login |

Star Trek: Picard – 1×06: The Impossible Box – írta Ace

2020. 03. 02. 17:50 - Írta: vendegblogger

25 hozzászólás | kategória: kritika,

A múltkori bosszútörténet után folytatódott a Picard-sorozat, és most egy, a szokásosnál hosszabb epizóddal jöttek a készítők.

A tempóval még mindig nem igazán vagyok kibékülve, az epizód elején megint lassabban építgettek dolgokat, de közben nem is nagyon mentek bele mélyebb magyarázatokba. Ami annak, aki látta a The Next Generation-sorozatot jó, mert nem vett el a játékidőből, és persze tisztában volt a helyzet komolyságával, viszont aki új nézőként próbálkozik a sorozattal, annak nagyon felszínesnek tűnhet az egész.

Az epizód végére viszont felpörögtek az események, mondhatni fordulóponthoz érkezett az évad a szálak találkozásával, hogy aztán egy huszárvágással elnyisszantsák a végét. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

A középpontban ismét Picard volt, aki ugye Maddoxtól megtudta, hol található Soji. A La Sirena meg is indult azonnal a Romulán felségterület felé. Felszínre törtek az Admirális régi emlékei és érzelmei a Borgról, de mivel elszántan végig akarja csinálni önkéntes küldetését, ezért szembe kellett néznie félelmeivel.

Szerencsére kapóra jön neki egy régi ismerős, Hugh, aki ugye a Borg helyreállítás vezetője a Leleten, és akinek sok-sok éve segített az Enterprise D fedélzetén megismerni az egyéniség fogalmát, amikor Hugh még a Borg kollektíva része volt. (Ez az a kapcsolat, amibe nem nagyon mentek bele a készítők, ennél éreztem, hogy az új nézőknek esetleg furcsa lehet, de a lényeg talán benne volt.)

Most Picard szorult segítségre, és Hugh nem tétovázott segíteni, nem csak Sojival kapcsolatban, hanem az Admirális Borgtól való félelme leküzdésében is.

Tudom, hogy páran haragszanak, mert a készítők nem mennek bele jobban a főhős múltjába és nem magyaráznak meg mindent: Zzavaró lehet, hogy a rajongók ismerik a régi sorozatokból, de lehetetlen lenne mindent elmesélni töviről hegyire egy ilyen múltú karakternél, és a másik oldalról szintén fanyalogna, ha kihagynák az egykori kapitány ismert múltját, ha sehogy sem kapcsolódnának régi kalandjaihoz. Az biztos, hogy Picard egyik legmélyebb traumájához nyúltak, Locutus-hoz, amivel újra meg újra meg kell küzdenie.

A másik oldalon Narek közben mindent elkövetett, hogy a helyére rakja a hazugság kirakós darabjait Sojinál, majd a végén rároppantsa a valóságot a lányra, ezzel megnyitva az utat az információhoz, ami neki és a nővérének kell. Apropó nővér: még mindig nem tudom eldönteni, hogy Narissa valóban a testvére, vagy talán a Zhat Vash afféle testvériségként működik és ezért a családias megszólítás. Ugyanis közben meg szexuális feszültséget is generálnak a közös jeleneteikben – az biztos, hogy furcsa kettőjük kapcsolata.

Dr. Jurati nem bukott le a múltkori húzása kapcsán, ráadásul talán megpróbálja Rios-t is behálózni, mert ha nem így van, akkor kezd olyan érzésem lenni vele kapcsolatban, hogy nem tudnak vele mit kezdeni az írók.

A másik kallódó szereplő sajnos Raffi lett, komolyan nem értem, minek kellett most még mélyebbre lökni ahelyett, hogy a múltkori eset után végre ráeszmélt volna, hova tartozik. Szerintem bőven elég lett volna neki a kezdeti csalódása a Kapitányában (és a flottában kellő alap lett volna ahhoz, hogy miért is züllött le), hogy majd talpra állhasson, de sajnos inkább tovább taszították az önsajnálatba.

Meg kell említenem a rész végi menekülést mert biztos lesz aki felháborodott, hogy pont ott volt egy ilyen transzporter. Nekem elfogatható volt Hugh magyarázata, hiszen nem véletlenül vannak a Leleten a Romulánok, és tudjuk, hogy a Borg technológia kész aranybánya. Ami nekem szemet szúrt, hogy Elnor mégis hogyan tudott csak úgy áttranszportálni riadó közben a kockára – persze, ha nem teszi, nem mondhatta volna el azt a jó kis utolsó mondatot, szóval…

Még négy epizód van hátra a szezonból, és komolyan, ha több lenne, nem akadékoskodnék a tempóval kapcsolatban, de így még mindig kíváncsi vagyok arra, hogyan fogják nagyjából elvarrni a szálakat úgy, hogy azért működőképes legyen az S1. Ezzel a tempóval még mindig kevésnek érzem a tíz epizódot. Persze ki tudja, talán sikerül ritmust váltaniuk a végére.

Ha összegeznem kellene az 1×06-ot, akkor azt mondanám, hogy a múltkori kitérőhöz képest jobban tetszett, a történet is gördült előre, és ahogy írtam, összefuttattak szálakat is. Ja, és megint a darálva való nézésre erősítettek a rész végi hirtelen vágással.

25 hozzászólás Ne habozz!

Tyberius06 - 2020. 02. 29. 02:13

Én nemtom mi van ezzel a sorozattal. Oké álltam meg közben, de közel sem azért, mert untam volna, bár Agnes és Rios közös jelenete az elején eléggé arckaparós volt. Meglepődtem, amikor láttam, hogy a korábbi 45 perces részek helyett itt most egy 54 perces érkezik és ha mondjuk kiveszem belőle azt a pár elpazarolt percet az álom párra még akkor is elég jó 50 percet kaptunk, ami pörgött rendesen. Legalábbis nekem. Úgy érzem ez a sorozat gyorsabban pörög nekem, mint anno a Discovery.
Minden vonalon mozdultunk előre, és míg a múlt heti részből kimaradt a Artifact és az ott ügyködő romulánok, most ezt bepótolták. Soji aktíválva lett meg elkezdett ráébredni, hogy mi nem, persze Narek “segítette” ebben ahol tudta és végül Narek és tesója megszerezték az infót, amit kerestek. A Picard-Hugh vonal is jó volt, és az is ahogy bemutatta az öregnek ezt a Borg Reclaimation Projectet.
Picard visszatérése a/egy kockára hozta neki a rémálmokat még így 30+ (?) év után is, de ez meg volt magyarázva, mondjuk annyira nem mentek mélyen bele, bár a múltkori Sevennel folytatott beszélgetésénél már utaltak rá. Hugh-val való kapcsolatát sem magyarázták túl, ami mondjuk olyanoknak, akik nem látták a TNG adott részeit, lehet baromi sok kérdőjelet tartogatott.
Azt már most látom, hogy a szökésbe bele fognak kötni sokan, mondván: “persze pont ott volt egy ilyen csillagkapu, amikor kellett…”
Szerintem ez jó volt, gondolom a technológia a legtöbb kockára telepítve lett, vagy ez egy olyan speckó kocka…
Gondolom innen kezdenek felpörögni az események most már a végéig.
Azért volt negatívum is. Agnes-Rios… WTF??? Raffival nem tudnak mit kezdeni… Ott kellett volna hagyni Freecloudban. Értem én, hogy élete értelme volt anno a Flotta, amikor Picarddal együtt lehúzták a Wc-n az betett neki, most meg a gyereke elutasítása visszalökte a padlóra, de ennél érdekesebbnek indult a karakter.
Ami viszont vicces volt. A végén jönnek a romulánok, mint az orkok a Helm-szurdoknál, Elnor marad, mert hát neki védenie kell Picard menekülését a kapun át, ajtó becsukódik, romulánok üvöltöznek, kép elsötétül:

“Please my friends. Choose to live.” – Elnor

(ment is a hét idézetébe)

Python - 2020. 03. 01. 22:40

Az első évad 6. része az bizony nálam 9/10 lett az előző gyengébb epizód után.
Most kezd beröffenni a Picard széria, ebben a részben azért kaptunk bőven ST elemeket, és bizony Borg szálat is. A következő epizód szerintem szorosan kapcsolódik ehhez a részhez, de talán ez így lesz már a hátralévő 4 részben is!?!

Zoli - 2020. 03. 02. 03:38

Minden klappolt .A zene vágás,karakterek.Jó volt nézni
Kicsit a logika oltárán áldoztak a hangulat kedvéért de soha roszabb Trek sorozatot.

Rubber Duck - 2020. 03. 02. 18:15

Szeretnék valamire magyarázatot kapni, ha lehet: ha a romulánok tudták, hogy Soji kicsoda micsoda, akkor mire várnak? Miért kellett eljátszaniuk az álomjelenetet? Miért fontos nekik, hogy Soji is tisztában legyen magával? Ha már megtalálták, miért nem pusztították el azonnal?

clegane - 2020. 03. 02. 18:18

én ebből a soriból csak azt nézem, amit a Red Letteresek összeszenvednek róla, az úgy pont elég is!

CsMisi - 2020. 03. 02. 18:50

clegane hogyha mindent youtube “elemzo” videok alapjan nezel, garantalom neked, hogy nincsen olyan cim amire ne kapnek neked negativ lehordo videot. Jobb ha inkabb te alakitod ki magadnak a velemnyed es nem mas alakitja ki szamodra.

Star Trek Picard: kellemesen megvagyok lepve egyelore ettol a sorozattol, jobb mint amire szamitottam. En szeretem a modern Trek sorozatokat eleve, de a Picardtol feltem, de szerencsere potyara. Nem minden resz eros, de hangulatos az egesz. De lehet, hogy a sorozaton sokat fog segiteni meg majd egy binge watching is :)

Crow - 2020. 03. 02. 20:33

Rubber Duck: Narek mondta a nővérének hogy nem akar végezni vele amíg nem tudják meg hol csinálták/van e több android, erre ment az egész emlékeztetős dolog, el is mondta végül…A tal’shiar ugye nem egy, hanem az összes a.i.-ra vadászik, nyilván mély trauma van a romulánokban az a.i-kal szemben (remélem kiderül majd honnan ered, mert nem rémlik ilyen a régi sorozatokból)

miles - 2020. 03. 02. 20:38

“A másik kallódó szereplő sajnos Raffi lett”
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Bár marginális, de nagyszerű jelenete volt. Az önsajnálat meg az életeseményeit látva teljesen elfogadható, életszagú.

Picard összeomlása a cub-on majdnem tűl lett tolva, de pont emiatt a majdnem miatt lett egészen nagyszerű.

Örülök, hogy vége a Sojit érintő kamurománcnak, ezt a vonalat teljesen szükségtelennek éreztem.

Jurati jelenetével sem volt gond, kell a levezetés. Szerintem ele fog őrülni az eseményekbe. Remélem jól kibontják majd.

Tyberius06 - 2020. 03. 02. 22:37

@Rubber Duck:

Ezt egyébként nagyon sokszor kifejtették az a 2-diktól 5-dik rész végéig, de még a 6-dikban is volt róla bőven szó. 2 megközelítés volt. Dash-t (Soji tesóját az első részből) erőszakkal akarták kikérdezni, hogy árulja el a helyet, ahonnan jött és, hogy vannak e még más androidok is. Erre ő aktíválódott és átment terminatorba a biztonsági protokoljai miatt. Narek többször ezzel állította le a tesóját, hogy ha Sojit erőltetik lehet nála is aktíválódnak azok a védekező protkolok és ő is átmegy terminatorba anélkül, hogy megtudnák, amit akartak tőle. Soji álmaiból (rémálmaiból) kezdett el Narek arra következtetni, hogy ezek valójában emlékek, amik el vannak nyomva.

@Crow:
Erre azt hiszem válaszoltak az első két rész valamelyikében, maguk Picard romulán barátai ott a háznál. Volt vmi problémájuk az A.I-vel még a múltba és ez okozott szakadást köztük, ami vezetett a vulkáni exóduszhoz (ugye ők egy faj, csak évezredekkel korábban ketté váltak). Ki is fejtették ott, hogy a romulánok nem használnak fejlett komputer technológiát.

Rubber Duck - 2020. 03. 02. 23:34

Crow: köszi

Yooha - 2020. 03. 03. 06:45

Többször előkerült a cikkben, hogy nincs eléggé kifejtve a múlt:
Ezt a sorozatot új nézők szerintem nem tudják nézni. Nem értik, nincs mögöttük 200 epizód Picard-dal, meg még többszáz egyéb trek epizód, nem tudni onnan milyen fontos infó kell, nem tudják ki ő, mi a traumája.
Ez a sorozat nekem, meg a többi trekkernek készült, kész.

Crow - 2020. 03. 03. 07:39

Tyberius06: igen az megvolt hogy “Volt vmi problémájuk az A.I-vel még a múltba és ez okozott szakadást köztük”, csak azt nem tudom konkrétan mi történt…lehet hogy nem is fontos de engem érdekelne, talán úgy gondolják az ai-k mindig fellázadnak történt már ilyen régen ezért irtani kell őket nem tudom. Csak mert ugye ha Data-t vesszük alapul ez nem igaz, de mégis nehéz elképzelni hogy ilyen energiákat mozgósítanak egy ügy érdekében ami valótlan alapokon nyugszik…ilyen rizikós és kockázatos dolog mint pl. a federáció homeplanetjén titkos csapatokkal akciózni, azt mutatja ez a harc kb. mindennél fontosabb nekik. Most néztem a Hunters-t nácivadászos sorit, az ugrott be erről…

Koczkaj - 2020. 03. 03. 07:43

Ez egy erős epizód volt, várom a következőt!!

polovcev - 2020. 03. 03. 08:52

Nem tudom, de nekem valahogy nem áll össze. Bevallom, annak idején inkább voltam DS9, mintsem TNG fan, de ez a Picard nem az akire a sorozatból emlékszem. Azt még csak elfogadom, hogy az eltelt huszonvalahány évben a karakter megkeseredett, megváltozott, de egy egykori csúcsdiplomata nem sugározna le egy borg kocka közepében, anélkül, hogy rendelkezne némi információval arról, hogy mi várja ott lent.
Szép, hogy ott van Hugh, de akad rajta kívül még ki tudja hány ellenséges romulán is.

Annak viszont örülök, hogy ezzel az epizóddal befejezésre került ez a kínkeserves szerelmi vonal Sojival és a gyerekkel, akinek a nevét sem tudom.

Dr. Jurati meg szabályosan felesleges karakter lett. Amikor felbukkant és csatlakozott a legénységhez, azt hittem legalább olykor-olykor adnak neki valami tennivalót, aminek köze van a képesítéséhez, de semmi.

Ace - 2020. 03. 03. 09:17

Crow:
A Zhat Vash-nak ez a harc nagyon fontos valóban nem tudjuk miért ilyen MI ellenesek a Romulánok. Biztos ,hogy történt velük valami a múltban talán kiderül a végére ,hogy mi vagy csak mivel a Vulkániakból szakadtak ki ennyire gyűlölik a hideg logikát amit az MI képvisel ki tudja akár ez is alapot szolgáltat.

Polovcev:
Picard pont ,hogy diplomáciai engedélyel sugárzott a kockára ,hogy találkozzon Hugh-val Raffi ugye ezt intézte neki. Nekem Picard karaktere pont olyannak tűnik mint régen néha kicsit rezignált ugyan de én örülők ,hogy nem veszett ki belőle a kapitány Stewart remek munkát végez a karakterrel.

Nareket eddig én sem csíptem de ahogy egész idáig ezért épített és kicsavarta az infot Sojiból az nem semmi volt ráadásul tuti ,hogy nem közömbös neki a lány ezért még érdekes lehet mit húznak vele.

Juratit kicsit én is feleslegesnek érzem eddig kíváncsi leszek tudnak-e végül vele valamit kezdeni.

Neton - 2020. 03. 03. 09:42

Azt ne felejtsük el, hogy a PTSD-be anno nem nagyon merült el a TNG, a DS9 is max 1 epizód erejéig (Nog lába), a régi sorozatok végén mindig minden visszaállt a status quo-ra, vagyis nem fejlődtek és változtak a karakterek szinte semmit. Ennek az volt az oka, hogy régen Berman-ék szindikátusi sugárzásra gyártották a Trek sorozatokat. Egyedül talán Seven és a Doktor változtak a Voyageren a legszembetűnöbben, de ugye az volt a legutolsó sorozat, ahol a tévés viszonyok már kezdtek megváltozni.

Emiatt most “kell” behozni ezeket a dolgokat, ennyi évvel később, hiszen így egy sokkal jobb történetet lehet elmesélni a karakterekkel.

Kíváncsi leszek a következő részben Riker és Troi miért nem a flottában vannak. Pedig egy Admiral Riker-t megnéztem volna (mint az All Good Thingsben).

Amikor Picard átsugárzott a kockára, aktiválódott egy Borg, aztán amikor Picard és Hugh beléptek Soji szobájába, kint mondanak valami olyat, hogy “Chronometric particles increased”. Azt meg tudjuk a First Contactból, hogy Time Travel-höz van köze. Véletlen?

Ace - 2020. 03. 03. 10:57

Egy kis plusz info:

Az epizód végén lévő berendezés nem új kitaláció. Volt már a Voyager 1X10-ben Sikarians nevű faj rendelkezet vele a Delta kvadránsban a Borg simán asszimilálhatta tőlük a technológiát nálam plusz pont ,hogy figyelnek ilyesmire is az íráskor.

Ryanboy - 2020. 03. 03. 12:18

Ace:
Asszimilálták is, Hugh mondja is, hogy a Sicarian nevű fajtól van a technológia, amit a Borg asszimilált is, nekem nem rémlett, a VOY első évadaira nem nagyon emlékszem, de egyből utána kerestem a fajra és beugrott.

Mate4182 - 2020. 03. 03. 12:56

kicsit szembe kell mennem azokkal a velemenyekkel hogy ez a sorozat az igazi trekiknek van.
tulzas lenne annak hivnom magma, tekintve hogy nekem elso sorbna mindig a DS9 a star trek, es imadtam a discovery stb stb, de a lenyeg:

a Picardot tudom elvezni, nem vagyok tele kerdojelekkel (vannak nem tagadom de nem zavaroan sok), szinte mindenre szannak annyi magyarazatot hogyha nem is ertek minden reszletet a multbol, a helyzet jelenlegi sulyat megertem es az a lenyeg.

alairom, azota megkertem egy igazi fan ismerosomet hogy irjon mar nekem 1 listat melyik epizodok utan latnam at megjobban a borg temat pl, de az inkabb azert van mert en imadok easter eggeket talalni mindenhol es tuti hogy a Picard tele van veluk cask ami mondjuk nekem 1 karakter, 1 technologia, 1 akarmi az az igazi fanoknak mind mind visszautalas vmelyik klasszikusra

1 kerdes viszont lenne hozzatok:
a szoke ,,dokino”re irtatok hogy latszolag felesleges, de kerdem en: nem lehet hogy vmi rosszban santikal? cask azert kerdem mert megolte Maddoxot… vagy nem?

+1: remelem Elanor visszater meg, baromi jo karakter

Ace - 2020. 03. 03. 15:12

Mate4182:

Jó ,hogy vannak ilyen vélemények is ez segít nekem is mert nehéz úgy néznem a sorozatot mintha nem ismerném a világot vagy a karaktereket. Szóval köszi.

Van bőven easter egg a sorozatban de az én véleményem ,hogy ezek megértése nélkül is nézhető a sorozat akit meg jobban érdekel a téma pl Borg az meg utánna tud nézni esetleg elkezdi a régebbi sorozatokat nézni(van egy sejtésem ,hogy a ez is szándék talán a készítőktől a Trek népszerűsítése gondolok)

Dr. Juratira azért írtam ,hogy nem tudnak vele mit kezdeni mert ha a karakterek szemszögéből nézzük nem nagyon tesz hozzá a küldetéshez, kb csak van a hajón és igen mi láttuk ,hogy végzett Maddox-al de kb ennyi meg ugye Rios és közte kezdődik valami de nem nagyon derül ki róla semmi beszélt ugye Commodore Oh-val lehetnek hátsó szándékai de közben mintha vívódna is. Az biztos ,hogy jobban is kihasználhatnák a karakterét vagy a karaktere tudását kíváncsi vagyok mi lesz ha találkozik Soji és ő.

Remélem én is ,hogy Elnor nem hal meg, szerintem még viszont látjuk.

Romulan - 2020. 03. 03. 15:28

Az egyik előzetesben volt egy röpke jelenet, ahol Commodore Oh vulkáni elme egyesítés során “valami” sötét, apokaliptikus dolgot mutathatott Agnes-nek, amely a gyilkosságra sarkallta. Oh lehet, hogy 31-es…Disco második évados eset visszakacsint..? Nos, hogy a mélyben mi lappang.. én nem tudom..de nagyon remélem, hogy elfogadhatóan logikus lesz a Zhat Vash, MI gyűlöletének a magyarázata…

Mate4182 - 2020. 03. 03. 15:37

siman lehet hogy hulyeseg de nincs ra esely hogy Dr Jurati is borg? esetleg olyan mint Soji? az megmagyarazna a jelenletet es a ragaszkodasat hogy o is jojjon.
nem tudom, de valami nem stimmel vele az tuti. a kapitannyal valo kavarasa is baromi gyanus volt

Ace - 2020. 03. 03. 16:16

Borg nem hiszem viszont szintetikus még akár lehetne is. Lehet ,hogy nem is Maddox volt az alkotó és Jurati a valódi alkotót védi de az is lehet amit Romulan ír ,hogy Oh miatt tette, amit tett.

Krisztián - 2020. 03. 22. 23:57

Sziasztok! Tudnátok segíteni, hol tudom megnézni? 6.résztől nem láttam és nem találom sehol! :( Köszönöm szépen!

winnie - 2020. 03. 23. 05:12

Itthon az Amazon Prime kínálatában található meg a sorozat.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz