login |

Pilot: Star Trek: Picard

2020. 01. 29. 15:50 - Írta: human

72 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

(Mivel egy nagy múlttal rendelkező franchise-ról van szó, érdekes lehet látni, hogy egy Picard-újonc és egy ősrajongó miképp vélekedik a pilotról, ezért két írással is jövünk – a rajongói kritika holnap kerül majd ki (UPDATE: ki is került!)- winnie)

Miért kell mindennek darkosnak lenni? Direkt ezt a jelzőt használom, mert már pejoratívnak számít. Elindult a Picard, ami talán a J.J. Abramses idővonalon játszódik, és nem elég, hogy ez is kemény háborús lesz, nyilván az új rajongókra szabva, de még egy Star Trek-hagyományt eldob.

Maga a rész teljesen alapozós hangulatú volt, mi más lett volna. Bemutatják, hogy Jean-Luc Picard mivel üti el az idejét mostanában, vagyis igazából csak lazít és várja a halált. Amíg be nem fut hozzá egy fiatal nő. Nem úúúgy. És ennek kapcsán megálmodja, hogy ki ez a nő, és miért fontos, mert máshogy nem lehetett ezt az információra ráébreszteni a kapitányt és a nézőt.

Mindeközben az is kiderül, hogy miért nem kapitány már igazából, és mi vezetett az elvonulásához. Viszont a fenti új karakterrel beindul a cselekmény, és közben tényleg alapozzák, hogy hol vannak a szintetikusok, behoznak több visszatérőt is, akik folyamatosan öntik ránk az információt. És még pár akciójelenet is elfér benne, mielőtt felfednék az erős cliffhangert a végén, ami olyasmi, hogy visszarántja a nézőt. Amolyan “ez dereng a filmekből, mit csinálnak itt vele?” módon.

Tudom, hogy nem vagyok nagy Trek-rajongó, de az valahogy mindig megmaradt bennem, hogy az összes nehézség ellenére inkább egy pozitív jövőről szólt. Na az itteni készítők a “most politikaiak leszünk, baszki!”-módon a rasszizmust látják komoly problémának (mi más lenne aktuális?!), és így szépen a Földet, vagyis a jövőbeli társadalmat visszatolják abba az idegengyűlöletbe, amin a Star Trek-sorozatokban már rég túllépett.

Nyilván lehet ellenpéldákat találni az 54 évnyi Star Trek során, repedezett a pozitivitás, de valahogy mégis ez volt számomra az összhatás. Természetesen a sci-fik általában a jelen problémáiról szólnak, és így jogos a “Trump’s America”-kritika, de valahogy jobban is be lehetett volna csomagolni, mert az itteni mindenféle kreativitást mellőz. De legalább voltak “cool” bunyók?

Ami pedig extrán fáj, és ez már lehet, hogy szőrszálhasogatás lesz, de a csaj simán használta a fegyvereiket a lakásában, érthető volt az is, hogy miért közelharc. Erre a következő akciójelenet… most komolyan, kinek izgalmas, hogy ráfut a fegyveresekre, aztán meg az ellenkező irányba szalad. Ez milyen koreográfia?

Adná magát, hogy simán lelője a másik bagázst, de gondolom be akarják mutatni a képességeit, hogy “de cool lesz az az ugrás”, közben meg süt belőle a nulla átgondoltság. És még a sebességét sem tudták rendesen érzékeltetni, ami esetleg indokolttá tette volna, hogy miért így oldották meg az akciót. Annyira felesleges volt a közelharc – tényleg érdekelne, hogy ezek milyen fókuszcsoportokon jutnak át, vagy hogyan valósulnak meg. Valóban van, aki szerint a látottak a sugárzás után feltett “How exciting?” kérdésre 4 vagy 5 pontot érnek?

A Star Trek: Picard pilotja számomra újabb tökéletes példa arra, amikor nem tudnak mit kezdeni egy branddel, és mindenfajta rendes tisztelet nélkül nekiállnak, mintha még nálam is kevésbé ismernék a Star Trek világát. És itt még csak nem is rebootról van szó, ahol félre lehet söpörni a dolgokat, mert próbálják az eddigi sorozatok és filmek mellé betenni. Hatalmas csalódás volt ez a kezdés, talán ha 5/10-et ért számomra.

Valójában az egész fenti írás csak annyiból kellett volna álljon, hogy: Alex Kurtzman. Pont. De akkor winnie ferde szemmel nézett volna.

72 hozzászólás Ne habozz!

gravedigger - 2020. 01. 24. 05:37

Brilliáns! 10/10. Amekkora csalódás volt a Disovery ez teljesen az igazi ST feeling! Imádtam minden percét, és igazából teljesen rendben van hogy nem töltötték fel az egész évadot, és hetente jönnek az új részek. Ha ezt a színvonalat tartják, akkor nagyon rendben lesz! Magyar felirat sajnos nincs. Amazonnál még nem divat.

DJackson - 2020. 01. 24. 12:21

Ez hihetetlen volt, tényleg mintha a TNG folytatása lenne!
Star Treken felnőve nagyon féltem, hogy elrontják, de az első rész alapján úgy tűnik méltón viszi tovább a hagyatékát!

Nagyon tetszettek a “flashbackek”, jó volt újra látni az ismert karaktereket, helyszíneket! Jobban kötödik a múltjához, mint amennyire számítottam volna. Szerencsére Picardot sem facsarták ki, nagyon is önmaga maradt, Patrick Stewart pedig még ennyi évesen is brillírozik!

Tényleg tanultak a Discovery hibáiból. Sokkal intellektuálisabb és érdekesebb storyt kaptunk, mindenféle kapkodás nélkül és még az új karakterek is szimpatikusak!

Szerintem régi és új nézők

Jamesch - 2020. 01. 24. 23:58

Nem vagyok ST rajongó, nem is sokat láttam, filmeket nagyrészt igen. Nem szeretem az epizódikus sorikat nagyon, és talán pont emiatt sztem a Discovery király volt.
Új nézőknek meg a Discovery egyértelműen jobban passzol, mert itt azért nem ártott tudni némi előzményt azt hiszem

“Sokkal intellektuálisabb és érdekesebb storyt kaptunk”
Storyt? Egy felvezetést egyelőre. Mitől lenne ez intellektuálisabb?
Amúgy tetszett, de minden összefüggő scifi megvesz kilóra általában (főleg ha űrben játszódik)

A végén a kocka az a Borgra utal? Úgy rémlik ők nyomták így.
Mi köze a romulánokhoz?

kw_ - 2020. 01. 25. 10:03

a csajról kb 0,1 másodperc alatt mondtam meg h adat lánya lesz, illetve tele volt klisével ez az epizód. egyedül a borg miatt érdekel ez a sorozat, remélem azt nem basszák el.

Jamesch:
gondolom találtak egy borg kockát, elrejtették a cloaking field mögé aztán ott kisérleteznek vele, reverse enginering.
aztán majd felébresztik valahogy, elkezdi őket asszimilálni aztán az alpha kvadráns ellen fordulnak de jön pikard és a hős krú és megakadályozzák. közben valamelyik random szereplő beleszeret az android lányba és boldogan élnek a 2. évadig.

fefe - 2020. 01. 26. 20:20

Haaat elmegy…
Kicsit csili vili.
Kivancsi vagyok mi lesz de remelem jobb lesz mint a discovery mert az nekem nagyon nem jon be..

Tyberius06 - 2020. 01. 27. 03:38

Data lánya vonal megvolt nálam is. Ez erősebben kezdett picivel, mint anno a Discovery (bár nekem összességében az is pozitívan jön le mégha a második évad végét nem is annyira szeretem, mert szerintem elbaszták), lassabb is volt az építkezés. Igazából nagyon sok előzményt nem kell hozzá ismerni, mert azt kb tollbamondták az első részben, meg gondolom még kapjuk majd az infókat. Az hogy miért hagyta ott a Starfleetet meg kaptuk az interjúból, mondjuk valahol érthető. Nekem sose volt kedvencem Picard, a TNG-t annyiban tisztelem, hogy legalább adott másolandó alapanyagot a Voyagernek meg az Enterprise-nak (nem a teljes sztorira értem, hanem az egyes case of the week részekre), viszont ahogy fentebb írta valaki, nem facsarták ki a karaktert.
A Borg kockára meg megkapjuk majd a választ gondolom, de ahogy nézem ez vmi romulán menekült tábor. Ha jól vettem ki, akkor a Mars elleni támadás után a Starfleet megtagadta a segítséget a romulánoktól, szóval ott azért szp-ág lehetett rendesen – Kelvin-timeline.
Akárhogy is, várom a folytatást.

Baltásgyilkos - 2020. 01. 27. 13:00

Star Trek:Old generation….szerintem nagyon jó lesz ez a sorozat :)

winnie - 2020. 01. 29. 16:04

engem az érdekel, hogy a teljesen star trek-szüzek mit kezdhetnek vele, engem legalábbis biztos, hogy nem nagyon fogott meg, inkább maradok a régiek darálásánál a netflixen, csak el kéne már komolyabban kezdenem:)

de attól, hogy nekem nem volt túl érdekes, a régiek biztos sok mindent találtak benne.

“amikor nem tudnak mit kezdeni egy branddel, és mindenfajta rendes tisztelet nélkül nekiállnak, mintha még nálam is kevésbé ismernék a Star Trek világát.”

azért szerintem ezek közül egyik sem igaz. kizárt, hogy ne lenne határozott céljuk, amit szenvedéllyel akarnának megénekelni, mint ahogy a tisztelet sem hiszem, hogy hibádzik, hiszen bőven vannak ős st-sek a készítők között, és tippre az ismeretekkel sincs gond:)

edg - 2020. 01. 29. 16:07

Heh, nem volt ez rossz, de egyetértek azzal, amit írtál. Ez az android rasszizmus és rejtegetés tipikusan olyan téma, amiből, ha az androidot valamilyen népcsoportra cseréljük, az időszakot meg egy háborúsra, akkor egyértelmű a párhuzam és … rendkívül unalmas is.
Én azt szerettem igazán a Star Trekben, amikor átkonfigurálták a plazmareléket és használták a deflektort, nem pedig verekedtek meg érzelgősködtek. Régebben nem is voltak ilyen manapság divatos szinte már fejfájdítóan gyors vágások és ez a sok akció. Ezt miért muszáj?

DE! Azért nézni fogom, mert mégis csak ST és ott van Partick Stewart.

Ace - 2020. 01. 29. 16:13

“Elindult a Picard, ami talán a J.J. Abramses idővonalon játszódik.”

Nem, az eredeti idővonalon játszódik.

A Darkosság valóban a jelen problémái miatt jelennek meg.

A második akciójelenet egyértelműen a lassabb beszélgetések ellenpolusa miatt lett. A megvalósítás valóban fura volt de tévés szinten simán az elmegy kategória.

Winnievel értek egyett határozott céljuk van a tv-s brand-el ez látszik. És helyes ,hogy nem széttördelik hanem egy kézben próbálják öszpontosítani amivel Kurtzman vagy megbírkózik vagy nem.

juhaszvik - 2020. 01. 29. 16:17

Szerializált lesz? Hm, most kaptam fel a fejem. :)

Én nem vagyok nagy ST-fan, annak ellenére, hogy sok-sok epizódot láttam mindegyik szériából. Mindig is az átívelések érdekeltek, nem a scifi-novellákból összeollózott, a következő részre elfelejtett történetek.

Ace - 2020. 01. 29. 16:22

juhaszvik:

Nem epizódikus lesz. Régebben azt hangoztatták még maga Stewart is ,hogy a 10 rész 1 nagy filmet fog kiadni. Közben persze berendelték a második évadot is de lehet az már másról fog szólni.

human - 2020. 01. 29. 16:37

“kizárt, hogy ne lenne határozott céljuk, amit szenvedéllyel akarnának megénekelni, mint ahogy a tisztelet sem hiszem, hogy hibádzik”

a tisztelet hiánya sztem már az első részen látszik.

azt meg nem is értem, hogy miért feltételezed mindenkiről, hogy mindent szenvedélyesen csinál. simán lehet, hogy 10 projektből pont az jött be, amit a legkevésbé akart, de hát “azért dolgozni kell” + “nem szabad eltűnni a radarról”, szóval nem nyomta vissza. Vagy volt egy szenvedélyes ötlete, amit a stúdió lehűtött a kéréseivel. Egyáltalán nem biztos, hogy minden teljes szenvedéllyel és tökéletes ötletekkel készül.

JKJ - 2020. 01. 29. 16:38

Kétesélyes, hogy jó lesz-e az évad. Én mindenképpen végignézem és utána döntök a másodikról. A közelmúltban készült ST filmek és sorozat(OK?) sajnos kifejezetten rosszak voltak. Bízom benne, hogy ez legalább elindul a jó irányba.

Jence4 - 2020. 01. 29. 16:39

Úgyérzem hogy a rasszizmus mint motívum , téma nem erőltetett és nem indok nélkül való(volt egy marsi bombázás) , nem hiszem hogy napjaink történéseinek akarnának megfelelni az írók, ez ennél komplexebb , van ebben egy kis szabad-e Istent játszani is.
A Szárnyas fejvadász sem a replikáns rasszizmusról szól.

Jence4 - 2020. 01. 29. 16:40

De amúgy ez már szerintem sem az aminek lennie kéne, jó ez meg minden, de ha azt akarom érezni amit régen akkor Orville.

heidfeld - 2020. 01. 29. 16:42

A pozitív jövő, nem mindenkinek felel meg. Rengeteg sértődöttség megoldatlan problémák, és fajok, több generációs gyűlölete, nem válik semmissé.
Interjúban, Pickard elmondja, miért lépett ki. És saját tevékenységével, elveivel, nem megbocsájtható dolgot tett a Föderáció. Aki látta a sorozatát, egyből tudja.
Ez bőven megágyazott a bosszúnak. És van másik, átívelő szál is. Lesznek még régi kedvencek, új karakterek.
Elkapott a hangulat, és az ugrás volt az egyetlen hiba.
De a többi. Tényleg. Az intro. És a vége.. Döbbenet.
Senki ne lepődjön meg, ha lesznek még Star Trek sorozatok.
Simán tudnak mit kezdeni a brandel, szerencsére. Simán 20/10. Kb,. ennyil is fiatalodtam, pilot megtekintése közben:D
Arányok eltalálásán sok fog múlni, de nincsenek kétségeim.
CBC All Access jó lóra tett. Hazánkba is beindul a szolgáltatás, az én előfizetésemre számíthatnak. Oké, nem csak Ster Trek miatt, de sok embernél igen.

winnie - 2020. 01. 29. 16:43

heidfeld: ha hazánkban beindul, akkor nem lenne sok értelme előfizetni, mert minden menő sorozatuk máshol lenne, kezdve a star trekekkel.

Ayrons - 2020. 01. 29. 16:44

Csak a Picard szériát néztem egy ideig mert amúgy rühellem a Star Trek utópiás és szirupos világát.
Ahogy Abrams filmjei és az Discovery első évada tetszett és betalált nálam úgy ezis. Főképp a darkos és politikai szál miatt

winnie - 2020. 01. 29. 16:51

human: nem kell, hogy mindent abból csináljanak, de itt minden adott ahhoz, látva kiket hoztak az írók közé. plusz egy projekthez csak olyanokat fognak alkalmazni az eleve olyan jelentkezők között. ilyen melóra nem fog senki sem hídmegbizatásként ráindulni.

cato - 2020. 01. 29. 17:02

Elöljáróban: Én Trekker vagyok! :)

Nekem tetszett. És nem értek egyet azokkal, akik szerint ez a fajta világszemlélet távol áll a Star Trek-től. Alaposabban megvizsgálva az előző szériákat az STP nem tesz mást csak nagyítóval mutat rá a rendszer árnyoldalára. Néhány példa a teljesség igénye nélkül:
TNG: Datának küzdenie kellett hogy elfogadják, Nechayev admirális komolyan lehordta Picard-t, amiért az nem használta fel Hugh-t a Borg kiirtására.
DS9: Ahogy itt a szintetikusak előállítását, ott megtudtuk, hogy a gén fejlesztett emberek tenyésztését tiltják. Na meg a Maquis-al szembeni szinte már-már diktatórikus mentalitás! a 31-es szekciót ne is említsük.
VOY: Ugyanaz mint Data, csak itt a Dokival.

Ezekből is látszik, hogy bár a felszínen a Föderáció és Csillagflottája egy csupa szivárvány és pihe-puha nyulacskák gyülekezete, valójában nagyon nem az. Megértem azokat akiknek nem tetszik az STP, de ne állítsák hogy nem ST. Nagyon is az és nem csak a nevében. Részletesebb ömlengést a részről a rajongói kritikában!

bluedressed - 2020. 01. 29. 17:05

Nekem nagyon tetszett.

Az ugrásra meg itt a magyarázat:

https://youtu.be/MyA_Etw30mM

Kb a 7. percnél.

human - 2020. 01. 29. 17:12

“ilyen melóra nem fog senki sem hídmegbizatásként ráindulni.”

nem tom, amit olvasni az írókról kb. mindenre rámozdulnak, hiszen úgy maradnak felszínen. sztem egyáltalán nem biztos, hogy egy írószobába a leglelkesebbek kerülnek be, nagyon sok minden közrejátszhat.

CrashBoostZoom - 2020. 01. 29. 17:14

@human

Mint nagyon régi rajongó nyugodtan kimondhatom, hogy tisztelettel bánnak a “brand-el”. Viszont az nem értem, hogy miért probléma az, hogy az eddigi filmek és sorozatokhoz akarják beilleszteni. A JJ féle mozik nem számítanak itt (mivel ennek semmi köze ahhoz az idővonalhoz), a többi sorozat története pedig véget ért, nyugodtan lehetett egy későbbi dátummal folytatni és pontosan ezt tették nem csak összehányták a dolgot.

A “most politikaiak leszünk, baszki!” pedig mindig is hozzátartozott a Star Trek-hez. Csak amíg Gene Roddenbery ott volt addig mindig ki kellett találni egy n+1-ik idegen civilizációt akire ráhúzták a mondanivalót mert Ő nem engedte, hogy a jövő emberei ne legyenek tökéletesek.

Az én személyes véleményen az, hogy a Star Trek-szüzek ezzel teljesen meg vannak lőve. A minimum szükséges ismeret ugyan leszűkíthető 3-4 TNG részre de, hogy ki is Picard és miért tesz amit tesz és, hogy a Föderáció miért egy hatalmas hazugság időnként, miért nem lehet megbízni a romulánokban stb. ahhoz rengeteg másik részt kellene megnézni a régebbi sorozatokból.

Szerintem ez egy fantasztikus kezdés volt (az akciójelenetek leszámítva. Azok nem nagyon érdekelnek, az agyam már nem is regisztrálja őket :D )

Edrick - 2020. 01. 29. 17:16

Nem vagyok tősgyökeres rajongó, az eredeti széria és a TNG sosem tudtak bevonzani, a Voyagert és az Enterprise-t szerettem csak meg, a filmekkel (régivel és újjal) úgy, ahogy elvoltam. Ez a pilot tökre bejött. Nem éreztem benne semmilyen tiszteletlenséget, sem pedig azt, hogy ne tudnának mit kezdeni a branddel. Persze lehet, hogy x rész múlva én is ezen az állásponton leszek, de most simán egy visszarektintő-múltra reflektáló érzés jött le belőle. A heti adag pedig plusz pont, először azt hittem, kijön az egész évad.

“talán a J.J. Abramses idővonalon játszódik.”

Amíg nem hoznak be valami életbevágó dolgot az új filmekből, addig ez nekem nem fontos, mert időben elég távol áll egymástól a kettő (majdnem 100 év?), és ha a TNG-re (meg egy falatnyit a Voyagerre) támaszkodnak úgy is, akkor az ott megtörtént dolgokon sem változtattak, nem? Akkor pedig az, hogy melyik idővonalon vagyunk, simán mellékes lehet.

FP Jones - 2020. 01. 29. 17:21

nem néztem sose egy ST sorozatot se, de ez tetszett. maradok

heidfeld - 2020. 01. 29. 17:22

@Winnie: Simán meg tudják oldani, mert a szerződések nem hosszú évekre szólnak, csak adott évadokra, amit meg lehet hosszabbítani, ha mindkét fél elégedett. És a CBC All Access is terjeszkedni akar.

winnie - 2020. 01. 29. 17:23

fent írtam, hogy nem. ez nem szubjektív dolog vagy akarás kérdése.

és annyira akarnak terjeszkedni, hogy 1.) eladják a sorozataik nemzetközi jogait mindenfele exkluzív jelleggel (a globál exkluzív dolgok nem azt jelentik, hogy hirtelen eljutnak pár országba, és akkor ott leveszik a cuccaikat más platformokról – akkor mindenhonnan lekerülnének, de nem ilyenek a szerződések) + nemzeti piacokra is, 2.) az elmúlt 6 évben egyszer terjeszkedtek 2 éve, kanadába. azóta semmi. és ugye kanadába is úgy mentek, hogy az st:discovery nem látható a cbs all access-en. (az ausztrál expanzió csak egy másik digitális platform indítása volt, és ez az, ami számukra út, ahogy az hbo maxnak is, más platformmal összeköltözni, más brandként megjelenni)

ergó, ha terjeszkednének, akkor nem lenne a cbs all access-en sem cbs, sem cbs all access, sem mondjuk a nickelodeon sorozatok zöme.

schray - 2020. 01. 29. 17:32

Nekem tetszett. Még ha az ideológia meg egy két koreografia nem is illik szerinted az ST-be, a kidolgozás szép volt, Stewart szineszi jateka kifogástalan, a felvazolt elozmeny – szamomra erdekes es kelloen jó háttér. A Trumpos belemagyarazast tulzasnak erzem, akkor se jutott eszembe es most is eroltetettnek gondolom. A szintetikusoktol valo igazsagtalan felelem az fel evszazados scifi toposz. Az idosebb generacio es fiatalok kozti konfliktus meg még regebbi. Raadasul szerintem az ST pozitívabb gondolat, az a regi szeriak idealizalasa es romantizalasa. Az igazsag az, hogy festettek egy pozitiv jovokepet a federaciorol, de alig mutattak belole valamit, pusztan azert, hogy a felfedezos “urbeli” cselekmenyt ne bonyolitsak “foldi” kerdesek, belpolitika es hasonlok. Szerintem tok jo, hogy most az egyszer azt latjuk, hogy egy ilyen fejlett civilizacio milyen a talajszinten es nem madartavlatbol

human - 2020. 01. 29. 17:56

“A Trumpos belemagyarazast tulzasnak erzem, akkor se jutott eszembe es most is eroltetettnek gondolom.”

de hát ezt konkrétan a készítők mondták, hogy erre muszáj reflektálniuk, minimálisan sem belemagyarázás.

human - 2020. 01. 29. 18:02

azt pedig továbbra sem értem, hogy a “star trek régebben is politizált” miképp ellenérv a posztban levőknek, hiszen sehol nem állítom, hogy nem ezt tette, csak azt, hogy amit most csinál az nem erős. főleg nem megfejelve a borzasztó akciójelenetekkel, amikkel nem az a baj, hogy akciók, hanem ahogy megcsinálták őket.

Annatar - 2020. 01. 29. 18:29

Olyan szempontból J.J. Abramses az idővonal, hogy a 2009-es Star Trek film időutazás (és reboot) előtti eseményeit figyelembe veszi a sorozat, de ettől ez még az eredeti, nem a Kelvin idővonal.

Ace - 2020. 01. 29. 18:33

De miért kell ennél erősebben? Az az interjú azért elég erős volt. Már így is van benne bőven reflektálás ennél több felesleges és régen sem volt. Természeti katasztrófa a Hobus supernova és a Romulán anyavilág pusztulása, az Mi től való félelem a szintetikusokal, és a menekült kezelés. Amit nyilatkoztak annyit tettek egyenlőre bele és remélem nem is viszik túlzásba a pátoszoskodást.

mildi - 2020. 01. 29. 18:34

tbh én mocskosul untam. alig tudnék felidézni belőle valamit. hogy valóban unalmas volt-e, vagy csak engem kapott el rossz pillanatban…
de persze, adok neki még esélyt. nyilván. picard!

Aldo - 2020. 01. 29. 18:49

Nekem tetszett annyira a pilot, hogy megnézzem a következő részt.
Tudom, hogy lényegtelen apróság, de 2400 körül játszódik a történet, de San Franciscóban a járókelők a Csillagflotta központban megint a 2370-es évek eleji egyenruhát viselték?

LordPicard - 2020. 01. 29. 19:02

Én is régi rajongó vagyok, és már vagy 15 éve hasznáom ezt a felhasználónevet, szóval nem új keletű a rajongásom :D

Nekem is nagyon tetszett az epizód, és ez még csak a bemelegítés volt, elkezdték felhelyezni a bábukat a táblára.

Imádtam pl. az olyan kikacsintást, mint Bruce Maddox megemlítése (a TNG-ben szerette volna apró darabokra szedni Data-t, hogy tanulmányozhassa, lemásolja és a flotta engedte is volna, egy komoly tárgyalást kellett lefolytatni, hogy Data-nak lehet-e beleszólása ebbe). Egyébként Picard jól tartja magát, 2399-ben járunk kb. és ő 2305-ben született :D

Az nem derült ki, hogy Data azaz B-4 mikor ment tönkre, 2387-ben még ő volt az Enterprise-E kapitánya (a Hobus szupernóva idején). De még ha ezután is ment tönkre, akkor is Worf-ra már nem igen számíthatunk, hiszen őt a 2009-es Countdown képregényben Nero megölte az időutazás előtt :( Remélem a várt sikerrel megnyílik az út mondjuk a Voyager-DS9 legénysége előtt is egy folytatásra, bár sajnos nagy hiányzókkal (Odo, Nog és Sisko – utóbbi még köztünk van, de állítólag súlyos mentális betegséggel küzd).

Nem reméltem volna 18 évvel ezelőtt, hogy ez az idővonal még folytatódik és lesz szerencsém látni Prime Star Trek sorozatot.

Zoli - 2020. 01. 29. 19:15

Ez nem darkos
viszont 100/100

human - 2020. 01. 29. 19:45

“De miért kell ennél erősebben? ”

pont, hogy nem ilyen erős vonásokkal kéne

dexike3 - 2020. 01. 29. 19:58

hogy került ki Charles Xavier a kerekesszékéből? nem meghalt a Logan-ben? mentális időutazott?

bocsi az OFF-ért, de végig ez motoszkált bennem, mert igaz láttam a TNG-t (még anno parabolán németül is), de valahogy nekem Patrcik Stewart már prof. X. de lehet, mert az időben közelebbi szerepe.

nem igazán tiszta nekem a Data vonal, mert igaz feláldozta magát a Nemesisben, de maradt utánna egy B4-es, akibe bár belekerült a szinaptikus “mentése”, de valahogy nem volt az igazi. (mi lett azzal az egységgel hahó?).
azzal, hogy nem epizódikus nincs gond, mivel egy-egy nagyobb témát okszor így dolgoztak fel az ST-kben.

ezt leszámítva eddig fanservice, meglátjuk túl tud e ezen lépni. az 5 szerintem kevés, de egy erős 7-est megér (talán egy gyenge 8-at is).

Krisztián - 2020. 01. 29. 20:35

Nem szerettem a Star Trek-et sose. Semelyik sorozatból nem láttam egy részt sem. A mozikból is csak az újak közül, amik borzalmasak voltak. De a Picard első része nagyon tetszett. Bár nem tudtam elvonatkoztatni a főszereplőt X professzortól. Pedig közel sem hasonló karakter.

Ghunter - 2020. 01. 29. 21:13

Tisztelettel bántak a karakterrel és jó kezdést kaptunk….hosszú ideje darkos a star trek mostani érája….ha valakinek fura nem figyelte sajnos a kánon eseményeit….a fajgyűlölet a ds9 és ent óta nem új keletű ezen pláne ne akadjunk fenn…tudom hogy itt ha nem vagy képben az ez elötti sorozatokkal akkor ezek furák…de ne az legyen már hogy nem bántak vele tisztelettel…
A romulánok a kezdetektől fogva ilyenek. Az MI is ft gond már….eddig az akciót leszámítva ízig vérig Star trek….
És igen ez az eredeti idővonal…még az St online is ezzel kezdődött hogy no romolus…😂

Hallak65 - 2020. 01. 29. 22:01

Nekem nagyon tetszett.

Nostagikus volt és mentalitásban is közelebb állt az TNG-hez, mint a Discovery.

El-ahrairah - 2020. 01. 29. 23:12

Nettó rossz volt, mint minden más az újvonalas Trekből.

Erőltetett darkosság, a csillagflotta meggonoszult mercsak. Igen, eddig is voltak komoly kérdések, eddig is volt rasszizmus, morális problémák de a hozzáállás mindig alapvetően pozitív volt, minden résztvevő megpróbált közösen megoldást találni és bár nem volt mindenki lelke hótiszta de nem is voltak randoműrrasszistákok teljesen értelmetlenül.

Nyilvánvaló, hogy különösebb extra energiabefektetés nélkül akarják a manapság trendy scifik közönségét bevonzani és bíznak benne, hogy a picard név meg itt tartja a régi rajongókat.

Igazából ugyanazt lehet elmondani róla mint minden újabb trekről: nincs felfedezés, nincs optimizmus, nincsenek kalandok, emberek kormányösszeesküvésen morfondíroznak a kivilágítatlan űrhajóban miközben az írók az aktuálpolitika vérprimitív metaforáival bombázzák a nézőt.
Merthát isten óvjon tőle, hogy egy scifi sorozatban esetleg valami mást, idegent, futurisztikusat lássunk mint a jelenkor tükörképét lézerpuskával meg térhajtóművel.

Aki igazán gyönyörű párhuzamot akar látni arra, hogy milyen tökéletesen fossa torkon a Picard mindazt ami Star Trek az nézze csak meg a TNG első epizódját.
Nem egy hibátlan élmény, elég döcögős, kicsit butácska, az effekteket rossz nézni de pontosan bemutatja azt, ami miatt a két sorozat teljes világképe, mondanivalója és hozzáállása a jövőhöz egyszerűen nem összeegyeztethető.

Mrs Broccoli - 2020. 01. 29. 23:15

Sokmindenkivel egyetértek (csak a kommentelők közül), leginkább CrashBoostZoom-mal :D

És igen, én is trekker vagyok, nem ma kezdtem. A DSC nagy csalódás volt, mindkét évad, a Picard várós volt, leginkáb a régi szereplők miatt. És ez az első rész kategóriákkal jobban tetszett, mint a DSC, mert bár a külsőségek nem állnak távol tőle (főleg ar arcba belemenő teleobjektív zavar), de minden mást megtaláltam benne, amit hiányoltam a DSC-ből. Kicsit lehetett volna nyugodtabb és/vagy hosszabb, de azóta eltelt majdnem 30 év…

Várom a folytatást <3

symor - 2020. 01. 30. 00:09

Egy dolog tetszett a sorozatban, ahogy Picardot kezelik és lényegében akkor el is mondható, hogy tetszett.

Patrick Stewart Picardja miatt nézem egyenlőre tovább, mert az egy régi újdonság. Picard sohasem látszott ennyire törékenynek, ugyanakkor méltónak a figyelmemre, még.

Vissza lehet nézni Stewart mekkora primadonna volt akár 20-25 évvel ezelőtt, magát műfaj-tévesztett, alábecsült és kicsit sértett Shakespiare-színészként definiálva, aki élete lehetőségeit bukta szereposztás tekintetében (saját véleménye szerint), mert mindenki Picardot látta benne oly sokáig.

Ehhez képest a késő 60-as éveitől egy egész életszemléletváltás látszik rajta (bejött neki az öregedés) és a kopasz, profi színész-ripacs egy öreg mesterré szelídült, aki elfogadja, játssza és élvezi saját kereteit, sőt ezzel túllép azokon.

Ez Stewart és egyben Picard revolúciója.

A karakter pedig tart valamerre, ezt érezteti a pilot, a többi csak behúzó körítés.

Ebből lesz valami.

Igazából ugyanazt érzem mint amire rá kellett jönnöm a ST Discovery esetében, úgy a 2. évad közepén.

A görcsös elvárásoknak való megfelelés és akció-szériázálás alatt valahol bekúszott a 2. évadba az ST lelke. Amennyire elb@szták az 1. évad második felét, amennyi reményt nyújtottak a 2. évaddal. Szinte felemelő érzés volt.

Itt, ebben ezt sajnos egyenlőre csak Stewart-ról mondhatjuk el.

És tényleg lehet, hogy felültettek a nosztalgia vonatra, de az egészből azt érezni tart valamerre. Komoly kívánságom, reményem, hogy így legyen.

nekem tetszik, ahogy visszahozták a számomra ezt a klasszikus sci-fi hőst, egyenlőre.

mSO - 2020. 01. 30. 01:41

Ha nem epizodikus lesz, akkor ezt bizony darálni kell! Hatalmas élmény volt látni a régi szereplő(ke)t, és a java még csak ez után jön.

winnie - 2020. 01. 30. 05:07

“nem tom, amit olvasni az írókról kb. mindenre rámozdulnak, hiszen úgy maradnak felszínen.”

amellett, hogy sokszor azért szem előtt tartják az alapszabályt, miszerint érdekelnie kell őket a projekt, ma, amikor ennyi, de ennyi lehetőség van, akkor az ember megválogatja, hogy milyen showrunner-meetingekre megy el. olyanra nem nagyon fog, ahol nincs esélye. annyival, de annyival több a meló, mint pár éve. ez nyilván nem jelent fix állást, de lehetőséget igen, és sokszor idő nem lenne a sok állásinterjúra, és azok közül ki fogják szűrni azt, ami évi 8-10 rész és speciális tudást igényel, ha nem rendelkeznek a speciális tudással.

david - 2020. 01. 30. 06:50

számomra tök érdektelen volt és nem igazán akarok többet megnézni belőle – mondom ezt úgy hogy a lens flare-es mozifilmekkel kezdtem, meg pár régebbi filmet is megnéztem, Discovery-t nézem, de a korábbi sorozatok kimaradtak

todie - 2020. 01. 30. 07:46

a kritikaval sajnos egyet kell ertenem.

akik az idovonal kapcsan azon a velemenyen vannak, hogy ez nem a kelvin-vonal, azoknak jeleznem, hogy de.
a feka riporterno mondja el, hogy “vulcan nap supernovava valt”, na ezt akarja old spock megakadalyozni a 2009-es filmben… SPOILER: nem sikerult.

Yooha - 2020. 01. 30. 07:55

Trekker vagyok.
Nekem nagyon bejött. Picard beszéde, hogy a Föderáció elhagyta az elveit, nagyon jellemző volt rá. Hogy az Űr-Dunkirket miért fújták le, az nekem nem volt világos. Mert lett nagyobb gondjuk is? És akkor a romulánok nagy része kihalt? Ez gondolom ki fog derülni.

Slan - 2020. 01. 30. 08:01

Az első rész után sokkal jobban bejön mint a Discovery. Várom a mai folytatást :)

todie - 2020. 01. 30. 08:06

*vulcan=romulan… olyam egyformak:D

Ace - 2020. 01. 30. 08:36

todie:

A Picard nem a Kelvin idővonal. A Romolus pusztulása még az eredeti idővonalon történik az egy dolog ,hogy abban a filmben említik de az öreg Spock az eredeti idővonalról jön vissza ahogy a Narrada is. A Kelvin idővonal akkor kezdődik mikor a Narrada mektámadja a Uss Kelvint onnantól nyílik az alternatív idővonal(ezért is hívják Kelvin idővonalnak).

Ace - 2020. 01. 30. 08:37

*Romulus

J. McLane - 2020. 01. 30. 09:47

Ace: pontosan.
A “normál” idővonaról a Narrada elmegy, onnan megy tovább a halad útján tovább a történet. Az egy dolog, hogy egy alternatív múltat hoz létre, de az a Picard idővonalába már nem játszik.
Itt egy rajz: https://treksphere.com/wp-content/uploads/2019/01/Image-Timeline.png

Solmyr - 2020. 01. 30. 10:55

SPOILER

Én csak a Discovery-t láttam eddig a Star Trekből, és kifejezetten zavart az előismeretek hiánya. A végén nem voltam benne biztos utánaolvasás nélkül, hogy most akkor Romulánok vagy Borgok voltak, és fogalmam sincs, hogy milyen implikációi vannak, hogy Romulánok építkeznek Borg technológiára(?). Maradok még, mert felkeltette az érdeklődésemet, de nem túl elegáns szerintem egy pilot végi cliffhangert olyan dolgokra kihegyezni, ami évtizedekkel korábbi másik sorozatokból vett előismereteket feltételez.

miles - 2020. 01. 30. 11:18

Nekem ez a borg-vonal rohadtul nem jött be.

Annyira hiteles az, hogy egy AI ilyen módon akarjon fejlődni, mint az, hogy az emberek jó energiacellák (The Matrix).

Azt most ez húzzák elő a kalapból csúcspoénnak. Köszi.

Mate4182 - 2020. 01. 30. 13:42

ami évtizedekkel korábbi másik sorozatokból vett előismereteket feltételez.

najo de ennyi ev utan ez olyan mint spoilert kialtani valakire aki poenkodik azzal hogy Darth Vader Luke apja :D
tuti van vmi szabaly hogy 20on x ev utan mar ilyenekkel nem lehet ervelni.

az en Star Trek multam, bar mindegyik sorozatbol neztem vmennyit, a DS9 az en FO STAR TREK sorozatom, de imadom a Discoveryt es a filmeket is birtam.

egyaltalan nem erzem azt a trump hasonlatot olyan erosnek, sot igazabol egyik mai ra reflektalni igyekvo vonalat se ereztem bantonak vagy tulzasnak.
ezt most mindenfele kotekedes nelkul irom: errol a kritikarol az jut eszembe amikor az indexen Sajo David (akit ezerszer jobban birok mint ami majd ebbol lejonni latszik!) irja a kritikat a Sum 41 uj lemezeirol es rola tudni kell hogy megvetesig utalja a bandat, a stilust, kb midnent korulottek. erezni az irasabol a szemelyes ellenszenvet es utalatot.

ilyesmit ereztem amikor ezt a kritikat olvastam. nem gaz az ha utalod amirol irni kell, de ad 1.: akkor ne irj rola, vagy ad2.: ha mar muszaj, probalj kicsit elfogulatlanabb lenni mert ez nem a times kritikusi resze hanem egy sorozat leiras. ez alapjan ki kapna kedvet ehhez?

szamomra eros 8/10 volt a Picard elso resze.

Tyberius06 - 2020. 01. 30. 13:50

Hm… olvasva a kritikát, azért vannak benne mellélövések. A technikai/koreográfiai kérdésekben valszeg igazad van, engem beszippantott az egész, fel se tűnt.
Viszont a darkosság meg, hogy a pozitívitás kihajítása, szerintem csak félig állja meg a helyét. A helyzet az, hogy ha Roddenberry eredeti víziójához nézed akkor persze igazad van, ha ahhoz nézed, hogy hova fejlődött a ST a 90-es években a DS9-nal és a Voyagerrel, akkor viszont már kevésbé, mert hogy ahhoz a vonalhoz, pláne figyelembe véve az utolsó két TNG-s mozifilmet (Insurrection és Nemezis – tök mindegy, hogy egyébként pont a gyengébbek közül valók) tökéletesen passzol. A DS9 pl. messze darkosabb volt, mint a Picard eddig, és azért a Voyagerben is voltak húzások.
Ajánlom megtekintésre ezt a videót a Picard kapcsán:
https://www.youtube.com/watch?v=hUaDPMqT3hQ

Picard és a Csillagflotta feszt szembe kerültek egymással, mert hogy Picard tartotta volna magát mindig is a Roddenberry álomhoz, míg a Csillagflotta meg a Föderáció és az emberiség túlélésére és a versenyben maradásra játszott, mint az összes kedves politikai szervezet.
És a rasszizmus egyébként baromira benne volt az összes háborús hangulatú ST-ben, abban mondjuk igazad van, hogy ide bekeverték jelen korunkant, viszont én ezt nem éreztem problémának.

@Yooha:
űr-Dunkirköt nem fújták le, konkrétan az Picard magánakciója volt a Romulánok kimentésére, de a flotta, amit Picard verbúvált az ott állomásozott a Mars mellett, amikor a szintetikusok szétbombázták a hajógyárral együtt és szétküldték az egész “dunkirk”-flottát is. A Csillagflotta és a Föderáció nem volt aktívan benne a menekítésben és miután Picard bukta a flottáját azt remélte, hogy a Csillagflotta mégis beszáll a buliba, de azok úgy döntöttek, hogy inkább hátra dőlnek és nézik a fotelból a romulánokat kiírtó szupernóvát.
Ez volt az egyik indok, ami miatt Picard kilépett a Csillagflottából.
A másik a szintetikusok totális leszerelése, amivel gyakorlatilag megfosztották őket a létjogosultságuktól, pont erről szólt anno a TNG-ben a Measure of a Man (asszem vmi ilyesmi volt a címe). De volt ilyen jellegű rész a Voyagerben is, ahol a hologramok jogairól volt vita a Holo-dokin keresztül.
Valamilyen szinten ez is párhuzamba hozható jelen korunkkal csak épp az iszlám terrorizmus kapcsán, egy kis csoport cselekedeti alapján ítélsz el egy egész népcsoportot. Persze ez összetettebb jelen korunkban, de van párhuzam.

dexike3 - 2020. 01. 30. 19:59

amúgy a Starfleetnek van olyan egysége a jövőbe, aki a múltbéli idősíkokat teszik helyre. úgy látszik pár éve szabin vannak…

Tyberius06 - 2020. 01. 30. 20:11

1×02

Bakker ez olyan gyorsan leszaladt, hogy frankón vakartam a fejem a végén, hogy most akkor hol a köv. epizód.
Az a helyzet, hogy mindkét oldal érvelése valamilyen szinten helytálló. És ide simán be lehet illeszteni Spock alaptételét: “The needs of the many outweights the needs of the few.” És még logikus is volt a lépés a Föderáció részéről.
Ugyanakkor nemtom mi történt a Nemesis és a marsi támadás között, hogy mitől lettek a romulánok megint ellenségek, mert a dominium-háború végén ugye szövetségesek voltak.

Kicsit valóban lassabban építkezik, de nekem tetszik, ahogy felépítik a hátteret. Arra is kiváncsi leszek, hogy végülis ki csinálta a hackelést az elején, amikor a szintetikus elkezdte szétkapni az állomást.

Jence4 - 2020. 02. 04. 08:02

A második rész megtekintése után igazat kell adnom . Egymondatos kritikám a Picardról : Hatásosnak szánt filmes eszközökkel próbálják leplezni azt hogy valójában nincs semmilyen tiszta koncepciójuk. És szinte biztos vagyok benne hogy innetől lefelé vezet az út.

winnie - 2020. 02. 04. 08:59

Igen. Nyilván azért ültek napi 10 órát 8 hónapon át egy szobában 10-12-es, javarészt ST-fanatikusok, és beszéltek a sorozatról, miközben kitalálták, mi legyen ebben a 10 részben, mert nem volt koncepciójuk. Egyszerűen elfelejtettek kitalálni. Tényleg nem gunyorosnak akarok hangzani, de az, hogy te nem látod a koncepciót és meggyőzöd magad, hogy nincs nekik, illetve az, hogy nincs nekik, két teljesen különböző dolog. Utóbbi tiszta sor, nem látod, ez azt jelenti, hogy rosszul interpretálják (miközben írják már jó ideje a 2. évadot), de ettől még van nekik.

(Arról nem is beszélve, hogy a koncepció már rég megszületett azt megelőzően, hogy tudták volna, hogy milyen filmes eszközeik lesznek azoknak, akiket egy év múlva szerződtetni fognak erre a feladatra.)

Tyberius06 - 2020. 02. 07. 02:20

1×3

Nekem eléggé pörögnek ezek a részek. Mondjuk a kötelező akció nélkül meglettem volna. Eddig nekem bejönnek a karakterek is, bár a dokinő egy kicsit gyengébbnek tűnik.
Az egyetlen negatív meglátásom így hirtelenjében pont a dokinőhöz és az akció végén való felbukkanásához köthető. Pont akkor ért oda, tudjuk, hogy beszélt vele a vulkáni/romulán (szerintem romulán, aki vulkáninak álcázza magát) Commodore, aztán az elfogott romulán is persze elmond pár dolgot, mielőtt úgy dönt, hogy akkor most már itt az ideje elharapni az öngyilok tablettát.
Két dolgot látok ebbe bele. Vagy ennyire balfaszok voltak az írók, hogy ezt így jó ötletnek tartották csak az információ továbbítás miatt (She is the Destroyer!), vagy van vele valami későbbi céljuk. De nagyon hajlok az első verzió felé.
Dokinő meg tuti kémkedik Picard után. Ez valahogy eléggé egyértelműnek tűnik.
Azért jó, hogy a Borg kockán is zajlanak a dolgok.
Eddig nekem bejövős. Párhuzamosan ismét elkapott a régi sorozatok nézése láz, és folytatom a DS9 5-dik évadját, hát baromi más volt akkoriban (még úgy is, hogy itt teljesen szérializált sorozatról beszélünk), másképp építették a karaktereket (ugye 26 részben jobban elfértek az egyes karakterekre koncentráló epizódok), talán emiatt is teljesen más az új ST szériák hangulata.

Edrick - 2020. 02. 08. 08:52

Hát a harmadik rész majdnem teljesen ledobott a sorozatról. Vakarom a fejem, hogy mennyire furán kezdődött a kötelező akció, hogy Agnes pont befutott a végére, ahogyan utána bejuttatta magát az útra. A két kikérdezés egymásra vágása teljesen feleslegesnek tűnt (tényleg miért nem harapta el a fogoly hamarabb a tablettát?), de a Dahj ikre és a főnöke közötti beszélgetésnél is fennakadt a szemem, mikor elhangzott, hogy:
“- I hate it.
– You’re different.
– Thank you.
– I’ve decided to let you have your interview.” Nem tudom, miért, csak teljesen furán hangzott. És ezzel együtt volt még pár ilyen pillanat (pl. a két testvér), amelyek teljesen kizökkentettek.
Nem tudom megfogalmazni pontosan, hogy mi volt a bajom, de rendszeresen éreztem (kb. a rész 2/3-ában), hogy valami nem jó. És amennyire bejött az első rész, annyira remélem, hogy a következő még menti a menthetőt.

Zoli - 2020. 02. 09. 17:07

“Agnes pont befutott a végére, ahogyan utána bejuttatta magát az útra. ‘

És ha végig az volt a terve…..?

Ace - 2020. 02. 10. 09:54

“Agnes pont befutott a végére, ahogyan utána bejuttatta magát az útra. ‘

“És ha végig az volt a terve…..?”

Én is valami ilyesmit sejtek.

“(tényleg miért nem harapta el a fogoly hamarabb a tablettát?)”

Talán még tudni akarta mit tudnak Picardék.

Edrick - 2020. 02. 10. 17:25

“És ha végig az volt a terve…..?”

Szerintem is az lehetett, de ez nem segít vagy ront azon, hogy számomra esetlen volt minden ehhez kapcsolódó jelenet

DJackson - 2020. 02. 13. 20:37

1×4

Az előzetes alapján egy filler részre számítottam és az űr-szamurájt sem tudtam mire vélni, erre egy újabb pozitív csalódás lett belőle! Jobban nem is lehetett volna megoldani.
A Doctor Who példákat vehetne róla, hogyan kell szociális problémákat bemutatni.
Még mindig van bennem egy kis pesszimizmus, hogy majd elcseszik, de egyenlőre stabilan tart egy 7.5-ös szintet!

Jobban átjött a klasszikus Star Trek érzés mint az előző 2 résznél, főleg a flashbackek miatt. Érezhető volt Jonathan Frakes rendezése!

Rios egyre szimpatikusabb, tulajdonképp egy az egyben a fiatal Picard. Agnes mögött pedig szerintem is több van mint ami látszik, nem véletlen esett be az ajtón pont a harc végén.

Egyre jobban érdekel a borg szál is. Azt hittem majd a kockán találkoznak hetessel.

Amúgy jobban belegondolva érthető a Zhat Vash motivációja: A romulánok egy hosszú és véres konfliktus után szakadtak el a logikát választó vulkániaktól. Egy tisztán racionális, logikára épülő AI a totális ellentéte a romulán kultúrának. Garantált konfliktushoz vezetnének.

A rész végi cameo miatt pedig 7/9-re értékelném a részt.

punyapapa - 2020. 02. 16. 16:18

Nem lennék meglepve, ha az évadnak úgy lesz vége, hogy a Borgot felélesztik.
Nekem a 4. rész bejött.

Zoli - 2020. 02. 17. 12:25

! rész után mág mindig

Modern,Klasszikus-Modernklasszikus

Ace - 2020. 02. 17. 14:14

Milyen jópofa volt már ,hogy Picard mindenre parancsot akart adni a Rios helyett de aztán mindíg visszafogta magát. Meg javaslatokat kért a legénységtől. Elöbb utóbb kibújik belőle a kapitány ;)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz