login |

Altered Carbon: kezdett a 2. évad

2020. 02. 27. 19:44 - Írta: human

49 hozzászólás | kategória: kritika,

Ezért lehet kapok, de fel nem fogom ez a sorozat mitől lett ennyire hype-os. Tényleg ennyit számít a körítés, a cyberpunk hangulat, és az, hogy a karakterek bármikor lecserélhetik a burkukat, a kinézetüket, éljen az örök élet?

Nyilván a végtelen éveknek is ára van, legyen az az egyre több trauma, vagy a sok közben elvesztett társ, kapcsolódási pont a rendes valósághoz, vagy ahogy itt fogalmaznak, a lélek degradálása. Már csak ezek az egyszerű gondolatok sincsenek ott sok műben, szóval lehet ezzel válaszoltam is a feltett kérdésemre.

A Valós halál első évadjáról errefelé olvashattok. Részemről csak a könyv volt meg és a pilot, amit sajnos untam, pedig amúgy imádom a cyberpunk stílust és kontextusnak idebökném, hogy nekem még a Johnny Mnemonic is tetszik. Szóval nem onnan jövök, hogy “búhú, a könyv”, főleg, hogy a 2. évad alapjait tartalmazót már nem olvastam. Ellenben elvileg be lehet szállni, új ügy, új burok, régi akciók?

A történet főszereplője bizonyos Takeshi Kovacs, aki ha jól veszem ki, akkor a sorozatban az utolsó legképzettebb képzett harcosa a világűrnek, a trans-body életnek, ahol csak a pénz számít a burkod minőségéhez, és még jobban eltaposnak, ha nincs zsozsód (itt is a 2. részben az a “szórakozóhely” nagyon durva ebből a szemszögből belegondolva).

Egy gazdag, nagyon koros ember fogadja fel erővel idén (évtizedekkel az S1 után), akire látszólag a mumus vadászik, aki képes nem csak az aktuális burkot kiiktatni, de a lementett változatot is. Ez egy olyasmi fegyver, ami iszonyat felfordulást hozhat a dolgok menetében. Szóval bár látszólag a mumus (aki amúgy Kovacs régi ismerősének tűnik), és a fegyver van középpontban a kezdés alapján.

Viszont hiába a jó sci-fi alapok és a teljesen korrekt akciók — bár a sok lőfegyvert valahogy közelharccal keverik, néhol viccesen. Komolyan nem értem, minden közvélemény-kutatás azt mutatja, hogy ez emberek ezt tartják izgalmasabbnak, hogy valakire fegyvert fognak, erre annak van ideje ugrani és kirúgni?

Ami a fentieket összeköti, az egy nagyon tipikus nyomozás. Ha nem is a CSI ugrik be, de egy Burn Notice már simán. Odamegyünk, vagy beépülünk, és közben kihúzzuk az infót. Sok arc között ugrálós kamerás beszélgetés, néhol szájbarágósan elmagyarázva a nézőnek, hogy mi is van. A 2×02-ben lévő Konstantinápolyos hasonlatnál már csak pislogtam, hogy ezt mennyire gondolták komolyan.

Ami mindenképp pozitívum szerintem, hogy Joel Kinnaman után ismét remekül castingoltak főszereplőt, mert Anthony Mackie remekül el tudja adni a nézéseivel néhol a dolgot, már amikor nem a döcögő AI segítségével magyarázzák el a nézőnek, hogy mi a helyzet, hanem tényleg a színészre támaszkodnak.

De persze ilyen felütés senkit se tartson vissza, sőt, örömmel olvasnék pozitív kommenteket, de ez nagyon nem lett az én sorozatom a 2. évaddal sem, pedig mint mondom, a cyberpunk zsánert imádom Case és Molly örök, és tudom, hogy nem sok minden érkezik médiaügyileg ami ide sorolható, pont ezért furcsa, hogy nem kapott el az Altered Carbon. Talán mert túl akarják komolykodni, csak nem képesek rá igazán?

49 hozzászólás Ne habozz!

MrMackie - 2020. 02. 27. 20:11

A második szezon eddig sokkal gyengébb.
Mintha pénz sem lett volna annyi, mint az elsőre, kevesebb rész, gyengébb látvány.
Hát ez van.

emese - 2020. 02. 27. 20:20

Valós halál a magyar címe…

Amúgy, az első évadban világépítés volt, ami catchy, és izgalmas karakterek már az első részben, Bancroftól Ortegaig, és persze Kovacs. Ezek mellett volt a cyberpunk hangulat és ezért a mixért néztem. Plusz a felütés, hogy a halál túlélhető, az arcok lecserélhetők, rengeteg csavarra adott volna alkalmat.
Így is lett belőle egy nyomozás, de érdekes csavarokkal és erős társadalomkritikával. A felépített világ és az emberek wtf gondolkodásának szeletről szeletre történő kibontásával, okosan adagolva.

Itt, a második évadnál ezzel szemben az eddig látott első részben semmi ilyesmi, senki iránt nem sikerült felkelteni az érdeklődést, a világ építése egyelőre nem folytatódott, Kovacsot meg sikerült oda ledegradálni, hogy ha egy nevet kimondunk (Quell), akkor ugrik mint a pincsi. Ezzel együtt le fog csúszni, de egyelőre én a 2. évadból csak hibalistát tudok hozni.

Anthony Mackie nekem egy túró rudit sem tudna eladni, tulajdonképpen az ő castingja ellenére nézem. Remélem, hogy lesz ez még jobb is, ráadásul nagyon félek attól, hogy romantic vonalra viszik a dolgot.

Anonymus - 2020. 02. 27. 20:51

“Ellenben elvileg be lehet szállni, új ügy, új burok, régi akciók?”

Ezzel nem értek egyet, már a legelső részben is egy csomó visszautalás volt az első évadra, ami még nekem se ugrott be sokszor, pedig én még láttam is.

winnie - 2020. 02. 27. 21:05

nem láttam még, de a készítő konkrétan mondta, hogy abszolút újnéző kompatibilis, sőt. a visszautalás lehet olyan, mint bármely sorozatban, vagy idővel kialakul a kép, vagy nem bír akkora jelentőséggel, esetleg a recapben helyet kaptak. persze nem nulláról kezdenek, eleinte fura lehet ez-az, de tippre összeáll a kép.

de majd megmondja az, aki így nézi, hogy mennyire érthető.

randombeatpimp - 2020. 02. 27. 21:38

Hát én se tudom felfogni hogy miért lett ennyire hype-os :D Főleg az nem értem, hogy hogy tartják látványosnak. Bántóan gagyi díszletek amit ezzel az élesen világító neon szarsággal próbálnak takarni. Könyvben több mint 10 éve a kedvencem, sokszor álmodoztam róla, hogy sorozat készül belőle, de amikor megláttam…fú egyszerűen borzasztóan néz ki. És igen, a pankrációhoz szokott amcsiknak mindig ezt a műverekedést adják el, nagyon fantáziátlan akciójeleneteket hoznak össze vele. Az én fejemben a látvány az ilyenekből van összegyúrva az Altered Carbonhoz: Blade Runner 2049, Ghost in The Shell, Appleseed, Love, Death & Robots, Elysium.
Nyilván azért erre véges a költségvetés, de akkor meg nem ebben a formátumban kellet volna megcsinálni. Jobban nézett volna ki anime sorozatbam. Amúgy jön ki egy ilyen is, Altered Carbon: Resleeved néven, csak még nincs hozzá mozgóképes promó anyag, csak pár kép. Pedig pár hét múlva itt van :D

Pisti - 2020. 02. 27. 21:42

Hát, mit mondjak, nem fogott meg… Az első évadot imádtam, teljesen hozta a könyv hangulatát, de ez a mostani… Igazából a harmadik könyv lenne (szeretne lenni). Gyenge forgatókönyv, a cselekmény kaotikus, semmi nincs kibontva, elmagyarázva. Megértem valahol, hogy a könyvben túl sok a karakter, helyszín, de miért kell valamit ennyire lebutítani? Ez így csalódás. Nem kicsit, nagyon.

winnie - 2020. 02. 27. 21:44

randombeatpimp: itt maximum “amcsik” készítik, de a netflix globális – több nem amerikai felhasználóval, a fókusz rajtuk van, nem amerikának akarják eladni a sorozatot. (abban pedig biztos vagyok, hogy sokaknak nagyon bejött már legutóbb is a látvány, ez a stílushoz való viszony kérdése inkább. nyilván nagyon sok pénz van benne (és idő), de érthető, hogy nem mindenki kenyere.)

human - 2020. 02. 27. 21:45

resleevedről írtunk, igen.

Zsombi2002 - 2020. 02. 27. 21:46

Annyira vártam s2-t, akkora csalódás lett. Az első részt kínlódva néztem végig. :( remélem beindul.

KK - 2020. 02. 27. 22:10

A 4. Resznel tartok, melo kozben nezem a masodik monitoron.
A konyveket olvastam, tetszettek, ahogy az 1. evad is.
Nekem semmi bajom a foszereplovel, de nagyon hianyzik mellole egy Ortega kaliberu masik. A ket neger no nyomaba se er, teljesen vazlatosak.

Maradok az evad vegeig, de nem teszem le a hajam…

randombeatpimp - 2020. 02. 27. 22:28

Nem vitatom, hogy sokaknak bejött a látvány, csak nem értem, hogy miért. Nekem borzasztóan gagyinak hat.

“ez a stílushoz való viszony kérdése inkább. nyilván nagyon sok pénz van benne (és idő), de érthető, hogy nem mindenki kenyere.”

Ezt nem is értem teljesen. Ezzel azt akarod mondani hogy talán azért nem tetszik nekem mert ez a stílus nem a kenyerem?

Turbo - 2020. 02. 27. 22:37

Nekem az első évad, első fele adta, aztán, mintha a sorozatot ledobták volna egy szakadékba. Óriási gané lett a végére. A 2. évadot, azért elkezdem, aztán meglátjuk mennyire működik.

winnie - 2020. 02. 28. 02:21

randombeatpimp: a látványnak, a megjelenítésnek szerintem elég jellegzetes stílusa van. az látszik, hogy nem azért olyan, amilyen, mert csak ennyire futotta nekik, hanem azért, mert ilyen volt a céljuk. szóval arra célzok, hogy nem “jobb híján” néz ki így, hanem emellett az esztétika mellett tették le a voksot.

Python - 2020. 02. 28. 07:42

Érezhetően kevesebből készült, mint az előző évad 2 éve. Persze kevesebb helyszín és epizód, stb.!
Lassan indul a másodok felvonss, az 5. résznél kezd felpörögni az évad. Viszont az utolsó 3 epizód az bizony száguld, a vége meg WTF! Lehet belőle 3. évados folytatás. Ha nem lenne az évad második fele, akkor 7/10…, de az bizony nálam felhúzta, így 8/10 lett a vége. ;) :)

jani - 2020. 02. 28. 11:55

Az elsőt imádtam, de ez is nagyon bejövős.

Mate4182 - 2020. 02. 28. 13:19

Az elso merfoldekkel jobb volt. Azt hittem mostanra az egeszet bedaralom de csak ket reszt neztem meg, este pedig inkabb folytattam a Good placet…

Nem mondom hogy rossz de olyan modon keverik a masodik es harmadik konyvet uj otletekkel ami teljesen varatlanul ert (az elso evad sokkal de sokkal jobban kovette a konyvet az elso 6 epizodban).
Jo lesz ez csak mashogy kell nekiulnom

Geza Kovacs - 2020. 02. 28. 13:37

Trágya. Bár az 1. évad se tetszett, de elismerem, az viszonylag újszerű volt.

alvering - 2020. 02. 28. 19:38

Most kezdtem, de az feltűnt, hogy a széttört tükörben, amit a kezében tart, abban nem a tükörképe van:)

Laci - 2020. 02. 28. 19:47

Az első évadot nagyon szerettem. A második eleje viszont kicsit megrémített, hogy nem lesz jó, de pár rész után bele rázódott szerintem.
Végig nézve az egész évadot, azt kell mondanom, hogy elégedett vagyok vele, habár az első évadot nem tudja megközelíteni (az nagyon magasra tette a mércét), ez az évad teljesen más volt, a karakterek is teljesen másak voltak, nem is lenne fair összehasonlítani a két évadot.

Számomra ez 10/7,5 és tűkön ülve várom a harmadik évadát :)

bvr - 2020. 02. 28. 20:13

Na ez is megvolt. Hát ha nem lennék kb tétlenségre korlátozva (sérülés, nem vírus :) akkor komoly esély lett volna hogy ezt hamar elkaszálom, bár nem biztos mert (főleg a végével) guilty pleasure-nek nem is volt rossz :))
Én ugye olvastam régen a könyveket, az első évad kb 2/3a tetszett is, utána kezdtek nagyon durván eltérni és ipari módon verni a szappanhabot, na ezt itt aztán turbó fokozatra kapcsolták :) Az meg egészen bravúros hogy azt hittem hogy a 8 rész az feszesebb tempót eredményez majd de még ezt is képtelenek voltak kitölteni cselekménnyel. Valamint sajnos azokkal kell egyetértsek hogy az egésznek a megvalósítása is sokkal gagyibb volt mint az első évad (az egész korrekt volt ebből a szempontból) Ezt az évadot még vártam (reméltem hogy majd tiszta lap és jó lesz), ezek után egy harmadik évadot várni semmiképp nem várok. Ha mégis lesz, akkor is majd csak akkor ha iszonyat jó fogadtatást kap (volt már több sorozat is ami egy félresiklás után magára talált, szóval kizárni nem zárnám ki. De várni nem várom)

bvr - 2020. 02. 28. 20:17

És még egy apróság: arra azért kiváncsi lennék hogy milyen írószobai “kreatív” döntések vezettek oda hogy jelens sorozat szempontjából is akár teljesen marginális esetekben is valamelyik könybvől vegyen hozzá egy-egy nevet úgy hogy totál semmi köze nem is volt. Aki nem olvasta a könyveket azokan tökmindegy, bármilyen nevet kitalálhattak volna. Aki meg olvasta őket, azok számára meg wtf…. Übergagyi :)

Coralyn - 2020. 02. 28. 21:04

Nem olvastam a könyveket még, de nekem az első évad nagyon tetszett, főleg Kinnman miatt. Nagyon jól állt neki Kovacs karaktere. Anthony Mackie sajnos nekem egyáltalán nem a kedvencem, de ezzel még nem is lett volna bajom, azzal már inkább, hogy valahogy az egesz karakter megváltozott a 2. évadra. Persze az 1. évados szerelmét és testvérét elvesztett, kiégett katona nem térhetett vissza teljesen, de töredékét sem láttam annak a karakternek. Az 1. évadban is kacérkodott Kovacs a halállal, de valahogy mégis élni akart egészen a végéig, leginkabb csak maga miatt, míg ebben az évadban mindent és mindenkit alárendelt egy nőnek, belértve sajá magát is.Nem volt szimpatikus és ez miatt számomra Quell karaktere sem. Orteg-át sokkal jobban kedveltem. A nyomozós szál is egészen unalmasra sikeredett másodjára, hiába volt az 1. évados csavar/végkifejlet kissé rosszul felépített, kevésbé jól megindokolt, ennél még az is izgalmasabb volt. Én azért remélem, hogy lesz 3. évad és lezáják Kovacs történetét.

edg - 2020. 02. 28. 23:13

Anno csak az első könyvet olvastam, az tetszett. Az első évad eleje is jó volt, sajna a végére kicsit ellaposodott.
Nos, ez a második évad szimplán csak rossz. 1,5 rész után offoltam.

Ripazha - 2020. 02. 29. 15:07

Huh.
Most tartok az évad felénél kb.
Nem tudom mi történt az írószobában, de kezdjenek magukkal valamit mert ez nem oké.
Az első évad se volt “okosan” megírva, de legalább egyben volt az egész, és baszott badass volt. Erre jött ezaz évad és… Nem tudom. Hiányoztak a világról pofázós narrációk, és legfőképp az intuició… Pedig bőven lehetett volna mit kezdeni vele. De… nem is lenne rossz maga, amik vannak benne, tök jó ötletek és lehetne mit kezdeni velük, de nem így valahogy szétfolyik az egész. A maradék 3 rész remélem mutat valamit, de egyelőre kellemetlenül teljesít eddig.
Na sebaj, hátha a harmadik évad :-D

Timi - 2020. 02. 29. 16:13

Az első évadot sokszor untam, ez sokkal jobban leköt

Netrat - 2020. 02. 29. 16:41

Szóval, ilyen az, amikor — időhiány, slendriánság vagy egyszerű leszaromizmus okán — egy regény-adaptáció tv-sorozat készítői nem olvassák el az eredeti művet, csak valakivel, akinek nem túl nagy a sókincse, elmeséltetik maguknak egy sör mellett. Mert pontosan ez történt az első évaddal, és aki olvasta a könyvet, az tudta, hogy ebből az elkúrásból sehogy se tudnak kijönni a készítők a második, vagy bármely további évadra.
Nem is tudtak. El van ez rontva, de olyan szinten, hogy már nincs visszaút. Hihetetlen, hogy Laeta Kalogridis, akinek az elkúrt első évad szárad a lelkén, bevállalta a második évadot, de hát a pénz nagy úr.
Azon nem csodálkozom, hogy az író, Richard K. Morgan neve nem szerepel a stáblistán, hiszen csak néhány karakter neve és egy-két ötlet utal az eredeti könyvekre. Sajnálom, hogy így alakult, hogy a gyenge első szezon után a második évad ennyire nézhetetlen lett.

Llew - 2020. 02. 29. 20:04

A Based on … elé odatennék egy loosely-t vastaggal kiemelve. Óriási katyvasznak érzem. Bedobálnak neveket, meg helyzeteket a könyvekből, de kb. annyi értelmük van, hogy a regényeket ismerő nézők felhúzzák a szemöldöküket, hogy ez most komoly.

Milka 78 - 2020. 02. 29. 21:07

“Anthony Mackie nekem egy túró rudit sem tudna eladni.”
Na igen nálam is csak a Marvel filmekből a szárnyas mellékszereplő marad. Kinnman mėrföldekkel jobb volt, ütős látvány volt a rózsaszín hátitatyóval.
Az hogy a sztori szét volt hullva az egy dolog de a casting itt teljesen félrement, a szereplők sem jöttek át igazán (Po mondjuk rendben volt) és az egész sekély volt az első évadhoz képest ami számomra mellbevágó élményt nyújtott (2x daráltam le).
Mondjuk így is lement a sori egy szuszra, de közelében nem volt az első évadnak, inkább egynek élményt kategória.

James T Kirk - 2020. 02. 29. 21:17

Valóban, ahogy írták az első évad kicsit alapozás is volt, de valóban érezhető az, hogy visszafogott a második évad. A cyber (punk) technika, hangulat tette azzá a sorozatot ami, ebből is kevesebbet kapunk. A másik, nekem olyan ez a második évad, mintha az első évad lezárása akarna lenne, kerek egészet alkot. Megvan a nő, megértjük a fák értelmét. HOgy lesz ebből a 3adik évad?

Egy dolog nem tiszta, nem is magyarázzák túl azok a ,,vének”, a bolygó egykori lakói akik kihaltak. Azt, hogy hogy néznek ki is csak onnan tudjuk, hogy 1x látjuk (érdekes, hogy ezek a lényeg ilyen szintű technikát építettek (na de ez nem lényeg). Na de hogy pusztították ki teljesen őket az alkotók? Szimplán amolyan petéket vagy miket látunk, amiket szétlőnek, minusz a barlang ahol a peték vannak. Na de hol a többi? vagy a petákkel haltak volna ki? Látunk egy kövületet is kormányzó irodájában ennyi. Nyilván egy scifi nem kell minden szájba rágni, csak egy kicsit hiányosnak éreztem a vének történetét.

emese - 2020. 02. 29. 23:53

Az első évad egy cyberpunk köntösbe bujtatott film noir-sorozat volt. Ez nekem nagyon bejött, kivéve hogy a végét túlhúzták, ott Rei kicsit levitte a szintet.

A második évadnak 4 részébe telt önmagára találni. Úgy az 5. résztől kezd élvezhetővé válni. A két utolsó epizód messze jobb volt mint az első évad lezárása – na ennek köszönhetően fogom bepróbálni a 3. évadot és ezért nem érzem az egészet kidobott időnek.

De azért ennek a második évadnak valahogy nem volt meg a stílusa, az egész zagyva volt, sokáig azt sem tudtuk, merre megy a fő szál. Nem voltak élvezhető karakterek sem, még Ortega partnere is az elsőben több érdeklődést váltott ki belőlem, mint itt bárki. Nem tudtunk meg semmit az emberekről, hogy élnek ezen a bolygón, sem a társadalomról, sem arról, hogy hogyan élik meg a végtelen élet lehetőségét. A preachy Quell-ből kaptunk túl sokat. Az elder-sztori is egy vicc tulajdonképpen.

Ezen még tovább rontott Anthony Mackie castingja. Ő a főhős haverjának való, nem főhősnek és végképp nem antihero-nak, minthogy ő annyira jó fiú.
A japcsi Kovacs a megjelenése első percétől jobban eladta a karaktert mint Mackie. Ezért sajnálom azt, hogy mi van a legutolsó jelentben, én a harmadik évadban nagyon szívesen nézném Kovacs Prime kalandjait, ha már úgysem a könyvet fogják követni, minthogy az elfogyott.

Aztán lehetne még itt vekengeni, hogy Mackie Kovácsa a harcban is bénább volt minden más alteregojánál, a szuper updated sleevje kb semmire nem volt képes, hogy bejött ez a nagyon “macsós és kemény” whiskey-vedelés, de ettől nem lett a karakter catchy csak sablonos.

Még egy: azt nem rónám fel a sorozatnak, hogy messze elszakad a könyvtől. Ez nem a Harry Potter, hogy mindenki olvasta. Ha jól meg volna írva a sztori, nem érdekelne, hogy a könyvhöz képest hogy van.

Adok az egészre egy 6/10-et, a kéz utolsó epizód húzza fel oda.

Zoli - 2020. 03. 02. 21:44

Évad nagyon rendben volt
Mint a ST Picardnál itt is sokat feláldoztak logikából a hangulat miatt de ez nem vett le a cucc értékéből.Csak legyen 3. évad.

Pepipapa - 2020. 03. 03. 11:54

Semmi, de semmi koze nincs a 2. evadnak az elsohoz….Siralmas PC tucatscifi lett a cyberpunkbol…2 dimenzios karakterek (kiveve Poe), Tak lesullyedt 1 szellemi fogyatekos 5 eves gyerek szintjere, de a tobbiek sem jobbak…klise klise hatan, maximalis idopazarlas..

- 2020. 03. 03. 11:57

Egy kedves négy betűs szóval jellemezhető a második évad.

noinipo - 2020. 03. 04. 13:25

itt tényleg túl kell élni a felét, aztán sokat javul a sorozat
rövid összefoglaló:
első négy részben a legendás Kovacs-t epizódonként 1-2 alkalommal lezúzzák, de később némileg magára talál, és helyre rázza a dolgokat
6,5nél nem tudok jobb összpontszámot adni Takashi kűrjére

DenisaW - 2020. 03. 05. 09:47

Épp külföldön voltunk, mikor kijött az évad. Én nem nagyon néztem, csak láttam belőle jeleneteket, de az is bőven elég volt ahhoz, hogy ne is akarjam megnézni.
Tudom, hogy túl kellene lépni azon, hogy egy szárnyas marvel (kisegítő)hőst sikerült megtalálni Kovács szerepére, de annyira béna, annyira messze áll a színésztől Kovács karaktere, hogy nem megy.
Pedig nagyon várós volt a második évad. Talán évek múlva bepróbálom, hátha.

Bakiken - 2020. 03. 05. 16:48

Alapjáraton nekem nincsenek akkora gondjaim ezzel az évaddal. Érezhetően gyengébb mint az elöző bár nekem kifejezetten tetszik a sorozat világa. Nem vagyok nagy kritikus ha tetszik amit látok akkor végig nézem. Viszont Anthony Mackie-nek Kovacs karaktere semmilyen szinten nem fekszik. Egy kicsit sem tudja átadni azt a Kovacsot akit az előző évadban láthattunk. Na ő rohadtul badass volt a kis rózsaszin táskájával. 3 rész még hátra van de valószinüleg várós a 3.évad.

tomex - 2020. 03. 06. 09:31

Az első évad tetszett és vártam ezt is, de másfél rész után kikapcsoltam annyira gagyinak tűnik az egész! Nem köt le egyáltalán, unalmas és sajnos nekem a látványvilág is full gagyinak tűnik. Az első évadnál nem volt ilyen érzésem, de most nagyon. A lényeg az hogy suhant a kasza gyorsan.

Komplikato - 2020. 03. 07. 17:22

Engem ott vesztett el az S2, hogy ugye a harmadik kötetből készűlt (de miért?) viszont a sztori 70-80%-a totál más, ezzel viszont a rengeteg helyszín, mert ugye 70%-a legalább NEM a városban játszódik, az is eltűnt. Nyilván egy neonos, szemvakítós díszlet olcsóbb, mint tucat helyen forgatni vagy sok CGI hátteret betenni? A változtatások teljesen kinyírták az eredeti sztori cyberpunkos részeit, lebutították a nyomozgatós részeket is, meg alapvetően kinyírták a sztori végi csattanót is.

Terga - 2020. 03. 07. 17:53

Nagyon-nagyon gyenge…. Ha jót akarsz magadnak, akkor inkább nézd ujra hatvanhetedszer is a a Killing bármelyik évadát, abban legalább van elképzelés és színészi játék…. ez egy semmi a négyzeten, a köbön, a mittudomén a hányadikon.. Az első évadot végignéztem a főszereplő miatt, az se volt egy matyóhímzés, de ez …….. Mit nézzek ami tényleg jó ? Szerencsére beindult a Better Call, de mire lesz az nézhető ( darálható) állapotban…

winnie - 2020. 03. 07. 18:44

” Szerencsére beindult a Better Call, de mire lesz az nézhető ( darálható) állapotban…”

szerencsére minden héten jön 3 vagy 4 remek sorozat, vagy visszatérő, vagy újonc, teljes évados premier, így nem hiszem, hogy bárkinek gondot jelentene a minőségi kontent találása napi 10-15 órára a hét minden napjára – amíg darálni lehet mondjuk a better call sault. ehhez persze az kell, hogy az ember (akinek nem inge!) ne a hype irányába menjen, ha már altered carbon és better call saul. el kell engedni, ami csak korrekt és jó, és izomból belevágni az ismeretlenbe vagy az ismertbe, mindenki mellett vannak nem nézetlen atom jó cuccok. még mellettem is, aki már 60+ 2020-as újoncnál tart.

Terga - 2020. 03. 07. 20:55

Erős tulzásnak tartom a heti 3-4 remek sorozat megjelenését, mondjuk nálam az aláröhögős komédiák eleve kiesnek, meg többnyire az összes nagyon gagyi komédia (és a legtöbb az). Én magam nagyon vidám figura vagyok, talán azért elég nekem a saját állatságom, nem vágyom mások baromságaira. Most látom, hogy a Homeland utolsó is megindult, ez némileg enyhíti kínjaimat…. Persze tök jó itt lenni, rengeteg nagyon jó folytatásos filmet fedeztem fel itt, amiket nélkületek soha nem találtam volna meg, valszeg…. Kezdve a Dróttal (minden sorozatok anyja, sztem ) , az
Ausztrálok, Babylon Berlin , stb…

winnie - 2020. 03. 08. 07:58

terga: olyat én sem nézek, bár az esélyt megkapják, olykor marad egy-egy. (igaz, az elnevezés nem jó, hiszen technikailag nem aláröhögnek, hanem a helyszíni nézők a nézése közben röhögnek)

a 3-4 átlag, bár szerintem több, mert ha 10-15 heti újonccal számol az ember, akkor azért ennél több a jó cucc. de persze, van, amikor több, van, amikor kevesebb, természetesen, átlag ennyi.

ez a hét nyilván erősebb volt (hat legalább 7/10-es újonc) olyanokkal, mint Dispatches From Elsewhere, McDonald & Dodds, Dave, Devs, Breeders, Noughts + Crosses, plusz az Amazing Stories-t sem írom le, és a 13 újoncból a Spides-ot meg a Stateless-t még nem is láttam.

plusz visszatért a Protector és, ami fontosabb, a Liar és a Better Things.

(A jövő hét gyengébb lesz, csak az On My Block és az Elite új szezonja kötelező, újonc szinte alig lesz (Bloodride))

Persze nyilván mindenkinek más a jó, szóval a fenti csak rám vonatkozik. De nagyon kemény ma sorozatnézőnek lenni, mert így is, hogy jobbra balra kaszálom a sorozatokat, több tucatot nézek párhuzamosan, vagy darálok olykor, ami elképzelhetetlen lett volna pár éve.

bvr - 2020. 03. 08. 10:14

Jaj már :) , ez a “nagyon kemény ma sorozatnézőnek lenni” ez elég drámaian hangzik, pedig ennyi erővel száz-százötven éve (!) (vagy nem tudom mióta van tömeges könyvkiadás, ami exponenciálisan gyorsult) meg nagyon kemény könyvolvasónak lenni :) És az a helyzet hogy mivel a filmek/sorozatok döntő része a forgatókönyvön bukik el, valamint eleve az óriási mennyiségi különbség miatt, sokkal-sokkal több a jó könyv mint a jó sorozat. Még csak messzire se kell menni, mert ennél is pont ez a helyzet, az első kötet egy baromira eltalált dolog, nagyon szuper lett (a sorozatos párja legalább úgy-ahogy egész tisztességesre sikerült, csak persze ebbe is bele kellett nyúlni a készítőknek), a második és a harmadik kötet (néhány ötlettől eltekintve) kevésbé jó de még így is sokkal-sokkal-sokkal jobban megírtak mint ez a második évad.

Amúgy néhány korábbi komment kapcsán még: szerintem Anthony Mackie nem volt rossz casting, pontosabban nem rajta múlt hogy ez az évad csalódást keltő lett. Nem ő nem tudta hozni Kovacs karakterét, hanem ebben az évadban már különösen rosszul lett sajnos megírva…
(és szintén egy korábbi kommentre: sajnos az túl könnyő felmentés lenne a készítőknek hogy “nem olvasták” meg “nem értették”, és nem csak azért mert ez nyilvánvalóan nem így történt, hanem már az első évadban látszott, az eltéréseken, hogy ők ezt totál szándékosan vitték el ebbe a szappanoperás drámázós irányba. Amit persze személyes véleményem szerint nagyon rosszul tettek, ráadásul mivel Netflix, itt különösen nem tudok hogy mennyire és hogyan jelentkezne negatív visszacsatolás (ha egyáltalán)

rolcsi - 2020. 03. 08. 20:23

Befejeztem, nagy nehezen. Borzasztó volt… pedig a második évad elején még reménykedtem, hogy nem fog bezavarni az, hogy a könyves sztorira emlékszem, mert annyira elrugaszkodtak tőle, hogy csak az összevissza kevert nevek emlékeztettek rá, hogy ez még mindig valamelyik (melyik?) Morgan-könyv adaptációja. De sajna ebben is csalódni kellett, új sztorit sem tudtak kerekíteni, illetve csak nagyon gagyit, klisést, ahogy azt már az előttem szólok is megírták.
Újrakezdtem a könyveket. Érdekes módon a majd 20 éves történet még most is ezerszer frissebbnek hat mint a vadiúj sorozat… pedig CP-nél, sci-finél ez már egy tisztes életkornak számít.

Adam - 2020. 03. 09. 11:13

Az elso evad meg nezheto volt.. de ez teljesrn abszurd es bena. Hogy csak egy orbitalis faszsagot emlitsek: az MI-k. Minden ami veluk kapcsolatos tele van logikai bukfencekkel.

bvr - 2020. 03. 09. 20:54

Ha már MI: én szégyelltem magam mélyen a teljes írói gárda helyett amikor rögtön az első részben kiderült hogy nem csak Takeshi Kovacs szenved Nagyon Mély Lelki Bánatban, sőt nem csak “Trepp” (a könyolvasók számára világos az idézőjel) hanem b*szod még az MI karakter is… Győztem pislogni hogy ezzel így együtt tényleg adásba mentek… :D

Snoopyzit30 - 2020. 03. 25. 15:05

Az első évadot szerettem, bár ha jól emlékszem a végével lehet hogy volt bajom. Mindenesetre nagyon pozitívak az emlékeim. Ne feledjük az S01 a legjobb újonc volt a JAws-on anno, szóval sokan szerették.
A 2.évad sajnos nem sikerült jól, pedig én bírom a főszereplő színészt. Sem a történetvezetés, sem az akciók, sem az új karakterek nem voltak jók. Olyan B-kategóriásnak éreztem.

6,5/10

kahlan - 2020. 03. 30. 16:11

Az első évad rajongója vagyok, de ez a 2. évad valami nagyon sz*r volt sajnos. Nagyon hiányoztak az 1.évados karakterek, Mackie borzalmas, abszolút nem emlékeztetett az 1.évados Kovácsra, a színészi játéka egy nulla sajnos. De a sztori is nagyon gyenge, abszolút nem ugyanaz a színvonal. Próbálok úgy gondolni az egyik kedvenc sorozatomra, hogy az 1. évad létezik csak, ez a 2. méltatlan hozzá sajnos. (Habár azzal egyetértek, hogy az 1. évad sem volt tökéletes, a tesós szálat erősen túltolták, de ha az összképet nézem, még így is nagyon ütős volt számomra.) Ha lesz is 3.évad, eléggé szkeptikus vagyok, hogy fel tudják-e támasztani a színvonalat innentől.

Ace - 2020. 04. 02. 14:06

Hát ezt én sem akartam elhinni ,hogy így el lehet rontani. Az első évad nagy kedvenc volt kreatívan használták a cyberpunk elemeket meg a burkolás témát is.
A második évadra írta valaki ,hogy mintha teljessen más csinálta volna és mintha a költségvetést is visszanyesték volna hát totál ugyanezt éreztem én is végig.
Nem néztem utánna de valami változás tuti lehetett showrunner vagy írói szinten a pénzt meg másra költötték vagy nem tudom de nagyon látványos volt a visszaesés. Mintha még a korhatárt is visszább vették volna.
És a végére: ahogy Kinnaman telitalálat volt az első évadra Mackie annyira borzalmas volt a másodikban nem olvastam a könyveket de így is éreztem ,hogy nem ugyan az a Kovács.
Nagyon nagy kár érte remélem sikerül valamit kezdeni a következő évadra mert ez a világ nagyon jó és érdekes kevés a Cyberpunk téma is filmekben vagy sorozatban szóval jöhetne az első évadhoz hasonlóbb.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz