login |

El Embarcadero / The Pier: a 2. évad – írta Kisanna

2020. 02. 04. 19:55 - Írta: vendegblogger

4 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, ,

A spanyol Movistar+ saját sorozatának első évadja tavaly került fel az HBO GO-ra A móló címmel, rögtön magyar felirattal, így sokan élvezhettük a remek évadot. Én nagyon szerettem (winnie-nek is bejött) az érdekes, fordulatos történetet, a szép fényképezést, és úgy általában, felüdülés volt egy spanyol sorozatot nézni, ami nagyon más volt, mint mondjuk amerikai társai.

Tudható volt, hogy ez a második évad egyben a sorozat befejezése is lesz, így kíváncsian kezdtem neki, várva, hogy az első évados cliffhanger után hogyan folytatódik a történet. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Szerencsére nem kellett csalódnom. Veronicától és Alejandrától ott köszöntünk el, hogy kiderült, Alejandra, a nő férjének – akit meggyilkoltak-, az „igazi” felesége volt. Innen folytatódik tehát a történet, és bontakozik ki a két nő és Oscar különös szerelmi háromszöge.

Bonyolult emberi kapcsolatok, személyes drámák és az élet nagy kérdései körül forog az évad, a tét pedig nem más, mint az újrakezdés lehetősége mindannak árnyékában, ami aztán szép lassan kiderül a volt férjről, szerető apáról. De vajon lehet ennyi fájó emlékkel, megválaszolatlan kérdéssel együtt élni? És vajon ki volt Oscar valójában?

A nyolc részes évad abszolút Vero és Alex kapcsolatára fókuszál. Viharos és bonyolult kapcsolatukat Oscar személye fogja össze, és most, hogy kiderült az igazság, újra fel kell építeniük ezt a törékeny kapcsot, ami persze nem indul könnyen. Az évad során nagyon szépen követhetjük végig Alejandra jellemfejlődését, ahogy kilépve a férje árnyékából egy bátor, őszinte nővé válik, aki a végén fel tudja vállalni sebezhetőségét és már nem menekül el. A fájdalmak, átélt borzalmak adnak neki erőt az újrakezdéshez Veronicával, aki őszinte társa lesz, és mellette áll a legnehezebb pillanatokban is.

Veronica is küzd a saját szellemeivel, ő másként próbálja feldolgozni Oscar halálát; míg Alex eleinte a testi örömökben találja meg az átmeneti feloldozást, őt nem hagyja nyugodni a lehetséges gyilkosság gondolata, végül pedig ez hozza össze őket újból.

Együtt Oscar gyilkosa nyomába erednek, miközben lassacskán kitisztul a kép a férfi múltjáról, a pénzmosásról és arról, miért volt egy harmadik háza egy közeli kis faluban, és miért indult el az önismeret útján halála előtt. Lassan bontakozik ki Oscar őrlődése a két nő, a két élet között, és megérthetjük, mennyire nehéz volt számára a döntésképtelenség.

Többször szóba kerül a poliamoria, Oscar részéről, majd Alejandra illetve Vicent részéről is, mint a konvencionális házasság alternatívája, ám hamar kiderül, hogy bár nem mondható hétköznapinak a kapcsolatuk, ez sem Alexnek, sem Veronak nem fér bele. Conrado, a nyomozó is viszonylag központi szerepet kap az évadban, de Alex-szel való kapcsolata rövid életű, és végül neki köszönhetően kapnak esélyt egy jobb élet reményéhez.

Én kissé túlzásnak éreztem egyébként ezeket a szerelmi háromszögeket, hogy a fél város Alex-be szerelmes, közben pedig az első néhány rész tele volt erotikus jelenettel, amit annyira túlzásba vittek, hogy az már zavaró volt.

A kevesebb néha több, és bár értem, hogy a szexualitás fontos része az identitáskeresésnek a történetben, de lehetett volna kicsit finomabban is bánni vele. Az egész évadra jellemző volt, hogy kicsit túl sokat akartak egyszerre a készítők, és így rohamtempóban változtak az események, néha kicsit nehéz volt követni. Ennél több hibát nem tudok felróni a sorozatnak.

A mellékszálak az első évadhoz hasonlóan most is a nők közti összetartásra koncentráltak: Alejandra anyja azon dilemmázott, hogy kiadja-e a könyvét; barátnője a terhességével és a gyerek apjával volt elfoglalva, tinédzser lányának az iskolával gyűlt meg a baja. Szerencsére nem vesztegettek most sok időt ezekre a szálakra, amik már korábban is teljesen fölöslegesek voltak, sőt, néha kifejezetten idegesítőek.

A nők mellett a három férfi; Oscar, Vicent és Conrado barátsága is felelevenedett korábbi beszélgetéseikben, de itt is a nyomozón volt a hangsúly, az ő tragédiáján, betegségén, hogy aztán nyitva maradjon a férfi sorsának kérdése: vajon a vesztébe rohan, vagy van esélye a gyógyulásra?

A nyomozás továbbra is háttérbe szorul, amik kiderülnek, azok is szinte véletlenül történnek, a maffia, a pénzmosás, míg végül is egy utolsó csavarral kiderül Oscar halálának minden apró részlete. A két nő és Oscar kislánya elhajtanak a naplementébe, hátukon cipelve a múltat, mégis boldogan, egy új kezdet felé.

Súlyos és fontos emberi problémákat feszeget a történet, ezért is olyan különleges. Olyan kérdéseken filozofál, mint az élet értelme, identitáskeresés, utazás önmagunk legvalódibb, legőszintébb énje felé. A csodás tájak, jól megválasztott zenék fokozzák a hangulatot, könnyedén magába szippant a történet.

Ha valaki nem szokványos, elgondolkodtató sztorit keres magának, A móló-ban nem fog csalódni.

4 hozzászólás Ne habozz!

speranza - 2020. 02. 04. 21:07

Engem már az első évadban megfogtak azzal, hogy olyan témákat feszegetnek benne, amivel korábban egyetlen sorozatban sem találkoztam, és olyan módon teszik ezt, ami végképp nem mindennapi. A tabuk döntögetéséhez hozzáadódik még a semmihez sem hasonlítható, különleges atmoszféra és a két főszereplő színésznő kitűnő játéka is.
Azt hiszem, hogy elsősorban azok tudnak azonosulni a történettel, akik átmentek már hosszú gyász folyamaton, és közben maguk is szembesültek azzal, hogy vannak kérdések, amikre talán sosem kaphatnak választ.
A második évadot még nem láttam, de olvasva a kritikát, biztos vagyok benne, hogy ez is tetszeni fog. :)

checkmate - 2020. 02. 04. 23:01

A második évad is remek volt, érzelmes, mélyebb témákat feszeget, mégsem csap át szirupba. A spanyol vidéki tájjal továbbra sem tudok betelni.

Hulp - 2020. 02. 07. 10:28

Erotikus jelenetből sosem elég. :) Főleg, ha két ilyen szép nő a főszereplő. Nekem a második évad első négy része sokkal jobban tetszett, mint a második négy. Nálam pont a nyomozás volt túl sok, mert sok volt a váltás benne. Viszont a végkifejlet meg tetszett. Nekem úgy összességében tetszett a sorozat, nem bántam meg, hogy végignéztem.

heidfeld - 2020. 03. 04. 19:06

Közel sem volt jó, második évad.
Első probléma, amikor Voro és Alex először együtt volt, a férj bevágása teljesen felesleges volt.
Kiderült, ki Alex, valójába. Nem tudom, volt-e 20 perc, megbocsájtásig. Ugyan már, mekkora butaság.
Alex teljesen felszabadul, testiséget is túlzásba viszi. Értető. Nőknek, feleségeknek is járhat ez.
A férjet összetöri, kettős élet, sajnálni kéne. Ugyan már, miért?? Magának teremtette a helyzetet. Dönteni tudni kell.
Én két hőnapig jártam, 3 lánnyal, egyszerre, 23 évesen.50 km-en belül,3 város -3 lány. Ráadásul nevük is elég hasonló.
Mindenkit nem lehet cicának hívni, így kevertem is:D
Ki kellett szállnom. Fizikailag-szellemileg is nehezen lehet bírni – én már csak tudom.
Nyomozás egy rossz vicc volt. Mellékszálak még kevesebbet kaptak. Lány-tanárnő beszélgetés nagyon hiányzott. Amúgy Katie lányát játszó színésznő, Judith, igazán tehetséges.
Cuki volt a kislányuk. És ennyi.
6/10

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz