login |

Magyar nézettség (2020. január 13-19.)

2020. 01. 26. 18:45 - Írta: Desmond Wallace

10 hozzászólás | kategória: magyar nézettség

(Múlt heti nézettség.) Semmi különös nem történt múlt héten a magyar nézettség tengerén. A mi kis falunk ereje töretlen, újra egymilliós nézettséggel örvendeztette meg az RTL Klubot. Teljes nézettségben picit gyengült, de 18-49-ben tovább erősödött ez az aranytojást tojó pajkaszegi tyúk. Azt viszont nem értem, hogy ezzel a remek nézettséggel miért nem valami másik saját gyártást próbálnak felhúzni.

Hétköznap esténként a Drága örökösök is szépen muzsikálnak, de péntekre kicsit veszített az erejéből ez a napi sorozat. Az Exatlon Hungary viszont a hét elején gyengélkedett, a hét második felére összekapta magát, pénteken pedig 18-49-ben le is győzte az Örökösöket. Erre eddig még nem volt példa. A konkrét számokat – és a legnézettebb műsorok toplistáit – a tovább mögött találjátok.

Hétfő:

Duna Kékfény: 238e (5,2% SHR), 18-49: 64e (3,7% SHR)
Duna Hazug: 101e (2,6% SHR), 18-49: 22e (1,4% SHR)
RTL XXI. század: 144e (6,3% SHR), 18-49: 46e (4,8% SHR)

Kedd:

Duna Önök kérték: 119e (2,8% SHR), 18-49: 3e (0,3% SHR)
Duna Kihantolt bűnök: 55e (1,5% SHR), 18-49: 1e (0,1% SHR)
RTL Házon kívül: 196e (8,5% SHR), 18-49: 52e (5,3% SHR)

Szerda:

Duna Anna Karenina: 68e (1,6% SHR), 18-49: 8e (0,5% SHR)
Duna A bűn művészete: 39e (1,1% SHR), 18-49: 7e (0,5% SHR)

Csütörtök:

Duna Fábry: 109e (2,6% SHR), 18-49: 7e (0,5% SHR)

Szombat:

TV2 Columbo (ism.): 204e (6,3% SHR), 18-49: 46e (4,3% SHR)
Duna Gasztroangyal (ism.): 307e (8,7% SHR), 18-49: 32e (2,7% SHR)

Duna SzerencseSzombat: 348e (8,5% SHR), 18-49: 39e (2,8% SHR)
RTL A mi kis falunk: 1,044M (23,5% SHR), 18-49: 463e (28,4% SHR)
TV2 Én és a hercegem: 349e (8,3% SHR), 18-49: 104e (6,5% SHR)

Vasárnap:

Duna Hogy volt!?…: 191e (5,5% SHR), 18-49: 26e (2,3% SHR)
Duna Ízőrzők (ism.): 234e (6,3% SHR), 18-49: 18e (1,4% SHR)
Duna Borbás Marcsi szakácskönyve: 273e (7% SHR), 18-49: 38e (2,8% SHR)

Duna Családi kör: 113e (2,5% SHR), 18-49: 4e (0,3% SHR)
TV2 A sóher: 464e (9,9% SHR), 18-49: 169e (9,8% SHR)
RTL Arthur király: 350e (7,6% SHR), 18-49: 162e (9,5% SHR)
Duna Magyarország, szeretlek!: 231e (4,9% SHR), 18-49: 38e (2,1% SHR)

Toplisták (RTL Klub, TV2):

4+:

  1. A mi kis falunk: 1,044M
  2. Híradó: 946e
  3. Tények: 840e
  4. Tények Plusz: 812e
  5. Drága örökösök: 809e
  6. Fókusz: 760e
  7. Exatlon Hungary: 662e
  8. Mintaapák: 556e
  9. Fókusz Plusz: 542e
  10. Bátrak földje: 529e

18-49:

  1. A mi kis falunk: 463e
  2. Híradó: 309e
  3. Drága örökösök: 290e
  4. Fókusz: 264e
  5. Exatlon Hungary: 255e
  6. Fókusz Plusz: 233e
  7. Tények Plusz: 207e
  8. Mintaapák: 199e
  9. Doc West: 194e
  10. Bátrak földje: 188e

Drága örökösök 3×08: 809e (17,5% SHR), 18-49: 287e (17,1% SHR)
Drága örökösök 3×09: 794e (18,2% SHR), 18-49: 290e (18,6% SHR)
Drága örökösök 3×10: 717e (16,5% SHR), 18-49: 271e (17,3% SHR)
Drága örökösök 3×11: 750e (16,8% SHR), 18-49: 280e (17,2% SHR)
Drága örökösök 3×12: 697e (15,9% SHR), 18-49: 240e (15,5% SHR)

Bátrak földje 1×09: 480e (11,5% SHR), 18-49: 161e (9,8% SHR)
Bátrak földje 1×10: 529e (13,3% SHR), 18-49: 188e (12,4% SHR)
Bátrak földje 1×11: 442e (11,7% SHR), 18-49: 142e (9,8% SHR)
Bátrak földje 1×12: 442e (11,4% SHR), 18-49: 140e (9,4% SHR)
Bátrak földje 1×13: 439e (11,2% SHR), 18-49: 142e (10% SHR)

Mintaapák 1×38: 499e (11,4% SHR), 18-49: 171e (11,4% SHR)
Mintaapák 1×39: 556e (13,2% SHR), 18-49: 192e (13,8% SHR)
Mintaapák 1×40: 522e (12,1% SHR), 18-49: 199e (13,7% SHR)
Mintaapák 1×41: 526e (11,8% SHR), 18-49: 180e (11,7% SHR)
Mintaapák 1×42: 527e (12,1% SHR), 18-49: 182e (12,6% SHR)

Exatlon Hungary 2×09: 555e (12,6% SHR), 18-49: 194e (11,7% SHR)
Exatlon Hungary 2×10: 583e (14,2% SHR), 18-49: 219e (14,4% SHR)
Exatlon Hungary 2×11: 622e (15,4% SHR), 18-49: 255e (16,9% SHR)
Exatlon Hungary 2×12: 637e (15,2% SHR), 18-49: 249e (15,9% SHR)
Exatlon Hungary 2×13: 662e (16% SHR), 18-49: 249e (16,8% SHR)

Az adatok forrása: RTL Sajtóklub

10 hozzászólás Ne habozz!

Flanker - 2020. 01. 26. 20:46

Duna Önök kérték: 119e (2,8% SHR), 18-49: 3e (0,3% SHR)

Ebben minden benne van..

winnie - 2020. 01. 26. 20:52

Hát, igen, a modern korban elég archaikusnak hat az egész koncepció. Oké, nem nézem, nem tudom, miket kérnek benne, de ha egy Charlie-nótát, akkor elég necces 2-3 hónap átfutási idővel leadni egy klipet, amikor lehet, hogy a kérő nem is ül a képernyő előtt. Akinek valószínűleg nincs családja, mert másképp megkérné az unokáját, hogy üsse már be a YouTube-ba.

Desmond Wallace - 2020. 01. 26. 21:43

“Hát, igen, a modern korban elég archaikusnak hat az egész koncepció.”

2011-ben Philip már száműzte a műsort a Duna World-re. Aztán más került a csatorna élére, az Önök kérték visszatért a főadóra. No comment.

John Doe - 2020. 01. 27. 00:36

Spíler és DIGI sport angol foci közvetítéséről, nincsen valami adat?

Desmond Wallace - 2020. 01. 27. 18:38

Itt lehet, hogy van.
http://r-time.hu/audience_reports

Nem tudom, régen néztem már kábeles adatokat.

Flanker - 2020. 01. 27. 19:51

Köszi a linket, nem ismertem.

Koknrétan angol meccsek nincsenek közöttük, se Digi, de kikövetkeztethető hogy nagyon kevesen.

Xenophilius - 2020. 02. 01. 23:53

winnie

Nekem ez az egész nézettség-mérés egy elavult dolognak tűnik, csak az tűnik ki belőle, hogy a magyar tv-csatornákat szinte csak és kizárólag nyugdíjasok nézik. A Duna TV adásainál ez még feltűnőbb, de máshol sem jobb a helyzet.

A fiatalabb generációk leszoknak a Tv-ről és inkább stream, torrent, egyéb lehetőség után néznek. Mert most őszintén – ki kíváncsi ezekre a hulladék műsorokra? Mi kis falunk? Ne már. Egy részt láttam, tele volt tirpák humorral, amit anno az Üvegtigris vezetett be és többi magyar vígjáték “tökéletesített”. De a többi műsor is. XY konyhája, Gipszfaktor, Kálámbó? Ne mááááár.

Lehetőleg félóra reklámmal kibővítve? Én ezért szoktam le a tévézésről már régen, mert idegesítő volt a sok gagyi bank-autó-gyógyszer-telefon-wctisztító-sör-tampon reklám. Mást meg nem is nagyon hirdetnek.

Csoda, hogy lassan a nyugdíjasokat és a szélsőségesen elmaradt rétegek fiataljait tudja megtartani a villódzó (egyre inkább törpe)óriás?

Remélem a régi televíziózás is eltűnik, mint a nyomtatott sajtó és a rádiózás. Ezek tipikus elmaradt dolgok, nem képesek haladni, fejlődni.

winnie - 2020. 02. 02. 08:48

az egész elé az a legfontosabb kitétel, hogy el kell dönteni, hogy az ember bizonyos műsorokat nem ismer el – vagy műfajokat. sokan ekézik a barátok köztöt, de vajon ők azért teszik, mert egyébként jól ismerik a napi szappanopera műfaját, és a sok jó közül a magyar változat ennyire kilóg? vagy azért, mert eleve a szappanopera műfaját nézik le? ha valaki egy valóságshow-t hord le, azért teszi, mert az általa nézett valóságshow-k sokkal jobbak és igényesebbek, vagy eleve a valóságshow-s műfajról van meg a véleménye? ha valaki egy régi krimi kipécéz, akkor azt a régi krimit tartja hulladéknak és másik tíz 60-70-es évekbeli krimit adna helyette, mert azok sokkal jobbak, vagy azokat is egy kalap alá veszi vele?:) ha utóbbi a helyzet, akkor nem érdemes címeket bedobni a közösbe, mert akkor nem azokkal van gond, hanem bizonyos műfajokkal, nem?

a nézettségmérés például annak tűnik, de egyelőre nincs jobb, és mindenki által elfogadott.

de.

pont olyan eredményeket hoz, amik elég papírformaszerűek, vagy legalábbis jósolhatóak, ami azért nem rossz. a legnagyobb hibát ott követi el az ember, hogy a saját ízlése alapján ítél. itt most nem az a lényeg, hogy ha elolvasod, akkor én például a mi kis falunk első részét imádtam (csak az első évaddal kaszáltam a sorozatot), mert én sem a saját véleményem alapján ítélek, hanem az, hogy mivel magyar és komédia, ezért tök egyértelmű, hogy abban van benne a siker legnagyobb lehetősége (ami nemzeti, az szinte biztos, hogy sokkal nézettebb, mint az, ami nem nemzeti – ez minden országra igaz.

a gond az, hogy a tévézés (és sok más dolog, ld. szinkron, vagy mai zene, akármi) ellen felszólalók pont azok, akik nem művelik a műfajt, totál el vannak szeparálva (disattach, vagy valami hasonló angol szó) attól a témától, amit köpködnek, így pont ők azok, akik nem tudnak olyan véleményt megfogalmazni róla, ami nyomhat valamit a latban. érzelemből (legyen akár pozitív, akár negatív, nem lehet korrekt módon érvelni.)

“A fiatalabb generációk leszoknak a Tv-ről és inkább stream, torrent, egyéb lehetőség után néznek. Mert most őszintén – ki kíváncsi ezekre a hulladék műsorokra?”

a tévé a fiatalok körében sokkal népszerűbb, mint bármi más. pont. nem fog eltűnni.

népszerűbb, mint a torrent, a könyv, a stream, a szgép. ennyi. ha minden mást összeadunk, akkor a tévé alulmarad, de ha valamit a fiatalok között még így is, népszerűségének alján 3-400 ezren művelnek (vagy többen, össze kéne számolni a 100 csatorna nézettségét egy időpontban)

“Mi kis falunk? Ne már. Egy részt láttam, tele volt tirpák humorral, amit anno az Üvegtigris vezetett be és többi magyar vígjáték “tökéletesített”. De a többi műsor is. XY konyhája, Gipszfaktor, Kálámbó? Ne mááááár.”

mondom, alapvető hiba, így nem lehet gondolkodni. én sosem fogom azzal igazolni a legnagyobb kedvenceimet, hogy mivel imádom őket, ezért a nagyon sikeresek lesznek. a legtöbben látom, hogy azoknak esélye nincs ilyesmire. de egy xfaktor nem azért siker, mert xfaktor, hanem azért, mert az énekes tehetségkutatóversenyek 20 éve a legnagyobb sikerek mindenhol a tévében. mert bennük nem celebek villognak, hanem fiatal senkik, akikből valaki lehet a nézők segítségével. régen is volt ilyen műsor, a ki mit tud, mégsem ekézi senki. a gondolatisága az xfaktornak a lehető legnagyobb pozitív dolog. a megvalósítás vagy az énekesek színvonala más, de megint csak: nemzeti a dolog. saját. magyar. és, mint ilyen, jobban érdekli a nézőt. szeretnek nézni tehetséges (vagy “tehetséges”) embereket.

és míg valaki a sztárcsinálást még szidhatja is (megint csak nekem nehéz elképzelni, hogy olyasmi műsorok iránt negatív legyek, amiket nem is nézek), de gasztro műfaj végképp a világ legártatlanabbja. főznek, kóstolnak, rangsorolnak. abszurd valahol, hogy a néző NÉZI, ahogy csinálják az ízeket, de számomra felfoghatatlan, hogy ez hogy irritálhat bárkit is. nekem az első műsor, ami eszembe jutott, hogy megmutassam a gyerekeknek realityműfajből, az a masterchef junior volt a tv2-ről tavaly. a survivort vagy xfaktort eszembe nem jutna, de imádják nézni a főző gyerekeket. mert tehetségesek. (egy celebeshez kell előtudás, azt nem mutatnék, de az étlagemberes amerikai változatokat is szeretik. persze azokat én is nézem, az énekesesekkel ellentétben. megjegyzem, régen az american idolt is néztem, mert én például mindig is szerettem a versenyrealityket.)

a columbo elég kakukktojás. megint nem csak azért, mert az egyik legzseniálisabb krimisorozat (ez van, a krimik a kedvenceim), és most azon is túllépek, hogy éjszakai filler műsor a tv2-n, hanem azért, mert nosztalgia. ott a walker, texas ranger vagy a jóbarátok. vagy a big bang theory. vagy bud spencer. mind egy kategória. azért nézik az emberek őket, mert szerették régen, mert tudják, mit kapnak. ennyi. lehet a nosztalgia fals nosztalgia, de létező jelenség. mindenkinél.

“Lehetőleg félóra reklámmal kibővítve? Én ezért szoktam le a tévézésről már régen, mert idegesítő volt a sok gagyi bank-autó-gyógyszer-telefon-wctisztító-sör-tampon reklám. Mást meg nem is nagyon hirdetnek.”

mondom. aki nem nézi a tévét, az nem tud korrekt kritikát megfogalmazni. és ugye 1 órában eleve szabott, hogy 16 perc reklám lehet, sosem lesz fél óra. és tippre reklám is sokkal több féle van. (de azokat nem lehet nézni. én sem néznék tévét sosem élőben. nem élőben sem nézek mondjuk.)

“Remélem a régi televíziózás is eltűnik, mint a nyomtatott sajtó és a rádiózás. Ezek tipikus elmaradt dolgok, nem képesek haladni, fejlődni.”

ha néznél tévét, akkor látnád, hogy nagyon, nagyon sokat fejlődik. és a rádiózós koncepciója számomra mindig is érthetetlen volt, de azt hiszem, hogy az a műfaj is nagyon jól érzi magát itthon is, de külföldön, amerikában a talkradionak köszönhetően pláne virágzik. nem fog sehova eltűnni. (és dettó a nyomtatott sajtó, a nem aktualitásokra rámenő, havi rendszerességű műfaj is már jó ideje megágyazott a hosszú jövőjének.)

winnie - 2020. 02. 02. 09:10

(igazából én tökéletesen értem, ha valaki így látja, mert nekem sem fér a fejemben saját (nem)tapasztalataim révén, hogy például miért nézi annyi ember a képernyőn azt, hogy mások videójátékoznak, de van ilyen műfaj. és attól, hogy sosem játszok, nem láttam star warst vagy marvel-filmeket egy évtizede, még elfogadom, hogy népszerűek. és még csak azt sem tudom mondani, hogy azért, mert nem jók, mert gőzöm sincs róla, hogy milyenek.)

Desmond Wallace - 2020. 02. 02. 09:35

“a magyar tv-csatornákat szinte csak és kizárólag nyugdíjasok nézik”

Ha ez így lenne, akkor nem is erőltetné magát egyik csatorna se új műsorokkal. Látszik az adatokból, hogy 18-49-ben sok néző van főműsoridőben a két nagy kertévén. A Duna TV más tészta.

Évek óta temetik a tévét, de hiába erősödik itthon is a stream, azért a tévé még él, és egy darabig élni is fog.

A mozit is temetik már régóta, mégsem múlt ki.

“Mert most őszintén – ki kíváncsi ezekre a hulladék műsorokra? Mi kis falunk? Ne már.”

A mi kis falunkra például hetente egymillió tévénéző, ami 2020-ban kimagasló eredmény. Az egymillióban például benne vagyok én is, ami ritka példa, mert általában nem egyezik az ízlésem a tévénézőkével.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz