login |

Pilot: Green Arrow and The Canaries, avagy Arrow – 8×09

2020. 01. 22. 21:30 - Írta: Necridus

24 hozzászólás | kategória: kritika, ,

Tegyük félre pár percre Oliver Queent!

Pilotokról általában spoilermentesen írunk, de most nem tudok ennek eleget tenni (még ha csak backdoor pilotról is van szó), mert a Green Arrow and the Canaries történéseire a COIE-crossover rebootja is hatott, és nem szabad elfelednünk az Arrow korábbi eseményeit sem.

Az univerzumindító anyasorozat előtt tiszteleg az egész koncepció. Az alapjai ugyanazok (kisebb csavarokkal), amiket a már említett Crisis-nak köszönhetünk. Ennek eredményeképpen a karakterek is változtak, hiszen legtöbbjük új életet kapott.

Ami sajnos nem azt jelenti, hogy az esetleges új nézőknek minden érthető lesz. Rengeteg az utalás az Arrow eseményeire (és az easter egg is), a karakterek pedig már évek óta a képernyőn vannak. Nyilván van innen is hova alakítani sorsukat, de valamilyen szinten már erősen kidolgozott főszereplői vannak a sorozatnak. (Nem tűnik úgy, hogy új nézőket is be akarnának rántani, márpedig nem ez a folyamatos célja a tévének?)

A tovább mögött spoileresen folytatom.

Dinah valamivel nyugodtabb személyiségnek látszik (aminek nyilván köze van ahhoz, hogy nem érzi magát hősnek), Laurel így, hogy több képernyőidőt kapott, mint valaha, jóval pimaszabb. Ami őt illeti, kifejezetten jól állt neki, hogy most ő tudott mindenről, ő vezette be a történésekbe a másik két lányt, és vezérként és mentorként is szerepelt.

Mia pedig így, hogy nem egyedül apja öröksége miatt küzd, egy hétköznapibb énjét mutatta meg (William ugyanúgy jelen van és a testvére. Kettejük jelenetei mindig a jobbak közé tartoznak). Megkapta Olivertől a gazdag fiatal felnőtt imidzset, szinte boldog életet is él vőlegényével, JJ-vel, amíg Laurel és Dinah meg nem jelennek előtte, és közlik: 3 nap múlva Bianca Bertinelli (igen, Helena lánya) meghal, Star City-n pedig eluralkodik a káosz.

Nem csak Mia előélete változott: Dinah Oliver (jövőheti) temetése után például 2040-ben ébredt fel és arra kellett eszmélnie, hogy valójában sosem létezett ebben az univerzumban az a Dinah Drake, aki ő. Kapott is egy tiszta lapot, amivel megmutatták Juliana Harkavy zenészi tehetségét, és kettős életet adtak Dinah-nak is. Így már csak Laurel maradt, akinek a törvényenkívüliség az egyetlen az életében. (Ami Laurelt illeti, a Crisis állítólag megváltoztatta, és interjúk szerint jövő héten kiderül, milyen verzióját is kaptuk meg).

Katherine McNamara, Katie Cassidy és Juliana Harkavy egyébként elvinnék a sorozatot a játékukkal, mert mindegyikük sokat fejlődött, főleg McNamara a Shadowhunters óta, Cassidy pedig már megmutatta a szezon elején az utálkozóknak, hogy tud ő igenis jó alakításokat nyújtani.

Ezzel egyébként elég jó alapot adtak a sorozatnak, hiszen bemutatták, hogy a karakterek még egyáltalán nem fulladtak ki. Attól, amiért nem újak és már ismerjük őket, van még mit mesélni róluk, van még hova alakítani a sorsukat, fejleszteni személyiségüket. Az eköré írt jól működő történet pedig csak kreativitás kérdése lesz (vagy nyúljanak a képregényekhez ihletért).

2040-hez képest egyébként eléggé 2020-asra lesz belőve a sorozat. A 0. epizód legelején volt egy futurisztikus laptop, de utána a már most átlagosnak mondható kütyük jelentek csak meg. Bertinelli videójának megszerkesztése meg nem annyira jövőbeli tech. Elég sok lehetőségük lehetne a történet alakítására a jövőbeli technológia használatával, de látszólag max 5 évvel járnak előttünk ilyen téren.

A történetről röviden: Mia ismét 2040-ben él gazdag fiatalként vőlegényével, JJ-vel, és nem tud semmit korábbi életéről, amíg Laurel a jövőbe nem utazik (még nem tudjuk, hogyan), hogy megakadályozza a Star City-re váró katasztrófát és a Martian Manhunter eszközének segítségével fel nem ébreszti Miában korábbi emlékeit.

Dinah-val – aki 2040-ben felébredve új életet kezdett – hárman igyekeznek megakadályozni Bianca Bertinelli meggyilkolását, amivel csak még nagyobb problémák elé veti magát a két kanári és a második Zöld Íjász. Egyelőre semmi természetfeletti dologgal nem találkozunk (mármint a Canary Cry és a Martian Manhunter/Cisco-kütyüt leszámítva), így az elődjének földhözragadtságára lehet számítani.

Nyilván egy fontos kérdés még, hogy mennyire akciódús és látványos a sorozat. Ebből a szempontból is az apjára ütött, teljesen ugyanaz a felépítés tárulkozott elénk, mint eddig. Akció és dráma váltogatja egymást, az epizód vége fele pedig egy hosszabb, néhány badass jelenettel megspékelt bunyó van (mondjuk Cassidy harci technikája eléggé gyenge a McNamaratól és Harkavy-tól látottakhoz képest).

A tetőablakon bezuhanás után (és a robbanás elől elcsigázás előtt) az ellenség legyűrése közben talán a legészrevehetőbb az volt, hogy nem egy az egy elleni ökölharcokat mutattak, sokkal jobban összedolgoztak a lányok, mint korábban, ezzel is azt mutatva, hogy együtt, mint egy csapat (akik egyébként civilben is nagyon jól működnek együtt), sokkal többre képesek (nem, ez nem a girlpower, ez a teampower). Ezen jelenetek alatt a zene egyébként másabb volt, mint eddig, ami miatt először csak furcsálltam, de működtek, mert felpörgették a hangulatot.

A női főszereplők pedig nem hiszem, hogy problémát jelentenek az erre érzékenyebbeknek, ők közel sem annyira “öntudatosak”, nem hirdetik úton-útfélen a nézeteiket, mint mondjuk a feministább beállítottságú Batwoman. Bizonyították már ezek a karakterek, hogy jó történet is születik abból, aminek ők kerülnek a középpontjába.

Az, hogy már nem Oliver a Green Arrow, mi több, a lánya vette át a csuklyát, egyáltalán nem probléma. Az ő történetét elmesélték, és az, hogy Mia lesz az új GA, az is Oliver előtti tisztelgés. Nincs kőbe vésve, hogy nem lehet Oliver Queenen kívül más a Zöld Íjász.

Nem lett tehát világmegváltó a kezdés, és nem hiszem, hogy bármi kiemelkedően újító dolgot fog hozni a lánycsapatos megközelítésen kívül. Aki eddig irtózott a CW harcjeleneteitől, továbbra is fog, aki eddig nem kedvelte ezeknek a sorozatoknak szerkezetét egy epizódon belül, továbbra sem fogja, aki utálta eddig valamelyik karaktert, továbbra is fogja.

Nagyon szeretem a három hölgy közül kettő karakterét (és még Williamet), így ha valóban megkapják a sorozatukat, örülni fogok és nézni fogom (oké, a minőség nem a legjobb, de a karakterek tényleg hozzám nőttek), csak nem tudom, hányan lesznek, akik ugyanígy fognak tenni. Márpedig az kéne, tekintve, hogy nem túl sok új nézőt akar megcélozni. Cserébe érdemes adni neki egy esélyt, mert a cliffhanger is ígéretes, a karakterek közti dinamika meg eltérő, mint korábban.

Egy backdoor pilot ugyan még nem kell, hogy jelentsen olyan sok mindent, de ebből azért leszűrhető, kábé mit várhatunk majd tőle. És ezek alapján nem hiszem, hogy nagyon hosszú életű lesz a széria. Sajnos. 6/10? Az elkövetkező hetekben pedig kiderülhet, hogy túljut-e a pilotfázison és befér-e a CW nem kicsit bőséges 2020/21-es kínálatába.

24 hozzászólás Ne habozz!

DarkEagle - 2020. 01. 22. 21:36

Nem volt rossz de kicsit talán túl lett tolva és az úgymond főellenség is fura. Nagyon úgy fest hogy valaki Oliver múltjából ráadásul a szigetről akciózik mert a kő jele volt a csávón ugye amit anno Oliver talált egy halott japó katona nyakán.

Aminek örülök, hogy Zoe visszatért. Bár gondoltam hogy ez lesz. Ami nagyon fura hogy hogy került a jövőbe Dinah és Laurel bár a rész vége adott némi utalást rá. Tekintve hogy aki visszaadta az emlékeit JJ-nek annak eléggé hasonló hangja volt mint Olivernek. Nem lepne meg ha Oliver Spectre-ként ugrándozna de ki tudja mit terveznek.

Ami nagyon fura egyelőre hogy nem tudni mit terveznek az eredeti szereplőkkel hiszen nyilván nem halt meg mindenki csak Oliver. Dinah ugye nem is létezik vagy mi a szösz ami megint csak fura. De remélem kitérnek majd arra hogy mi van pl Thea-val, Roy-jal, Renével, Diggékkel meg mindenki mással.

Egyébként a sorozat talán legnagyobb hátránya az lehet hogy a jövőben játszódik és így nem igazán lehet összekapcsolni a többi sorozattal. Kivéve ha Sarah és a Legendák ki nem rángatják őket majd állandóan.

Amúgy ha őszinte akarok lenni ez a sorozat inkább tűnik Birds of Prey-nek mint Zöld Íjász és a Kanáriknak. Az egész rész stílusa is arra hajaz.

Viszont talán a legjobb dolog az lehet abban hogy a jövőben játszódik a sorozat (feltéve ugye ha berendelik, bár meglepő lenne ha nem tennék) hogy láthatunk akár egy jövőben játszódó szuperhős légiót a jelenben szereplő hősök gyerekeivel. Elvégre Barry-nek ott a lánya bár lehet ikrei lesznek most ahogy kellett volna alapból is ugye, aztán ott van Lois és Clark két fia is Meg akiket ugye eddig is ismertünk a jövőben. Szóval potenciál van bőven de egyelőre nem mondanám hogy hype vonaton ülnék vagy ilyesmi.

PositiveRush97 - 2020. 01. 22. 22:52

Nekem nagyon bejött, a karakterek illetve színészek elvitték, Katie-t és Kat-et nagyon szeretem, tényleg nem világot megváltó rész volt, de szerintem jó pótléka lehetne az Arrow-nak, hangulatra is meg volt ugyanaz, az akció jelenetek tetszettek, őszintén jobban élveztem ezt a részt mint a sorozat utóbbi részeit (évadait, talán), nem nagyon más stílusra mégis valami friss, örülök, hogy nem rugaszkodtak el nagyon, nem kezdtek el új nézőkre gyúrni mert az sokszor megöli nekem a spinoffokat ha túlzottan más próbál lenni mint az elődje, szorítok, hogy kapjunk teljes évadot és aztán maradjon jó darabig :D

Denisa - 2020. 01. 23. 07:01

+ 1 tuti néző. Még nem is tudtam megnézni felirattal, hogy értsem is a párbeszédeket, de már beszippantott. Mia, Wiliam és Connor egyébként is a szivem csücske mióta behozták először, de itt kifejezetten tetszettek.
Spoiler!!!
Azért én bízom benne, hogy J.J. nem tér vissza korábbi önmagához.
Spoiler vége

Nagyon nagyon várós 😆😆😆

Jesustomer - 2020. 01. 23. 08:38

Nekem tetszett, szeretném ha berendelnék de nem halok bele ha nem. Katie megintcsak nagyon jó, ha továbbra is ő lenne a főnök és mia helyett Connor lenne a GA akkor imádnám

DarkEagle - 2020. 01. 23. 10:08

Amúgy ha már részek mennyisége. Én nagyon remélem hogy nem lesz több mint 13 évadonként. Egyrészt felesleges lenne 13-nál több plusz mivel az új Superman sorozat nyilván az Arrow-t fogja váltani így ez valószínű hogy majd a LOT-al megy egy időben mid-seasonben. Egyszerűen nem látom hogy ez működnek 22 résszel.

Amúgy azzal annyira nem értek egyet hogy nem nézett ki 2040-esnek a sorozat. Mármint 20 évről beszélünk az azért annyira nem sok. Ha most visszatekintünk 20 évet igazából nem sokat változott a világ. Mármint a valóságban. Nyilván több kütyü lett de igazából a városok nem változtak sokat. Meg azért a városon még így is látszik hogy Star City rengeteget változott. Az elején pl az a látkép nagyon fasza volt. Ahhoz hogy igazi futurisztikus várost lássunk a 31. századba kellene menni a Légióhoz de 20 év az nem olyan sok azért.

Amúgy akit zavar hogy most más a Zöld Íjász annak csak annyit hogy a képregényben sem csak Oliver volt az. Igaz ott a fia kapta meg a csukját. Meg néha más. Tudom sokan nincsenek így vele de én szeretem Miát. Még akkor is ha néha előjön a Felicity énje. :D

winnie - 2020. 01. 23. 10:16

igen. ennyi sorozat mellett nagyon kevés lesz, ami nem 13 vagy 16 részes lesz.

Seth (GIE) - 2020. 01. 23. 10:31

Ácsi, most akkor ebből már fix, hogy lesz egy új sorozat?
A kanárik, vagy mi?

Necridus - 2020. 01. 23. 10:57

DarkEagle:

A városképpel egyetértek, itt inkább a kütyükön van a hangsúly. Azt azért fontos tudni, hogy a technológia fejlődése négyzetesen arányos az idővel, tehát jóval többet fejlődik, mint amennyi idő telik el. És inkább ez a probléma, hogy míg 20 évvel ezelőtt a színes telefonnak örülhettek az emberek (1997 az első), addig ma már a mesterséges intelligenciával játszadozunk. Mi lesz akkor 2040-ben? Itt elengedhetnék a fantáziájukat, mindenféle kibertámadás és hasonló technológiai fejlődésből adódó veszéllyel és problémával dobálózhatnának.

Nyilván nem ez az epizód volt ennek a színtere, de nem éppen azt sugallták a mai laptoppal, hogy ilyen vizekre is szeretnének majd evezni (aztán ki tudja).

Mate4182 - 2020. 01. 23. 10:58

Amúgy akit zavar hogy most más a Zöld Íjász annak csak annyit hogy a képregényben …

Kerlek ertsd mar meg hogy aki nem kepregenyek utan kezdett bele a CW sorozatokba (nezok kb 70%a) azokat ez nem erdekli akarmennyiszer is mukod(ne) ervkent

Ha most visszatekintünk 20 évet igazából nem sokat változott a világ. Mármint a valóságban.

marmint magyarorszagon esetleg. ha korulnezel a legnagyobb varosokban a legtobb modern epulet az elmult 20-25 ev eredmenye

a technologia ossze sem hasonlithato a 20 evvel ezelottivel

elore utazni 20 evet most, az kb olyan valtozassal jarna mintha valaki ideutazott volna a 70es evekbol (az 50 ev kulonbseg)
szoval en jogosnak tartom a jovo keveslo kritikat.

Necridus - 2020. 01. 23. 11:03

Seth_(GIE):

Nem, még nem biztos, de ha lesz, akkor Green Arrow And The Canaries néven fog futni (valószínű).

Mate4182:

Vagy, ha képregény után jött, akkor sem zavarja igazán (ahogy engem sem). Miért kéne? Ha az lenne a bajunk, hogy nem egy az egyben a képregény, akkor már a sorozat első perceiben hozzávághattuk volna a képernyőhöz a távirányítót, hogy ez nem jó így.

Helyette inkább valami újat, mást mutatnak be, ami valljuk be, sokkal élvezetesebb tud lenni, mint a már ismert történet újrahallgatása.

DarkEagle - 2020. 01. 23. 11:19

Csak azért hoztam fel a képregényt mert mást nem igen tudok felhozni érvként azon kívül hogy ma divat a genderbender de itt azért ezt nem lehet elmondani.

Én továbbra is úgy vagyok vele hogy 20 év nem sok és azt elismerem hogy kütyük terén több fejlődés kéne legyen de ahogy Necridus is írta ez csak backdoor pilot majd úgyis kiderül ha berendelik hogy milyen is ez a világ. Azért volt ott komolyabb kütyü is ugye. Meg ez mégis csak Arrow spinoff lesz szóval nyilván ezért földhöz ragadtabb. Én ezt a részt elnézem ha a sorozat hozza azt a minőséget vagy legalább a felét a 8. évadnak. Akkor már egy közepes szórakoztató minőség lesz.

Plusz ki tudja mi fog még változni. Hiszen van még egy Arrow rész na meg nem ez lenne az első sorozat ami a Pilot után sokat változik. Anno a Flash is elég sokat változott a backdoorhoz képest.

Mate4182 - 2020. 01. 23. 11:19

Necridus – itt azt probaltam lekommunikalni hogy az atlag nezo leszarja a kepregenyt.

ha a sorozat tre, attol nem less kevesbe tre hogy valaki megmondja: he a kepregenyben is ez van. es ez forditva is igaz.

az arrowverse nem igazna a kepregeny hu feldogolzasairol vagy megoldasairol hires ezert szerintem 8 ev utan barmilyen temaban is felhozni azt hogy mi van a kepregenyben mar reges reg nem relevans

Necridus - 2020. 01. 23. 11:39

Mate4182:

Tudom, én melletted érveltem, hogy nem csak azt nem érdekelHETi a képregényhűség vagy annak hiánya, aki nem olvasta, hanem azt sem, aki igen.

Mate4182 - 2020. 01. 23. 12:57

Tudom, én melletted érveltem

na ezek szerint kommunikalni tudok, mar cask a szovegertes hianyzik :D

bocsi, hosszu napok sorozata….

Mate4182 - 2020. 01. 24. 09:41

na jo bevallom tegnap ugy kommentelgettem hogy cask az resz elso 2/3at lattam es a zarast melo utan neztem meg a metron… bar ne tettem volna

az a zaro akcio a vegen konkretan fizikailag fajt.
ami fura mert tudom, semmivel sem volt mas mint a normal arrow akciok de igenis megis mas volt.

– amikor betornek a plafonon at, zuhannak 20 meter magasbol fejjel lefele (hogy mi?!), barminemu biztositokotel nelkul (hogy mi?!), majd kb 2 meteren kenyelmesen megfordulnak (hogy mi?!) es talpra erkeznek (hogy mi?!)

oke ezen meg tultettem magma, bar az arrowban is voltak marhasagok, ekkora meg sohasem ez hotziher

– majd az akcio vegen, Mia kilo egy nyilat, amibol hirtelen less 3/4 teljesene kulonallo AZ EPULETHEZ KIFESZITETT DROTKOTELPALYA hogy a jo budos $£5″”$%”£%^$67$ba bele …

azt hiszem konnyen megleszek enelkul a sorozat nelkul. egyedul mia miatt maradtam volna mert kellemes latvany a screenen de ugyis ki akartam probalni a shadow hunterst akkor inkabb nezem azt ehelyett

Marianna - 2020. 01. 24. 10:00

Tetszett a backdoor pilot, de nekem jobban bejönne, hogyha az eredeti 2040es kis csapat lenne, leszámítva Zoet. Valamelyik Canaryt hagynám, mint mentor/felnőtt karakter lenne. Black Sirent csípem, de néha nekem túl sok volt a viselkedése, nálam átlépte a határt,mondjuk a végével valamennyire megmagyarázták. Dinah szépen énekelt. Miaban van potenciál, tetszett a csavar, hogy jj itt a barátja, bár van egy érzésem, hogy nem igazán fognak ezzel jól bánni. Bár szerintem 6-7. evadban már jobban kezelték a párkapcsolatokat, mint bármikor előtte.

Igazából kíváncsi vagyok, hogy berendelik-e. Remélem, hogy Beth Schwartz lesz a showrunner. Ami a másik pozitívum, hogy nem a girlpower és feminizmust hirdettek. A Supergirlt azért hagytam abba, mert a férfikarakterek teljesen elvesztek. Itt egyszerűen oké női főszereplők, de megyünk tovább, ne nyomunk felesleges monológokat.

DarkEagle - 2020. 01. 24. 11:14

Az nyilvánvaló hogy amit kilőtt nyilat az nem csak egy huzalt csinált de igazából azt is rá lehetne fogni hogy volt egy vágás és nem láttuk hogy utána mit csinál csak hogy robban minden. Lehet hogy kilőtt még párat de Olivertől is láttunk már hasonlót.

Az ugrás meg hát végül is nem volt az olyan magas pár méter csak. :D Szuperhős sorozatoktól kár elvárni a logikát. Láttunk ennél jóval nagyobb baromságokat is.

winnie - 2020. 01. 24. 11:29

“Ami a másik pozitívum, hogy nem a girlpower és feminizmust hirdettek. A Supergirlt azért hagytam abba, mert a férfikarakterek teljesen elvesztek. Itt egyszerűen oké női főszereplők, de megyünk tovább, ne nyomunk felesleges monológokat.”

ez így természetes, nem? ha a karakter nem olyan beállítottságú, akkor nem fogják mássá tenni, maximum egy folyamat eredményeként. viszont nyilván kellenek és vannak olyan karakterek, akik feministább, sőt, extrémebb beállítottságúak ilyen szempontból (fura lenne, ha nem lenne), akkor náluk az a természetes, ha kimondják, amit gondolnak. nyilván annak nincs értelme, ha minden karakter ilyen, de ha egy sorozatban akad egy vagy kettő, akkor azok szerint kell őket megírni. és ilyenkor engem sem fáraszt a dolog.

ata - 2020. 01. 24. 14:32

Tetszett, ha berendelik akkor maradok.
Csak szerintem jobb nő Mia a GA ruhákban, mint a bulizós,estélyiekben?

Mate4182 - 2020. 01. 24. 15:00

ata – sztem sokat nyomott a latban a vak felkaru sminkes munkaja aki ,,osszekontarkodta” azt a makeupot is

pl.: minek kellett az a fel zacsko dunakavics a szemei kore ?!

Necridus - 2020. 01. 24. 16:58

Mate4182:

Nézd meg a poszt második képén Mia jobb kezénél. Igaz, nem annyira éles, és nem jól látható, de 3 nyilat lő ki.

A köves smink meg… Öhm, jövőbeli divat? Nem tudom, gondolom azt akarták érzékeltetni, hogy eltér az ízlés.

Mate4182 - 2020. 01. 25. 01:12

Jogos, es akkor meg az is megoldhato hogy alapbol odavoltak mar erositve a kabelek, felkeszulven a menekulesre, szoval Mia csak felkapta a 4 nyilat amik a kabelkupac tetejen voltak.

Alairom hogy ez igy megoldhato, de akkorse.
Egyszeruen ez mar nem csuszik le. Nem bantok senkit akinek bejott, de en most lattam be hogy csak az eltelt evek alatt kialakult kotodes tart mar az arrowverse elott. Erzem hogy lassan a flasht is elengedem az arrownak is vege es a ,,pilot” alapjan erre sem vagyok vevo.

Yooha - 2020. 01. 26. 14:35

Csodálkoztam, hogy 2 résszel a sorozat vége előtt mi értelme bármi újba kezdeni, ezel szerint lesz egy új sorozat velük?

Necridus - 2020. 01. 26. 19:36

Yooha:

Nem-nem, még nem biztos, ahogy fejlebb is írtam. Bár szerintem nem kellene meglepődni, ha berendelnék (mondjuk volt eddig is olyan, hogy a CW egy elég várós, backdoor pilot levetítése után lévő sorozattervet dobott, lásd Wayward Sisters

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz