login |

Homeland: kezdett a 8. évad

2020. 02. 13. 19:44 - Írta: winnie

176 hozzászólás | kategória: kritika,

I’m okay with a setback.

Remélem, hogy idén is lesz lehetőségem hetiben, vagy legalábbis nagyjából hetiben írni a sorozatról, mely az utolsó szezonjához érkezve most a múltba fog nyúlni, és nem csak régről ismert helyszíneket vesz elő, hanem karaktereket is (akikre tuti nem fogok emlékezni). Nem csak azért, mert akkor azt jelentené, hogy van mit kibeszélni róla, hanem azért is, mert talán leírhatom a 8×02 kritikájában, hogy az már jó rész lett. Szemben az évadnyitóval.

Oké, lehet, hogy kicsit szigorú vagyok, de nagyon ki voltam éhezve erre a folytatásra, elég sok idő eltelt a 7. évad óta, és nagyon ígéretesnek tűnt a mostani felütés is, ami az orosz fogság utáni Carrie-ről és egy afgán bevetésről szól. Azonban, eltekintve a viszontlátás örömétől, ez a nyitány nagyon minimálisan kötött le. Pedig a globális politika még mindig kínál olyan sztoriakt, amik izgalmasak lehetnek.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Pedig papíron érdekes is lehetett volna, hiszen egyrészt kaptunk Saul részéről egy szálat, ahogy diplomáciai köröket fut a Közel-Keleten, másrészt Carrie-ről is jött egy állapotjelentés, és megtudhattuk, hogy mi a helyzet vele, mik lehetnek az orosz fogság utóhatásai, harmadrészt pedig Max valamilyen okból terepre került, és ugye azt már az első évad óta tudjuk, hogy ő mindent jelenetet feldob a jelenlétével.

Kezdem Max-szel. Kapott egy küldetést és végrehajtotta. Ennyi. Igazából a végletekig feszültnek szént szál valamiért teljesen elment a fejem fölött, inkább mesterségesnek tűnt a feszültségkeltés, gőzöm sincs, hogy miért nem működött nálam, miért tűnt inkább unalmasnak, mintsem izgalmasnak, arról nem is beszélve, hogy egy utolsó szezonban végképp nem lehetnek biztonságban a kiemelt karakterek sem.

Saul oldalán korrektek voltak az események, jó volt látni, ahogy szervezkedik a (papíron) jó ügy érdekében, valamint azt is, hogy már az első részben találkoztak Carrie-vel, de valljuk meg, hogy ő nem sok vizet zavart.

Carrie pedig… A készítők továbbra sem kímélik Claire Danes karakterét, megint sikerült egy olyan szituációba kényszeríteni, ahol simán előjöhet a bipoláris énje, valamint ezúttal a még a gyanú is elkezd a feje fölött lebegni, miszerint nem dolgozik-e az oroszoknak – ezzel némiképp Brody szellemét, illetve, ugye, első évados sztoriját idézik meg, aki kapcsán ugyancsak az volt a kérdés, hogy a hadifogság közben nem állították-e át.

Carrie esetében ugye egy dolog, hogy a nem túl megbízható hazugságságvizsgáló milyen eredményt adott, de az mégiscsak jelentősebb, hogy ő maga sem emlékszik mindenre, ergó nem lehet biztos abban, hogy miket mondott az oroszoknak, hogy kiket adott fel esetleg, és az, hogy kivel (és milyen körülmények között) futott össze a rész végén, valamint, hogy egy korábbi kontaktját megölték, biztos, hogy eléggé felkavarta őt és el is bizonytalanította.

Azonban hiába jó felütések szintjén a sztori, hiába érdekel nagyon a folytatás, így, ebben a formában nekem nem működött a 8×01, egyszerűen alig ragadott magával, még Carrie kémakciózása sem volt annyira megkapó. Lehet, hogy csak vissza kéne jobban rázódnom a Homeland-be? Vagy tényleg túlságosan alapoztak? Tudom persze, hogy szükség van rá, és mint írtam, sok minden biztat a folytatással kapcsolatban, de ez csak erős közepes volt számomra a sorozaton belül.

A kezdés egyébként némi hasonlóságot mutatott az általam most darált Treadstone-nal, ahol ugyancsak amerikai foglyokat próbáltak átállítani (és átprogramozni) az oroszok (illetve a szovjetek), és ott is, eleinte töredékes flashbackek révén áll össze szép lassan a kép. Azt hiszem, hogy Claire Danes-nek megint lesz lehetősége kitennie magáért, nem semmi, ahogy meggyötri magát, hogy egy kémes politikai drámában is mennyi lehetőség van arra, hogy csillogtassa képességeit. Még akkor is, ha újat nem biztos, hogy fog mutatni.

176 hozzászólás Ne habozz!

Shannen - 2020. 02. 13. 20:21

Engem elkapott a Homeland-hangulat, semmi bajom nem volt az évadkezdéssel. Persze, biztos lesz ez még jobb is.

Max-et jó volt látni (mint mindig), de az ő szálán mondjuk én sem izgultam annyit, mint azt a készítők valószínűleg szerették volna.

Saul-ból még keveset kaptunk, ellenben Carrie szála elég érdekesnek tűik, tetszik, hogy hasonló helyzetben találja magát, mint anno Brody. Valamit biztos mondott az oroszoknak, mert Yevgeny elégedetten pillant rá, amikor összefutnak.

Az egyetlen dolog, amit sajnálok, hogy nem volt időm újranézni az előző évadokat, vagy legalább a relevánsabb részeket, és így szerintem jó pár régi arcnál csak nézni fogok, hogy ő vajon kicsoda.

Geza Kovacs - 2020. 02. 13. 21:51

Teljesen jó volt. Kabul meg amúgy is érdekelt.

Lex - 2020. 02. 13. 21:58

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az első évad megnézése, és 7 év szünet után tavaly vettem elő újból a sorozatot, úgyhogy viszonylag frissnek mondhatók a vele kapcsolatos élményeim.

A felütés szerintem kellően érdekes, kíváncsi leszek, hogyan alakulnak a viszonyok az évadban.
Nem volt hatalmas durranás az évadnyitó, a Max-féle küldetés csak egy tölteléknek érződött, valóban nem hozta az izgalomfaktort, de engem szokás szerint a tévé elé szögezett a rész. Főleg Saul és a 4. évadból megismert pakisztáni csaj jelenetei tetszettek, illetve, amikor árnyalódott a kép Carrie-vel kapcsolatban: a halott informátor, Jevgenyij halvány kacsintása. Igazából ez még bármerre moccanhat, de én megnéznék egy olyan évadot, ami arra fut ki, hogy Carrie átállt az oroszokhoz.

bvr - 2020. 02. 14. 00:48

Nekem nem volt gondom ezzel a kezdéssel. Különösen mivel az utolsó két évaddal voltak komoly bajaim, ellenben a pakisztáni évad meg a legnagyobb kedvencem volt, talán még az első évadnál is jobban tetszett.
Az első évadhoz képest az szerintem nagyon nagy különbség és alapvető csavar hogy itt most nekünk úgy mutatják hogy Carrie sem lehet benne biztos mi is történt vele. Ezt a poszt is írja, de szerintem ettől annyira más a felállás az első évadhoz képest hogy én külön is venném attól.

(na meg itt eleve “tűzközelben” vagyunk, míg ott Brody kamaszgyerekeinek szenveléseit is el kellett viselni, remélem Carrie családja csak minimálisan fog szerepet kapni végre már ebben az évadban, és egy jó kis kém-thrillert kapunk)

Never - 2020. 02. 14. 01:46

Carrie átáll az Oroszokhoz ahol Jack Bauernek fog dolgozni (9evad) a vegen kiderul hogy mind2 “double agent” volt es végig a CIAnek dolgoztak (10evad) :D

Kissur - 2020. 02. 14. 07:58

Talán egyszer vagy kétszer volt olyan, hogy a Homeland szezonpremiere nagyot ütött volna. Minden más esetben alapozott. Nekem ez most is megvolt. Plusz a Homeland hangulat. Tény, hogy se Max akciója, se Carrie-é nem volt körömrágósan izgalmas, de szerintem ezzel akarták bemutatni, hogy mennyire áldatlan állapotok uralkodnak arrafelé. Jó lesz ez.

Never: Juj, mekkorát ütne, ha megjelenne a végén Jack, mint orosz fogoly. Érdekes, hogy mindkét sorozatban az oroszok fogságába esik a főszereplő. És én eleve azt várnám az esetleges 10.évadtól, hogy Jack az oroszoknak dolgozik, mert átmosták az agyát. Plusz ez a Homeland évad talán választ ad arra, hogy mi történne Jackkel, ha kiszabadulna Oroszországból. :)

winnie - 2020. 02. 14. 08:48

kissur: az sosem érv, hogy máskor nem ütött, nyilván nem az a cél, hogy ne üssön, meg másoknak látod, ütött, vagyis jó volt. de ahogy visszanéztem az írásaimat, az 5. és 7. évad kezdése is nagyon tetszett nekem. ezt vagy 6 részletben tudtam végignézni.

Ád' - 2020. 02. 14. 09:57

Az orosz fogságos főszereplőt eljátszották a franciák is a Le Bureau des Légendes utolsó évadjában…..

seven - 2020. 02. 14. 11:07

Szerintem pedig Homelandtől szokatlanúl gyors tempójú és “bele a közepébe” volt a premier – általában sokkal lassabb szokott lenni az évadok nyitánya.

Nekem nagyon tetszett. Amolyan greatest hits szezon lesz ez, mindenki itt van! :)

sleepwalker77 - 2020. 02. 14. 14:27

Hiányzott már, pont olyan lett mint amire számítottam, abszolút Homeland hangulat az elejétől kezdve.

Nézőke - 2020. 02. 14. 14:56

..alapozás volt ez,a korábbi arcok nem voltak ismerősek.
Egyébként lesz egyszer az életben olyan,hogy mondjuk valami teljesen kabulos nőt raknának be, hogy vegyüljön, mert anno Carrie szőkesége, most meg a gyakornok (lesz még meglepetés szerintem) modellsége tesz keresztbe annak,hogy kimenjen az utcára egy CIAs.

doki - 2020. 02. 14. 19:24

Remek kezdés. Tényleg gyorsan a közepébe vágtak.

Benjy - 2020. 02. 15. 07:55

Én most daráltam le másfél hónap alatt a 7 évadot, így elég friss az élmény, főleg a 4. évadról. Jó rész volt, bejött, néhány korábbi évadhoz képest izgalmasabban fektették le egy hajszállal az alapokat, de tudjuk jól, hogy az igazi durvulás a 4. ész után jön.

A logikát viszont beáldozták az izgalmas alaphelyzet oltárán. Persze voltak korábban is necces húzásaik, nem is egy, de annyira bántóan összecsapva rángatták Carriet Kabulba. És nincs az az isten, hogy egy nemzetbiztonsági szerv rábólint erre, hogy egy korábbi orosz foglyot, aki nem is emlékszik rengeteg mindenre, visszarángassák a terepre.

winnie - 2020. 02. 15. 08:32

benjy: saul elég befolyásos, hogy elérjen dolgokat, nem? meg aztán azért így is elég komolyan megfigyelik őt a jelek szerint.

Adam9456 - 2020. 02. 15. 17:07

Nekem is tetszett a kezdés. Úgy éreztem visszatértek kicsit a kezdetekhez “back to basics”, utolsó évad lévén. Az igaz hogy már rég láttam a 4. pakisztáni évadot, de arra emlékszem hogy az volt az egyik kedvencem. Az előző két évad nekem nem volt annyira a kedvencem, de úgy érzem ez már jobb lesz.

Quantumleap - 2020. 02. 15. 19:39

Ha korábbi szereplőket hoznak vissza, akkor maga Brody ismét visszatérhetne valami álomban vagy látomásban, itt esetleg hosszabban. A családját nem annyira hiányolom.

Benjy - 2020. 02. 17. 13:57

winnie: Oké, hogy szigorú megfigyelés alatt tartják, de láttuk már, hogy ez általában nem jelent semmit. Ettől még nemzetbiztonsági kockázatot jelenthet, még akkor is, ha abban egyetértünk, hogy Saul befolyásos.

Nikolka - 2020. 02. 18. 00:17

Engem nagyon elkapott a kezdés! Tetszett a hangulat.
A 4. volt a kedvenc évadom a sorozatból. Úgyhogy a helyszínnek is örülök.
Imádom amikor Saul “szauloskodik”. És bár nem volt kifejezetten izgalmas, de imádom az ilyen katonai vonalat is. És szerintem még lesznek izgalmak Max vonalán.

@Nézőke
Gondolom pont elég nehéz megfelelő embert találni ilyen helyekre. Még a külső is nehezen tud passzolni..

Shannen - 2020. 02. 18. 20:37

Azért a főcím a sok régi arccal meg idézettel elég hidegrázósra sikerült, már ezzel megalapozzák az “utolsó szezon-érzést”.

A 2.rész is igen jól sikerült. Láthatóan Carrie nagyon nem emlékszik bizonyos dolgokra. Kíváncsi vagyok mi esett ki neki és mikor fog újra előjönni.
Saul meg remélem kidumálja magát ebből a helyzetből valahogy.

bvr - 2020. 02. 18. 23:35

A 2. rész is tetszett, egyelőre jó uton haladnak a dolgok egy remek sorozat-záró évadhoz!

Lukamagic - 2020. 02. 19. 20:43

Tyű eddig eléggé a lovak közé csapott ez az utolsó évad,nagyon pörgős.

Bence - 2020. 02. 25. 14:14

Aki nézi, hol tudja ezt megtenni? Magyar amazon prime előfizetés nem jó, netflixen még nincs.

winnie - 2020. 02. 25. 14:24

itthon nincs amazonon, netflixre pedig sokkal később fog jönni szerintem.

Fekir - 2020. 02. 26. 12:52

Vajon ha az ember segít a másiknak azt miért kell törölni :( Mindegy.

Nikolka - 2020. 02. 27. 01:05

Látom mégsem lesz heti kibeszélő. Pedig végre valamit hetiben nézek. :)
Mondjuk erről a 3.részről nem igazán tudnék mit mondani. Olyan semmilyen volt. (Pedig a 2. nagyon tetszett.) Az apa-fia jelenet viszont erősre sikeredett.

Nézőke - 2020. 02. 28. 13:48

kár hogy nincs heti kibeszélő, egyetértek.

Ez a 3. rész kicsit csalódás volt
Egyrészt most ez a Jevgenyij-szál egy teljesen más fordulatot vesz, ami nem tetszik már.

Másrészt egy ordító nagy hülyeség ez a Carrie-ügy,ennyire közel engedik a tűzhöz, hogy már az elnökkel is privátban beszél meg jópofizik, és közben nem tud elszámolni 7 hónappal.

Persze ki fog derülni,hogy nem hazaáruló,de a forgatókönyvírók hülyének néznek minket mert lebegtetik ezt a “nem bízunk Carrie-ben, mert lehet hogy átállt” dolgot, aztán meg nemzetbiztonsági kockázat lvl2000 ellenére itt lebzsel a szupertitkos bázison.

Mindezt Brody után,ahol megégették magukat eléggé a politikusok.

Egyszerűen kizárt hogy átléphette volna nemhogy az ország,hanem a zárkája kapuját sem.

_Peter - 2020. 02. 28. 22:59

Nagyon jó eddig az évad! Saul és Haqqani jelenetek erősek voltak a legutóbbi részben.
Oleg Brumov, akarom mondani Jevgenij Gromov nagyon jó pszichológiai ellenfél Carrie számára, tök jó volt a feszült találkozás most ki akar irányítani kit? :)
A pakisztáni nő kavarása is tetszik. (Bin-Laden is ott éldegélt)

@Nézőke
@Benjy

Carrie nélkül nem lenne sorozat évadok óta, ezért felesleges morfondírozni miért engedik még dolgozni a CIA-nél. Saul is volt már elrabolva korábban is, ennyi erővel ő se lehetne már vezetői pozícióban. Brody és Quinn halott, hát Saul és Carrie nélkül milyen Homeland lenne?

kulup - 2020. 02. 29. 16:55
Geza Kovacs - 2020. 03. 01. 22:13

Remélem ennél jobb vége lesz a valóságban :-/

Kobun - 2020. 03. 01. 22:40

A 4. rész elég fasza lett. Igazság szerint nem bánom, hogy a 3. lagymatag lett. Jó az irány, nekem nagyon bejön. Kicsit sajnálom, hogy az utso évad.
Kicsit off: A legendák hivatala, vagy a Berlin station mennyire jött be nektek?
A Bureau-bol az első évadot láttam, az tetszett, bar a francia nyelv angol felirattal elég kemény volt,a Station-bol meg egyet sem.

Geza Kovacs - 2020. 03. 02. 01:30

Kobun

A Berlin Station 1. évada kuka, de a 2-3. szuper. De leginkább a 3. Abban a sorozatban nagyon sok lett volna még.

winnie - 2020. 03. 02. 05:05

” Kicsit off: A legendák hivatala, vagy a Berlin station mennyire jött be nektek?”

tudom ajánlani a kritikákat és ott a véleményeket, biztos, hogy több lesz, mint most, itt:) bár a legendákról szóló írásunk még nem került ki, de talán az emlékeztetőnél vannak.

_Peter - 2020. 03. 02. 17:30

Arra is figyeltek a készítők, hogy az afgán kormány a valóságban sem akarja a tálib rabokat elengedni. Na kezdem a 4. részt. (A Berlin Station nem rossz! A Jack Ryannél jobban tetszett. A Condor 1. évad is jó!)

Kobun - 2020. 03. 02. 20:22

koszi srácok.

@winnie. Igazad van, de azért kérdeztem itt, mert sok esetben egy sorozathoz vagy nincs kibeszelo, vagy tul sok olyan infó van az évad alatt, amire az ember nem feltétlenül kíváncsi előre :)

Shannen - 2020. 03. 03. 20:17

Tanítani kéne ezt a feszültségteremtést, ahogy a 4.részben csinálták.

Az elejétől lehetett érezni, hogy csúnya vége lesz ennek a látogatásnak, mégis a hideg futkosott végig a hátamon, főleg az utolsó perceknél.

Snoopyzit30 - 2020. 03. 03. 21:34

A feszültségkeltés tényleg nagyon adta, de mégis kicsit erőltetettnek éreztem, hogy az elnököt megölik. Túl sok már a fordulat, aminek nincs semmi valóságalapja. Persze annak esélye, hogy egy éven belül lemondjon egy elnök meg egyet megöljenek gyakorlatilag nulla, de a sorozat szórakoztat. Szó ae róla. Ezzel az utolsó évaddal még visszahoznak kicsit a régi jó Homelandből is (remélem).

kulup - 2020. 03. 03. 21:38

Szerintem az elnök nem halt meg.

Az nagyon amatőr volt amikor az elején kihallatszott a folyosóra, hogy meg akarják fejteni a beszélgetésüket a szökőkútnál.

Nikolka - 2020. 03. 03. 23:47

Én csak azt nem értem, hogy a 4.évados történtek után miért lehet még mindig ilyen simán ki-be járni az állomásról?!

A rész nagyon jó volt. Az eddig kedvenc részemet idézte (az említett 4.évadból) Végig borzasztóan feszült volt az egész. A katonákat meg tényleg annyira sajnálja az ember.. Mikor végre hazamehettek volna.

Kobun - 2020. 03. 04. 19:32

Valószínűleg a pakisztániak raboltak el, es nyilván nem a talibok lőttek le a helikoptert sem.
Legalábbis szerintem nem..
A feszültség jó volt. Várom a további részeket. Sok minden lesz még a hátralevő 8 részben.

seven - 2020. 03. 05. 09:35

srácok, az megvan hogy mennyire szorosan követi a valóság a homelandet? :D

a béketárgyalásokba beletenyereltek, de erre még rá lehetett fogni hogy egy ideje már benne volt a pakliba, de….

https://www.npr.org/2020/03/04/812019977/u-s-launches-defensive-strike-at-taliban-as-fragile-afghan-peace-deal-teeters

seven - 2020. 03. 08. 16:45

Huhh, a 8×05 nagyon erős rész volt. Brutál jó az évad eddig.

noinipo - 2020. 03. 08. 16:49

volt, amikor nem éreztem már erőt a sorozatban, de a 8. évadra nagyon össze kapták magukat, szuper amit az eddigi 5 részben láttam

Shannen - 2020. 03. 08. 18:06

Ez az ötödik rész megint mekkora volt! Brutál erős az évad eddig, hihetetlen jó nézni.
Oké, a rész végi cliff kicsit kiszámítható és bénácska volt nekem, de szurkolok Max-nek nagyon.

Anthonz - 2020. 03. 09. 09:00

Igen, ez ahogy kimotorozik a nagykövetségről az egy vicc, nem is értem hogy gondolták.

Feszültség, nem feszültség, már a 4-ik rész elején lehetett tudni, hogy történni fog valami (vagy hogy mi fog történni kb.)

Kicsit sablonos már a Homeland, nem nagyon tud újat mutatni. Kb. Carrie viszi a hátán a sorozatot.

carlos - 2020. 03. 09. 15:43

Zsenialis az evad,feszultseg pipa es jol all neki az egy fokkal gyorsabb tempo.

Spoiler

Remelem a Carryre kenjuk az orosz kapcsolatai miatt klise viszont hamar kifut. Ez az elnokkel valo videbeszelgetes ota erik,de tul kiszámítható lenne,ha ezt nyujtanak.

sepulveda - 2020. 03. 09. 19:10

Én Hugh Dancy-t várom már nagyon, de csak nem akar megérkezni. :)

Nikolka - 2020. 03. 12. 00:25

4×05
Újabb nagyon erős rész! Néhol levegőt sem vettem.
Zseniális ez az évad eddig.
Az új elnök jó gyorsan átköltözött, miközben fogalma sincs mit kell csinálni.

marcoverde - 2020. 03. 12. 12:07

SPOILER

***********

Lehet, hogy van, akinek már kevéssé realisztikus az erre azért valamennyire Homeland-nél, hogy az írók fogták, és kinyírták az elnököt, de az biztos, hogy durván berúgták ajtót, nagyon felpörögtek az események, alakulnak/változnak a törésvonalak, szerintem összességében nagyon jót tett a sztorinak. Most eléggé lebegtetik, hogy az elnök halála csak baleset volt. Kérdés, hogy ez az arrogáns héja, de nem túl rátermett, a segítségért kétségbeesett bociszemekkel pislogó pöcsfej elnök megtalálja -e a tökeit, és elkezd -e saját hatáskörben úgy közlekedni, mint elefánt a porcelánboltban, és beleáll -e teljesen az al-Kaida basztatásába és Hakkáni levadászásába. Ezzel ugye Saul és Carrie teljesen perifériára kerülne, még ha sikerül is a feketdobozból kinyerni az infót, akkor sem ölelnék magukhoz őket ezzel a tálib-hibáztatástól elérő narratívával.
Az oroszokról már nagyon kéne tudni valamit, mert itt jól elmászkált részenként 1-2 percben a GRU-s sármőr kémünk, de ideje lenne kicsit rá, illetve az oroszokra is időt pazarolni. Tök sok kérdés van, sok potenciális diplomáciai és személyes konfliktus – szerintem nagyon hasítani fog az évad a továbbiakban.

_Peter - 2020. 03. 16. 13:49

6. rész: ismét nagyon feszült rész, ennyit jelent az írók tudták utolsó évad lesz? :) Nagyon összekapták magukat.

liberatore - 2020. 03. 17. 19:01

@marcoverde A 6. rész után most már biztos több oroszos szál lesz, ahogy szeretted volna. :)

SPOILER

Nagyon csűrik-csavarják a sztorit, de még mindig teljesen leköt annak ellenére is, hogy amit a rész végén láttunk, hogy Carriet csak otthagyja és nem nézi meg 100%-osan felszállt e a gépre. Ilyen nyilván nem történne meg, főleg ha egy feltételezhető oroszoknak szivárogtató kémről van szó. Ettől független, ahogy írtam, még mindig nagyon hangulatos kis évadról van szó, mindenképpen ajánlós.

Blushda - 2020. 03. 17. 22:06

@liberatore Ezt azzal meg lehet magyarázni, hogy még zöldfülű a csaj. Ahogy a station chief mondta, “she’s stuck at the starting gate” :)

Engem inkább az érdekelt jobban, hogy Gromov hogyan oldotta meg, hogy begrasszált autóval arra a területre, ahol általában csak a repülők meg az azokat kiszolgáló különleges járművek tartózkodhatnak.

liberatore - 2020. 03. 19. 01:53

@Blushda
Hát igen, lehet erre fogni, de ez már vagy a harmadik nagy baklövése a csajnak. Egy CIA szintű szervezetnél konkrétan az első hibája után repülne a kukába. :)

Gromovosat is meg lehet magyarázni azzal, hogy látszott az évad elején, hogy az oroszok és G’ulom nagy haverságba vannak és mondták neki, hogy felvesznek egy kollégát a reptéren majd.

Ilyen szempontból látszik, hogy mindenben lehet fogást találni a Homelanden, de ahogy említettem ez engem most egyáltalán nem zavar, sőt, ezek a szituációk teszik izgalmasabbá az évadot.

Becsüljük meg amíg megy a TV-ben a Homeland, mert ki tudja mikor jutunk új sorozathoz legközelebb a vírus miatt. :)

Nikolka - 2020. 03. 22. 00:31

Sajnálom, hogy nem lett semmi a heti kibeszélőből. Lehet jobban pörögnének a hozzászólások.

Én elsőre azt hittem csak elterelés Mike részéről, hogy zöldfülű a csaj. Hogy Carrie ténylegesen barátkozzon vele. De ez a csaj katasztrófa. Ajogy lefutott a lépcsőn. Én nem kaptam kiképzést, de még én is visszafogottabban követnék valakit..
A repülősre sincs mentség, max. az lehetne, hogy segíteni akart Carrienek. De nem hiszem, hogy ezt lépnék meg. Egy ilyen ügynök, ha nem is az, hogy repülne a cégtől, de semmiképp nem egy ilyen fontos állomáson lenne.

A fekete doboz útja érdekes lesz. :)
Már sajnos le is ment az évad fele.

Snoopyzit30 - 2020. 03. 22. 11:20

A 6. résznél azon röhögtem, hogy az USA új elnökét egy inkompetens idiótának mutatják. Szegény Saul csak fogta a fejét. Ezt leszámítva tök jó részt kaptunk megint.

seven - 2020. 03. 22. 18:33

USA elnöke inkompetens idióta? Neeee, ez lehetetlenség hogy a valóságban megtörténjen! :D

Igen, jó kis rész volt. A végén azt hittem Carrie full Jack Bauer módba kapcsol.

Shannen - 2020. 03. 23. 10:59

Beletelt pár másodpercbe mire leesett, hogy megérkezett hUgh Dancy. Alig ismertem fel ezzel a frizurával. :D

Így a 7.részben kicsit visszavettek a tempóból, meg ez a Max-es kalamajka kicsit hihetetlennek tűnt, de még mindig ütős volt, eddig szinte hibátlan az évad.

eszemix - 2020. 03. 24. 20:55

Hú, nekem nagyon bejön ez az évad.

Az új elnök elég ellenszenves, nem is beszélve G’ulomról, akinek minden megszólalásától, sőt a látványától is hányni tudnék kb.
És úgy néz ki, Hugh Dancy is egy tenyérbemászó karakter lesz most. Kár.

Maxért izgulok.

Nézőke - 2020. 03. 27. 13:26

..jó kis rész volt.
SPOILER

DE nekem még nem áll össze, a pakisztáni csajszi pálfordulása, konkrétan bevallotta,hogy lőtte ki a konvojt.
De azt láttuk,hogy segített Hakkáni fiának is anno.
Tehát most azt a szálat elvarrja vajon? Vagy miért nem felügyeli? mert biztos tud róla,hogy foglyot ejtett,és éppen lefejezni készül valakit a pártfogoltja.

Az orosz szál sem úgy alakul,ahogy elképzeltem (egy telefon Jevgenyijtől,aztán jön 15 db Szása menteni Maxet)
Ehhez képest mintha magánakciózna Carrievel, befolyások, talán még hatalmi jóváhagyás nélkül.
Nem úgy néz ki,mint aki a fekete dobozt akarja felkutatni a terhelő infókért.

Azt se értettem,hogy “sietnünk kell Carrie” szólt MAx,és utána vártam,hogy most akkor adott-e neki méreginjekciót vagy kiszabadította gyorsan, vagy saját kezűleg vetett volna véget MAxnek, vagy miért kellett sietni, infók átadásával? Az már megtörtént előtte.

+ az is érdekes,hogy a zöldfülű csaj mi a rákfenét keres még ott ekkora bakik után,az FBI már rég hazaküldte volna egy köszönjük felirattal a homlokán.

A politikai szál igencsak izgalmas.

Elég nagyot ugrottak, vártam volna némi ostromot Hakkáni követségre való menekülése után…
:)

Hálaistennek nincsen FRANNY szál

Blushda - 2020. 03. 28. 18:00

Szerintem zseniális eddig az évad. Úgy érzem, hogy mivel ez az utolsó évad, a készítők tényleg apait-anyait beleadtak egy utolsó nagy durranásra.

Külön örülök neki, hogy a 4. évadnak kaptunk egy folytatást. Nekem a személyes kedvenc évadom, szerintem az volt a legerősebb Homeland évad. A 7. részben nagyon tetszett, hogy Carrie kapott egy nagy adag flashbacket, hogy hány ártatlan életet oltott ki azon a bizonyos esküvőn, még a “Drone Queen” időszakából.

Számomra az évad egyik legnagyobb erőssége, hogy van egy csomó páros, akik hol ellenségek, hol szövetségesek (Saul-Haqqani, Tasneem-Saul, Carrie-Yevgeny, Tasneem-Haqqani), de nem lehet tudni, hogy kinek mi a hátsó szándéka, ráadásul még ott a kérdés is ugye, hogy ki ölte meg az elnököket. Mindezek mellé kaptunk egy tényleg izgalmas politikai szálat is, és amerikai elnöknek egy bárgyú, alkalmatlan paprikajancsit. (Róla a 3-4. évadban a szerencsétlen CIA igazgató, Andrew Lockhart jut az eszembe.)

Azt hiszem, a java még hátravan, és most fog csak igazán felpörögni az évad :)

Nikolka - 2020. 03. 29. 02:07

Kevésbé pörgős, de îgy is remek rész volt. Nagyon fognak hiányozni Saul társalgásai.

A tárgyalós jelenetnél tűnt csak fel, hogy Numan Acar mennyire fiatal. A szőr miatt nem figyeltem sosem rendesen a vonásait. De csak 45 éves a színész. (Gondolom a karaktere idősebb)

Shannen - 2020. 03. 29. 15:45

8×08

Wow. Kemény rész volt, sok minden bekövetkezett benne, amire már számítani lehetett. Azért ahogy Saul és Carrie távolodott egymástól a végén, azt elég szomorú volt nézni.

_Peter - 2020. 03. 29. 20:56

Hát ez durva rész volt! Haqqaninál eszembe jutott Fara :( Max miatt Virgilt említhette volna Carrie vagy Saul a végén. A politika kemény, egy változás Washingtonban mit jelent Saulnak a terepen, kétszer is hoppon maradt egy részben a feje fölött döntöttek a tudta nélkül. Az lett volna király Saul is beszáll Carrie-vel Burov kocsijába.

Arthuro_Adam - 2020. 03. 29. 21:06

Azt hittem, hogy Saul mondja Carrie-nek, hogy ne jöjjön vissza, hanem szerezze meg a fekete dobozt…

Nézőke - 2020. 03. 30. 20:37

jó rész volt

ez az elnök egy … olyan mint a valódi.

– Carrie utánozhatatlan ajakremegése… és most társult hozzá egy homloki dudor is…

– vártam,hogy mire beszállnak helikopterrel a légtérbe,addigra Pakisztán lezárja a határokat és bentragadnak a p*csöm elnök miatt

Lindello - 2020. 03. 31. 20:18

Nagyon fog hiányozni a sorozat! Nem vagyok orosz barát, de mégis üdítően hat, hogy az orosz ügynököket nem teljesen idiótának, mondhatni szimpatikus karakternek mutatják, legalábbis eddig. Még sok minden változhat!

Snoopyzit30 - 2020. 04. 01. 18:31

8×08

Én most kicsit bosszús vagyok, mert ilyen sehol nincs hogy az elnök 2 perc alatt dönt több milliárdos háborúról (akár egy évtizedről) és amerikai katonák ezreinek életéről. Mert tudjuk, hogy egy háború konkrétan ezt jelenti az USA-nak. Hagyjuk már hogy bemegy a Fehér Házba egy csávó és 2 perc alatt döntenek bármiről is. Azért még Trump sem ilyen hülye, szóval az összehasonlítást hagyjuk is. Arról nem is beszélve hogy rendeleti kormányzással nem hiszem, hogy elindíthat egy háborút, ahhoz kell a kongresszus (képviselőház és szenátus) felhatalmazása is.
Ez szerintem nagyon el volt túlozva, alárendelték megint a józan észt a dramaturgiának. Persze, értem én, hogy mindennek ott és akkor és gyorsan kell történnie, mert különben nem jönne ki jól a jelenet, hogy pont Saul feje felett döntenek ripsz-ropsz.
Ez most lehúzta nálam az élményt. És igen Max halála kapcsán Virgilt is meg kellett volna említeni

Adam9456 - 2020. 04. 02. 14:42

Nagyon tetszik ez az évad! A legjobb negyedik évad meg az első évadok hangulatát idézi!
Az eheti részben igencsak meglepett engem hogy megölték Haqqanit és Maxet is, azt gondoltam hogy legalább az egyikük (inkább Max aki eddig mindig megmenekült) megússza. Saul és Carrie párbeszéde a hatodik rész végén nagyon jó volt. És nekem is üdítően hat, hogy az orosz ügynököt nem teljesen gonosznak állítják be.

Nagyon kíváncsi vagyok tényleg ki lőtte le a helikoptert az elnökökkel? Olyan sok lehetőség nincs, biztos valaki olyan volt, akit már mutattak az évadban. Biztos hogy nem Haqqani és nem is a fia volt szerintem. (Bár bevalotta az eheti részben).

Az elnök engem inkább George W. Bushra emlékeztet mint Trumpra. Hugh Dancy pedig nagyon jól hozza az új tanácsadó neokon héja szerepét.
Már csak 4 rész es vége, hiányozni fog őszintén.

_Peter - 2020. 04. 02. 18:23

Snoopyzit30 – 2020. 04. 01. 18:31

Nem olyan elképzelhetetlen az… 9/11 után három nappal a szenátus és a ház is megadta a felhatalmazást Bush-nak.

Adam9456 – 2020. 04. 02. 14:42

Oroszok? Érdekük lenne lekötni az amerikaiakat egy újabb hosszú háborúra.

Pakisztán? Rajtuk igazodjon ki az ember. Istabil szövetséges, bújtatnak ha kell, de az amerikai segély is kell nekik.

Belső munka? Ahogy Keane ellen? CIA leadta táliboknak merre repül a helikopter? Érdekük a gyenge és befolyásolható új elnök?

Carrie hiába találja meg a feketedobozt és deríti ki az igazságot, ráfogják orosz ügynök lett. Saul és Wellington befolyása elveszett. Nagyon kíváncsi vagyok mit találtak ki az írók, hogy jön ki ebből jól Carrie és Saul? Lehetőleg WW3 nélkül.

Nézőke - 2020. 04. 02. 19:16

…SPOILER A TOVÁBBIAKRA

sajnos én elég jól meg lehet figyelni ,vagyis inkább emlékezni az intróban az összevágott jelenektre, és ugye most ellőtték azt,amikor Saul érkezik a helikopterrel Carreiért.

Van még egy,ami még nem volt,amikor nekitámad Saul egy láthatóan bírósági tárgyaláson valakinek, nem merem ezt kielemezni,de gyaníthatóan bemocskolják a vén rókát is majd. Carrienek biztos hogy annyi, nincs élő ember,aki ne árulással vádolná majd.
Én a fegyvergyárost vélem felfedezni az egész mögött,persze nem lelőni akarta,hanem csak az irányítást kichippelte az elnöki helikopteren, a második gép lelövése már abból fakadt,hogy voltak vélhetően tálibok is a környéken,akik odamentek az egyik roncshoz. Mondjuk mindez nem tarthatott tovább fél percnél,elvégre kisérőhelikopter lett volna,de mégis úgy adták elő, mintha fél órája keresnék a gépet a radarról.

Azt tudjuk,hogy miben halt meg elnökünk,meg úgy az összes többi? mert a testek sértetlenek voltak, és viszonylag nyugiban landolt a gép is ránézésre egyben maradt.

a rendeleti kormányzás már KEane alatt is alap volt, az összes általa összeesküvőt bezáratta mint szart, nem kellett hozzá felhatalmazás. Ha végignézünk a sorozat terrorfaktorán, minden évadban volt fenyegetés, nem is kicsi, úgyhogy simán el tudom képzelni,hogy ott most más malmok őrőlnek törvényhozás terén mint a való életben.
Két elnök lelövése pedig biztos előhozza a veszélyhelyzeti reakciókat.

Snoopyzit30 - 2020. 04. 03. 21:57

Szerintem meg ott még mindig jobban működik a demokrácia, mint nálunk valaha is fog. Szerintem nem lehet ott sem könnyen háborút indítani, mert az elnök éppen 2 perccel előtte ilyen “tanácsot” kapott. Szégyen ez a sorozatra nézve, de ez csak az én véleményem.
Azonban továbbra is elfogadom, hogy ez csak egy sorozat. Az 1-2. és a 4-5. évadhoz nekem nem ér fel így sem, de a 6-7. évad felett van magasan.

Nikolka - 2020. 04. 04. 01:14

Biztos, hogy jó ember ez az orosz ügynök?! Mármint persze, megjátsza Carrienek. De mi van ha végig valami hátsó szándéka volt?! Mondjuk a fekete doboz?

Érdekes fordulat, hogy megsajnáltam Haqqani halálát. Ha ezt valaki a 4.évad bizonyos jelenet után mondja.

GeoCucc - 2020. 04. 04. 18:22

Na, megérkeztem! A negyedik évad után jegeltem valamiért a Homelandet (pedig az nekem is nagyon bejött), és csak pár hete vettem elő ismét, de mostanra fel is daráltam magam az aktuális epizódig. Persze így nem hagytak annyira mély nyomot ezek a részek, mint amikor hétről hétre várni kellett a következőt, de a feszültséggel továbbra is remekül bánnak, így talán nem is baj, hogy nem ezen a sorozaton ettem magam az elmúlt öt évben :)

Kár, hogy vége lesz ennek a remekműnek, de talán ideje is, mielőtt túlságosan önismétlődővé válna (elég látványos, hogy ha elakadna egy akció, MINDENKIT meg lehet zsarolni valamivel). Az amerikai elnökök kálváriája egy év leforgása alatt már szintén túlzás, mint ahogy néhány kapcsolat is. Amikor legutóbb láttuk Haqqanit, még éppen fogságban tartotta Sault, majd terroristavezérként kinyírt egy egész nagykövetséget, most meg ők ketten a legnagyobb cimborák lettek és a békéért küzdöttek. Hát jó.

A végére nyilván valami hatalmas durranás várható (ami gyakran a szó szoros értelmében történik), és azt is el tudom képzelni, hogy nem happy end lesz a vége. Például – ha már úgyis híresen aktuálisak a témáik – az utolsó részben megjelenik egy vírus és eljelentéktelenít mindent, amit eddig csináltak :) Még arra számítok, hogy Jennának kulcsszerepe lesz a végjátékban, mert ennyi év után nem hiszem, hogy azért írták ilyen látványosan ügyetlenre, mert egy ilyen karakter nélkül nem tudták volna előrevinni a sztorit. Szerintem vagy már most is egy másik cél érdekében dolgozik, vagy majd a végén jön valami, amit csak ő fog tudni megoldani.

Shannen - 2020. 04. 05. 12:18

8×09

Egyre nehezebben bírom ezt a feszültséget. Hiába volt sejthető a fordulat, azért mégis ütött.
Ezekután viszont úgy tűnik Jenna-t azért írták ennyire butának, hogy előre tudják időnként mozdítani a történéseket. Ezért mondjuk kár.
És már csak 3 rész…

GeoCucc - 2020. 04. 05. 17:59

Jáj, hát Jenna valóban egyre reménytelenebb eset… de azért még mindig bízok benne, hogy a végén majd ő menti meg a napot / akadályozza meg a háborút / robbantja ki a háborút / lövi le Carrie-t / menti meg Carrie-t, szóval csinál valami váratlant is :)
Most ebben a nagy várakozásban elkezdtem visszanézni az első évadokat, amiket már elég régen láttam, és most újra felfedezem, hogy mennyi esetlegességet kellett beleírni a sztoriba, hogy ilyen fordulatos lehessen.

kulup - 2020. 04. 05. 20:40

8×09 SPOILER

A vége béna lett, Jevgenyij végig ezt tervezte vajon ? Az meg, hogy simán meghibásodott a helikopter és senki nem lőtte le, elég meglepő. Nyilván az elnöknek a legjobb helikoptert adják és ha volt vele gond, akkor nem hagyják felszállni. Amúgy ha Carrie-nek kis esze lett volna, azonnal elküldi a felvételt Saulnak.

Nem egészen értettem miért kellett Carrie-nek a safe house címe.

Shannen - 2020. 04. 06. 10:28

“Nem egészen értettem miért kellett Carrie-nek a safe house címe.”

Azért, hogy az ott lévő amerikai alkulatot, ami őt kereste 24 órára hatástalanítsák a hatóságok és ő nyugodtan tudjon mászkálni meg megszerezni a fekete dobozt.

“A vége béna lett, Jevgenyij végig ezt tervezte vajon?”

Szerintem ez tök várható volt. Én nem tudtam elhinni ezt az önzetlen segítségnyújtást hiába a barátságos mosoly, mégiscsak egy GRU ügynökről beszélünk, aki Carrie-t hónapokon át tartotta fogva, mégha időközben meg is kedvelte. És hát ugye Carrie se bízott benne 100%-ig, azért nem szólt, hogy hova megy este.

Divide - 2020. 04. 06. 15:53

Carrie, Carrie, régen azért ennél több eszed volt.
Mikor kiparancsolta a csávót a fekete doboz mellől, én is azt hittem, hogy azonnal elküldi a hangfelvételt Saulnak, még meg is jegyeztem magamban, hogy mennyivel okosabb, mint én, aki felkaptam volna, hogy elszaladjak vele… Hát, nem volt az.

kulup - 2020. 04. 06. 17:44

Még mindig lehet, hogy elküldte a felvételt, nem tudjuk. Az is lehet még, hogy szabotázs volt és a helikoptert egy belsős megbütykölte, ezt se tudjuk.

Nézőke - 2020. 04. 06. 23:38

hát az mindenesetre biztos,hogy az oroszoknak érdeke volt,hogy ne derüljön ki mi az igazság a kopterrel kapcsolatban, volt valami utalási is rá, hogy Moszkva meg a Pakisztániak..

de azért a vége egy bullshit, ATOMMAL fenyegetőzve, ott ülnek 30an a vezérkarból, és amikor mindenki tanácstalan, belöki ez a fegyvergyáros,hogy “majd térdre kényszerítjük” hát senki nincs aki bekiabálna neki,hogy mi a sz*rt ugatsz itt nyikhaj, harmadik világháborút akarsz?? Itt van az elnöki tanácsadó,külügyminiszter,FBI,stb, nem nekik kéne mondaniuk valamit kedves egybegyűltek?

hát nincs egy épeszű ember ott?

Anthonz - 2020. 04. 07. 10:17

Ez sajnos gyenge és kiszámítható.

Carrie amikor szexxel akarja meggyőzni az orosz ügynököt, jézusom hát ez a minden klisék kliséje, nevetséges.

Oké, hogy egyedül hagyták az amerikaiak, gyakorlatilag a GRU ügynök markában, de akkor is.

“A vége béna lett, Jevgenyij végig ezt tervezte vajon?”
Persze, hát ez nyilvánvaló. Carrie is érezte, csak valamiért próbálta nem elhinni.
+ a csávó még meg is mondja, hogy ő nem szokott improvizálni, hanem gondosan tervezni. Ott már kellett volna sikoltson a vészcsngő, nino nino..

Ezek után mi lesz a vége? Carrie levadássza Jevgenit, le fogja lőni (és sír egyet), aztán az utolsó pillanatban megállítják a háborút, a kis kula Jalalt seggre ültetik, és vége? Az egész sorozatnak?

Legalább a pakisztáni csaj dögös, te jó ég milyen szemei vannak!

Nézőke - 2020. 04. 07. 13:18

Anthonz: szerintem itt Carrienek lesz vége, ennyi pácból már nem lehet tovább írni a karaktert,meg már nincs több olyan, hogy kihozzuk a diliházból,fogságból stb az elnök mellé meg terepre…nonszensz. Már a bipolár gyógyszerezésénél el lett volna tiltva a rákba.

Saulon kívül senki nem tudja,hogy nem áruló, és most már Saul is ezt fogja hinni,mert az oroszoknál landolt az infó meg a doboz.

apropó…volt rá utalás hogy Sault ki akarja hallgatni az az FBIos csaj.
NA azért azt a jelenetet szívesen megnézném, a két nagykutya verbális csatája.
Ez hiányzott nagyon a részből.

Snoopyzit30 - 2020. 04. 08. 16:14

Most nem értek egyet az előttem szólókkal.
Szerintem Carrie most pont nem szex-szel akarta elintézni a dolgot. Az hogy közel hajolt egy emberhez, aki segít neki, meg aki tud róla kvázi minden az még nem jelenti az, hogy szexet akar. Brodynál ezt eljátszott az elején azt vissza kell nézni, na olyan, amikor Carrie ezt a megoldást választja.
Gyakorlatilag Saul elrángatta erre a “küldetésre” úgy, hogy atom szarul volt még próbált felépülni a fogság okozta szarságokból, erre senki nem segít neki, megint küzdenie kell mindenki ellen.
Carrie nem tudta elküldeni azonnal a felvételt, mert ahhoz nyilván meg kellett hallgatnia hogy mégis mi van rajta, nem gondolta, hogy az orosz csávó raja kapja és főleg nem azt, hogy ellene fordul.
Vagyis azt valószínűleg sejtette, mert úgy mászott ki az ablakon, hogy ne vegyék észre, de nem volt más választása.
Az elnökkel kapcsolatos dolgokon én már nem csodálkozom, totál kretén a faszi. Igen ott ülnek körülötte ilyen olyan tanácsadók, de cseszhetik, ha nem hallgat senkire.

Szerintem Carrie nem fog menni a süllyesztőbe és nem fog átmenni a sorozat sem B kategóriás gagyiba, legalábbis remélem. Carrie karaktere nem ezt érdemelnék, mert valljuk be az elmúlt években azért letett ezt-azt az asztalra.

Én most bizakodó vagyok a befejezést illetően.

karit - 2020. 04. 09. 19:19

Most egyedül Carrie tudja az igazságot, de a doboz nélkül ki hinne neki? Ebbe simán beleőrülne bárki, hát még egy labilis elme. Szurkolok neki és Saulnak, de ez a sorozat eddig nem osztotta két kézzel a heppiendet. Hátha majd a zárásban…

Nikolka - 2020. 04. 10. 01:57

Az elnök arca amikor szóba került, hogy átgondolta, hogy a videó fake is lehet…
Jenna arca mikor kiderült, hogy megtalálták a safe házat…
Amúgy valaki elárulná nekem mitől lesz safe house? Mármint már más sorozatban is volt ilyen, de nem teljesen értem. Főleg ha a helyi rendőrség odamehet akciózni.

Most pedig én is úgy éreztem Carrie azzal akarja meggyőzni, hogy lefekszik vele.. Nem is értem egy orosz ügynöknél hogy gondolhatta, hogy működni fog a dolog.. Főleg, hogy megvolt a megérzése.

Nikolka - 2020. 04. 10. 02:00

@ Nézőke
Én is îgy gondolom, hogy a sorozat világában lehet, hogy már más törvények vannak. Könnyebb is îgy elfogadni a dolgokat. De hát ez majdnem minden sorozatnál îgy van.

_Peter - 2020. 04. 10. 18:46

A smárolás szerintem sem volt klisé. Az eddigiekből az jött le Burov elvtárs és Carrie közt volt már valami Oroszországban.

Safe house: amíg nem árulták el a címet, addig safe volt :)

Reea - 2020. 04. 12. 09:07

Látszott rajtuk (Carrie és az orosz), hogy volt közöttük már valami annak idején.
Carrie hogy úszhatja meg? Fedett CIA ügynökként tevékenykedett, kreálnak neki visszamenőleg egy aktát – én így írnám meg.

kulup - 2020. 04. 12. 13:09

8×10
Összességében jó rész megint.

A légitámaszpontok biztonsági ellenőrzése elég gyenge, Carrie csak úgy ki-be mászkál.
Hakani fia kicsit túljátssza a nagy gonoszt, ez a bomba látványos, de felesleges, semmi érdeke nem fűződik hozzá.
A beépített emberes sztorit csak úgy elővették a semmiből, kíváncsi vagyok ki fog kit elárulni.

Shannen - 2020. 04. 12. 17:10

Ha azt leszámítjuk, hogy a katonai bázisra Carrie csak simán besétált, nulla ellenőrzés mellett, akkor azért így is jó részt kaptunk.
Mandy Patinkin hatalmasat játszott már megint.
És már csak 2 rész…

Kissur - 2020. 04. 12. 18:35

Két nap alatt ledaráltam a 8×02-8×08-at, de most lassítok, mert lassan utólérem a sugárzást. Nem is baj, hogy most állok le, mert ez a 8×07-08 nem voltak a legerősebb részek. Tipikus időhúzások voltak. A 8×07 végén (ahol meg kellett volna halniuk), csak azért nem történt meg a kettős gyilkosság (Haqqani és Max), hogy történjen valami a 8×08-ban is.
Valaki írta fentebb, és egyetértek, hogy sajnálom Haqqanit, pedig a 4.évadban én is a halálát kívántam.
Annyira jól indult ez az évad, de kezd szétesni. Ez a John, aki jött a politikai szálon, hát elég irritáló, kavarja a barna trutyit, szerintem feleslegesen.
Ez az évad egyébként eléggé olyan, mint egy soha el nem készült 24 10.évad. Carrie cselekedetei, az események, a bizonyíték, a hátráltatások, a rossz politikai döntés, amit persze csak a főszereplő tud megállítani, ha megszerzi a bizonyítékot. Élvezem, de most kicsit lankadt a lelkesedésem. Félek, hogy itt is valami buta megoldás lesz az évad vége, mint a 7.évadnak.

_Peter - 2020. 04. 13. 20:03

Ez a rész is nagyot szólt megint. Az oroszok talán csak kitalálták a moszkvai kémet? Saul és Carrie közé éket verjenek és Saul elveszítse maradék pozícióját is Washingtonban?
Két epizód alatt ezt a szálat nem lehet kifejteni, mindenesetre Carrie így szinte Brody cipőjébe került. Amilyen gyorsan haladnak az események, egyáltalán számítana még a feketedoboz? Valóságban se számított hol van kézzelfogható bizonyíték az iraki tömegpusztító fegyverekről, a háborút már eldöntötték.

Nekem nem lógott ki Carrie bejutása a támaszpontra. Milyen kém is lenne Carrie, ha nem tudna beosonni egy bázisra amit ismer is? A valóságban is ugyanerre a bázisra 2016-ban bejutott egy merénylő. Wikipedia: Bagram Airfield

(wikipédián olvasgatva a valódi Haqqani Network szócikket, valamennyire ők ihlették a sorozat íróit)

Kissur - 2020. 04. 14. 14:20

Én vagyok az egyetlen, akit érdekel, hogy mi történt abban az időszakban, ami kiesett Carrienek Oroszországban? Miért nem beszélt róla Jevgenyij-jel?

Nikolka - 2020. 04. 14. 14:33

Nagyon kevés ez a 2 rész ami visszavan. Egyfelől nem is tudom, hogy fogják lezárni ilyen hamar. Másfelől nagyon fog hiányozni. Én még nézni akarom.
Na Jennának most lesz igazán bűntudata. Nagyon jól megcsinálták a záró perceket. A pasi arca a buszon. Mikor tudta most mi lesz..
Nekem a besétáláson kîvül még hihetetlen volt picit az is, hogy nem tudták kilőni annyian(nem kicsit szakképzett emberek) azt a kocsit.
De ezt leszámítva remek rész volt! Izgalmas. Hihetetlen mennyi minden történik egy részen belül.

Lenne egy remek sorozat ötletem! Mandy Patinkin egy antológ sorozatban. Minden részben ő a főszereplő. Különböző karakterek és csak tárgyal, megbeszél, beszél… :)

Nézőke - 2020. 04. 14. 14:52

..azért az öngyilokjelölt már érezhette korábban,hogy valami nagy disznóság készül itt,mert egy idiótát próbál meggyőzni, persze hogy elmozdítják a főnök mellől.
Én a helyében már lepaktáltam volna az USával,hogy “tudom hogy hol van,adjatok menedékjogot nekem és a családomnak”, és lelép. Már akkor le kellett volna,amikor rájött,hogy a pakisztáni csaj sem tud Dzsalál felett nyomást gyakorolni.

és persze innentől mindegy mi van a fekete dobozban, ez a határ felrobbant (miért nem mutatták? anno a csapdarobbantást, amit Brodyra kentek, mutatták rendesen.) hamar kiderül,hogy Tálibok azok,és persze pakisztániak is haltak meg, tehát most már együtt vállvetve lehet Dzsalált keresni… ezen a téren fordulatot várok.

De amúgy is tök mindegy mi van a dobozban,mert a második helit csak lelőtték,az is elég ok lehet bármire,nem?

Azért az az orosz kém nem nagyon létezhet, ha pl Carrie fogságban eltöltött ideje alatt se került szóba,hogy most megkeresi Saul,mert nem járja,hogy az embere ott van.
Szerintem nem is létezik, csak a szakállas fegyvergyáros és az oroszok verték bele az utolsó szöget az elnöki koporsóba..és Sauléba.

(nem lehet,hogy a nagykövet az? ha előrángatnak valami random embert,hogy ez volt az, kihalok)

Feszült egy rész volt.

Carrie szándékát nem értem,hogy a rákba tudna bármit is elintézni egy vizsgálati fogságban?

fajro - 2020. 04. 14. 15:35

Nem tudom, hogy milyen logika alapján, mert nem tudom semmivel alátámasztani, de valamiért az volt az érzésem Carrie arcát nézve, hogy mi van, ha Carrie tudta nélkül őt tették kémmé.
Mondom, nem nagyon tudnám megmagyarázni, de ez az érzés fogott el. Vagy hogy őt kijátszva Saul mozgatja Jevgenyijt.
Valahogy azt érzem, hogy ha létezik ez a kém, akkor nem lehet egy random ember, akit eddig nem ismertünk.

A buszon lévő arcokat nézni nagyon megrázó volt.

Más: újra kéne néznem az évadokat, de rémlik egy olyan évadzáró, amikor Dar Adal ült egy kocsiban talán pont Haqanival, és kb így lett vége a résznek – ez rémlik valakinek? Lett annak végül megoldása? Az maradt meg bennem, hogy ez egy nagy talány, aztán a következő évadra el is felejtődött.

liberatore - 2020. 04. 14. 16:54

@Nézőke
Én az öngyilkos jelölt helyében (ha már tudom, hogy úgyis a halálba küld) felkaptam volna a legközelebb kézhez eső AK-t és fejbe lőttem volna, amikor sétál el. Utána kinyírták volna a többiek, de tulajdonképpen úgyis halott volt már a csávó.
+ amit Nikolka is említett, hogy kicsit hihetetlen mikor vezetti a Mercit akkora sortűz alatt, egy golyó se találta el.

Ezek a kis bakik megvoltak eddig szinte minden részben, de ahogy említettem már korábbi hozzászólásaimban is, ettől függetlenül végtelen szórakoztató és izgalmas ez az évad.

sepulveda - 2020. 04. 14. 18:54

Nekem is nagyon fog hiányozni a sorozat… A lezárásról pedig fogalmam sincs, hogy fog alakulni. Ráadásul elég sok évadban az utolsó előtti rész volt a tetőpont, és maga az utolsó rész már csak amolyan levezetésféle. Az is lehet, hogy az utolsó részben majd előreugrunk az időben, és így egy csomó szálat nem is fognak igazán elvarrni. Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle.

karit - 2020. 04. 15. 01:35

A közeli terrortámadás miatt nem lehet polgári légtér zárlat? Akkor Carrie gépe visszafordulna, és a nagy kavarodásban le tudna lépni egy utolsó akcióra. Ha Jevgenyij itt van, akkor még a doboz is, na meg Hakkani is.
A diplomácia csődöt mondott, Washington nem tűnik izgalmas helyszínnek a játszma megoldására. Igaz, Carrie elég váratlanul adta fel magát, nem hiszem, hogy csupán Saul vállán szeretné kisírni magát. Hátha beugrott neki valami moszkvai emlék.

Nézőke - 2020. 04. 15. 09:34

..gyakorlatilag én is azt vártam,hogy egyből visszafordul a gép,de ez már homelandol (mehh…)

Amiatt sem,hogy Carrie most önszántából akart elmenni, a forgatókönyvírók nem fogják visszarángatni,hogy majd ott,ahol nem akart lenni,majd ott oldja meg random a kémsztorit. Nemnem.

SPOILER talán.

Ő már érkezik Washingtonba, ahol tárgyaláson dől el majd hogy mi lesz, Carrie elmondja a balesetet, és szerintem felfedi Jevgenyijt, Sault nem árulja el.
Ezután megvádolják, és lecsukják majd, Saul meg emiatt megy neki az ügyésznek az intro képsorai szerint.

SPOILER VÉGE

Gyakorlatilag semmi másra nem jó,hogy visszamegy, nulla mozgástér, egyetlen esélye ha a fogságban Saul meglátogatja, de mit ér a beszélgetéssel?
Nyomozni meg nem fog/tud, semmire nincs belépője,és otthon már figyelni fogják.
Plusz a robbantás miatt amúgy is nagy káosz lesz, nem tud már egy “baleset történt” visszacsinálni semmit. Ezt be kell látnia.

Azért az a nézés az FBI kocsiból vissza az állomásfőnökre hogy “otthagytátok Maxet meghalni” na az ütött.

Diapolo - 2020. 04. 15. 12:17

Nagyon fog hiányozni a Homeland. A 8×10 lezárását, meg azt a tényt figyelembe véve, hogy már csak 2 rész van, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ki marad meg a sakktáblán. Mandy Patinkin pedig óriási. Dzsalal ezzel a lépéssel bizonyította tökéletesen alkalmatlanságát, és egyben aláírta a halálos ítéletét is – persze, ez amúgy is megtörtént volna. Arra is kíváncsi vagyok, hogy Mr. President megéri-e a sorozat utolsó perceit, esetleg marad-e az elnöki székben.

CIVILWAR - 2020. 04. 15. 18:36

Carrie nyilván azért megy haza, mert — legalábbis így mondta — kénytelen elfogadni az oroszok ajánlatát. Saulból kell kihúznia az infót, Saul meg az Államokban van, úgyhogy ő is odamegy.

Én pont az ilyenektől megyek falnak egyébként, amikor a hülye picsa kitalálja, hogy az ő személyes előjoga eldönteni, hogy a moszkvai hálózati személy, vagy a feketedoboz (állítólagos) visszaszerzése a fontosabb.

Kissur - 2020. 04. 15. 18:51

Hát nem tudom, de szerintem a 7.résztől kezdve csak időhúzás megy. 2 részt elpazaroltak Maxre, most meg eltűnik a bizonyíték. Teljesen olyan, mint a 24 2.évada. (24 2.évad SPOILER!? Miután felrobbant a bomba, 9 részén át próbálták bizonyítékot találni arra, hogy nem az arabok voltak, egy-két random időhúzó rész, aztán megvan a bizonyíték, de ellopják, megsemmisül, megvan aki csinálta, ő meg meghal. Na itt ugyanezt érzem.)
Kár érte, mert az évad első 6 része legendás volt. Az előző évadot a végével rontották el, mert nekem nagyon nem illett oda az akció, meg a hirtelen lezárás. Talán a 1. és a 4.évad mondható tökéletesnek, de csak ha a 4×12-t nem létezőnek tekintjük.

fajro: A 4.évad végén volt amiről te beszélsz. És amikor a 4×12-ben kb tudomást sem vettek az előző 11 részről, ott nagyon mérges voltam.

carlos - 2020. 04. 16. 14:20

A majdnem békétől a teljes káoszig vezető folyamatokat jól mutatja be ez az évad, már senki nem működik együtt senkivel,egyre kevesebben végzik a dolgukat,azt is egyre butábban. Reális is lehet ez a káosz,happy endet nem vártam,de nehéz lesz innen ennyi idő alatt normálisan lezárni. Nem igazán tudom megfogalmazni mi pontosan a bajom a bomba erős evadkezdes utan, de vhogy kezd lecsúszni a vágányrol. Bizom azert vmifele lezarasban,de vszinubb,h tobb nyitott kérdés marad es sok nagyon jó párbeszédet is kihagynak/kihagytak. (Van egy kis 24 feelingem,de ott az akció miatt elviseltem bugyuta huzasokat is.)

Nézőke - 2020. 04. 16. 15:12

..carlos: én sejtem hol bukik ez el a végére.
Egyfajta szuperhősnek állítva be Carriet,aki most már akkora plot armort kap,hogy nem mernek semmit meglépni vele kapcsolatban.

itt nem a halálára gondolok, hanem hogy minden ügy és minden szál őt találja meg, bolondnak titulálják,de döntési zónába utazhat,elmenekül, lelép, visszatér, beoson, nem bukik le, feladja magát,de mégse, előtte elrabolják, aztán mégse,inkább ajánlatot kap, de nem hallgatják le a telóját, mert bár orosz kémnek hiszik,de mégse stb.

dehát közben most kb annyira van döntésjoga bármiben mint egy átlag amerikai állampolgárnak = semmi.

Ráadásul az igazság után fut? Ami momentán semmit nem számít, mert a tálibok LELŐTTEK EGY HELIKOPTERT.
Ja,hogy azon csak egy vezérezredes meg pár tévés utazott?
Azért ennyi év a CIAban meg az elnökök mellett ..igazán rájöhetett volna,hogy már nem ő irányít régóta,és bele kéne törődni.

Erre a maradék két részre meg nézhetjük,ahogy tönkrevágja Sault. Hálátlan szerepet írtak neki a végére.

kulup - 2020. 04. 19. 13:02

Az utolsó előtti rész gyengébb lett, ez a semmiből előrángatott berlini angoltanárnő elég béna volt. Azt meg nem is értem, hogy Saul miért akarná a beépített emberét átadni Carrie-nek ha meghal. Még ha vissza is szerzik a helikopter fekete dobozát, attól sok minden nem változik, ezért Carrie nem fogja kinyírni Sault.

pensador - 2020. 04. 19. 19:42

Szerintem kiváló, fordulatos rész lett a 8×11. Talán az egyik legjobb az eddigi 95-ből.

SPOILER ON

Én egyáltalán nem bántam a történelmi a flashback-et a ’80-as évekbe, érdekes történelmi hátteret ad az amerikai-orosz kémjátszmának. (Szubjektív ok: akkor voltam tizenéves, és 1986-ban jártam is Kelet-Berlinben.)

A kulcsmomentumok szerintem az epizód közepe felé voltak, kettő egymás után. Egyfelől “Alex Surnow” és Carrie beszélgetése, majd rögtön után Saul megrendezett balhéja a biztonsági tanácsban (ez látható a főcímben). Zseniális, ahogy ügynökét figyelmezteti, hogy minden szónak jelentősége van. És utána látjuk, hogy a hölgy “véletlenül” ott tartja a fülét, miután Saul-t kidobták. Persze, a legnagyobb dráma a beszélgetés az epizód végén, de ez nekem (szubjektíven) annyira nem tetszett.

Két megjegyzés az előttem szólóhoz:
– igen, én is dilemmázok, hogy megér-e a ennyit ez a fekete doboz. Ez talán nincs annyira meggyőzően bemutatva. Persze, hangsúlyozzák, hogy atomháború a tét, stb..
– Jevgenyij arra utal, hogy Saul biztosan meglévő “legacy plan”-jében Carrie folytatja az orosz kém tartását. Megfelelő, előre kitalált “eljárást” követően, amit Saul persze már nem befolyásol… Logikus gondolkodás, amit megszokhattunk Jevgenyij-től.

Egy kérdés: csak nekem tűntek bénán megcsináltnak Jenna gyógyuló arcsebei?

Szóval ez remek rész volt, nagyon várom a 96-odikat.

seven - 2020. 04. 19. 20:23

8×11 ENYHE SPOILEREK:

valóban az egyik legerősebb rész volt az egész sorozatban. A fényképezés, zene is feltünően jobban adta mint átlagban. Tetszik hogy a végére a Carrie/Saul dinamikára csupaszítják le az egész sorozatot. A végén libabőr. Simán kinézem Carrieből, hogy megteszi. Sajnos.

(viszont az picit zavaró volt hogy fiatal Saulból is Mandy Patinkin hangja jött :D

Geza Kovacs - 2020. 04. 19. 20:56

Sajnos a végére a 24-hez hasonló erkölcsi játszmát tartalmazó ostobaságot csinálnak (ami a 24-ben még üdítően új volt persze), pedig eddig nagyon tetszett ez az évad is. Ennél valami komolyabbat vártam volna, de ennyire futotta. Elveszett a skizofrénes agybeteg vonal (szerencsére), Carrie családi szála (végre!), azt hittem, ennek az az oka, hogy valami komolyat tartogatnak a végére, de egy ilyen kb. apa-lánya konfliktusra hozzá ki, Shakespeare-re hajazó lélektani drámázásra. Ez egy másik sorozatba, filmbe nem lenne rossz, de itt azért a tényleges történet is sokat számított mindig, viszont az elnök helikopterének lelövése utáni kb. második rész óta már nem értettem, hogy mi lenne a nagy fordulat, hát ezek szerint ez. Kár.

Shannen - 2020. 04. 19. 23:43

Teljesen más okokból de a 8×11 is volt legalább olyan jó rész, mint az évad korábbi epizódjai.

Tetszett, hogy visszahozták ezt az igazi oldschool kémes vonalat. Nagyon jó döntésnek tartom, hogy Saul és Carrie kapcsolatára lett így a végére kihegyezve a dolog. Egy dolog zavar csak, hogy ez a fekete doboz nem érzem, hogy érne annyit, hogy Carrie komolyan fontolóra vegye Saul kiiktatását. Remélem idáig nem jutunk el.

Azt viszont szépen bemutatták Carrie ellenpontját Jenna személyében, ő nem hajlandó azokat az áldozatokat meghozni, amikre Carrie szinte szemrebbenés nélkül hajlandó volt a pályafutása alatt és ő még időben kiszáll ebből, amiből Carrie sosem tudott.

El nem tudom képzelni, hogy egy röpke rész alatt hogy fogják tudni rendesen lezárni az eddigieket. Remélem ütős lesz a vége és nem a fejemet fogom fogni a béna megoldások miatt. De összességében bizakodó vagyok.

Diapolo - 2020. 04. 20. 11:47

8×11
Igazából szerintem 3 forgatókönyv maradt a végére.
1, Carrie megöli Sault: ezt lehet úgy bonyolítani, hogy mégsem kapja meg a dobozt Carrie, vagy ha megkapja sem lesz már jelentősége, vagy beleőrül és magával is végez, stb.
2, Carrie nem lát kiutat, nem öli meg Sault, a feketedobozt se kapja vissza, csak magát öli meg
3, Nagyjából mindenkit letörölnek a térképről, hogy megteremtsék a szebb jövő alapjait.

Nem lesz happy end, az tuti, de kevésnek érzem az egy részt, hogy ezt jól le lehessen zárni. Biztosan marad majd üresség is a végén, meg sok kérdőjel, mert ennyi szálat csak egy terrortámadással lehet elvarrni.
Az évad szerintem zseniális, nagyon fog hiányozni a Homeland…

Divide - 2020. 04. 20. 14:44

Hát, ha Carrie elteszi Sault láb alól, azzal nálam visszamenőleg is lenullázza az egész karakterét, remélem, mi is át leszünk verve, és már kifőztek valami világmegmentő tervet a kamerák háta mögött.
(A könyvbe rejtett üzenet nem tetszett, lehet, hogy túl sok kémregényt olvastam, de ha már ilyen oldschool módon megy a kapcsolattartás, Gromovra igazán kitalálhattak volna valami kódot.)

_Peter - 2020. 04. 20. 19:10

Tök jó volt! Tetszik a nagy tét Saul és Carrie személyére szűrődik le. Szerencsére gyorsan szabadlábra helyezték Carrie-t, akármilyen irreális, aztán nekiállt nyomozni.

Viszont ahogy Hayes és Hazel fenyegetik Pakisztánt, egyáltalán számítana még a helikopter feketedoboza?
Hirtelen lenne a Fehér Házban józanész? (IRL példával az iraki háború is elindult gyakorlatilag kézzelfogható bizonyíték nélkül)

Az oroszok honnan tudnák az amerikaiak csak eljátszanák Saul halálát, az orosz tolmács pedig csendben nyugdíjba vonulna?
Jobban örültem volna, ha korábban húzzák elő Saulnak van embere Moszkvában dolgot.

Kíváncsi leszek hogyan oldják meg, nekem az se tetszene Carrie tényleg elgondolkodna… és az se Saul feláldozza magát a tolmácsért.
Miért nem fordítják meg valahogy, nyilvánosságra hozni az oroszoknál van a feketedoboz? Nincs a fiókban anyag ilyen esetre visszazsarolni az oroszokat?
Egy rész alatt milyen ászt vesz elő Carrie valahonnan, ahol az atomháborút is elkerülik, és az oroszok is hoppon maradnak? Nagyon várom :) nagyon jó utolsó évad lett.

Danes ajakremegése a bíróságon
Patinkintől a stressz mennyire átjött
hiányozni fog ez a páros, nagyon jó színészek!

Shannen - 2020. 04. 21. 11:58

Carrie nem ölheti meg Saul-t. Az borzasztó karakteridegen lenne és tönkrevágná az elmúlt 8 évet. Itt Saul részéről lesz valami áldozathozatal. Főleg, hogy szerintem már össze állt a fejében, hogy Carrie Gromovval valamin ügyködik.

Nézőke - 2020. 04. 21. 15:40

..jó,jó,de.

ha túllépünk az olyan lükeségeken,hogy egy 11 vádpontból álló terrorista szabadon jár-kel,telefonál megfigyelés nélkül…
és az olyanokon,hogy Andrej 3 perc alatt lebukott egy kezdő topmodell által,az oroszok miért nem találták meg eddig? Már rég kiskanállal hámozták volna ki belőle az infókat.

..és nem gyanús,hogy 30 éve szivárogtat valaki az oroszoktól? NA vajon ki lehet? sokész kell hozzá,tényleg…Jevgenyij, 1986ban szervezték be… nézzél már utána ki mióta dolgozik a kormánynak onnan, köszi, ez is akkora erőltetés…

Éppen azon elmélkedtem,hogy Carrie hogy fogja visszarendezni a könyveket,Saul egyből észreveszi a rossz sorrendet,de nem volt erre szükség,mert
LEESETT neki a tantusz, hogy Gromov irányít és Carrie már ellene van.

Itt nem Saul fog meghalni hanem Carrie.
Gyakorlatilag a fekete doboznak már NINCS jelentősége, Carrie ámokfutása indokolatlan,és amúgy nulla felelősség nincs mögötte, és ami a fontosabb: HAZAFISÁG sincs. Nem mindegy hogy lelőtték vagy sem a koptert? A haza szempontjából ez nem fontos most már.
Ugyanígy nem értem a friss topmodell hirtelen irányváltását, becsületről papol,közben meg 35 éve működő nemzetbiztonsági módszer bukik meg, miatta is, Sault ugyanúgy elárulja,stb. csak mert “hagyni kell ha Carrie úgy gondolja”

Az autós robbantás már megtörtént, Dzsalál vállalta magára, most már tényleg mindegy ki lőtte le a gépet.

Ráadásul most úgy néz ki,hogy az amcsik robbantottak rakétát engedély nélkül Pakisztánban, tehát TÉNYÉEG mindegy már hogy ki lőtte le a koptert, az USA nem fogja elismerni a hibát (sose ismerte el azonnal,csak évek múlva,ezt tudjuk)

Már az elején felállt a szőr a hátamon,amikor a képünkbe tolta az ügyvéd,hogy “ugye mennyi mindent megtesz magáért Saul”..ezzel is megásva,hogy na most itten nagy nagy konfliktusok lesznek kedves nézők.

Mi lenne,ha Carrie elmondaná Saulnak,és kitalálják,hogy állítsanak csapdát? Mindenért a szőke ámoktól nulla hála,amit eddig Saul tett érte? Vagy az csípi a szőkeség szemét,hogy van egy még nála is jobban dolgozó Saulkedvenc?

..és ahogy jöttek a jelek és a véletlenek a szószátyár Andrej otthonában…40 évig volt védett tanú,erre most kitálal? mert persze hogy nem telefonál (véletlen), persze hogy pont előkerül a könyv (véletlen) és a fotók..és ez alapján máris megvan,hogy mi volt a módszer,persze..

és közben nem figyelte a CIA Carriet…na persze.

szóval túl erőltetett ez a szál,az a bajom, én is mást vártam egyébként a végére, ezt valahogy a semmiből vették elő.

Hacsak most valaki azt nem mondja,hogy megnézte mind a 95 részt,és Saul kb 10x utalt rá,hogy “biztos forrásból tudom” utalva az oroszokra…na akkor van értelme. De nem rémlik ilyesmi.

Mire hazaér őszőkesége már várja egy jó kis Saul csapda..még érte se fogja az orosz kapcsolatot lebuktatni.

Anthonz - 2020. 04. 21. 20:09

Jaja, sajnos adom Nézőke gondolatainak egy részét. Ezt csak akkor lehet nézni, ha elengedsz dolgokat (mint kb. bármelyik sorozatot), de na, kicsit tényleg zavaró, hogy megvádolják egy ilyen apró dologgal, miszerint az elnök halálában is benne volt, ezek után nem tartóztatják le, házi őrizetbe sem teszik, nem figyelik, az államot is elhagyhatja, stb.

De ahogy írják sokan, a sorozaton belül is vannak gondok, 1 rész alatt nem valószínű, hogy kielégítően le tudnák zárni sajnos :(

fajro - 2020. 04. 22. 11:20

Nekem az járt a fejemben folyamatosan, hogy Saulnak tudnia kell, hogy Carrie utána fog menni ennek a kémnek, és meg fogja találni. Ismeri jól, tudja, hogy nem hagy annyiban dolgokat. Szóval remélem, előtte jár egy lépéssel.

Azért kíváncsian várom a végét… :)

Kissur - 2020. 04. 22. 15:33

8×11
Hiába volt ez is időhúzó rész (mert hát megvolt a bizonyíték már az 5.részben, de hát akkor mi lesz tovább?), de ez már Homelandesebb volt, mert volt kőkemény kémkedés. Ettől függetlenül nekem szétesett az évad. Olyan zsákutcába mentek bele az írók, ahonnét nincs visszaút.

carlos - 2020. 04. 22. 15:42

Carrie és Saul színészi játéka továbbra is jól egyensulyozza ezt a kicsit kisikott vegjatekot. A fekete doboz súlyát tényleg nem érzékelni, az atomhaboru anélkül is elkerülheteto lehet és igazából sokaknak nem érdeke, hogy nyilvánossára vagy elokerüljön,foleg nem ilyen áron. Nézőként is inkább az árulásra helyeződik a feszültség,de egyszerűen az meg nem éri meg már a fekete doboz miatt. Saul Jenna és a Carry Jenna beszélgetések tetszettek a legjobban, jól bemutattak Carry mitől egyedi.

Nézőke - 2020. 04. 23. 10:24

…és ne felejtsük el, még mindig ott van a hét hónap fogságban,ami kiesett az emlékek közül…ez most vagy nem lesz kibontva, vagy kiderül, hogy tudat alatt Saul ellen építették a karaktert lelkileg.

Más magyarázat nincs arra,ami most történik, szerintem is zsákutca volt ebbe az irányba terelni a végszálat.
Jobban esett volna,ha ugyanolyan poklon megy keresztül Carrie, mint Brody (őt is lehallgatták, éppenhogy Carrie telepített kamerákat nála), aztán a végére csak kiderül,hogy átállították. Na ez jobb befejezés lett volna.

Az hogy esetleg az elnök elleni merénylet elő lett volna ennyi véletlen ellenére is készítve (Carrie javaslata, heikopter hibája,lesz tálib a területen, kimentik a fekete dobozt Maxék) az oroszok által, kizártnak tartom.

Esetleg annyi,hogy Gromovra, mint jótevőre nézzen a jövőben, majd ha úgy hozza a sors.

De arra igazán egyik orosz sem játszhat a kínzások közepette, hogy majd ha kiengedik az őrült Carriet,azt majd odaengedik a morzsákhoz ismét. Ez annyira vakszerencse volt,hogy lehetetlen,hogy tudatosan kémnek szervezték volna be.

Random jött kapóra ez a doboz-dolog Gromovnak,de azért kilóg a lóláb, mekkora (írói) mázli kellett ehhez neki.

Hamon - 2020. 04. 23. 11:23

Nem tudom. Ha pontosan ugyanazt a szálat kapta volna Carrie az utolsó évadban, mint Brody az elsőben, az egy kicsit kiszámítható lett volna szerintem. Akkor meg az lenne a baj. Nekem jobban tetszik így, hogy van ugyan párhuzam, de nem teljesen ugyanolyan. Nyilván nem lehet mindenki számára tökéletes utolsó évadot írni. Az lehetetlen. És az utolsó rész is ilyen lesz. Nagyon sokan fognak csalódni, utálni fogják a lezárást, lesz akiknek viszont ki lesz elégítve az elvárásuk. Magam részéről elégedett vagyok az eddigi utolsó 11 résszel. Persze vannak olyan momentumok, amikor kicsit elhamarkodott, már-már hihetetlen lépéseket lépnek meg a karakterek, de efelett képes vagyok szemet hunyni. (Hol nincsenek ilyen momentumok) Egy dolog bosszantana, de rettenetesen. Ha happy end lezárást kapna a sorozat. Na az nem lenne méltó hozzá.
Claire Danes és Mandy Patinkin hihetetlen erős, szuggesztív játéka rettenetesen fog hiányozni. Gyakorlatilag az összes kettős jelenetük libabőr számomra.

karit - 2020. 04. 23. 13:57

“A fekete doboz súlyát tényleg nem érzékelni, az atomhaboru anélkül is elkerülheteto”

Kicsit azért gyanús, hogy ennyire erőltetik Carrie ámokfutását utána: talán mégis lehet súlya, mert a helikopter átnézése túl hevenyészett volt (nyilván a támadás miatt nem volt idő patológiai vizsgálatra), de az, hogy látszólag jól egyben maradt, és mindenki a helyén ült, de az elnökön látható vérnyomok okát nem ellenőrizték, és nem zárható ki, hogy Carrie sem hallgatta végig a felvételt: mi van, ha mégis babrálás következménye a lezuhanás, és a végén hallható az elnök nyöszörgése, majd a vele utazó egyik utas szenvedő hangja: “ezt az alelnöke / John Zabel / Dar Adal küldi önnek, uram”; és egy pukkanás. Vagy bármi más; szegényes a fantáziám.

Nikolka - 2020. 04. 25. 14:58

@karit
Na de ha Carrie sem hallgatta végig, akkor továbbra is indokolatlan az ámokfutása.

Én kicsit sajnálom, hogy ilyen irányba vitték el a történetet. Számomra az utolsó résznêl amúgy nincs tétje, hogy ki hal meg. De ha választani kell Carrie legyen és ne Saul.

Nikolka - 2020. 04. 25. 14:59

És Jenna tényleg nagyon jól bemutatja, hogy milyen Carrie totál ellentéte.(bár egy ennyire ellentét, hogy kerülne az ügynökséghez?) De katasztrófa a karakter szegény.

Snoopyzit30 - 2020. 04. 25. 23:09

Aki Carrie mostani tetteit ámokfutásnak gondolja, az szerintem ugorjon neki még egyszer az elejétől a sorozatnak. Ha Carrie elárulja Sault, azzal bizonyítja hogy jó tanítvány volt. A homeland-et védeni kell bmilyen áron, ha valamit ezt tanította neki Saul.
Carrie már minden létező dolgot beáldozott ezért az életében. Szerintem nem fog meghalni egyikőjük sem.

karit - 2020. 04. 26. 01:02

@Nikolka “Na de ha Carrie sem hallgatta végig, akkor továbbra is indokolatlan az ámokfutása.”

A készítőkre gondoltam, nem Carrie-re, mert ha végül nem lesz fontos, akkor tényleg csak Saul csapdába kerülése marad értelmetlen tétnek.

“Jenna (…) De katasztrófa a karakter szegény.”

Ezt még lehet fokozni, ha Gromovék látták őt mappával bemenni, majd anélkül kijönni Carrie-től.

Lex - 2020. 04. 26. 22:43

@karit:

“Ezt még lehet fokozni, ha Gromovék látták őt mappával bemenni, majd anélkül kijönni Carrie-től.”

Ennek szerintem nincs már jelentősége. Ha rá is találnak az oroszok Kuznyecovra, a téglához nem fognak közelebb kerülni általa, hisz már maguktól is rájöttek, plusz Carrie is megerősítette most róla Jevgenyijt, hogy az iskolánál kéne keresgélni, de arról fogalmuk sincs, kit keresnek. Max annyi derülhetne ki Kuznyecovtól, hogy egy nőt.

@Snoopyzit30:

Elgondolkodtató, amit írtál, de a mérleg másik nyelvén ott van az, hogy ha van doboz, ha nincs, a háború csak egy karnyújtásnyira van. Mennyire számít már vajon, hogy nem Dzsalál lőtte le a helikoptert?
Az azért nagyon csúnya vég lenne, ha Carrie kiiktatná Sault, aztán kiderülne, hogy már rég mindegy volt.

Balee - 2020. 04. 27. 11:12

Most néztem meg az utolsó részt. Tökéletes befejezés volt! Kevés sorozatot zártak le ilyen szépen!

Diapolo - 2020. 04. 27. 11:20

Hát ez egy elég furcsa befejezés volt. Szinte az elejétől érezni lehetett valami furcsa feszültséget, de végül ezt feloldották, hogy csak Anna halt meg. Nem érzem azt, hogy a maximumot kihozták ebből a részből, de már korábban is túl komplikáltnak tűnt a feladat, mert nagyon kevés volt hátra. A váratlan húzás elmaradt, vagyis kimerült annyiban, hogy Carrie az új tégla. Ez szép és jó, de túlságosan is happyend, még akkor is, ha Carrie tetteit megmagyarázza ezzel. Kicsit emésztgetnem kell, mert nem tudom, hogy rossz volt, vagy jó, vagy is-is. Ami azért mindenképp szomorú, hogy Dzsalal nem kapott lezárást, és elvileg Mr. President maradt az elnöki székben. A célegyenesbe túl sok szál érkezett és ez az egy rész meg már csak Sault és Carriet követte. Megvárom a többi véleményt is, mert tényleg érdekel mit gondoltok :)

carlos - 2020. 04. 27. 12:12

Ahogy azt valoszinusitettuk nem jutott ido mindenre.A haborut tovabbra is elkeruletonek ereztem a tolmacs atadasa nelkul is,de en azt hiszem az elozo resznel lezartam magamba,h sok mindent kidobtak tudatosan,h Saul-Carry jatekarol szoljon a vege. Nem tetszett az irany,az utolso resz vegul megis jobb lett,mint arra szamitottam. Egy reszen belul voltam feszult, aztan nagyon duhos,lett a vegen feelgood erzesem,majd konnyeztem meg kicsit. Saul es Carrie is hű maradt önmagahához es ha mar ezt az iranyt valasztottak,akkor kihoztak a legjobbat a helyzetbol. Termeszetesen nagyon hianyozni fog a sorozat,hálás vagyok a készítőknek és persze nézném tovabb ebben a felallasban. :)

(micsoda americans-homeland folytatas lehetne)

GeoCucc - 2020. 04. 27. 13:59

Carlos: bennem is felmerültek a The Americansszel való párhuzamok, miután az előző szezonban feltűnt Costa Ronin (emlékszem, első párbeszéde mintha csak kikacsintás lett volna arra a sorozatra), csak az a baj, hogy a színész az egyik sorozatban a jelenben él, a másikban meg a 80-as években, szóval egy crossover esetén az időutazást is be kellene emelni :D (ami nem lenne ellenemre!)

A zárást illetően bennem is ott vannak a hiányérzetek, de összességében azért elégedetten keltem fel, visszaemlékezve, hogy milyen régen is volt, amikor az első részt néztem, és mekkora hatást gyakorolt rám, hogy Brody milyen üzeneteket küldhet az ujjmozgatásaival… Jó volt, hogy visszaemlékeztek rá, hogy megpróbálták idén párhuzamba állítani Carrie helyzetével (bár azt reméltem, jobban rámennek majd, hogy mit mondhatott el az oroszoknak). Próbáltak visszahozni egy-két szereplőt, és még az évek óta a háttérben mozgó Scott is kapott egy jelenetet, amiben fontos volt a szerepe! Na meg arra tényleg nem lehetett számítani, hogy az utolsó részben Carrie és Gromov majd Saul testvérének a házában fognak vitatkozni. Persze többen voltak, akik kimaradtak: nyilván én se vágytam Frannie-jelenetekre, de azok után, hogy az előző két évadban fő szál volt, hogy mi történik vele, furcsa hogy most egy fényképpel elintézték. Jó barátjának, Virgilnek is kijárt volna egy részvétnyilvánítás Carrie-től Max miatt. Na meg a Kabulban és Pakisztánban megismert karakterek is a levegőben lógónak tűnnek azok után, hogy az első tíz részt ott töltöttük.

Kellemes lett a vége, az utolsó percekben is lehetett még találgatni, hogy mi lesz. Bár Carrie-nek szerintem jelen helyzetben már semmi értelme kettős ügynököt játszania, szóval talán csak Saultól akart “bocsánatot kérni” ilyen módon.

Titkon azért reménykedtem egy Jenna-spinoffban, akit Saul a kegyeibe fogad és kiképezi a következő Carrie-t :D

kulup - 2020. 04. 27. 14:55

Nem lehetett ezt jól lezárni, nem is sikerült.
Az, hogy az oroszok nyilvánosságra hozták a fekete doboz tartalmát akkor már mindegy volt, a második helikoptert ettől még a tálibok lőtték le és a bombamerényletet is ők követték el. Így feladni a beépített embert is felesleges volt.
Carrie nem tudhatta, hogy Saul a nővérénél őrzi, amit át akar adni, csak találgatott.
A végén meg Gromov soha nem bízna meg benne szerintem és soha nem engedné semmilyen titkos orosz adat közelébe. Ez a megoldás nekem hiteltelen volt.

Ki kellett volna nyírni legalább Sault vagy akár Carrie-t is, az méltó lett volna a sorozathoz.

CrashBoostZoom - 2020. 04. 27. 16:52

A The Company végét szeretném idézni: “A nagy játék folytatódik. Velünk vagy nélkülünk.”

Hiányozni fog a sorozat de szerintem most egy időre parkolópályára teszem a kémes-összeesküvéses dolgokat aztán talán majd bepróbálom a Jack Ryan-t és/vagy a Condor-t.

Shannen - 2020. 04. 27. 18:48

Reggel óta gondolkodom, hogy vajon, hogy is érzek a zárással kapcsolatban.
Alapvetően egy roppant feszült részt kaptunk, többször lélegzetvisszafojtva vártam, hogy mi lesz a következő történés.

Kellett volna még egy rész, hogy minden szálat rendesen elvarrjanak, de ettől függetlenül tetszett, hogy az egész Saul-Carrie kapcsolatára futott ki.

Jó volt a kezdő pár perc is Brody-val.

Örülök, hogy nem lépték meg Saul kiiktatását, az azért tényleg karakteridegen lett volna Carrie-től. Viszont a kettejük párbeszéde még az akció előtt, zseniálisan jó volt, Patinkin és Danes most sem okozott csalódást.

A vége szerintem azzal lett kicsit elrontva, hogy Carrie-ből író lett. Mármint komolyan? Ezekután semmiféle módon nem tudja sem a GRU, sem a CIA használni, nem? Plusz akkor hogyan kerülnek hozzá szupertitkos adatok. Oké, hogy eltelt két év, tehát elvileg elhitethette Gromovval, hogy teljesen átállt, de Gromov-ot ennél okosabbnak gondolnám. Nyilván utalásnak jó volt, hogy a könyvvel kommunikált Carrie Saul-lal, de kizárt, hogy ez a módszer ne került volna szóba Gromovval, amikor Carrie kinyomozta a tolmács kilétét vagy akár utána. Szóval kicsit rizikósnak gondolnám ugyanazzal a módszerrel kommunikálni.

A fekete doboz felfedését továbbra sem éreztem akkora aduásznak, hogy szimplán ez véget vessen a majdnem háborúnak.

Összességében nagyon fog hiányozni a sorozat, le a kalappal, hogy milyen erős utolsó évadot hoztak össze a készítők. A Homeland idén is bizonyította, hog egyike azon kevés sorozatnak, ami sok év után is sikerrel tud megújulni és emelni tudja a tétet.

Malachi - 2020. 04. 27. 19:41

nahát, ez szinte happy end lett! ki hitte. végül mindenki mosolygott. szerintem szép lezárás, de azért pont a Homelandhez nem számítottam egy szép lezárásra. az évad összességében sokkal jobb volt, mint az utolsó rész, de nem tudok haragudni rá. hiányozni fog, azt hiszem. soha nem érdekelt a kémkedés meg a politika és a diplomácia, de a Homeland a 3-4 évadok kivételével mindig fenn tudta tartani az érdeklődésemet. ez nagy szó.

seven - 2020. 04. 27. 19:46

Tökéletes lezárás volt, és igen, a Homeland az egy olyan sorozat ahol már ez is happy endnek számít :)

Geza Kovacs - 2020. 04. 27. 22:24

Szerintem igen szép, stílszerű vége lett. Nem hiányzott valami szomorú, negatív végződés, monumentális akció se, és kimaradt a régi szereplőkkel való emlékjelenetezés is, csak arra koncentráltak, aki tényleg érdekes volt. Biztos lehetett volna máshogy is, de ez egy igazi kémtörténet volt sok évadon keresztül, ennek megfelelő végződéssel. Elnéztem volna még sok évadig, de így tényleg a csúcson fejezték be.

bvr - 2020. 04. 27. 23:25

hááát nem tudok sajnos nem csalódott lenni. Az évaddal amúgy jól elvoltam, nem volt persze kihagyhatalnan de egyrészt még így is sokkal jobban tetszett mint az előző kettő, plusz az hogy a nagy része Afganisztán-Pakisztán az meg nekem nagy plusz volt, az volt a kedvenc évadom. Viszont ez a finálé (ami miatt előr4e aggódtam mert nagyon a sarokba írták már eddigre magukat a készítők), hát ez most lefelé húzta nálam az egészet eléggé, úgyis mint évadzáró is szájhúzós volt (mások is írták már miért, felesleges lenne ismételni), de főleg a két év múlva dolog az még szájhúzósabb volt (ez is kb amiatt amit más kommentekben is írtak) Mindegy, ez ilyen lett, kár hogy nem lett sokkal jobb, de legalább (mert a rész elején azért egyik facepalmból estem a másikba) azért végül nem lett sokkal rosszabb sem, ez is valami :)

ripper - 2020. 04. 28. 00:19

Összességében méltó lezárást kapott:)

Egy kisebb baki:D
https://imgur.com/a/HhHRVZF

Rubber Duck - 2020. 04. 28. 01:11

Nekem tetszett a lezárás. Azt nem lehet állítani, hogy “boldog befejezés”, hiszen ami Annával történt -az megtörténhet Carrievel is néhány év(tized) múlva.

Hamon - 2020. 04. 28. 01:22

Elégedett voltam a lezárással. Első blikkre happy endnek tűnik az utolsó jelenet. Tűnik.
Nekem kifejezetten tetszett, hogy Carrie-Saul párbajra ment ki az utolsó felvonás. Elvégre ők a Homeland. :)
Jah és külön öröm volt látni kis hazánkat a fináléban. Igaz Moszkvaként, de akkor is :D

karit - 2020. 04. 28. 02:25

Alighanem a legjobb lehetőséget választották a “Két évvel később” felirattal, mert igen mély gödörbe írták magukat (és Carrie-t) Saul majdnem-kinyírásával, meg a piros doboz utáni rögeszmés, kvázi okafogyott hajszával.

Nem értettem, az oroszok egyáltalán mi a fenének hozták magukkal az USA-ba, pláne az ENSZ épületbe; azt még annyira se, hogy ha már a tolmácsnéni meglátta a dobozt, ami kávéfőzőnek túl piros és szögletes volt, miért nem üzent nyomban Saulnak, mikor tudta, hogy a világháború kitörése függhet tőle; azt meg végképp nem, hogy egy olyan okos ember, mint Scott Ryan, miért nem a tömeg vagy az őrök felé menekíti őt a baljós kinézetű B-lépcsőház helyett.

(Azt most hagyjuk is, hogy kémek közt mit ér a cserkész-becsszó: a tolmács megnevezése után Jevgenyij akár kacsinthatott is volna, hogy “Köszi Carrie, a doboz marad, tudod, végig csuriba’ volt a kezem. Na szia”.)

Hakkani Juniorról legalább Carrie parafa tábláján megemlékezhettek volna egy “akasztós” vagy rajzszöges képpel, ha már a mérleg másik seprenyőjébe ő kapaszkodott végig.

Na mindegy, ez a nyolc év hegymenet a fura zárás ellenére megmarad az egyik legegyedibb kémes cuccnak, amiben rengeteg körömlerágós és néhány falba fejelős rész is volt.

Kicsit sajnálom Carrie-t, amiért végül lemondott Frannie-ről, és remélem, így a húszas évek elején csak kitalál valami hatékonyabb módszert, mint hogy kétsoros üzenetek kedvéért mindig újabb könyvet kelljen írnia.

(Jó, tudom, a fejezetcímek visszafelé olvasva az összes FSZB ügynök nevét adják ki, meg nyilván így volt kúl, csak kábé annyira volt hiteles, mint a finálé végén a moszkvai vágókép a Lánchíddal.)

winnie - 2020. 04. 28. 08:04

próbálok ma jönni kritikával.

tökéletes zárás volt.

na, megnézem a kommenteket.

winnie - 2020. 04. 28. 08:05

“Ahogy azt valoszinusitettuk nem jutott ido mindenre,”

szerintem mindenre jutott idő, amire akartak időt szánni. nem rágtak szájba dolgokat, ránk hagyták, hogy mi történik, nem az volt számukra lényeges, hogy mi lesz makro szinten vagy az amerikai politikában.

winnie - 2020. 04. 28. 08:10

“a második helikoptert ettől még a tálibok lőtték le és a bombamerényletet is ők követték el. ”

mi a kérdés?:) ezt eddig is tudta mindenki, nem? (anno a résznél egyébként engem érdekel, hogy amerikai részről ki adott tűzparancsot a tálibokra.) de akárhogy is, ezek már simán quid pro quo dolgok voltak, annyira nem háborús triggerek, mint az elnök dolog. hideg fejjel a láncreakció hatásait már diplomáciával lehet, hogy lehet kezelni.

“A végén meg Gromov soha nem bízna meg benne szerintem és soha nem engedné semmilyen titkos orosz adat közelébe.”

megbízni két év együttélés és nagy szerelem, és azok után, hogy semmi okot nem ad az ellenkezőjére? azok után, hogy tényleg elárulta a hazáját és feladta a lányát, stb., stb. simán megbízik. akta közelébe meg nem muszáj neki engednie, az más dolog. az, hogy mit csinál carrie egyébként, passzolom, de gondolom nem feltétlenül kell az oroszoknak dolgoznia – gondolom a fallal akartak mondani valamit, de azt nem dekódoltam akkor.

winnie - 2020. 04. 28. 08:11

“furcsa hogy most egy fényképpel elintézték.”

mondták a készítők, hogy volt jelenet közöttük, megírták, de a költségvetés és claire danes ragaszkodása ellene volt az oka, hogy nem lett végül.

winnie - 2020. 04. 28. 08:21

“Jevgenyij akár kacsinthatott is volna, hogy “Köszi Carrie, a doboz marad, tudod, végig csuriba’ volt a kezem. Na szia”.)”

akkor lemaradtál arról, hogy milyen volt kettejük kapcsolata. de nyilván az oroszok érdeke is volt, hogy itt is, ott is nyerjenek, és amellett, hogy nyertek kémfronton, még világfronton is megtették, nem? feltételezem, nekik utóbbi fontosabb volt, minthogy amerika így, háború meg úgy, bár a jelek szerint nem minden áron.

winnie - 2020. 04. 28. 08:29

és két technikai jellegű dolog.

” mert igen mély gödörbe írták magukat ”

a gödörbe írás csak évadok végén működik, amikor még nem tudják, hogy mi lesz a folytatás. itt nem létezik gödör, hiszen amikor megírják a részt (konkrétan a szkriptet), akkor már rég kész van az évad – vagy másképp, mikor megtervezik az írószobában jelenetről jelenetre a finálét, akkor még nincs végleges állapotban az ominózus szkript, tehát tudják alakítani a később dolgok tükrében a korábbiakat. sőt, azokat mindvégig tudják a forgatás során, amikor nem országos sorozatról van szó, és lehet utólag korábbi elcsepegtetéseket beletenni a forgatókönyvekbe.

mármint úgy értem a fentieket, hogy gödör létezik, de ugye a gödörbe írásban az a necces, hogy nem tudják, hogy fognak kimászni. itt pedig úgy történt a beleírás, hogy a kimászás kulcsa is kéznél volt.

(itt egyébként ismét csak lenyűgöző lehet belegondolni a sorozatírási technikába, miszerint 2 résszel a vége előtt simán nem tudja még maga a készítő sem (ahogy azt elmondták), hogy mi lesz a vége, hogy ki fog élni vagy halni, hogy carrie-nek lesz egy könyve, hogy pontosan hogy fog zajlani a zárás, mert egyszerűen legtöbbször nagyon nehéz előre tervezni, és ami még fontosabb, felesleges, mert annyi módon eltérhetnek egy-egy új ötlet hatására a tervtől, és akkor minden borul. igen, tudom, hogy lesz, aki erre mutogat, hogy “bőőő, ezért!”, de látható, hogy eltérnek a vélemények, tehát nem arról van szó, hogy nem működik a dolog, hanem, hogy 99%-ban így működik, annak ellenére, hogy a fene sem gondolná.)

Nézőke - 2020. 04. 28. 08:50

24. perc. :O kikapcsoltam, nem bírom. Később visszanézek. :O :O

fajro - 2020. 04. 28. 08:56

Elsőre azt mondom, hogy nagyon jól működött a finálé, szép befejezés volt.

Aztán a felszín alá nézve nekem sok helyen elcsúszik a logika.
Ott már egy picit elvesztettek, hogy az ENSZ gyűlés épületében egy irodába benyitva ott van egy aldis zacskóban a feketedoboz. Az is eszembe jutott, amit már más is felhozott, hogy akkor Anna miért nem értesítette erről Sault, de az ő kommunikációjuk elég bonyolult és hosszadalmas, nem csak úgy sms-ezgetnek – a protokollt pedig nem akarja felrúgni, hiszen az az életébe kerülhet…. (upsz)
Amikor nézték a közvetítést Gromovval, arra gondoltam, hogy mi van, ha hazudnak majd a tartalmáról, mert miért ne… De szerencsére nem tették.
Hugh Dancy nagyot játszott amúgy, amikor megtudja, hogy csak baleset volt az elnök halála, elég sok mindent le lehet olvasni az arcáról.

Azt ki tudta valaki olvasni a feliratokból, hogy Carrie min dolgozik a végén? Vagy ez esetleg a könyvéhez kellett?
Felötlött bennem, miközben néztem, hogy lehet, hogy ő lett a kém, de arra jutottam, hogy az ő múltja után még a wc-re menet is figyelik és tuti nem tud semmit csinálni, de ezek szerint ez nem így van. Mondjuk a táskacsere elegáns volt. És persze szép volt a vége. Most szegény Saul kereshet valaki mást, akinek továbbadhatja az assetet.

Azért szívesen elolvasnám azt a könyvet.

atalanta - 2020. 04. 28. 09:37

Az egyik kedvenc sorozatom volt az elmúlt évek alatt, és most méltó lezárást kapott! Nincs bennem hiányérzet, egyszerűen tökéletes volt! Nézném még! Kár, hogy vége!

winnie - 2020. 04. 28. 10:44

“Aztán a felszín alá nézve nekem sok helyen elcsúszik a logika.”

bizony, de ugye mindig az a kérdés, hogy a felszín alá nézés mikor jön elő. ha közben, akkor az embert nem köti le az epizód, így nem annyira jó. ha soha, az a legjobb. illetve, ha utána valaki elkezd direkt gondolkozni, akkor az a kibeszélés:)

persze az egészben mindig az a “rossz”, hogy nincs itt a másik oldal (az írói), hogy a saját érveit felsorakoztassa, így marad az, hogy a nézők a saját dolgaikat dobálják egymásnak, és ki tudja, hogy miképp ők is az írói logikát kérdőjelezik meg, az ő logikájuk is megkérdőjelezhető-e. az itteni felvetések egy része is teljesen jogos lehet, mint ahogy a másik részük csak abból fakad, hogy valaki nem gondol valamire. az előbbi kategóriára pedig olcsó lenne elhessintőleg annyit mondani, hogy minden minden időpillanatában lehet találni megkérdőjelezhető dolgot, hiszen a történetmesélés csakis a lehető legjobb dolog kitalálásáról szól, nem arról szól, hogy a kitalált dolgot utólag bulletprooffá tegyék, hogy senki ne akadjon fenn semmin. ez az, amivel legkevésbé szoktak foglalkozni, hiszen nem a 100%-os védettségre hajtanak.

a fekete dobozt simán beírtam nézés közben a wtf, ez így elég olcsó, ellőtték az évadonként egy elnézhető béna véletlent, de most hirtelen nem is tudom, hogy 1. mit is váltott ki közvetlenül, hogy észrevette? 2. hogy ő tudta-e, hogy mi az? (ennyire az élmény hatása alatt vagyok, alig pár óra telt el és már nem tudom, hogy mi történt:)). más kérdés, hogy valahol náluk kellett, hogy legyen, és akkor ilyen alapon bárhol tarthatták volna, akár egy táskában is az asztalon, hiszen nem cipelhették magukkal, bár nyilván egy kocsiban hagyni több értelme lett volna.

Nézőke - 2020. 04. 28. 10:50

..na vége.
Amikor belengették Saul halálát,akkor felsikoltottam,hogy tutira van itt egy B terv.
Nem az lett,amire vártam,de a következőket azért megnéztem volna a moszkvai pest helyett:

– a rendőr kommandó rátöri az ajtót a Sault fogva tartó oroszokra
– A fiatal Dzsalál mit szólt mindehhez? Gondolom folytatja a hadjáratot + Pakisztán reakciói??
– Anna halála után Saul annyira megrengett, hogy vártam egy olyan hajtóvadászatot Carrie után,hogy a fal adja a másikat.

Gromov nyilván a szerelemtől nem lát tovább két méternél.
A fekete doboz azért volt az Enszben,mert ha bejön a terv,akkor nem lehet csak úgy odaállni és bizonyíték nélkül kijelenteni valamit az oroszok részéről, ehhez nagy csinadratta kellett, így ők voltak a világ megmentői.
A háború azért kerülődött el,mert az eddig semleges Oroszország “finoman” kérte az USA elnökét,hogy hagyja ezt abba… bármennyire is töketlen,ezt azért fel kellett fognia.

Arról van infó hogy Saul miért és hova költözött? a parafán kellett volna valamit meglátnom?

Nem volt rossz lezárás amúgy,de mást vártam.
A végén Carrie hátsó fényben, mint egy angyal…és ezzel feloldozást nyert.

Hiányozni fog, de főleg Saul.

Adam9456 - 2020. 04. 28. 11:02

2012 nyáron daráltam le az első évadot és utána a másodikat már hetente néztem.
A nézett sorozataim között egyértelműen a legrégebb óta.
Nem tudom, én annyira nem ájultam el ettől a záróepizódtól. Jó volt látni Brodyt utoljára, jó lett volna ha Quinnt is visszahozzák valamilyen formában.
Egyáltalán nem a legjobb sorozatzáró, azok közül amiket láttam, az egész igazából az utolsó jelenetekig nem érződött sorozatzárónak, csak évadzárónak, annak jó, izgalmas volt, de mint a sorozat utolsó része… meh.
A logikai hibákat már leírták előttem többen, azokon úgyahogy túlléptem. A fekete doboznak szerintem is túl nagy jelentőséget tulajdonítottak.
Viszont a befejezés Moszkvában (Budapesten) és a Saulnak rejtett üzenet szép, és jó volt, és persze hogy valami jazz jelenettel ért véget :D
Maga az évad összességében jobban tetszett, mint ez a finálé.

winnie - 2020. 04. 28. 11:14

” az utolsó jelenetekig nem érződött sorozatzárónak, csak évadzárónak”

így van, de ezért is szoktam írni a sorozatzárókkal kapcsolatosan, hogy ha emberekről szól a sorozat és nem robbantanak fel mindenkit, akkor nincs olyan, hogy “lezárás”, mert az élet menni fog tovább, mind a szakmai, mind a magán. szóval egy fejezet lezárult, de ennyi. akár folytatni is lehetne, nem kell nemfolytathatóvá tenni.) (nyilván a rejtélyközpontú sorozatok kivételek, az olyanok, amiknél egy fő kérdés van, és annak megválaszolásával minden megoldódik.

nálam a sorozatzárás azt jelenti (és ezért írtam, hogy tökéletes volt számomra), hogy a sorozat elér egy érzelmi csúcspontra, egy út végére, és olykor azt is, hogy történet, illetve karakterdinamikák szempontjából is egy olyan csúcsot ér el, amit nem nagyon lehet már túlszárnyalni (ld. itt a “carrie megöli sault”-szál, amit nehéz lenne hova fokozni). illetve persze azt is, hogy elengedhetőek lesznek a karakterek, de azért közben a kérdés ott motoszkál bennünk, hogy mi lesz velük, élnek-e 4 év múlva, hogy mi lett amerikával, mi lesz a háborús feszültséggel, stb.

qqq - 2020. 04. 28. 11:15

Az alapján, amit a könyv címe sejtet, a sok szöveg a falon az USA rémtetteiről szól – gyerekek is meghalnak egy támadásba -, amivel már nem ért egyet Carrie. Biztos erről szól a könyv és azok a papírok a falon volt az alapanyag. Talán ezzel jobban elhiteti, hogy átállt.

karit - 2020. 04. 28. 11:46

winnie: “lemaradtál arról, hogy milyen volt kettejük kapcsolata”

Hát, olyan, amibe belefért, hogy kiüsse Carrie-t, és ellopja tőle a dobozát, a saját hazája érdeke miatt. Jó, mondhatod erre, hogy most meg a nyitás volt az oroszok érdeke, de akkor ez mégsem Jevgenyijen múlt, nem?

“és két technikai jellegű dolog.”

Az első végülis jogos, de mi a másik? :)

És ha szabad kérdezni itt egy harmadik technikait: mi az oka annak, hogy egy 2 mp-es moszkvai vágóképre nem egy valid stockvideót tesznek be? Gondolom, nem a költségvetés. Gyönyörű Budapest, de ez a Lánchidas-Váras látkép túl közismert (világörökség), ami elvesz a hitelességből, meg talán az usákok se olyan közmondásosan egyszerű emberek, hogy hídból csak a Golden Gate-et ismerik. A széttárt kezű Jézus alá se szokták kiírni, hogy Bolívia.

winnie - 2020. 04. 28. 12:09

karit: de akkor cseszhette volna a személyes kapcsolatát, így viszont a kecske és a káposzta is megmaradt. (bár igaz, hogy ez az injekciónál is fenyegetett, és mégis megtette.)

“Az első végülis jogos, de mi a másik? :)”

félreértettem egy dolgot a szövegkörnyezet miatt az egyik kommentben, de visszamenőleg már nem javítottam a kommentemet. nincs másik:)

a “3. kérdés” jogos, de én abszolút nem ismerem a stock képek felhasználásával kapcsolatos dolgokat, ezért nem is merek tippelni. szerintem van, amiről nem tudunk, mert egyébként józan ésszel nem magyarázható azok a snittek, amik ugye sokszor előfordulnak és nem helyesek.

a híd tippre az ő képük volt, talán azért használták. (az évadnyitóban is volt budapesti moszkva kép, ugye, most legalább lesz miért kiraknom). lehet, hogy van olyasmi, hogy nem tudnak olyan képet használni, ami a stílusból kilógna? de ma már mindent meg lehet manipulálni, nem?

karit - 2020. 04. 28. 12:40

@Nézőke: “A fekete doboz azért volt az Enszben,mert ha bejön a terv,akkor nem lehet csak úgy odaállni és bizonyíték nélkül kijelenteni valamit az oroszok részéről”

Na jó, de az utolsó pillanatig ragaszkodtak ahhoz, hogy “Milyen doboz?”. Ott volt a ‘védett villájuk’, ahol elrejthették volna addig, persze biztos úgy okoskodtak, hogy ilyen közel a tűzhöz nem keresné senki. Csak ugye, tudták, hogy van köztük egy kém.

Mikor a mai világban már bármi megoldható, mekkora pofára esés lett volna, ha a dobozból végül az derül ki, hogy moszados partizánok rejtőztek Max táskájában a helikopteren egy EMP-vel, Saul megbízásából.

karit - 2020. 04. 28. 12:44

Az utolsó bekezdés fölé ez kimaradt: “ma már mindent meg lehet manipulálni, nem?”

karit - 2020. 04. 28. 12:55

winnie: “szerintem van, amiről nem tudunk, mert egyébként józan ésszel nem magyarázható azok a snittek, amik ugye sokszor előfordulnak és nem helyesek.”

Én már azon konteóztam, hogy talán tudatosan az ilyen “tévesztős” NLP-üzenetekkel veszik el a fikciós történetek támadó élét a készítők, mert mondjuk nem szeretnének novicsokos csomagot kapni IRL. :S

liberatore - 2020. 04. 28. 16:42

Nos én is felrántottam a szemem a finálénak pár logikai bukfencén, de erről már volt szó az évad elején is.

Én végül is nem tudtam rájuk haragudni. A harmadik évadnál volt olyan mikor megfordult a fejemben hogy abbahagyom, de tovább folytattam és nem bántam meg egyáltalán. Végig szórakoztató tudott maradni a maga módján és nagyon fog hiányozni egy ilyen sorozat a palettáról.

májkül - 2020. 04. 29. 00:58

Köszönöm az elmúlt éveket, hiányozni fognak. Tökéletes zárás volt…

Lindello - 2020. 04. 29. 16:41

Szerintem is tökéletes lezárás, nagyon fog hiányozni!
Nem a legeslegjobb sorozat a világon, de imádtam minden percét! Nem foglalkoztam a hibákkal, mert azért szerintem is akadt bőven, de végülis ez egy szórakoztató sorozat, nem pedig dokumentum film.
A vége pedig szerintem egy búcsú volt, kicsit mézes-mázos, nem illett a sorozatba, de nagyon jó volt ez így.

winnie - 2020. 04. 29. 18:52

hát, igen, ez érdekes, mert én sem fogom sosem a toplistáimon emlegetni, meg ugye kaszáltam is a 3. évadban, hogy a negyedikre a kommentek miatt visszatérjek, de rengeteg pozitívat tudok róla mondani, és remek sorozatélményeket hozott

Nézőke - 2020. 04. 29. 21:56

..a jazz a végére egészen addig jó választás volt,amíg az énekes hölgy rá nem zendített.
Hát barátaim, anélkül csúcs lett volna a jam, de vele szörnyű volt.
Kár érte.

Azért - 2020. 04. 30. 10:18

érdekes, hogy mennyire kevesen nézték Amerikában a sorozatot… Gyakorlatilag az ország 99,99%-ának ismeretlen sorozatról beszélünk…

TamKir - 2020. 04. 30. 11:15

Érzelmi hullámvasút volt. Volt egy pont, amikor elhittem, hogy Saul meghalhat. Egyetértek egy korábbi kommentelővel: a könyv valószínűleg amiatt kell, hogy Carrie még jobban elhitesse az átállását. A CIA-tól egyébként is elvágta magát, de így nyilvánosan, az egész USA-ban közutálat tárgya lett. Jó volt látni a végén Saul szemében a büszkeséget. Jennának elmondta, hogy Carrie végső soron mindent az országért tesz és ez igazolta őt. Szerintem tökéletes a lezárás. Nagyon tetszett!

winnie - 2020. 04. 30. 11:41

igen, a könyv kapcsán ugye felmerül a kérdés, hogy az irl világot mennyire érdemes kizárni. alapból ugyanis jól el lehetne morfondírozni a dolgon, de a készítők elmondták, hogy utolsó pillanatos ötlet volt, szóval nem volt tervezve, csak valakit megihletett a snowden féle könyv, bedobta az ötletet a közösbe, és gyorsan átírták, a kellékes, meg rekordidő alatt varázsolt egyet.

Snoopyzit30 - 2020. 04. 30. 11:42

“Aki Carrie mostani tetteit ámokfutásnak gondolja, az szerintem ugorjon neki még egyszer az elejétől a sorozatnak. Ha Carrie elárulja Sault, azzal bizonyítja hogy jó tanítvány volt. A homeland-et védeni kell bmilyen áron, ha valamit ezt tanította neki Saul.
Carrie már minden létező dolgot beáldozott ezért az életében. Szerintem nem fog meghalni egyikőjük sem.”

Ezt írtam még a 11. rész után, és… igazam lett.
Tudtam, hogy Carrie meg fogja ezt lépni és azt is tudtam, hogy nem fogja megölni Sault. A Homeland mindenek előtt és ezt Carrie szépen össze is foglalta. Gyönyörű volt a párhuzam Brodyval, nagyon tetszett.

Szerintem tökéletes befejezés volt és feledtetni tudták a botrányosan rossz 6. és 7. évadot. Újra visszatért a régi, jó Homeland – minimális hibákkal – de megközelítette az első évadok magas szintjét.

Hiányozni fog nagyon.
(a sok kommentet még nem olvastam az évadzáróról, de pótolni fogom)

Snoopyzit30 - 2020. 04. 30. 11:44

Volt egy magyar jelenlét is. Az első moszkvai képkockán ott virított a Budai vár meg a Lánchíd :-)

winnie - 2020. 04. 30. 11:51

jaja, majd megy ki a szezonnyitós képpel, mert ott is volt.

Bazil - 2020. 05. 06. 10:47

Kisebb-nagyobb lelkesedéssel követtem a sorozatot. mert azért voltak itt hullámvölgyek, meg olyan köztes epizódok, ahol jókat lehetett szunyókálni, hogy aztán hirtelen úgy felpörögjenek az események, hogy alig tudtad követni.
Most a hetedikkel bevártam az utolsó évadot, és egyszerre nyomtam le. És nekem nagyon tetszett a két utolsó, nem várt és nagyon kellemes meglepetést hozva.
Carrie és Saul párosa, a sztori, a feszültségkeltés, a ZENE, mind-mind emlékezetesek, és a sorozat a valamikori újranézős kategória.
Hiányozni fog, igen, határozottan. Már keresgélek is pótlék után, mint minden ilyen emlékezetes sori után.
A két utolsó rész csúcs, a régi vágású könyves kommunikációval, a hidegháborúval, tisztelgés a régi hősök iránt. Nem volt csalódás amiatt, hogy előhúztak a sublótból egy soha előtte nem említett szuperkémet – a megvalósítás miatt valószínűleg, mert az minden igényt kielégítő volt.
És bármennyire is teli van hibával (mint minden ilyen jellegű sorozat), ez végül is szórakoztatásra készül, nem dokumentum jellegű.
Az utolsó részt mosollyal az arcomon néztem végig, megköszönve már előre is – ezt a sok évados szórakoztatást, amivel 8 évadon – 96 részen (atyaég!) keresztül kötötték le az ember figyelmét. És bár abszolút nem ilyen végkifejlet volt várható, jó volt ez így.
Carrie és Saul, hiányozni fogtok!

Dadix - 2020. 05. 06. 11:47

Winnie, nem lesz írás a 8. évad végéről?

wisteria - 2020. 05. 06. 15:20

Carrie nagy dobásába belegondolt vki, hogy ennek milyen hatásai vannak? Mert nekem eléggé fura volt …Írta azt a leleplező könyvet a CIA-ról. Erre Snowden jutott eszembe, aki gyakorlatilag hazaárulónak lett bélyegezve. Nyilván Carrie is így járt. Ez mégis milyen hatással van a lányára nézve, a nővérére, annak egész családjára? Milyen “kedves” hogy a könyve elején egyáltalán megemlékezett a lányáról! Gromov mellett kémkedni, ez meg egyenesen vicc kategória. Az orosz kém “kimenekítése” meg akkora ostobaság, hogy a fejemet fogtam. : Nekem csalódás volt a befejezés, de hiába gondolkodom, nem tudom mi lett volna megfelelőbb!

kulup - 2020. 05. 06. 21:17

@wisteria : a megfelelő lezárás szerintem az lett volna, ha kinyírják Carrie-t vagy legalábbis börtönbe zárják száz évre.

Lapaj - 2020. 05. 07. 21:29

Közel 10 éven át stabil nívót hozott ez a sorozat, amit igen nagy díjeső is mutat, hogy nem egy gyenge szint…
Ilyet mostanában nem sűrűn tudtak mások csinálni… Még a széthájpolt Trónok harca is kb 5 évadig tartott ki, utána szétesett… Néztem csúcs sorozat listákat, hát nem tudom, sírtam… annyi hulladék szemét van felsorolva, hogy döbbenet… Egyedül a Drót és a Róma ami felér a Homeland-el…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz