login |

El Embarcadero / The Pier: a 2. évad – írta Kisanna

2020. 02. 04. 19:55 - Írta: vendegblogger

5 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, ,

A spanyol Movistar+ saját sorozatának első évadja tavaly került fel az HBO GO-ra A móló címmel, rögtön magyar felirattal, így sokan élvezhettük a remek évadot. Én nagyon szerettem (winnie-nek is bejött) az érdekes, fordulatos történetet, a szép fényképezést, és úgy általában, felüdülés volt egy spanyol sorozatot nézni, ami nagyon más volt, mint mondjuk amerikai társai.

Tudható volt, hogy ez a második évad egyben a sorozat befejezése is lesz, így kíváncsian kezdtem neki, várva, hogy az első évados cliffhanger után hogyan folytatódik a történet. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Szerencsére nem kellett csalódnom. Veronicától és Alejandrától ott köszöntünk el, hogy kiderült, Alejandra, a nő férjének – akit meggyilkoltak-, az „igazi” felesége volt. Innen folytatódik tehát a történet, és bontakozik ki a két nő és Oscar különös szerelmi háromszöge.

Bonyolult emberi kapcsolatok, személyes drámák és az élet nagy kérdései körül forog az évad, a tét pedig nem más, mint az újrakezdés lehetősége mindannak árnyékában, ami aztán szép lassan kiderül a volt férjről, szerető apáról. De vajon lehet ennyi fájó emlékkel, megválaszolatlan kérdéssel együtt élni? És vajon ki volt Oscar valójában?

A nyolc részes évad abszolút Vero és Alex kapcsolatára fókuszál. Viharos és bonyolult kapcsolatukat Oscar személye fogja össze, és most, hogy kiderült az igazság, újra fel kell építeniük ezt a törékeny kapcsot, ami persze nem indul könnyen. Az évad során nagyon szépen követhetjük végig Alejandra jellemfejlődését, ahogy kilépve a férje árnyékából egy bátor, őszinte nővé válik, aki a végén fel tudja vállalni sebezhetőségét és már nem menekül el. A fájdalmak, átélt borzalmak adnak neki erőt az újrakezdéshez Veronicával, aki őszinte társa lesz, és mellette áll a legnehezebb pillanatokban is.

Veronica is küzd a saját szellemeivel, ő másként próbálja feldolgozni Oscar halálát; míg Alex eleinte a testi örömökben találja meg az átmeneti feloldozást, őt nem hagyja nyugodni a lehetséges gyilkosság gondolata, végül pedig ez hozza össze őket újból.

Együtt Oscar gyilkosa nyomába erednek, miközben lassacskán kitisztul a kép a férfi múltjáról, a pénzmosásról és arról, miért volt egy harmadik háza egy közeli kis faluban, és miért indult el az önismeret útján halála előtt. Lassan bontakozik ki Oscar őrlődése a két nő, a két élet között, és megérthetjük, mennyire nehéz volt számára a döntésképtelenség.

Többször szóba kerül a poliamoria, Oscar részéről, majd Alejandra illetve Vicent részéről is, mint a konvencionális házasság alternatívája, ám hamar kiderül, hogy bár nem mondható hétköznapinak a kapcsolatuk, ez sem Alexnek, sem Veronak nem fér bele. Conrado, a nyomozó is viszonylag központi szerepet kap az évadban, de Alex-szel való kapcsolata rövid életű, és végül neki köszönhetően kapnak esélyt egy jobb élet reményéhez.

Én kissé túlzásnak éreztem egyébként ezeket a szerelmi háromszögeket, hogy a fél város Alex-be szerelmes, közben pedig az első néhány rész tele volt erotikus jelenettel, amit annyira túlzásba vittek, hogy az már zavaró volt.

A kevesebb néha több, és bár értem, hogy a szexualitás fontos része az identitáskeresésnek a történetben, de lehetett volna kicsit finomabban is bánni vele. Az egész évadra jellemző volt, hogy kicsit túl sokat akartak egyszerre a készítők, és így rohamtempóban változtak az események, néha kicsit nehéz volt követni. Ennél több hibát nem tudok felróni a sorozatnak.

A mellékszálak az első évadhoz hasonlóan most is a nők közti összetartásra koncentráltak: Alejandra anyja azon dilemmázott, hogy kiadja-e a könyvét; barátnője a terhességével és a gyerek apjával volt elfoglalva, tinédzser lányának az iskolával gyűlt meg a baja. Szerencsére nem vesztegettek most sok időt ezekre a szálakra, amik már korábban is teljesen fölöslegesek voltak, sőt, néha kifejezetten idegesítőek.

A nők mellett a három férfi; Oscar, Vicent és Conrado barátsága is felelevenedett korábbi beszélgetéseikben, de itt is a nyomozón volt a hangsúly, az ő tragédiáján, betegségén, hogy aztán nyitva maradjon a férfi sorsának kérdése: vajon a vesztébe rohan, vagy van esélye a gyógyulásra?

A nyomozás továbbra is háttérbe szorul, amik kiderülnek, azok is szinte véletlenül történnek, a maffia, a pénzmosás, míg végül is egy utolsó csavarral kiderül Oscar halálának minden apró részlete. A két nő és Oscar kislánya elhajtanak a naplementébe, hátukon cipelve a múltat, mégis boldogan, egy új kezdet felé.

Súlyos és fontos emberi problémákat feszeget a történet, ezért is olyan különleges. Olyan kérdéseken filozofál, mint az élet értelme, identitáskeresés, utazás önmagunk legvalódibb, legőszintébb énje felé. A csodás tájak, jól megválasztott zenék fokozzák a hangulatot, könnyedén magába szippant a történet.

Ha valaki nem szokványos, elgondolkodtató sztorit keres magának, A móló-ban nem fog csalódni.

5 hozzászólás Ne habozz!

speranza - 2020. 02. 04. 21:07

Engem már az első évadban megfogtak azzal, hogy olyan témákat feszegetnek benne, amivel korábban egyetlen sorozatban sem találkoztam, és olyan módon teszik ezt, ami végképp nem mindennapi. A tabuk döntögetéséhez hozzáadódik még a semmihez sem hasonlítható, különleges atmoszféra és a két főszereplő színésznő kitűnő játéka is.
Azt hiszem, hogy elsősorban azok tudnak azonosulni a történettel, akik átmentek már hosszú gyász folyamaton, és közben maguk is szembesültek azzal, hogy vannak kérdések, amikre talán sosem kaphatnak választ.
A második évadot még nem láttam, de olvasva a kritikát, biztos vagyok benne, hogy ez is tetszeni fog. :)

checkmate - 2020. 02. 04. 23:01

A második évad is remek volt, érzelmes, mélyebb témákat feszeget, mégsem csap át szirupba. A spanyol vidéki tájjal továbbra sem tudok betelni.

Hulp - 2020. 02. 07. 10:28

Erotikus jelenetből sosem elég. :) Főleg, ha két ilyen szép nő a főszereplő. Nekem a második évad első négy része sokkal jobban tetszett, mint a második négy. Nálam pont a nyomozás volt túl sok, mert sok volt a váltás benne. Viszont a végkifejlet meg tetszett. Nekem úgy összességében tetszett a sorozat, nem bántam meg, hogy végignéztem.

heidfeld - 2020. 03. 04. 19:06

Közel sem volt jó, második évad.
Első probléma, amikor Voro és Alex először együtt volt, a férj bevágása teljesen felesleges volt.
Kiderült, ki Alex, valójába. Nem tudom, volt-e 20 perc, megbocsájtásig. Ugyan már, mekkora butaság.
Alex teljesen felszabadul, testiséget is túlzásba viszi. Értető. Nőknek, feleségeknek is járhat ez.
A férjet összetöri, kettős élet, sajnálni kéne. Ugyan már, miért?? Magának teremtette a helyzetet. Dönteni tudni kell.
Én két hőnapig jártam, 3 lánnyal, egyszerre, 23 évesen.50 km-en belül,3 város -3 lány. Ráadásul nevük is elég hasonló.
Mindenkit nem lehet cicának hívni, így kevertem is:D
Ki kellett szállnom. Fizikailag-szellemileg is nehezen lehet bírni – én már csak tudom.
Nyomozás egy rossz vicc volt. Mellékszálak még kevesebbet kaptak. Lány-tanárnő beszélgetés nagyon hiányzott. Amúgy Katie lányát játszó színésznő, Judith, igazán tehetséges.
Cuki volt a kislányuk. És ennyi.
6/10

Snoopyzit30 - 2020. 04. 13. 21:00

Az 1. évad (kb utolsó jelenetéig) nagyon bizakodó voltam. Tetszett az ötlet, a helyszín, a sztori felépítése, és akkor jött a 2. évad.

Te atya úr Isten! Ilyen csapnivaló, gagyi, ömlengős, ötlettelen, álerotikus baromságot még soha életemben nem láttam. Csak azért szenvedtem végig a 2. évadot, hogy végre kiderüljön mi történt a csávóval, ki ölte meg vagy miét lett öngyilkos. Olyan nettó hülyeségek szerepeltek ebben az évadban, ami totálisan lenullázta az amúgy jónak mondható 1.évadot.

Ha egyet kívánhatok az az legyen, hogy soha ilyen rossz sorozatot ne kelljen végignéznem. Hülye vagyok, a 2. évad 1. része után kaszálni kellett volna.

2/10.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz