokas szerint mindenki szent tehen senki sem halando. (mostmar akkorse fogom elhinni ha vmi szereplo halalat belengetik ha kikerulnek forgatasi fotok a hullaval)

– Dig felesege miert let az aki (ismet, nem mutatattak annyit hogy laikus nezo megjegyezze a nevet) ha aztan nem csinalt semmit es nem is szerepelt tobbet

– tenyleg ez az a Badass Spectre akive Oliver vallt? pontosan ki o? mit tud? minek van o? miert ilyen a hangja?

– Kara miert rajongott ennyire Kate-ert?

ezeken felul a kommentekben is lattam jopar tok jogos kerdest amit hasonlo hangulatban irtak az iroik …

nalam a crossover 1/10 (kap egy pontot a cameok miatt meg mert Caity Lotznak jol all a 4szammal felpumpalt felso)

Mate4182 - 2020. 01. 16. 10:29

ja es meg vmi:

sirva konyorgom egy szavazat se legyen a het dumajan a

you have failed this universe -re mert ott mar tenyleg kinomban rohogtem fel

jesustomer - 2020. 01. 16. 10:40

Mate4182 kb leírta mi volt a baj a crossoverrel.
Sulytalan volt, mellette meg logikátlan is, szerencsétlen próbálkozás volt ez (is) a cw-től.
Kezdem azt érezni, hogy a képregény sorozatok nem nekem valók, legalábbis a dc sorozatai, mind a cw, mind a többi (watchmen, titans ide sorolható) túl van dramatizálva hozzáteszem tök feleslegesen.
Film szerű sorozatokat kellene gyártani, mint amit most fog csinálni a marvel, bár sztem eddig is ezt tették az agent carter-el meg az inhumans-el. Amivel nem azt mondom, hogy jó volt az inhumans mert nem (ellenben az agent carterrel ami zseniális volt a maga módján), csak felépítésileg eddig mindent vert a dc-nél.
Nem egy drama sorozatot akarok nézni, hanem egy néha vicces de nem cringe szinten, kemény vonalas dolgot.
A Shield ilyen, a Carter is ilyen volt, jó kis nyomozásokkal, nem mellesleg összeszedettséggel. Ezt várom a winter soilder-től is.
Pedig a dc-nél volt potenciál, flashpoint, superman behozatala, igazság ligája, multiverzum, crisis..
Pedig olyan frenetikusan jó volt a flash és az arrow 1-2 3évada.. Csak kell ez a fránya dráma. Bár nem tudom kinek.

Freelancer - 2020. 01. 16. 11:41

Mondjuk nekem az a legnagyobb kérdőjel, hogy aki nézi, ismeri ezeket az Arrowerse sorozatokat, az hogy a francba tud még fennakadni azokon a baromságokon, amik az egész történet eleje óta jelen vannak. Vagy én jövök olyan univerzumból, ahol ezek mindig is B kategóriás szarok voltak, egy kis bájjal?
Mindezt úgy mondom hogy nézem a sorozatok többségét.

kpeter - 2020. 01. 16. 11:54

Szerintem rém gyenge volt az összes rész. De úgy látom a kisebbséghez tartozom a véleményemmel. Totál gagyi és klisés volt az egész. Oliver is kaphatott volna értelmes befejezést a hókuszpókusz helyett. A CW sorozatok fő baja pedig sajna hatványozottan megmutatokzik a crossoverekben. Tele van mindegyik sorozat gyenge, lepkefing súlyú és totál nélkülözhető szereplőkkel, és kevés az igazán “karakteres” szereplő. Attól hogy ezeket a szereplőket összehozzák “egy fedél alá” még nem lesz epic, csak a képernyőn lesz egyszerre sok gyenge szereplő/karakter. Sok lúd sajnos nem győz disznót. Igazából az Arrow volt az egyetlen, amit szerettem, úgyhogy ha lement az Arrow utolsó két része, én kompletten kaszálom a CW sorozatokat.

Ravagedseducer - 2020. 01. 16. 12:07

Számomra a legjobb a Crisis crossoverben az hogy végre :D
A Batwoman kivételével nézem az összeset,nem számítottam nagy durranásra de még így is sikerült csalódnom. Egyszer sem kapott el az a “ez tényleg a világvége” hidegrázós érzés, szimplán unalmas és bugyuta volt számomra. Főleg az első és a legutolsó rész.

Annak is örülök hogy az Arrow-nak vége lesz, Flash, Supergirl, Legends, Black Lightning nézős marad még (főleg a színészek miatt, plusz 2 rövidebb évadokat hoz), de nem fogok elkezdeni egyetlen új DCs CW sorozatot, pedig szeretem Supermant. A kanáris viszont egyáltalán nem is érdekelne.

Sztem ezeknek a sorozatoknak mind az lenne jó ha 12-16 részt hoznának minden évadban. Legends általában müködik, az Arrow utolsó évada sem volt szenvedés.

Lehet ezzel egyedül vagyok, de nekem a kedvenc évadaim azok voltak, amikor írósztrájk miatt a legtöbb sorozat rövidebb évaddal jött és ez akkor ritka volt. (Pl: Supernatural; Desperate Housewives, Grey’s stb. De a Prison Break 3.évad is a kedvencem az összesből.)

PositiveRush97 - 2020. 01. 16. 13:57

Hát én eddig minden crossovert élveztem, de ezt most nagyon nem, a The Flash 6.évadának is első fele egy 0, szinte arra ment el az egész, hogy a crossovert felépítsék, tudtuk, hogy Barry nem fog meghalni, felesleges volt a rengeteg drámázás, már csak a végét vártam, maga a Crossover, az utolsó résznek volt talán olyan feelingje mint kellett volna az egésznek, nekem is egy nagy katyvasznak érződött őszintén az egész, a rengeteg cameoval, bár voltak jók azt nem tagadom, a mozis Flashért pacsi, Oliver halálával nem vagyok kibékülve, miért kellett megölni az elején aztán visszahozni úgy ahogy már több emberrel is tették, talán harmadszorra néztük ugyanazt, azért, hogy aztán ugyan csak meghalljon, nem tetszik, hogy az Arrow befejezése ennyire belefolyt már a crossoverbe, meg az se ami lett a sorozatból az eleje óta, annyira más, már túlzottan is természetfeletti persze régóta vannak ilyenek az Arrow-ban is, de már ez valahogy nem fért össze vele nekem, de minden esetre izgatott vagyok a többi sorozat jövőjéért, a Flash végre visszatérhet a normál kerékvágásba, jöhet az Arrow finálé bár nem tudom elképzelni ott mi lesz.

Tyberius06 - 2020. 01. 16. 15:18

Röviden: szar volt.
Viszont.
@Mate4182 egyik kérdésére válaszolva.
– minek szolt arrol az egesz evad meg az egesz crossover hogy elpusztul minden univerzum, de sebaj hisz Oliver mindenkit egyre rak ossze… ha aztan kiderul hogy cask van meg mindig tobb univerzum is. teljesen sulytalanna valt ez is

A multiverzum állandó és végtelen az első univerzum születésének pillanatától. Oliver kreált egyet (Earth-Prime), amire összerakta a CW sorozatokban felbukkanó karaktereket, ahogy fentebb is íráták megkreálta gyakorlatilag az Arrowverse-t, de ezzel párhuzamosan egy új multiverzium kezdett formálódni. Ez már nem ugyanaz, mint ami el lett pusztítva, hanem egy új.
Van az az elmélet és az egész multiverzumnak ez az alapja számos más sorozatban is, hogy minden ember minden egyes döntése gyakorlatilag egy elágazási pont és egy új párhuzamos valóságot generál.
Odaérsz egy zebrához, de épp pirosat mutat neked. Dönthetsz úgy hogy átmész a piros ellenére vagy vársz a zöldre. Ha átmész a piroson új univerzum, ha nem mész át a piroson az is egy újabb. Úgy döntesz átmész a piroson, de szétnézel előtte:
a) nem jön semmi átmész
b) nem jön semmi, de meglátod egy ismerősödet és odamész inkább hozzá
C) meglátod az ismerősödet, de csak integetsz és lelépsz
D1 – jött egy autó és elbaszott, meghaltál.
D2 – jött egy autó de nem baszott el, mert épp megállt
D3 – nem jött autó és átértél a piroson…

Nah de szerintem hiba volt részemről a hard pass a tavalyi crossoverre, mert kurvára nem értettem ki a fasz ez a Monitor meg a Book of Destiny meg ilyen marhaságok. Hogy Lyla-ból hogy lett az a teleportáló izé. Mivel csak a LOT-ot követem (meg most épp a Batwomant), és ők passzolták a tavalyi crossovert, így nekem is kimaradt. Viszont nézve ezt az 5 részt arra jöttem rá, hogy a legnagyobb bajom vele a tagoltsága. Mármint, hogy bele van építve az egyes sorozatok évadfolyamába. Sokkal jobban működne szerintem egy 6 részes event sorozatként rendesen felépítve, de függetlenül az egyes sorozatoktól. Mert így Crisis pt1 – Supergirl, Crisis pt5 – LOT etc… eléggé zavaros szerkezetett mutat.
A kameók jók voltak, Lucifer poén volt, Ezra is oké, nekem tetszett a Smallville-es jelenet is.
Összességében szar volt. A harc ezekkel a lebegő szellem-szarokkal tragikus volt. Most akkor a lövés, az ütés, a vágás az arcba fingás meg úgy minden kinyírta őket, csak annyi, hogy sokan voltak.

Asszem nálam a jövő évi Crossover megint hardpass lesz :D :D

Mate4182 - 2020. 01. 16. 16:50

Tyberius06 – koszi a valaszt, tetszett a pelda is, de igazabol ezt eddigis ertettem. az en problemam inkabb az hogy annak fenyeben hogy vegul cask annyi valtozott hogy van egy fold amin a legtobb szereplo van es vannak masok ahol mas musoro szereploi.

az igazi valtozas lenyegeben az hogy az arrowverse egy folder koltozott.

ami szinten teljesen oke… lenne

ha nem erre epitettek volna fel az idei evet crossoverestul, evadostul stb. nem erzem a sulyat az egesz: elpusztult minden univerzum, aztan lettek ujak ugyanugy.

ha a vegen egy fold marad azt mondom teljesen jo. igy hogy vegul a vegeredmeny kb ugyanaz (eddig se volt nagyobb problema meglatogatni egymast…)

de ertekelem a valaszba fektetett energiat :)

extra kerdes a nalam okosabbakhoz: Brendon Ruth tok ugy tunt az elmult par honapban hogy vegleg bucsuzik az arrowversetol. mint kb mindenki mas, neki se esett semi Baja. akkor o most marad vagy megy?

Necridus - 2020. 01. 16. 17:05

Mate4182:

Marad, aztán majd a Legendsből évadközben megy a feleségével együtt.

Mate4182 - 2020. 01. 16. 17:35

Necridus – kar ertuk. tok jo volt koztuk a kemia!

meg a Nate Ray paros is tok jol mukodott

DarkEagle - 2020. 01. 16. 17:58

Mate4182: A képregényben is így volt és értem a problémád vele de ahogy a képregényben itt is az egész lényege nem az hogy most hatalmas áldozatok legyenek, bár a képregényben volt azért pár komolyabb hanem hogy leegyszerűsítsék a szériákat mert már követhetetlenek voltak így jött a Crisis aztán utána a reboot. Persze azt nem mondom hogy most sokkal átgondoltabb lesz a CW univerzum csak hogy az alap szitu a képregényben sem másabb.

Amúgy én nem mondom hogy örülök hogy a Legendsből távozik Brandon meg a felesége de már nagyon kezdett kifáradni a karakter és ők is ezért lépnek le. Na meg helyette kaptuk Ryan-t aki az új Atom ugye. Vele behozhatnak tök jó dolgokat.

DarkEagle - 2020. 01. 16. 18:55

Egyébként most így agyalok azon hogy mivel Ezra féle Flasht és vele ugye a komplett DCEU filmes univerzumot behozták ide ez pontosan mit is jelent. Hiszen a rész végén nem láttuk hogy melyik Földet kapta a filmes univerzum. Az nyilvánvaló ugye hogy a két Barry a Speedforce segítségével kapcsolódott össze DE ugye az egész multiverzum elporladt és lett egy új de nem végtelen mert akkor tuti említették volna. Mi van ha ezzel most rebootolták a DCEU-t is valamilyen szinten? Mert most lehet hülyeség de pl a régi Zöld Lámpás film totál felesleges volt hogy kapjon saját Földet max poénos utalás hogy “hehe volt egy ilyen szar is.” és továbbra is létezik. :D De nekem fura hogy a DCEU-ról nincs infó. ÉS azért simán megoldhatták volna ugyan úgy mint a soriknál hogy bevágnak pár jelenetet pl az Igazság Ligája filmből mikor mind a hatan egymás mellett állnak az orosz földön vagy hol a fenében volt a harc. :D És ugye a “közelgő” Flash film még mindig Flashpoint lesz szóval ki tudja lehet tényleg eltörölték a DCEU-t? Amúgy menő lenne ha most ezzel lehetne majd néha ilyen átjárás.

Nem tudom mennyire igaz de az egész a WB ötlete volt amúgy hogy tegyék be Ezrát szóval ki tudja lehet tényleg azt tervezik hogy összekötik rendesen az összes DC világot. Ha ez így lesz akkor az sokkal nagyobbat fog ütni mint az MCU. De én már nem reménykedek. :D

Mate4182 - 2020. 01. 16. 19:22

de pl a régi Zöld Lámpás film totál felesleges volt hogy kapjon saját Földet max poénos utalás hogy “hehe volt egy ilyen szar is.”

szerintem ez cask azert volt hogy legyen +1.
nem szamit hogy szar volt a green lantern. fontos dc karakter es meno volt mutogatni hogy van egy ilyenjuk is a hard driven.

en szemely szerint ketlem hogy a warner ilyen volumenu donteseket bizna egy cw musorra, hogy aztan cask az tudjon errol aki nezi a cw sorikat, es meg plusz ossze is tudja rakni a dolgot.
mert hogy hivatalosan ugy nyilatkozni hogy: dehat mar elmagyaraztuk a cw-n a crossoverben – sosem fognak
de meg sem probalok olyannak tunni aki erti mit muvelnek a warnernel dc ugyben…

Necridus - 2020. 01. 16. 20:09

A Green Lantern kikacsintás egyszerűen Marc tisztelgése Greg Berlanti felé (szerintem), ugyanis közösen írták a filmet anno. Kb mint Marv Wolfman szerepeltetése, ez is olyan jelentéssel bírt. Ez csak úgy létezik, megmosolyogtat, de valószínű sosem fogják kihasználni.

A DCEU kapcsolat meg szerintem annyi, hogy ahogy Barry járkál majd az időben, úgy ez is egy állomás lesz valahogy. De hogy ez az event a DCEU rebootját (is) jelentse, azt én is kétlem. Előbb működne ez fordítva, hogy a film rebootolja a sorozatokat, hiszen azt többen nézik meg, többen értesülnek az eseményről. Így meg a csak filmnézőknek totál zavaros lenne (már annak, aki várja a continuity-t a filmektől).

gV17 - 2020. 01. 16. 20:37

Mate4182-vel egyetértek ez így túl súlytalan lett.
a DCEU-t meg nem tudom elfogadni, hogy idekerült hiába Ezra

DarkEagle (hamár szóba hoztad a képregényt)

“..egész lényege nem az hogy most hatalmas áldozatok legyenek, bár a képregényben volt azért pár komolyabb..”
mondjuk ki Marv megölte Karát, Barryt és Helenát csak akik nekem igazán fájnak. ha én akkor lettem volna annyi ídős mint most, tuti széttépem a CoIE #7 kiadást és többet nem nézek a DC felé “megköszönve” a munkájukat ami egyszerűsítésért tettek. meg azt amúgy is a hajukra kenhetik lsd. (nekem fontos karakteren keresztül) Power Girlel majd’ 20 évig tököltek a származását tekintve. na meg most itt vagyunk 35 évvel később és bonyultabb a DC universe mint valaha: Convergence, Dark MV (erre aztán végképp semmi szükség nem volt) meg most a JL beli történés + Doomsday clock.

DarkEagle - 2020. 01. 16. 22:06

@Ayrons: Nmondhatod hogy részrehajló vagyok mert a DC-t is elég sok miatt szidom elég csak benézni a Flash vagy Supergirl topicba pl. :D És ezt a Crossovert sem védem csak ennél el tudom engedni a baromságokat könnyebben mint egy saját sorozatnál mert itt elviszik a gyermeki énemnek szánt easter eggek meg hasonló fanservice-ek.

Amúgy nyilván a DC közelebb áll hozzám hisz velük kezdtem de azért a Marvelnél is van bőven kedvenc de valahogy nem tudom őket szeretni azok után hogy folyamatosan kinyírják a kedvenceimet lásd: Cloak and Dagger, Neteflix sorik, Runaways, Agent Carter és a SHILED-et is jól elcseszték.

És ismétlem egyetlen szóval sem mondtam hogy ez jó lesz csak egyszerűen nem tudom elengedni a reménykedő énemet hogy hátha a DC/WB is csinál végre valami hasonló nagyszabású dolgot mint amit amúgy animációs fronton évtizedek óta csinálnak.

@gV17: Igen ezzel teljesen egyet tudok érteni. A Crisis azért született meg hogy egyszerűbbé tegye a képregényes univerzumot de igazából ez nem történt meg. Legalábbis nem úgy ahogy ők állítják. Igazából a Rebirth széria sem olyan hű de egyszerű. Nem olvasok mindent már ott sem mert egyszerűen annyi minden van hogy képtelenség követni meg mindig is csak a kedvenceimről olvastam. Mondjuk nekem a Dark Multiverse tetszik meg a JL beli történések is na meg a Doomsday Clock is. Aminek elvileg nem sokára értelmet kéne nyernie. Vagy lehet már meg is történt, mondom kicsit le vagyok most maradva szóval lehet már kiadták az utolsó számot amiből minden kiderül. De az tény hogy nem lett sokkal érthetőbb az univerzum mint anno volt. :D

Mondjuk nem tudom mert akármennyire is a DC a favorite-om a Marvellel szemben nem rémlik hogy a DC-nél lett volna olyan halál ami sokkolt volna úgy mint anno Gwen Stacy a Pókemberben ugye. Bár az is tény hogy azt 12-13 évesen olvastam szóval.

Konen - 2020. 01. 16. 22:14

Imádom a szuperhősös cuccokat ,de ez a crossover konkrétan elvette a kedvem a továbbiaktól.
Arrow 1-2évada kb a top szint erre amilyen irányba vitték az fájt, oké áldozza fel magát Oliver ,de ne így bakker….jóval földhözragadtabb módon kellett volna szerintem,vele kezdődött minden erre kb vicc és kiábrándító volt.
Cameok adták,de ha azokat kivesszük akkor ez egy katyvasz dolog volt.
fuuu de csalódtam most…

winnie - 2020. 01. 17. 05:17

“Egyébként most így agyalok azon hogy mivel Ezra féle Flasht és vele ugye a komplett DCEU filmes univerzumot behozták ide ez pontosan mit is jelent.”

agyalni??? de ez olyan, hogy ülsz és közben erősen gondolkozol, táblára firkálsz?

semmit nem jelent. pont annyit, mint brandon routh vagy a többi cameo más filmekből vagy sorozatokból. (elég nagy bajban lennénk, ha minden hasonló kikacsintás, easter eggnek csak 10%-a bírna jelentőséggel az összes sorozatra nézve. és nem csak azért, mert mire lesz esetleg flash-mozifilm vagy bármi, addig ez a sorozat már lehet, hogy nem is lesz. a sok világnak köszönhetően következmények nélkül bármit meg lehet tenni.)

eleve, aki odáig eljut, hogy tévét (mármint TV-t, országos csatornájat) akar mozival komolyabban összekapcsolni, az elég hamar áthidalhatatlan logisztikai problémákba ütközik átfutási idők meg minden más kapcsán.

Ayrons - 2020. 01. 17. 07:05

Még a Marvelnel se nagyon működött, majd most fog változás lenni Feige miatt.
Kvázi a Disney +sorozatai a 4.fazis filmje. Konkrétan a Wanda sorozat a Strange 2 előzménye lesz.
Warner ettől messze van.

Yooha - 2020. 01. 17. 08:37

Én ezt…nem értettem.

Szóval Mar Novu visszement Az Idők Kezdetére (volt légkör?), ott véletlenül megkaparta a tapétát, és ettől az bepirosodott, átjött az Antimonitor, aki az anyag-légkörben nem semmisül meg egyből E=mc2 energiát leadva, vagy ez nem Az az antianyag?
Hol volt Anitmonitor 150 milliárd évig? Az utolsó kétszáz évben befalazva, de előtte?
Az Idők Kezdetén hol volt a kavicsbánya a dementorokkal?
Mit ettek Supergirl-ék hónapokig a téridőn kívüli állomáson?
Ha Oliver újrateremtette az univerzumot, ő miért nincs benne? Miért emlékeznek a paragonok a korábbi felállásra?

Az univerzum reboot jó ötlet, több crossover lehet, de a kerekazstal mire kell? Majd Nagyobb Válságok idején körbeülik és megvitatják a dolgokat? Minek hozzá asztal? Nincs egy kivetítő, vagy tábla, amin lehetne vázolni a szitut.

jesustomer - 2020. 01. 17. 09:01

De kár, hogy ide jutott a dc sorozatok terén..
Nincs több watchmen, se a mocsárlény, a titans egy lóhúzta áram feszültség nélkül, a supergirl sose volt jó (szerintem), batwoman se, most jön superman bácsi aki annyira interesting mint egy tál leves, hozza a feleségét meg a 2 fiát, meg jön ez a stargirl..
Aaa. Légyszi valaki fentről kaszálja el a sorozatokat, a tv-s univerzumot törölje el, adja el a warner egy másik gyártónak és legyünk túl a dolgon.
30 év múlva meg majd mutogatom az onokáknak ha nem halunk ki, hogy a 20as éveimben ilyenekkel rémísztgetett a warner meg az alatta lévő cw.

Mate815 - 2020. 01. 17. 09:12

Ez egyszerre volt epic és über gagyi :D Azt hiszem megnézem még az Arrow utolsó 2 részét aztán kaszálom az összes CW-DC sorozatot, ez egy jó kiszálló pont lesz. Lehet majd pár év múlva visszanézek.

Jesustomer - 2020. 01. 17. 12:03

Mate815: 3 évet én is kihagynék, de addigra sztem ezeknek a sorozatoknak is egytől egyig vege lesz

Mate4182 - 2020. 01. 17. 13:26

Yooha

es tenyleg ezt el is felejtettem irni. abban a 3 honapban sem enni, sem inni, sem szarni, sem tusolni, sem atoltozni nem tudtak. ez nem feltetlen idealis

amugy cask hogy taptalajt adjak kicsit DarkEagle otletelesenek :D

az kizart hogy a dceu barmin is valtoztasson egy CWs musor miatt. viszont azt mar el tudom kepzelni hogy ez az ezras cameo benne legyen a Flash filmben is, cask Exra szemszogebol.

DarkEagle - 2020. 01. 17. 17:04

Az egyetlen amiben van valami az az hogy tényleg ott voltak több hónapot és nem tértek ki rá hogy mit is ettek vajon mert nyilván nincs Meki. :D Egyébként annyira egyszerűen ki tudták volna ezt magyarázni elvégre a Legendák térben és időben utaznak sőt kiderült hogy univerzumok közt is. Valahogy küldtek volna jelet a múltba hogy jöjjenek értük és aztán kézcsók. A múlt még létezik attól hogy a jelenben eltűnt minden univerzum. Ezt ha tovább gondoljuk akkor bele lehetne kötni abba is hogy Barry pl miért nem utazott vissza a múltba hiszen tudott futkározni és a Speedforce is megvolt ergo simán elugorhatott volna a Mekibe. :D

Egyébként J’onn-t, Karát és Clark-ot még ki lehetne magyarázni mert ők elvannak kaja nélkül évekig is akár, Lexnél sosem tudni mi van de a többiek FŐLEG Barry az már tényleg érdekes mert neki mindig rengeteget kell ennie hogy tudjon futni. De ilyen baromságokon én már nem akadok ki és egyébként mondhatjuk hogy ez jó dolog mert mikor nem kezdek el ilyen hülyeségeken agyalni az azt jelenti hogy leköt annyira a sorozat hogy ne agyaljak. Ezt a saját sorozataikban általában nem érik el, rád gondolok Flash és Supergirl. :D

Ami a Mar Novut és az Anti-Monitort illeti. Elég jól elmagyarázták még ha nem is szájbarágósan. Novu ugye időutazó tehát az univerzum keletkezéséhez utazott az volt az a zöld trutyi de mivel érintkezett az univerzummal akaratlanul is létrehozta az Anti-Monitort aki egyébként ő magának a fordított verziója, innen a név is ugye meg az egész szerkója is tök ugyan az. Ez pont ugyan az mikor Barry anno megakarta menteni az anyját és létrehozta Reverse Flasht. Csak ott nem saját magából lett hanem az akciója miatt vált azzá RF aki lett.

A világ ahol voltak pedig az Anti-Multiverzum ezt el is mondják a részben. Az Anti-Monitornak saját multiverzuma volt és nyilván még mindig meg is van. Őt sem lehet elpusztítani egyébként ezt is elmondja Olivernek. Meg a képregényben is visszajött állandóan. DE nagyon remélem hogy amíg nem jön Batman nem veszik elő újra mert Batman nélkül nem akarok látni Morbius székezést. Morbius egyébként a neve az Anti-Monitornak de ezt is elmondták asszem.

Az hogy hol volt az Monitor olyan sokáig elmondták asszem még a tavalyi Elseworlds crossoverben de ha nem akkor a nevéből kitalálhatod hogy figyelte az univerzumot és kereste az Anti-csókát. Ez a Monitorok feladata egyébként. Ez se nagyon volt mondjuk szájba rágva.

Oliver azért nem élte túl mert kellett egy áldozat ahhoz hogy létrejöjjön az új Multiverzum. De úgyis visszajön majd valamilyen formában mert A Spectre nem egy elpusztítható létforma. Ráadásul Oliver gyakorlatilag nem is élt hiszen csak a szelleme volt ott a testét feltámasztották Barryék ugyebár. Szóval ez is eléggé WTF ha így belegondolnék. Gondolom nem sok időutazós cuccot nézel mert akkor tudnád hogy miért emlékeztek a Paragonok a történtekre. Bár ezt szájba rágták. Azért mert ők részei voltak a változásnak. Szó szerint az ő erejük került bele az új Multiverzumba. Oliver mondta is hogy nekik kell meggyújtani a szikrát amit ő teremt majd. Azért volt az a suta jelenet mikor mind a heten bámultak az égre.

Az amúgy nagyon Dragon Ball-os volt, már csak az hiányzott hogy felemelt kézzel kiabálják hogy Goku szívd az erőnket és csináld a Genki damát. :D

“Az univerzum reboot jó ötlet, több crossover lehet, de a kerekasztal mire kell? Majd Nagyobb Válságok idején körbeülik és megvitatják a dolgokat? Minek hozzá asztal? Nincs egy kivetítő, vagy tábla, amin lehetne vázolni a szitut.”

A Liga nem csak akkor szokott összejönni mikor valami gebasz volt hanem elég sokszor összeültek megtárgyalták a különböző eseményeket tervezték hogy mivel lehet ELŐRE kivédeni valamit, így jött létre egyébként az Őrtorony is az űrben pl. De ha nem ismered őket kár ragozni. Amúgy ez az oka annak hogy örülök hogy egy Földre kerültek és EZ az EGYETLEN oka annak hogy kapnak a sorozatok még pár rész esélyt hogy mit terveznek a Crisis után mert ha tényleg csak akkor találkoznak amikor nagy harcok lesznek akkor totál felesleges volt az egész Crisis és akkor szépen megy a levesbe mindenki nálam is.

Fekete Richard - 2020. 01. 18. 13:23

Azért az egy érdekes felvetés a crossoverre nézve hogy ha elméletileg minden megsemmisült, és elpusztúlt, egy földön kívül amit Oliver teremtett (amire ő úgyebár nem térhetett vissza (tehát lényegébe nem is létezett) legalábbis a földön élök tudatába, akkor ha ez alapján erről a földről megyünk át 2040-be (mivel feltételezük hogy minden elpusztúl) akkor visszatekintve Mia Smoke karakterére, hogyan is élhet a jövőben, mikor az új világban ami létrejött csak az apja nem létezett? Én nekem ez a része kicsít zavaros.

DarkEagle - 2020. 01. 18. 22:15

Fekete Richard:

Ami Miát és Olivert illeti. Mia már rég megszületett a Crisis előtt hiszen tavaly évad végén született meg. Aztán vitte el Olivert Mar Novu. Szóval neki már nem kell az apja hogy ő létezhessen. Egyébként meg mindent rebootolt Oliver szóval ki tudja hogy vele mi lett. De az tény hogy reboot vagy sem Oliver előélete megmaradt és tudják az emberek hogy ki volt ő. Oliver nem élő ember volt mikor rebootolt mindent hanem szellem szó szerint. Nem csak azért mert Szellem a Spectre magyar neve. :D A valódi testét ugye feltámasztották szóval azzal nem tudni mi lett majd nyilván kiderül az Arrow utolsó két részéből. Bár nem hinném hogy bárkit is meglep de a Miát alakító Kat lenyilatkozta hogy az Olicity fangirlök örülhetnek mert happy end lesz a vége a kapcsolatuknak.

Amúgy a Spectre, aki ugye jelenleg Oliver, teljesen más dimenzióban létezik szóval szerintem nyilvánvaló hogy nem tűnt el igazából max átkerült egy másik létsíkba. Gondolom így fogják majd mindig visszahozni Olivert is egy-egy cameo-ra.

FhrtZ - 2020. 01. 19. 11:44

Iszonyatosan összecsapott volt már ez az egész, hiába már jóval több anyagból kellett dolgozni, és ez meg is látszik az egészen.
Több epizódon keresztül készülnek a világ elpusztulására, ami csak elpusztul nem tudják megmenteni, majd az újban pillanatok alatt kitalálnak egy bombát amivel véget vetnek az egésznek hátjó.
Amúgy ha má Lex az igazság paragonja ugyebár,és ezek a lidércek őket támadták, hol is volt az utolsó részben? Ölelgette valahol a Nobel díját és ennyi? Ez kicsit furcsa volt.
Második érthetetlen dolog, mindenki szerepelt benne happy a családdal stb, és akkor hol volt Barry és Iris nagy találkozása,, ölelgetése, hogy mégse ő tűnt el? Konkrétan 2 nap telt el, és fel se kereste vagy mi? Vagy ezt tartogatják a következő flash epizódra, hogy Iris otthon várja őt immár a megszületett lányával? :DDD

toxi - 2020. 01. 19. 11:58

Piszok vicces volt mikkor egy fél “filler” rész után (Beppo) a hősök összefogva, ismét nekiveselkedtek lenyomni Anti Monitort a hátsó kertbe.Azt az Anti Monitort akinek a legvégső harcba a fő fegyvere az volt hogy bazi nagyra tudott nőni. :D

DarkEagle - 2020. 01. 19. 16:14

“Vagy ezt tartogatják a következő flash epizódra, hogy Iris otthon várja őt immár a megszületett lányával?”

Nézd meg a kövi rész előzetesét. Én nagyon de nagyon örülök hogy Iris nem rontotta a levegőt. Főleg az előzetes után. Konkrétan azért rinyál az előzetesben mert Barry életben maradt és ő ezzel nem tud mit kezdeni. És inkább elmegy bűnözőket hajkurászni mert nem akar megint kis hercegnő lenni akit megment a lovagja. Röhejes ez a nő. Remélem eltávolítják főleg a JR Smith-es eset után bár kétlem. Ha a Crisis közben nem cserélték ki akkor már sose fogják pedig a Crisis lett volna a legjobb pont arra hogy végre megkapjuk az igazi Iris-t és nem ezt a bohóc nőt.

Amúgy szerintem a készítők is érzik ezt hiszen a végén is ugye nem vele hanem Cait-el volt mikor az elnök beszédet mondott.

Denisa - 2020. 01. 19. 21:01

Bocs srácok, de számomra a LOT utolsó 2 perce gyakorlatilag mindent vitt, ami miatt nézem az egész Arrowverse-t és fogom is még egy darabig:

SPOILER:
-Mégis milyen gyakran van dolgunk világvégével?
Arcok somolyognak.
-Nyugi, tavaly én voltam az újonc.

Bakker, azok a fejek!!!

Batwoman/Batlady szuper volt végig, minimál dráma, abszolut toppon éééés összerakták Karával, akivel remekül működik a társias kémia.

Barry-n látszik, hogy elvesztette a másik énjét Oliverrel. Ő akkor működik igazán, amikor Oliverrel és Karával együtt nyomják. A tavalyi crossover e szempontból fullos volt számomra, kijött Grant gyermeki énje, az arcán játszottak az érzelmek, hogy egy kicsit ő lehetett Oliver Queen, míg Stephen, Barryként esetlenkedett, de mindezt aranyosan és nem kínosan tette. Most hiányzott, hogy Barry küzdjön Oliverért.

Kara jelenetei Kate-tel teljesen átjöttek, ahogy a 2. részben mentek Batmanhez. Mint ahogy a komolyabb drámázást és mentési kényszert leszámítva is, egész jól működött. Bár Lexet az első adódó lehetőségnél kivágtam volna a zsilipen keresztül.

Fekete Villám nagyon beleillik a csapatba, gyakorlatilag minden komolyabb feszkó nélkül szépen alkalmazkodott, bevallom az eredeti sorit kaszáltam, de itt fogom követni, ha szerepelni fog legközelebb is.

Amit nem értek, és remélem, hogy előkerülnek:
Mia, William és Connor. Hova tűntek hirtelen?! Remélem maradnak, és William lesz az új Megfigyelő. Az Arrowban már nagyon jól működtek.
Iris nem hiányzik, nem is baj ha véletlenül elveszett menetközben, de Wally előkerülhetne.
Mellesleg Miával együtt Constantine is elpárolgott, azért ő jó lenne ha visszakerülne. Határozottan új színt hozott a LOT-ba, kár lenne érte.

Maga a crossover valahogy kevésbé volt jól megszerkesztve, mint a korábbiak, de nem volt annyira rossz, leszámítva, hogy Oliver a szokottnál picit többször halt meg.
Összességében maradok az Arrowverse-nél, ahhoz nagyon durvát kell elkövetniük, hogy ilyen előzmények után kaszáljam a sorikat :)

Necridus - 2020. 01. 19. 21:41

Denisa:

Akkor ennek örülni fogsz: Wally pár epizódra visszatér a Flashbe, Constantine pedig marad a LoT-ban.

Animefan - 2020. 01. 20. 03:20

Na megnéztem az utolsó részt ennek, valami botrányosan rossz volt. Bőven elég lett volna ebből 4 rész, felesleges volt 5. Az egész story nem tetszett és annak a megvalósítása. Na anti monitor nevetséges főgonosz volt. Semmit nem tudtunk meg róla miért csinálja, na meg utolsó részben óriássá változik, ez most komoly? Előtte mindent levédett pajzzsal és visszalötte rájuk és óriássá változik hogy semmit ne tudjon kezdeni a hősökkel XD . Akkor Oliverrel való harc az mi volt? 0 volt. Nem kell ide effekt, harcoltak volna két kézzel, jól bemutatva , de nem. Meg az árnyékdémonok semmilyen fenyegetést nem jelentettek. Ja meg legjobb hogy a végén kiderül ugyanúgy van multiverzum meg több föld XD Oliver halála is akkora kamu,olcsó megoldás volt, már röhögtem, hogy komolyan ennyitől meghalt, meg hogy az írok komolyan azt gondoltál epic halál lesz az? Nem is írok többet, mert felesleges ezeket a cw képregénysorozatokat nézni, mert megvalósításuk és történetük, nagyon nagyon gyenge. Daredevil, Titans, Gotham, Mocsárlény csak néhány sorozat ami messze felül múlja ezt a cw féléket.

yosha - 2020. 01. 20. 11:04

Megnézve. És részemről is viszlát Arrow-verse. Ennél sokkal prémiumabb anyagot futnak máshol. És nem a megvalósítás, hanem a sztori, annak már semmi köze a több évtizede stabil karakterekhez, eredeti képregényhű figurák csak cameózgatnak, borzalmas Superman, szeméttelepen harcoló antimonitor. Egy metróalagútban rejti el egy 40 nm-es szobában az antimatter cannont. Ki kellett volna írni az elején, hogy NYOMOKBAN CRISIS ON INFINTE EARTHS-t TARTALMAZHAT!!!

Oliver halála meg mekkora endgame nyúlás már. Isteni erőt kap, feláldozza magát, fej oldalra bicsaklik. Annyira hozzá nem illő és súlytalan volt az egész, hogy ennél még az is jobb lett volna, ha egy egymást csapkodós koreográfia alatt leszurják az utcán.
Diggle-ből meg jól nem lett Green Lantern, jó hiába vezették fel egy éve. De ez a Flash halála dolog. Barry fosik, mindenki sír, hogy meg fog halni. 90s Flash beugrik helyette. Ja, oké. Visszamegy Iris-hoz: “jé nem haltál meg még!!!” “nem, nem, 90s flash volt, aki technikailag a faterom” “ja, oké”.

Állatira félre van castingolva a pocfejű Lex Luthor. És ő lett volna jóól kitekerve az Alexander Jr. figura?

Régen első évadaiban jó volt ez az egész, de semmi se tarthat örökké, én búcsúzom ettől. Kicsit haragszom.

Theo - 2020. 01. 21. 15:14

Többség már leírta a főgondokat, így ezeket csak röviden. Gagyi volt, ja, de nem a CGI, az ilyen szinten ez. A harcok, igen, de itt mindig is ez volt, vannak a szuper emberek, mégis a normál emberek is ugyanannyit érnek, hadonásznak, lövöldöznek, alap ettől gagyi az egész, de ezt is megszoktuk, ez van. És valóban az egész sztori is gagyi volt, ami szintén nem nagy újdonság, de azért mégis, az előzőekhez képest jelentősen romlott.

Az én problémáim.
Batwoman hogy lett Batlady, véletlen elszólás és bennhagyták?
Batwoman ugye volt az előző krízisben, ami a sorozatában semmi említést nem kapott, mintha meg se történt volna, nem is igen lehetett rá lehetőség, pedig megtörtént, mert most utaltak is rá. Ugye az nulláról indult, de nem telt el annyi idő a sorozatában, olyan cselekmények nem voltak, amik a kríziskori állapotot lehetővé tehették volna.
Dobálóztak itt karakterekkel, többség persze a fanoknak és aki mindegyik sorozatot követi az tisztában lehetett ki kicsoda. De én néha elgondolkoztam ezen azon, Corrigan is rémlett a név, hogy a Constantineban volt, de hogy ki is volt ő, arról már gőzöm nincs, főleg hogy akkor miért nem tudta ugyanaz a színész játszani. Ilyen jeleneteknél azért kicsit magyarázhattak volna, mondjuk John is ott van, és pár rövid sort elhadar hogy mi merre.
Vagy ki volt Batman, valami régi sorozatban ő volt?
Nekem a film Flash nem volt meg, szóval ott se értettem mi van, csak hogy itt már olvastam róla. Ilyen szempontból bőven lehetet volt több részben is a cselekmény, főleg hogy sok szereplőt elküldtek lényegtelen dolgokra is, amire sok idő ment el. A különböző sorozatok karakteri között lehetett volna több párbeszéd az adott helyzetről. És a legendák fele megint kimaradt, ők is kaphattak volna jeleneteket. Viszont hihetetlen volt hogy Diggle szinte mindenhol ott volt, majd egy rész az ő vergődése volt.
Ja és hogy behoztak egy totál új szereplőt egy paragonnak, alap Supnatural húzás, hát annak se volt semmi értelme, ha már, akkor inkább Dean-t kellett volna, ő bőven hozott volna pluszt és mi poén lett volna.
De legalább Ashley Scott cameonál azért felnevettem, nem a Birds of Prey ugrott be, mivel az is kimaradt, hanem a Jericho összefoglaló videója.

Silver - 2020. 01. 21. 17:41

Az utolsó 2 rész… valami eszméletlen volt! Az az Ezra cameo teljesen off-guard ért, nem hittem a szememnek. Az eddigi legjobb crossover. Alig várom, hogy lássam mennyit változnak ezáltal a sorozatok.

korum - 2020. 01. 22. 06:45

” Alig várom, hogy lássam mennyit változnak ezáltal a sorozatok.”

LOOOOOOOOOOOOL

Mate4182 - 2020. 01. 22. 18:06

Silver – gondolom te megegyezel a holggyel aki a feliratot is kesziti a Flashez (es ezernyi mas dologhoz! ezuton is emelem a kalapom!) Oszinten szolva meglep a dolog amit felvetettel es ezt most mindenfele tamado szandek nelkul irom:

ha valaki, akkor te tudhatnad a legjobban hogy erre nincs tul sok esely :/

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz