login |

Hírpéntek – Inside No. 9 6. évad! Mindhunter-kasza?

2020. 01. 17. 09:05 - Írta: winnie

37 hozzászólás | kategória: hírek, ,

  • Mai magyar premier: A móló 2. évad + tévés premier: A dolog folyamatban 1. évad, Britannia 2. évad + AppleTv+: Little America 1. évad + Netflix: Szexoktatás 2. évad (SZINKRON!), A hip-hop története 4. évad, Ezt jól kisütöttük! – Németország 1. évad, Ares 1. évad + holnapi premier: Gumball csodálatos világa: Darwin évkönyve 1. évad, Kung Fu Panda: A végzet mancsai 1. évad
  • Premier: Diary of a Future President S1, Everything’s Gonna Be Okay S1 (dupla!), grown-ish S3, Hometown Homicide S2, Richard Hammond’s Big S1 + Finálé: Servant S1
  • Teljes évados premier: Ares S1 (Netflix), Sex Education S2 (Netflix), Little America S1 (AppleTv+), Afsos S1 (Amazon), Nailed It!: Wer kann, der kann! S1 (Netflix), Just Add Magic: Mystery City S1 (Amazon), Hip Hop Evolution S4 (Netflix)
  • Új standup-különkiadás: Rob Delaney: Jackie (Amazon), Russell Peters: Deported (Amazon)
  • Magyar premier – AMC: 02.20 Preacher (Preacher) 4. évad
  • Magyar premier – HBO GO: ősz A szolgálólány meséje (The Handmaid’s Tale) 4. évad
  • Magyar premier – Cartoon Network: 02.17 Totál Drámaráma (Total Dramarama) 1. évad (folytatás)
  • Új a magyar Amazon-on: Chicago Fire 1-4. évad, Chicago PD 1-4. évad, Law & Order: SVU 8-11. évad – viszont lekerült a Law & Order: SVU 5-7. évad
  • A Cinemax és a Facebook Watch is le fog állni, illetve vissza fog venni az eredeti sorozatok készítésével/ből, ami természetesen a függőben lévő sorozataikat igencsak érintik, negatív előjellel. A Cinemax nem lesz része az HBO Max-os kínálatnak (tehát a sorozataik sem), míg a Facebook Watch inkább a nemszkriptelt tartalmakra fog koncentrálni.
  • Lehet, hogy több helyen megírják, hogy a Netflix elkaszálta a Mindhunter-t, de valójában nem kapott kaszát – de mivel nem akarták “fogva tartani” őket, így a színészek szerződéseit felbontották, bárhova elszerződhetnek. (Ha lesz is folytatás, akkor csak jóval később, mert David Fincher most mással foglalkozik. Amikor meg rá fog érni, ki tudja, hogy a színészekkel mi lesz a helyzet.)
  • Az ABC tárgyalni tervez Kevin Feige-vel, a Marvel Studios fejével egy esetleges szuperhősös sorozat kapcsán, ami országos csatornás lehetne.
  • Spinoffot kap a Father Brown. A BritBox rendelte be a The Sister Boniface Mysteries című krimisorozatot Lorna Watson főszereplésével 10 részre, Jude Tindall készítésében – a főhős apáca karaktere a Father Brown – 1×06-ban szerepelt, nem tudom, hogy az állandó nézők mennyire emlékeznek rá. A könnyed stílusú sorozat a borkereskedő és helyszínelő apácát fogja követni, aki magas IQ-ja, törvényszéki végzettsége és fullos laborja révén segít a nyomozóknak.
  • 6. évados Fear The Walking Dead-spoiler? Vagy csak félrevezetés? Akárhogy is, ez a hivatalos Twitter-re kitett kép egy újabb The Walking Dead-es szereplő átugrásával kecsegtet. A legfelső kommentek persze mind nemtetszésüknek adnak hangot.
  • A Peacock Saved by the Bell-felélesztésében csak fog szerepelni (egy kicsit, 3 résznyit) Mark-Paul Gosselaar (Zack), valamint Tiffani Thiessen (Kelly) is – plusz Gosselaar kap executive produceri kreditet is.
  • John Ridley fogja írni és rendezni a Showtime által nyáron berendelt egyelőre még cím nélküli zenei drámát, aminek Alicia Keys és Benj Pasek is executive producere.
  • A CBS tavasszal újabb főműsoridős Price Is Right-különkiadásokkal fog jelentkezni.
  • A BBC Studios 23,5M dollárt tervezett kasszírozni 2019-ben a sorozatos koprodukcióik révén, azonban csak ennek a fele realizálódott.
  • Az Elite 3. évadja márciusban érkezik a Netflix-re.
  • Ebben a Deadline-cikkben el lehet olvasni, hogy melyik 40 amerikai kábelcsatorna volt a legnézettebb 4+-ban és 18-49-ben 2019-ben. 4+: 1. FOX News, 2. MSNBC, 3. ESPN, 4. HGTV, 5. USA, 6. Hallmark, 7. History, 8. TLC, 9. TBS, 10. Discovery, valamint 18-49: 1. ESPN, 2. USA, 3. TBS, 4. TNT, 5. TLC, 6. Bravo, 7. A&E, 8. MTV, 9. Adult Swim, 10. Discovery.
  • A BBC berendelte az Inside No. 9 6. évadját.
  • Sera Gamble, a You készítője beszél a 3. évados tervekről, valamint arról, meddig mehet még a sorozat.
  • Erica Messer, a Criminal Minds showrunnerje beszél a sorozat évadkezdéséről.
  • Még egy kis merengés a Vikings előző heti epizódjáról, az áldozat és a készítő beszél a történtekről – itt is.
  • Vendégszerep: Mike Epps – Stumptown, Hugh Dancy – The Good Fight (visszatérő), Tony Danza – Outmatched,
  • Egy Index-cikk a The Witcher magyar forgatási helyszíneiről.
  • Meghalt Chuy Bravo.
  • Új sorozat: Wireless – Quibi, készítő: Zach Wechter és Jack Seidman (előbbi a rendező is), executive producer: Steven Soderbergh, főszereplő: Tye Sheridan, thriller egy önimádó főiskolásról, aki a colorado-i hegyek között ragad (konkrétan egy balesetező autóban), és egyetlen túlélési remény az az eszköz, aminek használatát kvázi egy életen át tanulta: az okostelefonja. Ami egyébként vészesen kezd merülni.
  • Új sorozat: Almost Fly – TNT Serie, német, 6 rész, készítő és rendező: Florian Gaag, 1990-ben, a Berlini Fal leomlása után játszódó történet három iskolai osztálytársról, akiknek az élete teljesen megváltozik, amikor egy közeli amerikai katonai bázisnak köszönhetően megismerik a hip hop zenei műfaját.
  • Pilotszkript: Fish Out of Water – Amazon, komédia, készítő: A.D. Miles, executive producer: Will Arnett, főszereplő: Brad Paisley,amolyan Larry Sanders Show-s pillantás a celebek hiúságát legyező projektekre, valamint a country zene színfalai mögé való pillantás, miközben a sztárstátuszban lévő Paisley megpróbálja meggátolni nehézségek árán, hogy az általa rendezett egyszerű, horgászeseményből egy személyes Frye Festival váljon.
  • A Quibi-re Fashion’s a Drag címmel készül Willam Belli műsorvezetésével egy divatról szóló műsor, melyben a legmenőbb celebekkel kapcsolatos divattrendeket fogja kitárgyalni pár, a véleményét a véka alá nem rejtő drag queen, valamint az Elle magazin divatszakértője.
  • Quibi and Hearst Originals have teamed up to produce “Fashion’s A Drag. Hosted by drag queen Willam Belli, the program host will discuss the hottest celebrity fashion trends with a panel of opinionated fellow drag queens and an Elle magazine fashion expert.
  • A Keshet elkaszálta nagyszabású izraeli reality-jét, a 2025-öt, amiről itt írtunk.

37 hozzászólás Ne habozz!

Kisanna - 2020. 01. 17. 09:11

Molot akkor foglalhatom?

Anonymus - 2020. 01. 17. 09:16

Cinemaxos Gangs of London akkor korántsem biztos, hogy megvalósul? Nagy a csend.

asd - 2020. 01. 17. 09:17

A Sex Education magyar felirattal és szinkronnal jött?

winnie - 2020. 01. 17. 09:19

hopp, nem írtam bele. igen.

winnie - 2020. 01. 17. 09:20

Kisanna: persze, persze, csak a biztonság kedvéért írtam, nehogy az legyen, hogy nem írom, és akkor úgy tűnik, mintha nem kéne – előre is nagy köszönet érte!

dexike3 - 2020. 01. 17. 09:27

de utálom a sortöréseket. tökre felvillanyozott, hogy készült egy The Thing sorozat (A dolog), amiről nem is tudtam. de aztán folytatódott a mondat. kár.
de végülis miért ne készülhetne belőle sorozat…

Gaabor - 2020. 01. 17. 09:29

Szomorú, hogy a mélyebb tartalmú sorozatokat (Mindhunter, Better Call Saul) kaszálgatják, a pehelykönnyű (sok esetben nagyon gyenge) cuccok meg ömlenek. Erre van igény? Több sorozat van, mint valaha, mégis nehéz igazán jókat kifogni. :/

winnie - 2020. 01. 17. 09:30

Anonymus: fura, mert ugye az sorozatberendelés volt, és mivel sky-os, ezért jönnie kéne, de nem tudom, hogy a koprodukciós komponens mennyire zavar be.

serra - 2020. 01. 17. 09:33

A Mindhunter “kaszáért” nagyon pipa vagyok. Egy sikeres, nagyon jó sorozatot tönkrevágnak a sok tökölődéssel. Éveket várni egy-egy évad között a lehető legrosszabb döntés bármi is az oka, egyik szereplő sem lesz fiatalabb. David Fincher is pótolható ha csak ezen múlik..

Mate4182 - 2020. 01. 17. 09:46

•Az ABC tárgyalni tervez Kevin Feige-vel, a Marvel Studios fejével egy esetleges szuperhősös sorozat kapcsán, ami országos csatornás lehetne.

ez igy ,,kellemes” azok utan hogy a 2 legjobb marvel elvileg azert let elkaszalva hogy mindent egy helyre huzhassanak ossze es ne legyenek kosza musorok mashol

Cole - 2020. 01. 17. 09:52

Elite 3. évada már márciusban? Váó. Ez jó hír. :)

A 2. nagyon jó volt. Remélem lesz 4. évada is.

Silver-sama - 2020. 01. 17. 10:53

Dwight nem szerepel még az FTWD-ben? Vagy ez valaki más?

winnie - 2020. 01. 17. 10:59

gaabor: egy 6 évadot megért sorozat után fura ilyet olvasni – a másiknál is, ami pedig kényszerszülte dolog. de tényleg, csak azért, mert most láttál két mélyebb kaszát, még bőven vannak “mélyebb” sorozatok, és sokkal több pehelykönnyű kap kaszát. és érdekes módon, amikor sok pehelykönnyű kap kaszát, akkor senki nem következtet arra, hogy minden pehelykönnyűt elkaszálnak, és a mélyebbek maradnak meg.

” Több sorozat van, mint valaha, mégis nehéz igazán jókat kifogni. :/”

erre pedig több válaszom is van. egyrészt az, hogy azért nehéz kifogni, mert sok a sorozat (nem azért, mert kevés az igazán jó. soha nem volt ennyi igazán jó, csak éppen 10-ből 6-ot kifogni kö9nnyebb, mint 100-ból 15-öt vagy 20-at). másrészt ilyenkor mindig muszáj visszakérdeznem, hogy ki mennyit tesz azért, hogy kifogja az igazán jókat? január eddigi 17 napján 32 új sorozat mutatkozott be. látatlanban mondhatom, hogy ebből 10-15 (nem ugyanazok) mindenkinek bejönne, 5-6-ot igazán jónak is találna, vagy ha nem, akkor 2-3-at, de éves szinten az is 50-60. a kérdés, hogy 17 nap alatt ki hány januári újoncot nézett meg, hogy kifogja azokat a jókat.

ez természetesen nem számonkérés, sőt, pont azért kérdezem, mert én ma pilotnapot tartok, és megnézek több, mint féltucat új sorozatot – hogy írhassak róluk, és könnyebb legyen azoknak rájuk találni, akik nem nézik meg mindet. a mondandóm lényege inkább az, hogy aki folyamatosan pilotokat nézne, az folyton azon kapná magát, hogy egy csomó nézős dolgot talál, amire nincs ideje.

szubjektív konklúzió: az igazán jó sorozatok nem azért kerülik el az embert, mert nincsenek, hanem azért, mert sokan lehet, hogy nem igazán jó nézésével töltik az idejüket ahelyett, hogy az igazán jókat vadásznák. már persze akkor, ha igazán jókra vágynak.

serra - 2020. 01. 17. 12:39

Winnie: Egyrészt ebben teljesen igazad van, mert én is sokkal több frankó sorozatot fedezek fel mostanában.
Viszont szinte lehetetlen végigbogarászni ennyi sorozatot mert még ha olvasok is róla kritikát, az akkor is csak egy ember véleménye, amit vagy elfogadok vagy nem, de a számomra helyes döntés csak akkor születhet meg ha belenézek.
Ezért kellene – szerintem – egy kategóriás kereső az oldalon, mert ha én mondjuk a dráma/horror műfajt kedvelem, akkor ezzel a két szűrővel már “csak” negyed annyi új sorozatot kellene átböngésznem és nagyobb eséllyel találnék sokkal rövidebb idő alatt sokkal több engem érdeklő dolgot.

Kissur - 2020. 01. 17. 12:42

A Shadowhunters szinkronhangjairól van már valami infó?

heidfeld - 2020. 01. 17. 13:00

Csak részben van igazad, Winnie. Sokan nehezen engedünk el sorozatokat, Kitartunk, de jobbakról lemaradhatunk.
Új sorozatoknál 4 rész, vígjátékoknál, hat rész alapján döntök. La Casa da Papel, első két rész után, ment volna levesbe. De lemaradtam volna egy 7.5/ 10-es sorozatról.
Egyébként, kinek-mi az igazán jó sorozat? Áradozhatnák, milyen jó Working’ Moms, Derry Girls, Vis A Vis, vagy Szomszédom, Javier, de másoknak öt forintot, egy órát sem érnének meg nézni, ahogy nekem is elvesztegetett órák voltak, Lost zagyvaságai .Óriási a kínálat,. Én mindenkinek több, erre fordítható időt, kellemes élményeket kívánok!
Ja, és utóbbi 3 hónapban, napi 6-8 epizódot tudtam nézni, kiadott túlórák, szabadság, ünnepek alatt, de lehetetlen lépést tartani a kínálattal, még így is.

Thomas - 2020. 01. 17. 13:07

Winnie: Nehéz kérdés ez, mert én is úgy érzem, hogy hiába van most tízszer annyi sorozat, mégis kevesebb az, ami igazán jó, ami tényleg felvillanyoz. Persze részben bennem is van a hiba, mert már nem tud akkorát ütni semmi, mint amikor 15 komolyabban kezdtem sorozatozni, másrészt nagyon megváltozott a világ és a sorozatkészítés, ami nekem már nem annyira szimpatikus, mint akkoriban volt. Pedig úgy tudom, hogy mi nagyjából egyidősek vagyunk, mégis te lubickolsz a mai sorozatokban, nekem meg a legtöbb már “meh” kategória, és inkább visszasírom a régebbi állapotokat:) Vagy a tartalma, vagy a szereplők, vagy a képek, vagy az előzetes elriaszt, látom rajta, hogy felesleges bepróbálnom, mert nagyon “mai”, és ezerszer inkább néznék egy régebbi sorozatot (és a filmekkel is ugyanígy vagyok). Persze ezzel nem panaszkodni akarok, mert így is mindig van annyi nagyon jó, futó sorozatom, ami kitölti a szabadidőmet, régebbiekre alig-alig marad, pedig rosszakat megszokásból már nem nagyon nézek (mint az America’s Got Talent és a Champions:), és azért így is jön évente pár olyan újdonság, ami betalál, mint tegnap a Spinning Out, annál több meg nem is férne bele:)

Szerintem embere válogatja, hogy a mai kínálatból mit és mekkora mennyiségben talál izgalmasnak, meg az is számít, hogy ki mit keres egy sorozatban. Sokszor nézem csak nagy csodálkozó szemekkel a díjátadók jelöltjeit, vagy éppen, hogy mik mennek a JAws-on, mik a legnépszerűbbek, és a legtöbbe eszembe sem jutna belenézni. Vagyis egy előzetes erejéig sok mindenbe belenézek, de csak arról győz meg, hogy elaludnék rajta:) Az imádott országos csatornáim valahogy teljesen besavanyodtak az utóbbi pár évben, és a fiatal nézők lemorzsolódásával már valahogy az újoncaikból is kiveszett a fiatalos lendület. Kábelen valahogy sosem voltak akkora kedvenceim, a streamesek meg mintha most értek volna el odáig, hogy szélesítsék a spektrumot, és így beesik 1-1 olyan dolog is, ami felkelti a figyelmemet:)

Mint pl. a fent említett Fish Out of Water! Ebből a leírásból fogalmam sincs, hogy mi lesz ez, de Brad Paisley jöhet minden mennyiségben:)

Kissur - 2020. 01. 17. 13:51

Thomas, tökéletesen leírtad ami az én bajom is. Ilyen 24, Lost, Prison Break, Person Of Interest, ilyesmikre vágyok. Valahogy mások voltak a 2000-es évek elejei sorozatok. Nem kellett várni 5-8 részt, hogy történjen valami. És még sorolhatnám a bajaimat.

Jack Bauer - 2020. 01. 17. 15:04

Akkor viszlát Mindhunter, könnyes búcsú és hála.

Thomas - 2020. 01. 17. 15:07

Ah, Siesta Key-t nagyon elviszik trashbe:( Ami az eheti részben történt, na jó, egyfelől vicces volt, másfelől szomorú:( Azért nem ilyennek indult.
Ráadásul Amazonon valamiért (gondolom jogdíjak) kicserélik az összes elhangzó dalt ismeretlenre, MTV-s rip most meg valamiért nincs, csak TV-s. De még nem is ez zavar, úgyse szeretem jobban az ismert popszámokat sem, na de a főcím azért üt annyira, mert Carly Rae Jepsentől a Cut to the Feeling szól alatta, ez megadja az alap hangulatot. Szóval most kb. úgy nézem, mint winnie a Survivort, megnézem a normál főcímet, aztán elindítom a részt és áttekerem az ottanit a teljesen oda nem illő zenével:)

gromit - 2020. 01. 17. 15:36

Persze kit mi érdekel és ki honnan merít, de pl az angol és egyéb európai sorozatoknál nem nagyon fordulhat elő, hogy 5-8 részig ne történjen semmi, amikor az egész sorozat/évad áll ennyi részből összesen :)

winnie - 2020. 01. 17. 15:41

Kissur: sosem lehet bizonyítani, de ettől még azt mondom, hogy könnyű ezekre mutogatni, de ha ezek a sorozatok lennének ma, és pár mostani lenne akkor, lehet, hogy ugyanaz lenne a helyzet.

sokan arról feledkeznek el, hogy nem csak a sorozatos kínálat változik, hanem ők is. és itt nem arra gondolok, hogy az ember idősebb lesz, hanem egyre több és több sorozat lesz mögötte, és alakul az ítéletmódja is róluk. más pár sorozattal a hátunk mögött vagy az első között említeni valami, és másképp reagálunk olyasmikre, amiket 300.-nak nézünk.

“ahogy mások voltak a 2000-es évek elejei sorozatok. Nem kellett várni 5-8 részt, hogy történjen valami. És még sorolhatnám a bajaimat.”

ezt viszont nagyon könnyű megcáfolni, mert szinte sok sorozat esetében az ellenkezője igaz. ami régen fél vagy egy évados sztori volt, az ma már 2-3 részes.

winnie - 2020. 01. 17. 15:45

persze aláírom, hogy ha valaki érez bármilyen “nyomort” (nehogy valaki rossznéven vegye, csak most nem találtam jobb szót:), akkor az keresi az okokat, ha pedig tartós a “nyomor”, akkor óhatatlanul is ki fog kötni a múltnál és a kínálatnál.

viszont, ha valakit felvillanyoz éppen valami, egy egy napos dara avagy egy heti sorozat vagy egy csomó minden, akkor nem kezdi el rögtön keresni az okokat, hogy az miért történik, nem kezd el a múltra mutogatni, hogy akkor milyen rossz volt.

szóval egyszerű elfogultságról van szó, hiszen csak akkor keres valaki magyarázatot, ha keresnie kell, így csakis ez az érzés lesz benne.

winnie - 2020. 01. 17. 15:49

nekem nyilván ez az egész megfoghatatlan, hiszen képtelen vagyok azonosulni vele. nyilván elhiszem, hogy valaki így vélekedik, és nem kérkednék azzal, hogy dúskálok itt a jóságokban (most dupla dózisban a little america és a deadwater fell pilotja mennyire jó volt már!), de tényleg fura ilyet olvasni. de klasszikust senki nem a mában fog találni, az inkább az évek során fog kialakulni, nem?

egyébként az egészet arra is visszavezethetem, hogy ha mérföldköveket kell emlegetnem, régebbi filmeket fogok, régebbi sorozatokat, régebbi focicsapatokat, régebbi zenéket. miközben nem egy műfaj népszerűbb, mint valaha, hihetetlen rajongás övez egy-egy darabot, és akik rajonganak, azok majd 20 év múlva fogják ugyanezt érezni, nem? ma már zenékről és könyvekről nem is tudnék nyilatkozni mondjuk, hiszen nem ismerek sem kortárs zenét, sem kortárs könyvet, de tuti, hogy ezek sokkal magasabb szintre eljutottak technikai szempontból. és ha a befogadó fogékony ezekre, sokkal jobban is fogja élvezni őket, mint élvezne régebbi klasszikusokat.

winnie - 2020. 01. 17. 16:01

(ez az elméletem, (amit mondom, nem lehet bizonyítani, mint ahogy az ellenkezőjét sem egyszerű, hiába bizonygatnék sokan) ugyanabból a tőből fakad, hogy sokszor nem a sorozatok fáradnak el, hanem a néző. hogy a how i met your mother első évadja nem biztos, hogy jobb volt, mint a hatodik, egyszerűen csak az volt az első, míg a hatodik 120 másik rész után jött. a 24-nek a 8. évadja tippre ugyanakkorát ütött volna elsőként, amekkorát nem ütött volna az első nyolcadikként. a néző másképp néz. nyilván az is lehet elvárás, hogy a sorozatok alkalmazkodjanak ehhez a jelenséghez, de gondolom azt sem kell ecsetelnem, hogy mennyien, de mennyien vannak, akiknek nincs olyan gondjuk, hogy “régen minden jobb volt”.)

Jack Bauer - 2020. 01. 17. 16:13

Nem lehet, hogy sokaknál ez már nosztalgia?

(nem véletlen nyer évek óta itt a Lost is)

Thomas - 2020. 01. 17. 16:34

“egyébként az egészet arra is visszavezethetem, hogy ha mérföldköveket kell emlegetnem, régebbi filmeket fogok, régebbi sorozatokat, régebbi focicsapatokat, régebbi zenéket. miközben nem egy műfaj népszerűbb, mint valaha, hihetetlen rajongás övez egy-egy darabot, és akik rajonganak, azok majd 20 év múlva fogják ugyanezt érezni, nem?”

Igen! Amit az ember a tízes-húszas éveiben ismer meg, az akaratlanul is hivatkozási ponttá válik nála. Nem véletlen, hogy mondjuk a legtöbb kedvenc filmem abból az időszakból való, amikor a 2000-es évek fordulóján “felfedeztem” a mozizást (persze előtte is voltam már moziban, csak Pestre kerülvén akkor nyílt meg előttem az, hogy egyszerre vagy 100 film műsoron van, és akár minden napra jut néznivaló), a legkomolyabb sorozatélményeim abból az időszakból származnak, amikor megízleltem a darálás érzetét, vagy a zenei ízlésemet is messzemenően meghatározták az akkor szerzett impulzusok. Nem arra gondolok, hogy ugyanazt hallgatom azóta is, hanem hogy a mai zenék közül már szinte csak kizárólag countryt, meg van pár kedvenc ázsiai előadóm a “régiek” mellett. De a mostani pop-rock-hiphop vonalat egyszerűen nem vagyok képes elviselni, annyira távol esik a komfortzónámtól. És hiszem azt, hogy aki most tini, vagy 20 éves, annak ez lesz a zene alapdefiníciója, így ismeri meg a világot, ebben a világban játszódó filmek, sorozatok lesznek neki a természetesek, és majd 20 év múlva ugyanígy ezeket nevezi meg kedvenceinek (persze mindig vannak olyan tinik, akik régi filmeket néznek, vagy régi zenéket hallgatnak, de ez is környezeti hatásra alakul ki, ami ez esetben erősebb a divatnál). Hogy mindig a Lost nyer, abból én azt szűröm le, hogy öregszik a Junkie-tábor, kevés új tag jön, és még mindig azok alkotják az olvasótábor gerincét, akiknek az volt az első “nagy sorozata”.

Thomas - 2020. 01. 17. 16:42

Meg az is egy érdekes kérdés, hogy mondjuk aki a régi rendszerben is sorozatozott, hogy minden héten vártuk az új részt ősztől tavaszig (esetleg össze lehetett várni darára, de akkor az nem 1-2 nap volt:), meg a mostaniban is, hogy 10-20 rész egy átlag sorozat, minden nap mást darálunk, a 2. évadra meg kis túlzással már azt is elfelejtjük, hogy miért néztük:) Szóval hogy lehet ezeket egyáltalán összehasonlítani? Hogy érhet fel pár rövid dara egy több éves elnyújtott emlékkel? Mert a stream korszakban már egy 30 részes sorozat is hosszúnak számít, ha egyáltalán kitartunk a végéig, mert 1 év alatt több tucat újba belekezdhetünk, ami elfeledteti velünk a tavalyi kedvenceket. Legalábbis én ezt kezdem érezni magamon, hogy egyre inkább így van.

Persze 15 éve is voltak rövidebb, gyorsan darálható sorozatok, meg most is vannak hosszú évados, országosok, de ezek már ahogy látom az utolsó mohikánoknál (jelen!) is lassan kopnak kifelé a néznivalók közül. Szóval beléptünk a sorozatozás új korszakába, még ha van is némi átfedés:)

Gaabor - 2020. 01. 17. 18:02

winnie: Abban igazad van, hogy 6 évad már jónak számít. Azt viszont nem tudom, hogy mit rontok el, mert napi szinten olvaslak titeket, pont azért, hogy rátaláljak a jó sorozatkora. Nem is csalódtam még eddig. Amit te jónak tartasz, az nekem is bejön 90%-ban, human vélménye pedig 60%-ban, persze ízlések és pofonok. Az Imdb-t is nézem rendszeresen, a feliratok.info-t is lesem, onnan is akadtam már ismeretlen sorozatra. Ugye a felirat is kérdés, mert magyar felirat nélkül kevésbé élvezetes számomra. A régebbiek közül rengeteget láttam. Mindig keresgélek én becsülettel, de valahogy nem találom az igazán ütős új sorozatokat, mint például a Mindhunters, Dexter, The Americans, The Lefotvers stb… Lehet, hogy én csinálom rosszul vagy túl finnyás vagyok, de ha van ötletetek, azt szívesen fogadom :)

winnie - 2020. 01. 17. 18:27

Jack Bauer: igen is, meg nem is. az mondjuk tényleg műfajt is teremtett, de ez olyan, hogy én a monk és a közönséges bűnözők után nem tudok nagyobb sorozatos és filmes kedvencet alapból sem elképzelni. ez annyira érzelmi dolog, nem? jöhetett a pushing daisies a 9,25/10-es pilotjával, miközben a monk sosem hozott 10/10-es részt, mert mégiscsak egy szimpla nyomozós, de még véletlenül sem veszélyztette a pozícióját.

Mate4182 - 2020. 01. 17. 18:53

amugy Jack Bauer mond vmit ezzel a nosztalgia dologgal.

en is a mai napig a legjobban akkor erzem magma sorozat nezes kozben ha azokat veszem elo amik anno Junkie-va tettek (Lost, Prison Break, Dexter, Weeds, Heroes, Jericho).

en rengeteg sorozatot szeretek a maiakbol is, de teny hogy az orok kedvencek a regiek.
valoszinuleg olyan ez mint a star wars.

azt az erzest keressuk amit 6/12/16 evesen ateltunk amikor az eredeti trilogiat lattuk es eldobtuk az agyunkat, de ezt sosem talaljuk meg a Last Jediben es nem azert mert egy szar (de az amugy :D) hanem mert mar felnottunk kozben, masok az igenyeink stb stb stb.
de ez mar cask ilyen

es igen, en is tudom hogy a Lostnak mennyi ostobasaga meg idegesito baromsaga volt, de akkoris orokke azt fogom irni a legjobb sorozat ever szavazasnal :)

Kissur - 2020. 01. 17. 19:49

gromit: Ellenpéldának ott van a The Capture. 6 rész, és minden részben jóformán csak az utolsó 5 percben történt valami nagy dolog.

speranza - 2020. 01. 17. 22:24

@Thomas
“Vagy a tartalma, vagy a szereplők, vagy a képek, vagy az előzetes elriaszt, látom rajta, hogy felesleges bepróbálnom, mert nagyon “mai”, és ezerszer inkább néznék egy régebbi sorozatot (és a filmekkel is ugyanígy vagyok).”

Pontosan ebben a cipőben járok én is. Azt a jóleső izgalmat, amivel régebben leültem megnézni egy-egy epizódot, vagy filmet, valahogy egyre ritkábban érzem. Ez az egyik oka annak, hogy az újdonságok közül gyakrabban és szívesebben választok kosztümös sorozatokat, mert azok legalább ránézésre réginek hatnak. :)

A rohanó világ hozadéka, hogy az emberek most már mindent azonnal akarnak. A nézők elvárják, hogy lekössék őket az első perctől az utolsóig, de ne túl sokáig, mert max. 45 perc múlva már egy újabb élmény felé akarnak robogni ezerrel. A sorozatok, filmek készítői pedig igyekeznek megfelelni ennek az elvárásnak.

Megvolt a maga varázsa annak, amikor régen várni kellett egy-egy hetet egy kedvenc folytatása előtt, de ez a varázs mostanra valahogy elmúlt. :)

Gaabor - 2020. 01. 18. 09:43

Nosztalgia vagy sem, én elővettem a Dextert újra és bizony nem lett rosszabb ennyi év után sem. Ugyanez a helyzet pl. a Breaking Bad-del vagy a The Sopranos-szal is. Az első évadoknál látszik, hogy kicsit régies a képi világ, de a tartalom kárpótol. Én ezeknek az utódját keresem:)

Gábor - 2020. 01. 19. 09:32

Ennyire mostohagyerek lenne Cinemax az Hbo-nál? Basszus ne már, a Sebész, Banshee, Válaszcsapás-ról úgymond lemondanak (nézzék inkább a Disney-s Hulu az Usában?) Jett és Warrior (be van rendelve a második évad) meg mehet levesbe? Hát sajnálom. Annyi mindent beleszuszakolnak az HboMaxba pont ezeket meg kidobják?

szk - 2020. 01. 19. 16:47

Gábor:

Állítólag a Warrior S2, Gangs of London és a Strike Back utolsó évadja már le van forgatva, tehát ezek elvileg mehetnek. Viszont Carla Gugino már közölte az Instagramon hogy a Jett új csatornát keres.

Sorozatgyilkos - 2020. 01. 20. 09:23

A végén bentmaradt egy angol hír :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz