login |

Hírvasárnap – Delhi Crime 2. évad! Departure 2. évad!

2020. 02. 02. 09:08 - Írta: winnie

32 hozzászólás | kategória: hírek, ,

  • Mai magyar premier: Rusty rendbehozza 3. évad (folytatás)
  • Premier: Fire Masters S2, Stewart Copeland’s Adventures in Music S1, Heartland Docs DVM S1, Life Cinematic S1 + lepihent tavaszig a Magnum P.I.
  • Teljes évados premier: Man Like Mobeen S3 (BBC)
  • Magyar premier – Duna: 02.05 Miksa és Mária (Maximilian) 1. évad
  • Magyar premier – HBO GO: ősz Mesés elnökünk (Our Cartoon President) 3. évad (folytatás)
  • Magyar premier – Boomerang: 02.29 Subi-dubi dínók (Yabba Dabba Dinosaurs) 1. évad
  • Új a magyar Netflix-en: Ici-pici cicák (Три Кота) 1. évad
  • Pilotberendelés: Rebel – ABC, készítő: Krista Vernoff, főszereplő: Katey Sagal, egy jogi végzettség nélkül jogtanácsos nőről, aki vicces, zseniális és rettenthetetlen, és iszonyatosan törődik az ügyekkel, amikben hisz és amikért harcol, és az emberekkel, akiket szeret. Ezért szó szerint minden áron győzni akar.
  • Az Anthony és Joe Russo-féle globális eventsorozatnak Citadel-nek nem csak amerikai, olasz és indiai változata lesz, hanem mexikói is.
  • Az HBO bármire nyitott a Watchmen esetleges folytatása kapcsán, akár egy 2. évadra, mint folytatás, akár a világ egy újféle megközelítésére, akár valami teljesen másra, mint az S1.
  • Megint leírom, hogy a Disney+ kapcsán vigyázzon mindenki az előfizetői számokkal, vagy azzal kapcsolatban, hogy mennyire sikeresnek titulálja a szolgáltatást a sajtó, hiszen nem tudni semmit sem róla, csak annyit, hogy egy nap alatt 10 millióan töltötték le az alkalmazást. Hogy hányan maradtak a próbahét után, hogy azóta hányan csatlakoztak, hogy hányan mondták le egy hónap vagy a The Mandalorian után az előfizetést, azt nem tudni. Mint ahogy azt sem, hogy a sok ingyen kínált előfizetés mennyire “szennyezi” a mintát.
  • Na, lassan őrölnek azok a malmok, de lehet, hogy mégiscsak lesz MacGruber-sorozat Will Forte főszerpelésével, ugyanis az NBCUniversal indulás előtt álló streaming szolgáltatása megszerezte a projektet és elkezdte fejleszteni, vagyis pilotszkriptet rendelt be az egykori Saturday Night Live-os MacGyver-paródiakarakter köré írt szériából (ugye volt régen vele egy bukott mozifilm is). Forte írná, Jorma Taccone rendezné, az executive producerek között pedig Lorne Michaels is ott lenne. A sorozat története szerint MacGruber-t egy évtized elteltével végre kiengedik a börtönből, ő pedig elhatározza, hogy elkapja Enos Queeth-et Brigadier Commander-t. És Vicki, valamint Piper segítségével elkezd versenyt futni az idővel, hogy rájöjjön a gonoszt a belső körben kell keresnie. Arról nincs szó egyelőre, hogy a másik két főszerepre Kristen Wiig vagy Ryan Philippe visszatérne.
  • A Saturday Night Live műsorvezetői lesznek, illetve voltak: 02.01 JJ Watt (zenei vendég: Luke Combs), 02.08 RuPaul (zenei vendég: Justin Bieber)
  • A The Masked Singer készítőit a 2. évad kapcsán megihlette Victor Oladipo sikere, akire azt mondják, hogy nem akkora név, de volt hangja és remek története, így a folytatásban erre próbálnak koncentrálni.
  • A The Soup felélesztését 02.12-én kezdi el adni az E!.
  • Új logót (íme) kapott a Paramount Television stúdió – konkrétan belekerült a “Studios”.
  • A Grey’s Anatomy-rajongóknak érdekes lesz nézni majd, hogy mi lesz Krista Vernoff pilotjával, a Rebel-lel, mert valahogy nehéz elképzelni, hogy Vernoff ne a saját sorozatát akarná vinni, ezért simán benne van, hogy ha berendelik azt, akkor hátrébb lép a GA-nál.
  • A Netflix berendelte a Delhi Crime 2. évadját. (Alapból 2 évados berendelést kapott, és a sorozat antológia formában újabb bűneseteket dolgoz majd fel.
  • A Global berendelte a Deperature 2. évadját.
  • Marja-Lewis Ryan, a The L Word: Generation Q készítője beszél a fináléról. Itt is.
  • Ali Rushfield, a Shrill showrunnerje beszél a 2. évadról.
  • Az Inside No. 9 5. évados vendégszereplői: Maxine Peake, Jenna Coleman, Ralf Little, Steve Speirs, David Morrissey, Dipo Ola, Phil Davis, Jill Halfpenny, Tom Goodman-Hill, Kadiff Kirwan, Fionn Whitehead, Debbie Rush és Ioanna Kimbook.
  • Pilotszerep: Katey Sagal – Rebel (ABC), Josh Hutcherson, Bryce Gangel, Curtiss Cook, Darren Pettie – Rita (Showtime)
  • Interjú: Josh Gad (Judd – Avenue 5), Laurie Nunn (a Sex Education készítője), Lee Eisenberg + még egy (a Little America készítője), Tamara Taylor (Anyu – October Faction), Tyson (Survivor S40),
  • Pár sorozatos érdekesség az HBO GO-ról: “a Mocsárlény (Swamp Thing) második legnézettebb tartalom novemberben” (tippre, ez az összes rész megnézésére vonatkozik, így nem nagyon lehet összehasonlítani a hetiben érkező sorozatokkal) + “a Legacies – A sötétség öröksége top 5-ös tartalom Magyarországon a 2. évad premierjétől kezdve” + “a Manifest 1. évad végig nézési aránya 80% fölötti” (high concept és a könnyebb darálás)
  • Az Endemol Shina India websorozatot készít Neelam és Shekhar Krishnamoorthy könyve, a Trial By Fire:The Tragic Tale Of The Uphaar Fire Tragedy alapján, amit Prashant Nair rendezne. Az 1997-es Uphaar-mozitűzről Delhi-ben, amiben 59-en haltak meg és több, mint 100-an sebesültek meg. A túlélők és családjaik polgári pert indítottak a mozi tulajdonosa ellen, a két író 19 éven át harcolt a tűzben odaveszett gyerekei nevében.
  • Pilotszkript: Talitha Kum – mexikói (gyártó: Freemantle), készítő: Manuela Infante, rendező: Marialy Rivas, executive producer Pablo Larrain, akciódráma, amiben bátor nők beintenek a toxikus férfiasságnak, és fiatal badass ninjaapácák szexrabszolga kereskedőkkel számolnak le Mexikóban. A középpontban egy titkos, apácákból álló szervezet áll, ahol kungfut oktatnak, és melynek tagjai beszivárognak a prostitúciót irányítók hálózatába.
  • A Michael Shaun Conaway által rendezett WeRiseUP című dokumentumfilm (amiben többek között a dalai láma, Moby és Richard Branson interjúja látható) tévésorozatos verziót kap. A The World is Ending: Time to Rise Up olyan szervezeteket és közösségeket mutat be, amelyek napjaink legkomolyabb problémáinak megoldásán dolgoznak, illetve melléjük dobnak szakértőket, forrásokat és kapcsolatokat, hogy ezeket a válságokat könnyebben tudják kezelni.
  • A Comedy Central komikus interjúsorozatot rendelt be Blake Griffin műsorvezetésével. A One On One with Blake Griffin-ben az NBA-sztár híres barátjaival fog egy-az-egyezni, azonban nem kosárlabdában, hanem más sportokban és/vagy játékokban, melyek közben fogja kérdezgetni az alanyát.
  • Brian Grazer és Ron Howard produkciós cége, az Imagine Documentaries dokusorozatot készít a Showtime-nak a New York Post bulvár újságírójáról, Cindy Adams-ről. A címe Gossip Starring Cindy Adams lesz. A szériát a The Fourth Estate-ért Emmy-díjat nyert Jenny Carchman rendezi. A sorozat 4 részben fedi le a pletykák királynőjének négy évtizedes pályafutását, a hírhedt karaktereket, akik munkája révén kerültek felszínre, valamint újságírói kollégáit.

32 hozzászólás Ne habozz!

heidfeld - 2020. 02. 02. 10:14

@_winnie:
Igazad lehet, mennyire sikeres a Disney szolgáltatása,jelenlegi helyzetben, de ha jól emlékszem, durván 3,5 év van még, mire átlátjuk, ki-hol tart.
Korrektség jegyében- 20 év kereskedelemben eltöltött, munka- tanuló éveim, tapasztalataim szerint -, Netflix új módszertana, 2 perces megtekintések közlése, egy nagyon egyszerű, ősi trükk. Fogalmazhatjuk úgy: Kozmetikázzák az eredményeket.
2 alapvető probléma ezzel:
– Valós félelem, erősödő konkurenciától, de erősnek mutatjuk magunkat
– Terjeszkedés, előfizetői számok növekedése, nem a remélt, tervezett, költségeik emelkedtek, vártnál jobban/ Ez a legvalószínűbb./ Értékesítési jogokat veszítenek el. Idő haladtával, egyre többet, értékesebbeket.
Nagyon jó, kényelmes dolog a Netflix. Dicsérendő, rohamosan növekvő, magyar tartalom. De van élet nélküle is.
Nekünk HBO-GO, Amazon van.
Sokkal több tartalom érdekel róluk. Ilyen egyszerű.
És sok -sok millióan lehetnek még így.

winnie - 2020. 02. 02. 10:30

heidfeld: leírtam, hogy még nincs adat arról, hogy mennyi előfizetője van a disney+-nak. erre te megint belelovalltad magad olyasmibe, ami totál homály:(

értelmezd, amit írtam. a lényege: nem fogunk átlátni semmit, csak akkor, ha közölnek előfizetői számokat. amiket nem közölnek egyelőre. az a hírpont erről szólt. mert vannak médiatermékek, amik dobálóznak számokkal. csak jeleztem, hogy azok nem valósak, szemben mondjuk a netflixes előfizetői számokkal.

ennyi. nem több. (értsd: nem kell tovább gondolni, és olyan trivialitásokat írni, hogy “majd x év múlva kell összevetni”. nem kell összevetni, mert mindig oda lehet írni, hogy az egyik 10 év előnyben van. ha bármikor is lesz szám, akkor nem kell hülyeségeket írni, hogy “3,5 év”. ha lesz szám, akkor az tájékoztatni fog most. azonnal. nem azért, hogy bárki is összevesse, hogy az egyik 160 millió, a másik 10 vagy 30 vagy 60 és mennyivel több az előbbi. nem. mert mindenki tudja, hogy mi a helyzet. nem kell “gyengébbek kedvéért” segíteni odagondolni, hogy “a disney+ csak most indult” mert TRIVIÁLIS. ha lesz előfizetői szám, akkor az egy infó. egy bázis, amire a későbbi változásokat alapozni kell.

senki sem várja, hogy valaha is utoléri az egyik a másikat. nyilván sok év előny, nyilván sokkal több tartalom, stb. nem egy kategória. nem egy célközönség. ami számítani fog, hogy egy új szolgáltató milyen ütemben fejlődik, hogy mennyi előfizetője lesz 2020. novemberében és ez hogy változik 2021. novemberére.

winnie - 2020. 02. 02. 10:36

a másik, mert látom, hogy ezt is le kell írnom hírben, nemsokára akkor megteszem, mert ijesztő volt olvasni, amit írtál.

“Netflix új módszertana, 2 perces megtekintések közlése, egy nagyon egyszerű, ősi trükk. Fogalmazhatjuk úgy: Kozmetikázzák az eredményeket.”

jézusom…:)

igen, aki tájékozatlan, az így interpretálja. akkor leírom megint: ők nem villognak számokkal. nem adnak ki nézettségi sajtóközleményeket, az adatokat csak a negyedéves részvényesi tájékoztatón hozzák fel, és MINDENKI TUDJA, hogy milyenek ezek az adatok. MERT MEGMONDTÁK NEKIK.

még egyszer: ők nem hirdetik közleményben, hogy valamit ennyien vagy annyian néztek, a sajtó szerzi meg a számokat. ők hivatalosan inkább csak annyit szoktak közölni, hogy valami a legnézettebb lett, legtöbbször számok nélkül.

NEM KOZMETIKÁZNAK EREDMÉNYEKET, MERT NINCSENEK EREDMÉNYEK. (mármint nézettségek. sosem voltak.)

ajánlom neked ezt a posztot: https://www.sorozatjunkie.hu/2020/01/20/melyik-a-netflix-legnezettebb-sorozata/

ami így kezd:

“A Netflix nem közöl nézettségi adatokat.”

HAHÓ!

nincs mit kozmetikázni. mert nem voltak eddig sem adatok, amiket lehetne.

csak kiböfögnek egy számot, ami mond valamit ugyan, de nem lehet elhelyezni kontextusban, mert nincs sehol máshol egy olyan adat, amivel össze lehetne vetni, mert senki nem közöl ilyet. (a korábbi adatközléshez sem volt összehasonlító.)

és persze a legnagyobb butaságra: ezeket nem azért közlik, hogy jelezzék, hogy valami mennyire nézett. ők a saját sikerüket az előfizetői számban mérik. ezek a számok csak afféle infók, amik révén össze lehet vetni egyes netflix-sorozatokat.

nem kozmetikáznak. villognak. MERT MINDENKI TUDJA, HOGY EZZEL NEM LEHET VILLOGNI. a számok nem mondanak semmit.

“”– Valós félelem, erősödő konkurenciától, de erősnek mutatjuk magunkat
– Terjeszkedés, előfizetői számok növekedése, nem a remélt, tervezett, költségeik emelkedtek, vártnál jobban/ Ez a legvalószínűbb./ Értékesítési jogokat veszítenek el. Idő haladtával, egyre többet, értékesebbeket.””

:facepalm:

ilyenkor érzem úgy, hogy amit csinálok, annak nincs értelme – de nem adom fel. ahogy írtam fent, valahol ijesztő, hogy mennyire félreértelmezhet az is dolgokat, akinek valamennyi rálátása lehet erre az egészre. és ilyenkor gondol bele az ember abba, hogy akinek nincs rálátása, egy szimpla átlagember mennyire, de mennyire megvezethető random hírekkel, illetve fals következtetések levonásával. (ráadásul ugye fake news, vagyis hazugság is van abban, amit írsz, hiszen egyrészt a netflix előző negyedévben a várt növekedést meghaladta (az amerikait 180e-rel felülbecsülték, de a nemzetközit 1,2M-val alulbecsülték), másrészt a költségek nem emelkednek, mert ők mondják meg, hogy most legyen ennyi a költség. tudják, hogy mennyi sorozatot akarnak bekérni, és tudják, hogy a most beindított francia HUB mekkora költséggel jár. te azt hitted, hogy ők megdöbbennek azon, hogy hirtelen berendelődött +20 sorozat, és ezáltal egy csomó plusz kiadás képződik?:O)

a nagy szerencse az, hogy ezek kvázi totál jelentéktelen dolgok az világ szempontjából.

winnie - 2020. 02. 02. 10:46

(a vége kapcsán nem nagyon tudok napirendre térni, mert előttem egy kép, hogy te tényleg azt hiszed, hogy a netflix remeg és jobbra-balra adja ki a sajtóközleményeket, mint a TV2, hogy “de ezt ennyien nézik!” “ezt meg annyian”. miközben még a részvényeseknek is csak 2(!!) számot mondtak (meg egy harmadikat a crownról, ami végképp totál más bázisú), és azokat is az után, hogy 1. elmondták, hogy direkt totál random, 2 perces adatot mondanak, azaz “tudatos belenézést” és nem nézettséget”, 2. direkt jelezték, hogy ez átlag 35%-kal lesz nagyobb, mint a korábbi adatuk. hogy senki ne értse félre.

egy részvényesnek vagy bárkinek a világon semmit nem fog jelenteni, hogy egy sorozatnak 10 vagy 40 millió a nézettsége. az csak és kizárólag a készítőt érdekelheti. aki nem fogja megtudni, ha gigasikert hoz, mert akkor több pénzt kérhet.

heidfeld - 2020. 02. 02. 11:45

2 perces megtekintésében tekintetében, pontosan egyformán vagyunk tájékoztatva. Jóval nagyobb számok jönnek ki, mint előző módszernél.
“tájékozatlanság”
Sokszor jössz ezzel, de szokásom német oldalakat is olvasni, és egy tény: Költségek hihetetlen módon emelkednek.
20 évet töltöttem kereskedelemben. 40- 80, milliárd, éves forgalmú cégnél. Simán felismerem, ha szebbnek akarják mutatni a számokat. Így kezdődhet a lejtőn haladás.
Remélem, te is tudod, hogy aki nem fél, figyel a konkurenciára, tanul a jobbtól az hosszabb távon, saját sikereit kockáztatja, elbukhat.
Te oldalad. Értem, hogy bejött a Netflix Örülök is neki.
De korrektség jegyében, Német Amazon is több, mint 11 millió, például. Nem csak Netfix van.
Másfél éve vitázunk, de melyiknek, milyen jövője van. Te Netflix , én Amazon mellett teszem le voksom. De Apple, Disney lehet. 3.5 év múlva első lesz.
Másfél éve, arról beszéltünk, megnézzük 5 év múlva a helyzetet. Kár, hogy erre nem emlékszel. Ennyit a kommunikációról.
“Nincs mit kozmetikázni, mert nem voltak adatok, amiket lehetne.”
Ha jól emlékszem, olyan megtekintési adatokat adott Netfix, ami legalább epizód 70-os megtekintésén alapult… Mos elég két perc, nagyot is ugrott az adat…
És ezt írtam: “Tervezett költségeik emelkedtek, vártnál jobban.”
Ez utóbbi, már sok -sok ezer céget vitt csődbe, csak jelzem.
Fals dolgok nem alakulnak ki bennem, csak nem vagyok elájulva a Netflix-től.
“hülyeségeket írni..”
Tisztelhetnénk egymás véleményét! Én a vélemények cseréje, miatt vagyok itt, értesüljek újdonságokról, és 10-15 sorozatot, csak itteni írások miatt néztem meg. És milyen jól tettem!
Segítő szándékból írtam, kb. 15 szériáról, mert nem valószínű, hogy bárki más megtette volna. Már egy ideje, át van küldve kettő. Gépemen itt van Pennyworh, Goiath vázlata. Sajnos nincs időm, finomítani. És Get shorty sincs elfelejtve, csak megnézném, még, 3. évadot. Amit ígérek, teljesítem. Ez természetes, nekem.
Szomorú lesz, nekem, ha egy naptól, csak heti legjobbat írok, legfeljebb. De olvasni akkor is fogom a blogot, vélhetően.

Silver-sama - 2020. 02. 02. 11:48

Winnie neked ügyvédnek kellett volna menned :)

winnie - 2020. 02. 02. 12:00

heidfeld: nagyon lelombozó, hogy van, aki ennyire nincs képben, de mondom, nem adom fel. és nem csak a tájékozatlanság az aggasztó (és én nem vágok fel azzal, hogy mit olvasok, mert a tájékozottság nem arról szól, hogy mások dolgait mondjuk vissza, hanem az, hogy ismerünk tényeket, és azokból leszűröd a saját következtetéseidet – meg kell próbálnod a dolgokat helyén kezelned, kontextusban tenned), illetve azt, hogy félreértesz dolgokat (amivel nincs gond, sokan vannak így vele, csak nagyon figyelni kell arra, hogy az ember ne terjessze ezeket megfelelő *-ozás nélkül), de az olyanok pontosan mutatják, hogy ki milyen irányból közelít, hogy te pl. fényezed magad, hogy mit, mennyiért dolgozol (ami irreleváns – én sosem érzem, hogy arra szorulnék, hogy a véleményemet ilyesmivel legitimáljam), illetve a lényeg ebben van:

“Értem, hogy bejött a Netflix Örülök is neki.”

wtf.

ez a kulcs. (ld. még minden egyes komment, amiben a saját ízlésedet emlegeted – ez irreleváns) nem az, amikor az ember a másik szájába ad általa sosem kimondott dolgokat, hanem az, hogy nálad a valami mellett érvelés bármiféle preferenciát feltételez. és nem azért, mert én nem lennék képes cégeket vagy platformokat szeretni. max fogyasztom őket. nekem a sorozatok jönnek be. netflix, amazon, hbo go, mindet nézem. mindnél van olyan, amit nézek, és van olyan, amit nem. de mit szeressek rajtuk? szeretem, hogy vannak. de nem őket szeretem, hanem azt, hogy nekem jó.

“Tisztelhetnénk egymás véleményét!”

így van. a véleményeket nem illik bántani, de te nem véleményeket írtál – illetve írtál, hogy mit szeretsz és hogy véleményed szerint ezzel millióan vannak így (ami megint trivialitás, amit le sem kéne írni, de nem is reagáltam rá (mint az, hogy van élet a netflix nélkül – ez is amolyan fejfogós dolog, miszerint “nemmondod!” – úgy értem, hogy a kommented ettől több lett, hogy beleírtad? trivialitásokkal és banális dolgokkal minek duzzasztani a kommentet)). amire én reagáltam, az csak a tájékozatlanság, illetve bizonyos dolgok félreértése. ezeket akartam helyretenni.

Thomas - 2020. 02. 02. 12:03

Én sem értem, mit pörögtök ezen az egészen:) A Netflixnek sok év előnye van, valószínűleg évtizedekre be van betonozva a vezető helye. Amikor belépett, ez kvázi egy új piac volt, dinamikusan tudott fejlődni. Most hogy bárki is “utol tudja érni”, tőle kell átcsábítania az előfizetőket, ami már közel sem ugyanolyan könnyű feladat. Ha az embernek valami jól bevált, kényelmes, meg van vele elégedve, akkor nagy meló rábírni a váltásra. Persze, előfizethet valaki kettőre, sőt háromra is, de ha nem csábítanak át senkit, és a mostani előfizetőknél megmarad az egyiknek a Netflix, a második-harmadik meg megoszlik, megint csak nem tudják utolérni. És nem arról van szó, hogy Netflix csökkenne, maximum a növekedésének a mértéke csökken, mert elhanyagolható a lemondók aránya az újakhoz képest. Így az is érthető, hogy a haszonból egyre többet tudnak saját gyártása költeni, és csak nő az előnyük.
Ahogy én látom, egyedül az rendezhetné át a piacot a közeljövőben, ha valaki felvásárolná őket.

Thomas - 2020. 02. 02. 12:08

De nem is hiszem, hogy ez egy verseny, hogy ki lesz a legnagyobb, legalábbis nekünk, nézőknek mit számít ez? Előbb-utóbb be fognak állni ezek a számok, ahogy a kisebb országokat is mindenki kiaknázta a lehetőségeikhez mérten, valószínű a Netflix tábora legalább akkor lesz, mint a 2-3. helyezetté együtt, és akkor már csak annyi lesz a hír, hogy a Netflix a 3. negyedévben veszített 0,4% előfizetőt, míg az Amazon nyert 0,3%-at, pl.
Vagy lesz egy nagyobb átalakulás, valaki kiszáll a buliból, felvásárlások, akármi, anélkül ez nem fog varázsütésre átrendeződni.

winnie - 2020. 02. 02. 12:20

“De nem is hiszem, hogy ez egy verseny, hogy ki lesz a legnagyobb, legalábbis nekünk, nézőknek mit számít ez?”

igen. az érthető, ha valamelyik cég mondjuk felvág, mert vágjanak fel, de eleve ők sem vágnak fel, csak tájékoztatnak legtöbbször nem a sajtónak, ha pedig a sajtónak, akkor is marginális helyeken, ritka a sikerpropaganda. az meg engem totál megdöbbent, ha valaki (aki magánszemély) képes ezen, “nem felvágós”, csak informálós adatok ellen kikelni, hogy “nem is” meg “nem úgy”, meg “egyébként is”.

úgy értem: miért? why bother? miért érdemes ilyesmit tovább gondolni, belefilozofálni, bárki ellen beszélni? az adatot mindenki kezeli saját értékrendje szerint.

én csak azért hozom fel a témát, mert nem akarom, hogy bárki rosszul értelmezzen (ld. a disney+ esetében pro, a felhasználó száma, kontra a mandalorian után leiratozók tweetjei – ezek nem adatok). nem azért, mert a személyes jóléte érdekel, hanem azért, mert így terjed az, ami megalapozatlan.

winnie - 2020. 02. 02. 12:21

egyébként még egyszer leírom, hogy mit írtam:

—nincs megbízható adat arról, hogy mennyi a Disney+ előfizetőszáma—

mindezt azért tettem, hogy nehogy valaki belefusson alap nélküli adatokba, és azokból rossz következtetéseket vonjon le.

ennyi.

ez az, ami az “oké”-fejbiccentésen kívül nem sok reakciót kéne, hogy eredményezzen, kivéve akkor, ha valaki azt írja, hogy “de van, íme”.

szóval ezek után elég meglepő volt heidfeld reakciója, ami amellett, hogy úgy kezdett, hogy “Igazad lehet” (ööö, van adat vagy nincs?) tartalmazott egy csomó, csomó mindent, amit már 10-szer leírt, és folyton a netflixet csépelve. nyilván értjük, felfogtuk korábban is, de most hogy került képbe a netflix meg a nézettsége, amikor a disney+-ról mg a felhasználószámról volt szó?:)

ezeket nevezik gumicsontnak, és persze én is hibás vagyok, hogy reagálok, de maga a jelenség engem meglep.

winnie - 2020. 02. 02. 12:22

ha már streaming, majd lesz erről poszt, de ki kéne találni, hogy a francba kezeljük a quibi sorozatokat. most elkezdték kiadni az előzeteseket, és ezeket sem tudjuk, hogy írjuk meg a blogon, de a kritikákkal pláne gondban leszünk. (tudjátok, ez az a napi 7-10 perces epizódokat hozó műfaj. kezeljük sorozatként, vagy legyen websorozat és csak olykor írjunk róluk, legyen “pilot”kritika, vagy csak évadkritika, kibeszéljük vagy ne, stb.)

Thomas - 2020. 02. 02. 12:36

A legjobb talán úgy megítélni, hogy melyiknek hány sorozata van, ami érdekli az embert, a többség úgyis az alapján fizet elő gondolom. Vagy akik nem konkrét címekre mennek, azok meg a Netflixre fognak, hogy minél nagyobb kínálatból válogathassanak, ez a réteg tovább erősíti a vezető pozíciójukat.

Quibiről nem hiszem, hogy lesz értelme pilotkritikát írni ilyen rövid részek után. És mivel lesz dögivel sorozatuk is, gondolom hely sem lesz mindenre. Lehet esetleg tömbösíteni, amikkel nem jutsz el az évad végéig, többet egy posztban lerendezni, amit meg ledaráltál, arról évadkritika is mehet egyből.

heidfeld - 2020. 02. 02. 12:48

Én képben vagyok, mint említettem, tájékozódom, más forrásból is, Winnie. Csak nem vagyok róla meggyőződve, hogy hosszú távon, Netflix-et, nem győzi le, a konkurencia.
Tudod mi a lelombozó? Ha vannak évek óta futó sorozatok, amik itt évekig, pár sort sem kapnak. Pedig milliók nézik, szerte a világon. Én ezekben igyekeztem segíteni.
Másokról 50-60 írás is lehet.
Mindenkinek megvannak a kedvencei, érdeklődési köre. Én sem nézek olyat, ami nem tetszik, nem érdekel. Így írni sem tudok róla.
Én tisztelem véleményed, álláspontod, ha nem is értek vele egyet.

winnie - 2020. 02. 02. 12:51

ja, egyébként, ezt elfelejtettem: heidfeld, félre ne érts, attól, hogy sokat segítettél nekünk és talán te írtad tavaly a legtöbb vendégkritikát (amiért szuper hálás vagyok), még nem kell egyetértenem veled, illetve nem kell nem kiigazítanom téged, ha úgy érzem, kell. engem is kiigazítanak sokan, ha hülyeséget írok akár kritikában, akár hírben vagy videóban, a héten mindhárom előfordult. ez a minimum. (max nem értek egyet vele, de általában jogos a dolog.)

csak azért, mert kommentben van némi acsarkodás streaming platform kapcsán, sorozatokról szóló vélemények kapcsán nem kell, hogy legyen, bár nyilván te látod, hogy a fenti reakcióim miben befolyásolnak.

ha látná valaki, hogy mennyi minden dologért acsarkodunk humannel a blog tekintetében, akkor elég meglepőnek tartaná, hogy mégis mindketten írunk ide:)

winnie - 2020. 02. 02. 13:01

heidfeld: látod, az vélemény, hogy nem biztos, hogy a netflix lesz az úr. de azt továbbra sem értem, hogy a disney+ előfizetőszámáról szóló nem adatokra építő cikkekhez hogy jön a netflix piaci részesedésének jövőbeni alakulása.

(a véleményedről már sokszor leírtam, hogy mennyi realitás lehet abban, hogy évi 3 új filmmel és 5 sorozattal, meg 20 realityvel és dokuval bővülő platform tíz év hátrányból legyőzi az évi 80 új filmmel és 60 új sorozattal, meg 100 realityvel és dokuval bővülő platformot, de nyilván bármi megtörténhet, még az is, hogy az emberek a mennyiség helyett a minő…, ööö, a brandet fogják többre tartani.) de rohadjak meg, ha valaha is írtam olyat blogposztban, hogy a netflix lesz az úr örökké. amit le lehet írni, az az, hogy a disney+ nem lesz a versenytársa, mert a disney+ lenyilatkozta azt, hogy nem akar a netflix versenytársa lenni. ennyi. ezt le lehet írni, mert ők mondták. azt, hogy én mit gondolok, egy hír műfajú posztban hírként nem ildomos. (max hírkommentárként, ami előfordul.)

“Tudod mi a lelombozó? Ha vannak évek óta futó sorozatok, amik itt évekig, pár sort sem kapnak. Pedig milliók nézik, szerte a világon. Én ezekben igyekeztem segíteni.
Másokról 50-60 írás is lehet.”

amellett, hogy minden sorozatról van pár sor és szerintem egyikről sincs 50 írás, ez nem lelombozó, hanem triviális. mivel egy ember csak x sorozatot tud nézni, ezért a többiről nem tud írni. fordított helyzetben ugyanez lenne. te írnál, arról, amit nézel, én meg… tartsam lelombozónak, hogy nem írsz arról, amit nem nézel? nem. ez magától értetődő.

viszont

” Én sem nézek olyat, ami nem tetszik, nem érdekel.”

én nézek. hogy írni tudjak. ami a lelombozó ellentéte!:))

winnie - 2020. 02. 02. 13:05

igazából, most azt számolom, hogy a mai munkára szánt időmből már 25 perc elment azért, mert leírtam hírben azt, hogy “a disney+ még nem közölt előfizetőszámot”:) máskor oda kell figyelnem az ilyesmire!

Thomas - 2020. 02. 02. 13:15

“de azt továbbra sem értem, hogy a disney+ előfizetőszámáról szóló nem adatokra építő cikkekhez hogy jön a netflix piaci részesedésének jövőbeni alakulása.”

Nem tudom én sem, de ez a téma rendszeresen előjön a híreknél, valamiért nagyon foglalkoztatja az embereket, de én sem tudom megérteni, hogy miért:)

Mert mi van akkor, ha legyőzi őket a konkurencia? Egyszer biztos lesznek másodikok is, talán már nem is ezen a néven, talán már összeolvadva egy másik szolgáltatással, talán már senki sem lesz ott a jelenlegi vezetők közül. De akkor is lesz rengeteg sorozatuk, csak esetleg másnak még több. Ez csak egy cég, egy márkanév, lesz majd 5 másik helyette, vagy más módok, ahogyan eljutnak hozzánk a sorozatok. Az előfizetőket nem kell, hogy ez érintse, bármikor válthatnak, ha úgy érzik, hogy máshol számukra érdekesebb tartalmak készülnek. De most még nem váltanak (számottevően), még mindig a növekedés szakaszában vagyunk. Mire ebből tényleg verseny lehet, annyi minden meg fog változni, amire most nem is gondolnánk, azért nem értem, miért jó jóslatokat tenni.

winnie - 2020. 02. 02. 13:25

megint csak: igen.

ezért mondom, hogy gumicsont, ha valakinek mindenről ugyanaz jut eszébe. de még akkor is elégnek tűnik egyszer vagy kétszer elmondani, utána továbblépni. el kell engedni, na.

mert bármennyire is szeretünk jósolgatni, elmélkedni (én szeretek nagyon ilyesmiket olvasni) folyton ugyanazokat a köröket megfutni elég fárasztó. és igen, hol izgat engem, hogy ki első és ki második? ami az érdekes lehet számomra, az a következtetéseket levonni az eredmények alakulásából, ami alapján jobban megismerem a nézői szokásokat és a motivációkat, de még ez sem túl érdekes, csak az én dilim, hogy szívesen mögé látok a dolgoknak, és később ezeket a tapasztalatokat felhasználom következtetések levonásához, modellek alkotásához.

az ég szerelmére, ennyire márkafóbnak vagy márkahűnek lenni egy dolog (sokáig én is csak nike-t hordtam, de már rég kinőttem abból, hogy azt nézzem, hány csík van a terméken, inkább terméket veszek, még a névtelen gagyit is, ha a célnak megfelel – biztos van streaming szolgáltatásnál olyan, aki így gondolkodik), de nem szabad, hogy bármilyen érvelést áthassa az elfogultság:(

heidfeld - 2020. 02. 02. 13:27

Én annyit tudok vállalni, hogy 2023 szeptember elejéig platformokról, nézettségről nem vitázok..
más kérdés, megérem-e, de igyekszem egészségesebben élni.
Őszintén remélem, hogy öt éves itteni tevékenységem során, még senki véleményére nem mondtam, hogy hülyeség.
Ha erre mindenki törekszik, nagy baj már nem lehet.

winnie - 2020. 02. 02. 13:35

heidfeld: én meg sosem akarok, mert… mi a francnak? leírok tényeket és ennyi. vitázni? miért?

és erre mondom, hogy tájékozatlanság, amit írsz. pont erre. és ezt akarom tűzzel-vassal irtani. mert akkor sem fogsz nézettségről vitázni. linkeltem a posztomat és idéztem is belőle.

EZEK. A. SZOLGÁLTATÓK. NEM. KÖZÖLNEK. NÉZETTSÉGI. ADATOKAT.

ami nincs, arról nem lehet vitázni. nincs adat. nincs értelme vitázni. fizikailag lehetetlen. (illetve lehet, de az, hogy ha valaki leírja, hogy szerinte valamit ennyien vagy annyian néznek, az miért vita tárgya?) és ha lenne adat, akkor azon mit lehet vitázni?

ez változhat, mert lehet, hogy közölnek majd, de egyrészt akkor úgyis lesznek, akik kétségbe vonják őket, másrészt csak azért, mert egy szolgálató közül egy _nézettségi_ adatot, akkor sem lesz más adat más szolgáltatótól, amivel össze lehet vetni azt. nem lesz összehasonlítási alap.

(arról nem is beszélve, hogy ha lenne nézettségi adat, akkor arról most pont ugyanolyan joggal lehetne vitázni, mint 3 év múlva. mert aki képes annyira szemellenzősnek lenni, hogy azt mondja, hogy egy mai adat nem bír relevanciával, csak azért, mert ma jött, az kétségbe vonja az adatközlőt racionalitását, hogy közzéteszi azt.)

“Őszintén remélem, hogy öt éves itteni tevékenységem során, még senki véleményére nem mondtam, hogy hülyeség.”

amire azt írtam, hogy hülyeség, az nem vélemény volt. vagy ez vélemény? “durván 3,5 év van még, mire átlátjuk, ki-hol tart” – azt írtad, hogy “ha jól emlékszel”, szóval nem vélemény. de ha az is, honnan ez a hasszám?

jut eszembe, még egyszer felteszem a kérdést: hogy jön a disney+ előfizetőszámáról szóló, nem adatokra építő cikkekhez a netflix piaci részesedésének jövőbeni alakulása? vagy az, hogy mikor látjuk át, hogy ki hol tart? mert ezzel kezdted a reakciódat. én írtam egyet a hamburgerek hústartalmáról, te meg elkezdtél érvelni mcdonalds jövőbeni előretörésének kétségbe vonásáról.

Thomas - 2020. 02. 02. 13:44

“az ég szerelmére, ennyire márkafóbnak vagy márkahűnek lenni egy dolog (sokáig én is csak nike-t hordtam, de már rég kinőttem abból, hogy azt nézzem, hány csík van a terméken, inkább terméket veszek, még a névtelen gagyit is, ha a célnak megfelel”

Basszus, én is pont ugyanígy voltam, kb. 25 éves koromig csak Nike-t hordtam mindenből, most meg már kit érdekel, csak a célnak megfeleljen:)

De hogy a valós témára visszakanyarodjak, a Disney+t én sem érzem egy sikersztorinak, az most mindegy, hogy valami promóció keretében ingyenesen regelt be valaki, vagy a Mandalorian miatt, vagy a klasszikus mesék miatt, vagy az újdonság varázsa miatt, ha már van 3-4 előfizetése, és egyet le akar mondani, akkor melyiket fogja? Ahol hetente jönnek az új tartalmak vagy ahol csak évente néhány lesz? Szóval az én jóslatom szerint még sok év lesz, mire a Disney+ eljut arra a szintre, amikor a saját gyártásai miatt megéri egész évben fenntartani egy előfizetést, addig csak a brandjeik rajongóira építhetnek. Ami nyilván még mindig nem kevés, de fene tudja, mi lesz, ha az újdonság varázsa lecseng, mindenki végignézte ötször a kedvenc meséit, és megnézett pár Marvel-minisorozatot.

winnie - 2020. 02. 02. 14:18

egyébként, ha valaki a sikerekre kíváncsi, amit előfizetőszámmal lehet előrejelezni, azokat mindig befolyásolni fogja a promóciós előfizetés, és egyre gyakoribb lesz, hogy a platformok szolgáltatókkal fognak összeállni, és ahogy a disney+ ingyenes most talán a verizonosoknak, ahogy a netflix bizonyos piacokon a tmobile-lal fekszik össze, úgy mások is filléresíthetik így magukat.

plusz ugye továbblépve ott az appletv+, ami megint csak mondhatja, hogy hány felhasználónak van (mert ingyen kapják termék mellé), de a szám nem mondana semmit (és nézőszámot nem fognak mondani), így nem lesz mit vitázni. vagy ott az amazon, ami megint csak lóbálhatja a 100 milliós amazon prime-adatát, de tudjuk, hogy ott töredék az amazon prime videó-nézőinek a száma, hiszen a többség azt sem tudja, hogy nézhet sorozatokat, csak a vásárlások miatt amazon prime-os.

szóval a jövő pont másik irányba mutat, mintsemhogy tisztuljon a kép előfizetői szám kapcsán.

többek között azért, mert kábé a netflixen kívül senki más nem beszél az előfizetőiről, csak olykor, félmondatban, évente egyszer.

heidfeld - 2020. 02. 02. 14:19

Másfél éve, már beszéltünk erről. Ha ehhez adunk 3.5 évet, az Pont 5 év. Az akkori adatokat, majd megbeszéljük, remélem.
“…még senki véleményére nem mondtam, hogy hülyeség.”
Általánosságban fogalmaztam, nem rád értettem. Ne vedd magadra!
“ha jól emlékszel”. Pár, ilyen vita után maradtunk, 5 év távlatában. Majd konkrétabban fogalmazok, 2023 szeptemberében, ha ismét szóba kerül, részemről.
Netfix adott közre, legalább 70%-os, majd 2 perces, megtekintést megkezdő adatokat. Erre gondoltam. Ezt ők hozták nyilvánosságra. Erről ők tájékoztattak. Engem, téged, sokakat.
Mindig saját véleményem fogalmazom meg. Egymás véleményének tiszteletében reménykedem. És mind saját véleményem.
Úgy jön disney+, és Netflix jövőbeli, piaci részesedése, nálam össze, hogy konkurensek. Disney, Amazon, Apple még mindig nagyobb, anyagilag jóval erősebb Netfix-nél. Még soha-sehová nem linkeltem, de bárki találhat, ezen cégekről adatokat. Sorozatos piacot utóbbi vezeti, jelenleg.
Most leírtam a tényeket. Remélem, elég konkrét!
Magam részéről lezárom, 2023 szeptemberéig.

Flanker - 2020. 02. 02. 14:20

Thomas: az “évtizedekre” szóval csak óvatosan, mindig lebegjen előtted a Nokia példája ;)

A Netflix előnye jelenleg valóban hatalmas, előfizetésileg, sorozatilag, koprodukcióilag, lefedettségileg. De ennek az előnynek egy komoly az hozta el neki amikor nyitott, a teljes világpiacra. A két új versenyzőnél (Disney, Apple) ez még év(ek), addig semmit se fogunk tudni akárcsak távolról összehasonlítani.

Azt se feledjük el hogy abszolút más ezekre a platformokra előfizetőileg, vagy sorozatrajongóilag nézni (lásd pl. 1 hónapos próbaidő “szörfing” a szolgáltatók között), vagy befektetőileg, üzletileg, marketingileg

winnie - 2020. 02. 02. 15:03

“Úgy jön disney+, és Netflix jövőbeli, piaci részesedése, nálam össze, hogy konkurensek.”

azt tudom, hogy egy piacon mozognak, de amikor senki nem akar összevetni semmit, mert nincs is mit összevetni, akkor furán veszi ki magát, hogy az asztalra csapsz és azt mondod, hogy várjunk 3,5 évet, mert nincs mit összevetni. én meg azt mondom, hogy minek bármit is összevetni, miért lennék azzal előrébb?

winnie - 2020. 02. 02. 15:10

a másik, ami még inkább fontos:

“Netfix adott közre, legalább 70%-os, majd 2 perces, megtekintést megkezdő adatokat.”

egy bizonyos rétegnek kommunikált, majd visszamondták, de igen. a több száz saját gyártás közül 10-et, illetve 3-at. és rögtön jelezték, hogy ez nem nézettség, hanem csak 70%-os, majd 2 perces adat – azaz kiemelték, hogy nem nézettség, jelezték, hogy nehogy valaki felfújja őket, ne következtessen.

de ezen továbblépünk, mert szemantika. viszont ha még ekkora jelentőséget is tulajdonítasz ennek, akkor sem tudom igazán megérteni, hogy miért írsz ilyet

“2 perces megtekintések közlése, egy nagyon egyszerű, ősi trükk. Fogalmazhatjuk úgy: Kozmetikázzák az eredményeket.”

ez az, ami nem fért az elején a fejembe, bár nem reagáltam le érthetően. szóval miért gondolná azt a Netflix menőbbnek szerinted, hogy egy sorozatba 40 millió accountról néztek bele, mint az, hogy “170 millió előfizetőnk van, annyian nézik a tartalmainkat”.

miért ősi trükk egy 130 millióval kisebb számot kiemelni? (kvázi azt mondják ezzel, hogy 100 millió felhasználónkat nem érdekli XY sorozat:) a netflix miféle eredmény kozmetikázik azzal, hogy mond egy alacsony számot a kimagasló, gigantikus előfizetői számhoz képest, ami ott van a könyvekben? aki részvényes, azt mi fog érdekelni, azok száma, akik fizetnek, vagy az a szám, hogy hányan néztek bele legalább 2 percre egy spanyol sorozatba?

winnie - 2020. 02. 02. 15:14

a netflix kapcsán, egyébként még említették egy olyat, hogy “Értékesítési jogokat veszítenek el. Idő haladtával, egyre többet, értékesebbeket.”

mindig kerültek le, de mostanság inkább pont az ellenkezőjét látni, egyre több és több sorozat jogait szerzik meg – míg régebben több tűnt el TŐLÜNK (nyilván a magyar piacot látom).

januárban csak a Babylon, februárban pedig csak a Bates Motel meg a Velvet kerül le (pár ázsiai, doku és lego sorozat mellett), és még ezek is meghosszabbodhatnak, mint a Spartacus vagy a Rick & Morty. persze nyilván nem februárban lesz a nagy exodus, de elég azt nézni, hogy mi kerül fel, milyen új sorozatok jönnek.

Thomas - 2020. 02. 02. 16:19

“Thomas: az “évtizedekre” szóval csak óvatosan, mindig lebegjen előtted a Nokia példája ;)”

Azt nem jóslatnak szántam, csak benne van a pakliban, akkora az előnyük. És ha eljutunk oda (5-10-15, fogalmam sincs hány év alatt), hogy minden kis piacot kiaknáztak, akkor be fognak állni ezek a számok. Mert ez nem olyan, mint a mobiltelefon, amit az átlag ember 2 évente lecserél. Erre valaki előfizet, és ha nem lesz nyomós oka váltani, akkor nem fog. Meg ahogy írod, olyan is van, aki szörföl, minden hónapban másnál darál, de ez végképp nem fogja felborítani az arányokat.

De ki tudja, mi lesz akkor, hogy még mindig a stream lesz-e a sorozatfogyasztás legmodernebb módja, nem lesz valami sokkal forradalmibb technika. Amiben ugyancsak lehet a Netflix piacvezető, ha időben váltanak (úgy emlékszem, DVD-kölcsönzőként kezdtek, szóval egy ilyen “forradalmi” váltáson már túl vannak), de ha egy másik cég áll elő valami forradalmival, akkor ők is lehetnek a következő korszak nagy nyertesei.

Mondjuk az az egy, amit meg merek jósolni nagy valószínűséggel, hogy a Netflix már lett egy olyan márkanév, beépült annyira a köztudatba, hogy nagyon sokáig nem fog eltűnni. Aztán hogy veszít-e a jelentőségéből, valamikor biztosan, de jelen lesz. Még ha be is kebelezi egyszer egy nagyobb hal, akkor sem látom értelmét, hogy a nevet megszüntesse.

Flanker - 2020. 02. 02. 19:02

A márkanév beépülésében full igazad van. A streaming, a netes sorozat az Netflix. Ott vannak az okostévéken mindenhol default, távirányítón külön gomb.

Ami miatt szerintem az újoncokkal szemben totál homályba vagyunk, az a világpiac. Majd 4 milliárd ember, ebből ha 5 milliárdot kihúzok, akkor is marad 4 milliárd. Oké, háztartásilag jóval kevesebb, 1 előfizetés lefedhet több embert, de a potenciál óriási még.

Silver-sama - 2020. 02. 02. 22:59

(bocsi, hogy beleszólok:
“töredék az amazon prime videó-nézőinek a száma, hiszen a többség azt sem tudja, hogy nézhet sorozatokat, csak a vásárlások miatt amazon prime-os”

Ez annyira igaz :D Nekem is megvolt 2 hónapig, de azt se tudtam, hogy ez a sorozatozást is magába foglalja, és semmit sem néztem rajta)

heidfeld - 2020. 02. 03. 08:41

110 millió volt Amazon Prime szàma, jó egy éve Winnie. Azt, hogy mennyien nézik a sorozatokat, tényleg nem tudhatjuk.
Netfix-marketing csapatàban, simàn lehet helyed, ha esetleg munkahelyet vàltanàl.😀

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz