login |

Pilot: Indebted

2020. 02. 11. 15:50 - Írta: human

8 hozzászólás | kategória: 2019/20, kritika, pilot-mustra,

We’re coming out as broke.

Egy élő közönség előtt felvett, alánevetős sitcomnak mindig van hely, nem? Főleg, ha nagyjából az Ok, Boomer-meme kel életre benne. Mert ha belegondolunk, az NBC új komédiája mögött ez is ott van.

Az alapfelállás annyi, hogy a gyerekeikről értelmesen gondokoskodó, szorgalmas millennialok elszörnyedve konstatálják a szüleik költekező viselkedését, amikor azok “meglepik” őket az adósságokkal, amikbe estek az évek során. Kijönnek a szekrényből vele.

Azért valahol mélyen ott sorozatban a családi szeretet, ez visszatérő témának tűnik, mivel felajánlják a felelőtlen szülőknek, hogy náluk lakhatnak, amíg kipofozzák a házukat, hiszen annak eladása valamennyire rendbe tenné a pénzügyeiket. A lényeg: az “egyetem után hazaköltözik a gyerek” helyett ezúttal a szülők viselkednek gyerekesen, és költöznek össze felelősségteljes gyermekükkel.

Sok hozzátenni való amúgy nincs is. Ez az a sitcom, amit teljes rutinnal csinál mindenki. Mármint akárki akármit mond, nem hiszem el, hogy 1-1 résznek nem csak egy újabb munkalehetőségként ülnek neki mindannyian az íróktól kezdve a szereplőkön át. Rendben, az alapötletük lehet, hogy kicsit fellelkesítette őket, de a kidolgozáson ebből semmi nem látszik.

Mindezt kedvelt, és talán nem annyira kedvelt színészekkel teletömve. Bár lehet, hogy csak nekem volt ismerősebb a többség, és Fran Drescher senkinek nem mond semmit, vagy a rengeteg sorozatban játszó Steven Weber is hasonló. Ellenben a Happy Endings-es Adam Pally csak csak… nem? Na jó, a lényeg, hogy a szereplőgárdán is látszik a komédiás múlt ezerrel.

Tényleg nem tudom hova tenni az Indebted-et. Nyilván nem az alapötlet számít, de nagyjából csak az ér valamit benne. Azon kívül a kidolgozáson egyszer sem mosolyodtam el. Lehet csak a sok-sok év sitcomnézés után már tényleg ritkán kapnak el, de eskü, nem látok szinte semmi érdekességet ebben.

Ha valakinek egy semmi kell a “háttérbe”, akkor 5/10, és akár ennek is nekiülhet. Nem borzasztóan rossz, csak hát nem is jó.

8 hozzászólás Ne habozz!

Mom - 2020. 02. 07. 07:03

Hát ez nem volt jó. Fájdalmasan sablonos, és kiszámítható. Mármint a műfajon belül az, mintha a sztenderd szitkom stilizált darabja lenne. Tudtam, hol kellene nevetni, csak éppen egyetlen poént sem találtam viccesnek. Még a színészek játéka is erőltetettnek hatott, főleg Steven Weber irritált, pedig hát…na!
Egy szűz szemnek, vagy valamelyik színész nagy rajongójának lehet, hogy pont erre lenne igénye, de én egyik sem vagyok. Sebaj, van még hal a tengerben, ezt visszadobom.

winnie - 2020. 02. 11. 16:02

erős 1/10.

tényleg nem tudom többet mondani róla. mintha lett volna a 3/4-énél valami jól elkapott reakció, ami pozitív volt, de ennyi. a világon semmit nem adott, nem röhögtem, nem érdekelt egy másodpercig sem, de legalább a helyszíni nézők jól szórakoztak.

len90 - 2020. 02. 11. 16:45

Én pont Fran Drescher miatt próbáltam be, mert ha elkapom valahol rerun-ban a The Nanny még mindig meg tud nevettetni, annak ellenére, hogy azért annak a humora is eléggé “dated”-nek számít ma már.

De sajnos Winnie-vel kell egyetértenem, ez borzalmasan semmilyen lett, az első perctől nem tudott se érdekelni, se lekötni, se elmosolyodtatni. A szereplők között párokban működik a kémia, a két házaspárról még el lehet képzelni, hogy házasok, de mondjuk a szülő-gyerek kémia nekem nem működött és legjobb haver is nagyon idegennek érződött. Human tökéletesen leírta, hogy ez valószínűleg minden kamera előtti és kamera mögötti “bedolgozónak” cask munka, nem hinném hogy bárki is élvezettel csinálná…ha igen akkor azt csak éreznénk nem? Egy író aki hisz a story-ban csak bele tudna ültetni 1 ütős poént egy 20 perces scipt-be, nem???

goodjohnwin - 2020. 02. 11. 18:55

Ez ugyanolyan béna, sablonvicces sablonszitkom, mint az Outmatched.
A legcikibb dolog azonban az, hogy ezt a beköltözős sablont kifejezetten az elmúlt 3-4 évben többször is megjáratták, és mindig elbukott.
Eddig azt hittük, Hollywood optimalizál, tanul, vagy legalábbis sikeres sablonokat szed újra és újra elő – kivéve, ha be kell erőltetni valakit egy kertvárosbi házba.
És még jön idén a Broke is…

winnie - 2020. 02. 11. 19:41

Ha valami, akkor szerintem épp az a pozitív, hogy tisztában vannak, hogy nem attól lesz siker, hogy valakik beköltöznek vagy együtt élnek, hanem pont minden más összetevőn – azaz csak azért, mert egy koncepció beköltözős, még nem fogják kukázni. Én legalábbis folyton azt teszem szóvá, amikor veszik valami sikeres (vagy bukott) sorozat (vagy film) egy random módon kiválasztott komponensét, és arra kezdik el fogni a sikert vagy a kudarcot. Ez az, aminek semmi értelme. És mégis sokszor az az érzése, hogy megnézik, hogy mi robbantott, és azt próbálják duplázni (empire, this is us és pár klón- vagy most a masked singer és az i can see your voice). Ami meg bukik, azt megpróbálják elfelejteni (high concept).

biztos én sem vagyok makulátlan és szóvá tettem már, hogy “már megint”, de hiszem, hogy csak és kizárólag a humor a lényeg. akár beköltöznek, akár együtt laknak, akár családtagok, akár barátok, akár romantikáznak, akár…, nem tudom, mi az ellentéte.

FrankLuck - 2020. 02. 11. 21:02

Hááát, nem utáltam annyira, mint az Outmatchedet (ezt spec végig bírtam nézni), de tényleg max 5/10, olyat meg nem nézünk. Lehet, hogy csak kinőttem a műfajt? Soha nem volt óriási kedvenc az amerikai alánevetős (az amerikai gondolatban kétszer aláhúzva, mert a briteknél régebben azért volt 1-2, amitől fulladoztam), de azért végig sikerült küzdeni egy csomót, pl. 1000 évad BBT (még nem értem a végére, de pár éven belül kivégzem), 2 Broke Girls, Mike & Molly meg még rengeteg hasonszőrű, nem túl minőségi darab. Egy Rules of Engagementet azért csak megtartanék, nem? Az azért tökjó volt, én még akkor is nagyon szerettem, amikor átcsaptak full idiótába.

goodjohnwin - 2020. 02. 12. 09:11

@winnie: igen, a humor lenne a lényeg, de az elfásult, illetve egyféle tud lenni.
Az adott sablonon belül kialakulnak a humor határai, és ez egy munkahelyi vagy haverszitkomnál még viszonylag tág vagy tágítható.

Beköltözős sablonnál a humorforrás viszont mindig ugyanaz (ellentétes életstílusok ütközése 4 fal között), és ha statisztikailag ennyire sok negatív példa van ilyen rövid időn belül, akkor azért lehetne gyanakodni a téma esetleges kifulladására.

Az a sajnálatos, hogy amikor megpróbáltak elszakadni a megszokottól és új helyzetsablonokkal próbálkoztak (pl.: Superior Donuts, Great Indoors, LA to Vegas), akkor azok is elbuktak, így nehéz eldönteni egy rakás pilotszkriptből, hogy akkor most mivel lenne érdemes nekifutni a szezonnak.

winnie - 2020. 02. 12. 09:25

a beköltözés kapcsán: alapvetően ez csak egy kiinduló pont, egy konfliktusgeneráló forrás, mert egyébként ugyanaz a lényeg: családi, együttélős komédia – nyilván lehet lógatni a kiköltözés lehetőségét, de idővel úgyis elfelejtik, és a lényeg az lesz, hogy nem annyira összeilló emberek együtt élnek. nyilván a másik lehetőség, hogy már eddig is együttéltek, ahogy az ilyen komédiák 80%-a teszi, csak ugye ez a felállás a sokkfaktort hozza el, míg a másiknál már régóta együttélnek, így nem hat rájuk a másik személyisége, megszokták azt.

szóval én ezt a beköltözős aspektust nem gondolnám túl, alapvetően praktikusabb így indítani, több a lehetőség benne szerintem.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz