login |

Star Wars: The Clone Wars: kezdett a 7. évad – írta Ayrons

2020. 02. 23. 21:45 - Írta: vendegblogger

110 hozzászólás | kategória: animáció, kritika,

Embrace others for their, differences, for that makes you whole.

2012-ben minden megváltozott a Star Wars házatáján, mikor George Lucas eladta a Lucasfilmet és minden hozzá tartozó dolgot a Disney-nek. Sokan a nemlétező fénykardjukba dőltek, míg mások pozitívan tekintettek az egészre, hiszen a Pixar és a Marvel is Disney-tulajdon, és azok is sikeresek. Ám azt mindenki sejtette, hogy változások jönnek. Csak az volt a kérdés, hogy milyenek.

A The Clone Wars animációs sorozat volt a legrosszabb helyzetben az összes produktum közül, amelyek futottak akkor, ugyanis a széria a Cartoon Networkön ment, amely Warner tulajdonában állt. A felvásárlással pedig ez a tény nagyon kényes lett. Egyrészt a Disneynek is volt saját gyerekcsatornája, másrészt a tévés jogi dolgok miatt nem lehetett csak úgy átvinni a sorozatot egy másik csatornára. Így hát a sorozat felett a Halálcsillag baljós árnya lebegett.

A rajongók persze reménykedtek, hogy valami csoda folytán megmenekül a széria, mivel az évek alatt egy minőségi animációs sorozattá nőtte ki magát a The Clone Wars. Emellett a népszerűsége és nézettsége töretlen volt, sőt még Emmy-díjat is kapott a széria az ötödik évadra. A készítőknek pedig 2012-ben, mikor az S5 éppen futott, még három további évadra volt anyaguk, arról nem is beszélve, hogy egy spin-offot is terveztek.

Ám ezekből végül semmi se lett. A tovább mögött folytatom, ės persze az évadnyitóra is rátérek.

2013-ban a Halálcsillag sugara lecsapott a szériára, mikor is a Lucasfilms bejelentette, hogy a széria nem folytatódik tovább és az ötödik évad volt az utolsó. A kasza elsődleges oka a tévés jogi akadályok voltak. A készítőket a Disney közben átvezénylete egy új projekthez, amely a Rebels névre hallgatott. A nézők pedig nagyon szomorúak voltak (köztük én is), mivel rengeteg sztori félbehagyott és lezáratlan maradt. És esély se látszott arra, hogy valamikor is folytatódni fog.

A Lucasfilm-nél eközben pedig a mozis folytatás trilógia, és az eredeti trilógia bővítése és építése volt terítéken, így az előzmények kora fokozatosan háttérbe szorult. Ám Dave Filoni és csapata nem szerették volna cserbenhagyni a sorozat rajongóit.  A kasza őket is váratlanul érte, eleve 8 évaddal számoltak, és a maradék három szezonhoz félig már megírták a sztorikat. Sőt a hatodik évad első fele animációs szempontból is kész volt.

Végül azt el tudták érni, hogy annak az első fele bemutatásra kerüljön The Lost Missions címen, majd megalapították The Clone Wars Legacy nevezetű, több médián átívelő projektet, és próbálták visszaadni, amit a tévé képernyőjén jogi akadályok miatt már nem tudtak. Így képregények és könyvek formájában a sorozat folytatódott. A későbbiekben pedig a Lázadók-sorozatba pár szereplőt átmentetek.

Ám ahogy teltek az évek úgy erősödtek azon hangok, amelyeknek a Star Wars egyet jelentett az előzmények korával, számukra Ashoka-Anakin-Kenobi és a klónok voltak azok, amit másoknak Han-Leia-Luke triója. Ők is nosztalgiázni akartak, ahogy más rajongók. Véleményüknek pedig egyre erősebben adtak hangot. A Disney pedig kezdett egyre jobban figyelni ezekre a hangok. Így úgy gondoltak összekötik a dolgokat.

2018-ban a San Diego-i Comic Conon Dave Filoni örömmel jelentette be, hogy 2020-ban Ashoka Tano, Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi és Rex egy utolsó kalandra indulnak, mivel érkezni fog a széria hetedik évadja a Disney+-ra, amely méltó módon lezárhatja az egész sorozatot. Ezzel pedig két legyet ütöttek egycsapásra, egyrészt a Disney+-ra jön egy erős tartalom, másrészt a rajongók igényeit is kitudják elégíteni. Így hát hamvaiból támadt fel a Clone Wars.

Ezt a rövidke bevezetést azért is tartottam fontosnak, mert muszáj látni azt, hogy miért olyan nagydolog ez az utolsó évad. Miért van körülötte akkora hype. Na de lássuk az évad első részét.

Réges régen egy messzi-messzi galaxisban….

A hetedik évad összesen 12 részből fog állni, az említett részek három, egyenként négyrészes blokkokra lesznek osztva. Ebből az első blokk a The Bad Batch sztorit dolgozza fel. Érdekessége ennek a sztorinak az, hogy a készítők pár éve már közzétették az interneten, csak akkor ugye félkész állapotban voltak az epizódok. Szóval, aki látta már anno a részeket az nagy meglepetésekre ne számítson a történetet illetően. Ettől függetlenül nekik is ajánlom az epizódot.

A sztori nagyvonalakban: a köztársasági erők eléggé nagy bajban vannak, mivel sorra vesztik el a csatáikat a Szeparatistákkal szemben. Rexék szerencsére rájönnek ennek az okára. Valamilyen technológiának köszönhetően a Szeparatisták valahogy képesek előre látni a klón seregek minden mozgását. Így hát adva van a feladat a jófiúknak, likvidálni kell ezt a technológiát. Ám ehhez be kell nyomulni az ellenséges vonalok mögé, amely közel se egyszerű dolog.

Itt jön a képbe a 99-es klónkommandó osztag, akiknek a győzedelmi statisztikájuk 100%. A látszólag lehetetlen feladatokat is képesek elvégezni. Így hát Rexék a klónkommandóval kiegészülve neki vágnak a feladat elvégzésének, amelynek a végén egy meglepő információra bukkannak.

Anakinék alig szerepelnek a részben, ha netalán valaki arra számítana, hogy ők lesznek a központban. Helyettük a klónokon van a hangsúly. Ez pedig így van jól, véleményem szerint. Ashoká-ék mellett a sorozat legfontosabb szereplői a klónok voltak, így teljes mértékben megértem a készítők azon döntését, hogy az évad elején rajtuk lesz inkább a hangsúly. Szóval lássuk az epizód főszereplőit.

Rex mindig is kiemelkedett a többi klón közül a személyiségével, és az évek alatt nagyon sokat fejlődött. Míg a széria elején vakon követte a parancsokat és boldogan harcolt, mostanra már megkérdőjelezi az egész háború létjogosultságát és értelmét. Emellett nagyon megviselte a hozzá közelálló klónok elvesztése.

Cody ezzel szemben a jó katona, szó nélkül teljesíti a parancsokat vonalon mozog, ahogy mindig is tette. Nem is nagyon érti meg Rex-et.

Akiken még nagyobb hangsúly van az epizódban, az a 99-es klónkommandó. Nagyon egyedire és ötletesre sikeredtek. Nem csak az egyedi páncéljuk miatt, hanem mert személyiségben és kinézetben is különlegesek. Ahogy meg is jegyezték a részben: nem is néznek ki klónoknak. Ez főképp azért van, mert náluk a mutáció lépett fel a klónozás során, így sokkal önállóbbak és egyedibbek lettek a többi klónnal szemben.

A csapat tagjai: Hunter, aki egy élő térkép és emellett a kommandó parancsnoka, Tech az informatika zseni, Crosshair a mesterlövész, és végezetül Wrecker a tank.

Mindegyik karakter, mind külsőségben, mind pedig személyiségben jól elkülöníthető, ezáltal pedig mind a négyen élő és lélegző személyként működnek, hiába nincs annyi szövegük. Emellett hozzájuk köthető a rész mondanivalója is. Mégpedig attól, hogy valaki különbözik, tőlünk még nem kell kiközösíteni és bántani.  A mai világban ez sokak számra nem magától értetődő, szóval nagyon is fontos és örülök, hogy a rész fő témája ez volt.

Amiról még szeretnék szót ejteni az a látvány. A készítők igazán kitettek magukért, és valami eszméletlenre sikerültek a karakterek, főképp a klónok. De minden más is. Ez az akciókra is igaz. Különösen a kommandó zúzásai lettek nagyon egyediek és látványosak, köszönhetően annak, hogy különböző kameraszögekből mutatták őket miközben harcoltak.

A részhez még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy miközben néztem olyan érzésem volt, mintha egy jóbarátot látnék újra, csak épp közben egyáltalán nem érződik az, hogy már 7 éve nem találkoztunk. Mintha sohasem pihent volna le. Ez pedig nagyon nagy szó szerintem. Dave Filoni és csapata ismételten bebizonyították, hogy a munkájuk minőségi. Ha negatívumot kellene írnom akkor csak annyit, tudnék írni, hogy messze van még a jövő hét.

110 hozzászólás Ne habozz!

Wittgen - 2020. 02. 23. 22:02

Én inkább úgy látom, hogy miután (szinte) minden díznis prbálkozásukról leszedték a rajongók a keresztvizet, visszanyúlt a cég oda, amit még elismertek a rajongók, ez pedig ez az animációs széria. Remélem hagyták dolgozni az eredeti gárdát, mert akkor végre ismét minségis zórakozásunk lehet, még ha csak pár epizód erejéig is.

Jesustomer - 2020. 02. 23. 22:11

Olyan jó lenne ha nem azzal érne véget az évad, hogy
Kenobi és Skywalker mennek megmenteni a kancellárt mert akkor még lehetne reménykedni több évadban :D
Basszus ez nagyon jó rész volt, ez a Star Wars, nem az új trilógia!

Plastchu - 2020. 02. 23. 22:30

Bízzunk benne, hogy lesz még több évad és nem ez lesz az utolsó.

_VV - 2020. 02. 23. 22:58

Biztos nem úgy ér véget ahogy a 3. kezdődik, a trailerben volt pár jelenet a 3. részből illetve nagyon jó eséllyel lesznek új Order 66 jelenetek.

Llew - 2020. 02. 23. 23:58

Mindig jó volt, amikor a korábbi évadokban is a klónokra koncentráltak, csak a arányaiban kevés részben tették.
Ez a rész hozta a szokásosat, amiben régen is jó volt, viszont ez az új szuperosztag nem tetszett.
Ha már korábban, igaz csak cameoként, szerepelt a Delta Squad, meg Gregor személyében egy másik klón kommandós is, akkor lehettek volna ők a szereplők, hisz tagadhatatlanul róluk vannak mintázva ezek az új, szupermutáns figurák a vezért, teches, sniper, lökött pusztító felosztással.

Python - 2020. 02. 24. 00:03

Tetszik, persze egyértelmű, hogy a 4-4 epizódos Ahsoka’s Walkabout és a The Siege of Mandalore arcs a legvárósabbak. De jó, hogy Rex -el és a 99 -es Rossz fiúkkal kezdték. ;)

Python - 2020. 02. 24. 00:09

Mondjuk aki nézelődni akar előre magyar felirattal, az látnifogja, hogy a The Bad Batch arcs -on sokat nem változtattak.
https://www.youtube.com/channel/UCBd_BgIiG59MyRGbnDYNRiQ/videos

Mondjuk a kiadásra már soha nem kerülő, de kidolgozott 52 epizódnyi anyag az hivatalosan is a SW Kánon része. Az Ahsoka’s Walkabout és a The Siege of Mandalore arcs -hoz biztos, hogy mélyebben hozzányúltak történetileg is, a kapott 12 epizódnyi lezárásra szánt időkeret miatt.

gafz - 2020. 02. 24. 06:37

Minden nagyon szép, minden nagyon jó szóval megkapjuk 7. évadként a 6. évad már évek óta fékész maradékát. Költséghatékony megoldás. Igaz, sokkal jobb, mintha feledésbe merült volna.

Ayrons - 2020. 02. 24. 07:54

Ez az évad nem a hatodik fele. Kvázi a maradék három évadból egy-egy sztori.
Sztori meg vélhetőleg a Sithek bosszúja végével ér végett. A Birodalom létrejön és Vader is.

parkanyi - 2020. 02. 24. 09:05

Hozta az elvárt szintet, kicsit frissített grafikával. Ezen a színvonalon bármennyi évad jöhetne belőle még a jövőben.

rebeldan - 2020. 02. 24. 09:54

@jesustomer
Nem fog úgy véget érni márpedig azért mert Padmé ebben az évadban már rendesen terhes és látszik is rajta. Anakin pedig a kancellár megmentéséről visszaérkezve tudta meg a hírt. Szóval az egész évad a sithek bosszúja története alatt játszódik. A vége a 66 os parancs lesz.

motch - 2020. 02. 24. 13:56

Engem nagyon nem izgat mi lesz a vége, mert azt úgyis tudjuk mi lesz, csak legyen benne ahogy Rexék kiveszik a fejükből a chipet és Ashoka-val megrendezik a halálukat. Csak ennyit kérek.

Python - 2020. 02. 24. 17:39

@motch: Nagy valószínűséggel benne lesz a trailerek alapján a kívánságod a Mandalore ostroma arcs -ban.

Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy Dave Filoni Gandalfot és Ashoka Tanot ábrázoló tavaly év végi twittje az arra utalt, hogy most láthatjuk a karaktert utoljára “feltámadvaÍ”, vagy esetleg később folytathatja a Lázadókat is?! Mert potenciál az lenne benne, ha már a Klónok Háborúját csak egy évadnyi végjátékra engedte visszatérni a Disney…! :P Pedig jobban jártak volna, ha még 2-3 teljes évadot engedtek volna ennek a történetnek, hisz az eredeti trilógia óta, ez volt a legjobb SW alkotás, még ha animációs is. ;) :)

Ayrons - 2020. 02. 28. 20:51

Azt tudtam ,hogy Kenobi sejti a viszonyt de hogy ennyire képbe legyen az új volt számomra. Meg Rex is ,hogy falazik Anakinnak.

Mogorva - 2020. 03. 01. 20:55

Boldog vagyok, mert vegre ujra minosegi sztorikat es animaciot kapunk.

Ugyanakkor rettenetesen szomoru, mert ezzel az utolso rovidke evaddal veget er a tortenet. Jo lett volna a teljes 8 (vagy meg tobb) evadot latni teljes pompajaban, de egy utolso evad a szalakat elvarrni tobb, mint a semmi.
A Bad Batch es a Madalore tortenet lesz 2 a 3-bol, aminek nem jartam utana, hogy mi a harmadik tortenet fo temaja – legalabb meglepetes lesz. Nem bannam a Ventress-sztorit, de mivel az kapott egy konyvet… ki tudja.

Legalabb a sorozat kap egy melto lezarast. Ugyanitt halvany remenykedes, hogy a minoseg visszater a TCW szintjere a kovetkezo animacios sorozattal. Mind grafikaban, mind tortenetben.

May the force be with us.

Python - 2020. 03. 01. 22:36

Mogorva: A második 4 epizódos etap az a Ahsoka’s Walkabout arcs lesz, a befejező 4 epizód pedig a The Siege of Mandalore arcs. Ventress nem lesz, ami könyvben v. képregényben jelenik meg, az sajnos nem kerül ki mozgóképre…!
Szóval az utolsó 8 epizódban bőven fogunk kapni Ahsoka Tano történeteket! ;) :)

Platschu - 2020. 03. 02. 11:33

Bízzunk benne, hogy meggondolják magukat és kapunk még további évadokat. Az SW:CW egy egész kimagasló minőséget képvisel, a rajongók is imádják, tehát ezt kellene folytatni a Disney+ helyében. 20-22 új rész lefedné az év majdnem felét heti egy rész premierrel számolva.

Python - 2020. 03. 02. 13:04

@Platschu: Jó lenne, de ezt lezárják sajnos véglegesen. Max. a Lázadók folytatódhat, vagy abból továbbvisznek egy spinoff féleséget Ahsoka Tano + Sabine Wren kalandjairól, ahogy Ezra keresésére indulnak a Lázadók végén.

Isaac - 2020. 03. 10. 11:13

Tömören fogalmazva,ebben a minőségben én ezt nézném a végtelenségig … és tovább ;)

Anak - 2020. 03. 11. 21:31

Örülök, hogy kapunk újra részeket, de szerintem ez a sorozat ennyi volt és nem kell belőle több.
Kár hogy pár karakter történetének lezárását nem kapjuk meg, de egyszerűen nem kell több belőle, legalábbis ebben az érában már nem.
Gondoljatok csak bele A klónok támadása és A Sith-ek bosszúja között kb. 3 év telik el időben és van már kb 8 évadnyi történésünk sztoriban. Ok, hogy nem kell ezeknek is konkrétan 1 egész évet elmesélniük, de könyörgöm, hagyjunk már időt szegény Anakinnak és Padménak kicsit huncutkodni is.
Engem már jobban érdekelne Ezra, Sabine és Ahsoka A Jedi visszatér utáni kalandozásainak elbeszélése.

Enzo - 2020. 03. 22. 01:05

Na elkezdtem az évadot, miután sikerült átismételni 6 év távlatából, hogy mi történt eddig :D

7×01
Szép gesztus, hogy “Clone force 99”-nak nevezik ezt a “speciális egységet” :) Jól elkülöníthető személyiségekből áll ez a Bad Batch csapat, vidám arcok. Mondjuk azért ott néztem kicsit, amikor Wrecker felemelte az űrhajót, az talán már enyhe túlzás :D
Azt meg nem láttam jönni, hogy Echo tényleg él :O

7×02
A droidok elleni harcjelenetek amúgy elég unalmasak, mert konkrétan 0 ellenállást tanúsítanak. Rosszabbul céloznak, mint egy átlagos rohamosztagos, és pálcikaként törnek ketté.

7×03
Kicsit olyan volt ez az őshonos állatokon való repülés, mint a Gyűrűk urában, mikor jöttek a sasok Frodóékért, nem? :D Echo meg az egyik pillanatban “too weak to walk”, a másikban meg lazán egyensúlyoz azon a csövön a tátongó mélység felett…

7×04
Meg tudott lepni a sorozat, tényleg azt hittem az lesz, hogy Echo ellenük fordul, de ehelyett bombafenyegetettség jelentette az izgalmat a részben. Crosshair meg milyen pattogós lövedéksorozatot tolt már a falakra mértani pontossággal elhelyezett nemtommik segítségével? :D Az kérem kombó. A szivárványszínű robbanást is elnézzük, mert hát ugye rajzfilm…

Szórakoztató tudott lenni ez az első négy rész még úgy is, hogy a főhősök alig (Obi-Wan) vagy egyáltalán nem (Ahsoka) szerepeltek benne. Lássuk a második kvartettet!

Python - 2020. 03. 23. 13:25

SW CW S07E05: Megjött Ahsoka, és igen, fel lesz vezetve, hogyan fog visszatalálni Anakinékhoz lépésről lépésre a coruscanti alvilágból, ami után jön a végjáték: Mandalore ostroma! Tetszik az évad!
É
s ha igaz a pletyka, hogy Rosario Dawson fogja a The Mandalorian -ban játszani Ahsokát, akkor hú hú hú…! Mert ha ez igaz, akkor valószínűleg a Lázadók erre ráépülve kapni fog egy élőszereplős folytatásféleséget a Mandoval párhuzamosan futva. Jó, most a vágyálmaim beszéltek belőlem, de van benne ráció. ;)

Ayrons - 2020. 03. 24. 09:56

Még most se értem, hogy az eredetileg szereplő férfi karaktert, aki Ashoval romantikus kapcsolatba kerül, miért kellett egy testvérpárra szétszedni. Pluszba is jöhettek volna be.
Kíváncsi vagyok mi fog kikerekedni a közös kalandból, a Pykok érkezni fognak az biztos.

Amúgy Ashoka megjelenítése/animálása brutál lett.

zagloba - 2020. 04. 05. 00:01

Komolyan mondom…ez egy záróévad? Ez eddig egy fillerparádé, semmi más.

Az első négyes blokk jó volt, de semmi különleges.
Ha szigorúan vesszük, nem volt nagy szám (önmagukban, egy 22 részes szezon közepén okésak), ahhoz képest, hogy ez egy záróévad, és minden tele volt azzal, hogy méltó zárást kap a sorozat.
De legalább történt bennük valami.

Ez az Ahsoka-szál viszont egyenesen bűnrossz.
Olyan ez, mint a rendes évadokban Artu és Thripio kalandjai: bárhová szabadon betehető filler. A mai epizódban (7×07) kb. 20 perc arról szólt, hogy megpróbáltak meglógni, majd a végén visszakerültek ugyanoda. Egy jelenet tetszett: mikor kirántotta a fedezékből a két pyke-ot. Ja, és persze a mandaloriak feltűnésével megágyaztak az utolsó négy epizódnak. Ennyi volt az egész.
És úgy en bloc Ahsoka mit csinált eddig a három részben? (Konkrétan semmit.) Pl. ebben az epizódban kétszer elkábították a sokkolóval, aztán bámult kifelé a börtönrácson, hogy mi történik. Mintha nem Jedi lenne…
Ahsoka amúgy sem volt egy érdekes karakter, inkább csak olyan elviselhető. Azért került bele, hogy feldobja az Anakin és Obi-Wan közti dinamikát. Nincs benne semmi mélység, nem érdekes, nem karizmatikus, hanem csak ez a durrbele forrófejű.
Legalábbis ez volt a korábbi évadokban.
Most meg már ez sincs meg benne. Pont olyan, mint a társai, Trace és Rafa. Totál érdektelen.

A 6. évad sokkal jobb volt. (Egy kiváló, jól megírt.) Abban volt minden (klónok, Yoda, Erő, Sith-ek), és lezárásnak is remek volt a végével. Azt kellett volna meghagyni.

Igen, jön az utolsó négyes Maullal, de már tök mindegy, nem tudja megmenteni az évadot, hanem csak kicsit javítani rajta max.
Ez így egy újabb nagy csalódás a Disney-től. Már nem is lepődök meg rajta. És ez tragikus.

Sheev Palpatine - 2020. 04. 11. 17:06

zagloba

Azért mielőtt ész nélkül elkezdjük megint a Disneyt szidni, nem ártana kicsit tájékozódni. Ezek a történetek már jóóóóóóóvaaaaal azelőtt meg voltak írva, hogy a Disney megvette volna a Lucasfilmet. Szóval ha hibáztatni akarsz valakit, akkor légyszíves az George Lucas és Dave Filoni legyen! Köszi.

Az első négyes blokk arra tökéletes volt, hogy visszavezessen minket a klónok háborúja atmoszférájába. Arról szólt, amiről a sorozat címe: A klónokról és a háborúról. Ezen felül tényleg fillernek tűnt, habár ebben nem lennék olyan biztos, hiszen a készítők elmondták, hogy az utolsó történetszálat megismerve megértjük, miért volt fontos az első két történetszál. Szóval megint ott tartunk, hogy elhamarkodottan teszel kijelentéseket :)

Az Ahsoka szál meg semmiféleképpen sem filler, ugyanis a Pyke-os vonal konkrétan az utolsó történetszál egyik legfontosabb elemét építi fel.

Amit meg Ahsokáról írtál, azzal nagyon nem tudok egyetérteni, bár ez ritka vélemény róla. Mára nagy általánosságban Padmé és Leia mellett a legjobb női SW szereplőnek tartják.

A 6. évadban semmi lezárás nincs. Jó évad, de nem lezárás. Ez az évad beletorkolik a Sithek bosszújába egyenesen, illetve azzal párhuzamosan fog játszódni. Itt is lesz minden, ne izgulj (if you know what I mean…)

Python - 2020. 04. 11. 18:08

Az Ahsoka rész tökéletes volt arra hogy bemutassa a karaktert az “alvilágban”, hogy nem találja a helyét, és ugyan visszavágyódik a Jedikhez, de még is tart ettől…! Az érződik a 7. évadon, hogy 12 epizód kevés lett. Igazából itt is 20-22 epizódnak kellett volna lennie, akkor Filoniék jobban ki tudták volna fejteni a történetet és a karakteríveket a már rég megírt és a félig kész epizódok alapján a lezárást. Az első négy részes szekció a “Rossz osztag” félig készből van, kb. 5-10% módosítással, az Ashokás 4 epizód is a félig készből van, de itt már jelentősen át lett dolgozva a koncepció és a történet is az eredeti félkészhez képest! A mindenki által várt Mandalore ostroma pedig csak nagy vonalakban volt meg korábban egy történet vázlatban, ez kvázi teljesen friss fejlesztés és történet lesz. Ebben valószínűleg mindent fogunk kapni, ami SW és CW egyszerre. Persze rajongóként ez édes kevés, de a Disney ennyire adott keretet, és lehetőséget. Figyelembe véve a CW helyzetét ez is nagy szó. Bár csak úgy alakult volna anno, hogy nem kaszálják el, de ez van, ez már így alakult.
A Mandalore ostromában ott lesznek a klónok, Rexel az élen; Bo-Katan és a mandaloriak, Ashoka, Anakin, Obi-Wan, Maul, szóval minden közkedvelt karakter, hatalmas csata, és a 66 -os parancs megúszása egyeseknek. Szorosan kapcsolódik majd Sithek bosszúja közvetlen előzményeihez, és magához a részhez is, hisz a CW végjátékának egy része az adott mozifilmmel párhuzamosan fog játszódni. ;) :)

Ayrons - 2020. 04. 11. 20:10

Ashoka ott van a legjobb női karakterek között az SW univerzumban. Egy nagyon komplett és jól megírt felnövéstörténettel rendelkezik, a széria elején egy idegesítő, cserfes, kicsit szerencsétlen padawan volt, ám fokozatosan egyre komolyabb lány lesz, és végül a történet végére egy igazi érett nővé válik.
Ashoka hatalmas szívvel rendelkezik, és sokkal inkább arra hallgat és az Erőre, mintsem a szabályokra és dogmákra, arról nem beszélve, hogy a kardjai helyett inkább szívvel és az ésszel próbálja megoldani a dolgokat. Ő maga az, aki megtestesíti az igazi Jedi-t, és emiatt sokkal inkább Jedi, mint a Tanács tagjai.

Arról nem beszélve, hogy a rajongók 99% imádja a karaktert.

Az első blokk ahogy fentebb írták és én is írtam egy bevezető etap volt, hogy x év után a nézőket visszavezesse a sorozathoz.
Ashoka etap nekem felemás lett, voltak jó részek Pykos részek tetszettek főképp a vége. De például az eleje és Trace karaktere nagyon idegegesítő volt.

A Disneyre fogni meg komolytalan.

Sheev Palpatine - 2020. 04. 11. 22:07

“A Disneyre fogni meg komolytalan.”

A kedvencem az, amikor valakinek nem tetszik valami, akkor mindig előjön a “sz*rf*sdizni”, de ha meg valami tetszik neki, akkor meg az a reakció, hogy “ebbe a dizninek biztos nem volt semmi beleszólása” :D

Ayrons - 2020. 04. 12. 08:43

Vagy mélyen hallgatnak arról, hogy ez is Disney. Kedvencem mikor:az egész Disney éra szar mindenben. Majd mondasz pár olyan címet ami nem az és hirtelen eltűnnek.

Python - 2020. 04. 14. 13:17

“Ashley Eckstein szerint A klónok háborúja lezárása, azaz a Siege of Mandalore történet elengedhetetlen eleme lesz a Skywalker szagának. A színésznő úgy nyilatkozott, hogy az ostrom nem csak sorozat fináléja lesz, de valamilyen formában kapcsolódik majd az eredeti trilógiához, A Mandalori -hoz, a Rebels -hez, sőt még az új trilógiához is, így a megtekintését az összes olyan rajongónak javasolná, akik mindent meg akarnak érteni abból, ami a Skywalker szagában történik.”
https://comicbook.com/starwars/2020/04/10/star-wars-clone-wars-7-siege-mandalore-skywalker-saga-connections-explained-ashley-eckstein/

Sheev Palpatine - 2020. 04. 17. 12:17

9. rész: Óriási! Ez az epizód tele volt easter egg-ekkel és érzelmekkel, minden perce arany volt! Az egész sorozat egyik legjobb epizódja.

A rendhagyó kezdés pedig az ódivatú, 1977-es Lucasfilm logóval meg a zenével instant libabőr, nosztalgia a köbön. A Lucasfilm helyében ezt a 4 epizódot összefűztem volna egy filmmé, és moziba küldtem volna. Lehengerlő a látvány.

zolij - 2020. 04. 17. 13:05

7×09: ha ezentúl valaki megkérdi, hogy mitől Star Wars a Star Wars, itt egy rész referenciának.

zolij - 2020. 04. 17. 15:39

btw van egy pár kapcsolat ebben a részben a Rebelshez (Ahsokán túl), hogy csak kettőt említsek: Bo-Katan, Ursa (Wren).

Sheev Palpatine - 2020. 04. 17. 16:21

zolij: Depa Billaba a kicsi Caleb Dume-mal (Kanan Jarrus)
Gar Saxon

Python - 2020. 04. 17. 16:24

Sheev Palpatine: Egyetértek! ;) :) Ez eddig az egyik, ha nem a legjobb CW epizód, de szerintem lesz még itt ebből a szempontból meglepetés a maradék 3 részben!

Azt hiszem, erre vártunk rajongók, mert ez az epizód, és a Siege of Mandalore Arc egésze ízig vérig SW és CW lesz a most látottak alapján!!! :) ;) :)

zolij: Igen, szorosan kapcsolódik a korábbi CW szálakhoz, az SW episode III -hoz, és a Lázadókhoz is.

Mondjuk előre úgy gondoltam, hogy majd a 10 rész környékén kapcsolódunk be az SW episode III -hoz, de már ennek a szűk felétől párhuzamosan fut a történet a 3. mozifilmmel.

Ahsoka pedig olyan jedi harcot mutat be Mandalore -on, hogy…! ;) :)

Beszédes az epizód vége, csak fénykard zümmögés egy darabig, majd zene nélküli stáblista…, és ugyan ilyen libabőr az új vörös színezetű CW nyitány is! :)

Ayrons - 2020. 04. 17. 17:14

Rengeteg easter eggs és kapocs volt ebbe a részbe az egész Star Wars univerzumra.

Kezdve a régi logóval, és a piros stílussal(a fontosabb Clone Wars részek kapták meg ezt a logót régen).
A rész összes zenéje a a filmekből lettek kölcsönözve (Jedi visszatér stb)
Anakin ahogy kiáll a tüzérség elé, az konkrétan Az utolsó Jedi-re volt kikacsintás mikor Luke kiállt az Első Rend elé.
Akkor ott voltak a karakterek: Saxon, Wren, Kanan.
Arthu a Jedi visszatértbe várta a jelzést így.

Ebbe az utolsó etapban az egész SW univerzum lelke és lénye lesz benne. Zseniális rész volt.

Ayrons - 2020. 04. 17. 17:19

Ja igen, a Sithek bosszújára is ott vannak az utalások ahogy kiküldik a frontra a Jedik tábornokokat.
Az meg, hogy Shak-Ti védi Palpatine-t az a régi 2003-as sorozatra volt kikacsintást,ott védte ő a kancellárt.

Anak - 2020. 04. 17. 19:14

Nem feltétlenül csak a régi G.T. sorira akartak utalni Shaak Ti-val, hanem A Sith-ek bosszúja egyik törölt jelenlétére is. Ebben Grievous Anakin és OBI-WAN előtt végez Shaak Ti-val, aki alulmaradt vele szemben miközben a kancellárt védte.
@Phyton
Skywalker szaga?
Ennyi test a test elleni küzdelem után nem lehet kellemes. Bár az arisztokrata Padme biztos megkövetelte tőle az ápolt megjelenést.

Llew - 2020. 04. 17. 20:06

Hát ezért megérte várni és átesni az eddigi nyolc szódával elmegy részen. Benne volt minden, ami – számomra – az új Disneys Star Warsból hiányzott. Pazar búcsú lesz ez.

Ayrons - 2020. 04. 17. 21:35

Anak
Tekintve, hogy azóta az lett a kánon, hogy Anakin szúrja le szerintem a 2003-as sorozatra utaltak.

Anak - 2020. 04. 18. 12:54

@Ayrons
Erről a változtatásról nem tudtam. De furának tartom, hogy egy nem kánon sorozatra utalnának a készítők.
Tudtam, hogy a mandalori részekre érdemes lesz várni, de iszonyat szenvedés volt 4 részen keresztül kínlódni a 2 testvér kalanajkájával. Azt kb. 2 rész alatt le lehetett volna zavarni, teljesen cél nélküli volt az egész.

Sheev Palpatine - 2020. 04. 18. 14:55

@Anak

Rengeteg dolgot emeltek már vissza a Legendsből a kánonba, nem újdonság ez.

Isaac - 2020. 04. 18. 15:38

Gyerek voltam mikor az Új reményt bemutatták,de a 9. résznél megint úgy csillogott a szemem, mint anno tízévesen. Amikor a “verseny végén” Ashoka földet ér és míg megérkeznek az 501-esek addig veri vissza a lövéseket az meg instant libabőr.
Akinek nem ez volt,azt sajnálom…mert ritka ilyet átélni :D

Anak - 2020. 04. 18. 20:24

@Sheev Palpatine:
Egy ideje nem követem, hogy mi kánon és mi nem. Mert követhetetlen. Nálam az vitte be a kegyelemdöfést amikor a KOTOR játékok történéseit hivatalosan kukázták. Na mondom, elmentek ti a jó büdös p’csába! Mostanában meg megint azt regélgetik, hogy Revannak újra előkészítik a terepet. Kész agyrém ezt követni.
Szóval mi lehet még, amiről nem tudok? Anakin hol bökte le Shaak Ti-t?

@Isaac:
Amikor a kommented olvastam, hirtelen a 9. rész említésénél arra gondoltam valamiért – nem is értem miért-, hogy a Szkájvóker korára gondolsz. Szerencsére nem.

Kiváncsi vagyok, hogy beleszövik-e a 3 hátramaradt epizódba valahogy Din Djarin gyerekkorát – valamilyen szinten – és Az Ezer Könnyek Éjszakáját.

Ayrons - 2020. 04. 18. 23:01

Shaak-Ti halálának régen három változata is volt.
1.Grízes elfogja és megöli (ez az ötlet Lucasnak a 2003as animációs sorozatból jött)
2.Anakin a Jedi Templomba leszurja a meditáció közben.
3.Starkiller a játékban megöli.

A hármas már Lucas idején se volt kánon.
Az elsőt bár leforgotta Lucas és a CGI is okés volt, végül Lucas törölte , mert Anakinnal akarta megöletni Shaak-ti-t. A második pontot leforgatták de a CGI nem készült el időre és ezért törölt jelenet lett mint az előző. Így a filmekből kimaradt a halála.
Maga a második törölt jelenet csak 2012ben lett nyilvános amúgy.
Később a Clone Wars hatodik évadában Yoda látja hogy valaki leszurja a jövőbe a meditációt végző Shaak-ti-t, egy kék karddal. Ez utalás volt Anakinra.
De végső érv Anakin mellette, a 2016os SW enciklopédia volt amibe le van írva, hogy Anakin öli meg a templomban.

CrashBoostZoom - 2020. 04. 19. 11:21

@Anak

Pedig nagyon egyszerű. TCW + a régebbi mozifilmek + minden ami a Disney égisze alatt készült kánon. Minden más nem számít. Teljesen érthető döntés volt, hogy sok minden kukázzanak ha valamerre is haladni akarnak. Persze ahogyan fentebb is írták, dolgok (többnyire a jobbak) visszakerültek igaz kicsit átírva/módosítva.

Ütős befejező arc lesz ez. Ja és aki esetleg nem tudná akkor a befejező rész május 4.-én lesz leadva. El ne mulassza senki. :D

Sheev Palpatine - 2020. 04. 19. 18:34

@Anak

Ahogy már előttem is írták, nem bonyolult követni, mi kánon és mi nem. 2014-ben hoztak meg egy döntést, hogy minden ami a döntés előtt jelent meg, mostantól nem kánon, kivéve a(z akkor még) 6 mozifilm és a TCW. Minden ami a döntés után jelent meg hivatalos kézből, az kánon, kivéve a filmregények, amelyeknek kicsit sajátos helyzete van, de most ezzel nem akarom bonyolítani. Ezen mi követhetetlen?

Amúgy egy jó tanács, hogy könnyebben eligazodj: NE OLVASS IGN-t, mafabot, widescreent stb… ha hiteles SW híreket akarsz olvasni. LEfogadom hogy ez a Revan-os dolog valamilyen ilyen kaliberű oldalról jött. Egyébként szó sincs ilyesmiről, hogy neki előkészítenék a terepet.

Hiteles SW hírekért csak és kizárólag a ZIRO.HU-t kövesd, akkor nem fogsz elveszni a sok fake news-ban.

CrashBoostZoom - 2020. 04. 20. 07:59

@Sheev Palpatine

Kathleen Kennedy mondta egy interjúban, hogy valami Old Republic projekt volt akkor készülőben náluk és emiatt kapcsolt mindenki Revan-ra (plusz a KotOR “remake” híre is adta alájuk a lovat). Sanszos, hogy ez kukázva lett és helyette inkább a High Republic dolgok készülnek amiről pedig már elkezdték csepegtetni az infókat.

Sheev Palpatine - 2020. 04. 20. 11:07

@CrashBoostZoom

Kennedy nem mondta, hogy Old Republic-projekten dolgoznának. Az újságíró tette fel neki a kérdést, hogy “a fanok nagyon akarnak egy Old Republic filmet, mi a helyzet ezzel kapcsolatban”, amire azt mondta Kennedy, “dolgozunk valami hasonló dolgon”.

Szerintem nem lett itt kukázva semmi, hanem a “hasonló dologgal” a High Republic-ra utalt (ami Project Luminous-ként akkor már be volt jelentve és már dolgoztak rajta egy ideje)

CrashBoostZoom - 2020. 04. 21. 19:39

@Sheev Palpatine

Valóban így volt, kösz. :) Lényeg az, hogy sokan belelátták Revan-t a kijelentésbe (a cikket címei is elég félrevezetők voltak) de szerintem ők is gondoltak a dologra de aztán jobbnak látták ha mégsem mennek el abba az irányba mert ahány “rajongó” annyi elképzelés a dologról aztán már az első infóknál mindenki verné a mellét, hogy ez miért így és miért úgy nem és inkább csinálnak egy saját era-t a saját elképzelésük szerint. Teljesen érthető, sőt szerintem a legjobb döntés. Akárcsak a rengeteg dolog Legends-be küldése annak idején.

Ayrons - 2020. 04. 22. 10:27

Csak a High Republic érába könyvek és képregények fognak megjelenni, filmek és sorozatok nem :)

Szerintem mindenképpen egy Old Republic Saga kellene, amúgy is az a korszak egy katyvasz lett a Biowarenak köszönhetően szóval rendbe lehetne hozni a dolgokat. Revant is már tönkretették…

CrashBoostZoom - 2020. 04. 22. 11:35

@Ayrons

A gond az, hogy a Old Republic egy piszok nagy era. Bármit is emelnének ki belőle minden emberre akinek az tetszik lenne három másik akinek nem. Én pl. egy Exar Kun trilógiát látnék szívesen, mások Revant, valaki a Nagy Hiperűr Háborút, egy negyedik ember pedig inkább Darth Bane-t. Ebbe piszok nehéz belevágni akárhonnan is nézed.

Továbbá semmi sem gátolja meg őket, hogy később filmet vagy sorozatokat csináljanak a High Republic era-ban ha bejön az embereknek. Én azt érzem rajta, hogy a Project Luminous csak az első lépcső valami felé.

(A Bioware-hez annyit, hogy a SWTOR történései már akkor sem számítottak amikor megjelent, túl sok embert se nagyon érdekelt. Nyugodtan elfeledi bárki.)

Sheev Palpatine - 2020. 04. 24. 11:24

10. rész: Best. Episode. Ever.

Hát volt itt minden kérem szépen :D az egész epizódot belengte a bizonytalanság, a vihar előtti csend érzése (ami a Sithek bosszújából hiányzik). Hangulatilag ez az epizód gyakorlatilag a felvezetése volt a Sithek bosszúja és a klónháborúk betetőzésének, a 66-os parancsnak. Sam Witwer díjat érdemelne az alakításáért, talán most, ebben az epizódban alakította őt eddig a legjobban (mondjuk az írók is remek szövegeket írtak neki). Nagyon szépen utalgatott a rész a Sithek bosszúja párhuzamos eseményeire, könnyen nyomon követhető, hogy éppen mi zajlik párhuzamosan. Ha kijött ez a 4 epizód, nemcsak egymással kellene őket összefűzni, hanem a megfelelő jeleneteket be kellene illeszteni a Sithek bosszújába is a megfelelő helyre :) És akkor lenne egy Sithek bosszúja extended edition-ünk :D

Ja és befigyelt egy Dryden Vos is a Solo-ból :)

Python - 2020. 04. 24. 17:54

TCW S07E10: Hú…!!! :) ;) :)
Na kérem szépen ez az az igazi és vérbeli SW! Milyen fénykard párbajok vannak már Maul és Ahsoka között, mindazon túl ami efölött jellemzi a SW -ot!!!

Sheev Palpatine: Egyetértek, ez bizony Sam Witwer legjobb alakítása. Na de ki lehetett a hajón a pilóta, ami elvitte volna Mault Mandalore -ról?!

Tényleg igaz lesz, hogy szervesen megmagyaráz mindent az Skywalker-sagából a TCW utolsó felvonása, mert itt annyi utalás van az Erőre, az Egyensúlyra a mire a Jedik vártak, és Anakint hitték annak aki ezt elhozza. A szoros kapcsolódás a Sithek bosszújához, Dave Filoniék nagyon odatették magukat a sorozatot lezáró történet megírásakor!!! :)

A sorozattól függetlenül örülök, hogy Filoni vezető szerepet kezd kapni a Lucasfilmnél, mert Ő bizony érti ezt az SW univerzumot. Ez látszik a Mandalorin is, főleg a 2. évad egyenlőre még nem megerősített pletykái alapján. ;) :)

Ayrons - 2020. 04. 24. 18:12

Egy random mando nő vagy Rook aki Saxxon mellett a másik a vezér volt.

Amúgy nagyon jól összefoglalta Maul az egész Sith terv lényegét és a Jedik bukásának az okát.
Amúgy a Solo-ból ott volt a főgonosz is a hologramon.

Python - 2020. 04. 24. 18:21

Ayrons: Rook Kastra tippeltem, de nem volt egyértelmű a hangja alapján számomra.

Dryden Voson meg se lepődtem, hisz nagyon fontos csatlósa a későbbiekben Maulnak.

Szerintem a hátralévő 2 epizódban fogunk még izgalmas és érdekes dolgokat látni. Mostani részben Anakint és a Nagy Sith Tervet erőteljesen felvezették…?!

Anak - 2020. 04. 24. 19:24

A pilótanő aki felvette volna Mault Rook Kast volt, a lila hajú női mandalori vezér. Őt ugye nem fogták el a klónok csak Gar Saxont.
Egyébként a stáblistáról is kiderül, mert úgy van megjelölve, hogy “Gauntlet pilot/Rook Kast”. Őt egyébként Vanessa Marshall szólaltatta meg (a Rebelsben ő volt Hera Syndulla)

Más érdekesség is van a stáblistán, miszerint mind Maul és Ahsoka harci mozgását “mocap” színészek segítségével rögzítették. Maul-t ki más is alakíthatta volna, mint Ray Park.

Klassz rész volt, bár én minden pillanatban a 66-os parancs érvénybe lépését vártam, de az valószínűleg a következő részre marad, itt most nem ez volt a lényeg.

Enzo - 2020. 04. 24. 19:33

Nem volt rossz ez a második négy rész sem, de leginkább az utolsó epizódjának felvezető szerepe mentette meg. Hallom elég jó lett a 7×09, hamarosan eljutok oda is :D

7×05
Trace és Rafa Martez, robotüldözés, coruscanti alvilág…gondoltam, hogy Ahsokának előbb-utóbb használnia kell a képességét, de még nem lett belőle baj.

7×06
Na, kalandozunk itt olyan szálakra meg témákra, amiket a filmekben is érintettünk: Kessel meg fűszercsempészet. Trace egy pöppet túlreagálta a hajója esetleges veszélybe kerülését, csak fogtam a fejem, amikor kidobta a sok fűszert…

7×07
Pozitívumok a részben: megtudtuk, hogy a Martez tesók miért nem szeretik a Jediket ; szép volt a visszautalás Ziro szökésére ; ismerős az egyik random bűnöző, akit kiszabadítottak.
Ami viszont nagyon gagyi volt: a “megmenekülnek-mégse-mégis-mégse” történésekkel végül visszajutottunk tök ugyanoda, ahonnan indult a rész. Ne már. Legalább az őket figyelő titokzatos ismeretlenekkel kellett volna valami cliffhanger…

7×08
– Ügyes volt Ahsoka terve, kvázi a nem létező családjukra való utalással “kacsintott” a tesóknak.
– Nevetségesen néznek ki ezek a “fej-testű” lények, akiktől a fűszert lopták. Nem túl hihető, hogy egy ilyen kelendő és értékes anyaggal ilyen innkompetens bénák foglalkoznak.
– Annak a gyíkszerű felettesnek, akivel Rafa harcolt, fullosan velociraptor hangja volt az egyik harcjelenetben. Csak én vettem észre? :D
– Darth Maul és Mandalore bekötés, Crimson Dawn utalás, alakul a dolog, szép felvezetés az utolsó négy eepizódhoz! A végén aki felfedte magát, ő Bo-Katan Kryze ugye, jól emlékszem?

#hétidézetei:

“-Why don’t you name my bike while you’re at it?
-I did. Trash. Its name is Trash.” :D /Trace, 7×06/

“-Trace, if I die, you get the family business!
-But I don’t want the family business!” :D /Trace, 7×07/

Malachi - 2020. 04. 26. 19:04

sziasztok, segítséget, azaz tanácsot kérek: mindenhol olvasom, mennyire jó lett ez az évad. a vicc az, hogy a Clone Warsból éppen csak az első évadot láttam, aztán elmaradt, hogy egyszer majd pótolom, de ez azóta is várat magára. SW-ban eléggé otthon vagyok vagy 30 éve, mindent láttam, olvastam, hallottam – ezen kívül, hehe. szeretem.

na, a kérdés: elkezdjem ezt a 7. évadot most úgy, hogy nem láttam az előző hatot? nem rontja nagyon az élményt? viszketek, hogy nézném, ha tényleg ennyire jó. köszi!

Python - 2020. 04. 26. 19:13

Malachi: Alapvetően látnod kellene a CW eddigi 6 évadát is, akkor a SW univerzum is jobban érthető, és sok háttértudás kibővül. ;)

A 7. évad első 4 részét gond nélkül letudhatod, de lesznek benne lukak, ha nincs meg az előző 6. évad. Viszont utána már sajnos lesznek bőven hiányosságok a teljes megértéshez, mivel Ahsokán van a fő hangsúly, és vele bőven történtek fontos dolgok a 4-5. évadokban; továbbá Mandaloreról meg Maulról, amely történetívek ismerete sajnos nélkülözhetetlenek a 7. évad utolsó 8 részének jó megértéséhez.
Májustól a HBO GO -n fent lesz az első 5 évad szinkronosan a CW -ból, ugye a 6. évad a Netflixen ment, szóval az felejtős a GO -n. Viszont más forrásból szerintem gond nélkül meg tudod nézni ezeket, ugyan úgy, ahogy a 7. évadot is tervezed.

És ha már SW animáció, akkor bizony a Lázadók 4 évada is olyan, amit látnia kell az embernek, mert az is elégé kibővíti az SW univerzumot pozitív értelemben. ;) És bizony kapcsolódik a CW bizonyos eseményeihez.

Malachi - 2020. 04. 26. 20:11

Köszi! A Rebelst láttam, szerintem remek lett a végére azok után, hogy milyen könnyednek indult. Ja, szóval mondom, full SW mániás vagyok (voltam?), mindent néztem, amit lehetett – pont ez a Clone Wars az első évad után félbemaradt. De igazad van, Darth Maul (a Rebelsben állati jó lezárást kapott szerintem) és Ahsoka megérdemli, hogy teljesen képben legyek a sztorijaikkal. Akkor elkezdem az elejéről az egészet.

Ayrons - 2020. 04. 27. 13:03

A teljes élvezethez ezt a megnézési sorrendet ajánlom :)
https://www.starwars.com/news/star-wars-the-clone-wars-chronological-episodeorder

Sheev Palpatine - 2020. 04. 27. 17:38

Ha esetleg mégse lenne mindenre idő, hogy végignézd, akkor ezek az epizódok javallottak mindenképpen a megtekintésre a 7. évad előtt:

https://swsaga.hu/topic/174-a-the-clone-wars-anim%C3%A1ci%C3%B3s-sorozat/page/675/?tab=comments#comment-439207

Malachi - 2020. 04. 27. 19:44

Hasznos tippek, köszönöm!

Sheev Palpatine - 2020. 05. 01. 12:20

7×11: Az előző kettő jobban tetszett… Ami előtt teljesen értetlenül állok, hogy miért kellett a Rebelsnek ellentmondani? :(

Ayrons - 2020. 05. 01. 12:50

Nagyon kamaradráma lett ez a rész.
Sok helyen időhúzást értettem, a chip dolgot meg szerintem nagyon sután oldották fel Ashokával. Adatok maradtak erről ? Simán el kellett tüntetni ezt.
Az is zavart egy kicsit, hogy nem láttunk látomások alapján többet a parancsból. De legalább kiderült,hogy minden klón megkapja a komlikon át a parancsot nem csak a tisztek.
Windu pedig bemutatta, hogy miért volt halálra ítélve a Rend, nagyon arrogánsak.

Ayrons - 2020. 05. 01. 12:52

éreztem*

Sheev Palpatine - 2020. 05. 01. 13:33

Amikor Ahsokát megtámadták a klónok, az a jelenet azzal az ikonikus zenével hihetetlenül epic volt.

Valamint easter egg-ekből ezúttal se volt hiány:
– Maul a “mobilketrecben” utalás lehet a Maul: Vesztegzár képregényre
– Amikor Maul a folyosón öli a klónokat, nagyon hajaz Vader ominózus jelenetére a Zsivány Egyesből
– “I’m one with the Force, the Force is with me” – szerintem nem kell magyarázni.

Sheev Palpatine - 2020. 05. 01. 13:34

Ja és a mobilketrechez annyit tennék még, hogy akár Hannibal Lectert is bele lehet látni :D

Ayrons - 2020. 05. 01. 14:18

Én se értem a Rebels dolgot, ekkora hibát veteni

Johny - 2020. 05. 01. 14:26

Nekem nem volt bajom a résszel, bár igaz hogy volt benne időhúzás.
Az elején a zene nagyon illett ehhez a feszült hangulatú várakozáshoz, hogy na mikor fog bekövetkezni a 66-os parancs.
A Rebels-t csak nagy vonalakban követtem, szabad tudni mi az ellentmondás? Nekem nem esett le.

Perseus - 2020. 05. 01. 15:08

Johny:

Sztem arról beszélnek, hogy Rex is megkapta a 66-os parancsot még az inhi csip kivétele előtt. A rebelsben mintha valami olyat mondott volna, hogy ő soha nem árulta el ashokat. Bár ennek nem mondott ellent a clone wars.

Sheev Palpatine - 2020. 05. 01. 15:19

“Én se értem a Rebels dolgot, ekkora hibát veteni”

Nem mondanám hibának, szerintem tudatos volt. A 9. epizódban az Ahsoka könyvnek mondtak ellent például teljesen tudatosan: az könyv szerint Ahsokának Mandalore ostroma idején is zöld fénykardjai voltak, erre az epizódban retconolták őket kékre, hogy Ahsoka és Anakin kapcsolatát jobban kifejezzék. Anakin részéről ez ugyanis kifejezi a lány iránti törődését, ugyanakkor Anakin egóját is (a saját színére változtatta a kardot), amelyet a lány olyan jól ismer. Valamint az utolsó párbeszédüket és megváltoztatták a könyvbélihez képest. Ezek mind tudatos döntések voltak, szerintem a jelenlegivel ez a helyzet: Filoni egy jobbnak gondolt verzió kedvéért kicsit meghajlítgatta a kánont. Nekem amúgy jobban tetszik ez a verzió, ami ebben a részben volt, engem inkább a hozzáállás zavar. Az egységes kánonrendszert azért hozták létre 2014-ben, hogy ne fordulhasson elő ilyesmi. Erre most ott tartunk, hogy a Story Group megenged apróbb változtatásokat Filoninak. Ez a hozzáállás oda is vezethet, főleg ha Filoni nagyobb szerepet kap a franchise jövőjében, hogy nagyobb változtatásokat is meg fognak ki engedni később, aztán majd jönnek az újabb írók, akik meg majd mondják a Story Groupnak, hogy “Filoninak is megengedtétek, engedjétek már meg nekem is”. És akkor teljes lesz a káosz.

Remélem ez most egyszeri alkalom volt ezzel a történetszállal. Azzal tudom védeni, hogy amikor az Ahsoka könyv és Rebels elkészültek, akkor még Filoni sem tudhatta, hogy ezeket a dolgokat elmesélheti egyszer, és még nem állt neki fejben össze az egész.

@Johny: íme a jelenet a Rebelsből, amit a végén Rex mond, azzal van némi ellentmondás:

https://www.youtube.com/watch?v=XAJhDvC0eW0

Johny - 2020. 05. 01. 16:31

@Sheev Palpatine: köszönöm :) így már értem.

Az Ahsoka könyvet olvastam és rémlett, hogy ez nem így volt megírva … Bár érthető, hogy Filoniék a saját elképzelésüket vitték vászonra, de ez tényleg hozhat majd kavarodást a jövőben, ha a kánonba utólag belepiszkálhatnak.

Mindenesetre már nagyon várom a hétfőt, ha jók az értesüléseim, az utolsó részt akkor adják ki.

Python - 2020. 05. 01. 17:13

Johny: Igen hétfőn, a Star Wars napon jön ki a CW befejező epizódja és a Skywalker kora a Disney+ -ra.

Nekem tetszett ez a rész is, olyan sötét hangulatú volt, főleg a zene miatt! A darkos és rosszat sejtető zenéjét azt valami nagyon, de nagyon eltalálták! Ezért nagy köszönet Kevin Kinernek. ;) :) Szerintem az egyik legjobb SW zenét halhattunk ebben az epizódban, és nem csak az animációs széria vonatkozásában.

CH-33P azaz Cheep droid hangja maga Filoni volt. ;) Az erő látomásnál pedig a SW Epizód III. – A Shitek bosszújából hallhattuk az eredeti színészek hangját, úgymint Hayden Christensent és Samuel L. Jacksont is. Továbbá Matt Lantert is hallhattuk, aki a CW -ben a hangja Anakin Skywalkernek.

zolij - 2020. 05. 01. 17:44

Sheev Palpatine: igazából nem feltétlen van ellentmondás. Ugyebár a részben küzdött a chip ellen, nem engedte a két klónnak hogy ők lőjjék le Ahsokát, illetve tippet is adott neki hogy hol érdemes keresnie a lehetséges megoldást. Valamint a Rebelsben nem mondja, hogy az Order 66 előttt távolították volna el a chipet.

Python - 2020. 05. 01. 18:09

Azért Filoniék kvázi mindenre is odafigyeltek. ;)

Clone Wars & Revenge of the Sith
https://www.youtube.com/watch?v=eIUWv02ABE8

Anak - 2020. 05. 01. 19:05

Nekem ebben a részben a legjobban a balsejtelmes zene tetszett, fantasztikusan megadta az alaphangulatot. De ez az egész story-arc-ra igaz, Kevin Kiner ismét kitett magáért. Sajnos elfelejtettem korábban leírni, de a 2 résszel ezelőtti inváziós résznél, mialatt Ahsoka lejut a hajókról a városba fantasztikus muzsika szól, az eredeti Erő téma és a lány témája iszonyatos dinamizmussal van egybegyúrva.
A másik, ami nagyon tetszett az A Sith-ek bosszújából konkrétan átvett jelenetsorok és a filmből vett szinkronhangok.

Az egész epizódnak az ad egy sejtelmes, fura atmoszférát (a zenével együtt), hogy a szereplők még nem tudják milyen sors vár rájuk, de mi nézők pontosan tisztában vagyunk a cselekmény alakulásával. Igaz most egy olyan szemszögből, ami eddig nem volt számunkra sem ismert.

Rex műtétje eléggé sebtiben ment végbe. Kicsit elnagyoltnak tartottam.

Sheev Palpatine - 2020. 05. 01. 19:23

@zolij: Ahogy Rex fogalmaz, az arra utal, hogy előtte lett eltávolítva, és önszántából, valamint azt mondja, nem fordult Ahsoka ellen.

De ha a kivétel időpontjától eltekintünk, akkor is ott marad az, hogy
– nem önszántából távolította el
– és Ahsoka ellen fordult – oké, segített neki, de akkor is ellene fordult (hozzáteszem, ha megtagadta volna a parancsot, az lett volna nagyon gáz…)

A Rebels fényében a legtisztább megoldás az lett volna, hogy még a parancs előtt titokban eltávolíttatja (ami a régi félkész Bad Batch epizódokban még így is volt – ott volt a vágás fején)

SheevPalpatine - 2020. 05. 03. 16:58

Új Zélandon már május 4. van és eléehető a rész. Nem kizárt hogy még ma elérhető lesz valamilyen megosztó oldalon nálunk is. Youtube-bal vigyázzatok mert már egy csomó videót feltettek az utolsó részből

SheevPalpatine - 2020. 05. 03. 21:50

Én láttam. Ilyen egy tökéletes befejezés. Spoilerezni nem fogok.

Kenike - 2020. 05. 04. 09:26

Most daráltam le a végéig. Az utolsó négy rész hosszú évek óta a legnagyobb Star Wars élményem, még sírtam is rajta. Tökéletes befejezés, érdemi kibővítése a történetnek, csodálatos élmény volt.

Ayrons - 2020. 05. 04. 09:47

Ismételten nagyon személyes lett a záró epizód de nem bántam ,hogy nem kaptunk a galaxisból jeleneteket.
Az utolsó jelenet sor pedig az egész SW univerzum legjobban megkomponált jelenete.

CadBane - 2020. 05. 04. 10:32

Eleinte kicsit hiányérzetem volt, hogy csak ennyi az utolsó rész, de kicsit érlelődött, és rájöttem, hogy mennyire szívszorítóan gyönyörű volt a vége.
Az kicsit zavar, hogy az erőhasználók egyre inkább overpowered-ek

Python - 2020. 05. 04. 10:57

Zseniális volt a befejezés!!! :) Ahsokáról is kiderül, hogy azért nem egy “2. osztályú” erőhasználó, igen sokat elsajátított az erőképesség titkaiból Anakintól, és nem csak a fénykard forgatásban.
És a végén mi repül ott a havas táj felett…, nem, nem egy sas volt. ;)
https://starwars.fandom.com/wiki/Morai

Szóval még erre is figyelt Filoni, mert ez így egy tökéletes kapocs a Lázadókhoz és magához az Erőhöz is! ;) :)

SheevPalpatine - 2020. 05. 04. 12:27

Semmi overpowered dolog nem volt benne. Amit Maul csinált kb. bárki más hasonló szinten lévő Erőhasználó meg tudná csinálni. Csak szétzúzta a hiperhajtóművet.

Plusz az Erő végre kezd azzá válni, aminek Vader lefestette 1977-ben: “Egy bolygó elpusztítása eltörpül amellett, amire a mindenható Erő képes”. Amíg ez folytatódik, én csak örülök ennek :D persze azért vannak túlzások, amibe nem kéne esni, pl. Starkiller TFU-beli mutatványa, amikor lekapta a Csillagrombolót az égről :D

Anak - 2020. 05. 04. 16:52

Hát én egy picit mást vártam. Kevesebb csihi-puhit, több dialógot és kicsit komplettebb lezárást, picit nagyobb perspektívában (tudom, arra végülis ott van a RotS, de valahogy hiányérzetem maradt).

Anak - 2020. 05. 04. 17:00

Mégvalami.
A Ziro.hu-nak köszönhetően kicsit megismerkedhettem a Son of Dathomir képregény fő történéseivel, ami egészen szükségszerű lett volna az utolsó négyes etaphoz. Hát elég nagy blamának érzem, hogy egy képregényt is kell ismerni ahhoz, hogy teljesebb legyen a mozgókép által nyújtott élmény. Már a story-arc kezdetekor is zavart, hogy Maul megemlíti, Gar Saxonék szabadították ki valahonnan, pedig úgy emlékeztem az ő karakterét eléggé legyőzve hagytuk hátra Sidious által és ez a szabadítós történetszál eléggé kimaradt, pedig eredetileg része lett volna a sorozatnak.
Szóval sajnálom, hogy pöppet ilyen félkész lett; és bizonyos történetmorzsákat máshonnan kell felcsipegetni.

zolij - 2020. 05. 04. 17:20

Zseniális volt ez az utolsó epizód, különösen az utolsó jelenet. És még Rex rangja is a helyére került.

SheevPalpatine - 2020. 05. 04. 17:20

Anak: A Son of Dathomir egy 4 részes TCW sztori lett volna, ami nem készülhetett el, így képregény formájában jelent meg. Olyan mintha a sorozat része lenne, szóval felesleges lett volna még egyszer szánkba rágni ebben a 4 részben. Bőven elég volt annyi, hogy megemlítik, hogy Saxonék kiszabadították.

jessm - 2020. 05. 04. 17:25

7×11 egy kicsit kevésbé tetszett, de erős jelenet volt, ahogy Aksoka megérezte a bajt és kiadták a parancsot. Szerintem ennyi ferdítés belefért.

7×12 szerintem tökéletes befejezése volt a Ahsoka történetének. Az utolsó két jelenet nagy jól sikerült.
Talán kapunk még egy-két történet a clonewars-ból későbbiekben, de ha nem akkor is ezért 7. évadot nagyon megérte.

DJackson - 2020. 05. 04. 18:40

Ez zseniális volt! Az elmúlt 15 év legjobb Star Wars élménye! Filoni kezébe a filmeket!
Ha belegondolunk, tulajdon képpen ez már a 3. befejezése volt. Minden eddigi finálé egy mestermű volt és mind jobbak mint az előző! Ezzel viszont már olyan szintre tették a lécet, amit nem hiszem, hogy megugrana a Star Wars egy újabb évtizedig!
Nagyon sajnálom, hogy most már végleg vége.
10/10

SheevPalpatine - 2020. 05. 04. 19:28

“Filoni kezébe a filmeket!”

Amit a Mandaloriban láttunk tőle, azok alapján nem áll készen, hogy élőszereplős filmet rendezzen. Az első epizód az okés volt belőle, de ezenkívül az 5. volt az övé, ami meg az egyik leggyengébb lett sajnos.

Inkább készítsen egy új animációs sorozatot, amelynek legalább ilyen látványa van, mint ennek az utolsó évadnak.

ldbr - 2020. 05. 04. 22:19

nagyon hangulatos volt ez az utolsó két rész és a zene tényleg kiemelkedő lett. nem tudom, hogy szerepelt-e már itt, de az élő részeket Budapesten vették fel hozzá, szóval akár tekinthetjük magyar jelenlétnek is :)

zolij - 2020. 05. 04. 23:52

SheevPalpatine: szerintem senki nem mondta, hogy ő rendezze, ha megnézed nem is rendezett az évadban. Viszont úgy tűnik, hogy tisztában van vele mitől Star Wars a Star Wars és úgy tűnik, hogy a filmeknél ezt mostanság nem igazán sikerül eltalálni.

SheevPalpatine - 2020. 05. 05. 00:02

Zolij: akkor nézz utána jobban, Filoni 2 epizódot is rendezett a Mandalorian 1. évadából. Az elsőt és az ötödiket, és mindkettőn látszik, hogy nem élőszereplős munkákon edződött.

Számomra pedig semennyire nem volt starwarstalanabb az új trilógia. Abrams és RJ is bizonyította, hogy piszkosul értenek a SW-hoz, és azt is, hogy sok kritikus nagyon nem ;)

Egyébként komolyan érdekelne, milyen jogon dönti el valaki, hogy mennyire Star Wars-os valami, és az új trilógia miért nem esik ebbe a kategóriába?

zolij - 2020. 05. 05. 00:31

SheevPalpatine: mivel ez a Clone Wars kibeszélője, így amikor azt mondom, hogy Filoni nem rendezett az évadban, akkor a Clone Warsra gondolok és nem a Mandalorianra :)

Llew - 2020. 05. 05. 13:30

Az előző rész a komorságával, jobban ütött, nagyobb hangulata volt. Itt kicsit soknak éreztem az akciót, de az utolsó pár perc, illetve az utolsó jelenetek igazán szépek lettek, remek befejezés, lezárás volt.
Ugyan Ahsoka és Rex voltak a sorozat főszereplői, de a klón sisakos záróképnek jól mutatta, hogy ez az ő történetük, illetve tragédiájuk, az eszközként kihasznált, eldobott és elfeledett klónok sokaságáé.

Hurvinek - 2020. 05. 05. 17:36

Érdemes volt összekalapálni ezt a hetedik évadot,méltó és kerek lezárása volt egy jó animációs sorozatnak.
Viszont az évad közepe,konkrétan a 5.-8. rész számomra teljesen felesleges időpazarlásnak tűnt. Érdektelen történet szál két olyan mellékszereplővel,akik semmilyen formában sem kapcsolódnak a sztorihoz és személyük,sorsuk egy pillanatig sem tud érdekelni.

zolij - 2020. 05. 05. 19:26

Hurvinek: annak a plotnak az volt a lényege szerintem, hogy Ahsoka kicsit visszakapja a hitét a Jedik eredeti szerepének szükségességét illetően. Persze valószínűleg ezt meg lehetett volna oldani fele ennyi időben is :)

DJackson - 2020. 05. 05. 23:57

SheevPalpatine: Nem rendezőnek szánnám Filionit, hanem inkább Kathleen Kennedy helyére. Ő lehetne a Star Wars Kevin Feige-je.
Amúgy ízlések és pofonok, de nekem pont a Mandalorian 1. és 5. részei hozták legjobban a Star Wars feelinget (bár nem ezek voltak a legjobbak).

Jar Jar Abrahams-re és pláne Rian Johnson-ra nem mondanám, hogy értették miért is működik ez a világ. A TFA-t még elvitte a nosztalgia vonat, de látszott rajta, hogy csak matamatikai pontossággal lemásolták a főbb Star Wars-os motívumokat, feldobták pár trendi dologgal, de közben elfelejtettek neki lelket is adni. Az utolsó két részre pedig lesüllyedt 2 rendező milliárd dolláros pissing contestévé, a nézőkkel a kereszttűzben.

SheevPalpatine - 2020. 05. 06. 08:49

DJackson: Ezzel csak az a baj, hogy Filoni nem producer, de még csak nem is üzletember, hogy pénzügyi és adminisztratív dolgokkal is foglalkozzon, márpedig a Lucasfilm elnöke, Kathleen Kennedy főként ezt csinálja.

Az Abrams-szel Rian Johnsonnal kapcsolatos kijelentéssel meg nem értek egyet. Számomra bizonyítottak, hogy nagyon értik ezt a világot, az ún. “kritikusok” meg pedig megmutatták, hogy lényegében lövésük sincs arról, mi történt az ep1-6-ban vagy nagyon durván félreértelmezik azt. Vagy nagyon jól tudják, de “haters wanna hate”… és bizony sok Star Wars “rajongó” ordítana ma, ha a kettős mérce fájna…

Az utolsó két film sem pissing contest. Én vettem a fáradságot, hogy egymás után megnézzem őket, és lényegében konzisztensek. Legalábbis annyira, mint az eredeti trilógia volt. Lucas ott is rengeteget változtatott a koncepción menet közben, az “én vagyok az apád” is menet közben lett kitalálva, valahogy ott mégsem hallom, hogy “mi az, hogy szembe mennek a korábbi filmekkel?” – a fránya kettős mérce ugyebár, mert az “eredeti trilógia szent és sérthetetlen” (egy frászt… csak túl van értékelve).

Ettől függetlenül a TROS szépen átvesz elemeket a TLJ-ből. Pl. Poe mint vezető, Kylo-Rey kapcsolódás, Rey múltja sem igazán változott sokat, a mondanivalója ugyanaz, és akkor ott van Luke is, akit valamiért szintén odaszólásnak titulálnak, csak azt felejtik el, hogy Luke már a RJ-féle verzióban is visszatért a megszokott önmagához, szóval itt sincsen semmi ellentmondás.

Kicsit mélyebben és érdemes megnézni a dolgokat, és nem csak fújjogni mindenre, ami nem tetszik.

Az teljesen rendben van, ha valakinek nem tetszett a film, mert nem jöttek be a karakterei és a sztori, ez teljesen szubjektív dolog, de az olyan kijelentéseken, hogy “ez a Star Wars megcsúfolása”, “tönkretette a gyerekkorom”, “szembemegy minden korábbival”, “nincs semmi Star Wars-os benne”, csak nevetni tudok és rendkívül komolytalannak tartom őket. A kákán is a csomót keresésről nem is beszélve (lásd Otherworld videó)

winnie - 2020. 05. 06. 09:19

a Feige pozíció abszolút átfogó-kreatív, nem pénzügyi, nem író producer, ld. geoff johns is íróból lett a dc-nél bizonyos dolgok élén lévő exec. producer.

a star warsnál valóban nem jelentene rosszat, ha lenne egy kreatív ember, akin átmennének az ötletek, aki tudna koordinálni, aki lenne az, aki a szűrőt jelentené.

SheevPalpatine - 2020. 05. 06. 09:24

winnie: Ez a Star Wars-nál a Story Group

winnie - 2020. 05. 06. 09:29

egy embernek egy víziója lehet, ezt kell kihasználni, hogy legyen egy darab egyéni hang. ami persze aztán boom or bust, senki nem garantálja a pozitív hozamot. de ahogy más univerzumos filmeket is írószobákkal vagy think tankekkel raknak össze, és nyilván feige-nek is van egy stábja, mindig jó, ha van egy végső szűrő, olyan, akinek beazonosítható a hangja. aki vaskézzel tud kormányozni, ami persze azzal is jár, hogy mint a marvel esetében a rendezők szabadsági fokai, mozgáslehetőségei iszonyatosan lecsökkennek. kicsit diktatórikus a dolog, de a diktatúra az élet sok területén bizonyította hatékonyságát, és az (mozgóképes!) SW terén egyelőre nem látni diktatúrát george lucas háttérbe vonulása óta. és a legtöbb játékidőt mozgóképes projektek terén talán filoni foglalkozott a star warsszal, és neki még meg sem osztott a figyelme, ellenben pár előtérben lévő producerrel, filmessel, íróval. és ezt lehet, hogy érdemes kihasználni.

SheevPalpatine - 2020. 05. 06. 09:38

Filoni ha jól tudom a TV-s részleg “vezetője”, szóval lényegében minden jelenleg készülő sorozatot ő felügyel valamilyen szinte, szóval az túlzás, hogy ne lenne megosztva a figyelme, főleg hogy vagy 4-5 sorozat van tervben/készülőben

Ayrons - 2020. 05. 06. 10:25

Feige a Marvel atyaúristene, jelenleg ő dönt képregényről, sorozatról és filmről is szóval mindenbe is van beleszólása. Erről volt is hír, nem hiába lett kasza minden marvel sorozat egyből.

Ezzel szemben a Lucasfilmsnél ténylegesen megosztottság van, Filoni az animációs részleg embere, Favreau a Mandalori felett van, stb.
A sztori felett pedig a Story Group van, emelltt lett egy Lunar projekt a High Republicnak. Kennedy nem úgy szól bele a dolgokba mint Lucas tette vagy pedig Feige teszi.

Platschu - 2020. 05. 08. 13:38

A Dooku-Ventress történet lehet jobb lett volna az évad közepén.

Kár, hogy ebből már nem kaphatunk többet, mert ilyen stílussal és kidolgozottsággal még évekig nézném.

bebop - 2020. 05. 12. 10:39

Elképesztő, hogy egy alapvetően fiataloknak készült animációs sorozat mennyivel jobban működik minden szinten mint egy mega büdzsével készült, elvileg felnőtteket (?) megcélzó mozis trilógia. Talán a Zsivány Egyesnek volt hasonló mélysége, illetve tudott ilyen jól illeszkedni az eddigi SW világba. Az utolsó évad remekül kiegészítette az amúgy szintén elég gyatra Sithek bosszúját. Kreatív, gyönyörű látványvilág, valóban megírt, saját motivációkkal bíró karakterek, jól megrendezett, kreatív akciójelentek és egy mindent elsöprő, gyönyörű epikus lezárás. Nem hittem volna, hogy ilyen érzelmeket adhat ez a sorozat, nagyon hálás vagyok érte a készítőknek. Emiatt még szembetűnőbb az a lusta, tehetségtelen, ostoba trilógia (+ a Solo film, de egyébként nekem a Mandalorian is sajnos ide tartozik), amit a Disneynek volt pofája lenyomni az emberek torkán. Le a kalappal a Clone Wars előtt, az előzménytrilógiánál is sokkal jobban visszaadja Anakin Skywalker bukásának történetét, ahogy elárulja a Jedi tanácsot, Obi-want, klón bajtársait, Padmét és Ashokát, mindenkit, aki valaha közel állt hozzá. Ahogy megtalálja az Ashokának adott, eldobott fénykardot, Anakin bukása és tragédiája a szemünk előtt teljesedik be.

Enzo - 2020. 05. 12. 13:42

7×09 (pótlás)

Már amikor megláttam, hogy 27 perces rész, éreztem, hogy jó lesz, és hát mivel csúszásban voltam, olvastam is már a véleményeket, hogy a záró epizódnégyes milyen minőségien kezdődik. Hát, valóban jobb, mint az eddigi 2 történetszál, az Ahsoka-festésű klónsisakok és a végén a csapda különösen tetszettek.

#hétidézete:
“I killed Maul once. Best to capture him. He doesn’t seem to stay dead.” :D /Obi-Wan/

7×10 (pótlás)

Na, ez a rész még királyabb volt, főleg mert el lett helyezve időben, hogy mikor zajlik: így tuti nem azzal lesz vége a sorozatnak, hogy Anakin és Obi-Wan mennek megvédeni a kancellárt, hanem már megvolt a Dooku-halál és Kenobi Grievousért megy, tehát az SW III eleje után járunk. Darth Sidious említés is volt, Maul hangja qrvajól el lett találva (csak az arckifejezése ne lenne ilyen aggódó), és két kifejezetten jól kinéző jelenet is volt: Ahsoka megkísértése a trónteremben, illetve a rácsszerkezeten harcolós. Ja és meglepődtem, hogy a végén elkapták Mault, azt hittem, megszökik.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz