login |

The Outsider: vége az 1. évadnak

2020. 03. 09. 20:00 - Írta: human

54 hozzászólás | kategória: kritika, ,

Egy dolog mindenképp a sorozat számlájára írható: nincs igazán hasonló a tévében jelenleg. Ezzel most nem azt mondom, hogy emiatt zseniális (főleg, hogy ezen jelzővel illethetőkkel tele a padlás szerencsére), hanem hogy tényleg kilóg.

Bár az iszonyat erős kezdésnél kicsit húztam a számat, hogy “na, várható a látomásos megoldás, a szokásos King-húzások sora, és amúgy is, miért természetfeletti?!” — ami mellett ugye felpontoztam, mert mégis ütött –, de talán pont emiatt is lett a The Outsider a tavasz legszórakoztatóbb darabja.

A történet úgy indul, hogy valaki elkövet egy gyerekgyilkosságot. Minden nyom a város egyik tanára felé mutat, aki viszont az eset közben nem is tartózkodott a környéken, vagy 100 mérföldre a helyszíntől van alibije. Itt lelövöm (bocs), hogy egyáltalán nem az ő tárgyalása vagy a gyerek halála a The Outsider középpontja, ezek csak egy nagyobb kép részei, mert gyorsan kiderül, hogy több fiatal esett áldozatul hasonló körülmények között korábban.

És itt jönnek be a sorozat erősségei: nézőként kicsit több információval gyorsan egyértelmű, hogy valami természetfölötti van a dologban, viszont a történet ezt nagyon ügyesen kezeli, végig komolyan veszi. Konkrétan nem esnek vissza a “szörnyes” zsáner alapjaihoz, hanem tényleg úgy állnak hozzá, mintha egy komoly nyomozós sorozatot, mondjuk a True Detective-et néznénk.

És emiatt tartottam ki a végéig, mert tényleg nem engedtek a realitásból. Mármint értitek, nyilván ezt a sorozat világán belül kell érteni, de nem szálltak el a végtelenbe, hanem teljesen ráfeküdtek arra, hogy rendes nyomozás van, folyamatosan kerülnek elő a nyomok, amiken ki-ki a képességei és hite szerint halad előre.

Az összes pozitívum pedig a karaktereken csapódott le, ők húzták végképp fel a The Outsidert. Egyrészt érdekes volt, hogy a 4. részben mintha főszereplőt váltottak volna, de aztán kiderül, hogy mégsem, másrészt pedig nagyon ügyesen építették azt is, hogy ki mennyire fogadja el a természetfeletti jelenlétét ebben a nyomozásban. Nem voltak hirtelen pálfordulások, mindent kellően megalapozva vezettek fel, így lett a változásaiknak is súlya.

Persze voltak izgalmak, nem véletlen, hogy a finálét felvezető részt már senki sem emlegette a hét csalódása topikban, de az ügy mellett mégis a jó karaktervezetés volt az, ami miatt mindig vártam a folytatást. És a természetfelettit is apránként hozták be, ahogy kell, ügyesen emelték a képtelenségeket, sőt, sosem tűnt végképp legyőzhetetlennek a lény, aki ellen semmi esélye senkinek, ami szintén segítette a sorozatot.

Simán az év meglepetése eddig, bár úgy érzem, hogy egy icipicit lehetett volna feszesebb, vagyis inkább kipróbálnám úgy is, mondjuk 8 részben a 10 helyett. De valójában nem tudom, mit vennék ki, csak a közepén egy picit soknak éreztem a pepecselést.

Az viszont nagyon tetszett, hogy a végére csavartak egyet az Outsider kifejezésen, és még sok máson is, amit vártam volna, szóval erős kezdés és erős befejezés, ami a showbusiness-ben ugye a legfontosabb.

54 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2020. 03. 09. 13:14

Nem volt ez rossz, de valahogy azt erzem, hogy ennek az alapanyagnak sok volt a 10 epizod.

Nem olvastam a konyvet, de a sorozat alapjan abban biztos vagyok, hogy nincs a mester legjobb alkotasai kozott.

Ja, es az utolso resz tartalmaz egy stablista utani jelenetet is. Bar ne tenne…

Gordon - 2020. 03. 09. 15:34

Alfstokes: És annak mi volt a lényege? Az amire gondolok? Scratch?
Mert én nem tudtam kivenni mit is akar….

Szekrényláb - 2020. 03. 09. 15:50

Milyen jelenet? Lement a vége, de nem volt semmi, mire gondolsz? Amúgy szerintem is elég lett volna 6 rész ennek, ez az utolsó volt a legporgosebb, az eleje kifejezetten tetszett, nem válogattak abban, ki hal meg. Bár a gonosz túl gyorsan kidoglott.

AlfStokes - 2020. 03. 09. 16:35

En az HBOGO-n neztem, es ott a Peterson gyerek sirkove utan rendezo, producer, stb, majd kesobb Holly all a tukor elott, meglatja a lovoldozo rendort a tukorben, mire gyorsan kistukorrel megnezi a nyakat, hogy vannak-e kelesek. Aztan nezi a netet, kozben babralja a hajat, es alig eszrevehetoen van egy karcolas/karmolas az alkarjan.

irgum76 - 2020. 03. 09. 18:50

ura volt ez a befejezés
kihagyták belőle a kliséket se extra csavar (ki az igazi és ki az alakváltó) se hatalmas küzdelem se szópárbaj (ezt megoldották később) és mindezt kb a 20. percben
a többi a lecsengés
egyedi koncepció az biztos nem tudom tetszett-e de passzolt a többi epizód stílusához
bár az első két rész alapján izgalmasabbra számítottam

az extra részt én véletlenül láttam már épp kiakartam nyomni viszont a karcolást nem vettem észre
köszi AlfStokes
de remélem semmi jelentősége nincs
nem is tudom innen hogy lehet folytatni
max Hollyval egy újabb ügy más zsarukkal ilyen félig-meddig antológia formában

AlfStokes - 2020. 03. 09. 18:53

En is karcolasra figyeltem fel. Meg valahol azt irjak, hogy Holly zenet hallgatott, pedig korabban mondta, hogy sosem szokott. Ebbol arra kovetkeztetnek, hogy ez egy masik Holly, ami szerintem tok hulyeseg. Nem is volt a szorny kozeleben sem, max a vegen.

kulup - 2020. 03. 09. 20:16

Nagyon elhúzták, 6 rész elég lett volna. Holly karaktere nagyon mellément, főleg a könyvhöz képest, de a Mr. Mercedesben is sokkal jobb volt. Viszont a hangulat, a fényképezés és a színészek jók voltak (kivéve Holly). A stáblista utáni jelenet nem kellett volna a végére, nagyon gagyi volt.

Anni - 2020. 03. 09. 20:24

Tetszett végig tartotta a szintet nálam.
A stáblista utáni jelenetet előre sejtettem.. :D

Ayrons - 2020. 03. 09. 20:37

Kegyetlenül unalmas volt és vontatott. 10 óra elvesztegetett idő az életemből. Volt hogy részeken át semmit se történt….

Trallala - 2020. 03. 09. 20:44

Érdekesnek indult, egy ideig lekötött, aztán átment viccbe. Utolsó rész kimondottan gyenge volt.

Bastardo - 2020. 03. 09. 20:57

Nagyon vontatott volt, nekem csalódás. Holly karaktere szerintem eléggé félrement. Semmit nem tudtunk meg az Entitásról, nem volt kibontva a mitológia, ami érdekelt volna. Szerintem sokkal jobbat is össze lehetett volna hozni, s igen, elég lett volna 6 epizód.

Shannen - 2020. 03. 09. 21:00

Kicsit sajnálom a természetfeletti szálat, mert ha nem ez a kifutása, akkor az új True Detective is lehetett volna. Hangulatában nagyon azt hozta.
Nem tudom mi bajuk egyeseknek Holly karakterével vagy Erivo alakításával, szerintem baromi jó volt.

Amit még kiemelnék az a zene, nagyon jól használták és elég feszültségkeltő is volt mindig.

Két kérdésem lenne:
– a stáblista utáni jelenetnél Holly honnan szerezhette a karmolást? A lény közelébe sem volt… Így nem érzem itt a nagy cliff-et.
– Anderson pulcsija, ami a barlangban maradt az miért annyira érdekes? már azt sem értettem, hogy miért cipeli be a vállán a barlangba, aztán még a kamera rá is közelített, amikor kiment.

human - 2020. 03. 09. 21:00

“Semmit nem tudtunk meg az Entitásról”

mivel nem is az volt a lényeg? mármint itt olyasmit vársz el a sorozattól, amit nem is vállalt fel, láthatóan direkt nem is mutogatták se semmi, mivel a “másik oldal” volt a lényeg.

Atir - 2020. 03. 09. 21:12

Valóban voltak unalmas részek. A tarkóseb mutogatásból is elegem volt már.(Jóvan értjük.) Mégis, kicsit hiányozni fog nekem ez a sori, főleg a szereplők miatt. Olyan volt a bandázás, az összefogás a gonosz ellen, mint az AZ-ban.

clegane - 2020. 03. 09. 22:24

nagyon hangulatos volt, de simán belefért volna 6 részbe. ez a rétestésztázás már egyenesen fájt.
a karcolásnak semmi értelme, hiszen az csak azt jelenti, hogy akit megkarcol, annak az alakját veszi fel a lény. hát az már nem fogja senki alakját felvenni, mert kilapult a feje. legértelmetlenebb jelenet ever

k.karas - 2020. 03. 09. 23:15

@ AlfStokes
a zene a végén az volt, amit ralph hallott a gyereke születésekor, meg az anyja halálakor.

Fizdale - 2020. 03. 09. 23:29

Középszer ugyanúgy mint a Castle Rock. Látszik h King mar nem erőlteti magát es megír egy félkész művet amit amolyan Lynch módra “majd a néző befejezi és kitalálja h mi értelme
Is volt . . .”( csak ezt is B kategóriában). Meg sem közelíti a legnagyobb műveit. 6.5/10

zirmi - 2020. 03. 09. 23:38

elég lett volna 6-7 rész de ettől eltekintve tetszett.

tommy - 2020. 03. 10. 00:18

a világ legelnyújtottabb sorozata, basszus ezt egy filmben elég lett volna elmesélni, bár ez a sztori még ott is gyenge lett volna. már alapból a lény cseppet sem volt érdekes az elejét leszámítva, de a karakterekben sem láttam semmit ami 10 részt elvinne a hátán, tán csak Mendelsohn miatt néztem végig, de ha már valahogy végig ültem legalább vártam valami csavart vagy mindfuckot, erre simán bemennek a barlangba és lelövik a lényt. mekkora finálé.

winnie - 2020. 03. 10. 05:10

“Meg sem közelíti a legnagyobb műveit. 6.5/10”

ez, meg a középszer furán vette ki magát egy pillanatra, amikor tegnap és pár napja is írtam remek kis sorozatról, és 7/10-et adtam neki, de persze mindenkinél más a skála.

“Középszer ugyanúgy mint a Castle Rock. Látszik h King mar nem erőlteti magát”

1. a sorozathoz nem volt köze kingnek. bár a könyv az övé. 2. a castle rockhoz viszont végképp nincs köze, hiszen az még csak nem is az ő könyve alapján készül.
(mindezt csak a pontosítás kedvéért, mert lehet középszer, csak attól még nem nincs kapcsolatban kinggel.)

winnie - 2020. 03. 10. 05:14

“a világ legelnyújtottabb sorozata, basszus ezt egy filmben elég lett volna elmesélni, bár ez a sztori még ott is gyenge lett volna.”

ebből, és a kevesebb részért kampányolók kommentjeiből leszűrhető, hogy nem a sztori miatt lett annyi rész, amennyi, a készítőknek nem a konkrét sztori elmesélése volt a fő célja. erre kell gondolni, amikor az ember elgondolkozik azon, hogy miért lett ilyen és miért szólt arról, amiről szólt. a sorozatoknál csak egy komponens a sztori, de sokszor a készítőket nem az érdekli elsősorban, és szívesen helyezik másra a hangsúlyt. a nézőt viszont érthető módon sokszor a sztori izgatja.

szóval ezt a sorozatot is az élvezte a legjobban, aki számára a sztori másodlagos volt, aki más aspektusokért volt oda. márpedig a sztori lényege sokak számára 1-2 rész után világossá vált, mint ahogy az is, hogy nagyjából mi lesz a közepe és a vége, így nem is nagyon izgatta “A Válasz”, vagy efféle.

Ayrons - 2020. 03. 10. 07:23

A könyv teljesen más sémán megy. Ott az elsőfele a sztorinak egy nyomozós kaland míg a másodikfele meg egy szörnyvadaszat. Ahol azért kibontjak a szörny dolgait.

A készítők a lelkidramara helyezték a hangsúlyt csak az egész rosszul lett kivitelezve és az általuk megálmodott sztori nem bírt el 10 részt.
Stáblistas jelenet is vicc volt, de a legkínosabb rész a kígyós volt…

Mersby - 2020. 03. 10. 07:49

Egyetértek clegannel , a karcolásnak semmi értelme hiszen meghalt El Cuco.

Az első fele jó volt, a második gyenge.

Azt magyarázta Holly, hogy gyászevő a lény, mások fájdalmával táplálkozik, elrabolja a gyereket és még marad egy darabig, hogy élvezkedhessen mások szenvedésén. “Hol van a legtöbb gyász?” És ezért kezdik keresni a temető környékén. Királyság.

Erre az évad második felében húst zabál a barlangban meg majd éhen veszik? Lol. Akkor milyen entitásról beszélünk? Ez egy mezei szörnyeteg volt…váó Mitológia kivégezve.

10/7 [nem bántam meg a rászánt időt, de nem az elsők között fogom ajánlgatni]

Mazsola - 2020. 03. 10. 09:11

Nekem is inkább a hangulat és a karakterek (és ezek fejlődése) tetszett leginkább. Egyetértek a True Detective-es összehasonlításokkal is, tényleg olyan volt, mint annak leginkább az első évada. És kifejezetten tetszett a “lassúsága”, bár ez nagyon viszonylagos kérdés, mert mihez képest, ugye. Hozzászoktattak minket a pörgős filmmesélési stílushoz, a gyors vágásokhoz, és amikor egy ilyen “hagyományos” sebességgel elmesélt történettel találkozunk, akkor már azt hisszük el van nyújtva.

A misztikus rész kifejtése hiányzott számomra a legjobban, főleg ahogy felvezették az elején, itt valami nagyon komoly, több száz (ezer?) éves “természetfeletti” ellenfelet sejtetve (pl. hogyan jutott be minden házba ahová csak akart?, hogy csinálta a nyaki sebeket, hogyan irányított általuk? stb.), erre a végén kiderül, hogy elég egy mellkaslövés és egy kődarab. Meg jó lett volna kicsit hosszabbra venni azt a beszélgetést a végén, meséltetni a lényt magáról, ha már így összefutottak ilyen békés körülmények között. :)
(nem tudom, ez a könyvben ki van jobban fejtve?)
És kár hogy nem mutatták rendesen, hogy hogy néz ki, amikor még nem veszi fel másik ember alakját… bár lehet, jobb is. :)

Összességében nekem bejött, de volt némi bénázás, meg hiteltelen jelenet az utolsó részekben, pl:
– Miért nem a rendőrőrsön őríztették a donort? Az még jobb alibi lett volna nem? És miért kellett bevonni a bátyját? Így is épp elég ember dolgozott már az ügyön
– Amikor Holly “szerelme” el akar menekülni (segítséget hívni?), és őrá összpontosít a vadász-rendőr, akkor a többiek miért nem szóródtak szét és kezdték viszonozni a tűzet több irányból?
– A donor koma bátyja miért áll neki csípőből tüzelni egy sörétes puskával valakire, aki messze van, fedezékben, és távcsövessel lődözik?
– Amikor kiderült hogy ott van a kívülálló a barlangban, akkor miért csak Ralph és Holly megy be egyetlen pisztollyal? Komolyan, úgy sétálgattak bent 2 db zseblámpával halál nyugodtan, mintha nem tudnák, hogy a bolygó egyik legveszélyesebb entitását keresik… Mert “úgy tudták” le van gyengülve? Ezt a korábbiak alapján egyáltalán nem tudhatták, csak annyit hogy egy gyerekrablás nem jött össze, és elmenekült.
– Számomra nem volt túl meggyőző a főszereplő nyomozó, mint akcióhős, akitől a legjobban fél a lény, miközben látszott, hogy időnként még az állás is nehezére esik szegénynek. Ettől függetlenül tetszett a karakter, és főleg a fejlődése, ami végigívelt a sorozaton, nagyon jó színész.

No mindegy, ezektől eltekintve engem végig lekötött, még az állandó zöld színárnyalatú homályos fényképezés sem zavart, valahogy illett ehhez a nyomasztó történethez.

clegane - 2020. 03. 10. 10:49

winnie: na de nem elképzelhető az, hogy a készítők leginkább arra akarták a hangsúlyt fektetni, hogy minél több pénz jöjjön nekik a soriból? és hogy egy több epizódós évadból több pénz esik ki mindenkinek? a csatorna is boldogabb a több kontentért?
nem lehet-e, hogy nem művészi szándék volt a túlhúzás mögött, hanem elbízták magukat, amikor azt gondolták, hogy “nincs 6 epizód sem az anyagban, de a pénz miatt érdemes nyújtani, na sebaj vagyunk mink olyan faszagyerekek hogy meg tudjuk oldani a tíz részt is”?

Serrin - 2020. 03. 10. 17:02

Értem én, hogy a hangulat átadása volt a cél a sorozattal, de még így nagyon vontatott az egész. Teljes részeket lehetne belőle kivágni és fel sem tűnne, legfeljebb az, hogy jobb lett így.

Zsuzsó - 2020. 03. 10. 19:03

Szerintem ennek a karcolásnak volt előzménye, a barlangban, amikor Holly megkérdezte, hogy ki az a Terry?
Gondolom akkor történt valami, csak lusta vagyok visszanézni.
Vaaaaagy, már a meghülyült rendőrtől “kapta el”, amikor egy kocsiban utaztak és azért őt látta a tükörben.
És kizárt, hogy ne vegyek észre a karomon egy akkora karcolást, pláne, amikor rövidujjúban vagyok.

Shred - 2020. 03. 10. 20:52

Zsuzsó: igen, a Ki az a Terry? kérdésnél egyértelmű volt hogy nem stimmel valami. Holly egy beszélő lexikon, kizárt hogy az egész nyomozás alapját jelentő gyilkosság gyanúsítottjának elfelejti a nevét.

Amúgy nekem, főleg az előző részből teljesen az jött le, hogy King mester újra megírta a Drakulát: van egy természetfeletti lény, aki emberekből lakmározik, alakot tud váltani, van egy szolgája, akit csak megfertőzött és ezért segíti, meg védelmezi, illetve a megfertőzött áldozatain keresztül tudja, mi történik máshol (ld. Lucy a Stoker-regényben).

Szóval El Cuco = Vlad Tepes:)

clegane - 2020. 03. 10. 21:54

Zsuzsó, Shred: de könyörgöm, a sorozatban lefektetett szabályok szerint szó sincs arról, hogy a karmolás alapján vándorol a testek közt a lény, vagy ilyesmi.

a sorozat alapján a karmolással csak “mintát vesz” a lény valakiből, akivé át tud változni. azzal, akit megkarmolt, azzal a világon semmi rossz nem történik.

clegane - 2020. 03. 10. 21:55

(már azon kívül, hogy börtönbe zárják, mert azt hiszik, hogy ő a gyilkos, pedig ártatlan.)

Akármi - 2020. 03. 11. 00:08

Számomra nagy csalódás a sorozat. Mintha a 3.résznél totál elvesztette volna a forgatókönyvíró a fonalat. Üres jelenetek, semmitmondó dialógok, a karakterek totál közömbösek maradtak (komolyan izgatott valakit hogy a végén lelőtték néhányukat?) a főgonoszról meg nulla infót tudtunk meg, de igazból még ez se számított. A remek alapsztori totál kivérzett. Szóval elvesztegetett idő volt:(

Zsuzsó - 2020. 03. 11. 08:15

clegane, akkor mi lenne a magyarázat? Nyilván nem véletlenül mutatták a végén a karcolást és nyilván nem véletlen volt a kérdés, hogy ki az a Terry? És igen, mi a fene van Andersson pulcsijával?

clegane - 2020. 03. 11. 08:44

Zsuzsó: a dilettáns írás a magyarázat. nem figyeltek oda a saját maguk által felépített mitológiára.

winnie - 2020. 03. 11. 08:56

clegane: vagy csak mi maradtunk le valahol:) nyilván az csak tokenválasz (és egyetértek, hogy nem mindig állja meg a helyét), hogy túl sok a szűrő ahhoz, hogy ilyesmi előforduljon, de tényleg így van, mindig esélyesebb, hogy a néző számára nem esik le valami. de nincs erről szó a neten?

clegane - 2020. 03. 11. 09:43

winnie: hát, én nagyon szoktam figyelni az ilyenekre, fenntartom a véleményem hogy az írók bakiztak itt, amíg valaki meg nem cáfolja. hajrá, lehet próbálkozni.
de mivel persze ők az írók, utólag simán megmagyarázhatják majd, feltéve, hogy azért tették bele, hogy lehessen második évad. ott aztán persze retconolhatnak ahogy jólesik. de az ebben az évben “lefektetett” szabályok alapján a karcolás nem jelent semmit. az évad első fele azzal telt, hogy unásig ismételték, hogy működik a karcolás. Claude-ot eleve azért követték, mert látták hogy megkarcolja őt a lény. na és, mi baja lett tőle Claude-nak? semmi. ő is velük együtt túlélte a kalandot. ennyi erővel őt is mutathatták volna a végén, ha azt akarják szemléltetni, hogy a karcolásnak más szerepe is van mintavételen kívül. lehet hogy kiderül a második évadban, hogy van, de az elsőben – a sok mitológiaépítésre szánt epizód ellenére – nem derült ki.
legfeljebb annyi jóhiszeműségre vagyok képes, hogy azt mondom, vmi csatornafejes találta ki hogy legyen ilyen nyitott vége az évadnak a folytatás reményében, és pont nem gondolta végig senki, hogy ez az utólag hozzácsapott jelenet tökre nem volt felépítve korábban. lássuk be, ez a “megkarcolja hogy mintát vegyen” séma eleve elég furi, sokkal könnyebben ugrik be az embernek hogy “megfertőzte őt a karcolással”, ezen a seben keresztül veszi át felette a hatalmat. de sokszor megismételt eseten keresztül hallgattuk unásig az évad első felében, hogy NEM ezt csinálja speciel ez a lény.

még azon a vonalon lehetne elindulni, hogy arról (is) beszélgettek a lénnyel, hogy hátha van “másik” ilyen lény is valahol. hát még ezt is beránthatják utólag, de nyomát nem láttuk az első évadban.

Wolowizard - 2020. 03. 11. 09:45

Az autóban megmarkolta Holly jobb kezét a gonosz zsaru amikor ki akart menni a benzinkút mosdójába, nyilván akkor karcolhatta meg. Sőt valószínűleg azért is nem lőtte le a távcsöves puskával, mert tudta hogy ő maga már nem fogja túlélni a dolgot, de Hollyba már átrakta a… valamit.

irgum76 - 2020. 03. 11. 10:04

clegane:

Yep!

(ennek a karcolásnak csak annyi jelentősége volt, hogy agyaljon rajta a néző
hát rájuk omlott egy barlang ott is és a tűzharcban is megkaristolhatta magát)

Zsuzsó - 2020. 03. 11. 10:11

De a “Ki az a Terry?” meg arra enged következtetni, hogy – legalábbis abban a pillanatban – nem volt önmaga. Ez a könyvben benne volt?

Ravagedseducer - 2020. 03. 11. 11:37

Azért az nem igaz hogy Claude-nak semmi baja nem lett a karcolástól, hangsúlyozták hogy úgy érzi mintha valami/valaki be akarna hatolni az elméjébe/házába stb, meg mutatták hogy éjszaka sem volt nyugta, szóval simán lehet hogy Holly-nál ez a “ki az a Terry”-ben és karaktertől eltérő viselkedésben jelent meg.

Ravagedseducer - 2020. 03. 11. 11:38

A karaktertől eltérő viselkedés alatt s zenehallgatásra gondoltam.

Mazsola - 2020. 03. 11. 14:21

Ez a lassú, kifejezetten nyomasztó sorozat szerintem azért nem tetszik mindenkinek, mert a történet helyett inkább a karakterdráma a lényeg, amit nem mindenki csíp. Nekem egyáltalán nem volt lassú, csak rá kell érezni a ritmusára – de tökre megértem azokat akiknek ez nem jött be.

Nem ismerem a könyvet, de szerintem a karcolás mögött nincs még konkrét írói szándék, ha csak nem vesszük konkrétumnak egy lehetőséget a későbbi folytatásra, illetve hogy addig is lehessen min agyaljunk. Lehet felkérik King-et, hogy innen vigye tovább a történetet, akár az első évadban lefektetett “szabályok” felrúgásával (mint pl. hogy nem költözik át a lény, csak átveszi a “donor” DNS-ét). Szóval én nem tulajdonítanék nagy jelentőséget ennek a karcolásnak, meg Holly változásának, eltérő viselkedésének, mert szerintem ez még nincs rendesen kitalálva, inkább csak egy potenciális folytatás (ha lesz rá igény, pénz, író, szándék stb.).

muhdav - 2020. 03. 11. 21:14

Mielott szetesett a csavo arca a sziklatol, probalt atvaltozni Hollyva is, ha jol lattam.. Nem tudom ez mit jelenthet, de egy kövi évadot biztosan.

Ayrons - 2020. 03. 12. 15:54

Karakterdráma mi? Az a baj, hogy nem tudok azonosulni azzal, hogy nem hisz a nyomozó a lénybe és négy részen át ezt nézzem. Mivel a lény nem létezik a valóságban :) Hiteltelen számomra

optimus_prime - 2020. 03. 13. 15:40

Nekem is szintén nagyon tetszett a sorozat,talán egy picit jobban is mint az amúgy elég jól sikerült Castle Rock. A gyengém egy jó misztikus szépen felépített nyomozós sorozat ,amibe végig ott bujkál a rejtély lehetősége. A ki kicsit is szereti a misztikus/thriller műfajt annak valószínűleg tetszeni fog,különösen a hangulat meggyőző.

NatoLocator - 2020. 03. 13. 23:41

A sorozat a középtáji eltévelyedés, üresjáratok után visszatért (többnyire) a könyv-béli befejezéshez.
Természetesen a könyvben nincs semmi olyan utalás, h Holly-t megszállná a lény – SPOILER – és valójában pont Holly az, aki végez vele és kukacok jönnek ki a lényből, miközben az elsorvad. Claude sincs jelen ekkor, csupán Holly és Ralph.

kovasz - 2020. 03. 15. 11:37

“Itt lelövöm (bocs), hogy egyáltalán nem az ő tárgyalása vagy a gyerek halála a The Outsider középpontja, ezek csak egy nagyobb kép részei, mert gyorsan kiderül, hogy több fiatal esett áldozatul hasonló körülmények között korábban.”

Hú, akkor nézzem tovább? Én tegnap kezdtem el, mert jókat hallottam erről a soriról, de fél óra után kilőttem, mert ott még csak a tanáros szál van, és akkora red herring az egész, mint a ház – legszívesebben ugrottam is volna az évad utolsó fél órájára.

irgum76 - 2020. 03. 15. 12:53

Kovasz:

szerintem az első két rész a legpörgősebb, legérdekesebb
utána inkább csak a hangulat viszi el a szériát

Zsuzsó - 2020. 03. 15. 17:31

irgum76, 100%-ig ugyanez a véleményem!

Snoopyzit30 - 2020. 03. 18. 19:17

Végig olvastam a hozzászólásokat Mazsola és clegane kommentjeivel értettem leginkább egyet, szóval én már nem is fejtem ki nagyon részletesen.

A sorozat első fele volt a jobb szerintem is. Nagyobb volt a rejtélyfaktor. Ez a gyászevő dolog nagyon berántott engem, merthogy milyen baró már hogy a lény valaki gyászát használja fel. Cool! Tetszett az elején a nyomozás, meg hogy megjelent a lény itt-ott. Először a kislánynak, majd a nyomozónál is. Aztán jött a kapucnis pulcsis csávó felbukkanása. A rendőr megszállása meg kifejezetten creepy volt. Aztán onnantól kezdődött egy lejtmenet.
Holly karakterét én bírtam, ahogy a többi szereplőt is, de ez sem mentette meg a végét a rengeteg hülyeségtől. Sajnos nem tudták végigvinni azt a logikai ívet, amit az első részekben olyan szépen elindítottak. Kár érte.

6,5-7/10 (ez nálam a 10 rész átlaga)

Cooper - 2020. 03. 20. 22:03

Az első két rész nagyon tetszett. Aztán valahogy szép lassan leült az egész. Szerintem is minimum 2 résszel kevesebb az előnyére vált volna.

Pale - 2020. 03. 23. 18:09

A kilencedik részben, az ügyésznek jelentett újabb gyilkosság, hogy kapcsoló
dik a sztorihoz?

karit - 2020. 03. 25. 19:54

Ez egy közepes X-akta sztori volt unalmas mellékutakkal, összecsapott megoldással, és a szörnyes sztorik végén kötelező hűha-csavarral (ami itt alibiként is szólhatott a fejeseknek, ‘ha nagyon muszáj, folytatjuk’, de ebben kábé ennyi volt).

A túl hosszúra nyújtott nyomozgatás után ez az arcpirítóan béna barlangbeli csúcspont nálam mínusz 2 pontot ért a teljes évadra, ami így 6/10. (De legalább nem csábultak el a kőomlás után egy klisés, gyors “kabátcserére”…)

“az ebben az évben “lefektetett” szabályok alapján a karcolás nem jelent semmit”

Holly sem pánikolt miatta (ha észre vette magán, hiszen pont ő ismerte fel a karcolás fontosságát), a tükrös ijesztés után mégis egyből a hólyagjait kereste, vagyis a kővel szétkent feje ellenére is tartott még az entitástól – “nyilván” okkal.

Ha már végig csupán tippelgettek mindenre, honnan is tudhatnák biztosan, hogy azzal a szikladarabbal végleg elintézték-e El Cucót. (Sejthető, ha ők nem is, a korona majd kinyírja, legalábbis a folytatást.)

Az utolsó snitt ugye, különben is műfaji előírás: Freddyt is minden Elm utcás rész végén legyőzték, de az utolsó snittben mégis mindig feltűnt valami piros-fekete csíkos cucc.

szyszaa - 2020. 03. 27. 15:51

Ilyen k.rva unalmas, elnyújtott, üres párbeszédes fostalicska sorozatot még sose láttam tán… Ja. Soha. Adjuk hozzá Stephen King nevét és máris félsiker? Tulajdonképpen ezért kezdtem neki, de b+… emiatt a sorozat miatt egy leszokófélben lévő alkoholista újra az üveghez nyúl…

Hardi - 2020. 03. 27. 23:09

Lehet én nem figyeltem eléggé, de a hetedik rész végén Jack lelövi Hollyt!
Utána nem látjuk hogyan tér vissza, ha jól emlékszem.
Lehetséges, hogy utána Holly már nem önmaga?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz