login |

Pilot: Star Trek Picard – írta Ace

2020. 01. 30. 14:50 - Írta: vendegblogger

27 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

(Mivel egy nagy múlttal rendelkező franchise-ról van szó, érdekes lehet látni, hogy egy Picard-majdnem újonc és egy ősrajongó miképp vélekedik a pilotról, ezért két írással is jövünk — winnie)

Egy régi ismerős visszatért! Ezzel nem is csak Patrik Stewartra gondolok, aki ismét a legendás Jean-Luc Picard bőrébe bújt és visszatért a Star Trek világába, hanem kicsit az ST is visszanyúl a múltba, vagyis a jövőjébe ezzel a sorozattal.

Kicsit bonyolultan hangozhat, pedig egyszerű: Picard admirális visszatért, és folytatja kalandjait a 90-es években megkezdett és megszokott Star Trek-idővonalat folytatva. Semmi előzményről nincs szó, ez nem az ST-múlt egy feldolgozatlan része, mint a Discovery esetében, nem két sorozat között játszódik, hanem a jócskán (húsz évvel) a Star Trek: The Next Generation utolsó mozifilmje, a Nemesis után játszódik. A Voyager is hazatért már természetesen és a Dominiumi háborúnak is régen vége.

Az egyértelmű, hogy az új nézőkön kívül a régi sorozatok kedvelőihez is akarnak szólni ezzel a pilottal, hiszen sokan régóta várták azt a Star Trek-sorozatot, ami ezt az idővonalat folytatja. Milyen is lett a Picard? Én a pilot nézése közben azt éreztem, hogy ez a világ kicsit más atmoszféra, mint a kilencvenes évek sorozatai, de mégis valahogy ismerős, és valószínűleg a régi karakterek és események felidézése sokat segítenek majd ebben. A nosztalgia érzésével biztos nem lesz gond.

A sorozat látványvilága újszerű, úgy is mondhatnám, hogy Discovery-s is, meg nem is, mivel egyenruhát még nem sokat láttunk, sem szűk folyosókat, mégis valahogy efféle hatást keltenek sőt! Még akkor is, ha a Star Trekben kicsit szokatlan, hogy nagy nyitott tereket használtak, hiszen javarészt városi és Picard vidéki birtokán láthattunk jeleneteket.

A történetről nem szeretnék spoileresen írni, legyen elég anny, hogy Picard leszerelt, visszavonult a Csillagflottától, éli nyugodt, kicsit megkeseredett mindennapjait, de egy nap beállít hozzá egy fiatal nő, és segítséget kér tőle. Picardban szinte azonnal felébred a szunnyadó Enterprise kapitánya, aki minden vészhívásra azonnal reagál. Ez így is van rendjén, ráadásul a múlt démonjaival is meg kell majd küzdenie.

Azt mindenkinek tudnia kell, hogy Picard remek diplomata és stratéga, tehát inkább a szavak embere, szerencsére nem is próbálták akció szerepbe gyömöszölni az öreget. Természetesen lesz itt más, aki szállítja nekünk a pörgést. Szerintem az arányokat egyelőre jól sikerült belőniük. Kellett ennyi lassabb beszélgetős jelenet, hiszen húsz évet kellett áthidalni a készítőknek, illetve az új nézőket is be kell vezetni, meg kell értetni a motivációkat.

A látványra valószínűleg nem lesz panasz, bár inkább a párbeszédeké volt a főszerep, de azért még így is volt két látványos akciójelenet, amik hozták az elvárt szintet. Aki nem kedveli a J.J. Abrams féle pörgő-forgó Star Trek-akciót, az itt valószínűleg megtalálja a számítását, egyelőre nyoma sincs ilyesféle jeleneteknek.

Patrik Stewart természetesen csípőből hozza a szerepét, öröm nézni a munkában, az új színészek halványabbak, de szerencsére itt inkább Picard szemszögére koncentráltak, és később is belőle kapunk a legtöbbet szerintem.

Engem magába szippantott, végig lekötött a pilot, a zene nem tolakodó, és természetesen régi dallamok is felcsendülnek. Jeff Russo ismét jól keveri a régi témákat az újakkal.

Annyira belefeledkeztem a cselekménybe, hogy rendkívül csalódott voltam mikor elsötétült a képernyő és elindult a stáblista. A rejtélyt ugyan kicsit hamar felfedték, de nyilvánvalóan lesznek még itt csavarok a történetben, illetve be is lengettek néhány érdekes dolgot.

A CBS All Access sorozata itthon az Amazon Prime-on nézhető egy nappal az amerikai premier után.

27 hozzászólás Ne habozz!

Acheron - 2020. 01. 30. 15:37

Régen rengeteget néztem gyerekként a Star Trek-et, főleg Picard bácsi kalandjait, úgy hogy kíváncsi vagyok. Az Expanse mellé tökéletes. Az Altered Carbon is nemsokára itt van, minden rendben, vannak még jó scifi-k. :P

Gegory - 2020. 01. 30. 15:48

Így a második rész után kicsit lassan indul be a sorozat de eddig panaszra nincs okunk a történetre és a látvány világra mert az valami csodás.

Ace - 2020. 01. 30. 15:59

Néhány érdekeség:

Bruce Maddox-ot emlegeti Dr Jurati Picardnak aki a TNG The Measure Of A Man című epizódban szét akarja szereltetni Data-t ,hogy tanulmányozhassák és minden Csillagflotta hajóra kerülhessen egy szintetikus. Késöbb még két TNG epizódban említve volt

Akiva Goldsman azt mondja az első három epizód lesz az első felvonás a három rész együtt lesz a teljes Pilot.

Stewart és Kurtzman is azt mondogatta régebben ,hogy nem epizódikus lesz az évad hanem egy nagy filmként fog összeállni az évad.

walaki - 2020. 01. 30. 18:20

A sorozatról: hát nem tudom. Én nem vagyok trekker, sose voltam, de az Abrams féle reboot speciel nagyon bejött, mint ahogy az új Khan is. A Discovery is kifejezetten tetszett eleinte, de a második évadra már kaszáltam, rettenetesen logikátlan meg b*zipromó lett.

Eddig a Picard-ról felemás érzéseim vannak. Egyrészről nagyon jól van megcsinálva. Kiváló színészek, szép a csaj, jók a díszletek, szép és hangulatos tájak, jók az effektek stb., abszolút minőségi minden. Másrészről túlontúl sok benne az utalás amiket egyszerűen nem értek, mivel a dramaturgot hardcore fanokra szabták, nem átlag nézőre. Az alaptörténet jó, kifejezetten tetszik, de sajnos az apró logikátlanságok már mindjárt az első részben feltűnnek. Egyelőre nem vészes, tűréshatár alatt maradnak, de azért aggasztó a jelenlétük mindjárt így a legelején (és hogy ugyanaz a csatorna készíti mint a Discoveryt).

Jelenleg úgy vagyok vele, hogy ebből még akármi is kisülhet, mindenképp adok neki még 2-3 rész esélyt. Már csak ezért is, mert épp sci-fi sorozat elvonásban szenvedek amióta vége az FAM-nek. Remélem nem jut a Discovery sorsára, és nem nyeli el ezt is a WTF? mocsara.

Ace - 2020. 01. 30. 19:30

Szerintem nem szabták hardcore fanokra. Ezt miből gondolod?
Minden lényeges dologra kitérnek. Az interjú remek volt ,hogy mindenki képbe kerüljön a Romulánokról, Picardról.
Data-ról is elmondja Picard amit kell. A többi meg kiderül aminek ki kell vagy majd ki fog. Valóban vannak kikacsintások a rajongóknak de hát miért ne a történetet nem biztos hogy befolyásoló tényezők ezek.

dexike3 - 2020. 01. 30. 20:08

amúgy Data a Nemesis-ben halt meg, de a szinaptikus pályáit lementette, de az új B4-es, akibe belehelyezték nem olyan volt mint ő. akkor azzal mi a fene történt, mert tudomásom (emlékezetem) szerint az volt az utsó TNG movie (igen Tom Hardy volt Picard klónja). ha ez a folytatás, akkor erre miért nem tértek ki?

Ace - 2020. 01. 30. 20:24

dexike3:
B4-t szétszerelték mert betiltották a szintetikusokat a Marsot ért szakadár szintetikus támadás után. Kitértek erre a pilotban.

Tyberius06 - 2020. 01. 30. 20:58

Igen-igen. Mikor Picard a Daystrome-ot látogatja, akkor mutatja neki a dokinő a szétszerelt B4-t.
Szerintem sincs annyira a HC fanokra szabva. Van benne pár utalás a régi legénységre, akiknek max a neve nem mond semmit, mint pl. a HC fanoknak se mond semmit a doktor, aki közli Picarddal a hírt, de együtt szolgáltak a Stargrazeren (Picard első hajója) vagy Rafi, nah őt aztán végképp nemtom hova tenni. Nyilván történtek dolgok abban a 20 évben a Nemesis után. Ettől mondjuk simán élvezhető. Valóban kb minden információt megkapunk.
Mondjuk 5×02-ben nem tudtam hova tenni a Commodere-t. Nem vágom, hogy vulkáni vagy vulkáninak álcázott romulán. Ugye a két faj gyökere ugyanaz.
Nekem eddig simán bejön…

Csaba121 - 2020. 01. 30. 21:36

Sajnos a második részben nem történt semmi és azt is húzták.

Gyakorlatilag semmi új információ nem volt benn.

Kb. 5 percre le lehet rövidíteni az egész részt és semmit se veszítenénk.

Ez így nagyon gyenge volt…

walaki - 2020. 01. 31. 02:45

@Mate4182: hja, az szívás. Gondolom van egy külön osztály a cégen belül, akik telepítik meg karbantartják a gépeket, nekik tuti van admin joguk, talán ők hajlandóak segíteni, kérdezz rá! Egyébként így kell(ene): https://support.microsoft.com/hu-hu/help/17424/windows-change-keyboard-layout (a remekbeszabott fordításon még mindig röhögök, képtelen vagyok abbahagyni: pöccintsen befele, koppintson… rotfl! Jó ideje nem olvastam már magyar nyelvű súgót)

@Ace: csak abból gondolom, hogy én nem vagyok fan, és lövésem se volt a legtöbb dolgokról, amiket itt irogattok. Nekem pl nem esett le, hogy miért necces, hogy a romulánoknál van a tesó, meg hogy mi közük a Borg kockához (és az egyébként mi?). Persze lehet, hogy idővel majd kitérnek rájuk, végül is ez még csak a legeleje, és egész biztos van olyan is, amit megemlítettek, csak átsiklottam felette. Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy korosodó geek meg egy fiatal suhanc megnézi a Ready Player One-t. Mindketten élvezik, mert jó mozi, csak az előbbi tízszer annyi utalást ért meg belőle, mint az utóbbi. Valami ilyesmit érzek a hozzászólásaitok alapján itt is, csak geek helyett trekkerekkel. De azért jó volt a pilot, tetszett annyira, hogy maradok még pár rész erejéig egész biztosan, a többit meg meglátjuk.

dexike3 - 2020. 01. 31. 06:13

nem úgy tűnt, hogy az a B4 az a B4. mondta is hogy egy gyenge másolat. inkább csak emlékeztette Data-ra és nem arra amibe beletették az “agyát”. persze “logikus”, hogy nem beszél róla a dokinak, meg nincs is szájba rágva, de egy HC fan tudja, mert egy sorozat ÍGY MŰKÖDIK(!). hát én NEM és nem is érdekel ez kalapból előrángatott “nyúl”. egyáltalán nem volt egyértelmű, rengeteg B4 létezett, hiszen szériában gyártották …pfahh (bár lennék én is egy B4 és a sületlenséget is benyelhetném).

Ace - 2020. 01. 31. 07:14

walaki: De nem is kell tudni ,hogy mi az a Borg kocka (én csak érdekesség képen írtam le kommentbe hozzá dolgokat) nem tértek ki rá. A rajongók is csak felismerték ,hogy miért van ott nem tudni. Egy kicsit olyan ez mintha pl elösszőr néznéd a Star Warst és mikor meglátod a halálcsillagot rögtön tudni akarnád mit tud mi az pontossan holott később úgyis bemutatják.(lehet ,hogy nem is lesz szerepe ha igen valószínűleg kitérnek rá).

polovcev - 2020. 01. 31. 08:27

Míg az első epizódnak akadtak számomra tetszetős jelenetei, úgy a második egy komoly csalódás volt. Mégis hogy lehet ilyen gyatrán információkat csöpögtetni a főszálról.

Spoilers!

Már az is kissé túlzó, hogy behozzák az übertitkos
szervezetet, amely romulán szabadkőműves-bilderberg csoportosulásként, évezredek óta irányít a háttérből. De persze Picard “házvezetőnője” ex- Tal Shiar, aki rendelkezik a szükséges információkkal és technikai tudással, hogy tovább lökje a történetet.

Mondjuk az sem semmi, hogy miután az admirális felhívja a commodort, azonnal kiderül, hogy spion aki magához rendel egy másik kémet, aki három jelenettel később már felbukkan a kockán egyértelművé téve a kapcsolat létezését.
Nehezen hiszem, hogy ezt a vonalat nem lehetet volna úgy megírni, hogy legalább két-három epizódig ne lehessünk biztosak ki melyik oldalon áll.

Ja, és a filteres Earl Grey végképp kicsapta a biztosítékot.

DJackson - 2020. 01. 31. 10:30

A 2. rész nálam már kissé csalódás volt, de még így is egy erős 7/10.
Jócskán visszavettek a tempóból és minden új infót többször szájbarágtak. Nem értem miért kellett bele ennyi káromkodás. Semmi bajom velük, de egy Next Gen era-s Star Trek sorozatban nagyon idegenül hat.

Amúgy teljesen érthető a föderáció álláspontja:
Az elmúlt 30 évben 2x majdnem asszimilálta őket 1-1 borg kocka, a dominium és a kardassziaiak már a győzelem szélén álltak egy totális háborúban, csak az mentette meg őket, hogy hamisított bizonyítékkal bevonták az ősellenség romulánokat, akiknél később Shinzon szintén majdnem kirtották a földet. Minden szomszédjukkal háborúba kerültek. Óriási veszteségeket szenvedtek el, és ha a kardassziai megszállás mellé még a romulán menekülteket is megkapnák a nyakukra, valóban összeomlana a föderáció.
Ezek fényében teljesen érthető, az izolációs politika és a marsi támadás megadhatta az utolsó löketet az androidok betiltásához.

A borg kocka szerintem a Voyager utolsó részében elszabadított vírus miatt került oda. De az unimatrix zero, vagy a Hugh álltal vezetett szakadár droneok is közrejátszhattak.

Mrs Broccoli - 2020. 01. 31. 10:58

Minden szavával egyetértek! :)

“Annyira belefeledkeztem a cselekménybe, hogy rendkívül csalódott voltam mikor elsötétült a képernyő és elindult a stáblista.” – hehe, pont így voltam vele :) hozzászoktam a dupla kezdőkhöz, meg tényleg jó volt. Az új szereplők halványak? Én nem vettem észre… (ellenben a DSC-ben csak Saru meg esetleg Pike mutatott színészi képességeket)

Így napokkal később két dolgot tudnék felhozni: a Discovery-s fényelést hanyagolják, ez nem az a sorozat :) A másik idegesítőbb, bár az is az aktuális filmtrendeknek köszönhető valószínű: az arcokba belemászó teleobjektív. Szó szerint zavaró, nem szoktam senki arcába belemászni, amikor hallgatom! Valami művészkedési dolog lehet… meg kell bízni a színészekben és a dramaturgiában, adni fogják a színvonalat, mint ahogy ezt a TNG-ben is, vagy akár az utolsóban, az ENT-ben is ragyogóan adták.

Mrs Broccoli - 2020. 01. 31. 11:51

Végigolvasva a kommenteket is: egyértelműen odafigyeltek a fanokra, mert az elmúlt bő 10 évben kicsit elmulasztották ezt!

De egy “nem-fan” (nem trekker) számára is érdekes lehet, mert manapság mindenki így lesz trekker: elkezdi megnézni a korábbi részeket, hogy megértse :) Most én is kedvet kaptam, újranézek pár epizódot, amiben kulcsszereplő vagy fogalom van.

(meg nem nevezett kommenthez és picit off: a DSC 2. szezonja legalább nem volt vérunalmas, a “b*zipromó” a film része volt, akinek nem tetszik, ugye… cserébe a Picard crew-van – véleményem szerint – átestek a túloldalra a nyavajgások miatt)

@Ace: végre egy igazi trekker :) Amikor egy Con-on megkérdezték tőlem, hogy akkor én ugye Star Trek-rajongó vagyok, azt feleltem, nem, én trekker vagyok. – Mi a különbség? – Egy rajongó rajongó rajong a sorozatért, egy trekkernek pedig az élete része.

miles - 2020. 01. 31. 12:03

@Scat: ne hagyd, hogy ennyire elguruljon!

ST-szűz barátom megnézte (ő is 40+ és szereti a scifiket, mint én) és csak annyit mondott:

“Ez ilyen Farm ahol élünk-Linda keverék, pici robotikával, pár másodperc űrjelenettel – hogy scifinek tűnjön.”
Több részt nem kér belőle, de lehet meggyőzöm.
Én 5. részt megvárom*, hátha.

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
*egy akkorra várható karakter miatt

CrashBoostZoom - 2020. 01. 31. 16:26

@miles

Kár, hogy a barátod téved. Csak az 1-3 rész játszódik a Földön. Jövő héten (és utána) már irány a legvégső határ. :D

miles - 2020. 01. 31. 23:49

@CrashBoostZoom:
Nem értem miért tévedne. Az első részről mondott véleményt. Azt, hogy mi volt, azt nem ismeri, hogy mi lesz, azt szintén nem. A hiba szerintem most nálad van.

Nekem meg Patrik Stewart nem ST legenda, sokkal inkább Professor Charles Xavier.
Bevallom, rám nem tett nagy benyomást a vele készült ST széria – igaz, csak pár éve láttam. Egynek elmegy kategória – nem emeli ki nekem a többi ST sorozat közül semmi az ég világon.

Szal szerintem itt egy olyan hype megy, amit én nem értek. Nekem ez a Picard epizód egy jó és hosszú teaser volt, azt annyi.

walaki - 2020. 02. 01. 07:15

Meg nem nevezett kommentelőnek válasz:
Nem tudtam, hogy különbség van a kettő között. Azt hittem, a trekker egyszerűen star trek fan-t jelent. Legközelebb odafigyelek erre, jó?

A másik kapcsán meg, mégis mit adott hozzá a Discoveryhez? Volt mármilyen érdemi kihatása a fősztorira? Képzelj el mondjuk egy doki nőt a tudós mellé, és tedd fel magadnak a kérdést, de őszintén: változott volna ettől bármi is az eseményekben vagy a többi karakter dinamikájában? Mármint azon túl, hogy a készítők valószínűleg nem pörögtek volna annyit a kapcsolaton, így több idő jutott volna a világépítésre meg a főszálra (és talán ha a lényegre koncentrálnak, akkor nem lett volna akkora orbitális logikai bukfencekkel tele az s2, ami miatt végül is kukáztam.) Na ugye, és pont ezért promó, semmi több.

Erre a sorozatra visszatérve. Nem rossz, nem rossz a második rész, de valahogy nem tud megfogni. Pedig teljesen korrekt, jól van összerakva, minőség meg minden, de valahogy úgy érzem mégiscsak hiányzik belőle valami. Nem ez a sorozat fog űrszekeristát csinálni belőlem, az biztos.

CrashBoostZoom - 2020. 02. 01. 17:34

@miles

Pont ez itt a hiba. Egyetlen rész alapján mondott egy olyan véleményt ami szerinte az egész sorozat. Nálam nincs hiba. A barátod jobban tette volna ha hallgat de legalábbis ha megkérdezni tőled, hogy “lesz még valami más is?” de nem tette. Ennyi a probléma az egésszel.

Viszont ez legalább jól példázza a kommentemet amit a másik értékelőben írtam. A Star Trek szüzek egyszerűen meg vannak lőve ezzel a sorozattal. Túl sok háttérinfó hiányzik, hogy a miérteket vagy az alapfelállás egyértelműen érthetőek legyenek.

miles - 2020. 02. 01. 19:51

@CrashBoostZoom

“Star Trek szüzek egyszerűen meg vannak lőve ezzel a sorozattal”

Ezzel egyet értek, a többit betudom fanatikus elvakultságnak, már ne is haragudj.
Simán lehülyéztél minket, és valahogy nem tudod feldogozni, hogy egy epizódról szólt ez a vélemény.
Nem azt mondta, hogy Star Trek szériák nem scifik, nem azt, hogy nem lesz itt űrjelenet, hanem, hogy neki nem tetszett a fent említett okok miatt.

Én is sok sorozatot canceltem egy rész alapján, időm véges, sorozatok száma nem az.
Te ST-t nem fogsz cancelni(gondolom), én meg SW-t(Resiliance kivétel). A szerelem ilyen, megértem.

Barátom ott tud ragadni egy sorozatban, ha jó a zene, a hangok. Ő ilyen.

A The Expendables elején 2x tekertette velem vissza, mikor a két főszereplő autókázik. Nem értettem mi van, rá is kérdeztem.
Jött a válasz, hogy baszki milyen baromság már, ekkora motor (hang alapján) egy ilyen pickupban.

Pár perc múlva kiderült, hogy golyóálló a karosszéria, üvegek, mire felsóhajtott: ja, basszus, ezért.

És nagyon kedveli a Kárhozottak királynőjét a zenéje miatt. Nekem az egynek elment, pedig a könyveket faltam, a téma leköt.

Ezt most csak, hogy értsd, mennyire más perspektívák léteznek emberek között.

Valezius - 2020. 02. 03. 11:11

Én ha ezt nézem, akkor nem Picard kapitányt látom, hanem egy megöregedett Patrick Stewart-ot.
Már a TNG alatt se volt fiatal, de valahogy ott átjött, hogy Picard most van ereje teljében.

A Romulus pusztulása ág teljesen tönkretette az ST-t, köszönjük JJ.
A DS9 optimista befejezése után, hogy végre békét köthetünk egy régi ellenséggel, a Nemezis visszalökte a sárba a dolgot, hogy az új ST jól megrugdossa.

Egy Star Trek rajongó.

Ace - 2020. 02. 03. 13:57

Egyértelműen a TNG alatt volt ereje teljében Picard. Nem is céljuk a készítőknek ,hogy mást sugalljanak. Inkább azt ,hogy hiába öregedett meg belül ő még mindíg ugyan az a Picard és vajon mire megy a Flotta támogatása nélkül. Ez új kihívás a karakternek amivel meg kell bírkozni és az ilyen kihívásoktól nem egysíkú unalmas a karakter.
Amúgy Stewart nagyon jól tartja magát szerintem simán el fogja vinni a karakternek ezt az arcát is.

Szerintem a Romulus pusztulása kellően megkavarta az álló vizet és ráadásul nem úgy ,hogy megint egy új erős ellenséget kaptak elő valahonnan hanem egy meglévő kiépített kultúrát helyeztek új alapokra.

kw_ - 2020. 02. 03. 14:12

megnéztem a második részt és már látom előre a következő lorerape-t:
a fura nevü romulán szekta hozta létre a borgot.

Netrat - 2020. 02. 13. 10:40

Jó húsz éve azért állt le a sorozat, mert Stewart 70 éves lett. Most, hogy már 90, nem feltétlenül kellett volna belekezdeni ebbe az izébe.

Ace - 2020. 02. 17. 12:29

Gondolom csak trollkodsz de Patrick Stewart 79 éves és nem nem ezért állt le korábban a sorozat.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz